Gek probleem, ik haal via Eweka 1,6 MB/s, maar in Firefox via HTTP haal ik maximaal 600 KB/s. Hoe kan dat?
Wij hebben hier adsl-family icm ISDN, nu is het zo dat je met deze combinatie max 4 mbit haalt, weet iemand of dit in de toekomst nog zal veranderen?
Volgens mij kan er praktisch niet meer data over een ISDN lijn, omdat die 4 ISDN lijnen over 1 analoge lijn gaan. Er gaat maar 1 kabel naar je huis, en die wordt volgens mij in 4-en gesplitst bij ISDN. Zeker weten doe ik het niet, misschien dat iemand het kan bevestigen/ontkennen?CM5 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:27:
Wij hebben hier adsl-family icm ISDN, nu is het zo dat je met deze combinatie max 4 mbit haalt, weet iemand of dit in de toekomst nog zal veranderen?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Traagheid van de http host?MarcoC schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:30:
Gek probleem, ik haal via Eweka 1,6 MB/s, maar in Firefox via HTTP haal ik maximaal 600 KB/s. Hoe kan dat?
Ik ben aan het begin van de avond gebeld door Orange:
- Ja hallo met Orange, ik bel over de ADSL aansluiting. Er is iets mis gegaan met de aanvraag.
Oh, wat is er precies misgegaan?
- Dat kan ik niet zien, maar ik kan samen met u de aanvraag nogmaals doen!
Hmm, maar dat gaat dan via Orange en niet via internetwinkel.nl dus krijg ik geen iPod?
- Nee inderdaad, maar wanneer heeft het u het aangevraagd dan?
Euh.. gisteren
- Oooh, nee dan wachten we deze week nog even af of u een bevestiging krijgt!
Okeej

Ik ben toch malle pietje niet!
Het waren van die 500MB bestanden van de Orange FTP.
Dus het gaat om FTP en niet HTTP.MarcoC schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:13:
[...]
Het waren van die 500MB bestanden van de Orange FTP.
Traagheid van de FTP host?
Woot! * Elwood Blues is ook aangesloten net, met het volgende resultaat:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17204 Kb
Afname Dichtbij : 12.1 (dB)
Ver weg : 1.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Ben er zeker niet ontevreden over! Downloaden van de Orange FTP-server gaat met ca 750 KBps. Ook niet de max dus, maar nog steeds 8x zo snel als mijn oude verbinding
Denk dat die server ook gewoon een max heeft, het was wel erg strak afgekapt.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17204 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Ben er zeker niet ontevreden over! Downloaden van de Orange FTP-server gaat met ca 750 KBps. Ook niet de max dus, maar nog steeds 8x zo snel als mijn oude verbinding
Klopt het dat Orange ADSL family € 9.95 per maand EXTRA kost als je geen KPN abonnement hebt?
Dus Orange ADSL Family zonder KPN: € 33,90 ?
Dus Orange ADSL Family zonder KPN: € 33,90 ?
Lijkt me niet want ik trek gewoon 1.5 MB/s van de Orange FTPElwood Blues schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:43:
Woot! * Elwood Blues is ook aangesloten net, met het volgende resultaat:
<knip>
Ben er zeker niet ontevreden over! Downloaden van de Orange FTP-server gaat met ca 750 KBps. Ook niet de max dus, maar nog steeds 8x zo snel als mijn oude verbindingDenk dat die server ook gewoon een max heeft, het was wel erg strak afgekapt.
Verwijderd
Van de week's gebeld met de Helpdesk met een vraag of 2. Krijg een vent aan de lijn, stel ik m'n vraag, krijg ik er een standaard antwoord op en durft die Orange-Oetan zomaar op te hangen midden in m'n zin!
Dat is wat minder. Maar ach, heb in m'n hele leven nooit meer dan 1 keer moeten bellen per ADSL abonnement, ik zoek et altijd gewoon zelf uit. Aan die Helpdesk Bokito's heb ik toch niks.
Dat is wat minder. Maar ach, heb in m'n hele leven nooit meer dan 1 keer moeten bellen per ADSL abonnement, ik zoek et altijd gewoon zelf uit. Aan die Helpdesk Bokito's heb ik toch niks.
@psychoclown, ik heb dus precies hetzelfde. Nooit problemen gehad met m'n verbinding maar sinds ongeveer 2 weken is de verbinding echt enorm instabiel. Het is ongeveer hetzelfde effect als wanneer je 20 torrents tegelijk aan het downloaden bent; traag als stroop.
Streaming videos kijken is bijna niet meer te doen. Het ligt niet aan de download snelheid, die kan nog steeds erg hoog zijn, maar komt omdat de verbinding om de zoveel tijd bijna geheel plat gaat. Ik moet soms echt constant op F5 drukken om een beetje te kunnen surfen.
Ze zijn hier in de buurt wel kabels aan het trekken, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Echt bagger dit, hopelijk doen ze er snel wat aan...
Streaming videos kijken is bijna niet meer te doen. Het ligt niet aan de download snelheid, die kan nog steeds erg hoog zijn, maar komt omdat de verbinding om de zoveel tijd bijna geheel plat gaat. Ik moet soms echt constant op F5 drukken om een beetje te kunnen surfen.
Ze zijn hier in de buurt wel kabels aan het trekken, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Echt bagger dit, hopelijk doen ze er snel wat aan...
ik heb sinds ongeveer een week last van een vastlopende livebox (welk net vervangen is trouwens)
Nadat het gisteren weer raak was, besloot ik om de helpdesk te bellen.
Medewerker geeft aan dat de livebox inderdaad is vastgelopen, omdat er een nieuwe "firmware" werd gedownload! Oke. Voorgaande keren dan? "ja, livebox probeerde te updaten, maar liep vast, maar nu is het gelukt maar tijdens het opnieuw opstarten, liep het weer vast" Dus het gebeurt niet meer? "nee meneer, de livebox hoort nu perfect te functioneren".
Ik kijken of er een nieuwe firmware erin zit, nee hoor! Ben benieuwd of het weer vast loopt.
Gebeurt het weer, dan betaal ik 240 euro (moet nog 10 maanden en dan is mijn contract afgelopen) vooruit, zodat de lijn opgeheven wordt en ik over kan stappen naar een fatsoenlijke provider.
Tweakdsl anyone? 4 jaar bij Orange is wel genoeg.
Nadat het gisteren weer raak was, besloot ik om de helpdesk te bellen.
Medewerker geeft aan dat de livebox inderdaad is vastgelopen, omdat er een nieuwe "firmware" werd gedownload! Oke. Voorgaande keren dan? "ja, livebox probeerde te updaten, maar liep vast, maar nu is het gelukt maar tijdens het opnieuw opstarten, liep het weer vast" Dus het gebeurt niet meer? "nee meneer, de livebox hoort nu perfect te functioneren".
Ik kijken of er een nieuwe firmware erin zit, nee hoor! Ben benieuwd of het weer vast loopt.
Gebeurt het weer, dan betaal ik 240 euro (moet nog 10 maanden en dan is mijn contract afgelopen) vooruit, zodat de lijn opgeheven wordt en ik over kan stappen naar een fatsoenlijke provider.
Tweakdsl anyone? 4 jaar bij Orange is wel genoeg.
[ Voor 15% gewijzigd door vr6-only op 07-06-2007 13:33 ]
It ain't stupid if it works!
Zijn hier mensen in de omgeving Bollenstreek? (ZH) Met name omgeving Teylingen? Ik baal ervan dat je midden in de Randstad niet sneller kan dan 4mbit, terwijl mijn oude abbo bij Speedlinq 6mbit was...
Trouwens, telefonie is 10x k*t. We hebben pas telefoon als we het modem elke dag zouden resetten. Zoniet hebben we gewoon de volgende dag geen telefoon, totdat die "lijfdoos" een schop krijgt.
Ik vraag me dus af of hier meer mensen zijn die in die omgeving wonen en WEL een fatsoenlijke snelheid hebben. Anders ga ik me serieus afvragen of ik A.) geknepen wordt, of B.) me gehele bekabeling in huis moet vervangen...

Trouwens, telefonie is 10x k*t. We hebben pas telefoon als we het modem elke dag zouden resetten. Zoniet hebben we gewoon de volgende dag geen telefoon, totdat die "lijfdoos" een schop krijgt.
Ik vraag me dus af of hier meer mensen zijn die in die omgeving wonen en WEL een fatsoenlijke snelheid hebben. Anders ga ik me serieus afvragen of ik A.) geknepen wordt, of B.) me gehele bekabeling in huis moet vervangen...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Het vollerdige artikelKBDE schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:18:
Orange is verkocht aan de Deutche Telecom.
Ben benieuwd wat er met de internet tak gaat gebeuren.
http://www.webwereld.nl/a...an-deutsche-telekom-.html
Ik verwacht toch dat DT de internettak in Nederland los doorverkoopt aan een andere partij (zoals Tele2) en alleen verder gaat met mobiele telefonie.
Zou goed kunnen, als het ten goede komt van de kwaliteit ben ik een groot voorstander maar ben ook benieuwd wat er met de rest gebeurd, heb nl ook een 06 van orange, mag je die nu eugenlijk opzeggen? Krijg nl telefoon van de zaak en die van mij is eigenlijk overbodig geworden.
KBDE schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:18:
Orange is verkocht aan de Deutche Telecom.
Ben benieuwd wat er met de internet tak gaat gebeuren.
Eeehm, ik wil niet zeuren, maar DT heeft alleen een bod uitgebracht op Orange. Nu is het aan de aandeelhouders om dat te accepteren, weigeren of er een klerezooi van te maken zoals bij ABN.
Hoewel DT natuurlijk ook gewoon Orange-06 kan laten bestaan alszijnde budgetmerk, denk ik idd dat Orange wordt samengevoegd met T-mobile. Als hierdoor de algemene voorwaarden/geleverde diensten/prijzen nadelig veranderen, kan de klant inderdaad het contract opzeggen.
Wat betreft internet, DT levert in Duitsland ook al internetaansluitingen. Het zou niet eens zo gek zijn om dat ook in Nederland te gaan doen, en Orange dus te behouden. Het bied iig wel meer mogelijkheden op telefonie-gebied.
Orange was in het verleden altijd heel goed in het uit laten lopen van nieuwe contracten en bij verlengen/vernieuwen/nieuwe aanvragen nieuwe voorwaarden op te leggen, dus ik neem aan dat T-Mobile een dergelijke (voor de organisatie goede) eigenschap niet verloren zal laten gaan...
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18940 Kb
Afname Dichtbij : 21.6 (dB)
Ver weg : 4.2 (dB)
Ver weg : 16 (dB)
HEC-teller 85
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 17
ES-teller van 1 dag 0
Gisteren was de downstream nog 19xxx kbit. Wel jammer dat de afname zo hoog is(een beetje te hoog als je het mij vraagt?) Met speedtest haal ik resultaten tussen de 700-900 KB/s, met af en toe een slippertje van 6xx KB/s.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18940 Kb
HEC-teller 85
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 17
ES-teller van 1 dag 0
Gisteren was de downstream nog 19xxx kbit. Wel jammer dat de afname zo hoog is(een beetje te hoog als je het mij vraagt?) Met speedtest haal ik resultaten tussen de 700-900 KB/s, met af en toe een slippertje van 6xx KB/s.
hmm, biedt perspectief, heb net een nieuw toestel e.d., als ik op zo onder mijn contract uit kan komen dan is dat een aardig voordeel.Nijn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:31:
[...]
[...]
Hoewel DT natuurlijk ook gewoon Orange-06 kan laten bestaan alszijnde budgetmerk, denk ik idd dat Orange wordt samengevoegd met T-mobile. Als hierdoor de algemene voorwaarden/geleverde diensten/prijzen nadelig veranderen, kan de klant inderdaad het contract opzeggen.
Je zeurt niet, je merkt het terecht op, vast staat wel dat er wel een acceptatie van het bos is door de raad van toezich. Verwachting is dat het bod ook wordt geaccepteerd lijkt me aangezien ze al best lang in de etalage staan.Nijn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:31:
[...]
[...]
Eeehm, ik wil niet zeuren, maar DT heeft alleen een bod uitgebracht op Orange. Nu is het aan de aandeelhouders om dat te accepteren, weigeren of er een klerezooi van te maken zoals bij ABN.
T-Mobile Nederland bevestigt alleen dat het bod dat Deutsche Telekom heeft uitgebracht, is goedgekeurd door de Raad van Toezicht van het bedrijf.
[ Voor 27% gewijzigd door Fonzie27 op 07-06-2007 16:07 ]
Stom, ik dus maar 600kB/s. Zal het straks eens met de livebox proberen. En anders pech gehad hoor, als Newsleecher maar fullspeed gaat, en dat gaat 'ieSir_Killalot schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:35:
[...]
Lijkt me niet want ik trek gewoon 1.5 MB/s van de Orange FTP
Speedtest zegt niet zoveel hoor. Test het eens goed met een bestand van 100+ mb op een snelle server.CaptainCharisma schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:55:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18940 Kb
HEC-teller 85
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 17
ES-teller van 1 dag 0
Ik kan sinds 3 weken niet meer bellen/gebeld worden op mijn oude nummer, dus het oude vertrouwde KPN-nummer. *33* geeft een ingesprektoon en bellers die me proberen te bereiken op het oude nummer horen wel dat hij overgaat maar ik hoor dan niets.
Bellen/gebeld worden via het nieuwe Orange-nummer gaat prima evenals het normale internetverkeer. (Behalve dan uiteraard de verlaging van de downloadsnelheid sinds een maand of 2)
Iemand met dezelfde ervaring?
Bellen/gebeld worden via het nieuwe Orange-nummer gaat prima evenals het normale internetverkeer. (Behalve dan uiteraard de verlaging van de downloadsnelheid sinds een maand of 2)
Iemand met dezelfde ervaring?
Waar zou ik die kunnen vinden dan? Ik weet ook niet waar ik van die Orange ftp kan downloaden om mijn snelheid te testen, kan dat niet vindenBladePHQ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:54:
[...]
Speedtest zegt niet zoveel hoor. Test het eens goed met een bestand van 100+ mb op een snelle server.
[quote]Nijn schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:47:
[...]
[...]
[...]
Ik ken 4 mensen met Orange (die ook telefonie hebben van Orange). Ik heb zelf ook Orange.Dat kan. Maar als jij niet zegt hoeveel mensen je kent met Orange, zegt dat helemaal niets.
[...]
Inderdaad jaren geleden. Ze waren beiden 2e lijns.Niemand zal ontkennen dat de kwaliteit van de software in het begin enorm slecht was. Maar inmiddels is dat ding er toch behoorlijk op vooruitgegaan. Mag ik vragen in welke functie ze hebben gewerkt, en hoe lang geleden? Een helpdeskmedewerker die 1,5 jaar geleden bij Wanadoo heeft gewerkt zal ongetwijveld beamen dat het een kutapperaat is.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Is 22:00 's avonds ook zo'n piek moment dat alles inkakt? Want hier haal ik gewoon full speed...
Edit: Ter info: Full Speed is bij mij max 1,04Mb/s, dus iets onder de 1100kb/s.
Edit: Ter info: Full Speed is bij mij max 1,04Mb/s, dus iets onder de 1100kb/s.
[ Voor 30% gewijzigd door Helsie op 08-06-2007 07:19 ]
Verwijderd
Is het normaal om bij een 20M/bs abon. tussen de 200 en 300 kbits/s te hebben, heb pas orange family en ondervind alleen maar problemen....
Wat zijn je waardes van de lijn, dat weegt ook mee nl, als je vel ruis op de lijn hebt dan wil het nog wel es stroingsgevoelig zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 00:58:
Is het normaal om bij een 20M/bs abon. tussen de 200 en 300 kbits/s te hebben, heb pas orange family en ondervind alleen maar problemen....
2400/812 is veels te laag. Dat betekend hoogstwaarschijnlijk dat de kabels tussen de centrale en jouw modem niet in orde zijn. Dat kan dus ook aan jouw bekabeling liggen!Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 01:10:
Downstream 2400 Kb en upstream 812 Kb neem aan dat je dit bedoelde>?
De volledige waardes die bedoelt werden zijn bijvoorbeeld:
Daaruit valt meer te zien.Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17204 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Controlleer eerst even je eigen kabels. Is je modem wel direct op je ISRA (waar de telefoon het huis binnen komt) aangesloten? Weet je wel zeker dat het echt het ISRA is? Probeer is een ander kabeltje. Erg belangrijk is dat je iedere keer als je iets probeert je modem even uit het stopcontact haalt, dan gaat hij opnieuw de max up en downspeed bepalen.
Ben jij het niet, dan zul je Orange even moeten bellen. Voor de duidelijkheid, het limiet van Orange ligt op 4Mbit, dus 4096Kbit. Aangezien je daar ver onder zit zullen ze je zeker helpen. Of er een oplossing is, dat is een 2e. Als de kabels onder de grond gewoon te slecht zijn dan kan ook Orange er weinig aan doen en zullen ze je waarschijnlijk een ander aanbod doen.
Dan nog even een paar huishoudelijke mededelingen:
* In de startpost staat veel informatie. Lees dat even door, en zoek even rond op GoT voordat je vragen stelt.
* Maak niet meerdere posts achter elkaar, gebruik voor het toevoegen van info de

[ Voor 3% gewijzigd door Nijn op 08-06-2007 02:50 ]
Ik heb nu eerst met kabel geprobeerd i.p.v. draadloos, en dan haal ik wel de volledige snelheid. Als ik 1 bestand download heb ik altijd max. 600 KB/s (draadloos), twee bestanden 1,2 MB/s en met 3 bestanden trek ik mijn lijn wel dicht. Maar waarom kan ik via WiFi niet met 1 bestand de maximale snelheid halen, en via de kabel wel? Ik snap het niet, met mijn vorige provider haalde ik altijd iets meer dan 600KB/s, maar dat komt omdat dat mijn maximale snelheid was.MarcoC schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:04:
[...]
Stom, ik dus maar 600kB/s. Zal het straks eens met de livebox proberen. En anders pech gehad hoor, als Newsleecher maar fullspeed gaat, en dat gaat 'ie.
Ik vraag het maar hier omdat ik mijn probleem al eerder had gepost en ik het ook weer zo stom vond om er een nieuw topic over te openen, hoewel het niet aan Orange ligt.
Gedaan, toen startte Windows niet meer op. Toen maar een andere WiFi-kanaal gekozen en dat hielp. Alleen het signaal is niet zo sterk, de snelheid niet echt constant (gem. 1,2MB/s via WiFi, varieert tussen 700/800 en 1,4MB/s). Met kabel daarentegen haal ik een strakke 1,7MB/s. Ach ja.
Verwijderd
Heb vandaag de Devolo dLAN Ethernet adapters thuis gekregen.Eindelijk van die trage wifi af.Was echt een ramp hier in huis (nieuwbouwhuis).
Dit is dus een adapter die ervoor zorgt dat je een netwerk hebt via je stopcontact.Werkt echt perfect , snelheid is gewoon 1,5MB/s (internet) en dat van de woonkamer naar zolder.
Misschien een tip voor mensen die problemen hebben met Wifi
Dit is dus een adapter die ervoor zorgt dat je een netwerk hebt via je stopcontact.Werkt echt perfect , snelheid is gewoon 1,5MB/s (internet) en dat van de woonkamer naar zolder.
Misschien een tip voor mensen die problemen hebben met Wifi
Dat ligt dus gewoon aan je wifi signaal. Als je laptop naast je router zet trekt ie waarschijnlijk wel constant volle snelheid.MarcoC schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:36:
[...]
Ik heb nu eerst met kabel geprobeerd i.p.v. draadloos, en dan haal ik wel de volledige snelheid. Als ik 1 bestand download heb ik altijd max. 600 KB/s (draadloos), twee bestanden 1,2 MB/s en met 3 bestanden trek ik mijn lijn wel dicht. Maar waarom kan ik via WiFi niet met 1 bestand de maximale snelheid halen, en via de kabel wel? Ik snap het niet, met mijn vorige provider haalde ik altijd iets meer dan 600KB/s, maar dat komt omdat dat mijn maximale snelheid was.
Ik vraag het maar hier omdat ik mijn probleem al eerder had gepost en ik het ook weer zo stom vond om er een nieuw topic over te openen, hoewel het niet aan Orange ligt.
Het lag in dit geval aan het WiFi-kanaal. Maar sowieso is mijn signaal niet echt goed, het fluctueert heel erg draadloos, met kabel gaat het strak full speed.
Dat is het nadeel van wifi
Een goed stabiel signaal vereist een goede zender en een goede ontvanger (€€€). Een goed stabiel signaal via UTP kost je een paar euro.
Verwijderd
Devolo dLAN Ethernet adapters
Wat kost zoiets en hebben MediaMarkt en computer winkels die ook te koop ?
hebben meer mensen ervaring ermee ?
Verwijderd
vannacht om 5 uur viel de verbinding uit in groningen,
zit nu draadloos wifi te internetten..
Zijn er mensen in Groningen die ook nu zonder internet zitten ?
ik kan de Livebox niet meer verbinden met internet...de rode lampjes van de live box branden wel, maar resetten lukt niet.ook niet na herstarten.
ik kan de Livebox niet meer verbinden met internet...de rode lampjes van de live box branden wel, maar resetten lukt niet.ook niet na herstarten.
In Groningen (provincie) heb ik hier geen probleem.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 07:35:
vannacht om 5 uur viel de verbinding uit in groningen,
Verwijderd
ik woon in de stad groningen oosterpoort wijk en nuruim 5 uur later kan ik nog niet op internet..alleen via wifi
Het hier melden gaat je niet weer online helpen. Bel gewoon de helpdesk

Een vriend van me woont aan de v. Imhoffstraat en heeft schijnbaar wel verbinding, want hij is online op msn. Stekker er even (minuutje) er uit en er weer in helpt ook niet?Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 10:31:
ik woon in de stad groningen oosterpoort wijk en nuruim 5 uur later kan ik nog niet op internet..alleen via wifi
Niemand die hier iets over weet?
securer schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:25:
Ik zit al weken met Orange te emmeren dat mijn snelheid dusdanig omlaag gegaan is de laatste paar maanden dat ik het niet meer acceptabel vindt. Na het gebruikelijke geëmmer waarmee ze je proberen af te schepen in de trant van kabels die niet goed zouden zijn en afstanden die te groot zijn nu vandaag weer een reactie:
[...Wij hebben uw bericht ontvangen en delen hierover het volgende mee;
wij hebben een aantal metingen verricht waaruit naar voren komt dat er
problemen zijn met installatie, dit betekent dat er ofwel gebruik
gemaakt wordt van te lange of defecte kabels of dat de Livebox niet op
de juiste locatie geïnstalleerd staat.
Meet resultaat :
Trained downstream snelheid: 4763.404 Kbps
Trained upstream snelheid: 927.666 Kbps <<<
Downstream signaal/ruisverhouding: 11.6 dB <<<
Upstream signaal/ruisverhouding: 8 dB <<<
Wij moeten u er helaas op wijzen dat het mogelijk is dat er een
haarscheur en/of breuk in de bekabeling ontstaat. Het is mogelijk dat er
sprake is van een los contact in uw ISRA punt maar alles wijst er op dat
er een bekabelings of ISRA probleem is. U kunt dit zelf ook controleren
door naar de livebox pagina te gaan. U doet dit via de koppeling
configureren van de livebox op uw bureau blad of door de internet
browser op te starten en in de adres balk 192.168.1.1 in te vullen en
dan op enter te drukken.
- Selecteer nu aan de rechter kant de optie 'Geavanceerd' (admin, admin)
- Selecteer de optie 'Statistieken'
- Selecteer nu 'ADSL Statistieken'
- Hier kunt u de statistieken van uw ADSL verbinding terug vinden
Wanneer de Upstream lager is dan 1019 Kb kan dit wijzen op een
bekabelings en/of ISRA probleem. De SNR-Marge's horen tussen de 9 en 11
(dB) te zitten met een maximum verschil van 2 (dB) tussen beide waardes.
Zitten de SNR-Marge?s onder de 9 (dB) en/of boven de 11 (dB) dan wijst
dit ook op een bekabelings en/of ISRA probleem.
Als uit deze statistieken blijkt dat er iets met uw bekabeling en/of
ISRA punt aan de hand is, dan verzoeken wij u om uw bekabeling te
vervangen en het ISRA punt te controleren.
Mocht u er niet uitkomen of als er problemen ontstaan dan kunt u contact
opnemen met onze helpdesk: 0900-9515 (EUR 0,20/min).
Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV...]
Ik weet dat mijn afstand tot aan de centrale ca. 3 km is maar aangezien de snelheid eerst rond de 8 a 9 mbit was kan dit volgens mij niet plotseling de issue zijn. Ten tweede: mijn livebox is gewoon netjes aangesloten via 15 cm telefoonkabel vanuit het ISRA punt (type 2 uit nieuwbouwhuis) rechtstreeks op de livebox. Kabeltje heb ik (natuurlijk) inmiddels 2 x vervangen maar geen verschil.
Volgens bovenstaande email kan het dus een probleem met mijn ISRA punt zijn. Erg merkwaardig dat dit dan plotseling ontstaat maar ik kan het natuurlijk niet uitsluiten. Komen bij mij de volgende vragen op:
- Zijn hun conclusies en aannames (omtrent SNR marges) in bovenstaande email juist?
- Kan ik zelf het ISRA punt openen om eea te controleren of moet ik daarvoor de KPN inschakelen (met als risico dat indien er niets aan de hand is, ik voor de kosten opdraai)?
- Als ik het zelf kan/mag, waar moet ik dan opletten (los van losse draadjes natuurlijk)?
Ze hebben volgens eerder mailwisselingen een 'port reset' uitgevoerd. Aangezien dit het niet oplost, kunnen ze blijkbaar niets meer voor me doen zo lijkt het wel.
Dus je hebt de kabels vervangen. ISRA kan je nog laten nakijken door de KPN, maar dat kan Orange beter regelen dan jij. ISRA mag je zelf niet aan knutselen.Mocht u er niet uitkomen of als er problemen ontstaan dan kunt u contact
opnemen met onze helpdesk: 0900-9515 (EUR 0,20/min).
Er zit ergens iets mis, waar is onduidelijk. Maar je snelheid ligt nog boven het limiet, dus in weze is Orange weinig verplicht. Heel cru en niet zo netjes, maar het is wel waar je voor getekend hebt.
Als de verbinding nou een tikkeltje slechter werd...
[ Voor 6% gewijzigd door Nijn op 10-06-2007 14:38 ]
Verwijderd
van 5.15 tot 10 uur geen internet, zomaar ineens uitgvallen , stekker er uit en weer er in geen resultaat..
kreeg steeds geen ip toegewezen...maar nu doet ie het weer...13.7 mb per sec
kreeg steeds geen ip toegewezen...maar nu doet ie het weer...13.7 mb per sec
Verwijderd
kijk eens een paar berichten boven je zou ik zeggen.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 07:28:
Devolo dLAN Ethernet adapters
Beste mensen,
Ik ben op het punt om over te stappen naar een nieuwe adsl abo. Mijn oog is gevallen op Orange ADSL Family 4096. Is deze nou zonder telefonie of met? Volgens adsl.nl niet. Maar aangezien je wel de livebox krijgt, heb je ook telefoon via de livebox. Toch? Of kan je je adsl gewoon aan je oude router aansluiten. Ik heb namelijk een linksys met adsl2+ en adsl. Dus in principe kan ik dit abo hierop toch ook aansluiten?
offtopci: Als jullie mij dit abo afraden, is speedlinq of concepts ict een alternatief? Beide hebben slechte reviews. Maar dat heeft volgens mij elke abo, maar deze van Orange had de minste. Dus help mij!
Ik ben op het punt om over te stappen naar een nieuwe adsl abo. Mijn oog is gevallen op Orange ADSL Family 4096. Is deze nou zonder telefonie of met? Volgens adsl.nl niet. Maar aangezien je wel de livebox krijgt, heb je ook telefoon via de livebox. Toch? Of kan je je adsl gewoon aan je oude router aansluiten. Ik heb namelijk een linksys met adsl2+ en adsl. Dus in principe kan ik dit abo hierop toch ook aansluiten?
offtopci: Als jullie mij dit abo afraden, is speedlinq of concepts ict een alternatief? Beide hebben slechte reviews. Maar dat heeft volgens mij elke abo, maar deze van Orange had de minste. Dus help mij!
[ Voor 14% gewijzigd door FikkieHo op 11-06-2007 17:15 ]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Telefonie is optioneel. Als je de livebox neemt krijg je niet automatisch internettelefonie erbij dat is een aparte service.FikkieHo schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:12:
Je kan idd gewoon je eigen modem gebruiken.
Ik heb opzich geen slechte ervaringen met het abbonement op een kleine snelheidsdaling na. Het is hier gewoon stabiel.
The Unpredictable Striker!
Wat hierboven gezegd wordt, plus:FikkieHo schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:12:
Beste mensen,
Orange is stukken beter dan Speedlinq. Het doel van Speedlinq is om je zo veel mogelijk de (75ct/min) helpdesk te laten bellen. Op een forum als dit kom je alleen de problemen tegen, niet de sucessen. Als je dan ook nog is bedenkt dat Orange stukken groter is dan Speedlinq
Je huidige modem kun je (zoals al gezegd) blijven gebruiken, maar Orange bied je geen ondersteuning met de instellingen. (Maar die staan hier in de startpost). Overigens moet je zowiezo de Livebox huren (inbegrepen in maandbedrag). Die zul je ergens op zolder moeten gooien, want dat ding moet na beeindiging van je contract weer terug.
Net voor het eerst getest:
Up 1016 Kb
DownStream: 8272 Kb
Afname Dichtbij : 36.2 (dB)
Ver weg : 15.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg :10 (dB)
Wat ik me nou afvraag, zijn dit mooie snelheden? Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten van de KPN monteur die donderdag lang komt.
Edit:
volgens http://pcdb.bbned.nl/ zit ik op 1670 Meter van de centrale
Up 1016 Kb
DownStream: 8272 Kb
Afname Dichtbij : 36.2 (dB)
Ver weg : 15.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg :10 (dB)
Wat ik me nou afvraag, zijn dit mooie snelheden? Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten van de KPN monteur die donderdag lang komt.
Edit:
volgens http://pcdb.bbned.nl/ zit ik op 1670 Meter van de centrale
[ Voor 11% gewijzigd door djgear17 op 11-06-2007 22:26 ]
Waarschijnlijk klopt in jouw geval de postcode meting niet en is de koperkabel langer dan de hemelsbreed gemeten afstand tot je wijkcentrale. Je afname dichtbij is namelijk redelijk hoog en zou neerkomen op een afstand van 2,6KM. Met die afstand kloppen je waardes aardig.
Toch vreemd, als ik de waardes vergelijk van iemand anders:The Legend schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:39:
Waarschijnlijk klopt in jouw geval de postcode meting niet en is de koperkabel langer dan de hemelsbreed gemeten afstand tot je wijkcentrale. Je afname dichtbij is namelijk redelijk hoog en zou neerkomen op een afstand van 2,6KM. Met die afstand kloppen je waardes aardig.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15340 Kb die van mij:8440 Kb
Afname Dichtbij : 34.3 (dB) die van mij: 36.2
Ver weg : 9.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
dan zit ik mij toch af te vragen of dit zo'n verschil kan/mag uitmaken .
Verwijderd
Mijn afname is ook rond de 34 geloof ik , en haal gewoon 1,4 MB/s.
Heb je alles correct aangesloten?
Alles is hier inderdaad goed aangesloten, Livebox is aangesloten via 15 cm hoofd telefoonstopcontact,dit contact ligt trouwens wel open, zit geen behuizing omheen.dus wel een gat in de muur (gebeurd nog), daarnaast is de pc via een utp kabel op de livebox aangesloten.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:31:
Mijn afname is ook rond de 34 geloof ik , en haal gewoon 1,4 MB/s.
Das wel vreemd inderdaad. Dat hoofdtelefoonstopconctact waar je het over hebt, is dat een wandcontactdoos? Zo ja, ga eens opzoek naar je IS/RA want het kan best zijn dat dat ergens anders zit en je dus misschien ongemerkt meters telefoonkabel gebruikt wat signaalverlies met zich mee brengt.djgear17 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:16:
[...]
Toch vreemd, als ik de waardes vergelijk van iemand anders:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15340 Kb die van mij:8440 Kb
Afname Dichtbij : 34.3 (dB) die van mij: 36.2
Ver weg : 9.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
dan zit ik mij toch af te vragen of dit zo'n verschil kan/mag uitmaken .
Voor zover ik weet en zie, zit er nergens anders een aansluiting. Er zit wel in de algemene hal een Kpn kastje, maar daar kan ik verder niks mee. (woon in een flat)The Legend schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:52:
[...]
Das wel vreemd inderdaad. Dat hoofdtelefoonstopconctact waar je het over hebt, is dat een wandcontactdoos? Zo ja, ga eens opzoek naar je IS/RA want het kan best zijn dat dat ergens anders zit en je dus misschien ongemerkt meters telefoonkabel gebruikt wat signaalverlies met zich mee brengt.
Nou, precies op de afgesproken dag (vandaag dus) is m'n verbinding (ADSL Family zonder KPN lijn) inderdaad opgeleverd en alles lijkt goed te werken tot nu toe.
Modem traint in op 10 MBit down/1 MBit up, wat gezien de afstand (2,5 km dacht ik ongeveer) wel zo'n beetje de verwachtte waarden zijn.
Vanochtend kon ik testfiles downloaden (van nederlandse servers) met ruim 1 MB/s, dus ook dat lijkt ok (in ieder geval buiten spits-tijden).
In ieder geval lijken ze bij het "ADSL-zonder-KPN"-project de boel wel onder controle te hebben dus.
Modem traint in op 10 MBit down/1 MBit up, wat gezien de afstand (2,5 km dacht ik ongeveer) wel zo'n beetje de verwachtte waarden zijn.
Vanochtend kon ik testfiles downloaden (van nederlandse servers) met ruim 1 MB/s, dus ook dat lijkt ok (in ieder geval buiten spits-tijden).
In ieder geval lijken ze bij het "ADSL-zonder-KPN"-project de boel wel onder controle te hebben dus.
Net aangesloten
De KPN-test-en-label-dude kwam keurig vroeg voor 9 uur en toen bleek er ook al meteen signaal op de lijn te zitten 
Van het invullen van de aanvraag tot de aansluiting heeft 6 hele weken geduurd, maar het werkt nu
Het modemDe livebox riep eerst 10mbit maar na software update is het 15 en die wordt ook keurig gehaald. Nu hopen dat die livebox een beetje stabiel gaat blijven
Zo niet, wat voor modem werkt goed met Orange (heb toch geen telefonie) en is een beetje betaalbaar en torrentproof?
Van het invullen van de aanvraag tot de aansluiting heeft 6 hele weken geduurd, maar het werkt nu

[ Voor 28% gewijzigd door m-m op 12-06-2007 13:35 ]
De Linksys WAG200G is wel een aanrader. Stabiel en kan veel (torrent)traffic hebben. Hij is ook zeer betaalbaar. Zie pricewatch.m-m schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:33:
Net aangeslotenDe KPN-test-en-label-dude kwam keurig vroeg voor 9 uur en toen bleek er ook al meteen signaal op de lijn te zitten
Van het invullen van de aanvraag tot de aansluiting heeft 6 hele weken geduurd, maar het werkt nuHet modemDe livebox riep eerst 10mbit maar na software update is het 15 en die wordt ook keurig gehaald. Nu hopen dat die livebox een beetje stabiel gaat blijven
Zo niet, wat voor modem werkt goed met Orange (heb toch geen telefonie) en is een beetje betaalbaar en torrentproof?
ja, idd die linksys is goed.. Heb ik namelijk ook..
Heel erg bedankt voor de reacties
Heel erg bedankt voor de reacties
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Is de Orange website uit de lucht?
Ik kan hem vanaf een tele2 verbinding gewoon openen hoor.lordsnow schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:13:
Is de Orange website uit de lucht?
Paul
Oversteken is an art ;-)
Hier is de orange site ook niet plat!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
gisteren zou mijn aansluiting gereed zijn...
heb net op de site gekeken,
mijn aanvraag zit nog steeds in fase 1....
heb net op de site gekeken,
mijn aanvraag zit nog steeds in fase 1....
Zijn er hier nog mensen uit Amersfoort of in de regio die geen internet hebben. Ik had vanmorgen geen lijn sync en zit op moment op me werk te internetten.
edit : Ah gevonden op orange site beetje onduidelijk
Er is een storing gaande oh well
edit : Ah gevonden op orange site beetje onduidelijk
[ Voor 23% gewijzigd door WeAreLegion op 13-06-2007 10:29 ]
Sinds kort in bezit van orange family.
Nog geen problemen gehad en haal een gemiddelde dl snelheid van 10-11 Mbps op 2km vanaf de centrale. Best aardig dus!
Telefoon werkt ook simpel en goed! Geen ruisverhalen etc.
Ik ben zeer tevreden!
Nog geen problemen gehad en haal een gemiddelde dl snelheid van 10-11 Mbps op 2km vanaf de centrale. Best aardig dus!
Telefoon werkt ook simpel en goed! Geen ruisverhalen etc.
Ik ben zeer tevreden!
Nou, dat duurde precies 1 dag, en ik heb al een paar vraagjes over de livebox:
- Hoe stel je de tijd op de livebox in? (via telnet, date commando...maar wat zijn de juiste parameters?). WTF is dat trouwens voor onzin dat het ding wel een klok heeft (die compleet verkeerd staat, overigens) en timestamps in bv. DHCP logs toont, maar er geen optie is via de webinterface om de klok in te stellen? Om maar te zwijgen over NTP trouwens.
- Het excuus voor een DHCP-server in de livebox lijkt continu gekoppelde adressen te vergeten (zelfs van PC's die domweg nog aanstaan!) waardoor ik na een dag al 3 keer gezeik heb gehad met dubbel geassignde IP's. Klinkt dit bekend, of wat is hier aan de hand? Ik heb de livebox niet gereset of zelfs maar uitgezet in die tijd. Dus daar ligt het niet aan. Zou het te maken hebben met de verkeerd staande niet instelbare klok
- Afgezien van het gezeik met een schijnbaar demente DHCP-server, zijn er manieren om via de DHCP-server steeds hetzelfde IP aan hetzelfde MAC te koppelen (zodat portforwardings werken en ook blijven werken)? De topicstart noemt een manier maar zegt ook dat deze bij nieuwe firmwares niet meer werkt (en dat lijkt te kloppen). Iemand alweer een andere manier gevonden om dat te doen? Ik wil geen statische IP's instellen op de computers zelf, aangezien dat dan weer zo irritant is als je computers (met name laptops) op een ander netwerk aansluit.
Met veel gesleutel kan je het vast wel voor elkaar krijgen, als haken de meeste snel met dat af. Als je hem namelijk moet resetten, kan je fijn zwaaien naar die oude configuratie. Dat ding heeft wel meer kuren als jij noemt. Bespaar jezelf en zet er een ander modem tussen. Scheelt je echt een hele hoop gedonder.Wilke schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:36:
Nou, dat duurde precies 1 dag, en ik heb al een paar vraagjes over de livebox:Meh. M'n ouders hebben een 6 jaar oude Speedtouch die met bovenstaande zaken geen enkel probleem heeft....(volgens mij heeft die zelfs gewoon een NTP-client..).
- Hoe stel je de tijd op de livebox in? (via telnet, date commando...maar wat zijn de juiste parameters?). WTF is dat trouwens voor onzin dat het ding wel een klok heeft (die compleet verkeerd staat, overigens) en timestamps in bv. DHCP logs toont, maar er geen optie is via de webinterface om de klok in te stellen? Om maar te zwijgen over NTP trouwens.
- Het excuus voor een DHCP-server in de livebox lijkt continu gekoppelde adressen te vergeten (zelfs van PC's die domweg nog aanstaan!) waardoor ik na een dag al 3 keer gezeik heb gehad met dubbel geassignde IP's. Klinkt dit bekend, of wat is hier aan de hand? Ik heb de livebox niet gereset of zelfs maar uitgezet in die tijd. Dus daar ligt het niet aan. Zou het te maken hebben met de verkeerd staande niet instelbare klok
- Afgezien van het gezeik met een schijnbaar demente DHCP-server, zijn er manieren om via de DHCP-server steeds hetzelfde IP aan hetzelfde MAC te koppelen (zodat portforwardings werken en ook blijven werken)? De topicstart noemt een manier maar zegt ook dat deze bij nieuwe firmwares niet meer werkt (en dat lijkt te kloppen). Iemand alweer een andere manier gevonden om dat te doen? Ik wil geen statische IP's instellen op de computers zelf, aangezien dat dan weer zo irritant is als je computers (met name laptops) op een ander netwerk aansluit.
Heh. Een Frans kwaliteitsproduct duidelijk.
De hier veelgenoemde Linksys WAG200G, ondersteunt die ook WPA (i.p.v. alleen maar WEP) en heeft die een DHCP server die je wel MAC's aan vaste IP's (maar wel via DHCP uitgedeeld!) laat koppelen? Vooral dat laatste is iets wat je natuurlijk in geen enkele productvergelijker terug kunt vinden
De hier veelgenoemde Linksys WAG200G, ondersteunt die ook WPA (i.p.v. alleen maar WEP) en heeft die een DHCP server die je wel MAC's aan vaste IP's (maar wel via DHCP uitgedeeld!) laat koppelen? Vooral dat laatste is iets wat je natuurlijk in geen enkele productvergelijker terug kunt vinden
[ Voor 6% gewijzigd door Wilke op 13-06-2007 15:21 ]
Mwah, hier nietWilke schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:30:
ok vanmorgen meldde ik nog dathet niet wou vlotten met mijn aansluiting,
nu check ik mijn orange mail blijkt dat mijn internetaansluiting al sindsde 5e gereed is...
ik heb alleen nog niet dat internetkastje?
nu check ik mijn orange mail blijkt dat mijn internetaansluiting al sindsde 5e gereed is...
Ondersteunt WPA en ook WPA2. Hij koppelt beide gegevens inderdaad aan elkaar. Je kan ook een table opvragen en leases van de DHCP handmatig eruit mikken.Wilke schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:20:
Heh. Een Frans kwaliteitsproduct duidelijk.
Waarschijnlijk zag jouw Livebox kans te ontsnappen toen deze achterop de bromfiets van de postbode mee werd gesleurdpatrieckske schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:08:
ok vanmorgen meldde ik nog dathet niet wou vlotten met mijn aansluiting,
[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 13-06-2007 19:26 ]
Misschien aardige tip voor mensen die twijfelen (zoals ik):
ze hebben momenteel mooie actie bij Orange. 2 maanden gratis uitproberen voor nieuwe aanmelders.
ze hebben momenteel mooie actie bij Orange. 2 maanden gratis uitproberen voor nieuwe aanmelders.
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
En tweede livebox heeft het ook begeven denk ik. Loopt constant vast en nieuwe case is aangemaakt.
2 jaar zonder problemen en opeens problemen...
2 jaar zonder problemen en opeens problemen...

It ain't stupid if it works!
Heb al diverse Orange ADSL topics doorgespit, maar ik kom er niet uit met mijn webserver.
Server luistert naar poort 80, maar dat doet de LiveBox config ook. Dus heb ik een route ingesteld onder Geavanceerd > Firewall > Policies met de volgende instellingen:
ontvangstinterface en verzendinterface beide eth0 (server zit gewoon aan switch vast, die weer aan livebox hangt)
Dan bron-IP = externe IP livebox (85.145.xxx.xxx)
poort 80 doorsturen
naar bestemmingpoort 80
Bestemming IP is lokale IP adres van de server (192.168.xxx.xxx)
Protocool: alle
NAT: 5
Sequentie: 1
En onder NAT > op policies gebaseerde NAT heb ik ingesteld:
externe IP Livebox (85.145.xxx.xxx) naar lokale IP server (192.168.xxx.xxx)
Poort 80 naar Poort 80
Maar dit werkt dus overduidelijk niet. Wat doe ik verkeerd?
Server luistert naar poort 80, maar dat doet de LiveBox config ook. Dus heb ik een route ingesteld onder Geavanceerd > Firewall > Policies met de volgende instellingen:
ontvangstinterface en verzendinterface beide eth0 (server zit gewoon aan switch vast, die weer aan livebox hangt)
poort 80 doorsturen
naar bestemmingpoort 80
Poort 80 naar Poort 80
Verwijderd
Eingelijk is het 1 maand uitproberen, want je moet minimaal 1 maand voor einde van de 'probeer-termijn' opzeggen.meelmark schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:04:
Misschien aardige tip voor mensen die twijfelen (zoals ik):
Dat was bij mij ook zo (12 juni i.p.v. 31 mei), maar dat stond tenminste wel meteen in de eerste brief die ik kreeg (toen het project eenmal gestart werd op 8 mei).Fakir schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:48:
Mwah, hier niet31 mei werd [..] 12 juni (zonder enige berichtgeving hierover)
Hmm, maar wel matig als het dan nu nog steeds niet voor elkaar is...hoezo moet je steeds met de helpdesk bellen dan?
mijn ouders hebben thuis @home internet met telefonie, maar ik vindt dat écht super erge rommel. nu wilt mijn vader ook niet hoger gaan dan @home soms/budget (1600kbit/s). enige oplossing voor mij is dus ADSL.mjl schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:31:
[afbeelding] Een aanvulling dicht bij de startpost dan :
blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat.................
Enige nieuwe is:
"Op jouw adres is Orange ADSL beschikbaar. Je kunt nu ook bestellen als je geen vaste KPN telefoonlijn hebt. Als je nu bestelt, wordt je aansluiting in mei 2007 opgeleverd. Hieronder kun je je keuze maken. "
Je hoeft dus niet eerst KPN te nemen en daarna (na een jaar) weer op te zeggen. Scheelt je 47,55 euro aan aansluitkosten bij KPN. Je betaald natuurlijk wel de 9,95 euro linesharing per maand (eerste jaar 5 euro pm) een KPN belbudget is 9,67 euro per maand.
wij hebben al een telefoonlijn liggen (alleen geen KPN-abo erop enzo). legt het laatste stukje uit de SP nou uit dat je ook ISP-only kunt doen bij orange?? en zo ja, hoeveel zou dit dan kosten?? (ik kom er dus niet helemaal uit)
bvd.
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Wat werkt er overduidelijk niet?badflower schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:53:
Heb al diverse Orange ADSL topics doorgespit, maar ik kom er niet uit met mijn webserver.
poort 80 doorsturen
naar bestemmingpoort 80
Poort 80 naar Poort 80
Als jij vanaf jouw computer 85.145.xxx.xxx probeert op te vragen gaat dat niet werken. Je kunt niet je eigen IP bereiken via dat IP. Probeer het dus via een buurman/vriend/proxy
Verwijderd
7juni telefonisch ADSL family met telefonie aangevraagd, na eerst een hele hoop gedonder en gezeur, dat we te v er van de centrale woonden! was niet waar(4km) hooguit. Week verder en nog geen bevestingingsbrief gehad van Orange. Vanmiddag opgebeld en gevraagd hoe dat kwam, blijkt dat ze het heeeelll erg druk hebben met de orders!
Hebbe meerdere mensen zoiets ook gehad?
Omdat ze eerst een bepaalde status in het systeem moest staan, voor die tijd konden (willen?) ze me niet helpen. Dat is inmiddels. Zij vinden dat ze het nu hebben opgeleverd. Probleem is dat ik geen ip krijgWilke schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:34:
[...]
Hmm, maar wel matig als het dan nu nog steeds niet voor elkaar is...hoezo moet je steeds met de helpdesk bellen dan?
haha... ok net gebeld blijkt dat mijn aanvraag was blijven hangenLekkere Loempia schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:23:
[...]
Waarschijnlijk zag jouw Livebox kans te ontsnappen toen deze achterop de bromfiets van de postbode mee werd gesleurd. Als je een ander ADSL modem hebt, dan kan je het sowieso al testen. Wel handig om alsnog Orange te bellen waar die Livellende is gebleven.
Nee, enkele dagen later lagen er 3 brieven op de mat. Ik zou even tot dinsdag wachten en dan nogmaals bellen, tenzij je anders in de knoop komt met migratie.
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:02:
7juni telefonisch ADSL family met telefonie aangevraagd, na eerst een hele hoop gedonder en gezeur, dat we te v er van de centrale woonden! was niet waar(4km) hooguit. Week verder en nog geen bevestingingsbrief gehad van Orange. Vanmiddag opgebeld en gevraagd hoe dat kwam, blijkt dat ze het heeeelll erg druk hebben met de orders!
Bij ons duurde het ook heel lang maar dat kwam omdat Orange een fout had gemaakt bij de huisnummertoevoeging.
De opleverdatum was 21 juni en er belde maandag een KPN mannetje dat ie op 20 juni de lijn wilde gaan testen. Uiteindelijk is ie gisteren,m de 14e, al geweest en hebben we nu al internet. Ik heb mijn oude Speedtouch 510 aangesloten en nu werkt het al. Het is dus aan te bevelen om de afspraak met KPN eerder te plannen! Nu alleen nog wachten op de livebox om van de maximale snelheid gebruik te maken!
De opleverdatum was 21 juni en er belde maandag een KPN mannetje dat ie op 20 juni de lijn wilde gaan testen. Uiteindelijk is ie gisteren,m de 14e, al geweest en hebben we nu al internet. Ik heb mijn oude Speedtouch 510 aangesloten en nu werkt het al. Het is dus aan te bevelen om de afspraak met KPN eerder te plannen! Nu alleen nog wachten op de livebox om van de maximale snelheid gebruik te maken!
...::Under Construction::...
Waarom krijgt iedereen een afspraak met een KPN monteur bij het aanvragen van Orange ADSL
Dat is alleen bij abbo's zonder vaste lijn van KPNThe Legend schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:14:
Waarom krijgt iedereen een afspraak met een KPN monteur bij het aanvragen van Orange ADSL
...::Under Construction::...
Je had misschien even een ander modem erop kunnen testen. Zo had je kunnen melden dat de lijn werkte. Denk dat ze nu weer alles gaan uitzoeken, wat veel tijd kost bij Orange. Had wat kunnnen schelen. Je zou het alsnog even kunnen doen.patrieckske schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:18:
[...]
haha... ok net gebeld blijkt dat mijn aanvraag was blijven hangeneen dossier aangemaakt en naar hogerop doorgezet, als ze me nou gewoon die livebox geven...
Verwijderd
ik wacht idd nog eventjes tot dinsdag, de ADSL go verbinding die ik nu nog heb blijft werken, ik hoop niet dat ik een klapperende lijn krijg!
Dan doet ADSL Family het dus nog niet. Dan is er inderdaad wat fout gegaan bij de oplevering. Ze moeten namelijk een DSL migratie uitvoeren van KPN (ADSL Go) naar Orange (ADSL Family).Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:01:
ik wacht idd nog eventjes tot dinsdag, de ADSL go verbinding die ik nu nog heb blijft werken, ik hoop niet dat ik een klapperende lijn krijg!
Dit topic is gesloten.