It ain't stupid if it works!
Ik heb momenteel Orange Family, zonder bellen erbij.
Daarnaast een BudgetBellen abonnement bij KPN voor de ADSL verbinding.
Is dit nog steeds de goedkoopste optie als ik totaal geen gebruik wil maken van vaste telefonie?
Ik zie het in dit topic niet staan.
Werkt allemaal prima gelukkig,
Snelheden vallen een beetje tegen:
Ongeveer 400.0 KByte/sec Downstream (410 gemiddeld)
En 88.6 KByte/sec Upstream (90 gemiddeld)
Is dit normaal? Of eigenlijk net iets te weinig?
Signature
Dat ligt er aan wat voor pakket je heb als je 20mbit pakket heb genomen is het niet veel. Maar dat kan aan bekabeling liggen in huis of in de wijk.spittie_nl schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:57:
Sinds gisteravond ook overgezet![]()
Lijkt het je niet handig om ook te vertellen hoever je van de centrale zit en hoelang de kabel naar je modem is vanaf je ISRA-punt?spittie_nl schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:57:
Sinds gisteravond ook overgezet![]()
Verder, hoe heb je dit gemeten? Toch niet via Speedtest he?
Ik zit op ongeveer 500 meter van de centrale, tussen de modem en het ISRA-punt zit circa 15 meter.MensionXL schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:33:
[...]
Lijkt het je niet handig om ook te vertellen hoever je van de centrale zit en hoelang de kabel naar je modem is vanaf je ISRA-punt?
Verder, hoe heb je dit gemeten? Toch niet via Speedtest he?
Heb het gemeten op meerdere manieren, waaronder o.a. speedtest, heb echter ook andere grotere bestanden gedownload (ubuntu e.d.) maar ook hierbij bleef de snelheid steken rond de 425 KByte/sec.
/heb "gewoon" orange adsl family + telefonie totaal
[ Voor 5% gewijzigd door Spitie op 20-04-2007 21:53 ]
Signature
Ja, maar met 15 meter tussen modem en ISRA vraag je er zelf omspittie_nl schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:52:
[...]
Ik zit op ongeveer 500 meter van de centrale, tussen de modem en het ISRA-punt zit circa 15 meter.
Heb het gemeten op meerdere manieren, waaronder o.a. speedtest, heb echter ook andere grotere bestanden gedownload (ubuntu e.d.) maar ook hierbij bleef de snelheid steken rond de 425 KByte/sec.
/heb "gewoon" orange adsl family + telefonie totaal
Tegenwoordig wordt dat ook aangeboden door Orange.
Theoretisch zal je wel gelijk hebben, maar toen ik 18 maanden geleden werd aangesloten, waren mijn omstandigheden bepaald ook niet optimaal te noemen: vanaf het ISRA-punt liep toen een telefoonkabel, die 10 meter lang was, gekocht bij de Gamma, zeer goedkoop, 2-aderige en erg dun, naar mijn modem, een SpeedTouch 546. De downstream was toen bijna 18Mb.WeAreLegion schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 22:49:
Als je vanaf istra naar modem cat 5 gebruikt mag het wat langer maar normaal gesproken is 15 meter echt veeeeeeels te ver, 1,5 meter is soms al te ver, houd het echt zo kort mogelijk. Bij mij is het 20cm.
Thans is de situatie veel gunstiger: een 5 meter lange Cat5-kabel vanaf ISRA-punt naar modem. Resultaat: downstream is op dit moment nauwelijks 13Mb.
De helpdesk van Orange komt ook met dat soort argumenten aan: korter dit, dichterbij dat, enz. enz. Het zal allemaal best wel invloed hebben, maar we moeten het ook niet overdrijven.
Verwijderd
goeie zetVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:22:
ik bemerkte de afgelopen dagen een terugval in downloadsnelheid van ongeveer 100-150kB/sec
en de downstreamwaarde is voor mij van 12000kb naar 10800kb gegaan en
ondanks vele resets van de livebox geen 12000kb downstream meer!
In een eerste reaktie van Wanadoo hierop kreeg ik een standaard mail dat het aan mijn software ligt of bekabeling en nadat ik een 2e mail ze duidelijk gemaakt hebt dat software geen invloed heeft op het intrainen van de livebox en de bekabeling in huis ongewijzigd is kreeg ik het volgende antwoord:
Geachte xxxxxxxxxxxx,
Wij garanderen een snelheid tussen 4 en 20 Mbit/s. Hier staat één vaste
prijs voor en kan niet aan worden 'verminderd'.
De reden dat u nu een iets lagere snelheid ervaart, komt door een aantal
aanpassingen binnen ons netwerk. Deze aanpassingen zorgen voor een nog
stabielere internet en vooral telefoon verbinding, waardoor iets
ingeleverd moest worden aan de snelheid.
Hopelijk u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik heb per direct wegens wanprestatie mijn contract opgezegd!
wan·pres·ta·tie (de ~ (v.))
1 het niet behoorlijk of niet tijdig nakomen van een aanvaarde verplichting
dat kan je dus terecht vergeten

Verwijderd
dat is wel een behoorlijke drop in snelheid ja. hoe ver zit je van de centrale? je zou ook je splitter eens kunnen vervangen misschien is die wel brak. en hoe traint je livebox in?Decius5 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 02:11:
[...]
Theoretisch zal je wel gelijk hebben, maar toen ik 18 maanden geleden werd aangesloten, waren mijn omstandigheden bepaald ook niet optimaal te noemen: vanaf het ISRA-punt liep toen een telefoonkabel, die 10 meter lang was, gekocht bij de Gamma, zeer goedkoop, 2-aderige en erg dun, naar mijn modem, een SpeedTouch 546. De downstream was toen bijna 18Mb.
Thans is de situatie veel gunstiger: een 5 meter lange Cat5-kabel vanaf ISRA-punt naar modem. Resultaat: downstream is op dit moment nauwelijks 13Mb.
De helpdesk van Orange komt ook met dat soort argumenten aan: korter dit, dichterbij dat, enz. enz. Het zal allemaal best wel invloed hebben, maar we moeten het ook niet overdrijven.
Ik zeg ook niet dat het altijd fout moet gaan. Maar als er problemen optreden dan zou ik als eerste daar eens naar kijken. Ik ken ook mensen die er geen last van hebben maar krijg ook zat mensen die last hebben van hun verbinding en dan een telefoon kabel hebben van 10+ meter. Dan maken ze er een meter van en er is niks meer aan de hand vandaar. Maar hij heeft maar een 4mbit pakket dus dan is die 400kb/s prima verder. Je heb altijd wat overhead.Decius5 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 02:11:
[...]
Theoretisch zal je wel gelijk hebben, maar toen ik 18 maanden geleden werd aangesloten, waren mijn omstandigheden bepaald ook niet optimaal te noemen: vanaf het ISRA-punt liep toen een telefoonkabel, die 10 meter lang was, gekocht bij de Gamma, zeer goedkoop, 2-aderige en erg dun, naar mijn modem, een SpeedTouch 546. De downstream was toen bijna 18Mb.
Dit is tenminste wel een eerlijk antwoord van Orange, ik kreeg na tot 2 maal toe een standaard mail te hebben ontvangen, en daarop een hele boze email van mijn kant naar hun dat ik nu niet eens een standaard verhaal wilde ontvangen de 3e keer wederom een standaard reactie terug.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:22:
ik bemerkte de afgelopen dagen een terugval in downloadsnelheid van ongeveer 100-150kB/sec
en de downstreamwaarde is voor mij van 12000kb naar 10800kb gegaan en
ondanks vele resets van de livebox geen 12000kb downstream meer!
In een eerste reaktie van Wanadoo hierop kreeg ik een standaard mail dat het aan mijn software ligt of bekabeling en nadat ik een 2e mail ze duidelijk gemaakt hebt dat software geen invloed heeft op het intrainen van de livebox en de bekabeling in huis ongewijzigd is kreeg ik het volgende antwoord:
Geachte xxxxxxxxxxxx,
Wij garanderen een snelheid tussen 4 en 20 Mbit/s. Hier staat één vaste
prijs voor en kan niet aan worden 'verminderd'.
De reden dat u nu een iets lagere snelheid ervaart, komt door een aantal
aanpassingen binnen ons netwerk. Deze aanpassingen zorgen voor een nog
stabielere internet en vooral telefoon verbinding, waardoor iets
ingeleverd moest worden aan de snelheid.
Hopelijk u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik heb per direct wegens wanprestatie mijn contract opgezegd!
Ik denk er hard om aan het eind van de contract periode mijn contract op te zeggen, de prijs/snelheidsverhouding is voor mij niet meer interessant bij Orange en die contact gestoorde houding van hun bevalt mij al helemaal niet.
Wat ik in dit forum al eerder las, het lijkt er op dat de buit binnen is bij Orange, eerst voldoende abonnees binnen halen en dan de stomme consument afknijpen, zag je dit ook niet eerder bij Demon, eerst voor een lage prijs iedereen binnen halen en uiteindelijk zit je na 2 jaar bij een dure provider, en loopt iedereen weer weg.
Mja, ik heb hier schat ik 20 meter telefoon kabel (ronde) liggen naar het modem vanaf het ISRA punt, en ik haalde gewoon 18/19mbit. Maar nu met de 'verlaging' nog 'maar' 16/17. Ik ga binnenkort toch is proberen het modem zo dicht mogelijk op het ISRA punt aan te sluiten, en dan even met een bluetooth dongle een verbinding maken om de waarden uit te lezen.Decius5 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 02:11:
[...]
Maar ach, als eenmaal glasvezel een beetje betaalbaar en is aangelegd hier, dan ben ik zo weg bij Orange.
[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 21-04-2007 11:24 ]
Verwijderd
Dan zal je toch eerst weer een gewoon adsl abbonnement moeten afsluiten...Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:30:
Kan ik de livebox forceren om gebruik te maken van de ADSL-standaard ipv ADSL2? Met ADSL2 haal ik nu nog maar 7800 kbit en dan kan ik net zo goed gewoon ADSL gebruiken ( ook vanwege lagere pings in games) ?
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14004 Kb
Afname Dichtbij : 27.6 (dB)
Ver weg : 8.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 351013
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 40789
ES-teller van 1 dag 0
Ik ben van 18 naar 14 gegaan, en ik heb niet eens telefonie. Dit zou een stabielere verbinding geven??
Ik vind 't wel een grafactie van ze.
Tijdens het typen van dit bericht heb ik de livebox alweer een keer moeten herstarten. Voorheen was het niet vaker dan een en af en toe twee keer in de week.
Twee keer herstart. Google laden duurt een eeuwigheid, o, nu zegt de Livebox alweer dat ik geen verbinding heb.
Drie keer herstart, en nog heb ik mijn bericht niet kunnen posten.
Ah, na de vierde keer heb ik weer 12800Kb. Hopen dat het zo blijft.
Dit is na twee maanden het eerste probleem wat we met de verbinding hebben. Ik werd (al is het wat laat) gebeld door een medewerker van Orange, die ruim de tijd nam om te vragen of alles in orde was met de verbinding, etc. Vond ik een goede zaak. Zei ook dat Orange nu een teletekstpagina heeft waarop je kan zien of er ergens storingen zijn (na Planet, Hetnet en Tiscali, want volgens mij hadden die dat al), maar die pagina ben ik natuurlijk met m'n stomme kop vergeten, en het briefje ben ik kwijt. Weet iemand welke pagina dat was?
Offtopic: blup, het klinkt misschien een beetje raar, maar zou je zou je woorden als 'grafactie' niet meer willen gebruiken? Mensen kunnen daar flink aanstoot aan nemen, zeker als ze net een familielid hebben verloren ofzo.
Vijf keer herstart. Begin nou toch echt te denken dat het een probleem is met de Livebox, is er toevallig net nieuwe firmware of iemand weet?
