[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.817 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ah dat kan ook nog inderdaad dat het daar door komt. Ik heb er zelf niet voor gekozen omdat ik wel altijd bereikbaar wil zijn ook als me internet er uit leg (nou heb ik nog nooit een storing gehad zover ik me kan herinneren) maar goed ttis wel makkelijk zolang ik maar naar buiten kan bellen via orange en dat werkt als een trein verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34
WeAreLegion schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:31:
Ik heb er zelf niet voor gekozen omdat ik wel altijd bereikbaar wil zijn ook als me internet er uit leg
Dat blijft inderdaad ook een goed punt. En als je over een jaar bij Orange weg wilt, dan moet je alsnog een KPN lijn aanvragen neem ik aan. Of je moet naar een provider die je ook zonder KPN lijn aansluit. Misschien is dat tegen die tijd gangbaarder.

Is het trouwens mogelijk om alvast een KPN BelBudget aan te vragen voor een nieuwe woning, en tegelijkertijd ook al Orange op die nieuwe verbinding te regelen? Ook als de oude bewoners momenteel nog op het adres wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Dat zal het wel zijn. Of ze meten het ruim op zodat het alleen maar mee kan vallen.

Overigens denk ik zeker dat de marktsituatie over een jaar beter is en ADSL zonder KPN bij meerdere aanbieders mogelijk is.

Ach, in de tussentijd lift ik mee op het onbeveiligde wifi van de buren. Ik zal de 8 andere leechers er wel eerst aftrappen en alleen de eigenaar en mijzelf toegang verschaffen. Voordeel van een flatgebouw. Er is er altijd wel een die de boel open laat staan.

[ Voor 9% gewijzigd door harlekein op 02-04-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag met betrekking tot de downloadsnelheid die ik behaal.

Mijn livebox geeft dit aan:

Upstream 1016 Kb
DownStream 18956 Kb
Afname Dichtbij : 21.6 (dB)
Ver weg : 4.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
Ver weg : 13 (dB)

In de eerste paar weken behaalde ik nog wel deze aangegeven snelheden, maar als ik nu een speedtest op speedtest.nl of speedtest.bbned.nl doe zit mijn snelheid rond de 3 - 4 Mbit/s. Ook is mijn ping (met CS bijv.) hoog. Mijn broer, die van dezelfde livebox gebruik maakt met zijn eigen laptop, haalt wel een snelheid van ongeveer 17 Mbit/s.

Ligt dit probleem aan de livebox, of aan mijn laptop?
En kan iemand mij met dit probleem helpen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:05:
Ik heb een vraag met betrekking tot de downloadsnelheid die ik behaal.

Mijn livebox geeft dit aan:

Upstream 1016 Kb
DownStream 18956 Kb
Afname Dichtbij : 21.6 (dB)
Ver weg : 4.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)

In de eerste paar weken behaalde ik nog wel deze aangegeven snelheden, maar als ik nu een speedtest op speedtest.nl of speedtest.bbned.nl doe zit mijn snelheid rond de 3 - 4 Mbit/s. Ook is mijn ping (met CS bijv.) hoog. Mijn broer, die van dezelfde livebox gebruik maakt met zijn eigen laptop, haalt wel een snelheid van ongeveer 17 Mbit/s.

Ligt dit probleem aan de livebox, of aan mijn laptop?
En kan iemand mij met dit probleem helpen?

Bij voorbaat dank
Uitgaande van jouw verhaal, is de pc van jou aangesloten per ethernet poort. Er zitten er 2 op de Livebox, dus probeer eens voor de grap de andere poort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
harlekein schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:55:
Dat zal het wel zijn. Of ze meten het ruim op zodat het alleen maar mee kan vallen.

Overigens denk ik zeker dat de marktsituatie over een jaar beter is en ADSL zonder KPN bij meerdere aanbieders mogelijk is.

Ach, in de tussentijd lift ik mee op het onbeveiligde wifi van de buren. Ik zal de 8 andere leechers er wel eerst aftrappen en alleen de eigenaar en mijzelf toegang verschaffen. Voordeel van een flatgebouw. Er is er altijd wel een die de boel open laat staan.
Jah dat kan zolang het maar op de datum begint dat jij daadwerkelijk er in gaat (als in de sleutel heb) das geen probleem verder. 20 april sleutel is zorgen belbudget 20 april werkt, en dan kan je daar ook orange op aan vragen gelijk. met als lever datum bijvoorbeeld ook 20 april. Zo heb ik mijn lijn verhuist (das eigenlijk het zelfde namelijk) en dat werkte verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
WeAreLegion schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:09:
Jah dat kan zolang het maar op de datum begint dat jij daadwerkelijk er in gaat (als in de sleutel heb) das geen probleem verder. 20 april sleutel is zorgen belbudget 20 april werkt, en dan kan je daar ook orange op aan vragen gelijk. met als lever datum bijvoorbeeld ook 20 april. Zo heb ik mijn lijn verhuist (das eigenlijk het zelfde namelijk) en dat werkte verder prima.
Maar krijg je dan al voor de 20e een nummer toegewezen van KPN? Dat heb je namelijk nodig om Orange op aan te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:08:
[...]

Uitgaande van jouw verhaal, is de pc van jou aangesloten per ethernet poort. Er zitten er 2 op de Livebox, dus probeer eens voor de grap de andere poort ;)
Dat heb ik natuurlijk al eens geprobeerd ;) dit maakt geen verschil.
Aan mijn laptop kan het trouwens niet liggen, want ik heb hier geen last van als ik ergens anders gebruik maak van internet. Dan is de snelheid wel zo zoals ie "hoort" te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:27
TCPOptimizer al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 16:21
Ook ik heb vanaf komende donderdag ADSL en telefonie van Orange (Family pakket).
Dat heb ik twee weken geleden aangevraagd, dus dat is netjes binnen de 3 weken.
De livebox heb ik al in huis, het signaal moet er donderdag dus zijn.

Ik zit met een vraagje: ik heb een KPN BelBudget abonnement aan moeten vragen
om dit Orange abonnement af te kunnen sluiten. Ik heb nu dus een KPN telefoonnummer
en een Orange telefoonnummer. Omdat dit een nieuwe woning is (Vathorst, Amersfoort),
moet ik ook alle vrienden, kennissen en instanties nog een nummerwijziging sturen
(woonde tot kort geleden in een andere gemeente met een ander netnummer).

Omdat Casema in deze regio iets met glasvezel gaat doen het komende jaar, is
Orange wat mij betreft een tijdelijke oplossing, totdat Casema weet wat het gaat
doen. Dus: over een jaar (als m'n Orange abonnement z'n eerste verplichte jaar
door is) wil ik misschien wel overstappen naar Casema, om daar internet en telefonie
af te nemen, via hun glasvezel-lijn.

Wat is nu wijsheid: welk nummer zal/moet ik gebruiken als nummer waarop ik
gebeld wil gaan worden? Het KPN of het Orange nummer? Als ik ga overstappen
naar Casema, welk van deze nummers is dan het makkelijkst mee te verhuizen?

D'r is hier vast wel iemand die hier een mooi antwoord op weet. Thanks.

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
eborn schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:12:
[...]
Maar krijg je dan al voor de 20e een nummer toegewezen van KPN? Dat heb je namelijk nodig om Orange op aan te vragen :)
Als ik me niet vergis krijg je dat paar dagen daarna al op de post. Wat wik wel weet van KPN is dat ze erg moeilijk doen met het aanleggen van ADSL op kpn telefoon lijnen die nog niet lang in hun system zitten. Mag er dan wel werken maar het blijft een moeilijk bedrijf soms met rare regeltjes (al mag ik dat niet zeggen).

Makkelijkste is gewoon even naar primafoon gaan zeggen dat je gaat verhuizen en dat je telefoon lijn wil, en dat je graag zo snel mogelijk wil weten wat het telefoon nummer word op die lijn. Zodra je dat heb kan je dus orange aanvragen zoals je zelf al aangaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
avoid schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:24:
Ook ik heb vanaf komende donderdag ADSL en telefonie van Orange (Family pakket).
Dat heb ik twee weken geleden aangevraagd, dus dat is netjes binnen de 3 weken.
De livebox heb ik al in huis, het signaal moet er donderdag dus zijn.

Ik zit met een vraagje: ik heb een KPN BelBudget abonnement aan moeten vragen
om dit Orange abonnement af te kunnen sluiten. Ik heb nu dus een KPN telefoonnummer
en een Orange telefoonnummer. Omdat dit een nieuwe woning is (Vathorst, Amersfoort),
moet ik ook alle vrienden, kennissen en instanties nog een nummerwijziging sturen
(woonde tot kort geleden in een andere gemeente met een ander netnummer).

Omdat Casema in deze regio iets met glasvezel gaat doen het komende jaar, is
Orange wat mij betreft een tijdelijke oplossing, totdat Casema weet wat het gaat
doen. Dus: over een jaar (als m'n Orange abonnement z'n eerste verplichte jaar
door is) wil ik misschien wel overstappen naar Casema, om daar internet en telefonie
af te nemen, via hun glasvezel-lijn.

Wat is nu wijsheid: welk nummer zal/moet ik gebruiken als nummer waarop ik
gebeld wil gaan worden? Het KPN of het Orange nummer? Als ik ga overstappen
naar Casema, welk van deze nummers is dan het makkelijkst mee te verhuizen?

D'r is hier vast wel iemand die hier een mooi antwoord op weet. Thanks.
Ik zou je KPN nummer houden. Die lijn ligt er namelijk gewoon en zal er blijven liggen wat je ook met je orange doet als je dit opzegt ben je dat nummer kwijt maar je kpn nummer bestaat gewoon nog. Ik woon toevallig ook in amersfoort en dat je over gaat naar glas das wel zeker :) tis alleen even afwachten wanneer het allemaal aangesloten word precies. Maar goed KPN geven dus orange voor bedrijven bijvoorbeeld dat boeit verder niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een laptop met daarin een Wireless kaart en een router. Als ik dan draadloos netwerk wil verbinden dan ziet die de router wel en hij kan ook wel connecten, maar hij kan dan in Internet Explorer de pagina niet openen.. Ik heb via direct via mn livebox prima verbinding, maar als ik dan via me router ga dan gaat het mis. Hij ziet hem wel en kan ook verbinding maken, maar het open van een pagina gaat niet.

"kan zoekpagina niet openen"

Op me werk werkte het wel, dus bij mij zit het probleem.

Iemand?

Nou zeiden diverse mensen al dat ik het ip van mn router moest veranderen, maar hoe kan ik dat het beste doen?

\Wie kan mijn dag weer goedmaken?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
makkelijkste manier is dit:

Zet de dhcp van je router uit, en verander het ip adres naar bv. 192.168.1.5
(ligt buiten de dhcp range van de livebox.)
Vervolgens sluit je de ethernet kabel op de livebox aan op een LAN poort van de router.

Je hebt nu de router gedegradeerd naar accesspoint, maar dit werkt prima.

Als alternatief zou je de livebox in bridged mode kunnen zetten of alle poorten forwarden naar de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:34:
makkelijkste manier is dit:

Zet de dhcp van je router uit, en verander het ip adres naar bv. 192.168.1.5
(ligt buiten de dhcp range van de livebox.)
Vervolgens sluit je de ethernet kabel op de livebox aan op een LAN poort van de router.

Je hebt nu de router gedegradeerd naar accesspoint, maar dit werkt prima.

Als alternatief zou je de livebox in bridged mode kunnen zetten of alle poorten forwarden naar de router.
Hoe kan ik dat doen dan? Mijn ip veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://xs414.xs.to/xs414/07141/Photo-0142.jpg

deze ingangen heb ik. Een blauwe en 4 gele, maakt dan verder nog uit welke in welke zit?

Ik ga overigens nu mn ip proberen te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:41:
[afbeelding]

deze ingangen heb ik. Een blauwe en 4 gele, maakt dan verder nog uit welke in welke zit?

Ik ga overigens nu mn ip proberen te veranderen.
In een gele, ik gok dat de blauwe de WAN port is.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
iig niet op de blauwe ingang. Dat is je wan/internet poort.

Dus aansluiten op 1 van de 4 gele poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Naar mijn idee en mijn situatie is het zo.

1 (UTp) kabel gaat van de Livebx naar de Wan poort van je draadloze router! Dus niet 1 van die gele, aangezien dat aansluitingen zijn voor bijv. een bedraade verbinding tussen een andere pc.

Zo werkt het al jaren bij ons thuis.

[ Voor 23% gewijzigd door yassine op 02-04-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op alle 2 de manieren hetzelfde. Hij ziet hem wel, ook als topcom, maar hij kan geen internet pagina's openen. Wat zou ik nu kunnen doen?

Heb hem ingesteld op ip: 192.168.1.5

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:59:
Op alle 2 de manieren hetzelfde. Hij ziet hem wel, ook als topcom, maar hij kan geen internet pagina's openen. Wat zou ik nu kunnen doen?

Heb hem ingesteld op ip: 192.168.1.5
Het Ip adres van de livebox is 192.168.1.1 Probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

yassine schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:55:
Naar mijn idee en mijn situatie is het zo.

1 (UTp) kabel gaat van de Livebx naar de Wan poort van je draadloze router! Dus niet 1 van die gele, aangezien dat aansluitingen zijn voor bijv. een bedraade verbinding tussen een andere pc.

Zo werkt het al jaren bij ons thuis.
In jouw geval moet je wel je LB in bridge mode draaien of alle TCP/UDP laten forwarden.
Ik heb het ook zo gedaan (alles forwarden) en heb ook de DHCP op de LB uit staan, zodat ik fatsoenlijk static IPs kan leasen vanaf mijn eigen WRT54GL router. Laatste is iets beter te configureren, ahum....!
In dit geval moet je IP-range van je LAN zijde niet in de range van de LB zitten trouwens....

[ Voor 6% gewijzigd door BN op 02-04-2007 23:07 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet er verder iets met het mac adres gebeuren of gewoon clone klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, hij doet het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Wat was het probleem>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DHCP denk, die heb ik uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Is het tegenwoordig mogelijk om Orange Family ADSL aan te vragen zonder uberhaupt een KPN lijn te hebben?

Het gaat er dus niet om dat ik die wil opzeggen, maar dat er uberhaupt geen (aangesloten) KPN-lijn is op dit moment.

Het aanmeldingsformulier heeft namelijk wel een optie daarvoor (zie hier), maar voor de zekerheid vraag ik het toch maar even.

Voor zover ik heb gezien wordt deze vraag niet in de topicstart beantwoord (en 14.000 oude posts over het onderwerp doorspitten gaat me wat ver..). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Wilke schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:10:
Is het tegenwoordig mogelijk om Orange Family ADSL aan te vragen zonder uberhaupt een KPN lijn te hebben?

Het gaat er dus niet om dat ik die wil opzeggen, maar dat er uberhaupt geen (aangesloten) KPN-lijn is op dit moment.

Het aanmeldingsformulier heeft namelijk wel een optie daarvoor (zie hier), maar voor de zekerheid vraag ik het toch maar even.

