Ik zal een update posten maar eerst even de geschiedenis:
-Internetplusbellen (KPN digitaal bellen en adsl) opgezegd via de telefoon, dit moest eerst terug naar gewoon analoog voordat ik adsl bij C-ICT kon aanvragen.
-Enkele weken later eindelijk de brief met afspraak voor monteur die KPN spullen weg zou halen.
-Eind Mei snel nog abbo aangevraagd ivm aanbieding, ook al was KPN signaal er nog niet af.
-Monteur komt langs
-Krijg brief van Concepts ICT dat signaal er nog op staat, dat klopte want ik was iets te vroeg met aanvragen
-Ik bel C-ICT dat monteur is langsgeweest maar ze zien nog steeds signaal op de kabel
-Na heel veel gebel met KPN die niks konden vinden (er was geen abbo actief dus ze konden niks vinden).
-Toen oud modem aangesloten (Thomson 510 ofzo) kwam ik erachter dat er idd nog signaal op stond, ik kon dat makkelijk checken dus dat deed ik elke dag.
-Weer verder bellen en gezegd dat ik toch écht zelf signaal zie!: Eindelijk een afdeling te pakken gekregen met verstand van zaken, die zouden het signaal laten opheffen binnen 5 werkdgen, ze zouden me op de hoogte houden, helaas na 8 dagen (6 werkdagen) nog steeds signaal erop en ook geen telefoon gehad.
Toen kennis binnen KPN ingeschakeld die voor support werkt en die kon de zaken versnellen.
-Na exact 4 weken (!!!!!!) sinds de monteur thuis is geweest om alles weg te halen is eindelijk dat KPN ADSL signaal van de analoge lijn
-Meteen C-ICT gebeld en die zagen geen signaal meer en namen mijn aanvraag verder in behandeling, het zou 2 tot 3 weken gaan duren.
-Vandaag (postdatum) ben ik 2 weken verder en heb gebeld hoe het ermee staat, ik zou teruggebeld worden en dat hebben ze ruim 4 uur later ook gedaan.
Komende dinsdag wordt ik aangesloten, ik vroeg nog naar het modem wat ik nog niet heb en die zullen ze opsturen, gelukkig maar dat ik er naar vroeg want kreeg het idee dat ze zoiets hadden van "oh dat moet ook nog", wel een pluspunt dat ze dat ook nog kon checken voor me en dat ik niet "oh dat kan ik zo niet zien" te horen kreeg.
Totaal zit ik dan dus op
7 weken zonder eigen internet, af en toe pik ik een wlan op hier waar ik op kan maar die is vaak brak ook, erg frustrerend allemaal, dus voor de mensen die willen overstappen, regel eerst ff ander internet want het kan echt even duren en dat ligt aan KPN!
De media staat er vol van.
Overigens heeft het hele traject van opzeggen tot oplevering denk ik ruim 3 maanden geduurt
Al met al wel redelijk tevreden over c-ict omdat ik altijd snel iemand aan de lijn krijg die me ook echt kan helpen binnen redelijke tijd en ze hebben teruggebeld ook al dat duurde me dat iets te lang.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat er ook maar 1 ISP is dat E-Tech modems uitgeeft.
[
Voor 18% gewijzigd door
Gman op 11-07-2007 01:54
]