ik bedoelde eigenlijk da tik nog ff wacht op de bevestigingsbrief, de oude verbinding blijft natuurlijk altijd in tact!.(totdat de nieuwe is opgeleverd)Fout van mijn kant, ik was onduidelijk, sorry daarvoor!:P
Ik heb een vraagje over Orange Family. Ik heb al een tijdje lopen zoeken, maar een duidelijk antwoord heb ik niet kunnen vinden.
Tot voorheen haddden wij Wanadoo/Orange ADSL Lite en we zijn nu overgeschakeld naar Orange Family (zonder telefonie). Kunnen wij nu het abonnement met de KPN voor de telefoonlijn opzeggen of niet?
Tot voorheen haddden wij Wanadoo/Orange ADSL Lite en we zijn nu overgeschakeld naar Orange Family (zonder telefonie). Kunnen wij nu het abonnement met de KPN voor de telefoonlijn opzeggen of niet?
Dat kan wel, maar de huur voor de koperlijn zal doorberekend worden aan jullie.
KPN berekent het door aan Orange en die vraagt het weer terug van jullie.
Enige voordeel is dat je maar 1 factuur krijgt.
En dat Orange het een jaar voor je cadeau doet,of dat was in ieder geval zo toen ik bestelde, scheelt toch weer ongeveer 100 euro waar je iets leuks mee kunt doen.Lizard schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 08:31:
Dat kan wel, maar de huur voor de koperlijn zal doorberekend worden aan jullie.
OK, eigenlijk moet er dus op een of andere manier betaald worden voor die lijn.. Wat zou er gebeuren als ik 'm opzeg bij KPN en 'm niet over laat nemen door Orange? Kan ik dan nog ADSL'en?
Verwijderd
Ik stap nu over van XS4All (te duur voor student, maar was toendertijd het enige mogelijk) naar ADSL Family, blijkt dat hiermee over het algemeen de beste ervaringen zijn.
NU heb ik een KPN lijn en heb ik er in eerste instantie voor gekozen om deze te behouden, nu lijkt het me toch handig om alles op 1 rekening te hebben.
Is het eenvoudig om na aansluiten Orange alsnog over te stappen naar het KPN loze abonnement?
Zit ik dan met ander gezeur? of is het slechts een overname van contract?
NU heb ik een KPN lijn en heb ik er in eerste instantie voor gekozen om deze te behouden, nu lijkt het me toch handig om alles op 1 rekening te hebben.
Is het eenvoudig om na aansluiten Orange alsnog over te stappen naar het KPN loze abonnement?
Ik wil ook overstappen naar Orange Family maar hier is nog geen ADSL2+ beschikbaar, alleen normaal ADSL maar dan kan ik maximaal 4 Mbps halen. Kan ik ergens ADSL2+ aanvragen of bekijken waarneer dit bij mij beschikbaar komt?
Hallo iedereen,
Ik heb vandaag mijn modem pakket binnen gekregen van orange en wil alvast alles instellen aangezien mijn lijn, volgens orange, 20-06-07 werkt. Nu is mijn probleem dat ik helemaal nieuw ben met wireless internet instellen etc.
Mijn vraag is dan ook wat de beste setup is met de door Orange geleverde spullen. Ik heb een Pc en een laptop die ik moet voorzien van internet. Beide zullen draadloos moeten worden verbonden, 1 met de usb dongle van orange (pc) en mijn laptop gewoon via de wireless card die erin zit.
Tot nu toe heb ik mijn livebox aangesloten op de hoofd-telefoonaasluiting (als het goed is) en op het stroom uiteraard, en in de pc zit de dongle. Ik heb ook geen vaste telefoon lijn van de kpn en de monteur van de kpn zou rond de 20ste langskomen
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen, want van de manual van orange word ik niet veel wijzer.
Ik heb vandaag mijn modem pakket binnen gekregen van orange en wil alvast alles instellen aangezien mijn lijn, volgens orange, 20-06-07 werkt. Nu is mijn probleem dat ik helemaal nieuw ben met wireless internet instellen etc.
Mijn vraag is dan ook wat de beste setup is met de door Orange geleverde spullen. Ik heb een Pc en een laptop die ik moet voorzien van internet. Beide zullen draadloos moeten worden verbonden, 1 met de usb dongle van orange (pc) en mijn laptop gewoon via de wireless card die erin zit.
Tot nu toe heb ik mijn livebox aangesloten op de hoofd-telefoonaasluiting (als het goed is) en op het stroom uiteraard, en in de pc zit de dongle. Ik heb ook geen vaste telefoon lijn van de kpn en de monteur van de kpn zou rond de 20ste langskomen
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen, want van de manual van orange word ik niet veel wijzer.
[ Voor 5% gewijzigd door Vighu op 16-06-2007 16:44 ]
Providers geven dat soort informatie vaak niet vrij. Als het beschikbaar komt, staat het vaak bij de postcode check vermeld.GekkeCoen schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:52:
Ik wil ook overstappen naar Orange Family maar hier is nog geen ADSL2+ beschikbaar, alleen normaal ADSL maar dan kan ik maximaal 4 Mbps halen. Kan ik ergens ADSL2+ aanvragen of bekijken waarneer dit bij mij beschikbaar komt?
Dat is niet aan te raden. Orange biedt het nog maar net aan en vaak gaat er dan nog vanalles fout.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:44:
Je moet bij XS4ALL wel opgezeggen. Dat doet Orange niet voor jou.Zit ik dan met ander gezeur? of is het slechts een overname van contract?
Typisch RTFM. Je kan hier een uitgebreide handleiding vinden. Gewoon volgen wat er staat en dan moet het wel lukken.Ace P900 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:54:
Hallo iedereen,
Verwijderd
Klopt, maar ik wacht even op de bevestiging van Orange. Dan weet ik wanneer XS4All eraf kan. Zit ik niet ineens een week zonder ofzo.Lekkere Loempia schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 18:14:
Je moet bij XS4ALL wel opgezeggen. Dat doet Orange niet voor jou.
Fijne reactie, maar ik heb de manual al gelezen alleen hier vind ik niks over terug m.b.t. draadloze internet verbinding zonder usb dongle.Ik weet er, zoals ik al zei, weinig van en zou graag wat meer te weten komen over de mogelijkheden. Hiermee bedoel ik dingen als beveiliging, snelheid etc. Ik wil zoveel mogelijk uit mijn verbinding halen en geen problemen krijgen bijv. dat mijn internet er iedere keer uit ligt. Ook wil ik dat mijn draadloze netwerk niet zichtbaar is voor andere, goed beveiligd is, en ik zou ook graag weten of er een betere manier is om mijn draadloze netwerk te configureren dan met de orange instalatie cd. dit zijn dingen die ik niet kan terug vinden in de manual, en ik hoop dan ook dat ik hier een reactie krijg die me die informatie wel kan geven.
Je vragen zijn van het google kaliber. Daarom krijg je de mededeling RTFM. Hier op GoT wordt enige inzet van je verwacht en worden deze vragen dus zonder pardon afgeschoten. (Dit is dan ook een site voor computerliefhebbers). Ik raad je dus aan om, als je dit soort boodschappen wilt vermeiden, even dit door te lezen: Registratievoorwaarden / korte FAQ. Houd altijd in je achterhoofd dat een Tweaker niet verplicht is tot helpen, het is een gunst. Maar over het algemeen, als je een Tweaker goed en met respect behandeld, kunnen het hele handige wezens zijn.Ik wil zoveel mogelijk uit mijn verbinding halen en geen problemen krijgen bijv. dat mijn internet er iedere keer uit ligt.
Dan moet je je livebox op een goede plaats plaatsen, zodat je niet te veel storing ondervindt.
Ook wil ik dat mijn draadloze netwerk niet zichtbaar is voor andere.
Dat is compleet zinloos. Een draadloos netwerk is per definitie zichtbaar voor iedereen. Als je SSID broadcast uitzet is het inderdaad niet meer zichtbaar in Windows, maar de eerste stap van ieder stukje hack-software is kijken welke netwerken er zijn door de datapacketjes op te vangen. Je maakt het hiermee dus alleen jezelf lastiger. Zelfs een 9 jarig jochie die voor de gein ene hackprogramma download gaat je netwerk vinden zodra die dat programma opstart.
goed beveiligd is
WPA aanzetten en MAC filteren. Daar heb je een web interface voor.
en ik zou ook graag weten of er een betere manier is om mijn draadloze netwerk te configureren dan met de orange instalatie cd.
De Web interface dus. (Of telnet, maar dat doe ik je niet aan)
[ Voor 8% gewijzigd door Nijn op 17-06-2007 15:07 ]
De livebox instellingen voor wifi kun je volgens mij niet veranderen. Je moet dus je wifi kaart zo configureren dat hij met de livebox praat. Dat is met name de wep key inbrengen. Verder moet het mac adres van de pc geregistreerd worden op de livebox. Dat doe je middels het REG knopje op de livebox. Kom je er dan nog niet uit : alle vragen (ook rtfm vragen) mogen gesteld worden op http://orange.gebruikers.eu/forum/index.phpAce P900 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:50:
Ok bedankt voor je reactie, wat ik dus moet hebben is de web interface. Ik ga ermee aan de slag.
Ik ben er denk ik wel uit gekomen was makkelijker dan verwacht toen het eenmaal op gang kwam. Als het goed is heb ik alles nu geconfigureerd en moet het werken. Ik heb zoals geadviseerd WPA gebruikt en mijn MAC adres(sen) toegevoegd zodat alleen die verbinding krijgen. Ik denk dat er niet veel meer is wat ik nog kan doen tenzij er nog extra tweaks of andere dingen zijn die ik kan doen om het te verbeteren. In ieder geval bedankt voor de reacties en als er nog meer dingen zijn die ik kan doen hoor ik het wel.
Je lijn is nog niet opgeleverd he? Wat je kunt testen is of je PC en laptop elkaar kunnen bereiken via WLAN en allebei als default gateway 192.168.1.1 hebben (ipconfig). Dan kun je daarna afwachten tot je lijn opgeleverd is en zou het meteen moeten werken.Ace P900 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:37:
Ik ben er denk ik wel uit gekomen was makkelijker dan verwacht toen het eenmaal op gang kwam. Als het goed is heb ik alles nu geconfigureerd en moet het werken. Ik heb zoals geadviseerd WPA gebruikt en mijn MAC adres(sen) toegevoegd zodat alleen die verbinding krijgen. Ik denk dat er niet veel meer is wat ik nog kan doen tenzij er nog extra tweaks of andere dingen zijn die ik kan doen om het te verbeteren. In ieder geval bedankt voor de reacties en als er nog meer dingen zijn die ik kan doen hoor ik het wel.
Of je nu je nummer meeneemt of niet je moet lijnhuur aan orange betalen zodra je je KPN opzegt.the_bbk schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:34:
OK, eigenlijk moet er dus op een of andere manier betaald worden voor die lijn.. Wat zou er gebeuren als ik 'm opzeg bij KPN en 'm niet over laat nemen door Orange? Kan ik dan nog ADSL'en?
Ik geloof trouwens dat je niet de actiekorting krijgt als je je nummer niet meeneemt.
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Beste tweakers,
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn Orange Livebox omdat ik alleen een bridge nodig heb en geen router. Heeft iemand een idee welk adsl modem ik hiervoor kan gebruiken?
Ik weet ook dat er een bridge setup bestaat voor de livebox zoals in de TS is beschreven maar deze werkt niet echt goed bij mij (elke 2 weken verbinding eruit en weer alles opnieuw doen).
Bedankt.
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn Orange Livebox omdat ik alleen een bridge nodig heb en geen router. Heeft iemand een idee welk adsl modem ik hiervoor kan gebruiken?
Ik weet ook dat er een bridge setup bestaat voor de livebox zoals in de TS is beschreven maar deze werkt niet echt goed bij mij (elke 2 weken verbinding eruit en weer alles opnieuw doen).
Bedankt.
Daar is zat info over te vinden in de diverse topics. De Speedtouch 546 wordt vaak aangeraden. Deze modem's zijn redelijk van kwaliteit en bovendien 2e hands voor 10/15 euro te krijgen omdat de providers ze bij vrijwel alles gratis geven.
offtopic:
Zo te zien ben je nieuw hier (groeten doen we namelijk niet op GoT). Misschien is het handig om even de Registratievoorwaarden / korte FAQ door te nemen. Daar staat onder andere in dat er eigen inzet van je verwacht wordt
Zo te zien ben je nieuw hier (groeten doen we namelijk niet op GoT). Misschien is het handig om even de Registratievoorwaarden / korte FAQ door te nemen. Daar staat onder andere in dat er eigen inzet van je verwacht wordt
Ook de Linksys WAG200G heb ik vaak genoeg genoemd. Daar zit ook nog wireless in. Op marktplaats te krijgen al vanaf 35 euro.Nijn schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:24:
Daar is zat info over te vinden in de diverse topics. De Speedtouch 546 wordt vaak aangeraden. Deze modem's zijn redelijk van kwaliteit en bovendien 2e hands voor 10/15 euro te krijgen omdat de providers ze bij vrijwel alles gratis geven.
offtopic:
Verwijderd
Als je zelf al een goede router hebt zou ik voor een speedtoch gaan.
Met wat geluk koop je een incl lijn splitter en kabeltjes en zo.
Toch handig als je je telefoonlijn als voip-in lijn in wilt zetten icm een spa-3000 of zo.
Werkt hier al een half jaar perfect, bovendien is er een tooltje voor om je intrainwaardes wat te tweaken.
Heeft mij toch 2Mbit extra opgeleverd
Met wat geluk koop je een incl lijn splitter en kabeltjes en zo.
Toch handig als je je telefoonlijn als voip-in lijn in wilt zetten icm een spa-3000 of zo.
Werkt hier al een half jaar perfect, bovendien is er een tooltje voor om je intrainwaardes wat te tweaken.
Heeft mij toch 2Mbit extra opgeleverd
Tip: KPN behouden, belbudget van maken. Is per maand goedkoper dan de linesharing van Orange en je hebt een (stabiele) telefoonverbinding extra!Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:44:
Ik stap nu over van XS4All (te duur voor student, maar was toendertijd het enige mogelijk) naar ADSL Family, blijkt dat hiermee over het algemeen de beste ervaringen zijn.
-------
Belbudget is niet meer goedkoper. Linesharing kost je 9,95 en Belbudget is nu 10,65. Voor die 70 cent heb ik trouwens wel gewoon een BB abo genomen. Kun je iig gebeld worden op een vaste lijn en das weer goedkoper voor de beller.mjl schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:49:
[...]
Tip: KPN behouden, belbudget van maken. Is per maand goedkoper dan de linesharing van Orange en je hebt een (stabiele) telefoonverbinding extra!
[edit]
Kreeg net een mailtje dat de lijn is opgeleverd

Vanavond is testen of er linesync is
[ Voor 17% gewijzigd door The Legend op 19-06-2007 15:26 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
hoe test je dit? mijn lijn is ook al opgeleverd, maar nog geen modem (de 25e) kan ik dit met mijn experiabox van kpn testen?The Legend schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:11:
[...]
Belbudget is niet meer goedkoper. Linesharing kost je 9,95 en Belbudget is nu 10,65. Voor die 70 cent heb ik trouwens wel gewoon een BB abo genomen. Kun je iig gebeld worden op een vaste lijn en das weer goedkoper voor de beller.
[edit]
Kreeg net een mailtje dat de lijn is opgeleverdDit terwijl ik 2 dagen terug een brief heb gehad met een geplande opleverdatum van 29 juni
Vanavond is testen of er linesync is
[ Voor 10% gewijzigd door patrieckske op 19-06-2007 17:06 ]
Zojuist heb ik een brief ontvangen dat mijn ADSL Family abo op 25 juni opgeleverd gaat worden. Dit is allemaal leuk en aardig, tijdens de bestelling had ik aangegeven dat per 11 juli de lijn vrijkomt (Planet) en er op die datum overgeschakeld kan worden. Ergens is er iets fout gelopen tussen de communicatie van adslwinkel.nl en orange.
Via de telefoon werd mij verteld dat deze datum niet naar voren geschoven kon worden
omdat dit een automatisch proces betreft bla bla. Na stevig aandringen voor elkaar dat ze in overleg gaan met Planet om de lijn eerder vrij te geven, en dat ik dan dubbele abonnementskosten ga betalen dat is dan maar mijn probleem
Sta er erg huiverig tegenover dat dit goed gaat komen, ik voorzie een ADSL loze periode tussen 25 juni en 11 juli. Er is een notitie aangemaakt van het gesprek, maar een bevestiging ging niet.Iemand ervaring hiermee, tips?
Via de telefoon werd mij verteld dat deze datum niet naar voren geschoven kon worden

Sta er erg huiverig tegenover dat dit goed gaat komen, ik voorzie een ADSL loze periode tussen 25 juni en 11 juli. Er is een notitie aangemaakt van het gesprek, maar een bevestiging ging niet.Iemand ervaring hiermee, tips?
Tuurlijk, hang gewoon je EB aan de lijn en het line sync of DSL lampje zal gaan branden. Je kunt ook je EB zo configureren dat je er mee online kan met Orange.patrieckske schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:05:
[...]
hoe test je dit? mijn lijn is ook al opgeleverd, maar nog geen modem (de 25e) kan ik dit met mijn experiabox van kpn testen?
Raar trouwens dat in de mail staat dat de verbinding is geleverd terwijl de ADSL Statuschecker nogsteeds op status 2 van 4 staat (bezig met technisch realiseren van de verbinding).
[ Voor 18% gewijzigd door The Legend op 19-06-2007 18:00 ]
Rustig maar hoorJerome! schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:25:
Zojuist heb ik een brief ontvangen dat mijn ADSL Family abo op 25 juni opgeleverd gaat worden. Dit is allemaal leuk en aardig, tijdens de bestelling had ik aangegeven dat per 11 juli de lijn vrijkomt (Planet) en er op die datum overgeschakeld kan worden. Ergens is er iets fout gelopen tussen de communicatie van adslwinkel.nl en orange.
Via de telefoon werd mij verteld dat deze datum niet naar voren geschoven kon wordenomdat dit een automatisch proces betreft bla bla. Na stevig aandringen voor elkaar dat ze in overleg gaan met Planet om de lijn eerder vrij te geven, en dat ik dan dubbele abonnementskosten ga betalen dat is dan maar mijn probleem
![]()
Het overschakelen van ADSL is iets anders dan het vrijmaken van de lijn en er een nieuwe provider op aansluiten.
De nieuwe provider doet bij KPN een aanvraag voor het omzetten van de ADSL verbinding. KPN plant dat vervolgens op een niet te bepalen datum in. (Waneer er een monteur in de buurt is enzo). Die monteur zet de ADSL verbinding in de centrale om. De lijn wordt dus niet eerst vrij gemaakt en daarna weer aangesloten.
Die datum wordt teruggecommuniceerd naar Orange, die jouw vervolgens deze brief stuurt.
Op 25 juni staat er dus een mannetje in je lokale centrale aan je draadjes te rommelen. Die zet gelijk het signaal van Orange erop. Orange is hiervan op de hoogte en zorgt dus ook dat er vanaf 25 juni internet gelevert wordt.
dus het heeft nog geen zin om dit boxje aan te sluiten
want ik heb net de box gekregen yay!
maar snap alleen het aansluiten niet zo rood lampje blijft knipperen bij de @ zal wel te maken hebben met dat het mannetje nog langs moet komen?
want ik heb net de box gekregen yay!
maar snap alleen het aansluiten niet zo rood lampje blijft knipperen bij de @ zal wel te maken hebben met dat het mannetje nog langs moet komen?
En dat mijn Planet Abonnement nog loopt tot 11 juli is niet erg? Ben nog niet helemaal gerustgesteldNijn schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:08:
[...]
Rustig maar hoor
Het overschakelen van ADSL is iets anders dan het vrijmaken van de lijn en er een nieuwe provider op aansluiten.
De nieuwe provider doet bij KPN een aanvraag voor het omzetten van de ADSL verbinding. KPN plant dat vervolgens op een niet te bepalen datum in. (Waneer er een monteur in de buurt is enzo). Die monteur zet de ADSL verbinding in de centrale om. De lijn wordt dus niet eerst vrij gemaakt en daarna weer aangesloten.
Die datum wordt teruggecommuniceerd naar Orange, die jouw vervolgens deze brief stuurt.
Op 25 juni staat er dus een mannetje in je lokale centrale aan je draadjes te rommelen. Die zet gelijk het signaal van Orange erop. Orange is hiervan op de hoogte en zorgt dus ook dat er vanaf 25 juni internet gelevert wordt.
Ja, je mag hem ontbinden wanneer je wilt, maar dan zul je wel moeten blijven betalenJerome! schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:46:
[...]
En dat mijn Planet Abonnement nog loopt tot 11 juli is niet erg? Ben nog niet helemaal gerustgesteld
Ok, dank je wel voor de info. Blijf echter bij mijn punt dat als ik Planet per 11 juli opzeg en Orange per 11 juli aanvraag dat dat ook gebeurd! En niet 3 weken eerder op 25 juni De miscommunicatie ligt duidelijk extern of bij Adslwinkel of Orange, heb die belmiep duidelijk gezegd dat de lijn pas 11 juli vrijkomt.MensionXL schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:43:
[...]
Ja, je mag hem ontbinden wanneer je wilt, maar dan zul je wel moeten blijven betalen(Planet signaal is dan weg, Orange zit er dan op) En de datum heb je zelf geregeld, als ik jou was had ik een weekje speling genomen (zoals ik ook heb gedaan) anders loop je dubbel te betalen en dat schiet ook niet echt op...
Maar goed, ik bespaar nu enkele honderden euro's per jaar dus dan kan dat 3 weken abonnementsgeld er ook nog wel af.
Dan had je de voorwaarden moeten lezen voordat je het ondertekende.
De miscommunicatie ligt bij jouw. KPN werkt zo, daar kan noch Planet noch Orange iets aan veranderen. Wees blij dat er tegenwoordig vrijwel naadloos geswitched kan worden. Vroeger had je dagen zonder gezeten.
De miscommunicatie ligt bij jouw. KPN werkt zo, daar kan noch Planet noch Orange iets aan veranderen. Wees blij dat er tegenwoordig vrijwel naadloos geswitched kan worden. Vroeger had je dagen zonder gezeten.
[ Voor 69% gewijzigd door Nijn op 19-06-2007 20:05 ]
Eerder weken.Nijn schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:02:
Lijn vrijmaken (dait kon al meer dan een week duren als je pech had)
en pas dan kon je nieuwe aanvraag doen. Dat duurder dan ook weer een week of 3.
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Ok, het is helder nu, ben iets te goeder trouw geweest over de telefonische bestelling, wijze les voor de volgende keer niet alles te geloven wat men toezegd, en me houden aan de voorwaarden.Nijn schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:02:
Verwijderd
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de prijs/kwaliteit verhouding.
23 euro in de maand voor 1.7 mb/sec downloaden
Heb geen problemen met aanvraag/installatie gehad. Alles werd netjes op tijd opgeleverd.
Het eerste wat ik heb gedaan is de LiveBox vervangen door een LinkSyS ADSL2+ router/modem geval. Wat een lelijk ding is die LiveBox
Heb geen problemen met aanvraag/installatie gehad. Alles werd netjes op tijd opgeleverd.
Het eerste wat ik heb gedaan is de LiveBox vervangen door een LinkSyS ADSL2+ router/modem geval. Wat een lelijk ding is die LiveBox
Even nog voor iedereen, die de Livebox met een ander modem heeft vervangen:Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:53:
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de prijs/kwaliteit verhouding.
Wel de Livebox met alle toebehoren netjes in doos bewaren. Als jij de boel opzegt, dan gaan ze het spul terugeisen. Anders krijg je namelijk een behoorlijke boete aan jouw broek (iets van 129 euro volgens mij).
Just a reminder
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik het wel een mooi ding vind. Heb echter al wel de aangeraden Linksys WAG200G aangeschaft. Zit nog met een huisgenoot die ook graag mag downloaden.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:53:
Moet zeggen dat ik al een hoop wijzer ben geworden met dank aan dit topic.
Wat is de reden om de LiveBox te vervangen? Is die zo slecht dan of werkt de combinatie met VoIP zo beroerd? Heb de LiveBox gisteren ontvangen en kan wel zeggen dat het er redelijk "el cheapo" uit ziet.
Schakelaar voor "light" werkt niet; geeft dat een lightshow? Ook wordt ie aan de andere kant van de leds behoorlijk warm; de stekkervoeding nauwelijks.
Heb er ook een PCMCIA Wireless kaartje in geschoven en die had na het uitnemen al een vette kras; I was not amused....
Schakelaar voor "light" werkt niet; geeft dat een lightshow? Ook wordt ie aan de andere kant van de leds behoorlijk warm; de stekkervoeding nauwelijks.
Heb er ook een PCMCIA Wireless kaartje in geschoven en die had na het uitnemen al een vette kras; I was not amused....
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Voor VOIP moet je hem verplicht gebruiken, want geen enkele ander modem kan de configuratie opvragen. Hij ziet er el cheapo uit en hij functioneert ook el cheapo. Duidelijk een groot massa product wat goedkoop gefabriceerd moest worden (vandaar die 1 euro per maand). Als je veel verkeer er doorheen jaagt, dan wil hij nog wel eens over de kop gaan.OgWok schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:37:
Wat is de reden om de LiveBox te vervangen? Is die zo slecht dan of werkt de combinatie met VoIP zo beroerd? Heb de LiveBox gisteren ontvangen en kan wel zeggen dat het er redelijk "el cheapo" uit ziet.
Voor de simpele gebruiker is hij wel oke en stabiel genoeg. Voor de heavy user die wel wat meer verwacht is dat ding totaal niet geschikt in mijn optiek.
Verwijderd
och was dat bij mij ook maar zo. Mijn kpn adsl only lijn werd op 8 juni al afgesloten ( geen linesync meer) en op de 13e juni werd orange pas geleverd, ten minste toen pas linesync. Terwijl ik de livebox op diezelfde 8 juni ontvangen heb.Nijn schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:02:
Zo zie je maar dat niet elke overstap naadloos werkt. Ik heb op 8 juni zowel de ST 716 als de Livebox getest maar geen van beiden hadden linesync. Pas op de 13e kreeg mijn livebox zowaar linesync.
Kpn kon er niets aan doen, orange kon er niets aan doen, maar ja je laat de klant wel 6 dagen zonder internet zitten, maar wel door moeten betalen...
Maar ach het werkt inmiddels. Alleen met een abominabele upload snelheid van maar 15 KB/s. Gewoon dezelfde bekabeling gebruikt als ik bij direct adsl gebruikte en daar haalde ik makkelijk 85 -90 KB/sec (768 kbits max) Maar sinds die livebox er hangt is het slecht. Modem traint ook maar in op 128kbit upload. Download is wel ok, maar die upload is om te huilen zo slecht, terwijl lijn metingen aangeven dat ik de 1mbit moet kunnen halen. Maw mijn kennismaking met Orange begint erg slecht..
Vandaag stond de postbode aan de deur met een Livebox. Heb het geval aan mijn laptop gehangen en zover ik kon zien functioneerde alles normaal. Even wachten nog tot maandag en dan ga ik over.
Mijn vraag is: in Frankrijk gebruikt men 3202_2402C8 firmware. In dit draadje zie ik dat Stimey bezig is geweest met een zoektocht of deze geschikt was, maar ik zie daar geen vervolg op.
In zie dat men in Frankrijk ook van dezelfde ADSL standaard G992_1_A en G992_5_A gebruikt maakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo te zien gebruiken zij hetzelfde protocol (H.323) voor VOIP. Is het vrij eenvoudig om met de rescue tool op de CD terug te gaan naar een NL versie na flashen? Ben erg benieuwd
Of is het gevolg dat deze iedere week over zijn nek gaat als deze gaat zoeken naar updates? Begrijp dat het niet geheel risicoloos is en ga niet direct aan de slag, maar toch.
Mijn vraag is: in Frankrijk gebruikt men 3202_2402C8 firmware. In dit draadje zie ik dat Stimey bezig is geweest met een zoektocht of deze geschikt was, maar ik zie daar geen vervolg op.
In zie dat men in Frankrijk ook van dezelfde ADSL standaard G992_1_A en G992_5_A gebruikt maakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo te zien gebruiken zij hetzelfde protocol (H.323) voor VOIP. Is het vrij eenvoudig om met de rescue tool op de CD terug te gaan naar een NL versie na flashen? Ben erg benieuwd
Of is het gevolg dat deze iedere week over zijn nek gaat als deze gaat zoeken naar updates? Begrijp dat het niet geheel risicoloos is en ga niet direct aan de slag, maar toch.
[ Voor 11% gewijzigd door Jerome! op 20-06-2007 22:17 ]
Een vervelend verhaal en ik zal de eerste zijn om toe te geven dat migraties niet altijd perfect verlopen. Echter, de overgrote meerderheid van de migraties verloopt keurig. (Maar dat lees je hier niet). Blijkbaar heeft de KPN monteur op 8 juni een fout uitgehaald door je Orange verbinding niet (goed) aan te sluiten.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:30:
[...]
och was dat bij mij ook maar zo. Mijn kpn adsl only lijn werd op 8 juni al afgesloten ( geen linesync meer) en op de 13e juni werd orange pas geleverd, ten minste toen pas linesync. Terwijl ik de livebox op diezelfde 8 juni ontvangen heb.
Zo zie je maar dat niet elke overstap naadloos werkt. Ik heb op 8 juni zowel de ST 716 als de Livebox getest maar geen van beiden hadden linesync. Pas op de 13e kreeg mijn livebox zowaar linesync.
Kpn kon er niets aan doen, orange kon er niets aan doen, maar ja je laat de klant wel 6 dagen zonder internet zitten, maar wel door moeten betalen...
Maar ach het werkt inmiddels. Alleen met een abominabele upload snelheid van maar 15 KB/s. Gewoon dezelfde bekabeling gebruikt als ik bij direct adsl gebruikte en daar haalde ik makkelijk 85 -90 KB/sec (768 kbits max) Maar sinds die livebox er hangt is het slecht. Modem traint ook maar in op 128kbit upload. Download is wel ok, maar die upload is om te huilen zo slecht, terwijl lijn metingen aangeven dat ik de 1mbit moet kunnen halen. Maw mijn kennismaking met Orange begint erg slecht..
Wat betreft je upstream, daar zou ik Orange over bellen, want dat ligt natuurlijk redelijk ver onder het limiet. Is je downstream wel goed? Hoe dan ook, Orange zal je hiermee verder kunnen helpen, danwel door een monteur te sturen, danwel door het abbonoment te verlagen. Houd er wel rekening mee dat ADSL (je oude directadsl verbinding) iets anders is dan ADSL2+ (Orange). Daar kan natuurlijk (in combinatie met slechte bekabeling) ook een verschil in zitten. Probeer dus zowiezo de bekabeling bij jouw nog even te vervangen / na te lopen.
Nou daar heb ik hier geen last van, heb bij mijn vader & moeder een livebox staan(2 dus).Lekkere Loempia schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:20:
[...]
Als je veel verkeer er doorheen jaagt, dan wil hij nog wel eens over de kop gaan.
Nooit problemen, gister nog 2 *kuch*torrents*kuch* binnengehaald met 300 kb down en 100 kb up.
Kon nog gewoon internetten, en hij blijf gewoon heerlijk stabiel:D
Der is niks mis met die Livebox vindt ik!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
ach als medewerker van het grote kpn ben ik wel wat gewend hoor dat er mis kan gaanNijn schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 02:33:
[...]
Een vervelend verhaal en ik zal de eerste zijn om toe te geven dat migraties niet altijd perfect verlopen. Echter, de overgrote meerderheid van de migraties verloopt keurig. (Maar dat lees je hier niet). Blijkbaar heeft de KPN monteur op 8 juni een fout uitgehaald door je Orange verbinding niet (goed) aan te sluiten.
Wat betreft je upstream, daar zou ik Orange over bellen, want dat ligt natuurlijk redelijk ver onder het limiet. Is je downstream wel goed? Hoe dan ook, Orange zal je hiermee verder kunnen helpen, danwel door een monteur te sturen, danwel door het abbonoment te verlagen. Houd er wel rekening mee dat ADSL (je oude directadsl verbinding) iets anders is dan ADSL2+ (Orange). Daar kan natuurlijk (in combinatie met slechte bekabeling) ook een verschil in zitten. Probeer dus zowiezo de bekabeling bij jouw nog even te vervangen / na te lopen.
edit: dit zijn de adsl waardes uit het modem
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 136 Kb
DownStream 6776 Kb
Afname Dichtbij : 41.5 (dB)
Ver weg : 23.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 61636
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 8261
ES-teller van 1 dag 0
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 12:00 ]
Hoi,
heb eergisteren de livebox binnen gekrgen. Heb ADSL Family+ telefonie.
Nu dacht ik dat ik boven ook 2 telefoonstekkerdozen had,maar daar zit, nu naar blijkt, geen signaal op. Heb de pc daarom toen maar even naar beneden gehaald. Modem op hoofdtelefooncontact aangesloten en werkt perfect. Maar ja, vriendinlief is niet zo blij met een pc op de salontafel en om de goede vrede te bewaren, zal de pc dan ook weer naar boven gaan.
Ik wil nu dan ook van een draadloze verbinding gebruik gaan maken.Voordat ik daarvoor spullen ga aanschaffen, wil ik jullie graag een paar dingen vragen:
- wat is het beste punt om de modem aan te sluiten?
De modem is nu dus aangesloten op het hoofdcontact. Dit punt ligt precies onder de kamer waar de pc komt te staan. Er zit dus alleen een plafond tussen. Of blijft dan ook het beste punt om de modem aan te sluiten het ISRA-punt? Want als ik dat doe, dan staat de modem verder weg en moet het signaal door meerdere muren heen.
-wat is de beste optie voor draadloos?
Als ik voor een van de PMCIA kaarten ga, die in de openingspost worden genoemd, heb ik dan ook nog apart een signaalontvanger nodig voor in m'n pc? Of zit die al bij de PMCIA-kaart? Zo, nee, waar moet ik dan op letten als ik er 1 koop? Of maakt dat niet zoveel uit?
Of raden jullie me een andere draadloze optie aan?
Hopelijk heeft 1 van jullie of meerdere een antwoord op mijn vragen!
Alvast bedankt.
Nu dacht ik dat ik boven ook 2 telefoonstekkerdozen had,maar daar zit, nu naar blijkt, geen signaal op. Heb de pc daarom toen maar even naar beneden gehaald. Modem op hoofdtelefooncontact aangesloten en werkt perfect. Maar ja, vriendinlief is niet zo blij met een pc op de salontafel en om de goede vrede te bewaren, zal de pc dan ook weer naar boven gaan.
Ik wil nu dan ook van een draadloze verbinding gebruik gaan maken.Voordat ik daarvoor spullen ga aanschaffen, wil ik jullie graag een paar dingen vragen:
De modem is nu dus aangesloten op het hoofdcontact. Dit punt ligt precies onder de kamer waar de pc komt te staan. Er zit dus alleen een plafond tussen. Of blijft dan ook het beste punt om de modem aan te sluiten het ISRA-punt? Want als ik dat doe, dan staat de modem verder weg en moet het signaal door meerdere muren heen.
Als ik voor een van de PMCIA kaarten ga, die in de openingspost worden genoemd, heb ik dan ook nog apart een signaalontvanger nodig voor in m'n pc? Of zit die al bij de PMCIA-kaart? Zo, nee, waar moet ik dan op letten als ik er 1 koop? Of maakt dat niet zoveel uit?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Het wordt over het algemeen aangeraden om het modem zo dicht mogelijk bij het isra punt te plaatsen. Dit ivm met kwaliteit met name van de telefonie. Dat wil overigens niet zeggen, dat het niet prima functioneert als je het modem op de eerste wcd in huis aansluit. Dit zou afhankelijk van het type bekabeling en de afstand moeten zijn.nanna schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:02:
Hoi,
Alvast bedankt.
De beste optie voor draadloos is zo min mogelijk muren ertussen. Hoe dichterbij en hoe minder muren hoe beter het signaal.
Je hebt altijd een ontvanger bij je pc nodig. De pcmcia kaart in de livebox is slechts de zender. Je hebt dan een ontvanger bij de pc nodig. Over het algemeen maakt het niet zo veel uit welk merk je koopt als adapter, maar ook hier geldt wel vaak, hoe duurder hoe betrouwbaarder.
Same here. Kheb werkelijk nog nooit problemen met de livebox gehad die meer vergden dan een restart. De laatste 6-7 maanden zijn ook die niet meer voorgekomen. But then again kunnen we ook de happy few zijn die een goed exemplaar hebben gekregen. Anyways, ben tevreden over de verbinding en de snelheid en dat mag ook wel eens gezegd worden. alleen jammer van de trage nieuwsgroepenNooit problemen, gister nog 2 *kuch*torrents*kuch* binnengehaald met 300 kb down en 100 kb up.
Problemen met de Livebox komen door grote hoeveelheden connecties. De mensen die klagen over de Livebox doen dat vaak om de volgende redenen:
1. Weinig / slechte instelmogelijkheden, geen goede bridge
2. Geschiedenis van het apperaat
3. Veels te veel connecties door slechte instelling (P2P) software.
Punt 1 is natuurlijk volkomen terecht. Punt 2 vindt ik wat minder. Het ding heeft problemen gehad maar is inmiddels goed stabiel. Punt 3, tja, de Livebox kan niet al te veel verbindingen aan, maar dat is hetzelfde als bij veel andere consumentenmodems. Hij loopt dus vast als je je software niet goed ingesteld hebt, net als velen andere goedkopere modems. Hij kan absoluut niet tippen aan de duurdere modems, maar voor een goedkoop modem is het een prima ding.
Punt 1 is natuurlijk volkomen terecht. Punt 2 vindt ik wat minder. Het ding heeft problemen gehad maar is inmiddels goed stabiel. Punt 3, tja, de Livebox kan niet al te veel verbindingen aan, maar dat is hetzelfde als bij veel andere consumentenmodems. Hij loopt dus vast als je je software niet goed ingesteld hebt, net als velen andere goedkopere modems. Hij kan absoluut niet tippen aan de duurdere modems, maar voor een goedkoop modem is het een prima ding.
Allereerst hartstikke bedankt voor je snelle en duidelijke respons.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:16:
[...]
Het wordt over het algemeen aangeraden om het modem zo dicht mogelijk bij het isra punt te plaatsen. Dit ivm met kwaliteit met name van de telefonie. Dat wil overigens niet zeggen, dat het niet prima functioneert als je het modem op de eerste wcd in huis aansluit. Dit zou afhankelijk van het type bekabeling en de afstand moeten zijn.
De beste optie voor draadloos is zo min mogelijk muren ertussen. Hoe dichterbij en hoe minder muren hoe beter het signaal.
Je hebt altijd een ontvanger bij je pc nodig. De pcmcia kaart in de livebox is slechts de zender. Je hebt dan een ontvanger bij de pc nodig. Over het algemeen maakt het niet zo veel uit welk merk je koopt als adapter, maar ook hier geldt wel vaak, hoe duurder hoe betrouwbaarder.
Ik ga het dan wel eerst even proberen op de eerste wcd. Mocht ik dan tevreden zijn met het resultaat, laat ik het mooi zo.
En anders zit ik de livebox zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt. En bekijk ik hoe de verbinding dan is.
Heb ik van het weekend in ieder geval iets te doen....
Nijn, mooi overzicht. Ik kan mij hier ook helemaal in vinden. Misschien kan dit in de TS gezet worden. Volgens mij hebben meerdere deze vraag, aangezien ik het wel vaker voorbij zie komen betreft de kwaliteit van de Livebox.Nijn schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:32:
Problemen met de Livebox komen door grote hoeveelheden connecties. De mensen die klagen over de Livebox doen dat vaak om de volgende redenen:
Nou dan zou ik toch maar eens een andere tracker gaan zoeken als ik jou wasdennus2006 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:38:
[...]
Nou daar heb ik hier geen last van, heb bij mijn vader & moeder een livebox staan(2 dus).
Nooit problemen, gister nog 2 *kuch*torrents*kuch* binnengehaald met 300 kb down en 100 kb up.
Je zou de waardes eens op kunnen schrijven, als je Livebox op de hoofd wcd is aangesloten (even je vriendin lief aankijken)nanna schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:02:
Hoi,
Als er boven wel een wcd zit, maar niet aangesloten is, zou je kunnen kijken of er in die wcd een pijpje zit dat in de muur naar de wcd beneden gaat. (was bij mij wel zo).
Als dat zo is trek je door die pijp een telefoonkabel, en sluit je je Livebox boven aan.
Zo kun je bekijken, of je veel verlies hebt door die extra lengte, en.......staat je Livebox mooi boven, en hoef je niet draadloos te werken.
..of je trekt door die loze leiding een netwerkkabel en zet je Livebox gewoon beneden neer en je PC boven. Geen signaal verlies en geen draadloze verbinding nodigTifKag schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:02:
[...]
Je zou de waardes eens op kunnen schrijven, als je Livebox op de hoofd wcd is aangesloten (even je vriendin lief aankijken)
Als er boven wel een wcd zit, maar niet aangesloten is, zou je kunnen kijken of er in die wcd een pijpje zit dat in de muur naar de wcd beneden gaat. (was bij mij wel zo).
Als dat zo is trek je door die pijp een telefoonkabel, en sluit je je Livebox boven aan.
Zo kun je bekijken, of je veel verlies hebt door die extra lengte, en.......staat je Livebox mooi boven, en hoef je niet draadloos te werken.
Ik had de LB ook Dinsdag gekregen en deze meteen aangesloten maar werkte nog niet,
ik heb wel dat mijn telefoon al is afgesloten gaat meteen naar de voice mail, terwijl die
Officieel morgen pas overgaat (hadeen brief waarin stond de 19e) maar dit moest volges de helpdesk de 22e zijn... Maandag zou ik ook moeten kunnen internetten...
Ben eens benieuwd dan!
ik heb wel dat mijn telefoon al is afgesloten gaat meteen naar de voice mail, terwijl die
Officieel morgen pas overgaat (hadeen brief waarin stond de 19e) maar dit moest volges de helpdesk de 22e zijn... Maandag zou ik ook moeten kunnen internetten...
Ben eens benieuwd dan!
En naast die fouten kan je ook nog eens de edit knop niet vinden. Volgende keer gewoon het huidige bericht wijzigen. Voorkomt een hoop rotzooi in een topic.
Jongen er is geen probleem als mijn upload zo hoog staat, we kunnen met 3 man nog snel internetten in het huis.MensionXL schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:57:
[...]
Nou dan zou ik toch maar eens een andere tracker gaan zoeken als ik jou was(Verder zou ik als ik jou was je upload snelheid wat verlagen
zo'n 10 tot 20% onder je maximum in de praktijk. en als je echt je verbinding volledig wilt benutten, je upload speed zo laag mogelijk zetten want een hoge upload bederft je download speed.)
En wat is er met die tracker?
Wat is op dit moment de nieuwste firmware?
Gisteravond net na 11-en rebootte mijn modem en was ongeveer 30 minuten offline en druk aan het knipperen.
hopelijk zijn mijn vele disconnects nu echt opgelost!
Gisteravond net na 11-en rebootte mijn modem en was ongeveer 30 minuten offline en druk aan het knipperen.
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Er liep al een telefoonlijn door naar boven, was slechts een kwestie van even de juiste draadjes te verbinden.TifKag schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:02:
[...]
Je zou de waardes eens op kunnen schrijven, als je Livebox op de hoofd wcd is aangesloten (even je vriendin lief aankijken)
Dit waren de waarden toen de livebox nog beneden stond:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 640 Kb
DownStream 9972 Kb
Afname Dichtbij : 28.4 (dB)
Ver weg : 11.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
HEC-teller 368
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 27
ES-teller van 1 dag 0
En vervolgens livebox naar boven verplaatst:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 648 Kb
DownStream 10232 Kb
Afname Dichtbij : 28.5 (dB)
Ver weg : 11.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Er is dus geen sprake van signaalverlies, maar van signaalwinst.
Wat vinden jullie trouwens sowieso van de waarden? Volgens de verschillende sites om de afstand naar de centrale te berekenen, zou de afstand zo'n 800 meter zijn.
Als ik nu de afstand dichtbij deel door de weerstand van koper, kom ik op zo'n 2,2 km uit. Vind ik toch wel een groot verschil. Hebben jullie daar een verklaring voor?
Ja. De afstand die jij meet op internet is de hemelsbrede afstand gemeten door een routeplanner achtig iets. De koperkabel die in de grond ligt trekt zich daar vrij weinig van aan en kan best 3 rondjes om je huis maken om vervolgens 7 huizen verderop via een omweg naar de wijkcentrale te lopen. Kortom; gemeten waardes op internet zeggen niet zoveel over de werkelijke afstand tot de centrale.
Verwijderd
Een andere reden om de livebox te vervangen is het bereik van de wifi. Op de orange site zeggen ze max 10 meter en met muren heeft de modem problemen. De ADSL modem/router van linksys is hier een stuk beter in. Het kost je een keertje 45 euro maar het scheelt je 3 auro in de maand (of zelf een kaartje kopen)
Verder is de livebox vrij "groot".
De linksys die nu bij mij draait:
http://paradigit.nl/info.php?group=17&art=10010605
Verder is de livebox vrij "groot".
De linksys die nu bij mij draait:
http://paradigit.nl/info.php?group=17&art=10010605
Ik heb mijn livebox ook vervangen door een speedtouch 780wl. Maar ik ben bang dat ik de livebox weer terug moet hangen, want de speedtouch traint in op 2Mbit down en 640Kbit up op ADSL2+, op ADSL1 kom ik nog aan een "nette" 8,8Mbit down en 900Kbit up. Maar dat in vergelijk met de 15Mbit down en 1020Kbit up die de livebox haalt...
Nu nog een router vind met VOIP & FXO en dan de livebox bridgen. kijken wat dat doet. Nadeel: moet ik weer wat aanschaffen. Ga ook eens stoeien met de DMT tool voor de speedtouch; moet ik wel even downgraden (weet iemand toevallig waar ik oude firmwares kan downloaden van speedtouch?)
Nu nog een router vind met VOIP & FXO en dan de livebox bridgen. kijken wat dat doet. Nadeel: moet ik weer wat aanschaffen. Ga ook eens stoeien met de DMT tool voor de speedtouch; moet ik wel even downgraden (weet iemand toevallig waar ik oude firmwares kan downloaden van speedtouch?)
Ik zou eerst toch maar eens proberen je Speedtouch goed te configureren of de firmware te updaten, want hij werkt bij ons perfect i.c.m. Orange (traint in op 17500kbit/s download).
heel dat "30 cm bij je ISRA" gedoe vind ik al zo'n onzin.
Als je kabels en met name je verbinding goed zijn, maakt het geen kont uit of er 1 of 20 meter kabel tussen zit.
Bij de een ligt er 6 meter kabel vóór het ISRA punt, en bij de ander misschien wel 60.
mijns inziens puur een indek verhaal.
ik heb geneens een ISRA
downstream van 18080 Kb.
Hiervoor had ik ADSL 2+ en had ik een downstream van ruim 21500 Kb. (ander modeom)
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Als je gewoon goede telefoonkabel gebruikt maakt het niet veel uit nee. Dikke ronde telefoonkabel of UTP werkt prima. Gebruik je echter platte Gamma telefoonkabel dan wordt het een ander verhaal.paQ schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:29:
[...]
heel dat "30 cm bij je ISRA" gedoe vind ik al zo'n onzin.
Als je kabels en met name je verbinding goed zijn, maakt het geen kont uit of er 1 of 20 meter kabel tussen zit.
Bij de een ligt er 6 meter kabel vóór het ISRA punt, en bij de ander misschien wel 60.
mijns inziens puur een indek verhaal.
ik heb geneens een ISRAen ik denk dat mijn modem pas na een meter of 25 kabel is aangesloten.
downstream van 18080 Kb.
Hiervoor had ik ADSL 2+ en had ik een downstream van ruim 21500 Kb. (ander modeom)
akkoord...
het is alleen als je de eerste lijn helpdesk vertelt dat je nog 30 meter kabel ertussen hebt, je bij voorbaat al als schuldige wordt aangewezen en het probleem 'daar wel in zal zitten'
het is alleen als je de eerste lijn helpdesk vertelt dat je nog 30 meter kabel ertussen hebt, je bij voorbaat al als schuldige wordt aangewezen en het probleem 'daar wel in zal zitten'
En daar zit precies het knelpunt. De meeste gebruiken een platte telefoonkabel (rond is een stuk duurder en krijg je er dus nooit bij). Vaak merk je dan wel degelijk verschil in de lengte. Vooral als het in de meters zit. Een meter meer zal niet uitmaken, maar een meter of 20 zal dan wel degelijk invloed hebben. Ik hou het meestal kort, dan heb je ook geen conflict met de helpdesk. Het is heel simpel: zolang je het dan te lang hebt, dan helpen ze je gewoon niet verder. Voor een gevorderde maakt het niet zo uit, maar een noob staat voor mission impossible.The Legend schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:36:
[...]
Als je gewoon goede telefoonkabel gebruikt maakt het niet veel uit nee. Dikke ronde telefoonkabel of UTP werkt prima. Gebruik je echter platte Gamma telefoonkabel dan wordt het een ander verhaal.
* The Legend is 1e lijns helpdeskpaQ schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 09:50:
akkoord...
Maar je hebt gelijk, dat wetende is het dan trouwens ook handig om gewoon te zeggen dat je 1 meter kabel er tussen hebt. Als je zelf hebt getest dat het signaal geen spat anders is direct op het ISRA als met je 20 meter kabel er tussen zeg dan gewoon dat je bovenop 't ISRA zit met je modem
Een upstream onder de 1000 kb duidt meestal op lijnproblemen. De helpdesk is daar wel gevoelig voor.
* paQ is iig blij met de verbinding tot nog toe na alle ellende in de aanvraagprocedure, foutieve opplevering, en een helpdesk die steeds niks voor je kan betekenen...
Uiteindelijk heb ik na het laatste zeer onbevredigende telefoontje met de helpdesk (lijn werkte na oplevering nog steeds niet en ik werd binnen 2 weken gebeld voor een afspraak
) een gepeperde mail gestuurd (reply aan bevestigings mail) met daarin alles opgesomd. Hoe vaak alles al niet was uitgesteld en ik nu nog steeds er naar kan fluiten.
Ik klik op verzend, en 4 minuten later werd ik gebeld voor een spoedopdracht monteur
Monteur kwam de volgende dag al "je hebt geen lijntje"
joh
"effe buiten een lijntje erop doen"
opgelost.
toch ook wel knap...
iemand komt je ISDN afsluiten
die gaat weg
de dag erna komt iemand zogenaamd een pots aansluiten
die gaat weg
er moet vervolgens opnieuw iemand komen want die ervoor had het niet goed gedaan
en gaat weer weg
wat een tijd
wat een geld
wat een manuren voor iets wat letterlijk 3 keer zo snel en goedkoop had gekund.
affijn... 6 weken na aanvraag dan eindelijk mijn aansluiting
(30 meter van de ISRA
)
Uiteindelijk heb ik na het laatste zeer onbevredigende telefoontje met de helpdesk (lijn werkte na oplevering nog steeds niet en ik werd binnen 2 weken gebeld voor een afspraak
Ik klik op verzend, en 4 minuten later werd ik gebeld voor een spoedopdracht monteur
Monteur kwam de volgende dag al "je hebt geen lijntje"
joh
"effe buiten een lijntje erop doen"

opgelost.
toch ook wel knap...
iemand komt je ISDN afsluiten
die gaat weg
de dag erna komt iemand zogenaamd een pots aansluiten
die gaat weg
er moet vervolgens opnieuw iemand komen want die ervoor had het niet goed gedaan
en gaat weer weg
wat een tijd
wat een geld
wat een manuren voor iets wat letterlijk 3 keer zo snel en goedkoop had gekund.
affijn... 6 weken na aanvraag dan eindelijk mijn aansluiting
En nu heb ik om de 10 minuten een disconnect te pakken....arjants schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:13:
Wat is op dit moment de nieuwste firmware?
Het mdoem is dan nog wel bereikbaar maar geeft rare waarden:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 680 Kb
DownStream 4060 Kb
Afname Dichtbij : 35.2 (dB)
Ver weg : 22.1 (dB)
HEC-teller 55
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 12
ES-teller van 1 dag 0
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Duidelijk lijnproblemen met een upstream < 1000 kb. Thuis alles goed nakijken en dan de helpdesk bellen dus. O ja, hebben de buren net adsl gekregen ?
Net maar eens gebeld met orange nav mijn vele disconnects en slechte verbindingswaarden.
De helpdesk heeft op afstand het modem uitgelezen en zag inderdaad erg slechte waardes.
Er is nu een call aangemaakt om een lijnmeting te doen en evt een monteur langs te sturen.
Hopelijk snel weer een stabiele verbinding!
De helpdesk heeft op afstand het modem uitgelezen en zag inderdaad erg slechte waardes.
Er is nu een call aangemaakt om een lijnmeting te doen en evt een monteur langs te sturen.
Hopelijk snel weer een stabiele verbinding!
[ Voor 77% gewijzigd door arjants op 25-06-2007 13:37 ]
Vrijdag is mijn lijn opgeleverd en ik moet zeggen dat ik na het lezen van de vele topics toch redelijk bang was gemaakt over de vele slechte ervaringen. Maar als ik mijn statistieken er op nasla dan mag ik volgens mij niet klagen.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19668 Kb
Afname Dichtbij : 14.7 (dB)
Ver weg : 2.0 (dB)
Ver weg : 17 (dB)
HEC-teller 9
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
Het vreemde is dat als ik de verschillende snelheidsmetingen doe dan kom ik uit op een maximum van 1250 kB/s. Maar als ik bijvoorbeeld het nieuwste filmpje over de iphone van apple.com download dan gaat dat met een snelheid van 2100 kB/s. Vreemd, maar wat ik al zei , mij hoor je niet klagen!
Verder heb ik de standaard livebox besteld, maar ik wil eigenlijk toch draadloos gaan met mijn laptop. Wat raden jullie aan? De genoemde pcmcia-kaarten uit de SP, of gewoon de wifi-set van Orange bestellen?
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19668 Kb
Afname Dichtbij : 14.7 (dB)
Ver weg : 2.0 (dB)
Ver weg : 17 (dB)
HEC-teller 9
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
Het vreemde is dat als ik de verschillende snelheidsmetingen doe dan kom ik uit op een maximum van 1250 kB/s. Maar als ik bijvoorbeeld het nieuwste filmpje over de iphone van apple.com download dan gaat dat met een snelheid van 2100 kB/s. Vreemd, maar wat ik al zei , mij hoor je niet klagen!
Verder heb ik de standaard livebox besteld, maar ik wil eigenlijk toch draadloos gaan met mijn laptop. Wat raden jullie aan? De genoemde pcmcia-kaarten uit de SP, of gewoon de wifi-set van Orange bestellen?
Een draadloos router van bv. Linksys kopen en die instellen als wireless AP
[ Voor 6% gewijzigd door The Legend op 24-06-2007 10:37 ]
Voor die set moet je nog eens 3 euro per maand extra betalen. Linksys is goed, als je veel toeters en bellen nodig hebt. Daar betaal je nog wel zo'n 50 euro voor een degelijke WRT54G. Je kan ook even kijk naar Fonero ervaringen topic - Deel 2. Routertje verkrijgbaar voor 20 euro en werkt uitstekend met wat andere voordelen (zoals een bijbehorende extra antenne, om het bereik sterk uit te breiden). Zo haal je al wel in enkele maanden al het geld eruit in vergelijking met dat Orange pakket. In ieder geval is het Orange pakket af te raden.tescione schreef op zondag 24 juni 2007 @ 09:26:
[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 24-06-2007 10:59 ]
Of je neemt gewoon, zoals tescione al zij en in de TS staat, een van de compatible PCMCIA kaartjes en gooit die in je Livebox. Waarom in godsnaam een router erbij kopen terwijl je ook gewoon je Livebox kunt blijven gebruiken, of beter nog een draadloos modem kunt kopen.Lekkere Loempia schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:58:
[...]
Voor die set moet je nog eens 3 euro per maand extra betalen. Linksys is goed, als je veel toeters en bellen nodig hebt. Daar betaal je nog wel zo'n 50 euro voor een degelijke WRT54G. Je kan ook even kijk naar Fonero ervaringen topic - Deel 2. Routertje verkrijgbaar voor 20 euro en werkt uitstekend met wat andere voordelen (zoals een bijbehorende extra antenne, om het bereik sterk uit te breiden). Zo haal je al wel in enkele maanden al het geld eruit in vergelijking met dat Orange pakket. In ieder geval is het Orange pakket af te raden.
Zie je wel een groot risico over het hoofd. Als de Livebox een update krijgt, dan kan de PCMCIA van derde mogelijk niet meer functioneren. Orange geeft daar natuurlijk geen ondersteuning op. Lijkt me geen logische keuze. Misschien leuk voor de mensen die het aantal apparaten minimaal wilt houden, maar dan kan je ook naar eigen zeggen beter een nieuw modem aanschaffen.Nijn schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:35:
[...]
Of je neemt gewoon, zoals tescione al zij en in de TS staat, een van de compatible PCMCIA kaartjes en gooit die in je Livebox. Waarom in godsnaam een router erbij kopen terwijl je ook gewoon je Livebox kunt blijven gebruiken, of beter nog een draadloos modem kunt kopen.
Er zijn daarnaast genoeg verklaringen te bedenken, om een router erbij te nemen (bv. voor volledige VPN support).
Ik begrijp echt niet waarom ik zoveel HEC en CRC fouten heb. UTP van ISRA naar modem is niet eens een halve meter lang. Waar vraag je een lijnmeting aan of een ISRA check van KPN?
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14348 Kb
Afname Dichtbij : 22.2 (dB)
Ver weg : 5.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 7689723
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 272725
ES-teller van 1 dag 0
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14348 Kb
Afname Dichtbij : 22.2 (dB)
Ver weg : 5.8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 7689723
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 272725
ES-teller van 1 dag 0
Alleen Orange mag opdracht geven voor een lijnonderzoek bij KPN.funkylicious schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:26:
Ik begrijp echt niet waarom ik zoveel HEC en CRC fouten heb. UTP van ISRA naar modem is niet eens een halve meter lang. Waar vraag je een lijnmeting aan of een ISRA check van KPN?
Het draadloos bereik van een Livebox met een PCMCIA kaart is veel kleiner dan dat van een fatsoenlijke router / AP.Nijn schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:35:
[...]
Of je neemt gewoon, zoals tescione al zij en in de TS staat, een van de compatible PCMCIA kaartjes en gooit die in je Livebox. Waarom in godsnaam een router erbij kopen terwijl je ook gewoon je Livebox kunt blijven gebruiken, of beter nog een draadloos modem kunt kopen.
Ik heb een Edimax Mimo routertje (en bijbehorende netwerk kaarten) gekocht en op zolder gehangen. Met die Mimo (3 antenne's) heb je echt mega goed bereik, 4 huizen verderop ook nogThe Legend schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:37:
Een draadloos router van bv. Linksys kopen en die instellen als wireless AP
[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 24-06-2007 19:55 ]
-------
Ik heb op 6 juni ADSL aangevraagd, op 18 juni kreeg ik een brief dat op 29 juni m'n lijn wordt opgeleverd en volgens de brief zou de Livebox ook komen. Ik heb echter nogsteeds geen modem ontvangen? Ook staat de ADSL status checker nogsteeds op Fase 2 (van 4). Is dit een teken dat er iets niet goed gaat of gebeurd dit vaker
Dit is een teken van......dat je geduld moet hebben. Ook een fase waar je doorheen moet (die staat helaas niet op de site van Orange). De Livebox wordt drie dagen voor de opleverdatum verstuurd.The Legend schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:31:
Ik heb op 6 juni ADSL aangevraagd, op 18 juni kreeg ik een brief dat op 29 juni m'n lijn wordt opgeleverd en volgens de brief zou de Livebox ook komen. Ik heb echter nogsteeds geen modem ontvangen? Ook staat de ADSL status checker nogsteeds op Fase 2 (van 4). Is dit een teken dat er iets niet goed gaat of gebeurd dit vaker
Sterker nog ik heb wel eens mee gemaakt dat op de dag zelf pas het modem kwam, dus relax en wacht rustig af.Lekkere Loempia schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:38:
[...]
Dit is een teken van......dat je geduld moet hebben. Ook een fase waar je doorheen moet (die staat helaas niet op de site van Orange). De Livebox wordt drie dagen voor de opleverdatum verstuurd.
Maar nog steeds goed te doen... Het hangt natuurlijk van je situatie af, maar doorgaans is het niet zo'n ramp. En zeker niet omdat die kaartjes stukken minder kosten dan een apparte router. Het is dus niet zo'n ramp als het niet werkt.The Legend schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:47:
[...]
Het draadloos bereik van een Livebox met een PCMCIA kaart is veel kleiner dan dat van een fatsoenlijke router / AP.
Het gaat erom dat je een kaartje hebt met de juiste chip. De kaartjes uit de TS hebben die. De Livebox ondersteunt die chip al jarenlang en ik zie het niet snel gebeuren dat die chip niet meer ondersteunt wordt want dan zou Orange zelf ook al hun kaartjes moeten vervangen.Lekkere Loempia schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:25:
Zie je wel een groot risico over het hoofd. Als de Livebox een update krijgt, dan kan de PCMCIA van derde mogelijk niet meer functioneren.
Leuk voor heel wat meer mensen. Een beetje router trekt 7 / 15 watt. Laten we even 7W nemen, het ding staat tenslotte niet constant te loeien en wie weet koopt de persoon in kwestie wel een zuinige router.Misschien leuk voor de mensen die het aantal apparaten minimaal wilt houden
7 * 24 * 365 = 61320 >>> 61,3 KWh per jaar. Dat is dus een zeer voorzichtige schatting. Natuurlijk trekt dat kaartje ook wel wat, maar dat is stukken minder dan een losse adapter, cpu etc etc etc die een router nodig heeft.
Er zijn ook zat modems op de markt met VPN support. Vrijwel ieder modern modem heeft tegenwoordig een router ingebouwd, of deze nou bereikbaar is of niet. Modems zijn dan ook te krijgen in bijna evenveel smaken en geuren als routers.Er zijn daarnaast genoeg verklaringen te bedenken, om een router erbij te nemen (bv. voor volledige VPN support).
Ik heb hem nu een week of 3, over de telefonie heb ik geen klagen, maar de snelheid verschild ernorm.
Zo te zien ook aardig wat crc fouten.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14360 Kb
Afname Dichtbij : 26.9 (dB)
Ver weg : 8.2 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 39930
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2177
ES-teller van 1 dag 0
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14360 Kb
HEC-teller 39930
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2177
ES-teller van 1 dag 0
Be Stronger Than Your Excuses
Ik draai al de laatste firmware, en ik heb het geheel geconfigureerd met de speedtouch config tool en Orange/Wanadoo als provider opgegeven, en nog haal ik van die bagger snelheden.MarcoC schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:33:
Ik zou eerst toch maar eens proberen je Speedtouch goed te configureren of de firmware te updaten, want hij werkt bij ons perfect i.c.m. Orange (traint in op 17500kbit/s download).
Ben er nog niet aan toe gekomen om te zoeken naar een oudere firmware waarbij de DMT tool wel werkt. Als ik nog iets langer wacht dan hoef ik nog niet eens te downgraden omdat de DMT dan misschien de laatste firmware al ondersteund
Maar volgens mij kan ik verder weinig configureren. Ik heb met speedtouch nog wat opties uitgevoerd, maar die doen het nu af van "tja; speedtouch wil soms minder goed samenwerken met sommige DSLAM centrales, dan andere modems"
DMT tool gaat helaas weinig helpen als de DSLAM gewoon niet (goed) ondersteund wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door Nijn op 25-06-2007 09:24 ]
Het aantal CRC fouten hier is niet echt dramatisch hoog. Het zou heel weinig uitmaken met de snelheid in ieder geval.KimSaRo schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:51:
Ik heb hem nu een week of 3, over de telefonie heb ik geen klagen, maar de snelheid verschild ernorm.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14360 Kb
HEC-teller 39930
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2177
ES-teller van 1 dag 0
Maar toch ziet het er niet al te best uit (imo).Lekkere Loempia schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:43:
[...]
Het aantal CRC fouten hier is niet echt dramatisch hoog. Het zou heel weinig uitmaken met de snelheid in ieder geval.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 16828 Kb Afname Dichtbij : 22.7 (dB) Ver weg : 5.7 (dB) SNR-marge Dichtbij : 9 (dB) Ver weg : 13 (dB) HEC-teller 2185 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 149 ES-teller van 1 dag 0 |
Dit is wat ik na 5 dagen heb, met 25 meter kabel tussen het ISRA-punt en m'n shitbox.
Dus misschien zou het helpen als je een betere/kortere kabel zou gebruiken?
Verder wordt er bij Orange ook 4 cent in rekening gebracht als je iemand belt, maar diegene neemt niet op. Of is dit niet zo? (Ik heb het over Telefonie Totaal)
[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 25-06-2007 11:52 ]
Als je de Livebox zo'n shitbox vindt, dan neem je 'm toch lekker niet? Of beargumenteer iig je mening.
Natuurlijk zou een betere/kortere kabel helpen. Niet voor niets wordt altijd aangeraden het modem zo dicht mogelijk bij je ISRA te plaatsen.
Natuurlijk zou een betere/kortere kabel helpen. Niet voor niets wordt altijd aangeraden het modem zo dicht mogelijk bij je ISRA te plaatsen.
Mijn livebox is nu 361:46 uur up.
En dit zijn de stats:
En dit zijn de stats:
Wel Oke toch?Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17920 Kb
Afname Dichtbij : 21.7 (dB)
Ver weg : 5.3 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 13743
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1516
ES-teller van 1 dag 0
Ik heb momenteel Casema Internet en Telefonie en wil graag overstappen naar Orange. Echter mijn internet loopt 9 augustus af en telefonie pas in december. Ik heb dus geen telefoonlijn, die is in 2005 al afgesloten. Kan ik nu ADSL aanvragen ter vervanging van mijn kabelinternet en later de telefoon laten overnemen door Orange? Ik krijg niet echt goed grip op hoe het nu werkt.
Tevens heb ik nu een Linksys Wireless Router. Kan ik die dan achter de livebox hangen en dus de livebox alleen als modem laten fungeren en al het verkeer gewoon door laten gooien naar de Linksys die dan het verdere verkeer en wireless afhandeld?
Tevens heb ik nu een Linksys Wireless Router. Kan ik die dan achter de livebox hangen en dus de livebox alleen als modem laten fungeren en al het verkeer gewoon door laten gooien naar de Linksys die dan het verdere verkeer en wireless afhandeld?
Look behind you! A three headed monkey!
Je kan hier vinden wat je moet doen, als je het nummer wilt behouden. Een Linksys router kan gewoon achter de Livebox.MrScratch schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:23:
Ik heb momenteel Casema Internet en Telefonie en wil graag overstappen naar Orange. Echter mijn internet loopt 9 augustus af en telefonie pas in december. Ik heb dus geen telefoonlijn, die is in 2005 al afgesloten. Kan ik nu ADSL aanvragen ter vervanging van mijn kabelinternet en later de telefoon laten overnemen door Orange? Ik krijg niet echt goed grip op hoe het nu werkt.
Heeft iemand ervaring met ping tijden en latency van Orange Family ten opzichte van bijvoorbeeld KPN Adsl?
Wat ik tijden begrepen heb is dat ADSL+ van Orange een grotere bandbreedte heeft, maar hogere pingtijden naar de meeste internet servers, wat weer lastig is in games enzo.
Iemand die ervaring heeft met overstappen van/naar KPN/Orange?
Wat ik tijden begrepen heb is dat ADSL+ van Orange een grotere bandbreedte heeft, maar hogere pingtijden naar de meeste internet servers, wat weer lastig is in games enzo.
Iemand die ervaring heeft met overstappen van/naar KPN/Orange?
Voor jeroen84 een paar pings en traces om te zien hoe het met de pings van Orange is.
Als ik er nog meer moet pingen dan zeg je het maar;)
code:
1
2
3
4
5
6
| Pingen naar google.nl [216.239.59.104] met 32 byte gegevens: Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=40 ms TTL=244 Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=41 ms TTL=244 Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=41 ms TTL=244 Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=38 ms TTL=244 |
code:
1
2
3
4
5
6
| Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens: Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=21 ms TTL=58 Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=20 ms TTL=58 Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=20 ms TTL=58 Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=20 ms TTL=58 |
code:
1
2
3
4
5
6
| Pingen naar nu.nl [62.69.184.230] met 32 byte gegevens: Antwoord van 62.69.184.230: bytes=32 tijd=22 ms TTL=57 Antwoord van 62.69.184.230: bytes=32 tijd=22 ms TTL=57 Antwoord van 62.69.184.230: bytes=32 tijd=21 ms TTL=57 Antwoord van 62.69.184.230: bytes=32 tijd=20 ms TTL=57 |
[ Voor 18% gewijzigd door DennusB op 25-06-2007 16:24 ]
Ik kom met mijn wireless lan ertussen tussen de 5 en 25 ms hoger uit. Dus je eigen WLAN heeft meer invloed op je ping dan het netwerk van Orange. Is gewoon onzin dus, dat Orange slecht zou scoren.dennus2006 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:22:
Voor jeroen84 een paar pings en traces om te zien hoe het met de pings van Orange is.
Dit topic is gesloten.