Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Verwijderd
IK heb in de router die ik kreeg SIP info van voipcheap ingevoerd. Ik bel nu lekker gratis binnen NL naar vaste nummers. Tevens bel ik af en toe naar de USA ook gratis:)Ghost60 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:41:
Mooi om te lezen dat er niets gecapped wordt, dat kan je van UPC niet zeggen:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=14849.0
Das ook de reden van mijn overstap, alleen jammer dat ze bij concept nog geen telefonie aanbieden, maar volgens de helpdesk zit dat er ook aan te komen.
Enige nadeel is dat je elf niet bereikbaar bent via die oplossing..Maar ja heb ook nog een budhet line liggen, dus die gebruik ik daarvoor
Denk er wel om dat er fouten in de firmware zitten als je de wizzard gebruikt om hem in bridged mode te zetten.
Tip:
Gebruik de wizzard
Wijs na de wizzard de lan group opnieuw toe, Wizzard slaat deze toewijzing niet op.
Zet NAT uit, doet de wizzard ook niet.
Doe geen meerdere wijzigingen in 1 keer maar sla na elke wijziging alles op en reboot modem.
Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....
Deze doet als het goed is ook ADSL2, maar ik heb 'm alleen maar gebruikt voor ADSL1 tot nu toe (xs4all lite). Heb ik nu nieuwe firmware nodig?
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Verwijderd
Modem Status
Connection Status Connected
Us Rate (Kbps) 1227
Ds Rate (Kbps) 11840
US Margin 5
DS Margin 6
Trained Modulation ADSL_2plus
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 38
US Line Attenuation 19
Peak Cell Rate 2893 cells per sec
CRC Rx Fast 4
CRC Tx Fast 0
CRC Rx Interleaved 0
CRC Tx Interleaved 0
Path Mode Interleaved
Ik zit 1400 meter van de centrale af (1336GA, Almere) en had wel gerekend op een mbit of 14/15. Overigens toen ik hem voor het eerst aansloot kreeg ik 13000kbit en een half uur geleden 12068kbit. Enig idee of ik zelf wat verkeerd heb ingesteld?
Het liefst had ik ook onze Speedtouch er op aangesloten maar ik kan die niet instellen want ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord en daar vroeg deze modem/router niet om. Geen idee of ik die gehad moet hebben of niet? Kan hem altijd nog eventjes zoeken mocht ik die gehad hebben.
Punt is dat ik graag wel 1,5mb/s download snelheid zou willen hebben, ben een fanatiek downloader.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Check je kabels, 1400 meter is anders een fikse afstand

Nu is 1400 meter koperlijn voor ADSL2+ eigenlijk niet heel veel, je haalt dan zo'n 16 tot 20Mbit gemiddeld genomen. In een situatie met veel verstoring op de lijn of slechte lijnen naar je huis zou het lager kunnen zijn natuurlijk.Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:29:
Die snelheid programmeert concepts je niet in, dat doet je modem aan de hand van de lijnwaardes. Het enige wat concepts doet is je de verbinding opleveren en het maximale geven (24mbit bijv).
Check je kabels, 1400 meter is anders een fikse afstand
DS Line Attenuation 38
Deel je die 38dB door 13.8 heb je zo'n 2750 meter koperlijn naar je huis, niet 1400 meter zoals je denkt. Met die 10 a 11Mbps die je ziet als verbindingssnelheid heb je een behoorlijke mooie lijn zonder al teveel verstoring/ruis.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Welke waarden zou je verwachten op 1600 meter? Heb momenteel 14 Mbit.bjck schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:52:
[...]
Nu is 1400 meter koperlijn voor ADSL2+ eigenlijk niet heel veel, je haalt dan zo'n 16 tot 20Mbit gemiddeld genomen...
Zou het kunnen zijn dat ik met een niet-eminent modem betere snelheden haal?Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:29:
[...]
Die snelheid programmeert concepts je niet in, dat doet je modem aan de hand van de lijnwaardes...
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
1.60km * 13.8 = 22dBDrJamez schreef op maandag 17 september 2007 @ 08:50:
[...]
Welke waarden zou je verwachten op 1600 meter? Heb momenteel 14 Mbit.
Het zijn geen keiharde getallen verder, meer een indicatie. Twee adressen naast elkaar kan ook verschillen en elk modem geeft het anders weer. Wissel je naar een ander type modem met een andere chipset kan het 2dB hoger of lager lijken soms ook.
[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 17-09-2007 08:54 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dat is vervelend, die site van bbned zelf zei dat het 1400 meter was naar de centrale, hebben ze het hier kennelijk nogal vaag aangelegd. Wel vreemd voor een nieuwbouwwijk. Hopelijk binnenkort glasvezel, anders word ik flink chagrijnig.bjck schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:52:
[...]
Nu is 1400 meter koperlijn voor ADSL2+ eigenlijk niet heel veel, je haalt dan zo'n 16 tot 20Mbit gemiddeld genomen. In een situatie met veel verstoring op de lijn of slechte lijnen naar je huis zou het lager kunnen zijn natuurlijk.
DS Line Attenuation 38
Deel je die 38dB door 13.8 heb je zo'n 2750 meter koperlijn naar je huis, niet 1400 meter zoals je denkt. Met die 10 a 11Mbps die je ziet als verbindingssnelheid heb je een behoorlijke mooie lijn zonder al teveel verstoring/ruis.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verhuizen is enige optie, ik zit er 1607 m. vanaf en ik voel je pijn. Het zuigt zwaar.. heb ook 24 mbit, maar heb dit door Concepts laten terugzetten naar 8 mbit omdat mijn lijn er anders zelfs uitklapt..Tsurany schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:23:
Ik heb nu ook sinds 2 dagen de 24mbit verbinding van Concepts ICT maar ik vind mijn snelheid wel heel erg laag. Ik download een 100mb BIN file met max 850kb/s en gemiddeld tussen de 700-800kb/s. Ik heb de EM4206 ADSL 2/2+ modem/router die ik standaard van hun geleverd kreeg. Omdat wij net 2 dagen in ons nieuwe huis zitten en de helft nog in dozen zit ben ik de papieren die ik er bij kreeg een tikkeltje kwijt. Dus zelf ingesteld, BBned economy DHCP encapsulation LLC en prima verbinding, enkel mijn modem geeft zelf dit:
Modem Status
Connection Status Connected
Us Rate (Kbps) 1227
Ds Rate (Kbps) 11840
US Margin 5
DS Margin 6
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 38
US Line Attenuation 19
Peak Cell Rate 2893 cells per sec
CRC Rx Fast 4
CRC Tx Fast 0
CRC Rx Interleaved 0
CRC Tx Interleaved 0
Path Mode Interleaved
Ik zit 1400 meter van de centrale af (1336GA, Almere) en had wel gerekend op een mbit of 14/15. Overigens toen ik hem voor het eerst aansloot kreeg ik 13000kbit en een half uur geleden 12068kbit. Enig idee of ik zelf wat verkeerd heb ingesteld?
Het liefst had ik ook onze Speedtouch er op aangesloten maar ik kan die niet instellen want ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord en daar vroeg deze modem/router niet om. Geen idee of ik die gehad moet hebben of niet? Kan hem altijd nog eventjes zoeken mocht ik die gehad hebben.
Punt is dat ik graag wel 1,5mb/s download snelheid zou willen hebben, ben een fanatiek downloader.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Je kan contact opnemen met Concepts mocht je een vast IP adress willen.Tsurany schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:13:
Ik vroeg me af, ik heb een dynamisch ip adres. Wanneer veranderd deze? Want na de router resetten door hem uit en aan te zetten veranderd hij niet en blijft hij hetzelfde.
Overigens is mijn mail adress nog steeds niet toegangkelijk bij concepts. Ik had een email gestuurd met mijn username en of ik een nieuw ww toegezonden mocht krijgen, ben ik ondertussen al 3 weken aan het op wachten
[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 18-09-2007 22:35 ]
Waarom zou je persé een ander IP-adres willen? Ach gut, we zijn toch niet ergens verbannen?Tsurany schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:24:
Ja maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is je ip adres te vernieuwen, aangezien het toch dynamisch is. En krijg je met de aanvraag van een vast ip adres ook een nieuw ip adres? Of die gene die je op dat moment hebt?
Zou knap zijn, 2 dagen deze verbinding en nu al een bantrolleystad schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:37:
[...]
Waarom zou je persé een ander IP-adres willen? Ach gut, we zijn toch niet ergens verbannen?
Effe ip adres aangevraagt, stukkie makkelijker te onthouden, zit wat meer repetitiviteit in.
[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 19-09-2007 14:43 ]
Dat wordt nog leuk met IPv6.Tsurany schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:35:
[...]
Zou knap zijn, 2 dagen deze verbinding en nu al een banNee maar ik vind m'n huidige ip niet echt makkelijk te onthouden.
Maar eh, daar hebben ze toch (domein)namen voor uitgevonden?
Ja maar domeinnamen moet je in de regel voor betalen en het enige wat ik eigenlijk wil is gewoon een FTP server waar ik mijn documenten op kan halen of op kan stashen en waarnaar ik nzb bestanden kan uploaden icm sabnzbd..Olaf van der Spek schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:50:
[...]
Dat wordt nog leuk met IPv6.
Maar eh, daar hebben ze toch (domein)namen voor uitgevonden?
Deze heb ik afgelopen woensdag 12 september aangevraagd via Internetten.nl en gisteren kwam de modem al aan in een pakketje.
Ik vond het al vlot dat de modem werd verstuurd, dus verder niks mee gedaan.
Vandaag toch maar eens aangesloten in de veronderstelling dat ik dan kon zien zodra er een ADSL signaal op mijn telefoonlijn zou zijn.
En tot mijn verbazing zat ik direct online....
Verder dus niks geen aankondiging gehad of een verwachte aansluitdatum
maar ben allang blij dat ik binnen een week internet heb
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Heb een Eminent EM4206 ADSL2 router/modem.
In de configuratie opties van de wizard kun je al kiezen voor Bridge ipv DHCP wanneer je BBNed (Economy) selecteerd.
Maar vervolgens werkt het nog niet.
Wanneer je Bridge mode instelt wordt de BBNed (Economy) een interface en kun je deze aan LAN group 2 koppelen.
Mij is het alleen nog niet duidelijk hoe je Ethernet & BBNed (Economy) aan elkaar Bridged...
Iemand ervaring of suggestie?
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Volgens mijn kennis moest de Bridged interface gekoppeld worden aan de Ethernet interface.
Wanneer ik echter de BBNed (Economy) omzette van DHCP naar Bridge en op Apply klikte, kreeg ik een foutmelding dat dit niet kon.
Een Rood pijltje wees naar de naam van de Interface: BBNed (Economy).
ALs mouse-over kon je de exacte foutmelding lezen: Invalid name, only alfabetical characters allowed.
Vervolgens spaties en speciale tekens uit naam gehaald en op apply geklikt.
Je wordt dan nog geattendeerd op het feit dat er een DHCP server actief is op LAN group 1, wat niet samen gaat met de DHCP van de provider.
Deze heb ik uitgeschakeld, alsook de NAT & Firewall.
Vervolgens kreeg mijn laptop keurig een publiek IP adres. Kabeltje vervolgens omgepatcht naar mijn Linksys WRT54G Tomato firmware router en alles werkte goed.
Screenshots heb ik niet, ik kan met de huidige opstelling niet bij de modem.
Enige wat ik nu nog wil uitpuzzelen, hoe ik de routering zo instel dat ik via mijn WRT54G bij de Eminent kom. Niet dat het nodig is, maar altijd leuk voor je netwerkkennis
Verwijderd
Is iets als dyndns niet gratis?Tsurany schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:39:
Ja maar domeinnamen moet je in de regel voor betalen
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ik zou zeggen pak de telefoon en bel Concepts, hoe moet iemand dat hier nou wetenDenizz schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:10:
Ik zie net dat Concepts ineens geen ADSL2+ meer levert hier in Krimpen aan den Ijssel (ik kan het niet kiezen bij www.internetten.nl, ik alleen alleen de ADSL1 abo's nog nemen. Waarom is dit?![]()
Sinds gisteren is het signaal bij mij van XS4ALL overgegaan naar Concepts ICT. Helaas is het modem wat ik gekregen heb van Concepts, een Eminent, al opgestuurd ter reparatie naar Eminent omdat de dhcp range niet aangepast kon worden, het ipadres van het modem niet aangepast kon worden (liep het apparaat vast) en poorten forwarden niet opgeslagen kon worden. Sterker nog, als je bij port forwarding submit klikte zag je de hele aanpassing niet eens.
Aangezien ik het xs4all modem van 7 jaar oud (zo'n Alcatal speedtouch inbelmodem) niet kan gebruiken voor ADSL2 heb ik een Thomson geleend van een collega. Zover ik begreep van Concepts en ook wat ik hier heb gelezen is het plug&play. Echter krijg ik geen internetverbinding als ik het modem heb aangesloten
Verwijderd
Die snelheid die je ziet is de snelheid waarop het modem intraint, je moet echter nog wel het modem vertellen op welke manier de verbinding tot stand moet worden gebracht. Die manier is bij Concepts ("RFC 1483") anders dan bij XS4ALL (PPPoA, wat in mijn mening irritanter is).
Als het goed is moet je na een harde reset het modem opnieuw configureren en het verbindingstype (PPPoA, PPPoE, etc.) selecteren. Hier moet je iets in de geest van RFC 1483 kiezen. Ik weet niet precies hoe en of het met die Speedtouch-modems kan, dus als je er niet uitkomt zou ik zou in ieder geval even bellen met Concepts.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 16:42 ]
Verwijderd
Ik heb de modem in bridged modus gezet, en m'n router erachter gekoppeld. M'n router herkent de opgegeven DNS servers en al die meuk (DHCP) en verbind ook netjes met m'n PC. Ik kan beide webinterfaces benaderen, en ADSL is ook verbonden ook. Internetten, of enig andere vorm van uitgaande communicatie wil niet lukken. Kan iemand mij een SS posten van hoe die bridged verbinding eruit ziet? Wellicht dat ik mn router nog resetten moet, die stamt ook nog af van een @Home verbinding
Is echt irritant, dat op het ene moment de verbinding er helemaal mee kapt, en juist als ik er niets mee doe dat ding de hele dag vrolijk verbonden blijft. Enige oplossing is resetten....
Nou zit ik 1200 meter bij het dichtsbijzijnde kastje vandaan en haal ik 1,5 mbps.
Dat moet veel sneller kunnen dacht ik, alleen blijken zij daar niks van te kunnen/weten.
Hoe zit het met Concepts, blijft dat signaal wel sterk of krijg ik anders weer maar 1,5 mbps.
Ik denk dat ik zowieso over ga op concepts aangezien het behoorlijk wat scheelt.
Bvd.
Er van uitgaande dat je ook bij Fiberworld ADSL had:Tweak15KW schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:21:
Ik ben nu klant bij fiberworld en ik heb een lijn van 16-24 / 1,3 Mbps € 44,95 Per Maand.
Nou zit ik 1200 meter bij het dichtsbijzijnde kastje vandaan en haal ik 1,5 mbps.
Dat moet veel sneller kunnen dacht ik, alleen blijken zij daar niks van te kunnen/weten.
Hoe zit het met Concepts, blijft dat signaal wel sterk of krijg ik anders weer maar 1,5 mbps.
Ik denk dat ik zowieso over ga op concepts aangezien het behoorlijk wat scheelt.
Bvd.
Nee, De signalen zijn echt niet anders. Plus dat de upload bij ADSL maximaal 1 mbit kan zijn, dus meer is technisch bij geen enkele ADSL provider mogelijk.
Alleen zakelijk (via SDSL) zijn hogere upstream snelheden mogelijk, maar die gaan synchroon met de downstream, dus tja...

Ik haal hier netjes 128 kB/s upload
Maar het signaal blijft waarschijnlijk hetzelfde.
Verwijderd
En uiteraard heb je ook de moeite gegaan om even te zoeken in dit topic en je vraag netjes te formuleren in een zin die niet overkomt als een gebiedende wijs!Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:28:
wij hebben sinds kort glasvezel van concepts ict nu wil ik graag weten hoelang de retentie is van de nieuwsserver van concepts ict.
Uiteraard heb je ook even de moeite genomen om contact op te nemen met de helpdesk?
Serieus, de helpdesk is uitstekend voor dit soort vragen. Ze antwoorden snel en goed op je antwoorden.
Om maar even antwoord te geven: de nieuwsservers zijn niet veel waard. De retentie is een paar dagen en over de compleetheid kan ik niets zeggen omdat ik die niet weet.
Het is heel simpel, je betaald niet veel voor je lijn en je krijgt kwaliteit. Dan denk ik ook niet dat je veel moet verwachten van de gratis diensten. Als je usenet wil bij je Concepts-abo kun je beter een payserver nemen zoals xsnews, usenetserver, smsusenet, razornews, etc, etc. Daarvoor is een apart topic: Newsservers met binaries [deel 7]
voorheen zat ik op 17Mbit
Modem reset heeft weinig nut gehad
Kan ik weer alles overhoop gaan halen om het probleem te traceren
Staat je modem niet op adsl(1)?DarkHelmet schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:16:
Hmmmz, sinds aantal dagen is ineens de snelheid van mijn ADSL teruggevallen naar nog geen 8Mbit
voorheen zat ik op 17Mbit![]()
Modem reset heeft weinig nut gehad
Kan ik weer alles overhoop gaan halen om het probleem te traceren
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Maar volgens mij kan ik nog wel iets sneller downloaden als ik hier zo wat pagina's heb gelezen.
Ik zit 312 meter van de centrale maar met downloaden haal ik max. 1,7mb/s
Zou dit aan de kwaliteit van de lijn die in de grond zit liggen? OF een of andere instelling. Want heb in de Copperjet niks veranderd.
Verwijderd
Nee, bovendien schakeld hij helemaal uit zichzelf.
Vanochtend was het nog 17Mbit, nu is het nog net geen 8Mbit.
Jammer dat de helpdesk in het weekend niet open is, maakt bellen en troubleshooten wat makkelijker
Die is in het weekend wel open. Van 10.00 tot 16.00 uur.DarkHelmet schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:12:
[...]
Jammer dat de helpdesk in het weekend niet open is, maakt bellen en troubleshooten wat makkelijker
/▌
Dit zou alles bij elkaar EUR 27,50 kosten. Dat is achterlijk goedkoop.
Toch snap ik iets niet, als ik hier kijk staan er VEEL hogere bedragen. Hoe zit dat nou?
http://www.concepts-ict.n...onsument_adsl_adsl_2.html
Wat ik er van weet is die prijs zo laag, omdat ze door die paar sites de prijs ervan omlaag kunnen doen, omdat ze zoveel aanmeldingen krijgen voor die prijs.spritje schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:21:
Ik heb het ook aangevraagd (24 Mbit actie aanbieding)
Toch snap ik iets niet, als ik hier kijk staan er VEEL hogere bedragen. Hoe zit dat nou?
Waar denk je dat het begin van dit topic over gaat?spritje schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:21:
Ik heb het ook aangevraagd (24 Mbit actie aanbieding)
Volgens mij staat het antwoord zelfs in mijn topicstart...
Verwijderd
Dat vroeg ik me ook af, en ja het is zo goedkoop
Verwijderd
Ik heb ook de 24mb besteld, maar Orange doet er al 6 weken over om het oude signaal van mijn lijn te halenVerwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:01:
Er is een korting via adslwinkel.nl ... Die is idd 27.50 en 10.50 voor een KPN lijntje... Nog altijd goedkoper dan een snel Kabelalternatief en vaak de gehaalde snelheid ook (ik zit op 21.5Mbit).
Dat vroeg ik me ook af, en ja het is zo goedkoop
Offtopic, maar ik vind het raar dat je een ISP niet aansprakelijk kan houden voor het feit dat ze signaal op je lijn houden (en dat na 6 weken van abo afsluiting). Toch té gek voor woorden.
Als je gaat overstappen hoeft de oude ISP toch niks te doen?Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:08:
Ik heb ook de 24mb besteld, maar Orange doet er al 6 weken over om het oude signaal van mijn lijn te halen
Verwijderd
Ik was verhuist en Orange kon na 7 weken nog steeds niet de adsl werkende krijgen, ongelofelijke prutsers. Toen heb ik mijn contract laten ontbinden; vandaar denk ik dat overstappen zonder dat orange de lijn vrijmaakt niet kan. Het enigste dat ik weet is dat ik door Orange al 3 maanden internetloos ben...afgezien van de brakke open wifi'tjes hier.Olaf van der Spek schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:47:
[...]
Als je gaat overstappen hoeft de oude ISP toch niks te doen?
Over de verbinding ben ik zeer te spreken. Ik haal van de 24 Mbit zeker 20 Mbit als ik direct via het modem/router surf, momenteel is dat iets minder omdat er een draadloze router weer tussen zit, maar deze situatie moet ik nog even wat aan tweaken. Ik zit 400m van de KPN wijkcentrale. Al met al ben ik zeer tevreden met Concepts, zeker na dat Orange gedoe.
Mwa een dag of 2-3 vantevoren zul je je modem wel krijgenVariX schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:44:
Hoe ver van te voren hoort het installatiepakket te komen? Mijn internet begint de 22e van oktober.
Internetten.nl biedt slechts 8 Mbit aan voor €23,00 (22 Mbit (€25,95) en hoger gaat niet)
adslwinkel biedt maar 12 Mbit aan voor €24,00.
Bij concepts-ict.nl zelf 16 Mbit voor het te grote bedrag van €84,95.
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Verwijderd
@Joh14vers6, waarom bestel je niet 24mbit?
Op adslwinkel.nl is 24Mbit op mijn adres niet mogelijk.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:36:
@Joh14vers6, waarom bestel je niet 24mbit?het is een aanbieding ook via adslwinkel.nl enzo
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Ik snap nog steeds niet waarom Concepts die goedkope abo's niet ook gewoon via z'n eigen site aanbied.joh14vers6 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:42:
[...]
Op adslwinkel.nl is 24Mbit op mijn adres niet mogelijk.
Bel anders even met Concepts, en geef dan ook aan dat je via internetten.nl van de aanbieding gebruik wil maken, maar dat het niet kan. Misschien dat dan het een en ander wel mogelijk is als je even belt!joh14vers6 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:42:
[...]
Op adslwinkel.nl is 24Mbit op mijn adres niet mogelijk.
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Verwijderd
Ik heb zelf bij de breedbandwinkel.nl afgesloten, de 24mbit variant dan. De 16mb hadden ze daar ook, maar weet niet of het aan je postcode kan liggen. Succes!joh14vers6 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:31:
Waar kan ik voor een redelijke prijs 16 Mbit Concepts-ICT abo afsluiten?
