[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 16.673 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanna
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:55
Nou ik onderstaand mailtje gestuurd naar de helpdesk:

Echter als ik de waarden bekijk van de adsl-verbinding, dan haal ik nog niet eens de helft van wat jullie zeggen. De waarden zijn, bij het aansluiten van de livebox zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 640 Kb
DownStream 9972 Kb
Afname Dichtbij : 28.4 (dB)
Ver weg : 11.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 368
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0 I
k heb vervolgens de livebox ook aangesloten op een wandcontactdoos in m'n woonkamer en toen waren de waarden zo:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 648 Kb
DownStream 10232 Kb
Afname Dichtbij : 28.5 (dB)
Ver weg : 11.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Heeft u hier een verklaring voor?

Krijg ik dit mailtje terug:
Een lijnmeting op uw adsl lijn gaf de volgende resultaten:
Trained downstream snelheid: 9362.686 Kbps
Trained upstream snelheid: 647.957 Kbps
Downstream signaal/ruisverhouding: 9.5 dB
Upstream signaal/ruisverhouding: 8.3 dB
Wij hebben verder geen verklaring waarom u verschillende waarden meet opuw telefoonstopcontact in de woonkamer.

Daar schiet ik dus lekker veel mee op!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 10:07
The Legend schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:37:
Een draadloos router van bv. Linksys kopen en die instellen als wireless AP :Y)
Nou heb ik ergens nog een linksys wag200g liggen. Ik heb al gelezen dat die eigenlijk wel kan dienen als vervanger van de Livebox, maar waarschijnlijk niet als je telefonie hebt en dat heb ik juist wel.
Is dit apparaat gewoon in te stellen als draadloze router (lees: te gebruiken achter de livebox) of kan je het alleen gebruiken als modem zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
tescione schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:46:
[...]

Nou heb ik ergens nog een linksys wag200g liggen. Ik heb al gelezen dat die eigenlijk wel kan dienen als vervanger van de Livebox, maar waarschijnlijk niet als je telefonie hebt en dat heb ik juist wel.
Is dit apparaat gewoon in te stellen als draadloze router (lees: te gebruiken achter de livebox) of kan je het alleen gebruiken als modem zelf?
Kan alleen als modem/router gebruikt worden en niet als router achter een ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
nanna schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:41:

Downstream signaal/ruisverhouding: 9.5 dB
Upstream signaal/ruisverhouding: 8.3 dB
Wij hebben verder geen verklaring waarom u verschillende waarden meet opuw telefoonstopcontact in de woonkamer.

Lijkt er ook op dat jij om een verklaring vroeg voor het verschil en niet voor een oplossing als gevolg van slechte intrainwaarden of ze hebben het verkeerd begrepen. Gewoon even bellen en vragen of ze even een lijnmeting uitvoeren. Dat wat die medewerker stuurt is trouwens geen meting, maar het uitlezen van de Livebox als momentopname. Daar heb je heel weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
Lekkere Loempia schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:02:
[...]

Kan alleen als modem/router gebruikt worden en niet als router achter een ander modem.
oh oke, das duidelijk. Soms zie ik door de kabels het netwerk niet meer..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52

Echter als ik de waarden bekijk van de adsl-verbinding, dan haal ik nog niet eens de helft van wat jullie zeggen. De waarden zijn, bij het aansluiten van de livebox zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt:

Upstream 640 Kb
DownStream 9972 Kb
[knip]

Ik zie niet zoveel verschil eerlijkgezegd tussen de meting en je echte waardes. Blijkbaar is je lijn gewoon niet beter.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:44
De waardes zijn een momentopname tijdens het opstarten van de Livebox. Talloze dingen hebben hier invloed op. Temperatuur, omweer in de lucht, vraag naar energie over naburige kabels, en zo kan ik nog wel even doorgaan. De waardes moet je dus niet als precies zien, maar met een marge. Probeer hetzelfde modem op dezelfde plaats maar is diverse keren opnieuw op te starten, je zult zien dat je dan al andere up en downstreams krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 15:12
Je moet de helpdesk bellen en zeggen dat je upstream veel te laag is. Dat duidt op een lijnstoring. Uiteraard heb je je eigen bekabeling goed nagekeken en het modem zeer dicht bij het isra punt staan. Met goed nakijken bedoel ik ook : staan er toevallig nog andere apperaten op de telefoonlijn zoals b.v. een alarminstallatie of wat anders .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:55

Upstream 640 Kb
DownStream 9972 Kb
De helft van wat ze (minimaal) toezeggen zou zijn:

Upstream 512 Kb
Downstream 2048 Kb

Volgende keer misschien *iets* beter kijken wat je ondertekent, het is ook niet alsof dat zulke kleine lettertjes zijn hoor. Overal staat wel bij "tot 20 MBit/s", "20 MBit/s (maximaal) enzovoorts. Als je dan even rondklikt kom je ook wel tegen dat ze iig minstens 4 MBit garanderen.

De lage upstream is wel enigszins vaag, hoe ver woon je van de centrale? Ik haal namelijk ook zo rond de 10 MBit down, maar wel gewoon 1 Mbit up (ca. 2,5 km van de centrale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Wilke schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:00:
[...]

Upstream 512 Kb
Downstream 2048 Kb

Volgende keer misschien *iets* beter kijken wat je ondertekent, het is ook niet alsof dat zulke kleine lettertjes zijn hoor. Overal staat wel bij "tot 20 MBit/s", "20 MBit/s (maximaal) enzovoorts. Als je dan even rondklikt kom je ook wel tegen dat ze iig minstens 4 MBit garanderen.

De lage upstream is wel enigszins vaag, hoe ver woon je van de centrale? Ik haal namelijk ook zo rond de 10 MBit down, maar wel gewoon 1 Mbit up (ca. 2,5 km van de centrale).
Ze zeggen gewoon 1mbit up toe hoor...
Alles lager dan 1 mbit/s wordt dan ook gezien als een probleem en wordt actie op ondernomen. Zeker als het maar 640kb/s is. Dus het mag dan wel niet de helft zijn, maar de poster heeft groot gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb vage problemen met m'n livebox;

Gisteren rebootte hij ineens, en kreeg hij geen verbinding meer met de wijkcentrale.
Ik probeerde m'n oude Speedtouch 510 en die werkte meteen.
Toen 's avonds weer de LB eraan gehangen en toen deed hij het weer.

Nu vanochtend werkte hij ook, maar de telefonie was weer eens vastgelopen dus ik reboot hem (stroom eraf, en na 10sec er weer op) en nu kan die weer niet verbinden. Maar m'n Speedtouch 510 werkt weer wel... wtf :?

Oja: Rotterdam-Lombardijen (Rt-Ldij)

Snapt iemand hier iets van? Of is m'n Livebox gewoon deaud aan het gaan?

(edit)

Kijk is aan. :) *Klik* Ik ben dus niet de enige. :)

[ Voor 22% gewijzigd door MensionXL op 26-06-2007 09:58 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
Ik heb net een Linksys wap 11 achter de livebox gehangen en ik vind eigenlijk dat ik een hele stabiele, maar aanzienlijk tragere verbinding heb met mijn laptop. Als ik de utp-kabel aansluit dan haalt hij met gemak de 2100 kB/s (zie vorige posts), maar op het draadloze netwerk zit hij constant op 385 kB/s. Ik weet dat het 11 mbit is ipv 54 mbit maar het signaal is zo stabiel op die 385 in het hele huis dat het haast lijkt alsof hij ergens geknepen wordt. Iemand een idee of dit ergens te versnellen is of is de 11 mbit overdrachtsnelheid van de linksys theoretisch en blijft er door overhead en signaalverlies (ik noem maar wat) de genoemde snelheid over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
tescione schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:18:
Ik heb net een Linksys wap 11 achter de livebox gehangen en ik vind eigenlijk dat ik een hele stabiele, maar aanzienlijk tragere verbinding heb met mijn laptop. Als ik de utp-kabel aansluit dan haalt hij met gemak de 2100 kB/s (zie vorige posts), maar op het draadloze netwerk zit hij constant op 385 kB/s. Ik weet dat het 11 mbit is ipv 54 mbit maar het signaal is zo stabiel op die 385 in het hele huis dat het haast lijkt alsof hij ergens geknepen wordt. Iemand een idee of dit ergens te versnellen is of is de 11 mbit overdrachtsnelheid van de linksys theoretisch en blijft er door overhead en signaalverlies (ik noem maar wat) de genoemde snelheid over?
Ligt duidelijk aan jouw Linksys. Knijpen doet het apparaat niet en 11mbit net als 54mbit is altijd theoretisch. Er zitten teveel factoren aan vast ,die de daadwerkelijke snelheid bepalen. Het enige wat je kan doen is een 54mbit eraan hangen en zelf zien wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03
funkylicious schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:26:
Ik begrijp echt niet waarom ik zoveel HEC en CRC fouten heb. UTP van ISRA naar modem is niet eens een halve meter lang. Waar vraag je een lijnmeting aan of een ISRA check van KPN?

Upstream 1016 Kb
DownStream 14348 Kb
Afname Dichtbij : 22.2 (dB)
Ver weg : 5.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 7689723
CRC-fouten 272725
Kreeg dit als antwoord van Orange:
Geachte heer xxx,

De SNR-marges horen rond de 10 te liggen en bij voorkeur niet meer dan 2
uit elkaar. De bekabeling is in orde echter kunt u nog wel het
hoofdaansluitpunt (IS/RA) controleren, mogelijk is er roest of corrosie
opgetreden.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Hoe nu verder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:39:
[...]

Ligt duidelijk aan jouw Linksys. Knijpen doet het apparaat niet en 11mbit net als 54mbit is altijd theoretisch. Er zitten teveel factoren aan vast ,die de daadwerkelijke snelheid bepalen. Het enige wat je kan doen is een 54mbit eraan hangen en zelf zien wat het verschil is.
helemaal waar, daar zat ik ook aan te denken. Om de daad maar bij het woord te voegen heb ik net via marktplaats een deal gesloten en de 54 mbit Linksys gekocht :*) . Dus daar kan ik vanavond weer mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanna
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:55
Wilke schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:00:
[...]

Upstream 512 Kb
Downstream 2048 Kb

Ja dat snap ik inderdaad wel. Zie maar wat ik in m'n volgende mailtje had geschreven als antwoord:

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Maar eerlijk gezegd heb ik er vrij weinig aan. Wat moet ik nu met de waardes bij jullie lijnmeeting. Ik weet zelf ook wel wat voor waardes er ongeveer uit komen, Die heb ik zelf ook naar u toegestuurd. 1 meeting van de livebox dichtbij het ISRA-punt en 1 meeting bij de wandcontactdoos in m'n woonkamer. Ik vroeg u wat de oplossing kan zijn.
Jullie suggereren op jullie site, aan de hand van de gemeten afstand van de centrale naar m'n huis, dat ik toch wel de maximale snelheid kan halen. Ik weet ook wel dat daar geen rechten aan verbonden zijn. Maar dat ik dan nog niet eens de helft van de maximale snelheid haal, vind ikwel erg weinig. Ik vind het dan ook misleidend dat jullie op jullie site dan eerst zeggen dat ik tot 20MB kan halen.

Ik hoop toch wel degelijk op een oplossing. Want met een vrij simpele: daar hebben we geen verklaring voor, dus ook geen oplossing, kan ik vrij weinig.

Daar kreeg ik vervolgens dit antwoord op:
Uw modem traint in met een snelheid van 9 Mb. Dat u deze snelheid van uw kant niet haalt ligt dan zeer waarschijnlijk in uw thuissituatie. Het signaal dat naar uw livebox gaat lijkt vanuit de lijnmeting ook naar andere aansluitingen in uw huis te gaan.De signaal-waardes die u gemaildzijn laten dat ook zien: upstreamruis is lager dan downstream dus is uw isra vertakt voor het signaal naar de livebox gaat. Dit kunt u controleren door het isra aansluitpunt open te schroeven en te kijken ofu meerdere koperdraadjes op de aansluitpolen ziet. Die lopen dan naar andere contactdozen of losse lijnen. Ook mag alleen de rode ( linksboven) en de blauwe ( rechtsboven) draad zijn aangesloten, het andere aderpaar mag niet aangesloten zijn. Tevens kan het zijn dat u niet op het israpunt ( hoofdtelefoonaansluiting) zit maar op een wandcontactdoos veel verder daarvan verwijderd ( >5 m). Zou u bovenstaande kunnen controleren ? De lijn die doorgetrokken is naar de woonkamer vanuit het israpunt mag alleen via de phone-uitgang van de livebox zijn aangesloten.

Ik snap wel dat ze alles bij de klant proberen neer te leggen. Want zo'n lijnmeting zal waarschijnlijk niet gratis zijn....Want alles wat er in deze mail wordt gezegd is op mijn situatie niet van toepassing.
Er is geen vertakking. Er wordt maar 1 wandcontactdoos gebruikt.

Over de afstand: daar werd op de verschillende site gezegd zo'n 850 meter. Maar ik had al begrepen dat je dat ook niet al te serieus moet nemen. Aan de hand van de formule met de kopergeleiding kwam ik vervolgens op zo'n 2,3 km uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:13

The Legend

*Plop*

En 10Mbit op 2,3 kilometer is best netjes. Alleen wordt die waarde door meer dan alleen de werkelijke koperafstand beinvloed volgens mij. De werkelijke afstand kun je alleen laten bepalen door een KPN telefonie lijnmeting.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
nanna schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:51:
[...]

Ja dat snap ik inderdaad wel. Zie maar wat ik in m'n volgende mailtje had geschreven als antwoord:

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Maar eerlijk gezegd heb ik er vrij weinig aan. Wat moet ik nu met de waardes bij jullie lijnmeeting. Ik weet zelf ook wel wat voor waardes er ongeveer uit komen, Die heb ik zelf ook naar u toegestuurd. 1 meeting van de livebox dichtbij het ISRA-punt en 1 meeting bij de wandcontactdoos in m'n woonkamer. Ik vroeg u wat de oplossing kan zijn.
Jullie suggereren op jullie site, aan de hand van de gemeten afstand van de centrale naar m'n huis, dat ik toch wel de maximale snelheid kan halen. Ik weet ook wel dat daar geen rechten aan verbonden zijn. Maar dat ik dan nog niet eens de helft van de maximale snelheid haal, vind ikwel erg weinig. Ik vind het dan ook misleidend dat jullie op jullie site dan eerst zeggen dat ik tot 20MB kan halen.

Ik hoop toch wel degelijk op een oplossing. Want met een vrij simpele: daar hebben we geen verklaring voor, dus ook geen oplossing, kan ik vrij weinig.

Daar kreeg ik vervolgens dit antwoord op:
Uw modem traint in met een snelheid van 9 Mb. Dat u deze snelheid van uw kant niet haalt ligt dan zeer waarschijnlijk in uw thuissituatie. Het signaal dat naar uw livebox gaat lijkt vanuit de lijnmeting ook naar andere aansluitingen in uw huis te gaan.De signaal-waardes die u gemaildzijn laten dat ook zien: upstreamruis is lager dan downstream dus is uw isra vertakt voor het signaal naar de livebox gaat. Dit kunt u controleren door het isra aansluitpunt open te schroeven en te kijken ofu meerdere koperdraadjes op de aansluitpolen ziet. Die lopen dan naar andere contactdozen of losse lijnen. Ook mag alleen de rode ( linksboven) en de blauwe ( rechtsboven) draad zijn aangesloten, het andere aderpaar mag niet aangesloten zijn. Tevens kan het zijn dat u niet op het israpunt ( hoofdtelefoonaansluiting) zit maar op een wandcontactdoos veel verder daarvan verwijderd ( >5 m). Zou u bovenstaande kunnen controleren ? De lijn die doorgetrokken is naar de woonkamer vanuit het israpunt mag alleen via de phone-uitgang van de livebox zijn aangesloten.

Ik snap wel dat ze alles bij de klant proberen neer te leggen. Want zo'n lijnmeting zal waarschijnlijk niet gratis zijn....Want alles wat er in deze mail wordt gezegd is op mijn situatie niet van toepassing.
Er is geen vertakking. Er wordt maar 1 wandcontactdoos gebruikt.

Over de afstand: daar werd op de verschillende site gezegd zo'n 850 meter. Maar ik had al begrepen dat je dat ook niet al te serieus moet nemen. Aan de hand van de formule met de kopergeleiding kwam ik vervolgens op zo'n 2,3 km uit.
Even nogmaals voor de duidelijkheid:
ADSL2+ is een techniek die maximaal 24 Mbit kan leveren, afhankelijk van de afstand tot de centrale. 24 Mbit halen in werkelijkheid maar heel weinig mensen, maar 20Mbit is goed mogelijk. Daar is de MAXIMAAL 20 Mbit dus op gebaseerd en zeker niet misleidend.

Dat jij geen 20 Mbit haalt is duidelijk, maar niet het probleem van Orange. In het contract wat JIJ hebt ondertekend staat duidelijk vermeld, net als op de Orange site, dat de 20 Mbit het maximaal haalbare is. Noem mij één plaats op de Orange site waar staat dat er 20 Mbit gegarandeerd wordt.

Wat de Orange medewerkers terecht zeggen is dat er toch iets niet klopt aan de waardes. De upstream is te laag. (Je downstream is prima!) Ik ben het met ze eens dat dat heel goed op een foute aansluiting bij JOUW thuis kan komen. (Woon je misschien in een flat? Dat kan ook nog wel eens tot problemen leiden).

Bovendien heeft de Orange medewerker helemaal niets afgeschoven op de klant, hij heeft je verzocht het na te kijken. Of lees ik nou verkeerd? "Zou u bovenstaande kunnen controleren ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203288

Beste mede tweakers,

gisteren mijn live modem ontvangen. gelijk aangesloten natuurlijk om de hoofd telefoon lijn, echter hij is al meer als een nacht aan het updaten, het lampje @knippert steeds, in de handleiding staat dat hij dan aan het updaten is. is dit normaal dat dit zo lang duurt? en zo nee wat is er aan te doen??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als er 1 lampje knippert heeft hij geen signaal. Dit is dus geen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 203288 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:47:
Beste mede tweakers,

gisteren mijn live modem ontvangen. gelijk aangesloten natuurlijk om de hoofd telefoon lijn, echter hij is al meer als een nacht aan het updaten, het lampje @knippert steeds, in de handleiding staat dat hij dan aan het updaten is. is dit normaal dat dit zo lang duurt? en zo nee wat is er aan te doen??

alvast bedankt
knippert betekent inderdaad geen line-sync (= geen adsl signaal). Bij het updaten zie je alle lampjes tegelijk knipperen. Waarchijnlijk heb je de Livebox voor de daadwerkelijke opleverdatum aangesloten. Zo niet, even een harde reset en opnieuw proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Lekkere Loempia op 27-06-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:48:
[...]

knippert betekent inderdaad geen line-sync (= geen adsl signaal). Bij het updaten zie je alle lampjes tegelijk knipperen.
bedankt. heb al een paar keer stroom er af gehaald en opnieuw. de live box blijft echter "updaten". denk inderdaad ook dat deze brak is, heb ik weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 203288 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:50:
[...]

bedankt. heb al een paar keer stroom er af gehaald en opnieuw. de live box blijft echter "updaten". denk inderdaad ook dat deze brak is, heb ik weer
Je moet hem een harde reset geven: reset knop inhouden en stroomstekker weer in het stopcontact doen. wachten met loslaten van de reset knop tot dat de middelste en 2 buitenste lampen branden. Nu zal hij weer opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:04:
[...]

Je moet hem een harde reset geven: reset knop inhouden en stroomstekker weer in het stopcontact doen. wachten met loslaten van de reset knop tot dat de middelste en 2 buitenste lampen branden. Nu zal hij weer opnieuw starten.
ga ik proberen alvast erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 04-06 15:41
Hoera, nog twee kaartjes die niet werken:
Level1 WPC-0301 (HW ver: 4.0)
Asus wl-107g.

Inpluggen + restart zou zowieso het rode lampje al moeten doen branden toch?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
ernst schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:04:
Hoera, nog twee kaartjes die niet werken:
Level1 WPC-0301 (HW ver: 4.0)
Asus wl-107g.

Inpluggen + restart zou zowieso het rode lampje al moeten doen branden toch?
Lampje moet bij het inpluggen al wat gaan doen. Dus dan werken ze zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
Ik weet niet precies of ik de vraag hier moet stellen. Maar aangezien hier veel over de livebox gepraat wordt lijkt het me wel de juist plek.
Zoals uit mijn vorige posts al bleek heb ik net een week de livebox met adsl van Orange. Ik wil op deze livebox een vaste pc via UTP aansluiten en een accesspoint om draadloos te kunnen communiceren met mijn laptop.
Mijn vaste computer heb ik nog niet aangesloten en ik ben momenteel eigenlijk nog bezig met het draadloos maken. Als ik mijn laptop aansluit met UTP dan traint het modem lekker hoog in (19000 ong. ) en alles werkt prima. Op het moment dat ik een accespoint (linksys wap54g) aansluit en de laptop draadloos laat verbinden dan schieten de crc-fouten bijna de livebox uit! Het loopt echt met honderden per seconden op. Ook traint het modem opeens veel lager(12500 ong.) in. Op het moment dat je het accespoint los koppelt dan stop dit direct.

Ik heb de afgelopen dagen een paar minuten kunnen internetten via het accespoint (net na een reset van de livebox) met ongeveer 1250 kB/s, maar dit ging snel mis.
Mijn conclusie is dus dat het accespoint wel werkt, maar dat hij niet goed staat ingesteld. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Moet je de linksys soms op een bepaalde manier instellen zodat hij de livebox niet overhoop gooit?

[ Voor 3% gewijzigd door tescione op 28-06-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:04:
[...]

ik heb hem een harde reset gegeven. geen succes. @ lampje blijft knipperen, ongeveer 3 maal per seconden. volgens helpdesk van orange betekend dit dat de modem geen verbinding maakt. als ik mijn telefoon ook op de modem aansluit, blijft de modem om de paar tellen klikken. volgens mij een defecte modem/splitter. maar ook een andere modem een zyxell wirelles krijgt geen verbinding (dsl ledje gaat niet branden, volgens helpdesk zyxcell duidt dit op geen verbinding). orange gaat nu een lijn onderzoek doen, duurt 5 werkdagen :X . ik heb er allemaal maar weinig vertrouwen in en denk er over om gebruik van te maken van de 7 dagen retour garantie (7 dagen retour na registratie datum). wel heel toevallig dat 2 modems kapot zouden zijn, ligt volgens mij aan de verbinding. iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
tescione schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:08:
Ik weet niet precies of ik de vraag hier moet stellen. Maar aangezien hier veel over de livebox gepraat wordt lijkt het me wel de juist plek.
Zoals uit mijn vorige posts al bleek heb ik net een week de livebox met adsl van Orange. Ik wil op deze livebox een vaste pc via UTP aansluiten en een accesspoint om draadloos te kunnen communiceren met mijn laptop.
Mijn vaste computer heb ik nog niet aangesloten en ik ben momenteel eigenlijk nog bezig met het draadloos maken. Als ik mijn laptop aansluit met UTP dan traint het modem lekker hoog in (19000 ong. ) en alles werkt prima. Op het moment dat ik een accespoint (linksys wap54g) aansluit en de laptop draadloos laat verbinden dan schieten de crc-fouten bijna de livebox uit! Het loopt echt met honderden per seconden op. Ook traint het modem opeens veel lager(12500 ong.) in. Op het moment dat je het accespoint los koppelt dan stop dit direct.

Ik heb de afgelopen dagen een paar minuten kunnen internetten via het accespoint (net na een reset van de livebox) met ongeveer 1250 kB/s, maar dit ging snel mis.
Mijn conclusie is dus dat het accespoint wel werkt, maar dat hij niet goed staat ingesteld. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Moet je de linksys soms op een bepaalde manier instellen zodat hij de livebox niet overhoop gooit?
De intrainwaardes en crc fouten op de ADSL lijn horen totaal los te staan van wat je er op de ethernet poort (UTP) op aansluit. Of dat nou een accesspoint is of een laptop. In dat geval denk ik dat de Livebox een probleem geeft, al zou het ook je accesspoint kunnen zijn dat rare voltages de deur uit stuurt.

Dat gezegd, nog even 4 vragen:
1. Probeer het verhaal is zo gedetailleerd mogelijk te vertellen. Waar zie je de CRC fouten, welke acties heb je al ondernomen, wat zijn de waardes van je ADSL lijn, heb je je Livebox direct op de ISRA, etc.
2. Heb je toevallig een switch/hub liggen die je even tussen je Livebox en je accesspoint zou kunnen zetten? Zo ja, wat gebeurt er dan? (Oude router kan ook, gebruik in dat geval 2 poorten waar je normaal een computer op zou aansluiten. Is toch alleen even om te testen.
3. Je accesspoint is toch niet toevallig eentje met ingebouwd modem, toch? Je kunt geen 2 ADSL modems aansluitenWAP54G heeft geen ADSL modem
3. Sluit je je accesspoint wel op de goede poort aan op de Livebox? Er zijn 2 UTP poorten nl. (Zie handleiding). Al kan dat haast het probleem niet zijn
4. Zet het accesspoint is aan, zonder hem aan te sluiten. Krijg je dan nog steeds fouten? (Misschien geeft het WIFI signaal storing in de kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Anoniem: 203288 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:39:
[...]

ik heb hem een harde reset gegeven. geen succes. @ lampje blijft knipperen, ongeveer 3 maal per seconden. volgens helpdesk van orange betekend dit dat de modem geen verbinding maakt. als ik mijn telefoon ook op de modem aansluit, blijft de modem om de paar tellen klikken. volgens mij een defecte modem/splitter. maar ook een andere modem een zyxell wirelles krijgt geen verbinding (dsl ledje gaat niet branden, volgens helpdesk zyxcell duidt dit op geen verbinding). orange gaat nu een lijn onderzoek doen, duurt 5 werkdagen :X . ik heb er allemaal maar weinig vertrouwen in en denk er over om gebruik van te maken van de 7 dagen retour garantie (7 dagen retour na registratie datum). wel heel toevallig dat 2 modems kapot zouden zijn, ligt volgens mij aan de verbinding. iemand nog suggesties?
Ik vraag me zowiezo af hoe je aan het update verhaal komt. Dit is gewoon geen signaal. Je Zyxell modem heeft dat nog maar is bevestigd. Lijkt er op dat KPN de boel niet/verkeerd heeft aangesloten of dat de kabel naar jouw huis toe te slecht is voor ADSL2+ (Let wel, dat is iets anders dan het oude vertrouwde ADSL!).

Een ADSL(2+) verbinding aansluiten en een lijnonderzoek doen zijn 2 dingen die Orange niet zelf kan uitvoeren, dat moet gedaan worden door KPN. (De eigenaar van de telefooncentrales). Hoewel KPN monteurs doorgaans goede kwaliteit werk afleveren, kunnen ze wel eens een steek laten vallen.

Als het goed is kijkt Orange even wat in hun eigen systemen na, en stuurt het dan door naar de KPN. Die gaan vervolgens de lijnmeting doen en waarschijnlijk een mannetje sturen. Dat duurt helaas even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
Nijn schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:10:
[...]

De intrainwaardes en crc fouten op de ADSL lijn horen totaal los te staan van wat je er op de ethernet poort (UTP) op aansluit. Of dat nou een accesspoint is of een laptop. In dat geval denk ik dat de Livebox een probleem geeft, al zou het ook je accesspoint kunnen zijn dat rare voltages de deur uit stuurt.

Dat gezegd, nog even 4 vragen:
1. Probeer het verhaal is zo gedetailleerd mogelijk te vertellen. Waar zie je de CRC fouten, welke acties heb je al ondernomen, wat zijn de waardes van je ADSL lijn, heb je je Livebox direct op de ISRA, etc.
2. Heb je toevallig een switch/hub liggen die je even tussen je Livebox en je accesspoint zou kunnen zetten? Zo ja, wat gebeurt er dan? (Oude router kan ook, gebruik in dat geval 2 poorten waar je normaal een computer op zou aansluiten. Is toch alleen even om te testen.
3. Je accesspoint is toch niet toevallig eentje met ingebouwd modem, toch? Je kunt geen 2 ADSL modems aansluitenWAP54G heeft geen ADSL modem
3. Sluit je je accesspoint wel op de goede poort aan op de Livebox? Er zijn 2 UTP poorten nl. (Zie handleiding). Al kan dat haast het probleem niet zijn
4. Zet het accesspoint is aan, zonder hem aan te sluiten. Krijg je dan nog steeds fouten? (Misschien geeft het WIFI signaal storing in de kabel)
ad. 1
Ik zit momenteel op mijn werk :) dus de exacte waarden kan ik niet opzoeken.

Dit zijn de waarden die ik eerder deze week gepost heb (dus zonder draadloze apparaten aangesloten):

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19668 Kb
Afname Dichtbij : 14.7 (dB)
Ver weg : 2.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 17 (dB)
HEC-teller 9
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

De livebox zit direct op de ISRA aangesloten. De crc-fouten zie ik wanneer ik naar het menu van de livebox ga en op het tabje adsl-statistieken klik. Op het moment dat het accesspoint is aangesloten en je vraagt steeds opnieuw de gegevens op dan zie je de crc-fouten oplopen. Op het moment dat je het accesspoint los haalt dan is dit direct afgelopen en komt er geen een fout meer bij. Dus dit heeft met elkaar te maken. Het accesspoint stuurt iets, ik zou niet weten wat, in de war.

ad. 2
Ik heb geen extra hubje thuis liggen.

ad. 3
Ik heb al geprobeerd het accespoint op de verschillende poorten aan te sluiten, helpt allebei niets.

ad. 4
Als ik het accespoint aansluit op een poort van de livebox, en ik zet de draadloze antenne in mijn laptop uit (dus de laptop is aangesloten met de andere ethernet aansluiting via de UTP-kabel) ook dan blijven de fouten komen. Kortgezegd met mijn boerenverstand, de linksys is druk bezig te comminiceren met de livebox wat resulteert in heel veel corrupte pakketjes.
Als ik het accesspoint los haal maar wel de stroom erop laat staan dan is er niets aan de hand.

[ Voor 5% gewijzigd door tescione op 28-06-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Nogmaals, binnen de Livebox dienen de ADSL en UTP gedeeltes strict gescheiden te blijven. Echter blijkt dus dat daarin iets goed mis gaat. Of de WAP54G stuurt wel hele rare voltages naar de Livebox, die de Livebox in de war brengen, of de Livebox zelf heeft een probleem.

Een leuke diagnose, maar de oplossing is niet zo simpel. Je zult moeten uitzoeken wie van de 2 het probleem geeft. Heb je wel eens eerder problemen gehad met je WAP54G? En als je je desktop via UTP verbind, wat gebeurt er dan? (Met laptop geeft het geen problemen, maar laptops willen nog wel eens spaarsaam met energie zijn, misschien dat de Livebox dat nog net weet te verwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
Nijn schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:51:
Nogmaals, binnen de Livebox dienen de ADSL en UTP gedeeltes strict gescheiden te blijven. Echter blijkt dus dat daarin iets goed mis gaat. Of de WAP54G stuurt wel hele rare voltages naar de Livebox, die de Livebox in de war brengen, of de Livebox zelf heeft een probleem.

Een leuke diagnose, maar de oplossing is niet zo simpel. Je zult moeten uitzoeken wie van de 2 het probleem geeft. Heb je wel eens eerder problemen gehad met je WAP54G? En als je je desktop via UTP verbind, wat gebeurt er dan? (Met laptop geeft het geen problemen, maar laptops willen nog wel eens spaarsaam met energie zijn, misschien dat de Livebox dat nog net weet te verwerken).
MIsschien nog wel een waardevolle toevoeging die me even ontschoten was. Ik had hiervoor een linksys wap 11mbit. Dit accespoint werkte wel goed, welliswaar met een downloadsnelheid van 400 kb/s. Dit vond ik te traag, dus vandaag de WAP 54g.
Deze heb ik net via marktplaats gekocht en de vorige eigenaar heeft geen problemen gemeld. Verder ben ik net verhuisd en de desktop staat nog in een doos. Ik denk dat er dit weekend maar eens flink getest moet worden. Maar goed om te weten dat adsl en utp eigenlijk niets met elkaar te maken mogen hebben, misschien dat ik ergens een hubje kan lenen om het een en ander te proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door tescione op 28-06-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nijn schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:16:
[...]

Ik vraag me zowiezo af hoe je aan het update verhaal komt. Dit is gewoon geen signaal. Je Zyxell modem heeft dat nog maar is bevestigd. Lijkt er op dat KPN de boel niet/verkeerd heeft aangesloten of dat de kabel naar jouw huis toe te slecht is voor ADSL2+ (Let wel, dat is iets anders dan het oude vertrouwde ADSL!).

Een ADSL(2+) verbinding aansluiten en een lijnonderzoek doen zijn 2 dingen die Orange niet zelf kan uitvoeren, dat moet gedaan worden door KPN. (De eigenaar van de telefooncentrales). Hoewel KPN monteurs doorgaans goede kwaliteit werk afleveren, kunnen ze wel eens een steek laten vallen.

Als het goed is kijkt Orange even wat in hun eigen systemen na, en stuurt het dan door naar de KPN. Die gaan vervolgens de lijnmeting doen en waarschijnlijk een mannetje sturen. Dat duurt helaas even.
als het lampje @ knippert zou de modem aan het updaten zijn volgens het orange boekje...zo kom ik er dus aan. had orange moeten controleren vindt ik of kpn zijn werk goed gedaan heeft. lijkt me dat je de lijn eerst test....maar goed je verhaal klinkt aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 203288 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:20:
[...]

als het lampje @ knippert zou de modem aan het updaten zijn volgens het orange boekje...zo kom ik er dus aan. had orange moeten controleren vindt ik of kpn zijn werk goed gedaan heeft. lijkt me dat je de lijn eerst test....maar goed je verhaal klinkt aannemelijk.
uw Livebox tijdens het updaten (p.78 van de handleiding)
Tijdens het installeren van een update gaan de lampjes op uw Livebox knipperen. Dit kan tot
20 minuten duren. U kunt dan geen gebruik maken van uw internetverbinding en ook niet bellen
met Telefonie van Orange. Zodra het @ lampje op uw Livebox langer dan twee minuten blijft
branden, is uw internetverbinding weer klaar voor gebruik.

Alle lampjes moeten dus knipperen tijdens het updaten, niet alleen het @ lampje. Voor de duidelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Nijn schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:51:

Je gooit termen door elkaar, die op zichzelf niks met elkaar te maken hebben. Je bedoelt waarschijnlijk de WAN en LAN configuratie. Het kan inderdaad zijn dat de router fouten kan geven. CRC is een redundantie check op de datastroom, die de Livebox te verduren krijgt. Deze check is niet altijd hetzelfde. De implementatie is afhankelijk van de leverancier. Soms kan een datastroom niet helemaal voldoen aan de aangestelde begrippen van de check in het apparaat. Dat wil niet per definitie zeggen, dat een data package daadwerkelijk corrupt is. Afhankelijk van de implementatie kan de check correctie op sommige delen uitvoeren. De rest wordt gewoon doorgelaten, zodat de doelhost het maar mag uitzoeken. De fouten worden echter wel gewoon geteld.

De kans dat hij verkeerde voltages geeft lijkt mij klein, anders had ook andere kuren op moeten merken. Meestal krijg je dan ook boot failures, aangezien deze waarden tijdens de boot een check krijgen (tenzij er met de firmware is gerommeld).

Vooral bij een vorige eigenaar is het aan te raden schoon schip te maken. Met andere woorden: hard reset om al zijn troep eruit te gooien en eventueel een firmware upgrade, mits het apparaat al helemaal up-to-date is.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 28-06-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:34:
[...]

uw Livebox tijdens het updaten (p.78 van de handleiding)
Tijdens het installeren van een update gaan de lampjes op uw Livebox knipperen. Dit kan tot
20 minuten duren. U kunt dan geen gebruik maken van uw internetverbinding en ook niet bellen
met Telefonie van Orange. Zodra het @ lampje op uw Livebox langer dan twee minuten blijft
branden, is uw internetverbinding weer klaar voor gebruik.

Alle lampjes moeten dus knipperen tijdens het updaten, niet alleen het @ lampje. Voor de duidelijkheid ;)
tja je heb gelijk kwestie van goed lezen, maarja, je krijgt je modem binnen (na 2 weken zonder internet) begin je gelijk, na 4 uur stop je er gefrustreerd mee omdat je het niet aan de gang krijgt, ondanks het feit dat je geen pc noob ben. maar goed. ik kijk wel wat ik doe, misschien stop ik er lekker mee en zend ik het hele zooitje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

geen lijntje ;)

had ik ook.
allemaal een hele poeha maken over het monteursbezoek, die vervolgens geen klap heeft uitgevoerd blijkbaar.

Als je belt word je binnen 2 weken teruggebeld voor een afspraak
succes ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:12
Heb dit topic maar eens op "Unique" gezocht maar kreeg geen posts te zien in dit topic, wat ik wel apart vind.

Met Unique heb je één mobiele telefoon waarmee je thuis tegen een normaal tarief belt (volgens mij hetzelfde als dat je nu met de Telefonie abbo van de Orange Livebox) en buiten huis betaal je uit een bundel (dus net als een normaal abbonement).

Me moeder heeft hier alles aangevraagd en wat het financieel kost, ik heb echt totaal geen idee. Wat wel duidelijk was, is dat we de mobiele telefoon die we erbij kregen puur als huistelefoon zouden gebruiken want mobiel bellen is nog steeds duur (iig duurder dan thuis bellen) en daarnaast hebben we per persoon thuis ook nog wel een mobieltje rondslingeren. Nu kregen we vorige week het pakket binnen met de P200 (Samsung). Dus ik dat ding gereed maken maar daar bleek dat we een WiFi kaart nodig hadden voor de Livebox, iets wat we niet hadden. Ik had de lui van Orange gebeld en die zeiden dat de WiFi kaart onderweg was. De vrouw zei toen al wel dat we de mobiele telefoon konden activeren. Ik heb dat maar gedaan (maar achteraf stom natuurlijk want we wilden dat ding alleen gebruik laten maken van de WiFi/Livebox verbinden en NIET met het Orange netwerk bellen wat duurder is).

Afijn, vandaag de WiFi kaart voor de Livebox gekregen en aangesloten (het was een Sagem 802.11b/g kaartje). Het aansluiten ging perfect en de verbinding heb ik getest met mijn Nintendo Wii en die deed het prima. Nu heb ik dus de P200 aangesloten op het draadloos netwerk en dat ging ook prima. Nu staat er in het scherm dat we twee netwerken hebben: Orange en Gamma (draadloos netwerknaam van WiFi kaart). Maar nu heb ik even wat zitten controleren maar er zijn wat dingen die niet helemaal lekker werken:
- Als er thuis gebeld wordt (dus naar de Livebox), gaan alle vaste telefoontoestellen af maar het de P200 gaat niet af. Is dat goed?
- Ik heb even zitten bellen (in het draadloos netwerk) naar mijn broertje, maar op zijn scherm staat het nummer van het mobieltje, en niet het telefoonnummer van de Livebox. Is dit ook goed?

De P200 is dus eigenlijk niet echt "geintregeerd" in het thuistelefoonnetwerk. Als het niet mogelijk is om de P200 af te laten gaan wanneer er op het thuistelefoonnetwerk gebeld wordt en ik ook niet kan zien of ik wel of niet bel vanaf het draadloos internet van de livebox, dan ben ik er niet echt blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

zomaar een vraagje....

wat moet je met een mobiele unit als je hem toch niet mobiel wilt gebruiken :?
was een draadloze telefoon niet stukken gemakkelijker?

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 28-06-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
Nou, ik heb sinds afgelopen vrijdag ook Orange Family (dus de 20Mbit variant). Aanvankelijk viel de snelheid me heel erg tegen: ik heb een Eweka abbo genomen en ik haalde eigenlijk nooit meer dan 500kB/sec, ondanks dat m'n modem aangaf dat de verbinding prima was:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  18564 Kb
Afname  Dichtbij : 21.5 (dB)
Ver weg : 4.5 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 16 (dB)
HEC-teller  5
Firmware    0xe15080a
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  2
ES-teller van 1 dag     0

Toen na wat gezoek TCP Optimizer gedownload en gebruikt om m'n settings aan te passen (zoals beschreven in http://orange.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=1) et voila:

http://www.xs4all.nl/~nielsnu/pic/downloadspeed.png

Blijkt dus dat er iets gronding verkeerd zat in m'n TCP/IP instellingen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

netjes

die snelheid haal ik niet met mijn 18080 (nl. 1.83 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Het is een beetje afhankelijk van de server hoor:
http://www.xs4all.nl/~nielsnu/pic/downloadspeed2.png

Maargoed. Me happy. Probleem alleen dat ik nu heb is dat ik die livebox niet zover krijg poorten te openen. Zelfs als ik poort 1 tot 65000 open zet (met als IP het IP van m'n machine) kan Azeurus geen verbinding leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:12
paQ schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:23:
zomaar een vraagje....

wat moet je met een mobiele unit als je hem toch niet mobiel wilt gebruiken :?
was een draadloze telefoon niet stukken gemakkelijker?
We hebben al twee draadloze telefoons (van die siemens gigaset dect dingen). Me moeder was uiteindelijk overgehaald door het vrouwtje van Orange om dat Unique te nemen. Je krijgt dan een soort prepaid tegoed van bv 10 euro waar alle kosten uit gemaakt worden en daar zat dus die gratis telefoon bij. Me moeder dacht van, leuk dan hebben we er nog één (voor elke etage één) maar ik had toen ook al zoiets van dat gaat nooit passen op het huidige telefoonnetwerk.

Je snapt natuurlijk wel, dit is totaal niet in overleg gegaan met mij en ik heb nu ook zoiets van we hebben iets gekregen wat we volgens mij helemaal niet nodig hebben en wat alleen maar geld kost. Maar goed, ik betaal de rekening niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Robkazoe op 28-06-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Lekkere Loempia schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:41:
[...]

Je gooit termen door elkaar, die op zichzelf niks met elkaar te maken hebben. Je bedoelt waarschijnlijk de WAN en LAN configuratie. Het kan inderdaad zijn dat de router fouten kan geven. CRC is een redundantie check op de datastroom, die de Livebox te verduren krijgt. Deze check is niet altijd hetzelfde. De implementatie is afhankelijk van de leverancier. Soms kan een datastroom niet helemaal voldoen aan de aangestelde begrippen van de check in het apparaat. Dat wil niet per definitie zeggen, dat een data package daadwerkelijk corrupt is. Afhankelijk van de implementatie kan de check correctie op sommige delen uitvoeren. De rest wordt gewoon doorgelaten, zodat de doelhost het maar mag uitzoeken. De fouten worden echter wel gewoon geteld.

De kans dat hij verkeerde voltages geeft lijkt mij klein, anders had ook andere kuren op moeten merken. Meestal krijg je dan ook boot failures, aangezien deze waarden tijdens de boot een check krijgen (tenzij er met de firmware is gerommeld).

Vooral bij een vorige eigenaar is het aan te raden schoon schip te maken. Met andere woorden: hard reset om al zijn troep eruit te gooien en eventueel een firmware upgrade, mits het apparaat al helemaal up-to-date is.
Mag jij me vertellen welke termen ik dan door elkaar haal. Ik gebruik expres de termen UTP ipv LAN en ADSL ipv WAN. Tenslotte moet het ook nog begrijpbaar blijven voor niet-nurds. Het idee dat GoT alleen voor echte computerliefhebbers is is slechts een utopie.

Daarnaast heb jij het over CRC controles in het algemeen, ik heb het over CRC controles binnen de diensten die Orange levert, dus in dit geval specifiek over de verbinding tussen de DSLAM en de Livebox. Hiervoor is een zeer simpele maar toch doeltreffende conclussie te trekken: Veel CRC fouten betekend slechte verbinding en is dus over het algemeen, zekere uitzonderingen, natuursverschijnselen, ingrijpen van god en dergelijke zaken daargelaten, slecht te noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nijn op 29-06-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
arjants schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:42:
Net maar eens gebeld met orange nav mijn vele disconnects en slechte verbindingswaarden.
De helpdesk heeft op afstand het modem uitgelezen en zag inderdaad erg slechte waardes.

Er is nu een call aangemaakt om een lijnmeting te doen en evt een monteur langs te sturen. :D

Hopelijk snel weer een stabiele verbinding!
Gisteravond maar even gebeld met de helpdesk over de status van dit probleem.
Wederom was had ik gelijk iemand van de helpdesk aan de lijn, zonder wachttijd! :D

Hij vertelde me dat er vandaag een monteur van orange en KPN ingepland stonden om in de centrale een aantal metingen te doen en de "kruiskoppeling" te vervangen?
Hopelijk kan vanavond weer COD2 spelen zonder disconnects :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik snap echt NIET wat ik verkeerd doe:
Firewall rules:
code:
1
2
3
Bittorrent   Ja      TCP     7881    7881    192.168.1.10    mer0
BittorrentUDP   Ja  UDP     7881    7881    192.168.1.10    mer0
Emule   Ja  TCP     4662    4662    192.168.1.10    mer0

En zowel bittorrent als emule melden me dat ze geen verbinding terug kunnen maken :(

Edit: doh, ik had zojuist een brainfart en de windows firewall stond om een of andere reden weer aan (geen idee hoe dat komt, deze stond gewoon uit). Ik heb nu gewoon verbinding.

[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 29-06-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218724

ik kan een wireless lan cardbus card voor mijn laptop krijgen.
kan ik deze gewoon aansluiten of moet ik dan bij orange onderstaande betalen voor dat het werkt?
WiFi (draadloze verbindingset) € 2,95 per maand (optioneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 20:14
Anoniem: 218724 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:30:
kan ik deze gewoon aansluiten of moet ik dan bij orange onderstaande betalen voor dat het werkt?
Je bedoelt of je die aan kan sluiten in de Livebox? Wellicht. Weet niet welk merk die is want er zijn maar een beperkt aantal kaartjes die werken (zie de op). Ikzelf heb de Linksys in de Livebox geprakt (kostte me 29 euro) en werkt geweldig. Dan vind ik dus nutteloos om 2,95 per maand extra te betalen aan Orange.

Je kan het altijd proberen om het kaartje erin te stoppen. Kan volgens mij weinig verkeerd mee gaan. De Liveobox accepteert hem, of simpelweg niet. Als je er één hebt die de Livebox accepteert en die nog niet in de op staat moet je wel ff gillen ;)

PS3 Gamertag: ExcessiveBlur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik bedoelde of je dan nog 3euro p. maand moet betalen voor het signaal zelf, maar volgens mij hoeft dat dus niet.

maar hij ligt hier naast mij maar er staat niet zoveel info op.
onder andere:
802.11b
11Mbps
certified for FCC Part 15 Class B

en op de voorkant:
IEEE 802.11b

hoeft geen hoge snelhden te hebben is gewoon voor msn.

ik heb ook geen idee hoe ik dit ga aansluiten maar ik begrijp dat deze in de LB moet.
zitten helaas geen boekjes bij.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 218724 op 29-06-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 06:52
Anoniem: 218724 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:30:
Er zijn op dit moment 4 kaartjes die werken, zie startpost hiervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Anoniem: 218724 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:37:

ik heb ook geen idee hoe ik dit ga aansluiten maar ik begrijp dat deze in de LB moet.
zitten helaas geen boekjes bij.
waar de USB connectoren zitten grijze zijkant wegtrekken, daar zit een gleuf, kaartje daarin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Kijk eens in de Orange handleiding die bij je pakket zit. Daar staat ook in hoe je een wifikaartje in je livebox stop.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blur
Je hoeft dan niet die 2,95 te betalen. Die betaal je normaal aan Orange voor de huur van zo'n kaartje.
Als je zelf al zo'n kaartje hebt hoef je de huur dus niet te betalen.

Als je de Livebox van voor bekijkt (waar normaal de W oplicht) dan heb je aan de rechterzijde een zilveren rooster zitten. Die kan je eruit trekken. In het gedeelte dat nu open is zit aan de bovenzijde een sleuf waar het kaartje inpast. Is even pielen om hem er in te krijgen, maar op zich wel te doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok hij zit erin, kan helaas geen type vinden dus moet maar ze proberen of het werkt.
maar nu? :$

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 218724 op 29-06-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blur
Je kan zien dat de Livebox hem accepteert doordat het rode lampje bij het icoontje van wifi gaat branden, boven op je Livebox. En in het menu van de Livebox (bereikbaar via http://192.168.1.1) staat bij draadloze verbinding dat die ook geactiveerd is. Staat dat er niet nadat je de kaart erin gestopt hebt? Dan accepteert de Livebox de kaart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is geen WiFi kaart aanwezig in uw Livebox.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Anoniem: 218724 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:41:
Er is geen WiFi kaart aanwezig in uw Livebox.

:(
Dan werkt dit kaartje dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Mijn prachtige Livebox (Software versie 3202WNLB_22204A) is vandaag al 4 keer vastgeslagen. Alle lampjes continu rood, internet+telefonie ligt eruit, en de modem is ook niet meer te benaderen via http://192.168.1.1/.
Dan haal ik altijd stekker er 10 seconden uit en dan gaat ie wel weer. Weet iemand of ze op het netwerk aan het klooien zijn? of dat er misschien een update aankomt ofzo. Beetje jammer dit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Miek schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:16:
Mijn prachtige Livebox (Software versie 3202WNLB_22204A) is vandaag al 4 keer vastgeslagen. Alle lampjes continu rood, internet+telefonie ligt eruit, en de modem is ook niet meer te benaderen via http://192.168.1.1/.
Dan haal ik altijd stekker er 10 seconden uit en dan gaat ie wel weer. Weet iemand of ze op het netwerk aan het klooien zijn? of dat er misschien een update aankomt ofzo. Beetje jammer dit :'(
Heeft niks met het netwerk of een aankomende update te maken. De Livebox is zelf een beetje aan de kuren gegaan. Als een harde reset niet helpt, dan moet je hem gewoon laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Ben sinds vandaag owner van een Livebox.
Nu wil ik graag reeksen poorten forwarden, ik doe dit via de script methode die staat omschreven in de OP.
stap 1 gaat prima en hij voert het netjes in de livebox in.
stap2 geeft mij de volgende output Error : no RXINTERFACE

Gevolg, de forward werkt uiteraard niet. Iemand ideeen?

PS, draai de nieuwste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Eximius schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:21:
Ben sinds vandaag owner van een Livebox.
Nu wil ik graag reeksen poorten forwarden, ik doe dit via de script methode die staat omschreven in de OP.
stap 1 gaat prima en hij voert het netjes in de livebox in.
stap2 geeft mij de volgende output Error : no RXINTERFACE

Gevolg, de forward werkt uiteraard niet. Iemand ideeen?

PS, draai de nieuwste firmware
De firmware is het probleem. De commands werkte alleen op voorafgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Woei! Ben even de verbinding aan het testen die gisteren officieel opgeleverd zou zijn. Ik had al wel line sync een paar dagen eerder maar toen nog niet getest (woon er nog niet). De Livebox heb ik direct naar zolder verwezen en m'n ST546 traint in met de volgende waarden:

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 12.143
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 12,0 / 25,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,0 / 10,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 1 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 182
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1
HEC Errors (Up/Down): 0 / 1

Hoe zie je ook alweer de afstand van de lijn uit deze waarden? Ben opzich best tevreden met 12mbit, kan altijd nog met TCP Optimizer en die ST tool aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05 21:05
Hoi tweakers,
Ik heb ook Orange ADSL family, 20mbit dus.

In het begin had ik downloadsnelheden van 1900kb/s tot 2000kb/s
Nu is dit echter rond de 900kb/s, en de upload is van 120kb/s naar 30kb/s gegaan.

Ik heb met orange gemaild en zij beweren dat het óf aan de kabels ligt, óf aan het ISRA punt.
Het leek me sterk dat het aan de kabels lag, dat kon toch maar 10kb/s schelen ofzo?

En ja, ik heb het getest. Computer naar beneden gesleept en op 1 meter afstand van de livebox gezet, verbonden met hun kabel. Qua uploadsnelheid was het verschil zo'n 1,5kb/s. Niets dus. Downloadsnelheid zo'n 20kb/s. Ook niets.

Het ligt niet aan de kabels, dus volgens Orange ligt het aan het ISRA punt.
Maar mijn vraag is: Wat kan er mis met het ISRA punt zijn?
Kan het zijn dat ie na een paar jaar gewoon op is? en vervangen moet worden?

Aan de computer ligt het niet, getest op 1 meter en 15 meter afstand, met netwerkkaart en onboard lan, met vista en xp, en hiervoor was het dus wel snel.

Ik snap gewoon niet hoe het van 1900kb/s en 120kb/s naar 900kb/s en 30kb/s kan gaan....
Iemand hier wel?

TCP Optimizer heb ik gedaan, maar dat doet niets met de upload.

ADSL Statistieken:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 360 Kb
DownStream 10488 Kb
Afname Dichtbij : 32.5 (dB)
Ver weg : 21.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 12729
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1701
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
PolluxDKB schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:34:

Ik snap gewoon niet hoe het van 1900kb/s en 120kb/s naar 900kb/s en 30kb/s kan gaan....
Iemand hier wel?

ADSL Statistieken:

[...]
De intrainwaarden zijn ook aan de lage kant. De upload is erg slecht te noemen. Met het ISRA punt bedoelen ze niet zozeer het punt zelf, maar de hoofdlijn die eraan hangt. Er kant bv. een poot defect zijn in de KPN kast, waardoor er maar over de andere poot data heen kan. Daarvoor moeten ze een lijnonderzoek doen. Het ligt iig niet aan de kabels, want dat is al duidelijk te zien aan de intrainwaarden van jouw Livebox. Reset dat ding wel even voor de zekerheid, want daar gaan ze ook sowieso om vragen bij Orange. Dan heb je dat ook al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Hoi tweakers,
Ik heb ook Orange ADSL family, 20mbit dus.

In het begin had ik downloadsnelheden van 1900kb/s tot 2000kb/s
Nu is dit echter rond de 900kb/s, en de upload is van 120kb/s naar 30kb/s gegaan.

Ik heb met orange gemaild en zij beweren dat het óf aan de kabels ligt, óf aan het ISRA punt.
Het leek me sterk dat het aan de kabels lag, dat kon toch maar 10kb/s schelen ofzo?

En ja, ik heb het getest. Computer naar beneden gesleept en op 1 meter afstand van de livebox gezet, verbonden met hun kabel. Qua uploadsnelheid was het verschil zo'n 1,5kb/s. Niets dus. Downloadsnelheid zo'n 20kb/s. Ook niets.

Het ligt niet aan de kabels, dus volgens Orange ligt het aan het ISRA punt.
Kan het zijn dat ie na een paar jaar gewoon op is? en vervangen moet worden?

Aan de computer ligt het niet, getest op 1 meter en 15 meter afstand, met netwerkkaart en onboard lan, met vista en xp, en hiervoor was het dus wel snel.

Iemand hier wel?

ADSL Statistieken:

[...]
Heb jij dan ook veel disconnects op je verbinding?
Ik heb al een tijd ongeveer dezelfde waarden en vaak een slechte verbinding die wegvalt.
Maandag komt er een orange monteur samen met een kpn monteur de centrale testen en daarna komen ze hier thuis de boel nakijken.

Ik heb vorige week maandag gebeld, zodra hij het modem uitgelezen had en de lage upload zag is er gelijk een ticket aangemaakt.
Met zijn woorden: "Een upload lager dan 100k duid op problemen in de centrale of bekabeling thuis."

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Lekkere Loempia schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:55:
[...]

De intrainwaarden zijn ook aan de lage kant. De upload is erg slecht te noemen. Met het ISRA punt bedoelen ze niet zozeer het punt zelf, maar de hoofdlijn die eraan hangt. Er kant bv. een poot defect zijn in de KPN kast, waardoor er maar over de andere poot data heen kan. Daarvoor moeten ze een lijnonderzoek doen. Het ligt iig niet aan de kabels, want dat is al duidelijk te zien aan de intrainwaarden van jouw Livebox. Reset dat ding wel even voor de zekerheid, want daar gaan ze ook sowieso om vragen bij Orange. Dan heb je dat ook al gedaan.
Ze hebben wel een onderzoek gedaan,
Geachte <naam>,

Wij hebben voor u een test uitgevoerd hier uit is gebleken dat er
mogelijk spraken is van een los contact in uw ISRA punt of dat er een
haarscheur en/of breuk in de bekabeling is ontstaan.

resultaten van de test:
Trained downstream snelheid: 10443.746 Kbps
Trained upstream snelheid: 371.02 Kbps
Downstream signaal/ruisverhouding: 8.2 dB
Upstream signaal/ruisverhouding: 10 dB

U kunt dit zelf ook controleren door naar de livebox pagina te gaan.
U doet dit via de koppeling configureren van de livebox op uw bureau
blad of door de internet browser op te starten en in de adres balk
192.168.1.1 in te vullen en dan op enter te drukken.
- Selecteer nu aan de rechter kant de optie 'Geavanceerd' (admin, admin)
- Selecteer de optie 'Statistieken'
- Selecteer nu 'ADSL Statistieken'
- Hier kunt u de statistieken van uw ADSL verbinding terug vinden

Wanneer de Upstream lager is dan 1019 Kb kan dit wijzen op een
bekabelings en/of ISRA probleem.
De SNR-Marge's horen tussen de 9 en 11 (dB) te zitten met een maximum
verschil van 2 (dB) tussen beide waardes.
Zitten de SNR-Marge?s onder de 9 (dB) en/of boven de 11 (dB) dan wijst
dit ook op een bekabelings en/of ISRA probleem.

Als uit deze statistieken blijkt dat er iets met uw bekabeling en/of
ISRA punt aan de hand is, dan verzoeken wij u om uw bekabeling te
vervangen en het ISRA punt te controleren.
De livebox heb ik al een stuk of 10 keer gereset, hielp niets.
arjants schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:55:
[...]

Heb jij dan ook veel disconnects op je verbinding?
Ik heb al een tijd ongeveer dezelfde waarden en vaak een slechte verbinding die wegvalt.
Maandag komt er een orange monteur samen met een kpn monteur de centrale testen en daarna komen ze hier thuis de boel nakijken.

Ik heb vorige week maandag gebeld, zodra hij het modem uitgelezen had en de lage upload zag is er gelijk een ticket aangemaakt.
Met zijn woorden: "Een upload lager dan 100k duid op problemen in de centrale of bekabeling thuis."
Verbinding valt eigenlijk nooit uit.
Alleen langzaam dus.
Moet je eigenlijk betalen voor die monteurs?
Ik denk niet dat ze echt actie gaan ondernemen als ik ze blijf mailen, dus dan moet ik maar bellen, *zucht* half uur in de wachtrij staan, peperduur 0900 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
PolluxDKB schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:22:
Moet je eigenlijk betalen voor die monteurs?
Als het niet jouw schuld is niet nee. Als je zelf de ISRA aan het bewerken bent geweest wel.
*zucht* half uur in de wachtrij staan, peperduur 0900 nummer.
ORLY? Probeer het is zou ik zeggen, valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:56
[...]
Oxidatie kan. Dan kun je best een stukje strippen en op de schoongemaakte contacten weer aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
berns schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:03:
[...]

Oxidatie kan. Dan kun je best een stukje strippen en op de schoongemaakte contacten weer aansluiten
Wat kan er dan geoxideert zijn? Hoe bekijk ik dat? Gewoon dat kastje openen?
En wat degene boven jou zei, als ik er zelf wat aan doe, dan gaat het me wel geld kosten voor een monteur...

Ik ga denk ik maar proberen ze te bellen dan, is er alleen dat 0900 nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
PolluxDKB schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:22:
[...]

En wat degene boven jou zei, als ik er zelf wat aan doe, dan gaat het me wel geld kosten voor een monteur...

Als je er niet veel vanaf weet is het sterk af te raden. Zelf gaan kloten met het ISRA punt kan wel wat gaan kosten, als het fout gaat. Je betaalt tevens al KPN ervoor, om die lijn in orde te houden. Die moeten dan ook met een oplossing komen. Er is inderdaad alleen het 0900 nummer, om de technische servicedesk voor ADSL te bereiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 02-07-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:56
PolluxDKB schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:22:
[...]

Ja gewoon kastje openen (als je er 1 hebt die makkelijk te openenen is, met een schroefje)
Wordt het teveel voor je dan kan je monteur laten komen. (je moet toch een beetje technisch zijn)
Het ISRA punt is verantwoordelijkheid van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Ik heb na mijn verbouwing een nieuw ISRApunt aan laten sluiten door de KPN.
De vorige bewoner had zijn lijntjes met kroonstenen aan elkaar geknoopt met een baggerverbinding tot gevolg.

Ik heb daarop de KPN gebeld met de vraag of ze die ISRA aansluiting ook los verkochten.
Dat deden ze niet, een montuer kon deze monteren zonder verdere kosten :P

edit:

De monteur van Orange is net geweest en heeft een nieuwe livebox achtergelaten.
Na verschillende metingen bleek het waarschijnlijk in de splitter van de livebox te zitten.
Met zijn meetapparaat kwamen er veel betere waarden uit de margins en ul/dl.

[ Voor 27% gewijzigd door arjants op 02-07-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Klopt. Als het niet duidelijk jouw schuld is, dan is de monteur gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik heb sinds kort ook deze orange pakket (family+telefonie), ik haal nu 13 mbit DL maar ik ben nu achtergekomen dat de nieuwsservers bij downloaden maar 50 kb doen, en ergens heb ik gelezen dat ze gecapped zijn. IS daar een oplossing voor? :/

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187361

Je kan met 1 e-mail adres max 3 connecties hebben en laat je nu bij Orange 3 extra e-mail adressen mogen aanmaken ;). Tevens kun je ook nog connecten zonder gegevens in te vullen, dus in totaal 15 lijntjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Anoniem: 187361 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:56:
Je kan met 1 e-mail adres max 3 connecties hebben en laat je nu bij Orange 3 extra e-mail adressen mogen aanmaken ;). Tevens kun je ook nog connecten zonder gegevens in te vullen, dus in totaal 15 lijntjes :).
4x3 = 12 en hoe kom je aan de 3 extra dan? :?

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CyberAmp schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:11:
[...]

4x3 = 12 en hoe kom je aan de 3 extra dan? :?
1 normaal adres = 1x3
3 extra adressen = 3x3
Zonder email = 1x3

Totaal: 6+9 = 15

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:08
CyberAmp schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:49:
Ik heb sinds kort ook deze orange pakket (family+telefonie), ik haal nu 13 mbit DL maar ik ben nu achtergekomen dat de nieuwsservers bij downloaden maar 50 kb doen, en ergens heb ik gelezen dat ze gecapped zijn. IS daar een oplossing voor? :/
Je kunt natuurlijk ook 'n betaalde nieuwsserver pakken, heb je nergens last van.
Tevens heb je dan een flinke retentie ook... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Kleus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:36:
[...]

Je kunt natuurlijk ook 'n betaalde nieuwsserver pakken, heb je nergens last van.
Tevens heb je dan een flinke retentie ook... :P
Meeste pakken dan een Ewekatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik woon +- 900 meter vanaf de centrale, heb ADSL Family+telefonie totaal 20MB abbo.
Ik heb een berg CRC fouten, en mijn vraag is wat zou het kunnen zijn? Kabel aansluitingen zijn prima inorde, maar toch een berg fouten.

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/6333/statusnh3.jpg

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 842.4 KByte/sec
(=6739 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 91.0 KByte/sec
(=728 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 404.0 Conn/min

Normaal zit ik rond de 700 download, is dit normaal op zo'nafstand ??

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Direct op je ISRA aangesloten? Andere kabel geprobeerd? (haarscheurtjes zie je niet). ISRA gecontroleerd op corosie? Geen andere apperatuur voor de Livebox aangesloten?

Je up en downstream zien er keurig uit. De waardes die je daaronder noemt daar kunnen we hier niets mee. Die zijn van een server buiten het Orange netwerk en bovendien sterk afhankelijk van de belasting van de server.

Voor meer info over te verwachten snelheden kun je ook even de startpost lezen.

(Owja, de waardes waar je nu een plaatje van hebt gemaakt: Je kunt dat hele ding gewoon kopieren en plakken, zodat we alleen de tekst krijgen. Stukken makkelijker te lezen.)

[ Voor 15% gewijzigd door Nijn op 02-07-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Aan je upstream te zien is de verbinding wel goed, je downstream is wel een stuk minder dan 20mbit maar dat komt waarschijnlijk omdat je simpelweg een stuk verder van de centrale zit dan de 900 meter die jij schat. Eerder rond de 1,5km en dan kloppen je waarden een stuk beter.

[ Voor 12% gewijzigd door The Legend op 03-07-2007 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Ik heb nu sinds enkele dagen Orange ADSL Family met telefonie.
Echter vind ik dat ik nogal wat CRC fouten heb, kan iemand mij een uitleg geven wat deze betekenen en of het er inderdaad erg veel zijn, zo ja wat valt hier aan te veranderen?

Hier mijn waardes:

Status ADSL-lijn: Verbonden
ADSL standaard: G992_5_A
Upstream: 1016 Kb
DownStream: 17892 Kb
Afname Dichtbij: 22.0 (dB) Ver weg : 5.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB) Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller: 747718
Firmware : 0xe15080a
ES-teller van 15 min: 0
CRC-fouten: 40213
ES-teller van 1 dag: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Eximius schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:17:
Echter vind ik dat ik nogal wat CRC fouten heb, kan iemand mij een uitleg geven wat deze betekenen en of het er inderdaad erg veel zijn, zo ja wat valt hier aan te veranderen?

Hier mijn waardes:

Uitleg heb ik al enkele pagina's terug gegeven. Valt niks aan te veranderen. Je suggereert trouwens niet eens een daadwerkelijk probleem met de lijn. CRC fouten kunnen voorkomen en bij sommige wat heviger als bij andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Heb op dit moment ook geen problemen met de lijn.
echter alleen een beetje corrosie op mn ISRA aansluiting. (livebox zit gelijk op ISRApunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
Eximius schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:17:

Hier mijn waardes:

Heb je toevallig ook een accesspoint erachter hangen? Bij mij, zoals ik eerder al schreef, komen de fouten wanneer ik het accesspoint in de ethernet-poort plug. Als ik hem los haal dan stopt het direct.
Oplossing heb ik nog niet gevonden, ik ga vanavond aan de slag met een extra hubje ertussen om te kijken of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
tescione schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:50:
[...]

Heb je toevallig ook een accesspoint erachter hangen? Bij mij, zoals ik eerder al schreef, komen de fouten wanneer ik het accesspoint in de ethernet-poort plug. Als ik hem los haal dan stopt het direct.
Oplossing heb ik nog niet gevonden, ik ga vanavond aan de slag met een extra hubje ertussen om te kijken of dat wat uitmaakt.
Neen, dat is bij mij niet het geval,
Ik heb ISRA punt met recht daarop mijn livebox met telefoon, daarna gaat het naar switch en dan nog naar een andere switch. thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Dan heb je het dus wel aangesloten zoals tescione omschreef. Een accesspoint is een veredelde switch. Wat gebeurd er als je je PC direct aan de livebox hangt zonder tussenkomst van andere apparaten?

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 04-07-2007 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
The Legend schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:51:
Dan heb je het dus wel aangesloten zoals tescione omschreef. Een accesspoint is een veredelde switch. Wat gebeurd er als je je PC direct aan de livebox hangt zonder tussenkomst van andere apparaten?
Zou ik vanavond thuis even doen, de teller loopt nu vrij snel op, dus het is simpel te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

Stuur ik ze een mail voor het annuleren van de livebox, krijg ik dit:

Geachte heer,

Als u de livebox niet wilt gebruiken kunt u deze binnen 7 dagen
annuleren, dit kunt u het best via onze klantenservice via 0900-9515 (EUR
0.20 p/m).

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Bel ik ze op, zegt de medewerker: Ja dat klopt niet. U kunt de livebox niet annuleren.

Daar ging mijn 5 euro..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Nou, weer een negatieve ervaring met Orange vandaag,
Ik heb dus al een tijd last van trage snelheden (zie boven), en besloot vandaag maar eens te bellen. Een andere user had dit ook gedaan en daar was keurig een KPN monteur langsgekomen.

Mijn verhaal:
Om half 4 ongeveer belde ik Orange voor de eerste keer. Ik kreeg zonder wachttijd meteen een medewerker aan de lijn. Dit was een vriendelijke man die er genoeg van af wist, en ook duidelijk mij wilde helpen. Hij zei dat hij een hard reset ging doen, na een kwartiertje moest ik kijken of er verschil was, en was dat er niet dan moest ik de kabel tussen het ISRA punt en de Livebox vervangen. Een vlot gesprek, duidelijk, 5 minuutjes. 1 euro, achja.
De reset deed niets, dus ik het kabeltje vervangen. Ook niets.

Ik besloot voor de tweede keer te bellen, dat had de 1e medewerker ook gezegd als het niets uitmaakte. Dit keer kreeg ik, alweer zonder wachttijden (dat is het positieve nog), een medewerker aan de lijn. Dit keer was het een verveelde man die er niet heel veel van af leek te weten. Ik had uitgelegd dat ik 20 minuutjes geleden een medewerker aan de lijn had gehad en gedaan had wat hij zei, en moest terugbellen. De medewerker bleef maar doorlullen over dat het aan dat kabeltje lag, ook al had ik dat net vervangen. Uiteindelijk was hij ook overtuigd dat het niet aan het kabeltje lag.
De medewerker zei dat er helemaal nog geen hard reset was uitgevoerd, ook al was dat wel gebeurd, conclusie: de vorige medewerker had het niet vermeld in mijn ''dossier''
Hij ging weer een reset uitvoeren, en als dat niets uitmaakte moest ik het ISRA punt openmaken en schoonmaken. Ik keek even op het ISRA punt en daar stond duidelijk op ''Uitsluitend open te maken door medewerkers van PTT''. Ik vertelde dat en hij zei dat ik het toch maar moest doen. Nu had ik hier gelezen dat als ik dat doe ik zelf moet betalen voor de monteur en wist wel beter. Maargoed, hij ging dus weer resetten, ik moest dus ophangen want ik belde via Orange. Gesprek van 11 minuten. 2 euro 20.

De reset maakte dus niets uit, en het ISRA punt was niets aan te zien. Weer bellen. 3e medewerker was op zich wel aardig. Ik had hem duidelijk verteld dat ik al 3 snelheidstests had gedaan, pingtijden door had gegeven aan degene waar ik mee had gemaild, en mijn livebox zo'n 3929 keer had gereset. Tóch moest ik even naar ftp.orange.nl/pub/test gaan en daar iets downloaden. Goed, waarom niet, ook al had ik het gedaan. Daar kreeg ik een snelheid van 650kb/s (terwijl ik op speedtest.bbned, usenet en torrents 0,99mb/s haal :') ) en doorgegeven. Pingtijden naar 194.nogwat.5.5 wilde die ook weten. Hij concludeerde dat de snelheid te laag was (joh!) en ging het doorgeven aan de technische dienst. Die kunnen meer testen dan hij kan.

Kortom: Ik word gek van al die tests en dingen, en ik heb het gevoel dat ik alles 5 keer moet doen en vertellen.

Maar nu word ik gebeld op mijn 06 als ze meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Dan bellen ze binnen 48 uur voor een afspraak thuis.
Die monteur kan ook in de centrale wat testjes gaan doen.

Hopelijk vinden ze de oorzaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 15:23
Orange komt hier erg goedkoop uit de bus en over twee krappe maandjes verloopt mijn huidige abonnement (3 mbit, 35e p/m, planet comfort) en was dus op zoek naar een vervanger.

Nu heb ik toch wat vragen over de modem/router die je bijgeleverd krijgt, nu heb ik een modale kennis van netwerken maar ik snap toch niet precies hoe het werkt. Ik heb het nu zo telefoonlijn->splitter>modem>router>pc's maar bij de Livebox(niet draadloos) is dat dus allemaal ingebouwd? Ik zou heel graag mijn (wlan)router willen blijven gebruiken omdat het best wel een goede is. Kan dat of moet ik dan heel erg moeilijk gaan doen en mijn livebox als hub etc. gebruiken?

Edit\ Toch een beetje verder gelezen (handleidingen van die livebox etc.), kan ik dus gewoon een router op mijn livebox aansluiten zonder extra per pc te betalen -niet dus want je moet zo'n gare setup doorlopen-?

[ Voor 13% gewijzigd door Maks op 04-07-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Maksvr schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:01:
Orange komt hier erg goedkoop uit de bus en over twee krappe maandjes verloopt mijn huidige abonnement (3 mbit, 35e p/m, planet comfort) en was dus op zoek naar een vervanger.

Nu heb ik toch wat vragen over de modem/router die je bijgeleverd krijgt, nu heb ik een modale kennis van netwerken maar ik snap toch niet precies hoe het werkt. Ik heb het nu zo telefoonlijn->splitter>modem>router>pc's maar bij de Livebox(niet draadloos) is dat dus allemaal ingebouwd? Ik zou heel graag mijn (wlan)router willen blijven gebruiken omdat het best wel een goede is. Kan dat of moet ik dan heel erg moeilijk gaan doen en mijn livebox als hub etc. gebruiken?

Edit\ Toch een beetje verder gelezen (handleidingen van die livebox etc.), kan ik dus gewoon een router op mijn livebox aansluiten zonder extra per pc te betalen -niet dus want je moet zo'n gare setup doorlopen-?
De livebox werkt als splitter en modem, niet als router.

Wat je doet is gewoon je router op je livebox, en vanuit die router naar je pc's

dus:
---> PC1

signaal --------> livebox -----------> router --------------> PC2
---> PC3

[ Voor 6% gewijzigd door bóòbó op 04-07-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
PolluxDKB schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:42:
:O
[...]

Wat je doet is gewoon je router op je livebox, en vanuit die router naar je pc's

dus:
---> PC1

---> PC3
Er zit wel een router in. Hoe verklaar je anders al dat NAT gebeuren in dat ding? Je kan het router gedeelte wel 'uitzetten' door hem in bridge mode te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Lekkere Loempia schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:06:
[...]

Er zit wel een router in. Hoe verklaar je anders al dat NAT gebeuren in dat ding? Je kan het router gedeelte wel 'uitzetten' door hem in bridge mode te zetten.
O...dan heb ik niets gezegd :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
PolluxDKB schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:42:
[...]

dus:
---> PC1

---> PC3
Wat jij hier zegt klopt van geen kant. Je tekening klopt wel aardig.

Een modem kan per definitie maar 1 computer aan (uitgaande van het feit dat je bij (vrijwel) geen enkele provider meerdere IP's krijgt). Toch kan de Livebox meerdere computers over WIFI aan. Desnoods samen met een of meerdere computers over ethernet.

De Livebox is dus absoluut wel een (NAT) router. Daar moet je dus ook rekening mee houden als je er een router achter hangt. Port forwardings zullen namelijk helemaal mislopen anders. Immers, als de Livebox een poort niet doorgeeft, dan kun je in je eigen router zo veel forwarden als je wilt, het gaat niet werken.

De Livebox in bridge modus is te doen, maar voor de leek veels te ingewikkeld en bovendien verliest de Livebox die instellingen zodra je de stroom er vanaf haalt. Gevolg is dat je zonder internet zit totdat je de Livebox weer goed instelt.

@Maksvr: Waarom wil je je router behouden? Simpelweg om de kwaliteit, of heeft hij functies die je wilt behouden? Je kunt je router wel achter de Livebox gooien, maar als je dat doet om de kwaliteit helpt het niets. (schakels en ketting enzo). Je voegt alleen een hoop mogelijke defecten toe. In dat geval zou ik je aanraden om een simpele switch voor 10 euro bij Dixons te halen en die tussen de Livebox en je computers te zetten. De Livebox mag dan wel niet beschikken over de benodigde poorten (wat je dus oplost met de switch), maar beschikt over een prima router voor huis-tuin-keukengebruik.

[ Voor 28% gewijzigd door Nijn op 04-07-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Nijn schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:03:
[...]

@Maksvr: Waarom wil je je router behouden? Simpelweg om de kwaliteit, of heeft hij functies die je wilt behouden? Je kunt je router wel achter de Livebox gooien, maar als je dat doet om de kwaliteit helpt het niets. (schakels en ketting enzo). Je voegt alleen een hoop mogelijke defecten toe. In dat geval zou ik je aanraden om een simpele switch voor 10 euro bij Dixons te halen en die tussen de Livebox en je computers te zetten. De Livebox mag dan wel niet beschikken over de benodigde poorten (wat je dus oplost met de switch), maar beschikt over een prima router voor huis-tuin-keukengebruik.
Hij zei (toch?) dat het een WLAN Router is en niet graag 2,95 euro per maand wilt betalen.
Ik denk dat het het simpelst is als de WLAN Router als acces point wordt gebruikt, maar als andere een betere oplossing hebben, zeg t maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Jullie suggereren halsoverkop dat er 3 pc's aanwezig zijn, maar dat is nergens gemeld in zijn verhaal. Even concreet: Als er niet meer dan 2 systemen bekabeld aangesloten moeten worden, dan is de Livebox voldoende. Tenzij je meer poespas nodig hebt qua features (zoals VPN support, draadloos), dan heb je meer nodig. Voor draadloos kan je ook beter iets anders nemen dan het Orange wireless pakket.
Je kan elke router achter de Livebox hangen en dat zal ook niet veel problemen op leveren.....zolang je bij 1 de router functie aanzet. Dat moet niet op 2 zitten, dan krijg je problemen.

Ps. Je kan ook van die all-in-one wonder apparaten halen, zoals deze of deze.

[ Voor 21% gewijzigd door Lekkere Loempia op 04-07-2007 23:42 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.