[Concepts-ICT] 24mbit voor €24,95; adders?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 25.976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 20:00

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Op Internetten.nl ben ik pasgeleden een aanbod tegengekomen van Concepts-ICT. Het gaat over een ADSL2+-verbinding met de volgende specs:

Downstream: 24000 Kbit/sec.
Upstream: 1280 Kbit/sec.
Download limiet per maand: Onbeperkt
Upload limiet per maand: Onbeperkt
Abonnementkosten per maand: € 24,95, eerste 4 maanden gratis
Aansluitkosten: € 0,00
"Nu een ethernet modem gratis ! Ook na het 1e jaar blijft uw abonnementsprijs € 24,95. Exclusieve aanbieding via deze site!"

Let op, deze topicstart is vrij oud en daarom kan er nog 29,95 per maand staan, dit is inmiddels 24,95!

Dit is dus een full open adsl2+-verbinding voor €24,95 per maand, ook na het eerste jaar. Ik vond dit heel moeilijk om te geloven aangezien op de site van Concepts-ICT de verbinding veel duurder is! (€ 89,95 en 75 euro aansluitkosten).
Ik heb toen gezocht hier op GoT naar ervaringen; die lijken goed. Althans.. de weinige die er zijn: Concepts ICT ervaringen . Aangezien ik niets kon vinden over deze actie heb ik een e-mail gestuurd naar de helpdesk. Deze antwoorden zeer snel, vaak binnen een half uur. Ik quote een aantal dingen uit deze mailwisseling (ik geloof wel een mailtje of 10 per kant)
Indien u via internetten.nl het 24 Mbit/s abonnement besteld, dan bedragen
de maandelijkse abonnementskosten daadwerkelijk € 29,95.
Dit geldt ook voor een eventueel tweede, derde, vierde, e.d. contractsjaar.

Wij doen deze aanbieding alleen via internetten.nl en dit tarief is zo
scherp aangezien we veel aanmeldingen via internetten.nl binnen krijgen,
m.a.w. internetten.nl zorgt voor een heleboel nieuwe klanten en daar worden
zij en ook de klanten die via internetten.nl bestellen voor beloond.
Op websites als internetten.nl en adslwinkel.nl bieden wij ADSL verbindingen aan die wij of zelf niet aanbieden of zelf voor een hoger bedrag verkopen.
De gedachtegang hierachter is dat deze websites heel veel bezoekers trekken en dus ook een heleboel nieuwe klanten opleveren indien wij een interessante acties hebben lopen.
De aanbieding zou dus alleen via internetten.nl lopen. Ze verdienen dus wel gigantisch op mensen die via hun site een verbinding nemen. Ik was toen wel benieuwd naar andere specs van de verbinding. Je krijgt standaard een dynamisch ip-adres, maar je kan een vast aanvragen. De FUP is volgens de medewerker coulant en volgens een voorbeeld van hem waren er meerdere gebruikers die 15 gig per dag downloaden (15x28 = 420 gig per maand) en die geen problemen hiermee hebben ondervonden. Mochten er problemen zijn wordt er eerst contact opgenomen met de klant.
Toen vroeg ik me af (aangezien ik bij planet zit en port 25 wordt geblocked) of er poorten werden geblokkeerd. De reactie was: "Poort 25 wordt standaard geblocked, echter als er een vast IP-adres wordt afgenomen dan staat deze poort open.". Dit lijkt me dus ook geen probleem.

Uiteraard vroeg ik mij ook af hoe hoog de retentie van de binaries was; we zijn tenslotte Nederlanders en zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rij. De reactie was:
Op dit moment zijn we druk bezig met het opnieuw inrichten van onze news server.
De hardware is al geplaatst, echter zijn we nu nog de laatste hand aan het leggen op de configuratie van onze news server.

De verwachting is dat in maart 2007 onze news server weer online gaat en er binairies aangeboden zullen worden.
De retentie tijd kan ik u op dit moment dus ook niet vertellen.
Ik vroeg toen nog om nadere kosten afgezien van de vaste kosten van ~9 euro voor kpn (de lijn). Ik vroeg me ook af of ik kostenloos mocht downgraden mocht een hoog abonnement instabiel zijn.
Indien het 24 Mbit/s abonnement op uw locatie niet leverbaar blijkt te zijn of niet stabiel blijkt te draaien, dan zullen wij i.o.m. u de snelheid aanpassen.
U zult dan een nieuw aanbod van ons krijgen (tegen dezelfde kosten als het 24 Mbit/s abonnement) en u betaalt dan geen downgradekosten.
Ik vroeg dit met name omdat ik ~1500 meter van de centrale zit en ik dus bijna zeker weet dat ik de 24mbit niet ga halen over adsl2+. De upload van dit abonnement is 1,2 mbit/s wat sneller is dan de meeste andere abonnementen. Aangezien ik thuis zelf een server draai kan ik die upload goed gebruiken. Aangezien alle abonnementen (5, 10, 12, 16, 24mbit) even duur zijn, probeer je toch een zo hoog mogelijke snelheid te nemen.

Het klinkt allemaal heel aannemelijk, maar toch kan ik me maar niet over het punt heenzetten dat het allemaal zo goedkoop is. Ik verwacht dat er ergens een adder zit, maar ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn. Iemand een idee?

Op internetten.nl is een actie te vinden voor €24,95 per maand!
http://www.internetten.nl..._detail.asp?pakketid=3537

LET OP: Zeg niet eerst je contract op. Sluit via adslwinkel of internetten.nl een contract af, en concepts zorgt voor de rest. Zeg dus niet los je internetverbinding op!
M-co in "\[Concepts-ICT] 24mbit voor €29,95; adder..."
Tegenspraak :o
Tweak15KW in "\[Concepts-ICT] 24mbit voor €24,95; adders?"

Webadmins van modems
Copperjet 1616-2P: http://172.19.3.1/
Eminent dsurf 4206: http://192.168.1.1/

[ Voor 5% gewijzigd door krvabo op 10-03-2008 17:53 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 16:28
Mijn ouders hebben via www.breedbandshop.nl (dochter van adslwinkel.nl) een 6mbit abbo via concepts ict. Wij hebben nog geen adders kunnen ontdekken. Alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik ken deze actie niet, maar ik weet wel dat veel Tweakers de actie van TweakDSL besteld hebben (in ieder geval véél ex-Demon klanten). Prima service (behalve als je de mail- en webaccounts wilt gebruiken, daar kan je even op wachten), goede nieuwsgroepen (30 dagen retentie ongeveer op de meeste binary-groepen) en een prijs die zelfs nog onder die van Concepts ligt (499,- voor een 2-jarig WideOpen abonnement, dus net iets meer dan 20 euro per maand).

Het kan dus prima, een abonnement aanbieden voor deze prijs!

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 23:23
Is deze prijs incl kpn lijnhuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-04 21:25

StratoFarmer

Anke :*

ze hebben een traditie bij concepts-ict ow trouwe klanten geen prijsverlagingen te geven en alleen maar te werken met aanbiedingen voor nieuwe aansluitingen. Zo was het drie jaar geleden ook al.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86718

is die newsserver van Concepts-ICT goed? En haal je altijd die 24mbit of ligt dat hoe ver je van de centrale zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Anoniem: 86718 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:04:
haal je altijd die 24mbit of ligt dat hoe ver je van de centrale zit?
Als je weet dat dit een criterium is, denk je dat het bij hun dan anders is als bij andere partijen?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
[BoSS] schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:49:
Ik ken deze actie niet, maar ik weet wel dat veel Tweakers de actie van TweakDSL besteld hebben (in ieder geval véél ex-Demon klanten). Prima service (behalve als je de mail- en webaccounts wilt gebruiken, daar kan je even op wachten), goede nieuwsgroepen (30 dagen retentie ongeveer op de meeste binary-groepen) en een prijs die zelfs nog onder die van Concepts ligt (499,- voor een 2-jarig WideOpen abonnement, dus net iets meer dan 20 euro per maand).

Daar moet ik je toch even verbeteren, deze ligt op 50 dagen retentie supported en 80 dagen unsupported. Bij TweakDSL dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:12
[BoSS] schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:49:

Als je Concepts-ICT voorstelt het bedrag in 1x te betalen, zal het me niets verbazen dat ze er ook wel 499 van willen maken, aangezien dit voor hen gewoon veel meer financiële zekerheid bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 23:23
is dit nu wel of niet incl kpn lijnhuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Je hebt hiervoor een vaste lijn nodig van KPN, als je besluit de lijn op te zeggen betaal je €9,40/m aan concepts-ict, dan nemen zij je lijn over. Maar dan kun je natuurlijk netzogoed een belbudget nemen a €9 euro per maand. Dit is bij elke ADSL-provider zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 12:32
Ik heb toevallig eind januari een andere variant genomen van Concepts ICT, namelijk 12MBit down / 1 MBit up ADSL2+ verbinding. Hiervoor betaal ik 25,- per maand (+ 9,97 aan KPN voor een budgetbellen lijn).

Ik gebruik het nu net een week, en de snelheid is goed. Ik haal met speedtest.nl tussen de 1350 en 1440 kb/sec download gemiddeld, en upload ook rond de 98 kb. Ik heb alleen nu 2x gehad dat het modem zichzelf resette. Dat is wel ff irritant, maar na een minuut is de verbinding weer online.

Ik denk dus niet dat er addertjes onder het gras zitten; bij mij bevalt deze provider me tot zover prima. Als ze in januari ook deze aanbieding van 24MBit zouden hebben gehad, had ik deze genomen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

krvabo schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:24:
Het klinkt allemaal heel aannemelijk, maar toch kan ik me maar niet over het punt heenzetten dat het allemaal zo goedkoop is. Ik verwacht dat er ergens een adder zit, maar ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn. Iemand een idee?
Bij orange betaal je 24.95 voor ongeveer dezelde snelheden per maand. wel geen vast modem.
Dus zo heel onwaarschijnlijk goedkoop is het ook weer niet lijkt me

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
StratoFarmer schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:58:
ze hebben een traditie bij concepts-ict om trouwe klanten geen prijsverlagingen te geven en alleen maar te werken met aanbiedingen voor nieuwe aansluitingen. Zo was het drie jaar geleden ook al.
Dat is dan denk ik ook de reden dat de prijzen op hun site nog zo hoog zijn.
heuveltje schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:04:
[...]

Bij orange betaal je 24.95 voor ongeveer dezelde snelheden per maand. wel geen vast modem.
Dus zo heel onwaarschijnlijk goedkoop is het ook weer niet lijkt me
Het ging me ook niet echt om de prijs aangezien er inderdaad meerdere 20mbit-abo's zijn voor rond de 25 euro per maand. Het ging me meer om het gigantische prijsverschil tussen hun site en de aanbieding :P
Ik heb het abonnement overigens gisteren aangevraagd en ik merk het dus vanzelf wel denk ik. Dan zal ik het ook uiteraard laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 17:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Laat het idd weten, want ik vind hem ook erg interessant.
Ben benieuwd hoe ie bevalt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 00:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb gisterenavond ook deze aanbieding aangevraagd voor mijn nieuwe huis waar ik sinds 2 dagen de sleutels van heb en we nu bezig zijn met verbouwen :)
Ik hoop maar dat het allemaal een beetje positief verloopt.
Zodra alles werkt zal ik wel een korte update hier plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Vandaag is mijn modem binnengekomen.
Ik heb hem natuurlijk meteen even aangesloten om te configgen. Daarvoor moet je je subnetmask aanpassen naar 255.255.0.0 en je ip naar 172.13.3.2. dan kun je naar http://172.13.3.1 gaan en dat alles aanpassen naar een handig subnet en ip. Op het bijgeleverde papier staat dat het modem een copperjet 816-2p is, maar op de admin staat bij de firmware 1616-2P! Achja, zolang het maar werkt. :P

Over het ADSLgedeelte kan ik nog weinig zeggen, want die wordt als het goed is pas maandag opgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Kickje..
Vandaag is dan eindelijk mijn adsl écht opgeleverd. Maandag werd mijn oude (adsl1-) signaal van de lijn gehaald, en vandaag (woendag) werd het ADSL2+-signaal er opgezet. De lijn is verder wel stabiel, geen probleem, maar ik haal maar 800kb/s dus ik denk dat ik op het adsl1-abo van 12mbit ben gezet. Ook in mijn modem staat dat ik verbonden ben via ADSL1... erg raar. Ik hoop dat het snel goedkomt.

Ik wil wel zeggen dat de concepts-ict helpdesk erg snel is en goede kennis van zaken heeft. Als je belt ben je meteen, of na maximaal 2 minuten, aan de beurt. En dit is de gehele dag door, van half 9 in de ochtend tot 9 uur in de avond. En ook geen 0900-nummer, maar een 076 (breda) dus weinig kosten. Mailen gaat ook snel. Ze hebben echt verstand van zaken en vragen niet aan je wat een WAN-adres is ;) Tot nu toe prima bevallen, maar ik hoop nog wel dat ik dan binnenkort toch wel die hoge snelheden ga halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
krvabo schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:42:
Op het bijgeleverde papier staat dat het modem een copperjet 816-2p is, maar op de admin staat bij de firmware 1616-2P! Achja, zolang het maar werkt. :P
Mijn ouders hebben wel een 816-2p gekregen. Staat op papiertje en in de config kon ik niks vinden voor VoIP. :(
Ik heb ze namelijk online gedaan via een speedtouch780WL en een 1616-2p zou voor mij een leuke ATA zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
trolleystad schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:35:
[...]

Mijn ouders hebben wel een 816-2p gekregen. Staat op papiertje en in de config kon ik niks vinden voor VoIP. :(
Als je niets kon vinden over VoIP dan zul je inderdaad wel een 816-2p gekregen hebben. De 1616-2p ziet er hetzelfde uit maar heeft wel een extra memchip en andere firmware. De mijne heet op het papiertje 816-2p, maar in de config en op het stickertje onderop staat dat het een 1616-2p is. Ik heb ook wel gewoon instellingen voor VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ach ja. Helaas. Niks aan te doen. M'n ouders hebben vorig weekend 1x een storing gehad. Modem kreeg geen IP meer. Zelf had ik een uur later bij speedlinq hetzelfde. Maar bij beide providers was het binnen een uurtje opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:59
Haha, ik ben dus juist bij Concepts weggegaan en overgestapt naar TweakDSL.
Niet omdat Concepts slecht is, heb in 3 jaar tijd maar weinig tot geen problemen ondervonden met mijn verbinding.

Alleen de informatie voorziening is bij Concepts gewoon uitermate slecht. Geen meldingen van gepland onderhoud of iets dergelijks.
Indertijd sloot ik een 8 mbit abonnement af voor ik meen toen nog 79 euro/maand. Een maand later was de prijs verlaagd naar 64,95/maand of zoiets, maar mooi dat ik een heel jaar lang 79 euro mocht betalen. Na een jaar mocht ik inderdaad ook 64,95 gaan betalen, maar weer niet al te veel later werd het 54,95 en jawel .... ik mocht dat jaar weer vrolijk 64,95 door betalen.
Beetje vreemd, maar goed het schijnt een soort jaarcontract te zijn wat je telkens afsluit, dus vooruit dan maar.

Nu lees ik opeens dit weer. Voor 29,95/maand had ik graag een ADSL2+ 24mbit lijntje gehad (dat heb ik nu dus bij TweakDSL).
Maar op hun eigen site is hier inderdaad niets over te vinden, daar is het 79 of 89 euro of zoiets. Precies zoals heirboven ook al wordt gezegd, ze doen erg weinig voor trouwe klanten imho.

Maar, zoals gezegd, de verbinding was altijd prima, dus ik denk dat jullie overstappers wel een goede keuze hebben gemaakt (net zoals het voor mij een goede keuze was om naar TweakDSL te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 00:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Gisteren de brief van Concepts binnen gekregen dat alles opgeleverd was.
De Speedtouch 546 die we al hadden aangesloten had ook al een link :D
Alleen werkte het nog niet :(
Dus moest even naar huis(ouderlijkhuis :P) om even nieuwe firmware en de config tool van Alcatel/Thomson te downloaden. Toen deed die het daarna perfect :D
Ingetraind op bijn 24 Mbit, en upload ook op 1,2 Mbit :)
Downloadtest ging met een gemiddelde(100MB bin file) van 2.1 MB/s.
Upload ging met zo'n 120 a 130 KB/s :)

Nou het verhuizen kan dus nu beginnen dacht ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175148

Ook ik heb sinds korte tijd ADSL2 via Concepts en ben er zeker over te spreken. Ben nog niet enorm veel ermee bezig geweest (verbouwing), maar vooralsnog ziet het er goed uit. De onderstaande qoute trok mijn aandacht:
krvabo schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:24:
Uiteraard vroeg ik mij ook af hoe hoog de retentie van de binaries was; we zijn tenslotte Nederlanders en zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rij. De reactie was:
@krvabo: Heb jij al meer nieuws omtrent de newsserver van concpets. Ik zit er nl. over te denken om evt een account bij eweka te nemen, maar wellicht dat dit dus helemaal niet hoeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Hm ik heb nog niets gehoord, maar ze zouden dus deze maand hun binariesserver online brengen. Ik neem aan dat ze dan wel een vermelding op de homepagina maken. Ik zit zelf ook te denken aan een account bij XSnews of eweka :P
Bij mij werkt nu ook eindelijk alles.. Ik moest zelf nog ADSL2+-firmware op mijn modem gooien. Het modem trainde steeds in op ADSL1. Ik haal jammergenoeg maar 1.53MB/s wat een grove 15-16mbit is. Ik hoopte zelf dat ik wat hoger had kunnen halen :') Maargoed, ik zit dan ook op 1500+ meter van de centrale en de upload is toch nog 118kb/s dus dat is wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krvabo, welke firmware heb je gebruikt om up te graden? Ik heb op dit moment CJT1616-2P v6.02sr4 (Annex A of B, kan ik niet achterhalen).
Ik kan nu geen VoIP instellingen wijzigen en ik denk dat ik binnenkort er toch eens mee aan de slag ga. Ik neem aan dat ik dan v6.10sr1 ADSL2+ moet gaan gebruiken, alleen vraag ik me af of je nu A of B nodig hebt.

Firmware
VoATM:
CJT1616-2P v6.02sr4 ADSL2+ Annex A
CJT1616-2P v6.02sr4 ADSL2+ Annex B
CJT1616-2P v6.10sr1 ADSL2+ Annex A
CJT1616-2P v6.10sr1 ADSL2+ Annex B

VoIP:
CJT1616-2P v6.10sr1 ADSL2+ Annex A
CJT1616-2P v6.10sr1 ADSL2+ Annex B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ik heb er zelf annex A opgegooid. Dat was zelf ook een gokje, maar de oude had ook alleen annex A. Download voor de zekerheid ook even je oude firmware voor als het fout mocht gaan :P

Maar werkt prima hoor. ik heb dus VoIP CJT1616-2P v6.10sr1 ADSL2+ Annex A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dank je. Zal het morgen eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 10:51
Anoniem: 175148 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:49:
@krvabo: Heb jij al meer nieuws omtrent de newsserver van concpets. Ik zit er nl. over te denken om evt een account bij eweka te nemen, maar wellicht dat dit dus helemaal niet hoeft.....
Je kan het natuurlijk gewoon uitproberen, volgens internetten.nl: NEWS.CONCEPTS.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, heb ik voor zowel de newsserver als firmware upgraden nog geen tijd gehad (druk druk met werk).

