[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.751 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XV)

Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/img/logo.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Orange kan op de volgende manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Family pakketten)
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Starter pakketten)Hierbij kan je GEEN telefonie aankopen.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Orange levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De Livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de Livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de Livebox is ook te vinden op de Orange site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware (versie 222034) informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X. Klik HIER voor een aantal werkende kaarten.
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Orange. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Orange, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif

Misschien wel een van de meest aantrekkelijke aspecten van het Family pakket. Eindelijk af van KPN/Tele2/enz. en gewoon voor een vast bedrag per maand bellen naar vaste telefoons in nederland.

Zet die telefoonlijn dus maar open en lees de hele pinkeltje/kameleon serie maar uit voor je (klein)kinderen/neefjes/nichtjes, zonder dat het een dure grap wordt.

Actuele prijs/stunt informatie is hier te vinden.

En hier de Telefonie handleiding.

/me Update: Sinds 21 februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.

Zie ook de Orange helpdesk: Zijn de Telefonie tarieven veranderd per 21 februari 2006?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/acties.gif
Op het moment zijn er geen aanbiedingen bij Orange.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij Orange?
  • Ja dat kan:
    Ga naar http://www.orange.nl/mijn_account/
    Kies in het linker scherm voor 'internet & vaste telefonie', 'telefonie', 'instellingen' en 'blokkeer gesprek'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn Orange telefoonlijn?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat Orange de KPN lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijft /me LinuX-TUX hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Orange zelf.

/me ***** NIEUW ******
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] een test pagina voor alle mensen die er • echt niet uitkomen. Laat me weten hoe het bevalt :Y)

Ja nou, leuk script hoor /me LinuX-TUX :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor programma /me y
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (LinuX-TUX) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me LinuX-TUX zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 221018 (en hoger).
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me LinuX-TUX

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de Livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij Orange.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar Orange, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Orange middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via Orange ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • /me Update: Sinds kort is dit mogelijk!
    Zie ook de Orange site: Kan ik mijn telefoonabonnement bij KPN opzeggen als ik Orange Telefonie neem?
    Orange brengt hiervoor €9,95/maand voor in rekening en er wordt éénmalig een bedrag van € 9,95 administratiekosten in rekening gebracht.
  • Wil je kunnen bellen tijdens een Orange telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand.

Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Orange dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Orange Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Orange Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je orangenummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)
Ik hoor vaak dat DHCP ingestelde systemen en Port Forwards niet samen gaan, maar vind het zo'n gedoe om alles handmatig te doen, kan het ook anders?
wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?

/me Dit lijkt niet meer te werken sinds de 278 firmware !

Als je meerdere PC's achter de Livebox hebt hangen en gebruik maakt van port forwarding, is het wenselijk om iedere PC zijn eigen interne IP toe te kennen. Helaas hanteert de ingebouwde DHCP-server normaal gesproken een lease-time van 7 dagen, wat kan betekenen dat een PC na die 7 dagen een ander intern IP krijgt, waardoor de port forwards dus niet meer werken (althans, ze zullen nog wel werken maar gaan naar de verkeerde machine...). Dus wat doen we? We laten de Livebox een IP toekennen aan de hand van het MAC-adres van je PC's. Die verandert niet (*), en dus kan je op die manier een statisch intern IP verkrijgen. Dat kan helaas niet in het webbased admin-panel, maar wel via telnet:

Open een telnetverbinding naar de Livebox (192.168.1.1), en log in met username root en password 1234. Typ nu dhcpserver, gevolgd door een return. Om veranderingen aan te brengen in de DHCP-server, moet je deze eerst stilleggen:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!

Vervolgens typ je het volgende commando:
code:
1
host add -o -macaddr 00:0a:95:a6:09:34 -ipaddr 192.168.1.10

Waarbij je uiteraard het MAC-adres en het IP-adres vervangt door je eigen waarden. Hierna kan je de DHCP-server weer starten:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ start
DHCP Server started !!!

En om te checken of het geslaagd is:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ lease list
Lease 192.168.1.10 start 2002/01/10 08:08:39 end 2002/01/17 08:08:39 stamp 2002/01/10 08:08:39 hardware addr = 00:0a:95:a6:09:34 host NA

(note: wel eerst de DHCP-lease verversen op de client (cq. je PC), anders staat er logischerwijs niets in de lease list)

* = deze opmerking is gemaakt met de mierenneukmode uitgeschakeld, natuurlijk is een MAC-adres te veranderen in het OS of door een nieuwe netwerkkaart, maar dat lijkt me hier te verwaarlozen.
Maar hoe weet ik dan wat mijn eigen "MAC" adres is, of wat het MAC adres is van IP 192.168.Y.Z :?
Als je het IP al weet, ga dan naar Manier 2 dan kan je daarna gelijk door de dhcpserver aanpassen.

Manier 1:
Onder windows:
Open een dosprompt (Windows toets + R -> cmd of command) en doe het volgende:
code:
1
C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all
"winipcfg" of "winipconfig" voor de oude win95 bakken onder ons en natuurlijk "ifconfig -a" voor de linux bakken ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x
    >>>>Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-B4-93-D0-10 <<<<
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
                                            194.134.5.55
        Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.1.3

C:\Documents and Settings\Administrator>
Je weet nu dat je eigen IP adres 192.168.1.11 is EN wat je MAC adres is 00-00-B4-93-D0-10. Manier 2 kan je nog even overkijken om het desnoods te bevestigen, maar op deze manier weet je zeker dat je het juiste MAC adres te pakken hebt.

Manier 2:
Je weet het IP adres, alleen het mac adres nog niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet 192.168.1.1
login: root
Password:
[root @ home]$ arp
[root @ arp]$ list
IP Address           MAC Address
85.147.44.1           0:12: 0:9e:d9:3f
85.147.44.80          0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.1           0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.3           0:4f:4e: 5:c5:bc
192.168.1.11          0: 0:b4:93:d0:10 <<<<
[root @ arp]$ ..
[root @ home]$
Zoals je ziet zie je in het "list" lijstje onder arp, ook het IP adres ertussen staan, met MAC adres erbij. Dit MAC adres wil je gebruiken!

Je kan nu weer verder gaan bij Wilko2 zijn "dhcpserver" tuning verhaal, en daar beginnen met "dhcpserver" in te tikken :Y)
Leuk, al die DHCP-server tweaks, zijn er nog meer?

[scenario]:
• Ik houd binnenkort een LAN-party, en er komen net iets meer dan 10 PC's aan het netwerk te hangen.• Ik word nu onderhand gek van de DNS server die ik via DHCP ontvang, ik wil helemaal geen DNS proxy, maar een ECHTE DNS server ontvangen via DHCP
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:57:
Voor de mensen die wat willen tweaken aan hun DHCPserver.

Login via Telnet op je livebox als root met wachtwoord 1234 (of als je hem veranderd hebt, met je veranderde wachtwoord)
Tik in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
dns <enter>
set -n1 194.134.5.5 <enter>
set -n2 194.134.5.55 <enter>
.. <enter>
dhcpserver <enter>
stop <enter>
subnet eth0 delete <enter>
subnet eth0 add -o -subnet 192.168.1.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.1.10 -endip 192.168.1.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.1.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.1.1 <enter>
start <enter>
.. <enter>
save <enter>

Dit is de config voor de hele livebox, dus niet alleen de RODE poort eerst. Je krijgt hierna van de DHCP server een adres toegewezen en de DNS server van de Livebox wordt hierna achterwege gelaten. Je krijgt DIRECT het DNS adres van Orange zelf.

Dus uiteindelijk heb je dan het volgende beeld gehad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 delete
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 add -o -subnet 192.168.1.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.1.10 -endip 192.168.1.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.1.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.1.1
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 list
SUBNET   :      192.168.1.0      NETMASK    :    255.255.255.0
START IP :     192.168.1.10      END IP     :     192.168.1.240
GATEWAY  :      192.168.1.1      BROADCAST  :    192.168.1.255
DNS      :      194.134.5.5      SECOND DNS :     194.134.5.55
SERVER   :          0.0.0.0      FILENAME   : NA

LEASE TIME : 7
[root @ dhcpserver]$ start

DHCP Server started !!!
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$ dns
[root @ dns]$ set -n1 194.134.5.5
[root @ dns]$ set -n2 194.134.5.55
[root @ dns]$ list

Name Server1:  194.134.5.5
Name Server2:  194.134.5.55
[root @ dns]$ ..
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.
Als je het bovenstaande een beetje zit te copy pasten in je console, houd dan wel in je achterhoofd, dat je daarna een DHCP-pool hebt van 230 adressen groot ;)

Aanpassen naar eigen wens/gebruik dus :Y)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Orange? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Orange?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
  • Orange helpdesk Nederland.
  • Frans Orange forumTIP voor tweakers/hackers/enthousiastelingen over van alles en nog wat!!!
  • Franse Orange site zelf. Misschien een sneakpreview voor wat ons te wachten staat kwa mogelijke services ;) ? *hint hint*
  • Forum Orange is een onafhankelijk forum waar mensen ook nuttige informatie kunnen vinden.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/3443/FFFFFF/000000
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif

Index

Kan ik de settings/configuratie van de Livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de Livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)

Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9

Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?

In een ander topic zijn ze daar al flink mee bezig geweest, daarom ga ik dat hier niet herhalen.

Wanadoo Livebox als bridge

Maar deze oplossing lijkt alleen te werken als je geen wanadoo telefonie hebt.
Ook worden niet alle instellingen opgeslagen zodat je na een reboot de livebox (gedeeltelijk) opnieuw moet configureren.

Upgrades

Er is geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.

Leuk die upgrades maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:
http://www.telenet.be/nl/...windows/snelheid/mtu.page

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, etc)

Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Wanadoo.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support Orange helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
  • Belkin F5D7011 802.11g
  • Sitecom de WL-100 B PCMCIA
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]
[rml]Tuut-Tuut in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) en
de Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG werken niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Anoniem: 185882 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Ik heb last van 'spook' gesprekken, is hier een oplossing voor?

Er schijnt een oplossing voor te zijn, verwissel de rode en blauwe draad in het isra punt.

Met dank aan:
Laryx in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Kan ik ook gebruik maken van een eigen mailserver?

Je kan wel een eigen mailserver gebruiken, mits je deze instelt dat deze relayed via smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl. Indien je geen lokale mailserver draait, dien je via een andere poort dan 25 met je mailserver verbinding te maken. (Bv. via SSL.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bah nog steeds geen tv via Orange :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
De link naar Telenet in de startpost is niet meer werkzaam: http://www.telenet.be/nl/...windows/snelheid/mtu.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24

mjl

Ugh

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif
Een aanvulling dicht bij de startpost dan ;) :

Dit is op 19 Juni 2007, prijzen kunnen veranderen !
CdD schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:41:
Ik heb gister een foldertje van Orange ontvangen over ADSL Family & Telefonie.
Ik heb nu ADSL Direct (incl. Telefonie), slechts 1Mbit dus, maar dat vind ik veel te duur (€ 22.95 p.m.). Daarbij moet ik óók nog elke maand iets van € 15 (?!) aan KPN betalen omdat de telefoonlijn er ligt of zoiets, wat ik totaal niet snap, omdat ik via Orange bel (VoIP) en niét met KPN.. :S

However, ik wil misschien upgraden naar ADSL Family & Telefonie Totaal (4Mbit dus), € 29.95 per maand en ná het eerste jaar € 39.90, wat ik trouwens ook weer belachelijk duur vind. Als ik dit dus ga doen, dan wil ik het alleen één jaar (is mogelijk toch?). Moet ik, mocht ik upgraden naar ADSL Family & Telefonie Totaal, nog steeds betalen aan KPN?

In het geval dat ik niet upgrade naar ADSL Family & Telefonie Totaal, wil ik van Orange af. Dat kan pas op 30 september 2007 (neem ik aan?), want pas dan loopt m'n abbo bij Orange af. Ik wil dan een andere provider, bv. Speedlinq.

Speedlinq, is zoals ik het nu zie, véél goedkoper. Speedlinq is op mijn adres beschikbaar. Ik zou dan Comfort Compleet Bellen (van KPN of bbned) nemen, 20Mbit down en 1Mbit up, retesnel dus. En dat, het eerste jaar, voor maar € 24,95 (daarna € 29.95 p.m.)! Dat is inclusief bellen en vaste lijn toeslag.

Aan de andere kant zie ik in [Speedlinq] Ervaringen - Deel 5 ontzettend veel negatieve reacties over Speedlinq.. Ontevreden ben ik niet over Orange, behalve dat het niet goedkoop is. Wat dat betreft is het misschien beter om maar lekker bij Orange te blijven en ADSL Family & Telefonie Totaal te nemen..

Wat is wijsheid? :/
Kosten per maand (huidige prijzen dd 20 maart 2007):

Optie 1:
1 Bellen en gebeld worden met KPN: belbasis is 18,16 euro of belbudget 9,67 (dure belminuten!)
2 Je internet met Orange (Orange ADSL Family): € 23,95

Optie 2
1 Bellen, gebeld worden & Internetten met Orange geen KPN lijn meer (ADSL Family & Telefonie Basis): 24,95/29,95 (telefonie basis/totaal) + doorbelasting lijnhuur € 9,95

Optie 3
1 gebeld worden op KPN lijn: 9,67 (Belbudget met dure belminuten)
2 Bellen en Internetten met Orange (ADSL Family & Telefonie Basis): 24,95/29,95

Of anders verwoord:
Meerprijzen op je huidige Orange ADSL abbo voor telefonie:

€ 1,00 per maand Telefonie Basis
€ 6,00 per maand Telefonie Totaal

Wil je je KPN lijn opzeggen en je nummer overzetten naar Orange:
€ 9,95 per maand voor de doorbelasting lijnhuur (in de actie: eerste jaar voor € 0,00 per maand)
€ 9,95 eenmalige kosten beëindigen KPN abonnement met nummerbehoud

Even uitrekenen wat je bespaart met de actie in het eerste jaar: 12*9,67--9,95= 106,09 (per eerste jaar)
(12xbelbudget - nummerportatie)

Dit is wat je dan extra betaald vanaf het 2de jaar: 12*(9,95-9,67)=3.36 per jaar
(je betaald meer voor lijnhuur dan voor een Belbudget bij KPN)

Dus mocht je van de actie gebruik maken en na het eerste jaar de goedkoopste maandlast willen dan moet je dus weer een KPN abbonement nemen:

Mocht je je KPN terug willen (na het eerste jaar bijv.) betaal je aansluitings kosten + nummer portatie: 47,55 + 10? =57,55

Als je dus (106,09-57,55)/3.36=48,54/3.36 = 14,4 jaar orange houd en dan alsnog KPN neemt draai je kiet. Ervanuitgaande dat de prijzen gelijk blijven natuurlijk.

Kortom is het, afgezien van de lijnhuur aanbieding in het eerste jaar, voordeliger om ADSL met telefonie te nemen zonder dat orange je lijnhuur overneemt!

-Goedkoper per maand (9,67 voor belbudget vs 9,95 voor de lijnhuur)
-altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer (KPN lijn blijft actief, inkomende gesprekken worden door de livebox gecombineerd naar 1 telefoonaansluiting)
-goedkoop bellen met Orange via een nieuw nummer
-als Orange problemen geeft kun je ze altijd nog bellen met je (dure belminuten!) KPN lijn
[b]CdD schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:32:
Volgens mij heb ik het nu ook zo. Ik heb namelijk twee nummers: één van KPN en één van Orange. Betaal ik dus aan KPN omdat ik daar een telefoonnummer heb, of betaal ik voor "hun" telefoonkabeltje wat onder de grond ligt?
Je betaald KPN voor je nummer (abbonnement) + lijnhuur. Als je nu 18,16 betaald voor je KPN en je belt er nooit mee kun je deze hetbeste naar belbudget (9,67) omzetten. Dit is dan goedkoper dan geen KPN en lijnhuur via Orange.
eborn schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:56:
Toevallig is het bedrag voor de kabel ongeveer gelijk aan het bedrag van de kabel met abonnement. Daarom maakt het eigenlijk niet uit of je KPN houdt of niet.
Precies (dit $geld$ natuurlijk voor een belbudget abbo)!

Update 04 April 2007:
eborn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:15:
[...]

Nou, in de helpdesk staat nog steeds dat je voor een Orange ADSL verbinding een KPN lijn nodig hebt. Men gaat er denk ik vanuit dat als je geen telefonie via Orange neemt, je gewoon je KPN lijn hebt. In dat geval betaal je gewoon aan KPN.

Maar goed, ze kunnen er alles van maken ;)
Een eerdere aanbieding was dat ze in het eerste jaar i.c.m. het telefonie abonnement 5,95 euro per maand (4,95 op linesharing en 1 euro op telefonie) korting geven voor het eerste jaar. Bij alleen Orange ADSL betaal je dus nog steeds linesharing.

De huidige acties en kosten bij aansluiting:
http://www.orange.nl/open/tarieven_adsl_en_telefonie.html (19 juni 2007)

Telefonie Basis € 1,00 per maand de eerste twee maanden gratis
Telefonie € 6,00 per maand de eerste twee maanden gratis
aansluitkosten € 24,95 gratis
doorbelasting lijnhuur € 9,95 per maand de eerste twee maanden gratis
administratiekosten nummerbehoud € 9,95 eenmalig

Enige nieuwe is:

"Op jouw adres is Orange ADSL beschikbaar. Je kunt nu ook bestellen als je geen vaste KPN telefoonlijn hebt. Als je nu bestelt, wordt je aansluiting in mei 2007 opgeleverd. Hieronder kun je je keuze maken. "

Je hoeft dus niet eerst KPN te nemen en daarna (na een jaar) weer op te zeggen. Scheelt je 47,55 euro aan aansluitkosten bij KPN. Je betaald natuurlijk wel de 9,95 euro linesharing per maand (eerste jaar 5 euro pm) een KPN belbudget is 9,67 euro per maand.

[ Voor 16% gewijzigd door mjl op 19-06-2007 09:59 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:12
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/fanofpinky/narf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hou het ff een beetje serieus met je geNARF! :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 22:50

vr6-only

Blub Blub

Wanneer kunnen we een nieuwe firmware verwachten?
Ik heb met de huidige heel wat problemen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:43
Ik heb sinds kort een orange verbinding en ben tevreden over de snelheid. Echter is het gamen echt niet zo snel als met KPN. Met counterstrike source heb ik continue een hoge choke wat betekend dat mijn pakketjes niet goed aankomen bij de server.

Nu denk ik dat het aan het volgende ligt(als voorbeeld neem ik tracert google).

Bezig met het traceren van de route naar www.google.com [64.233.183.103]
via maximaal 30 hops:
1 * * * Time-out bij opdracht.
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 18 ms 18 ms 18 ms s55924c01.adsl.wanadoo.nl [85.146.76.1]
4 21 ms 21 ms 22 ms V718.dr3-asd5.nl.euro.net [194.134.154.157]
5 21 ms 21 ms 20 ms G6-11.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.25]
6 21 ms 21 ms 21 ms PC14.er1-asd5.nl.euro.net [194.134.162.11]
7 21 ms 21 ms 21 ms core2.ams.google.com [195.69.145.100]
8 24 ms 24 ms 75 ms 64.233.175.246
9 25 ms 24 ms 24 ms 72.14.233.81
10 25 ms 36 ms 35 ms 209.85.249.133
11 24 ms 24 ms 24 ms nf-in-f103.google.com [64.233.183.103]

Is er nu iets mis met mijn configuratie? Zou het vervangen van de livebox voor iets anders helpen? Ik begrijp die time-out helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

eerste 2 timeouts komen door de livebox, dat is standaard!

Voor de rest. Pingtijden zijn inderdaad hoger dan bij KPN, dus daar ligt het waarschijnlijk aan en de routing natuurlijk, die kan ook slechter zijn bij Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

funkylicious schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:41:
Ik heb sinds kort een orange verbinding en ben tevreden over de snelheid. Echter is het gamen echt niet zo snel als met KPN. Met counterstrike source heb ik continue een hoge choke wat betekend dat mijn pakketjes niet goed aankomen bij de server.

...
Choke betekent niet dat je pakketjes niet goed aankomen. Het betekent dat de CS:S server je meer pakketjes stuurt dan je aankunt (qua sysspecs of verbinding).
Het verschil met een traditionele ADSL verbinding van KPN is de minimale latency. Bij KPN ADSL1 abonnementen is dit zo'n 6-10ms, terwijl dit bij ADSL2+ van Orange zo'n 20ms is.
Of dit een serieus probleem bij online gaming is durf ik te betwijfelen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53

GVR

Zijn er toevallig meer mensen die problemen hebben gehad met een Vista client en de livebox? Heb nu al een paar keer gehad dat de livebox vastloopt als ik vanaf een vista client wat wil kopieren naar een andere pc (met 2k3 server). Heb Vista ultimate, en de netwerkkaart is bij installatie gewoon goed herkend door Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

We hebben hier erg veel problemen met de telefonie. Er zit regelmatig een echo / vertraging in de gesprekken. Dit is zeer vervelend. Het is vaak weg na het opnieuw opstarten van de livebox. maar het komt altijd weer terug. Ik ben ondertussen ook nooit aan het downloaden of andere dingen aan het doen met het internet.. dus het is nogal vreemd :S Iemand hier ervaring mee?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 10:15
Ligt waarschijnlijk aan de bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53

GVR

FreqAmsterdam schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:25:
Ligt waarschijnlijk aan de bekabeling.
Dan zou het altijd slecht moeten zijn? Hij schrijft dat het een tijdje opgelost is na restarten van de livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Freaky Gabbur schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:33:
[...]

Dan zou het altijd slecht moeten zijn? Hij schrijft dat het een tijdje opgelost is na restarten van de livebox
Dat is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Hier hetzelfde probleem,
gisteren en vandaag valt de verbinding voortdurend even weg.
Tilburg overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
vr6-only schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:21:
eerste 2 timeouts komen door de livebox, dat is standaard!

Voor de rest. Pingtijden zijn inderdaad hoger dan bij KPN, dus daar ligt het waarschijnlijk aan en de routing natuurlijk, die kan ook slechter zijn bij Orange.
Gemiddele ping met een Livebox ligt tegenwoordig bij 23ms volgens mij. Daarmee moet je nog wel fatsoenlijk mee kunnen gamen. Heb je ook de traceroute naar de CS server bekeken? Die routeert vast niet via dezelfde transit als naar Google. Misschien moet je dan ook even een traceroute met een programma plotten voor een tijdje. Misschien kan je zo zien waar de packetloss optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Weet iemand toevallig hoe sterk het wireless-signaal van de livebox is? is dat ongeveer hetzelfde als van de Zyxel 2602HW (die bij Tiscali meegeleverd wordt)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Dat is geen onzin.
De kabels zijn namelijk al meerdere malen vervangen om andere redenen en dit probleem blijft.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Wil je de volgende keer zo'n gelijkwaardige kreet onderbouwen. Zulke reacties zijn op zichzelf al onzin. Daar schiet niemand wat mee op.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 25-03-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Neen, dat hoeft niet onderbouwt te worden, ik weet uit ervaring dat ik gelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gezellig hier :o

Mijn DHCP-lease-verhaaltje van een tijd geleden mag wat mij betreft wel uit de startpost gehaald worden, het werkt al tijden niet meer. Baal er overigens wel dik van, telkens andere interne IP's is niet handig en statische IP's ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:45

KhaZ

Alfa Romeo

Wilko schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:48:
Gezellig hier :o

Mijn DHCP-lease-verhaaltje van een tijd geleden mag wat mij betreft wel uit de startpost gehaald worden, het werkt al tijden niet meer. Baal er overigens wel dik van, telkens andere interne IP's is niet handig en statische IP's ook niet.
Maar zonder die truc toe te passen is het toch wel mogelijk om:

code:
1
Livebox --> 24port switch --> 10 man op de switch

te lannen, met goed internet?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

FreqAmsterdam schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:35:
Neen, dat hoeft niet onderbouwt te worden, ik weet uit ervaring dat ik gelijk heb.
Doe eens wieberen ofzo met zo'n instelling :X
Het vreemde is dat het dus ook nog verschilt met wie je belt. Bij sommige mensen is het heel hevig, bij andere zelden. Misschien Orange > Orange of Orange > KPN? Dat dat misschien uit zou kunnen maken van / naar welke provider je belt?

[ Voor 4% gewijzigd door Collaborator op 25-03-2007 21:16 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
KhaZ schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:11:
[...]

Maar zonder die truc toe te passen is het toch wel mogelijk om:

code:
1
Livebox --> 24port switch --> 10 man op de switch

te lannen, met goed internet?
Ja hoor, dat moet prima lukken. Geen enkel probleem, alleen je hebt niet zoveel controle over wie welk IP krijgt. Maar dat is bij een LAN niet zo erg, voor de servers kun je alleen wel beter een vast IP instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
FreqAmsterdam schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:35:
Maar ervaringen kunnen verschillen in eenzelfde situatie. Daarnaast is grammatica ook blijkbaar geen sterke kant van je. Ik heb een meer geschikt forum voor mensen zoals jij, klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

vanpeltje schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:53:
Weet iemand toevallig hoe sterk het wireless-signaal van de livebox is? is dat ongeveer hetzelfde als van de Zyxel 2602HW (die bij Tiscali meegeleverd wordt)
Ik ken de Zyxel niet, maar bij de livebox wordt een PCMCIA (laptop) kaartje ingedtoken voor de wireless. Het bereik is dan dus als een laptop en zal wat minder zijn dan met een router die eigen antenne(s) heeft. Als je echt goed bereik wilt moet je een router (en netwerk kaart) kopen met MIMO technologie. Die van Edimax doet het bij mij perfect (als AP icm een livebox).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ik zet m'n poll er weer bij:

Poll: Hoe vaak moet jij resetten?
Dagelijks
Wekelijks
Maandelijks
Nooit
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=147867&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Als iemand een oorzaak of oplossing weet voor dit resetprobleem: graag!
De helpdesk zegt dat het aan m'n firewall (Sygate) ligt, maar ik zie geen geblokkeerde signalen in de trafficlog, als de verbinding weer eens wegvalt. Dus lijkt mij de firewall niet de oorzaak. (Dan zou resetten toch ook niet werken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Anoniem: 787 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:16:
Ik zet m'n poll er weer bij:

Poll: Hoe vaak moet jij resetten?
Dagelijks
Wekelijks
Maandelijks
Nooit
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Als iemand een oorzaak of oplossing weet voor dit resetprobleem: graag!
De helpdesk zegt dat het aan m'n firewall (Sygate) ligt, maar ik zie geen geblokkeerde signalen in de trafficlog, als de verbinding weer eens wegvalt. Dus lijkt mij de firewall niet de oorzaak. (Dan zou resetten toch ook niet werken?)
Gewoon bugs in firmware, na firmware upgrades wordt het vaak slechter of beter ...

Je zou het tooltje "livebox autoreboot" kunnen gebruiken en die eens per dag de livebox laten rebooten

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb nu @home en betaal voor 8mbit nu 47,95.

Nu wil ik graag naar Orange (20mbit voor de bekende 23,95). De afstand tot de centrale lijkt gunsig, speedtest zegt dat ik 1250 meter van de centrale woon en dat ik dus makkelijk 20mbit kan halen. Ook de speedmeter van Orange geeft aan dat een 15-20mbit verbinding mogelijk is. Waarom zou ik dan nog ruim 20 euro per maand meer betalen voor de helft van de snelheid?

Maar ik heb geen KPN abonnement. Ik woon in een studentenhuis, en we hebben dus allemaal een mobiel. Ik las in het vorige deel dat een helpsdeskdame/heer heeft gezegd dat je geen KPN abonnement meer nodig hebt per 1 maart. Kan iemand dit bevestigen? Bij Family + telefonie is dit al wel mogelijk, maar ook voor Family alleen?

Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om aansluitkosten voor KPN te betalen.

Ik moet dus rekening houden met 23,96 + 10 euro lijnkosten? Dat is dan in ieder geval nog minder van de 47,95 van @home.
Op zich bevalt @home prima, (bijna altijd stabiel). Alleen relatief duur.

Kan iemand mij het overstappen van @home naar orange aanraden of afraden?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Je bent nog altijd een KPN vaste telefoon aansluiting nodig om ADSL van Orange en elk andere aanbieder te kunnen krijgen!

Je hoeft echter niet de duurste abonnement te nemen, maar gewoon belbudget, wat goedkoper is dat de lijntoeslag die je betaald KPN als je geen vaste telefonie hebt van KPN.

KPN kan er weer uit, als orange eenmaal opgeleverd is, maar je zit wel aan 1 jaar contract vast, dus gewoon belbudget aanvragen en Orange ADSL family. totaal +- 35 euro per maand.

Aansluitkosten heb je in 5 maanden weer terug verdiend en veel sneller als jullie de aansluitkosten verdelen.

[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 26-03-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57478

ik kwam laatst thuis van werk en zag de telefonielampje van de livebox knipperde terwijl ik gewoon verbinding had (ik hoorde het toontje van Orange).is dit een livebox storing ,na een reset was het weer normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 57478 op 26-03-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

vr6-only schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:14:
Je bent nog altijd een KPN vaste telefoon aansluiting nodig om ADSL van Orange en elk andere aanbieder te kunnen krijgen!

Je hoeft echter niet de duurste abonnement te nemen, maar gewoon belbudget, wat goedkoper is dat de lijntoeslag die je betaald KPN als je geen vaste telefonie hebt van KPN.

KPN kan er weer uit, als orange eenmaal opgeleverd is, maar je zit wel aan 1 jaar contract vast, dus gewoon belbudget aanvragen en Orange ADSL family. totaal +- 35 euro per maand.

Aansluitkosten heb je in 5 maanden weer terug verdiend en veel sneller als jullie de aansluitkosten verdelen.
Wat zijn nou precies de aansluitkosten van KPN, dus alleen voor de vaste telefoonlijn?

Ik heb al drie keer gemaild (en reactie terug gekregen) met KPN, maar ze ontwijken steeds het antwoord op mijn vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 26-03-2007 22:17 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

iets minder dan 50 euro dacht ik. 47 euro?
Staat wel op www.kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
vr6-only schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:13:
iets minder dan 50 euro dacht ik. 47 euro?
Staat wel op www.kpn.com
Ik moest 48 euro ophoesten voor mijn aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Entreegeld is volgens mijn factuur 39,96 , daarover komt ook nog eens 19% BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Soms vraag je je af waar je het voor doet, de bovenstaande 6-7 posts staan allemaal in de startpost en de posts net erna vermeld ....

mjl in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

[ Voor 20% gewijzigd door mjl op 27-03-2007 15:33 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zijn er toevallig meer mensen, waarbij telefonie niet 100% werkt? Wij zijn hier namelijk sinds vanmiddag niet meer bereikbaar. Als ik naar mijn thuisnummer van orange bel krijg ik "nummerfout".

Het vreemde is. Als ik aan het bellen ben vanaf de orange aansluiting, wat wel gewoon kan, en ik bel dan naar dat nummer, dan krijg ik "nummer bezet".

Reset heeft niets uitgehaald helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-03-2007 19:25 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Tutti-frutti schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:25:
Zijn er toevallig meer mensen, waarbij telefonie niet 100% werkt? Wij zijn hier namelijk sinds vanmiddag niet meer bereikbaar. Als ik naar mijn thuisnummer van orange bel krijg ik "nummerfout".

Het vreemde is. Als ik aan het bellen ben vanaf de orange aansluiting, wat wel gewoon kan, en ik bel dan naar dat nummer, dan krijg ik "nummer bezet".

Zelfde hier, 2x gereset en nog steeds "dit nummer is niet bekend", het is al tijden ellende met Orange bij mij thuis. Minimaal 3 keer in de week resetten vanwege niet werkende telefonie. Gelukkig ga ik verhuizen, dan ben ik er mooi vanaf.

Mijn makelaar heeft de hele avond geprobeerd om me te bereiken, gelukkig heb ik net als iedereen nog een mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 12:54
Wel grappig dat dit nu gepost wordt. Wij hebben sinds vanmiddag precies hetzelfde probleem... Orange vanmiddag gebeld en die zei even resetten, toen deed hij het weer. Vanavond doet het het ook niet meer. Alleen in het begin van de avond kon ik het wel met mijn Vodafone-telefoon bereiken maar huisgenoten met Simyo(KPN) en Orangemobiel niet. En vodafone nu ook niet.

EDIT: De storingspagina vermeldt alleen werkzaamheden voor vannacht voor ADSL Direct.

[ Voor 10% gewijzigd door Fraske op 27-03-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Fraske schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:40:
Wel grappig dat dit nu gepost wordt. Wij hebben sinds vanmiddag precies hetzelfde probleem... Orange vanmiddag gebeld en die zei even resetten, toen deed hij het weer. Vanavond doet het het ook niet meer. Alleen in het begin van de avond kon ik het wel met mijn Vodafone-telefoon bereiken maar huisgenoten met Simyo(KPN) en Orangemobiel niet. En vodafone nu ook niet.

EDIT: De storingspagina vermeldt alleen werkzaamheden voor vannacht voor ADSL Direct.
Ik zie op storingsoverzicht.nl wel een bericht erover staan. Er staat bij vermeld, dat meerdere gebruikers melding hebben gemaakt van problemen. Misschien verstandig om dat ook even te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128025

Ik heb Orange Family, sinds Wanadoo Family, maar heb geen Livebox maar een SpeedTouch 546 modem, nou is mijn verbinding niet stabiel te noemen en tijdens het online gamen is mijn ping vaak op zijn laagst zo'n 30ms, vaak krijg ik tijdens het gamen last van lag spikes en framedrops, als ik dan door blijf gamen begint niet lang daarna ook mijn packetloss op te lopen, mijn vraag is ligt dit aan de verbinding of aan mijn modem en zou ik voor een livebox moeten gaan?
Mijn situatie thuis is zo dat ik boven de PC kamer heb en de lijn natuurlijk beneden binnekomt, de splitter zit in de meterkast (van Wanadoo Basic ADSL nog), vanuit de meterkast gaat een telefoonlijn naar boven (die lag er al) naar een telefoonstopcontact boven, daar heb ik de kabel op aangesloten die naar de kamer ernaast loopt naar de modem, zou daar een probleem in kunnen zitten?
Qua bekabeling heb ik trouwens niet echt een andere keus, kabel moet toch naar boven en naar de kamer ernaast, maar ja, suggesties zijn altijd welkom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb sinds vorige week woensdag ADSL Family. Vorige week vrijdag heb ik al een klacht ingediend.

Ik ben net verhuist en heb flink onderzoek gedaan naar welke internet provider ik wilde nemen. Uiteindelijk ben ik bij Orange uitgekomen omdat ze voor een goede prijs heel snel internet aanbieden.

Uit de online snelheidsmeter (op de site van Orange) kwam een snelheid uit tot 15mbit (ik woon +/- 1400 meter van de centrale). Tot op heden mag ik blij zijn als ik 5mbit haal!

De helpdesk van Orange deed het doodleuk af dat ik te ver van de centrale afwoon en dat ik "pech" had. De beste man vertelde mij zelfs nog doodleuk dat hij hetzelfde probleem had.

Ik heb nu opgebeld om mijn contract te laten ontbinden, dit kon niet zei de mevrouw aan de lijn. Maar ik kon wel een klacht indienen die dan zou worden behandeld. Tot op heden niets gehoord.

Zijn er meer mensen met dit probleem?? Ik ben van mening dat de site van Orange je misleidt met de te verwachten snelheid. Kijk, dat ik van de verwachte 15mbit een keer 10mbit haal kan ik mee akkoord gaan. Maar amper 5mbit van de gewenste 15mbit is mij te gek!

Ben benieuwd of meer mensen hier tegen aan zijn gelopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
DaKuup schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:55:
Ik heb sinds vorige week woensdag ADSL Family. Vorige week vrijdag heb ik al een klacht ingediend.

Ik ben net verhuist en heb flink onderzoek gedaan naar welke internet provider ik wilde nemen. Uiteindelijk ben ik bij Orange uitgekomen omdat ze voor een goede prijs heel snel internet aanbieden.

Uit de online snelheidsmeter (op de site van Orange) kwam een snelheid uit tot 15mbit (ik woon +/- 1400 meter van de centrale). Tot op heden mag ik blij zijn als ik 5mbit haal!

De helpdesk van Orange deed het doodleuk af dat ik te ver van de centrale afwoon en dat ik "pech" had. De beste man vertelde mij zelfs nog doodleuk dat hij hetzelfde probleem had.

Ik heb nu opgebeld om mijn contract te laten ontbinden, dit kon niet zei de mevrouw aan de lijn. Maar ik kon wel een klacht indienen die dan zou worden behandeld. Tot op heden niets gehoord.

Zijn er meer mensen met dit probleem?? Ik ben van mening dat de site van Orange je misleidt met de te verwachten snelheid. Kijk, dat ik van de verwachte 15mbit een keer 10mbit haal kan ik mee akkoord gaan. Maar amper 5mbit van de gewenste 15mbit is mij te gek!

Dit komt volgens mij weinig voor, maar ik vind de procedure opmerkelijk. Er wordt in jouw verhaal niet gerept over een lijnonderzoek, maar je gaat gelijk over naar klagen. Als je steeds gaat wijzen naar een metertje (waarvan duidelijk is, dat het alleen een indicatie geeft), dan ben je alleen verder van huis. Je kan er ook totaal geen recht aan ontlenen en daarnaast is het minimale wat ze moeten leveren 4mbit downstream.

Het is in mijn ogen een principe van hoe je het aanpakt. Ik heb niet zo lang geleden vage onderbrekingen gehad in mijn lijn. Contact opgenomen met de helpdesk en een week later stond er een monteur voor de deur, om de lijn op allerlei manieren te testen en door te meten. Vervolgens was er direct contact met de technische dienst ,die vervolgens een aantal aanpassingen direct doorvoerde. Er werd dus daadwerkelijk naar een oplossing gezocht en dat lijkt nu wel bereikt te zijn. Zo kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 128025 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 07:58:
Ik heb Orange Family, sinds Wanadoo Family, maar heb geen Livebox maar een SpeedTouch 546 modem, nou is mijn verbinding niet stabiel te noemen en tijdens het online gamen is mijn ping vaak op zijn laagst zo'n 30ms, vaak krijg ik tijdens het gamen last van lag spikes en framedrops, als ik dan door blijf gamen begint niet lang daarna ook mijn packetloss op te lopen, mijn vraag is ligt dit aan de verbinding of aan mijn modem en zou ik voor een livebox moeten gaan?
Mijn situatie thuis is zo dat ik boven de PC kamer heb en de lijn natuurlijk beneden binnekomt, de splitter zit in de meterkast (van Wanadoo Basic ADSL nog), vanuit de meterkast gaat een telefoonlijn naar boven (die lag er al) naar een telefoonstopcontact boven, daar heb ik de kabel op aangesloten die naar de kamer ernaast loopt naar de modem, zou daar een probleem in kunnen zitten?
Qua bekabeling heb ik trouwens niet echt een andere keus, kabel moet toch naar boven en naar de kamer ernaast, maar ja, suggesties zijn altijd welkom natuurlijk.
Heb dit al zelf een keer getest en er zit een verschil in latency waarden. Modems van derden komen rond 35ms uit. Met de Livebox zit je op 23ms. De modem moet in de meterkast staan, om signaalverlies tegen te gaan. Vanaf het hoofdpunt mag de kabel niet langer dan 1,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kwam laatst thuis van werk en zag de telefonielampje van de livebox knipperde terwijl ik gewoon verbinding had (ik hoorde het toontje van Orange).is dit een livebox storing!!! ,na een reset was het weer normaal.
Zijn er nog meer mensen die dit hebben gehad en ,en kan andere via de livebox bellen!!
zonder dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
DaKuup schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:55:

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en intussen klagen klagen klagen klagen. Als je je wat beter had geïnformeerd, bijvoorbeeld op http://www.orange.nl/popup/adsl/hoesnelisadsl/ had je kunnen weten dat ze 4 Mbit garanderen, alles daarboven is mooi meegenomen. De schatting van 15Mbit op 1400 meter afstand is niet onredelijk, maar blijkbaar is de lijn slecht of is er iets anders aan de hand.
Je had bijvoorbeeld vriendelijk kunnen vragen of ze een lijnmeting willen uitvoeren of dit topic kunnen lezen om manieren te vinden om de bekabeling in je eigen huis te optimaliseren.
Maarja, meneer moet meteen hoog van de toren blazen en klachten indienen, jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:49:
[...]

Heb dit al zelf een keer getest en er zit een verschil in latency waarden. Modems van derden komen rond 35ms uit. Met de Livebox zit je op 23ms. De modem moet in de meterkast staan, om signaalverlies tegen te gaan. Vanaf het hoofdpunt mag de kabel niet langer dan 1,5 meter.
Mijn kabel is wel 10 meter lang tussen de modem en de hoofdpunt. en heeft geen problemen met gamen .ik heb een mooie ping van rond de 26 .
ik zit op 1538 meter van de centrale.

Up 1016 Kb
DownStream 10500 Kb
Afname Dichtbij : 37.0 (dB)
Ver weg : 14.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 9 (dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 57478 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Mijn kabel is wel 10 meter lang tussen de modem en de hoofdpunt. en heeft geen problemen met gamen .ik heb een mooie ping van rond de 26 .
ik zit op 1538 meter van de centrale.

Up 1016 Kb
DownStream 10500 Kb
Afname Dichtbij : 37.0 (dB)
Ver weg : 14.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
Sluit het maar eens aan op het hoofdpunt zoals ik het noemde met een korte kabel. Dan zal je wat opmerken met de downstream ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128025

Lekkere Loempia schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:49:
[...]

Ok maar hoe kom ik dan bij mijn PC die boven staat, ik heb geen mogelijkheid daar een UTP kabel heen te trekken vanuti de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik heb vernomen van een helpdeskmedewerker dat Orange volgende maand begint met een nieuwe actie, wat waarschijnlijk met KPN te maken heeft. Maar de mederwerker mocht er verder nog niets over zeggen en had ook nog geen offciele briefing gehad.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tutti-frutti schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:25:

En nogsteeds niet bereikbaar :(

Als ik de voicemail in / uitschakel op de website ben ik welgeteld 1 x bereikbaar, vervolgens krijg ik weer leuk nummerfout op mijn mobiele telefoon te zien.

Livebox resetten helpt dus niet. Wordt er een beetje strontziek van.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
urnie538 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:36:
Ik heb vernomen van een helpdeskmedewerker dat Orange volgende maand begint met een nieuwe actie, wat waarschijnlijk met KPN te maken heeft. Maar de mederwerker mocht er verder nog niets over zeggen en had ook nog geen offciele briefing gehad.
Zal waarschijnlijk te maken hebben, met ADSL Family zonder KPN. Ligt het meest voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Wilko schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:37:
[...]

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en intussen klagen klagen klagen klagen. Als je je wat beter had geïnformeerd, bijvoorbeeld op http://www.orange.nl/popup/adsl/hoesnelisadsl/ had je kunnen weten dat ze 4 Mbit garanderen, alles daarboven is mooi meegenomen. De schatting van 15Mbit op 1400 meter afstand is niet onredelijk, maar blijkbaar is de lijn slecht of is er iets anders aan de hand.
Je had bijvoorbeeld vriendelijk kunnen vragen of ze een lijnmeting willen uitvoeren of dit topic kunnen lezen om manieren te vinden om de bekabeling in je eigen huis te optimaliseren.
Maarja, meneer moet meteen hoog van de toren blazen en klachten indienen, jammer hoor.
Ik heb al meerdere malen met de helpdesk gebeld. Er is ook daadwerkelijk een lijnmeting uitgevoerd. Met hetzelfde resultaat. Uiteindelijk is de klacht opgemaakt op aanraden van de vrouw van de administratie.

Ik werk zelf in de ICT, weet ook precies hoe ADSL werkt en wat ze garanderen. Middels hun schatting van 15mbit mag ik toch minimaal uitgaan van 10mbit?? Als dit dan op ongeveer 5mbit uitkomt heb ik reden tot klagen. Ik heb dit keurig met de helpdeskmedewerker overlegd die niet verder kwam tot "domme" pech.

Daarna wilde ik het contract ontbinden, dit was echter niet mogelijk zonder een gegronde klacht. Vandaar dat ik de misleiding op de site aanhaalde. Waar ik mij ook daadwerkelijk op heb gebaseerd.

Het is allemaal niet zo bot gegaan als jij nu doet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Ik had tot ruim een maand geleden Orange Family gehad, maar dit een maand geleden opgezegd en laten aflopen omdat bij mij eindelijk glasvezel aangesloten ging worden (XMS). Helaas bemerkten de niet bijster snuggere aannemer van XMS op de dag dat ik aangesloten ging worden dat er nog wat problemen in mijn flat waren waardoor ik niet aangesloten werd. Ze zouden volgende week terugkomen. Inmiddels zijn we dus een 2 1/2 maand verder en is mijn Orange abo afgelopen, terwijl XMS geen afsluitdatum meer af kan geven. Dat wordt dus maar weer teruggaan naar Orange. Nu kon ik een jaar geleden nog gewoon ADSL family kiezen a 22,95 per maand zonder Livebox. Als ik me nu wil aanmelden moet ik kiezen tussen de gewone of de draadloze optie en als ik niets kies kan ik niet verder in de aanmelding. Weet iemand of er nog een manier is om wel gewoon Orange Family zonder Livebox te krijgen? Met een jaar ervaring weet ik dat ik dat ding niet meer wil. Dat was ook een van de redenen om over te willen naar glas. Ik wil geen ruisende telefoonlijn en een modem wat zo'n 2x per maand "eventjes gereset" moet worden omdat ie weer hangt. Voor 15-20 euro heb je een Speedtouch 516 die net zo hoog intraint en die nadelen niet heeft, terwijl je voor de Livebox op jaarbasis 24,50 betaalt (1,- per maand + 12,50 verzendkosten bij inleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

martdj schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:00:
Ik had tot ruim een maand geleden Orange Family gehad, maar dit een maand geleden opgezegd en laten aflopen omdat bij mij eindelijk glasvezel aangesloten ging worden (XMS). Helaas bemerkten de niet bijster snuggere aannemer van XMS op de dag dat ik aangesloten ging worden dat er nog wat problemen in mijn flat waren waardoor ik niet aangesloten werd. Ze zouden volgende week terugkomen. Inmiddels zijn we dus een 2 1/2 maand verder en is mijn Orange abo afgelopen, terwijl XMS geen afsluitdatum meer af kan geven. Dat wordt dus maar weer teruggaan naar Orange. Nu kon ik een jaar geleden nog gewoon ADSL family kiezen a 22,95 per maand zonder Livebox. Als ik me nu wil aanmelden moet ik kiezen tussen de gewone of de draadloze optie en als ik niets kies kan ik niet verder in de aanmelding. Weet iemand of er nog een manier is om wel gewoon Orange Family zonder Livebox te krijgen? Met een jaar ervaring weet ik dat ik dat ding niet meer wil. Dat was ook een van de redenen om over te willen naar glas. Ik wil geen ruisende telefoonlijn en een modem wat zo'n 2x per maand "eventjes gereset" moet worden omdat ie weer hangt. Voor 15-20 euro heb je een Speedtouch 516 die net zo hoog intraint en die nadelen niet heeft, terwijl je voor de Livebox op jaarbasis 24,50 betaalt (1,- per maand + 12,50 verzendkosten bij inleveren).
Tja, jammer voor je. Als je geen livebox wilt neem dan een andere provider. Er zijn er genoeg die je een ander modem gratis leveren. Als je toch perse Orange wil zijn dit gewoon de voorwaarden waarmee je moet werken ...

Niet alles is ideaal, maar Orange is goedkoop en levert (voor de prijs) een goed product. De enige voorwaarde van ze wat me naar lijkt bij opzeggen is dat je telkens per geheel jaar verlengd en dan niet tussentijds kunt opzeggen.

En zo erg is die livebox nou ook niet. Als je last heb van ruis, zet dan een goede splitter voor of paralel aan de aansluiting van je livebox en sluit daar je telefoon op aan (dus niet via de ingebouwde splitter van de livebox).

[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 28-03-2007 16:17 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
[quote]mjl schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:15:
[...]
Niet alles is ideaal, maar Orange is goedkoop en levert (voor de prijs) een goed product. En zo erg is die livebox nou ook niet. Als je last heb van ruis, zet dan een goede splitter voor of paralel aan de aansluiting van je livebox en sluit daar je telefoon op aan (dus niet via de ingebouwde splitter van de livebox).
Geprobeerd. Gewone splitter zoals die bij mijn oude modem zat ervoor zetten. Dat hielp helaas niet. De Livebox blijft ruis op die lijn gooien.
Ik had net nog iemand van Orange aan de lijn (verkoper), die even ging informeren of mijn modem (ik wil een Speedtouch 516 gaan gebruiken) werkt met Orange, maar volgens hem werkt alleen de Livebox. Bullshit natuurlijk, maar het geeft wel aan hoe ze dat dingen proberen te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
martdj schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:19:
[...]

[...]

Geprobeerd. Gewone splitter zoals die bij mijn oude modem zat ervoor zetten. Dat hielp helaas niet. De Livebox blijft ruis op die lijn gooien.
Ik had net nog iemand van Orange aan de lijn (verkoper), die even ging informeren of mijn modem (ik wil een Speedtouch 516 gaan gebruiken) werkt met Orange, maar volgens hem werkt alleen de Livebox. Bullshit natuurlijk, maar het geeft wel aan hoe ze dat dingen proberen te pushen.
En daarom mag die beste jongen zichzelf verkoper noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

martdj schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:19:
[...]

[...]

Wellicht een brakke livebox gehad ... maar proberen het zonder livebox te bestellen is natuurlijk een nobel streven ;) (keep us posted)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
DaKuup schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:49:
Ik werk zelf in de ICT, weet ook precies hoe ADSL werkt en wat ze garanderen. Middels hun schatting van 15mbit mag ik toch minimaal uitgaan van 10mbit?? Als dit dan op ongeveer 5mbit uitkomt heb ik reden tot klagen. Ik heb dit keurig met de helpdeskmedewerker overlegd die niet verder kwam tot "domme" pech.
Daar kun je dus niet van uitgaan. Die 15 Mbit is een schatting die over het algemeen wel klopt voor 1400 meter, maar er zijn altijd uitzonderingen. Blijkbaar ligt er een slechte lijn tussen jou en de centrale (wat zeggen de afname-waarden?) en moet je het dus doen met die 5 Mbit. Daar kan Orange verder ook niet bijster veel aan doen, want die heeft die kabel niet gelegd. Domme pech inderdaad. Maar dat wist je zelf al, want je weet precies hoe ADSL werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
mjl schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:24:
[...]

Wellicht een brakke livebox gehad ... maar proberen het zonder livebox te bestellen is natuurlijk een nobel streven ;) (keep us posted)
Het is een streven, maar er zit nog iets in. Je moet met ondersteuning rekening houden. Eerste wat ze vragen met lijnproblemen 'hoe reageert de Livebox'. Als je alleen een modem van een ander hebt, dan kunnen ze alsnog zeggen 'sluit maar eerst een Livebox aan en dan kijken we verder'. Moet je alsnog ergens een Livebox vandaan plukken en testen. Daarom hou ik mijn Livebox netjes in de doos. Het heeft me al een paar keer geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Lekkere Loempia schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:37:
[...]

Zal waarschijnlijk te maken hebben, met ADSL Family zonder KPN. Ligt het meest voor de hand.
Zou erg mooi zijn! Als dat zo is pak ik volgende maand door en ga ik @home Orange abonnee worden.

Keep you postend!

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 28-03-2007 21:42 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Lekkere Loempia schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:23:
[...]

Het is een streven, maar er zit nog iets in. Je moet met ondersteuning rekening houden. Eerste wat ze vragen met lijnproblemen 'hoe reageert de Livebox'. Als je alleen een modem van een ander hebt, dan kunnen ze alsnog zeggen 'sluit maar eerst een Livebox aan en dan kijken we verder'. Moet je alsnog ergens een Livebox vandaan plukken en testen. Daarom hou ik mijn Livebox netjes in de doos. Het heeft me al een paar keer geholpen.
Dat is natuurlijk wel een punt. Zelfs al zit de fout overduidelijk aan hun kant (Ik heb bijvoorbeeld gehad dat ze op de een of andere manier mijn ADSL signaal van de lijn hadden gegooid en dat kun je dan erg duidelijk op je modem zien) dan nog laten ze je de standaard onzin doen die in hun script staat en als je dan geen Livebox hebt beweren ze dat het daaraan ligt. Je betaalt dus eigenlijk een euro extra per maand voor support :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 14:09

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb een "probleem" waar ik even niet weet wat ik mee aanmoet.

01 Jan 2006 nam ik ADSL Family abonnement.

Mei 2006 koop ik een huis welke ik in Juni 2007 hoop te betrekken.

Ruim voor het aflopen van het contract van een jaar welke ik aan ben gegaan per 01 Jan 2006 neem ik contact op met Orange. Ik geef aan dat ik wil verhuizen; echter buiten het dekkingsgebied van Orange. De meneer geeft netjes aan dat ik gewoon mijn contract voort moet zetten; en dat dan in Juni 2007 met bewijs van inschrijving op mijn nieuwe adres het contract kosteloos kan ontbinden (dus geen afkoop van de rest van het contract bijvoorbeeld). Ik heb nog gevraagd of ze me niet verplichten op het KNP netwerk te parkeren; maar hij gaf aan dat ze niet meer met KPN netwerk werken; en de gebruikers die er op dat moment opzitten/zaten geprobeerd worden gemigreerd te worden naar het Family abo (non KPN).

Enfin; ik mijn contract dus netjes door laten lopen omdat ik er bij de verhuis netjes vanaf kan.

Echter nu voerde ik mijn nieuwe postcode in; en blijkt dat er opeens ADSL Family beschikbaar is op het nieuwe adres. Dit betekend dat ik mijn contract (welke op 1 Jan 2007 verlengt is met een jaar) niet kan stopzetten.

Ik vind dat echter geen probleem; maar wel het feit dat ik belachelijke verhuiskosten van €50 moet betalen (kun je beter op dat moment even een providerswitch uitvoeren). En het feit dat de stad waar ik vandaan kom een snelheid heeft van 20 Mbit/s en het dorpje waar ik naartoe ga 4 Mbit/s.

Is die snelheidsverlaging een mogelijkheid om weg te gaan bij Orange?

Verder moet ik wel aangeven dat Orange hier snel en stabiel is. Verder is het misschien makkelijker in de drukke tijd van verhuis €50 te lappen zodat je die rompslomp niet hebt. Maar die dikke verlaging van snelheid zit me toch niet lekker.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Richard schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 08:07:
Echter nu voerde ik mijn nieuwe postcode in; en blijkt dat er opeens ADSL Family beschikbaar is op het nieuwe adres. Dit betekend dat ik mijn contract (welke op 1 Jan 2007 verlengt is met een jaar) niet kan stopzetten.

Ik vind dat echter geen probleem; maar wel het feit dat ik belachelijke verhuiskosten van €50 moet betalen (kun je beter op dat moment even een providerswitch uitvoeren). En het feit dat de stad waar ik vandaan kom een snelheid heeft van 20 Mbit/s en het dorpje waar ik naartoe ga 4 Mbit/s.

Is die snelheidsverlaging een mogelijkheid om weg te gaan bij Orange?

Verder moet ik wel aangeven dat Orange hier snel en stabiel is. Verder is het misschien makkelijker in de drukke tijd van verhuis €50 te lappen zodat je die rompslomp niet hebt. Maar die dikke verlaging van snelheid zit me toch niet lekker.
Ben blij dat je hier nu mee komt. Ik wil opnieuw en Orange abonnement afsluiten, maar zal waarschijnlijk ook binnen een jaar verhuizen. In de algemene voorwaarden staat wel dat je die ADSL verhuiskosten moet betalen, maar niet hoe hoog die zijn. 50 euro is inderdaad best veel. Als je gewoon KPN ADSL hebt zijn de kosten als ik het me goed herinner gelijk aan de verhuiskosten van de telefoonlijn (25 euro als ik het me goed herinner) die jij nu sowieso ook nog kwijt bent.

Overigens zeggen de algemene voorwaarden het volgende:
(9.3) Indien de Klant Orange opdracht geeft de aansluiting - behorende bij de afgenomen Dienst - te verhuizen, behoudt de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat geval biedt Orange de Klant de keuze om over te stappen naar een andere Dienst danwel de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
De discussie is dan eigenlijk of een snelheidsvermindering van 20 naar 4 Mbit/s gezien mag worden als een "andere dienst". Ik denk dat dat best hard te maken is. Als je al in je tweede jaar zit doet men daar vaak ook minder moeilijk over denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door martdj op 29-03-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:40:
[...]

Sluit het maar eens aan op het hoofdpunt zoals ik het noemde met een korte kabel. Dan zal je wat opmerken met de downstream ;)
dat heb ik geprobeerd geen verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Anoniem: 57478 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:49:
[...]
dat heb ik geprobeerd geen verschil. :)
Woon je toevallig ook in een flat? Ik had ook zo'n grote afname dichtbij en bij mij zat dat dus ook in het stuk van de KPN kast naar mijn aansluiting in de huiskamer op de 6e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
martdj schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:26:
[...]

Overigens zeggen de algemene voorwaarden het volgende:
(9.3) Indien de Klant Orange opdracht geeft de aansluiting - behorende bij de afgenomen Dienst - te verhuizen, behoudt de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat geval biedt Orange de Klant de keuze om over te stappen naar een andere Dienst danwel de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
De discussie is dan eigenlijk of een snelheidsvermindering van 20 naar 4 Mbit/s gezien mag worden als een "andere dienst". Ik denk dat dat best hard te maken is. Als je al in je tweede jaar zit doet men daar vaak ook minder moeilijk over denk ik.
Maar dat betekent een downgrade. Dat kost bij de meeste ook al geld. Bij KPN in ieder geval wel, maar bij Orange moet dat ook vast zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Lekkere Loempia schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:07:
[...]
Maar dat betekent een downgrade. Dat kost bij de meeste ook al geld. Bij KPN in ieder geval wel, maar bij Orange moet dat ook vast zo zijn.
Is geen officiële downgrade. Voor 4Mbit/s Family betaal je net zoveel als voor de 20Mbit/s variant. Het is allebei "Family"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 14:09

Richard

Kuru Kuru Kururin

martdj schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:41:
[...]

Is geen officiële downgrade. Voor 4Mbit/s Family betaal je net zoveel als voor de 20Mbit/s variant. Het is allebei "Family"
Ik denk dat je het daar helemaal bij het rechte eind hebt. Ik heb een contract voor Family; en dat gaat het ook op het nieuwe adres worden.
Ik ga toch maar eens spoedig contact met ze opnemen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168720

Ik heb de meeste topics over Orange doorgelezen, maar blijf toch nog met de vraag zitten of de volgende configuratie werkt met mijn Speedtouch 716 modem:

ADSL Family van Orange (zonder telefonie)
Bellen via VoipBuster account met ST716
(evt. bellen via KPN met Lifeline-poort van ST716)

Wie kan mij een helder antwoord geven?

De helpdesk medewerkster van Orange meende dat dit allemaal moet kunnen, maar ik vond haar verhaal nog niet overtuigend genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Anoniem: 168720 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:27:
Ik heb de meeste topics over Orange doorgelezen, maar blijf toch nog met de vraag zitten of de volgende configuratie werkt met mijn Speedtouch 716 modem:

De helpdesk medewerkster van Orange meende dat dit allemaal moet kunnen, maar ik vond haar verhaal nog niet overtuigend genoeg...
Bij mij uitstekend:

Draytek VOIProuter 2200
Alle poort geforward op de Livebox
Oude Speedtouch splitter voor de LB gehangen (LiveLine :-) )ZOnder de splitter gaat je LiveLine onderuit omdat de splitter in de LB zit. Als die kapt geen Telefoon of dan even handmatig ompluggen in de meterkast.

[ Voor 9% gewijzigd door redyak op 29-03-2007 14:34 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Je kan Voipbuster gewoon gebruiken. SIP's van andere voip providers werken gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 22:34

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 168720 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:27:

Volledig draaien zoals je het beschrijft. Het enige wat nog fout kan gaan is als je de speedtouch op de orange lijn zet dat je geen signaal krijgt door dat je MAC adres niet klopt, dan moet je even deze truc uithalen.

Lijkt lastig maar gewoon via TELNET aanloggen op je speedtouch via het commando "open speedtouch.lan" daarna admin en ww invullen en je zit in je speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuut-Tuut schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:23:
[...]

Volledig draaien zoals je het beschrijft. Het enige wat nog fout kan gaan is als je de speedtouch op de orange lijn zet dat je geen signaal krijgt door dat je MAC adres niet klopt, dan moet je even deze truc uithalen.

Lijkt lastig maar gewoon via TELNET aanloggen op je speedtouch via het commando "open speedtouch.lan" daarna admin en ww invullen en je zit in je speedtouch.
Mijn verhaal was niet echt volledig:
Heb momenteel bij Planet een abo, maar wil daar binnenkort weg.
Mijn ST716 draait prima met firmware 6.2.G.3
VoipBuster om te bellen
'gratis' Wireless verbinding

Deze config wil ik ook gaan gebruiken bij Orange family, waar momenteel dus nog geen MAC adres van mij bekend is.

Kort gezegd komt het er op neer dat ik wil overstappen naar Orange en de Livebox in de box wil laten en doorgaan met m'n huidige hardware.

Het is sowieso maar de vraag hoe de medewerking van Planet zal zijn bij deze overstap, want volgens hun regels gaat dit alleen maar als ik binnen het KPN netwerk blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 22:34

Speedmaster

Make my day...

Je leest niet helemaal goed, bekijk deze eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuut-Tuut schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:49:
Je leest niet helemaal goed, bekijk deze eens
Bedankt voor je update.
Ik lees dat het zeker mogelijk moet zijn om voortijdig over te stappen.

Anders dan het restant aan abo kosten lees ik verder niets over een boete van Planet, waar een medewerker van Orange wel van sprak evenals het 'recht' van Planet om het ADSL signaal helemaal af te koppelen als je 'te vroeg' opzegt 8)7
Het advies was om 8 weken voor einde contract te switchen, maar ik heb er wel wat voor over om dit een half jaar eerder te doen als het niet te veel in de €€'s loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200638

martdj schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:41:
Gaat Orange op de plaatsen waar nu nog maar 4 Mbit/s te halen is met een family abonnement nog apparatuur plaatsen om daar ook 20 Mbit/s te halen? Bij 20 Mbit/s vind ik het namelijk wel de moeite om over te stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Laatst online: 25-06 19:21
Wat ik me afvraag.. Bij de mensen die niet een hoge download halen, dus maar 4Mbit ofzo.. Is bij die mensen de Upload wel gewoon netjes 1Mbit of in dat geval ook stukken lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 200638 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:43:
[...]

Gaat Orange op de plaatsen waar nu nog maar 4 Mbit/s te halen is met een family abonnement nog apparatuur plaatsen om daar ook 20 Mbit/s te halen? Bij 20 Mbit/s vind ik het namelijk wel de moeite om over te stappen..
Orange investeert niet meer in haar eigen netwerk voor wat betreft nieuwe locaties. Hebben ze in de media al te kennen gegeven. Alles gaat nu blijkbaar met wholesale, om de dekking uit te breiden. Ze zouden misschien via de wholesale lijnen ook 20mbit kunnen gaan leveren, maar de kans is volgens mij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Heb op het moment een erg brakke verbinding.. Meer mensen last van?

Livebox traint laag in:
Upstream 328 Kb
DownStream 9016 Kb

En de verbinding valt af en toe helemaal weg. Eerder nooit problemen gehad en goede snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157697

Ik woon in de binnenstad van leeuwarden, op 251 meter vanaf de "Centrale"
iemand hier die op LW-C zit?
zoja, welke snelheid haal je dan?
volgens de indicatie van orange kan ik 15-20 mb halen...

Orange staat toch ook te koop?

Is het dan wel slim om er een abo af te sluiten? |:(

Ze hebben voor mij namelijk een intressante aanbieding;
Ik heb geen KPN, dus er moet een lijn worden geactiveerd/worden aangevraagt... (aansluiting zit er wel, maar dat is dus afgesloten)
ADSL Family + Telefonie Totaal voor 29,95
De lijnhuur betaald Orange een jaar lang...

Graag jullie mening O-)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 157697 op 30-03-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
JordiFcu schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:37:
Heb op het moment een erg brakke verbinding.. Meer mensen last van?

Livebox traint laag in:
Upstream 328 Kb
DownStream 9016 Kb

En de verbinding valt af en toe helemaal weg. Eerder nooit problemen gehad en goede snelheid.
Niet meer mensen last van?
Livebox reset zich ook om de zoveel tijd uit zichzelf.

Erg lastig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 16:24
JordiFcu schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:17:
[...]

Erg lastig dit.
Vorige week 5 dagen last van gehad, met een max download van 20 kb/s. Paar dagen later was het probleem opeens verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-06 17:04

s3n

JordiFcu schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:17:
[...]

Erg lastig dit.
De snelheid is prima, zolang ik verbinding heb. Ruim een half jaar niks te klagen gehad, maar sinds een aantal dagen moet ik om de paar uur mn Livebox resetten om iets te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 12:58
Anoniem: 157697 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:36:
Ik woon in de binnenstad van leeuwarden, op 251 meter vanaf de "Centrale"
iemand hier die op LW-C zit?
zoja, welke snelheid haal je dan?
volgens de indicatie van orange kan ik 15-20 mb halen...

Orange staat toch ook te koop?

Is het dan wel slim om er een abo af te sluiten? |:(

Ze hebben voor mij namelijk een intressante aanbieding;
Ik heb geen KPN, dus er moet een lijn worden geactiveerd/worden aangevraagt... (aansluiting zit er wel, maar dat is dus afgesloten)
ADSL Family + Telefonie Totaal voor 29,95
De lijnhuur betaald Orange een jaar lang...

Graag jullie mening O-)
Elk bedrijf staat te koop eigenlijk. Ook BBned staat te koop, Tiscali wordt door KPN gekocht (als de NMa goedkeuring geeft) en Orange staat ook tekoop.

Maar ook al staat je bedrijf niet publiek te koop kan het best wel verkocht worden door de heren op de lederen stoelen natuurlijk.

Maak je geen zorgen, als je een abonnement hebt kunnen ze het niet zomaar duurder maken. Niet zomaar je snelheid laten zakken etc etc etc. Ze nemen niet *poef* je email adres af de volgende dag etc.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Gaat hier ook niet al te best op het moment. Ingetraind op 15Mbit (is opzich al weinig, normaal 17) maar download van zo'n 50 k/s op http://speedtest.bbned.nl
Nog nooit eerder meegemaakt, maargoed zal wel weer verholpen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo meld me ook maar weer eens. Ik ben verhuisd binnen Amersfoort en woon nu dichter bij de wijkcentrale. 1000m ongeveer. Via KPN systemen (werk zelf bij KPN internet en ja ik heb een orange verbinding hehe). Ik trainde in op 16100 in me oude huis en nu op 20120 en haal 2,03Mb/s :D erg netjes al zeg ik het zelf.

Ik zit er nu over te denken om me telefoon over te zetten ook maar zal eerst stukje in start post eens goed door lezen wat het me nou echt opleverd volgens mij valt dat wel mee namelijk.

[edit]

Ok door gelezen. Ik moet dus gewoon aanvragen dat ik kan bellen via orange met nieuw nummer van hun en me oude gewoon laten wat het is ik heb namelijk een bel budget gebeuren. Oh en weet iemand of je nou moet betalen voor een verhuizing? Ik las ergens 50 euro maar dat lijkt me wel verdomd veel al zeg ik het zelf. En ik weet wat er moet gebeuren voor zo iets lol.

[ Voor 27% gewijzigd door WeAreLegion op 31-03-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
WeAreLegion schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:24:

Ok door gelezen. Ik moet dus gewoon aanvragen dat ik kan bellen via orange met nieuw nummer van hun en me oude gewoon laten wat het is ik heb namelijk een bel budget gebeuren. Oh en weet iemand of je nou moet betalen voor een verhuizing? Ik las ergens 50 euro maar dat lijkt me wel verdomd veel al zeg ik het zelf. En ik weet wat er moet gebeuren voor zo iets lol.
Je moet er inderdaad 50 euro voor ophoesten.

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 01-04-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Talking about achterlijk zeg. Vind dat wel erg veel. Maar jah tis niet anders helaas. Het werkt tenminste allemaal dat vind ik al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Laatst online: 23:12
Zo, 1 april aangevraagd.

Family + tel basis, zonder KPN aanwezig.

... ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157697

Zo, ik heb vandaag ook Orange Family en Telefonie Basis aangevraagt, ook zonder KPN...

Ik kreeg gelijk al een bevestigings mail....
Orange hoopt mij toch wel voor 31-5 aangesloten te hebben.... 8)7

. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• develdonk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik krijg de speedtouch 716WL v5 niet online ism orange family. Met de livebox kom ik wel op internet. Dit is er gedaan:

-nieuwste firmware upgrade
-via configuratietool ingesteld op rfc 1483 (lan gebuiker zonder voip)
-PVC Info (VPI.VCI): 8.35
-firewall uit
-24 uur aan laten staan in de hoop een release van ip te krijgen op basis van nieuw mac adres -> geen resultaat

Dit zijn de resultaten, wat gaat er fout?!?

---------------------------
DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 0:11:58
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 12.413
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 12,00 / 1,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,5 / 30,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 8,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 10 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 1.436
CRC Errors (Up/Down): 0 / 8
HEC Errors (Up/Down): 0 / 8

------------

Internet

Connection Information
Link Status: Contacting DHCP server... :( :(

Connection Settings
PVC Info (VPI.VCI): 8.35

Type: ETHoA
TCP/IP Settings

IP Address: -
Default Gateway: -
Primary DNS: -
Secondary DNS: -

---------------

System Information
This page summarizes important information on your SpeedTouch. You may need this information when you contact your helpdesk.

Product Name: ST716v5
Serial Number: CP0531JT25Y
Software Release: 6.2.16.3
Software Variant: AA
Boot Loader Version: 1.0.1
Product Code: 35920420
Board Name: BANT-T

---------------

System Configuration
This page summarizes the current configuration of your SpeedTouch.
Service Configuration
This section contains information regarding the service configuration currently applying to your SpeedTouch.

Service Name: Router - gebruikers LAN zonder telefonie (modified by user)
Description: Router met RFC1483 Internet verbinding en door gebruiker te bepalen LAN instellingen en telefonie uitgeschakeld.
Region: Nederland
Provider: Providers met RFC1483 verbinding
Configuration Date: 2-4-2007

Time Configuration
Time Source: Manual
Timezone: (UTC+01:00) Amsterdam, Bern, Rome, Stockholm
Summer Time: No
Time Since Power-on: 0 days, 0:17:21

system Configuration
Web Browsing Interception: Automatic

-----------------

Firewall
This page summarizes the overall security policy configured on your SpeedTouch.

Security Settings
Security Level: Disabled Details...
Disable the firewall. All traffic is allowed to pass through your SpeedTouch. Game & Application sharing is allowed by the firewall.

----------------

Interface - LocalNetwork
Interface Information

Interface Group: lan
TCP/IP Configuration

Auto-IP: Enabled
Use DHCP Server: Enabled

DWTW 2,3m, Ecodan 10kw, 13kWp (oost-west 12° Jinko Solar/Growatt), Rc >5, Hr++, Vera edge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok ik heb dat telefoon gebeuren aangevraagd, en ze zeggen dat ik het gelijk kan gebruiken als ik me modem uit en aan zet. Dat heb ik gedaan maar er gebeurd verder niks in modem pagina staat ook dat het niet geactiveerd is duurt dat nog even?

[edit] Ok het werkt al :D. Heb me kpn nummer gewoon bij KPN gehouden want zoveel verschil maakt dat niet uit namelijk eigenlijk helemaal niks. Ik had al belbudget namelijk

[ Voor 26% gewijzigd door WeAreLegion op 02-04-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
develdonk schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:55:
Ik krijg de speedtouch 716WL v5 niet online ism orange family. Met de livebox kom ik wel op internet. Dit is er gedaan:

-nieuwste firmware upgrade
-via configuratietool ingesteld op rfc 1483 (lan gebuiker zonder voip)
-PVC Info (VPI.VCI): 8.35
-firewall uit
-24 uur aan laten staan in de hoop een release van ip te krijgen op basis van nieuw mac adres -> geen resultaat

Dit zijn de resultaten, wat gaat er fout?!?
Het gaat fout bij de DHCP lease. De lijn traint normaal in en de status hangt bij DHCP lease.Dat is praktisch de laatste status. Blijkbaar was het nieuwe mac adres niet na 24 opgepakt. Weet niet welke debiel bij Orange op die 24 uur regel is gekomen, maar die regel (+ die debiel) moeten ze afschaffen. Alleen maar ellende.

[ Voor 15% gewijzigd door Lekkere Loempia op 02-04-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Anoniem: 157697 schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:22:
Zo, ik heb vandaag ook Orange Family en Telefonie Basis aangevraagt, ook zonder KPN...

Ik kreeg gelijk al een bevestigings mail....
Orange hoopt mij toch wel voor 31-5 aangesloten te hebben.... 8)7
Ja, hier ook. Zijn ze helemaal gestoord? Ik bel op en ze zeggen dat ik binnen 3 weken aangesloten ben. Vervolgens meld ik me aan en krijg ik te lezen dat het 31-5-2007 wordt.

Ik stuur een mail:
De gewenste levertijd is door u op 31-5-2007 gezet. Ik zou dit echter
het liefst zo snel mogelijk willen hebben.
Geachte ...,

Dit is helaas niet mogelijk.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Zo snel mogelijk is dus niet mogelijk. Frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Kan zijn dat de wijkcentrales vol zitten weet niet waar je woont. Maar dat kan wel 1 van de redenen zijn waarom het zolang kan duren. Kom het bij me werk helaas vaak zat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26
"Normale" aansluitingen zijn volgens mij binnen 3 weken gerealiseerd, maar aansluitingen zonder bestaande KPN lijn worden pas in mei 2007 gerealiseerd.

Ik zit nu zelf ook te twijfelen. Bestellen zonder KPN betekend geen BelBudget en dus zo'n 110 euro korting het eerste jaar. Maar ja... ik krijg 20 april de sleutel van mijn nieuwe huis, en ik vind ongeveer een maand zonder internet toch wel een probleem ;)
Als je nu bestelt wordt je Orange ADSL verbinding in mei aangesloten. Wil je dat de verbinding later wordt geleverd? Dat kan ook. Klik dan op de kalender om een andere dag te kiezen. Deze mag tussen 1 juni 2007 en 31 augustus 2007 in liggen.
Betaal je nu trouwens ook geen 50 euro aansluitkosten aan de KPN als je de lijn via Orange neemt? Dus enkel de lijnhuur? In dat geval is het voordeel het 1e jaar zelfs 160 euro....

[ Voor 36% gewijzigd door eborn op 02-04-2007 19:32 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.