[Concepts-ICT] 24mbit voor €24,95; adders?

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 25.996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Mr.Jappe schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:46:
Net te horen gekregen van Concepts ICT dat ik ongeveer 1250 meter van de centrale zit. Dat is toch ff wat anders dan die 950 meter :S

Als het nou minder dan 950 meter was geweest had ik dit abonnement gelijk besteld, maar nu begin ik toch weer te twijfelen. Bij zo'n grote afstand haal ik nooit de 2 mb p/s en kan ik net zo goed voor 20 mbit gaan eigenlijk..

Hm.. iemand nog tips:P? Vandaag moet ik beslissen :P
Voor die paar euro zou ik gewoon voor 22 gaan. Dan krijg je ook nog eens de eerste 4 maanden gratis via internetten.nl . . . (en gratis aansluitkosten etc)

En de support is echt zoooooveel beter dan di evan Telfort. Ik baal er echt van dat in mijn nieuwe woonplaats geen adsl2 is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:30
Geachte klant,

U heeft zojuist een antwoord op uw vraag / verzoek gekregen.
-------------------------------------------------------------------------

Een 10 tot 12Mbit pakket is maximaal mogelijk op uw locatie.
Ja hoor, wat is dit nou weer? :S Dan hebben ze de snelheid wel heel erg gecapped op mijn locatie, terwijl het maar een dorp is.

Nou, dan ga ik dus in ieder geval niet voor de 24 mbits. Dit is echt heel jammer, had graag een hoge snelheid gehad bij nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

Mr.Jappe schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:38:
[...]

Ja hoor, wat is dit nou weer? :S Dan hebben ze de snelheid wel heel erg gecapped op mijn locatie, terwijl het maar een dorp is.

Nou, dan ga ik dus in ieder geval niet voor de 24 mbits. Dit is echt heel jammer, had graag een hoge snelheid gehad bij nieuwsgroepen.
Ik weet niet of je hieruit kunt herleiden of het gecapt wordt. Misschien is de afstand tot de centrale gewoon te groot en is dit een indicatie van de maximaal haalbare snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Geachte klant,

U heeft zojuist een antwoord op uw vraag / verzoek gekregen.
-------------------------------------------------------------------------

De afstand speelt hierin een cruciale rol. De postcodedatabase geeft een
afstand aan van zo'n 1250 meter, maar in de praktijk is deze afstand
"altijd" een stuk langer.

Maar omdat wij bij het afsluiten van een abonnement altijd de
postcodedatabase hanteren, zou u via deze vergelijking op een 16Mbit
verbinding uitkomen.

Hiermee zou u later dan weer problemen krijgen, omdat uw lijnafstand tot
aan de centrale te lang is voor het profiel wat u afneemt.

U zou dan weer noodgedwongen moeten downgraden om een stabiele
verbinding te krijgen en die periode wil ik besparen.
De BBNED postcode check geeft trouwens een afstand van 950 meter, dus of ik dit allemaal moet vertrouwen weet ik niet ;)

Nu vind ik de helpdesk erg goed geregeld, snel antwoord. Alleen geven ze geen antwoord op al mijn vragen als ik die in een email stuur, dat is wel jammer.

Ik zit er aan te denken om toch de 24 mbits verbinding te proberen. Mocht dit erg tegenvallen dan mag ik kostenloos downgraden van ze, toch wel goede service :)

Nu zit ik nog wel met een paar vragen, die nog niet beantwoord zijn door Concepts.

1. Zijn eerste schatting was 10 a 12 mbits, nu zegt hij weer 16 mbits. Een kennis van mij die hier vlakbij woont haalt ongeveer 13/14 mbits uit zijn 20 mbits abonnement. Wat is voor mij reeel? Ik dacht toch ook wel ongeveer 15/16 mbits.

2. Die kennis van mij heeft dus een 20 mbits verbinding en haalt in werkelijk 13/14 mbits. Hoe zit dit bij een 24 mbits abonnement dan, wordt er dan een sterker signaal afgegeven en wordt de lijn meer opengezet of haal ik evengoed net zoveel snelheid als een 16/20 mbits abonnement?

Ik heb verder een goed gevoel bij Concepts ICT, iig een beter gevoel dan bij een grote provider als Orange. Ik hoop wel dat ik optimaal gebruik kan maken van de snelheid, met 16 mbits (2 Mbytes p/s :D) zou ik al heel blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Jappe schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:17:
[...]

De BBNED postcode check geeft trouwens een afstand van 950 meter, dus of ik dit allemaal moet vertrouwen weet ik niet ;)

Nu vind ik de helpdesk erg goed geregeld, snel antwoord. Alleen geven ze geen antwoord op al mijn vragen als ik die in een email stuur, dat is wel jammer.

Ik zit er aan te denken om toch de 24 mbits verbinding te proberen. Mocht dit erg tegenvallen dan mag ik kostenloos downgraden van ze, toch wel goede service :)

Nu zit ik nog wel met een paar vragen, die nog niet beantwoord zijn door Concepts.

1. Zijn eerste schatting was 10 a 12 mbits, nu zegt hij weer 16 mbits. Een kennis van mij die hier vlakbij woont haalt ongeveer 13/14 mbits uit zijn 20 mbits abonnement. Wat is voor mij reeel? Ik dacht toch ook wel ongeveer 15/16 mbits.

2. Die kennis van mij heeft dus een 20 mbits verbinding en haalt in werkelijk 13/14 mbits. Hoe zit dit bij een 24 mbits abonnement dan, wordt er dan een sterker signaal afgegeven en wordt de lijn meer opengezet of haal ik evengoed net zoveel snelheid als een 16/20 mbits abonnement?

Ik heb verder een goed gevoel bij Concepts ICT, iig een beter gevoel dan bij een grote provider als Orange. Ik hoop wel dat ik optimaal gebruik kan maken van de snelheid, met 16 mbits (2 Mbytes p/s :D) zou ik al heel blij zijn.
Volgens mij valt dit heel moeilijk te voorspellen. De postcodecheck geeft bij mij 600 meter aan en mijn modem traint bijna nooit hoger in dan 16 Mbit. En dat in een nieuwbouwwijk. Het hangt dus sterk af van verschillende factoren die niet van tevoren bekend zijn, totdat je het daadwerkelijk probeert.

Nadat ik Concepts belde over dat ik de snelheid niet haalde, heb ik met ze onderhandeld over een lagere prijs. Daar deden ze gelukkig niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Anoniem: 201678 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:35:
[...]
Volgens mij valt dit heel moeilijk te voorspellen. De postcodecheck geeft bij mij 600 meter aan en mijn modem traint bijna nooit hoger in dan 16 Mbit. En dat in een nieuwbouwwijk. Het hangt dus sterk af van verschillende factoren die niet van tevoren bekend zijn, totdat je het daadwerkelijk probeert.

Nadat ik Concepts belde over dat ik de snelheid niet haalde, heb ik met ze onderhandeld over een lagere prijs. Daar deden ze gelukkig niet moeilijk over.
Hoeveel betaal je nu dan, en voor welke snelheid(16 mbit?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Naar welk emailadres kan er gemaild worden?
Op helpdesk@concepts-ict.nl heb ik tot tweemaal toe geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Heineken schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:19:
Naar welk emailadres kan er gemaild worden?
Op helpdesk@concepts-ict.nl heb ik tot tweemaal toe geen antwoord gekregen.
Hm, dat emailadres gebruik ik steeds. Maar in de antwoorden van de helpdesk staat deze: helpdesk@concepts.nl

Probeer die maar eens. Ik had steeds wel binnen 2 uur antwoord van ze.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Quan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:35:
[...]

Mr.Jappe schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Jappe schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:50:
[...]

Ik zit nu bij Telfort, bij Concepts betaalde ik 22,50 voor een snelheid van gemiddeld 15,5 Mbit. Mijn profiel stond in de centrale op 24 Mbit, maar meer kon ik gewoon niet binnenslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Is Telfort nu beter dan Concepts? Of zit het verschil alleen in de helpdesk. Ik heb geen problemen met telfort, maar omdat er wel is slechte verhalen over zijn.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dothan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:21:
Is Telfort nu beter dan Concepts? Of zit het verschil alleen in de helpdesk. Ik heb geen problemen met telfort, maar omdat er wel is slechte verhalen over zijn.
ALS je verbinding werkt is er weinig verschil(denk ik) echter ALS je wel eens wat hebt....

Verder begreep ik dat EWEKA wat problemen had met de snelheid bij Telfort gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Ik heb mn modem in de Bridged mode gezet, router erachter etc werkt prima. Maar ik kan nu mn modem niet meer benaderen, ik had deze na de setup vd Bridged mode ip 192.168.100.1 gegeven. Hoe kom ik weer "in" het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:59

Stropdas

Insert subtitle here

Op hun site kan ik nergens vinden hoe ik het opzeg en wat de opzegtermijn is. Gisteravond gebeld met de helpdesk rond 18:00 maar die konden het mij niet vertellen en de administratie gesloten was. Gaven aan dat ik vandaag maar moest bellen dus ik vanmorgen gebeld. Receptionist heeft een melding gemaakt dat ik had gebeld en ze mij terug zouden bellen. Hele dag niets gehoord, vlak voor 17:00 probeer ik ze telefonisch te bereiken. Ik heb op 0765221555, 076-7501620 en 076-7501616 geprobeerd te bellen maar na een paar minuten in de wacht gestaan te hebben krijg ik "....Een ogenblik geduld aub. De persoon die u probeert te bereiken is momenteel niet beschikbaar" Op het algemene nummer, helpdesk en bussiness support niet te bereiken dus. Nadat ik aanvankelijk positief over ze was begin ik ze nu wel zat te worden zo. Denk ik ik ga voor een duurdere provider omdat je meer voor je geld krijgt maar met het aantal keer dat ik al geen verbinding met websites heb kunnen maken omdat hun DNS niet reageert had ik beter voor een goedkopere provider kunnen gaan met precies hetzelfde. Ik wil ook over naar Telfort dus. Nu via hun site maar ingevuld dat ik teruggebeld wil worden maar ik begin zo langzamerhand te betwijfelen of ze wel iets doen met die gegevens

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:12:
Ik heb mn modem in de Bridged mode gezet, router erachter etc werkt prima. Maar ik kan nu mn modem niet meer benaderen, ik had deze na de setup vd Bridged mode ip 192.168.100.1 gegeven. Hoe kom ik weer "in" het modem?
Ik heb de setup opnieuw gedaan en heb nu het IP van de modem op 192.168.1.1 gelaten. Er zit een router achter, werkt allemaal prima alleen is de modem nog niet te benaderen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stropdas schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:35:
Op hun site kan ik nergens vinden hoe ik het opzeg en wat de opzegtermijn is. Gisteravond gebeld met de helpdesk rond 18:00 maar die konden het mij niet vertellen en de administratie gesloten was. Gaven aan dat ik vandaag maar moest bellen dus ik vanmorgen gebeld. Receptionist heeft een melding gemaakt dat ik had gebeld en ze mij terug zouden bellen. Hele dag niets gehoord, vlak voor 17:00 probeer ik ze telefonisch te bereiken. Ik heb op 0765221555, 076-7501620 en 076-7501616 geprobeerd te bellen maar na een paar minuten in de wacht gestaan te hebben krijg ik "....Een ogenblik geduld aub. De persoon die u probeert te bereiken is momenteel niet beschikbaar" Op het algemene nummer, helpdesk en bussiness support niet te bereiken dus. Nadat ik aanvankelijk positief over ze was begin ik ze nu wel zat te worden zo. Denk ik ik ga voor een duurdere provider omdat je meer voor je geld krijgt maar met het aantal keer dat ik al geen verbinding met websites heb kunnen maken omdat hun DNS niet reageert had ik beter voor een goedkopere provider kunnen gaan met precies hetzelfde. Ik wil ook over naar Telfort dus. Nu via hun site maar ingevuld dat ik teruggebeld wil worden maar ik begin zo langzamerhand te betwijfelen of ze wel iets doen met die gegevens
Vreemd, ik heb zo toen nog gesproken...
edit: op 076-7501620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:10:
[...]
Waarom kan dat niet? Je kan zelf bepalen wanneer je (na het eerste jaar) weggaat als je maar op tijd opzegt (lees: minimaal 1 maand voordat het contract afloopt). Zo heb ik het ook gedaan.
Nog eens gebeld, en het kan echt NIET.

Je kan enkel per jaar laten doorgaan. Mijn abo loopt 2 mei af. Ik moet dan dus voor 2 april opzeggen. Ik kan niet op 25 maart een brief sturen ik wil graag per 2 JUNI opzeggen/../

Heb 3 verschillende medewerkers gesproken....Kan dus ECHT niet(meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 11:15

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Anoniem: 45135 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:10:
[...]

Ik heb de setup opnieuw gedaan en heb nu het IP van de modem op 192.168.1.1 gelaten. Er zit een router achter, werkt allemaal prima alleen is de modem nog niet te benaderen. Iemand?
Als je je modem/router in bridge zet, kun je uiteraard niet meer in je modem/router komen.
Dan werkt het ding echt alleen als modem. Alle instellingen die je dan wil doen zul je in de router achter de modem moeten doen.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 12:32
Stropdas schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:35:
Op hun site kan ik nergens vinden hoe ik het opzeg en wat de opzegtermijn is. Gisteravond gebeld met de helpdesk rond 18:00 maar die konden het mij niet vertellen en de administratie gesloten was. Gaven aan dat ik vandaag maar moest bellen dus ik vanmorgen gebeld. Receptionist heeft een melding gemaakt dat ik had gebeld en ze mij terug zouden bellen. Hele dag niets gehoord, vlak voor 17:00 probeer ik ze telefonisch te bereiken.

Ik heb op 0765221555, 076-7501620 en 076-7501616 geprobeerd te bellen maar na een paar minuten in de wacht gestaan te hebben krijg ik "....Een ogenblik geduld aub. De persoon die u probeert te bereiken is momenteel niet beschikbaar" Op het algemene nummer, helpdesk en bussiness support niet te bereiken dus. Nadat ik aanvankelijk positief over ze was begin ik ze nu wel zat te worden zo.

Denk ik ik ga voor een duurdere provider omdat je meer voor je geld krijgt maar met het aantal keer dat ik al geen verbinding met websites heb kunnen maken omdat hun DNS niet reageert had ik beter voor een goedkopere provider kunnen gaan met precies hetzelfde. Ik wil ook over naar Telfort dus. Nu via hun site maar ingevuld dat ik teruggebeld wil worden maar ik begin zo langzamerhand te betwijfelen of ze wel iets doen met die gegevens
In het dikgedrukte staat denk ik het probleem; vlak voor 17:00... Als je ze wil bereiken probeer dat dan niet nog 2 minuten voor sluitingstijd, maar zeker een half uur ervoor. Stel dat er meer mensen hen willen bereiken, en die staan al in de wacht.. dan worden de mensen die daarna nog komen gewoon niet meer geholpen, omdat die dan pas iemand zouden spreken om 17:10 bijv.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

krvabo schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:42:
[...]

Als je je modem/router in bridge zet, kun je uiteraard niet meer in je modem/router komen.
Dan werkt het ding echt alleen als modem. Alle instellingen die je dan wil doen zul je in de router achter de modem moeten doen.
Klopt. Het modem wijst dan domweg een IP + DNS toe aan je > gekoppeld apparaat, en vanuit daar is dan bijv je eigen router de main acces-point.

Zo heb ik het ook en dat werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Anoniem: 45135 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:10:
[...]

Met een UTP netwerkkabeltje vanuit je pc direct in je modem prikken (pc een vast ip adres geven in de reeks 192.168.1.x) en dan in je webbrowser 192.168.1.1 intypen. Zo doe ik het hier thuis ook als ik in m'n modem wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

BackSlash schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:43:
[...]

In het dikgedrukte staat denk ik het probleem; vlak voor 17:00... Als je ze wil bereiken probeer dat dan niet nog 2 minuten voor sluitingstijd, maar zeker een half uur ervoor. Stel dat er meer mensen hen willen bereiken, en die staan al in de wacht.. dan worden de mensen die daarna nog komen gewoon niet meer geholpen, omdat die dan pas iemand zouden spreken om 17:10 bijv.
Volgens hun website: Onze helpdesk is op werkdagen geopend van 08:30 uur tot 21:00 uur

Als ze om 17:10 pas iemand zouden spreken en die dus niet meer tewoord staan dan concludeer ik uit jouw woorden dat een belletje met de helpdesk makkelijk 3,5 uur in beslag neemt?

Gisteren ben ik ondanks het invulformulier om teruggebeld te worden NIET teruggebeld. Ik heb zelf op einde van de dag gebeld. Receptie kon me nu wel doorsturen met iemand van de administratie. Het is dus een maand opzegtermijn en abbo loopt tot 2 mei. Mooi op tijd. Opzegbrief is klaar en gaat dinsdag aangetekend hun kant op. Als het niet aangetekend is ben ik er sterk van overtuigd dat ze de brief nooit ontvangen hebben en dat risico vind ik te groot. Straks zit ik weer een jaar vast aan hun. Heb een aanvraag gedaan bij Telfort. Scheelt zo al 10euro per maand. Kan je ook leuke dingen doen ipv. weggooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Ik heb nu sinds een maand Concepts ICT als provider en wel het 22 mbit abonnement.

Nu haal ik maar 10 mbit en Concepts ICT heeft toen contact opgenomen met BBned. Die zeggen dat ik maximaal 10 mbits kan halen en of ik wil downgraden naar 10 mbit voor stabiele verbinding.

Het rare is dat een kennis van me, woont 100 meter verderop, wel gewoon 14/15 mbit haalt en ik dus niet :/ Is hier nog wat aan te doen? Is mogelijk de modem nog te tweaken of haalt dat niks uit?

Voorderest zeer tevreden over Concepts, de overstap ging vlekkeloos en de helpdesk is zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Mr.Jappe schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:33:
Ik heb nu sinds een maand Concepts ICT als provider en wel het 22 mbit abonnement.

Nu haal ik maar 10 mbit en Concepts ICT heeft toen contact opgenomen met BBned. Die zeggen dat ik maximaal 10 mbits kan halen en of ik wil downgraden naar 10 mbit voor stabiele verbinding.

Het rare is dat een kennis van me, woont 100 meter verderop, wel gewoon 14/15 mbit haalt en ik dus niet :/ Is hier nog wat aan te doen? Is mogelijk de modem nog te tweaken of haalt dat niks uit?

Voorderest zeer tevreden over Concepts, de overstap ging vlekkeloos en de helpdesk is zeer goed.
Ik heb een 24Mbit abonnement, en zit rond de 14Mbit gemiddeld.......ik woon 52 meter van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 22:36
Ik zit vanaf februari 2008 bij Concepts ICT en heb een WO abo. Zit zo'n 1250 meter van de centrale en haal ruim 16 mbit.

Ben eens wat aan het experimenteren gegaan met modems: De gekregen Eminent doet het b.v. een fractie sneller dan b.v. een Speedtouch 780; de 780 is gewoon stabieler. Ik dien er ook bij te vermelden dat ik gebruik maak van een ISDN aansluiting. (een dergelijke aansluiting geeft wat slechtere resultaten dan een analoge lijn)

De overstap ging bij mij zo soepel, dat ik de eerste uren niet eens in de gaten had dat ik "over" was...... (Vorige provider was ook BBned aanbieder)
Heb trouwens wel gelijk een vast IP adres aangevraagd en supersnel gekregen; helpdesk deskundig en snel reagerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik het nu een maandje. Toen ik de modem voor het eerst aansloot trainde hij in op 20 mbit, dat werkte prima. Maar nu kom ik niet verder meer dan 16 mbit, ongeacht hoe vaak ik de modem opnieuw laat intrainen. Upload is wel prima en de verbinding voelt erg snel aan. Zou het kunnen dat de modem op een verkeer abbo intraint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Anoniem: 45135 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:25:
Ik gebruik het nu een maandje. Toen ik de modem voor het eerst aansloot trainde hij in op 20 mbit, dat werkte prima. Maar nu kom ik niet verder meer dan 16 mbit, ongeacht hoe vaak ik de modem opnieuw laat intrainen. Upload is wel prima en de verbinding voelt erg snel aan. Zou het kunnen dat de modem op een verkeer abbo intraint?
Je kan het beste even Concepts emailen, dan nemen zij contact op met BBned. Dat heb ik ook gedaan, maar bij mij stond alles goed. Nu vragen ze me om te downgraden, maarja dat wil ik eigenlijk niet. Ik zit dus op 1200 meter en haal 10 mbit. Het zal dus wel aan de bedrading liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Ben sinds 2 mei tevreden gebruiker bij Telfort. Kreeg een mailtje van hun overdag dat het omgezet was. Viel er gisteren een envelop op de mat van Concepts ICT. Ik denk, das toch nog vriendelijk dat ze me bedanken dat ik klant was geweest en dat ze in de toekomst het graag vernemen als ze weer iets voor me kunnen betekenen ofzo. Dat was het dus niet, het was een factuur.. dat er nog ff 74,97euro voor 'Concepts ICT ADSL Disconnectkosten' per automatisch incasso van mijn rekening gehaald gaat worden. Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord. KPN, HCCnet, Tiscali en Wannadoo (Orange) heb ik dit soort natrappen niet zien doen. Mogen ze dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Mja, staat in de algemene voorwaarden.. :/
Het is inderdaad verschrikkelijk lame, maar als even zoekt in dit topic vind je er meer over.. Nouja niet *meer*, maar andere mensen die het er over hebben.

Afsluitkosten. Ik heb het alleen niet bij de algemene voorwaarden zien staan toen ik mijn abonnement heb afgesloten.. Een paar dagen erna wel.

[ Voor 3% gewijzigd door krvabo op 08-05-2008 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-05 23:22

JBX

Ja, stropdas. FreeOnline doet bijvoorbeeld ook aan 70 euro afsluitkosten.
Staat in de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan. Als je toch je twijfels hebt moet je het even nakijken!

edit: @Krvabo: dán lijkt het me niet helemaal zuivere koffie.
Wanneer was dit precies?

[ Voor 19% gewijzigd door JBX op 08-05-2008 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 14:28
krvabo schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 01:12:
Mja, staat in de algemene voorwaarden.. :/
Het is inderdaad verschrikkelijk lame, maar als even zoekt in dit topic vind je er meer over.. Nouja niet *meer*, maar andere mensen die het er over hebben.

Afsluitkosten. Ik heb het alleen niet bij de algemene voorwaarden zien staan toen ik mijn abonnement heb afgesloten.. Een paar dagen erna wel.
ik heb gisteren net zo'n brief gehad. was over het algemeen wel tevreden over de dienst de afgelopen jaar, maar om aan het eind nog even 63 eur. te incasseren klinkt mij als geldklopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stropdas schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:58:
Ben sinds 2 mei tevreden gebruiker bij Telfort. Kreeg een mailtje van hun overdag dat het omgezet was. Viel er gisteren een envelop op de mat van Concepts ICT. Ik denk, das toch nog vriendelijk dat ze me bedanken dat ik klant was geweest en dat ze in de toekomst het graag vernemen als ze weer iets voor me kunnen betekenen ofzo. Dat was het dus niet, het was een factuur.. dat er nog ff 74,97euro voor 'Concepts ICT ADSL Disconnectkosten' per automatisch incasso van mijn rekening gehaald gaat worden. Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord. KPN, HCCnet, Tiscali en Wannadoo (Orange) heb ik dit soort natrappen niet zien doen. Mogen ze dit doen?
Heb hetzelfde gehad, die 75 euro krijg je er in principe wel uit. Dit gaat vooral snel als je je KPN-lijn opzegt, zoals ik heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stropdas schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:58:
Hier hetzelfde! En het mooie is, ik moest weg omdat ik ga verhuizen! Nou mooi niet WEER naar een BBNED provider die dit doet natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ben sinds kort ook abonee bij Concepts-ICT, woon 40 meter van de centrale en haal rond de 22 mbit.
Ben erg tevreden en ook goede helpdesk. Een keer had ik een storing van ongeveer een kwartiertje, kon helemaal niks qua internet, bleek een grote storing te zijn op hun netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
BonBon schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:29:
[...]

Ik heb een 24Mbit abonnement, en zit rond de 14Mbit gemiddeld.......ik woon 52 meter van de centrale.
update: nog steeds een 24Mbit abonnement, maar haal nu gemiddeld 21-22Mbit :)
(met dank aan Concepts voor hun inzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Dit wordt mijn nieuwe provider :) Zijn er hier trouwens mensen die gamen op de ps3 of xbox360 en ook via Concepts ICT internet hebben?

Werkt het stabiel zonder telkens bij nieuwe spellen je poorten te forwarden, want daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 21-05-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand met de VPI/VCI instellingen voor mijn speedtouch546 modem/router van Concepts-ICT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die routerfunctie in het modem domweg uitgezet, en m'n eigen router ingeschakeld.

DHCP uit > Verbinding op bridge. Na reboot router erachter koppelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 146055 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:53:
Iemand met de VPI/VCI instellingen voor mijn speedtouch546 modem/router van Concepts-ICT?
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol vandaag brief binnen gekregen na exact een week met de orderbevestiging maar tot mijn verbazing hoor ik ineens een koerier om half 8 aanbellen met een pakketje.

Hebben ze me modem gewoon geleverd :D ik bellen en ja hoor 3 juni 22mbit :D had in het begin wel even problemen met het tijdelijk configureren van mijn KPN netwerk. Verbinding viel steeds uit maar na een harde reset werkt dat ook weer perfect.

Best gek :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is trouwens beter voor het behouden van de snelheid.

Switch achter Adsl modem of router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm vandaag mijn 16-22mbit abonnement opgeleverd gekregen waar ik maar 10mbit mee behaal van de 22 waar ik voor betaal, zit 1492meter van de centrale af.

Een verlies van 12mbit, is dit rieel of zal ik toch verdere stappen ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Het kan zijn dat je een verkeerd profiel hebt. Stuur eens een mailtje naar de concepts helpdesk.
Die 1500 meter hoeft ook helemaal niet 1500 meter te zijn. Het kan makkelijk 2000/2500 meter zijn.. Ligt een beetje aan de route die hij aflegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:37:
Wat is trouwens beter voor het behouden van de snelheid.

Switch achter Adsl modem of router?
Beide maken marginaal uit. Tenzij je nog gebruik maakt van 10MBit spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Anoniem: 146055 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:51:
Hmm vandaag mijn 16-22mbit abonnement opgeleverd gekregen waar ik maar 10mbit mee behaal van de 22 waar ik voor betaal, zit 1492meter van de centrale af.

Een verlies van 12mbit, is dit rieel of zal ik toch verdere stappen ondernemen?
Ik heb hetzelfde. Ik zit volgens Concepts op ongeveer 1200 meter en mijn maximaal haalbare snelheid is 10 Mbit. Ze hebben mij dan ook een nieuwe aanbieding gedaan met een 10 mbit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Volgens zo'n online postcodecheck zit ik zo'n kleine 1100 meter van de centrale. Toch haalde ik 'maar' 16 Mbit. Heb hierover gebeld met Concepts ICT, en die hebben de lijn door laten meten door BBned, en die zeiden dat ik zo'n 1700 meter van de centrale zit.

Meer dan 16 Mbit zit er voor mij niet in. Ach, downloaden met 1,7 mb vind ik ook nog wel acceptabel :)

De verhuiskosten zijn overigens ook asociaal hoog... ik ga verhuizen binnen dezelfde woonwijk, kost me gewoon 95 euro :o

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep. 95 euro. Ook gedokt helaas.

En ja, die afstandcheck via de Postcode is verre van optimaal. Het is schatting gebaseerd op de openbare weg, niet de afstand die je stukje koper doet. Dat kan een monteur bijv voor je opmeten. Mijnes is ook 1200 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Inmiddels alweer bijna een jaar zeer tevreden klant van concepts ict. Tot nu toe altijd superstabiele verbinding gehad en haal absoluut tussen de 20 en 22mbit. (zit denk ik 50 mtr van centrale vandaan) Gaat echt rete snel. In al die tijd heb ik maar 1 x mijn internet down meegemaakt, verder altijd online gekund. Als ik concepts belde voor vragen was ik ook altijd zeer snel en netjes geholpen.

Kortom, dik en dik tevreden en een mooie prijs voor deze verbinding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 18:45
Ik ben ook al ruim een jaar een zeer tevreden klant van Concepts ICT. Ik betaal 27,50 p.mnd, zit 750 meter van de centrale en haal continu meer dan 20 mbit (structureel downloaden met 2 Mb/s). Prima provider voor zover ik het kan zien.

Ik heb wel sinds kort een probleem met mijn mailserver die ik host: de microsoft servers zien mijn mailserver als een potentiele spam / compromised server en laten dus geen verzending naar hotmail adressen toe, heel vervelend. De vraag is natuurlijk of dat dat komt dat in de IP range van Concepts ICT een aantal spammende machines zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een van de betere providers in dit land, tot nu toe een zeer stabiele verbinding. Zit helaas wel 2100 meter van de centrale vandaan maar haal toch netjes 11 mbit van de 20 :)

De helpdesk probeert meestal snel je problemen op te lossen en zijn ook echt begaan met de klanten, ben laatst nog teruggebeld met de vraag of alles weer naar behoren werkten :D

En de terugkoppeling met BBned is meestal binnen een dag verricht.