Wat betreft de newsserver, moet nog even een nieuwe client uitzoeken (had usenetjunkie, waar ik zeer tevreden over was, maar helaas zijn zij gestopt,, moet dus ook daar nog mee aan de slag......nog tips, voor een nieuwe client?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

heb net de aanvraag de deur uit gedaan. zal een per day/event log hier blijven updaten..
28-3 : adsl 2+ 24 mbit lijn over kpn analoog aanvraag via internetten.nl
28-3 : aanvraagbevestiging binnen

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
Mooi, ik zit ook nog te twijfelen of ik het nou wel/niet zou doen. Het is iig een hele vooruit gang met wat ik nu heb; @home soms ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

Nu bij adslwinkel voor 27,50 per maand:
http://www.adslwinkel.nl/...Location=Compare&id=41053

Zit te twijfelen tussen de 20 mbit abbo's van Concepts, Orange en Speedlinq.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 201678 op 01-04-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Let wel: een vast IP-adres moet je wel los aanvragen. Telefoontje naar de helpdesk (tegen normaal tarief) waarbij je je postcode + huisnummer opgeeft is voldoende. Na een kwartier heb je dan een vast ip-adres :)

Ik heb gisteren de factuur binnengehad van de eerste maand.
Periode 12-03-07 t/m 31-03-07: €16,25
Periode april: €25,19 (vooruitbetalen)

Ik betaal als ik dit goed begrijp dus maar €25,19 per maand :? Wel netjes dat je niet voor dagen hoeft te betalen als je er geen gebruik van kon maken :)

Ik heb nu ook mijn modem (copperjet 1616-2p) eindelijk goed werkend. Hij bleef de connectie verbreken of opnieuw opstarten. Dat kwam omdat ik er zelf firmware op heb geflashed en het modem dus niet meer in bridge wou met een Quick Start (suggestie van de helpdesk). Uiteindelijk heb ik dus de handleiding er maar bijgepakt en kijken hoe ik hem in bridge kon krijgen.
Ga bij System > WAN connections. Verwijder daar degene die er staat en maar een nieuwe bridged connectie aan.(Bridged to the bridge oid). Die staat standaard geloof ik goed qua settings. Zet daarna de DHCP-server uit, ga naar save config en restart daarna je modem.

Als het goed is heb je nu maximaal 3 uur geen internet, maar wel ADSL-connectie. Dat komt omdat het MAC-adres van je modem nog gestored is en niet die van je NIC van je router(-pc). Bij mij werkte het echter weer binnen 3 kwartier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

krvabo schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:58:
Kickje..
Vandaag is dan eindelijk mijn adsl écht opgeleverd. Maandag werd mijn oude (adsl1-) signaal van de lijn gehaald, en vandaag (woendag) werd het ADSL2+-signaal er opgezet. De lijn is verder wel stabiel, geen probleem, maar ik haal maar 800kb/s dus ik denk dat ik op het adsl1-abo van 12mbit ben gezet. Ook in mijn modem staat dat ik verbonden ben via ADSL1... erg raar. Ik hoop dat het snel goedkomt.
ADSL1 gaat maar tot 8Mbit en gezien je snelheid zit je nog op ADSL1 ipv 2+.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het erop gewaagd, en vandaag het abbo voor 27,50 per maand besteld. Wel jammer van die 75 euro aan afsluitkosten als je weer wilt weggaan, maar laten we hopen dat dit niet hoeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
WooK schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:21:
[...]

ADSL1 gaat maar tot 8Mbit en gezien je snelheid zit je nog op ADSL1 ipv 2+.
Zat :P Lees latere replies :)
Nieuwe firmware loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
@ Krvabo weet jij al hoe het zit met de newsgroups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021

Captain_Duck

domme eend

Dit is een verdomd aantrekkelijk aanbod, 27.50 voor 24000/1280, dat is een fantastich mooi aanbod.

Ik zit nu bij northnets, een kleine kabel ISP die wel synchrone upload heeft (account van 3072/3072), maar voor 24mb download + usenet wil ik wel een stapje omlaag in upload doen :). Bovendien is de ISP de laatste tijd vreselijk veel down. Zit soms hele middagen en avonden zonder internet :(

Anyway, ik wacht met smart af over reacties als usenet goed is of niet, en met welke snelheden je er van kunt downloaden. De volledige 24mb zou echt te gek zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door Captain_Duck op 02-04-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Laatst online: 02-12-2021
Anoniem: 201678 schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:57:
Nu bij adslwinkel voor 27,50 per maand:
http://www.adslwinkel.nl/...Location=Compare&id=41053

Zit te twijfelen tussen de 20 mbit abbo's van Concepts, Orange en Speedlinq.
Goed dat ik dit nog snel even las, scheelt toch weer 2,50 per maand (Hollanders). Ik had via hun helpdesk begrepen dat de retentie nu 3-4 dagen is en je 8 lijntjes van 1 Mbit mag openen. Hoop dat de lijn snel komt, heb genoeg van Orange (na annulering van mijn opzegging alsnog afgesloten, omdat "het systeem" dit heeft besloten) en Speedlinq (aanvraagbevestigingsmail zegt niets, ik stond niet in "het systeem").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Zelf ook de stap gewaagd, en vorige week vrijdag 24/1 aangevraagd bij Concepts ICT.

Zit nu bij Demon(over BBNED) erg tevreden, en betaal 25 euro voor 6/1. Echter overgenomen door XS4all, en een aanbod gekregen voor 39,95...Ik ben dus weg..Twijfelde tussen tweakdsl, en concepts. Concepts had echter de beste aanbieding. Ook de ervaringen van gebruikers waren vooral positief. En ook ken ik uit de hosting wereld, goede verhalen over dit bedrijf.

Mijn ervaringen:

Aanvraag: Vrijdag 30-3 via adslwinkel(27,50 voor 24/1 +gratis 1616 modem en gratis aansluitkosten)

maandag gemailt naar concepts om te vragen of alles binnen was. Reactie paar uur later, dat het goed was:)

Dinsdag 3-4: brief van Concepts met de stappen die komen gaan, en in welke fase ik nu zit. Ook bevestiging van bedrag etc

Woensdag 4-4 : Modem al ontvangen

Echter ik heb de migratie aangevraagd per 23 april. Dus wellicht kon het sneller. Maar tot dusver duidelijk communicatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678 schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:25:
Heb het erop gewaagd, en vandaag het abbo voor 27,50 per maand besteld. Wel jammer van die 75 euro aan afsluitkosten als je weer wilt weggaan, maar laten we hopen dat dit niet hoeft ;)
Dat is volgens mij bij elke BBNED aanbieder het geval..Wanneer je op het netwerk van BBNED blijft betaal je deze kosten niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waar op http://concepts.nl/ staan die afsluitkosten vermeld? Ik kan ze nergens vinden. Ook kom ik alleen 1 mbit/s upstream tegen, geen 1280 kbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203390

Ook wij hebben concepts aangevraagd op zondag 25 maart 2007 via adslwinkel.

28 maart 2007 overgezet, foutje van BBNED woensdag 3 april 2007 modem ontvangen.

Gelukkig dat het zyxel modem van demon het pakte anders hadden we 7 dagen geen verbinding gehad.

al met al een zeer snelle provider.verder nog geen klachten over concepts,goede helpdesk vriendelijke mensen daar.

Hopen dat het ook zo blijft ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krvabo schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:17:
Ik heb er zelf annex A opgegooid. Dat was zelf ook een gokje, maar de oude had ook alleen annex A. Download voor de zekerheid ook even je oude firmware voor als het fout mocht gaan :P

Maar werkt prima hoor. ik heb dus VoIP CJT1616-2P v6.10sr1 ADSL2+ Annex A :)
Hoi, net de modem geprobeerd, op mijn 'oude' adsl 1 lijn, via Demon, en ook dat werkt gewoon...Echter ik kan geen VOIP settings wijzigen.

Wanneer ik nu upgrade naar de nieuwe firmware, hoef ik dan niet bang te zijn dat tzt Concepts ICT niet meer werkt op mijn 1616?

Verder, de uitgang van modem naar de pc moet een CROSS cable zijn. Een 'normale' ethernet kabel werkt niet. Echter, wanneer ik de ethernet kabel aan mijn linksys WRT54G hang, werkt het wel...

Mijn vraag is, is het ook beter om van modem-->router een crosscable te gebruiken? Of kan ik net zo goed een normale ethernetkabel gebruiken? Erg raar dus

Modem->ethernetkabel-->pc werkt NIET
modem->cross->pc werkt WEL(staat ook in boekje)
modem->ethernetkabel->linksys-->etherkabel->pc werkt WEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbakkus

bigbakkus

Moehoehoe

bigbakkus schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:50:
heb net de aanvraag de deur uit gedaan. zal een per day/event log hier blijven updaten..
28-3 : adsl 2+ 24 mbit lijn over kpn analoog aanvraag via internetten.nl
28-3 : aanvraagbevestiging binnen
*Update
30-03 : brief binnen met status vermeldingen, en overzicht van te nemen acties van hun kant
03-04 : modem binnen, nergens voor hoeven tekenen
04-04 : telefonisch contact, wordt 09-04 opgeleverd.

weet iemand of je een vast ip kunt aanvragen voordat ie opgeleverd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 214909 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:27:
Mijn vraag is, is het ook beter om van modem-->router een crosscable te gebruiken? Of kan ik net zo goed een normale ethernetkabel gebruiken? Erg raar dus
Als het werkt dan werkt het. :)
Moderne switches/routers kunnen automatisch van normale kabels een cross kabel maken en omgekeerd indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Olaf van der Spek schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:37:
[...]

Als het werkt dan werkt het. :)
Moderne switches/routers kunnen automatisch van normale kabels een cross kabel maken en omgekeerd indien nodig.
Duidelijk! Dat scheelt een hoop werk :) IS nl een erg lange kabel, en trek liever geen nieuwe:)

Hopelijk kan ik ook nieuwe firmware erop zetten zonder dat concepts niet meer werkt, en dan kan ik alvast SIP calls maken :D

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 214909 op 04-04-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 14:51
bigbakkus schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:34:
[...]
Je kunt een vast IP aanvragen, dit wordt dan gekoppeld aan het huisadres van de ADSL-aansluiting.
Het lijkt me dat dit ook moet kunnen voordat ie opgeleverd is.
Gewoon ff bellen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
fb_slim schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:28:
[...]

Goed dat ik dit nog snel even las, scheelt toch weer 2,50 per maand (Hollanders).
Maar wel 75 euro afsluitkosten :r extra. Dus pas na 2,5 jaar is het misschien goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Olaf van der Spek schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:47:
[...]

Maar wel 75 euro afsluitkosten :r extra. Dus pas na 2,5 jaar is het misschien goedkoper.
Bij Orange ben je bij afsluiten 12,50 kwijt omdat je de livebox terug moet sturen. Die moet je dus ook meenemen, maar 12,50 of 75 euri is inderdaad een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Olaf van der Spek schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:13:
Waar op http://concepts.nl/ staan die afsluitkosten vermeld? Ik kan ze nergens vinden. Ook kom ik alleen 1 mbit/s upstream tegen, geen 1280 kbit/s.
Het staat in de algemene voorwaarden; http://www.concepts.nl/nl...epts_ict_voorwaarden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat een rotstreek. Het zou verboden moeten worden.

Er staat trouwens ook: "5.4 De éénmalige kosten zullen bij aanvraag in rekening worden gebracht aan Klant.".
Zijn 'disconnectkosten' geen eenmalige kosten dan of zijn de voorwaarden met zichzelf in tegenspraak?

[ Voor 28% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-04-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Anoniem: 214909 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:27:
[...]

Wanneer ik nu upgrade naar de nieuwe firmware, hoef ik dan niet bang te zijn dat tzt Concepts ICT niet meer werkt op mijn 1616?

Ik kan je helaas geen antwoord geven op de firmwarevraag omdat ik dit nooit heb geprobeerd :+

Ik heb hier zelf truukjes uit moeten halen om het modem met een kabel te kunnen verbinden aan mijn routerpc. Als ik een crosscable kneep wilde het gewoon nooit werken, maar een straight wel. Ik heb zeker 8x geprobeerd opnieuw te knijpen. Uiteindelijk dus maar een straight cable van gemaakt en er een goedkoop 100mbit-switchje tussengezet van 15 euro. Dan met de bijgeleverde kabel het modem aan de switch gehangen, en de andere kant van de switch met een straight naar mijn routerpc :+

Die afsluitkosten zijn volgens mij inherent aan de BBned verbinding.. Al moet ik zeggen dat ik ze bij de algemene voorwaarden op internetten.nl niet heb zien staan. Ik heb er ook nooit voor getekend (nergens handtekening hoeven zetten) dus hoe ze me willen verplichten hiertoe :?

[edit] nu staat het ineens vrij groot op de pagina dat er afsluitkosten.. ik heb de algemene voorwaarden toen doorgelezen en niets kunnen vinden.
Ik zal trouwens de andere actie even in de OP zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door krvabo op 04-04-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
krvabo schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:03:
[edit] nu staat het ineens vrij groot op de pagina dat er afsluitkosten.. ik heb de algemene voorwaarden toen doorgelezen en niets kunnen vinden.
Op welke pagina staat het? Ik zag het alleen in de AV.

Ah, als je op Meer Info klikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-04-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krvabo schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:03:
[...]

Ik kan je helaas geen antwoord geven op de firmwarevraag omdat ik dit nooit heb geprobeerd :+
Okee, dus je maakt nog geen SIP calls via de modem...Wel dan zit er weinig anders op dan het gewoon te proberen voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbakkus

bigbakkus

Moehoehoe

bigbakkus schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:34:
[...]

*Update
30-03 : brief binnen met status vermeldingen, en overzicht van te nemen acties van hun kant
03-04 : modem binnen, nergens voor hoeven tekenen
04-04 : telefonisch contact, wordt 09-04 opgeleverd.

update #2
04-04 : firmware geflashed naar voip ipv voatm, nog geen adsl signaal
05-05 : modem toch maar weer eens aangesloten, adsl lampje begint te knipperen !
05-05 : adsl geleverd. werkend, 1500 kbyte down, 100(+eenbeetje) up. prima dus.

vast ip adres volgende week aanvragen, ivm aangegeven leveringsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bigbakkus schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:36:
[...]

update #2
04-04 : firmware geflashed naar voip ipv voatm, nog geen adsl signaal
05-05 : modem toch maar weer eens aangesloten, adsl lampje begint te knipperen !
05-05 : adsl geleverd. werkend, 1500 kbyte down, 100(+eenbeetje) up. prima dus.

vast ip adres volgende week aanvragen, ivm aangegeven leveringsdatum.
Had je nog geen ADSL? Mij werd aangeraden omdat ik al ADSL had, de opleverdatum zo'n 3 weken vooruit te zetten...Ik ga dus pas 23-4 om :-( ALs ik zie dat jij in nog geen week opgeleverd bent, heb ik mijn twijfels of die 3 weken wel noodzakelijk waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbakkus

bigbakkus

Moehoehoe

ik ben bezig met verhuizen ed, en heb dus 2 aansluitingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bigbakkus schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:10:
ik ben bezig met verhuizen ed, en heb dus 2 aansluitingen..
Ah dat verklaard het. Ben benieuwd! Heb jij je modem wellicht al omgezet naar VOIP--SIP calls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

krvabo schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:00:
Je hebt hiervoor een vaste lijn nodig van KPN, als je besluit de lijn op te zeggen betaal je €9,40/m aan concepts-ict, dan nemen zij je lijn over. Maar dan kun je natuurlijk netzogoed een belbudget nemen a €9 euro per maand. Dit is bij elke ADSL-provider zo.
dit is bij Tele2 anders ZEKER niet zo! Hier betaal je nikes nopes nada aan kpn of een of andere verhoging van ~10 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Olaf van der Spek schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:47:
[...]

Nog altijd goedkoper dan deze aanbieding: http://secure1.bencom.nl/...etten&ref=2&l=nl&product=
of deze: http://www.concepts.nl/nl/layout/consument_adsl_adsl_2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Maar!

Contractduur
Minimale contractsduur van het abonnement. 1 jaar
Contract wordt verlengd met
De termijn waarmee uw abonnement wordt verlengd na het eerste jaar. 12 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 42753 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:17:
[...]

dit is bij Tele2 anders ZEKER niet zo! Hier betaal je nikes nopes nada aan kpn of een of andere verhoging van ~10 euro ;)
Zit waarschijnlijk al in het bedrag meegerekend. Die 10 euro moet Tele2 toch wel aan KPN betalen. Het is er altijd, ook al staat het niet gespecificeerd op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland_
  • Laatst online: 10-05 17:57
Heb sinds 2 weken een verbinding bij Concepts, werd uiteindelijk binnen 5 dagen opgeleverd.

Zat volgens bbned km check op 641 meter, en haalde 'maar' 19500 kbits. Via mail een ticket bij concepts aangemaakt en kreeg binnen 10 minuten (!!) antwoord. Zij hebben daarop via bbned en KPN de lijn laten nakijken. KPN heeft uitendelijk de kruiskabels vervangen, maar heeft niet geholpen.

Maar deze snelheid is in principe prima. In tegenstelling tot Orange heeft concepts in ieder geval wel verstand van zaken!

Service is tot nu toe perfect, aanrader dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbakkus

bigbakkus

Moehoehoe

dan haal je nog een nette snelheid, ik zit op 560 meter van de centrale, met 14 mbit..
heb je een aanvraag/ticket gedaan over de geleverde snelheid ?
toch maar eens de kabels checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209138

Ben een drietal weken geleden omgezet van Demon naar Concepts. Had een aanvraag voor 15 april gedaan maar werd op 15 maart al omgezet (3 dagen na de aanvraag). Even gerommeld om de verbinding goed werkend te krijgen maar ook hier na een paar emailtjes naar de helpdesk meteen geholpen. Haal 1.2 MB/sec met het 12MB abonnement op zo'n 1600 meter afstand van de centrale. Erg netjes dus. Newsserver is nog niet veel soeps. Haalde tot een weekje geleden mooie snelheden over 8 lijntjes maar nu is het dweilen met de kraan open. Sommige newsgroepen worden niet ondersteund w.o. boneless en de remote server is regelmatig unavailable. Hopelijk verbetert dat nog.
Verder erg tevreden over de overstap naar Concepts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Anoniem: 42753 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:17:
[...]

Nou, Tele2; geweldig.... :r

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Anoniem: 160183 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:47:
Maar!

Contractduur
Minimale contractsduur van het abonnement. 1 jaar
Contract wordt verlengd met
De termijn waarmee uw abonnement wordt verlengd na het eerste jaar. 12 maanden
Sja, dan zeg ik hem toch na een jaar op...heb ik nu ook gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:28

mace

Sapere Aude

onderbouwing? anders STFU :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
MaCe1337 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:37:
[...]

Graag geen onderbouwing in dit topic. Deze gaat over Concepts ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:28

mace

Sapere Aude

trolleystad schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:18:
[...]

Graag geen onderbouwing in dit topic. Deze gaat over Concepts ICT.
Ja, ok, maar dat soort ongefundeerde claims vind ik vrij storend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

[ot]
MaCe1337 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:37:
[...]

Heb 4 maanden zitten wachten op een modem. En dat terwijl ze je doodleuk zeggen dat je je huidige abbo wel op kan zeggen omdat je binnen een maand bent aangesloten. Yeah.. right. Na 3 a 4 maanden nog niks. En ik ben niet de enige. Niemand van die lui zegt iets of laat iets horen over de beschikbaarheid van de modems als je je opgeeft. En maar reclame maken op TV... En maar klanten aan blijven nemen. :/

Ik heb ze vriendelijk verzocht mijn abbo niet door te laten gaan ivm het in gebreke blijven.

Het ging ook nog 3x!!!!! fout bij het aanmelden. Eerst een verkeerd abbo (4MB ipv 20), vervolgens nog een keer, daarna verkeerde naam op contract. Na wat te hebben gelezen in het Tele2 topic lijkt het er zelfs op dat ze je snelheden "knijpen".

Nee, liever een andere provider voor mij. Als het begin al zo gaat... Hoeft het voor mij niet. Dan kan je beter een tientje meer betalen en een goeie provider hebben. ;)

[ot]

[ Voor 36% gewijzigd door Format-C op 08-04-2007 08:26 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roeland_ schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:41:
Heb sinds 2 weken een verbinding bij Concepts, werd uiteindelijk binnen 5 dagen opgeleverd.

Zat volgens bbned km check op 641 meter, en haalde 'maar' 19500 kbits. Via mail een ticket bij concepts aangemaakt en kreeg binnen 10 minuten (!!) antwoord. Zij hebben daarop via bbned en KPN de lijn laten nakijken. KPN heeft uitendelijk de kruiskabels vervangen, maar heeft niet geholpen.

Maar deze snelheid is in principe prima. In tegenstelling tot Orange heeft concepts in ieder geval wel verstand van zaken!

Service is tot nu toe perfect, aanrader dus....
wow, dat is rap. Was ik nu maar zo snel overgestapt...Maar ja...Ik 'mag' 23 april :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ter info: Copperjet 1616-2p werkt goed met SIP van voipcheap/voipvuster etc...Nu nog even wachten op concepts:)

Kan het trouwens kwaad dat de Copperjet 1616-2p nu in bride-router modus(nodig voor voip) staat, en dan via ene kabel naar mijn WRT54G gaat? Oftwel 2 maal DHCP etc etc

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 214909 op 10-04-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Anoniem: 214909 schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:42:
ter info: Copperjet 1616-2p werkt goed met SIP van voipcheap/voipvuster etc...Nu nog even wachten op concepts:)

Kan het trouwens kwaad dat de Copperjet 1616-2p nu in bride-router modus(nodig voor voip) staat, en dan via ene kabel naar mijn WRT54G gaat? Oftwel 2 maal DHCP etc etc
2x DHCP is niet ideaal, maar ik heb de 1616-2P niet en weet niet of je SIP kan gebruiken als deze in bridge staat (kan dit?). Heb nu zelf een Speedtouch 546 aangesloten en wacht op mijn DSL signaal. Heeft iemand anders ook de 546 icm deze lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Laatst online: 22-04 21:36
Als het goed is heb ik vandaag m'n 24mbit verbinding. Zit al een week of 2 via hun, maar per vandaag zou de 8mbit omgezet worden naar 24mbit.
Snap alleen niet dat ik nog geen brief heb ontvangen enzo, heb nu maar paar keer gebeld om te vragen hoe het zat.

15-03 aangevraagd met als datum 2 april.
wordt dus als het goed is vandaag en zou ook vandaag de brief krijgen. Ben benieuwd, anders morgen of donderdag maar es bellen. Heb nu namelijk geen idee hoe ik m'n adsl2+ modem moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fb_slim schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:48:
[...]

2x DHCP is niet ideaal, maar ik heb de 1616-2P niet en weet niet of je SIP kan gebruiken als deze in bridge staat (kan dit?). Heb nu zelf een Speedtouch 546 aangesloten en wacht op mijn DSL signaal. Heeft iemand anders ook de 546 icm deze lijn?
Nee. SIP werkt enkel als je modem in bridge-router modus staat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoZ20 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:51:
Als het goed is heb ik vandaag m'n 24mbit verbinding. Zit al een week of 2 via hun, maar per vandaag zou de 8mbit omgezet worden naar 24mbit.
Snap alleen niet dat ik nog geen brief heb ontvangen enzo, heb nu maar paar keer gebeld om te vragen hoe het zat.

15-03 aangevraagd met als datum 2 april.
wordt dus als het goed is vandaag en zou ook vandaag de brief krijgen. Ben benieuwd, anders morgen of donderdag maar es bellen. Heb nu namelijk geen idee hoe ik m'n adsl2+ modem moet instellen.
je modem op ADSL2A zetten, en VPI=0 en VCI=35

(volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 214909 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:47:
[...]

Nee. SIP werkt enkel als je modem in bridge-router modus staat :-(
Het is toch of bridge of router, maar niet beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Laatst online: 22-04 21:36
Anoniem: 214909 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:48:
[...]

je modem op ADSL2A zetten, en VPI=0 en VCI=35

(volgens mij)
_/-\o_ vanavond ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:56:
[...]

Dat was voor mij ook nieuw toen ik een paar weken geleden overstapte van KPN naar BBNED.... het blijkt dat je voor BBNED een bridged verbinding met de centrale moet hebben ofzo.
Het bridged slaat hier dus op je binnenkomende verbinding, terwijl je dan nog wel je modem lokaal als router kan instellen.
Weet niet of ik 't goed uitleg hoor, maar zo heb ik 't begrepen.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:56:
[...]

Je hebt de optie

bridge
bridged router
routed

Begreep dat je voor BBNED+VOIP voor optie 2 moet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Anoniem: 214909 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:14:
[...]

Je hebt de optie

bridge
bridged router
routed

Begreep dat je voor BBNED+VOIP voor optie 2 moet gaan...
Dan zou ik de Linksys WRT54G op AP zetten (AirPort), en dus geen DHCP laten uitdelen. Poorten moet je anders 2x opengooien. De 1616-2P dan op bridged router instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215467

Kan me iemand vertellen
1) welk type draadloos modem Concept ICT bij het 24Mbps ADSL2+ abbo levert.
2) wat hier de voordelen en nadelen van zijn.
3) Het is nogal een flink bedrag. Is hiervoor ook een geschikt alternatief of is dit niet raadzaam omdat ze dan geen ondersteuning meer leveren?

Groet
Gerard

P.s. Als ik een nieuw topic moet starten dan hoor ik het wel.
Ik ben niet zo bekend met de cultuur binnen dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppenj
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Via Kieskeurig.nl is de prijs voor 24Mbit abbo zelfs maar 28 euro (12Mbit = 25 euro)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb een vraagje nav deze aanbiedingen.

Wat voor telefoonabbonement heb ik nodig en wat kost dat om aan te sluiten? We hebben nu geen vaste telefoonlijn, maar willen toch over op ADSL(+)!

Wat komen er dus nog kosten bij en zou ik dat bijv in 1 keer kunnen aanvragen via concepts ict?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duppenj schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:20:
Via Kieskeurig.nl is de prijs voor 24Mbit abbo zelfs maar 28 euro (12Mbit = 25 euro)...
Ik heb het besteld via adslwinkel. Daar is dit abo slechts 27,50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kurios schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:35:
Ik heb een vraagje nav deze aanbiedingen.

Wat voor telefoonabbonement heb ik nodig en wat kost dat om aan te sluiten? We hebben nu geen vaste telefoonlijn, maar willen toch over op ADSL(+)!

Wat komen er dus nog kosten bij en zou ik dat bijv in 1 keer kunnen aanvragen via concepts ict?
Minimaal KPN belbudget. Dit kost 9,45 euro per maand. Als je concepts mailt kun je vragen of je ook kaal kan bestellen, en dan zul je 9,45 per maand extra aan hun moeten overmaken....

Mijn advies--->KPN belbudget aanragen. Wachten tot tel.lijn werkt(meestal paar dagen) en dan ADSL bestellen. Je bent dan al met al met circa 2-3 weken aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppenj
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Net de 12Mb variant besteld (24Mb is in mijn geval niet leverbaar; te ver van de centrale :'( )
On Topic;
Heb geen adders kunnen vinden, wel een paar tegenstrijdigheden;
- een vast IP adres wordt automatisch toegekend / een vast IP adres kan middels een telefoontje aangevraagd worden.
- de nieuwsserver is (heel erg) experimenteel / de nieuwsserver draait stabiel

Verder kan ik nergens vinden welke modem je (gratis) kunt verkrijgen, of welke er tegen betaling worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fb_slim schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:48:
[...]

Dan zou ik de Linksys WRT54G op AP zetten (AirPort), en dus geen DHCP laten uitdelen. Poorten moet je anders 2x opengooien. De 1616-2P dan op bridged router instellen.
Ik heb nu internet setup op static IP gezet(internet IP/gateway etc dus ingevuld met info uit de 1616)

Daarnaast bij network setup wel DHCP aangezet, zodat mijn laptop wel gewoon een IP krijgt enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 214909 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:42:
[...]

Minimaal KPN belbudget. Dit kost 9,45 euro per maand. Als je concepts mailt kun je vragen of je ook kaal kan bestellen, en dan zul je 9,45 per maand extra aan hun moeten overmaken....

Mijn advies--->KPN belbudget aanragen. Wachten tot tel.lijn werkt(meestal paar dagen) en dan ADSL bestellen. Je bent dan al met al met circa 2-3 weken aangesloten...
weet je misschien of er aansluitingskosten bij komen van de KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
BelBudget
BelBudget is een geschikt telefoonabonnement als u weinig belt en toch bereikbaar wilt zijn. De gesprekstarieven liggen hoger dan bij een BelBasis of BelVrij abonnement.

Met BelBudget is het niet mogelijk gebruik te maken van andere telefoonaanbieders (CPS) of van voordeelregelingen.
Dit abonnement is ook niet beschikbaar voor bedrijven of instellingen.

BelBudget kost € 9,67 per maand. U kunt dit abonnement alleen telefonisch bestellen via Klantenservice, 0900-0244 (€ 0,01 /min).
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1716914

http://www.kpn.com/kpn/show/id=836038
Tarief voor starters
Nieuwe gewone telefoonaansluiting € 47,55
Hij was een beetje verstopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 27-04 20:31
Ik heb een tijd lang gebruik mogen maken van het glasvezelnetwerk.

Helpdesk was altijd goed inderdaad en technisch hadden ze de zaakjes ook aardig op orde, dus ik neem aan de het met ADSL net zo is.

Enige waar ik problemen mee heb gehad met Concepts-ICT is de administratie.

* Abo bijna jaar lang niet afgeschreven. (meerdere malen gemeld)
* Zonder aankondiging daarna complete bedrag afschrijven (was incl telefonie)
* Geld terug laten storen en maandelijks extra gaan betalen. (het was een redelijk groot
bedrag inmiddels en hun fout, dus ze wachten maar rustig).
Die maandelijkse extra betalingen werden ook niet afgeschreven.. zucht...
* Na het opzeggen binnen 3 dagen binnengekregen :
Dag 1: rekening (terwijl automatische incasso van kracht was)
Dag 2: herinnering
Dag 3: Aanmaning

Reactie van de administratie :"Tja, u heb toch opgezegd dus u bent nu toch van ons af ?" 8)7

Maar was wel een ongeloofelijk snelle internetverbinding :P

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Anoniem: 214909 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:39:
[...]

Ik heb het besteld via adslwinkel. Daar is dit abo slechts 27,50 :)
Op http://www.kieskeurig.nl/...4848EC12572AA0024E08E.htm ook, maar daar wordt niets vermeld over de aflsuitkosten (zo op het eerste gezicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Anoniem: 214909 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:47:
[...]

Ik heb nu internet setup op static IP gezet(internet IP/gateway etc dus ingevuld met info uit de 1616)

Daarnaast bij network setup wel DHCP aangezet, zodat mijn laptop wel gewoon een IP krijgt enzo?
Ik ken de Linksys niet uit mijn hoofd, maar als je de 1616 op bridge zet en de Linksys op een stand waardoor hij via DHCP een WAN (Internet) IP krijgt, dan is alles goed (maar kan je niet VOIP gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fb_slim schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:08:
[...]

Ik ken de Linksys niet uit mijn hoofd, maar als je de 1616 op bridge zet en de Linksys op een stand waardoor hij via DHCP een WAN (Internet) IP krijgt, dan is alles goed (maar kan je niet VOIP gebruiken).
Ja maar ik wil juist SIP gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Anoniem: 214909 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:00:
[...]

Ja maar ik wil juist SIP gebruiken :)
Dan snap ik je verhaal van even hiervoor niet.

Zet je 1616 in bridge router modus.
Stel je Linksys zo in dat het een vast ip heeft buiten de range die de 1616 uitgeeft en zet de DHCP server uit.
Steek een UTP kabel in een van de 4 poorten die je Linksys heeft en dus niet in de WAN (Internet poort).

Nu worden de DHCP adressen van de 1616 via de Linksys verder verspreid over je netwerk...draadloos en bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120843

Ik heb nu ook Concepts -ICT allleen dan het 6Mbit abbo voor 19,95 door een actie van breedbandshop.nl ik ben gister overgezet van demon naar Concepts-ICT en ik heb vandaag mijn doe-het-zelf pakket binnengekregen maar ik heb nog helemaal geen wachtwoord of gebruikersnaam ontvangen daardoor kan ik bijvoorbeeld niet emailen. Ik heb hierover de helpdesk gebelt en die zeiden dat ik dat na der hand nog kreeg. Maar ik vind dit nogal raar eigenlijk je hoort dat toch te krijgen voordat je verbinding is opgeleverd? Hoe is dit bij jullie gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fb_slim schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:04:
[...]

Dan snap ik je verhaal van even hiervoor niet.

Zet je 1616 in bridge router modus.
Stel je Linksys zo in dat het een vast ip heeft buiten de range die de 1616 uitgeeft en zet de DHCP server uit.
Steek een UTP kabel in een van de 4 poorten die je Linksys heeft en dus niet in de WAN (Internet poort).

Nu worden de DHCP adressen van de 1616 via de Linksys verder verspreid over je netwerk...draadloos en bekabeld.
Werkt:-) Wist niet dat ik de kabel van de 1616 in een 'normale' port moest stoppen. Daar ging het fout:-)

Nu nog even linksys zo zetten dat ik hem weer kan benaderen :)

Thanks

edit: Wat is eigenlijk het voordeel van deze setup tov tweemaal DHCP? Is dat trager?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 214909 op 11-04-2007 18:41 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste