[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.822 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
The Legend schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:11:
Ik heb een vaste lijn aangevraagd bij KPN om Orange ADSL Family over af te nemen. Nu heb ik via KPN een 'echte' lijnmeting laten doen over een bestaande telefoonlijn bij de buren 4 huizen verderop. De gemeten afstand komt op 1760 meter waar de wijkcentrale-afstand-websites 1042 meter geven :/ Dit is nog wel een flinke afstand, iemand ervaring hiermee en wat de werkelijke snelheid wordt die gehaald moet kunnen worden bij een verder goede lijn :?
op die afstand haal je de 15mbit nog wel hoor had ik in me oude huis ook. je moet alleen zorgen dan dat gewoon alles binnen goed aangesloten is en korte kabels gebruiken (telefoon kabels dus) dan is er weinig aan de hand

Zoals ik dus al eerder aangaf, probleem van die websites is dat ze oppostcode meten en dat gaat hemels breed maar zo werkt het helaas niet.

[ Voor 8% gewijzigd door WeAreLegion op 26-05-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
TimMer schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 03:09:
Ik zit erover te denken om over te stappen naar Orange ADSL Family, momenteel heb ik nog een Basic abonnement (6000/768) bij XS4All. Ik heb al één en ander gelezen over ADSL Family, maar een heel duidelijk beeld krijg ik er nog niet echt van.

Hoe zit het precies met de kwaliteit (stabiliteit qua snelheid en uptime)? En hoe accuraat en snel is de dienstverlening bij eventuele problemen? Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en service van XS4All, alleen beginnen die prijzen me steeds meer tegen te staan als ik al die andere providers zie stunten met veel hogere snelheden en lagere prijzen. Zit er een addertje onder het gras of betaal ik eigenlijk al jaren teveel voor mijn internet?
Ben nu een maandje Orange gebruiker. Om eerlijk te zijn ben ik best tevreden op dit moment. De aanvraag en overzetting vanaf Demon/XS4ALL ging vlekkeloos. Binnen 1,5 week was ik overgezet (als ik de verhalen nu zo lees, was ik waarschijnlijk net op tijd). Ik heb nog géén een keer hoeven te resetten, de snelheid is constant stabiel. Het modem geeft een download van 18234 aan en een upload van 1016. Via speedtest.net servers@Wormerveer/Amsterdam haal ik eigenlijk regelmatig een snelheid van 11-12 Mbit down en 840 Kbit up. Maar volgens mij is de ware downloadsnelheid iets hoger want ik haal max 1,86Mb/s down bij een snelle server, dus dat zou dan neerkomen op iets tussen de 15-16Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ehrrrm... Krijg net een mailtje van Orange:

Beste heer Elwood Blues,
Je verbinding is opgeleverd! Vanaf nu kun je razendsnel en eindeloos internetten.

Is toch nog snel gegaan dus allemaal! Zo snel zelfs, dat ik nog geen monteur van KPN op bezoek heb gehad, en nog geen Livebox in huis heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

WeAreLegion schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:03:
[...]

Uhhh volgens me programma's op me werk 994 meter om precies te zijn. Dat is dan wel weer een voordeel als je bij KPN werkt :)
Met die afstand haal je echt geen 20mbit. Misschien 18mbit, maar zeker geen 20.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
MensionXL schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:34:
[...]

Met die afstand haal je echt geen 20mbit. Misschien 18mbit, maar zeker geen 20.
Blijf dat gewoon maar gewoon geloven ok. Ik weet waar me modem op in traint en hoe snel ik download. En daar komt nog eens bij dat theoretisch de 20mbit te halen is tot 1,1km. Maar goed nutteloze discussie verder.

[ Voor 41% gewijzigd door WeAreLegion op 27-05-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Is bekend of de livebox, al of niet met een stukje herschreven soft- of firmware, ook als printerserver kan werken?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Kan de Livebox ook als bridge ingesteld kan worden? Heb nu een CopperJet 810 op de ADSL lijn. Maar die heeft geen VOIP aansluiting.

Heb nu een server met Clarkconnect 3.2 draaien en heeft al een firewall en DHCP server.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

WeAreLegion schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:08:
[...]

Blijf dat gewoon maar gewoon geloven ok. Ik weet waar me modem op in traint en hoe snel ik download. En daar komt nog eens bij dat theoretisch de 20mbit te halen is tot 1,1km. Maar goed nutteloze discussie verder.
Dus jij beweert dat je 2.5MB/sec haalt? :? (En een intrainwaarde van 20mbit betekent niet dat je met 20mbit kan downloaden)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
nvm :) geen zin om nutteloze discussie te starten :)

[ Voor 98% gewijzigd door WeAreLegion op 27-05-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik opzeg moet ik de livebox terug sturen , hoe doe je dat ?
ik heb de doos al lang weggegooid waar de live box inzat.
aangetekend?
heeft iemand ervaring met opzeggen ?

dit moet 1 maand van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
OgWok schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:55:
Kan de Livebox ook als bridge ingesteld kan worden? Heb nu een CopperJet 810 op de ADSL lijn. Maar die heeft geen VOIP aansluiting.

Heb nu een server met Clarkconnect 3.2 draaien en heeft al een firewall en DHCP server.
In bridge mode werkt voip van de Livebox niet.
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:53:
als ik opzeg moet ik de livebox terug sturen , hoe doe je dat ?
ik heb de doos al lang weggegooid waar de live box inzat.
aangetekend?
heeft iemand ervaring met opzeggen ?

dit moet 1 maand van te voren.
Als je opzegt krijg je een retourbox opgestuurd waarin je de livebox terug kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Nice :)

Mijn lijn zou 31 mei opgeleverd worden maar het werkt nu al.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15860 Kb
Afname Dichtbij : 25.9 (dB)
Ver weg : 8.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 201
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 9
ES-teller van 1 dag 0
En het modem hangt nu gewoon los te bengelen aan z'n kabeltje in de wandcontactdoos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Heren en dames experts en wanabee-experts graag jullie aandacht voor een vraag van mijn kant 8)

Momenteel heb ik wat problemen met mijn internet icm een router. Nu ben ik me aan het afvragen of mijn router langzaam defect aan het geraken is of dat ik iets qua instelling over het hoofd zie.

Dit is mijn hardwareconfiguratie:

Livebox (standaard ingesteld, DHCP), Netgear-router (DHCP on), bekabelde en draadloze clients.

Mijn Livebox geeft een ip-lease van 192.168.1.10 aan internetport van de Netgear-router. Deze router heeft een LAN- ip van 10.0.0.1 en deelt vervolgens keurig ip-adressen uit aan de clients (10.0.0.2, 10.0.0.3 etc). Ondertussen zwabbert de sterkte van mijn draadloos signaal van zeer goed in het begin tot laag op een later moment. Een uur geleden kregen alle pc's geen internet meer en dat is al vaker gebeurd vandaag.

Nu is mijn vraag aan jullie. Is deze config zo juist ingesteld of is het logisch dat ik na verloop van tijd geen internet meer heb bijvoorbeeld doordat de lease verloopt en de Livebox de router dan niet meer kan vinden?? Dit lijkt me stug want hij zal de router toch altijd 192.168.1.10 blijven geven, of vergis ik me?

Ik heb ook geprobeerd de Netgear een fixed ip te geven van bijv. 192.168.1.20, maar bovenstaande manier lijkt me toch de meest juiste manier. Extra pluspunt is dat ik de router zo makkelijker kan benaderen zonder kabels te hoeven omzetten etc.

Graag jullie op-aanmerkingen. Bvd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
objectief2 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:54:
Heren en dames experts en wanabee-experts graag jullie aandacht voor een vraag van mijn kant 8)

Momenteel heb ik wat problemen met mijn internet icm een router. Nu ben ik me aan het afvragen of mijn router langzaam defect aan het geraken is of dat ik iets qua instelling over het hoofd zie.

Dit is mijn hardwareconfiguratie:

Livebox (standaard ingesteld, DHCP), Netgear-router (DHCP on), bekabelde en draadloze clients.

Mijn Livebox geeft een ip-lease van 192.168.1.10 aan internetport van de Netgear-router. Deze router heeft een LAN- ip van 10.0.0.1 en deelt vervolgens keurig ip-adressen uit aan de clients (10.0.0.2, 10.0.0.3 etc). Ondertussen zwabbert de sterkte van mijn draadloos signaal van zeer goed in het begin tot laag op een later moment. Een uur geleden kregen alle pc's geen internet meer en dat is al vaker gebeurd vandaag.

Nu is mijn vraag aan jullie. Is deze config zo juist ingesteld of is het logisch dat ik na verloop van tijd geen internet meer heb bijvoorbeeld doordat de lease verloopt en de Livebox de router dan niet meer kan vinden?? Dit lijkt me stug want hij zal de router toch altijd 192.168.1.10 blijven geven, of vergis ik me?

Ik heb ook geprobeerd de Netgear een fixed ip te geven van bijv. 192.168.1.20, maar bovenstaande manier lijkt me toch de meest juiste manier. Extra pluspunt is dat ik de router zo makkelijker kan benaderen zonder kabels te hoeven omzetten etc.

Graag jullie op-aanmerkingen. Bvd _/-\o_
Wat je nu eigenlijk doet is dubbele NAT/Routing, dus dat is eigenlijk niet wenselijk. Mijn advies zou zijn:
- Geef de Netgear als LAN-ip 192.168.1.2
- Zet DHCP uit op de Netgear (zowel het aanvragen van een IP via DHCP als het uitdelen van adressen)
- Hang de Livebox aan een LAN poort van de Netgear
- Draadloze apparaten zullen via de Netgear de Wireless connectie opzetten en dan via de Livebox een ip aanvragen.

Alle apparaten zitten dan met subnet masker 255.255.255.0 in hetzelfde 192.168.1.0 subnet en kunnen elkaar benaderen (alle apparaten via de Switch poorten en de Wireless verbindingen naar de Netgear elkaar transparant benaderen). Tevens hebben ze allen via een default gateway van 192.168.1.1 (= je livebox) toegang tot internet. Je gebruikt dan dus niet meer de routing functionaliteit van de Netgear. Mocht je die om wat voor reden dan ook nodig hebben (je noemt geen redenen in je verhaal hierboven), dan gaat dat met mijn oplossing niet. Maar dan zou ik als ik jou was de Livebox in Bridgemode zetten. Dan kun je 100% je Netgear als router gebruiken. 2 Routers achter elkaar is in elk geval niet aan te raden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dank je voor je snelle reactie. Ik ga morgen aan de slag om het te connecten op een manier die je voorstelt. Hartelijk dank 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
@Helsie, zo...ik heb mijn netwerk even omgezet op de manier die je beschreven hebt. Met als enig verschil dat ik de Netgear een fixed ip van 192.168.1.25 gegeven heb. Jij stelde 192.168.1.2 voor...maar volgens mij begint de Livebox pas met uitdelen vanaf 192.168.1.10.

Enfin, het werkt in ieder geval. Waarom ik het liever router achter router wilde zal ik je ook uitleggen. Stel ik wil een port forwarden, van draadloos kanaal veranderen oid. dan moet ik de kabels van de router veranderen wil ik in het menu kunnen inloggen. Dat kan nu dus niet meer, maar ik zal zien hoe dit bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Elwood Blues schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:44:
Je verbinding is opgeleverd! Vanaf nu kun je razendsnel en eindeloos internetten.

Is toch nog snel gegaan dus allemaal! Zo snel zelfs, dat ik nog geen monteur van KPN op bezoek heb gehad, en nog geen Livebox in huis heb :X
Maar facturering nu dus wel gestart is! Dus wat wil je nog meer! 8)7

Daar zou ik dus maar eens achteraan gaan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Als je de situatie zoals uitgelegd door Helsie correct hebt ingesteld dan zou je de webinterface van de Netgear en de Livebox moeten kunnen bereiken hoor. Nogmaals in het kort:

• de Livebox is de modem/router die DHCP regelt
• netwerkkabel van de Livebox in een LAN (niet de WAN!) poort van de Netgear
• IP-range van de Livebox is 192.168.1.***
• DHCP range (iets anders dan bovenstaand dus!) is 192.168.1.10 tot willekeurig, bv 192.168.1.50
• fixed IP van de Netgear toekennen dat NIET in de DHCP range zit om conflicten te voorkomen dus bv. 192.168.1.2
• dhcp / nat functies in de Netgear uitzetten zodat deze enkel fungeert als een wireless switch

Op deze manier is alles op je netwerk bereikbaar en heb je geen problemen met dubbele port-forwards etc.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Wilke schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:43:
[...]

Maar facturering nu dus wel gestart is! Dus wat wil je nog meer! 8)7

Daar zou ik dus maar eens achteraan gaan... |:(
Tsja vage boel allemaal. Als ik de status van mijn aanvraag opvraag, staat er nog steeds dat de verbinding op 7 juni wordt opgeleverd. Er zijn ook nog geen facturen digitaal beschikbaar, en er is ook nog geen geld afgeschreven. Misschien interpreteer ik dat mailtje te letterlijk en is het gewoon een nieuwsbrief-achtig ding dat ik iets te vroeg heb ontvangen, maar in dat geval loopt de communicatie wel een beetje door elkaar heen en zijn de niet echt duidelijk. Nog twee voorbeelden:

- Bevestigingsbrief over de aanvraag, met daarin allerlei informatie / inloggevevens / abonnementsgegevens en de opleverdatum (7 juni)
- Maar een dag daarvoor had ik al een brief in huis met een correctie op die brief (€ 5 linesharing die voor mij niet van toepassing was) en dat ze proberen de datum eerder dan 31 mei op te leveren (dus wat nou 7 juni }:O ).

En nog zoiets:
- Mail en de website waarin staat dat ik rondom 7 juni de Livebox krijg
- Eind vorige week een brief waarin staat dat ze de Livebox hebben verstuurd, "misschien heeft u hem zelfs al wel ontvangen". De lijn werkt echter pas op 7 juni in de loop van de dag.

En nu dus een mailtje waarin ze verkondigen dat mijn verbinding werkt "Gefeliciteerd!" en dus misschien een werkende lijn zonder apparatuur 8)7

Conclusie: ik ga er vanuit dat ik 7 juni een werkende ADSL-verbinding heb, en dat ik ook pas vanaf dan betaal. Als niet: dan boze Elwood Blues aan de klantenservice :+

[ Voor 9% gewijzigd door Elwood Blues op 29-05-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
The Legend schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:55:
Als je de situatie zoals uitgelegd door Helsie correct hebt ingesteld dan zou je de webinterface van de Netgear en de Livebox moeten kunnen bereiken hoor. Nogmaals in het kort:

• de Livebox is de modem/router die DHCP regelt
• netwerkkabel van de Livebox in een LAN (niet de WAN!) poort van de Netgear
• IP-range van de Livebox is 192.168.1.***
• DHCP range (iets anders dan bovenstaand dus!) is 192.168.1.10 tot willekeurig, bv 192.168.1.50
• fixed IP van de Netgear toekennen dat NIET in de DHCP range zit om conflicten te voorkomen dus bv. 192.168.1.2
• dhcp / nat functies in de Netgear uitzetten zodat deze enkel fungeert als een wireless switch

Op deze manier is alles op je netwerk bereikbaar en heb je geen problemen met dubbele port-forwards etc.
Duidelijk verhaal en het werkt nu idd prima. Weer wat geleerd :P Dank je hartelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Begin sterk te vermoeden dat Orange bezig is met de boel toch stiekem in de zeik loopt te nemen. Eerst trainde ik makkelijk boven 9mbit in. Vervolgens zakte het terug naar boven de 8mbit en nu mag ik van geluk spreken, als ik boven de 7mbit uitkom. Orange zegt zogenaamd dat deze de maximale waarde zijn, die ze nu kunnen sturen over mijn lijn. Lijnmeting van KPN geeft dat de lijn dezelfde waardes geeft als ervoor.
Als het zo doorgaat, dan zal ik toch eens verder moeten kijken. Vindt het toch een vreemde manier van zaken doen door Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht zitten ze in de schulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Orange wint echt helemaal niks door verbindingen met 1 mbit af te knijpen. Alleen al dat doen kost hun meer moeite dan het gewoon doorsluizen van al het verkeer. Ga er maar gewoon vanuit dat je modem steeds lager intraint, omdat er teveel fouten optreden ofzo. Dan schakelt ie zelf terug. Bij mij is het nog steeds 10 mbit, net als 1 jaar geleden. Ik neem aan dat ze niet selectief 10 man wel af gaan knijpen en de rest niet, he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Helsie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:44:
Orange wint echt helemaal niks door verbindingen met 1 mbit af te knijpen. Alleen al dat doen kost hun meer moeite dan het gewoon doorsluizen van al het verkeer. Ga er maar gewoon vanuit dat je modem steeds lager intraint, omdat er teveel fouten optreden ofzo. Dan schakelt ie zelf terug. Bij mij is het nog steeds 10 mbit, net als 1 jaar geleden. Ik neem aan dat ze niet selectief 10 man wel af gaan knijpen en de rest niet, he?
Niemand rept ook over afknijpen, dus weet niet waar jij dat vandaan haalt. Als je wat terugleest merk je wel, dat het opvallend vaak voorbij komt. Zo incidenteel is het dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie_rules
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 19:42
Ernie_rules schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:59:
[...]

wij hebben het 25 april aangevraagd, nog geen bevestiging via de post gehad terwijl de geschatte opleverdatum 31 mei is.

Moet er voor het opleveren zonder tussenkomst van KPN eerst een mannetje komen?
Nou gisteren weer es gebeld en gevraagd woorom de aanvraag nog niet was verwerkt. Bleek dat ze in plaats van bis b in moeten voeren, hoera voor Orange!!! na een maand zijn ze hier al chter.
Het vervelende is dat het opnieuw aangevraagd moet worden en we dus weer de 6 dagen bedenktijd door moeten.

...::Under Construction::...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
Vandaag wordt als het goed is mijn Orange lite omgezet naar Family. Kun je eigenlijk de huidige splitter ook laten zitten? M'n pa is namelijk nogal bang voor de alarmkast die ook in de meterkast hangt. Ik heb geen Orange telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinominie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:58:
Vandaag wordt als het goed is mijn Orange lite omgezet naar Family. Kun je eigenlijk de huidige splitter ook laten zitten? M'n pa is namelijk nogal bang voor de alarmkast die ook in de meterkast hangt. Ik heb geen Orange telefonie.
Ja hoor dat kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

het is zelfs wel aan te raden om die splitter lekker te laten zitten omdat er wel eens problemen zijn met de ingebouwde splitter van de livebox die niet goed werkt.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
Moet je dan een andere ingang van de Livebox gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
pinominie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:30:
Moet je dan een andere ingang van de Livebox gebruiken?
Nee, in de Livebox zit een splitter ingebouwd. Een splitter aansluiten op een splitter is niet echt verstandig. De Livebox gewoon rechstreeks op de lijn aansluiten zonder tussenkomst van de oude splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:07:
[...]

Niemand rept ook over afknijpen, dus weet niet waar jij dat vandaan haalt. Als je wat terugleest merk je wel, dat het opvallend vaak voorbij komt. Zo incidenteel is het dan niet.
Dat doe je zelf:
Begin sterk te vermoeden dat Orange bezig is met de boel toch stiekem in de zeik loopt te nemen. Eerst trainde ik makkelijk boven 9mbit in. Vervolgens zakte het terug naar boven de 8mbit en nu mag ik van geluk spreken, als ik boven de 7mbit uitkom.
Met de opmerking dat Orange de boel in de zeik neemt, suggereer je toch dat het een bewuste actie is?

En ja, intrainwaardes lopen terug naarmate je het langer gebruikt en de livebox fouten op de lijn vindt. Dus dat het vaker gebeurt, is inherent aan de manier waarop de Livebox werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
En we zijn er weer, wel jammer dat m'n verbinding al om 12 uur weg was en er pas om 15.30 weer was maar ok. Nu even snelheidsverschil gaan testen en m'n router die erachter hangt instellen. Ik ben al lang blij dat ik weer verbinding heb, toen ik dat na het aangegeven uur nog niet had was ik toch al bang dat er weer iets was mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Ik vind nu (na 2 weken) dat het abbo van Orange family ronduit slecht is. Intrainen op amper 6 mbit, telefonie wat meer niet dan wel werkt (men kan elkaar niet horen) en een livebox die om de dag gereset moet worden...
Nu moet ik erbij vermelden dat onze centrale (ssh, sassenheim) nog niet geupgrade is naar adsl2+...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik snap dat soms niet he!?
Ik heb bij 4 mensen die ik ken orange family.
Me vader, me moeder, opa & oma 1, opa & oma 2.
En overal train ik boven de 15000 in!
Nooit uitval of wat:D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Je zal hier ook vooral de negatieve ervaringen zien. Zo lijkt het natuurlijk erger dan het daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 06:59:
Begin sterk te vermoeden dat Orange bezig is met de boel toch stiekem in de zeik loopt te nemen. Eerst trainde ik makkelijk boven 9mbit in. Vervolgens zakte het terug naar boven de 8mbit en nu mag ik van geluk spreken, als ik boven de 7mbit uitkom. Orange zegt zogenaamd dat deze de maximale waarde zijn, die ze nu kunnen sturen over mijn lijn. Lijnmeting van KPN geeft dat de lijn dezelfde waardes geeft als ervoor.
Als het zo doorgaat, dan zal ik toch eens verder moeten kijken. Vindt het toch een vreemde manier van zaken doen door Orange.
Geachte xxxxxxxxx,

Wij garanderen een snelheid tussen 4 en 20 Mbit/s. Hier staat één vaste
prijs voor en kan niet aan worden 'verminderd'.
De reden dat u nu een iets lagere snelheid ervaart, komt door een aantal
aanpassingen binnen ons netwerk. Deze aanpassingen zorgen voor een nog
stabielere internet en vooral telefoon verbinding, waardoor iets
ingeleverd moest worden aan de snelheid.

Hopelijk u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Is dit hierboven serieus?:S
Is dit iemand van Orange Nederland?
In zijn profiel staat "Er zijn 4 berichten geplaatst door IvIeT4L_Ilz4T. Sorteer op datum laatste reactie in topic."
Trouwens beetje rare naam voor iemand van Orange.

[ Voor 12% gewijzigd door DennusB op 31-05-2007 19:55 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Dat is de standaard mail die Orange verzend bij dat soort vragen. Zag hem namelijk al een paar keer voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik heb sinds vanmiddag geen kiestoon meer (ook geen kpn toon) box al gereset en alles maar heb wel gewoon internet als ik naar me huis bel gaat die 2 keer over en daarna gebeurt er niks meer...(gaat wel over op me mobiel)... Iemand een idee???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:21
ZandBak schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:42:
Ik heb sinds vanmiddag geen kiestoon meer (ook geen kpn toon) box al gereset en alles maar heb wel gewoon internet als ik naar me huis bel gaat die 2 keer over en daarna gebeurt er niks meer...(gaat wel over op me mobiel)... Iemand een idee???
en als je de telefoon direct op het kpn netwerk zet doet hij het dan wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54
Lekkere Loempia schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 06:59:
Hier wordt het ook alsmaar lager.
In het begin had mimimaal 5mbps meer als nu!

Stabiliteit is ook waardeloos.
Ik moet elke paar dagen resetten.
Siemens VOIP handfree set veroorzaakt het hangen vermoed ik.
P2P programma's hoef ik niet eens meer op te starten, dan hangt de livebox gegarandeerd binnen redelijk korte tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door KBDE op 01-06-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

BladePHQ schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:53:
Je zal hier ook vooral de negatieve ervaringen zien. Zo lijkt het natuurlijk erger dan het daadwerkelijk is.
Ik ken serieus geen mensen met Orange die niet tegen problemen aanlopen. Dat zegt wel iets over de kwaliteit die je mag verwachten.

Bovendien ken ik persoonlijk een aantal mensen die bij Orange gewerkt hebben, en die keihard bevestigen dat de livebox een te brak apparaat is.

[ Voor 17% gewijzigd door StratoFarmer op 01-06-2007 13:38 ]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StratoFarmer schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:37:
[...]

Ik ken serieus geen mensen met Orange die niet tegen problemen aanlopen. Dat zegt wel iets over de kwaliteit die je mag verwachten.

Bovendien ken ik persoonlijk een aantal mensen die bij Orange gewerkt hebben, en die keihard bevestigen dat de livebox een te brak apparaat is.
Om ook even een positief geluid te laten horen. Ik heb sinds juli 2006 Orange Family + Telefonie Totaal. Ik maak veel gebruik van Emule, uTorrent en sinds 3 maanden ook usenet (Eweka). Over de snelheid van de verbinding ben ik erg tevreden.

Los van het feit dat de snelheid van mijn verbinding is gezakt van circa 17Mb naar 15.5Mb heb ik nooit problemen met de verbinding (internet & telefonie) of met de LB gehad. Tot op heden heb ik de LB zo'n 4 keer moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:30
dennus2006 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:55:
Is dit hierboven serieus?:S
Is dit iemand van Orange Nederland?
In zijn profiel staat "Er zijn 4 berichten geplaatst door IvIeT4L_Ilz4T. Sorteer op datum laatste reactie in topic."
Trouwens beetje rare naam voor iemand van Orange.
Het is gewoon algemeen bekend, en het staat ook in de voorwaarden dat:
Je een snelheid krijgt tussen minimaal 4mbit, en maximaal 20mbit.

Zolang jij dus meer dan 4mbit haalt, hoeven zij geen actie te gaan ondernemen, omdat ze aangeven dat het tussen de 4 en de 20 in ligt. Komt het hieronder, dan is het een ander verhaal...

De persoon boven je heeft dus helemaal gelijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Als iedereen die roept dat de LB zo'n slecht ding is nu voor 2 tientjes op marktplaats een ST546 koopt dan scheelt dat ook weer :P Ik neem niet eens het risico met de Livebox en heb al een ST liggen; nu nog ADSL aanvragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag ook half omgezet, had adsl via kpn bij orange. Ze hebben nu mijn internet naar family omgezet maar de telefoon werkt nog via kpn.

En de livebox hebben ze nog niet toegestuurd, me linksys modem geeft 11mbit aan bij status en dat die niet is ingetraind, afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Ik begrijp soms echt niet waarom mensen niet eerst de voorwaarden lezen voordat ze zich ergens voor aanmelden. Er staat toch duidelijk overal op die site dat je max 20Mbit krijgt, maar dat het ook lager kan zijn... Waarom staat er ook anders een tooltje om de snelheid te schatten.

Orange Family is op zich een goed product (hier). 1x last mee gehad omdat KPN aan m'n kabels had zitten rotzooien in de centrale. Die Livebox is op zich ook niet zo slecht, als je er gewoon normaal mee omgaat. De meeste consumentenmodems kunnen geen 15K verbindingen aan, maar dat is toch niet de schuld van de Livebox... Ja, dat ding loopt vast als je je Bittorent client niet goed instelt. Eigen schuld.
[...]
Dat kan. Maar als jij niet zegt hoeveel mensen je kent met Orange, zegt dat helemaal niets.
[...]
Niemand zal ontkennen dat de kwaliteit van de software in het begin enorm slecht was. Maar inmiddels is dat ding er toch behoorlijk op vooruitgegaan. Mag ik vragen in welke functie ze hebben gewerkt, en hoe lang geleden? Een helpdeskmedewerker die 1,5 jaar geleden bij Wanadoo heeft gewerkt zal ongetwijveld beamen dat het een kutapperaat is.

[ Voor 41% gewijzigd door Nijn op 01-06-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Nijn schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:47:
... Ja, dat ding loopt vast als je je Bittorent client niet goed instelt. Eigen schuld.
Nou dat vind ik wel een makkelijke uitspraak. De Livebox mag wel zo strak werken dat hij zich niet gek laat maken door wat voor client dan ook.

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 02-06-2007 10:40 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

De livebox is denk ik niet ontwikkelt voor de tweaker die z'n verbinding 24/7 wil dichttrekken met torrents. Voor de gemiddelde gebruiker voldoet dat apparaat waarschijnlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
OgWok schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:39:
[...]

Nou dat vind ik wel een makkelijke uitspraak. De Livebox mag wel zo strak werken dat hij zich niet gek laat maken door wat voor client dan ook.
Er is wel een onderscheid te maken over de definitie van 'gek laten maken' natuurlijk.

Gemiddeld kunnen (modem)routers voor thuis gebruik met kabel of ADSL zo'n 1000 a soms 6000 simultane NAT sessies verwerken. Of je met 6000 ook nog de volledige performance van het apparaat mag verwachten is zelfs te betwisten omdat de CPU kracht voor deze kosten het gewoonweg niet gaat halen. Zeker niet als het ook nog eens gecombineerd wordt met een firewall met statefull packet inspection wat CPU kracht kost.

Gemiddeld is 2000 simultane connecties heel netjes als hij dat goed afhandelt. Wat echter natuurlijk niet mag gebeuren ('gek laten maken') is dat hij klem loopt of zelfs gaat rebooten of een reset nodig heeft om weer opgang te komen. Het kan niet zo zijn dat de regels in de NAT tabel niet meer geleegd worden en je hem moet herstarten bijvoorbeeld natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dat ik gistere was omgezet heb ik vandaag de livebox binnen gekregen. Het is was nog een heel gedoe om dat ding werkende te krijgen, maar na 2 uur prutswerk deze al me pc's het dan :)

Krijg wel een aandige snelheid door:
Upstream 1016 Kb
DownStream 15860 Kb

Hele verbetering tegen over me oude 6mbit verbinding van KPN voor een derde van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
OgWok schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:39:
[...]

Hetzelfde kan gezegt worden voor menig Sitecom, Sweex, Thomson Speedtouch, E-tech, etc modems.

Tuurlijk zouden die modems er een limiet moeten hebben. Maar in de praktijk hebben ze dat gewoon niet. Een Speedtouch loopt net zo goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus met iets irritants. Ik probeer wat portforwarding te regelen maar dat wil maar niet lukken. Het probleem: als ik 192.168.1.1 in firefox of IE intoets klaar ik een blaco pagina of een foutmelding dat de pagina niet te laden is. Terwijl internet het gewoon doet en dit IP-adres volgens ipconfig wel mijn gateway is. :?

Heeft iemand een suggestie. Ik heb alle javA / Active X zaken al toegestaan, maar geen resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik ben sinds kort overgestapt op adsl family, echter merk ik op bepaalde tijden (zoals nu) dat ik maar 120 kb/s max kan downloaden, normaal is dit 400. Is dit een veel voorkomend iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09
Hoe betrouwbaar is die snelheidscontrole van Orange?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:40:
Ik zit dus met iets irritants. Ik probeer wat portforwarding te regelen maar dat wil maar niet lukken. Het probleem: als ik 192.168.1.1 in firefox of IE intoets klaar ik een blaco pagina of een foutmelding dat de pagina niet te laden is. Terwijl internet het gewoon doet en dit IP-adres volgens ipconfig wel mijn gateway is. :?

Heeft iemand een suggestie. Ik heb alle javA / Active X zaken al toegestaan, maar geen resultaat :(
Dat is wel raar, probeer http://192.168.1.1/quickserverslist.html eens :)
Bij mij kloptie precies :)

Maar het viel mij wel op dat hij bij een maat van mij (die 1 km verderop woont) ook 15mb aangeeft >:)

[ Voor 22% gewijzigd door MarkieNL op 03-06-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
dus 4 mbit gaat me 'maar' 4 mbit opleveren inderdaad?

t valt me op dat als ik de postcode van de centrale invul, er 4 mbit blijft staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
De livebox is gister bezorgd en nu is het nog even wachten tot donderdag. Eindelijk na bijna twee jaar weer een normale verbinding :D

Tot nu toe is het allemaal perfect verlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:33:

t valt me op dat als ik de postcode van de centrale invul, er 4 mbit blijft staan...
Als ik mijn postcode intype geeft die ook 4mbit aan maar ik krijg 16mbit door dus het klopt niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@unfor,

Hier hetzelfde, in de avonduren is het download verkeer erg traag, ongeveer 100kb/s. Upload snelheid is echter wel altijd 95kb/s.... Straks om een uur of 1 / 2 gaat alles weer mooi 450kb/s, Orange reageert echter niet op mails over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Groentenboer schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:33:

Dat betekend waarschijnlijk dat Orange in die wijkcentrale geen apparatuur heeft staan en je dus via het KPN netwerk 4mbit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
The Legend schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:06:
[...]

Dat betekend waarschijnlijk dat Orange in die wijkcentrale geen apparatuur heeft staan en je dus via het KPN netwerk 4mbit krijgt.
Dan toch maar bij @home blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK mijn geduld is net opgeraakt..
Wie weet een goeie alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
In mijn geval zo goed als niet, de meter gaf (geeft) bij mij 8-15 aan en haal maar net 5, woon ruim 4Km van de centrale en dat zou het volgens orange verklaren...............lang verhaal met de helpdesk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Family gaat niet via BBned, adsl direct wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Vanochtend de helpdesk gebeld om te kijken hoe ik ADSL Family zonder Livebox kon bestellen. Wat blijkt? Niet mogelijk |:( Waarom dit dan wel op de website staat wist (ook na navraag) niemand. Dus ook als je de Livebox niet gebruikt ben je verplicht om 1 euro huur per maand voor dat onding te betalen :X

[edit]

Voor mensen die ook Orange ADSL willen bestellen; er loopt weer een iPod actie op adslwinkel.nl las ik net in de Spits!

[ Voor 17% gewijzigd door The Legend op 04-06-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:57:
@unfor,

Hier hetzelfde, in de avonduren is het download verkeer erg traag, ongeveer 100kb/s. Upload snelheid is echter wel altijd 95kb/s.... Straks om een uur of 1 / 2 gaat alles weer mooi 450kb/s, Orange reageert echter niet op mails over dit probleem.
Hier traint het modem ook steeds langzamer, had eerst 600 maar daar is nog maar 300 van over. Baal er goed van zo, was nog de enige in de kenniskring die nooit geen problemen had met Orange.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chazzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:57
unfor schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:08:
Ik ben sinds kort overgestapt op adsl family, echter merk ik op bepaalde tijden (zoals nu) dat ik maar 120 kb/s max kan downloaden, normaal is dit 400. Is dit een veel voorkomend iets?
Dit is een uitermate vervelend en veel voorkomend euvel in de regio (west brabant).
Na heel veel mailen, dreigend ook, eindelijk een persoon van de tweede lijn gekregen.

Die heeft lopen pingen en dat was dramatisch, maar dat kwam omdat ik gewoon de volledige kraan had opengezet. Zonder downloaden liep alles strak.
Maar op gezette tijden (en dit is er zo één) loopt de verbinding met 100KB/s en gaat vanavond na 23.30 weer vrolijk verder met 420. In het weekend is het de hele dag deze soep.

De technische afdeling ging het probleem bekijken dus het wachten is op de uitslag van een uitgebreide meting.
Uiteraard vereisen ze wel dat je alles aansluit zoals voorgeschreven, anders geen hulp.
Ik kan wel raden waar het probleem vandaan komt, ik zou het liefste na 3 maanden weer opzeggen maar dat kan helaas niet. Alhoewel dat beloftes schuld maken.

Een verbinding die terugzakt tot minder dan een kwart van de maximaal haalbare hoef ik toch niet te accepteren? Maar: het is een "tot" verbinding en dus kan het wel. Maar normaal beetje internetten en radiootje erbij is echt niet te doen.

Je hebt eerder een smal dan breedband verbinding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hier hetzelfde probleem op dit moment, normaal 420 nu rond de 100 :'( Als het zo doorgaat met dat downgraden hebben we over een paar weken de oude inbelsnelheid van 4 a 5 weer terug 8)7 Regio Groningen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was nog vergeten te vertellen dat dit regio Friesland is, dus dit probleem is niet regio gebonden. Het is soms vreselijk om een uur of 20:00, snelheden van max 80kb/s :|. Nu is de snelheid net weer omhoog geschoten naar de 450kb/s. Het is om verdrietig van te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:07:
Was nog vergeten te vertellen dat dit regio Friesland is, dus dit probleem is niet regio gebonden. Het is soms vreselijk om een uur of 20:00, snelheden van max 80kb/s :|. Nu is de snelheid net weer omhoog geschoten naar de 450kb/s. Het is om verdrietig van te worden....
Jep ook hier Friesland, landelijk dus.
Wat ik denk: KPN knijpt in de avond Orange af om zo de kpn klanten volle snelheid te geven, aangezien ik met het Go abonnement (of hoe het ook heette, 6 mbit van kpn via orange) nooit geen problemen heb gehad.. was alleen even meer dan 2x zo duur. :/
Ik heb momenteel ook weer gewoon 450 kb/s te pakken, begint rond 23:30 langzaam te stijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 05-06-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
unfor schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:20:
[...]
Wat ik denk: KPN knijpt in de avond Orange af om zo de kpn klanten volle snelheid te geven, aangezien ik met het Go abonnement (of hoe het ook heette, 6 mbit van kpn via orange) nooit geen problemen heb gehad.. was alleen even meer dan 2x zo duur. :/
Ik heb momenteel ook weer gewoon 450 kb/s te pakken, begint rond 23:30 langzaam te stijgen.
Dit is echt nergens op gebaseerd. In de avond is het altijd wel trager. Heeft er vooral mee te maken, dat de knooppunten dan nogal wat te verduren krijgen. Kijk maar eens naar de grafieken van ams-ix, daar is het ook duidelijk op terug te zien. Daarnaast verloopt de routering geheel via Orange, tenzij iemand het tegendeel kan bewijzen. Lijkt me namelijk erg stug dat met een wholesale afname KPN nog enigzins iets kan afknijpen, behalve de onderhoud van de lijnen en apparatuur in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Nou de verbinding is vandaag al tot stand gebracht !! :D

Het enige mindere vind ik dat ik maar op 9 mbit intrain en dus maar 945 kb/s haal. Maar goed, voorlopig ben ik daar zeer tevreden mee voor wat ik er voor betaal.

Morgen komt een mannetje van KPN de lijn checken en dan hoop ik dat hij me misschien een beetje kan helpen, want ik heb nog een ISRA punt waar de modem eventueel op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dit wel, ik zit zo'n 712 meter van de centrale?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 16340 Kb
Afname Dichtbij : 15.7 (dB)
Ver weg : 2.7 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8920 Kb
Afname Dichtbij : 36.5 (dB)
Ver weg : 13.5 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 602
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 110
ES-teller van 1 dag 0

Mijn gegevens btw. Blijkbaar zit ik er toch heel erg ver vanaf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:25:
Klopt dit wel, ik zit zo'n 850 meter van de centrale?

<knip>
Upstream 1016 Kb
DownStream 16340 Kb
<knip>
Is aan de lage kant, ik zit op 1.5 KM van de centrale en heb +/- 15000 Kb :)

[ Voor 31% gewijzigd door Sir_Killalot op 05-06-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

waarom kan orange op mijn adres maar 4 mbit leveren, terwijl links en rechts de buren resp 20mbit KPN(traint op 15mbit) en 10 mbit bbned (tweakdsl) hebben?
Door hun eigen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

sander817 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:52:
waarom kan orange op mijn adres maar 4 mbit leveren, terwijl links en rechts de buren resp 20mbit KPN(traint op 15mbit) en 10 mbit bbned (tweakdsl) hebben?
Door hun eigen netwerk?
ISDN-aansluiting?

BladePHQ: Cool dat je verbinding al is opgeleverd! Jammer van die snelheid inderdaad, hopelijk kan de monteur je nog wat verder helpen. Donderdag komt er ook iemand bij mij langs, misschien kan die me vertellen wat mijn ISRA is. Ik heb namelijk niks kunnen vinden in de meterkast dat er op lijkt :X Ik woon in een flat, en daar hebben ze het blijkbaar een beetje creatief aangelegd. Er komt gewoon een draad door een standaard beige PVC-buis naar binnen waar KPN op staat. Niks lasdop, niks kastje. 8)7 Ik heb de Livebox nu maar aan de enige telefoonaansluiting in huis geknoopt, in afwachting van het ADSL-signaal.

[ Voor 112% gewijzigd door Elwood Blues op 05-06-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 16:25
Wij zouden per 1 augustus Orange krijgen maar ze hebben besloten het per 5 juni al door te voeren. Lekker, ineens mijn Planet ADSL-internet weg :(. Hoe lang duurt het doorgaans voordat een verbinding opgeleverd is? Het modem zelf traint wel al in (15000/1000, beetje laag aangezien ik op 880 meter afstand zit, maarja).

[ Voor 19% gewijzigd door MarcoC op 05-06-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op ongeveer 700meter en train op 15800/1000 in, het ligt ook heel erg aan de kwaliteit van de kabel naar de centrale. Ben er in ieder geval dik tevreden mee, had eerst 6mbit voor 3x hogere prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack
  • Laatst online: 07-02-2020
ik kwam ineens dit topic tegen en besloot (een maand of vijf na orange adsl family verlaten te hebben) toch maar een stukje te lezen. nu zag ik dat er (eindelijk) wat gedaan was aan die idiote pings.
sinds wanneer is dit eigenlijk verbeterd? (ja ik ben te lui om al die honderden zoniet duizenden posts te lezen en uit te zoeken sinds wanneer het verbeterd is:p ) ik ben overgestapt vanwege die hoge pings en mijn wil om ooit nog eens een gameservertje te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hoe moet je in godsnaam de Speedtouch 780WL instellen voor Orange Family? Snap er geen hol van. In eerste instantie deed hij het niet. Daarna de Livebox aangesloten, die deed het wel. Toen weer de Speedtouch geprobeerd, setup wizard via http://speedtouch.lan gedaan. Instellingen: bridged, VPC 8.35 en dat was het wel. Toen deed hij het, alleen kregen we steeds IP-conflicten. Toen opnieuw geprobeerd en sindsdien krijg ik op geen enkele wijze internet aan de praat op de Speedtouch 780. Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 jaar orange family (zonder telefoon) en na 1 week modderen met de
bijgeleverde livebox heb ik een sitecom wireless modem/router gekocht met adsl2 software.
Sindsdien loopt alles zonder storing, 3x netwerkkabel 4x wireless.
De Livebox staat netjes in de doos als nieuw op zolder compleet met die gekke grote W.
en daar blijft dat plastic reclame doosje staan totdat ik eventueel migreer naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Voor de mensen die de afstand tot de wijkcentrale baseren op de postcodechecks op internet; zet hier een kanttekening bij en ga er niet vanuit dat dit altijd klopt. Als toevallig de kabel bij jou in de straat 3x op en neer gaat en dan pas naar de wijkcentrale loopt klopt er al niets meer van de hemelsbreed gemete afstand die zo'n online postcodecheck voorschotelt.

In mijn geval zegt de online check bijvoorbeeld dat ik op 1040 meter van de centrale zit; in werkelijkheid is dit bijna 1700 meter. Das bijna 70% meer.. Nu is dat niet in elk geval zo maar op basis van die check alleen kun je geen harde uitspraak doen over de intrainsnelheid van je modem, of wat deze zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
MarcoC schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:57:
Hoe moet je in godsnaam de Speedtouch 780WL instellen voor Orange Family? Snap er geen hol van. In eerste instantie deed hij het niet. Daarna de Livebox aangesloten, die deed het wel. Toen weer de Speedtouch geprobeerd, setup wizard via http://speedtouch.lan gedaan. Instellingen: bridged, VPC 8.35 en dat was het wel. Toen deed hij het, alleen kregen we steeds IP-conflicten. Toen opnieuw geprobeerd en sindsdien krijg ik op geen enkele wijze internet aan de praat op de Speedtouch 780. Heeft iemand enig idee?
Ga naar de Thomson site en download daar de tool waarmee je je Speedtouch goed kunt instellen. Die zet vanzelf de instellingen voor Wanadoo/Orange (Weet niet of ze 'm al hebben geupdate) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Nijn schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:12:
[...]

Ga naar de Thomson site en download daar de tool waarmee je je Speedtouch goed kunt instellen. Die zet vanzelf de instellingen voor Wanadoo/Orange (Weet niet of ze 'm al hebben geupdate) goed.
Die is niet echt duidelijk, en ik kan alleen maar op het eind ergens iets zeggen of ik KPN, BBNed of BabyXL hebn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Valt me op dat veel mensen hier op 700-1000m zitten en 'maar' 15000Kb halen. Zelf zit ik op 2500m van de centrale en train op iets meer dan 10000Kb.

Maar goed daar kwam ik niet voor want ik heb sinds kort dikke problemen met Orange. En nu ik hier zo een beetje lees ben ik dus niet de enige. Orange is gewoon NIET meer vooruit te branden het is net alsof mijn verbinding helemaal wordt afgeknepen. Ook al heb ik verbinding (als je het zo kunt noemen :/)
ik kan niet/nauwelijks downloaden uploaden daarentegen gaat vaak dan nog wel maar vaker niet dan wel. Surfen is soms ook onmogelijk, laadtijden van meer dan 2 minuten is niet ongewoon en dat is ondraaglijk :S. Telefonie doet het gelukkig wel maar voor de rest kan ik dus echt zo goed als niks doen.
Het is niet heel de dag door maar toch zeker meer de helft van de dag doet de verbinding zo.
Dit heb ik nu al 2 weken en in die tijd / daarvoor is niks aan de setup veranderd. Ik mag nog enigzins van geluk spreken dat het nu niet steeds zoals 2 weken terug was toen klapte Orange er gewoon om de 5 min uit...

Nooit problemen gehad met Orange, op kleine dingen na maar die zijn op 1 hand te tellen, maar ben wel blij als ik eind juni daar weg ben want dit is niet normaal :(

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvejam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik zit volgens centrale ongeveer op 1842 meter. Dit zijn mijn gegevens. Heb al diverse resets gedaan maar kom niet hoger dan 6716. Is er nog iets dat ik kan doen? Zit te denken om mijn telefoonlijn vanuit de meterkast te vervangen en opnieuw aan te leggen.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 888 Kb
DownStream 6716 Kb
Afname Dichtbij : 35.4 (dB)
Ver weg : 13.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 11664
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Laatst online: 12:03

pbd

Ik zit al weken met Orange te emmeren dat mijn snelheid dusdanig omlaag gegaan is de laatste paar maanden dat ik het niet meer acceptabel vindt. Na het gebruikelijke geëmmer waarmee ze je proberen af te schepen in de trant van kabels die niet goed zouden zijn en afstanden die te groot zijn nu vandaag weer een reactie:
Wij hebben uw bericht ontvangen en delen hierover het volgende mee;

wij hebben een aantal metingen verricht waaruit naar voren komt dat er
problemen zijn met installatie, dit betekent dat er ofwel gebruik
gemaakt wordt van te lange of defecte kabels of dat de Livebox niet op
de juiste locatie geïnstalleerd staat.

Meet resultaat :

Trained downstream snelheid: 4763.404 Kbps
Trained upstream snelheid: 927.666 Kbps <<<
Downstream signaal/ruisverhouding: 11.6 dB <<<
Upstream signaal/ruisverhouding: 8 dB <<<

Wij moeten u er helaas op wijzen dat het mogelijk is dat er een
haarscheur en/of breuk in de bekabeling ontstaat. Het is mogelijk dat er
sprake is van een los contact in uw ISRA punt maar alles wijst er op dat
er een bekabelings of ISRA probleem is. U kunt dit zelf ook controleren
door naar de livebox pagina te gaan. U doet dit via de koppeling
configureren van de livebox op uw bureau blad of door de internet
browser op te starten en in de adres balk 192.168.1.1 in te vullen en
dan op enter te drukken.

- Selecteer nu aan de rechter kant de optie 'Geavanceerd' (admin, admin)
- Selecteer de optie 'Statistieken'
- Selecteer nu 'ADSL Statistieken'
- Hier kunt u de statistieken van uw ADSL verbinding terug vinden

Wanneer de Upstream lager is dan 1019 Kb kan dit wijzen op een
bekabelings en/of ISRA probleem. De SNR-Marge's horen tussen de 9 en 11
(dB) te zitten met een maximum verschil van 2 (dB) tussen beide waardes.
Zitten de SNR-Marge?s onder de 9 (dB) en/of boven de 11 (dB) dan wijst
dit ook op een bekabelings en/of ISRA probleem.

Als uit deze statistieken blijkt dat er iets met uw bekabeling en/of
ISRA punt aan de hand is, dan verzoeken wij u om uw bekabeling te
vervangen en het ISRA punt te controleren.

Mocht u er niet uitkomen of als er problemen ontstaan dan kunt u contact
opnemen met onze helpdesk: 0900-9515 (EUR 0,20/min).

Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Ik weet dat mijn afstand tot aan de centrale ca. 3 km is maar aangezien de snelheid eerst rond de 8 a 9 mbit was kan dit volgens mij niet plotseling de issue zijn. Ten tweede: mijn livebox is gewoon netjes aangesloten via 15 cm telefoonkabel vanuit het ISRA punt (type 2 uit nieuwbouwhuis) rechtstreeks op de livebox. Kabeltje heb ik (natuurlijk) inmiddels 2 x vervangen maar geen verschil.

Volgens bovenstaande email kan het dus een probleem met mijn ISRA punt zijn. Erg merkwaardig dat dit dan plotseling ontstaat maar ik kan het natuurlijk niet uitsluiten. Komen bij mij de volgende vragen op:
- Zijn hun conclusies en aannames (omtrent SNR marges) in bovenstaande email juist?
- Kan ik zelf het ISRA punt openen om eea te controleren of moet ik daarvoor de KPN inschakelen (met als risico dat indien er niets aan de hand is, ik voor de kosten opdraai)?
- Als ik het zelf kan/mag, waar moet ik dan opletten (los van losse draadjes natuurlijk)?

Ze hebben volgens eerder mailwisselingen een 'port reset' uitgevoerd. Aangezien dit het niet oplost, kunnen ze blijkbaar niets meer voor me doen zo lijkt het wel.

[ Voor 0% gewijzigd door pbd op 06-06-2007 12:29 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
MarcoC schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:41:
[...]
Die is niet echt duidelijk, en ik kan alleen maar op het eind ergens iets zeggen of ik KPN, BBNed of BabyXL hebn.
Tool: http://www.speedtouch.nl/...7xx_config_nl_R6x_v11.exe
Deze wizard (voor Windows) configureert de SpeedTouch 780 of 780i voor vele Nederlandse netwerk configuraties (KPN, BBned, Tiscali, Versatel of Wanadoo) en voor een aantal VOIP providers. Bij voorkeur te gebruiken via een vaste Ethernet verbinding met de SpeedTouch.
Als ik 'm hier uitvoer werkt het prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Zal nog eens kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Nou het KPN mannetje is geweest. Hij was alweer na 1 minuut weg :|

Volgens hem was 9 mbit een mooie waarde, zeker voor Orange en zeker voor de ongeveer 2,7 km afstand van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
BladePHQ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:53:
Volgens hem was 9 mbit een mooie waarde, zeker voor Orange en zeker voor de ongeveer 2,7 km afstand van de centrale.
Dat zeker voor Orange vindt ik een beetje appart, maar zal wel komen omdat hij zelf van de concurent is.

Maare, 9 mbit is keurig. Wat is het probleem?

Plaatje uit topicstart:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Inherent aan ADSL2+ is dat de snelheid achteruit gaat naarmate de afstand groter wordt. Dat is ook duidelijk op te maken uit de site van Orange. 9 mbit komt vrijwel precies overeen met wat je mag verwachten op 2,7km afstand.

[ Voor 19% gewijzigd door Nijn op 06-06-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Nou, ik heb inmiddels een modem en ben ook gebeld door KPN, die komen pas a.s. dinsdag langs. Maar de kans is dus groot dat het al eerder werkt begrijp ik uit bovenstaande posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Ben er dan ook erg tevreden mee. Ik heb twee geen vast internet gehad en of ik nu 5 of 10 minuten moet wachten op een film maakt me ook niet veel uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

quote: orange
Wanneer de Upstream lager is dan 1019 Kb kan dit wijzen op een
bekabelings en/of ISRA probleem. De SNR-Marge's horen tussen de 9 en 11
(dB) te zitten met een maximum verschil van 2 (dB) tussen beide waardes.
Zitten de SNR-Marge?s onder de 9 (dB) en/of boven de 11 (dB) dan wijst
dit ook op een bekabelings en/of ISRA probleem.
Mijn snelheid is sinds die netwerkverandering ingezakt (18 naar 16), en lijkt beetje bij beetje steeds verder te zakken. Ik zit nu op de 14400 kbit/s.

Ik lees net dit stukje over de SNR-marge waardes van een andere user hierboven en heb het even met mijn eigen waardes vergeleken:

SNR-marge
Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)

Beide waardes vallen dus buiten de door Orange aangegeven waardes. Nou weet ik niet of dit met 18 mbit ook al het geval was, maar wellicht dat dit de oorzaak bij mij is.

Er is helemaal niks veranderd aan de bekabeling e.d. zou het toch aan de bekabeling kunnen liggen?

edit: ook de upload waarde valt onder de aangeven waarde van 1019 kbit, namelijk 1016 kb. Wat een wereld van verschil maar meld het even voor de volledigheid :)

[ Voor 7% gewijzigd door Lightah op 06-06-2007 15:52 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Wilke schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:46:
Nou, ik heb inmiddels een modem en ben ook gebeld door KPN, die komen pas a.s. dinsdag langs. Maar de kans is dus groot dat het al eerder werkt begrijp ik uit bovenstaande posts?
BladePHQ had mazzel inderdaad, maar bij mij lijkt het erop dat het stipt op de leveringsdatum (morgen) wordt aangesloten. Niet eerder in ieder geval :) Valt geen peil op te trekken dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Orange vertelde mij zelf dat het mogelijk was dat je je verbinding eerder hebt. Het is dus mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik had de v10-wizard, v11-wizard doet het. Hoera *O*.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.