[Concepts-ICT] 24mbit voor €24,95; adders?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 26.098 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Wat is de uitgaande mail instelling bij concepts? Wordt niks over gezegd in de mail namelijk. smtp.concepts.nl werkt niet?

werkt wel :P O-)

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoZ20 op 11-04-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoZ20 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:23:
Wat is de uitgaande mail instelling bij concepts? Wordt niks over gezegd in de mail namelijk. smtp.concepts.nl werkt niet?

werkt wel :P O-)
http://www.particulierehelpdesk.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:56:
Ik heb nu ook Concepts -ICT allleen dan het 6Mbit abbo voor 19,95 door een actie van breedbandshop.nl ik ben gister overgezet van demon naar Concepts-ICT en ik heb vandaag mijn doe-het-zelf pakket binnengekregen maar ik heb nog helemaal geen wachtwoord of gebruikersnaam ontvangen daardoor kan ik bijvoorbeeld niet emailen. Ik heb hierover de helpdesk gebelt en die zeiden dat ik dat na der hand nog kreeg. Maar ik vind dit nogal raar eigenlijk je hoort dat toch te krijgen voordat je verbinding is opgeleverd? Hoe is dit bij jullie gegaan?
Ik kreeg eerst het modem. Je hebt geen username/password nodig voor je verbinding.
Een tijdje later krijg je een brief met e-mailmeuk. Op de servicepagina kan je aliassen aanmaken. Het is dus niet zo heel raar? :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:40:
[...]

Werkt:-) Wist niet dat ik de kabel van de 1616 in een 'normale' port moest stoppen. Daar ging het fout:-)

Nu nog even linksys zo zetten dat ik hem weer kan benaderen :)

Thanks

edit: Wat is eigenlijk het voordeel van deze setup tov tweemaal DHCP? Is dat trager?
Het is in ieder geval niet sneller ;)...en je moet 2x een poort openzetten als je dat zou willen. Dit is iig de beste oplossing, goed dat het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krvabo schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:11:
[...]

Ik kreeg eerst het modem. Je hebt geen username/password nodig voor je verbinding.
Een tijdje later krijg je een brief met e-mailmeuk. Op de servicepagina kan je aliassen aanmaken. Het is dus niet zo heel raar? :P
Oke nou dan wacht ik nog ff af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:12:
[...]

Het is in ieder geval niet sneller ;)...en je moet 2x een poort openzetten als je dat zou willen. Dit is iig de beste oplossing, goed dat het gelukt is!
Werkte niet meer:) Bleek dat ik nog 'leefde' op mijn oude DNS, moest in de linksys even de DNS hardmatig inkloppen(die van de modem-router dus)

Grappig dat het 'niet sneller' is...Had ik eigenlijk op gehoopt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die me iets op weg kan helpen - s.v.p. :r
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:29:
Kan me iemand vertellen
1) welk type draadloos modem Concept ICT bij het 24Mbps ADSL2+ abbo levert.
2) wat hier de voordelen en nadelen van zijn.
3) Het is nogal een flink bedrag. Is hiervoor ook een geschikt alternatief of is dit niet raadzaam omdat ze dan geen ondersteuning meer leveren?

Groet
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:34:
1) welk type draadloos modem Concept ICT bij het 24Mbps ADSL2+ abbo levert.
2) wat hier de voordelen en nadelen van zijn.
3) Het is nogal een flink bedrag. Is hiervoor ook een geschikt alternatief of is dit niet raadzaam omdat ze dan geen ondersteuning meer leveren?
[...]
1. ff bellen met 076-5302030 (ik denk ZyXEL)
2. euh, je kan draadloos internetten en je hebt waarschijnlijk 4 ethernet poorten
3. koop een access point: http://www.kieskeurig.nl/...raadloos+access+point.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Ik krijg net mijn modem binnen, is het een 816-2P...argh. Voor mijn aanvraag is mij mondeling toegezegd dat ik de 1616-2P (met VOIP) zou krijgen. Heb net gebeld en moet een mailtje sturen. De 816-2P traint namelijk laag in (heb hem al 3 jaar en ooit aan mijn Orange lijn gehangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:24:
Ik krijg net mijn modem binnen, is het een 816-2P...argh. Voor mijn aanvraag is mij mondeling toegezegd dat ik de 1616-2P (met VOIP) zou krijgen. Heb net gebeld en moet een mailtje sturen. De 816-2P traint namelijk laag in (heb hem al 3 jaar en ooit aan mijn Orange lijn gehangen).
Oh vreemd. Ik heb dus wel de 1616....En heb hem ook pas een week binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Aanbieding van 27,50 was op die ene site niet meer te vinden. 29,95 is mooie prijs. Nieuwsgroepen heb ik al via TweakNews maar dat is 10Mbit en dat kan ik dan combineren met Concepts-ITC's nieuwsserver al kan het zijn dat die in z'n eentje al snel genoeg is. Heb gebeld naar helpdesk: krijg ik te horen dat ik de eerste in de wacht ben. Das netjes! 20 april verhuizen we en dan zijn we van Orange af. Wat een stelletje prutsers zijn dat daar. Telefoonlijn is 20 april aangesloten op nieuw adres en hoop dat ADSL niet al te lang later daar ook zal werken :D

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Hier ook een Demon gebruiker :w

Moet zeggen dat ik deze topic met zeer veel interesse lees. Zat te twijfelen tussen Tweak en Concepts, maar de positieve reacties gecombineerd met de aanbieding trekken me over de streep. Doch één vraagje:

Heb net een brief ontvangen van XS4all, dat ze mij binnenkort gaan overzetten naar het KNP netwerk. Nu weet ik niet hoe lang ik nog heb, maar is het juist aan te nemen, dat als ik nog deze week een Concepts (bbned) abo neem, het dan naadloos zal overlopen met mn huidige (bbned) Demon-soon-to-be-xs4all lijntje?

Heb weinig trek in een paar weken zonder i- :S net verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Weet je het zeker? Mijn 1616-2ps leek qua uiterlijk op de 816-2p (oranje), maar was wel de 1616-2p (kun je zien in de adminpagina van de modem)
M-co schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:53:
Heb net een brief ontvangen van XS4all, dat ze mij binnenkort gaan overzetten naar het KNP netwerk. Nu weet ik niet hoe lang ik nog heb, maar is het juist aan te nemen, dat als ik nog deze week een Concepts (bbned) abo neem, het dan naadloos zal overlopen met mn huidige (bbned) Demon-soon-to-be-xs4all lijntje?
Hm hoe langer je wacht hoe minder kans :P
Je verbinding van kpn naar bbned omzetten kost ~2 dagen, dus ik denk sowieso niet dat je meer dan een week zonder inet zit. Hoe sneller je het aanvraagt, hoe sneller bbned je verbinding oversluit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren een Fritz!Box FON 7140 besteld en vandaag binnengekregen, voor de grap sloot ik hem aan en het bleek dat ik al een ADSL signaal erop had zitten. Ik had de aansluiting op 2 april aangevraagd en heb nog geen eens een bevestigingsbrief of een modem binnen :? , maar zit dit nu wel via die internetverbinding te posten. Had een paar dagen geleden ook gebeld met de helpdesk om te vragen of m'n aanvraag wel was doorgekomen, en ze zeiden dat de "gewenste aansluitdatum" 16 april was...

Hij traint wel laag in, ongeveer 15000 kbits down en 1000 up, maar in de praktijk download ik van websites met een magere 4 mbit... en dit allemaal terwijl ik maar 600 meter van de centrale zit.

Dus ja... rare snelheden in deze rare situatie. Ik hoop dat de snelheid wat hoger wordt als ik "officieel" ben aangesloten.

Edit: Downloaden van usenet gaat wel met ruim 1500 kb/s, raar dat het dan in de browser niet zo gaat. Ik heb zo'n idee dat het misschien aan de ingebouwde firewall van m'n Fritz!Box ligt die je niet kunt uitschakelen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat ik deze topic met zeer veel interesse lees. Zat te twijfelen tussen Tweak en Concepts, maar de positieve reacties gecombineerd met de aanbieding trekken me over de streep. Doch één vraagje:

Hmm okee. Ook wel een broef gehad, maar stond niks over dat ik van het netwerk afging. Enkel dat ik van demon naar xs4all ging...

Maar ja, hoe sneller hoe beter :) Ik heb demon ook gebeld. En die zeiden, zodra ze een aabvraag krijgen van concepts, ze medewerking verlenen. Dus dan is Demon meteen opgezegd zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Heb gebeld met de xs4all helpdesk om mn gal te spuien (moest het aan iemand kwijt }) ) en die bevestigde me dat xs4all geen verbindingen heeft lopen over het bbned netwerk. Dus logische conclusie is dus dat zodra de overgang is gemaakt, ik op het KNP netwerk verder moet tuffen.

Zal van het weekend dus gelijk werk maken van de Concepts abo. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 00:32:
[...]

Hmm okee. Ook wel een broef gehad, maar stond niks over dat ik van het netwerk afging. Enkel dat ik van demon naar xs4all ging...

Maar ja, hoe sneller hoe beter :) Ik heb demon ook gebeld. En die zeiden, zodra ze een aabvraag krijgen van concepts, ze medewerking verlenen. Dus dan is Demon meteen opgezegd zeg maar...
^^ had ook gebeld naar demon om te vragen of ik ze een brief moest sturen ofzo, maar dat wilde ze absoluut niet hebben :o. Zodra ze van concepts doorkrijgen dat de lijn over is gezet, sluiten ze je account bij demon. Ben zelf net overgestapt, zit alleen nog met m'n adsl modem van demon. Nog geen tijd gehad om m'n adsl2+ modem aan te sluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:13:
Ik had gisteren een Fritz!Box FON 7140 besteld en vandaag binnengekregen, voor de grap sloot ik hem aan en het bleek dat ik al een ADSL signaal erop had zitten. Ik had de aansluiting op 2 april aangevraagd en heb nog geen eens een bevestigingsbrief of een modem binnen :? , maar zit dit nu wel via die internetverbinding te posten. Had een paar dagen geleden ook gebeld met de helpdesk om te vragen of m'n aanvraag wel was doorgekomen, en ze zeiden dat de "gewenste aansluitdatum" 16 april was...

Hij traint wel laag in, ongeveer 15000 kbits down en 1000 up, maar in de praktijk download ik van websites met een magere 4 mbit... en dit allemaal terwijl ik maar 600 meter van de centrale zit.
Misschien is dit modem niet de meest optimale voor het DSLnetwerk waarop je bent aangesloten. Misschien is de lijn 1600meter in plaats van de 600meter die postcode checks denken etc. Kan van alles zijn dat je niet 20Mbit haalt.
Dus ja... rare snelheden in deze rare situatie. Ik hoop dat de snelheid wat hoger wordt als ik "officieel" ben aangesloten.
Kan natuurlijk dat ze dan nog wat veranderen.
Edit: Downloaden van usenet gaat wel met ruim 1500 kb/s, raar dat het dan in de browser niet zo gaat. Ik heb zo'n idee dat het misschien aan de ingebouwde firewall van m'n Fritz!Box ligt die je niet kunt uitschakelen...
Meestal is dit niet iets in je modem maar in je PC. Draai eens TCPoptimizer.exe, schakel een virusscanner eens uit tijdelijk en zet een extra (niet de windows firewall) firewall op je PC ook eens uit en kijk wat het doet.

Of probeer een andere browser ook eens of een andere download locatie. En het aller belangrijkste... download een test bestand van 100Mbyte en ga niet uit van speedtest.nl resultaten etc! Als je browser niet lekker loopt of een virusscanner houdt constant een oogje in het zeil gaat dat niet vlot nee. En als je bij speedtest.nl niet bent ingelogd en een juist abonnement kiest (met hoge snelheid) krijg je een te klein testbestand ook.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 13-04-2007 08:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Iemand ook een overstap gedaan van XS4all naar Concepts? Op zich zit ik goed bij Xs (afgezien van de prijs). Heb nu 6000/768 voor 59,95 per maand. In vergelijking met Concept 24 (ADSL2+) betaal ik dus veel voor weinig. Maar ik heb dan ook eigenlijk nooit geen problemen gehad (super stabiel). Zit nu te twijvelen om toch over te stappen.Het zou flink schelen in kosten. En als ik de reacties hier lees dan is het ook allemaal positief wat verbinding betreft. Iemand nog suggesties waarom ik wel of niet zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Voor de prijs zou ik het alleen al doen :P

ow wacht, daarom heb ik het ook gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ione schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:15:
Iemand ook een overstap gedaan van XS4all naar Concepts? Op zich zit ik goed bij Xs (afgezien van de prijs). Heb nu 6000/768 voor 59,95 per maand. In vergelijking met Concept 24 (ADSL2+) betaal ik dus veel voor weinig. Maar ik heb dan ook eigenlijk nooit geen problemen gehad (super stabiel). Zit nu te twijvelen om toch over te stappen.Het zou flink schelen in kosten. En als ik de reacties hier lees dan is het ook allemaal positief wat verbinding betreft. Iemand nog suggesties waarom ik wel of niet zou moeten doen?
Ook bij xs4all gezeten. Maar die prijzen zijn echt niet (meer) van deze wereld. Ja een goede verbinding. Maar in de jaren dat ik Demom had(3 jaar) ook nooit down geweest(behalve gepland onderhoud 's nachts) Voor die 30 euro in de maand dat je MINDER gaat betalen, voor MEER zou ik het wel weten...En mocht je ondervhoopt een keer 'down' zijn(denk ik niet) kan je mooi na 2-3 maanden heerlijk uiteten gaan van het geld dat je bespaard hebt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
MarcoZ20 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:46:
Voor de prijs zou ik het alleen al doen :P

ow wacht, daarom heb ik het ook gedaan ;)
Ja, voel me wel een beetje een dief van m'n eigen portemonee op deze manier. Ik heb altijd zoiets van 'je weet wat je hebt en je weet niet wat je krijgt'. Heb nu een superstabiele verbinding, maar ook een hoofdprijs. Zag dat er trouwens een aanbieding tot 1 mei is waarbij je geen aansluitkosten betaalt. Ga deze week maar eens beslissen.
Is trouwens de overstap van XS4All (KPN) naar Concept goed gegaan? Wat was de downtime?

Alleen het vreemde:
Als ik kijk bij internetten.nl zie ik dat de 24 Mbps ADSL 2+ wel in de lijst staat als ik de beschikbaarheid check. En als ik bij Concepts kijk staat er als laatste in de lijst '8192/1024'. Kan ik nou wel ADSL2+ krijgen of niet? Is er nog een andere manier om te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Het is natuurlijk puur marketing dat ze het 24mbit en 20mbit noemen, dat is toch wel duidelijk? Met ADSL2(+) is het haast onmogelijk om werkelijk die snelheid te halen tenzij je naast de centrale woont..
Maar rond de 6-10 mbit moet wel haalbaar zijn en ook voor die snelheid is het een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
ione schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:37:
[...]

Ja, voel me wel een beetje een dief van m'n eigen portemonee op deze manier. Ik heb altijd zoiets van 'je weet wat je hebt en je weet niet wat je krijgt'. Heb nu een superstabiele verbinding, maar ook een hoofdprijs. Zag dat er trouwens een aanbieding tot 1 mei is waarbij je geen aansluitkosten betaalt. Ga deze week maar eens beslissen.
Is trouwens de overstap van XS4All (KPN) naar Concept goed gegaan? Wat was de downtime?

Alleen het vreemde:
Als ik kijk bij internetten.nl zie ik dat de 24 Mbps ADSL 2+ wel in de lijst staat als ik de beschikbaarheid check. En als ik bij Concepts kijk staat er als laatste in de lijst '8192/1024'. Kan ik nou wel ADSL2+ krijgen of niet? Is er nog een andere manier om te checken?
het was overgezet voordat ik er erg in had _/-\o_ . Na je aanvraag zetten ze het bijna gelijk om naar hun lijn (zag het toevallig in m'n router aan het ipadres) en daarna vanaf de aanvraag dat heb je je 16-24mbit verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Jazco2nd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:40:
Het is natuurlijk puur marketing dat ze het 24mbit en 20mbit noemen, dat is toch wel duidelijk? Met ADSL2(+) is het haast onmogelijk om werkelijk die snelheid te halen tenzij je naast de centrale woont..
Maar rond de 6-10 mbit moet wel haalbaar zijn en ook voor die snelheid is het een mooie prijs.
Het is een 16-24mbit verbinding, dus je moet minimaal 16mbit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg
Sorry?
Ik haal op 1500 meter al 15-16mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
krvabo schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:30:
[afbeelding]
Sorry?
Ik haal op 1500 meter al 15-16mbit.
ja snap ook niet waarom het soms lager uitvalt. Ff poortreset aanvragen, wil nog wel es helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Jazco2nd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:40:
Wat ik wel vreemd vind is dat ik op de site van internetten.nl wel kan kiezen voor het 24 mbit pakket. Maar als ik op de site van Concepts kijk zie ik als laatste in de tabel Bbned ADSL 8192/1024 staan. Een hoger pakket kan ik niet kiezen.

Even bij XS4all de postcodecheck gedaan en daar is XS4all Ultra (20000/1024 Kbit/s) ook niet beschikbaar op mijn postcode. Volgens de toelichting zit ik te ver van de centrale....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
krvabo schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:29:
[...]

Weet je het zeker? Mijn 1616-2ps leek qua uiterlijk op de 816-2p (oranje), maar was wel de 1616-2p (kun je zien in de adminpagina van de modem)
Voor de zekerheid nog even aangesloten en ja het is een 816-2P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier errug snel lijn opgeleverd. 24-16 mb abbo volgens BBned postcodecheck 1055 meter v.d. centrale. Mijn modem traint in rond de 12mb, ticket laten maken en wat blijkt na het doormeten van de lijn; ik zit ruim 2km van de centrale. Het gekke is dat ik naderhand is een postcodecheck heb gedaan bij XS4all en hier krijg ik het 20mb abbo niet aangeboden met als reden dat ik te ver v.d. centrale zit. Beetje gemengde gevoelens dus nog.

Ik zit al ruimeen week op een telefoontje v.d. afdeling verkoop te wachten daar ik heb aangegeven niet het volle pond te gaan betalen aangezien Concepts niet zijn deel v.d. overeenkomst nakomt??

Word vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ook bij Demon. Vroeg, netjes de 1 mnd opzegtermijn in acht nemend, een overstap aan. Werd binnen 3 werkdagen afgekoppeld en overgezet (was wel van BBNed naar BBNed). Kan dus langer duren als je van BBNed naar KPN en vervolgens weer naar BBNed moet.

Nu wel gezeur met incasso's van Demon (1e aanmaning is binnen). Maar goed ben reuze tevreden over Concepts. Newsserver is nog niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Newsserver van XS4all is anders ook niet om over naar huis te schrijven hoor. ;) Drie lijntjes van 150kb/s en een retentie van iets van 21 dagen. Gebruik al maanden een Eweka (€7.50) abo voor mn usenet honger en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Ik weet dat Tweakdsl mn Eweka onnodig zou maken, maar daar zijn me toch iets te veel klachten te lezen in de topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
In verband met leveringsproblemen konden ze alleen de 816 aanbieden en niet de 1616 (was te verwachten). Omdat ik een mondelinge toezegging had, krijg ik alsnog de 1616 thuisgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:38:
[...]

In verband met leveringsproblemen konden ze alleen de 816 aanbieden en niet de 1616 (was te verwachten). Omdat ik een mondelinge toezegging had, krijg ik alsnog de 1616 thuisgestuurd.
Goede service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 14:13
ione schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:07:
[...]

Wat ik wel vreemd vind is dat ik op de site van internetten.nl wel kan kiezen voor het 24 mbit pakket. Maar als ik op de site van Concepts kijk zie ik als laatste in de tabel Bbned ADSL 8192/1024 staan. Een hoger pakket kan ik niet kiezen.

Even bij XS4all de postcodecheck gedaan en daar is XS4all Ultra (20000/1024 Kbit/s) ook niet beschikbaar op mijn postcode. Volgens de toelichting zit ik te ver van de centrale....
Ik zit met hetzelfde vage probleem...iemand enig idee of ik nu wel of niet dat 24mbit abonnement kan nemen van concepts?

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Rokusha schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:45:
[...]

Ik zit met hetzelfde vage probleem...iemand enig idee of ik nu wel of niet dat 24mbit abonnement kan nemen van concepts?
Vul hier je postcode eens in: http://pcdb.bbned.nl/
Daar krijg je ook de afstand tot de centrale te zien... +3000 meter is geen ADSL2+

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
ik zit er slechts 615 meter vanaf, dus ik zou in principe ADSL2+ en dus ook 24mbit aan moeten kunnen.

Ik kan dus aannemen dat de gegevens op de site van Concepts ICT gewoon niet kloppen dan?

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rokusha schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:14:
ik zit er slechts 615 meter vanaf, dus ik zou in principe ADSL2+ en dus ook 24mbit aan moeten kunnen.

Ik kan dus aannemen dat de gegevens op de site van Concepts ICT gewoon niet kloppen dan?
Dat ga je niet halen! Maak er 17-22mbit van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:27:
[...]

Dat ga je niet halen! Maak er 17-22mbit van!
Ja ok, maar ik bedoel dat ik dus het 24mbit abo van Concepts ICT aan zou moeten kunnen?

Edit: Hmm...ik zie net dat, hoewel ik maar 615m van de centrale afzit, de site alleen maar vermeld dat ik ADSL aankan...niet ADSL2+ :(

[ Voor 21% gewijzigd door Rokusha op 18-04-2007 14:36 ]

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Rokusha schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:34:
[...]

Ja ok, maar ik bedoel dat ik dus het 24mbit abo van Concepts ICT aan zou moeten kunnen?

Edit: Hmm...ik zie net dat, hoewel ik maar 615m van de centrale afzit, de site alleen maar vermeld dat ik ADSL aankan...niet ADSL2+ :(
Dan zit je bij een andere centrale denk ik...de 2e?

Heeft Concepts ook een helpdesk over de 1616-2P? Ik heb nog geen login gegevens gehad, maar wordt deze week of in de loop van volgende week aangeslote. Heb nu de 1616 via http://www.speedxs.nl/index/support/doc_view?did=14 in router mode gezet en voipbuster alvast ingeprogrammeerd.

Iemand ervaring met het ACS (Active Inbound Call Switching) stekkertje? Moet ik weer 2x RJ11 kabels kopen, grr (raar dat er ook geen splitter bij het modem wordt geleverd). Maar goed, mijn vraag is welk nummer de ontvanger ziet als ik ACS gebruik en met die ene telefoon die VOIP en KPN heeft bel. Ik neem aan dat het op rekening komt van je VOIP account?

[ Voor 45% gewijzigd door fb_slim op 18-04-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
fb_slim schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:53:
[...]

Waar kan ik dat dan zien?

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Rokusha schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:55:
[...]

Waar kan ik dat dan zien?
Op de speedtest site kan je de verschillende centrales zien. Mijn info is natuurlijk een gokje, ik weet helemaal niet hoe je buurt er uit ziet. Deze sites zijn trouwens niet 100% betrouwbaar, de kabels kunnen ook nog wel eens een omweg maken naar de centrale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
fb_slim schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:03:
[...]Op de speedtest site kan je de verschillende centrales zien. Mijn info is natuurlijk een gokje, ik weet helemaal niet hoe je buurt er uit ziet. Deze sites zijn trouwens niet 100% betrouwbaar, de kabels kunnen ook nog wel eens een omweg maken naar de centrale...
Afstand tot centrale: 3069m |:(

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
[...]

Heeft Concepts ook een helpdesk over de 1616-2P? Ik heb nog geen login gegevens gehad, maar wordt deze week of in de loop van volgende week aangeslote. Heb nu de 1616 via http://www.speedxs.nl/index/support/doc_view?did=14 in router mode gezet en voipbuster alvast ingeprogrammeerd.

Iemand ervaring met het ACS (Active Inbound Call Switching) stekkertje? Moet ik weer 2x RJ11 kabels kopen, grr (raar dat er ook geen splitter bij het modem wordt geleverd). Maar goed, mijn vraag is welk nummer de ontvanger ziet als ik ACS gebruik en met die ene telefoon die VOIP en KPN heeft bel. Ik neem aan dat het op rekening komt van je VOIP account?
Je hebt geen inloggegevens nodig. Het modem heeft als user/ww admin/admin. De verbinding zelf heeft geen user en pass nodig. Er werd bij mij wel een splitter meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
krvabo schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:16:
[...]

Je hebt geen inloggegevens nodig. Het modem heeft als user/ww admin/admin. De verbinding zelf heeft geen user en pass nodig. Er werd bij mij wel een splitter meegeleverd?
Ik had het over eventuele 1616-2P achtergrondinfo die je kan zien bij My Concepts en ik dus nog niet, aangezien ik geen Concepts ICT login heb gekregen. Ik snap hoe ik in het modem kom. Mijn modem stond ingesteld als bridge en heb bij de normale Concepts ICT site niets kunnen lezen over de bridge router mode...vandaar de vraag.

Bedoel je met de splitter dat ACS stekkertje (kort snoertje aan de ene kant en A+B poorten aan de andere kant? Heb je VOIP ingesteld?

[ Voor 3% gewijzigd door fb_slim op 18-04-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
fb_slim schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:46:
[...]
Bedoel je met de splitter dat ACS stekkertje (kort snoertje aan de ene kant en A+B poorten aan de andere kant? Heb je VOIP ingesteld?
Ik had zowel een ADSL-splitter als een telefoonsplitter (ACS)
Ik heb geen voip ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Geen ervaring mee. Ik eb enkel voipcheap ingesteld, en een 'aparte' telefoon aangesloten op de modem. Eentje die ik enkel gebruik voor uitgaand...Hou gewoon mijn 'oude' telefoon rechtstreeks aan de splitter...

Je kunt veel info vinden op ftp://ftp.allieddata.nl/p...DSL/copperjet_1616-2P.htm ik heb VOIP goed werkend, en dat nog via Demon:) Krijg 23/4 mijn Concepts ICT aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
krvabo schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:20:
[...]

Ik had zowel een ADSL-splitter als een telefoonsplitter (ACS)
Ik heb geen voip ingesteld :)
Wederom goede service, ze sturen hem na...nu de lijn nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag gebeld omdat de lijn er weer uit lag. Medewerkers van de helpdesk zijn correct en deskundig en dat is echt iets bijzonders tegenwoordig! Lijn is sinds jl. maandag ivm klapperen/instabiliteit nu geknepen naar 10mb. Helaas.

Jammer genoeg raak ik toch nog steeds zeker 1x per dag het signaal v.d. centrale kwijt en kan ik mijn modem weer resetten. Ik heb al verschillende modems geprobeerd; de standaard Copperjet, Zyxel en de SMC barracuda. Maakt allemaal niet uit. Nog iemand een gouden tip om de lijn stabiel te krijgen zonder nog meer bandbreedte in te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:21:
Vrijdag gebeld omdat de lijn er weer uit lag. Medewerkers van de helpdesk zijn correct en deskundig en dat is echt iets bijzonders tegenwoordig! Lijn is sinds jl. maandag ivm klapperen/instabiliteit nu geknepen naar 10mb. Helaas.

Jammer genoeg raak ik toch nog steeds zeker 1x per dag het signaal v.d. centrale kwijt en kan ik mijn modem weer resetten. Ik heb al verschillende modems geprobeerd; de standaard Copperjet, Zyxel en de SMC barracuda. Maakt allemaal niet uit. Nog iemand een gouden tip om de lijn stabiel te krijgen zonder nog meer bandbreedte in te leveren?
waar woon jij,
dit omdat ik zelf ook zit te kijken naar dit abbonement en ik op internet eigenlijk geen ervaringen over kan vinden (woon zelf in den haag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elst (Ut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding werkt nu ook. Alleen nog niet echt snel! Ik ga zo even bellen...Moet 24/1 hebben, haal niet hoger dan 8/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:38:
Mijn verbinding werkt nu ook. Alleen nog niet echt snel! Ik ga zo even bellen...Moet 24/1 hebben, haal niet hoger dan 8/1
Ik voor de gein mijn Speedtouch 546 aan de lijn gehangen en kwam op Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.245 / 19.601 uit, prima dus!

Die hoge upload is fijn! De Copperjet komt rond de 1.110 (nog wat) / 18.640 (nog wat) uit, maar heeft weer als voordeel de VOIP. Zou ik de 1616-2P niet achter mijn Speedtouch kunnen hangen (nee toch?)?

De ping is ook super voor ADSL2:

Antwoord van 213.197.30.133: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld. Eerst 2 uur zelf alles nalopen...GRRR Blijkt dus dat ik 8/1 profiel heb...Is iets fout gegaan. Ik wordt deze week nog naar 24/1 gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Net even gebabbeld met de zeer vriendelijke en deskundige helpdesk van Concepts en deed me gelijk denken aan de spaarzame keren dat ik naar de Demon Internet variant belde. Klein groepje jonge ICT HBO-ers met service en kwaliteit op de eerste plaats. Verbaasde me ook trouwens dat ik gelijk iemand aan de lijn kreeg, daar waar het normaal spitsuur is bij menig andere provider (19:00) Ze wisten me volledig te overtuigen dat ik de juiste beslissing maak naar hun over te stappen en bevestigden nogmaals dat wat Demon eerder meldde.

Dus gewoon een abonnement bij hun aanvragen en als zowel het huidige als het nieuwe abonnement op hetzelfde netwerk zit (in dit geval dus bbned) zal de migratie hooguit een dag in beslag nemen. Zij vragen toegang tot de lijn, Demon heft hem op dat moment op. Online aanvraag is de digitale deur uit.

En dan te bedenken dat ik anderhalf jaar heb zitten kloten om van Zeelandnet af te komen. Overstappen is dus helemaal niet eng! Hulde! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door M-co op 24-04-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
M-co schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:16:
Net even gebabbeld met de zeer vriendelijke en deskundige helpdesk van Concepts en deed me gelijk denken aan de spaarzame keren dat ik naar de Demon Internet variant belde. Klein groepje jonge ICT HBO-ers met service en kwaliteit op de eerste plaats. Verbaasde me ook trouwens dat ik gelijk iemand aan de lijn kreeg, daar waar het normaal spitsuur is bij menig andere provider (19:00) Ze wisten me volledig te overtuigen dat ik de juiste beslissing maak naar hun over te stappen en bevestigden nogmaals dat wat Demon eerder meldde.

Dus gewoon een abonnement bij hun aanvragen en als zowel het huidige als het nieuwe abonnement op hetzelfde netwerk zit (in dit geval dus bbned) zal de migratie hooguit een dag in beslag nemen. Zij vragen toegang tot de lijn, Demon heft hem op dat moment op. Online aanvraag is de digitale deur uit.

En dan te bedenken dat ik anderhalf jaar heb zitten kloten om van Zeelandnet af te komen. Overstappen is dus helemaal niet eng! Hulde! _/-\o_
Ze weten inderdaad waar ze mee bezig zijn en een 076 nummer waarin ik hooguit 30 seconden heb gewacht tijdens 5 telefoontjes is super! Browsen gaat zo veel sneller dan bij Orange, echt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik ben sinds vandaag (dinsdag) ook aangesloten bij Concepts-ICT op de 24mbit.
Had 12 april besteld, gisteren is er technisch opgeleverd. Keurig dus, in 12 dagen met 2 weekeinden ertussen.
De snelheid valt een beetje tegen, haal via giganews ongeveer 1,1 mb, upload is wel hoog (150 kb).
Dus daar ga ik nog even voor bellen. Wel aardige helpdesk, erg kundig, snel aan de lijn ook.
Mijn afstand vanaf de centrale:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 685 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 682 meter hemelsbreed.
Ik heb het wel via ISDN, das geloof ik altijd iets trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Zit nu al paar weken via Concepts met 24mbit verbinding, heb alleen nog steeds met oude adsl modem van demon eraan hangen. Zit dus gewoon op 8mbit, vh weekend ff kijken of ik tijd heb om m'n nieuwe modem eraan te hangen. Ben benieuwd wat ik dan haal qua snelheden. Zit volgens mij rond de 1000m van centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoZ20 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:22:
Zit nu al paar weken via Concepts met 24mbit verbinding, heb alleen nog steeds met oude adsl modem van demon eraan hangen. Zit dus gewoon op 8mbit, vh weekend ff kijken of ik tijd heb om m'n nieuwe modem eraan te hangen. Ben benieuwd wat ik dan haal qua snelheden. Zit volgens mij rond de 1000m van centrale af.
Lol modem aansluiten is slechts 2 minuten werk:-)

Echt wel mooi dat Demon-->concepts zo vlekkeloos verloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:57:
[...]

Lol modem aansluiten is slechts 2 minuten werk:-)

Echt wel mooi dat Demon-->concepts zo vlekkeloos verloopt..
Weet ik :P maar dacht dat er ergens stond dat je paar uur geen verbinding hebt daarna?

Of was dat met Orange :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoZ20 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 07:37:
[...]

Weet ik :P maar dacht dat er ergens stond dat je paar uur geen verbinding hebt daarna?

Of was dat met Orange :?
Werkt gewoon meteen hoor...(bij mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:54:
[...]

Werkt gewoon meteen hoor...(bij mij dan)
Het is waarschijnlijk 's nachts gebeurd of toen je niet thuis was, het duurt meestal 3 a 4 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:49:
[...]

Het is waarschijnlijk 's nachts gebeurd of toen je niet thuis was, het duurt meestal 3 a 4 uur...
Ik bedoel, je modem omwisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gesproken met Concepts... ISP-->ISP gaat blijkbaar altijd zoals ik ga...Dat is dezelfde snelheid, alleen via nwe provider. Dan na een 1-2 weken ga je naar de 'nwe' snelheid. Zo vertelde ook, zolang dat dat niet gebeurd is, ik ook niet voor die snelheid betaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:22:
Vandaag gesproken met Concepts... ISP-->ISP gaat blijkbaar altijd zoals ik ga...Dat is dezelfde snelheid, alleen via nwe provider. Dan na een 1-2 weken ga je naar de 'nwe' snelheid. Zo vertelde ook, zolang dat dat niet gebeurd is, ik ook niet voor die snelheid betaal...
Vreemd, ik ben overgestapt van Demon 12mbit, naar concepts 24 mbit. Zondag aangevraagd via adslwinkel, donderdag daarop overgezet in de ochtend, en gelijk trainde m'n modem in op ca 17mbit. Hoop er nog wat meer uit te kunnen halen met de copperjet die ze sturen maar met 17 ben ik ook tevreden ;)

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:31:
[...]

Vreemd, ik ben overgestapt van Demon 12mbit, naar concepts 24 mbit. Zondag aangevraagd via adslwinkel, donderdag daarop overgezet in de ochtend, en gelijk trainde m'n modem in op ca 17mbit. Hoop er nog wat meer uit te kunnen halen met de copperjet die ze sturen maar met 17 ben ik ook tevreden ;)
Had to maken dat ik nog ADSL1 was, en ik overga naar ADSL2. (geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Ik ben ook aan het kijken naar Concepts-ICT (zit nu bij Demon -> XS4ALL) maar ik krijg maar geen goed beeld of er nu ADSL2 te krijgen is op mijn huisnummer. De ene check zegt van wel en de andere weer niet.

Iemand misschien een goede check die zeker correct is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Mr_Dark schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:07:
Ik ben ook aan het kijken naar Concepts-ICT (zit nu bij Demon -> XS4ALL) maar ik krijg maar geen goed beeld of er nu ADSL2 te krijgen is op mijn huisnummer. De ene check zegt van wel en de andere weer niet.

Iemand misschien een goede check die zeker correct is?
bellen met concepts ict...die gebruiken de bbned tool btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppenj
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gelukt! (gedeeltelijk dan)
In eerste instantie geen verbinding, helpdesk gebeld of een en ander al geactiveerd was (migratie Demon --> Concepts). Dat bleek het geval.
Ik wilde mijn bestaande router blijven gebruiken (Zyxel 2602HW) maar kreeg geen internet. (alle lampjes groen). Uiteindelijk de door Concepts ICT gestuurde router aangesloten; nog steeds geen internet. In een laatste poging de laptop meegenomen naar de meterkast en daar direct (rechtstreeks) op de router aangesloten met de cross kabel. Dit werkte wel!?

Blijkt nu dus dat ik ipv een normale netwerkkabel een cross kabel moet gebruiken!?
Dit haalt wel mijn hele netwerk topologie overhoop en ik moet nog even druk puzzelen hoe een en ander aan te sluiten (moeten uiteindelijk 4 pc's worden aangesloten).

Ik heb liggen:
de 1616-2p (toegestuurd door Concepts-ICT)
de Zyxel 2602HW (destijds toegestuurd door Demon)
een Asus WL500G-Deluxe
een 3com Hubje (100Mbit 4poorts, oud)
een merkloos switchje (10/100 5 poorts, ook oud)

Iemand een idee?

Oh ja mijn router configuratie heb ik dus aan moeten passen naar RFC1483 voor Concepts. Nu heb ik net een blik op de config pagina's van Demon geworpen en daar had deze instelling ook op RFC 1483 moeten staan maar het heeft altijd gewerkt zonder deze setting.

Alvast beankt,
jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Jeroen,

Inderdaad moet je een crosscable gebruiken...Of dus een een router gebruiken met autosensing..(wist ik ook niet dat ik dat had hoor:)) Ik heb een Linksys WRT54G aangesloten op de Copperjet 1616, met een 'normale' netwerkkabel UTP5, en dat werkt goed.

Heb jij al je volle snelheid? Ik zit nog steeds op een ADSL1 profiel, en wacht totdat BBNED me omzet naar ADSL2. (zat bij demon ook op adsl1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
duppenj schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:54:
Gelukt! (gedeeltelijk dan)
In eerste instantie geen verbinding, helpdesk gebeld of een en ander al geactiveerd was (migratie Demon --> Concepts). Dat bleek het geval.
Ik wilde mijn bestaande router blijven gebruiken (Zyxel 2602HW) maar kreeg geen internet. (alle lampjes groen). Uiteindelijk de door Concepts ICT gestuurde router aangesloten; nog steeds geen internet. In een laatste poging de laptop meegenomen naar de meterkast en daar direct (rechtstreeks) op de router aangesloten met de cross kabel. Dit werkte wel!?

Blijkt nu dus dat ik ipv een normale netwerkkabel een cross kabel moet gebruiken!?
Dit haalt wel mijn hele netwerk topologie overhoop en ik moet nog even druk puzzelen hoe een en ander aan te sluiten (moeten uiteindelijk 4 pc's worden aangesloten).

Ik heb liggen:
de 1616-2p (toegestuurd door Concepts-ICT)
de Zyxel 2602HW (destijds toegestuurd door Demon)
een Asus WL500G-Deluxe
een 3com Hubje (100Mbit 4poorts, oud)
een merkloos switchje (10/100 5 poorts, ook oud)

Iemand een idee?

Oh ja mijn router configuratie heb ik dus aan moeten passen naar RFC1483 voor Concepts. Nu heb ik net een blik op de config pagina's van Demon geworpen en daar had deze instelling ook op RFC 1483 moeten staan maar het heeft altijd gewerkt zonder deze setting.

Alvast beankt,
jeroen
Je kan toch een verlengstukje aan de straight cable zetten en zo de cross cable aansluiten op de straight cable. Dan hoef je je straight niet open te knippen en straight te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ik ben op een gegeven moment zover gegaan dat ik een autosensing switchje van 15 euro tussen een straight en de meegeleverde cross heb gezet :X
Had geen zin meer om moeilijk te doen :P

Ik weet trouwens niet of er iets is veranderd hier, maar ik haal ineens als max 1.67 MB/s ipv 1.53 MB/s :P
Toch weer leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppenj
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb direct ADSL2 gekregen ja, op volle snelheid voor zover ik dat kan beoordelen:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed May 2 2007 om 00:07:33 UTC+0200)

Download : 1122.4 KByte/sec
Upload : 100.0 KByte/sec
Connection : 1420.0 Conn/min

Overdag was het beter met ruim 1300KByte/sec download snelheid (ongeveer 10,4Mbit)

Op de Zyxel kon ik de snepheid zien en die kwam overeen met het abbonnement 12Mbit down/1Mbit up. Op de Copperjet heb ik dat nog niet kunnen ontdekken.

Voor wat betreft de switch ertussen, heb even in de rommeldoos gekeken en nog een 4 poorts hubje ertussen geduwd. Dat heeft me vandaag iig geholpen, maar denk na over een Asus 1108N switch (E 63,-) dan ben ik in 1 keer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu

(Overgenomen op Wed May 2 2007 om 08:31:46 UTC+0200)

Download : 2504.8 KByte/sec
Upload : 93.7 KByte/sec
Connection : 821.0 Conn/min

Dat lijkt wel ADSL2(had ik eerst niet)

Echter op http://speedtest.bbned.nl kom ik nooit boven de 9mbit..

Ook met grabit haal ik nooit hoger...

Als ik in mijn modem kijk, lijkt het ook allemaal nog adsl1...VAAG :)

Wanneer ik download via ftp vcan mijn eigen NL server haal ik ook 'maar' 830KB/s

Ben benieuwd wat ik nu heb...Wellicht een telefoontje wagen..

(modem info)

Tx Bit Rate 1056000
Rx Bit Rate 8128000
Rx Attn DR 0
Code Type Status AnnexA

edit: Heb voor de zekerheid even modem gerestart...
Heb nu

Tx Bit Rate 1169000
Rx Bit Rate 22841000
Rx Attn DR 22856000
Code Type Status ADSL2A

zijn dat een beetje goede waardes?

(Overgenomen op Wed May 2 2007 om 08:40:46 UTC+0200)

Download : 2956.2 KByte/sec
Upload : 101.3 KByte/sec
Connection : 816.0 Conn/min

en ook bij http://speedtest.bbned.nl haal ik nu 19508.4 kbps. Kortom bijna 20 MBIT...Ben tevreden :-)

(heb uiteraard wel vaker de modem gereset. Het is blijkbaar vanacht gebeurd:) Zal vandaag wel gebeld worden door concepts)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand trouwens al een idee/update over de 'nieuwe' nieuwsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:18:
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik bel even, moet toch nog wat vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de meeste providers die zo'n hoge snelheid voor zo'n laag bedrag hebben een duur telefoon nummer.
kijk bijvb naar speedlinq die kost €0,70 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:18:
Er komt op korte termijn geen hogere retentie, dit blijkt een te grote investering. Wel is het zo dat je nieuwsgroepen die niet worden ondersteund kan aanvragen via de helpdesk e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:25:
de meeste providers die zo'n hoge snelheid voor zo'n laag bedrag hebben een duur telefoon nummer.
kijk bijvb naar speedlinq die kost €0,70 p/m
wat probeer je te zeggen? COncepts ICT heeft een normaal lokaal netnummer(breda) Korte wachttijd ook...

Verder zijn dit specials, en zijn ze normaal gesproken een stuk duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:33:
[...]

Er komt op korte termijn geen hogere retentie, dit blijkt een te grote investering. Wel is het zo dat je nieuwsgroepen die niet worden ondersteund kan aanvragen via de helpdesk e-mail.
Thanks. Dus dan op naar pfcorner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte klant,

U heeft zojuist een antwoord op uw vraag / verzoek gekregen.
-------------------------------------------------------------------------

U krijgt als vast IP adres: XXX.XXX.XXX.XXX

Mogelijk dat u eerst het ADSL modem/router een keer dient te herstarten zodat het nieuwe IP-adres toegewezen kan worden.

Beterrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:55:
[...]

Thanks. Dus dan op naar pfcorner...
Heb je ervaring met pfcorner, ik heb de site vroeger ooit bezocht maar was het helemaal vergeten. Is eweka niet een beter alternatief?

edit: ik zie het denk ik al; FLEX NoPT zeker ;)

[ Voor 8% gewijzigd door fb_slim op 03-05-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:08:
[...]

Heb je ervaring met pfcorner, ik heb de site vroeger ooit bezocht maar was het helemaal vergeten. Is eweka niet een beter alternatief?

edit: ik zie het denk ik al; FLEX NoPT zeker ;)
JUPS:) 30 euro voor 20mbit op bepaalde tijden. Met de nieuwsreader die ik heb geen punt, kan ik makkelijk schedulen...Ervaring heb ik er nog niet mee. Ik had het hier(in het binary newsserver topic) al gevraagd. Meeste leken tevreden. Echter geen recente ervaringen. Maar voor 30 euro kan er weinig gebeuren....4 maandjes eweka is net zo duur...

Dit trok mij over de streep:

Service.
============

Mist u 'iets' aan bestanden van een (oude) posting? Email dan een NZB-file voor die bestanden naar nzb[AT]pfcorner.nl
en we zullen een poging doen om die (oude) bestanden voor u te regelen. Zonodig doen we een hele re-post.
----
----

Niet dat ik dat nodig heb, maar klinkt als echte service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:46:

Dit trok mij over de streep:

Service.
============

Mist u 'iets' aan bestanden van een (oude) posting? Email dan een NZB-file voor die bestanden naar nzb[AT]pfcorner.nl
en we zullen een poging doen om die (oude) bestanden voor u te regelen. Zonodig doen we een hele re-post.
----
----

Niet dat ik dat nodig heb, maar klinkt als echte service
Dat klinkt alleen niet zo legaal... oftewel dat soort uitspraken zou ik mijn bedrijf niet laten doen.

[ Voor 93% gewijzigd door LieveNiels op 03-05-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LieveNiels schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:51:
[...]

Dat klinkt alleen niet zo legaal... oftewel dat soort uitspraken zou ik mijn bedrijf niet laten doen.
Ach, voor 30 euro, probeer ik het gewoon. Mee eens, dat ik het ook niet zou posten...Maar okee, back to topic: Concepts ICT:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een brief gekregen dat ik per 4 mei moet gaan betalen..Ik heb dus bijna 2 weken 'gratis' bij hun gezeten...Net zo lang tot mijn 'nwe' snelheid inging...Ook in deze brief de info over de mail etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje voordat ik mij ga aan melden,hoeveel Gig per maand kun je ongeveer downloaden voordat je wordt geknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:58:
ff een vraagje voordat ik mij ga aan melden,hoeveel Gig per maand kun je ongeveer downloaden voordat je wordt geknepen.
Bij concepts? Ik zou zeggen mail ze even :) Denk een FUP ofzo...Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:58:
Als je de startpost had gelezen had je het geweten.
De FUP is volgens de medewerker coulant en volgens een voorbeeld van hem waren er meerdere gebruikers die 15 gig per dag downloaden (15x28 = 420 gig per maand) en die geen problemen hiermee hebben ondervonden. Mochten er problemen zijn wordt er eerst contact opgenomen met de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
Gister InternetPlusBellen opgezegd, wilde overstappen naar Orange, maar wat blijkt na een postcode check en een telefoontje? ik kan max 4 mbit halen, ze hebben een nieuw netwerk in mijn wijk en ze willen de stabiliteit garanderen dus cappen ze 'm voorlopig op 4mbit, dit w.s. ivm digitale telefonie.

Maargoed ik kwam op dit topic en blijkt dat Concept ICT niet zo slecht is als ik dacht.
Ik heb gebeld met de verkoopafdeling (vlot aan de lijn) en vertelde ze me wat elke provider mij verteld, ik moet eerst een gewone analoge lijn hebben voordat ik een gewoon adsl abbo kan aanvragen, gelukkig kan ik 'm wel een week of wat voordat de lijn omgezet wordt alvast het abbo aanvragen.

Omdat ik naar BBNed wordt overgezet wordt het w.s. even zonder internet zitten, maar hij kon me vertellen dat het gemiddeld 2 weken duurt en soms zelfs 1 week. Ik was al bang dat ik 6 weken zonder kwam te zitten zoals een poos geleden.
Ik zit op 606 meter (http://pcdb.bbned.nl/) van de centrale af, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:03:
Gister InternetPlusBellen opgezegd, wilde overstappen naar Orange, maar wat blijkt na een postcode check en een telefoontje? ik kan max 4 mbit halen, ze hebben een nieuw netwerk in mijn wijk en ze willen de stabiliteit garanderen dus cappen ze 'm voorlopig op 4mbit, dit w.s. ivm digitale telefonie.

Maargoed ik kwam op dit topic en blijkt dat Concept ICT niet zo slecht is als ik dacht.
Ik heb gebeld met de verkoopafdeling (vlot aan de lijn) en vertelde ze me wat elke provider mij verteld, ik moet eerst een gewone analoge lijn hebben voordat ik een gewoon adsl abbo kan aanvragen, gelukkig kan ik 'm wel een week of wat voordat de lijn omgezet wordt alvast het abbo aanvragen.

Omdat ik naar BBNed wordt overgezet wordt het w.s. even zonder internet zitten, maar hij kon me vertellen dat het gemiddeld 2 weken duurt en soms zelfs 1 week. Ik was al bang dat ik 6 weken zonder kwam te zitten zoals een poos geleden.
Ik zit op 606 meter (http://pcdb.bbned.nl/) van de centrale af, ik ben benieuwd!
Hou ons op de hoogte:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Ik heb nu ADSL bij Xs4all via het KPN-netwerk. Als ik nu overstap naar Concepts (via BBned) zit ik dan een poos zonder internet? Had eerst begrepen dat dit niet zo zou zijn, maar na het lezen van bovenstaande berichten........
Zonder internet tegenwoordig is toch vrij lastig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
ione schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:56:
Ik heb nu ADSL bij Xs4all via het KPN-netwerk. Als ik nu overstap naar Concepts (via BBned) zit ik dan een poos zonder internet? Had eerst begrepen dat dit niet zo zou zijn, maar na het lezen van bovenstaande berichten........
Zonder internet tegenwoordig is toch vrij lastig :-)
Toen ik het had aangevraagd ben ik op maandag afgesloten, en op woensdag aangesloten. Dit ging van Planet naar Concepts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
Maar concepts heeft ook kpn aansluitingen he dus dat zegt nog niet alles.

Ik zit zelf te dubben over de router, ik wil wlan want dat gebruik ik vaak met de laptop.
Nou kan ik een alles in 1 kopen van Linksys voor 140 euro ongeveer of de AT zonder wlan voor 99 met losse accespoint of met wlan voor 199.
Ik wilde een draytek maar die zijn me toch te duur, dat kan ook goedkoper en Linksys kost de helft en heb ik best goede ervaringe mee.
Wat vinden jullie van de concept routers? genoeg instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Gman schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 00:14:
Maar concepts heeft ook kpn aansluitingen he dus dat zegt nog niet alles.

Ik zit zelf te dubben over de router, ik wil wlan want dat gebruik ik vaak met de laptop.
Nou kan ik een alles in 1 kopen van Linksys voor 140 euro ongeveer of de AT zonder wlan voor 99 met losse accespoint of met wlan voor 199.
Ik wilde een draytek maar die zijn me toch te duur, dat kan ook goedkoper en Linksys kost de helft en heb ik best goede ervaringe mee.
Wat vinden jullie van de concept routers? genoeg instellingen?
Bij mij ging het dus van een kpn naar bbned-verbinding.

De 'routers' die concepts meelevert zijn allieddata copperjet 1616-2ps. Toen ik mijn modem voor meer dan bridge gebruikte ging ie vrij snel over z'n nek en bij intensief verbruik resette hij zichzelf 1x per 2 dagen. Sinds ik hem gewoon modem laat spelen heeft hij nog nooit rare kuren vertoond. Dus als je echt grote instellingen wil doen kun je beter een externe modem kopen. Opzich hebben ze wel vrij veel instellingen hoor (firewall etc), maar ik denk niet dat je voor dit geld ook nog een kwaliteitsrouter mag verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:34
Maar als je hem als modem gebruikt, wat is dan een goede router om erachter te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
jopie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:44:
Maar als je hem als modem gebruikt, wat is dan een goede router om erachter te zetten?
Linksys WRT54GL is wel oke. Tegenwoordig heb je voor 20 euro ook een draadloze router van FON. Laatste is ook wel aardig, om te overwegen. Qua prestaties vind ik het even goed (uit eigen ervaring). Bespaart je in ieder geval wel een paar centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
krvabo schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:35:
[...]

Toen ik het had aangevraagd ben ik op maandag afgesloten, en op woensdag aangesloten. Dit ging van Planet naar Concepts. :)
Maar had jij dan mazzel en staat er normaal een langere tijd voor, of is dit altijd zo. 1 dag zonder internet is nog goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ik geloof dat het van KPN > BBned altijd wel zo snel gaat. Bij mij zat er zelfs vertraging in volgens de helpdesk aangezien ik op dinsdag al aangesloten had moeten worden.
Je kunt er dus wel vanuit gaan dat je niet lang zonder internet zit.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste