[Concepts-ICT] 24mbit voor €24,95; adders?

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 26.123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:52:
Je moet wel eerst tegen ze zeggen dat je het niet haalt, dan bellen ze een paar dagen later terug :P
Daar is eind Mei begin Juni 2007 al contact over geweest met Concepts-ICT, dat ik mijn snelheid niet haal. En het antwoord van Concepts-ICT vind je mijn eerdere post d.d. 13-06-2007 in dit topic.

[ Voor 22% gewijzigd door donnervogel op 15-06-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 21:11

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
donnervogel schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:52:
[...]

Daar is eind Mei begin Juni 2007 al contact over geweest met Concepts-ICT, dat ik mijn snelheid niet haal.
Tja, ook ik heb een 24mbit-abo, nee, een 24000 kbit (om misleiding te voorkomen) en ik haal ook zo'n 16 mbit. Ik zeur er niet over omdat ik weet dat adsl2+ EXTREEM gevoelig is voor afstand en kwaliteit van de kabel. Dat jij je snelheid niet haalt kan Concepts niets aan doen.
Nou snap ik ook niet direct waarom je er zo'n enorme problemen van maakt hoor. Het 16mbit en het 24mbit-abo zijn beiden even duur. Je betaald dus NIET meer voor minder, je zou eventueel MEER KUNNEN krijgen als de omstandigheden goed zijn. En die zijn het bij jou blijkbaar niet.

Je kan vragen of concepts een lijnmeting wil laten uitvoeren door BBned. Dan krijg je vaak wel de kwaliteit te horen. Het kan verder ook nog een softwarematige fout zijn in het modem of zelfs jouw thuisnetwerk wat bagger is.

Test het eens met je modem met de bijgeleverde kabel aan een pc, en het modem op niet meer dan 30cm kabel van het ISRA-punt.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
krvabo schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:01:
[...]

Tja, ook ik heb een 24mbit-abo, nee, een 24000 kbit (om misleiding te voorkomen) en ik haal ook zo'n 16 mbit. Ik zeur er niet over omdat ik weet dat adsl2+ EXTREEM gevoelig is voor afstand en kwaliteit van de kabel. Dat jij je snelheid niet haalt kan Concepts niets aan doen.
Nou snap ik ook niet direct waarom je er zo'n enorme problemen van maakt hoor. Het 16mbit en het 24mbit-abo zijn beiden even duur. Je betaald dus NIET meer voor minder, je zou eventueel MEER KUNNEN krijgen als de omstandigheden goed zijn. En die zijn het bij jou blijkbaar niet.

Je kan vragen of concepts een lijnmeting wil laten uitvoeren door BBned. Dan krijg je vaak wel de kwaliteit te horen. Het kan verder ook nog een softwarematige fout zijn in het modem of zelfs jouw thuisnetwerk wat bagger is.

Test het eens met je modem met de bijgeleverde kabel aan een pc, en het modem op niet meer dan 30cm kabel van het ISRA-punt.
Ik zeur helemaal niet, maak er ook geen probleem van. Ik geef slechts mijn ervaring weer met Concepts-ICT, meer niet. (De oorspronkelijke TS vroeg om ervaringen met Concepts-ICT, dat topic is door bjck op 13-06-2007 samengevoegd met jouw topic). Dat hierdoor verwarring ontstaat of onstaan kan, daar kan ik niets aan doen.
Wie praat er hier over prijsreductie of wat dan ook, ik niet hoor. Lijnmeting is allang uitgevoerd hoor.
(BBned ). Profielinstelling zie je in mijn post d.d.13-06-2007 in dit topic. Meer is volgens Concepts-ict niet mogelijk. Hoe ik testen moet dat weet ik zelf wel, heb genoeg ervaring op dit gebied.

[ Voor 10% gewijzigd door donnervogel op 15-06-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

De laatste paar uurtjes deze topic over Concepts gelezen en het ziet er goed uit. Ik ook, zat eerst bij Demon en ben overgegaan naar een abbo van xs4all. Communicatie met xs4all was slecht en ik heb geen brieven gehad van hen, niets. Dat is zelfs bevestigd door iemand van hun migratie team.

Anyways, in de 4 jaar dat ik bij Demon zat, heb ik ze nooit gebeld. had een 8Mb lijn en ik haalde 6Mb. Prima dacht ik zo. Nu bleek dat ik overgezet werd naar een 12Mb ADSL2+ abbo van xs4all en ik haalde maar 4Mb. Een aantal keren gebeld en het zou hier aan liggen en daaraan liggen dus ik moet gedowngrade worden. Zonder mijn toestemming is dat ook gebeurd en heb nu een 8Mb lijn, maar haal nog steeds 4. Maar nog steeds €60 betalen voor de abbo. Tja, da's een beetje veel vind ik.

Zou ik dus een Concepts ICT abbo van 24Mb bestellen voor nog geen €30, al haal ik de 24Mb niet, ik ben er goedkoper uit. En als ik de verhalen zo lees, is het geen slecht bedrijf(je). De bbned postcode check geeft aan dat ik ADSL en ADSL 2+ kan hebben op mijn locatie, plus of min 1600m vanaf de centrale.

Weet je, ik ga het proberen. Veel slechter dan nu kan het niet worden. Wish me luck en ik schrijf hier hoe het allemaal verloopt. Nu kijken op adslwinkel of internetten.nl of ze de 24Mb abbo van Concepts hebben.

groetjes
twum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvraag ingediend bij Concepts ICT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook over gegaan van XS4all naar Concepts heeft even geduurd voordat alles werkte,een KPN monteur had er een zooitje van gemaakt in centrale,na 10 werkdagen waren ze er eindelijk achter dat ik nog niet op het BBned netwerk zat maar op een niet werkende KPN verbinding.

Maar heb div malen de helpdesk moet bellen en ben alle keren snel en correct geholpen ondanks dat het probleem niet bij Concepts lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ben ook over gegaan van KPN ADSL Lite naar Concepts 6 MB lijn.
De oplevering van de lijn op 25 Juni 2007 was een GROTE PUINHOOP.
Werd op een verkeerde telefoonlijn aan gesloten, s'avond om 20.30 had ik weer mijn eigen telefoonlijn.
Sinddien is mijn lijn zeer onstabiel, overdag ca 4.2 MB, s'avonds tussen 1.5 MB en 3.2 MB.
Gebeld hoe dat kon, ze zouden een lijnmeting doen, woensdag gebeld, ze hadden geen lijnmeting kunnen doen omdat mijn splitter en telefoon niet was uitgeschakeld, donderdag weer een lijnmeting, weer gebeld, ze zeiden in je lijn zit een onbalans, BBNED wist niet hoe ze dat moesten oplossen, vrijdag weer gebeld en met veel zeuren en klagen hebben ze beloofde dat BBNED terug zal bellen hoe het nu verder moest.
BBNED belde binnen 2 uur op, Ze konden het probleem niet vinden. nu komen ze maandag samen met de KPN mijn telefoonlijn doormeten.

Volgende probleem: mijn E-Tech Modem ADRT06 heeft regelmatig last van wegvallende verbinding, bij mijn Speedtouch 546 had ik er geen last van. Bekend probleem van E-Tech, staat een sofware opdate op hun site voor dat probleem, heeft niet geholpen.

Bij ADSL Lite had ik een zeer stabiele lijn van 3.3 MB, nooit last van wegvallende verbinding.

Hoe moet ik mijn Speedtouch 546 instellen voor Concepts, ik kom er niet meer uit, het lukt niet.
Heel de dag geprobeerd.

Als het zo door gaat en ze komen maandag 2 juli er niet uit, zeg ik per direct mijn abonnement op ga direct terug naar de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Hm dat lijkt me niet direct een fout van Concepts (helemaal niet zelfs), maar van BBned icm KPN.
Je gebruik van MB (megabyte) terwijl je mb (megabit) bedoelt is erg verwarrend.

Heb je de E-tech gekregen bij Concepts :? Ik kreeg namelijk een allied-data copperjet. Dus als je daar problemen mee hebt terwijl het niet het geleverde modem is kan Concepts je ook niet echt helpen.

Dat wegvallende verbinding heeft geloof ik te maken met de bridgesettings van de modem. Nu staat ie waarschijnlijk niet op Bridged to the Bridged. Voor zover ik weet zijn die modems van Allied Data meer brakke routers. Als je het routergedeelte dus uitzet met bridged to the bridge (dus instelt als modem) dan werken ze prima. De mijne draait nu al...3 maanden zonder onderbrekingen. ( krvabo in "\[Concepts-ICT] 24mbit voor €29,95; adder..." )

En anders heb je hier nog iets aan voor settings: Verwijderd in "\[Concepts-ICT] 24mbit voor €29,95; adder..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even aanhaken over de modem. Ik heb dus een 1616, en het draait nu al meer dan een maand stabiel, zonder uitval...Ik heb de 1616 in bridged router, zodat ik SIP kan gebruiken...Wellicht heb ik mazzel, maar het werkt dus erg fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Vandaag is de monteur van BBNED geweest en zegt om 16u kom zo terug en is niet meer terug gekomen, wat een onbeschoft heid.
Ze kunnen het probleem niet oplossen, de snelheid blijft ca 4.5 mb en s'avonds tussen 1.5 en 3 mb.
Alles is verder goed, de monteur van BBNED zegt dat ik met gemak 7 mb kan halen maar dat er een probleem op de lijn is van een soort stuwing of begrenzer van 4.5 mb, dat het niet sneller kan, heb een 6 mb lijn abonnement.

Concepts gebeld en gevraagd wat voor aktie gaat U ondernemen, krijg een zeer vaag antwoord(salessupport die stuurde me door naar de helpdesk en die stuurde me weer terug naar de salessupport).
Morgen dinsdag bellen ze terug kreeg ik als antwoord, als morgen mij niet bellen of geen goed antwoord geven op de problemen, zeg ik per direct mijn abonnement op en betaal verder niks meer, hier ben sinds de oplevering(25 juni2007) al mee bezig.
Heb al paar keer meegemaakt dat ze niet terug bellen.

Concept verschuilt zich achter BBNED en geeft BBNED de schuld.
Verder neemt Concepts geen aktie met andere woorden je zoek het maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10
Ik zal een update posten maar eerst even de geschiedenis:
-Internetplusbellen (KPN digitaal bellen en adsl) opgezegd via de telefoon, dit moest eerst terug naar gewoon analoog voordat ik adsl bij C-ICT kon aanvragen.
-Enkele weken later eindelijk de brief met afspraak voor monteur die KPN spullen weg zou halen.
-Eind Mei snel nog abbo aangevraagd ivm aanbieding, ook al was KPN signaal er nog niet af.
-Monteur komt langs
-Krijg brief van Concepts ICT dat signaal er nog op staat, dat klopte want ik was iets te vroeg met aanvragen
-Ik bel C-ICT dat monteur is langsgeweest maar ze zien nog steeds signaal op de kabel
-Na heel veel gebel met KPN die niks konden vinden (er was geen abbo actief dus ze konden niks vinden).
-Toen oud modem aangesloten (Thomson 510 ofzo) kwam ik erachter dat er idd nog signaal op stond, ik kon dat makkelijk checken dus dat deed ik elke dag.
-Weer verder bellen en gezegd dat ik toch écht zelf signaal zie!: Eindelijk een afdeling te pakken gekregen met verstand van zaken, die zouden het signaal laten opheffen binnen 5 werkdgen, ze zouden me op de hoogte houden, helaas na 8 dagen (6 werkdagen) nog steeds signaal erop en ook geen telefoon gehad.
Toen kennis binnen KPN ingeschakeld die voor support werkt en die kon de zaken versnellen.
-Na exact 4 weken (!!!!!!) sinds de monteur thuis is geweest om alles weg te halen is eindelijk dat KPN ADSL signaal van de analoge lijn
-Meteen C-ICT gebeld en die zagen geen signaal meer en namen mijn aanvraag verder in behandeling, het zou 2 tot 3 weken gaan duren.
-Vandaag (postdatum) ben ik 2 weken verder en heb gebeld hoe het ermee staat, ik zou teruggebeld worden en dat hebben ze ruim 4 uur later ook gedaan.
Komende dinsdag wordt ik aangesloten, ik vroeg nog naar het modem wat ik nog niet heb en die zullen ze opsturen, gelukkig maar dat ik er naar vroeg want kreeg het idee dat ze zoiets hadden van "oh dat moet ook nog", wel een pluspunt dat ze dat ook nog kon checken voor me en dat ik niet "oh dat kan ik zo niet zien" te horen kreeg.

Totaal zit ik dan dus op 7 weken zonder eigen internet, af en toe pik ik een wlan op hier waar ik op kan maar die is vaak brak ook, erg frustrerend allemaal, dus voor de mensen die willen overstappen, regel eerst ff ander internet want het kan echt even duren en dat ligt aan KPN!
De media staat er vol van.
Overigens heeft het hele traject van opzeggen tot oplevering denk ik ruim 3 maanden geduurt :(

Al met al wel redelijk tevreden over c-ict omdat ik altijd snel iemand aan de lijn krijg die me ook echt kan helpen binnen redelijke tijd en ze hebben teruggebeld ook al dat duurde me dat iets te lang.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat er ook maar 1 ISP is dat E-Tech modems uitgeeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Gman op 11-07-2007 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10
Lol en toen kwam bij mij een E-Tech router/modem binnen, terwijl ik de Modem besteld had.
Ach ik vind het prima zolang die E-Tech goed werkt, hoef ik nog even geen Draytek te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb schriftelijk bericht ontvangen dat mijn analoge lijn aangesloten is danwel nummer heeft gekregen. De tijd dat het ongeveer duurt eerdat alles eventueel in werking zal zijn is 4 tot 6 weken. Per 1 augustus loopt mijn @Home kabel af, dus hopelijk sluit het allemaal wel een beetje aan met elkaar, anders moet ik toch even via GPRS oid het belangrijkste doen :P

Ik krijg er de standaard modem bij, is die trouwens any good? Men ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, eerste teleurstelling. Ik ga waarschijnlijk verhuizen, en heb gevraagd hoe en wat qua verhuizen...Op het nieuwe adres is geen BBNED adsl2..Enkel bbned adsl1, of KPN adsl2(20mbit) heb gevraagd of ik op KNP ADSL2 kan voor de speciale aanbieding prijs+wellicht beetje extra...nu 1,5 week later, nog geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ik zou even je mailtje opnieuw doen en anders even bellen. :)
Denk dat ie misschien is gemist of niet aangekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 20:01
Ik heb via internetten.nl een 24Mbit abbo besteld op mijn ISDN lijn. Duurde twee weken voordat ik een brief van Concepts kreeg met inloggegevens en 'stappenplan'. Weer twee weken later (afgelopen zaterdag) kreeg ik het modem opgestuurd (E-Tech ADSL2/2+). Aangesloten, werkte meteen. Volgens de lijngegevens bijna 20Mbit/s naar de centrale, prima dus.

Ik heb het modem in bridge mode gezet voor mijn ZyWall firewall en alle systemen in huis hebben meteen prima verbinding. Web browsen loopt merkbaar sneller dan Chello Classic (8Mbit), downloads nog niet echt getest.

Vooralsnog ben ik tevreden. Helpdesk nog niet nodig gehad.

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scsirob schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:46:
Ik heb via internetten.nl een 24Mbit abbo besteld op mijn ISDN lijn. Duurde twee weken voordat ik een brief van Concepts kreeg met inloggegevens en 'stappenplan'. Weer twee weken later (afgelopen zaterdag) kreeg ik het modem opgestuurd (E-Tech ADSL2/2+). Aangesloten, werkte meteen. Volgens de lijngegevens bijna 20Mbit/s naar de centrale, prima dus.

Ik heb het modem in bridge mode gezet voor mijn ZyWall firewall en alle systemen in huis hebben meteen prima verbinding. Web browsen loopt merkbaar sneller dan Chello Classic (8Mbit), downloads nog niet echt getest.

als je verbinding lekker loopt blijft ie dat doen(is mijn ervaring)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de lijn actief, ik heb het modem ontvangen, ik sta nog ergens op papier op stap 1, heb net ook al concepts gevraagd mij terug te bellen,

maar zodra ik het modem aansluit, de concept-gebeuren in het modem invoer, dan branden er nog geen lichtjes?

Ik wacht het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
De DHCP server van Concepts ICT doet het niet...nog meer mensen hier last van? Is het een BBNed ding?

Gelukkig is mijn phone in te zetten als UMTS modem :)

Edit: hij doet het al weer een tijdje, topbedrijfje!

[ Voor 15% gewijzigd door fb_slim op 24-07-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net ook een hik in de verbinding:

24.07.07 14:22:19 Internet connection established successfully. IP address: 85.x.x.x, DNS servers: 213.197.28.3 and 213.197.30.28, Gateway: 85.113.x.x

24.07.07 14:20:15 Internet connection cleared.

Maar 2 minuutjes internet vind ik geen drama ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:25:
Had net ook een hik in de verbinding:

24.07.07 14:22:19 Internet connection established successfully. IP address: 85.x.x.x, DNS servers: 213.197.28.3 and 213.197.30.28, Gateway: 85.113.x.x

24.07.07 14:20:15 Internet connection cleared.

Maar 2 minuutjes internet vind ik geen drama ;)
2 minuutjes is prima, ik had het echter 30 minuutjes. Als je thuis lekker aan het werk bent hoop je toch dat het snel over is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:59

DoctorV64

Cosmopoliet

scsirob schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:46:

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat ISDN geen ADSL2/2+ aankon? Maar kennelijk kan het wel dus?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
- Afsluitkosten € 74,95 (bij beëindigen abonnement)
vind ik wel wat vreemd eigelijk

afsluitkosten :X

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Dutchzilla schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:24:
- Afsluitkosten € 74,95 (bij beëindigen abonnement)
vind ik wel wat vreemd eigelijk

afsluitkosten :X
Klopt, maar dat is volgens mij inherit aan de BBNed-regelgeving.. niet echt iets waar Concepts iets aan kan doen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die worden dan doorverrekend aan de klant. :) wat natuurlijk balen is

Weet iemand de default modem settings voor het concepts Profiel? Ik heb even snel via de handleiding de settings van concepts overgetypd, maar just to be sure :P Het modem is Mac gebonden, dus je verbinding moet gedeeld / bridged zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:16:
Die worden dan doorverrekend aan de klant. :) wat natuurlijk balen is

Weet iemand de default modem settings voor het concepts Profiel? Ik heb even snel via de handleiding de settings van concepts overgetypd, maar just to be sure :P Het modem is Mac gebonden, dus je verbinding moet gedeeld / bridged zijn.
De encapsulation die moet "RFC 1483 Bridged" zijn, maar je modem kan gewoon in routermodus werken en is niet "mac-gebonden".

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Marzman schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:43:
[...]

De encapsulation die moet "RFC 1483 Bridged" zijn, maar je modem kan gewoon in routermodus werken en is niet "mac-gebonden".
Encapsulation = 1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 35

Ip adres word aan de VC gekoppeld dus inderdaad niet MAC adres afhankelijk.

Tevens kan je via helpdesk vast IP aanvragen zodat je ook eigen servers kan en mag draaien. Tevens is dan poort 25 ook geopend voor de mensen die een mailserver willen draaien.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petje af voor concepts voor erg snelle levering! Er werdt namelijk via de email verteld dat het nog ruim 3 tot 4 weken kon duren. Ik dacht ik steek de stekker er eens in, en hij gaf een ADSL lampje!

Snel even iets downloaden, ruim 2MB p/s. Vervolgens even de config in gespit:
System Uptime: 0 hours 21 minutes
DSL Status: Connected
DSL Speed: 1279/22181kbps
22MBit is volgens mij best prima niet? :P *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:12
Ik ben sinds maart klant van Concepts-ICT, en tot nu toe heb ik een super ervaring! Ik had destijds een aanbieding van 25 euro voor 12 MBit. De volledige download snelheid haal ik dan ook, en de verbinding is erg stabiel. Ik zag dat er nu ook 24 Mbit verkrijgbaar is voor 27,50. Dus 2,50 extra voor 12Mbit sneller internet...

Ik dus met Concepts-ICT gebeld of ik hier ook naar toe kan upgraden, want dat lijkt me wel wat. En jawel hoor, geen gedoe en gezeur, de man aan de telefoon vraagt naar m'n email adres en nog geen 5 minuten later heb ik het upgrade formulier in m'n email. Over een paar weken dus toch mooi voor 2,50 extra nog eens 12 MBit erbij :) Ik woon zo'n 1100 meter van de centrale, dus ik moet toch zeker wel 20 MBit kunnen halen dunkt me.

Super provider(tje) d:)b

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puik, van Concept :) Meestal kom je daar niet eens voor in aanmerking, omdat je al een contract bijv van 12mbit/25 euro afgesloten hebt, dan geldt dat in de meeste gevallen niet. Maar toppie :) Wel zou ik er niet garant vanuit gaan dat je daadwerkelijk ook 20MBit haalt. 1100meter is een behoorlijke afstand, en ik zit met minder dan 400 Meter op 22MBit.

Ik snap er alleen geen drol van, hoe ik dat aan mijn kant kan verbeteren. Kortere telefoondraad mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Mja

[IS/RA]
|
|
[splitter] ----------- [telefoon]
|
|
[modem]

Het stuk tussen je modem en je IS/RA-punt moet idealiter niet meer dan 50cm zijn, en het liefst ronde telefoonkabel. Al maakt dat op zulke korte afstanden niet heel veel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet eens een telefoontoestel staan hier :P Ik heb al een GSM dus een losse telefoon is niet echt nodig, en zoveel bel ik niet. Kwam ook tot de conclusie dat ik dat ding ook helemaal niet nodig had (de is/ra) :+

Wel is de draad ruim 2 meter lang, zou ik nog een heel stuk kunnen verkorten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om door Concepts-ICT of KPN een werkelijke lengte van een lijn te laten bepalen?

Ik krijg namelijk binnenkort een nieuw huis op een BBned locatie. Afstand tot de centrale is volgens de afstandchecks 520 meter. Ik het heb gisteren via de weg gemeten en dan kom ik op 700 meter uit (als de kabel ligt zoals ik gelopen heb natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het idee dat elke dag mijn waardes wel veranderen. Waardoor komt dat?

Gisteren lag namelijk de upload op ongeveer 1071kbits, en vandaag is het weer omhoog gegaan / download een stukje omlaag:
1239/22069kbps
Niet dat ik me zorgen maak, maar is dat het modem wat on the fly de snelheden aanpast aan de hand van bijv fouten over de lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 00:10
Ik heb zojuist het e-tech modem aangesloten dat ik van concepts heb ontvangen. Nadat ik mijn oranje copperjet 816 had vervangen trainde de e-tech in op +- 20mbit down en 1.1 up ipv de +-17 down en 1 up die ik maximaal kon halen met mijn copperjet. Ik had niet verwacht dat het zoveel zou schelen..

Volgens de postcode check zit ik op ca. 900 meter van de centrale, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit wel meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:29:
Puik, van Concept :) Meestal kom je daar niet eens voor in aanmerking, omdat je al een contract bijv van 12mbit/25 euro afgesloten hebt, dan geldt dat in de meeste gevallen niet. Maar toppie :) Wel zou ik er niet garant vanuit gaan dat je daadwerkelijk ook 20MBit haalt. 1100meter is een behoorlijke afstand, en ik zit met minder dan 400 Meter op 22MBit.

Ik snap er alleen geen drol van, hoe ik dat aan mijn kant kan verbeteren. Kortere telefoondraad mischien?
Ja daar was ik ook bang voor dat ze met dat verhaal aan zouden komen, maar ik gebruikte expres de hele tijd zinnen als "ik wil wel upgraden naar die duurdere variant" enzo, maar hij deed totaal niet moeilijk :) Ik weet natuurlijk niet of het daardoor kwam of dat het sowieso altijd mag... :P

Bij nader inzien (en tests) haal ik nu niet mijn volledige internet snelheid. Ik haal ongeveer 8 a 10 Mbit, afhankelijk van de internet drukte. Werkelijke download snelheid ligt rond de 1MB/sec, soms iets meer, soms iets minder.

Zal ik straks dan wel een hogere snelheid halen, aangezien ik nu de volledige verbinding ook nog niet eruit haal? Of is dat een beetje koffiedik kijken? :')

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet welke modem je hebt? Je moet er niet vanuit gaan dat je direct hoger haalt. Thing is is dat vanaf het modem of server, jouw snelheid bepaalt wordt. Als je nu al niet de daadwerkelijke snelheid kan halen, wat voor een nut heeft het dan nog die cap hoger te zetten lijkt mij?

Ik ben iig wel benieuwd, maar ik denk dat je er maar bar weinig op vooruit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja. Ik heb schriftelijk bevestiging gehad dat m'n ADSL verbinding actief is (wat natuurlijk 2 dagen geleden al was). Nu hebben ze me ook de login gegevens toegestuurd maar ik kan maar niet inloggen :D Als ik het goed begrijp is natuurlijk alles upper/lowercase gevoelig, dus de username is wel lowercase maar de password lijkt Uppercase. Vanalles geprobeerd maar kom m'n eigen paneel niet eens in :')

Opzich niet zo'n ramp, kan altijd wel bellen. Verder hebben ze aangegeven dat ze nog telefonisch contact opnemen met de vraag of alles naar 'wens' werkt met de verbinding, en eventueele tips meegeven over het verbeteren van m'n lijn.

Top d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:28:
Ik weet niet welke modem je hebt? Je moet er niet vanuit gaan dat je direct hoger haalt. Thing is is dat vanaf het modem of server, jouw snelheid bepaalt wordt. Als je nu al niet de daadwerkelijke snelheid kan halen, wat voor een nut heeft het dan nog die cap hoger te zetten lijkt mij?

Ik ben iig wel benieuwd, maar ik denk dat je er maar bar weinig op vooruit gaat :)
Ik heb zo'n oranje modem, ben eventjes de naam kwijt. Zo'n gratis Ethernet Modem was het in ieder geval. Ben benieuwd of het straks nou ook echt sneller zal worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:34:
Is het mogelijk om door Concepts-ICT of KPN een werkelijke lengte van een lijn te laten bepalen?

Ik krijg namelijk binnenkort een nieuw huis op een BBned locatie. Afstand tot de centrale is volgens de afstandchecks 520 meter. Ik het heb gisteren via de weg gemeten en dan kom ik op 700 meter uit (als de kabel ligt zoals ik gelopen heb natuurlijk).
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo'n werkelijke meting wilt laten doen dan komen er naar mijn weten kosten bij kijken. Of het kan is een andere vraag, maar waarom je dat doen? Bezorg over of je wel de juiste snelheid kan halen straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een schatting kunnen maken van de te behalen snelheid, dit om adsl mee te nemen in de overweging welke internetverbinding er komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe wil je dat doen? Puur op de afstand? Je weet toch dat ook je koperkwaliteit van toepassing is? Al heb je minder dan 100 meter naar de centrale, als je bedrading brak is haal je maar bar weinig.

Ik zit op 400meter afstand naar de centrale, haal met geluk blijkbaar 22MBit, maar dat zou opzich beter kunnen, mits ik de bedrading maar een stukje inkort (nu een 2 meter draad vanaf het contact in de muur naar het modem). Ik denk dat je gewoon als maatstaaf 700meter moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:49:
Ik krijg het idee dat elke dag mijn waardes wel veranderen. Waardoor komt dat?

Gisteren lag namelijk de upload op ongeveer 1071kbits, en vandaag is het weer omhoog gegaan / download een stukje omlaag:

[...]

Niet dat ik me zorgen maak, maar is dat het modem wat on the fly de snelheden aanpast aan de hand van bijv fouten over de lijn?
Dat was bij mij in het begin ook het geval :)
Ging van 15mbit/120kB naar 17mbit/130kB naar 16mbit/126kB.
Ik denk dat er wordt gezocht naar de beste waarden. Niets om je druk over te maken, sindsdien is ie stabiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, deelde Concepts-ICT nu Statische of dynamische IP adressen uit? Krijg het idee dat ik toch onder een DHCP hang, aangezien m'n IP nu in een compleet andere range lijkt te hangen (voorheen 81, en nu 213). Als ik het IP whois dan krijg ik iets met DHCP van Concepts-ICT te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze doen het standaard dynamisch, als je een statisch IP-adres wil hebben dan kan dat door naar de helpdesk te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, thanks :)

Weet iemand 1-2-3 de pop mail server voor uitgaande? Ik kan sinds kort niets meer versturen via m'n domein.. via de webmail is anders ook zo klote elke keer =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

DeMoN schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:47:
Ik word hier helemaal maf.

Probeer al een 2 weken over te stappen van Demon naar Concepts maar ze kunnen het maar niet voor me regelen :/
Ik heb een dedicated ADSL lijn van Demon liggen omdat in de tijd dat ik in 2001 ADSL van Demon aanvroeg er nog geen linesharing mogelijk was. Dit wil dus zeggen dat ik een ADSL lijn heb met -volgens mij- geen telefoonnummer daarop.
Het probleem nu is dat als ik op internetten.nl een order voor Concepts ICT wil invullen ik alleen een telefoonnummer als huidige nummer kan aangeven voor de migratie.
MAAR ik heb een dedicated lijn en dus geen telefoonnummer van mijn huidige ADSL.
Wel heb ik een Service ID van de huidige lijn waar ik ADSL op binnenkrijg.

Ze kunnen het maar niet voor elkaar krijgen, ze mogen/kunnen die order niet aanpassen omdat hij via de reseller internetten.nl binnenkomt. Maar daar zit juist die lekkere actie voor 24 Mbit.
Nu moet ik dus contact op gaan nemen met internetten.nl om te zorgen dat zij een aangepast order voor mij vanuit hun naar Concepts doorsturen met daarin het service ID en de vermelding dat ik geen telefoonnummer heb voor mijn ADSL lijn.

Wtf.. iemand dit ook meegemaakt?
Ik wil internetten.nl wel bellen maar ik denk niet dat ik daar doorheen kom :/
Niemand heeft het uiteindelijk begrepen en heb nu Concepts op de verkeerde lijn gekregen...
Ben het echter zat, heb 20 m. UTP gekocht en heb een kabel getrokken vanaf het nieuwe punt en dit is mijn eerste post met Concepts ICT :P
Maandag ff bellen voor een upgrade naar 24 mbit want die actie wilde ik officieel aanvragen, maar was door de internetsite zelf niet mogelijk. Ik hoop dat ik hem nog gratis kan omzetten van dit 12 mbit abo naar 24 mbit :)
Maandag ff Demon opzeggen wat sinds gister bij mij over is gegaan naar XS4All, schijnt zelfs telefonisch te kunnen :) (ik heb dus 2 adsl lijnen in huis waarvan die van demon ' dedicated' is en die mag dus helemaal pleite nu van mij)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:23:
oke, thanks :)

Weet iemand 1-2-3 de pop mail server voor uitgaande? Ik kan sinds kort niets meer versturen via m'n domein.. via de webmail is anders ook zo klote elke keer =)
Volgens mij werkt smtp.concepts.nl niet meer als je een statisch IP hebt, maar dat weet ik niet zeker. FF bellen of mailen met helpdesk...suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 04:43:
[...]

Volgens mij werkt smtp.concepts.nl niet meer als je een statisch IP hebt, maar dat weet ik niet zeker. FF bellen of mailen met helpdesk...suc6!
Heb ook een vast IP adres gevraagd. En gebruik gewoon smtp.concepts.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na even gedubd te hebben, heb ik ook de stap gewaagd naar Concepts-ICT's 24mbit. De aanvraag is nu al twee-en-een-halve week geleden gedaan, volgens de bevestigingsmail krijg je binnen een week een reactie van Concepts-ICT... :O Hmmmm, iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vondt het al zo raar waarom ik nu steeds uit een CSS server getrapt werdt met de melding '100 ping exceeded'. Normaal gebeurt dat 1 keer en dan blijft het gewoon op '5 ping' maar nu is het constant 8)7
Pinging concepts-ict.nl [213.197.30.133] with 32 bytes of data:

Reply from 213.197.30.133: bytes=32 time=89ms TTL=60
Reply from 213.197.30.133: bytes=32 time=92ms TTL=60
Reply from 213.197.30.133: bytes=32 time=93ms TTL=60
Reply from 213.197.30.133: bytes=32 time=90ms TTL=60
Pinging tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=88ms TTL=59
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=84ms TTL=59
Tracing route to concepts-ict.nl [213.197.30.133]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms mygateway1.ar7 [192.168.1.1]
2 10 ms 10 ms 9 ms 213.197.27.154
3 84 ms 85 ms 87 ms 213.197.27.117 :X
4 74 ms 72 ms 74 ms at-0-0-1.brd.dc01.concepts-ict.net [213.197.27.125]
5 82 ms 80 ms 79 ms concepts [213.197.30.133]
Downloaden gaat met ongeveer 1.5MB t/m 2MB, maar ook echt niet hoger.
System Uptime: 0 hours 13 minutes
DSL Status: Connected
DSL Speed: 1283/22005kbps
Dat is ook normaal.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Er is idd een beetje vertraging..
Tracing route to concepts-ict.nl [213.197.30.133]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  server [192.168.0.1]
  2    26 ms     8 ms     8 ms  213.197.27.154
  3    89 ms    72 ms     *     213.197.27.117
  4    81 ms    83 ms    80 ms  at-0-0-1.brd.dc01.concepts-ict.net [213.197.27.1
25]
  5    75 ms    75 ms    76 ms  websites.concepts.nl [213.197.30.133]

en
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]

1    <1 ms     1 ms    <1 ms  server [192.168.0.1]
  2     8 ms    20 ms     8 ms  213.197.27.154
  3     *       91 ms    88 ms  213.197.27.117
  4    86 ms    90 ms    93 ms  20ge-po-2.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
  5    95 ms   104 ms    88 ms  10ge-6-1.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.30]
  6    72 ms    73 ms    86 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Achja, ook voor het eerst dat ik dit zie gebeuren in.. eh.. voor het eerst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook last van de vertraging! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt er regelmatig hier weg zelfs, vervelend. Het gebeurt juist wanneer je onopgemerkt dingen aan het doen ben en je verbinding is verloren. Logs maken me niet meer wijzer dat er een verbinding verbroken was.
2002:9:8:12:0 Could not get oam_ping_interval from boot loader env
2002:9:8:12:0 Trying to retreive the value from Configuration
2002:9:8:12:0 oamPingInterval(20)(20)
2002:9:8:12:0 stat successfull for /etc/resolv.conf.
2002:9:8:12:0 Resolver Polling Timer Started succesfully.
2002:9:8:12:0 NTP Polling Timer for DHCP Started succesfully.
2002:9:8:12:0 DSL Polling Timer Started succesfully.
2002:9:8:12:0 Firewall NAT service started
2002:9:8:12:0 Bridge Created: br0
2002:9:8:12:0 Bridge Created: br1
2002:9:8:12:0 Bridge Interface Added: eth0
2002:9:8:12:0 DSL Carrier is down
2002:9:8:12:0 DSL Carrier is up
2002:9:8:12:0 sys_send_event - dhcp up
2002:9:8:12:13 DSL Carrier is down
2002:9:8:12:13 DSL Carrier is up
2002:9:8:12:13 sys_send_event - dhcp up
Irritant gewoon. Ik twijfel totaal niet aan Concepts ofzo, maar het moet niet gekker worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Hier geen wegvallende verbindingen hoor.. heel de dag niet?
Pings zijn ook weer ok.
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  server [192.168.0.1]
  2     8 ms     8 ms     8 ms  213.197.27.154
  3    14 ms     8 ms    28 ms  213.197.27.117
  4    28 ms    15 ms    17 ms  20ge-po-2.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
  5    20 ms    18 ms    18 ms  10ge-6-1.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.30]
  6    10 ms    13 ms    10 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Bedankt Nick van Concepts ICT voor het upgraden van mijn lijn naar 24 mbit! Ik zit dan wel 1600 meter ( :X ) van de centrale af, maar toch nog 1,5 mB p/s :)

root[~]: wget http://dl.concepts.nl/speedtest.1gb
--12:33:11--  http://dl.concepts.nl/speedtest.1gb
           => `speedtest.1gb'
Resolving dl.concepts.nl... 213.197.30.53, 2001:838:2:1::21:1
Connecting to dl.concepts.nl|213.197.30.53|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1,048,576,000 (1000M) [text/plain]

3% [>                                    ] 36,784,976     1.49M/s    ETA 10:51

d:)b

Hmm.. nu ik weer kijk schommelt de verbinding toch nog wel redelijk wat, soms dropt hij ineens naar de 800 kB p/s :P

[ Voor 9% gewijzigd door DeMoN op 14-08-2007 14:27 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 15:49
DeMoN schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:34:
Bedankt Nick van Concepts ICT voor het upgraden van mijn lijn naar 24 mbit! Ik zit dan wel 1600 meter ( :X ) van de centrale af, maar toch nog 1,5 mB p/s :)

<snip>

d:)b

Hmm.. nu ik weer kijk schommelt de verbinding toch nog wel redelijk wat, soms dropt hij ineens naar de 800 kB p/s :P
Wat betaal jij dan per maand? De 27,50 van het actietarief (via internetten.nl) ?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:06:
[...]

Wat betaal jij dan per maand? De 27,50 van het actietarief (via internetten.nl) ?
Ja dat lijkt me wel. 80Euro voor een halve verbinding is ook niet alles :P

Ik haal gemiddeld 2,35MB p/s. Het zou beter kunnen, al check ik zelf even hier de bedrading en dergelijk. 22MBit is anders niet verkeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

DrJamez schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:06:
[...]

Ja, volgens mij wel, of misschien toch nog die 29 euro.. maar ja, die 2 euro... :)

Maarrrrrrr ik was te vroeg blij :(
Verbinding trekt het NIET. Klapt er nu dus om de minuut uit... te erg :D

24 mbit kan hij gewoon niet aan.. 14 mbit komt hij nu mee online, maar ook dat is te rap blijkbaar, wel jammer hoor. Morgen maar weer bellen dat ze het weer terug mogen zetten :(

Tijdelijke oplossing is om in de router onder 'config' als modulatie opties alleen de ADSL1 modules actief te laten. Hierdoor heeft mijn modem geen ondersteuning voor ADSL2 en komt hij online met 9 mbit wat wel stabiel werkt en zodoende kan ik iig internetten nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waarom soms mijn router er gewoon mee stopt?

De verbinding verbreekt gewoon, en ik heb geen LAN-Connectie, waarop het ADSL lampje wel gewoon actief is (maar niet knipperd). Paar keer al gehad dat het ding niet vanzichzelf weer normaal doet, maar gewoon een harde reset nodig heeft.

Is een standaard Eminent ADSL2 modem zonder iets extra's geforward. Erg vervelend, want ik tref mijn pc wel eens aan met langer dan 5 uur een disconnect te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:04:

De verbinding verbreekt gewoon, en ik heb geen LAN-Connectie, waarop het ADSL lampje wel gewoon actief is (maar niet knipperd). Paar keer al gehad dat het ding niet vanzichzelf weer normaal doet, maar gewoon een harde reset nodig heeft.

Is een standaard Eminent ADSL2 modem zonder iets extra's geforward. Erg vervelend, want ik tref mijn pc wel eens aan met langer dan 5 uur een disconnect te hebben.
Kan dezelfde oorzaak hebben als wat ik had.
Je verbinding is te snel maar je lijn kan het niet aan, daarom probeert je modem elke keer de juiste snelheid op te pakken, hier is hij constant mee bezig en dat slurpt geheugen. Op een gegeven moment trek hij het niet meer en loopt ie vast. Ik kon het goed merken, als ik in de webinterface van mijn router kwam was het zo traag als bagger. Om het te versnellen kun je evt. logging uitzetten, dan heeft hij meer resources voor overige zaken over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het eens proberen, maar het lijkt me niet echt logisch dat de modem zsm probeert in te stellen. Er zal vast wel een marge hier en daar worden overgehouden voor 'safety range'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Bij mij hielp het om de modem in te stellen als Bridged to the Bridge. Zo werkt ie niet meer als router, maar als modem. Hoe je dat doet kun je aan het begin van het topic wel vinden :)
Bij mij viel mijn modem (allied data - copperjet) ook om de 12 uur ofzo even uit. Dat hielp en hij draait nu al 100+ dagen zonder een kik.

Lijkt inderdaad ook een geheugenprobleem geweest te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:04:

Neem dan contact op met de helpdesk van Eminent. Zij geven je dan een nieuwe firmware waardoor het probleem opgelost zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens even kijken naar de opties in het modem. Ik zou niet weten of er uberhaubt een nieuwe firmware voor is. het kan ook iets heel anders zijn, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:34:
Ik zal eens even kijken naar de opties in het modem. Ik zou niet weten of er uberhaubt een nieuwe firmware voor is. het kan ook iets heel anders zijn, maar goed :)
Ik kon hem iig niet vinden op de site van de fabrikant. Als je hem vind, geef het ff door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:11:
Na even gedubd te hebben, heb ik ook de stap gewaagd naar Concepts-ICT's 24mbit. De aanvraag is nu al twee-en-een-halve week geleden gedaan, volgens de bevestigingsmail krijg je binnen een week een reactie van Concepts-ICT... :O Hmmmm, iemand dezelfde ervaring?
Niemand? Ben nu drie weken en twee mails verder en nog steeds hoor ik niets... Dat geeft mij een niet zo'n prettig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:15:
[...]

Niemand? Ben nu drie weken en twee mails verder en nog steeds hoor ik niets... Dat geeft mij een niet zo'n prettig gevoel.
Bel ze anders even, heb je meteen uitsluitsel. Het kan best zo zijn dat de verbinding inmiddels al is opgeleverd maar dat de brieven (bij mij werden ze bij het modem geleverd) langer op zich laten wachten. In mijn geval was de verbinding na een week al opgeleverd (dit kon ik zien aan het modem), maar het modem dat ik erbij kreeg kwam pas na ongeveer 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik heb inmiddels een 24 Mbit verbinding :) (zie o.a. deze en deze post). Ik zit zo'n 1100 meter van de centrale, wat toch voor een puike verbinding zou moeten kunnen zorgen. Ik verwacht niet de volle 24 Mbit te kunnen halen, maar 2 a 2,5 MB/sec lijkt me toch mogelijk. Nu haal ik maximaal zo'n 1,5 MB. Dat is ongeveer 12 MBit... moet toch meer mogelijk zijn lijkt me?

Ik heb een copperhead (oranje) modem met daarachter gelijk een draadloze router hangen (Sitecom WL-114v2), waarmee ik verbinding maak naar mijn pc. Ik heb verder niks aan de instellingen veranderd na de upgrade van 12 Mbit naar 24 Mbit (daarvoor overigens ook niks getweakt ofzo aan het modem).
Moet ik nog iets instellen ofzoiets of iets anders doen om mijn verbinding te optimaliseren? Of is het roeien met de riemen die ik nu heb gekregen? :)

[ Voor 1% gewijzigd door BackSlash op 22-08-2007 16:36 . Reden: verkeerde router genoemd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hoeft niet per se, ik zit 600 meter van de centrale maar ik haal ook "maar" 16 MBit. Je kunt de standaard dingetjes even nalopen, zoals de lengte en kwaliteit van de kabel vanaf het ISRA-punt naar je modem, splitter er even tussenuit halen etc. Als je rechtstreeks op het ISRA-punt zit met een kabeltje van, laten we zeggen een meter, en je haalt nog steeds niet meer dan ben ik bang dat je er ook niet meer uit kan halen. Het enige wat je dan nog kan doen is met Concepts bellen voor een prijsverlaging, heb ik ook gedaan.

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Morpheus_nl schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:30:
Ik heb inmiddels een 24 Mbit verbinding :) (zie o.a. deze en deze post). Ik zit zo'n 1100 meter van de centrale, wat toch voor een puike verbinding zou moeten kunnen zorgen. Ik verwacht niet de volle 24 Mbit te kunnen halen, maar 2 a 2,5 MB/sec lijkt me toch mogelijk. Nu haal ik maximaal zo'n 1,5 MB. Dat is ongeveer 12 MBit... moet toch meer mogelijk zijn lijkt me?

Ik heb een copperhead (oranje) modem met daarachter gelijk een draadloze router hangen (Sitecom WL-114v2), waarmee ik verbinding maak naar mijn pc. Ik heb verder niks aan de instellingen veranderd na de upgrade van 12 Mbit naar 24 Mbit (daarvoor overigens ook niks getweakt ofzo aan het modem).
Moet ik nog iets instellen ofzoiets of iets anders doen om mijn verbinding te optimaliseren? Of is het roeien met de riemen die ik nu heb gekregen? :)
Je _had_ 12mbit, je bent toen omgezet naar 24mbit, en nu haal je weer 12 mbit?
Trouwens.. 1.5MB/s is zo'n 14-15mbit eerder (overhead e.d.).
Het kan zijn dat je lijn langer is dan die 1100 meter, maar probeer je modem eens een harde reset te geven. Misschien helpt het.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:15:
[...]

Gewoon even bellen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem ondervonden met m'n modem waarschijnlijk. Warmteissue :|

Zit je net lekker te fraggen gebeurt het onvermijdelijke weer dat het modem eruit knalt. Even op onderzoek uitgegaan, er is wel een firmware beschikbaar, maar het modem voelt vanaf de bodem heel erg warm aan. Ik ga 'm dan ook even op m'n pc leggen, daar is namelijk wat meer luchtstroming. Mocht dat het oplossen dan ga ik daar zsm een heatsink op of in bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Ik heb een aantal keer gebeld met de helpdesk van Eminent. Het blijkt nu dat het probleem bekend is, maar niet voor alle modems is er een nieuwe firmware. Ik heb namelijk de resetknop aan de zijkant zitten, en voor dat model is er nog geen nieuwe firmware. (Staat trouwens sinds kort ook op de pagina waar je de firmware kan downloaden :P)

Hopelijk komen ze snel met een nieuwe firmware, ik baal er zo van dat ik misschien maar een ander modem wil gaan kopen. Ik heb geen zin in zo'n onstabiel goedkoop modem :/

Die hint dat je het loggen uit moet zetten werkt trouwens wel redelijk, mijn modem werkt nu al een hele dag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik heb bijna alles door gelezen ,maar ik heb het niet of slecht gevonden.
nu heb ik xs4all en ik denk aan over stappen maar het gaat mij om de download snelheid van de nieuwsgroepen ,wat ik zag neem een betaalde provider,brakke verbinding,geen vraag voor deze groep maar geen duidelijk antwoord.
wie kan mij hier in duidelijkheid verschaffen,wat is de verwachting?
ik denk aan de 6mb verbinding via de adsl winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
De binary nieuwsgroepen zijn niet echt goed. Ik geloof iets van 3-4 dagen ofzo, maar pin me er niet op vast.
Ik vind het eigenlijk ook wel een beetje raar dat je een 6mbit-verbinding wil nemen terwijl je voor ietsje meer geld een wide-open verbinding kunt krijgen. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze :P
De nieuwsgroepen zijn in ieder geval niet zo goed als bij XS4ALL, maar een beetje vergelijkbaar met nova van planet denk ik. Die is tegenwoordig ook brak.
Als je een usenetabo erbij neemt van 10mbit ofzo dan hoef je niet echt veel geld kwijt te zijn voor 120 dagen retentie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De binary nieuwsserver is absoluut geen prioriteit voor Concepts en ik denk ook eigenlijk niet dat ze hier in de toekomst verder aandacht aan zullen besteden. Als je het alleen hiervoor doet kun je beter geen abo nemen. Echter zoals krvabo al zei kun je er ook een payserver bij nemen, die heb je tegenwoordig al onbeperkt voor 6,50 per maand voor een 20 Mbit verbinding. Als je ziet dat het snelste (24 Mbit-abo) bij Concepts goedkoper is dan het langzaamste (1,5 Mbit) van XS4ALL dan is voor mij de keuze snel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost60
  • Laatst online: 21-07 18:32
Hoe zit het met DC++ verbindingen en dl-snelheden bij concept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Ghost60 schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:10:
Hoe zit het met DC++ verbindingen en dl-snelheden bij concept?
Eh, DC++-verbindingen :? Wat heeft dat met iets te maken? :P
Concepts capt niets, je lijn is gewoon helemaal vrij.
Downloadsnelheden zijn afhankelijk van de lengte van de draad naar de centrale.
Voor ervaringen mag je dit topic even doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost60
Sorry van de korte vraagstelling, ik ben benieuwd naar de behaalde snelheden bij DC++, ik gebruik dit programma regelmatig. Aangezien het bij chello waar ik nu bij zitidd gecapt wordt overdag, haal ik erg lage snelheden. Vandaar mijn vraag of het bij concept niet zo is.

Verder moet ik zeggen dat in de hele topic weinig negatieve punten naar voren komen en dat belooft alleen goed. Ik ga vrijwel zeker overstappen op korte termijn.

Btw mijn afstand tot de centrale is +-1600 m en dat is idd erg ver, maar een dl snelheid van 10/12 mbit moet wel haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Er wordt niets gecapped. :)
Er is inderdaad weinig negatiefs te melden over Concepts.
Het is alleen jammer dat er geen ondersteuning is voor rev-dns en de nieuwsserver niet veel voorstelt. Maar dat kun je denk ik ook moeilijk verwachten. :P
Op 1600 meter kan het nog wel zo zijn dat je 14mbit kunt krijgen hoor. Net natuurlijk een beetje geluk hoe de kabel loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee wat DC+ is. Maar ik haal met mijn 24/1 verbinding uit nieuwsgroepen gemiddeld 2014KB/S

Ik heb een account genomen bij PFcorner. Je kan dan in rustige periodes(van 01:00-18:00) met volle snelheid downloaden. Van 18:00-01:00 heb je een capped verbinding. Meer bedoeld zodat je wel wat kan lezen ofzo...Dus voor 30 euro per jaar:)

Kortom, de ideale combi voor mij...Ook geen last van modems die vastlopen trouwens(heb de 1616p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds dat modem issue niet opgelost gekregen.

Eerst leek het aan de warmte te liggen, maar blijkbaar toch niet. Hij valt eruit en komt gewoon niet meer online totdat je 'm hard-reset. Vooral met sommige games dan vliegt het modem er compleet uit. Ik heb niets geforward of openstaan, ook geen services draaien achter m'n pc, gebruik het ding waar het voor is gewoon :P

Er is nog steeds geen firmware-update beschikbaar, en het is een beetje een vage issue iig. Met nieuwsgroepen haal ik wel gewoon 24/7 2.35MB p/s. Opzich een prima snelheid voor 27,50 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Heb je ondertussen al geprobeerd het modem in te stellen als bridged to the bridge wat ik al heb aangegeven?
Dan valt het modem echt nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krvabo schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 01:01:
Heb je ondertussen al geprobeerd het modem in te stellen als bridged to the bridge wat ik al heb aangegeven?
Dan valt het modem echt nooit uit.
Maar neemt dat niet de routerfunctie zelf weg? Is mijn pc dan ineens wel bereikbaar vanaf buitenaf zoals dat normaal niet is met een router die dichtstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost60
Mooi om te lezen dat er niets gecapped wordt, dat kan je van UPC niet zeggen:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=14849.0

Das ook de reden van mijn overstap, alleen jammer dat ze bij concept nog geen telefonie aanbieden, maar volgens de helpdesk zit dat er ook aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost60 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:41:
Mooi om te lezen dat er niets gecapped wordt, dat kan je van UPC niet zeggen:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=14849.0

Das ook de reden van mijn overstap, alleen jammer dat ze bij concept nog geen telefonie aanbieden, maar volgens de helpdesk zit dat er ook aan te komen.
Och...tegenwoordig kan UPC ook voor de gek gehouden met bijv NNTP verkeer via SSL ;) Doei cap :w :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 01:06:
[...]

Maar neemt dat niet de routerfunctie zelf weg? Is mijn pc dan ineens wel bereikbaar vanaf buitenaf zoals dat normaal niet is met een router die dichtstaat?
Dan valt inderdaad de routerfunctie weg.
Je zult dan een pc in moeten stellen als router (een oud bakje neerzetten als gateway/server). Daar zet je dan een firewall op ala blackice en je bent weer veilig.
Als je dat niet wil kun je misschien eens mailen naar de helpdesk of ze nog een oplossing hebben.
Ik geloof dat het uitzetten van de webinterface van de router/modem ook een groot deel helpt. Dan moet je wel alles via telnet in gaan stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
krvabo schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:55:
[...]

Je _had_ 12mbit, je bent toen omgezet naar 24mbit, en nu haal je weer 12 mbit?
Trouwens.. 1.5MB/s is zo'n 14-15mbit eerder (overhead e.d.).
Het kan zijn dat je lijn langer is dan die 1100 meter, maar probeer je modem eens een harde reset te geven. Misschien helpt het.
Sorry ik zie nu je reply pas :)
Ik had 12Mbit maar haalde toen rond de 7-8 mbit gok ik nu (max 900 kb/sec), en nu met 24Mbit haal ik ongeveer 12Mbit omgerekend (maximaal 1500 kb/sec.). Ik heb de Copperjet 1616_2 (oranje geval) en kan je die nog op een andere manier resetten behalve 30 sec van de stroom af? Ik heb geen reset-knop gezien.
Kan mijn eigen router (die gelijk achter dit modem hangt) de snelheid ook beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krvabo schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:19:
[...]

Dan valt inderdaad de routerfunctie weg.
Je zult dan een pc in moeten stellen als router (een oud bakje neerzetten als gateway/server). Daar zet je dan een firewall op ala blackice en je bent weer veilig.
Als je dat niet wil kun je misschien eens mailen naar de helpdesk of ze nog een oplossing hebben.
Ik geloof dat het uitzetten van de webinterface van de router/modem ook een groot deel helpt. Dan moet je wel alles via telnet in gaan stellen. :)
Dat los ik anders wel op met een router die ik hier nog heb liggen :) Jammere is is dat ik wel weer een extra stopcontact hiervoor moet inleveren... 10 Stekkers aan capaciteit en dan nog geen ruimte voor een extra router :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Morpheus_nl schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:46:
[...]

Sorry ik zie nu je reply pas :)
Ik had 12Mbit maar haalde toen rond de 7-8 mbit gok ik nu (max 900 kb/sec), en nu met 24Mbit haal ik ongeveer 12Mbit omgerekend (maximaal 1500 kb/sec.). Ik heb de Copperjet 1616_2 (oranje geval) en kan je die nog op een andere manier resetten behalve 30 sec van de stroom af? Ik heb geen reset-knop gezien.
Kan mijn eigen router (die gelijk achter dit modem hangt) de snelheid ook beperken?
Hm volgens mij is ie met 30seconden nog niet reset, maar pas na een half, of zelfs pas anderhalf uur. Dat ben ik even vergeten :P Er is idd geen resetknop.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor router je hebt. Als je router maximaal 10mbit aankan dan verwacht ik niet dat je veel sneller gaat halen. Je kan natuurlijk altijd even proberen je modem aan een pc te hangen om te testen of het dan sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Oke, dan gaat het modem voor het slapen gaan van de stroom :)
Router is 100 Mbit dus dat zal dan geen beperking zijn, als het puur aan het 10/100/1000 mbit verhaal zou liggen. Ik dacht misschien is het een bottleneck omdat het geen Linksys of 3Com is ofzo... maar dat valt wel mee dus.

Pc rechtstreeks aan de modem zal ik ook nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 00:48:
Ik heb nog steeds dat modem issue niet opgelost gekregen.

Eerst leek het aan de warmte te liggen, maar blijkbaar toch niet. Hij valt eruit en komt gewoon niet meer online totdat je 'm hard-reset...
DrJamez schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:22:
...
Die hint dat je het loggen uit moet zetten werkt trouwens wel redelijk, mijn modem werkt nu al een hele dag :D
Heb je dit al geprobeerd? Hiervoor moet je onder Tools > Remote Log - Router > Log Level op "panic" zetten. Voordat ik dit instelde, heb ik ook nog een "Reset to defaults" uitgevoerd via de webinterface.

Mijn modem draait nu 265 uur zonder crash :)

[ Voor 6% gewijzigd door DrJamez op 04-09-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm in eens ingevoerd.... Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Heb nog eens geprobeerd na 15 uur het modem van de stroom afgehaald te hebben... maar nog steeds even snel. Ook pc rechtstreeks aan het modem had geen effect. Ik heb met de 100mb file download speedtest van BBNED wel even de 1570 kb/sec aangetikt, een nieuw record :P

Ik kom overigens niet in dat configuratiescherm van het modem wanneer ik rechtstreeks eraan hang... volgens een PDF handleiding (van UNET) die ik heb gevonden kan ik een aantal ip adressen proberen (192.168.1.1, 172.19.3.1, 172.21.3.1), maar geen van allen werkt. Bij mijn eigen router is het configuratiescherm op hetzelfde adres te vinden als de standaard gateway... maar bij het modem blijkbaar niet. Iemand een idee hoe ik daarin kom? Misschien dat ik daar even kan pielen... of in ieder geval even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik overigens wel vreemd vind, als ik van usenet download dan blijft de snelheid precies rond 1250 kb/s (een mysterieus "rond" getal). Het maakt hierbij niet uit of ik nou 5 of 8 threads gebruik. Dit terwijl m'n modem op 16 Mbit intraint en ik ook sneller kan downloaden dan dat. Zit er een cap op usenetgebruik of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet je bij je usenetprovider checken, ik heb nog niets gehoord over knijpen van Usenet zelf door Concepts (NNTP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Topicstarter
Morpheus_nl schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:58:
Heb nog eens geprobeerd na 15 uur het modem van de stroom afgehaald te hebben... maar nog steeds even snel. Ook pc rechtstreeks aan het modem had geen effect. Ik heb met de 100mb file download speedtest van BBNED wel even de 1570 kb/sec aangetikt, een nieuw record :P

Ik kom overigens niet in dat configuratiescherm van het modem wanneer ik rechtstreeks eraan hang... volgens een PDF handleiding (van UNET) die ik heb gevonden kan ik een aantal ip adressen proberen (192.168.1.1, 172.19.3.1, 172.21.3.1), maar geen van allen werkt. Bij mijn eigen router is het configuratiescherm op hetzelfde adres te vinden als de standaard gateway... maar bij het modem blijkbaar niet. Iemand een idee hoe ik daarin kom? Misschien dat ik daar even kan pielen... of in ieder geval even kijken :)
Ikzelf kon ook niet bij het configscherm komen voordat ik dit deed:
Modem aansluiten op een pc
Netwerkkaart op dhcp zetten (ipadres verkrijgen)
Dan naar het ip-adres op het papiertje gaan (http://172.19.3.1/ als ik het goed heb)
Zo lukte het me wel.

Het kan ook zijn dat jij ook op een adsl1-profiel bent ingesteld. Ik heb toen concepts gebeld en ben ik op een goed profiel gezet. Daarna moest ik zelf nog wel zelf even de goede firmware uploaden naar het modem. Ik mocht hem ook opsturen maar dan was ik hem enkele dagen kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Wat jij omschrijft had ik in eerste instantie geprobeerd... hmm, wat een gedoe allemaal :)
Wat wil dat adsl1-profiel zeggen? Kan ik dat zelf ook ergens zien?

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste