Het grote Volkswagen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste
Acties:
  • 101.425 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Even nog 2 foto's van afgelopen zaterdag, zo stond ze er dus bij :P

Afbeeldingslocatie: http://www.desmitten.nl/t/hp21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.desmitten.nl/t/hp22.jpg

We hebben het hart ook weer gehoord :9

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 22-09-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

nice!

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Kewl :>

Maar wat ik me nu afvraag he, waar zit de motor gehuisd? En wat voor type?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
_Christiaan_ schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:18:

Maar wat ik me nu afvraag he, waar zit de motor gehuisd?
er leunt iemand op de achterbumper, 3 keer raden wat daar te zien valt ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mijn vrouw zit op de 2de foto de motor te bewonderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.desmitten.nl/t/hp23.jpg

In onze bus zit een 1800AP motor (type 4 motor)
Vrij zeldzame motor eigenlijk voor een bus. Schijnt ook maar één jaar geproduceerd te zijn.
Meestal zit er een 1600 (type 1) in of een 2 liter (type 4).

En dat type 1 geeft aan dat het van oorsprong een kevermotor is en de Type 4 is komt dus meer uit de ponton\porsche hoek ;)

Meer foto's (oa van de motor) natuurlijk op de site >:)
http://www.desmitten.nl/Happy/index.htm

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 22-09-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

_Christiaan_ schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:18:

Maar wat ik me nu afvraag he, waar zit de motor gehuisd? En wat voor type?
Nog wel een vraagje voor je, waar denk je dat de radiator zit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

funk-e schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:43:
[...]

er leunt iemand op de achterbumper, 3 keer raden wat daar te zien valt ;)
Nvm, ik ging automatisch uit van een vlakke laadvloer :P Teveel gewend aan de T5, dan krijg je dat ;)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

hjs schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:55:
[...]

Nog wel een vraagje voor je, waar denk je dat de radiator zit :S
Als ik het goed heb, waren deze oudere VW bussen (en ook de kevers) toch luchtgekoeld?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

megatronics schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:05:
[...]

Als ik het goed heb, waren deze oudere VW bussen (en ook de kevers) toch luchtgekoeld?
>:) Inderdaad >:)
Geen radiator dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Ziet er goed uit, HJS :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Man man man...
Wat word ik knettergek van dat leuke gimmick dat je achterruitenwisser automatisch wordt getriggered. De Focus van mijn vriendin had dat al, en daar irriteerde het me mateloos. Ik zet vandaag mijn V in de achteruit, wap wap.. veegt dat ding ook. Godsamme. Kan dat niet uit op de een of andere manier? Ik bepaal zelf wel wanneer ik mijn achterruit geveegd wil hebben! Krijg je nu iedere keer ongevraagd al die smurrie op je kont. Ziet er niet uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

UltraSub schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:43:
Man man man...
Wat word ik knettergek van dat leuke gimmick dat je achterruitenwisser automatisch wordt getriggered. De Focus van mijn vriendin had dat al, en daar irriteerde het me mateloos. Ik zet vandaag mijn V in de achteruit, wap wap.. veegt dat ding ook. Godsamme. Kan dat niet uit op de een of andere manier? Ik bepaal zelf wel wanneer ik mijn achterruit geveegd wil hebben! Krijg je nu iedere keer ongevraagd al die smurrie op je kont. Ziet er niet uit. :(
Ik gok: eerst je voorruitenwissers uitzetten voordat je de achteruit inschakelt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

TF

bla bla

Beetje simpele vraag hier, maar misschien weten jullie het:

Waar kan ik het kleurnummer vinden van mijn 1998 Golf IV ? Onder de motorkap aan de rechterzeide vond ik een plaatje met bijv. dit nummer: 0940809 --> Zou dit hem kunnen zijn?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

hjs schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:35:

[afbeelding]
[afbeelding]

Wow, wat een beauty! Hoewel ik zelf die ventilatiedop(?) op het dak er liever niet had gehad. In gedachten kan ik de motor al met z'n herkenbare pruttelgeluid horen!

/me Hoewel Arjan ook genieten kan van het heerlijke dieselgestamp van zijn eigen 3 cilinder 1.2 TDI (Lupo 3L)
TF schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:10:

Waar kan ik het kleurnummer vinden van mijn 1998 Golf IV ? Onder de motorkap aan de rechterzeide vond ik een plaatje met bijv. dit nummer: 0940809 --> Zou dit hem kunnen zijn?
Kijk eens hier Jouw nummer lijkt niet op een kleurcode.

[ Voor 28% gewijzigd door ajhaverkamp op 24-09-2008 10:21 ]

This footer is intentionally left blank

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Staat dat niet op die codesticker in je boekje of achter waar je reservewiel zit?

NOSIG

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Dat is niet de kleurcode.
Dit is een mooie site om je kleur te achterhalen. De code kan ook staan waar je reservewiel zit, daar staat ook altijd de motorcode en andere gegevens

edit: te laat :+

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Auto is alweer 10 jaar oud. Dus die kleurcode heb je ook niet veel meer aan ;) Auto is al helemaal verkleurd lijkt mij.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• TF
  • Laatst online: 22:11

TF

bla bla

Tylen schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:30:
Auto is alweer 10 jaar oud. Dus die kleurcode heb je ook niet veel meer aan ;) Auto is al helemaal verkleurd lijkt mij.
Bedankt voor alle reacties, het is LA5G parelmoer.

De kleur is nog verrassend mooi! Als hij net gewassen is lijkt hij wel nieuw, afgezien van was krassen e.d..
Daarnaast heb ik lak besteld bij een bedrijf in purmerend dat de lak inclusief een 'correctie' voor mij mengt.
Dit omdat het dan het mooist word en het echt in een spuit gaat ipv een spuitbus.
Halve liter = 60euro, das dan wel prijzig

Het is voor een dakspoiler die ik heb besteld en om wat lelijke plekken bij te werken (de eerder genoemde krasjes)

[ Voor 25% gewijzigd door TF op 24-09-2008 15:56 ]

• UltraSub
SeatRider schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:50:
[...]

Ik gok: eerst je voorruitenwissers uitzetten voordat je de achteruit inschakelt?
Ja, goed gegokt, dat werkt. Daar was ik al achter ;)
Dat s namelijk de trigger. Als je de achteruit inschakelt zodra je ruitewissers aan staan (of in regensensor stand waarbij de sensor vind dat het regent), wordt de achteruitwisser geactiveerd.
Maar dat vergeet je dus, waardoor er weer wordt geveegd.

Ik wil die functie gewoon uit hebben. Dus wel achteruit inschakelen, maar niet vegen, ongeacht wat mijn ruitewissers voor doen!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dealer kan dat zo instellen voor je hoor :)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

Wom

Op Autoblog.nl staan de fotos van de nieuwe GTI. Net zoals met de normale VI vind ik de voorkant geslaagd, maar de achterkant kan me niet zo snel bekoren. Ook het feit dat hij niet sneller is geworden laat mij denken dat de Scirocco wel eens een flinke in-house concurrent kan gaan worden.

Wel een erg fraai dashboard in de nieuwe, maar ik ga mijn oude daar alleen niet voor inruilen :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• UltraSub
Timmert schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:16:
Dealer kan dat zo instellen voor je hoor :)
Dus VAG-COM ook?
Mmm, even bij een vriend langs.. ;)

[ Voor 60% gewijzigd door UltraSub op 25-09-2008 20:02 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jep daarmee moet dat kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

hjs schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:35:

[afbeelding]
[afbeelding]

Fantastisch! Ik ontdek dit topic nu pas en ik zie meteen iemand die ook met een klassieke VW bezig is! Ik moet alle pagina's nog even doorlezen, maar heb je 'm zelf gerestaureerd?

Ik heb zelf een Kever Cabrio (Karmann) waar ik nu mee in de weer ben, zal kijken of ik er een foto van kan plaatsen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TF schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:47:
[...]

Bedankt voor alle reacties, het is LA5G parelmoer.

De kleur is nog verrassend mooi! Als hij net gewassen is lijkt hij wel nieuw, afgezien van was krassen e.d..
Daarnaast heb ik lak besteld bij een bedrijf in purmerend dat de lak inclusief een 'correctie' voor mij mengt.
Dit omdat het dan het mooist word en het echt in een spuit gaat ipv een spuitbus.
Halve liter = 60euro, das dan wel prijzig

Het is voor een dakspoiler die ik heb besteld en om wat lelijke plekken bij te werken (de eerder genoemde krasjes)
_/-\o_ Heel netjes met de correctie erbij. Gaat dus wel goed komen haha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

dr.lowtune schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:31:
[...]

Fantastisch! Ik ontdek dit topic nu pas en ik zie meteen iemand die ook met een klassieke VW bezig is! Ik moet alle pagina's nog even doorlezen, maar heb je 'm zelf gerestaureerd?

Ik heb zelf een Kever Cabrio (Karmann) waar ik nu mee in de weer ben, zal kijken of ik er een foto van kan plaatsen binnenkort.
Nee helaas, we laten het doen door John in Schagen.
(vooral helaas voor de spaarrekening)
ajhaverkamp schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:16:
[...]

Wow, wat een beauty! Hoewel ik zelf die ventilatiedop(?) op het dak er liever niet had gehad.
Thnx, die ventilator is juist wel handig bij condens of warm weer.
Hoort er nu eenmaal bij het is tenslotte een ambulance geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

*pom, autootje weer schoon
clickable voor hi-res

Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/auto/IMG_7109_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/auto/IMG_7113_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/auto/IMG_7114_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/auto/IMG_7115_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/auto/IMG_7120_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/garagepics/gecomprimeerd/IMG_6684_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/garagepics/gecomprimeerd/IMG_6684_2.jpg

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Mooie foto's hoor.

Ik ga zelf binnenkort een Corrado kopen, daar zal ik dan t.z.t. ook wel wat foto's van uploaden.

Iemand toevallig nog geniale tips m.b.t. de aanschaf van een Corrado?

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kijk op het corrado forum van mijn vriend Ronald voor tips ;)

http://www.corrado-forum.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Vandaag even toeren met mijn Cabrio MK1 G60. Hier een filmpje op JupTjoep:

http://nl.youtube.com/watch?v=a-VhPYeH6JY

Sorry voor de belabberde kwaliteit, ik bedacht me vrij laat dat ik niet zelf aan het stuur zat en kon filmen 8)7 en nog geen minuut erna stonden we muurvast in de file.... Maargoed, het gaat vooral om het mooie geluid van zo'n G60 motor en dat komt wel lekker naar voren zo in een cabrio. Het vermogen van zo'n motor in een MK1 Golfje is ziekelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Aiaiai.. ik denk dat ik nog wel eens wat kosten zou kunnen krijgen voor mijn V GT TDI.
Gekocht in Duitsland, na de keuring bij de RDW een lampje: Abgasanlage. Storing gereset, 6000 km op de klok gezet zonder een storing. Gisteren hoorde ik dat de roetfilter werd gereinigd, iets verhoogd stationair, en wat harder nagelen. Is normaal. Nog stuk gereden, auto uit, na het starten weer het zelfde lampje. :(
Wat ernstiger is, de vorige keer dat dat lampje brandde, merkte ik eigenlijk niks aan het motorgedrag. Nu wel. Het lijkt nu alsof DSG zegt we gaan schakelen, en het blok zegt nee, dat kan nog niet. Dus een hapering, en daarna weer door ipv te schakelen.

Zit te dubben of ik naar de VAG dealer ga, en me een poot uit laat rukken voor iets wat mss simpel op te lossen is. Of eerst de code uit lezen, wat uitzoeken, en dan verder kijken. Niemand die dit al eens aan de hand heeft gehad? Op motor-talk.de gonst het van de roetfilter problemen met de TDI's. Weet even niet of het specifiek de 170PK is. Kut milieu spul. Was vroeger ook al problematisch en duur met de kat op mijn Golf II GTI 16V. Die heb ik toen maar leeg gemept, maar ja, dat gaat nu natuurlijk niet zo makkelijk. Naar wat ik lees, 8 (!!) sensoren op de roetfilter alleen al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Ultrasub, bel anders eens met JBAutoservice.nl. De eigenaar, Jos, die eet, slaapt en leeft TDI motoren. Mailen heeft weinig zin, bellen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bedankt voor de tip Toink. Die ken ik nog wel van het tdiclub.nl forum, toch?

Anyway, vanmorgen ff wat research gedaan. Het blijkt dat een lampje aan gaat wat DPF gerelateerd is als de ECU vind dat een DPF reiniging benodigd is, en bij de 4e keer dat hij dat heeft geprobeerd, dit ook niet gelukt is. Dit kan veroorzaakt worden door het rijgedrag op dat moment. Als je dus in de file staat, of in de stad rijdt, krijgt de ECU het niet voor elkaar om de DPF te reinigen door de lage toeren. En geeft dus een waarschuwing.
Wat zou kunnen helpen volgens verschillende berichten; als dit gebeurd, in de 4e versnelling blijven, en langere tijd boven de 2200 rpm blijven rijden. Uiteindelijk zou de DPF schoon moeten zijn, en het lampje uit gaan. Die 2200 rpm zou ook verklaren wat ik hierboven beschrijf met schakelen. Ik heb meerdere berichten gezien waarbij mensen zeggen dat tijdens een reiniging de DSG bak niet meteen opschakelt bij 2200 rpm in cruise mode (doet hij normaal wel). En het lijkt inderdaad of de bak in S stand staat, waarbij de toeren hoger worden gehouden. Rijdt ook wat bokkiger. Kortom, alle symptomen die ik nu heb, wijzen op een DPF reiniging die bezig is. Op de een of andere manier krijgt de ECU het niet voor elkaar, dus ik zal hem straks eens een handje helpen. Even de snelweg op met de DSG in handschakel stand ;)
To be continued dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Jos is inderdaad de Jos van de TDIClub. Mijn Audi A4 gaat binnenkort ook weer een bezoekje brengen bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Ik ben al een tijdje op zoek naar een middenklasser, het liefst een zuinige benzine-auto. Momenteel rijd ik in een station die aardig slurpt (1 op 10 met moeite), daar moet dus verandering in komen.

Bij verschillende dealers ben ik langs geweest, o.a. Madza, Renault, Mini en Opel. Hier ben ik leuke modellen tegengekomen, zoals de Mazda 2/3, Renault Twingo/Clio, Mini (cooper) en de Opel Corsa.
  • Madza 2: leuk autootje, maar van binnen echt plastic... ook een hoop onderstuur
  • Mazda 3: niet gereden, maar viel af vanwege het verbruik
  • Renault twingo: opzich leuk, ook motorisch, maar net te klein voor mij
  • Renault clio: leuke auto, weet eigenlijk niet meer waarom ik ben afgehaakt :P
  • Mini (cooper): leuk, zeker motorisch, maar beetje te klein van binnen
  • Opel Corsa: zeer compleet, maar de prestaties zijn niet geweldig
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Golf V 1.4 TSi DSG. Dit lijkt mij de ideale auto: hij is niet te groot en niet te klein, verbruik is zeer netjes volgens de fabrieksopgave, het is niet een van de langzaamste auto's en ik vind hem er zeer goed uitzien.

Nu heb ik al veel gelezen over de TSi-motor en de DSG-automaat, het lijkt me geweldig om erin te rijden. Ik ben van plan om een afspraak te maken voor een proefrit, dus ben heel erg benieuwd (en stiekem ook een beetje zenuwachtig :P). Heb nog nooit in een Golf gereden, wel in een VW, namelijk mijn lesauto (Caddy).

Nog een aantal vragen:
  • Hoe is het verbruik van de 1.4 TSi DSG (90kW) in praktijk?
  • Heeft de auto een goede wegligging? Voelt hij als zwaar aan? (huidige auto is 1355kg)
  • Hoe is de besturing en de draaicirkel?
  • Wat zijn de grootste mankementen van een Golf (na een aantal jaren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DSG verbruikt meer. Ik heb werkelijk geen idee waarom, maar eenzelfde blok zonder DSG loopt een liter per 100 km zuiniger. Is raar imo, want alle gebruikelijke nadelen van een conventionele automaat zoals wrijving en vermogensverlies zijn niet aanwezig doordat hij normale koppeling(en) heeft. Tel daarbij op dat in cruise mode ook nog eens uitermate vroeg wordt opgeschakeld, en dan vind ik het raar dat hij meer verbruikt.

Over DPF.. Man man, als je er op gaat zoeken word je er niet vrolijk van! K*t milieu eisen ook! En dan te bedenken dat ze straks standaard verplicht worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
UltraSub schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:53:
DSG verbruikt meer. Ik heb werkelijk geen idee waarom, maar eenzelfde blok zonder DSG loopt een liter per 100 km zuiniger. Is raar imo, want alle gebruikelijke nadelen van een conventionele automaat zoals wrijving en vermogensverlies zijn niet aanwezig doordat hij normale koppeling(en) heeft. Tel daarbij op dat in cruise mode ook nog eens uitermate vroeg wordt opgeschakeld, en dan vind ik het raar dat hij meer verbruikt.
Volgens VW verbruikt een DSG over het algemeen juist minder. Zo heeft de 1.4 TSI met DSG een lagere CO uitstuit dan een handgeschakelde. Volgens mij is dat zelfs het verschil tussen 20% en 25% bijtelling in 2009, als ik het allemaal goed heb gelezen.

Overigens koop ik geen DSG, want dat schakelt zo verschrikkelijk mooi, dat ik zeker weet dat ik elke keer te hard rij :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
UltraSub schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:53:

Over DPF.. Man man, als je er op gaat zoeken word je er niet vrolijk van! K*t milieu eisen ook! En dan te bedenken dat ze straks standaard verplicht worden :(
Ja, ik snap ook niet waarom... is het uit eigen ervaring of wat? Welke rijstijl, etc.? Ik zal eens zoeken op die sites waar gebruikers hun verbruik kunnen toevoegen...
StevenK schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:10:
Overigens koop ik geen DSG, want dat schakelt zo verschrikkelijk mooi, dat ik zeker weet dat ik elke keer te hard rij :)
_/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:01:
Bedankt voor de tip Toink. Die ken ik nog wel van het tdiclub.nl forum, toch?

Anyway, vanmorgen ff wat research gedaan. Het blijkt dat een lampje aan gaat wat DPF gerelateerd is als de ECU vind dat een DPF reiniging benodigd is, en bij de 4e keer dat hij dat heeft geprobeerd, dit ook niet gelukt is. Dit kan veroorzaakt worden door het rijgedrag op dat moment. Als je dus in de file staat, of in de stad rijdt, krijgt de ECU het niet voor elkaar om de DPF te reinigen door de lage toeren. En geeft dus een waarschuwing.
Wat zou kunnen helpen volgens verschillende berichten; als dit gebeurd, in de 4e versnelling blijven, en langere tijd boven de 2200 rpm blijven rijden. Uiteindelijk zou de DPF schoon moeten zijn, en het lampje uit gaan. Die 2200 rpm zou ook verklaren wat ik hierboven beschrijf met schakelen. Ik heb meerdere berichten gezien waarbij mensen zeggen dat tijdens een reiniging de DSG bak niet meteen opschakelt bij 2200 rpm in cruise mode (doet hij normaal wel). En het lijkt inderdaad of de bak in S stand staat, waarbij de toeren hoger worden gehouden. Rijdt ook wat bokkiger. Kortom, alle symptomen die ik nu heb, wijzen op een DPF reiniging die bezig is. Op de een of andere manier krijgt de ECU het niet voor elkaar, dus ik zal hem straks eens een handje helpen. Even de snelweg op met de DSG in handschakel stand ;)
To be continued dus...
Ok.. Dat werkt dus. Storingslampje van abgas-anlage brand wel nog steeds, maar het ding loopt weer normaal (in ieder geval weer zoals eerst). Schakelt weer normaal en pakt weer normaal op zonder horten en stoten.
Wat heb ik gedaan. Simpel. Net de snelweg op geweest, warm gereden, toen bak in handschakel, en in 5e vol door gassen tot aan rood, en eigenlijk niet onder de 3000 rpm laten komen. Kwam er iets naar links, even tik terug naar 4 en weer door naar 5 zodra de weg vrij was. Man dat ding loopt hard in 5! 195 en nog geen rood aangetikt! Heb dus eigenlijk even als een verschrikkelijke aso gereden. Resultaat, DPF is volgens mij schoon, iig dat lijkt de ECU te vinden, want hij rijdt dus weer normaal.

Vanwaar dan toch dat storings lampje. Sja. Theorietje:
Heb hem de vorige keer uit laten lezen, en toen kwam de volgende storing:
"Abgastemperaturfühler unplausibles Verhältnis - sporadisch auftretender Fehler"
Wat ik nu denk is dat de ECU wil gaan reinigen, daarbij de temperatuur in de DPF opstookt, en dat de sensor dan een verkeerde waarde geeft. Vervolgens krijg je dus een storing. Na een reset bleef die de vorige keer weg. Daarna kreeg ik weer een cleaning, en krijg ik dus dezelfde storing. Ik denk dat ik die sensor maar moet (laten) vervang(en).
StevenK schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:10:
[...]

Volgens VW verbruikt een DSG over het algemeen juist minder. Zo heeft de 1.4 TSI met DSG een lagere CO uitstuit dan een handgeschakelde. Volgens mij is dat zelfs het verschil tussen 20% en 25% bijtelling in 2009, als ik het allemaal goed heb gelezen.

VW kan veel zeggen, wanneer heb jij voor het laatst gekeken naar wat VW opgeeft dat je auto zou moeten verbruiken? Klopt dat? ;)
flo_ schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:19:
[...]

Ja, ik snap ook niet waarom... is het uit eigen ervaring of wat? Welke rijstijl, etc.? Ik zal eens zoeken op die sites waar gebruikers hun verbruik kunnen toevoegen...
Het is uit eigen ervaring. Zowel rustig rijden, fluwelen voetje dus, als doortrappen, het ding zuipt meer dan hij zou moeten. Ook op motor-talk.de wordt dit veelvuldig aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
UltraSub schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:41:
VW kan veel zeggen, wanneer heb jij voor het laatst gekeken naar wat VW opgeeft dat je auto zou moeten verbruiken? Klopt dat? ;)
Als ik naar het verbruik keek, zouden er niet de auto's op de stoep staan die er nu staan :) Verbazingwekkend is overigens wel dat de gechipte IV zuiniger is dan de ongechipte V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
StevenK schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:53:
[...]

Als ik naar het verbruik keek, zouden er niet de auto's op de stoep staan die er nu staan :) Verbazingwekkend is overigens wel dat de gechipte IV zuiniger is dan de ongechipte V.
Vind je dat verbazingwekkend? In principe is een V natuurlijk een stuk zwaarder als een IV.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dat komt omdat een gechipte auto een zuiniger mengsel heeft. Volgens mij zijn gechipte auto's meestal zuiniger tijdens even grote prestaties.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
RobertJ schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:56:
[...]

Vind je dat verbazingwekkend? In principe is een V natuurlijk een stuk zwaarder als een IV.
Yep, want de IV is een stuk sneller en de (TFSI) technologie zou toch aanmerkelijk zuiniger moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
UltraSub schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:41:
[...]
Het is uit eigen ervaring. Zowel rustig rijden, fluwelen voetje dus, als doortrappen, het ding zuipt meer dan hij zou moeten. Ook op motor-talk.de wordt dit veelvuldig aangegeven.
Aha... er bestaat ook nog een verschil tussen de eerste en tweede generatie DSG-bakken.
De eerste generatie is namelijk de 6-traps en de tweede de 7-traps.

Over welke generatie praat jij?

[ Voor 15% gewijzigd door flo_ op 05-10-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
flo_ schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:27:
[...]

Aha... er bestaat ook nog een verschil tussen de eerste en tweede generatie DSG-bakken.

Ik las ergens dat hij met een GT TDI rijdt, dus een 6-traps. De nieuwe 7-traps lust niet meer dan 250 Nm (en dat is meteen de andere reden waarom de twee auto's die ik - naar verwachting - binnenkort ga bestellen geen DSG zullen hebben: chippen van 1.4 wordt dan weinig zinvol als je maar 10 Nm erbij mag hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik durf nog wel een keer mijn Golf IV Pacific uit 2003 te plaatsen. :)

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/Golf2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/Golf3.jpg

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
StevenK schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:43:
[...]

Ik las ergens dat hij met een GT TDI rijdt, dus een 6-traps.
Aan chippen enzo heb ik sowieso geen behoefte, anders koop ik wel een GTI. Het gaat me puur om het verschil tussen de gewone TSI 1.4 (handbak) en de TSI 1.4 DSG.
De nieuwe 7-traps lust niet meer dan 250 Nm (en dat is meteen de andere reden waarom de twee auto's die ik - naar verwachting - binnenkort ga bestellen geen DSG zullen hebben: chippen van 1.4 wordt dan weinig zinvol als je maar 10 Nm erbij mag hebben...
De 1.4 TSI DSG heeft een koppel van 200Nm...

[ Voor 31% gewijzigd door flo_ op 05-10-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
flo_ schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:23:
De 1.4 TSI DSG heeft een koppel van 200Nm...
De 118 kW heeft 240 Nm.

[ Voor 34% gewijzigd door StevenK op 05-10-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Ja oke, maar ervan uitgaande dat je mijn eerste bericht had gelezen, dacht ik dat je het over de 90kW-versie had waar ik al eerder over sprak. Foutje kan gebeuren 8)7 Overigens zie ik geen 118kW-versie op de VW-site, bedoel je een Golf IV ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door flo_ op 05-10-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
flo_ schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:40:
[...]

Ja oke, maar ervan uitgaande dat je mijn eerste bericht had gelezen, dacht ik dat je het over de 90kW-versie had waar ik al eerder over sprak. Foutje kan gebeuren 8)7 Overigens zie ik geen 118kW-versie op de VW-site, bedoel je een Golf IV ofzo?
Yup. De 118 kW wordt in de VI en in de Scirocco geleverd en vooralsnog zijn wij van plan beiden te gaan rijden.

Overigens is er tussen de 90 kW enerzijds en de diverse andere varianten een zeer belangrijk verschil: de 90 kW heeft alleen turbo, terwijl de andere modellen een turbo en een compressor hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door StevenK op 05-10-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Ik zit te twijfelen tussen de Comfortline en de GT Sport-versie. Vooral de voorbumper van de GT Sport vind ik zeer mooi. Het sportonderstel baart me alleen zorgen. Hoeveel comfort lever je in met de GT t.o.v. de Comfortline? Het is de bedoeling dat ik lange ritten maak in de auto (woon-werk en vakantie), soms ook op minder goede wegen (lees: gerepareerde, niet-vlakke N-wegen). Hoe zitten de sportstoelen? Kun je daar lange ritten in zitten of is het verstandiger om de comfortline te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
flo_ schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:36:
Ik zit te twijfelen tussen de Comfortline en de GT Sport-versie. Vooral de voorbumper van de GT Sport vind ik zeer mooi. Het sportonderstel baart me alleen zorgen. Hoeveel comfort lever je in met de GT t.o.v. de Comfortline? Het is de bedoeling dat ik lange ritten maak in de auto (woon-werk en vakantie), soms ook op minder goede wegen (lees: gerepareerde, niet-vlakke N-wegen). Hoe zitten de sportstoelen? Kun je daar lange ritten in zitten of is het verstandiger om de comfortline te nemen?
In mijn beleving is de comfortline van VW veel te soft, beetje het gevoel alsof je op zee zit. Mijn V GTI vind ik nog behoorlijk comfortabel. M'n IV heeft een aftermarket sportonderstel en die is een stukje harder geveerd. De sportstoelen van VW vind ik al jaren erg fijn. Ik kocht m'n eerste GTI in, eh, '95 denk ik, en sindsdien heb ik alleen GTI's en één GT TDI gereden :D (en een uitstapje van 3 maanden naar een Impreza, maar die had vergelijkbare stoelen)

Kortom: ik zou je zeker de GT aanraden.

[ Voor 5% gewijzigd door StevenK op 05-10-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die GT is niet knetterhard, absoluut niet. Gewoon stevig, maar zonder oncomfortabel te worden. Ik ben allergisch voor erg harde sportonderstellen (want 60k km per jaar enzo), maar die GT viel me alles mee. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Leon Sportstyle van een vriend van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 12-09 12:16
Zeker weten de GT-sport nemen. Qua uiterlijk ziet hij er beter uit (vind de grille erg mooi), de sportstoelen zijn perfect, mits je niet te corpulent bent (lees: een dikke reet die niet tussen de wangen past). Sportonderstel is zeker niet oncomfortabel, ik rij een sportline en heb hier inmiddels ruim 20k in gereden in het afgelopen half jaar. Nooit het gevoel gehad dat het te hard was, nooit klachten gehad van passagiers, zelfs mn oma en mn moeder vonden hem prima rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Afgelopen weekend stond ze er zo bij :P

Afbeeldingslocatie: http://www.desmitten.nl/Happy/images/ESC_3120.jpg

helemaal onderaan meer foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
flo_ schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:27:
[...]

Over tweede generatie 6-traps ;)
De 7-traps is al derde generatie.
flo_ schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:36:
GT Sport. Zonder meer. Stuurt veel beter, en is absoluut niet kneiterhard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Oke, bedankt voor de aanbevelingen. Ik heb een BMI van 23, normaal postuur, dus het lijkt erop dat ik in die sportstoelen pas :P Ik hoop dat ik een proefrit kan maken in een 1.4 TSI DSG GT Sport versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Maat van me op de afsluitdijk afgelopen week, ik dacht dat ik vanuit z'n zogje wel erlangs kon........maar hij liep me te fucken

jammer, voordat 'ie gechipt was waren we wel even snel :p

[ Voor 17% gewijzigd door Dentheman op 06-10-2008 16:15 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Zag vandaag onderweg van Hengelo (OV) naar Apeldoorn een vrachtwagen met VI-en rijden. Ziet er mooi uit in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/winamphelp/polo/tn_IMG_0372.JPG
Komt goed geluid uit, bij zo'n 3.000 toeren
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/winamphelp/polo/tn_IMG_0373.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/winamphelp/polo/tn_IMG_0374.JPG
Volkswagen GTi interieur ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/winamphelp/polo/tn_IMG_0370.JPG
Mooi zwart is niet lelijk ;)

Als het weer wat beter is/word, zal ik wel weer wat nieuwe pics maken...

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Leuke T2B man ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:24
Mooi Polotje met dat rode interieur maar die uitlaat vind ik zonde, dit doet weer zo sjonnie aan ... Had je niet iets ala G5 GTI pijpjes kunnen vinden?

Zwarte velgjes staan wel leuk. Nu je logo nog ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Inderdaad mooie Polo. Is het enkel het interieur van een Polo GTI, of is de auto zelf t ook? Velgen niet mijn smaak, maar het staat wel goed. Maar die uitlaat, dat kan idd niet echt, is het gelijk of er een "petje" in die auto zit...

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Ben1985 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:03:
Inderdaad mooie Polo. Is het enkel het interieur van een Polo GTI, of is de auto zelf t ook? Velgen niet mijn smaak, maar het staat wel goed. Maar die uitlaat, dat kan idd niet echt, is het gelijk of er een "petje" in die auto zit...
Volgens RDW.nl 92 kw = 125 pk, dus dat is een polo GTI ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

@ ijskonijn
Toch knap dat jij het volledige kenteken van die laatste foto kunt lezen, was mij niet gelukt :P

Ik ga morgen maar eens naar een wat zeldzame VW Corrado kijken, hopelijk is t wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Ben1985 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:05:
@ ijskonijn
Toch knap dat jij het volledige kenteken van die laatste foto kunt lezen, was mij niet gelukt :P

Ik ga morgen maar eens naar een wat zeldzame VW Corrado kijken, hopelijk is t wat.
De laatste letter was moeiljk inderdaad, het eerste wat ik er op uit kon maken was een P en die gaf meteen een polo als resultaat dus :+

[ Voor 10% gewijzigd door ijskonijn op 07-10-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

ijskonijn schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:30:
[...]

De laatste letter was moeiljk inderdaad, het eerste wat ik er op uit kon maken was een P en die gaf meteen een polo als resultaat dus :+
Correct!

Die zwarte velgen daar keek ik in het begin ook nog wel tegen op, maar toen ik hem in real life zag, toen dacht ik hmmm, eigenlijk niks mis mee. Krijg er eigenlijk best wel veel complimenten over. Over die uitlaat, zat er ook al standaard onder, het zorgt voor een wat sportiever geluid.
Het is geen herrie maker zoals vele golfjes/corrado's ;)

Al met al een pittig bakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Die velgen vallen er gewoon "onder weg". Ach, het staat wel grappig hoor. Moest laatst een vrij zeldzame Lancia Beta Spider (Zagato) fotograferen, die had ook zwarte velgen onder een zwarte auto. Ik ben toch meer van de zilvergrijze velgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

AMDFreak schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:37:
[...]
Al met al een pittig bakje.
Dat zijn die gti's inderdaad. Afgelopen zomer nog met 205 op de teller over de autobahn geplankt met zo'n polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
[laat maar]

[ Voor 133% gewijzigd door flo_ op 18-10-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Nice!
Snelle levering ook, of is het een 2ehands? Welke versie van de TSI heb je? 140pk? of 170?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

Wom

Ben uitgenodigd door de dealer om te komen kijken naar de scirocco en de golf VI, denk dat ik dat maar eens ga doen :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Wom schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:11:
Ben uitgenodigd door de dealer om te komen kijken naar de scirocco en de golf VI, denk dat ik dat maar eens ga doen :)
Leuk! Ik wil zelf nog binnenkort nog eens naar de fabriek in Wolfsburg, zo'n rondleiding schijnt heel interessant te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Wom schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:11:
Ik ken 't gevoel :) Volgende week woensdag ga ik zeker ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Boeie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:55:
Nice!
Snelle levering ook, of is het een 2ehands? Welke versie van de TSI heb je? 140pk? of 170?
[laat maar]

[ Voor 26% gewijzigd door flo_ op 18-10-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Oh prima!
Ik rij vandaag in een vervangauto van de dealer, een zelfde Golf alleen dan een 1.4 80pk. Als je van een 2.0FSI 150pk komt is dit 'even' wennen zeg maar. Ik snap niet dat mensen deze auto met zo'n motor kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Boeie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:17:
Oh prima!
Ik rij vandaag in een vervangauto van de dealer, een zelfde Golf alleen dan een 1.4 80pk. Als je van een 2.0FSI 150pk komt is dit 'even' wennen zeg maar. Ik snap niet dat mensen deze auto met zo'n motor kopen...
Sommige mensen rijden nooit harden dan 120kmph en vinden 0-100 in ruim 13 seconden ook snel zat, daarbij rijden ze liever 1/15 dan 1/12. Ik zou zelf de keuze ook niet maken maar ik snap het wel.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Ik rij ook niet absurd hard ofzo, maar hier kun je gewoon moeilijk mee meekomen in het verkeer zonder flink gas te geven.
Met die 2.0 FSI lukt het mij trouwens ook prima om 1/15 te rijden hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

argro schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:27:
[...]
Sommige mensen rijden nooit harden dan 120kmph en vinden 0-100 in ruim 13 seconden ook snel zat, daarbij rijden ze liever 1/15 dan 1/12. Ik zou zelf de keuze ook niet maken maar ik snap het wel.
Precies, bovendien heeft niet iedereen het budget om een auto met het grootste blok te kunnen kopen. En over het geheel gezien is een lager gemotoriseerde auto meestal goedkoper (verzekering en/of wegenbelasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:59

-ET-

Phone Home

Boeie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:23:
Ik rij ook niet absurd hard ofzo, maar hier kun je gewoon moeilijk mee meekomen in het verkeer zonder flink gas te geven.
Met die 2.0 FSI lukt het mij trouwens ook prima om 1/15 te rijden hoor...
je kan met minder vermogen helaas wat minder schakellui rijden. Dus als je de snelweg opgaat. Terug naar 3 dan door trekken tot 110/120 en dan pas doorschakelend. Zo deed ik het tenminste ook in mijn 65PK Clio Diesel. En dan kan je prima meekomen hoor. Je moet alleen wat assertiever rijden mbt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 14:10
-ET- schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:46:
[...]

je kan met minder vermogen helaas wat minder schakellui rijden. Dus als je de snelweg opgaat. Terug naar 3 dan door trekken tot 110/120 en dan pas doorschakelend. Zo deed ik het tenminste ook in mijn 65PK Clio Diesel. En dan kan je prima meekomen hoor. Je moet alleen wat assertiever rijden mbt schakelen.
Heeft het nut om in een diesel tot 110 / 120 door te trekken in z'n 3? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:59

-ET-

Phone Home

Ja met die 1.5DCI kwam ik in zijn 3 het snelste vooruit. 110 was redline en dan door naar 4. zijn 4 deed hij nog wel wat tot 130 en dan was het op. 5 was meer een ouderwetse overdrive versnelling dan dat er power achter zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Vorige week vrijdag heb ik eindelijk een auto gekocht: een VW Corrado 1.8 16V uit 1990 (jaja een oudje, maar zeer goede staat!).
Gisteren maar even wat foto's gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4ZB4EKSG.jpg
Lak ziet er nog netjes uit, al zeg ik het zelf. Verder nog lekker standaard achterlichten.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N47EFHPP.jpg
Ook de voorkant is nog helemaal origineel. Aleen zien de velgen er niet zo goed meer uit, maar dat schijn je redelijk te kunnen polijsten.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FPX83G3F.jpg
16 Kleppertjes, kom je prima mee vooruit ;). Moet alleen nog een goed VW logo regelen, deze is dof geworden na 18 jaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WELOZRBO.jpg
Interieur, ook volledig origineel.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-37EUAYZB.jpg
Heerlijk weinig kilometers (niet teruggedraaid, heb nog diverse rekeningen met zulke lage standen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Mooi ding! Netjes en origineel maken, beetje verlagen en niks meer aan doen :)
Kijk ook eens op volksforum.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Boeie schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:55:
Mooi ding! Netjes en origineel maken, beetje verlagen en niks meer aan doen :)
Kijk ook eens op volksforum.com ;)
Dank je! Ik ben niet van plan om m te verlagen, aangezien ik dagelijks een vrij hoog bruggetje op moet rijden om thuis op het erf te komen. Dan krijg je van die schraap effecten, beetje zonde. Het enige wat op korte termijn gaat gebeuren, is het vervangen van de hoedenplank door een mdf plaat met verzonken speakers. Waar dan weer strak hoedenplank bekleding overheen gaat. En binnenkort misschien een cruise control, mits het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nieuw mattensetje kan ook geen kwaad ;)

Verder erg leuke auto, 1 van de weinigen die nog zo mooi origineel is. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Ik zou zeggen, kijk eens op www.corrado-forum.nl
Daar kan je echt ontzettend veel vinden. Collega van mij zit er ook, met zijn Corrado TDI ;)
En www.corrado-database.nl voor mede-corrie rijders..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Timmert schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:59:
Nieuw mattensetje kan ook geen kwaad ;)

Verder erg leuke auto, 1 van de weinigen die nog zo mooi origineel is. Top!
Inderdaad, je ziet ze veelal zwaar gemodificeerd. Dit is overigens van origine een Belg, in '97 geimporteerd om vervolgens direct vanuit een garage naar de vorige eigenaar te gaan, die m 11 jaar heeft gehad.En nu is ie dus van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Vind persoonlijk bij een Corrado wel dat een embleemloze grille, met booskijker een must is, evenals ietsje verlagen, en grotere velgen..
Voor de rest is zo'n auto mooi genoeg van zichzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Laatst online: 14-04 13:54
Ben1985 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:50:
Vorige week vrijdag heb ik eindelijk een auto gekocht: een VW Corrado 1.8 16V uit 1990 (jaja een oudje, maar zeer goede staat!).
Stoere bak! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 22:12

Epsilon

DaRoot schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:02:
Vind persoonlijk bij een Corrado wel dat een embleemloze grille, met booskijker een must is, evenals ietsje verlagen, en grotere velgen..
Voor de rest is zo'n auto mooi genoeg van zichzelf
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Smaken verschillen tenslotte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

AMDFreak schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:32:
[...]

Smaken verschillen tenslotte :)
Klopt, ik vind zelf een embleemloze grille met booskijkers niet echt mooi staan. In ieder geval niet bij deze kleur lak, dit nodigt niet uit tot dat soort fratsen. Ik wil er alleen een vers logo op, zodat ie weer glimt. Of eventueel een zwart logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ben1985 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:05:
[...]

Klopt, ik vind zelf een embleemloze grille met booskijkers niet echt mooi staan. In ieder geval niet bij deze kleur lak, dit nodigt niet uit tot dat soort fratsen. Ik wil er alleen een vers logo op, zodat ie weer glimt. Of eventueel een zwart logo.
haha ik juist weer wel..
subtiele booskijker, die overal even breed is zeg maar.. niet zo een die boven de grille weer smaller wordt..
en dan grill met 3 lamellen, zonder logo..
net wat meer uitstraling vind ik dan.. of, zoals de Duitsers dat zo mooi zeggen: Uberhol-prestige..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Precies, smaken verschillen. Ik heb inmiddels wel een nieuw logo voor op de grille van ebay gehaald, een mat zwart logo. Benieuwd of het een beetje mooi staat, anders komt er een zilver glimmend logo op. En binnenkort nog ergens originele Corrado matten zien te regelen. Nu wil ik binnenkort nog een keer de fabriek in Wolfsburg bezoeken, wellicht zijn daar wel originele matten te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Iemand de Golf VI al gespot ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Timmert schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:52:
Ik heb er laatst een stuk over gelezen in de Autovisie, ik heb hem helaas nog niet zien rijden. Staat ie al in de showroom eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Timmert schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:52:
Yup, gister bij onze Plus supermarkt in Denekamp.
Was één met Duitse platen, NOH, uit Nordhorn.. 5 deurs TDI...
edit: was wel dealer-auto, zat vol met stickers..
"Der neue Golf VI!"

[ Voor 12% gewijzigd door DaRoot op 22-10-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vanaf morgen zou ie in de showroom moeten staan, ga morgen wel ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ga morgen ook ff kijken. Niet dat ik em serieus wil gaan kopen (student met een Golf 6 :z ) maar ik ben wel benieuwd, ook naar het interieur. Eigenlijk ook wel naar de rijkwaliteit, want de rijgeluiden zouden sterk verminderd moeten zijn (zeker in vergelijking met de Golf 4 die ik zelf heb). Volgens eigen zeggen zou de 6 net zo stil zijn als de Phaeton.

Jammer genoeg zit een proefrit er niet in.

NOSIG

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.