Ah, na de vierde keer was hij toch aangekomen. Sorry voor de dubbelpost.
Edit: Af en toe werkend, met zo'n 3 CRC-fouten per seconde. Dat kan niet goed zijn.
[ Voor 102% gewijzigd door Xzorby op 21-04-2007 19:21 ]
Xzorby schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:41:
Offtopic: blup, het klinkt misschien een beetje raar, maar zou je zou je woorden als 'grafactie' niet meer willen gebruiken? Mensen kunnen daar flink aanstoot aan nemen, zeker als ze net een familielid hebben verloren ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 21-04-2007 20:42 ]
Nog steeds offtopic: lekkere vergelijking. 'Graf' voor een woord plakken is blijkbaar tegenwoordig 'in', om aan te geven dat je iets niet leuk vindt. Zijn een stuk nettere alternatieven voor. Vrachtwagen is een zelfstandig naamwoord dat altijd zo is geweest.
Verder kan het zijn dat het bij jou 'in' is, maar de wereld bestaat jammer genoeg niet alleen uit jouw wijk/buurt.Xzorby schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:05:
Verbinding lijkt gestabiliseerd, ook geen CRC-fouten enzo meer. Wel een stuk langzamer nu.
Nog steeds offtopic: lekkere vergelijking. 'Graf' voor een woord plakken is blijkbaar tegenwoordig 'in', om aan te geven dat je iets niet leuk vindt.
Dus je wilt zeggen dat graf geen zelfstandig naamwoord is?Zijn een stuk nettere alternatieven voor. Vrachtwagen is een zelfstandig naamwoord dat altijd zo is geweest.
Ik snap echt niet waar je je zo druk over maakt? Maarja, als jij wilt dat we stoute/minder aardige/slechte (
[/offtopic]
[ Voor 41% gewijzigd door MensionXL op 21-04-2007 21:56 ]
Mijn wereld bestaat uit meer dan alleen mijn wijk; sterker nog, ik woon in een saaie wijk vol bejaarden. Ik had het in dit geval over internetfora.
Verder maak ik mij er niet druk om, en zeg ik alleen maar dat het onnodig is en dat mensen er aanstoot aan zouden kunnen nemen.
Internet is stabiel, maar de snelheid ligt dik 3mbit lager en in het afgelopen half uur toch weer 300 CRC-fouten.
[ Voor 13% gewijzigd door Xzorby op 21-04-2007 22:00 ]
Dat noemt men een bijvoeglijk naamwoordXzorby schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:59:
Nog verder offtopic: In dit geval niet nee; het woord 'graf' wordt zelf niet als zelfstandig naamwoord gebruikt maar als onnodig voorvoegsel.
Ja, maar dat jij daar 'iedereen' mee bedoelt gaat niet voor iedereen op.Mijn wereld bestaat uit meer dan alleen mijn wijk; sterker nog, ik woon in een saaie wijk vol bejaarden. Ik had het in dit geval over internetfora.
Tja...Verder maak ik mij er niet druk om, en zeg ik alleen maar dat het onnodig is en dat mensen er aanstoot aan zouden kunnen nemen.

Okay en we gaan weer ontopic.
Verder snap ik totaal niet wat Orange met deze verlaging probeert te bereiken, ik had voorheen net zo weinig CRC fouten (nu 60 na 2 dagen) en de telefonie is nog net zo als het was. (Bij veel connecties klapt 'ie eruit)
Lijkt mij gewoon dat ze lekker gaan bezuinigen.

[ Voor 22% gewijzigd door MensionXL op 21-04-2007 22:15 ]
Dat noemt men een bijvoeglijk naamwoord
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat het er onnodig voor wordt geplakt.
Ik zeg niet dat ik daar iedereen mee bedoel, dat maak jij er blijkbaar zelf uit op. Ik zie het steeds vaker voorkomen, woorden met 'graf' ervoor geplakt, vooral op grote fora. Dit was voorheen op die fora niet. Begeef me verder zelden op Hyves, Myspace, etc, maar de paar keren dat ik er langsklik blijkt het daar nog veel erger te zijn. Blijkbaar is het dus 'in' om 'graf' voor woorden te plakken. Maar dat maakt verder niet uit; het blijft enigszins aanstootgevend, of het nou 'in' is of niet. Weet niet of het onder 'verbaal geweld' zou vallen dat de faq verbiedt, dat lijkt me wat overdreven.Ja, maar dat jij daar 'iedereen' mee bedoelt gaat niet voor iedereen op.
De lagere snelheid zou het stabieler maken, maar ik heb nu juist last van enorme aantallen CRC-fouten etc. Ligt het dan aan m'n Livebox (die het voorheen gewoon goed deed, trouwens), of heeft dit echt iets met die actie van Orange te maken?
[ Voor 22% gewijzigd door Xzorby op 21-04-2007 22:30 . Reden: Je kan niet in small quoten? ]
Xzorby schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:21:
[...]
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat het er onnodig voor wordt geplakt.
[...]
Ik zeg niet dat ik daar iedereen mee bedoel, dat maak jij er blijkbaar zelf uit op. Ik zie het steeds vaker voorkomen, woorden met 'graf' ervoor geplakt, vooral op grote fora. Dit was voorheen op die fora niet, dus blijkbaar is het 'in'. Whatever.
Als 1 iemand zegt en verder vrijwel niemand: "Wow dat is cool!" dan zeg je toch ook niet "hmm, het zal wel in zijn
Maargoed; het zal allemaal wel.
Battle'en 2 pawn
[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 21-04-2007 22:34 ]
Met 'in' bedoel ik een trend (niet echt het goede woord, maar goed). 1337-speak bijvoorbeeld is ook een trend, maar lang niet iedereen gebruikt het. Toch is 't op het internet flink lang 'in' geweest. Het feit dat het niet in het woordenboek staat betekent dat het iets is dat pas recentelijk gebruikt wordt, en dus een soort trend is.
Petitie hoeft voor mij niet, zijn al genoeg topics over wat nou scheldwoorden zijn en wat niet.
Je geeft zelf aan dat het volgens jou dus niet 'in' is, dan is het al helemaal nutteloos/onnodig.
Toch wel raar, en dus zeker niet stabieler.
Downgrades..downgrades..blup schreef op zondag 22 april 2007 @ 01:25:
Gezamelijk dus een brief naar Orange over deze vage downgrades.
Wat er gewoon aan de hand is. Er is een nieuwe firmware uitgebracht, welke nu dus draait op je livebox. Deze firmware is wat veiliger afgesteld.
Omdat de modem nu op een lagere snelheid intraint, blijft er meer signaal sterkte over, waardoor internet stabieler zou moeten draaien. Als je kijkt in het geavanceerde menu bij ADSL-Statistieken, zal je zien dan je een SNR-margin overhebt van rond de 10dB. Eerst was dit 6-7 dB, wat meestal ook als minimum aangehouden word.
Waarschijnlijk is dit een keus geweest van Orange, omdat ze waarschijnlijk te veel klachten binnenkregen over instabiele verbindingen.
Het is inderdaad balen ja, oplossing zou zijn om terug te flashen naar oudere firmware.
Dat was helaas maar voor een uurtje, voordat hij zichzelf resette en er geen verbinding meer was.Xzorby schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:30:
Vanochtend deed internet niks, Livebox herstart, en nu komen we bijna 1mbit sneller uit! Van 12,9 naar 13,8mbit. Nog geen CRC-fouten.
Toch wel raar, en dus zeker niet stabieler.Vanochtend deed internet niks, Livebox herstart, en nu komen we bijna 1mbit sneller uit! Van 12,9 naar 13,8mbit. Nog geen CRC-fouten.
Toch wel raar, en dus zeker niet stabieler.
Heb de 3 meter kabel aan die 'm met de line in / telefoonaansluiting verbindt al vervangen door een 50cm kabeltje, maar dat had geen enkel effect op de snelheid. Daarom later geprobeerd met het 15cm kabeltje waar Orange mee kwam, daar haalde ik niet eens 5mbit mee als de telefoon ook aangesloten was (met verder een enorm aantal CRC-fouten). Toen het 50cm kabeltje weer, zonder de telefoon aangesloten, weer 13mbit stabiel. Later de telefoon erbij en hij deed het nog steeds.
Geprobeerd met m'n oude Alcatel splitter ervoor, en dat lijkt een halve mbit hogere snelheid en stabielere verbinding te geven.
Kan het zijn dat de interne splitterfunctie dan ineens (hij deed het hiervoor wel goed) kapot is, ofzo? Ik heb een Orange abbonoment zonder telefonie.
Edit: en er hangt een Edimax 5-poorts splitter achter de Livebox, maar deze heeft ook geen effect op de snelheid of stabiliteit van de verbinding.
[ Voor 5% gewijzigd door Xzorby op 22-04-2007 14:22 ]
Hoe zit het dan met hen die de Livebox niet (willen) gebruiken, maar bijvoorbeeld wel een SpeedTouch? Ook zij hebben te kampen met een behoorlijk snelheidsverlies. Kortom, de genoemde firmware kan hier het probleem niet zijn.Tutti-frutti schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:35:
[...]
Downgrades..downgrades..
Wat er gewoon aan de hand is. Er is een nieuwe firmware uitgebracht, welke nu dus draait op je livebox. Deze firmware is wat veiliger afgesteld.
Omdat de modem nu op een lagere snelheid intraint, blijft er meer signaal sterkte over, waardoor internet stabieler zou moeten draaien. Als je kijkt in het geavanceerde menu bij ADSL-Statistieken, zal je zien dan je een SNR-margin overhebt van rond de 10dB. Eerst was dit 6-7 dB, wat meestal ook als minimum aangehouden word.
Waarschijnlijk is dit een keus geweest van Orange, omdat ze waarschijnlijk te veel klachten binnenkregen over instabiele verbindingen.
Het is inderdaad balen ja, oplossing zou zijn om terug te flashen naar oudere firmware.

kan iemand mij vertellen hoelang voor de beloofde opleverdatum hij/zij de livebox binnen heeft gekregen? mijn family abbo zou 1 mei moeten werken, maar ik heb nu al anderhalve maand geen bericht meer van orange gehad en dus ook geen livebox
Hmm is dat zo ? Dan klopt het inderdaad niet wat ik zeg.Decius5 schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:58:
[...]
Hoe zit het dan met hen die de Livebox niet (willen) gebruiken, maar bijvoorbeeld wel een SpeedTouch? Ook zij hebben te kampen met een behoorlijk snelheidsverlies. Kortom, de genoemde firmware kan hier het probleem niet zijn.
Verwijderd
Ik heb afgelopen vrijdag een Livebox gekregen, en de oplevering zal (volgens de brief) de 26e zijnftewel, Livebox is een kleine week voor de opleverdatum binnen.struul schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:08:
ik ben eigenlijk te lui om voor deze vraag het hele topic door te lezen...dus ik vraag em gewoon maar ff
:
kan iemand mij vertellen hoelang voor de beloofde opleverdatum hij/zij de livebox binnen heeft gekregen? mijn family abbo zou 1 mei moeten werken, maar ik heb nu al anderhalve maand geen bericht meer van orange gehad en dus ook geen liveboxzou die aankomende week komen of zal ik van de week orange maar eens bellen?
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:05:
[...]
Ik heb afgelopen vrijdag een Livebox gekregen, en de oplevering zal (volgens de brief) de 26e zijnftewel, Livebox is een kleine week voor de opleverdatum binnen.
hmm, nogal verschillendXzorby schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:23:
Mijn Livebox kwam binnen een paar dagen na bestellen binnen, een maand voor de oplevering. Geen idee of dat altijd zo is.
Verwijderd
dit is nu al 3 weken zo bij mij..
niets meer en niets minder
Nee hoor, ik zit hier nog aan de 13 Mbit.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:12:
Ey maar hebben jullie nou ook een maximale download snelheid van 90 Kb/s?
dit is nu al 3 weken zo bij mij..
niets meer en niets minder
Hoe is je livebox ingetrained? geeft die ook lage waardes weer?
Anders bekabeling of je pc eens onde handen nemen.
Ging zo goed maar nu is het een paar keer per dag een automatische herstert (speedtouch btw) en daarna moet ik handmatig herstarten omdat de intrainsnelheid te slecht is.
Enige dat opvalt is dat ik sinds de problemen starte FEC errors krijg (down).
Zijn die FEC errors omdat Orange mijn lijn aan het aanpassen is ofzo ? (las eerder dat sommige mensen enkele dagen brak internet hadden en daarna weer gewoon stabiel met lagere snelheid)
Voor de mooie volledigheid
Link Information
Uptime: 0 days, 0:08:57
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 12.927
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 3,01 / 7,63
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 23,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,5 / 10,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 100 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 114
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Als de FEC Errors te hoog oplopen dan reboot de speedtouch (met melding dat de link even verbroken was).
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Verwijderd
Dat komt volgens de helpdesk door mijn firewall. Nee, dus! Ik heb een tijdje zonder firewall gedraaid, en jawel: de verbinding valt nog steeds af-en-toe (1, 2, 3 keer per dag) weg, en werkt pas weer na een reset. Idem als ik draai met een Linux live-CDrom (zonder firewall neem ik aan): een wegvallende verbinding tot ik het modem reset.
Poll: Hoe vaak moet jij resetten?
• Dagelijks
• Wekelijks
• Maandelijks
• Nooit
Ook een poll maken? Klik hier
Kan deze poll niet in het starttopic?
1
2
3
4
5
6
7
| [b]Poll: Hoe vaak moet jij resetten?[/b] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=1]Dagelijks[/url] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=2]Wekelijks[/url] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=3]Maandelijks[/url] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=4]Nooit[/url] [img]http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=147867&layout=2&sort=prc[/img] [sup]Ook een poll maken? Klik [url=http://poll.dezeserver.nl/index.cgi]hier[/url][/sup] |
Als voordeel: de upload is van ~850 naar >1000 kbit gegaan!
Ok is het resetten van de livebox de laatste paar maanden minder nodig geweest.
Wel geeft de telefoon verbinding veel problemen (geen telefonie van orange! gewoon kpn) slechte verbinding, valt weg en meer van dat soort ongein. Met een oude splitter is nu de telefoon paralel aan de livebox aangesloten, eens zien hoe dat gaat werken....
-------
Verwijderd
Soms helpt het om een paar keer te resetten, waardoor ik weer tegen de 14 zit.
Met deze actie proberen ze genoeg klanten te krijgen om de gemeentes over te halen om te schakelen naar ADSL2.
Zit nu nog met een chello classic abbo wat veel te duur is. Toch maar proberen de gemeente over te halen om OnsNet aan te schaffen.
Verwijderd
Ik had dus tot voor kort max download snelheid van 1,4 MB/sNee hoor, ik zit hier nog aan de 13 Mbit.
Hoe is je livebox ingetrained? geeft die ook lage waardes weer?
Anders bekabeling of je pc eens onde handen nemen.
Ik heb niks gewijzigd.. tis gewoon omlaag gegaan
En als je intrain waardes opeens beroerd zijn, zul je toch echt bij Orange moeten zijn. Of eventueel KPN als die in je wijk werkzaamheden hebben gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door tvdleur op 24-04-2007 09:38 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Killalot op 24-04-2007 11:33 ]
Mn status is vandaag gewijzigd dus toen zal die 26 april er wel bijgezet zijnZoRr0 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:16:
Wow dat is lekker snel zeg. Ik heb het de 19e aangevraagd maar ik weet nog niks over de opleverdatum. Vanaf wanneer weet jij de datum?
[ Voor 5% gewijzigd door Von Henkel op 24-04-2007 11:53 ]
Hier de 14e aangevraagd, behalve de bevestiging via mail niks meer over gehoordSir_Killalot schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:58:
Volgens mij is het rustig bij Orange want mn aanvraag voor 20Mbit zonder telefonie is erg snel behandeld, 17 april aangevraagd en de 26ste werkt het al, das toch maar 8 werkdagen
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14632 Kb
Afname Dichtbij : 24.2 (dB)
Ver weg : 6.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
Ik vind 2/3 Mbit inleveren voor een beetje extra stabiliteit (nog nooit problemen mee gehad overigens) wel erg veel, het had denk ik beter geweest als ze de firmware alleen voor mensen beschibaar hadden gemaakt die ook telefonie hebben, of alleen aan mensen geven die problemen met hun verbinding hebben.berns schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:29:
Hier van 16800-17500 naar 14500
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14632 Kb
Afname Dichtbij : 24.2 (dB)
Heb je het met of zonder KPN nummer aangevraagd?Huurmoordenaars schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:46:
[...]
Hier de 14e aangevraagd, behalve de bevestiging via mail niks meer over gehoord(wel mét telefonie). Geplande leverdatum 1 juni..
[ Voor 51% gewijzigd door Sir_Killalot op 24-04-2007 13:43 ]
Verwijderd
Dit is de snelheid waarop mijn modem op het moment intraint:Me_Again schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:02:
Zijn er nog wel mensen die 18,00 of meer megabits per seconde halen?
tatus ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19740 Kb
Afname Dichtbij : 5.0 (dB)
Ver weg : 0.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 17 (dB)
De upstream is gelijk gebleven, downstream was eerst meestal rond de 24000.
Heb overigens weinig verschil gemerkt qua stabiliteit en/of snelheid.
Zonder KPN nummer inderdaad; zal wel de reden zijn dat het LANG duurt..Sir_Killalot schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:42:
Heb je het met of zonder KPN nummer aangevraagd?
Dat kan dus, dat alleen die functie kapot is? Bij mij lijkt de splitterfunctie brak, want met de telefoon erop aangesloten is hij heel instabiel. Denk dat ik dan toch maar contact op ga nemen met Orange voor een nieuwe, zolang ik maar niet zonder hoef te zitten.Von Henkel schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:51:
en van het modem is al de splitter stuk...kan er niet mee bellen of gebeld worden..
Ik heb het op 11 april ook zonder KPN-nummer aangevraagd, en in de bevestigingsmail staat dat je BEGIN MEI nogmaals een bevestigingsmail krijgt, met je definitieve mailadres en wachtwoord. Tegen die tijd zul je dus ook wel bericht krijgen over de definitieve aansluitdatum. Bij mij is de voorlopige datum 31 mei. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze pas vanaf 9 mei klanten zonder KPN-nummer aan kunnen sluiten, maar pin me daar niet op vast.Huurmoordenaars schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:13:
[...]
Zonder KPN nummer inderdaad; zal wel de reden zijn dat het LANG duurt..
Ben iets omlaag gegaan (20.389 ipv 20.478) maar krijg nu wel tig CRC fouten dus er gaat iets niet helemaal lekker. Is bij mij overigens een Speedtouch modem ipv een LB maar ik had eigenlijk nooit CRC errorsVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:00:
[...]
Dit is de snelheid waarop mijn modem op het moment intraint:
tatus ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19740 Kb
Afname Dichtbij : 5.0 (dB)
Ver weg : 0.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 17 (dB)
De upstream is gelijk gebleven, downstream was eerst meestal rond de 24000.
Heb overigens weinig verschil gemerkt qua stabiliteit en/of snelheid.
Link Information
Uptime: 2 days, 0:55:10
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 20.389
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 38,01 / 104,15
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 13,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 3,0 / 7,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,5 / 11,0
Error Seconds (Local/Remote): 172.323 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 40
CRC Errors (Up/Down): 0 / 21.687.482
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 12.927
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 220,52 / 1,45
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 23,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,5 / 10,0
Error Seconds (Local/Remote): 110 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 8.888
CRC Errors (Up/Down): 0 / 4
HEC Errors (Up/Down): 0 / 4
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
misschien is de update gefaseerd? Ik merk er nog niks van
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Ik denk dat het weinig met updates van de Livebox te maken heeft. Ik heb mijn snelheid ook achteruit zien gaan en draai niet op een Livebox. Er is vast in het netwerk geknutseld.Laryx schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:38:
train nog steeds in op 18,7 mbit dat was hiervoor ook.
misschien is de update gefaseerd? Ik merk er nog niks van
Laryx beweert toch ook helemaal niet dat er iets met de livebox aan de hand is?Lekkere Loempia schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:18:
[...]
Ik denk dat het weinig met updates van de Livebox te maken heeft. Ik heb mijn snelheid ook achteruit zien gaan en draai niet op een Livebox. Er is vast in het netwerk geknutseld.
Van de downgrades merk ik trouwens niets (ik met mijn 3mbit lijntje), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de livebox telkens minder en minder hoef te resetten, en telefonie word telkens stabieler
Ga zo door Orange
[ Voor 76% gewijzigd door Enfer op 24-04-2007 22:43 ]
Nee, dat klopt. Wat Laryx echter wel doet, is ten onrechte de software-updates van de Livebox erbij betrekken. Lekkere Loempia maakt daar overigens terecht een opmerking over.Problem? schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:38:
[...]
Laryx beweert toch ook helemaal niet dat er iets met de livebox aan de hand is?
Van de downgrades merk ik trouwens niets (ik met mijn 3mbit lijntje), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de livebox telkens minder en minder hoef te resetten, en telefonie word telkens stabieler
Ga zo door Orange![]()
Ik kan me voorstellen, dat je met een dergelijke snelheid (3Mb) weinig van downgrades merkt.
Ga (vooral niet) zo door, Orange!
En ze kunnen dergelijkse updates niet invoeren zonder gebruik te maken van de livebox?Decius5 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 01:19:
[...]
Nee, dat klopt. Wat Laryx echter wel doet, is ten onrechte de software-updates van de Livebox erbij betrekken. Lekkere Loempia maakt daar overigens terecht een opmerking over.
Ik kan me voorstellen, dat je met een dergelijke snelheid (3Mb) weinig van downgrades merkt.
Dit geeft de livebox aan:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19112 Kb
Afname Dichtbij : 22.2 (dB)
Ver weg : 5.7 (dB)
HEC-teller 158
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 23
ES-teller van 1 dag 0
Ik haal ongeveer rond de 1,94 Mb/s down en rond de 92 Kb/s up.. Is dit een beetje een goede snelheid of kan het op de een of andere manier sneller?
Aut viam inveniam aut faciam
alleen internet dan...
heb nu internetplusbellen van kpn...
*puke*
Er zitten in elk geval 2 Ethernet uitgangen op dat ding.Mx7733 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:08:
Ik heb een vraag waar ik niet uit kom, ook niet met zoeken. Kan ik een thuis netwerk maken met de livebox als router? Ik wil m'n laptop in de huiskamer gaan gebruiken, maar heb nog geen router, of toch wel... de livebox.
Nu nog even een aanvulling als antwoord op de vraag: ja, de Livebox is ook een router.P.C.Simonis schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:23:
[...]
Er zitten in elk geval 2 Ethernet uitgangen op dat ding.
Ik zie in de handleiding staan dat je 1 computer + een extra computer of laptop op de livebox kunt aansluiten dus dan zal het welLekkere Loempia schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:44:
[...]
Nu nog even een aanvulling als antwoord op de vraag: ja, de Livebox is ook een router.
[ Voor 6% gewijzigd door Rammstein op 25-04-2007 18:23 ]
Ik weet dat dit onderwerp al vaker voorbij is gekomen en ik heb dat ook allemaal gelezen. Toch kom ik er niet uit. Ik heb een vanochtend mn livebox binnengekregen voor mijn Orange ADSL Family pakket, maar heb er voor gekozen niet de draadloze versie te nemen. Dit omdat ik veel negatieve verhalen heb gehoord of de signaal sterkte van de livebox draadloos en omdat ik het gewoon zonde van me geld vind. Daarom heb ik vanochtend ook een sitecom wl-143 broadband router aangeschaft, die wil ik achter de livebox hangen als access-point zodat alle computers hier draadloos gebruik kunnen maken van mijn ADSL Family pakket van Orange. Maar ik krijg maar geen toegang tot internet, althans niet met die router ertussen. Ik ben nu namelijk direct aangesloten op de livebox dmv ethernet kabel. Ik heb de dhcp al uitgeschakeld in de router, en ook de ip en dns dynamisch gemaakt. Dat is wat ik heb gelezen in eerdere topics en posts, toch werkt het niet. Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer moet doen of wat ik fout doe.
Alvast bedankt.
P.S. Wat ook vreemd is, is dat ik (ook al rechtstreeks op de livebox aangesloten) ik niet in de livebox configuration kan komen via 192.168.1.1 (en ja dat is de standaard-gateway). Hij laadt hem op de een of andere manier niet.
Verwijderd
ook een optie, zelf een pcmcia kaart in de livebox plaatsen.
Nou ja ik heb het nooit gehad over een software update. Mocht dat het geval zijn dan hadden we dat allemaal kunnen zien. Wat geimpliceerd wordt hier is dat er een "update' aan de netwerk infranstructuur gedaan werd om de verbinding stabieler te maken. Ik trachte alleen mijn steentje bij te dragen door te vermelden dat ik nog niks merk van lager intrainen.Problem? schreef op woensdag 25 april 2007 @ 07:06:
[...]
En ze kunnen dergelijkse updates niet invoeren zonder gebruik te maken van de livebox?
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
[ Voor 97% gewijzigd door Rammstein op 25-04-2007 22:36 . Reden: opgelost ]
Het is ook een beetje speculeren. Dat is echt een groot minpunt van Orange: ze houden altijd hun mond over praktisch alles. Alsof ze veel geheimen te verbergen hebben. Dan kan niet op veel goeds duiden. Kijk bijvoorbeeld naar XS4ALL. Die geven op hun eigen site openlijk toe, als de helpdesk niet naar behoren presteert en hoe dat verbeterd wordt. Vervolgens wordt er weer gemeld, dat het verbeterd is. Het verbaasd mij niks, dat Orange altijd matig/onvoldoende scoort in het algemeen. Ik kijk echt uit naar glasvezel in mijn gebied en dan ben ik direct weg bij Orange.Laryx schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:18:
[...]
Nou ja ik heb het nooit gehad over een software update. Mocht dat het geval zijn dan hadden we dat allemaal kunnen zien. Wat geimpliceerd wordt hier is dat er een "update' aan de netwerk infranstructuur gedaan werd om de verbinding stabieler te maken. Ik trachte alleen mijn steentje bij te dragen door te vermelden dat ik nog niks merk van lager intrainen.
Het is zeker stabiel, maar voor de rest gaat (snelheid, service, communicatie) het wel meer en meer achteruit.
In het begin echter ook niet over de internetverbinding, maar de laatste week komt het vaker voor dat mijn 3.5MBit snelheid niet eens voor de helft gehaald wordt tussen pak 'm beet 19u en 23u.
In deze uren was mijn bestaande Lite nogal wat stabieler en sneller. Overigens buiten deze tijden loopt t allemaal wel met (wow) 427KB
Heb reeds een mail doen uitgaan, dan krijg je een vragenlijst waarop antwoord gegeven moet worden maar dit is naar ik mag aannemen geen probleem van de (omgehoesde) Livebox
Het is ook nog maar krap 1.5 maand dat Orange hier Family lage snelheid aanbiedt.
Hoop wel dat 't vlug omhoog geschroefd gaat worden.
Ook nog iets wat ik nergens terug vind is de ADSL standaard. Overal wel de 1 en de 5 maar alleen in het frans de 3. Laat ik die nu net hebben.
Meer mensen die het bovenstaande voorhebben?
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 12.2 (dB)
Ver weg : 4.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0
Groeten John
Ik heb zelf sinds dinsdag na veel vertraging en problemen ook Orange ADSL Family met Telefonie. Over de hele voortgang hiervan doe ik binnenkort nog een post hier.Chazzo schreef op donderdag 26 april 2007 @ 00:38:
Ik heb nu reeds een maand Orange Family en mag niet klagen over de telefonie diensten.
In het begin echter ook niet over de internetverbinding, maar de laatste week komt het vaker voor dat mijn 3.5MBit snelheid niet eens voor de helft gehaald wordt tussen pak 'm beet 19u en 23u.
In deze uren was mijn bestaande Lite nogal wat stabieler en sneller. Overigens buiten deze tijden loopt t allemaal wel met (wow) 427KB
Heb reeds een mail doen uitgaan, dan krijg je een vragenlijst waarop antwoord gegeven moet worden maar dit is naar ik mag aannemen geen probleem van de (omgehoesde) Livebox
Het is ook nog maar krap 1.5 maand dat Orange hier Family lage snelheid aanbiedt.
Hoop wel dat 't vlug omhoog geschroefd gaat worden.
Ook nog iets wat ik nergens terug vind is de ADSL standaard. Overal wel de 1 en de 5 maar alleen in het frans de 3. Laat ik die nu net hebben.
Meer mensen die het bovenstaande voorhebben?
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 12.2 (dB)
Ver weg : 4.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0
Groeten John
Ook ik heb bovenstaande ADSL-standaard erin staan. Een 3 ipv een 1 of 5.
Heeft dit niet te maken op de beschikbaarheid en maximale snelheid van je verbinding?
Ik kan namelijk ook maar max 4mbit down en 1mbit up krijgen hier, en heb dus ongeveer dezelfde waarden in de LiveBox staan als Chazzo....
Ik had last van wegvallende verbindingen, vastlopende livebox en telefonie die het vaak niet deed.
Nu kwam ik er achter dat er op de analoge lijn ook erg veel ruis zat.
Alle kabels en aansluitingen vernieuwd. Geen effect
Kpn gebeld, lijn laten doormeten. Die konden ook zien dat er te veel storing was.
Hebben ze een monteur gestuurd. Deze heeft mijn adsl signaal op het andere aderpaar gezet.
Sindsdien werkt het bijna weer perfect. Goede intrain waardes (17 / 1 Mbit) en een
stabiele verbinding.
Enige waar ik nog een beetje last van heb is dat de livebox zich verslikt op
torrents, ondanks dat ik het aantal verbindingen drastisch heb teruggebracht.
Met de eerste firmware versies nooit problemen mee gehad.
Maar aangezien er nu toch usenet is, vind ik dat niet erg storend.
Al met al ben ik weer de tevreden klant die ik in het begin ook was
Enige minpunt is dat je bij de orange helpdesk moeilijk verder komt met dit soort
problemen.
Als ik de verbinding verbreek van de livebox, kan de Linksys dan gelijk verbinden of moet ik toch wachten tot de DHCP lease op de server is verlopen?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Heb een WAG200G staan en dat kan wel. Na aansluiten krijgt hij direct een release. Het wachten ihoeft niet meer.SeatRider schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:07:
Ik overweeg de livebox en mijn oude WRT54 in te ruilen voor een Linksys WAG200G. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze gateway?
Als ik de verbinding verbreek van de livebox, kan de Linksys dan gelijk verbinden of moet ik toch wachten tot de DHCP lease op de server is verlopen?
(en ik train sinds maandje of 2 ipv bijna 21mbit op maar 12mbit in
[ Voor 66% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-04-2007 13:39 ]
Reset-knop onderop de Livebox.TWeaKLeGeND schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:38:
Ik ben mijn livebox admin wachtwoord vergeten, hoe los ik dit op?
(en ik train sinds maandje of 2 ipv bijna 21mbit op maar 12mbit inEens in de 2 weken ongeveer ook last van dat alles dood is en dat ik stekker eruit/erin moet doen. Bellen om te laten doormeten etc dan maar? zit op 300m van centrale.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14156 Kb
Afname Dichtbij : 22.7 (dB)
HEC-teller 30440
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1639
ES-teller van 1 dag 0
Zijn de bovenstaande waardes normaal?(CRC fouten en HEC teller).
Google:
HEC teller:
Header Error Correction: aantal IP-packets waarvan de header niet OK was.
CRC fouten:
Errored Seconds : tijdens hoeveel seconden in de laatste 15 minuten of 1 dag zijn er fouten opgetreden in het ADSL verkeer. Cycle Redundancy Code: 'fouten' in het algemeen in het ADSL verkeer. Wordt bepaald per verbinding (dus in feite per reboot van je Livebox)
Verwijderd
Hoe lang heeft het bij jullie na bestelling via de website geduurd tot de dienst (telefoon en internet) bij jullie thuis actief was?
Ik moet het namelijk goed timen met de afsluiting van mijn huidige abonnement (Concepts ICT

Verwijderd
Verwijderd
192.168.1.2 bedoel jeLekkere Loempia schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:40:
Zet de sitecom router eens op 192.168.2.1. Doet wonderen
Verwijderd
1. de router die aangesloten is op de livebox ip adres 192.168.1.2 toewijzenMurderer schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:48:
Tweakers,
Ik weet dat dit onderwerp al vaker voorbij is gekomen en ik heb dat ook allemaal gelezen. Toch kom ik er niet uit. Ik heb een vanochtend mn livebox binnengekregen voor mijn Orange ADSL Family pakket, maar heb er voor gekozen niet de draadloze versie te nemen. Dit omdat ik veel negatieve verhalen heb gehoord of de signaal sterkte van de livebox draadloos en omdat ik het gewoon zonde van me geld vind. Daarom heb ik vanochtend ook een sitecom wl-143 broadband router aangeschaft, die wil ik achter de livebox hangen als access-point zodat alle computers hier draadloos gebruik kunnen maken van mijn ADSL Family pakket van Orange. Maar ik krijg maar geen toegang tot internet, althans niet met die router ertussen. Ik ben nu namelijk direct aangesloten op de livebox dmv ethernet kabel. Ik heb de dhcp al uitgeschakeld in de router, en ook de ip en dns dynamisch gemaakt. Dat is wat ik heb gelezen in eerdere topics en posts, toch werkt het niet. Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer moet doen of wat ik fout doe.
Alvast bedankt.
P.S. Wat ook vreemd is, is dat ik (ook al rechtstreeks op de livebox aangesloten) ik niet in de livebox configuration kan komen via 192.168.1.1 (en ja dat is de standaard-gateway). Hij laadt hem op de een of andere manier niet.
2. ip adres naar de livebox zet je op 192.168.1.51 (dus buiten de DHCP range van de livebox)
3. je moet upnp uitzetten dat is een irritante feature die poorten op eigen inzicht sluit enzo, gaf bij mij iig problemen
4. WPA of WEP key en eventueel mac filter controleren
5. firewall van de extra router uitschakelen, zit immers al op de livebox dus en dubbel is alleen maar lastig met poort forwards enzo
doe dat en het werkt feilloos
Verwijderd
dat doet laryx helemaal niet, hij heeft het over één update niet één livbox updateDecius5 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 01:19:
[...]
Nee, dat klopt. Wat Laryx echter wel doet, is ten onrechte de software-updates van de Livebox erbij betrekken. Lekkere Loempia maakt daar overigens terecht een opmerking over.

Helemaal gelijk heb jeVerwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:31:
[...]
192.168.1.2 bedoel jedan zitten ze beiden in hetzelfde subnet en kan je zowel in de livebox komen als ook de router die je aan de livebox hebt aangesloten. wel zo handig
Dit topic is gesloten.