Voor zover ik heb gezien wordt deze vraag niet in de topicstart beantwoord (en 14.000 oude posts over het onderwerp doorspitten gaat me wat ver..). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Orange gaat inderdaad ADSL Family zonder KPN aanbieden, maar dat is pas vanaf ergens volgende maand. Nu zitten ze in een testfase. Je zou het kunnen aanvragen, maar waarschijnlijk wordt je in de wacht gezet totdat het uitgerold wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

inderdaad, als je die postcodecheck invult krijg je dit:
quote: Orange
Op jouw adres is Orange ADSL beschikbaar. Je kunt nu ook bestellen als je geen vaste KPN telefoonlijn hebt. Als je nu bestelt, wordt je aansluiting in mei 2007 opgeleverd. Hieronder kun je je keuze maken.
Edit: En da's wel erg vet, nu hoef je dus geen KPN-lijn aan te vragen, heb je daar dus ook geen aansluitkosten, en ben je ook niet het 1e jaar (minimale contractduur Belbudget) alsnog een tientje extra per maand kwijt! Als ik het goed begrijp :)

[ Voor 30% gewijzigd door Elwood Blues op 03-04-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 21:42
Nu een maand Orange ADSL Family (zonder bellen), tot nu toe dik tevreden mee. 1700 meter van de wijkcentrale, haal 1.5MB/s, dat klopt denkik wel. Eerst twee computers aan de twee ethernet aansluitingen gehangen en de derde aan de USB, maar de USB aansluiting deed erg irritant. Dus heb ik een goedkope switch erachter gehangen en nu snel bedraad internet op 3 computers, en nog geen problemen gehad. Port forwarding gaat ook goed. :)

Een vraagje though, is 1270 CRC-fouten in een week veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Xzorby schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:52:

...

Een vraagje though, is 1270 CRC-fouten in een week veel?
Nee. Maak je er geen zorgen om :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 21:42
Okay, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• develdonk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 08:50
quote:
develdonk schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:55:
Ik krijg de speedtouch 716WL v5 niet online ism orange family. Met de livebox kom ik wel op internet. Dit is er gedaan:

-nieuwste firmware upgrade
-via configuratietool ingesteld op rfc 1483 (lan gebuiker zonder voip)
-PVC Info (VPI.VCI): 8.35
-firewall uit
-24 uur aan laten staan in de hoop een release van ip te krijgen op basis van nieuw mac adres -> geen resultaat

Dit zijn de resultaten, wat gaat er fout?!?
Het gaat fout bij de DHCP lease. De lijn traint normaal in en de status hangt bij DHCP lease.Dat is praktisch de laatste status. Blijkbaar was het nieuwe mac adres niet na 24 opgepakt. Weet niet welke debiel bij Orange op die 24 uur regel is gekomen, maar die regel (+ die debiel) moeten ze afschaffen. Alleen maar ellende.

--------

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een IP adres krijg toegewezen door de DHCP server van Orange? Moet ik dan mijn mac gaan clonen of heeft dat geen zin? Heb het geprobeerd via telnet maar is een lastige opgave....

DWTW 2,3m, Ecodan 10kw, 13kWp (oost-west 12° Jinko Solar/Growatt), Rc >5, Hr++, Vera edge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Vraagje....

Hoe betrouwbaar is is de snelheidsmeting van Orange?
Volgens bbned zit ik op1840 meter van de centrale af.
De snelheid die ik volgens Orange kan halen is maar 4Mbit :'(
Voorheen heb ik dit al eens getest en toen kwam ik stukken hoger uit.... nu snap ik het niet meer...

Als ik niet meer dan 4Mbit haal vind ik het niet echt de moeite waard... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

bokko! schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:14:
Vraagje....

Voorheen heb ik dit al eens getest en toen kwam ik stukken hoger uit.... nu snap ik het niet meer...

Ik ken mensen met Family op ongeveer 2km die 10mbit+ halen. Lijkt me meer voor Orange om zichzelf een beetje te beschermen. :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Leek mij ook dat ik meer moest halen... Mischien is dit inderdaad om Orange een beetje in te dekken...

Zijn er meer mensen uit regio Purmerend met een Orange abbo of die plannen hebben er een af te sluiten?
Zo ja, hoor ik graag jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Het is jammer dat ik niet op me werk zit anders had ik wel even kennen kijken hoeveel meter je nou precies van de wijkcentrale afzitten die mettingen zijn namelijk niet echt nauwkeurig. Maar goed ben er vrijdag weer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
[b][message=27788921,noline]develdonk schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:12
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een IP adres krijg toegewezen door de DHCP server van Orange? Moet ik dan mijn mac gaan clonen of heeft dat geen zin? Heb het geprobeerd via telnet maar is een lastige opgave....
24u geen modem aan internet hangen, na 24u je nieuwe modem er aan hangen en je krijgt een IP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
MensionXL schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:18:
[...]

Ik ken mensen met Family op ongeveer 2km die 10mbit+ halen. Lijkt me meer voor Orange om zichzelf een beetje te beschermen. :P
Ik zit 2,7KM van de centrale af en ik haal makkelijk boven 8mbit/s. Dat doen ze natuurlijk om zichzelf in te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• develdonk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 08:50
Roy 1985, thx! vanaaf maar eens even proberen.

DWTW 2,3m, Ecodan 10kw, 13kWp (oost-west 12° Jinko Solar/Growatt), Rc >5, Hr++, Vera edge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 21:05
bokko! schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:14:

Toen ik de snelheidstest heb gedaan, kwam bij mij de meter ook niet verder dan 4mbit, ondanks dat ik ~1400 meter van de centrale woon. De reden hiervan is dat de centrale hier dus niet meer geupgrade wordt, en ik dus aan de max. zit die ze hier aanbieden. Shit happens dus, maja, iig 1mbit down erbij, en 1mbit up in totaal dadelijk :)

Overigens, een vraagje:
Hoelang duurt het gemiddeld voordat je de Livebox thuis ontvang na het omzetten van het abonnement? Heb het abbonnement 3 weken geleden omgezet, en als leverdatum staat er 04-04-2007 bij de online gegevens. Tot op heden nog geen Livebox gezien, wel al brieven, maar niks over een Livebox. Heb hier zojuist ook een mail voor naar Orange gestuurd. Hebben hier meer mensen last van gehad?

*btw. 1e post op T.net :9

[ Voor 1% gewijzigd door Kleus op 03-04-2007 17:54 . Reden: Typo gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Kleus schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:52:
[...]

Overigens, een vraagje:
Hoelang duurt het gemiddeld voordat je de Livebox thuis ontvang na het omzetten van het abonnement? Heb het abbonnement 3 weken geleden omgezet, en als leverdatum staat er 04-04-2007 bij de online gegevens. Tot op heden nog geen Livebox gezien, wel al brieven, maar niks over een Livebox. Heb hier zojuist ook een mail voor naar Orange gestuurd. Hebben hier meer mensen last van gehad?

*btw. 1e post op T.net :9
Livebox sturen ze drie dagen van tevoren op. Ze kunnen bij Orange zien of hij verstuurd is met track&trace nummer als het goed is. Dan kunnen ze even nagaan, waar dat ding uithangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 21:05
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:21:
[...]

Livebox sturen ze drie dagen van tevoren op. Ze kunnen bij Orange zien of hij verstuurd is met track&trace nummer als het goed is. Dan kunnen ze even nagaan, waar dat ding uithangt.
Ah mooi.
Ben benieuwd dan, heb nog geen reactie terug gehad van orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokko! schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:23:
Leek mij ook dat ik meer moest halen... Mischien is dit inderdaad om Orange een beetje in te dekken...

Zijn er meer mensen uit regio Purmerend met een Orange abbo of die plannen hebben er een af te sluiten?
Zo ja, hoor ik graag jullie bevindingen.
Hi Bokko,

Ik zit op centrale prmd cntrum, zit 1300 meter ervandaan en haal onderstaande snelheden:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18808 Kb
Afname Dichtbij : 22.4 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
HEC-teller 51551
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2816
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb nauwelijks reset problemen, en ook geen telefoon problemen, oftewel ik ben een zeer tevreden purmerender met orange abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:14:
[...]

Hi Bokko,

Ik zit op centrale prmd cntrum, zit 1300 meter ervandaan en haal onderstaande snelheden:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18808 Kb
Afname Dichtbij : 22.4 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
HEC-teller 51551
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2816
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb nauwelijks reset problemen, en ook geen telefoon problemen, oftewel ik ben een zeer tevreden purmerender met orange abbo.
Kijk! Daar word ik nou vrolijk van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwakQwak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-04-2022
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door QwakQwak op 04-04-2007 10:32 ]

Qwak :..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik heb momenteel demon, hier wil ik van af omdat het er te vaak uit ligt, deze week al 2x ik ben het nu echt zat, maargoed dat terzijde.

ik ben dus op zoek naar iets nieuws, 20 mbit voor een krappe 30 euro klinkt aantrekkelijk, maar ik hoor van collega's dat ze niet onder de 80 komen qua ping in spellen, en dat de snelheid terug loopt na verloop van tijd, nu lees ik hier pings van 20, wat nogsteeds niet echt laag is, iemand enige ervaring met verschillende spellen qua ping, en max download snelheid (liefst omgeving zeist)

ik zit ca 1200m bij de centrale vandaan geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met een Orange abonnement overschrijven op iemand anders zijn naam? Is dat gewoon een kwestie van je gegevens veranderen en je bent klaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr snuggles schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:46:
Weet iemand hoe het zit met een Orange abonnement overschrijven op iemand anders zijn naam? Is dat gewoon een kwestie van je gegevens veranderen en je bent klaar :?
Mijn vader is in 2004 overleden,
er moest dus een naamswijziging komen,
van mijn vader naar mijn moeder....
vrij logisch....

Moest schriftelijk....
weet niet of dat nu nog zo is... bellen zou ik zeggen... of ga langs de orange shop, die hebben mij toen erg goed geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, ik heb gezocht op orange.nl en op dit forum. Sinds vandaag weet ik dat Wanadoo - Orange is geworden. Ik heb Wanadoo Basic Cable wat nu Orange Basic cable is tegenwoordig. Mijn vraag is, ik wil overstappen naar Orange Family ADSL zonder telefonie, ik heb gezocht op Orange.nl en gekeken of hij beschikbaar was in mijn buurt, en gelukkig was hij beschikbaar.

Nu, hoe stap ik over? het is toch 1 bedrijf dus gaat het direct gebeuren of moet ik wachten tot mijn contract is verlopen? Ik kan nergens op orange.nl vinden hoe ik mijn Cable abbo kan opzeggen en overstappen naar ADSL Orange Family. Ik wil zo snel mogelijk overstappen alleen weet ik niet hoe, bellen kan ik op dit moment niet helaas. Ik neem aan dat het makkelijker gaat aangezien ik al bij Wanadoo/Orange abbonee bent, dus overstappen gaat zonder problemen?

Hebben mensen ervaring hiermee? Dus ik wil zo snel mogelijk mijn Wanadoo/Orange kabel basic abbo opzeggen voor de Orange ADSL family (zonder telefonie) wat is de beste manier? Hoe kan ik dit het beste oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:20
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 07:18:
[...]

Orange gaat inderdaad ADSL Family zonder KPN aanbieden, maar dat is pas vanaf ergens volgende maand. Nu zitten ze in een testfase. Je zou het kunnen aanvragen, maar waarschijnlijk wordt je in de wacht gezet totdat het uitgerold wordt.
Hmm, kom ik is een weekje niet in dit topic kan je opeens ook zonder KPN een abo nemen :o

Heb gister net KPN BelBudget aangevraagd voor mn nieuw woning wat op 11 april word aangesloten, iemand enig idee of ik daar voor de levering nog snel vanaf kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:12:
Ik heb een vraag, ik heb gezocht op orange.nl en op dit forum. Sinds vandaag weet ik dat Wanadoo - Orange is geworden. Ik heb Wanadoo Basic Cable wat nu Orange Basic cable is tegenwoordig. Mijn vraag is, ik wil overstappen naar Orange Family ADSL zonder telefonie, ik heb gezocht op Orange.nl en gekeken of hij beschikbaar was in mijn buurt, en gelukkig was hij beschikbaar.

Nu, hoe stap ik over? het is toch 1 bedrijf dus gaat het direct gebeuren of moet ik wachten tot mijn contract is verlopen? Ik kan nergens op orange.nl vinden hoe ik mijn Cable abbo kan opzeggen en overstappen naar ADSL Orange Family. Ik wil zo snel mogelijk overstappen alleen weet ik niet hoe, bellen kan ik op dit moment niet helaas. Ik neem aan dat het makkelijker gaat aangezien ik al bij Wanadoo/Orange abbonee bent, dus overstappen gaat zonder problemen?

Hebben mensen ervaring hiermee? Dus ik wil zo snel mogelijk mijn Wanadoo/Orange kabel basic abbo opzeggen voor de Orange ADSL family (zonder telefonie) wat is de beste manier? Hoe kan ik dit het beste oplossen.
Ik zou gewoon bellen met de klantenservice, zij weten het beste hoe dit in z'n werk gaat denk ik...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urnie538 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:44:
[...]

Ik zou gewoon bellen met de klantenservice, zij weten het beste hoe dit in z'n werk gaat denk ik...
Ja dat is logisch, ik dacht ik vraag het fftjesh ier misschien dat mensen ervaring mee hebben. Bellen kan ik op dit moment niet - helaas, vandaar dat tips hier vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Sir_Killalot schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:37:
[...]

Hmm, kom ik is een weekje niet in dit topic kan je opeens ook zonder KPN een abo nemen :o

Heb gister net KPN BelBudget aangevraagd voor mn nieuw woning wat op 11 april word aangesloten, iemand enig idee of ik daar voor de levering nog snel vanaf kan?
Er is toch standaard 7 dagen bedenk tijd? Dus dan is het mogelijk om het te annuleren!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo, heb Orange ADSL familiy (zonder telefonie) ook maar besteld. Ben blij dat je geen kpn meer hoeft te hebben.

Ben benieuwd wat me download snelheid zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BladePHQ schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:50:
Zo, heb Orange ADSL familiy (zonder telefonie) ook maar besteld. Ben blij dat je geen kpn meer hoeft te hebben.

Ben benieuwd wat me download snelheid zal worden.
Iets meer dan 1MB per sec download je als het goed is, trouwens hoelang heeft het bij jou geduurd om KPN af te zeggen? Ik heb Orange/Wanadoo Cable basic en die wil ik ook afzeggen voor Orange ADSL Family. Zie mijn vorige post hierboven, misschien dat jij mij kan helpen.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Ik heb ook geen KPN en wil ook Orange ADSL Family. Voor ik ook een abonnement (zonder telefoon) afsluit: krijg ik na een jaar dan alsnog lijnhuur doorberekend? Of blijft het voor 'altijd' 23,95 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Van de Orange website:
nstallatiegarantie

installatie garantieHet installeren van Orange ADSL (eventueel in combinatie met Telefonie) is niet moeilijk. Het installatie pakket is zo samengesteld dat iedereen het zelf kan aansluiten.

Aan de hand van het installatieboekje dat je tegelijk met de Livebox of het ethernetmodem ontvangt, kun je zelf de installatie uitvoeren. Je stelt dan in enkele eenvoudige stappen je computer in voor Orange ADSL.

1. eenvoudig zelf installeren
Start de installatie met behulp van de quick guide en installatie cd-rom en volg de instructies. Als je toch problemen ondervindt tijdens de installatie, dan kun je de klantenservice bellen.

2. hulp nodig van de Orange klantenservice?
Bel ons dan via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Onze medewerkers begeleiden je stap voor stap bij het aansluiten. Als je belt, vragen wij je je klantnummer in te toetsen. Wij kunnen je dan beter helpen.

3. installatiegarantie
Lukt het installeren ook dan niet? Dan zal de Orange klantenservice medewerker een monteur van onze installatiepartner aansturen om de installatie verder af te ronden. Uiteraard helemaal gratis.

De monteur beperkt zich tot een standaard installatie. Dat houdt in:

* installatie en configuratie van de Livebox of het ethernetmodem. De Livebox kun je eventueel draadloos laten installeren
* aansluiten van één computer op ADSL. Als je extra computers wilt laten aansluiten kost dat 40,- per computer
* uitleg over het gebruik van de internetverbinding en de Livebox of het ethernetmodem
Vooral dat laatste stukje vind ik nog cryptisch,
3. installatiegarantie
Lukt het installeren ook dan niet? Dan zal de Orange klantenservice medewerker een monteur van onze installatiepartner aansturen om de installatie verder af te ronden. Uiteraard helemaal gratis.

Aansturen, wordt je dan doorverbonden aan de telefoon met een installateur of sturen ze een monteur langs? Meende dat je eerst 79 euro moest betalen als je een monteur wou laten komen....

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Elwood Blues schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:02:
Ik heb ook geen KPN en wil ook Orange ADSL Family. Voor ik ook een abonnement (zonder telefoon) afsluit: krijg ik na een jaar dan alsnog lijnhuur doorberekend? Of blijft het voor 'altijd' 23,95 per maand?
Volgens mij betaal je na een jaar gewoon die lijnhuur. Je hebt er dus alleen het eerste jaar voordeel van. Maar dat weet ik niet zeker :)

Overigens vind ik het apart dat je dat 1e jaar via deze constructie geen lijnhuur hoeft te betalen. Ik dacht altijd dat je het eerste jaar niets aan Orange hoefde te betalen, omdat je al een jaar aan KPN moest betalen (vanwege de contractduur van minimaal 1 jaar). Maar nu kun je dus blijkbaar een lijn nemen via Orange en dan ook het eerste jaar geen lijnhuur te betalen :)

Zelfde is vreemd voor de aansluitkosten. Als je nog geen KPN lijn hebt liggen betaal je normaal gesproken eenmalig 48 euro aan KPN. Maar als je een lijn afneemt via Orange dan betaal je dat dus niet?

[ Voor 11% gewijzigd door eborn op 04-04-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Ja dat denk ik ook inderdaad. Toen ik een tijdje geleden informeerde in de Orange Shop meldde de verkoper me dat je (bij geen KPN) inderdaad wel die 48 Euro en een jaar lang 9 euro nogwat kwijt was aan BelBudget. Máár dat ze daar wel druk over aan het onderhandelen waren, dus blijbaar hebben ze nu een goede deal weten te sluiten waarbij ze het op deze manier kunnen aanbieden.

Edit: De reden waarom ik twijfelde is de volgende. Als je de tarieven van Orange ADSL Family vergelijkt met Orange ADSL Family + Telefonie Basis, praten ze bij de eerste (adsl zonder telefonie) helemaal niet over doorbelasting lijnhuur, terwijl ze bij de tweede (incl telefonie dus) wel die 9,95 noemen (na het eerste jaar).

Bovendien adverteren ze alsvolgt met de prijzen:
ADSL Family: 23,95 per maand
ADSL Family + telefonie basis: 24,95 per maand, na 1 jaar 34,90 per maand (door de doorbelasting lijnhuur à 9,95).
Daarom lijkt het me enigszins misleidend als je bij 'kaal' Orange Family toch die lijnhuur moet betalen na een jaar.

[ Voor 50% gewijzigd door Elwood Blues op 04-04-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graver256
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik heb in dit draadje gezocht, maar het antwoord op mijn specifieke vraag niet gevonden:

Op dit moment heb ik een pc met een vaste ethernet aansluiting en een laptop. Mijn livebox van mijn Orange ADSL Family abo heeft een Wifi pcmcia kaartje van Orange. Nu krijg ik over een week een tweede pc die ik met een vaste ethernet aansluiting op de Livebox wil verbinden. Helaas heeft de Livebox geen 2 werkende ethernet aansluitingen.

Een vriend heeft nog een Sweex broadbandrouter 10/100 Mbps ( geen Wifi ) liggen. Kan ik deze achter de Livebox hangen en beide pc's met ethernet aansluiten en tegelijkertijd gebruik maken van de Livebox Wifi kaart voor mijn laptop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

Graver256 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:11:
Ik heb in dit draadje gezocht, maar het antwoord op mijn specifieke vraag niet gevonden:

Op dit moment heb ik een pc met een vaste ethernet aansluiting en een laptop. Mijn livebox van mijn Orange ADSL Family abo heeft een Wifi pcmcia kaartje van Orange. Nu krijg ik over een week een tweede pc die ik met een vaste ethernet aansluiting op de Livebox wil verbinden. Helaas heeft de Livebox geen 2 werkende ethernet aansluitingen.

Een vriend heeft nog een Sweex broadbandrouter 10/100 Mbps ( geen Wifi ) liggen. Kan ik deze achter de Livebox hangen en beide pc's met ethernet aansluiten en tegelijkertijd gebruik maken van de Livebox Wifi kaart voor mijn laptop :?
Het enige dat jij nodig hebt is een netwerk Switch (10/100) en wat kabels, de livebox is al een router dus de Livebox/router aan de switch en dan je PC's aan de switch verbinden.

Bij mij werken overigens beide ethernet poorten ...

Wifi is gewoon te gebruiken, ook als je meerdere PC's aansluit op de livebox met een kabeltje. Je kunt zelfs meerdere Wifi verbindingen maken met de livebox. De enige limiet is eventueel de DHCP settings van de livebox en daarmee de maximale dynamische ip-adressen in je thuisnetwerk, maar die kun je aanpassen (zie de startposts).

De sweex is vast ook als switch te gebruiken, wel de DHCP en het WAN gebeuren op de sweex uitschakelen!

[ Voor 5% gewijzigd door mjl op 04-04-2007 15:17 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Elwood Blues schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:59:
Daarom lijkt het me enigszins misleidend als je bij 'kaal' Orange Family toch die lijnhuur moet betalen na een jaar.
Nou, in de helpdesk staat nog steeds dat je voor een Orange ADSL verbinding een KPN lijn nodig hebt. Men gaat er denk ik vanuit dat als je geen telefonie via Orange neemt, je gewoon je KPN lijn hebt. In dat geval betaal je gewoon aan KPN.

Maar goed, ze kunnen er alles van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

eborn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:15:
[...]

Men gaat er denk ik vanuit dat als je geen telefonie via Orange neemt, je gewoon je KPN lijn hebt. In dat geval betaal je gewoon aan KPN.

Ja inderdaad, je weet het nooit met commerciële bedrijven ;) (en dan is Orange nog heel netjes). Maar dan ga ik toch maar voor Family met Telefonie, anders betaal ik straks dat tientje voor nop, nu krijg ik er in ieder geval een telefoonaansluiting voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

eborn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:15:
[...]