Tot nu toe een zeer tevreden klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben ze trouwens een eigen nieuwsgroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 146055 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:08:
Hebben ze trouwens een eigen nieuwsgroep?
Nee:
Einde binaries in nieuwsgroepen
Door aanhoudende problemen met een aantal specifieke nieuwsgroepen

heeft Concepts ICT besloten per 15-2-2008 te stoppen met het aanbieden van zogenaamde binary nieuwsgroepen. Hierdoor is het niet langer mogelijk om muziek, films, games en software te downloaden via de nieuwsserver van Concepts ICT. De tekst nieuwsgroepen blijven wel gewoon beschikbaar. Concepts ICT kijkt wel uit naar alternatieve oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274998

Bijna een jaar heb ik nou concept ict and nooit problemen gehad.
Vannacht is er een storing geweest met hun DHCP server, en vanaf dat het is opgelost, krijg ik mijn modem niet meer op bridge.
Dit heb ik nodig aangezien er een gameserver draait, met een router.

Als ik hem op dhcp server laat staan, heb ik verbinding, gooi ik hem op bridgde, dan houdt het op.
De pipo's daar zeggen dat ik het verkeerd doe, dus met een pipo van de helpdesk, alles ingesteld op bridge, en nog niks.
Tja, dan ligt de fout bij mij hier natuurlijk.
3 modems geprobeerd en nog niks. In proberen te stellen op 2 verschillende computers, nog steeds niks.
Owhja, ik was de enige klant met dit probleem.

Een vriend van mij heeft ook concept, en die krijgt hem ook niet op bridge, hetzelfde probleem dus.
De systeembeheerder schijnt gekeken te hebben, en er is niks te zien.
Maar vanavond gaan ze het hele systeem nachecken, en kijken of ze dan misschien wel iets tegenkomen.

Voordat de storing van vannacht er was, heeft het altijd gewerkt. En nu ineens niet meer.
Heel vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 274998 op 21-09-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 274998 schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:16:
Bijna een jaar heb ik nou concept ict and nooit problemen gehad.
Vannacht is er een storing geweest met hun DHCP server, en vanaf dat het is opgelost, krijg ik mijn modem niet meer op bridge.
Dit heb ik nodig aangezien er een gameserver draait, met een router.

Als ik hem op dhcp server laat staan, heb ik verbinding, gooi ik hem op bridgde, dan houdt het op.
De pipo's daar zeggen dat ik het verkeerd doe, dus met een pipo van de helpdesk, alles ingesteld op bridge, en nog niks.
Tja, dan ligt de fout bij mij hier natuurlijk.
Klopt, dan zit de fout inderdaad in je eigen config. DHCP is DHCP en dan maakt het echt niet uit of je modem om een ip vraagt of het apparaat achter je modem.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:50:
[...]
Klopt, dan zit de fout inderdaad in je eigen config. DHCP is DHCP en dan maakt het echt niet uit of je modem om een ip vraagt of het apparaat achter je modem.
Oke.
Geef mij dan maar een paar dingen waar ik naar moet kijken om het wel goed te krijgen.
Hier is niks aan de instellingen van de pc veranderd.
En waarom werkt het dan ineens niet meer op 2 pc's? Terwijl op de ene pc nooit iets veranderd word?
Op mijn eigen pc wil ik nog wel eens dingen proberen, maar op die andere dus totaal niet.
Maar op mijn pc is NIKS veranderd. 2 verschillende netwerkkaarten ook nog geprobeerd. Niks, noppes nada.

Voordat hun de storing hadden, heeft het altijd goed gewerkt!!!!!

Op de 1 of andere manier geeft hun dhcp naar een modem die op bridge staat geen goed signaal af.
En als ik hem op mijn andere lijn aansluit, waarom werkt die dan wel op bridge?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 274998 op 21-09-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bridge werkt alleen als je DHCP uitzet, of juist niet. Was iig 1 van de 2 met die Eminent modems.

Ik heb al een paar dagen last van storingen ja. Volgens hun is het soms BBNed wat voor de complete uitval zorgt (geen Sync meer helemaal niets) en soms hou je wel alleen brandend lampje over wat lijkt op wel een lijnsignaal maar geen IP of activiteit. Gelukkig hoefde ik niet m'n modem opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485 schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:16:
Bridge werkt alleen als je DHCP uitzet, of juist niet.
Klopt. Als je hem op Bridge zet, moet je de DHCP uitzetten.

Ik weet niet wat ze daar gedaan hebben, ik in ieder geval niks.
Maar na het nogmaals maar weer gereset en ingesteld te hebben, werkt het ineens weer.
Magie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je geloofd ergens teveel in gezien je nickname ;)

Maar goed het probleem ligt ook bij BBNed de laatste tijd, dat ligt boven Concepts ICT die daar niets aan kan doen. Merk ik eigenlijk heel eenvoudig wanneer ik compleet geen Sync heb of wel een Sync maar geen Lease (dat gebeurd ook wanneer je je rekening niet optijd hebt betaald :P ) maar bij mij is dat niet het geval geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jij stelt het opnieuw in en het werkt weer. You do the math ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:37:
Je geloofd ergens teveel in gezien je nickname ;)

Maar goed het probleem ligt ook bij BBNed de laatste tijd, dat ligt boven Concepts ICT die daar niets aan kan doen. Merk ik eigenlijk heel eenvoudig wanneer ik compleet geen Sync heb of wel een Sync maar geen Lease (dat gebeurd ook wanneer je je rekening niet optijd hebt betaald :P ) maar bij mij is dat niet het geval geweest.
Ik vraag me af of het wel bij BBned ligt hoor.
Toen ik deze draad startte heb ik maandenlang nergens last van gehad. Toen was er een tijd waarin alles weer goed ging, en vannacht was het weer raak.
Om 10 voor middernacht werd mijn verbinding verbroken en pas na 8 uur vanochtend (volgens mij pas rond 9) was de connectie weer gemaakt. Ik vind het echt enorm kwalijk dat dit niet binnen een uur gemaakt was. Toen het eerder gebeurde was het vaak binnen 10 minuten, een half uur opgelost. Nu rond de 9 uur en er staat nieteens een melding op de concepts-storingspagina 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had vannacht ook al lopen zoeken, maar ik kwam niets tegen op BBNed dan wel Concepts ICT zelf. Het is zaterdagnacht, denk je echt dat ze iemand midden in de nacht in gaan schakelen terwijl die lekker in de kroeg staan te drinken? Dacht het niet. Natuurlijk kan dat niet, maar kan het wel begrijpen enigzins. Ik ben gewoon iets anders gaan doen die tijd dat ik zonder Internet zat en niet op bed lag ;) Maar ik heb liever dat het nu opgelost is dan dat dit weer gebeurd.

Er was mij verteld dat het blijkbaar voor de zoveelste keer bij BBNed lag, een core-switch of router, die het begaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Mwa, ik vind het niet kunnen dat ze blijkbaar een (groot?) deel van Nederland zonder internet laten zitten. Ja, zelfs middernacht hoort er iemand controle te doen, of in ieder geval reageren zodra er een automatisch smsje komt. Ik neem aan dat de apparatuur dat kan.

Uiteraard ben ik zelf ook wat anders gaan doen, maar de e-mailserver er achter...

Ik heb zelfs nog mijn server met hoge uptime reboot om te kijken of dat hielp.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn Router & Modem tig keer zitten resetten. :P Viel me al op dat niemand meer in mijn teamspeak zat.... :')

Maar goed. Maar even afwachten hoe het nu gaat. Ik hoop dat het gewoon niet weer gebeurd en zeker niet zo lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485 schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:30:
Ik heb mijn Router & Modem tig keer zitten resetten. :P Viel me al op dat niemand meer in mijn teamspeak zat.... :')

Maar goed. Maar even afwachten hoe het nu gaat. Ik hoop dat het gewoon niet weer gebeurd en zeker niet zo lang :)
Ik heb hier zelf een gameserver draaien. Dan baal je dubbel als het zolang stil ligt.
Voor een gameserver te draaien is het een ideale provider. Vrij stabiel, lage ping, vast IP kan je aanvragen.

Maar waar het mij ook om gaat is, het is altijd zo simpel om te zeggen "de fout ligt bij u"
Als je dan vraagt voor een oplossing, waar het allemaal aan kan liggen, dan weten ze het niet eens.
Hoe kunnen ze dan zeggen dat het bij de mensen zelf zit?
Gister niks gedaan, alleen nog na wel 30x op een dag geprobeerd te hebben die modem weer reset & ingesteld, en ineens voila, daar was het weer. Bij een vriend van mij, die eerder ook zijn modem niet op bridge kon zetten, werkte het ook ineens weer. Vreemd toch?

Normaal ben ik heel tevreden over Concepts, alleen wat er gister is gebeurd slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Vreemd, ik heb helemaal niks gemerkt van die storingen...
In week 37 (8 - 12 september) heb ik wel storingen gehad... Ik weet niet of deze lokaal bij mij thuis waren of dat er meer mensen last van hadden... Uiteindelijk heeft mijn modem wel de geest gegeven :)

Ik bel donderdag 16:55 en ben toen nog keurig geholpen tot 17:10. Alles doorgelopen en de medewerker kwam tot de conclusie dat mijn Copperjet modem was overleden. Toen is een nieuw modem mij kosteloos opgestuurd (een Linksys).

Deze geïnstalleerd en na wat instelprobleempjes (DHCP / bridge verhaaltje) werkt het nu weer als een zonnetje :) Mijn download snelheid is zelfs nog ietsje beter geworden (van 1,60 MB/sec naar 1,67 MB/sec). Prima service van Concepts dacht ik zo :)

edit: Oh, ik dacht dat ze tot 17:00 open waren maar lees net dat ze tot 21:00 open zijn :) Dus zo speciaal was dat niet.

[ Voor 8% gewijzigd door BackSlash op 22-09-2008 11:45 ]

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:05
Tot dusver word ik helemaal gek van Concepts ICT.

Enkele weken geleden heb ik een aanvraag via Breedbandwinkel.nl geplaatst voor een 24mbit ADSL abo voor ~€27, ter vervanging van de ADSL lijn van Abel Telecom dat dus failliet is.

Paar dagen later gebeld met Concepts om te vragen of de bestelling binnen was gekomen, dat was het geval.
Enkele dagen later heb ik weer gebeld hoe het ermee stond en degene die ik toen aan de lijn had zei dat ik dezelfde dag nog een brief in de bus kon verwachten met de inloggegevens e.d., of hooguit een dag later.
Dag later weer gebeld, brief was nog niet in de bus. Contactpersoon vind het vreemd en zou me terugbellen.
Dat terugbellen is niks van gekomen, toen heb ik dus twee dagen later weer gebeld:
De persoon aan de lijn kijkt in het systeem en zegt dat er nu een probleem blijkt te zijn met het huisnummer dat is opgegeven bij het telefoonnummer waarop de lijn moet worden aangesloten (we zitten in een kantoor dus dat kan best zijn ja), ik moet een mailtje sturen ter bevestiging van het andere huisnummer. Gedaan. Ik zou weer worden teruggebeld.
Weer ben ik niet teruggebeld, dus bel ik terug, met de mededeling dat er nog niets bekend is, dus ik wordt teruggebeld zodra er weer iets bekend is. Enkele dagen later ben ik weer nog steeds niet teruggebeld, en elke dag heb ik wél gebeld om te checken of er nou iets bekend was over de status. Niet dus, ik zou gewoon (ooit) worden teruggebeld.
Nu is een collega van me teruggebeld (niet ik, erg vreemd..) met wéér dezelfde opmerking dat het telefoonnummer dat ik had opgegeven niet overeenkomt met de opgegegeven huisnummer. Wéér geeft mn collega bevestiging, en de ADSL lijn zou worden aangesloten.
Ik bel Concepts weer om polshoogte te nemen en te vragen wanneer ik de ADSL lijn aangesloten kan verwachten, en dan word ik doorverbonden van afdeling administratie naar de helpdesk, die me vervolgens weer doorverbindt naar afdeling verkoop, en die mij vervolgens weer terug doorverbindt naar afdeling administratie. Een puihoop dus :( !
Nu ben ik nog steeds niks wijzer over wanneer ik de lijn aangesloten kan verwachten. Nog geen brief en modem binnen, helemaal niks.
Daarnaast moet ik ook nog even erbij zeggen dat enkele medewerkers die ik aan de telefoon heb gehad erg onduidelijk spraken - ik moest soms mn best doen ze te verstaan. Ze klonken ook niet echt alsof ze veel ervaring hebben.

Al met al, mijn ervaring is tot nu toe erg slecht, terwijl ik het product nog niet eens geleverd heb gekregen! |:(

Ehm. De oplevering duurt gemiddeld 3 a 4 weken. Dus waarom ga je zo ongeduldig zitten bellen? Je krijgt vanzelf bericht, status van je bestelling en eventueele info per mail.

Qua communicatie is het goed. Ik hoef toch alleen bij de TD te zijn wanneer er een storing is en wordt precies geholpen zoals ik dat wil :) Dus de service is ook goed.

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:05
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:23:
Ehm. De oplevering duurt gemiddeld 3 a 4 weken. Dus waarom ga je zo ongeduldig zitten bellen? Je krijgt vanzelf bericht, status van je bestelling en eventueele info per mail.
Omdat het me twee keer is toegezegd dat het op een bepaalde termein zou zijn aangesloten, en dat is niet gebeurd. Ze zijn telkens hun afspraken niet nagekomen. Ik weet niet hoe dat kan maar een medewerker kwam op een aansluitingstermein van 2 weken.... Ik weet zelf ook wel dat dat haast niet bestaat, maar dan is hij óf onvakkundig en heeft hij geen kennis van zaken, óf hij heeft gelijk en het is extreem snel..
Statussen e.d. heb ik nooit gekregen, ook ben ik zoals je gewoon in mn post kan lezen nooit teruggebeld, tegen de afspraken in.
Voor de rest: vind jij het netjes klinken, hoe zij het tot nu toe hebben afgehandeld?? Dan ben je een van de weinigen vrees ik.
Bovendien heb ik meermaals gezegd dat er spoed achter zit aangezien de lijn voor een kantoor is.

[ Voor 21% gewijzigd door VR46 op 25-09-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Officieel wordt er geleverd tussen 3 en 5 weken. Als een callcenter agent jou vertelt dat het in 2 weken kan is dat natuurlijk heel leuk om te horen (en misschien in de ideale situatie ook wel eens voorgekomen), erg realistisch is het echter niet. Helemaal als de aanmeldgegevens niet kloppen zorgt dat voor een extra kink in de kabel. Dat antwoord had deze dan beter ook ook niet kunnen geven.

Het is natuurlijk wel knullig als je constant intern wordt doorverbonden en weer terugkomt waar je vandaan komt. Dat moet beter kunnen.

Maargoed, het heeft ook weinig zin om constant te gaan bellen naar Concepts binnen die levertermijn van 5 weken. Als er na 4,5 weken nog steeds niks opgeleverd is, is het fair om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Even een vraagje aan jullie,

Ik zie op de site van internetten punt nl dat een concepts 22Mb of zelfs 24Mb abbo goedkoper is dan bv 8Mb (24.50 ipv 25). Volgens de postcode check kom ik alleen op de 8Mb variant uit. Uit een ver verleden haalde ik ongeveer 14 tot 16 Mb met wat toen Wanadoo was. Ik zit ongeveer op 1800 mtr van de centrale af.
Zou ik gewoon een 22Mb abbo aan kunnen vragen, en dat mijn modem intraint op laten we zeggen 15Mb, wat ik overigens prima vind, of heb krijg ik dan een instabiele verbinding?
En wat doet concepts als ik een 22Mb verbinding heb welke niet goed functioneerd, en ik moet downgraden met de prijs. Ik bedoel deze zal dan gelijk blijven neem ik aan?

Graag een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
eggiebert schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:21:
Even een vraagje aan jullie,

Ik zie op de site van internetten punt nl dat een concepts 22Mb of zelfs 24Mb abbo goedkoper is dan bv 8Mb (24.50 ipv 25). Volgens de postcode check kom ik alleen op de 8Mb variant uit. Uit een ver verleden haalde ik ongeveer 14 tot 16 Mb met wat toen Wanadoo was. Ik zit ongeveer op 1800 mtr van de centrale af.
Zou ik gewoon een 22Mb abbo aan kunnen vragen, en dat mijn modem intraint op laten we zeggen 15Mb, wat ik overigens prima vind, of heb krijg ik dan een instabiele verbinding?
En wat doet concepts als ik een 22Mb verbinding heb welke niet goed functioneerd, en ik moet downgraden met de prijs. Ik bedoel deze zal dan gelijk blijven neem ik aan?

Graag een reactie.
Niemand? Het is wel erg rustig in het Concepts draadje, allemaal tevreden gebruikers, of geen gebruikers meer ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ivm verhuizing heb ik gisteren Concepts ICT opgezegd. Helaas die afsluitkosten (ala 100€) zijn ook niet mis. Er is nooit een garantie over wat je halen gaat maar als je met Wanadoo 15Mbit gehaald hebt is de kans groot dat je dat ook gaat doen met Concepts ICT ja. Je loopt immers over dezelfde koperdraad dan wel distributeur (BBNed) van ADSL(2+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik had op mijn vorige adres een 24 mb abbo en haalde op een gegeven moment 12 mbit. Ik heb toen wel een aanbieding gehad dat ik kon downgraden naar 12 mbit, dat scheelde me 2,50 in de maand (dus 25 ipv de 27,50 die ik nu betaal). Als je 16 mbit of meer haalt dan zit er geen prijsverlaging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker. Abbonement opgezegd, maar hij loopt door tot half januari. In de tussentijd mag ik nog wel de rekeningen blijven betalen (maandelijks 27,50) en na januari nog eens de afsluitkosten (a 100€). Ik neem toch aan dat je niet langer van een dienst genieten kan en toch ook verder niet verplicht bent door te betalen wanneer je verhuisd en daar geen mogelijkheid is tot hun dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik meen me te herinneren dat je een jaarcontract afsluit, en dat telkens verlengt met een jaar. 't Is zeker lullig dat je moet betalen als je er geen eens gebruik van maakt... Gelukkig is het nog maar 2 maanden tot januari... stel dat je abbo pas in augustus af zou lopen. :s Desondanks zeker een nadeel van Concepts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het risico ja.

Maar helaas, so be it. In de toekomst wil ik wel weer gebruik maken van Concepts ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

Concepts ICT heeft een nieuwe naam in het leven geroepen namelijk ADSLTotaal https://www.adsltotaal.nl/bestellen/aanbod

Op de factuur staat deze naam immers nu ook. Benieuwd wat ze met de oude abonnementen gaan doen? Neem aan dat mensen die meer betalen voor een 20 Mbit lijn ook minder zullen gaan betalen.

Update: een vriendin heeft erover gebeld en concepts zegt gewoon dat die vlieger niet opgaat. Staat het je niet aan moet je maar opzeggen.

Mijn bevinding is ondertussen dat ze ver gezakt zijn wat betreft de dienstverlening en aan mij geen lijn meer zullen slijten.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 26-11-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:37:
Lekker. Abbonement opgezegd, maar hij loopt door tot half januari. In de tussentijd mag ik nog wel de rekeningen blijven betalen (maandelijks 27,50) en na januari nog eens de afsluitkosten (a 100€). Ik neem toch aan dat je niet langer van een dienst genieten kan en toch ook verder niet verplicht bent door te betalen wanneer je verhuisd en daar geen mogelijkheid is tot hun dienst?
Als je een abonnement bij breedbandwinkel.nl hebt afgesloten hoef je geen afsluitkosten te betalen. (mits het ook niet in je contract staat) Hier heb je als het goed is niet voor getekend. Bij afsluitkosten stond namelijk 0,00 euro. http://www.breedbandwinke...icaties/concepts-ict-24mb

Ik moest ze ook betalen maar heb de €75,- terug gehad. Even een brief sturen met de fout van de disconnectiekosten en een screenshot van de afsluitkosten van breedbandwinkel.nl dan komt het goed. Oja als ze beginnen over de algemene voorwaarden die op breedbandwinkel.nl zouden staan moet je niet te zwaar aan tillen. Deze is offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237634

Vorige week hebben ze 75 euro van me rekening afgehaald voor Disconnectkosten. Ik heb ze even gebeld en het blijkt dat in hun levering voorwaarden staat dat alle abo's na 1 juli 2003 disconectkosten moeten betalen bij het afsluiten van hun abonnement. (http://www.concepts-ict.n...g_van_concepts_ict_bv.pdf - punt 14.3)

Dus zoals Wissertje het zegt gewoon via breedbandwinkel.nl bestellen zodat je die niet hoeft te betalen.

• Mr.Jappe
Mijn uitgaande email werkt sinds eergister avond niet meer. Geen aanpassingen gedaan, nergens aangezeten.

Internet doet het wel gewoon en er wordt geen storing aangegeven in mijn regio.

Meer mensen die hier last van hebben of eventuele tips?

• BackSlash
Uitgaande mail werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282082

ff vraagje hoe kan dit ?????????
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Your current bandwidth reading is: 148.95 Mbps which means you can download at 18.62 MB/sec. from our servers.

152520.1 kbps YOU

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
getest op http://speedtest.bbned.nl

ik heb een concepts.ict 24Mbps

verbinding al 2 jaar erg stabiel op 2,3MB/sec plus minus 800 tot 950 meter van centrale
modem etech adrt06 in bridge met router modus

en is getraint op 1187/23310kbps

erg vreemd of niet???

en deze test heb ik 4 keer uitgevoerd met het zelfde hoge resultaat

ik haal een vette 2,3MB/sec op ftp of http

wel chill maar ik geloof de speedtest's niet meer soms haal ik 40.000Mbps 4MB/sec op andere test pagina's

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Speedtest is nutteloos.
http://dl.concepts.nl als je je snelheid wilt testen.

http://dl.concepts.nl/speedtest.1gb Deze kan je bijvoorbeeld downloaden, aan je browser (firefox of IE) kun je de snelheid aflezen tijdens het downloaden.

[ Voor 50% gewijzigd door krvabo op 12-12-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282082

ik weet hoe mijn snelheid normaal is 2,38MB/sec erg stabiel ook met jou tip om te testen.

ik vraag me alleen af hoe deze waarden kunnen op de test pagina's http://speedtest.bbned.nl...
speedtest.nl en speedtest.net bijv

raar toch maar weet iemand hoe dit kan :)

ff off topic:
je kan mooi tekenen trouwens :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 282082 op 12-12-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237634 schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:44:
Dus zoals Wissertje het zegt gewoon via breedbandwinkel.nl bestellen zodat je die niet hoeft te betalen.
Die vlieger gaat niet op volgens hun. Ze zouden het inmiddels al veranderd hebben op breedbandwinkel.nl, maar na controle blijkt alles nog hetzlefde te zijn.

Mijn tip is om een screenshot met bewijs te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282082 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:26:
ik weet hoe mijn snelheid normaal is 2,38MB/sec erg stabiel ook met jou tip om te testen.

ik vraag me alleen af hoe deze waarden kunnen op de test pagina's http://speedtest.bbned.nl...
speedtest.nl en speedtest.net bijv

raar toch maar weet iemand hoe dit kan :)

ff off topic:
je kan mooi tekenen trouwens :)
Als je een speedtest op speedtest.bbned.nl doet, kun je het beste in het zwarte vakje voor de 100 MB file kiezen.
krvabo schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:17:
Speedtest is nutteloos.

http://dl.concepts.nl/speedtest.1gb Deze kan je bijvoorbeeld downloaden, aan je browser (firefox of IE) kun je de snelheid aflezen tijdens het downloaden.
Als je op de eerder genoemde site voor de 100 MB file kiest komt het op hetzelfde neer. :) Vraag me dan ook af waarom je die site nutteloos vind? Enigste wat er anders is, is de bestandsgrootte.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 17-12-2008 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Anoniem: 227911 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 01:53:
[...]

Als je een speedtest op speedtest.bbned.nl doet, kun je het beste in het zwarte vakje voor de 100 MB file kiezen.

[...]

Als je op de eerder genoemde site voor de 100 MB file kiest komt het op hetzelfde neer. :) Vraag me dan ook af waarom je die site nutteloos vind? Enigste wat er anders is, is de bestandsgrootte.
Het was een leesfoutje van me :P
Ik dacht dat hij speedtest.nl bedoelde, maar de speedtest van bbned is uiteraard ook prima. (Aangezien Concepts over BBNed-lijnen gaat)

Die site speedtest.nl is inderdaad waardeloos. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Weet iemand welke adsl modulatie Concepts-ICT gebruikt bij de abbonementen die als snelheid 22mbit hebben?
Ik heb al behoorlijk gezocht op het internet. Mijn modem is een Linksys WAG54G2.Mijn lijn gaat over bbned.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 31-01-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ehm, tot 8 mbit hebben ze afaik allemaal G.992.1 - G.DMT, maar ik weet niet of dat ook geldt voor hoger. (BBNed)
Voor de lijn via KPN, mits je het nodig hebt, is het G.992.3 - ADSL2.

Deze gegevens heb ik iig gevonden met een googlequery 'adsl modulatie concepts' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
krvabo schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:58:
Ehm, tot 8 mbit hebben ze afaik allemaal G.992.1 - G.DMT, maar ik weet niet of dat ook geldt voor hoger. (BBNed)
Voor de lijn via KPN, mits je het nodig hebt, is het G.992.3 - ADSL2.

Deze gegevens heb ik iig gevonden met een googlequery 'adsl modulatie concepts' ;)
De G.992.1 - G.DMT heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik geen ip-adres, had ik misschien moeten vermelden.
Volgens mij is G.992.1 - G.DMT ook voor ADSL1, en niet voor ADSL2+, waar ik opzit. Ook werkt de G.992.3 - ADSL2 niet, krijg ik eveneens geen ip-adres.

Ik heb hem nu op Multimode staan, maar dan verlies ik om het uur de connectie heel even, wat erg irritant kan zijn, vooral als je naar streaming aan het luisteren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DarkHelmet schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:13:
Na even puzzelen ben ik er toch uitgekomen.

Volgens mijn kennis moest de Bridged interface gekoppeld worden aan de Ethernet interface.

Wanneer ik echter de BBNed (Economy) omzette van DHCP naar Bridge en op Apply klikte, kreeg ik een foutmelding dat dit niet kon.

Een Rood pijltje wees naar de naam van de Interface: BBNed (Economy).
ALs mouse-over kon je de exacte foutmelding lezen: Invalid name, only alfabetical characters allowed.
Vervolgens spaties en speciale tekens uit naam gehaald en op apply geklikt.

Je wordt dan nog geattendeerd op het feit dat er een DHCP server actief is op LAN group 1, wat niet samen gaat met de DHCP van de provider.
Deze heb ik uitgeschakeld, alsook de NAT & Firewall.

Vervolgens kreeg mijn laptop keurig een publiek IP adres. Kabeltje vervolgens omgepatcht naar mijn Linksys WRT54G Tomato firmware router en alles werkte goed.

Screenshots heb ik niet, ik kan met de huidige opstelling niet bij de modem.

Enige wat ik nu nog wil uitpuzzelen, hoe ik de routering zo instel dat ik via mijn WRT54G bij de Eminent kom. Niet dat het nodig is, maar altijd leuk voor je netwerkkennis :)
Het is offtopic en het is een oude quote om boven te halen, maar ik wou toch maar even melden dat dit mijn Eminent EM4206 feilloos doet samenwerken met m'n OpenWrt router (en dat is onbetaalbaar :P).

Ik heb ervaring met meerdere producten en hoewel hun service heel goed te noemen is (en ze zich ook als kwaliteitsproducent positioneren) viind ik hun menus erg onoverzichtelijk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
Not necessarily reviving an old topic, maar ik wil even polsen bij andere gebruikers van Concepts ICT of de laatste paar dagen de snelheid van ADSL via Concepts lijkt te zijn gecapped. Ik kon voorheen structureel met 2 MB/s downloaden, maar de laatste paar dagen kom ik niet verder dan 1.45 MB/s (tests via speedtest.nl en downloads bij eweka). Zijn er gebruikers met vergelijkbare observaties?

Ter info: ik heb al een paar jaar een 24 mbit lijn.

[ Voor 6% gewijzigd door faethon op 01-06-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

faethon schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:08:
Not necessarily reviving an old topic, maar ik wil even polsen bij andere gebruikers van Concepts ICT of de laatste paar dagen de snelheid van ADSL via Concepts lijkt te zijn gecapped. Ik kon voorheen structureel met 2 MB/s downloaden, maar de laatste paar dagen kom ik niet verder dan 1.45 MB/s (tests via speedtest.nl en downloads bij eweka). Zijn er gebruikers met vergelijkbare observaties?

Ter info: ik heb al een paar jaar een 24 mbit lijn.
Hoe ben je ingetrained?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ook ik heb de laatste paar dagen een vermindering in snelheid opgemerkt.
Voorheen haalde ik 1.53MB/s, ongeveer 2 weken terug werd dat 1.2MB/s, en de laatste paar dagen niet hoger dan 1.35MB/s.
Ik heb meerdere keren de stroom van mijn modem gehaald zodat hij opnieuw in zou trainen, maar het probleem lijkt niet aan mijn modem te liggen.
Ik gok capaciteitsproblemen bij Concepts of BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hier ook de laatste weken een trage verbinding, voelt alsof alles door een trechter moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
Modem is niet down geweest tijdje voor en sinds de snelheids vermindering. Ik denk dat het bij Concepts of BBNed wordt afgeknepen.. Morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik haalde grofweg 1~2 maanden geleden zo'n 1,73 mb/sec, de laatste maand blijft het steken op 1,6 mb/sec. Geen drastisch verschil, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
Gebeld met Concepts ICT, super snelle afhandeling. Inderdaad, mijn modem trainde lager in (dat kunnen ze remote zien). Na een reboot van het modem alles weer als vanouds! Super ISP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 22-05 21:17
faethon schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:52:
Gebeld met Concepts ICT, super snelle afhandeling. Inderdaad, mijn modem trainde lager in (dat kunnen ze remote zien). Na een reboot van het modem alles weer als vanouds! Super ISP!!
Moet ik ook eens doen, ik zat altijd op 16mbit en nu op 10mbit.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste