[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.821 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Wilke schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:09:
[...]

Nou ja, met KPN concurreren is niet zo moeilijk. Je betaalt daar al ruimschoots meer voor een 3 MBit verbinding, dus zelfs al knijpen ze 'm bij Orange uiteindelijk dicht tot aan 4 dan is het nog steeds zowel goedkoper als sneller.
Klopt helemaal, daarom heb ik ook voor Orange gekozen. Ik heb het ook pas aangevraagd toen het niet meer nodig was om ook nog eens 45 Euro aansluitkosten aan KPN te betalen voor een lijn die ik helemaal niet wil hebben, maar die tot voor kort wel nodig was voor ADSL.
En om het slechter te doen dan KPN zullen ze ook hun best moeten doen. Vriend van me heeft daar pas een BelBudget lijn aangevraagd (die van 9,76 ofzo per maand) alleen om daar ADSL over te laten lopen. Paar keer duidelijk aangegeven dat hij BelBudget wil, en inderdaad, alsnog wordt 'ie aangesloten op BelBasis (15 ofzo per maand).

Foutje, kan gebeuren? Onwaarschijnlijk... de helpdeskmedewerker krijgt een hogere provisie voor het afsluiten van BelBasis dan BelBudget. Vervolgens kun jij erachteraan gaan lopen om het om te laten zetten naar BelBudget, en wordt het bedrag pas later verrekend (een lopende aanvraag wijzigen kan niet). En dat is natuurlijk pas in het geval dat jij er zelf achteraan gaat bellen. Zou me niets verbazen als dit standard operating procedure is. (zijn er anderen met soortgelijke ervaring?)
Afgelopen week liep er nog een draadje over iemand die tegen zijn zin IPB aangesmeerd had gekregen. Ik heb het niet zo op conspiracy theories, maar ik kan me echt opwinden over dat soort al dan niet opzettelijke fouten. Je wordt gewoon gen***d waar je bijstaat, en je kan er niets tegen doen. Ze zullen bij KPN natuurlijk altijd glashard blijven ontkennen dat er opzet in het spel is, en je zult het moeilijk kunnen aantonen. Maar je maakt mij niet wijs dat je 'per ongeluk' iemand IPB levert terwijl ie nadrukkelijk gezegd heeft dat ie het niet wil hebben. Dat een aanvraag die in behandeling is niet geannuleerd kan worden, kan natuurlijk NOOIT het probleem van de klant (tegen wil en dank) zijn, dat is gewoon een beperking in het automatiseringssysteem van KPN en daarom ook hún probleem. Maar helaas werkt het niet zo (waarom eigenlijk niet?), je blijft een onbetekenende klant tegenover een machtige reus. Je hebt het maar te slikken, erg frustrerend 8)7
Anyway, met zo'n bedrijf probeer ik zoveel mogelijk te vermijden zaken te doen. Het is w.m.b. al jammer dat ze nu indirect nog steeds die ca. 10 euro per maand krijgen..

(En nu nog zien of Orange het beter doet in dat opzicht >:) )
Idem dito hier, ben erg tevreden over de telefoniediensten, dus ze hebben bij mij wel wat krediet opgebouwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mailtje van Orange is binnen. Binnenkort ontvang ik de definitieve leveringsdatum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owkay... Na de velen die mij voor zijn gegaan ben ook ik het ook ZAT met die kl*te Livebox, en heb ik een WAG200g aangeschaft :). Ik heb 'm moeiteloos kunnen configureren, en met de test-run die ik net heb gedaan trainde 'ie in met 17.3 mBit/s downstream, wat nauwelijks minder is dan wat de Livebox zelf haalde (17.9 mBit/s down). De problemen met de wachttijd van 24 uur voordat je internet-toegang hebt blijven ook bij mij een heet hangijzer...

Ik kwam er overigens wel achter dat je op het oude IP-adres (wat de Livebox toegewezen had gekregen) wél het DSLAM én de andere mensen in je omgeving kan tracen/pingen. We hebben dus nog een klein klein beetje internet :P. Ik denk dat de reden dat je niet kan internetten totdat je een nieuwe IP hebt meer te maken heeft met het inloggen van je modem op een Radius-server van Orange, of evt hun FIA-netwerk. Anyway, ik ga nu lekker wachten en dan lekker achter mijn nieuwe routermodem... Ben benieuwd!

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilke schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:09:
[...]
Foutje, kan gebeuren? Onwaarschijnlijk... de helpdeskmedewerker krijgt een hogere provisie voor het afsluiten van BelBasis dan BelBudget. Vervolgens kun jij erachteraan gaan lopen om het om te laten zetten naar BelBudget, en wordt het bedrag pas later verrekend (een lopende aanvraag wijzigen kan niet). En dat is natuurlijk pas in het geval dat jij er zelf achteraan gaat bellen. Zou me niets verbazen als dit standard operating procedure is. (zijn er anderen met soortgelijke ervaring?)
Bij mij is de aanvraag naar een belbudget zonder noemenswaardig vertraging gelopen.Het duurde 4 dagen geloof ik. Overigens is de belbudgetaboprijs omhoog gegaan naar €10,50. Ben wel benieuwd of orange deze of een hoger tarieven gaat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:05:
[...]

Ja.. volgens mij iedereen, en iedereen post al meer dan een maand zijn snelheden die omlaag zijn gegaan :z
Mijn snelheid is omhoog gegaan. Ik had namelijk zo brakke verbinding dat ik helemaal geen verbinding had, dus elke verhoging is er 1 :-) Overigens vliegt mijn modem (geen LB) er elke dag wel even uit, dus het is ook weer niet helemaal goed, ik heb dan gemiddeld 4 sec. geen internet, dus valt de schade mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is het trouwens mogelijk om te bellen met een andere modem dan de Livebox? Want er zijn wel ADSL2+ modems met telefonie er in namelijk.

Kreeg me eerste telefoon rekening binnen van orange 1,23 euro :D. De vorige van KPN was 100 euro haha

@ hieronder, blaat niet zo wil je. Ik had gewoon even snel een vraagje. En laat die caps ook maar achter wegen met dat geschreeuw van je. En daar komt bij dat ik uit de startpost nog geen duidelijk antwoord haal maar alleen dat ze met ADSL+VoIP geen support geven zonder een livebox maar dat zegt dus niet of het werkt.

Dankjewel Loempia daar heb ik tenminste wat aan.

[ Voor 45% gewijzigd door WeAreLegion op 11-05-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:27:
Is het trouwens mogelijk om te bellen met een andere modem dan de Livebox? Want zijn wel ADSL2+ modems met telefonie er in namelijk.
Lees aub de STARTPOST, daar staat het duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Je kan alleen met de Livebox telefonie afnemen. Met andere modems is het technisch al niet mogelijk. Vergeet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 21:14
Wat zijn ze daar aan het prutsen bij orange? :?
Ben een maand geleden 3Mb gezakt in snelheid, en vandaag opeens weer 4Mb gestegen.. heb nu 1Mb meer dan bij de oplevering.

Vind het maar raar allemaal, niet dat ik het erg vind (op dit moment dan) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding (4mbit family) is ook alles behalve stabiel, ongeacht wat en/of waar ik iets download, de snelheid schommelt erg heen en weer. De laatste paar uren is de download snelheid nog maar 50kb/s ..het ligt duidelijk niet binnenshuis, vraag me echt af wat die lui daar doen op dit moment :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Het is inmiddels ook al een tijd geleden dat Orange een nieuwe firmware uitgebracht heeft.
Alles is hier stabiel, maar de livebox traint steeds minder hoog in.

ben inmiddels gezakt tot 10.234 en dat was 13.700+

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18
Het gebeuren met de mailserver is me niet helemaal duidelijk. In de samenvatting staat dat je een eigen mailserver kunt gebruiken mits je relayed over smtp.orange.nl. Het is me niet duidelijk of dit voor inkomende of uitgaande mail of beiden noodzakelijk is. Of is het helemaal niet mogelijk om een inkomende mailserver te hebben?

Bij Planet bijv. word alle poort 25 verkeer geblokkeerd. Om mail te ontvangen dien je hun als backup-mx in te stellen. Tot een tijd geleden kon je wel zelf versturen, maar sinds enige tijd blokkeren ze 25 uitgaand ook, dus dient een smarthost ingesteld te worden voor uitgaande mail.

Kan iemand dit verduidelijken? Ontvang voor 2 domeinen mail en zou dat toch graag blijven doen (en bij voorkeur eigenlijk zonder relay server voor de inkomende mail, dat maakt spam filteren een heel stuk makkelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
freaky schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:03:
Het gebeuren met de mailserver is me niet helemaal duidelijk. In de samenvatting staat dat je een eigen mailserver kunt gebruiken mits je relayed over smtp.orange.nl. Het is me niet duidelijk of dit voor inkomende of uitgaande mail of beiden noodzakelijk is. Of is het helemaal niet mogelijk om een inkomende mailserver te hebben?

Bij Planet bijv. word alle poort 25 verkeer geblokkeerd. Om mail te ontvangen dien je hun als backup-mx in te stellen. Tot een tijd geleden kon je wel zelf versturen, maar sinds enige tijd blokkeren ze 25 uitgaand ook, dus dient een smarthost ingesteld te worden voor uitgaande mail.

Kan iemand dit verduidelijken? Ontvang voor 2 domeinen mail en zou dat toch graag blijven doen (en bij voorkeur eigenlijk zonder relay server voor de inkomende mail, dat maakt spam filteren een heel stuk makkelijker).
De blokkering is alleen voor uitgaand mailverkeer op 25 van toepassing. Inkomend staat gewoon open. Zonder relay kom je helaas niet ver. Aanpassingen op MX records zijn niet nodig zoals bij Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18
Thx. Uitgaand lig ik niet echt wakker van. Is meestal toch al nodig ivm spam preventie aan de andere kant. Veel dsl accounts staan op dialup access lists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 00:18
Ik heb 27 januari telefonie aangevraagd bij mijn family pakket wat ik al had voor breedband.
Door een fout op de website van orange is de nummerportering die ik meteen aangevraagd heb en dat mij ook toendertijd bevestigd geworden is op de website ( afdruk daarvan aanwezig).
Hierdoor heb ik tot 2 keer toe van de kpn gewoon abo kosten doorberekend gekregen omdat orange de nummerportering nog steeds niet uitgevoerd had.

Nu krijg ik dus een schrijven dat dit niet vergoed wordt.
Stelletje mafkezen.

Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem ? (moet eigenlijk wel omdat het probleem bij orange ligt)
Meld je dan even als je wilt.
Ik ga hier werk van maken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht.... Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.... download snelheden zijn echt beroerd...

Even een kleine status opsomming:

ADSL standaard : G992_5_A
UpstreaStatus ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 736 Kb
DownStream 2140 Kb
Afname Dichtbij : 55.8 (dB)
Ver weg : 26.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 196352
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 60664
ES-teller van 1 dag 0

Nu zit ik hier in Pernis wel een eindje van de centrale af maar dit moet toch beter kunnen. Ben verbonden via de Lifebox en een switch (Lifebox->switch->PC). De lifebox zit met 50 cm kabel aan de hoofdtelefoonaansluiting en de afstand tussen de lifebox en de pc is een metertje of 15. Ik heb alle topics al zo'n beetje doorgespit maar zie door de bomen het bos niet meer. Iemand een idee waar te beginnen met het oplossen van dit probleem?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Ik sta op het punt om over te stappen naar Orange Family incl telefoon, maar hoe kan het dat de prijs van dat abonnement HIER 24,95 is, en op de orange site zelf 30 euro? Ik heb al veel acties gezien als, "de eerste 6 maanden voor ... daarna voor .." maar dat is hier niet het geval geloof ik. iemand?

edit: Volgens mij door de 5 euro extra kosten voor het kpn belbudget abonnement. Klopt dit, of komt dat er bij de 30 euro op de orange sit enog boven op?

[ Voor 17% gewijzigd door SaN op 12-05-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:32:
Zucht.... Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.... download snelheden zijn echt beroerd...

Even een kleine status opsomming:
Afname Dichtbij : 55.8 (dB)
Dat zou betekenen dat je 4 km van de centrale zit. Op die afstand is adsl+2 nauwelijks nog mogelijk. Raar dat ze je een adsl+2 abonnement verkocht hebben. Wellicht kun je er snel van af (onder de 4 mb doen ze daar niet zo moeilijk over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

paQ

sander-sp schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:51:
Ik sta op het punt om over te stappen naar Orange Family incl telefoon, maar hoe kan het dat de prijs van dat abonnement HIER 24,95 is, en op de orange site zelf 30 euro? Ik heb al veel acties gezien als, "de eerste 6 maanden voor ... daarna voor .." maar dat is hier niet het geval geloof ik. iemand?

edit: Volgens mij door de 5 euro extra kosten voor het kpn belbudget abonnement. Klopt dit, of komt dat er bij de 30 euro op de orange sit enog boven op?
je hebt bel basis (met belkosten) en bel totaal (5 euro duurder) zonder telefoonkosten

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Klopt, op de vergelijkings site gaat het om de basis, op de orange site staat ook de basis voor 30, en na 12 maanden zelfs voor 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

dat is zonder een KPN lijn!

Met kpn kost het

ADSL: 23.95
ADSL+tel basis: 24.95
ADSL+tel totaal: 29.95

Zonder kpn tel je 9.95 erbij op.

Veel onduidelijkheid hierover, dat klopt. Huidige indeling werkt niet in hun voordeel. Tiscali heeft het beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 06:37
blup schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:18:
in Utrecht zijn we ook dus 3 á 4mbit gezakt.
Orange claimt dat er niks veranderd is in mijn centrale.
Waarom mijn CRC en HEC waardes zo omhoog zijn gegaan is hem ook een raadsel, ik moet maar eens de kabels (lees: dat kleine 10cm kabeltje tussen de isra en de livebox) vervangen.
Ik ken een paar gevallen waar een iets langere kabel 0.5-1m betere resultaten geeft dan een te korte . (10cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik geloof nooit zo in die kabellengtes...

Ik vraag me wel eens af hoeveel meter er nog voor je isra zit.
Ik heb de afgelopen 3 jaar vanaf mijn isra, mijn modem nog aan een meter of 15 kabel hangen.
Nooit last gehad.
Het is imo puur een indek / verstop manier van providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27

tismij

???

ik heb iig enorme spijt dat ik van xs4all over ben gestapt naar Orange :(

Het scheelt wel veel geld maar de verbinding was enorm stabiel en is nu enorm instabiel.
FEC errors bij de vleet en erg veel micro-pauzes in de verbinding (die bij mij sommige automatisch lopende apparaten laten hangen).
Nog niet gesproken over de dagelijkse ellende van 3x rebooten nadat de verbinding verbroken werd alleen om weer op gewone snelheid te komen.

Is echt een kwestie van jaarcontract uitzingen en dan maar weer een duur abo bij xs4all die iig wel stabiel is.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 03:30:
Owkay... Na de velen die mij voor zijn gegaan ben ook ik het ook ZAT met die kl*te Livebox, en heb ik een WAG200g aangeschaft :). Ik heb 'm moeiteloos kunnen configureren, en met de test-run die ik net heb gedaan trainde 'ie in met 17.3 mBit/s downstream, wat nauwelijks minder is dan wat de Livebox zelf haalde (17.9 mBit/s down). De problemen met de wachttijd van 24 uur voordat je internet-toegang hebt blijven ook bij mij een heet hangijzer...
Bij mij deed ie het gelijk (nou ja, na 3 minuten). Ik had alleen wel eerst via de livebox de verbinding verbroken. Denk dat ie dan bij Orange ook het mac adres vergeet, zodat het nieuwe modem gelijk wordt toegelaten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds het weekend dat mijn livebox weinig stabiel te noemen is. Ook zijn mijn download en upload snelheden een stuk verminderd dan de laatste keer dat ik keek. Eigenlijk al de laatste twee jaar zonder problemen een goede connectie gehad.

Wat bekabeling nagekeken en wat vervangen, mijn verbinding lijkt wat stabieler te zijn geworden, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Herkennen meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb dus nog steeds trage internet, momenteel 100kb/s MAX. Als ik reset word het óf: 70 kb/s MAX óf 100 Kb/s max óf als ik geluk heb 200 kb/s max. Daarnet heb ik alle kabels nagekeken, erin gedaan.. heel even een max d/load snelheid van 1,4 MB/s.. Daarna viel internet weg.. en na reset was het weer van voren af aan, momenteel 100 kb/s MAX

Ik heb dus die apen van orange gebeld, na wat gelul zeiden ze: Ok dit word doorgegeven aan de technische dienst, moest ik nummer achterlaten.. dat was vorige week, nog steeds niks van gehoord..

en dit is nu al bijna 2 maanden zo..

Afbeeldingslocatie: http://www.task-forces.net/baris/kapcuk.jpg
zoals je ziet is het gewoon stabiel 100 kb/s

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 00:43:
Ik heb al een tijdje orange family met telefonie en heb de laatste week ontzettend veel last van een wegvallende telefonie verbinding. Mensen kunnen mij bellen maar als ik de hoorn opneem dan horen ze mij niet en ik hen wel, of ik ben helemaal niet bereikbaar. Iemand hetzelfde probleem? Ook vraag ik me af hoe je de voicemail uit kan zetten. Ik heb 1233 gebeld en op de internetsite gekeken maar kan hier nergens info over vinden.
Hier heb ik ook last van, woon je toevallig in zuiden van t land?

Ben ook aan t uitzoeken hoe ik de voicemail uit kan zetten of dat er vaker over gaat voor dat ie naar voicemail gaat, maar kan het nergens vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 11-09 20:18
ik heb afgelopen week ook enorm veel problemen gehad met orange.
veel wegvallende verbindingen en dergelijke.
nu doet ie het weer enigsins normaal for the time being

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zoals belooft nog een speedtest zonder dat ik iets download:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/121142263.png
En owja, downloaden vanaf de Orange server doet het zo:
Afbeeldingslocatie: http://dennus.b-boys.nl/admin/upload/files/2/orange_thumb.png
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 945 meter.

[ Voor 14% gewijzigd door DennusB op 14-05-2007 10:17 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:55:
[...]

Hier heb ik ook last van, woon je toevallig in zuiden van t land?

Ben ook aan t uitzoeken hoe ik de voicemail uit kan zetten of dat er vaker over gaat voor dat ie naar voicemail gaat, maar kan het nergens vinden. Iemand?
Ik woon in het midden van het land, telefonie blijft er af en toe uitvallen. Ik denk dat ik maar er maar een tijdklok tussen de livebox hang zodat iedere nacht de stroom er even wordt afgehaald. De voicemail kan je trouwens uitzetten ergens in de opties op de orange site onder mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik verhuis tegen het eind van deze maand en ben nog op zoek naar een ISP + telefonie aanbieder. Ik twijfel tussen Orange en Tele2. Bij Orange krijg ik na de postcode check te zien dat ik maar maximaal 4mbits krijg en dat de oplevering in Augustus is. Bij Tele2 staat er wel gewoon 20mbits, oplevering 2de week van juni. Ik zit op 250 meter van de centrale. Vind het vreemd aangezien ik op mijn huidige adres 1500 meter van diezelfde centrale zit en gewoon 20mbits via TweakDSL heb.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Eiríkr schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:28:
Ik verhuis tegen het eind van deze maand en ben nog op zoek naar een ISP + telefonie aanbieder. Ik twijfel tussen Orange en Tele2. Bij Orange krijg ik na de postcode check te zien dat ik maar maximaal 4mbits krijg en dat de oplevering in Augustus is. Bij Tele2 staat er wel gewoon 20mbits, oplevering 2de week van juni. Ik zit op 250 meter van de centrale. Vind het vreemd aangezien ik op mijn huidige adres 1500 meter van diezelfde centrale zit en gewoon 20mbits via TweakDSL heb.
Je kan het beter baseren op de afstand, dan op de indicatie van Orange. Dat is meer een wij-willen-geen-verkeerde-verwachting-bij-de-klant-scheppen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Proberen 'm gewoon nog een keer:

Na het gebruik van de orange installatie-CD heb ik in internet explorer automatisch dat hij zoekt via Orange.
Ik gebruikte vroeger een registry-setting om google mijn default search engine te maken, maar sinds ik internet via orange werkt dit niet meer.

Weet iemand hoe ik dmv de adresbalk weer kan zoeken met google ipv orange?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
FUBAR schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:44:
Proberen 'm gewoon nog een keer:

Na het gebruik van de orange installatie-CD heb ik in internet explorer automatisch dat hij zoekt via Orange.
Ik gebruikte vroeger een registry-setting om google mijn default search engine te maken, maar sinds ik internet via orange werkt dit niet meer.

Weet iemand hoe ik dmv de adresbalk weer kan zoeken met google ipv orange?
Eerste hit bij zoeken in google op search address bar registry

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ehh juist, maar zoals ik al zei werkt die truuk dus niet meer nu mijn internet explorer door orange is aangepast...

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Eiríkr schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:28:
Dit komt omdat Orange geen ADSL apparatuur bij jouw in de centrale heeft geplaatst, heeft niets met afstand te maken!

4 Mb/s verbinding gaat via het KPN netwerk.

Tele2 (versatel) heeft echter wel apparatuur geplaatst en daarom kunnen zij wel 20 Mbit/s leveren en Tweakdsl levert zowel via BBned als Tiscali (babyxl) verbindingen, dus ook 1 van die 2 of allebei hebben apparatuur staan, anders was dat ook niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Laatst online: 13:06
Ik zie in de logfiles van mijn modem (linksys WAG300n) ineens twee vreemde meldingen staan:
- topology change detected, propagating
- OAM loopback response not received on VPI/VCI 8/35.

In iedergeval wat ook vreemd is dat de intrainsnelheid van Orange een kwart lager is dan hij standaard is....

Wat betekenen deze melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
vr6-only schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:06:
[...]

Dit komt omdat Orange geen ADSL apparatuur bij jouw in de centrale heeft geplaatst, heeft niets met afstand te maken!

4 Mb/s verbinding gaat via het KPN netwerk.

Tele2 (versatel) heeft echter wel apparatuur geplaatst en daarom kunnen zij wel 20 Mbit/s leveren en Tweakdsl levert zowel via BBned als Tiscali (babyxl) verbindingen, dus ook 1 van die 2 of allebei hebben apparatuur staan, anders was dat ook niet mogelijk.
Dat is een goeie opmerking. Vermelden ze er dan niet bij of het dan om Family of starter gaat bij de meter? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Zoiets kan namelijk erg verwarrend zijn bij het aanvragen van een abonnement, als je het er niet expliciet erbij zet. Zou wel een slechte zaak zijn van Orange, want zo misleidt je wel nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
kielkiel schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:06:
Ik zie in de logfiles van mijn modem (linksys WAG300n) ineens twee vreemde meldingen staan:

In iedergeval wat ook vreemd is dat de intrainsnelheid van Orange een kwart lager is dan hij standaard is....

Wat betekenen deze melding?
Betekent dat het apparaat een verandering opmerkt in de topologie (=opstelling) van het netwerk, waarmee deze verbonden is. Vervolgens 'zegt hij het voort' naar de rest van zijn eigen netwerk. Zodat ze hiervan op de hoogte zijn en vervolgens hun taken hierop kunnen aanpassen.

Een OAM loopback kan uitgevoerd worden op de ATM interface. Dit wordt meestal voor monitoring gedaan. Hij stuurt dan een bv. echo, om te zien of de ATM PVC bij de DSLAM nog naar behoren operatineel is. Als dat zo is, krijgt hij response. Krijgt hij geen response, dan neemt hij aan dat er iets fout gaat in het circuit en dat zijn communicatielink naar de DSLAM niet helemaal goed kan verlopen.

Nu in gewone mensentaal: Het opmerken van topology change kan optreden als een fysieke of logische netwerkverandering plaatsvindt. Meestal is het als ze een lijnkaart vervangen, onderhoud op de DSLAM of ergens anders in de backbone plegen, software aanpassen op netwerkapparatuur, etc. Soms kan het ook zijn, als er iets in het netwerk niet meer helemaal goed gaat. Dan worden er automatisch maatregelen genomen, om te voorkomen dat de zooi in elkaar zakt. Die informatie moet dan doorgegeven worden naar de andere componenten in het netwerk. Eigenlijk normale zaken wat bij een ISP uitgevoerd kan worden en dan kan het wel eens voorkomen, dat je zo'n melding krijgt.
De OAM loopback wordt door de modem als test uitgevoerd, om na te gaan of op ATM niveau alles nog wel oke is. ATM is het netwerkprotocol, wat communiceren over een DSL lijn mogelijk maakt. Eigenlijk test het dus zelf of het nog kan 'praten' met diegene aan de andere kant van de lijn.

Ik denk zelf niet dat je er echt veel mee kan. De helpdesk zou je al bij het woord ATM kwijt zijn. Alleen een netwerkengineer zou er wat mee kunnen, als er echt wat mis is. Wat belangrijk is om in de gaten te houden zijn de intrainwaarden en ruiswaarden. Bij een instabiele lijn merk je namelijk geregeld, dat hij nogal vaak andere intrainwaarden geeft (zonder de modem zelf te rebooten).

Zo, hoop dat ik het allemaal een beetje goed en duidelijk heb uitgelegd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-05-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:11:
Ik heb sinds het weekend dat mijn livebox weinig stabiel te noemen is. Ook zijn mijn download en upload snelheden een stuk verminderd dan de laatste keer dat ik keek. Eigenlijk al de laatste twee jaar zonder problemen een goede connectie gehad.

Wat bekabeling nagekeken en wat vervangen, mijn verbinding lijkt wat stabieler te zijn geworden, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Herkennen meer mensen dit?
Ja hiero ook (arnhem).
Sinds vanochtend valt om de paar minuten de verbinding weg en om bijv. op tweakers te komen ben je weer even verder. De maandelijkse 'uitval' vind ik al irritant maar dit slaat alles |:(

Het lijkt nu wel beter te gaan we zien het nog wel aan maar goed vreemd is het wel...

- Edit -
Deed toch echt quote :o

[ Voor 48% gewijzigd door psychoclown op 15-05-2007 12:51 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:28
Mijn verbinding valt vergeleken met een paar maanden terug veel vaker uit. Vooral tijdens online gamen kan me verbinding op een enkele avond wel 3 keer uitvallen. Tijdens het browsen heb ik er ook last van dat ik me livebox opnieuw moet opstarten. Had ik dit sootje maar nooit genomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Vandaag de brief ontvangen met de inloggegevens en een leverdatum rond 8 juni (hoop stiekem wat eerder). Voor die tijd zal Orange nog een KPN mannetje sturen om de lijnen te checken (gratis).

Ben erg benieuwd hoe alles zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BladePHQ schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:41:
Vandaag de brief ontvangen met de inloggegevens en een leverdatum rond 8 juni (hoop stiekem wat eerder). Voor die tijd zal Orange nog een KPN mannetje sturen om de lijnen te checken (gratis).

Ben erg benieuwd hoe alles zal verlopen.
Hier idem dito in Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
funkylicious schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:21:
Mijn verbinding valt vergeleken met een paar maanden terug veel vaker uit. Vooral tijdens online gamen kan me verbinding op een enkele avond wel 3 keer uitvallen. Tijdens het browsen heb ik er ook last van dat ik me livebox opnieuw moet opstarten. Had ik dit sootje maar nooit genomen :(
Als je geen telefonie hebt kun je die livebox de deur uit trappen. Letterlijk, lucht op ;)
Andere modem eraan en perfecto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Zo.. mijn orange adsl doet het in m'n nieuwe huis :)

Snelheid is niet helemaal top (+- 1000kb/s down en 100kb/s up) maar zit ook ongeveer 2000 meter van de centrale.. de snelheid/prijs verhouding is nog steeds beter dan elke andere optie die ik had.

Na een aantal jaar 100mbit is dit wel een stap terug, maar ik leer er wel mee leven :)

Zo nu eerst maar eens even telefoonlijn en ethernet lijnen gaan knippen zodat het straks mooi weggewerkt zit :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Eergisteren mijn Livebox vervangen voor een Speedtouch WL780i. En dit heeft tot nu toe naar alle tevredenheid gewerkt. Nu merk ik vanochtend ineens dat de intrain waardes wel heel erg laag liggen.
Uptime: 0 days, 0:19:21
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 664 / 2.202
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,31 / 1,58
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,5 / 19,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 19,0 / 33,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Heb 'm even gereboot om te kijken of dat hielp, maar na bijna een half uur nog niet eens een CRC error gekregen. Zal dit een netwerk probleem zijn, of ligt het bij mij? Gisteren had ik nog een 13Mbit down en 1Mbit up verbinding.

Zal dit misschien aan mijn splitter liggen? maar ik verwacht van niet, ook gezien de SN marges die ik nog heb.

Iemand een idee?

[edit]
Andere splitter gebruikt, maar geeft verder geen resultaat. Livebox er weer aan hangen zorgt ervoor dat ik weer mooi op 13-15Mbit heb. Speedtouch eraan, en het is weer 2Mbit.
Livebox via de splitter geeft ook gewoon correcte snelheid.

Ik heb even met de adsl settings van de speedtouch liggen spelen, als ik er voor zorg dat ie geen gebruik maakt van ADSL2+ gan switcht ie terug naar ADSL op 8Mbit down en net geen 1Mbit up.
Lijkt erop dat die speedtouch niet goed overweg kan met het ADSL2+ signaal; wel raar dat het 2 dagen op volledige snelheid goed heeft gewerkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Krypt op 16-05-2007 22:38 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Heeft iemand van jullie er ook wel eens last van dat de smtp server niet bereikbaar is?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Laatst online: 08-09 14:32
@Krypt : het valt me op dat je SN margin (down) 33 db is.
Dat is veel te hoog. Moet rond de 8-10 db liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
FUBAR schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:42:
ehh juist, maar zoals ik al zei werkt die truuk dus niet meer nu mijn internet explorer door orange is aangepast...
Oh, in dat geval zou ik eens nakijken wat er allemaal wordt opgestart wanneer je windows boot. Wellicht één of ander programma dat de registry settings opnieuw insteld. Een andere mogelijkheid is dat er een invoegtoepassing is geinstalleerd in IE. Kun je nagaan via opties -> tab programma's -> knop invoegtoepassingen beheren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:57
Ook hier is het nog steeds belabberd downloaden in de avonduren (de helft van de snelheid overdag), en helaas niet alleen bij mij.
Veel over en weer gemail gehad al met Orange en elke keer lezen ze dus dan maar de helft van de mails.
Ik heb een ping van 10. Krijg je een mail terug met: Uw ping is niet goed, die moet 10 (of 10.1) zijn. 8)7

Ze doen er niks aan omdat ik het niet goed heb aangesloten hier (10 meter van ISRA-punt). Maar een maat van me heeft het wel op de correcte wijze aangesloten (30cm) en heeft dezelfde problemen. Dus maakt geen fluit uit.
Hier loopt de mail dus op niets meer uit.
Dan maar bellen: Dat komt meneer, dan zijn er teveel gebruikers. Ja duh, maar goed is het allesbehalve natuurlijk, maar ze doen er niets aan.
Ik heb ze gewezen op hun afspraken: Family 4Mbit is altijd sneller dan ADSL Lite vertelden ze bij de verkoop. Niet dus.
Maar ja ik denk dat ik dan maar de helft ga betalen ofzo ;) . Mondelinge afspraken zijn ook bindend.

Enige pluspunt: Telefonie werkt tot op heden vlekkeloos.

Chaz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 23:52
mesa57 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:18:
@Krypt : het valt me op dat je SN margin (down) 33 db is.
Dat is veel te hoog. Moet rond de 8-10 db liggen.
SN margin: Signaal/ruis verhouding, of afstand. Hoger is beter. Hier meestal wel.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Wat is er aan de hand met Orange?

Voor het eerst in 2 jaar tijd, haal ik maar de helft van mijn snelheid :|
Heb 2 payservers en beide blijven rond de 750 KB/s steken.

Ook vanaf een FTP, HTTP etc wat gedownload en precies het zelfde.
Livebox opnieuw opgestart en niets :O

Misschien bandbreedte tekort?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiero precies hetzelfde. Heb wanadoo vanaf vorig jaar juni. Heb tot eind vorig jaar met soms 22 mbit ( 2.1 MB) p/sec kunnen downloaden. Tot op een dag ik niet meer hoger kom dan 7mbit ( 950 Kb) download. Gebeld met de helpdesk, en ze ik zou de eerste klant zijn die "opeens" snelheids problemen kreeg. Ze hadden nog geen enkele ander geval gehoord. Yeah Right!!! Probeer al maanden tevergeefs te achterhalen waar het aan kan liggen. Alle standaard oplossingen ( kabel vervangen, verkorten, resetten) helpen geen bal. Dus mijn gevoel zegt dat ze wat lijnen hebben toegeknepen. Maar je betaal wel voor 20mbit. Je krijgt er 7. Wellicht eens naar ander provider zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:20:
Hiero precies hetzelfde. Heb wanadoo vanaf vorig jaar juni. Heb tot eind vorig jaar met soms 22 mbit ( 2.1 MB) p/sec kunnen downloaden. Tot op een dag ik niet meer hoger kom dan 7mbit ( 950 Kb) download. Gebeld met de helpdesk, en ze ik zou de eerste klant zijn die "opeens" snelheids problemen kreeg. Ze hadden nog geen enkele ander geval gehoord. Yeah Right!!! Probeer al maanden tevergeefs te achterhalen waar het aan kan liggen. Alle standaard oplossingen ( kabel vervangen, verkorten, resetten) helpen geen bal. Dus mijn gevoel zegt dat ze wat lijnen hebben toegeknepen. Maar je betaal wel voor 20mbit. Je krijgt er 7. Wellicht eens naar ander provider zoeken
Nee, je betaalt voor maximaal 20Mbit, er staat nergens dat je die gegarandeerd krijgt alleen dat het mogelijk is om 20Mbit te krijgen.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik trek hier nogsteeds een strakke 2,1 mB/s, niks te klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijger schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:41:
[...]

Nee, je betaalt voor maximaal 20Mbit, er staat nergens dat je die gegarandeerd krijgt alleen dat het mogelijk is om 20Mbit te krijgen.
okey mag je wel gelijk in hebben, maar vind dat een meer dan halvering van de aangeven snelheid die ze beloven onacceptabel. Waar het mij omgaat is dat ik die snelheid wel ooit gehaald heb. maar om de een of andere vage redenen ( zonder dat ik aan mijn eigen configuratie gesleuteld heb) haal ik die snelheid niet meer. daar erger ik me het meeste om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:08:
[...]

okey mag je wel gelijk in hebben, maar vind dat een meer dan halvering van de aangeven snelheid die ze beloven onacceptabel. Waar het mij omgaat is dat ik die snelheid wel ooit gehaald heb. maar om de een of andere vage redenen ( zonder dat ik aan mijn eigen configuratie gesleuteld heb) haal ik die snelheid niet meer. daar erger ik me het meeste om.
*sluit zich aan*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:09
hmmz, wat een problemen hier allemaal.
Ik heb nooit wat gehad met wanadoo.
Afgelopen maandag overgestapt naar 20mbit+telefonie. was alleen family.
Helaas is m'n download helemaal ruk en telefonie is niet zoals het moet zijn. Het lijkt net een mobiel met slecht bereik!
Ik woon in het midden van het land.

Waardes:
Upstream 808 Kb
DownStream 11324 Kb
Afname Dichtbij : 21.9 (dB)
Ver weg : 5.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 14 (dB)
HEC-teller 6734
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 404
ES-teller van 1 dag 0

Iemand enig idee waaraan het kan liggen?
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
Inderdaad en ik ook, aangezien op dit moment mijn verbinding er nog maar 125KB/s uitspuugt.
Dat zal vanavond laat weer wel veranderen maar op dit moment lijkt het alsof ik weer 3.5 jaar terug in de tijd ben gegaan. Snelheid heeft zijn prijs zeker? Kan niet eens normaal muziekje luisteren en dan nog eens surfen laatstaan downloaden.

Hmm. Leest Orange zelf hier wel eens???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
jmderonde schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:09:
hmmz, wat een problemen hier allemaal.
Ik heb nooit wat gehad met wanadoo.
Afgelopen maandag overgestapt naar 20mbit+telefonie. was alleen family.
Helaas is m'n download helemaal ruk en telefonie is niet zoals het moet zijn. Het lijkt net een mobiel met slecht bereik!
Ik woon in het midden van het land.

Waardes:
Upstream 808 Kb
DownStream 11324 Kb
Afname Dichtbij : 21.9 (dB)
Ver weg : 5.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 14 (dB)
HEC-teller 6734
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 404
ES-teller van 1 dag 0

Iemand enig idee waaraan het kan liggen?
Thanx!
Vertel nog wel eerst wat je zelf al hebt gedaan, om het probleem op te lossen. Je schotelt wat waarden voor, die verder weinig over de toedracht zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 20-05-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Chazzo schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:30:
[...]

Inderdaad en ik ook, aangezien op dit moment mijn verbinding er nog maar 125KB/s uitspuugt.
Dat zal vanavond laat weer wel veranderen maar op dit moment lijkt het alsof ik weer 3.5 jaar terug in de tijd ben gegaan. Snelheid heeft zijn prijs zeker? Kan niet eens normaal muziekje luisteren en dan nog eens surfen laatstaan downloaden.

Lezen ligt nog altijd ver van handelen. Denk dat ze er weinig mee zullen doen, tenzij er een groot aantal gaan klagen. Vaak moet iets van Kassa of dergelijke ellende aan te pas komen, om dit soort partijen in beweging te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:43
Chazzo schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:30:
[...]

Ja hier precies hetzelfde probleem.. ik heb family 4mbit maar haal maar 140kb/s :| alles al gereset enzvoort maar helpt niet.. en geen 1 crc error en ping's zijn normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
bd-casemod schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:56:
[...]

Ja hier precies hetzelfde probleem.. ik heb family 4mbit maar haal maar 140kb/s :| alles al gereset enzvoort maar helpt niet.. en geen 1 crc error en ping's zijn normaal.
Jij ook ZuidWest Brabant?

Want de snelheid is, zoals voorspeld, weer bijna terug op wat hij normaal kan (428KB/s). En das in de week pas na 24.00uur en in weekend na 22.00uur. Alleen begint het gedonder in de week pas rond 19.00uur en in het weekend om 12.00uur.

Heb al veel mailtjes verstuurd, denk niet maar hoop wel dat er eens iemand met verstand en hart voor de klant naar gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie_rules
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 19:42
In mijn vorige (studenten)huis hadden we ADSL family en daar waren we erg tevreden over, nooit last gehad van het uitvallen van de verbinding.

Ik ben nu verhuist en heb op 25 april ADSL Family aangevraagd op mijn nieuwe adres, op 18 mei zou demon de boel afsluiten en volgens orange zou het op 31 mei allemaal moeten werken.

Nu belde ik vorige week op, 18 mei, om te kijken hoe het ervoor stond, we hadden nog geen brief oid ontvangen. Nu bleek dat we helemaal niet in het systeem staan en dat ze grote moeite hebben met het verwerken van de orders. Zie het antwoord van Orange:

Geachte ****** ***********,

Op dit moment is Orange bezig alle orders te verwerken.
helaas is uw order nog niet verwerkt.
Wij hopen u binnenkort meer duidelijkheid te kunnen bieden.
Onze excuses voro het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Hebben meer mensen problemen met hun aanvraag?

Het gaat trouwens om een aansluiting zonder tussenkomst van KPN

[ Voor 3% gewijzigd door Ernie_rules op 21-05-2007 20:40 ]

...::Under Construction::...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Chazzo schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:46:
Ze doen er niks aan omdat ik het niet goed heb aangesloten hier (10 meter van ISRA-punt). Maar een maat van me heeft het wel op de correcte wijze aangesloten (30cm) en heeft dezelfde problemen.
Maar jammer genoeg heb jij niet de garantie dat als het bij hem niet werkt; dat het bij jou ook niet zou kunnen werken. :P
En als je zo zeker van je zaak bent; waarom werk je jezelf dan tegen door te zeggen dat je 10M kabel ertussen hebt? |:( Zien kunnen ze het toch niet. 8)7
Je kan toch ook je modem ff direct aansluiten en van iemand een Bluetooth dongle lenen ofzo? Kan je gelijk kijken of je intrain waardes zijn verbeterd. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
MensionXL schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:17:
[...]

Maar jammer genoeg heb jij niet de garantie dat als het bij hem niet werkt; dat het bij jou ook niet zou kunnen werken. :P
En als je zo zeker van je zaak bent; waarom werk je jezelf dan tegen door te zeggen dat je 10M kabel ertussen hebt? |:( Zien kunnen ze het toch niet. 8)7
Je kan toch ook je modem ff direct aansluiten en van iemand een Bluetooth dongle lenen ofzo? Kan je gelijk kijken of je intrain waardes zijn verbeterd. ;)
Klopt wat je zegt, heb de opstelling al veranderd en dit ook duidelijk aangegeven bij Orange.
(sorry niet hier) Maar een verbetering is er helaas (maar wel verwacht) niet.

Uiteraard komen de standaardzinnen van Orange er weer om de hoek kijken, dus die gaan we weer maar braaf beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Laatst online: 17:31
Ernie_rules schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:13:
In mijn vorige (studenten)huis hadden we ADSL family en daar waren we erg tevreden over, nooit last gehad van het uitvallen van de verbinding.

Ik ben nu verhuist en heb op 25 april ADSL Family aangevraagd op mijn nieuwe adres, op 18 mei zou demon de boel afsluiten en volgens orange zou het op 31 mei allemaal moeten werken.

Nu belde ik vorige week op, 18 mei, om te kijken hoe het ervoor stond, we hadden nog geen brief oid ontvangen. Nu bleek dat we helemaal niet in het systeem staan en dat ze grote moeite hebben met het verwerken van de orders. Zie het antwoord van Orange:

Geachte ****** ***********,

Op dit moment is Orange bezig alle orders te verwerken.
helaas is uw order nog niet verwerkt.
Wij hopen u binnenkort meer duidelijkheid te kunnen bieden.
Onze excuses voro het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Hebben meer mensen problemen met hun aanvraag?

Het gaat trouwens om een aansluiting zonder tussenkomst van KPN
Ik ben vandaag gebeld door iemand van KPN voor een afspraak om de lijn te komen testen.
Komt waarschijnlijk dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Al vanaf het allereerste begin hebben we telefonie van Orange.
Werkte altijd perfect. TOTDAT er de mogelijkheid bestond om je kpn op te zeggen en alleen nog maar Orange telefonie te hebben.

Het probleem is nu al een hele lange tijd dat we niet naar andere Orange Abbonees kunnen bellen.
De telefoon gaat wel gewoon netjes over.. alleen op het moment dat degene opneemt die we bellen kunnen we hem/haar niet verstaan.

Met als gevolg dat we hem/haar terug moeten bellen met onze mobiel. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling en daarom hebben we al een stuk of 10 keer gebeld naar de klantenservice.

De eerste paar keer gaan ze vragen welke lampjes er branden etc etc en hierna wordt je dus afgescheept. (ze hopen dat je niet meer komt klagen)

De andere keren zullen ze je klacht doorsturen naar de technische dienst ? Deze neemt contact op zodra het verholpen is.. Nou ik wacht nu al zolang en ik heb zo vaak gebeld... De technische dienst heb ik ook geen vertrouwen meer in.

Wat kan ik nu doen? :( Wij weten het namelijk niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Toevallig zeg. Ik las dit topic en werd tegelijk gebeld door KPN voor een afspraak met de monteur :D

Helaas 6 juni pas, maar goed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 1 maart j.l.Orange Family. De eerste 3 weken had ik een krappe 15 mbit verbinding, waar ik zeer tevreden mee was na 5 jaar @Home te hebben gehad. Na deze 3 weken begonnen voor mij de problemen. Mijn LB trainde op dat moment in op nog geen 6 mbit. Nu 1 LB verder en diverse kabels vernieuwd te hebben zijn dit mijn waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7448 Kb
Afname Dichtbij : 24.7 (dB)
Ver weg : 7.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Nu wil ik natuurlijk de 15mbit verbinding terug die ik in het begin had.
Ik heb afgelopen vrijdag nieuwe LB gekregen van Orange, maar dit mocht niet baten.
Afstand van het ISRA punt naar de LB is nog geen anderhalve meter en de afstand naar de centrale is 1475m.

Iemand enig idee waar het nou aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:03:
Ik heb sinds 1 maart j.l.Orange Family. De eerste 3 weken had ik een krappe 15 mbit verbinding, waar ik zeer tevreden mee was na 5 jaar @Home te hebben gehad. Na deze 3 weken begonnen voor mij de problemen. Mijn LB trainde op dat moment in op nog geen 6 mbit. Nu 1 LB verder en diverse kabels vernieuwd te hebben zijn dit mijn waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7448 Kb
Afname Dichtbij : 24.7 (dB)
Ver weg : 7.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Nu wil ik natuurlijk de 15mbit verbinding terug die ik in het begin had.
Ik heb afgelopen vrijdag nieuwe LB gekregen van Orange, maar dit mocht niet baten.
Afstand van het ISRA punt naar de LB is nog geen anderhalve meter en de afstand naar de centrale is 1475m.

Iemand enig idee waar het nou aan kan liggen?
Aan orange? Diverse mensen klagen over dit punt dus zal het wel toevallig zijn dat het aan jouw configuratie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:20:
Mensen,

Al vanaf het allereerste begin hebben we telefonie van Orange.
Werkte altijd perfect. TOTDAT er de mogelijkheid bestond om je kpn op te zeggen en alleen nog maar Orange telefonie te hebben.

Het probleem is nu al een hele lange tijd dat we niet naar andere Orange Abbonees kunnen bellen.
De telefoon gaat wel gewoon netjes over.. alleen op het moment dat degene opneemt die we bellen kunnen we hem/haar niet verstaan.

Met als gevolg dat we hem/haar terug moeten bellen met onze mobiel. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling en daarom hebben we al een stuk of 10 keer gebeld naar de klantenservice.

De eerste paar keer gaan ze vragen welke lampjes er branden etc etc en hierna wordt je dus afgescheept. (ze hopen dat je niet meer komt klagen)

De andere keren zullen ze je klacht doorsturen naar de technische dienst ? Deze neemt contact op zodra het verholpen is.. Nou ik wacht nu al zolang en ik heb zo vaak gebeld... De technische dienst heb ik ook geen vertrouwen meer in.

Wat kan ik nu doen? :( Wij weten het namelijk niet meer
Mijn ervaring met inmiddels diverse internet providers is dat het behoorlijk helpt als je een hele nette maar wel boze fax stuurt met daarin omschreven wat je zelf er aan hebt gedaan om het te verbeteren, hoe vaak je contact hebt opgenomen met Wanadoo ect ect. Zet daarin ook een redelijke termijn voor wanneer het probleem opgelost moet zijn en dat jedaarna als het probleem nog niet is opgelost je zelf niet meer verbonden voelt aan het contract ivm wanprestatie van hun kant.
Alleen maar een beetje bellen met die gasten van de helpdesk kom je niet verder mee, jou probleem is immers niet hun probleem en na 8 uur werken gaan ze weer naar huis, en enkele goede uitzondering daar gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok volgens mij weet ik waar mijn snelheids probleem aan ligt, de voeding.. zodra ik voeding eruit haal, ik wacht totdat die afkoelt.. Ik sluit het daarna weer aan.. ik haal max snelheid.. even later word hij heel heet.. daarna valt internet weg

wie weet hoe ik aan een voeding kan komen? van de sagem livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:43:
Ok volgens mij weet ik waar mijn snelheids probleem aan ligt, de voeding.. zodra ik voeding eruit haal, ik wacht totdat die afkoelt.. Ik sluit het daarna weer aan.. ik haal max snelheid.. even later word hij heel heet.. daarna valt internet weg

wie weet hoe ik aan een voeding kan komen? van de sagem livebox
Orange bellen en de livebox + voeding terugsturen lijkt me (of alleen de voeding, maar dat zal wel niet kunnen).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
BladePHQ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:37:
Toevallig zeg. Ik las dit topic en werd tegelijk gebeld door KPN voor een afspraak met de monteur :D

Helaas 6 juni pas, maar goed,
Hmm, ben nog niet gebeld. Weet je nog op welke datum je het aangevraagd had? Want ik neem aan dat ze het gewoon op volgorde van aanvragen doen, bij mij is de geschatte opleverdatum ook wat later (12 juni).

Maar ok, als ze dat gewoon netjes halen en de lijst afwerken tot die tijd is dat redelijk acceptabel IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie_rules
Wilke schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:19:
[...]

Hmm, ben nog niet gebeld. Weet je nog op welke datum je het aangevraagd had? Want ik neem aan dat ze het gewoon op volgorde van aanvragen doen, bij mij is de geschatte opleverdatum ook wat later (12 juni).

Maar ok, als ze dat gewoon netjes halen en de lijst afwerken tot die tijd is dat redelijk acceptabel IMO.
wij hebben het 25 april aangevraagd, nog geen bevestiging via de post gehad terwijl de geschatte opleverdatum 31 mei is.

Moet er voor het opleveren zonder tussenkomst van KPN eerst een mannetje komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Ja er komt eerst iemand van KPN checken of de telefoonaansluiting wel werkt enzo. Ik ben ook
nog niet gebeld helaas, mijn geschatte leverdatum volgens Orange is 7 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wat een vreselijk prutsbedrijf dat orange.

7 mei besteld
nog een paar kee rgebeld of alles in orde was, ja alles OK
bevestigingsemail

maandag gemaild hoe het zat met de aanvraag omdat ik maar niks meer hoorde.
wordt zomaar hopsaaaa even de levertijd 2 weken opgeschoven.
Sja niks aan te doen. je annuleert maar of je slikt

lekkere instelling zeg :|

vandaag 2 brieven met de bevestiging van de aanvraag van 21 mei

:(

de aanvraag is dus pas doorgevoerd toen ik vroeg hoe het er mee stond. heel toevallig 2 weken later.

ik geloof dat ik maar een andere provider ga zoeken.
Als je al bij nieuwe klanten het zo weet te verbruien en dan zo achterlijk dom te reageren, dan ben ik er vlug klaar mee.
Het interesseert ze blijkbaar geen ene zier of je klant wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
paQ schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:40:
ik geloof dat ik maar een andere provider ga zoeken.
Het interesseert ze blijkbaar geen ene zier of je klant wordt of niet.
Als ik het zo lees gaat het mobiele telefonie gedeelte binnenkort naar T-Mobile.

Ik ben benieuwd waar de DSL klanten van Orange uit gaan komen.
Als het allemaal doorgaat hoef je geen andere provider te gaan zoeken, want dat gaat binnenkort vanzelf.

(ben trouwens benieuwd of dat een reden is voor opzegging abbo ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 04-09 21:20
Ben even opzoek gegaan naar een nieuwsbericht over een mogelijke overname en kwam dit tegen: “Deutsche Telecom wil Orange kopen”

Word het binnenkort misschien ADSL van T-Mobile om nog maar weer is een naamsverandering te maken? :X

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Killalot op 24-05-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 17:25

-d-

Dan wordt 't T-Online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Dat zou wel is kunnen ja :)

Hoop niet dat ze aan de abo's gaan sleutelen anders ben ik snel naar \[Concepts-ICT] 24mbit voor €29,95; adders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Wilke schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:19:
[...]

Op 12 mei heb ik het aangevraagd.
Ik heb vandaag ook de laatste brief binnengekregen met de melding dat de Livebox is opgestuurd.

Monteur van KPN komt dus 6 juni langs.
Definitieve datum is 8 juni, uiterlijk om 18:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
gisteren Orange ADSL Family & Telefonie besteld

heb nu nog internetplusbellen van kpn,
deze ga ik komende week opzeggen
heeft me veel moeite gekost vorig jaar om kpn internetplusbellen in orde te krijgen,
kijken of we nu weer zoveel gezeik krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie_rules
patrieckske schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:36:
gisteren Orange ADSL Family & Telefonie besteld

heb nu nog internetplusbellen van kpn,
deze ga ik komende week opzeggen
heeft me veel moeite gekost vorig jaar om kpn internetplusbellen in orde te krijgen,
kijken of we nu weer zoveel gezeik krijgen
Het advies wat ik voor je heb is om het goed in de gaten te blijven houden, wij hebben het op 25 april aangevraagd en volgens Orange is onze order wegens drukte nog niet verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

kun je nagaan

wat een rotzooi moet het daar zijn
ik heb er ook geen enkel begrip voor... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

BladePHQ schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:20:
[...]

Op 12 mei heb ik het aangevraagd.
Ik heb vandaag ook de laatste brief binnengekregen met de melding dat de Livebox is opgestuurd.

Monteur van KPN komt dus 6 juni langs.
Definitieve datum is 8 juni, uiterlijk om 18:00.
Ik heb het op 11 april aangevraagd, en heb nog geen telefoon van KPN gehad, en nog geen brief dat de livebox is opgestuurd... 8)7 Heb mijn oude internetverbinding gelukkig nog niet opgezegd: beter een maand dubbel dan een dag geen internet...

[ Voor 10% gewijzigd door Elwood Blues op 24-05-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ik zit erover te denken om over te stappen naar Orange ADSL Family, momenteel heb ik nog een Basic abonnement (6000/768) bij XS4All. Ik heb al één en ander gelezen over ADSL Family, maar een heel duidelijk beeld krijg ik er nog niet echt van.

Hoe zit het precies met de kwaliteit (stabiliteit qua snelheid en uptime)? En hoe accuraat en snel is de dienstverlening bij eventuele problemen? Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en service van XS4All, alleen beginnen die prijzen me steeds meer tegen te staan als ik al die andere providers zie stunten met veel hogere snelheden en lagere prijzen. Zit er een addertje onder het gras of betaal ik eigenlijk al jaren teveel voor mijn internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je betaald te veel dat kan ik je wel vertellen. Ik heb nu ongeveer een jaar Orange en nog nooit problemen gehad. Ik praat dan natuurlijk over mijn ervaring maar goed. Ik haal gewoon 20mbit per seconden. Heb nooit downtime gehad behalve keer een landelijk storing en die was zo ver holpen. De service van xs4all zal ongetwijfeld beter zijn maar je betaald je daar echt scheel en dat is echt schande zelfde geld trouwens voor Planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ernie_rules schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:28:
[...]

Het advies wat ik voor je heb is om het goed in de gaten te blijven houden, wij hebben het op 25 april aangevraagd en volgens Orange is onze order wegens drukte nog niet verwerkt.
Dat lijkt mij een smoesje want ik had het 17 april aangevraagd (met KPN nummer) en de 26ste was het al rond, ze zullen wel een foutje hebben gemaakt en dan gewoon zeggen dat het door de 'drukte' komt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Killalot op 25-05-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het 1 April aangevraagt (Geen grapje)
ik kreeg 12 Mei de bevestigingsbrief met de opleverdatum
Dat werd dan 6 juni....

Meer dan 2 maanden wachten op Internet.....

Mooi niet dus, ik ben met mijn bevestigingsbrief naar de orange Shop gegaan, je kan namelijk binnen een week na ontvangst van de brief zonder verplichtigingen opzeggen....

Dus ik ben er nu vanaf....

Ik tap nu bij de buurman internet af...gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Dus aan jou hebben ze dubbel werk, en daardoor duurt het bij óns zo lang ;) Nee hoor ik kan me er wel iets bij voorstellen, hoewel van te voren al wel bekend was dat ze pas vanaf begin/midden mei konden gaan beginnen met het opleveren van de aansluitingen. Maar ik had zelf inderdaad ook wel gehoopt op een iets snellere leverdatum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
WeAreLegion schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:33:
Je betaald te veel dat kan ik je wel vertellen. Ik heb nu ongeveer een jaar Orange en nog nooit problemen gehad. Ik praat dan natuurlijk over mijn ervaring maar goed. Ik haal gewoon 20mbit per seconden. Heb nooit downtime gehad behalve keer een landelijk storing en die was zo ver holpen. De service van xs4all zal ongetwijfeld beter zijn maar je betaald je daar echt scheel en dat is echt schande zelfde geld trouwens voor Planet
Ok, bedankt voor je reply! :)

Op welke afstand woon je van de centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
TimMer schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:03:
[...]

Ok, bedankt voor je reply! :)

Op welke afstand woon je van de centrale?
Uhhh volgens me programma's op me werk 994 meter om precies te zijn. Dat is dan wel weer een voordeel als je bij KPN werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
WeAreLegion schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:03:
[...]

Uhhh volgens me programma's op me werk 994 meter om precies te zijn. Dat is dan wel weer een voordeel als je bij KPN werkt :)
Om dat uit te zoeken hoef je niet perse bij KPN te werken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Trust me dat de lijn meting van KPN beter werkt dan alles wat je op internet vind hoor :) dat gaat namelijk echt over telefoon lijn heen en niet op postcode het scheelt ongeveer 400 meter met wat alle postcode checks aangeven en wat dat programma aangeeft :) probleem is dat die programmas het echt heel letterlijk nemen als in hemels breed zo lopen die kabels alleen niet

[ Voor 40% gewijzigd door WeAreLegion op 25-05-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Laatst online: 11-09 09:44
Weten jullie misschien ook meer over de snelheidsverhoging die Orange belooft heeft voor de mensen met adsl direct?
Wij hebben een brief hierover ontvangen alleen gaven ze daarin nauwelijks informatie. Er werd enkel verteld dat ons abbo omgezet wordt naar adsl Family en dat daarmee snelheden mogelijk zijn tot 20 Mbit. Het lijkt mij niet dat onze snelheid van 1/0,5 Mbit naar 20/1 Mbit zal gaan.
Ik heb bij wijze van test even de livebox ingesteld op adsl family en toen kon ik geen verbinding meer maken, dus zijn ze nog niet aan het omzetten geweest.
Ook kon ik nog niks vinden op de orange site over de snelheidsverhoging. Is er iemand die hier al iets meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Arno E schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:11:
Weten jullie misschien ook meer over de snelheidsverhoging die Orange belooft heeft voor de mensen met adsl direct?
Wij hebben een brief hierover ontvangen alleen gaven ze daarin nauwelijks informatie. Er werd enkel verteld dat ons abbo omgezet wordt naar adsl Family en dat daarmee snelheden mogelijk zijn tot 20 Mbit. Het lijkt mij niet dat onze snelheid van 1/0,5 Mbit naar 20/1 Mbit zal gaan.
Ik heb bij wijze van test even de livebox ingesteld op adsl family en toen kon ik geen verbinding meer maken, dus zijn ze nog niet aan het omzetten geweest.
Ook kon ik nog niks vinden op de orange site over de snelheidsverhoging. Is er iemand die hier al iets meer over weet?
Dat kan je geen snelheidsverhoging noemen, zoiets heet een migratie. ADSL Direct gaat via BBned en ADSL Family via Orange. Het is een kwestie van omzetten naar het andere netwerk. Als jouw centrale echter geen Orange DSLAM bevat, dan is het einde oefening. Ze kunnen niet op elke centrale ADSL Family leveren. Wel kunnen ze je naar ADSL Starter upgraden. Krijg je 4mbit toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:47

The Legend

*Plop*

Ik heb een vaste lijn aangevraagd bij KPN om Orange ADSL Family over af te nemen. Nu heb ik via KPN een 'echte' lijnmeting laten doen over een bestaande telefoonlijn bij de buren 4 huizen verderop. De gemeten afstand komt op 1760 meter waar de wijkcentrale-afstand-websites 1042 meter geven :/ Dit is nog wel een flinke afstand, iemand ervaring hiermee en wat de werkelijke snelheid wordt die gehaald moet kunnen worden bij een verder goede lijn :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.