Internetten.nl biedt slechts 8 Mbit aan voor €23,00 (22 Mbit (€25,95) en hoger gaat niet)
adslwinkel biedt maar 12 Mbit aan voor €24,00.
Bij concepts-ict.nl zelf 16 Mbit voor het te grote bedrag van €84,95.
Nu wordt het toch wel heel goedkoop.
€24,50 per maand, na het eerste jaar ook € 24,50 p/mnd, 1e 4 maanden gratis.
Jammer dat die kortingen niet worden gegeven aan huidige abonnee's...
Dat zijn de afsluitkosten.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:03:
Vergeet niet dat er wel aansluitkosten zijn @ 75 euro's
Als je op de productpagina kijkt zie je dat er geen aansluitkosten zijn. Mocht je besluiten weg te gaan dan komen die kosten er inderdaad bij. Al weet ik niet of dat ook zo is als je bij BBned blijft..
Verwijderd
De Orange prutsers hadden pas op 18oktober het lijn van de signaal gehaald, vanaf 25 oktober kreeg ik bericht van Concepts dat de aanvraag weer in werking gesteld is (had ondertussen al wel de modem ontvangen). Hoop dat ik aankomende week online kom, door Orange zit ik al vanaf eind juli zonder adslVerwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:37:
Hier ook de 24mbit aangevraagd, ben benieuwd hoe lang het duurt en hoe snel ik straks kan leechen. Keep you informed!
@krvbo: bij mijn aanvraag via breedbandwinkel stond specifiek bij afsluitkosten 0euro. Bij andere adsl vergelijkers zag ik wel afsluitkosten.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 09:12 ]
Inmiddels contact gehad met de helpdesk. Dit is geloof ik 2 1/2 week geleden. Ze zouden iemand langssturen voor een lijnmeting. Ondertussen heb ik het modem naar het ISRA punt verplaatst om problemen daarmee uit te sluiten.DarkHelmet schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:12:
[...]
Technicus kwam langs en deze had inderdaad iets geconstateerd wat niet goed zou zijn. Dit was hersteld.
Maar inmiddels gaat het van kwaad tot erger. Ik zit nu permanent op ca 7,6 Mbit
en mijn snelheid kruipt over de afgelopen week terug naar nu op dit moment max 100 KByte/s
Al geprobeerd problemen hier thuis uit te sluiten door rechtstreeks laptop aan modem te hangen en alle kabels te wisselen, maar het blijft huilen met de pet op. Morgen maar weer eens bellen, geen porem zo
Verwijderd
Helpdesk gebeld, en ja hoor lampje kwam net weer online. Slechts 8mbit meette de vriendelijke helpdesk. Weer modem uit/aan, en nu wel goed. Hij zei hou het even in de gaten, en anders sturen we even iemand langs, en/of vervangen je modem...
Echt top support, en ze weten waar ze over praten.
Zeer goede service, uitstekende helpdesk. Echter de snelheid zou beter moeten kunnen, ik zit <200 meter bij de centrale vandaan en ik zit tussen de 13.000 Mbit en 17.000Mbit downstream. Modem is geruild inmiddels, resultaat hetzelfde.
Modem zelf geeft aan:
DSL Speed: 1087/20866kbps
Modem Status
Connection Status: Connected
Us Rate (Kbps) 1087
Ds Rate (Kbps) 20866
US Margin 6
DS Margin 6
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 12
US Line Attenuation 3
Peak Cell Rate 2563 cells per sec
CRC Rx Fast 4
CRC Tx Fast 0
CRC Rx Interleaved 0
CRC Tx Interleaved 0
Path Mode Interleaved
DSL Statistics
Near End F4 Loop Back Count 0
Near End F5 Loop Back Count 0
Ik snap daar niet veel van, alleen de Attenuation, die is erg laag. Ik kom echter niet boven de 17.000MBit uit, terwijl dat toch wel zou moeten of heb ik het verkeerd? Wat hier nou aan de hand is...
Helpdesk wist het ook niet meer. TCPOptimizer gedraaid (MTU is 1500).
Ik ben niet ontevreden natuurlijk, maar kom op, nog geen 200 meter bij de centrale vandaan, dat zou toch echt 21.000 - 22.000 MBit moeten zijn?
die afstand is hemelsbreed. De koperlijn tussen jou en de centrale kan veel langer zijn. ook kan deze langs punten komen die storing opleveren (stroomkabels enz)spritje schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:39:
verhaal....
Ik ben niet ontevreden natuurlijk, maar kom op, nog geen 200 meter bij de centrale vandaan, dat zou toch echt 21.000 - 22.000 MBit moeten zijn?
daardoor kan de snelheid helaas wat lager uitvallen.
dit kun je zien aan je upstream en downstream marges:
US Margin 6
DS Margin 6
meestal zeggen wij dat je boven de 8 moet zitten om je 24mbit te halen. Jij zit met die marges keurig op de juiste snelheid. (kan concepts niets aan doen in dit geval)
[ Voor 20% gewijzigd door Ruler-Nrg op 11-11-2007 15:33 ]
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Verwijderd
Niet alleen ik , maar ook wat andere mensen schijnen hier last van te hebben. Het modem slaat gewoon vast, en je PC krijgt geen IP meer, en er valt ook niets meer te doen. Enige dat nog wel werkt is een hard-reset. Ik heb het modem met een reset knopje aan de zijkant
Verwijderd
- 16 oktober: Aanvraag ingediend via internetten.nl voor een 22mbit abbonnement (26,95/mnd, 3 maanden gratis).
- 22 oktober: Bevestiging van aanvraag via email ontvangen, er werd gemeld dat ik een brief moest sturen naar XS4ALL waarin vermeld staat dat ik ga migreren.
- 22 oktober: Opzegbrief naar XS4ALL verstuurd.
- 24 oktober: Schriftelijke bevestiging van XS4ALL (lekker snel
).
- 26 oktober: Per email gevraagd of ik nog gebruik kan maken van de nieuwe aanbieding: 24mbit voor 24,50/mnd, 4 maanden gratis.
- 29 oktober: Reactie op mail van 26 oktober. Ik kon nog meedoen met de actie, daarvoor moest ik een formulier invullen en opsturen.
- 30 oktober: Formulier opgestuurd naar Concepts ICT.
- 2 november: Per email gevraagd of er al een verwachte opleverdatum bekend is.
- 7 november: Nog geen reactie op mail van 2 november. Email opnieuw verzonden, maar nooit meer een reactie gekregen.
- 8 november: Gebeld over de opleverdatum, er werd gezegd dat er iets mis is gegaan met mijn aanvraag. Ik zou later op de dag worden teruggebeld, nooit gebeurd.
- 9 november: Nogmaals gebeld. Ik zou later op de dag worden teruggebeld, nooit gebeurd.
- 12 november: Nogmaals gebeld. Ik zou later op de dag worden teruggebeld. Dit keer ben ik wel teruggebeld! Aanvraag moet opnieuw worden ingedient omdat 24mbit niet haalbaar is op mijn adres, voorstel is een 16mbit abbonnent.
- 13 november: Email gehad met aanvraagformulier voor 16mbit abbonnent (22,95/mnd, 0 maanden gratis). Omdat het 24mbit abbonnement de eerste 4 maanden gratis is, heb ik teruggemaild dat ik gewoon het tarief wil betalen dat bij het 24mbit abbonnement hoort.
- 14 november: Reactie op email van 13 november ontvangen. Ik krijg nu een 24mbit abbonnement gecapped op 16mbit.
To be continued....
he, even ter advies, Je kunt gewoon bellen tussen 9 en 9.. dat gaat vele malen sneller als alles via de e-mail.Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:57:
Na aanleiding van dit topic heb ik besloten te migreren van XS4ALL naar Concepts ICT. Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe:Na 4 weken is het resultaat nog helemaal niks. Het abbonnement bij XS4ALL is al opgezegd, dus over een paar weken zit ik zonder internet
- 16 oktober: Aanvraag ingediend via internetten.nl voor een 22mbit abbonnement (26,95/mnd, 3 maanden gratis).
- 22 oktober: Bevestiging van aanvraag via email ontvangen, er werd gemeld dat ik een brief moest sturen naar XS4ALL waarin vermeld staat dat ik ga migreren.
- 22 oktober: Opzegbrief naar XS4ALL verstuurd.
- 24 oktober: Schriftelijke bevestiging van XS4ALL (lekker snel
).
- 26 oktober: Per email gevraagd of ik nog gebruik kan maken van de nieuwe aanbieding: 24mbit voor 24,50/mnd, 4 maanden gratis.
- 29 oktober: Reactie op mail van 26 oktober. Ik kon nog meedoen met de actie, daarvoor moest ik een formulier invullen en opsturen.
- 30 oktober: Formulier opgestuurd naar Concepts ICT.
- 2 november: Per email gevraagd of er al een verwachte opleverdatum bekend is.
- 7 november: Nog geen reactie op mail van 2 november. Email opnieuw verzonden, maar nooit meer een reactie gekregen.
- 8 november: Gebeld over de opleverdatum, er werd gezegd dat er iets mis is gegaan met mijn aanvraag. Ik zou later op de dag worden teruggebeld, nooit gebeurd.
- 9 november: Nogmaals gebeld. Ik zou later op de dag worden teruggebeld, nooit gebeurd.
- 12 november: Nogmaals gebeld. Ik zou later op de dag worden teruggebeld. Dit keer ben ik wel teruggebeld! Aanvraag moet opnieuw worden ingedient omdat 24mbit niet haalbaar is op mijn adres, voorstel is een 16mbit abbonnent.
- 13 november: Email gehad met aanvraagformulier voor 16mbit abbonnent (22,95/mnd, 0 maanden gratis). Omdat het 24mbit abbonnement de eerste 4 maanden gratis is, heb ik teruggemaild dat ik gewoon het tarief wil betalen dat bij het 24mbit abbonnement hoort.
- 14 november: Reactie op email van 13 november ontvangen. Ik krijg nu een 24mbit abbonnement gecapped op 16mbit.
To be continued....
Verwijderd
Eindelijk.Er is inmiddels is een firmwareupdate uitgekomen die de volgende problemen kan oplossen:
- een probleem rond het schakelen naar ADSL 2 of ADSL 2+ verbinding.
- een verbinding die uitvalt na een aantal uren.
Wtf... Nog steeds niet?

Als je dat wel doet blijft de webinterface niet meer aanwezig te zijn.... verdorie!Voor de EM4204 met de resetknop aan de linkerzijde is nog geen firmware update beschikbaar.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 20:32 ]
Als je problemen hebt met je modem en deze blijkt defect te zijn, Bel dan even naar de helpdesk. Je kunt dat je oude modem retour zenden.. En je krijgt een 4206! terug. Deze lost een hoop problemen op.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:25:
Klik!
[...]
Eindelijk.De 4204 Model!
Wtf... Nog steeds niet?![]()
[...]
Als je dat wel doet blijft de webinterface niet meer aanwezig te zijn.... verdorie!
Verwijderd

Het modem werkt prima, en ook op de site van Eminent weten ze van het probleem. Immers wordt het opgelost in het model met het reset knopje aan de achterzijde. Staat wel doodleuk bij vermeld dat flashen van de firmware in het model met de reset-knop aan de zijkant het modem niet meer benaderbaar zou zijn. Nu vraag ik me af of de afweging geen Webinterface tov een stabiele verbinding wel waard is
Maar ik zal eens even een belletje plegen naar concepts. Wellicht dat ze me verder kunnen helpen.
Blegh.. Ze doen alleen aan omruil. Dat wil dus zeggen dat er gemiddeld een werkweek overheen gaat eerdat ik weer internet heb. Ik kan net zogoed een ADSL2+ modem ergens online aanschaffen en the time being met dit modem nog online blijven.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 16:13 ]
Ik heb bij mijn Copperjet al lang geen webinterface meer. Ding ingesteld als modem ipv router.. De verbinding is zo stabiel als je hem kunt krijgen en aangezien je in een modem vrij weinig moet kunnen instellen heb ik dus ook geen webinterface nodigVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:59:
Nu vraag ik me af of de afweging geen Webinterface tov een stabiele verbinding wel waard is
Verwijderd
Wat is trouwens een goed ADSL2+ Analoog modem?
oeps.. dit had een PM moeten zijnVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:23:
Maar dat is me dus onduidelijk geweest al die tijd, hoe zet ik al die meuk uit en hou ik dat ding op bridged modus alleenAls dat mogelijk is / was had ik allang m'n router er tussen geplaatst en was ik snel klaar.
Wat is trouwens een goed ADSL2+ Analoog modem?(stomme vraag .. ) maar je hebt er ongetwijfeld velen... Gaat me meer om een werkend apparaat met de functies die ik nodig heb ipv een kast met toeters en bellen.
[ Voor 16% gewijzigd door Ruler-Nrg op 21-11-2007 20:19 ]
Verwijderd
Volgens mij kreeg ik een leuk bericht dat jullie kantoor gesloten was, niet?Ruler-Nrg schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:35:
[...]
Bel even naar de helpdesk, En vraag naar mij(ben hier tot 9 uur vandaag) morgen ook van 5 tot 9 stellen we je modem in, en waneer deze problemen opleverd word dit gewoon opgelost, (zonder een week niet online te kunnen)
oeps.. had ook een pm moeten zijnVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:13:
[...]
Volgens mij kreeg ik een leuk bericht dat jullie kantoor gesloten was, niet?
[ Voor 16% gewijzigd door Ruler-Nrg op 21-11-2007 20:23 ]
Verwijderd
Zoals op advies draait het modem nu met splitter om te kijken of deze stabiel blijft. Ook is die nu gebridged (na veel gepriel) en fungeert m'n router eindelijk weer eens
[ Voor 100% gewijzigd door Marzman op 21-11-2007 21:44 ]
/▌
Iemand ervaring hiermee?
Hij staat in bridged maar dan kan ik niks.
In Router mode moet ik een WAN ip invoeren.
---update---
Hij doet het nu, las al ergens hier dat ik een externe dhcp server gebruik.
Hou ik niet van en ik vraag morgen wel een vast ip aan
Dan kan die vast in router mode draaien.
[ Voor 27% gewijzigd door Gman op 23-11-2007 23:15 ]
Verwijderd
Ik ga ervanuit dat het werkt....Onze excuses voor het ongemak. Voorals nog is er geen offiële versie
beschikbaar. U kunt echter wel de firmware van de opvolger de EM4206
downloaden en installeren (is kort geleden gebleken).
Deze firmware kunt u downloaden van de volgende pagina.
http://www.eminent-online...php?dt=1&ps=00904206&pg=4
De instructies zijn verder hetzelfde. Na de installatie ziet u op de
webpagina van de router een afbeelding staan van de EM4206 ipv de EM4204.
Dit levert verder geen problemen op.
Ja deze fix werkt, Ik heb het hier even getest op een modem van ons.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:13:
Ik heb mail:
[...]
Ik ga ervanuit dat het werkt....
Ik weet alleen niet of het jouw probleem oplost, maar daar zijn we snel achter
[ Voor 8% gewijzigd door Ruler-Nrg op 25-11-2007 13:24 ]
Verwijderd
Het komt er op neer dat na 6 weken bellen naar die lui, de hele aanvraag procedure opnieuw is begonnen. Waarom dit nodig is konden ze mij ook niet vertellen. Op mijn reactie dat ik dan liever de hele aanvraag cancel, kreeg ik de doodleuke reactie "dat kan helaas niet".
Ik lees hier in dit topic niets dan lovende reacties, iets wat ik totaal niet kan begrijpen. Ik heb het in ieder geval al helemaal gehad met Concepts ICT

Verwijderd
OeiC:\Documents and Settings\Jeroen>tracert www.concepts.nl
Tracing route to www.concepts.nl [213.197.30.133]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 79 ms 78 ms 79 ms 213.197.27.154
3 80 ms * 79 ms 213.197.27.117
4 81 ms 80 ms 81 ms at-0-0-1.brd.dc01.concepts-ict.net [213.197.27.1
25]
5 81 ms 81 ms 81 ms websites.concepts.nl [213.197.30.133]
Trace complete.

En bittorent staat nog aan.. dus nee nergens last van hier1 <1 ms <1 ms <1 ms server [192.168.0.1]
2 9 ms 9 ms 10 ms 213.197.27.154
3 10 ms 10 ms 9 ms 213.197.27.117
4 11 ms 12 ms 12 ms at-0-0-1.brd.dc01.concepts-ict.net [213.197.27.1
25]
5 11 ms 12 ms 12 ms websites.concepts.nl [213.197.30.133]
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:41:
Ik lees hier in dit topic niets dan lovende reacties, iets wat ik totaal niet kan begrijpen. Ik heb het in ieder geval al helemaal gehad met Concepts ICT. Ik had achteraf beter naar TweakDSL kunnen gaan.

Vervelend voor je dat het bij jou wel slecht gaat.
Dat je het raar vindt dat anderen wel positieve ervaringen hebben vind ik weer raar. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets foutloopt.
Waarom je pas na 6 weken contact hebt opgenomen vind ik opvallend.. en dat terwijl je echt altijd binnen een minuut bent geholpen, en vaak op je mailtje al na een kwartier antwoord hebt.
[ Voor 48% gewijzigd door krvabo op 27-11-2007 20:54 ]
Verwijderd
Noukrvabo schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:49:
[...]
En bittorent staat nog aan.. dus nee nergens last van hier

Verwijderd
Dit lees je dan verkeerd. Ik heb gedurende die 6 weken heel wat afgebeld en gemaild.krvabo schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:49:
Waarom je pas na 6 weken contact hebt opgenomen vind ik opvallend..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 21:29 ]
24 Mbit voor 27,50. Bij opzeggen van het contract dien ik weliswaar 75 euro aan afsluitkosten te betalen, maar vergeleken met andere aanbieders blijft het gunstig.
Wat zie ik nu? Speedtest komt op 642 KB (6 MB) uit... zal hen eens ff bellen :-)
In het begin 2 keer met de helpdesk (in Breda meen ik) gebeld en direct geholpen.
Geen irritante keuzemenu met 8 opties waarbij je uiteindelijk iemand spreekt die doodleuk zegt dat ik een ander nummer moet bellen.
Ghehe, ik geloof dat Mr. Helpdesk van Concepts niet zo blij is vanavond, hier in Amsterdam (1067) ook last van een ERG slechte verbinding (lees: onmogelijk kunnen SSH-en).Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:02:
[...]
NouDit is bestwel erg... De upload is maximaal 60k en de download is hoogstens 70k. Alle draden en dergelijk lagen nog zoals het lag. Hopelijk is dit onderhoud en is dit met een uurtje ofzo voorbij
Maximaal 800 Kbps (jaja Kilobit)
Ik zie in het begin van de thread een Copperjet 1606 en later een EM4204/EM4206.
Kunnen alle genoemde modems.
Helaas kan Concepts-Ict maar 12Mb/s leveren aan mijn adres, dus navraag naar 16Mb/s gaf als reactie dat ze 10Mb/s konden garanderen maar 12Mb/s zouden proberen.
Het is de modem. Vandaar "welke modem", maar persoonlijk zou ik "het/welk modem" gebruiken.
Verwijderd
Verwijderd
@Joh14vers6, Standaard worden er eminent modems geleverd
Ik ze vanmiddag gebeld. Inderdaad de EM4206 wordt geleverd. Het was druk bij de helpdesk overigens.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:21:
@Joh14vers6, Standaard worden er eminent modems geleverdDe 4206 is geloof ik nu standaard, ervoor werden andere modellen maar wel van de zelfde maker geleverd. Prima modempjes, makkelijk 22mbit te halen ermee
4207 bedoel jeVerwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:21:
Mwah hopelijk houdt het snel opliefst vanavond nog
![]()
@Joh14vers6, Standaard worden er eminent modems geleverdDe 4206 is geloof ik nu standaard, ervoor werden andere modellen maar wel van de zelfde maker geleverd. Prima modempjes, makkelijk 22mbit te halen ermee
De snelheden van gister: Storing op het gehele bbnet Netwerk. Niets aan te doen voor ons dus.
Maar het was wel gezellig druk op de heldesk
Verwijderd
Trouwens, sinds dat het modem in die functie staat valt ie ook niet meer uit. Als ik nu die resetknop indruk dan neem ik aan dat de webinterface weer terugkomt toch? Voor nu is de setup prima, immers werkt het gewoon...
he, goed om te horen dat het werkt. Ja met een reset komt alles weer terug op "fabrieks" instellingen.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:51:
Ah dat verklaart een hoop
Trouwens, sinds dat het modem in die functie staat valt ie ook niet meer uit. Als ik nu die resetknop indruk dan neem ik aan dat de webinterface weer terugkomt toch? Voor nu is de setup prima, immers werkt het gewoon...
wellicht dat je er dan ook merk/type bij kan vermelden?Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 06:27:
Iemand al een oplossing, of weet of er een firmware update beschikbaar is voor de router die bij concepts geleverd wordt?
Niet alleen ik , maar ook wat andere mensen schijnen hier last van te hebben. Het modem slaat gewoon vast, en je PC krijgt geen IP meer, en er valt ook niets meer te doen. Enige dat nog wel werkt is een hard-reset. Ik heb het modem met een reset knopje aan de zijkant
Niemand vermeld hier zijn modem.
Ik heb een Eminent EM4206.
Mijn snelheid was afgelopen tijd weer constant, na diverse acties van Concepts, maar nu is het weer terug bij af, niet boven de 400KB downloads....
Ik heb de E-Tech ADRT06 gekregen, al wel een paar maanden terug.
Hij loopt alleen akelig vaak vast sinds een paar weken
Ook zonder torrents e.d.
Voor de rest wel tevreden met het ding.
Ik heb vanavond weer enkele uren verprutst met het aan de praat krijgen van de geleende Zyxel 2602, wat een meuk ding is dat, vreselijk.
Kan amper iets instellen aan de WAN kant en kreeg gewoon DNS niet aan de praat op dat kreng.
Uiteindelijk heb ik het opgegeven en dan is die E-tech toch zo slecht nog niet.
Verwijderd
Psssttt Verwijderd in "\[Concepts-ICT] 24mbit voor €24,95; adder..."DarkHelmet schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:06:
[...]
wellicht dat je er dan ook merk/type bij kan vermelden?
Niemand vermeld hier zijn modem.
Ik heb een Eminent EM4206.
Mijn snelheid was afgelopen tijd weer constant, na diverse acties van Concepts, maar nu is het weer terug bij af, niet boven de 400KB downloads....
Verwijderd