[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.818 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:45
Ik had voorheen Adsl Lite via Orange en nu sinds vrijdag de Family (4Mb, helaas) variant.
Voorheen stond poort 25, nu helaas niet meer.....
De helpdesk beweert echter dat deze altijd al dicht was...Ik zal wel gek zijn... Pa na de omzetting moest ik (helaas) de smtp.orange.nl gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat fout bij de DHCP lease. De lijn traint normaal in en de status hangt bij DHCP lease.Dat is praktisch de laatste status. Blijkbaar was het nieuwe mac adres niet na 24 opgepakt. Weet niet welke debiel bij Orange op die 24 uur regel is gekomen, maar die regel (+ die debiel) moeten ze afschaffen. Alleen maar ellende.
De 24-uur regel is alweer afgeschaft (vanaf 10 april, dus met ingang van morgen).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
the_nowhereman schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:33:
Ik had voorheen Adsl Lite via Orange en nu sinds vrijdag de Family (4Mb, helaas) variant.
Voorheen stond poort 25, nu helaas niet meer.....
De helpdesk beweert echter dat deze altijd al dicht was...Ik zal wel gek zijn... Pa na de omzetting moest ik (helaas) de smtp.orange.nl gebruiken....
Helpdesk heeft helaas wel gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:06:
[...]

De 24-uur regel is alweer afgeschaft (vanaf 10 april, dus met ingang van morgen).....
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:45
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:10:
[...]

Helpdesk heeft helaas wel gelijk ;)
Fout : :9 ze denken dat ze gelijk hebben ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net abonnement geswitch, van adsl go naar family. Nou vraag ik me alleen af, Orange zegt het oude abonnement op, maar ben ik dan ook mijn telefoon nummer kwijt?. Ik heb namelijk Adsl family genomen zonder telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:36:
Heb net abonnement geswitch, van adsl go naar family. Nou vraag ik me alleen af, Orange zegt het oude abonnement op, maar ben ik dan ook mijn telefoon nummer kwijt?. Ik heb namelijk Adsl family genomen zonder telefonie.
Nee, ze zeggen alleen het ADSL gedeelte op. Over het telefonie gedeelte zijn ze niet gemachtigd, om een opzegging door te laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funkylicious schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:20:
Hier ook. Heb inmiddels 11832 Kb terwijl ik begon op 18000 Kb en na elke update ging het naar beneden.
Een aantal weken geleden begonnen op meer dan 20000 Kb (maximale snelheid). Na de update van de livebox gezakt naar 19300 en gisterenmiddag is hij plotseling 17200 Kb. Ik heb het gevoel dat ze iedereen aan het knijpen zijn ivm capaciteitsproblemen ofzo. De meeste mensen merken hier natuurlijk weinig van, maar wij "nerds" willen de volle 20 Mbit...en terecht naar mijn mening. I

Ik ben gewoon bang om mijn livebox te resetten...ik verlies telkens 200 kbit ofzo. Zou er een stukje software geschreven zijn om je beetje bij beetje langzamer te laten intrainen ofzo?

Ik zit trouwens krap 80 meter van de centrale (zie het huisje staan vanuit mijn raam) dus zou ook gewoon maximaal moeten intrainen.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:17:
[...]

Ik zit trouwens krap 80 meter van de centrale (zie het huisje staan vanuit mijn raam) dus zou ook gewoon maximaal moeten intrainen.
Dat zegt niet alles. Je mist lijnkwaliteit en de lengte is vaak langer omdat je eerst via een verdeelstation gaat voorbij je huis. Soms zijn huizen naast de centrale met 400 meter lijn helemaal niet raar. Maar dat is nog erg kort natuurlijk en prima voor ADSL.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hey,

Weet iemand welke setting ik moet instellen, zodat er niet meer van buiten af gepinged kan worden ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
GoT schreef op woensdag 11 april 2007 @ 07:44:
Hey,

Weet iemand welke setting ik moet instellen, zodat er niet meer van buiten af gepinged kan worden ?
1) Ga naar Geavanceerd menu / firewall / policies
2) Ontvangstinterface en Verzendinterface op mer0 zetten
3) Toevoegen klikken
4) Sequentie op 2 (of 0, maar dat heb ik niet geprobeerd)
5) Protocol: ICMP
6) Firewall actie: Blokkeren. Overige velden niet invullen.
7) "Toepassen" en opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Hier is de snelheid ook aan het zakken, zat ik eerste ruim 1,5 jaar op 11 MB kom ik nu net aan op de 10 MB.
Op deze manier wordt het voor mij langzamerhand toch steeds interessanter om aan de plaatselijke kabel boer te denken als ik kijk naar de prijs kwaliteit verhouding.
Heeft iemand enig idee waarom de snelheid aan het zakken is, zal dit bewust worden gedaan door Wanadoo, capaciteitsproblemen, of gewoon een technisch mankement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ook van 16mbit naar 12mbit in een paar maanden tijd. Ping is wel beter geworden, maar écht vrolijk wordt je er natuurlijk niet van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

markmart33 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:14:
Hier is de snelheid ook aan het zakken, zat ik eerste ruim 1,5 jaar op 11 MB kom ik nu net aan op de 10 MB.
Op deze manier wordt het voor mij langzamerhand toch steeds interessanter om aan de plaatselijke kabel boer te denken als ik kijk naar de prijs kwaliteit verhouding.
Heeft iemand enig idee waarom de snelheid aan het zakken is, zal dit bewust worden gedaan door Wanadoo, capaciteitsproblemen, of gewoon een technisch mankement?
11MB is wél erg snel... 11mbit misschien iets minder :9

Maar in ieder geval, als je 11mbit hebt voor 23,95 en je hebt bijvoorbeeld
@home 8mbit --> 47,95
upc 6mbit --> 39,95

Dan zit jij met 11mbit toch heel goedkoop?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hier ook van 17mbit naar nu 13,5 mbit in half jaar tijd. Bekabeling en dergelijke zij niet veranderd. Dus ze moeten bij Orange wel iets veranderd hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen mijn abonnement zo'n 18 maanden geleden inging, zat ik met mijn SpeedTouch 546 op een kleine 18 Mb downloadsnelheid. Thans is daar nog nauwelijks 13 Mb van over. Er zal dus wel iets bij Orange aan de hand zijn.

Misschien wordt het tijd eens wat verder te kijken, bijvoorbeeld Concepts-ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Aiaiai, heb net Orange ADSL Family aangevraagd :D Ach al hou ik 10 mbit over, het blijft een enorme stap voorwaarts van mijn 1mbit kabelinternet voor dezelfde prijs.. :) Alles meer dan dat is mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

Elwood Blues schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:40:
Aiaiai, heb net Orange ADSL Family aangevraagd :D Ach al hou ik 10 mbit over, het blijft een enorme stap voorwaarts van mijn 1mbit kabelinternet voor dezelfde prijs.. :) Alles meer dan dat is mooi meegenomen!
dat is vaak het probleem. Ik ga er, zodra 20mbit leverbaar is, ook op vooruit. Had nl 3mbit.
Dus idd als ik straks 10 a 12 mbit haal ben ik tevreden. Maar ik denk dat als ik gewend was aan 15 of meer, dat ik dat ook zou willen behouden. Is ook de reden waarom ik vroeger bij UPC weggegaan was. Had toen 300k/s en dit was op een gegeven moment nog maar 80k.
Zodra 20mbit leverbaar is op mijn adres, zal ik eens kijken wat daar van overblijft, als er een aanbieder is die goedkoper is, stap ik wel weer over.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

DarkSide schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:57:
[...]

dat is vaak het probleem. Ik ga er, zodra 20mbit leverbaar is, ook op vooruit. Had nl 3mbit.
Dus idd als ik straks 10 a 12 mbit haal ben ik tevreden. Maar ik denk dat als ik gewend was aan 15 of meer, dat ik dat ook zou willen behouden. Is ook de reden waarom ik vroeger bij UPC weggegaan was. Had toen 300k/s en dit was op een gegeven moment nog maar 80k.
offtopic:
Lol jij ook al?! 6 Jaar terug bleek dat ik ipv de gebruikelijke 150kb/s nog maar 50kb/s erdoorheen perste (zowel 's morgens als 's avonds) en na gebeld te hebben met de helpdesk werd mij verteld dat het een prachtige snelheid was en ik niks te klagen had voor die 110 gulden per maand... :'( :+

Maar dit is dus nog steeds zo? :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

Hmm, bij mij is de downstream snelheid ook verminderd.

Van ongeveer 18000 naar op dit moment 14124.

Dit is hier zo te zien 8 dagen geleden gebeurd, aan de uptime te zien. Misschien al eerder eigenlijk, want haalde de laatste tijd niet echt geweldige snelheden meer met torrents, maar ik heb toen nooit aan een vermindere intrain snelheid gedacht.

Zeker geen toeval meer met zoveel gevallen.

[ Voor 28% gewijzigd door Lightah op 11-04-2007 18:45 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lightah schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:40:

Dit is hier zo te zien 8 dagen geleden gebeurd, aan de uptime te zien. Misschien al eerder eigenlijk, want haalde de laatste tijd niet echt geweldige snelheden meer met torrents, maar ik heb toen nooit aan een vermindere intrain snelheid gedacht.

/me MensionXL kijk bij ADSL statistieken en ziet:
Upstream 1016 Kb
DownStream 16624 Kb
:/ wtf? Het is bijna 1 jaar lang (Heb vorig jaar in de zomervakantie 4MB besteld) tegen de 18-19 mbit's aangeweest. Dus duidelijk een orange zaak. :X

/me Reboot modem...
Na reboot:
Upstream 1016 Kb
DownStream 16752 Kb

Dit is niet helemaal pluis... :/

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 11-04-2007 19:21 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb vandaag toevallig gebeld met de helpdesk omdat ik mijn snelheid vond inzakken, vroeger rond de 12 Mbit nu nog maar 8 - 9 Mbit. Maar ik ben dus echt niet de enige!
Kreeg natuurlijk van de helpdesk de standaard antwoorden over kabels enz... Maar ik heb gezegd ze terug te bellen, dus dat ga ik morgen maar doen en wellicht ga ik ook even melden dat ik niet de enige ben die hier last van heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem:

In de afgelopen weken is de snelheid van mijn LB gedaald van 17800 naar 15860 Kb. Een reboot heeft bij mij helaas geen positief effect op de intrainsnelheid.

Op het forum van Orange-gebruikers maken meer mensen hier melding van:

http://orange.gebruikers....orum_id=21&thread_id=1109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Lijkt mij een structureel netwerkprobleem bij Orange. Daar mogen ze onderhand wel eens aandacht aan besteden. Ik dacht toch echt dat ze eens in de marketing met 'meer voor minder' hebben lopen schreeuwen. Dat begint nu wel de geloofwaardigheid te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ging van uhhh 20300 naar 19400 dus maakt me niet zoveel uit eerlijk gezegd houd nog genoeg over. Maar heb zelf ook geen idee waarom het is :)

Hmmm @ hieronder. Dat zal misschien wel zo zijn maar mijn lijn was echt super stabiel. Vind dat ze dat dan beter per user kunnen kijken dan dat het gelijk voor iedereen te doen. Zoals we hier al zien zijn er veel mensen (die vooral gewoon zo hoog mogelijk willen halen waar ze tenslotte in hun optiek ook voor betalen) het er niet echt mee eens. Maar goed tis nou 1 maal gebeurd misschien dat het met vorige update weer anders is je weet maar nooit.

[ Voor 61% gewijzigd door WeAreLegion op 11-04-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

Ik denk dat dit expres is gedaan om de stabiliteit te verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

knakworst schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:51:
Onzin, m'n verbinding lag er nooit uit en ik had misschien 50 crc fouten per week ofzo. :?
Ingetraint @ 19mbit altijd, nu magere 17.

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 11-04-2007 21:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Lightah schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:40:

...

Hier van keurig schommelend om en nabij de 14000Kb (en dit al vanaf het begin bijna anderhalf jaar geleden uit de Wanadoo-tijd) naar zo'n 12500Kb. Ik heb paar keer gereset maar hoger komt ie echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27

tismij

???

Sinds een paar weken heb ik nu ook Orange family (overigens zonder telefonie, die hoef ik nog niet) en werkt allemaal prima.
Nu heb ik vandaag een stroomstoringkje gehad en na rebooten had ik ineens een ander ip adres.
Er staat toch echt dat ik een vast ip-adres zou krijgen dus weet iemand of dit een eenmalige omschakeling is ergens voor of moet ik iedere keer als ik reboot al mijn DNS records van alle domeinnamen gaan aanpassen ?

Snelheid is overigens hetzelfde gebleven en ik gebruik al sinds het begin een Speedtouch 716 (livebox vond ik maar nikkes).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
hmm ik weet niet wat ze aan het doen zijn maar ik ben hier ook gedaald van 11500 naar 9500, bridge krijg ik niet meer aan de praat en sinds laatste firmware loopt mijn livebox geregeld vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Wat bij mij altijd werkte is om de telefoonstekker uit de Livebox te halen, wachten op een klikje en hem weer terug te stoppen. Gelukkig heb ik vandaag mijn Livebox teruggezonden en geen Orange meer...

P.S. ik heb het hier over hoger proberen in te trainen met de Livebox

[ Voor 15% gewijzigd door fb_slim op 12-04-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ik zit ook te twijffelen om Orange Internet + Telefoon te nemen.
ik heb nu UPC ( Chello Light + Telefonie + Digitale TV )
Ik betaal nu ongeveer 60 - 70 pm. ( afh van de gesprekskosten )

Met Orange wordt het dan 29,95 ( moet daar nou nog 5,- pm bij voor de lijnhuur ? ik heb nu geen KPN )
en voor de Televisie ( blijft UPC) 20, 21

Dus : 55,- dan ben ik dus iets goedkoper uit en heb ik sneller internet ( + router kan er tussen uit )
na 1 jaar wordt het dan weer 70,- per maand. of 65,- afhankelijk van het telefoon abbo.

echter als ik nu lees dat mensen een beetje balen van hun inkakkende snelheden ... hier en op het orange forum, dan twijfel ik weer meer...

wat zouden jullie doen / aanraden

p.s. wat is intrainen van je verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
knakworst schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:51:
Volgens mij hebben ze inderdaad iets van de foutcorrectie flink opgeschroefd. Maar voor het dalen van de snelheid was mijn lijn ook stabiel, dus dat lijkt dan wel op een onnodige of iets te overbodige maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
subrosa schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:15:
Ik zit ook te twijffelen om Orange Internet + Telefoon te nemen.
ik heb nu UPC ( Chello Light + Telefonie + Digitale TV )
Ik betaal nu ongeveer 60 - 70 pm. ( afh van de gesprekskosten )

Met Orange wordt het dan 29,95 ( moet daar nou nog 5,- pm bij voor de lijnhuur ? ik heb nu geen KPN )
en voor de Televisie ( blijft UPC) 20, 21

Dus : 55,- dan ben ik dus iets goedkoper uit en heb ik sneller internet ( + router kan er tussen uit )
na 1 jaar wordt het dan weer 70,- per maand. of 65,- afhankelijk van het telefoon abbo.

echter als ik nu lees dat mensen een beetje balen van hun inkakkende snelheden ... hier en op het orange forum, dan twijfel ik weer meer...

wat zouden jullie doen / aanraden

p.s. wat is intrainen van je verbinding
Ik ben bij Chello weggegaan, omdat ik het een bagger partij vindt. In vergelijking met Chello vind ik Orange beter uit de bus komen. De snelheid is dan wel iets ingezakt, maar de lijn is wel erg stabiel. Dat laatste is voor mij echt heel belangrijk. Van 1 mbit minder merk je niet echt veel, maar van drie storingen of traag websites laden weer wel. In dat opzicht scoren ze wel erg goed.

Als je nu blij bent met Chello en er na 1 jaar geen echte meerwaarde is (op de snelheid na), dan is het niet echt nodig. Het hangt er echt vanaf, wat jij onder belangrijk verstaat.

intrainen = het bepalen van de maximaal haalbare up- en downloadsnelheid van jouw ADSL verbinding op basis van de lijnwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
belangrijkste is voor mij een goede snelheid, upload van 1024 is prima, grote dingen doe ik wel op school. en stabiliteit. een grotere download is fijn, mits redelijk constant.
Ga vanmiddag even de shops checken hoe het precies zit.

Weet je toevallig of ik UPC telefoon nummer mee kan nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

subrosa schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:39:
belangrijkste is voor mij een goede snelheid, upload van 1024 is prima, grote dingen doe ik wel op school. en stabiliteit. een grotere download is fijn, mits redelijk constant.
Ga vanmiddag even de shops checken hoe het precies zit.

Weet je toevallig of ik UPC telefoon nummer mee kan nemen ?
Zolang de servers aan de andere kant het maar kunnen bijbenen haal ik m'n volle snelheid. :) Niks om je zorgen over te maken dus. ;) (Tegen de 2MB/s aan)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hmm.. de nieuwe firmware laat de livebox helaas lager intrainen. De SNR margin (6dB minimaal wordt meestal aangehouden), was eerst hier 6-7 dB, maar nu 9dB, omdat hij dus net zoals bij iedereen lager intraint. Hier van 15.2 naar 13.9 Mbit gegaan. Jammer dat we zo machteloos zijn met betrekking tot de livebox, en met de keuze van de modem.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff kom met tweaknews niet meer boven de 650 kb/sec....

stats:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15776 Kb
Afname Dichtbij : 24.2 (dB)
Ver weg : 6.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 05:39
Hier ook een daling van ~2Mbit :'( , misschien dat de telefoon nu eens iets meer stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Hey, mijn st546v6 modem is sinds 2 dagen van 17xxx naar 15993 gegaan, anyhow, download snelheid is het probleem niet, en upload is stabiel. nog steeds goede prijs voor t familiy abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n livebox blijft de laatste tijd hangen. Hij is dan niet meer te bereiken via http en telnet. Ook de telefoon heeft dan geen signaal. iemand enig id waardoor het komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik had hetzelfde probleem maar dan vorige week, altijd tegen de 15000 aangezeten, nu geregeld rond de 12500 .

Snap niet dat ik met wanadoo een jaar een vrijwel stabiele lijn had, en sinds de overname is het elke keer raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Iblies schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:06:
Ik had hetzelfde probleem maar dan vorige week, altijd tegen de 15000 aangezeten, nu geregeld rond de 12500 .

Snap niet dat ik met wanadoo een jaar een vrijwel stabiele lijn had, en sinds de overname is het elke keer raak.
Was voor de overname bij mij ook al zo van de daling. Heeft er volgens mij niks mee te maken. Orange en Wanadoo waren ervoor namelijk dochters van France Telecom. Veel wordt denk ik ook door hun gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
  • Laatst online: 09-09 20:20
Het wordt steeds gekker :'(
Ik heb ooit een max. snelheid gehad van 12000Kb download (in Rijssen). Dit is in de loop der tijd gezakt naar rond de 6000Kb. Maar sinds eergisteren heb ik een download van MAAR 2400Kb !!! en een upload van rond de 600Kb.

Ik gebruik een Speedtouch 780 (al sinds ik rond de 10000Kb zat). Dit heeft altijd goed gewerkt, maar nu is de download snelheid opeens extreem laag. Snap er niets van??
Heb gisteren de laatste firmware van Speedtouch (6.2x) erop gezet, maar dit heeft niet geholpen. Een paar keer de speedtouch gereboot en elke keer traint de speedtouch in op rond de 2300 - 2400Kb.

Volgens de site http://pcdb.bbned.nl/ zit ik op 1689m van de centrale.

Zijn er meer mensen die last hebben van dit soort extreme snelheids verlagingen? en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Aangezien ook je upstream flink gedaald is vermoed ik eerder een probleem in je bekabeling of misschien een speedtouch die aan het doodgaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ametis schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:03:
Het wordt steeds gekker :'(
Ik heb ooit een max. snelheid gehad van 12000Kb download (in Rijssen). Dit is in de loop der tijd gezakt naar rond de 6000Kb. Maar sinds eergisteren heb ik een download van MAAR 2400Kb !!! en een upload van rond de 600Kb.

Ik gebruik een Speedtouch 780 (al sinds ik rond de 10000Kb zat). Dit heeft altijd goed gewerkt, maar nu is de download snelheid opeens extreem laag. Snap er niets van??
Heb gisteren de laatste firmware van Speedtouch (6.2x) erop gezet, maar dit heeft niet geholpen. Een paar keer de speedtouch gereboot en elke keer traint de speedtouch in op rond de 2300 - 2400Kb.

Volgens de site http://pcdb.bbned.nl/ zit ik op 1689m van de centrale.

Zijn er meer mensen die last hebben van dit soort extreme snelheids verlagingen? en eventueel een oplossing?
Ik zou je kabels eens gaan testen enzo want dat is wel heel erg drastisch naar beneden. De meeste zitten op 1 a 2mbit. En als dat allemaal niet werkt dan gewoon orange bellen en vragen of er wat aan de hand is kan ook zijn dat er wat fout in je profiel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
Aan de bekabeling heb ik niets veranderd, dus dat lijkt me niet het meest voor de hand liggend.
Ik zal vanavond de Speedtouch maar weer eens vervangen door de Livebox. Kan ik dit zomaar doen? gaat dit meteen goed en blijf ik dan mijn ip adres behouden (ivm. andere mac adres van de livebox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
ametis schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:50:
Aan de bekabeling heb ik niets veranderd, dus dat lijkt me niet het meest voor de hand liggend.
Ik zal vanavond de Speedtouch maar weer eens vervangen door de Livebox. Kan ik dit zomaar doen? gaat dit meteen goed en blijf ik dan mijn ip adres behouden (ivm. andere mac adres van de livebox).
Nee, dat gaat niet lukken juist omdat de SP een ander mac adres heeft dan de livebox.
Pas na meer dan 24 uur (zeg maar 48 uur) mag je een modem met een ander mac adres er aan hangen. Dat betekend dus 48 uur lang GEEN modem aan de lijn hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
mesa57 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:05:
[...]

Nee, dat gaat niet lukken juist omdat de SP een ander mac adres heeft dan de livebox.
Pas na meer dan 24 uur (zeg maar 48 uur) mag je een modem met een ander mac adres er aan hangen. Dat betekend dus 48 uur lang GEEN modem aan de lijn hangen.
Dat is onzin, de modem werkt pas na maximaal 24 uur aangezien orange werkt met dhcp leases, dit houdt in dat een modem een keer per dag een ip adres toegewezen krijgt van de dslam, je kunt je modem op elk moment dus aansluiten maar het zal niet direct gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
FreqAmsterdam schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:22:
[...]

Dat is onzin, de modem werkt pas na maximaal 24 uur aangezien orange werkt met dhcp leases, dit houdt in dat een modem een keer per dag een ip adres toegewezen krijgt van de dslam, je kunt je modem op elk moment dus aansluiten maar het zal niet direct gaan werken.
Wat jij nu zegt, klopt ook niet.

1. Er staat in dit topic, dat Orange de 24 uur regel per 10 april niet meer van kracht is. Het moet nu dus direct kunnen werken.
2. Een ip adres krijg je niet van een DSLAM, want zoiets heet een DHCP server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik hoor dat iedereen nu lagere latency heeft met adsl orange, Ik heb dit ook een tijdje gehad ging het van 40 naar 20 op nederlandse servers. Ik kreeg dat door me router te resette en dan was me latency op een 1 of andere manier lager. Maar nu is het weer het oude verhaal voor mij en zit ik weer met 40 latency op nederlandse gameservers en 50+ op engelse/duitse. Ik gebruik de sitecom wl-174 router, is er misschien een oplossing om me latency naar 20+ te krijge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 12:25

Chief_B

Heb sinds een paar dagen ook adsl met telefonie en het bevat prima alleen kan ik nu met mIRC niet meer dccchat gebruiken waarschijnlijk omdat ik wat porten moet forwarden.

Ik ben al 2 uur aan het zoeken maar het lukt me niet ... weet wel dat ik port 6660 t/m 6669 moet hebben en waarschijnlijk is het vrij simpel maar kan het tot nu toe niet vinden. Heeft iemand misschien aub een linkje of een beschrijving voor me ?

Bedankt al vast _/-\o_

sorry never mind zat bij geavanseerd te kijken ipv standaard

[ Voor 6% gewijzigd door Chief_B op 13-04-2007 21:49 ]

The Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik dus de afgelopen tijd al had gemerkt is nu dus ook op dit forum bevestigd, namelijk dat de downloadsnelheid flink aan het teruglopen is.
Terwijl de "snelheidsmeter" van Orange mij nog steeds een downloadsnelheid van 15000Kb belooft en de LB iniddels van 11200Kb naar 8700Kb is gezakt, denk ik dat ik maar eens ga kijken wat de concurentie in ADSL-land mij heeft te bieden.
Gegeven het feit dat een maat van mij bij een concurerende provider een snelheid heeft die opmerkelijk hoger ligt dan bij Orange.
Het begint er een beetje op te lijken dat Orange het idee heeft "dat de buit binnen is" en dat de "domme" consument toch vergeet om dit soort zaken te monitoren.
Als ik met 8Mb wil downloaden, dan zeker niet voor de prijs die Orange mij maandelijks doorbelast.

Orange Adieu! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
Ik heb nu de Speedtouch 780W vervangen door de Livebox. En krijg nu een snelheid van 998Kb up en 7448Kb down. Dit is in ieder geval weer een HEEL stuk beter dan met de Speedtouch.

Maar ik wil toch mijn Speedtouch weer gebruiken (gebruik hierop oa. de VOIP gedeelte van). Dus heb deze er maar weer eens eraan gehangen en de splitter vervangen door een andere. Maar nu krijg ik de volgende waarden:

DSL Connection Link Information
Uptime: 0 days, 0:05:51
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 205 / 2.266
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 161,00 / 723,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 13,0 / 28,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 31,5 / 21,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 70 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 128 / 0
HEC Errors (Up/Down): 32 / 0

Een paar keer gereboot maar geen verschil, steeds rond de 2000Kb download :'(
De snelheid wordt steeds lager met de Speedtouch? Haalt Orange iets uit met de modems die anders zijn dan de Livebox, of is mijn Speedtouch echt gaar??

Hoe kan ik het beste mijn Speedtouch testen of die ok is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 13:32

Speedmaster

Make my day...

ametis schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:58:

CRC Errors (Up/Down): 128 / 0
HEC Errors (Up/Down): 32 / 0

Hoe kan ik het beste mijn Speedtouch testen of die ok is?
Kijk eerst je kabels en verbindingen vanaf de ISRA naar je Speedtouch eens na, gezien het aantal CRC fouten gat er wat verkeerd.

Voor het mooie 8) zou je zoiets moeten hebben:

Uptime: 10 days, 6:43:22
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 20.477
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 1,27 / 3,12
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 3,0 / 7,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,5 / 10,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0/ 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:16
Wat een troep dat orange. Beter had ik het nooit genomen. De eerste twee maanden had ik nergens last van en nu alleen maar.
- Download snelheid wat flink naar beneden is gegaan
- Telefonie wat niet meer werkt. Mensen horen mij wel maar ik hun niet.
- Gamen is zo langzaam als maar kan(packetloss etc).
- Modem kan ik wel 2x per dag restarten.

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13772 Kb
Afname Dichtbij : 22.6 (dB)
Ver weg : 6.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 70216
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1744
ES-teller van 1 dag 0

:(

[ Voor 31% gewijzigd door funkylicious op 14-04-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27

tismij

???

Wow en nogmaals wow, voor het eerst contact met de Orange helpdesk nodig gehad.
In alle eerlijkheid, mijn moeder van over de 70 begrijpt het beter dan die helpdesk:

Mijn 1e bericht aan de helpdesk:
"Sinds enkele weken heb ik Orange Family ADSL. 11-4-2007 heb ik mijn modem/router gereboot en kreeg vervolgens een ander ip-adres dan ik daarvoor had. Nu heb ik specifiek gekeken of ik bij Orangen een vast ip-adres zou krijgen en dit is mij bevestigd door jullie klantenservice.
Ik heb meerdere servers draaien en als ik bij iedere reboot al mijn DNS records aan moet gaan passen dan is dit niet werkbaar voor mij, een vast
ip adres is een absolute vereiste voor mij. Was dit dus een eenmailge wijziging of kan ik bij iedere reboot een ander ip-adres krijgen ? In het laatste geval, hoe kunnen jullie het zo aanpassen dat ik gegarandeerd altijd hetzelfde ip adres houd (zoals het met een vast ip adres betaamd) ? "

ORANGE 1e antwoord (vraag fout begrepen kan ik nog een klein beetje begrijpen):
"Geachte xxxxx,
De vaste ip-adressen worden aangewezen op basis van volgorde van aansluiting
eerste apparaat aan de Livebox: 192.168.1.10
tweede apparaat: 192.168.1.11
derde: 192.168.1.12
etc
Als bijvoorbeeld de router eerst als tweede apparaat was aangesloten en bij de reboot als enige dan wordt het ip-adres gewijzigd.
Bij elke reboot en dus opnieuw aanvragen van een ip-adres wordt deze volgorde gecontroleerd. "

Mijn vraag maar weer anders gesteld (nu toch echt duidelijk vond ik):
"Het vaste ip-adres waar ik het over heb is het WAN ip adres, momenteel is dit 85.146.xxx.xxx voor mij, vorige week was dit anders (einde was 230 weet ik nog). Mijn vraag is dus of mijn vaste WAN-ipadres nu voortaan hetzelfde blijft, zoals ik nagevraagd heb voor ik het abonnement afsloot ? "

ORANGE 2e antwoord (ehm :? ):
"Helaas wij geven geen ondersteuning voor het aansluiten van routers. Excuses voor het ongemak. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben
geïnformeerd."

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ben benieuwd of ik ooit nog een echt antwoord ga krijgen, ik blijf iig proberen.

P.S. sinds mijn nieuwe ip-adres blijf ik wel dezelfde houden dus heeft mogelijk iets te maken gehad met de omschakeling waardoor MAC-adres niet meer 24 uur vastgehouden wordt (is wel de dag erna geweest).

Edit: laatste antwoord van Orange vind ik minder leuk.
"Geachte xxxx,

Orange maakt gebruik van dynamische IPadressen die door onze DHCP server
aan de liveboxen worden toegekend. Wij kunnen dus niet garanderen dat u
een vast IPadres heeft."

Voor het afsluiten heb ik nog met de klantenservice gebeld om garanties te krijgen dat ik een vast ip-adres zou ontvangen en nu hoor ik dat dit niet zo is :(
Zwaar balen, betekend iedere keer dat ik reboot mogelijk alle DNS records opnieuw instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door tismij op 16-04-2007 15:01 ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hoort mijn post hier niet tussen omdat ik wel ADSL Family 20mbit heb maar zonder telefonie.

Evengoed. Sinds April 2007 ben ik overgestapt van Speedlinq 8mbit naar Orange. Niet omdat ik ontevreden was over de adsl verbinding. Maar omdat Orange een voordeligere aanbieding had.

Nu heb ik met Orange wel een paar kleine problemen gehad. Maar achteraf is alles snel door de helpdesk medewerker afgehandeld. Toen ik de adsl verbinding wilde opzetten bleek echter wel dat de snelheid van 20mbit er niet inzat. Er stond iets van 1700+ download. Toch niet slecht als je van 8mbit afkomt voor een goedkopere prijs.

Het Livebox modem vind ik persoonlijk een onding. Ik heb mn vinger tijdens het vervangen van een kabel opengesneden aan die 'scherpe' rand van de binnenkant waar de ethernet kabel aangesloten moest worden. Ook kon ik nergens een knopje vinden om het modem uit te schakelen wat ik jammer vond.

De instellingen van het modem zoals portforwarding vond ik niet prettig om mee te werken en omdat ondanks de intrain-snelheid die het modem aangaf deze niet gehaald werd tijdens het downloaden, heb ik de Livebox maar terug in zn doos gedaan en vervangen voor mijn oude Speedtouch 546 die ik destijds gratis van Speedlinq heb gekregen.

Op de website van Speedtouch heb ik de nieuwste driver (was al aanwezig op modem) voor Speedtouch 546 modem en de nieuwe wizard voor het instellen van de verbinding gedownload.

Speedtouch 546 drivers

SpeedTouch 516/546 en 516i/546i

1: Sluit de ethernet kabel aan maar haal de adsl/telefoonstekker uit het Speedtouch modem
2: Installeer 5x6_Upgrade_R6105.exe (niet nodig als 6.1.0.5 geinstalleerd is)
3: Voer de adsl verbinding wizard ST5x6_R6x_config_nl_v4.exe uit

Instellingen (met de nieuwe wizard)
4: Internetprovider -> Providers met RFC1483 verbinding
5: Service -> Router modem - standaard configuratie
6: Setup username + password (router administratie)
7: ADSL Netwerk -> Wanadoo
8: Sluit de adsl/telefoonstekker aan op het Speedtoch modem*
9: Reboot modem via webinterface http://speedtouch.lan
* gebruik een splitter indien je ook telefoon belt via deze lijn.

Heb net alles getest en het werkt prima. De download snelheid is nu 13mbit en met de Livebox haalde ik 10-11mbit. Op de Livebox stond ook een hogere intrain-snelheid als op het Speedtouch modem maar de werkelijke snelheid voor het downloaden ligt in ieder geval een stukje hoger. :)

Sommige firewalls tonen bij de website speedtest.net een verkeerd resultaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Gebruiken jullie ook een antwoordapparaat in de vorm van voicemail? Ik heb namelijk gezocht, maar kon op zowel GoT als de Orange site er niets over vinden.

Zodra ik voicemail probeer te bellen, hoor je die vrouw beginnen met haar routine, om onderbroken te worden door een overgaan-toon, waarna er verder niets gebeurt. Ik heb overigens een Vila Porta machientje voor de telefoon staan. Natuurlijk is dat nog van de KPN, maar een helpdesk medewerker vertelde ons dat dat geen probleem moest zijn. Iemand die mij kan helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westrtp
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08-2020
Mijn adsl family deed het altijd goed tot afgelopen zaterdag, kan nog wel bellen maar internet doet het niet terwijl het lampje wel brandt, heb m al gereset maar dit wil ook niet helpen.
Als ik bij instellingen kijk, dan staat dat die gewoon geactiveerd is, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Ligt het probleem niet @ jou PC? Ik zeg ook maar wat hoor :P
Kun je bijvoorbeeld wel pingen naar een adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westrtp
Got FiXeR schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:33:
Ligt het probleem niet @ jou PC? Ik zeg ook maar wat hoor :P
Kun je bijvoorbeeld wel pingen naar een adres?
telefonie doet het wel. in de instellingen kan ik ook. geen idee nog niet geprobeerd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is download al een paar weken op 88 kb/s MAX!
en dit is niet hoger of lager geworden afgelopen 3 weken..

watskeburt?

Ik heb trouwens ADSL Familiy, met nieuwsgroepen haalde ik tot een paar weken geleden
gemiddeld 1,3 MB/s

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Laatst online: 10-09 22:18

parpes

I know things

Ik heb nu adsl family en denk erover om er telefonie bij te nemen, maar ik heb nog wat vraagjes:
- als ik bv. naar m'n ouders bel welke nummer komt er dan in hun telefon te staat, m'n kpn nummer of een orange nummer.
- als iemand mij wil bellen welk nummer moeten ze dan draaien, kpn nummer of orange nummer
- moet je voor telefonie altijd gebruik maken van de Livebox of is het ook mogelijk om gebruik te maken van een andere modem

[ Voor 16% gewijzigd door parpes op 17-04-2007 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
parpes schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:30:
Ik heb nu adsl family en denk erover om er telefonie bij te nemen, maar ik heb nog wat vraagjes:
1- als ik bv. naar m'n ouders bel welke nummer komt er dan in hun telefon te staat, m'n kpn nummer of een orange nummer.
2- als iemand mij wil bellen welk nummer moeten ze dan draaien, kpn nummer of orange nummer
3- moet je voor telefonie altijd gebruik maken van de Livebox of is het ook mogelijk om gebruik te maken van een andere modem
1: Orange nummer
2: Kan beide
3: Voor zover ik weet alleen de Livebox

Succes met je beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Roamor schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:34:
Gebruiken jullie ook een antwoordapparaat in de vorm van voicemail? Ik heb namelijk gezocht, maar kon op zowel GoT als de Orange site er niets over vinden.

Zodra ik voicemail probeer te bellen, hoor je die vrouw beginnen met haar routine, om onderbroken te worden door een overgaan-toon, waarna er verder niets gebeurt. Ik heb overigens een Vila Porta machientje voor de telefoon staan. Natuurlijk is dat nog van de KPN, maar een helpdesk medewerker vertelde ons dat dat geen probleem moest zijn. Iemand die mij kan helpen? :)
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

tismij schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:28:
Wow en nogmaals wow, voor het eerst contact met de Orange helpdesk nodig gehad.
In alle eerlijkheid, mijn moeder van over de 70 begrijpt het beter dan die helpdesk:

[...]
Voor het afsluiten heb ik nog met de klantenservice gebeld om garanties te krijgen dat ik een vast ip-adres zou ontvangen en nu hoor ik dat dit niet zo is :(
Zwaar balen, betekend iedere keer dat ik reboot mogelijk alle DNS records opnieuw instellen.
Vreemd :? Ik heb na bijna een jaar nog steeds hetzelfde ip.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
Ik heb de helpdesk maar weer eens gemailed met de vraag waarom de SNR aanpassing geweest is en dat mijn snelheid (en die van meerdere) ongeveer 2 mbit naar beneden is gegaan. Het antwoord van de helpdesk:
Wij hebben dit doorgevoerd om inderdaad een stabielere verbinding te krijgen voor onze klanten. Helaas kunnen wij u alleen aanraden om de volgende stappen eens door te nemen.

U dient de livebox op de volgende manier aan te sluiten:

? u dient de livebox op het hoofd aansluit punt (ISRA punt) van de KPN aan te sluiten
- dit is meestal in de woonkamer of meterkast ? De bekabeling tussen de livebox en het ISRA punt dient maximaal 1 meter te zijn.
- de bekabeling vanaf de livebox naar de PC en/of telefoon mogen wel 80 meter zijn.
? Tussen de livebox en het ISRA punt mogen geen splitters en/of andere apparatuur aangesloten zitten.
- splitters en/of andere apparatuur dienen achter de livebox te worden geplaatst.
? De Hoofd-telefoon kabel afkomstig van af het ISRA punt dient op de LINE ingang van de livebox te worden aangesloten ? De Telefoon kabel naar uw telefoon toestel dient op de PHONE ingang van de livebox te worden aangesloten.

Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Ow! Moet je zo een livebox aansluiten.... zucht... Kortom ze doen er helemaal niets aan en het is volgens Orange vanwege een stabielere verbinding. Ik begrijp er helemaal niets meer van...
/me Gaat maar eens kijken naar andere providers in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Laatst online: 13:06
Archie_T schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:09:
Ik heb de helpdesk maar weer eens gemailed met de vraag waarom de SNR aanpassing geweest is en dat mijn snelheid (en die van meerdere) ongeveer 2 mbit naar beneden is gegaan. Het antwoord van de helpdesk:

[...]

Ow! Moet je zo een livebox aansluiten.... zucht... Kortom ze doen er helemaal niets aan en het is volgens Orange vanwege een stabielere verbinding. Ik begrijp er helemaal niets meer van...
/me Gaat maar eens kijken naar andere providers in de buurt...
Hebben ze die SNR aanpassing onlangs gedaan? Dat verklaar het bij mij waarom ik ineens wel weer een stabielere verbinding heb. Dus het heeft voor mij voordelen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
kielkiel schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:02:
[...]

Hebben ze die SNR aanpassing onlangs gedaan? Dat verklaar het bij mij waarom ik ineens wel weer een stabielere verbinding heb. Dus het heeft voor mij voordelen.... :)
De verbinding "klappert" minder, maar je kan iets minder snel downen (als je te ver van de centrale woont).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Heb ook na een paar dagen brak internet, weer perfekte snelheid. Verbluffend al zeg ik het zelf :p

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/114635746.png

Een download van maar liefst 16003 Kb/s en Up van 708Kb/s *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westrtp
het werkt weer bij me, maar telkens als ik mijn computer weer opnieuw opstart, doet het internet het niet.. als ik dan de software opnieuw instaleer dan kan ik weer op het internet, iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:20
yassine schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:43:
Heb ook na een paar dagen brak internet, weer perfekte snelheid. Verbluffend al zeg ik het zelf :p

[afbeelding]

En hoever woon je van de centrale? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:16

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

westrtp schreef op woensdag 18 april 2007 @ 08:43:
het werkt weer bij me, maar telkens als ik mijn computer weer opnieuw opstart, doet het internet het niet.. als ik dan de software opnieuw instaleer dan kan ik weer op het internet, iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
Welk software heb je geinstalleerd dan en welk OS?
Want ik heb helemaal geen software geinstalled voor win xp, vista(32bit)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westrtp
XTREEMRaGE schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:13:
[...]

Welk software heb je geinstalleerd dan en welk OS?
Want ik heb helemaal geen software geinstalled voor win xp, vista(32bit)
de software van wanadoo. ik instaleer m dan opnieuw en dan doet die het..beetje apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
yassine schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:43:

[afbeelding]

Dat zijn kbits en niet kbytes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

FreqAmsterdam schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:50:
[...]

Dat zijn kbits en niet kbytes. ;)
Denk dat hij dat zelf ook wel snapt ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tutti-frutti schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:04:
[...]

Denk dat hij dat zelf ook wel snapt ;)
Nou zo 'perfect' ziet het er ook weer niet uit :P Redelijk slecht zelfs vind ik. (Ik moet niet aan een upload van ~700kbit denken :/)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

MensionXL schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:17:
[...]

Nou zo 'perfect' ziet het er ook weer niet uit :P Redelijk slecht zelfs vind ik. (Ik moet niet aan een upload van ~700kbit denken :/)
Ach.. dat zou de server/ route erheen wel zijn. Maar download is iig perfecto :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bel die apen net, zeggen ze dat probleem aan mij ligt..

Ik heb nu al 3 weken traag internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Hier hebben we intussen ook adsl family + telefonie (totaal pakket) aangevraagd.
Intussen hebben we de livebox en alles ontvangen, nu staat er op de orange site:

"De omzetting vindt waarschijnlijk rond 19-04-2007 plaats"

Wat morgen is, nu vraag ik me af, hoe verloopt dit proces?

Wordt vannacht oppeens onze internet + telefoonlijn eruit gegooit?
Of gebeurd dit in de loop van de middag/avond? Of misschien zelfs een dag (of meerdere) later?
En kan ik dan meteen de livebox en alles installeren, en werkt dan alles meteen?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
En verliep het overstapproces? over het algemeen goed? of ook negatieve ervaringen? (ter informatie: we kwamen van wanadoo die natuurlijk overgenomen is nu door orange)

/heb geprobeerd het te zoeken, maar kon er niks over vinden, misschien gebruik ik niet de goede zoektermen oid?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Wanneer de monteur er zin aan heeft om jouw draadjes om te prikken, zal je overgaan :P

Gewoon afwachten, wanneer jouw huidige modem opeens geen verbinding meer heeft, dan betekend dat, dat je over bent gegaan en mag je de Livebox aansluiten.

ps. Orange heeft Wanadoo niet overgenomen! Is gewoon een naamswijziging!
Orange mobiel en Wanadoo broadband services zijn in 1 gegaan (beide eigendom van France Telecom)

[ Voor 26% gewijzigd door vr6-only op 19-04-2007 01:08 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Sir_Killalot schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:06:
[...]

En hoever woon je van de centrale? :)
Volgens bbned 383 Meter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bemerkte de afgelopen dagen een terugval in downloadsnelheid van ongeveer 100-150kB/sec
en de downstreamwaarde is voor mij van 12000kb naar 10800kb gegaan en
ondanks vele resets van de livebox geen 12000kb downstream meer!
In een eerste reaktie van Wanadoo hierop kreeg ik een standaard mail dat het aan mijn software ligt of bekabeling en nadat ik een 2e mail ze duidelijk gemaakt hebt dat software geen invloed heeft op het intrainen van de livebox en de bekabeling in huis ongewijzigd is kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte xxxxxxxxxxxx,

Wij garanderen een snelheid tussen 4 en 20 Mbit/s. Hier staat één vaste
prijs voor en kan niet aan worden 'verminderd'.
De reden dat u nu een iets lagere snelheid ervaart, komt door een aantal
aanpassingen binnen ons netwerk. Deze aanpassingen zorgen voor een nog
stabielere internet en vooral telefoon verbinding, waardoor iets
ingeleverd moest worden aan de snelheid.

Hopelijk u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ik heb per direct wegens wanprestatie mijn contract opgezegd!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:22:
ik bemerkte de afgelopen dagen een terugval in downloadsnelheid van ongeveer 100-150kB/sec
en de downstreamwaarde is voor mij van 12000kb naar 10800kb gegaan en
ondanks vele resets van de livebox geen 12000kb downstream meer!
In een eerste reaktie van Wanadoo hierop kreeg ik een standaard mail dat het aan mijn software ligt of bekabeling en nadat ik een 2e mail ze duidelijk gemaakt hebt dat software geen invloed heeft op het intrainen van de livebox en de bekabeling in huis ongewijzigd is kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte xxxxxxxxxxxx,

Wij garanderen een snelheid tussen 4 en 20 Mbit/s. Hier staat één vaste
prijs voor en kan niet aan worden 'verminderd'.
De reden dat u nu een iets lagere snelheid ervaart, komt door een aantal
aanpassingen binnen ons netwerk. Deze aanpassingen zorgen voor een nog
stabielere internet en vooral telefoon verbinding, waardoor iets
ingeleverd moest worden aan de snelheid.

Hopelijk u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ik heb per direct wegens wanprestatie mijn contract opgezegd!
lol grapjas, ze houden je echt wel aan je contract he had je de voorwaarden maar moeten lezen. Het is inderdaad 4 tot 20 mbit en niet 20mbit daar vergissen zich echt zoveel mensen in. Dus wegens wanprestaties je contract opzeggen helpt echt voor geen meter. En ik zeg niet dat het vervelend is maar om nou gelijk je contract op te zeggen beetje drastisch hoor. Je zal eens een paar seconden langer moeten wachten voor dat iets binnen is dan stort je wereld idd wel in elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door WeAreLegion op 19-04-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Voor een terugval van 100 kb/s je abo proberen op te zeggen :X :r :')
Stel je voor je haalt ipv 1550 kb/s nog maar 1400 kb/s poeh poeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
Nou een beetje lager is niet zo'n ramp, maar ik zit nu met de livebox op net 4Mb ;(

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 968 Kb
DownStream 4188 Kb
Afname Dichtbij : 32.8 (dB)
Ver weg : 11.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 15 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Als ik mijn Speedtouch 780w erachter hang, dan is het zelfs MAAR 2Mb :'(
Heb alle kabels al vervangen. Tussen ISRA en Livebox cq. Speedtouch een kabel van ong. 20cm gehangen, niets lijkt te helpen. Tig keer gereboot maar nada....

Moet maar weer eens gaan rondkijken naar een andere provider. Want zo te zien heeft Orange de bandbreedte nodig voor zijn telefonie en zijn ze er flink in aan het knijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ametis schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:44:

Moet maar weer eens gaan rondkijken naar een andere provider. Want zo te zien heeft Orange de bandbreedte nodig voor zijn telefonie en zijn ze er flink in aan het knijpen...
Van hoeveel Mbit naar hoeveel Mbit ging je precies. Ok 4Mbit nu maar waar zat je op? Als je gewoon de livebox er aanhangt wat dat is tevens enige modem die ze technisch ondersteunen zover ik weet. Als jij zeg van 15Mbit naar 4 gaat. Dan zou ik toch eens kijken of het niet per ongeluk wat anders kan zijn. Want dat is namelijk wel erg veel verschil zelfs voor orange. De meeste hier ging volgens mij 1 a 2Mbit naar beneden. Dus kijk dat eens na. Probleem met ADSL is dat het ook vanbuiten af kan komen ze hoeven maar in je wijk bezig te zijn met wat dan ook en dat kan al storing opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
*O* De 23ste wordt m'n verbinding omgezet van Demon naar Orange.. Ik ben erg blij tot nu toe.. Aanvraag gaat er snel.. De 14e pas aangevraagd. Nu zit ik nog op die livebox te wachten.

Nou alleen nog maar afwachten wat ik voor snelheid voorgeschoteld ga krijgen.. Bij demon had ik 2048/1024 voor hetzelfde bedrag, dus alles wat meer is is al mooi meegenomen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:44:
daar gaat het niet om, de vraag is waar is het einde want alsmaar snelheid blijven inleveren
om telefonie op orde te krijgen daar ga jij uiteindelijk ook niet mee akkoord, het is gewoon een
ordinair capaciteitsprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
En een capaciteits probleem is nog steeds geen geldige reden voor opzeggen van je contract. Zolang hun die 4 tot 20mbit in hun voorwaarde hebben staan heb jij geen poot om op te staan het is makkelijk zat. En in mijn ogen gaat het wel om die snelheid want anders zou je er niet over beginnen niemand niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:44:
En een capaciteits probleem is nog steeds geen geldige reden voor opzeggen van je contract. Zolang hun die 4 tot 20mbit in hun voorwaarde hebben staan heb jij geen poot om op te staan het is makkelijk zat. En in mijn ogen gaat het wel om die snelheid want anders zou je er niet over beginnen niemand niet hier.
natuurlijk gaat het om de snelheid maar wanneer je snelheid moet blijven afgeven om de kwaliteit van andere diensten te waarborgen/verbeteren dan blijft er uiteindelijk niets over van de vertrouwde snelheid.
ik heb in ieder geval vanmiddag opgezegd, mijn contract liep toch ten einde en hier is genoeg keuze in snelle abo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:39:
[...]

natuurlijk gaat het om de snelheid maar wanneer je snelheid moet blijven afgeven om de kwaliteit van andere diensten te waarborgen/verbeteren dan blijft er uiteindelijk niets over van de vertrouwde snelheid.
ik heb in ieder geval vanmiddag opgezegd, mijn contract liep toch ten einde en hier is genoeg keuze in snelle abo's
Dat breng je al heel anders dan dat je dat paar posts terug zei. Maar goed er zijn inderdaad genoeg providers maar dat geeft helaas nog geen gerantie dat je zelfde snelheid terug krijgt dan dat je had. Toen ik van Versatel naar Orange ging op me oude locatie kreeg ik ook minder terug dan dat ik had. Anywayz suc6 met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Laatst online: 13:11
Nou ik ben blij als ik weer van Orange af ben (ADSL+Telefonie welteverstaan, mobiel geen problemen)

Internet is meestal waardeloos, zeker in de avonduren (vroegere UPC-praktijken, iemand?)

Telefoneren werkt door die livebox ook niet, na een x-aantal uren valt de telefoon gewoon weg dus of je gebeld bent, ik zal het nooit weten.
Gaat de telefoon en neem ik hem op, dan is het signaal gewoon weg en is het weer livebox stekker eruit/erin.

ADSL statistieken

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8460 Kb
Afname Dichtbij : 39.6 (dB)
Ver weg : 15.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 30420
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5181
ES-teller van 1 dag 0

Als het aan mij ligt mogen ze die livebox ergens stoppen waar de zon niet schijnt :( (ja al diverse nieuwe liveboxes gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 13:32

Speedmaster

Make my day...

Bezzerk schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:07:
Nou ik ben blij als ik weer van Orange af ben (ADSL+Telefonie welteverstaan, mobiel geen problemen)

Internet is meestal waardeloos, zeker in de avonduren (vroegere UPC-praktijken, iemand?)

Telefoneren werkt door die livebox ook niet, na een x-aantal uren valt de telefoon gewoon weg dus of je gebeld bent, ik zal het nooit weten.
Gaat de telefoon en neem ik hem op, dan is het signaal gewoon weg en is het weer livebox stekker eruit/erin.

ADSL statistieken

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8460 Kb
Afname Dichtbij : 39.6 (dB)
Ver weg : 15.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 30420
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5181
ES-teller van 1 dag 0

Als het aan mij ligt mogen ze die livebox ergens stoppen waar de zon niet schijnt :( (ja al diverse nieuwe liveboxes gehad)
Je hebt wel erg veel CRC fouten, weet je zeker dat je bekabeling klopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decius5
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 10:33
Razer schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:44:
Het was je zeker nog niet opgevallen in de voorgaande posts, dat er gebruikers zijn die enkele Mb's hebben moeten inleveren. De negatieve reacties daarop zijn dus echt wel te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

ook al is het 1 mbit. Dat is 1 mbit te veel!

Ik heb inmiddels ruim 4 Mb moeten inleveren! Waar eindigt het?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Het nadeel van die kimping is dat het des de verder je van de centrale afzit des de meer last je er van heb. En dat gebeurd er dus bij mensen die al meerdere mb's moeten inleveren. Heb niet alle posts onthouden maar denk nie tdat vr6 heel dicht bij centrale zit ( en 1500 meter is niet dichtbij bij ADSL2).

@ hieronder, zoals ik al aangaf zal jij inderdaad dat veel harder voelen dan dat ik dat bijvoorbeeld doe ik zit op 800 meter ofzo er vanaf. Je doet er helaas niet zoveel aan en tis gewoon hopen dat ze het terug draaien of hun netwerk upgraden.

[ Voor 28% gewijzigd door WeAreLegion op 20-04-2007 17:25 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.