[Concepts-ICT] 24mbit voor €24,95; adders?

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 26.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Even een vraagje aan jullie,

Ik zie op de site van internetten punt nl dat een concepts 22Mb of zelfs 24Mb abbo goedkoper is dan bv 8Mb (24.50 ipv 25). Volgens de postcode check kom ik alleen op de 8Mb variant uit. Uit een ver verleden haalde ik ongeveer 14 tot 16 Mb met wat toen Wanadoo was. Ik zit ongeveer op 1800 mtr van de centrale af.
Zou ik gewoon een 22Mb abbo aan kunnen vragen, en dat mijn modem intraint op laten we zeggen 15Mb, wat ik overigens prima vind, of heb krijg ik dan een instabiele verbinding?
En wat doet concepts als ik een 22Mb verbinding heb welke niet goed functioneerd, en ik moet downgraden met de prijs. Ik bedoel deze zal dan gelijk blijven neem ik aan?

Graag een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
eggiebert schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:21:
Even een vraagje aan jullie,

Ik zie op de site van internetten punt nl dat een concepts 22Mb of zelfs 24Mb abbo goedkoper is dan bv 8Mb (24.50 ipv 25). Volgens de postcode check kom ik alleen op de 8Mb variant uit. Uit een ver verleden haalde ik ongeveer 14 tot 16 Mb met wat toen Wanadoo was. Ik zit ongeveer op 1800 mtr van de centrale af.
Zou ik gewoon een 22Mb abbo aan kunnen vragen, en dat mijn modem intraint op laten we zeggen 15Mb, wat ik overigens prima vind, of heb krijg ik dan een instabiele verbinding?
En wat doet concepts als ik een 22Mb verbinding heb welke niet goed functioneerd, en ik moet downgraden met de prijs. Ik bedoel deze zal dan gelijk blijven neem ik aan?

Graag een reactie.
Niemand? Het is wel erg rustig in het Concepts draadje, allemaal tevreden gebruikers, of geen gebruikers meer ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivm verhuizing heb ik gisteren Concepts ICT opgezegd. Helaas die afsluitkosten (ala 100€) zijn ook niet mis. Er is nooit een garantie over wat je halen gaat maar als je met Wanadoo 15Mbit gehaald hebt is de kans groot dat je dat ook gaat doen met Concepts ICT ja. Je loopt immers over dezelfde koperdraad dan wel distributeur (BBNed) van ADSL(2+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03
Ik had op mijn vorige adres een 24 mb abbo en haalde op een gegeven moment 12 mbit. Ik heb toen wel een aanbieding gehad dat ik kon downgraden naar 12 mbit, dat scheelde me 2,50 in de maand (dus 25 ipv de 27,50 die ik nu betaal). Als je 16 mbit of meer haalt dan zit er geen prijsverlaging in.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker. Abbonement opgezegd, maar hij loopt door tot half januari. In de tussentijd mag ik nog wel de rekeningen blijven betalen (maandelijks 27,50) en na januari nog eens de afsluitkosten (a 100€). Ik neem toch aan dat je niet langer van een dienst genieten kan en toch ook verder niet verplicht bent door te betalen wanneer je verhuisd en daar geen mogelijkheid is tot hun dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik meen me te herinneren dat je een jaarcontract afsluit, en dat telkens verlengt met een jaar. 't Is zeker lullig dat je moet betalen als je er geen eens gebruik van maakt... Gelukkig is het nog maar 2 maanden tot januari... stel dat je abbo pas in augustus af zou lopen. :s Desondanks zeker een nadeel van Concepts...

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het risico ja.

Maar helaas, so be it. In de toekomst wil ik wel weer gebruik maken van Concepts ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Concepts ICT heeft een nieuwe naam in het leven geroepen namelijk ADSLTotaal https://www.adsltotaal.nl/bestellen/aanbod

Op de factuur staat deze naam immers nu ook. Benieuwd wat ze met de oude abonnementen gaan doen? Neem aan dat mensen die meer betalen voor een 20 Mbit lijn ook minder zullen gaan betalen.

Update: een vriendin heeft erover gebeld en concepts zegt gewoon dat die vlieger niet opgaat. Staat het je niet aan moet je maar opzeggen.

Mijn bevinding is ondertussen dat ze ver gezakt zijn wat betreft de dienstverlening en aan mij geen lijn meer zullen slijten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:37:
Lekker. Abbonement opgezegd, maar hij loopt door tot half januari. In de tussentijd mag ik nog wel de rekeningen blijven betalen (maandelijks 27,50) en na januari nog eens de afsluitkosten (a 100€). Ik neem toch aan dat je niet langer van een dienst genieten kan en toch ook verder niet verplicht bent door te betalen wanneer je verhuisd en daar geen mogelijkheid is tot hun dienst?
Als je een abonnement bij breedbandwinkel.nl hebt afgesloten hoef je geen afsluitkosten te betalen. (mits het ook niet in je contract staat) Hier heb je als het goed is niet voor getekend. Bij afsluitkosten stond namelijk 0,00 euro. http://www.breedbandwinke...icaties/concepts-ict-24mb

Ik moest ze ook betalen maar heb de €75,- terug gehad. Even een brief sturen met de fout van de disconnectiekosten en een screenshot van de afsluitkosten van breedbandwinkel.nl dan komt het goed. Oja als ze beginnen over de algemene voorwaarden die op breedbandwinkel.nl zouden staan moet je niet te zwaar aan tillen. Deze is offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week hebben ze 75 euro van me rekening afgehaald voor Disconnectkosten. Ik heb ze even gebeld en het blijkt dat in hun levering voorwaarden staat dat alle abo's na 1 juli 2003 disconectkosten moeten betalen bij het afsluiten van hun abonnement. (http://www.concepts-ict.n...g_van_concepts_ict_bv.pdf - punt 14.3)

Dus zoals Wissertje het zegt gewoon via breedbandwinkel.nl bestellen zodat je die niet hoeft te betalen.

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 07:10
Mijn uitgaande email werkt sinds eergister avond niet meer. Geen aanpassingen gedaan, nergens aangezeten.

Internet doet het wel gewoon en er wordt geen storing aangegeven in mijn regio.

Meer mensen die hier last van hebben of eventuele tips?

• BackSlash
Uitgaande mail werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje hoe kan dit ?????????
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Your current bandwidth reading is: 148.95 Mbps which means you can download at 18.62 MB/sec. from our servers.

152520.1 kbps YOU

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
getest op http://speedtest.bbned.nl

ik heb een concepts.ict 24Mbps

verbinding al 2 jaar erg stabiel op 2,3MB/sec plus minus 800 tot 950 meter van centrale
modem etech adrt06 in bridge met router modus

en is getraint op 1187/23310kbps

erg vreemd of niet???

en deze test heb ik 4 keer uitgevoerd met het zelfde hoge resultaat

ik haal een vette 2,3MB/sec op ftp of http

wel chill maar ik geloof de speedtest's niet meer soms haal ik 40.000Mbps 4MB/sec op andere test pagina's

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Speedtest is nutteloos.
http://dl.concepts.nl als je je snelheid wilt testen.

http://dl.concepts.nl/speedtest.1gb Deze kan je bijvoorbeeld downloaden, aan je browser (firefox of IE) kun je de snelheid aflezen tijdens het downloaden.

[ Voor 50% gewijzigd door krvabo op 12-12-2008 22:17 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet hoe mijn snelheid normaal is 2,38MB/sec erg stabiel ook met jou tip om te testen.

ik vraag me alleen af hoe deze waarden kunnen op de test pagina's http://speedtest.bbned.nl...
speedtest.nl en speedtest.net bijv

raar toch maar weet iemand hoe dit kan :)

ff off topic:
je kan mooi tekenen trouwens :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:44:
Dus zoals Wissertje het zegt gewoon via breedbandwinkel.nl bestellen zodat je die niet hoeft te betalen.
Die vlieger gaat niet op volgens hun. Ze zouden het inmiddels al veranderd hebben op breedbandwinkel.nl, maar na controle blijkt alles nog hetzlefde te zijn.

