[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 16.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:28

The Legend

*Plop*

Lekkere Loempia schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:40:
Jullie suggereren halsoverkop dat er 3 pc's aanwezig zijn, maar dat is nergens gemeld in zijn verhaal. Even concreet: Als er niet meer dan 2 systemen bekabeld aangesloten moeten worden, dan is de Livebox voldoende. Tenzij je meer poespas nodig hebt qua features (zoals VPN support, draadloos), dan heb je meer nodig. Voor draadloos kan je ook beter iets anders nemen dan het Orange wireless pakket.
Je kan elke router achter de Livebox hangen en dat zal ook niet veel problemen op leveren.....zolang je bij 1 de router functie aanzet. Dat moet niet op 2 zitten, dan krijg je problemen.

Ps. Je kan ook van die all-in-one wonder apparaten halen, zoals deze of deze.
Op de Livebox is toch zelfs maar 1 ethernetpoort beschikbaar voor "normaal" gebruik? Dus bij meer dan 1 PC zit je al vast aan een switch / router / ap.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
PolluxDKB schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:30:
[...]

Hij zei (toch?) dat het een WLAN Router is en niet graag 2,95 euro per maand wilt betalen.
Ik denk dat het het simpelst is als de WLAN Router als acces point wordt gebruikt, maar als andere een betere oplossing hebben, zeg t maar :P
Dat heeft ie niet concreet gezegd. Maar daarom vroeg ik ook waarom hij de router wou blijven gebruiken he ;)
Je kan elke router achter de Livebox hangen en dat zal ook niet veel problemen op leveren.....zolang je bij 1 de router functie aanzet. Dat moet niet op 2 zitten, dan krijg je problemen.
Bij de Livebox kun je amper de functie uitzetten, dus zul je hem op je eigen router moeten uitschakelen volgens jouw redernatie. Op sommige routers kan dat, op anderen niet. Hangt helemaal van je router af. In ieder geval is het ingewikkelder dan gewoon beide routers als router laten fungeren en er aan denken dat je port forwards op beide moet doen.

Enne, de Livebox mag dan wel 2 poorten hebben, maar dat betekend nog niet dat ze ook beide bruikbaar zijn. De Livebox heeft ook een USB host. Helaas kan je er geen hdd op aansluiten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nijn op 04-07-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 15:45
Allereerst iedereen bedankt voor zijn reacties, nouja verhaal zit dus zo. We hebben al best wel lang problemen met het draadloos internet hier, slecht bereik op zolder etc. nu heb ik een WHR-HP-G54 gekocht, daar dd-wrt opgezet en een antenne in elkaar gesoldeerd en het bereik is werkelijk fantastisch.

Nu is alleen het bereik dus fantastisch en daar heb je niets aan zonder snel internet, vandaar dat ik de router wil behouden en een snel abonnementje wil :). Modem die ik nu heb lijkt ook wel een beetje op een router, Speedtouch 510 dacht ik, NAT functies, DHCP etc. dat gaat allemaal perfect (DHCP uit op de modem, static IP ingesteld op de Router) met die router maar nu las ik op adslwinkel allemaal vreemde dingen over extra bijbetalen, alleen een USB aansluiting etc. dus daar schrok ik een beetje van maar dat blijkt dus allemaal onterecht :).

En over de situatie hier (die ik inderdaad niet goed heb uitgelegd), Draadloos aangesloten zijn twee laptops en een desktop en bedraad mijn Xbox en nog een desktop, werkt allemaal perfect :).

Nogmaals bedankt voor jullie inzicht, draai niets belangrijks qua server en downloaden via peer 2 peer doe ik niet dus NAT is geen probleem opzich. Conclusie?: Mijn router ná de LB aansluiten is dan de beste optie?

Edit\ Morgen 6 uur op, ik ga slapen, weltrusten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Maks op 05-07-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantevortex
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-04 09:44
The Legend schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:48:
[...]

Op de Livebox is toch zelfs maar 1 ethernetpoort beschikbaar voor "normaal" gebruik? Dus bij meer dan 1 PC zit je al vast aan een switch / router / ap.
Neen, zowel de gele als de rode ETH poort kan gewoon onafhankelijk gebruikt worden. Beide werken eventueel op DHCP, en netwerk/share opties zijn gewoon aanwezig.

Je kan zelfs de USB poort van de Livebox er nog bij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22
Vanavond komt het nieuwe topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Nu online
dantevortex schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:14:
[...]

Neen, zowel de gele als de rode ETH poort kan gewoon onafhankelijk gebruikt worden. Beide werken eventueel op DHCP, en netwerk/share opties zijn gewoon aanwezig.

Je kan zelfs de USB poort van de Livebox er nog bij gebruiken.
Nu toevallig wel. In het verleden is die 2e poort uitgeschakeld geweest en gezien het feit dat er nog altijd wijzigingen gemaakt worden in de Livebox kan die er zo weer uitflikkeren. En daar krijg je geen waarschuwing voor! Dan ligt een deel van je netwerk er opeens weer uit en ben je flink bezig uit te zoeken wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Nijn schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:01:
[...]

Nu toevallig wel. In het verleden is die 2e poort uitgeschakeld geweest en gezien het feit dat er nog altijd wijzigingen gemaakt worden in de Livebox kan die er zo weer uitflikkeren. En daar krijg je geen waarschuwing voor! Dan ligt een deel van je netwerk er opeens weer uit en ben je flink bezig uit te zoeken wat er mis is.
Die poort heeft altijd gewerkt. Wat in het begin niet werkte was een netwerk tussen alle clients op andere poorten, omdat ze verschillende ip ranges gebruikte. Dat is allang aangepast. Het zou inderdaad kunnen, maar de kans erop is zeer klein. Is geen echte reden om een extra router voor aan te schaffen. En als het voorkomt, kan je het alsnog oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Nu online
Daar verschillen wij dan van mening. Een netwerk, zeker voor mensen die niet al te veel verstand hebben ervan, zoals in dit topic helaas vaak voorkomen, moet niet gebouwd worden op onzekerheden.

Jij hebt het over een router aanschaffen, echter, de persoon in kwestie heeft de router al lang in gebruik. Van aanschaffen is dus zeker geen sprake. Ik had het over het aanschaffen van een switch, een aanmerkelijk lagere investering.

Blijkbaar kies jij voor iets anders, maar ik zou ervoor kiezen om er een switch tussen te hangen om problemen in de toekomst te voorkomen.

Overigens heeft die poort zeer zeker niet altijd gewerkt en wordt hij nog altijd niet door Orange ondersteund. Als de plannen voor die poort definitief geannuleerd waren dan zouden ze heus wel laten weten dat hun modem niet 1 maar 2! poorten heeft!

De Livebox is een custom apperaat, gebouwd voor Wanadoo/Orange. Die 2e poort zit er niet voor niets, anders hadden ze 'm gewoon weggelaten. Zeker nu Orange actief bezig is met nieuwe diensten zou ik niet zo 123 aannemen dat die poort niet over een jaar of wat gebruikt gaat worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Nijn op 05-07-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 15:45
Dankzij jullie reacties was ik eindelijk klaar om te bestellen totdat ik op deze site stuitte, http://snelheidscontrole.orange.nl/. Als ik hier mijn adres in typ (5244JS) komt er uit dat ik maar een verbinding van max 4mbit heb. Volgens speedtest is mijn afstand tot de centrale (rml) pakweg 1600 meter met een snelheid van rond de 16 mbit.

Welke moet ik nu geloven? Als mijn snelheid echt maar 4mbit is dan zijn er toch veel goedkopere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26
Ik haal niet geweldige snelheden van het net.. ik haal rond de 500 k van speedtest;

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17692 Kb
Afname Dichtbij : 12.8 (dB)
Ver weg : 2.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 8
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

het is niet mogelijk om dit modem in te trainen toch ;/

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26
wat vinden jullie van deze waardes ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
knights16 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:12:
wat vinden jullie van deze waardes ?
Niets om over te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.