Gisteren heb ik een Golf MK1 Cabrio G60 gekocht voor naast de Golf. Ik heb wel eens in een Golf MK1 G60 gereden en dat vond ik wel zo geweldig dat ik me voorgenomen had om dit ooit nog een keer in te bouwen of kopen. Mijn dichte GTI is al voorzien van een snelle motor dus dan maar een auto erbij: kopen werd het dus en sinds gistermiddag staat hij hier veilig in de garage.
Golf MK1 Cabrio
G60 motor, gechipt, snelle nokkenas, kleine pully, afgedraaid vliegwiel
Kleur: Zilvermetallic
bj 1988
Quartett set
Stuurbekrachtiging
Schijfremmen rondom
Golf 2 GTI 16v versnellingsbak
Achterklep zonder typeaanduidingen
En hoe dat rijdt? Bizar! Ik heb de motor goed laten controleren door een G60-kenner toen ik de Cabrio kocht.
Er moeten wat dingetjes aan gebeuren die ik voor en na op pak. Het uitlaatspruitstuk is lek, de kap moet vervangen worden, ruitenwisserbladen en een paar slangen. Uiteraard hoort een G-lader revisie erbij want ik wil geen enkel risico lopen na alle ellende die ik met de MK1 GTI door heb moeten maken en doormaak. De rode GTI "slaapt" momenteel.
Overigens ben ik ook begonnen met het het-ontwerpen van mijn website (
http://www.twansmk1.com) waar momenteel nog niet zo heel veel te zien is maar dat gaat binnenkort veranderen. De site ziet er statisch uit maar ik ben er een content-management-systeem op maat voor aan het schrijven omdat iedereen Joomla gebruikt en ik dat niet voldoende naar mijn hand kan zetten.
Hier vast wat foto's afkomstig van de vorige eigenaar:
Net als met de GTI, (die ik alweer 7 jaar in bezit heb, zie beneden) zal ik goed voor 'm zorgen.