Het grote Volkswagen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste
Acties:
  • 101.417 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb zaterdag mijn VAG-COM-kabeltje van 2 tientjes binnengekregen :)

Meteen even uitgeprobeerd natuurlijk. Output test van het instrumentenpaneel, heel leuk, dan gaan je tellers allemaal even op en neer en dan gaan je lampjes één voor één branden. Toen het koelvloeistofmetertje helemaal omhoog ging, ging ook het koelvloeistoflampje branden en de radiatorfan ging draaien. Vond ik al heel spannend :P

Het was al laat en het was helemaal stil. Ik dacht ik doe ook een output test van de comfortmodule. Gaat-ie opeens de toeter testen, ik schrok me meteen de **** :P

Je kan wel leuke dingetjes veranderen. De taal van de boordcomputer, je kan instellen dat de deuren op slot gaan bij 20 km/h, je kan de deur-gong aanzetten (landcode veranderen). Bij de Golf 5 kan je knipperlicht gedimd aan als parkeerlicht aanzetten (USA) en je kan zelfs in procenten aangeven hoe hard de knipperlichten dan moeten branden.

Maar ook nuttige dingen als het uitlezen van foutcodes, het aanzetten van cruise-control of het resetten van je service-interval, voor als je zelf je auto onderhoudt.

Je moet alleen niet komen aan de snelheidsbegrenzing, want deze kan alleen naar beneden worden bijgesteld. Dus als je denkt "haha ik zet hem even voor de grap op 50" dan zal je dus nooit meer harder kunnen dan 50, tenzij je een nieuwe module koopt >:)

--

edit:
Ik ben net weer ff bezig geweest en ik heb de moed genomen om dingen te veranderen :P

Mijn auto gaat nu op slot vanaf 20 km/h en van het slot af als je de sleutel eruit haalt. Hij 'piept' nu als je hem met de afstandsbediening op slot doet en van het slot af. Als je de deur open doet als de auto aanstaat dan hoor je zo'n 'gong'.

En ik ben erachter dat ik wel verwarmbare spiegels heb, maar dat de verwarming aan de bestuurderszijde kapot is :/

[ Voor 14% gewijzigd door _Christiaan_ op 17-03-2008 15:10 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 07:20
Al een week rond gereden met het controle lampje van mijn golf 4.....
Toch vandaag de stoute schoenen aangedaan en naar de vw geweest voor het uitlezen.
Er moet waarschijnlijk een nieuwe lambdasone in. Gevraagt wat kost da, 200 euro ex btw en ex inzetten.

Is een lambdasone er zelf in te plaatsen? Het gaat om de sensor nabij het motor blok, dus niet die voor en na de katalysator.

[edit]
Het blok maakt nu een raar geluid bij 3000 toeren, het is een zagend geluid. komt in alle versnellingen voor. Zowel op gas als op bezine. Ook zit er een raar tikkend geluid in een rond kastje aan de linkerzijde van de motor vlak boven de ruitenwisservloeistofreservoir.
Iemand een idee?

[edit\]

[ Voor 27% gewijzigd door zzz16 op 17-03-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
_Christiaan_ schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:15:
Ik heb zaterdag mijn VAG-COM-kabeltje van 2 tientjes binnengekregen :)

[...]

Je kan wel leuke dingetjes veranderen. De taal van de boordcomputer, je kan instellen dat de deuren op slot gaan bij 20 km/h, je kan de deur-gong aanzetten (landcode veranderen). Bij de Golf 5 kan je knipperlicht gedimd aan als parkeerlicht aanzetten (USA) en je kan zelfs in procenten aangeven hoe hard de knipperlichten dan moeten branden.

[...]
Dit klinkt allemaal heel interessant, kan je misschien wat meer informatie geven over waar je de VAG-COM kabel hebt gekocht? En dit heb je aangesloten op een laptop, neem ik aan.

En over de op slot gaan van de deuren bij 20 km/h, moet de auto voorzien zijn van Comfort-sluiting of is dat niet nodig (ik heb CV in mijn Golf 4 zitten, is dit voldoende?).

Sorry voor de vele vragen, maar ben helemaal niet thuis in de auto-wereld :+

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb de kabel besteld bij http://www.obdtools.nl/ De site ziet er niet echt heel betrouwbaar uit, maar mijn bestelling was de volgende dag binnen.

Voor een Golf 4, die ik dus heb, is de 409.1 kabel geschikt. Hier zit het programma VAG-com 409.1 bij. Dit is shareware waarmee je alleen kan uitlezen, dus ik heb een gekraakte versie van internet gehaald. Het is met die versie wel een beetje gebrekkig want ik moest zelf een batch file schrijven, maar het overgrote deel werkt wel gewoon. De handleiding die erbij zit klopt ook niet, de VAG-com software moet op de COM3 poort staan dus niet USB, anders werkt het niet.

Quote van http://www.gerritspeek.nl/vag-com_autolock.html:
Je auto moet wel af-fabriek de comfort(convenience)-module hebben anders werkt het niet (Auto-lock bij 20 km/u - als je met vag-com in groep 35 of 46 kunt komen dan is die module aanwezig).
Ik ga die lock-toeter vervangen door een simpele sirene. Dan krijg je dit effect bij het op slot doen en van slot af halen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mwPxH7HZ3Jg]

En dan heb je dus die 'bliepjes' dus niet die panic-mode.

Aan de ene kant vind ik dit gewoon leuk, aan de andere kant is het gewoon handig want zo hoef je niet naar je auto te kijken om te checken of hij op slot is.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
16 inch velgen op een transporter bestel uit '94, weet iemand of dit mogelijk is? Ik vind op webshops alleen maar 15 inch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels een week in het bezit van een Golf IV comfortline TDI 110 pk, rijdt erg lekker als ie op temperatuur is :).

Wel 1 vraagje over de electrische spiegelverstelling. Bij de stelknop zit wel een tekentje van automatisch inklappen, maar als ik de draaiknop op die stand zet gebeurt er niks. Bij de garage geweest ,die zegt dat geen enkele Golf IV dit standaard heeft, maar het lijkt me raar dat ze dan wel het tekentje erop zetten en dat je de knop in die stand kan draaien. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is dat niet het tekentje voor spiegelverwarming ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even pauze en ben met de bus bij huis, maar zal er vanavond eens een plaatje van maken :) maar volgens mij staat er een pijltje bij van inklappen, en niet meerdere pijltjes over de spiegel van verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:49

TF

bla bla

Ik ben voornemens om een Polo diesel uit 2000 te kopen. Heb alleen gehoord dat de versnellingsbakken van polo's ontzettend slecht zijn en vaak kapot gaan.... Een gofl 4 vind ik erg prijzig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:55:
Ik ben inmiddels een week in het bezit van een Golf IV comfortline TDI 110 pk, rijdt erg lekker als ie op temperatuur is :).

Wel 1 vraagje over de electrische spiegelverstelling. Bij de stelknop zit wel een tekentje van automatisch inklappen, maar als ik de draaiknop op die stand zet gebeurt er niks. Bij de garage geweest ,die zegt dat geen enkele Golf IV dit standaard heeft, maar het lijkt me raar dat ze dan wel het tekentje erop zetten en dat je de knop in die stand kan draaien. Weet iemand hier meer van?
Spiegels van een Golf IV kunnen niet ingeklapt worden. Voor zover ik weet heeft je garagist gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 21-03-2008 12:14 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:11

Wom

Gunner schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:13:
[...]

Spiegels van een Golf IV kunnen niet ingeklapt worden. Voor zover ik weet heeft je garagist gelijk.
Automatisch weet ik niet, maar handmatig wel.

iets met tolpoortje en te dichtbij willen rijden...

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Wom schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:47:
[...]

Automatisch weet ik niet, maar handmatig wel.

iets met tolpoortje en te dichtbij willen rijden...
Ja handmatig wel, ik dacht dat we het over automatisch hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58

SeatRider

Hips don't lie

Gunner schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:13:
[...]

Lame :). Volgens mij kunnen de spiegels van sommige Leons 1 (toch ook Golf IV derivaat) dat wel. Overigens heeft mijn Skoda ook zo'n stand, en die bedient de spiegelverwarming.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Laatst online: 07:14
Zover ik weet staat er in de handleiding wel iets over het automatisch inklappen van de spiegels. En dat moet dan inderdaad met de stelknop van de spiegels gebeuren. Ik heb een Highline Golf IV maar daar zit het ook niet op. Denk dat het redelijk zeldzaam is?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

TF schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:10:
Ik ben voornemens om een Polo diesel uit 2000 te kopen. Heb alleen gehoord dat de versnellingsbakken van polo's ontzettend slecht zijn en vaak kapot gaan.... Een gofl 4 vind ik erg prijzig....
Sommige versnellingsbakken zijn inderdaad ruk. Dit is alleen voor VAG-auto's geproduceerd tussen '98 en 2001 geloof ik. Ik weet er alles van, mijn Golf4 heeft ook die versnellingsbak.

Diesels hebben er echter geen last van.

Wil je echt 100% zekerheid, dan moet je op de sticker kijken die bij het reservewiel op de auto geplakt is. Daar staat "Getriebe" en daar een versnellingsbakcode achter (naast de motorcode). Is dit DUU, DUW of iets anders dat begint met DU, dan heb je te maken met de gedoemde versnellingsbak. Het kan wel zo zijn dat-ie al gefixt is, preventief of niet preventief. Dit zal je dan na moeten vragen aan de garage.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Ik heb een Polo 1.4TDI uit 2000, die is probleemloos (tot nu toe, afkloppen). Heb er nu 50k mee gereden (van 100 tot 150k).

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik rij atm een Skoda Fabia 1.4TDI uit 2007. Nu ongeveer 85000km (don't ask) op de teller staan en de versnellingsbak doet bij mij ook raar. Als ik accelereer in z'n 1 en bij 2500/3000 toeren door wil schakelen naar z'n 2 komt er alleen maar geratel uit de bak en schiet de pook zonder weerstand in z'n 2 om vervolgens weer netjes op te pakken!? Bij de 90k beurt laat ik er naar kijken. Ben benieuwd.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:59
Iemand ervaring (Wok?) met DSG en file?

Ik ben aan het kijken naar een Golf V TDI met DSG (140 of 170pk) en ben erg benieuwd hoe dit rijdt icm een file...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ik ben op zoek naar een leuke golf 4.... SDI ... maar bijna alles wat je vind is wel wat mee. Meest voorkomende punt = teruggedraaide KM stand. BAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Boeie schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:32:

Ik ben aan het kijken naar een Golf V TDI met DSG (140 of 170pk) en ben erg benieuwd hoe dit rijdt icm een file...
Een VW 2.0 TDI Passat DSG gereden en dat reed zeer lekker.
Het is gewoon een automaat met de optie voor zelf schakelen (eventueel met flippers). Schakelen gaat soepeltjes aangezien je 2 koppelingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:12
TF schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:33:
ik ben op zoek naar een leuke golf 4.... SDI ... maar bijna alles wat je vind is wel wat mee. Meest voorkomende punt = teruggedraaide KM stand. BAH
Ben niet echt weg van de SDItjes. Trage dingen... Zijn ook niet de zuinigste motoren en luidruchtig. Kan je niet beter op zoek gaan naar een 90 of 100pk TDI? Zijn iets zwaarder maar wel zuiniger en een stuk sneller en sterker.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Boeie schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:32:

Is Wom ook goed? :+

Werkt perfect. Heb twee weken lang van Antwerpen naar Brussel moeten rijden en dan was het elke dag file. Geen centje pijn. Geen schokkerig weggedrag en niet blijven hangen in de toeren. Gewoon zoals het zou moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Wom schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:16:
[...]

Is Wom ook goed? :+

Werkt perfect. Heb twee weken lang van Antwerpen naar Brussel moeten rijden en dan was het elke dag file. Geen centje pijn. Geen schokkerig weggedrag en niet blijven hangen in de toeren. Gewoon zoals het zou moeten zijn :)
Sorry, die bedoelde ik :P

Ik probeer een proefrit te versieren in een TDI DSG 140 of 170pk maar dat blijkt nog moeilijk te zijn voor de dealer (Ames).... Ze hebben er wel 1 staan maar die wilde de verkoper niet meegeven voor een proefrit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ja ik wilde eigenlijk een Seat TDI DSG rijden maar zie er daar maar eens 1 te vinden voor een proefrit. Diesels met een DSG automaat zijn schaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb een goeie gevonden gewoon bij een goede garage (merkloze garage). Op internet staat wel een hoop troep.

Waarom filter je niet op Nationale Autopas? Of zijn auto's met NAP tegenwoordig ook niet meer te vertrouwen?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Boeie schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:42:
[...]

Sorry, die bedoelde ik :P

Ik probeer een proefrit te versieren in een TDI DSG 140 of 170pk maar dat blijkt nog moeilijk te zijn voor de dealer (Ames).... Ze hebben er wel 1 staan maar die wilde de verkoper niet meegeven voor een proefrit :/
Ik moest ook naar de importeur om met een DSG versie te kunnen rijden. Hopelijk dat men inziet dat ze wat meer modellen met DSG proefritklaar moeten hebben. Overigens raar dat je dat ene model niet mee kreeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Gaat om deze:
Golf V GT TDI DSG
Afbeeldingslocatie: http://cav.cartel.nl/%2308627.jpg

Tja, het zal wel een paradepaardje zijn.. Ik ga het binnenkort vragen bij een andere vestiging, had niet echt de indruk dat de verkoper mij serieus nam.
Precies de uitvoering die ik zou willen, op het leer/navi/wielen na dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Das een GT Sport geloof ik? Mooie uitvoering en ook wel fraaie kleur eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Dat bedoelde ik, een GT sport. Ik heb zelf interesse in een GT Sport TDI DSG en het liefst de 170pk versie...

Ik weet overigens niet of dit een originele kleur is... Dr stond daar ook een New Beetle met die kleur:
New Beetle TDI
Afbeeldingslocatie: http://cav.cartel.nl/%2308582.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

_Christiaan_ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:48:
[...]

Ik heb een goeie gevonden gewoon bij een goede garage (merkloze garage). Op internet staat wel een hoop troep.

Waarom filter je niet op Nationale Autopas? Of zijn auto's met NAP tegenwoordig ook niet meer te vertrouwen?
Ja ik ben nu bij bovag garages aan het kijken. Maar dat drijft de prijs natuurlijk ook op. Een SDI heb ik nog niet veel klachten over gehoord. Een TDI zal sterker zijn .. maar ook echt zuiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Hoe herken je die teruggedraaide KM stand dan?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Gwannoes schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:14:
[...]

Hoe herken je die teruggedraaide KM stand dan?
Ze adverteren met een bepaalde stand. En bevestigen deze stand ook. Daarna ga je bij bijvoorbeeld www.autopas.nl een nap check doen...en dan blijkt de stand onlogisch.

Ik ken ook iemand die bij een VW dealer werkt en voor mij de auto's nazoekt die ik op het oog heb. Onderhoud en NAP e.d. en daar blijkt dat dan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Mja soms is het ook overduidelijk. Een diesel van 5 jaar oud met 10k op de klok bijvoorbeeld..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

TF schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:20:
[...]

Ze adverteren met een bepaalde stand. En bevestigen deze stand ook. Daarna ga je bij bijvoorbeeld www.autopas.nl een nap check doen...en dan blijkt de stand onlogisch.

Ik ken ook iemand die bij een VW dealer werkt en voor mij de auto's nazoekt die ik op het oog heb. Onderhoud en NAP e.d. en daar blijkt dat dan uit
'k heb zojuist even op de site van NAP gekeken...
Als ik het goed begrijp wordt van ALLE auto's de tellerstand doorgegeven als hij bij een NAP-aangesloten garage komt. Zo'n garage kan gratis de gegevens nagaan...

Wat voor zin heeft zo'n NAP-certificaat dan eigenlijk? als je toch al naar een garage kan om het na te gaan?
Destruction schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:43:
Mja soms is het ook overduidelijk. Een diesel van 5 jaar oud met 10k op de klok bijvoorbeeld..
Tja... Als het zo overduidelijk is, dan wordt het al bijna weer geloofwaardig ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Gwannoes op 27-03-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
offtopic en dit in een serieus onderdeel van Tweakers en niet de HK

[ Voor 79% gewijzigd door Fisico op 01-04-2008 22:58 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

TF schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:39:
[...]

Ja ik ben nu bij bovag garages aan het kijken. Maar dat drijft de prijs natuurlijk ook op. Een SDI heb ik nog niet veel klachten over gehoord. Een TDI zal sterker zijn .. maar ook echt zuiniger?
Even een check gedaan in de Carbase database van Autoweek, ik heb mijn Golf IV (100PK TDI) vergeleken met een SDI:

verbruik binnen beb. Kom:
TDI: 6,5l / 100km (1 op 15,4)
SDI: 6,9l / 100km (1 op 14,5)

Verbruik buiten bebouwde kom:
TDI: 4,2l / 100km (1 op 23,8)
SDI: 4,2l / 100km (1 op 23,8)

Gecombineerd:
TDI: 5,0l / 100km (1 op 20)
SDI: 5,1l / 100km (1 op 19,6)

De TDI is dus wat zuiniger binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom zijn ze gelijk, gecombineerd zijn ze ongeveer gelijk. Ik heb de 100pk gepakt, de 90pk is nog ietsje zuiniger (maar het scheelt niet veel, paar tienden)

Als je een TDI hebt en je maakt veel gebruik van de extra pk's zal het verbruik uiteindelijk wel wat hoger zijn dan een SDI maar dat ligt bij jezelf :P

En zoals al eerder gezegd: een TDI kom je later veel makkelijker kwijt dan een SDI (die raak je nu al bijna niet meer kwijt...)

[ Voor 10% gewijzigd door ijskonijn op 27-03-2008 13:15 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:23
ziet er zeker niet verkeerd uit alleen hij heeft nog best wel een V look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Spannend is ie niet. Maarja.. dat is een Golf eigenlijk nooit. :+

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Vandaag is m'n VAGkabeltje binnengekomen. Hiermee kan je activeren dat de ramen van mijn Golf omhoog/omlaag gaan bij het ingedrukt houden van het knopje van de afstandsbediening 8) Vond ik wel een leuke feature voor €15. Alleen eventjes goed kijken welke waardes ik precies waarin moet veranderen, want je zit wel in het EEPROM te kutten dus als je niet weet wat je doet dan kan je je comfortmodule onklaar maken.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:18
Je zou eens kunnen kijken bij Jan van Veen autos ergens in de buurt van Zaltbommel. Daar komt mijn Golf IV TDI ook vandaan. Bijna alles wat hij heeft staan en dat is echt een hoop(zeker een stuk of 50!!) is ex-lease en je moet daar al Golfjes voor rond de 12k kunnen vinden met een kilometerstand van rond de 130k.

Ps. ik heb er deze week offcieel na 1,5 jaar 50k bijgereden sinds ik heb mijn Golf gekocht. Kijkend naar onderhoud heeft de auto me geen windeieren gelegd. Een kleine 1200euro aan onderhoud gehad over 50000km, dus ik ben zeer in mijn nopjes. Enige vervelende is de verzekering (all-risk), die hakt er behoorlijk in vanwege het aantal kilometers en de rest-waarde. Gelukkig maakt het rijgedrag alles goed, een TDI rijdt echt lekker. Vooral de turbo-fluit bij het wegrijden uit de wijk naar me werk maakt me dag al goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 22:26
@Boeie: Ik heb een Passat Variant 2.0 TDI (170 pk) met DSG.

Voortreffelijk natuurlijk. File rijden is zó simpel en confortabel, je merkt duidelijk dat hij er ook helemaal geen problemen mee heeft om keer op keer vanuit stilstand op te trekken.

Ik geef je nog een tip: mocht je er uiteindelijk een bestellen, doe er dan ook een optie genaamd auto-hold bij! Als je dat hebt schakel je het eenmalig in (elke keer dat je de motor start) en daarna remt hij in de file automatisch voor je. Daarmee heb je ook niet meer de last van het altijd op de rem moeten trappen bij een automaat, relaxter kan niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Bedankt voor de info! Tja, ik probeerde net nog wat VW dealers te bellen in de omgeving, maar ze zijn helaas allemaal dicht (erg naïef ook, tussen 5 en 6 bellen). Dus nog geen afspraak voor een proefrit.. Morgen maar even langs Hoogenboom in r'dam.

Die auto-hold functie is volgens mij iets alleen voor een passat, electronische rem. Vriend van me rijdt ook een laatste model Passat (alleen dan een 1.9 tdi, die op zich ook niet raar rijdt) en daar zit t ook op. Ik weet niet of het leverbaar is op een Golf. Passat vind ik wel mooi, maar voorkeur gaat in eerste instantie toch uit naar een Golf GT Sport...

Edit: Toch maar even op de VW site gekeken, op een Golf kun je ook Hill-hold control krijgen. Weet niet of dat hetzelfde is.

[ Voor 9% gewijzigd door Boeie op 28-03-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Als alfarijder >:) , Ben ik op dit moment bezig om een Gof V GT Sport met het executive plus en het licht en zicht pakket te bestellen.

Nu ben ik alleen nog aant twijffelen tussen de kleur. Lekker origineel WIT of grijze muizen Zwart......

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar wit, maar ik weet niet of dit in de toekomst zo blijft |:( ......

P.S. Alfa kwam niet voor in het dealer lijstje van de baas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Zwart zie je ook niet zo vaak hoor. Grijs daarentegen zie je wel weer vaak.

Ik vind zelf wit mooier bij die Golf. Ik zou gewoon doen wat je mooi vind en niet wat een zeldzame kleur is.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Tsja, is het lease of koop? Als je koopt zou ik absoluut geen witte nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
_Christiaan_ schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:22:
Vandaag is m'n VAGkabeltje binnengekomen. Hiermee kan je activeren dat de ramen van mijn Golf omhoog/omlaag gaan bij het ingedrukt houden van het knopje van de afstandsbediening 8) Vond ik wel een leuke feature voor €15. Alleen eventjes goed kijken welke waardes ik precies waarin moet veranderen, want je zit wel in het EEPROM te kutten dus als je niet weet wat je doet dan kan je je comfortmodule onklaar maken.
Je hebt wel de seriele versie van de kabel gekocht hoop ik ? als je dit gaat proberen met de USB versie dan heb je een probleem denk ik.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Uiteraard :P De USB-kabel had ik ook al. Daarna ontdekte ik de ramen-mod en heb ik de seriële gekocht. DOS ondersteunt geen USB :P

De mod is trouwens up&running 8)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Weet iemand wat voor kleur het stadslicht heeft op een Golf4 met OEM xenon. Want ik heb nu xenon lampen ingebouwd en m'n stadslicht gewoon hetzelfde gelaten. Sommige mensen vervangen deze door witte LED's maar ik vind het gelige stadslicht juist mooi, ook i.c.m. het witte licht dat uit de xenon bulb komt.

Maar ik vroeg me wel af hoe dat zit bij een OEM xenon koplampunit.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
_Christiaan_ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:19:
Weet iemand wat voor kleur het stadslicht heeft op een Golf4 met OEM xenon. Want ik heb nu xenon lampen ingebouwd en m'n stadslicht gewoon hetzelfde gelaten. Sommige mensen vervangen deze door witte LED's maar ik vind het gelige stadslicht juist mooi, ook i.c.m. het witte licht dat uit de xenon bulb komt.

Maar ik vroeg me wel af hoe dat zit bij een OEM xenon koplampunit.
Ik heb OEM xenon op mijn Golf IV, mijn auto heb ik al eens gepost maar nu nog maar een keer dan. Stadslicht is standaard gewoon geel.

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/Golf4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/Golf05.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door seq_uence op 30-03-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
RobertJ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:57:
Tsja, is het lease of koop? Als je koopt zou ik absoluut geen witte nemen.
Geen lease, de baas koopt hem. Dus over de lagere verkoopwaarde iod hoef ik mee geen zorgen te maken....

Ik ben er overigens al uit.........het word een witte.

Nu ben ik nog aant twijffelen of ik per maand 10 euro zelf ga bijleggen voor de 17" "zandvoort" velgen.

Standaard liggen er 16" "Mugello" velgen op.

Ik vind die "zandvoort" velgen toch wel erg strak staan als ik dit filmpje bekijk

[ Voor 3% gewijzigd door Magicw00b op 31-03-2008 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Mijn pa heeft die Zandvoort velgen ook, die staan wel erg gaaf onder die wagen hoor. Lekker dik. Ik zou ze wel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Mijn voorkeur gaat uit naar de ClassiXs velgen. Ik wil dan ook een 170pk TDI bestellen om die reden. Echter is het dus heel moeilijk om een proefrit met TDI DSG te versieren. Daarom ga ik volgende zaterdag maar een ritje maken in een Passat TDI DSG.. Om in ieder geval de motor even te ervaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Hoe is het trouwens met de versnellingsbakjes van de Golf 4? Ik heb gehoord dat het af en toe bar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Verschilt per bak. Onder andere de bak op een 1.6 is erg slecht... Maar na een revisie is er niks meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

De DUU blokken (Benzine) schijnen hier wel eens last van te kunnen hebben, ik zou sowieso van tevoren de motorcode van het blok opvragen en dan eens wat rondzoeken/-vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door ijskonijn op 31-03-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Ik wil een TDI kopen...SDI werd mij afgeraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Onder andere door mij ;) (1 pagina terug)
Rij nu zelf 1 jaar TDI en het enige "probleem" tot nu toe waren m'n stadslichten die vervangen zijn geworden :) Over de versnellingsbak zou ik me bij een TDI geen zorgen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
TF schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:03:
Ik wil een TDI kopen...SDI werd mij afgeraden
Kijk ook eens op www.tdiclub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Ben jij niet diegene die ook de Pacific uitvoering van de Golf IV TDI heeft? Staat me vaag iets van bij...kan me vergissen hoor

[ Voor 15% gewijzigd door ijskonijn op 31-03-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Duuvel schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:49:
[...]

Ben jij niet diegene die ook de Pacific uitvoering van de Golf IV TDI heeft? Staat me vaag iets van bij...kan me vergissen hoor
Ja klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

vanavond weer een Golf bezocht en tst-gereden. Zo'n TDI is inderdaad een stuk fijner dan een SDI. Veel feller en zeker veel sneller.

Wat wel jammer was, de eigenaar had er nogal wat 'hobby'-werk in zitten. Bij de achterlichten zat een draadje los, er zat een hendel in die de boardcomputer kan bedienen, maar die knopjes deden helemaal niets.
mmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Aangezien ik nu mijn rijbewijs heb, ben ik serieus aan het kijken voor een eerste auto :)

Ik wil een VW Golf. Het liefst een 3, aangezien die stuurbekrachtiging hebben, en de 2 niet (voor zover ik weet). Ik ben Autotrader en Autotrack aan het afstruinen, maar kan niet echt heel veel vinden.

Criteria:

- € <1100
- Stuurbekrachtiging
- APK tot eind 2008 of langer
- Geen "aandachtspunten" bij aankoop.
- KM stand onder de 200.000, al weet ik net precies wat redelijk is voor een derdehands Golf 3 uit 1992-1995

Nu heb ik deze gevonden op eBay

Dit lijkt wel een perfecte auto voor mij, echter is de vraagprijs niet bekend (€500 1e bod, en reserveprijs is daarmee niet bereikt). Dus ik vroeg me af wat een vraagprijs voor die auto zou kunnen zijn?

In ieder geval is de staat erg goed denk ik:

- Net grote beurt gehad
- Remblokken voor vervangen
- Wielremcilinders en wiellagers achter vervangen
- Draagarmrubber voor vervangen
- Nieuwe accu
- Lichtmetalen velgen met goede banden
- Interieur is in goede staat
- 170.700 km
- APK tot mei 2009
- Alarm
- Stuurbekrachtiging

Eigenlijk valt er echt niets aan te merken voor zover ik kan zien zo, in goede staat en voldoet aan mijn eisen (en daarboven). Echter weet ik dus niet wat de echte prijs van de auto is, misschien staat die wel op €1500 oid. Zou iemand hier een schatting kunnen doen voor welk bedrag een dergelijke auto weggaat?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Zo, dit weekend een proefrit gemaakt met de 2.0TDI 140pk DSG motor, weliswaar in een passat (niet te vinden in NL, behulpzame verkoper van Hoogenboom r'dam heeft nog voor me gezocht).

Dit beviel toch wel erg goed! File simulatie gedaan (landweggetje stapvoets/stop/optrek/stop/stapvoets gereden) en dat viel ook allemaal erg mee. Af en toe een schokje maar dat doet een auto met handbak ook.. Je hoeft hem voor sportief rijden niet eens in de S stand te zetten en zelf schakelen wil je niet eens. Ook is zoals hier gezegd werd, de Auto-hold functie erg makkelijk. Ik ben er alleen niet uit of dit ook op de golf zit.

Al met al staat de Golf nu wel bovenaan mijn wishlist. Alleen moet ik toch wel zeggen dat ik DSG heerlijk vind rijden, maar mij niet kan bedenken dat ik ook wel met een handbak zou toekunnen. Dus mijn voorkeur is op dit moment een GT Sport 2.0 TDI met 170pk hand. Nu wachten tot ik mag bestellen (over 1,5 maand :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ik heb een bod geplaatst op een Golf 4 bij domeinen. Morgen sluit de inschrijving dus ben benieuwd of ik wat "gewonnen" heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
TF schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:17:
ik heb een bod geplaatst op een Golf 4 bij domeinen. Morgen sluit de inschrijving dus ben benieuwd of ik wat "gewonnen" heb.
en wat gewonnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 01-09 17:41
Miki schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:44:
Je zou eens kunnen kijken bij Jan van Veen autos ergens in de buurt van Zaltbommel. Daar komt mijn Golf IV TDI ook vandaan. Bijna alles wat hij heeft staan en dat is echt een hoop(zeker een stuk of 50!!) is ex-lease en je moet daar al Golfjes voor rond de 12k kunnen vinden met een kilometerstand van rond de 130k.

Ps. ik heb er deze week offcieel na 1,5 jaar 50k bijgereden sinds ik heb mijn Golf gekocht. Kijkend naar onderhoud heeft de auto me geen windeieren gelegd. Een kleine 1200euro aan onderhoud gehad over 50000km, dus ik ben zeer in mijn nopjes. Enige vervelende is de verzekering (all-risk), die hakt er behoorlijk in vanwege het aantal kilometers en de rest-waarde. Gelukkig maakt het rijgedrag alles goed, een TDI rijdt echt lekker. Vooral de turbo-fluit bij het wegrijden uit de wijk naar me werk maakt me dag al goed :D
Hmm eerlijk gezegd heb ik zelf niet zon fijn gevoel aan Jan van Veen in de buurt van Zaltbommel: (Zuilinchem) overgehouden.

Mijn vriendin en ik waren daar ook op golfjacht en zagen zeker een aantal mooie modellen staan.
Wij hebben beide een auto in te ruilen en kozen voor een golf van volgens het kaartje 6950 euro.Na wat overleg zouden we nog 4750 moeten bijleggen. Met andere woorden 2200 euro voor onze 2 auto's. Mijn golf 3 brengt particulier al bijna 2800/3000 euro op, laat staan dat we de auto van mijn vriendin (clio 1.4) er als cadeau naast zouden zetten. Er was niet meer te onderhandelen over de prijs. Wij weer naar huis, want wij vonden het ons gedane aanbod aan de karige kant. Een week later staat dezelfde auto op internet voor 5950 euro! We voelden ons een beetje genaaid. Je houdt er rekening mee als je naar een dealer gaat, maar dit was wel erg gortig.

Daarnaast probeerde hij ons in eerste instantie een golf met LPG aan te praten. Dat leek ons wel lekker goedkoop rijden, maar we wilde toch liever een diesel. 5 minuten later zegt ie: "ja als ik heel eerlijk ben (en dat hij eerlijk was herhaalde hij zo vaak dat het irritant begon te worden) wil ik die lpg ook niet aan jullie verkopen, want dan staan jullie toch binnen een maand op de stoep met problemen." Wij keken elkaar aan en dachten: Vent, eerst sta je hem ons aan te smeren, dan sta je hem ons af te raden vanwege problemen. Hij stond zo erg met ons mee te praten dat ik niet echt het idee kreeg dat hij oprecht was. Een ander voorbeeld was dat de auto's vrijwel allemaal om LM velgen staan. Echter, als je die erbij wilt hebben loop je tegen een meerprijs aan. Ook fijn :S

De auto was vast in een prima staat, maar het gemak waarmee ze met je meepraten in plaats van een eerlijk oordeel te geven, stuitte mee enigszins tegen de borst. Daarnaast zijn de prijzen vrij behoorlijk en staan er op marktplaats en bij andere (niet merkdealers) dezelfde autos voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
OcNewB schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:08:
[...]

Hmm eerlijk gezegd heb ik zelf niet zon fijn gevoel aan Jan van Veen in de buurt van Zaltbommel: (Zuilinchem) overgehouden.

Mijn vriendin en ik waren daar ook op golfjacht en zagen zeker een aantal mooie modellen staan.
Wij hebben beide een auto in te ruilen en kozen voor een golf van volgens het kaartje 6950 euro.Na wat overleg zouden we nog 4750 moeten bijleggen. Met andere woorden 2200 euro voor onze 2 auto's. Mijn golf 3 brengt particulier al bijna 2800/3000 euro op, laat staan dat we de auto van mijn vriendin (clio 1.4) er als cadeau naast zouden zetten. Er was niet meer te onderhandelen over de prijs. Wij weer naar huis, want wij vonden het ons gedane aanbod aan de karige kant. Een week later staat dezelfde auto op internet voor 5950 euro! We voelden ons een beetje genaaid. Je houdt er rekening mee als je naar een dealer gaat, maar dit was wel erg gortig.

Daarnaast probeerde hij ons in eerste instantie een golf met LPG aan te praten. Dat leek ons wel lekker goedkoop rijden, maar we wilde toch liever een diesel. 5 minuten later zegt ie: "ja als ik heel eerlijk ben (en dat hij eerlijk was herhaalde hij zo vaak dat het irritant begon te worden) wil ik die lpg ook niet aan jullie verkopen, want dan staan jullie toch binnen een maand op de stoep met problemen." Wij keken elkaar aan en dachten: Vent, eerst sta je hem ons aan te smeren, dan sta je hem ons af te raden vanwege problemen. Hij stond zo erg met ons mee te praten dat ik niet echt het idee kreeg dat hij oprecht was. Een ander voorbeeld was dat de auto's vrijwel allemaal om LM velgen staan. Echter, als je die erbij wilt hebben loop je tegen een meerprijs aan. Ook fijn :S

De auto was vast in een prima staat, maar het gemak waarmee ze met je meepraten in plaats van een eerlijk oordeel te geven, stuitte mee enigszins tegen de borst. Daarnaast zijn de prijzen vrij behoorlijk en staan er op marktplaats en bij andere (niet merkdealers) dezelfde autos voor minder geld.
Ben ik geheel met je eens maar je zou daar eigenlijk doorheen moeten prikken. Je zult nog wel meer van dit soort charlatans tegenkomen als je op zoek bent naar auto's of andere goederen bij groothandelaren.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 17-04-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:07

Reacher

oldschool

De prijzen die Jan van Veen op internet zet zijn nooit correct, hij zet er ook auto's op die totaal niet op zn erf staan. Gewoon de standaard lokkertjes. Zoals vele dealers die kennen.

Ik ben zelf ook een keer bij Jan wezen kijken voor een rode VW golf die hij zou hebben staan, voor een redelijke prijs, echter daar aangekomen was er geen enkele rode golf, en ook helemaal niets in die prijs klasse, al snel 3 tot 4 k meer. En veel auto's moesten de velgen nog apart bij betaald worden.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Reacher schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:27:
De prijzen die Jan van Veen op internet zet zijn nooit correct, hij zet er ook auto's op die totaal niet op zn erf staan. Gewoon de standaard lokkertjes. Zoals vele dealers die kennen.

Ik ben zelf ook een keer bij Jan wezen kijken voor een rode VW golf die hij zou hebben staan, voor een redelijke prijs, echter daar aangekomen was er geen enkele rode golf, en ook helemaal niets in die prijs klasse, al snel 3 tot 4 k meer. En veel auto's moesten de velgen nog apart bij betaald worden.
Niet dat ik J. van Veen wil verdedigen maar wat ik wel heb gemerkt dat zij ontiegelijk veel verloop hebben. Hoe ze het doen weet ik ook niet, maar verhandelen doen ze in iedergeval. Ik heb zelf mijn golf ook bij J. van Veen gekocht en ondanks de "prachtige" verkoop toespraak wel een auto gekocht. Ik kan niet anders zeggen dat ik een goede auto heb gekocht en tot nu toe(afkloppen) alleen regulier onderhoud nodig heb gehad. Wat er verkocht wordt zijn voornamelijk ex-lease auto's (zie de vele carkits)waarbij ik het gevoel heb dat hij ze per partij opkoopt en zodoende dus er van alles en nog wat tussen heeft staan. In iedergeval kun je vaak leuke modellen vinden met alles erop en eraan. Zo heb ik een zwarte golf iv highline met lichte creme kleurige bekleding met zo goed als alle opties. Vraagprijs toen *september 2006; €15000 (bwj 2003, km-stand 110k), zonder inruil voor €12000 meegenomen, zaken doen lijkt me dus wel mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Wat voor motor had die?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
100pk tdi motorblokcode AXR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Miki schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:31:
[...]

Niet dat ik J. van Veen wil verdedigen maar wat ik wel heb gemerkt dat zij ontiegelijk veel verloop hebben.
En zo heb ik een 2-tal autos daar kunnen betrappen op terugdraaien van de kilometerstand. Via een maate de bij een Dealer werkt konden alle relevante gegevens worden uitgedraaid. Bleek 70k terug gedraaid en ee nander zelfs 125k.

Ik ben er dan al goed kaar mee, en ja...ik durf mijn hander er voor in het voor te steken dat zij dat gedaan hebben.

Ik heb trouwens de auto bij domeinen niet 'gewonnnen' en ben nu bezig met een 1.4 16v uit 1998. Moet zon 5000 euro opbrengen en is een comfortline uitvoering. Heeft net een ton gelopen.

Op basis van 15k per jaar is de kilometerstand wel wat laag, maar gelukkig gechecked en heeft NAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:12
Een 1.4 lijkt me nog trager dan een SDI. Zowiezo is de restwaarde van die dingen nog minder als van een SDI.

Zoek gewoon een mooie 1.6 of 1.8 of TDI...

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

marccom schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:00:
Een 1.4 lijkt me nog trager dan een SDI. Zowiezo is de restwaarde van die dingen nog minder als van een SDI.
Dan vergis je je toch. De SDI heeft minder vermogen en is op alle fronten langzamer. (volgens de boekjes tenminste) 0-100 duurt 3 seconden langer en top is 11 km/h lager.

En de occasionprijs van een model uit 1998 is voor de 1.4 hoger dan voor de SDI terwijl de nieuwprijs van de SDI hoger was. Dus een 1.4 is meer waardevast.

[ Voor 42% gewijzigd door Maasluip op 18-04-2008 11:26 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb twee weken geleden de Golf 4 van mij (pic in de topicstart) verkocht, via Marktplaats. Een TDI met 10.000 kilometer per jaar is wat overdreven en zonde van het geld.

En aangezien ik zakelijk binnenkort toch een andere wagen krijg leek het me wel een mooi moment om het ding van de hand te doen. Uiteindelijk voor een, in mijn ogen, redelijke prijs weggedaan. Had ook geen zin om er maandenlang mee te leuren voor een paar 100 euro, dat schrijft hij ook af per maand dus :P

Nu heb ik particulier een Renault Twingo :') gekocht waar ik de rest van het jaar in kan blijven karren (lees: mijn vrouw).

Maar de Golf V heb ik nog steeds! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Is het zo'n nieuw model of het oude model Twingo? Niet dat ik verdere enige interresse in Twingo's heb maar die nieuwe zijn wel leuke autootjes.

En wat gaat de opvolger van de V worden (aangenomen dat dit je zakelijke automobiel is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Het oude model. Eerste model dus.

Maar de V gaat vervangen worden door een Polo. Iets vriendelijker voor m'n portemonnee dan die 2.0 TDI :+ (de V betaal ik geen bijtelling voor, en de polo ga ik dat per 1.1.09 wel doen).

Bovendien maakt het me niet uit wat ik rijdt. Die tijd heb ik wel gehad, bovendien was het m'n eigen verzoek om wat goedkopers te gaan rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 20-04-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Niks mis met een Polo (blijf het een rare naam vinden... Po-lo :+) en als je de extra ruimte tov. een Golf niet nodig hebt zou je met het oog op de bijtelling wel gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Die nieuwere Polo's zijn tegenwoordig hele volwassen wagens met het formaatje van een Golf 3 hoor. Daar kun je prima mee aankomen als je geen 2 kinderen een hond mee hoeft te nemen. Sowieso vind ik dat mensen altijd erg overdrijven met de ruimte die ze nodig hebben, mensen krijgen tegenwoordig 1 baby en bestellen direct een verlengde Transporter bus, vroeger ging dat nog gewoon in de Golf I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ja, maar die buggy's van tegenwoordig zijn dan ook wel héél groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Afbeeldingslocatie: http://www.tripletconnection.org/runabout_strollers/images/quint06.jpg
? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
* pagani is binnenkort Volkswagen eigenaar af

Heb de Golf 2 tegen een bodemprijs op autotrader gezet. Niet dat ik hem niet zou willen houden, maar door de komst van een leasewagen staat hij alleen maar stil, en dat is gewoon zonde. Dan heb ik liever dat iemand anders er nog wat rijplezier mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
RobertJ schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:48:
Die nieuwere Polo's zijn tegenwoordig hele volwassen wagens met het formaatje van een Golf 3 hoor. Daar kun je prima mee aankomen als je geen 2 kinderen een hond mee hoeft te nemen. Sowieso vind ik dat mensen altijd erg overdrijven met de ruimte die ze nodig hebben, mensen krijgen tegenwoordig 1 baby en bestellen direct een verlengde Transporter bus, vroeger ging dat nog gewoon in de Golf I.
Mee eens, eerste kind op komst en de stationwagen doet zijn intrede. Vaak wordt er niet eens over nagedacht. Ik (wij) hebben twee kinderen en alles past in een Golf. Je moet alleen niet de halve huisraad mee willen nemen als je op vakantie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
RobertJ schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:48:
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
seq_uence schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:34:
Mee eens, eerste kind op komst en de stationwagen doet zijn intrede. Vaak wordt er niet eens over nagedacht. Ik (wij) hebben twee kinderen en alles past in een Golf. Je moet alleen niet de halve huisraad mee willen nemen als je op vakantie gaat.
Extra ruimte in een stationwagen is imho overrated, tenminste dat verneem ik wel eens van stationwagen-eigenaren. Komt er nog eens bij dat ik geen kinderen en geen hond heb, dus daar hoef ik het idd niet voor te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 20-04-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Laatst online: 11-09 16:32
Polo eigenaar meldt zich : was toch mooi de enige die 2 HP 8150 laserprinters +A3 onderbakken mee kreeg in z'n Po-lo :9 :+
('k vindt het zelf eigenlijk een steeds vreemdere naam worden).
Hierbij won ik glorieus van een BMW 730 en een Mercedes S320, die geen schijn van kans hadden, omdat de achterklep dan simpelweg niet dicht kan, en de printers te groot om door de opening van de achterdeuren te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik vind Polo's ook wel mooi, alleen het één na laatste model niet zo (met die 4 losse ronde koplampen).

Toen ik mijn auto kocht had ik de keus tussen zo'n polo als ik hierboven beschrijf, en een Golf 4. Toch maar voor de Golf gegaan, hoewel die Polo wel cruise control en creme interieur had en de Golf niet.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Laatst online: 11-09 16:32
Mijne is uit 2003, dus wel met 4 losse koplampen, vind ik persoonlijk mooier dan de nieuwe, maar goed.
't is een Athene actiemodel -dwz met Airco, hoogte verst.stoelen. elec. ramen/spiegels. Rondom alles meegespoten.
En inderdaad voor hetzelfde geld had ik ook een kale Golf gehad, Maar ik heb de ruimte niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Van 't weekend m'n nieuwe Passat 1.9TDI variant (2000) opgehaald. Probeer ik de autoradio over te zetten... heb ik WEER (zoals bij al mijn voorgaande VW's) het probleem van de omgewisselde +12V en contact-draad. :( Onthoud hij dus z'n instellingen niet meer. Ik wordt er knettergek van!

Ik neem aan dat iedere VW-rijder hiermee te maken heeft? Wat doe je daar nu aan? Wat is de netste manier om dat op te lossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Gwannoes op 28-04-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gwannoes schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:04:
Ik neem aan dat iedere VW-rijder hiermee te maken heeft? Wat doe je daar nu aan? Wat is de netste manier om dat op te lossen?
Geel en rood omdraaien in de ISO stekker, of zo'n verloopsetje halen bij de dealer. Kost een stuk meer, neemt meer ruimte in maar doet hetzelfde (heb ik wel gedaan omdat ik toen nog niet wist wat het probleem was,we spreken over 1999). Sommige radio's hebben achterop een schakelaar waarmee je dit wisselen kunt doen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

ajhaverkamp schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:18:
[...]

Geel en rood omdraaien in de ISO stekker, of zo'n verloopsetje halen bij de dealer. Kost een stuk meer, neemt meer ruimte in maar doet hetzelfde (heb ik wel gedaan omdat ik toen nog niet wist wat het probleem was,we spreken over 1999). Sommige radio's hebben achterop een schakelaar waarmee je dit wisselen kunt doen.
Ik heb inderdaad al geprobeerd om die pinnetjes uit de stekker te peuteren, maar dat viel niet mee (is niet gelukt).
Tips? (en ja, ik heb het gele vergrendelingsbalkje er al uit getrokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Kroonsteentje? Solderen? Krimpkousje? Verloopje?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gwannoes schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:21:
[...]
Ik heb inderdaad al geprobeerd om die pinnetjes uit de stekker te peuteren, maar dat viel niet mee (is niet gelukt).
Tips? (en ja, ik heb het gele vergrendelingsbalkje er al uit getrokken).
Verloopkabel halen bij dealer/Halfords?

Doorknippen en solderen (zou ik niet doen).

Met een paperclip/schoevendraaiertje de lipje aan de zijkant van de contactpinnen indrukken en de pin naar achteren duwen, uit de plastic houder. Nog eventjes voorzichtig doorprutsen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:43
Klopt het dat een Polo 1.4 TDI (geen Blue Motion) 340 kilometer kan rijden op 14 liter diesel? :o 100 km stadritten en de rest snelweg met 110 km/u.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gluten Parody schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:04:
Klopt het dat een Polo 1.4 TDI (geen Blue Motion) 340 kilometer kan rijden op 14 liter diesel? :o 100 km stadritten en de rest snelweg met 110 km/u.
Ja

Edit: het is dan 1:24. Als ik mijn best goed doe haal ik 1:42 met mijn Lupo 3L, daarom ga ik ervan uit dat een Polo 1:24 moet kunnen halen.

[ Voor 21% gewijzigd door ajhaverkamp op 28-04-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Nee. Tenminste, die van mij niet. Waarom trouwens 14 liter diesel? 340km? Hoe kom je in godsnaam bij die getallen?

[ Voor 55% gewijzigd door RobertJ op 28-04-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:43
Ik moest een huurauto aftanken voordat ik 'm afleverde. 340 km gereden en er ging maar 14 liter diesel in. Nog even gevraagd aan een kerel naast me die een Passat TDI aan het voltanken was. Hij kreeg er ook niks meer bijgetankt, Polo zat nokjevol.

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 28-04-2008 11:47 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Dat hele ISO Stekker verhaal.... Geld dat ook voor een golf uit april 1998? Deze kan ik vanmiddagophalen en moet ik ook voorzien van een radio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

TF schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:39:
Dat hele ISO Stekker verhaal.... Geld dat ook voor een golf uit april 1998? Deze kan ik vanmiddagophalen en moet ik ook voorzien van een radio!
Volgens mij wel. Probeer het gewoon eerst eventje, radio aansluiten en niet helemaal vastklikken dan testen.
Mijn Golf GTI 16v MK3 uit 1993 had het "probleem", mijn Lupo 3L uit 2000 ook.

De dealers weten meestal ook wel waarover je het hebt. De antenne aansluiting kan ook nog afwijken. Lange pen of kort dopje. Overal zijn verloopkabels voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:18
Volgens mij is het bij Volkswagen standaard dat de plus en geschakelde plus zijn omgedraait. Even omsteken dus. En geen kroonsteentjes gebruiken ..
Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.