Nou, in de helpdesk staat nog steeds dat je voor een Orange ADSL verbinding een KPN lijn nodig hebt. Men gaat er denk ik vanuit dat als je geen telefonie via Orange neemt, je gewoon je KPN lijn hebt. In dat geval betaal je gewoon aan KPN.

De huidige aanbieding is dat ze in het eerste jaar i.c.m. het telefonie abonnement 5,95 euro per maand korting geven voor het eerste jaar. Bij alleen Orange ADSL betaal je dus nog steeds linesharing.

http://www.orange.nl/open/tarieven_adsl_en_telefonie.html

Telefonie € 6,00 per maand het eerste jaar voor € 5,00 per maand
aansluitkosten € 24,95 gratis
doorbelasting lijnhuur € 9,95 per maand het eerste jaar voor € 5,00 per maand
administratiekosten nummerbehoud € 9,95 eenmalig

Enige nieuwe is:

"Op jouw adres is Orange ADSL beschikbaar. Je kunt nu ook bestellen als je geen vaste KPN telefoonlijn hebt. Als je nu bestelt, wordt je aansluiting in mei 2007 opgeleverd. Hieronder kun je je keuze maken. "

Je hoeft dus niet eerst KPN te nemen en daarna (na een jaar) weer op te zeggen. Scheelt je ~40 euro aan aansluitkosten bij KPN. Je betaald natuurlijk wel de 9.95 euro linesharing per maand (eerste jaar 5 euro pm) een KPN belbudget is 9.67 euro per maand.

[ Voor 20% gewijzigd door mjl op 04-04-2007 15:26 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
mjl schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:20:
De huidige aanbieding is dat ze in het eerste jaar i.c.m. het telefonie abonnement 5,95 euro per maand korting geven voor het eerste jaar. Bij alleen Orange ADSL betaal je dus nog steeds linesharing.
Maar de huidige aanbieding is ook dat je voor ADSL Family & Telefonie Basis maar € 24,95 betaald en na een jaar € 9,95 meer (de lijnhuur) :P Dat is dus weer die 9,95 korting :P Ben benieuwd hoe die 5,95 zich dan weer tot dat bedrag verhoudt. Of staat dat er verder los van? Betaal je voor het eerste jaar dan dus 24,95 + 5,95? En betaal je na het eerste jaar 24,95 + 5,95 + 9,95?

[ Voor 17% gewijzigd door eborn op 04-04-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

eborn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:27:
[...]

Maar de huidige aanbieding is ook dat je voor ADSL Family & Telefonie Basis maar € 24,95 betaald en na een jaar € 9,95 meer (de lijnhuur) :P Dat is dus weer die 9,95 korting :P Ben benieuwd hoe die 5,95 zich dan weer tot dat bedrag verhoudt. Of staat dat er verder los van? Betaal je voor het eerste jaar dan dus 24,95 + 5,95? En betaal je na het eerste jaar 24,95 + 5,95 + 9,95?
Ja het is weer vaag: het lijkt erop dat de helft van de site al een nieuwe actie heeft en de andere helft nog de oude actie .... kwestie van je laten bellen ;) en het even navragen...

Ook is de 6 euro voor telefonie totaal lijkt me ?? Maar het staat weer niet duidelijk op de "tarieven" pagina heel het telefonie basis maandbedrag staat er niet meer bij.

[ Voor 10% gewijzigd door mjl op 04-04-2007 15:39 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
mjl schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:35:
Ja het is weer vaag: het lijkt erop dat de helft van de site al een nieuwe actie heeft en de andere helft nog de oude actie .... kwestie van je laten bellen ;) en het even navragen...
Daar lijkt het wel op :) Voor mij is het minder belangrijk, want ik heb nu al een BelBudget abonnement genomen. Had geen zin om op de KPN-free oplevering te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

eborn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:39:
[...]

Daar lijkt het wel op :) Voor mij is het minder belangrijk, want ik heb nu al een BelBudget abonnement genomen. Had geen zin om op de KPN-free oplevering te wachten.
Gelijk heb je, voor de 47,nogwat euro heb je een stabiele KPN backup telefoonlijn liggen, ben je in iedergeval altijd bereikbaar, je nummer dus niet over laten nemen door Orange!

Verder nog eens naar de voorwaarden gekeken:
het opzeggen van je ADSL abonnement

Voor het opzeggen van je ADSL abonnement kun je de Orange Klantenservice bellen. Zodra je opzegt vervallen ook services als je e-mailadres(sen) en homepage. Als je ook Orange vaste telefonie afneemt, wordt dit automatisch opgezegd.

Je abonnement duurt altijd tenminste twaalf maanden en je hebt één maand opzegtermijn. Nadat de eerste twaalf maanden voorbij zijn en je het abonnement niet hebt beëindigd, wordt het telkens met een jaar verlengd. Ook daarna geldt een opzegtermijn van één maand voor het einde van de verlengde termijn. Opzeggen kan alleen telefonisch via de Orange klantenservice.

Je hoeft de opzegging van een ADSL abonnement alleen aan Orange door te geven.
Heeft de opzegging betrekking op een ADSL Go, Lite, Basic of Plus abonnement, dan zorgen wij ook voor beëindiging van je ADSL contract met KPN.

De Livebox blijft eigendom van Orange. Na beëindiging van je contract willen we die dan ook graag retour. Je kunt het modem daarom binnen twee weken na de beëindiging van je abonnement inclusief de bijbehorende materialen in ongeschonden staat sturen naar het adres op de retourbox die je van ons ontvangt. Hierbij brengt Orange een bedrag van € 12,50 in rekening om de portokosten te dekken. Wanneer je een ander modem gebruikt, blijft dat modem na beëindiging van het abonnement je eigendom.
Ten eerste kun alleen maar per jaar opzeggen, kan wel tussentijds (minimaal 1 maand voor het eind van je jaarcontract dus bijv. 4 maanden voor het eind) maar je contract/betalingsverplichting eindigt pas aan het eind van het jaarcontract. 8)7

Ten tweede ben je ook nog eens 12.50 kwijt aan het terugsturen van de "gehuurde" livebox. 7(8)7

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
^^ goed punt mjl, dat zijn iig 2 dingen die bij KPN-providers duidelijk beter geregeld zijn voor de klant.

Verder voor wat betreft het aanvragen van Orange ADSL zonder KPN lijn: dat is (aldus de helpdesk van Orange) een project dat "binnenkort" gestart wordt, als je momenteel aanmeldt kom je op een wachtlijst, de verwachte startdatum is eind mei (dus vanaf dan gaan ze - hopelijk - die orders ook daadwerkelijk uitvoeren).

Volgens mij is deze wijziging op grotere schaal bezig, want ik zie dat er bij meerdere providers een dergelijke mogelijkheid komt (xs4all, naast direct-adsl waar het al eerder kon. Hoewel beide natuurlijk KPN-providers zijn).

[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 04-04-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 11-09 23:41

Speedmaster

Make my day...

develdonk schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:12:

Is dit inmiddels gelukt?
Alternatief is je configtool van Speedtouch met winrar uitpakken en in de map Templates een van de templates openen met een text editor en daar onder [ ip.ini ] de regel:
ifconfig intf=LocalNetwork mtu=1500 group=lan linksensing=disabled primary=enabled
vervangen door:
ifconfig intf=Internet mtu=1500 status=up hwaddr=**:**:**:**:**:** group=wan linksensing=enabled primary=disabled mcastpromisc=disabled
Waarbij uiteraard de ** worden vervangen door het MAC adres van je LB

Naam van de template even aanpassen en je configtool starten en de template selecteren, wizard doorlopen en klaar, online!

[ Voor 1% gewijzigd door Speedmaster op 04-04-2007 23:45 . Reden: Vraagtekens vervangen voor sterren, kreeg rare smilies.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een dom vraagje, Heb je vast telefoon nodig als je Orange ADSL Family (zonder telefonie kosten) wilt nemen? of heb je alleen een telefoonLIJN nodig voor ADSL? want alles gaat via telefoon, maar aangezien ik geen telefoon heb (alleen mobiel in huis) ben ik benieuwd of ik alsnog ADSL kan nemen zonder telefoon, maar ik heb wel een telefoon aansluiting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:57:
ff een dom vraagje, Heb je vast telefoon nodig als je Orange ADSL Family (zonder telefonie kosten) wilt nemen? of heb je alleen een telefoonLIJN nodig voor ADSL? want alles gaat via telefoon, maar aangezien ik geen telefoon heb (alleen mobiel in huis) ben ik benieuwd of ik alsnog ADSL kan nemen zonder telefoon, maar ik heb wel een telefoon aansluiting!
Of je neemt zelf even de moeite om op de site te kijken? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:00:
[...]

Of je neemt zelf even de moeite om op de site te kijken? ;)
heb ik gedaan maar heb niks kunnen vinden (als je me vraagt begrijpt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Voor de duidelijkheid.

Ik heb net met Orange gebeld.

Ze zeggen:
* Per 9 mei is er geen KPN meer nodig.
*--> Dus geen aansluitkosten bij KPN
*--> Geen lijnhuur van 9,95 euro

Ik wacht nog even af, maar dit klinkt erg goed!

Edit: Als je je nu aanmeld kom je op een lijst te staan en wordt je per 9 mei aangesloten...

[ Voor 17% gewijzigd door EWK op 05-04-2007 11:17 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dit was al bekend hoor :Y) :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urnie538 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:16:
Voor de duidelijkheid.

Ze zeggen:

Edit: Als je je nu aanmeld kom je op een lijst te staan en wordt je per 9 mei aangesloten...
Aanmeld? bedoel je bestellen? zoja stel je voor je hebt Wanadoo/Orange kabel Basic en je wilt die afzeggen en je vraagt de orange ADSL family aan, Gaat het ook per direct? aangezien, wanadoo nu ook orange is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Heeft men ook iets gezegd over lijnkosten voor het jaar erna? Dat het dus geen eenmalige aanbieding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

eborn schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:54:
[...]

Heeft men ook iets gezegd over lijnkosten voor het jaar erna? Dat het dus geen eenmalige aanbieding is?
Ze zeiden tegen mij dat ze vanaf 9 mei helemaal onafhankelijk zijn van KPN, en dat je dus helemaal niets meer met KPN te maken hebt, toen ik doorvroeg aan haar hoe dat dan precies zat, omdat je toch de telefoonlijn gebruikt, zei ze dat ze dat ook niet helemaal wist. Maar ze bevestigde nadrukkelijk dat je dan niets meer aan KPN hoefde te betalen.
Nouja, gezien de reacties hierop was het toch niet helemaal duidelijk. En zoals ik al zei: "Voor de duidelijkheid" :Y)
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:41:
[...]

Aanmeld? bedoel je bestellen? zoja stel je voor je hebt Wanadoo/Orange kabel Basic en je wilt die afzeggen en je vraagt de orange ADSL family aan, Gaat het ook per direct? aangezien, wanadoo nu ook orange is?
Aanmelden, bestellen? Als je je aanmeldt voor Adsl family of als je Adsl family bestelt... 8)

Kabel afzeggen of opzeggen?

Dat zal dan ook per 9 mei gaan, want je komt op een lijst te staan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urnie538 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:21:

Nouja, gezien de reacties hierop was het toch niet helemaal duidelijk. En zoals ik al zei: "Voor de duidelijkheid" :Y)

[...]

Aanmelden, bestellen? Als je je aanmeldt voor Adsl family of als je Adsl family bestelt... 8)

Kabel afzeggen of opzeggen?

Dat zal dan ook per 9 mei gaan, want je komt op een lijst te staan.
Kabel opzeggen ja, ik heb Wanadoo Basic Kabel en die wil ik opzeggen voor de ADSL Family van orange, maar nu wanadoo orange is gata het makelijker om op tezeggen? aangezien het nu 1 bedrijf is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Voor de duidelijkheid.

Ze zeggen:

Ik ben benieuwd, zou mooi zijn maar ik heb er een hard hoofd in, we wachten af ...

Dat zou dus betekenen dat de non-linesharing kosten er helemaal uit gaat, kan ik me niet voorstellen!

Het klinkt mij weer als een "lokkertje" dat in de kleine letters weer eens er op neer komt dat je er (uiteindelijk) toch voor moet betalen. Het voordeel is vooral dat je de ~50 euro bespaard omdat je KPN niet hoef aan te sluiten, de non-linesharing zal vast wel blijven bestaan!

Waarom zou orange je dan een aanbieding doen om korting te geven op de non-linesharing (aan de andere kant lok je er nu wel meer mensen mee en vanaf 9 mei heeft Orange de kosten toch al niet meer ...).

[ Voor 14% gewijzigd door mjl op 05-04-2007 13:10 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

mjl schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:08:
[...]

Ik ben benieuwd, zou mooi zijn maar ik heb er een hard hoofd in, we wachten af ...

Dat zou dus betekenen dat de non-linesharing kosten er helemaal uit gaat, kan ik me niet voorstellen!

Het klinkt mij weer als een "lokkertje" dat in de kleine letters weer eens er op neer komt dat je er (uiteindelijk) toch voor moet betalen. Het voordeel is vooral dat je de ~50 euro bespaard omdat je KPN niet hoef aan te sluiten, de non-linesharing zal vast wel blijven bestaan!

Waarom zou orange je dan een aanbieding doen om korting te geven op de non-linesharing (aan de andere kant lok je er nu wel meer mensen mee en vanaf 9 mei heeft Orange de kosten toch al niet meer ...).
Daarom heb ik ookgezegd dat ik niet op die lijst wilde, ik wil eerst afwachten wat het nou allemaal gaat kosten. Helemaal omdat ze niet precies wist hoe dat in z'n werk ging (het KPN lijnhuurbedrag enzo).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
mjl schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:08:
Precies ;) En de gemiddelde gebruiker snapt toch niet wat die lijnhuur precies is, dus is al lang blij dat ze korting krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Hey mensen,

ik zit hier eens een beetje te lezen en ben m`n eigen livebox eens gaan checken zag een beetje tot m`n verbazing bij ADSL statistieken het volgende:
Afname Dichtbij : 25.1 (dB)
Ver weg : 8.2 (dB)
Zijn deze waardes niet heel erg raar? Je zou zeggen dat dichtbij toch altijd lager of gelijk is aan verweg?

Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik was er ook weer, en weer met Orange Family. Ik zag dat ze mijn oude account nog niet volledig hadden gewist en zelfs het script uit TS er nog staat, zal binnenkort eens wat updates maken. En nieuw onderkomen aanmaken voro dat spul. Viel me op dat 2 verschillende firmwares op mijn Orange Cd staan, kan niet wachten om aan het stoeien te gaan, en hoe zit het met de franse firmwares? Iemand al de hand weten te leggen op iets wat in onze livebox kan werken en wat meer linux achtige commando's heeft. Het franse firmware had vorig jaar al rsh en ander leuk speelgoed. Ben benieuwd! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Wilke schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:00:
^^ goed punt mjl, dat zijn iig 2 dingen die bij KPN-providers duidelijk beter geregeld zijn voor de klant.

Verder voor wat betreft het aanvragen van Orange ADSL zonder KPN lijn: dat is (aldus de helpdesk van Orange) een project dat "binnenkort" gestart wordt, als je momenteel aanmeldt kom je op een wachtlijst, de verwachte startdatum is eind mei (dus vanaf dan gaan ze - hopelijk - die orders ook daadwerkelijk uitvoeren).

Volgens mij is deze wijziging op grotere schaal bezig, want ik zie dat er bij meerdere providers een dergelijke mogelijkheid komt (xs4all, naast direct-adsl waar het al eerder kon. Hoewel beide natuurlijk KPN-providers zijn).
Valt tegen: bij "het net" (KPN) had een collega hetzelfde wurgprinciepe: 1 jaar lange voor niks moeten betalen omdat ze op hun nieuwe adres geen "het net" meer wilden, en dat bij 1 week te laat zijn met opzeggen....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:39:
Zo ik was er ook weer, en weer met Orange Family. Ik zag dat ze mijn oude account nog niet volledig hadden gewist en zelfs het script uit TS er nog staat, zal binnenkort eens wat updates maken. En nieuw onderkomen aanmaken voro dat spul. Viel me op dat 2 verschillende firmwares op mijn Orange Cd staan, kan niet wachten om aan het stoeien te gaan, en hoe zit het met de franse firmwares? Iemand al de hand weten te leggen op iets wat in onze livebox kan werken en wat meer linux achtige commando's heeft. Het franse firmware had vorig jaar al rsh en ander leuk speelgoed. Ben benieuwd! :9
Misschien kan jij vanuit dit artikel inspiratie opdoen. Ik begrijp er weinig van, al staat er dat deze 'geheimen' gebaseerd zijn op een Livebox met Inventel chipset. Orange levert al tijden geen Inventel zooi meer, dus of het werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Sjengcity schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:26:
Hey mensen,

ik zit hier eens een beetje te lezen en ben m`n eigen livebox eens gaan checken zag een beetje tot m`n verbazing bij ADSL statistieken het volgende:
Afname Dichtbij : 25.1 (dB)
Ver weg : 8.2 (dB)
Zijn deze waardes niet heel erg raar? Je zou zeggen dat dichtbij toch altijd lager of gelijk is aan verweg?

Iemand enig idee hoe dit kan?
Waarden zijn niet zo raar. Zien er vrij normaal uit, maar wel aan de iets hogere kant dan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:16:
[...]
Misschien kan jij vanuit dit artikel inspiratie opdoen. Ik begrijp er weinig van, al staat er dat deze 'geheimen' gebaseerd zijn op een Livebox met Inventel chipset. Orange levert al tijden geen Inventel zooi meer, dus of het werkt.....
Aha, hebben we weinig aan ja, die van ons is sagem ofzo, zal strak wel efef gaan rommelen met de nieuwe firmware images die ik op mijn Orange cd heb gespot :9 Er is nog een frans forum ergens met livebox zooi en een franse site met livebox sagem firmwares, aleen zijn die erg oud ondertussen en werkten vorig jaar ook niet helemaal lekker. Zou wel lachen zijn als een 3rd party firmware zou willen draaien op de livebox, OpenWrt ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:12:
[...]

Aha, hebben we weinig aan ja, die van ons is sagem ofzo, zal strak wel efef gaan rommelen met de nieuwe firmware images die ik op mijn Orange cd heb gespot :9 Er is nog een frans forum ergens met livebox zooi en een franse site met livebox sagem firmwares, aleen zijn die erg oud ondertussen en werkten vorig jaar ook niet helemaal lekker. Zou wel lachen zijn als een 3rd party firmware zou willen draaien op de livebox, OpenWrt ofzo :9
Dat zou wel mooi zijn, maar in die firmwares houden ze volgens mij geen rekening met intergrated bluetooth.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:20:
[...]
Dat zou wel mooi zijn, maar in die firmwares houden ze volgens mij geen rekening met intergrated bluetooth.. :?
bluez-tools en modules zitten al wel in de "ports" en anders kan je met de SDK je eigen kernel en userland tools cross compilen, gaat best makkelijk zelfs voor een noob als ik :) Maar ben bang dat er geen broadcom oid in zit wat OpenWrt support. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

andere Orange klanten her wellicht ook last van zeer onstabiele verbinding???

Ik start Explorer op, klik 2 to 3 pagina's verder, dat gaat op normale snelheid, en dan kapt internet ermee of wordt rete traag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
ForrestX schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:47:
andere Orange klanten her wellicht ook last van zeer onstabiele verbinding???

Ik start Explorer op, klik 2 to 3 pagina's verder, dat gaat op normale snelheid, en dan kapt internet ermee of wordt rete traag :?
Heb nergens last van. Misschien even de modem een reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 11-09 23:41

Speedmaster

Make my day...

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:25:
[...]

Heb nergens last van. Misschien even de modem een reset geven.
Of eens controleren op Spyware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mede family abbo's

Hebben jullie de laatste tijd ook het gevoel dat de snelheden lager worden?
Ik had namelijk eerst 11mbit op 3.2 km afstand en nu (door die stomme K*T updates) kom ik niet boven de 9,3mbit... dat scheelt voor mij wel even wat...

Weet iemand hoe ik dit weer op de oude waardes krijg?

ISRA naar livebox 15cm UTP CAT 5e
Heb een oude livebox van begin vorig jaar.

ohja mijn bluetooth werkt niet, het knopje kan ik niet indrukken op mijn livebox is dat een reden om een andere livebox aan te vragen?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:11:
beste mede family abbo's

Hebben jullie de laatste tijd ook het gevoel dat de snelheden lager worden?
Ik had namelijk eerst 11mbit op 3.2 km afstand en nu (door die stomme K*T updates) kom ik niet boven de 9,3mbit... dat scheelt voor mij wel even wat...

Weet iemand hoe ik dit weer op de oude waardes krijg?

ISRA naar livebox 15cm UTP CAT 5e
Heb een oude livebox van begin vorig jaar.

ohja mijn bluetooth werkt niet, het knopje kan ik niet indrukken op mijn livebox is dat een reden om een andere livebox aan te vragen?

greetz
Als je alles binnen het zelfde heb gelaten dan zit het in de wijkcentrale zelf en daar kan je verder niks aan doen. Dat staat gewoon zo afgesteld. telefoon kabel vanaf isra zo kort mogelijk houden maar dat heb je al gedaan. Dus denk dat je helaas pech heb. Kan zijn dat als je modem paar keer uit en aan zet dat hij dan weer wat hoger in trained maar dat je verbinding dan minder stabiel word.

[edit]

Zelfde geld voor hier onder. Doe je helaas niks aan.

[ Voor 3% gewijzigd door WeAreLegion op 09-04-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

heb hier precies het zelfde hoor. eerst ruim 13.7 mbit en toen 12.5 ongeveer en nu komt het niet hoger dan 10.2 |:( |:(

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:18
Hier ook. Heb inmiddels 11832 Kb terwijl ik begon op 18000 Kb en na elke update ging het naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Gaat inderdaad steeds vaker omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Blijkbaar is er vannacht iets gebeurd.

Gisteren om 17:00 computer uitgezet met een intrainwaarde van 16304
Vanochtend zet ik de computer weer aan, en is de waarde ineens gezakt naar 15384

De livebox gaf verder niet aan dat hij vannacht gereset was (Grote kniperende W)
Ook de statuspagina van orange geeft niks aan ???

Dit is omgeving Den Bosch
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.