[Concepts-ICT] 24mbit voor €24,95; adders?

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 26.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een aantal weekjes het 24 mbit abbo en met twee modems traint hij maar op 15 Mbit in (zit 600 meter van de centrale). Voor de rest wel een superstabiele verbinding. Net even gebeld, zoals gewoonlijk korte wachttijd en vriendelijke klantenservice, en er is een ticket aangemaakt waardoor BBned een lijnmeting zal uitvoeren. Mocht het noodzakelijk zijn dat ik een downgrade nodig heb dan zullen ze me korting geven, zeggen ze dan. Al met al goede service.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

krvabo schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:48:
Ik geloof dat het van KPN > BBned altijd wel zo snel gaat. Bij mij zat er zelfs vertraging in volgens de helpdesk aangezien ik op dinsdag al aangesloten had moeten worden.
Je kunt er dus wel vanuit gaan dat je niet lang zonder internet zit.
Sorry, maar :N

ff schaamteloze copypaste
M-co schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:49:
[...]

Idd, als het werkt. Even mn frustraties van me aftikken. :'(

Zoals eerder gemeld in deze topic ben ik het eveneens niet eens met het "aanbod" van XS4all, van 8mbit naar 6 voor 40 ipv 36.50 euro. Enig speurwerk op GoT viel mn oog op de Concepts ICT aanbieding, adsl2 voor 30 euro p/m, samen met een non-0900 helpdesk, die van hetzelfde kwalitatieve niveau was als Demon. Belletje gepleegd naar Demon om nogmaals bevestiging te krijgen, dat een Telco --> Telco migratie slechts twee uurtjes zal duren en ik enkel Concepts moest vragen om de lijn over te nemen. Zo gezegd, zo gedaan.

Viel mn internet verbinding afgelopen woensdag vanaf 12.00 's middags uit. Storinkje, dacht ik, echter om 18.00 was het nog niet opgelost. Demon bellen, ze zouden ernaar kijken. Volgende ochtend belletje op mn gsm, lijn was vrijgemaakt voor de migratie met Concepts. Vreemd, nog geen modem van Concepts ontvangen en het zou toch maar 2 uurtjes duren? Bovendien had ik pas eind vorige week schriftelijk Concepts om een abo gevraagd. Enfin, Demon is weer snel met de service, as usual. Or so I thought.

Concepts gebeld om te melden dat de lijn klaar was om over te nemen. Kwestie van was protocols en scriptjes runnen en klaar, toch? Niet dus. Ze melden mij dat de lijn volledig was opgeheven (niet enkel vrijgemaakt) en het adsl signaal per 8 mei eraf zou zijn. bbned was al aan het slopen en het proces is onomkeerbaar. Pardon? Ik heb nooit gezegd dat dat moest gebeuren, doch volgens Concepts had bbned dat verzoek op naam van mij gekregen. bs

Nog een paar keer met zowel Demon als Concepts gebeld, maar zij konden beiden niets meer doen, dan dat Concepts vanaf 8 mei mijn verzoek als een nieuwe verbinding verwerkt, meaning dat er na 8 mei nog eens 1 tot in het ergste geval 4 weken overheen gaan voordat alles het weer doet. Het meest frustrerende is dat er geen duidelijk schuldpersoon is aan te wijzen, noch demon, noch Concepts. En omdat bbned geen info nummer heeft voor adsl klanten, kan ik nergens mn gal spuwen.

Oh but it gets worse. Al vaak genoeg heb ik mn backup pc bij vrienden en kennissen ondergebracht, gewapend met een wifi kaartje om daarmee (I know, het is fout) verbinding te maken met onbeveiligde netwerken om zo te surfen. Immers, meer dan de helft van alle wifi netwerken is niet beveiligd in Nederland. Jah, behalve in mijn buurt. 7 netwerken om op in te loggen en allemaal WEP2 encrypties. Moet ik weer hebben. :/

Maar dan hebben we altijd nog onze lieve buurtjes met bedraad internet. Gewoon even een Cat5e kabeltje trekken over het dak of door de meterkast, vonden ze geen enkel probleem en moest niets meebetalen. Ze hadden alleen het goedkoopste abonnement van Zeelandnet. Gelukkig heeft Zeelandnet sinds kort geen datalimieten meer.....behalve bij de buren. Zij hebben het allerallergoedkoopste dat nog stamt uit de steentijd en hebben nooit aan een upgrade meegedaan. Limiet per maand....100 mb. :'(

Dus komt het er voor mij op neer...niemand om kwaad op te zijn, geen mogelijkheden dan enkel op mn werk surfen (met een baas die direct zicht op mn scherm heeft en er altijd is, behalve nu nu ik aan het overwerken ben) en geen netwerken om zonder shady hackpraktijken op in te loggen.

Het klonk ook veel te mooi om waar te zijn, twee belletjes, twee uur eruit liggen en een nieuwe ISP.
Heb meerdere telefoontjes gepleegd in een poging het tij te keren, maar het haalde niets uit. Iemand, geen flauw idee wie, heeft een gigantische screwup gemaakt bij mn aanvraag en heb totaal geen idee wie. Zit nu al een volle week zonder vaste verbinding, heb nog iets van drie weken te gaan. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppenj
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tja, waarom heb je dan ook in vredesnaam Demon gebeld!?

Even voor de mensen die nog moeten overschakelen (en dit willen doen binnen ongeveer 2 uur):

Enige wat je moet doen is een abbo bij concepts-ict afsluiten via adslwinkel.nl o.i.d. Wat gebeurd er dan:

-->Zij (Concepts-ICT) regelen dan de telco-telco migratie en proberen dit te doen dit op de aangegeven datum (pak een datum drie weken in de toekomst)
--> Demon hoeft in dit geval (Xs4all overname) niet verwittigd te worden, zij sluiten je abbonnement af wanneer zij van bbned het signaal krijgen dat de lijn is gemigreerd.

Wat moet je zelf dan nog doen:
--> Max drie weken wachten (in de tussentijd heb je natuurlijk gewoon internet via Demon)
--> Modem/router dat binnenkomt uitpakken en klaarleggen in de meterkast
--> Op de 'switch datum' de demon modem/router loskoppelen op het moment dat internet het niet meer doet en de Concepts modem/router aankoppelenl even geduld en voila internet via Concepts ICT.

Natuurlijk kan je huidige Demon modem/router ook werken met Concepts (tis maar een kwestie van instellen) dus je moet 'em niet perse vervangen. Let wel op dat het ding bij Demon als Router geconfigureerd mocht zijn, bij Concepts moet de modem in bride mode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Bovenstaande moet eigenlijk aan de startpost in rode hoofdletters worden toegevoegd, want dit wist ik nog niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Wat jij wil :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Laatst online: 26-06 11:56
Ff vraagje.........wat is het adres van je homepage van concepts? Kan er op de site niks over vinden en heb alleen een brief gehad met login en ww voor de beheersite (waar ik er ook niks over kon vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoZ20 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:15:
Ff vraagje.........wat is het adres van je homepage van concepts? Kan er op de site niks over vinden en heb alleen een brief gehad met login en ww voor de beheersite (waar ik er ook niks over kon vinden)
Het adres is : http://home.concepts.nl/~pc000666 waarbij je pc00066 vervangt door je eigen gebruikersnaam.

sukses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Momenteel heb ik Orange ADSL (overgestapt van xs4all wegens kosten) maar heb enorme spijt.
Erg veel FEC errors en vaak micro pauzes in de verbinding die sommige internet apparaten laten hangen.
Nog niet gesproken over het erg vaak rebooten om maar een goed werkende lijn (zo goed als kan) te krijgen.

Is Concepts wat stabiliteit wat te vergelijken met xs4all of is dit meer richting Orange ?

Zodra ik kan ga ik weer weg bij Orange maar als het kan niet meer xs4all want die is gewoonweg te duur, ik hoop dat Concepts een beter alternatief is.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:32:
[...]

Het adres is : http://home.concepts.nl/~pc000666 waarbij je pc00066 vervangt door je eigen gebruikersnaam.

sukses.
dat werkt dus niet als ik dat probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel even inloggen via een ftp programma en er een index.html opzetten.
Dan moet hij het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
Heb ook zojuist Concepts ICT 24mbit voor 27,50 per maand besteld via internetten.nl. Heb nu nog een Demon account via het BabyXL netwerk (oude Demon Metro verbinding). Klopt het nu dat ik verder geen opzegging bij Demon hoef te doen? Of moet ik alsnog een brief naar Demon sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
faethon schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:06:
Heb ook zojuist Concepts ICT 24mbit voor 27,50 per maand besteld via internetten.nl. Heb nu nog een Demon account via het BabyXL netwerk (oude Demon Metro verbinding). Klopt het nu dat ik verder geen opzegging bij Demon hoef te doen? Of moet ik alsnog een brief naar Demon sturen?
Bij mij was het zo dat ik alleen via de website het heb aangevraagd en de rest werd voor me geregeld. ik heb niets naar Planet hoeven opsturen. Ik heb zelfs nieteens een handtekening hoeven zetten :')

Als het goed is hoef je zelf niets te doen. Als je het echt zeker wil weten kun je het beste even een mailtje sturen naar de concepts-ict helpdesk. Je hebt gegarandeerd morgen antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:09:
Je moet wel even inloggen via een ftp programma en er een index.html opzetten.
Dan moet hij het wel doen.
hmm, zonder dat zou hij het toch ook moeten doen? Zo gebruik ik m'n space van Demon ook, gewoon plaatjes neergooien en je kan er naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nu al een aantal maanden bij concepts ict (aangemeld zodra ze de eerste adsl2+ aanbieding gelanceerd hadden)

ben van XS4ALL naar Concepts over gegaan.. iets andere aanpak en service.. maar ben er meer als tevreden over :)
het is allemaal nog een beetje simpeltjes opgezet als je het vergelijkt met xs4all maar het werkt allemaal en als er iets niet gaat bellen ze je binnen een dag terug (niet meer wachten aan de telefoon) :)

Ik zit nu voor hetzelfde bedrag op de ADSL2+ (10 Mbps / 1Mbps) lijn via BBned

jammer dat ik hiermee naast de boot vis.. maar och.. dit voldoet prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:32:
[...]

sukses.
thnx, het werkt.......zat te prutsen O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Vanmiddag nog even gebeld met Concepts. Ik wordt definitief dinsdag 22 mei aangesloten. Het eind van de kwelling is in zicht! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
krvabo schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:17:
[...]

Bij mij was het zo dat ik alleen via de website het heb aangevraagd en de rest werd voor me geregeld. ik heb niets naar Planet hoeven opsturen. Ik heb zelfs nieteens een handtekening hoeven zetten :')

Als het goed is hoef je zelf niets te doen. Als je het echt zeker wil weten kun je het beste even een mailtje sturen naar de concepts-ict helpdesk. Je hebt gegarandeerd morgen antwoord. :)
Heb vandaag de brief van Concepts ICT gekregen met bevestiging van mijn aanvraag. Helaas staat er wel een verkeerd maandelijks bedrag (29,95 i.p.v. 27,50). Morgen even bellen, maar ga ervan uit dat dat zo opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dilemma,zit nu bij XS4all,na 2 maanden te vergeefs wachten op een nieuw modem" ben als oud Cistron abonnee over genomen door XS4all en nu over gezet naar een ADSL Only abo".Heb mij aan gemeld bij Concepts ICT maar heb 7 dagen bedenk tijd (keurig).Maar nu ligt mijn modem van XS4all op het postkantoor.Moet ik nu door zetten of toch maar bij XS4all blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:56:
Heb nu een aantal weekjes het 24 mbit abbo en met twee modems traint hij maar op 15 Mbit in (zit 600 meter van de centrale). Voor de rest wel een superstabiele verbinding. Net even gebeld, zoals gewoonlijk korte wachttijd en vriendelijke klantenservice, en er is een ticket aangemaakt waardoor BBned een lijnmeting zal uitvoeren. Mocht het noodzakelijk zijn dat ik een downgrade nodig heb dan zullen ze me korting geven, zeggen ze dan. Al met al goede service.
Even een update, gisteren heeft de monteur een lijnmeting gedaan en ons opgebeld om te zeggen dat de snelheid eerst "11 Mbit" was (terwijl m'n modem voorheen altijd op 15,5 Mbit intrainde), en dat hij er in geslaagd was het op te voeren naar 12 Mbit. Raar, vond ik. Ik kwam thuis, controleerde m'n modem, en ja, het trainde nu in op 12 Mbit. Dus eigenlijk nóg minder snelheid gekregen. Ik belde net even naar Concepts (klantenservice is zelfs op hemelvaartsdag geopend!) om dit vreemde verhaal te vertellen en ze gaven me de keuze om te downgraden (vanaf 24 Mbit gezien) naar óf een abonnement van 12 (waarbij ik de volledige snelheid haal) óf 16 Mbit (waarbij ik 15,5 haal), en dat er vervolgens korting wordt gegeven op het bedrag van 27,50 per maand dat ik nu betaal. Hier wordt door de verkoopafdeling nog contact met mij over opgenomen. Ik heb aangegeven dat ik de downgrade naar een 16 Mbit verbinding wil, nu even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtwin-mo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-02 15:18
Ik heb niet alle pagina's van deze post gelezen maar ik heb nu ruim een maand de verbinding van Concepts ICT (24 Mb €29,95). Ook ik had grote twijfels bij deze aanbieding en ben meteen op zoek gegaan naar forum om de slechte berichten te lezen. Ik kon niet veel vinden behalve bij tweakers!
Helaas zijn er maar weinig mensen die positief reageren over deze provider, maar ik ben er één van. Alles wat er geschreven is op de aanbiedingen is in mijn geval volledig nagekomen. Ik kreeg binnen een week het modem met een begeleidend schrijven waarin mijn status van verbinding en levering stond aangegeven, ADSL was in dit geval nog niet aangesloten. Ben meteen in het weekend begonnen met de bekabeling en tot mijn grote verbazing werkte alles! Alleen de downloadsnelheid was maar 2500 Kbyte/sec. Ik durfde bijna de helpdesk niet te bellen maar wilde testen of die functioneerde. Kreeg een telefoniste aan de lijn die mij netjes doorverbond. De helpdesk vermelde meteen dat ik mijn viruskiller en firewall uit moest zetten en zowaar fullspeed!.Ik heb wel het geluk dat de kast van de KPN bij mij om de hoek staat, maar toch niets dan lof over Concepts. Ze hebben me ook al verzekerd dat na een jaar de prijs gewoon hetzelfde blijft dat zien we over elf maanden. Dus aan deze zijde zit een tevreden klant. Voor jullie gaan twijfelen, ik werk niet in de ICT en woon 60 km van Breda!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vtwin-mo schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:23:
Ik heb niet alle pagina's van deze post gelezen maar ik heb nu ruim een maand de verbinding van Concepts ICT (24 Mb €29,95). Ook ik had grote twijfels bij deze aanbieding en ben meteen op zoek gegaan naar forum om de slechte berichten te lezen. Ik kon niet veel vinden behalve bij tweakers!
Helaas zijn er maar weinig mensen die positief reageren over deze provider, maar ik ben er één van. Alles wat er geschreven is op de aanbiedingen is in mijn geval volledig nagekomen. Ik kreeg binnen een week het modem met een begeleidend schrijven waarin mijn status van verbinding en levering stond aangegeven, ADSL was in dit geval nog niet aangesloten. Ben meteen in het weekend begonnen met de bekabeling en tot mijn grote verbazing werkte alles! Alleen de downloadsnelheid was maar 2500 Kbyte/sec. Ik durfde bijna de helpdesk niet te bellen maar wilde testen of die functioneerde. Kreeg een telefoniste aan de lijn die mij netjes doorverbond. De helpdesk vermelde meteen dat ik mijn viruskiller en firewall uit moest zetten en zowaar fullspeed!.Ik heb wel het geluk dat de kast van de KPN bij mij om de hoek staat, maar toch niets dan lof over Concepts. Ze hebben me ook al verzekerd dat na een jaar de prijs gewoon hetzelfde blijft dat zien we over elf maanden. Dus aan deze zijde zit een tevreden klant. Voor jullie gaan twijfelen, ik werk niet in de ICT en woon 60 km van Breda!
Hehe, ik ben ook uiterst positief hoor. Ook dat mag gepost worden..Ze hebben alleen geen binaries. Maar daar heb ik pfcorner voor... Gemiddeld download ik met zo'n 17mbit per seconde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn modem aan gesloten na 2 maanden wachten ,ik heb nu een XS4all Only 20Mbit en de snelheid is nu goed 13.5 Mbit
Maar na al die problemen ga ik toch over naar Concepts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hem ook bestellen via internetten.nl, maar ik moet het telefoonnummer van KPN invullen. Probleem is dat ik geen KPN abo heb, dus ook geen nummer.
Hoe kom ik nu door dat formulier heen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat je toch een KPN belbudget moet nemen.En anders ff bellen hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:15:
Ik wil hem ook bestellen via internetten.nl, maar ik moet het telefoonnummer van KPN invullen. Probleem is dat ik geen KPN abo heb, dus ook geen nummer.
Hoe kom ik nu door dat formulier heen :?
Via adslwinkel.nl kan je direct een lijn aanvragen (als ik het goed heb). Check maar even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:45:
[...]
Even een update, gisteren heeft de monteur een lijnmeting gedaan en ons opgebeld om te zeggen dat de snelheid eerst "11 Mbit" was (terwijl m'n modem voorheen altijd op 15,5 Mbit intrainde), en dat hij er in geslaagd was het op te voeren naar 12 Mbit. Raar, vond ik. Ik kwam thuis, controleerde m'n modem, en ja, het trainde nu in op 12 Mbit. Dus eigenlijk nóg minder snelheid gekregen. Ik belde net even naar Concepts (klantenservice is zelfs op hemelvaartsdag geopend!) om dit vreemde verhaal te vertellen en ze gaven me de keuze om te downgraden (vanaf 24 Mbit gezien) naar óf een abonnement van 12 (waarbij ik de volledige snelheid haal) óf 16 Mbit (waarbij ik 15,5 haal), en dat er vervolgens korting wordt gegeven op het bedrag van 27,50 per maand dat ik nu betaal. Hier wordt door de verkoopafdeling nog contact met mij over opgenomen. Ik heb aangegeven dat ik de downgrade naar een 16 Mbit verbinding wil, nu even afwachten...
Nogmaals even een update, gisteren had ik dus gebeld en vandaag is de snelheid alweer opgeschroefd! Snelle service aan de kant van bbned, daar kan KPN nog wat van leren! _/-\o_

Nu alleen nog even het telefoontje van de verkoopafdeling afwachten aan de zijde van Concepts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik ben ook over naar Concepts ICT van een Demon lijn. Niet naar de 24Mbit, dat is te veel voor mij. Ben over naar een 6/1 abo voor nog geen 20 euro.

Vandaag is de lijn overgezet van Demon naar Concepts, dit ging niet helemaal goed. Kreeg wel een IP maar geen DNS. Ook reverse lookup van mijn IP gaat nu nog niet. De helpdesk was (ook 's avonds) zo vriendelijk ff de nummertjes van de DNS te geven dus kan nu weer internetten.

Vreemde is ook dat ik nog geen modem (het oude van demon is dezelfde dus dat werkte) en brief gehad heb over de daadwerkelijke datum. Morgen maar eens bellen.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
Inmiddels is bij mij na een week de ADSL lijn ook omgezet van Demon naar Concepts. Helaas was het modem nog niet verstuurd, dus zit ik nu een paar dagen zonder internet (blijkbaar kan mijn ADSL modem het ADSL2 signaal niet aan). Een kort belletje naar de helpdesk, en het modem is onderweg... althans, daar ga ik van uit. Tot nu toe nog positief over de helpdesk en de service. Nu nog hopen dat snel dat modem arriveert, en dan kan ik de snelheid en stabiliteit eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
<mimic> (19:12:17) —› quit: (thegeronimo) (mirc@x.dsl.concepts.nl) (Ping timeout)
<mimic> (19:12:35) —› quit: (Priyantha) (priyantha@x.dsl.concepts.nl) (Ping timeout)
<mimic> (19:12:38) —› quit: (krvabo) (krvabo@x.static.dsl.concepts.nl) (Ping timeout)

Blijkbaar was er even een burp :? Ik dacht al dat het aan mij lag, maar blijkbaar toch niet. Het duurde overigens maar 5 minuten, dus ik denk dat er ergens iets mis is gegaan bij het configgen :P

[ Voor 7% gewijzigd door krvabo op 22-05-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor bij mij viel het internet ook heel even weg. Maar ze hebben mijn internetsnelheid wel iets aangepast ik had eerst 8 mbit download en 1 mbit upload zo trainde de modem ook in nu traint hij in op 7.5mbit en 768kbit upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

faethon schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:11:
Inmiddels is bij mij na een week de ADSL lijn ook omgezet van Demon naar Concepts. Helaas was het modem nog niet verstuurd, dus zit ik nu een paar dagen zonder internet (blijkbaar kan mijn ADSL modem het ADSL2 signaal niet aan).
Bij mij inderdaad ook geen modem verstuurd, Gelukkig kon mijn oude modem (copperjet) het nieuwe signaal wel aan, maar heb dan ook geen ADSL2 aangevraagd. Is bij jouw wel de opzegging richting Demon gegaan, dit ging bij mij mis.

Vandaag nog ff aan het bellen geweest. De volgende zaken zijn duidelijk geworden:
* Demon heeft niet automatisch een bericht van opzegging gehad. Dit had wel moeten gebeuren maar is misschien niet gedaan om het mijn lijn alleen gewisseld heeft van financiele partner, bbned levert nog steeds de lijn. Gelukkig kon ik bij Demon het nieuwe contract faxen en is het ook opgelost.
* Ik krijg nog steeds geen DNS via DHCP
* Het IP adres dat ik gisteren kreeg was geen vast IP, vandaag heeft de helpdesk een nieuw IP aangevraagd dat vast is. DHCP renew staat wel op 300sec, dit lijkt me vrij kort voor een vast IP.
Als je een vast IP wil ff bellen met de helpdesk.

Ga morgen een scriptje maken om de uptime te testen, maar omdat de lijn van BBned komt heb ik het gevoel dat dit wel goed zit.

De lijn is wel super snel! Downloaden van ftp.nluug.nl gaat met gem. 740kilobyte per seconde (6/1 mbit lijn). Een paar keer GCC gedownload, dit pakketje is 42MB dus lijkt me een redelijk goed bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
FendtVario schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:01:
[...]

Is bij jouw wel de opzegging richting Demon gegaan, dit ging bij mij mis.
Ik heb gebeld met Demon en de opzegging is inderdaad ook niet door Concepts gedaan. Ik doe het uiteindelijk zelf via de salesdesk van Demon, maar ik wil eerst even wachten totdat ik een modem en een werkende verbinding heb zodat ik nog een laatste keer mijn demon-mailbox kan leeglepelen. Enig idee of je demon pop-account nog eventjes in leven blijft of wordt na opzegging ook onmiddelijk je hele account verwijderd?

Goed om te horen dat de verbinding lekker snel is! Ik hoor tot nu toe alleen nog maar positieve geluiden over de snelheid. Hoe is het met de nieuwsserver gesteld?

[ Voor 12% gewijzigd door faethon op 23-05-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faethon schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:01:
[...]

Goed om te horen dat de verbinding lekker snel is! Ik hoor tot nu toe alleen nog maar positieve geluiden over de snelheid. Hoe is het met de nieuwsserver gesteld?
Niet best:) Maar zelf heb ik voor 30 euro per jaar een newsaccount genomen(20mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:31:
[...]

Niet best:) Maar zelf heb ik voor 30 euro per jaar een newsaccount genomen(20mbit)
Welke nieuwsserver heb je gekozen? Ik zat zelf te denken om eweka ernaast te nemen, maar dat kost 7.50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ikzelf heb een 10mbit accountje van XSnews ( http://www.xsnews.nl/Home/ ). De cap zit op 1200kB/s. Aangezien ik 1500m van de centrale zit, haal ik dus maar 15-16mbit per seconde.Ik houd dus nog ~300kB/s over voor de overhead, om normaal te internetten en wat te torrenten.
Dit abo kost 6.66 per maand als je een jaarabo neemt. (en retentie van 100+ dagen, al zijn ze nog aan het opbouwen vanaf 90 dagen).

Maar voor meer vragen over usenet kun je beter Newsservers met binaries [deel 6] hier kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faethon schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:48:
[...]

Welke nieuwsserver heb je gekozen? Ik zat zelf te denken om eweka ernaast te nemen, maar dat kost 7.50 per maand.
pfcorner not in primetime(20mbit, haal 2083KB/S), maar zoals boven aangegeven, kun je dat beter in het andere topic vragen/plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

faethon schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:01:
[...]

Geen idee, ben niet zo van de nieuwsgroepen. Handig voor open source projectjes waar je mee bezig bent maar om nu die mailing te gaan uitpluizen naar film of mp3 waar je daarna toch niets meer mee doet...

Kreeg vandaag trouwens een modem binnen, de verkeerde. Heb nog gewoon ADSL en kreeg een ADSL2 modem opgestuurd. De snelheid is zeer goed maar krijg wel een beetje het idee dat het een hobbyclubje is. Gelukkig levert BBned de lijn en daar heb ik al een paar jaar hele goeie ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Een adsl2+-modem is ook een adsl1-modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FendtVario schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:52:
[...]

Geen idee, ben niet zo van de nieuwsgroepen. Handig voor open source projectjes waar je mee bezig bent maar om nu die mailing te gaan uitpluizen naar film of mp3 waar je daarna toch niets meer mee doet...

Kreeg vandaag trouwens een modem binnen, de verkeerde. Heb nog gewoon ADSL en kreeg een ADSL2 modem opgestuurd. De snelheid is zeer goed maar krijg wel een beetje het idee dat het een hobbyclubje is. Gelukkig levert BBned de lijn en daar heb ik al een paar jaar hele goeie ervaringen mee.
Hoezo denk je dat het een hobbyclubje is? Positief of negatief? Over je modem. Een adsl2 modem werkt ook op een ADSL1 lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een blogje over mijn migratie van xs4all naar concepts destijds:
http://blogger.xs4all.nl/...ve/2006/11/20/153651.aspx

Bij mij ging het dus van XS4ALL uit klote en deed concept weer beter werk...
het is gewoon iets waar je even goed op moet letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:56:
[...]
Hoezo denk je dat het een hobbyclubje is? Positief of negatief? Over je modem. Een adsl2 modem werkt ook op een ADSL1 lijn...
hobby clubje negatief:
* omdat administratief de boel nog niet lekker loopt. Ze krijgen bijv. niet alle gegevens van adslwinkel.nl (waar ik besteld heb). Voorbeeld: ze krijgen wel je adres, maar niet je email adres. 2de voorbeeld: ik heb geen schrijven meer gehad dat alles definitief was, geen resultaat van het technisch onderzoek en geen modem voor aansluitdatum. Terwijl er een stappenplan gestuurd wordt waarin staat dat je zelfs 2x gebeld wordt of alles nog steeds goed gaat.
* De medewerker van de sales was niet bekend met telco-telco in die zin dat ze niet wist dat een aanvraag bij partij B een opzegging tot gevolg zou moeten hebben met A. Dit is de laatste tijd bij de meeste providers wel het geval, ik ken de regeling hiet 100% maar begreep van Demon dat het zo zou moeten werken.

(hobby clubje) positief:
* De helpdesk is snel, hanteren een ticket systeem, behulpzaam.
* Ze leveren IPv6 via Sixxs.
* Lekker snel
* Goede lijn

[ Voor 12% gewijzigd door FendtVario op 24-05-2007 12:54 . Reden: 2de voorbeeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FendtVario schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:52:
[...]

hobby clubje negatief:
* omdat administratief de boel nog niet lekker loopt. Ze krijgen bijv. niet alle gegevens van adslwinkel.nl (waar ik besteld heb). Voorbeeld: ze krijgen wel je adres, maar niet je email adres. 2de voorbeeld: ik heb geen schrijven meer gehad dat alles definitief was, geen resultaat van het technisch onderzoek en geen modem voor aansluitdatum. Terwijl er een stappenplan gestuurd wordt waarin staat dat je zelfs 2x gebeld wordt of alles nog steeds goed gaat.
* De medewerker van de sales was niet bekend met telco-telco in die zin dat ze niet wist dat een aanvraag bij partij B een opzegging tot gevolg zou moeten hebben met A. Dit is de laatste tijd bij de meeste providers wel het geval, ik ken de regeling hiet 100% maar begreep van Demon dat het zo zou moeten werken.
Ik kreeg de brief dat alles definitief was, nadat ik ik 1-2 weken bij hun zat. Maar die telefoontjes, daar wacht ik ook nog steeds op! Idd erg slordig, zet het er dan NIET in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, net gebeld naar Demon, om te vragen of ik niet meer geincasseerd zou worden. Ik ben al uit hun systeem sinds 2 april, en 23 april ben ik pas bij Concepts gekomen...Ik heb WEL op 2 april gebeld naar Demon, om te zeggen, dat ALS er een aanvraag komt, ze deze moeten accepteren..lol, nou ja gelukkig is alles goed gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
Vandaag mijn modem ontvangen en aangesloten en direct een lekkere snelle verbinding! Ik haal 20mbit down en iets meer dan 1mbit up, dus ben wel tevreden. Heb nog even gebeld met de helpdesk om te helpen mijn modem in bridge mode voor mijn Asus router te zetten, en men was zeer behulpzaam. Binnen een paar minuutjes was ook dat gepiept. De nieuwsserver is inderdaad niet veel soeps, maar daar neem ik wel een payserver voor. Vooralsnog heb ik nu een werkende 24/1mbit verbinding voor 27,50 euro per maand. Soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:06:
haha, net gebeld naar Demon, om te vragen of ik niet meer geincasseerd zou worden. Ik ben al uit hun systeem sinds 2 april, en 23 april ben ik pas bij Concepts gekomen...Ik heb WEL op 2 april gebeld naar Demon, om te zeggen, dat ALS er een aanvraag komt, ze deze moeten accepteren..lol, nou ja gelukkig is alles goed gelopen
Zelfde hier, blijkbaar was mijn account ook automatisch verwijderd nadat Concepts de lijn over nam. Even gebeld naar Demon en ik hoef netjes alleen slechts nog die dagen te betalen dat ik nog een lijn van Demon had. Migratie succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faethon schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:01:
Vandaag mijn modem ontvangen en aangesloten en direct een lekkere snelle verbinding! Ik haal 20mbit down en iets meer dan 1mbit up, dus ben wel tevreden. Heb nog even gebeld met de helpdesk om te helpen mijn modem in bridge mode voor mijn Asus router te zetten, en men was zeer behulpzaam. Binnen een paar minuutjes was ook dat gepiept. De nieuwsserver is inderdaad niet veel soeps, maar daar neem ik wel een payserver voor. Vooralsnog heb ik nu een werkende 24/1mbit verbinding voor 27,50 euro per maand. Soepel!
Nadeel van de 1616 in bridge is, dat je geen SIP calls kan maken met je 'normale' telefoon gekoppeld aan je modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:50:
[...]

Nadeel van de 1616 in bridge is, dat je geen SIP calls kan maken met je 'normale' telefoon gekoppeld aan je modem...
Voorlopig gebruik ik ook nog gewoon KPN voor mijn vaste telefoon. Overigens heb ik niet de Copperjet 1616, maar een e-tech modem gekregen, de e-tech ADRT06.

[ Voor 13% gewijzigd door faethon op 24-05-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Inderdaad bericht van de helpdesk gehad dat ik het Etech modem ook kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
Ik sta ook op het punt om over te stappen van @home naar de ConceptsICT 6MB voor €20,- per maand, via het KPN netwerk geloof ik. Ik heb nog wel een vraag, hoe zit het met de pings tijdens gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
kapert schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:02:
Ik sta ook op het punt om over te stappen van @home naar de ConceptsICT 6MB voor €20,- per maand, via het KPN netwerk geloof ik. Ik heb nog wel een vraag, hoe zit het met de pings tijdens gamen?
Ik weet niet hoe het zit tijdens het gamen, maar een standaard ping naar concepts.nl vanaf mijn 24/1 Mbit verbinding ziet er zo uit:

Pingen naar concepts.nl [213.197.30.133] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.197.30.133: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 213.197.30.133: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60

Ping-statistieken voor 213.197.30.133:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 8ms, Maximum = 9ms, Gemiddelde = 8ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
Bedankt, dat ziet er in ieder geval goed uit, weet nu bijna zeker dat ik ga overstappen.. Maar dan moet ik eerst van @home af. Maar dat is pas op z'n vroegst 1 juli, volgens die vage regeling van hun:

''De opzegtermijn gaat in op de 1e van een maand en bedraagt 1 maand.
Voorbeeld: Als u op 15 december opzegt, wordt uw abonnement op 1 februari stopgezet.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Ben na een maand zonder vaste verbinding :X nu ook aangesloten op Concepts. Het eerste wat mij opviel is de flink lagere ping naar mn favo UT2004 servers in de UK. Van ping 60 naar 40 _/-\o_ . Verder een zeer stabiele verbinding, downloaden via Eweka gaat elke keer voor de volle 10mbit snelheid, daar waar Demon altijd schommelde met de 8mbit. Heb het gevoel dat ik ondanks de grote afstand (2200 meter) een strakke lijn naar de centrale heb, dus ga vragen of ze het abonnement willen verhogen naar 12mbit.

Er is alleen één ding waar ik de afgelopen dagen mee zat te kloten. (ff copy paste uit andere topic)
M-co schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:44:
Hardware: E-Tech ADSL2/2+ Router ADRT06
D-Link DGL-4300 GamerLounge Wireless 108G Gaming Router
PC1: Windows XP Pro SP2, NL, Uli PCI Fast Ethernet Controller
PC2: WIndows XP pro SP2, NL, Uli PCI Fast Ethernet Controller
Concept ICT 10mbit ADSL2 over BBned

Zojuist overgestapt van Demon naar Concept en de E-Tech gekregen modem/router gekregen, daar waar ik eigenlijk puur een modem had besteld ivm de aangeschafte D-Link. De kale modem was echter niet meer leverbaar. Nu wil ik natuurlijk de D-Link al het verkeer laten afhandelen: wireless, gigabit, gamefuel, etc. Dus moet de E-Tech in bridged mode staan. Tot dusver heb ik daar nog geen succes me gehad.

Meerdere keren met de Concept Helpdesk gebeld voor advies. Zij vertelden me dat ik de wizard gewoon opnieuw moest doorlopen met de volgende instellingen:

[afbeelding]

Daarna de firewall uitzetten, omdat die toch zou worden geregeld door de d-link en het was volgens hun goed. PC 2 er als enige op aangesloten, ipconfig/release en renew in cmd om een ip te verkrijgen, zag ik dat ik als ip 192.168.1.4 toegewezen kreeg. Schijnbaar staat de E-tech dan nog steeds in routermode, anders zou ik het ip krijgen van Concepts zelf.

Nog een keer gebeld. Zelfde stappen doorlopen, en onder config > lan configuration Obtain IP adress automaticly en Server and relay off aangevinkt. Voeding E-tech eruit getrokken en aangesloten op advies van Concepts, nog steeds geen internet. ADSL lampje was beide keren wel aan en Concepts gaf ook aan dat de modem verbinding had. Alleen wordt er niets doorgegeven.

E-Tech gebeld. Hun meldden dat sommige providers idd problemen hebben met een adsl/router in bridged mode. Zij adviseerden me (en ik doe het uit mn hoofd, kan zijn dat ik een paar termen door elkaar haal):

D-Link een ander IP geven in dezelfde range als de E-Tech, bijv 192.168.1.199 en DHCP uitzetten op de E-Tech (? of was het nu de D-link)). Wan van D-Link aansluiten op een van de vier poorten van de E-Tech. Dan zou hij het volgens hun moeten doen.

Maar is het dan nog niet steeds twee routers achter elkaar? Kan me neit voorstellen dat dat bevoordelijk is voor de latency en algemene snelheid van de verbinding, laat staan conflicten die kunnen optreden als ze alle twee dezelfde rechten proberen te verdelen. Echter volgens hun was het de enige "simpele" methode. Echter simpel wil ik niet, ik wil gewoon dat alles is ingesteld zoals het hoort ipv opgescheept te zitten met een paardemiddel.

Btw, het is toch de modem ipv het modem? Het modem klink als....fout Nederlands. :)
En wat blijkt? Concepts had nog een paar Copperjets liggen, dus sturen ze me een modem zonder router, zodat ik mn Dlink 4300 erachter kan hangen. Woei! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Eindelijk bericht gehad van KPN, Woensdag 30 Mei komt een monteur internetplusbellen castreren :P
Gister dus hele dag lopen dubben tussen tele2 alles in 1 of kpn tel&concepts, maar kwam toch weer bij Concepts ICT uit en heb de 12mbit aangevraagd, niet de 24 mbit want ik lees vaak dat mensen maar 15 halen, maar nou heb ik me vannochtend toch bedacht, iets meer down/up voor maar 2,50 extra, ben ook gek ook. Vannochtend dus breedbandshop gebeld en kreeg via "aanvraag annuleren" eindelijk iemand aan de lijn, was in 30 seconde omgezet naar 24mbit.

Ik heb het gratis modem maar genomen, kijk wel even hoe en wat, maar ik denk dat er toch een draytek router achter komt te hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gman op 29-05-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Jeuj, alles werkt. Copperjet modem draait en mn D-Link zorgt voor de rest. Hulde Concepts! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 2e afschijving eraf...En netjes 27,50 voor 24/1. Top dus..(eerst afschijving was 25.99 ofzo, miste een dag denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
M-co schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:24:
Ben na een maand zonder vaste verbinding :X nu ook aangesloten op Concepts. Het eerste wat mij opviel is de flink lagere ping naar mn favo UT2004 servers in de UK. Van ping 60 naar 40 _/-\o_ . Verder een zeer stabiele verbinding, downloaden via Eweka gaat elke keer voor de volle 10mbit snelheid, daar waar Demon altijd schommelde met de 8mbit. Heb het gevoel dat ik ondanks de grote afstand (2200 meter) een strakke lijn naar de centrale heb, dus ga vragen of ze het abonnement willen verhogen naar 12mbit.

Er is alleen één ding waar ik de afgelopen dagen mee zat te kloten. (ff copy paste uit andere topic)

[...]

En wat blijkt? Concepts had nog een paar Copperjets liggen, dus sturen ze me een modem zonder router, zodat ik mn Dlink 4300 erachter kan hangen. Woei! :9
Hmm, ik heb een zelfde setup thuis waar ik de e-tech modem ARTD06 puur als modem in bridge mode gebruik volgens de configuratie die in de door jou aangehaalde post ook staat uitgelegd. Overigens ook nadat ik de helpdesk had gebeld. Ik heb er een Asus WL-500G achter hangen als router. Bij mij werkt het perfect met het e-tech modem. Maar goed, super service dat je gewoon een copperjet hebt gekregen! Ik heb nu 2 weekjes de 24mbit van Concepts ICT en ben er nog steeds erg blij mee! Hopelijk blijft dat zo en stort de kwaliteit nu niet in door een plotselinge aanvoer van massa's tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ik word hier helemaal maf.

Probeer al een 2 weken over te stappen van Demon naar Concepts maar ze kunnen het maar niet voor me regelen :/
Ik heb een dedicated ADSL lijn van Demon liggen omdat in de tijd dat ik in 2001 ADSL van Demon aanvroeg er nog geen linesharing mogelijk was. Dit wil dus zeggen dat ik een ADSL lijn heb met -volgens mij- geen telefoonnummer daarop.
Het probleem nu is dat als ik op internetten.nl een order voor Concepts ICT wil invullen ik alleen een telefoonnummer als huidige nummer kan aangeven voor de migratie.
MAAR ik heb een dedicated lijn en dus geen telefoonnummer van mijn huidige ADSL.
Wel heb ik een Service ID van de huidige lijn waar ik ADSL op binnenkrijg.

Ze kunnen het maar niet voor elkaar krijgen, ze mogen/kunnen die order niet aanpassen omdat hij via de reseller internetten.nl binnenkomt. Maar daar zit juist die lekkere actie voor 24 Mbit.
Nu moet ik dus contact op gaan nemen met internetten.nl om te zorgen dat zij een aangepast order voor mij vanuit hun naar Concepts doorsturen met daarin het service ID en de vermelding dat ik geen telefoonnummer heb voor mijn ADSL lijn.

Wtf.. iemand dit ook meegemaakt?
Ik wil internetten.nl wel bellen maar ik denk niet dat ik daar doorheen kom :/

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 07-06-2007 11:48 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
DeMoN schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:47:
...Dit wil dus zeggen dat ik een ADSL lijn heb met -volgens mij- geen telefoonnummer daarop...
Als je een telefoon aansluit op die lijn en je probeert naar je GSM te bellen, dan kun je vanzelf zien of je een telefoonnummer op die lijn hebt, en zo ja welke ;)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
DeMoN schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:47:
Ik word hier helemaal maf.

Probeer al een 2 weken over te stappen van Demon naar Concepts maar ze kunnen het maar niet voor me regelen :/
Ik heb een dedicated ADSL lijn van Demon liggen omdat in de tijd dat ik in 2001 ADSL van Demon aanvroeg er nog geen linesharing mogelijk was. Dit wil dus zeggen dat ik een ADSL lijn heb met -volgens mij- geen telefoonnummer daarop.
Het probleem nu is dat als ik op internetten.nl een order voor Concepts ICT wil invullen ik alleen een telefoonnummer als huidige nummer kan aangeven voor de migratie.
MAAR ik heb een dedicated lijn en dus geen telefoonnummer van mijn huidige ADSL.
Wel heb ik een Service ID van de huidige lijn waar ik ADSL op binnenkrijg.

Ze kunnen het maar niet voor elkaar krijgen, ze mogen/kunnen die order niet aanpassen omdat hij via de reseller internetten.nl binnenkomt. Maar daar zit juist die lekkere actie voor 24 Mbit.
Nu moet ik dus contact op gaan nemen met internetten.nl om te zorgen dat zij een aangepast order voor mij vanuit hun naar Concepts doorsturen met daarin het service ID en de vermelding dat ik geen telefoonnummer heb voor mijn ADSL lijn.

Wtf.. iemand dit ook meegemaakt?
Ik wil internetten.nl wel bellen maar ik denk niet dat ik daar doorheen kom :/
Kon je dat opgeven dan bij je aanvraag via internetten.nl dat je een dedicated lijn hebt? Of moest je perse een KPN telefoonnummer geven van die lijn en heb je daar maar iets ingevuld?

Als het dat laatste is heb je toch gewoon een onjuiste aanvraag gedaan? En als ze perse een KPN telefoonnummer willen weten dat er niet zit op die lijn willen ze je erg graag als klant blijkbaar.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

M-co schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:24:

[...]

Ik had geen moeite om de Etech in bridged mode te krijgen, had alleen wel een ander probleem maar weet nog niet of dit nu aan het netwerk ligt of iets anders. Sinds de Etech lijkt het heel lang te duren voordat een verbinding is opgebouwd. De DNS servers die ze versturen via DHCP zijn heel traag met antwoord geven en daarna lijkt het maken van de connectie best veel tijd nodig heeft. Zelf mijn vriendin klaagde er over dus dan is er echt wat mis :/.

Nu heb ik de copperjet weer in gebruik, DNS resolve is nog steeds traag maar dat ga ik zelf wel regelen op mijn servertje. Verbinding maken is nu iig een stuk sneller.

De snelheid is nog steeds super. Op moment van schrijven komt GCC met 826Kb/s over de lijn heen. In 52 seconden 44Mb is niet gek.
--08:58:15--  ftp://ftp.nluug.nl/mirror/languages/gcc/releases/gcc-4.2.0/gcc-4.2.0.tar.bz2
           => `gcc-4.2.0.tar.bz2'
Resolving ftp.nluug.nl... done.
Connecting to ftp.nluug.nl[192.87.102.36]:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD /mirror/languages/gcc/releases/gcc-4.2.0 ... done.
==> PORT ... done.    ==> RETR gcc-4.2.0.tar.bz2 ... done.
Length: 44,057,527 (unauthoritative)

100%[=====================================================================================================>] 44,057,527   827.23K/s    ETA 00:00

08:59:07 (827.23 KB/s) - `gcc-4.2.0.tar.bz2' saved [44057527]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

bjck schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:31:
[...]

Kon je dat opgeven dan bij je aanvraag via internetten.nl dat je een dedicated lijn hebt? Of moest je perse een KPN telefoonnummer geven van die lijn en heb je daar maar iets ingevuld?

Als het dat laatste is heb je toch gewoon een onjuiste aanvraag gedaan? En als ze perse een KPN telefoonnummer willen weten dat er niet zit op die lijn willen ze je erg graag als klant blijkbaar.
Nee ik kon juist niet opgeven dat ik een dedicated lijn heb. Dat is het hele probleem, dat heb ik namelijk wel. Ik heb ook wel een KPN nummer, maar daar komt alleen telefoon over. En ik wil deze situatie niet veranderen want als ik nu linesharing over die KPN lijn neem dan moet ik hier in huis weer van alles omgooien met kabels e.d.

Maar goed, ik heb contact gehad met internetten.nl Gaat beter dan ik had verwacht. De man vertelde mij het verhaal te mailen en ze reageren gewoon actief op vragen die je stelt.
Zij nemen nu contact met Concepts voor met op en proberen het zo te regelen dat mijn aanvraag bij Concepts zo wordt gewijzigd dat ze niet meer naar dat telefoonnummer kijken maar naar het Service ID wat ik internetten.nl heb verteld.
Concepts kan die order namelijk niet aanpassen of mag die order niet aanpassen omdat het via internetten.nl binnen is gekomen en dat is natuurlijk een aparte actie en als daar iets aan gewijzigd moet worden moet je altijd bij internetten.nl zijn :)
Maandag/dinsdag weet ik meer, we wachten af :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een 24MBit abbo afgesloten bij Concepts-ICT voor 27,50 + 10,50 (huur tel-lijn), en schat in dat ik ongeveer een week of 4 maximaal moet wachten eerdat ik het ontvangen heb danwel online ben. (via adslwinkel.nl)

Zijn er meerdere mensen die ervaringen hebben met Concepts-ICT?

Het pakket bevat het volgende:
Faciliteiten:
- Fair use policy
- 2 e-mail adressen
- 2 POP3-boxen
- Toegang tot nieuwsgroepen
- 25MB homepageruimte
- Dataverkeer homepage 2500MB pm
- Helpdesk tegen normaal tarief
- Spamfilter
- Virusscanner (op e-mail)
Hoewel ik het meeste toch niet nodig (denk) te hebben gaat het hier mij gewoon om puur de verbinding zelf. Overigens, schrik ik me bestwel van de prijzen op de website zelf, 89,95 :X Maar als ADSLWinkel.nl aankomt met 24,50 + 10 euro, dan lijkt me dat wel rechtsgeldig right... ? Het is iig een aanbieding wat daar plaatsvond.

Edit: De prijs is idd vast via de website. Blijf het hele jaar 27,50 + die lijn betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik heb ca. 2 weken geleden ook een abonnement via concepts afgesloten (de 24/1 variant). Vooralsnog verloopt alles vlekkeloos, de bevestiging van de order en het modem zijn al binnen. Alleen raar dat ik nooit een bevestigingsmail heb gehad met betrekking tot de technische goedkeuring, dit zou stap 2 van het orderproces moeten zijn terwijl ik nu al bij stap 3, het ontvangen van het modem, ben beland.

Enig probleem dat hier op kan treden is de migratie van Demon-> Xs4all die bij mij voor morgen staat gepland, terwijl ik 2 weken geleden bij mijn aanvraag van concepts had aangegeven de 15e over te willen stappen (ik had de brief met overgangsdatum van xs4all nog niet binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetWorker
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 16:30
Ja ik heb zeer positieve ervaringen met deze provider. Ik ben sinds eind mei ook over gestapt op de 24Mbps verbinding voor EUR 27,50 (ook via ADSLWINKEL.NL) en daarvoor zat ik al bij Concepts-ICT, via een reseller van deze ADSL verbindingen (ben dus nu een nieuwe klant voor ze). Toen had ik een 10Mbps verbinding voor EUR 29,75. Ik ben er nu dus op vooruit gegaan (minder betalen en snellere verbinding).

Helpdesk is zeer professioneel en reageert snel. Verbinding heb ik nooit problemen mee gehad (al meer dan 2 jaar niet).

al-met-al een zeer goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Mooi O+ :D

Die aanbieding loopt alleen via die website t/m 1 Juli voor idd 27,50 p maand / jaarcontract. Als je op concepts-ict.nl kijkt naar hetzelde abbo, is dat ruim 80 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Ik heb een 10mbit adsl-tje van deze concept. Nog nooit problemen gehad. stabele verbinding, stabiele snelheid. De aanvraag bestaat uit een x aantal stappen, de volgorde ging bij ons ook niet helemaal goed... Eerst stap 1, dan stap 4, dan stap 2 enz. Verder een prima toko!

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:51:

...
Als je op concepts-ict.nl kijkt naar hetzelde abbo, is dat ruim 80 euro per maand.
Dit viel mij ook al op! Dit prijsverschil is niet misselijk.

Ik ben verder ook erg benieuwd naar de snelheid die ik zal gaan halen. De volle 24mbit zal ik nooit halen, maar ik hoop toch wel rond de 16mbit te komen. Momenteel haal ik met mijn 8mbit verbinding maar 7,2mbit met 800 meter van de centrale (zal in werkelijkheid rond de 1000 meter zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://piaf.asso.fr/IMG/png/BP.png

Is die niet meer up 2 date dan? Staat toch echt dat alles onder de kilometer het zou moeten halen, tenzij je weer last hebt van brakke koper-draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Nu online
Het zou goed een brakke koperlijn kunnen zijn. Mijn isra punt is momenteel ook echt een zooitje vanwege een ooit zeer slecht aangelegde isdn verbinding/centrale. Waarschijnlijk dat een keer goed aansluiten van alle kabels een positieve invloed heeft op de verbindingskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Mijn ervaring met deze provider.
Ik ben sinds 11 mei 2007 over gegaan op 24/1 Mbps verbinding (via een upgrade), daarvoor was ik
ook al bij Concepts. Toen had ik een 10/1 Mbps verbinding. (ik ben volgens hun geen nieuwe klant
en krijg derhalve geen nieuw modem). Foutje in Concepts-upgrade formulier!!!! De nieuwe verbindings-
snelheid is niet om naar huis te schrijven. Haal gemiddeld max. 12/1Mbps bij een afstand van 1270mtr (BBNedmeting). Gemeten over een periode van van 11-05-2007 t.e.m 10-06-2007. Ligt volgens Concepts aan de slechte lijn!!! Is voor mij niet te controleren.
Het valt me overigens op dat de meeste zogenaamde 24/1Mbps verbindingen bij lange na de aangegeven snelheden niet halen. Allemaal slechte lijnen!!! Dan wordt het tijd dat er betere lijnen komen. Ik weet het ben een roepende in de woestijn.

[ Voor 12% gewijzigd door donnervogel op 12-06-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Nu online
Ik heb in dit topic eens iemand zien schrijven dat hij/zij een korting kreeg op het maandbedrag van een 24/1 verbinding omdat de snelheid bij lange na niet werd gehaald. Misschien dat je concepts hier een keer over kunt bellen, want voor 12 van de 24mbit betalen is wat overdreven, zeker wanneer er ook een 16 mbit abonnement bestaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Dat heeft geen zin, ben van Eur 24,75 (10/1Mbps) naar Eur 29,95 (24/1 Mbps) gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de snelheid trouwens? En wat is je afstand? Ik denk dat dat wel belangrijk is voor menig gebruiker die ADSL van Concept wil bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik ga ze samenvoegen ook de topics over Concepts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
donnervogel schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:32:
Ligt volgens Concepts aan de slechte lijn!!! Is voor mij niet te controleren.
Je kan misschien wat wijzer worden door in het modem in te loggen en de signaalwaardes, snelheiden, fouten, etc. te bekijken. Maar ik neem aan dat Concepts die ook uitleest via SNMP en wel enig idee heeft van de kwaliteit van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Klaus_1250 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:36:
[...]

Je kan misschien wat wijzer worden door in het modem in te loggen en de signaalwaardes, snelheiden, fouten, etc. te bekijken. Maar ik neem aan dat Concepts die ook uitleest via SNMP en wel enig idee heeft van de kwaliteit van de lijn.
Modemmeting bij mij

Tijdstip van meting 31-5-2007, 18:10h

Het modem (CPJ 816-2p) geeft de volgende waarden weer:
Tx Bit Rate 877000
Rx Bit Rate 9570600
Rx Attn DR 9898200

Local SNR Margin 5.5dB
Local Line Attn 25.5dB
Local Tx Power 12.4dB

Remote Line Attn 13.5dB
Remote SNR Margin 7.5dB

Volgens Concepts

U heeft zojuist een antwoord op uw vraag / verzoek gekregen.
-------------------------------------------------------------------------

De onderstaande waardes zijn van 01-06-2007 10:48:32

Uw verbinding staat met onderstaand profiel ingesteld:
Configured DMT profile: A2P-D24576-U1434

Uw modem maakt met het modem in de centrale verbinding met de volgende
snelheden:
Trained downstream bitrate: 17438 kbps
Trained upstream bitrate: 1225 kbps

De signaal/ruis verhoudingen zijn de volgende:
Downstream SNR margin: 6 dB
Upstream SNR margin: 8.7 dB

(NB u heeft minimaal 6db nodig voor een stabiele verbinding)

De signaal sterktes zijn de volgende
Downstream attenuation: 13.8 dB
Upstream attenuation: 13.8 dB

Nieuwe modemmeting bij mij

De onderstaande waardes zijn van 01-06-2007, 13:23h
Het modem geeft de volgende waardes weer: (na reset).

Tx Bit Rate 1237000
Rx Bit Rate 17102700
Rx Attn DR 17653400

Local SNR Margin 5.5dB
Local Line Attn 26.0dB
Local Tx Power 12.4dB

Remote Line Attn 13.5dB
Remote SNR Margin 8.5dB

De local SNR Margin is te laag 5.5dB volgens Concepts staat deze op 6.0dB!!!!

Vandaag gemeten waardes 13-06-2007, 11:27

Tx Bit Rate 1229100
Rx Bit Rate 16634900
Rx Attn DR 17490600
Local SNR Margin 6.0dB
Local Line Attn 26.5dB
Local Tx Power 12.4dB

Remote Line Attn 14.0dB
Remote SNR Margin 8.5dB

[ Voor 58% gewijzigd door donnervogel op 13-06-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 24mbit snelheid

Your current bandwidth reading is: 20.58 Mbps

Denk dat het koper hier trouwens ook gewoon goed is. Bij Demon haalde ik ook altijd de volle snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:58:
Over 24mbit snelheid

Denk dat het koper hier trouwens ook gewoon goed is. Bij Demon haalde ik ook altijd de volle snelheid
Bij mij derhalve "Your current bandwidth reading is: 12.79Mpbs"

[ Voor 5% gewijzigd door donnervogel op 13-06-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik als overstappende en onwetende consument te weten ben gekomen door dit topic:

- Helpdesk is top
- Helpdesk is goedkoop
- Snelle levering
- Als kleine/groeiende provider nog wat problemen met de communicatie
- Lijn is betrouwbaar, maar laat bij enkelen een te lage snelheid zien. Wel is Concepts in dit geval bereid mee te werken aan prijsverlaging icm een downgrade.

Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:57:
Wat ik als overstappende en onwetende consument te weten ben gekomen door dit topic:

- Helpdesk is top
- Helpdesk is goedkoop
- Snelle levering
- Als kleine/groeiende provider nog wat problemen met de communicatie
- Lijn is betrouwbaar, maar laat bij enkelen een te lage snelheid zien. Wel is Concepts in dit geval bereid mee te werken aan prijsverlaging icm een downgrade.

Ben benieuwd :D
Ik moet even kwijt dat de verbinding bij mij echt top is 1,25 Mbit up en 20 Mbit down. Ping van 8ms en de nieuwsserver is 8 Mbit (haal nu iets binnen van 4,5 dag geleden, zolang je er snel bij bent is hij fijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:48
lichtelijk offtopic
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:58:
Over 24mbit snelheid

Naar mijn weten heeft demon nooit 24Mbit dsl geleverd.
Dus dan kun je ook niet 100% zeker zijn of je lijn het wel aan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsiev schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:53:
lichtelijk offtopic

[...]

Naar mijn weten heeft demon nooit 24Mbit dsl geleverd.
Dus dan kun je ook niet 100% zeker zijn of je lijn het wel aan kan
Ik bedoel toen ik 8mbit full(vroeger) had dat het nieuw was, had ik ook netjes 8, terwijl velen 6.5 halen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

donnervogel schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:02:

[...]

De local SNR Margin is te laag 5.5dB volgens Concepts staat deze op 6.0dB!!!!

Na een reset kun je hier altijd variatie in hebben. Als je opnieuw reset kan hij zomaar weer 6 zijn. Het modem traint dan wel wat lager in waarschijnlijk.

Vandaag gemeten waardes 13-06-2007, 11:27

Rx Bit Rate 16634900
Je traint in met 16 mbit, nette waarde lijkt mij. Test eens op http://speedtest.bbned.nl of draai eens tcpoptimizer. Test je via UTP of wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
knakworst schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:24:
[...]

Je traint in met 16 mbit, nette waarde lijkt mij. Test eens op http://speedtest.bbned.nl of draai eens tcpoptimizer. Test je via UTP of wireless?
Die tetst zijn allang gedraaid!!!

12-05 15:00h 12.06Mbps 100MB 1:13 1.36MB/sec
30-05 12:04h 13.44Mbps 100MB 1:10 1.42MB/sec
30-05 14:29h 14.17Mbps 100MB 1:13 1.36MB/sec
31-05 18:16h 7.71Mbps 100MB 1:49 939kB/sec
31-05 21:37h 10.48Mbps 100MB 1:24 1.19MB/sec
01-06 13:41h 14.16Mbps 100MB 1:11 1.40MB/sec
14-06 23:00h 11.78Mbps 100MB 1:16 1.31MB/sec

Alle test alleen via UTP. Ik draai geen wireless!!
Automatische updates van M$ staat uitgeschakeld! Qos staat uitgeschakeld.
Er is ook getest met speedtest.net, als je die resultaten ziet word je ook niet vrolijk.

[ Voor 10% gewijzigd door donnervogel op 14-06-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
Als je modem intraint met 16 mbit dan zijn dat zeer nette waardes. Wees hartstikke blij dat je dit haalt joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
16000kbps DSL lijnsnelheid delen door 9.6 levert 1666kByte/s download snelheid op.

Dat is inderdaad zo'n 1.6MB/sec of wel 12.8Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
trolleystad schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:24:
Als je modem intraint met 16 mbit dan zijn dat zeer nette waardes. Wees hartstikke blij dat je dit haalt joh :)
Huh, ik heb een 24/1 abo en geen 16/1! Derhalve zijn dat helemaal geen nette waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

donnervogel schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:07:
[...]

Huh, ik heb een 24/1 abo en geen 16/1! Derhalve zijn dat helemaal geen nette waardes.
Wel nette waardes:

nieuws: Snelheid ADSL2+ is loze belofte voor groot deel Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bericht gehad van KPN dat mijn lijn per 26 juni bruikbaar is :) Nu dan nog wachten op de rest van het spul van concept :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens mag je er dus met 133 meter van de centrale vanuitgaan dat je redelijk goede snelheden haalt bij zo'n 24mbit connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:47:
[...]

Ik bedoel toen ik 8mbit full(vroeger) had dat het nieuw was, had ik ook netjes 8, terwijl velen 6.5 halen etc..
Dat bedoel ik ook, je vergelijking klopt niet. 8 Mbit haal je op een redelijke afstand van de centrale nog wel. Maar met 24Mbit wordt dat een heel ander verhaal.
Als je lijn 8Mbit aan kan betekend dit niet dat die ook 24Mbit aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:17:
Overigens mag je er dus met 133 meter van de centrale vanuitgaan dat je redelijk goede snelheden haalt bij zo'n 24mbit connectie?
Dat is afhankelijk van de kwaliteit van de lijn en de echte afstand. Zo`n afstand check gaat ook maar uit van de hemelsbrede afstand tussen je huis en de centrale.

Maar je kan er met zo`n afstand wel vanuit gaan dat je erg dicht in de buurt zal komen van de maximum snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Ik ga hier geen discussie voeren over "welles en nietes".
Het gaat er hier om dat de toegezegde 24/1 niet gehaald wordt.
Voor mijn "upgrade", van 10/1 naar 24/1, is door Concepts-ict onderzocht en toegezegd dat op mijn adres 24/1 mogelijk was. Dus dan mag ik er toch wel van uit gaan, dat ik toch min. een snelheid mag
verwachten van 20000 Kbit/sec en geen 16000 Kbits/sec. (of soms nog lager, zie mijn vorige berichten) bij een afstand van huis tot centrale van 1270mtr (BBned meting). En als er al sprake is van een slechte lijn, dan is dat niet mijn probleem, maar een probleem tussen de ISP en de netwerkleverancier. Dat moeten zij maar oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door donnervogel op 15-06-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daar niet zo'n last van geloof ik. Hoewel ik wel twijfel aan de methode waarop de sites dat controleren. De ene doet dat via een routeplanner en de ander gebaseerd op gegevens van BBned.
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 387 meter.
Dus via BBned waar ook Concepts-ICT bij loopt. Via de gebruikelijk (met de routeplanner) is diezelfde afstand ongeveer 576 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
donnervogel schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:47:
[...]

Ik ga hier geen discussie voeren over "welles en nietes".
Het gaat er hier om dat de toegezegde 24/1 niet gehaald wordt.
Voor mijn "upgrade", van 10/1 naar 24/1, is door Concepts-ict onderzocht en toegezegd dat op mijn adres 24/1 mogelijk was. Dus dan mag ik er toch wel van uit gaan, dat ik toch min. een snelheid mag
verwachten van 20000 Kbit/sec en geen 16000 Kbits/sec. (of soms nog lager, zie mijn vorige berichten) bij een afstand van huis tot centrale van 1270mtr (BBned meting). En als er al sprake is van een slechte lijn, dan is dat niet mijn probleem, maar een probleem tussen de ISP en de netwerkleverancier. Dat moeten zij maar oplossen.
Dat soort dingen zijn vaak niet op te lossen. De lijn tussen centrale en je huis zit in een bundel en die kan heel vol zitten met ADSL aansluitingen of al 4x kapot getrokken zijn met graaf werkzaamheden en opnieuw gerepareerd.

Omdat jij 24Mbit wilt halen gaan ze echt niet de hele bundel vervangen natuurlijk.

In de voorwaarden neemt een ISP dan ook (meestal) op dat de uiteindelijke snelheid afhankelijk is van een aantal (externe)factoren waar geen invloed op is mede om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
Daar komt nog bij dat er bij dit soort abbo's altijd bijstaat MAXIMAAL 24 Mb. 1270 meter is echt te ver voor 24 Mb. Concepts kan hier helaas niks aan veranderen, wij ook niet, jij ook niet en KPN waarschijnlijk ook niet.

En nee, je mag waarschijnlijk niet opzeggen. Wel downgraden, maar daar kun je beter concepts voor bellen. ;)

edit: copy-paste uit aanvraag formulier concepts ict:
Bepalingen:
1. Indien het door u gewenste abonnement niet mogelijk is, zullen wij contact met u opnemen betreffende een alternatief.
2. Alle genoemde prijzen zijn in euro’s en incl. BTW. U kunt slechts 1 optie kiezen.
3. De genoemde snelheden zijn maximaal haalbare snelheden en geen garanties. De werkelijke snelheid is onder andere
afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van uw telefoonkabels.
4. Indien u ervoor kiest om na de oplevering van uw ADSL abonnement zelf uw KPN telefonie abonnement op te zeggen, dan
zal Concepts ICT u de exacte kosten (via de OPTA bepaald) in rekening brengen welke KPN aan Concepts ICT in rekening
brengt. Deze kosten bedragen € 9,40 inclusief BTW per maand.

[ Voor 54% gewijzigd door Dolan op 15-06-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal ook "maar" 15,7 Mbit, maar Concepts nam contact met mij op om de abonnementsprijs per maand met terugwerkende kracht te verlagen, niks te klagen dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
bjck schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:11:
[...]

Dat soort dingen zijn vaak niet op te lossen. De lijn tussen centrale en je huis zit in een bundel en die kan heel vol zitten met ADSL aansluitingen of al 4x kapot getrokken zijn met graaf werkzaamheden en opnieuw gerepareerd.

Omdat jij 24Mbit wilt halen gaan ze echt niet de hele bundel vervangen natuurlijk.

In de voorwaarden neemt een ISP dan ook (meestal) op dat de uiteindelijke snelheid afhankelijk is van een aantal (externe)factoren waar geen invloed op is mede om die reden.
Nergens staat, dat ik 24Mbit wil hebben/halen, zou natuurlijk mooi zijn. Ik heb aan Concepts gevraagd, of er 24/1 op mijn adres mogelijk was. Waarop zij het onderzocht hebben en gezegd hebben dat het mogelijk was.(ik had reeds een 10/1 abo, en er is verder niets gewijzigd. Modem en alles is hetzelfde gebleven). Dat ik geen 24/1 haal weet ik ook wel en dat de praktijk is dat er slechts lagere snelheden worden gehaald is mij ook bekend. Maar een snelheid van 2/3 of slechter soms dat kan gewoon niet. Grenst bijna aan misleiding. Maar dat is off-topic
trolleystad schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:25:
Daar komt nog bij dat er bij dit soort abbo's altijd bijstaat MAXIMAAL 24 Mb. 1270 meter is echt te ver voor 24 Mb. Concepts kan hier helaas niks aan veranderen, wij ook niet, jij ook niet en KPN waarschijnlijk ook niet.

En nee, je mag waarschijnlijk niet opzeggen. Wel downgraden, maar daar kun je beter concepts voor bellen. ;)

[...]
Wat is dit voor onzin. Wie zegt dat ik opzeggen wil? Een beetje off-topic.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:53:
Ik haal ook "maar" 15,7 Mbit, maar Concepts nam contact met mij op om de abonnementsprijs per maand met terugwerkende kracht te verlagen, niks te klagen dus... :)
Bij mij is er geen contact geweest hieromtrent, misschien komt dat nog!! De upgrade is pas opgeleverd sinds 11-05-2007.

Bovendien heb ik slechts mijn ervaring, zoals eerder door mij in dit topic vermeld, met Concepts-ict weergegeven, meer niet.

[ Voor 42% gewijzigd door donnervogel op 15-06-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel eerst tegen ze zeggen dat je het niet haalt, dan bellen ze een paar dagen later terug :P
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste