Het grote Volkswagen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste
Acties:
  • 101.419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

TF schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:39:
Dat hele ISO Stekker verhaal.... Geld dat ook voor een golf uit april 1998? Deze kan ik vanmiddagophalen en moet ik ook voorzien van een radio!
De oorspronkelijke aansluiting is bij alle VW's "verkeerd". (omgedraaid)
Ik heb in al mijn VW's de boel in orde gemaakt (met kroonsteentjes; niet zo heel netjes dus), dus het zou goed kunnen dat jouw golf ook al gemodificeerd is.

Als je een originele VW-radio hebt, heb je hier geen last van natuurlijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door Gwannoes op 29-04-2008 10:49 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Mijn vriendin en ik hebben onlangs een Golf IV tdi 74KW gekocht. Rijd prima, trekt prima.
Wij dachten alleen dat ie zuiniger zou zijn. Wij rijden veel snelwegen op de cruise controle +/- 130km/u op de teller en de boordcomputer geeft dan +/- 6,1/100 km aan. Ik dacht dat eerder rond de 4,5 zou liggen? Zuipt ie nu teveel of is dit gangbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:49

TF

bla bla

OcNewB schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:13:
Mijn vriendin en ik hebben onlangs een Golf IV tdi 74KW gekocht. Rijd prima, trekt prima.
Wij dachten alleen dat ie zuiniger zou zijn. Wij rijden veel snelwegen op de cruise controle +/- 130km/u op de teller en de boordcomputer geeft dan +/- 6,1/100 km aan. Ik dacht dat eerder rond de 4,5 zou liggen? Zuipt ie nu teveel of is dit gangbaar?
Ten eerste rijd je te hard :-) ten tweede.. .volgens mij is 1 op 16 is wel wat weinig idd. Gaat de olie ook hard?

[ Voor 7% gewijzigd door TF op 29-04-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
130 op teller is 120 aan de wielen, toch?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:49:
130 op teller is 120 aan de wielen, toch?
niet altijd...

@OcNewB: probeer eens 120km op de teller te houden met CC dat zal wrs wel een aardig verschil maken in het verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

ajhaverkamp schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:35:
[...]

Met een paperclip/schoevendraaiertje de lipje aan de zijkant van de contactpinnen indrukken en de pin naar achteren duwen, uit de plastic houder. Nog eventjes voorzichtig doorprutsen dus.
That did the trick... met 2 paperclips was het zo gefixt. Thanx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Passat/Passat1klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Passat/Passat2klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Passat/Passat3klein.jpg

Woot de Lupo 3L is verkocht en bovenstaande kan ik volgende week woensdag ophalen *O*
Wat een verschil in luxe zeg maar daar is de prijs ook naar.

16"sportvelgen, ABS, airbag, airbag passagier, automatische airco, boordcomputer, bumpers in kleur, CD-speler, centrale vergrendeling + afstandbediening, cruise control, electrisch verstelbare buitenspiegels, electrische ramen achter, electrische ramen voor, ESP, getint glas, hoofdsteunen achter, lederen bekleding, metallic lak, middenarmsteun voor, mistlampen, stuurbekrachtiging, traction control, zijairbags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Wauw, wat een slee. 8) Lust ook een slokje meer dan de Lupo natuurlijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:12
Mooie wagen en een geweldig interieur. Wat voor motor ligt er in?

Nu nog even die stripjes mee laten spuiten, maakt het nog mooier :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bierkameel schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:22:
Woot de Lupo 3L is verkocht en bovenstaande kan ik volgende week woensdag ophalen *O*
Wat een verschil in luxe zeg maar daar is de prijs ook naar.

16"sportvelgen, ABS, airbag, airbag passagier, automatische airco, boordcomputer, bumpers in kleur, CD-speler, centrale vergrendeling + afstandbediening, cruise control, electrisch verstelbare buitenspiegels, electrische ramen achter, electrische ramen voor, ESP, getint glas, hoofdsteunen achter, lederen bekleding, metallic lak, middenarmsteun voor, mistlampen, stuurbekrachtiging, traction control, zijairbags
Ik heb even de opties doorgestreept die mijn Lupo 3L niet heeft. Wat dacht je? De houderschapsbelasting van de Lupo halveert (bijna), tijd voor wat anders? :)

Hoe oud was je Lupo/kmstand en wat kreeg je daar nog voor, als ik zo brutaal mag zijn.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Een 3L zonder cruise control? Je zou toch denken dat die standaard is, voor de echte zuinigrijders.

[ Voor 39% gewijzigd door Gluten Parody op 30-04-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

YellowCube

Wait...what?

cruise control is (voor zover ik weet) geen garantie voor zuinig rijden.
Zelf anticiperen en op de juiste momenten remmen/gas geven is qua efficienty nog altijd beter dan een cruise control.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Het is een hulpmiddel waarvan je zelf kunt bepalen wanneer je het gebruikt. Bij langere afstanden met weinig verkeer kun je er een paar procent zuiniger mee rijden. Bij druk verkeer is de meerwaarde natuurlijk beperkt. Toch had ik het op een auto als de Lupo 3L wel standaard verwacht, in het kader van 'alle beetjes helpen'...

[ Voor 8% gewijzigd door Gluten Parody op 30-04-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:32
Ook in de Polo Bluemotion zit standaard geen cruisecontrol .. idd behoorlijk vreemd, zou die meuk dan zoveel wegen ?
Heb het zelf wel op m'n Polo, en ik vind het een fijn systeem, dat makkelijk tijdelijk te onderbreken is om vervolgens weer je ingestelde snelheid te hervatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MEN-O schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:15:
Ook in de Polo Bluemotion zit standaard geen cruisecontrol .. idd behoorlijk vreemd, zou die meuk dan zoveel wegen ?
Heb het zelf wel op m'n Polo, en ik vind het een fijn systeem, dat makkelijk tijdelijk te onderbreken is om vervolgens weer je ingestelde snelheid te hervatten.
denk dat 't om de centjes draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

SeatRider

Hips don't lie

GoldenSample schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:30:
[...]

denk dat 't om de centjes draait
En dan niet die tijdens de fabricage, maar gewoon om er bij verkoop meer voor te kunnen vragen. Cruise control is iets dat in alle recente VAG auto's gewoon in de computer van het motormanagement zit, het enige dat je nodig hebt is een andere knipperlichtschakelaar.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
RobertJ schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:48:
Die nieuwere Polo's zijn tegenwoordig hele volwassen wagens met het formaatje van een Golf 3 hoor. Daar kun je prima mee aankomen als je geen 2 kinderen een hond mee hoeft te nemen. Sowieso vind ik dat mensen altijd erg overdrijven met de ruimte die ze nodig hebben, mensen krijgen tegenwoordig 1 baby en bestellen direct een verlengde Transporter bus, vroeger ging dat nog gewoon in de Golf I.
Mijn zwager en schoonzus hebben (om bijtellingsredenen) hun vervoer van pa, moe, 2 kinderen en de hond gedowngrade van Opel Zafira naar een Polo :+
SeatRider schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 09:23:
[...]

En dan niet die tijdens de fabricage, maar gewoon om er bij verkoop meer voor te kunnen vragen. Cruise control is iets dat in alle recente VAG auto's gewoon in de computer van het motormanagement zit, het enige dat je nodig hebt is een andere knipperlichtschakelaar.
Klopt, want met de installatie van het multifunctionele stuur was de cruise control actief. Onwetende ik kon niet geloven dat er dan niets meer ingebouwd moest worden :+ :P

[ Voor 30% gewijzigd door zeef op 01-05-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
zeef schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:41:
Mijn zwager en schhonzus hebben (om bijtellingsredenen) hun vervoer van pa, moe, 2 kinderen en de hond gedowngrade van Opel Zafira naar een Polo :+
Zonder hond is dat best te doen. Mét hond wordt het net wat te krap. :P
(ik heb ook zo'n ding gereden)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

SeatRider schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 09:23:
[...]

dat bedoelde ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

sh4dow schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:45:
Volgens mij is het bij Volkswagen standaard dat de plus en geschakelde plus zijn omgedraait. Even omsteken dus. En geen kroonsteentjes gebruiken ..
Waarom geen kroonsteentjes? Ik heb me altijd afgevraagd waarom dat niet 'mag'.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 11-09 22:49
Hyp Hyper schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:59:
[...]

Zonder hond is dat best te doen. Mét hond wordt het net wat te krap. :P
(ik heb ook zo'n ding gereden)
Nou de kinders nog klein zijn (2 en 5) is het ook best te doen. De labrador ging zonder al te veel protesten achterin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Iemand die mij kan helpen?

Is de volgende auto ook in 5 deurs te krijgen in dezefde uitvoering

Volkswagen new beetle 1.9TDI Highline van €30325,97

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een New Beetle is niet in 5 deurs uitvoering te krijgen. 8)7

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:32
Nee. alleen in 3 deurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

_Christiaan_ schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:08:
[...]

Waarom geen kroonsteentjes? Ik heb me altijd afgevraagd waarom dat niet 'mag'.
vind men storingsgevoellig en 't is niet echt net geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Bedankt voor jullie antwoord.

Vind het erg vreemd, deze kan ik leasen, maar in de voorwaarde staat dat we geen 3 deurs auto mogen alleen met toestemming van de directie.

Waarom zetten ze deze auto er dan neer?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Omdat je die met toestemming van de directie wel mag leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

ajhaverkamp schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:56:
[...]

Ik heb even de opties doorgestreept die mijn Lupo 3L niet heeft. Wat dacht je? De houderschapsbelasting van de Lupo halveert (bijna), tijd voor wat anders? :)

Hoe oud was je Lupo/kmstand en wat kreeg je daar nog voor, als ik zo brutaal mag zijn.
De Lupo was wel leuk maar niet om elke dag 120KM mee te rijden.
Ook moet ik regelmatig servers meeslepen voor mn werk en dan is een kofferbak wel handig.

Je hebt trouwens wel een luxe lupo want die van mij had geen airco, electrische ramen en stuurbekrachtiging.
Ik had de enige luxe optie die toen beschikaar was namelijk 2 bekerhouders :D
marccom schreef op woensdag 30 april 2008 @ 01:05:
Mooie wagen en een geweldig interieur. Wat voor motor ligt er in?

Nu nog even die stripjes mee laten spuiten, maakt het nog mooier :)
Het is een 1.9 TDI 100PK.
Heb ook wel in de 130PK gereden en vond hem niet veel meerwaarde hebben, voor een variant misschien wel want die is iets zwaarder.
Een Passat is ook geen racebak dus ik kan er lekker mee cruisen.

[ Voor 22% gewijzigd door Bierkameel op 01-05-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bierkameel schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:29:
[...]
De Lupo was wel leuk maar niet om elke dag 120KM mee te rijden.
Ook moet ik regelmatig servers meeslepen voor mn werk en dan is een kofferbak wel handig.

Je hebt trouwens wel een luxe lupo want die van mij had geen airco, electrische ramen en stuurbekrachtiging.
Ik had de enige luxe optie die toen beschikaar was namelijk 2 bekerhouders :D
[...]
Airco en stuurbekrachtiging heb ik ook niet. Afgelopen jaar heb ik een maand in de USA gezeten, daar steeds in auto's gereden met stuurbekrachtiging (Pontiac Vibe, Pontiac G6, Ford Mustang), ik dacht echt dat mijn Lupo stuk was toen ik daar weer in reed. In kon me niet voorstellen dat sturen zo zwaar ging in de 3L, ondertussen ben ik er weer aan gewend. Echt bizar was dat.
Ik kan sinds 3 jaar lopend naar mijn werk, dus staat die van mij enkel voor uitstapjes voor de deur. Sinds 3 jaar rijd ik dus nog minder dan daarvoor. Nog geen ton op de teller en dat voor een diesel van 7,5 jaar.

Als je zoveel rijdt als jij doet is een beetje meer comfort wel erg fijn, echter zul je ook heel wat vaker moeten tanken, ondanks de grotere tank. Had je niet beter een bestel kunnen kopen? Wij huren voor PC/server vervoer altijd een busje. Heb je lekker veel gooi en smijt ruimte.

De mijne heeft heel veel opties omdat in 2000, VW een actie had vanwege de Olympische spelen, voor elke medaile kreeg je fl 100,- aan gratis opties, we hadden toen 40 medailes.... Daarom zit bijna bijna elke toendertijd leverbare optie op mijn 3L. Van CPV+AB tot aluminium dorpellijsten met "LUPO" tekst. Alle achteraf ingebouwde opties waren tot 4000 piek gratis, de af fabriek opties (radiovoorbereiding, pareleffectlak, bekerhouders, licht&zicht pakket (oa mistlampen & verwarmde spiegels) heb ik wel zelf moeten betalen. Bekerhouders waren toen nog fl 90,-! Die zijn toch zeker al 10 keer gebruikt :X

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Zojuis even bij de auto-accesoires winkel geweest. Gevraagd wat ik nodig heb om speakers in de achterdeuren te bouwen.. Kwamen ze aan met een verhaal dat er standaard nog helemaal niets voorbereid is... ze moeten nog kabels trekken, het huidige (dichte) speaker-"rooster" zou vastgesmolten zijn dus kun je niet zo ff loswippen om te kijken; etc.

Ik heb het rubber in de deuropening losgemaakt, en zag dat daar al wel speakerdraden door lopen. Dus een deel van het verhaal klopt in ieder geval niet. Maar van dat "rooster" zou ik niet weten...

Iemand meer info over hoe dat zit bij een Passat Variant uit 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zouden dat niet de draden voor de vergrendeling en de ramen zijn dan?

Het zou kunnen hoor, maar het lijkt mij wel dat die kabels er gewoon liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 11:11

Wom

Audiovoorbereiding was een optie voor de Passat van dat model. Als de speakerroosters in de achterdeuren los zitten is dit inderdaad het geval. Zelfde geldt voor de kleine (tweeter) speakers bij de deurklinken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

MikeyMan schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:13:
Zouden dat niet de draden voor de vergrendeling en de ramen zijn dan?

Het zou kunnen hoor, maar het lijkt mij wel dat die kabels er gewoon liggen...
Nee, die draden zitten namelijk netjes in een aansluitblokje. De speakerkabels zijn ook een andere kleur, en lijken verdacht veel op de onaangesloten kabels die in het radio-compartiment liggen.
Wom schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:23:
Audiovoorbereiding was een optie voor de Passat van dat model. Als de speakerroosters in de achterdeuren los zitten is dit inderdaad het geval. Zelfde geldt voor de kleine (tweeter) speakers bij de deurklinken.
Los zitten? in de zin van: "zet er een schroevendraaier achter en als hij loskomt heb je mazzel"? Dan kan zou ik dus redelijk simpel zelf speakers kunnen zetten? Moet dan het hele deurpaneel los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 12:16
racoon schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:52:
Bedankt voor jullie antwoord.

Vind het erg vreemd, deze kan ik leasen, maar in de voorwaarde staat dat we geen 3 deurs auto mogen alleen met toestemming van de directie.

Waarom zetten ze deze auto er dan neer?
Sorry, maar ik vind dat je in diverse topics (ook het BMW topic) erg domme vragen stelt. Ga eerst eens kijken op Carbase van autoweek (www.autoweek.nl).

Natuurlijk is er geen New Beetle 5-drs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Gwannoes schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:07:
[...]

Los zitten? in de zin van: "zet er een schroevendraaier achter en als hij loskomt heb je mazzel"? Dan kan zou ik dus redelijk simpel zelf speakers kunnen zetten? Moet dan het hele deurpaneel los?
Deurpaneel zal dan idd los moeten. Kijk even of de peforatie inderdaad een gat is of dat het enkel structuur is. Als ik het goed voorheb zijn de roosters die met de audiovoorbereiding komen voorzien van de benodigde gaatjes. De panelen die geen echte gaten hebben zijn zijn ook diegene die je er niet uit kan halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/0/fc64f8a0fc1143fea55da3412b737700.jpg
Nieuwe Scirocco in 24 uursrace Ring

Is wel een agressief front als je het zo ziet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wom op 02-05-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

zouden er dan ook nog geen draden liggen in mijn 5-deurs golf uit 98? Zal vanavond wel even spieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Bierkameel schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:29:
[...]

Het is een 1.9 TDI 100PK.
Heb ook wel in de 130PK gereden en vond hem niet veel meerwaarde hebben, voor een variant misschien wel want die is iets zwaarder.
Een Passat is ook geen racebak dus ik kan er lekker mee cruisen.
100pk is voldoende voor een Passat, is het een Sportline ? Heb ook een 100pk TDI gehad.

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/waxed01.jpg

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ZOu iemand mij kunnen vertellen welke draden ik nodig heb voor het aansluiten van een afstandsbedienen voor mijn CV in een Golf uit 1998.

Ik heb elektrische ramen en vlakbij de hendel van de motorkap zit (achter het plastic) een stekker met daarin een zooi draden uit de bestuurdersdeur.

Hierin kan ik de draden van de CV wel vinden, maar ik weer niet waar ik de draden voor de aansturing van mijn knipperlichten kan vinden. Hiervoor dien ik 2 draadjes aan te sluiten (links en rechts knipperen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

seq_uence schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:00:
[...]

100pk is voldoende voor een Passat, is het een Sportline ? Heb ook een 100pk TDI gehad.

[afbeelding]
Yup een Sportline inderdaad met alle opties.
Hij heeft iig genoeg koppel om lekker soepel te rijden, ik schakel dan ook erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

TF schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:35:
ZOu iemand mij kunnen vertellen welke draden ik nodig heb voor het aansluiten van een afstandsbedienen voor mijn CV in een Golf uit 1998.

Ik heb elektrische ramen en vlakbij de hendel van de motorkap zit (achter het plastic) een stekker met daarin een zooi draden uit de bestuurdersdeur.

Hierin kan ik de draden van de CV wel vinden, maar ik weer niet waar ik de draden voor de aansturing van mijn knipperlichten kan vinden. Hiervoor dien ik 2 draadjes aan te sluiten (links en rechts knipperen?)
Ik weet dat het knipper-relais van de knipperlichten achter de gevarenlichtschakelaar zit, deze knop+relais kan je er zo uitwippen. Misschien kan je daar wat mee? Want daar gaan uiteraard ook de draden heen van je knipperlichten.

Voor de rest zou ik echt niet weten hoe je CV in moet bouwen... Volgens mij gaan alle draden af fabriek naar één module (de z.g.n. comfortmodule) en dit kastje regelt alles wat betreft de 'luxe' functies, dus je spiegels, ramen, sloten, achterruitverwarming etc.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zijn hier mensen die ervaring hebben met een Golf GT (1.4 TSI). Ik vind het wel een aantrekkelijk karretje. Waar ik nieuwsgierig naar ben is de betrouwbaarheid. Een 1.4 FSI met supercharger en turbo, ik krijg het idee dat dat blok heel wat te verstouwen heeft. Had ergens op internet opgevangen dat het gemiddelde verbruik 1 op 13 is (als hem niet te vaak in het rood jaagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Gisteren heb ik een Golf MK1 Cabrio G60 gekocht voor naast de Golf. Ik heb wel eens in een Golf MK1 G60 gereden en dat vond ik wel zo geweldig dat ik me voorgenomen had om dit ooit nog een keer in te bouwen of kopen. Mijn dichte GTI is al voorzien van een snelle motor dus dan maar een auto erbij: kopen werd het dus en sinds gistermiddag staat hij hier veilig in de garage.

Golf MK1 Cabrio
G60 motor, gechipt, snelle nokkenas, kleine pully, afgedraaid vliegwiel
Kleur: Zilvermetallic
bj 1988
Quartett set
Stuurbekrachtiging
Schijfremmen rondom
Golf 2 GTI 16v versnellingsbak
Achterklep zonder typeaanduidingen

En hoe dat rijdt? Bizar! Ik heb de motor goed laten controleren door een G60-kenner toen ik de Cabrio kocht.

Er moeten wat dingetjes aan gebeuren die ik voor en na op pak. Het uitlaatspruitstuk is lek, de kap moet vervangen worden, ruitenwisserbladen en een paar slangen. Uiteraard hoort een G-lader revisie erbij want ik wil geen enkel risico lopen na alle ellende die ik met de MK1 GTI door heb moeten maken en doormaak. De rode GTI "slaapt" momenteel.

Overigens ben ik ook begonnen met het het-ontwerpen van mijn website (http://www.twansmk1.com) waar momenteel nog niet zo heel veel te zien is maar dat gaat binnenkort veranderen. De site ziet er statisch uit maar ik ben er een content-management-systeem op maat voor aan het schrijven omdat iedereen Joomla gebruikt en ik dat niet voldoende naar mijn hand kan zetten.

Hier vast wat foto's afkomstig van de vorige eigenaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6SU73DUG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-D4DCT34C.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7CBTZL8O.jpg

Net als met de GTI, (die ik alweer 7 jaar in bezit heb, zie beneden) zal ik goed voor 'm zorgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.twansmk1.com/images/Twan_MK1_GTI_243.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 20:44
Toink schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:53:
Gisteren heb ik een Golf MK1 Cabrio G60 gekocht ..verhaal..
whaaa, hebbuh hebbuh hebbuh :9~

maar een fantastisch project weer! ik heb tegenwoordig 2 kids dus dan kun je dit soort dingen simpelweg niet meer.
Let wel dat een type1 cabrio moeite heeft om zoveel krachten in extreme situaties op te vangen. Als je pech hebt gaat 'ie op z'n zwakste plekken 'werken' en dat is onder het scharnierpunt van de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:10
Mijn Golf 3:

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.149/255450001-255500000/255484001-255484100/255484092_6_a2cI.jpeg
Specs: Enzo cupvelgen, sportuitlaat, verlaagd, aan gort gereden VR6 lip O-).

Moet nog een klein jaartje meegaan, daarna komt er een Golf 4 voor in de plaats.

[ Voor 42% gewijzigd door sh4dow op 26-05-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:01

Wokschotel

Op 6 wielen

'Nieuwe' leasebak })

[ Voor 87% gewijzigd door LuNaTiC op 31-01-2011 17:56 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Goed bezig 8)

Flink leasebudget heb je te besteden dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Wauw, die nieuwe Golfs GTI vind ik echt vet. Ik zou dr ook wel een willen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Wom schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:17:
Goed bezig 8)

Flink leasebudget heb je te besteden dan :P
Mja, moet wel iets bijbetalen. Maar ik heb hem met korting van een collega overgenomen. Hij is dus niet spiksplinternieuw, maar dat interesseert me niet. 20k op de teller.

Het ding rijdt trouwens :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Wokschotel schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:41:
[...]

Mja, moet wel iets bijbetalen. Maar ik heb hem met korting van een collega overgenomen. Hij is dus niet spiksplinternieuw, maar dat interesseert me niet. 20k op de teller.

Het ding rijdt trouwens :9~
Gefeliciteerd! Wel even je icon veranderen ;)

In ieder geval welkom in de club van GTI rijders 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Wom schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:49:
[...]

Gefeliciteerd! Wel even je icon veranderen ;)

In ieder geval welkom in de club van GTI rijders 8)
:P Ik heb ook nog steeds een BX. Die Golf is 'maar' lease :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ja, als ik twee vriendinnen zou hebben zou ik ook de lelijkste showen :+

Dan gelijk maar even mijn GTI ook om het topic wat op te fleuren:

Afbeeldingslocatie: http://captainkeyes.net/tweakers/gtiHulst.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Grijs = ook mooi :9

Zal ik hem nog chippen naar 245 pk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Wokschotel schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:23:
Grijs = ook mooi :9

Zal ik hem nog chippen naar 245 pk? :P
Als je nog ergens 800 euro hebt slingeren zou ik het wel weten. En je vakantiegeld zal ook wel rond deze periode binnen komen denk ik zo?

-> www.jdengineering.nl kan ik je van harte aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Wom schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:32:
[...]

Als je nog ergens 800 euro hebt slingeren zou ik het wel weten. En je vakantiegeld zal ook wel rond deze periode binnen komen denk ik zo?

Heb jij hem gechipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Zelf heb ik hem (nog) niet gechipped. Heb zelf een DSG bak en VW geeft aan dat ze het maar tot 350nm vertrouwen. En met de meest basis chip zit zit je al heel dicht tegen die waarde. En dat zit je dus met het garantieverhaal. Deze wordt wel overgenomen door de chipper, maarja. Kan het ook onder garantie via de dealer laten doen met een ABT chip maar dan kan ik mijn launch control niet laten aanpassen, wat wel nodig is met meer vermogen (standaard heb je het max koppel al vanaf 1900rpm en dat wordt dan alleen maar erger).

Zijn wel al veel mensen die het laten doen hebben en er ook geen problemen mee gehad hebben, maar ik ben dan ook redelijk conservatief in zulke dingen :) En af en toe in een andere auto rijden zorgt ervoor dat de belevenis toch elke keer leuk blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:45
euj

een maat van mij heeft een VW Golf 3 vr6 uit 1997. Zijn statonair regelunit is kapot, maar hij kan hem niet vinden.

betreffende foutcode

weet iemand waar die Idle Air Control sensor zit?

bvd namens hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Wom schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:32:
[...]

800 euro is natuurlijk voor de meeste mensen een hoop geld, zeker als je dat in een lease(?)auto moet steken. Maar ben jij al eens bij JD Engineering geweest? Wij hebben hier diesels voor de deur en op zich wel interesse om te chippen, alleen de dealer is een lul, dus daar willen we niets mee te maken krijgen :+.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

RobertJ schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 01:16:
[...]

800 euro is natuurlijk voor de meeste mensen een hoop geld, zeker als je dat in een lease(?)auto moet steken. Maar ben jij al eens bij JD Engineering geweest? Wij hebben hier diesels voor de deur en op zich wel interesse om te chippen, alleen de dealer is een lul, dus daar willen we niets mee te maken krijgen :+.
Het zijn relatief goedkope PK's. Tuurlijk blijft 800 euro (het is iets goedkoper overigens) veel geld, maar in verhouding is het snel verdiend zeg maar :P.

Ben er zelf nu twee keer geweest, één keer voor een 2.0 TDI en de andere keer voor een zelfde GTI als die van mij. Probleemloos en snelle service. Gooi de naam maar eens in Google, denk dat je enkel positieve reacties gaat zien :) En als je er dan toch bent, kijk dan even naar die demo auto van hun. Blauwe DSG GTI helemaal aangepakt, laatste keer dat ik er was zat hij al op 400 PK geloof ik, en dat zal ondertussen wel weer al meer zijn. Voordeel is dat iedereen een op maat chip krijgt, bij mensen met een DSG bak is de koppelkromme iets anders als voor mensen met een handbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Bij een volkswagen occasion, waar al een niet-volkswagen audio systeem in zit, is het mogelijk om die er uit te slopen en te vervangen door een RCD systeem van volkswagen zelf? En wat zou dat ongeveer kosten zo'n los systeem? Ik zie ze op ebay voor ongeveer 200 euro maar dat lijkt me wel erg goedkoop

ik bedoel zo iets:

Afbeeldingslocatie: http://www.volkswagen.cz/modely/eos/img/seriova/1-m.jpg

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Die dingen hebben wel een canbus aansluiting, als je VW die heeft is het een kwestie van omprikken.
Alle modellen met canbus hebben dezelfde kabels achter de radio liggen.
(is te controleren via de linkerkant in je dashboardkastje)

De prijs die je noemt klopt wel aardig hoor, op marktplaats staan de RCD300 al voor minder.

Heb gelijk even het aansluitschema voor je gezocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.vw-tuning.nl/members/Rcd%20300%20Vw%20Pin%20Out.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door arjants op 18-06-2008 11:51 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wom schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:59:

[afbeelding]
Ik zag je rijden vlakbij het zwembad kan dat? Ik kwam net de rotonde afgedrift :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

arjants schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:49:
Die dingen hebben wel een canbus aansluiting, als je VW die heeft is het een kwestie van omprikken.
Alle modellen met canbus hebben dezelfde kabels achter de radio liggen.
(is te controleren via de linkerkant in je dashboardkastje)

De prijs die je noemt klopt wel aardig hoor, op marktplaats staan de RCD300 al voor minder.

Heb gelijk even het aansluitschema voor je gezocht:
[afbeelding]
Thanx, ik heb op dit moment geen VW op het oog maar diegene die ik zie hebben allemaal geen geintegreerde audio en dat is echt uber lelijk :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Christoph schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:59:
[...]

Ik zag je rijden vlakbij het zwembad kan dat? Ik kwam net de rotonde afgedrift :P
Dat kan wel kloppen ja, jij in de gele BMW toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Wom schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:59:

[afbeelding]
Leuk, maar er gaat toch niets boven een mooie 4 ;)

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/Golf2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

seq_uence schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:18:
[...]

Leuk, maar er gaat toch niets boven een mooie 4 ;)

[afbeelding]
Pacific toevallig?
Heb zelf een 4 pacific, zelfde velgen.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
ijskonijn schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:01:
[...]

Pacific toevallig?
Heb zelf een 4 pacific, zelfde velgen.
Ja het is een Pacific, naar mijn mening de mooiste uitvoering van de 4 op de highline na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Even een berichtje van een Volvo fan :)

Mijn Volvo is helaas bij Care, en ik kreeg mee: Volkswagen Passat Variant 1.4TSI. Ik zag hem staan, en dacht: Oh nee he. Een trage instapper :(

Onderweg veranderde dat een beetje. Het is een Trendline, en die is gewoon te kaal, punt. Handmatige Airco, slechte (doch netjes ingebouwde) audio, wieldoppen, etc. Aan de andere kant, voor 29.000 is het prima, en voor 2 a 3000 meer heb je een Highline.

Maar dan: De 122 PK TSI is fantastisch. Wat een briljant mooie moter is dat. Hij pakt op vanaf 1400 toeren, en begint gewoon te sleuren. Echt, wat een pareltje van een moter. Als je deze met 140pk in de Passat legt (of zijn 1.8 broertje), dan heb je niks extra's meer nodig. En dat voor iemand die altijd meer vermogen wil :)

Petje af :)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 23-06-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Volgende week moet mijn GTI weg voor zijn eerste beurt. Krijg alleen te horen dat vervangend vervoer geld kost, das dan weer matige service eigenlijk. Zeker aangezien de garage dicht bij me in de buurt sluit, dus daar kan ik niet terecht en moet dus noodgedwongen verder rijden.

Ach ja, dan maar een collega vragen of hij me kan oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Serieus? Dat is vreemd, we hebben hier altijd vervangend vervoer gekregen, en dat terwijl we toch echt een wagen van 2004 hebben, en we betalen niet extra voor dat vervoer (brandstof wel uiteraard). Goed, laatst kregen we een oude Polo diesel, maar goed, je moet dan een gegeven paard ook niet in de bek kijken :+.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

PWM schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:58:
Even een berichtje van een Volvo fan :)

Mijn Volvo is helaas bij Care, en ik kreeg mee: Volkswagen Passat Variant 1.4TSI. Ik zag hem staan, en dacht: Oh nee he. Een trage instapper :(

Onderweg veranderde dat een beetje. Het is een Trendline, en die is gewoon te kaal, punt. Handmatige Airco, slechte (doch netjes ingebouwde) audio, wieldoppen, etc. Aan de andere kant, voor 29.000 is het prima, en voor 2 a 3000 meer heb je een Highline.

Maar dan: De 122 PK TSI is fantastisch. Wat een briljant mooie moter is dat. Hij pakt op vanaf 1400 toeren, en begint gewoon te sleuren. Echt, wat een pareltje van een moter. Als je deze met 140pk in de Passat legt (of zijn 1.8 broertje), dan heb je niks extra's meer nodig. En dat voor iemand die altijd meer vermogen wil :)

Petje af :)
Hoe rijdt zo'n TSI op hogere snelheden? Ik heb altijd het idee gehad dat ze bij de wat lagere snelheden (zeg maar tot 100 km/h) vlot doortrekken, maar dat ze daarna een beetje inkakken. Het blijft een 1.4 natuurlijk...

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat idee had ik met een Touran 140pk TSI wel idd. Boven de 160 doet ie niet zo heel veel meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:48

Dentheman

Zie signature

Gister ging ik met een maatje na het wassen en waxen een rondje rijden. Na een paar fotos even verder gereden. En een paar straten verder rijdt hij een drempel over een geeft daarna weer gas. Begint z'n auto toch te trillen! Na wat kijken en zoeken bleek dat er een 'arm' uit een rubber omhulzing was geschoten, wat weer veroorzaakt werd door een gebroken bout. Uiteindelijk bleek de motorsteun z'n schroefdraad kwijt te zijn geraakt doordat alles nog maar aan één bout hing, dus 2 nieuwe boutjes (vw dealer) en een nieuwe steun €40 bij de sloperij verder, waren we vanmorgen begonnen met alles inbouwen. Vanavond even afmaken, en dan worden z'n raampjes geblindeerd als we het rijdend krijgen vanavond.

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/shoot2.JPG
even alles aan kant maken de de lier alvast opgehangen om het blok weer omhoog te krijgen aan één kant, hij lag immers naar beneden

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/shoot3.JPG
Hij heeft echt onwijze mazzel gehad want iets verder naar boven, onder, links of rechts of er was een rol waar z'n distributieriem omheen zit naar de filestijnen gegaan, hij zat er precies tussen (je ziet zelfs een tandwiel).

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/shoot4.JPG
En daarom bonkte alles dus zo.

Blokje hang intussen weer op eigen kracht, moeten alleen weer alle slangen e.d. die we hebben los gehaald terughangen en dan moet het weer rijden :)

Auto is trouwens een VW golf IVuit ik meen 2001 inmiddels gechipt en ERG gedicht met iets meer dan 3 ton op de teller. Rijdt als nieuw _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Dentheman op 24-06-2008 15:01 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Dentheman schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:58:
Gister ging ik met een maatje na het wassen en waxen een rondje rijden. Na een paar fotos even verder gereden. En een paar straten verder rijdt hij een drempel over een geeft daarna weer gas. Begint z'n auto toch te trillen! Na wat kijken en zoeken bleek dat er een 'arm' uit een rubber omhulzing was geschoten, wat weer veroorzaakt werd door een gebroken bout. Uiteindelijk bleek de motorsteun z'n schroefdraad kwijt te zijn geraakt doordat alles nog maar aan één bout hing, dus 2 nieuwe boutjes (vw dealer) en een nieuwe steun €40 bij de sloperij verder, waren we vanmorgen begonnen met alles inbouwen. Vanavond even afmaken, en dan worden z'n raampjes geblindeerd als we het rijdend krijgen vanavond.

[afbeelding]
even alles aan kant maken de de lier alvast opgehangen om het blok weer omhoog te krijgen aan één kant, hij lag immers naar beneden

[afbeelding]
Hij heeft echt onwijze mazzel gehad want iets verder naar boven, onder, links of rechts of er was een rol waar z'n distributieriem omheen zit naar de filestijnen gegaan, hij zat er precies tussen (je ziet zelfs een tandwiel).

[afbeelding]
En daarom bonkte alles dus zo.

Blokje hang intussen weer op eigen kracht, moeten alleen weer alle slangen e.d. die we hebben los gehaald terughangen en dan moet het weer rijden :)

Auto is trouwens een VW golf IVuit ik meen 2001 inmiddels gechipt en ERG gedicht met iets meer dan 3 ton op de teller. Rijdt als nieuw _/-\o_
Je bedoelt de EGR? ;)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:48

Dentheman

Zie signature

ja ik bedoel EGR ja O-) Was trouwens wel mooi werk om te doen, nog nooit zo aan auto's gesleuteld.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

_Christiaan_ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:09:
[...]

Hoe rijdt zo'n TSI op hogere snelheden? Ik heb altijd het idee gehad dat ze bij de wat lagere snelheden (zeg maar tot 100 km/h) vlot doortrekken, maar dat ze daarna een beetje inkakken. Het blijft een 1.4 natuurlijk...
Deze sleurt door tot 160km/u, en daarna is het een beetje afgelopen. Die 160 doet hij overigens best vlot. Kijk, het is geen strepentrekker :P Maar voor een instapmoter is het ding echt perfect (nou ja, die 1.6 is er nog). Ik heb er vandaag weer met plezier in gereden.

Ik heb zelf overigens de 2.0D (140PK) in mijn V50 liggen.
Timmert schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:55:
Dat idee had ik met een Touran 140pk TSI wel idd. Boven de 160 doet ie niet zo heel veel meer..
Dat dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:04

StarWing

Huh ?!?

Heeft er iemand een realistisch zicht van wat de 1.4 TSI 122pk verbruikt in real life ? dus niet de getalletjes opgegeven in het boekje ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op Autoweek staan er twee in de MyReview sectie en die krijgen 1:15,5. Er staan er ook een paar met 140 en 170 pk, en van die laatste rijdt er eentje 1:13,5.

Er staat ook dat de 122 pk versie vlot naar de 190 toe rijdt. Maar vergeleken met een Touran of een Passat heb je natuurlijk 200 tot 250 kg minder mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:45
zonder cijfers heeft 'vlot' geen waarde, ligt volledig aan je referentiekader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:04

StarWing

Huh ?!?

voor alle duidelijkheid, de 1.4tsi in een golf dus :)

Heb ondertussen de reviews gelezen op autoweek.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

StarWing schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:03:
voor alle duidelijkheid, de 1.4tsi in een golf dus :)
Je noemde zelf ook geen type ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=H7fviU6O0AQ]

Een leon met 1.4 tsi 125 pk, een golf zal wel vergelijkbaar zijn toch? Dit kan ik niet echt vlot noemen als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik vindt het wel hard gaan moet ik eerlijk zeggen. Zeker uit een 1.4 blokje. Mijn 1.4 TDI doet er toch wat langer over met zijn 80 paardjes ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Vind het ook geeneens zo slecht moet ik zeggen. Rond de 1300kg met een 1.4 in gedachte houdend vind ik dit alleraardigst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Sick Nick schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:08:
[video]

Een leon met 1.4 tsi 125 pk, een golf zal wel vergelijkbaar zijn toch? Dit kan ik niet echt vlot noemen als ik eerlijk ben.
Je begint met wegrijden op 4 seconden en met 13 seconden zit je aan de honderd. Dat noem ik 0-100 in 9 seconden. En als je wat gedoseerder was weggereden (nu schakelde de tractiecontrole in) was het misschien nog beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
+ daarnaast stelt 125pk misschien niet zo veel voor maar 200Nm koppel doet z'n werk juist goed in de tussenacceleraties. Al met al prima techniek lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Het ging toch om het trekken boven de 100? De 0-100 tijd is best netjes ja maar boven de 110/120 begint het geheel toch flink in te kakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De Passat die ik mee heb, heeft nu 300 km op de klok. Motorisch ben ik tevreden. Maar die rammels :X

Linkerraam, rechterraam, dashboardkastje, ergens bij de radio. Rammels everywhere. Blij als ik morgen mijn bak weer terug heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Apart, de meeste Passats van het laatste model zitten heel goed in elkaar. Zelfs mijn Golf heeft ondanks het nodige gooi en smijtwerk nog geen kraakje laten horen.

Maar je eigen auto rijdt natuurlijk altijd beter :)

[ Voor 14% gewijzigd door Wom op 25-06-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wom schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:32:
Apart, de meeste Passats van het laatste model zitten heel goed in elkaar. Zelfs mijn Golf heeft ondanks het nodige gooi en smijtwerk nog geen kraakje laten horen.

Maar je eigen auto rijdt natuurlijk altijd beter :)
Ik ben niet zo merkentrouw ;)

Die Passat bevalt juist heel goed. Kofferbak is gigantisch, stoelen zitten goed, bediening prima, etc. etc. Niks mis mee eigenlijk.

Maar dat ding is echt met pritstift in elkaar gezet. Kan natuurlijk exemplarisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

PWM schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:47:
[...]

...

Maar dat ding is echt met pritstift in elkaar gezet. Kan natuurlijk exemplarisch zijn.
Het klinkt mij niet als bekend in de oren gelukkig. De mijne zit met 40k op de klok nog stevig in elkaar!

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

PWM schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:47:
[...]

Ik ben niet zo merkentrouw ;)

Die Passat bevalt juist heel goed. Kofferbak is gigantisch, stoelen zitten goed, bediening prima, etc. etc. Niks mis mee eigenlijk.

Weet je zeker of er niets los lag in de auto ofzo?

Ik heb mij ook een hele tijd geërgerd aan een geluid, bleek het achteraf een los cd-doosje te zijn :')

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

_Christiaan_ schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:26:
[...]

Weet je zeker of er niets los lag in de auto ofzo?

Ik heb mij ook een hele tijd geërgerd aan een geluid, bleek het achteraf een los cd-doosje te zijn :')
Nope. Het waren voornamelijk de ramen die rammelden. Ik heb iemand naast me in de auto gehad, die begon erover na 100 meter :)

Ergens zat dat echt niet goed. Bij de radio hetzelfde verhaal. Ach, als VW het maar verhelpt voor de volgende :)

Heb mijn V50 terug, en het valt me wel op hoe klein die eigenlijk is :+ En dan te bedenken dat deze V50 zo'n 15.000 euro duurder was dan deze Passat Variant :P

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 26-06-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

PWM schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:48:
Heb mijn V50 terug, en het valt me wel op hoe klein die eigenlijk is :+ En dan te bedenken dat deze V50 zo'n 15.000 euro duurder was dan deze Passat Variant :P
De S40/V50 zijn schofterig klein, vergeet niet dat je het onderstel van een Focus hebt, hoeveel groter kun je een auto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Let wel dat de Passat zowat de ruimste is in zijn klasse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IMHO zit een auto die 30 cm langer is ook niet in dezelfde klasse. De Passat is gewoon een grote auto geworden, zelfs langer dan een S60 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zo zag onze VW er vanmorgen uit :+

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/ipmwpe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
hjs schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:03:
Zo zag onze VW er vanmorgen uit :+

[afbeelding]
cool!

hou je ons op de hoogtevan de vorderingen? (met foto's! :))

Mijn droom is om ooit nog eens een T1 te hebben. Die zijn voor mij nu helaas nog onbetaalbaar.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
PWM schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:48:
[...]

Aanschafprijs en ruimte hebben natuurlijk niet zo veel met elkaar te maken, een full options A4 met dikke motor zal ook veel duurder zijn dan een kale A6.

Een V50 koop je volgens mij ook niet voor de ruimte, je moet hem mooi vinden. Zelf vind ik de neus van de V50 een ontwerpfout. :P

Ontopic: Mooie VW bus hierboven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

funk-e schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:49:
[...]

cool!

hou je ons op de hoogtevan de vorderingen? (met foto's! :))

Mijn droom is om ooit nog eens een T1 te hebben. Die zijn voor mij nu helaas nog onbetaalbaar.
T2 is al duur aan het worden de laatste jaren, kun je nagaan wat een T1 moet kosten.

De meeste foto's (op die hierboven na omdat we die vanmorgen gekregen hebben) staan op onze site ;)
Alle foto's van vanmorgen staan wel op het VCT2 forum :+
Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.