Mijn tip is om een screenshot met bewijs te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:26:
ik weet hoe mijn snelheid normaal is 2,38MB/sec erg stabiel ook met jou tip om te testen.

ik vraag me alleen af hoe deze waarden kunnen op de test pagina's http://speedtest.bbned.nl...
speedtest.nl en speedtest.net bijv

raar toch maar weet iemand hoe dit kan :)

ff off topic:
je kan mooi tekenen trouwens :)
Als je een speedtest op speedtest.bbned.nl doet, kun je het beste in het zwarte vakje voor de 100 MB file kiezen.
krvabo schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:17:
Speedtest is nutteloos.

http://dl.concepts.nl/speedtest.1gb Deze kan je bijvoorbeeld downloaden, aan je browser (firefox of IE) kun je de snelheid aflezen tijdens het downloaden.
Als je op de eerder genoemde site voor de 100 MB file kiest komt het op hetzelfde neer. :) Vraag me dan ook af waarom je die site nutteloos vind? Enigste wat er anders is, is de bestandsgrootte.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 01:53:
[...]

Als je een speedtest op speedtest.bbned.nl doet, kun je het beste in het zwarte vakje voor de 100 MB file kiezen.

[...]

Als je op de eerder genoemde site voor de 100 MB file kiest komt het op hetzelfde neer. :) Vraag me dan ook af waarom je die site nutteloos vind? Enigste wat er anders is, is de bestandsgrootte.
Het was een leesfoutje van me :P
Ik dacht dat hij speedtest.nl bedoelde, maar de speedtest van bbned is uiteraard ook prima. (Aangezien Concepts over BBNed-lijnen gaat)

Verwijderd

Die site speedtest.nl is inderdaad waardeloos. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet iemand welke adsl modulatie Concepts-ICT gebruikt bij de abbonementen die als snelheid 22mbit hebben?
Ik heb al behoorlijk gezocht op het internet. Mijn modem is een Linksys WAG54G2.Mijn lijn gaat over bbned.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 31-01-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ehm, tot 8 mbit hebben ze afaik allemaal G.992.1 - G.DMT, maar ik weet niet of dat ook geldt voor hoger. (BBNed)
Voor de lijn via KPN, mits je het nodig hebt, is het G.992.3 - ADSL2.

Deze gegevens heb ik iig gevonden met een googlequery 'adsl modulatie concepts' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
krvabo schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:58:
Ehm, tot 8 mbit hebben ze afaik allemaal G.992.1 - G.DMT, maar ik weet niet of dat ook geldt voor hoger. (BBNed)
Voor de lijn via KPN, mits je het nodig hebt, is het G.992.3 - ADSL2.

Deze gegevens heb ik iig gevonden met een googlequery 'adsl modulatie concepts' ;)
De G.992.1 - G.DMT heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik geen ip-adres, had ik misschien moeten vermelden.
Volgens mij is G.992.1 - G.DMT ook voor ADSL1, en niet voor ADSL2+, waar ik opzit. Ook werkt de G.992.3 - ADSL2 niet, krijg ik eveneens geen ip-adres.

Ik heb hem nu op Multimode staan, maar dan verlies ik om het uur de connectie heel even, wat erg irritant kan zijn, vooral als je naar streaming aan het luisteren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DarkHelmet schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:13:
Na even puzzelen ben ik er toch uitgekomen.

Volgens mijn kennis moest de Bridged interface gekoppeld worden aan de Ethernet interface.

Wanneer ik echter de BBNed (Economy) omzette van DHCP naar Bridge en op Apply klikte, kreeg ik een foutmelding dat dit niet kon.

Een Rood pijltje wees naar de naam van de Interface: BBNed (Economy).
ALs mouse-over kon je de exacte foutmelding lezen: Invalid name, only alfabetical characters allowed.
Vervolgens spaties en speciale tekens uit naam gehaald en op apply geklikt.

Je wordt dan nog geattendeerd op het feit dat er een DHCP server actief is op LAN group 1, wat niet samen gaat met de DHCP van de provider.
Deze heb ik uitgeschakeld, alsook de NAT & Firewall.

Vervolgens kreeg mijn laptop keurig een publiek IP adres. Kabeltje vervolgens omgepatcht naar mijn Linksys WRT54G Tomato firmware router en alles werkte goed.

Screenshots heb ik niet, ik kan met de huidige opstelling niet bij de modem.

Enige wat ik nu nog wil uitpuzzelen, hoe ik de routering zo instel dat ik via mijn WRT54G bij de Eminent kom. Niet dat het nodig is, maar altijd leuk voor je netwerkkennis :)
Het is offtopic en het is een oude quote om boven te halen, maar ik wou toch maar even melden dat dit mijn Eminent EM4206 feilloos doet samenwerken met m'n OpenWrt router (en dat is onbetaalbaar :P).

Ik heb ervaring met meerdere producten en hoewel hun service heel goed te noemen is (en ze zich ook als kwaliteitsproducent positioneren) viind ik hun menus erg onoverzichtelijk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
Not necessarily reviving an old topic, maar ik wil even polsen bij andere gebruikers van Concepts ICT of de laatste paar dagen de snelheid van ADSL via Concepts lijkt te zijn gecapped. Ik kon voorheen structureel met 2 MB/s downloaden, maar de laatste paar dagen kom ik niet verder dan 1.45 MB/s (tests via speedtest.nl en downloads bij eweka). Zijn er gebruikers met vergelijkbare observaties?

Ter info: ik heb al een paar jaar een 24 mbit lijn.

[ Voor 6% gewijzigd door faethon op 01-06-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

faethon schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:08:
Not necessarily reviving an old topic, maar ik wil even polsen bij andere gebruikers van Concepts ICT of de laatste paar dagen de snelheid van ADSL via Concepts lijkt te zijn gecapped. Ik kon voorheen structureel met 2 MB/s downloaden, maar de laatste paar dagen kom ik niet verder dan 1.45 MB/s (tests via speedtest.nl en downloads bij eweka). Zijn er gebruikers met vergelijkbare observaties?

Ter info: ik heb al een paar jaar een 24 mbit lijn.
Hoe ben je ingetrained?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ook ik heb de laatste paar dagen een vermindering in snelheid opgemerkt.
Voorheen haalde ik 1.53MB/s, ongeveer 2 weken terug werd dat 1.2MB/s, en de laatste paar dagen niet hoger dan 1.35MB/s.
Ik heb meerdere keren de stroom van mijn modem gehaald zodat hij opnieuw in zou trainen, maar het probleem lijkt niet aan mijn modem te liggen.
Ik gok capaciteitsproblemen bij Concepts of BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier ook de laatste weken een trage verbinding, voelt alsof alles door een trechter moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
Modem is niet down geweest tijdje voor en sinds de snelheids vermindering. Ik denk dat het bij Concepts of BBNed wordt afgeknepen.. Morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik haalde grofweg 1~2 maanden geleden zo'n 1,73 mb/sec, de laatste maand blijft het steken op 1,6 mb/sec. Geen drastisch verschil, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
Gebeld met Concepts ICT, super snelle afhandeling. Inderdaad, mijn modem trainde lager in (dat kunnen ze remote zien). Na een reboot van het modem alles weer als vanouds! Super ISP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
faethon schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:52:
Gebeld met Concepts ICT, super snelle afhandeling. Inderdaad, mijn modem trainde lager in (dat kunnen ze remote zien). Na een reboot van het modem alles weer als vanouds! Super ISP!!
Moet ik ook eens doen, ik zat altijd op 16mbit en nu op 10mbit.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste