Newsservers met binaries [deel 7] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 107.765 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
Na deel 6 is het nu alweer tijd voor het volgende hoofdstuk over pay-servers (en tijd voor het schaamteloos jatten van topics :> ) _o_

Natuurlijk levert elke internet provider een eigen news-service, alleen zijn deze vaak niet geschikt voor het downloaden van binaries. Binaries zijn in feite (grote) bestanden, die beschikbaar zijn voor iedereen die aan de news-service verbonden is. Tenminste, als de server dit ondersteund.

Voor meer info over usenet, zie: http://www.binaries4all.nl/ (Met dank aan Pven)

Dit topic gaat echter over newsservers, die als los abonnement kunnen worden afgesloten. Deze hebben als voordeel, dat er meestal meer ruimte beschikbaar is voor binaries; bestanden zullen er dus langer op blijven staan.

Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:57:
Tegenwordig doen ze dat ook vaak, alleen zetten ze er een wachtwoord op, waar ik een nog grotere hekel aan heb dan het verhaspelen.
Moet zeggen dat ik daar geen last van heb eur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Anoniem: 7998 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:37:
[...]
Mwah te duur.. het is gewoon policy.. en als je groot inkoopt valt het ook wel weer mee. :) Of je wilt dat iedereen over goedkope (als dat van toepassing is) verbindingen gaat (en daardoor misschien niet iedereen te bereiken is), of je zorgt dat iedereen over goede (hoeft dus ook niet perse dure) verbindingen gaat en dat wel iedereen te bereiken valt ;)

Nogmaals, kwestie van policy.. :)
Ook met groot inkoop is transit schreeuwend duur. In vergelijking tot peering althans.

Peering op 10GE kost je ergens rond de 30-40 cent per Mbit als je dat over bijv de AMSIX doet. Transit via de goedkoopste Cogent/BTN/HE zit op minimaal 6 euro per mbit. Dat is 15 keer zo duur :)

Je moet wel in de gaten houden dat we het hier over accountjes hebben van een paar euro per maand, die potentieel 20Mbit gebruiken op piekuren. Dan kan het simpelweg niet uit voor die 7.50 euro per maand als dat over transit moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Xandrios schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:05:
[...]

Ook met groot inkoop is transit schreeuwend duur. In vergelijking tot peering althans.

Peering op 10GE kost je ergens rond de 30-40 cent per Mbit als je dat over bijv de AMSIX doet. Transit via de goedkoopste Cogent/BTN/HE zit op minimaal 6 euro per mbit. Dat is 15 keer zo duur :)

Je moet wel in de gaten houden dat we het hier over accountjes hebben van een paar euro per maand, die potentieel 20Mbit gebruiken op piekuren. Dan kan het simpelweg niet uit voor die 7.50 euro per maand als dat over transit moet gaan.
Daarom zeg ik ook.. policy :) Of je houdt meer over, of je betaalt wat meer zodat _iedereen_ toegang heeft. Andere USP's (wil niet wijzen O-)) doen bv. wel over transit.

En over commits en transit.. mits je genoeg te bieden hebt willen ze wel zakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 7998 op 01-09-2007 18:41 . Reden: Kleine toevoeging ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02

MeNTaL_TO

The future is not set

Zijn er nog meer mensen waarbij giganews op het moment niet echt snel gaat, vermoed dat chello weer aan het knijpen is (bij 10 draadjes gaat ie wel iets sneller namelijk), bij 6 draadjes haal ik nu 500 kb/s bij 10 draadjes 900 kb/s

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 17:41

Wallie

Herr

Ik heb sinds kort een abbo op TweakNews via Tele2 (4,95 per maand voor 10mbit), moet zeggen dat het best aardig gaat, eigenlijk altijd 10mbit snelheid wat ik haal, maar gisteravond kwam ik er niet op, bij het authenticeren bleef hij maar zeuren dat ik al mijn connecties al in gebruik had, terwijl ik de rest van de dag nog niet op de server geweest was. Meer mensen wel eens last van?

[ Voor 6% gewijzigd door Wallie op 07-09-2007 14:42 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
MeNTaL_TO schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:51:
Zijn er nog meer mensen waarbij giganews op het moment niet echt snel gaat, vermoed dat chello weer aan het knijpen is (bij 10 draadjes gaat ie wel iets sneller namelijk), bij 6 draadjes haal ik nu 500 kb/s bij 10 draadjes 900 kb/s
Ik kan je vertellen dat veel van onze (eweka) klanten exact dezelfde hinder ondervinden.

Chello is weer aan het knijpen ja, echter niet iedereen ondervind 'r hinder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:48
Kan je bij o.a. GigaNews niet kiezen voor encrypted NNTP verkeer, wat speciaal bedoeld is om knijpen door providers onmogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 20:06
Nee dat is er om ervoor te zorgen dat men (de grote boze buitenwereld) niet kan zien wat jij download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:48
tweak_dude schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:39:
Nee dat is er om ervoor te zorgen dat men (de grote boze buitenwereld) niet kan zien wat jij download.
Dat ook, maar zie het stukje uit de mailing van xsnews over SSL:
Het grote voordeel van downloaden via SSL is dat snelheidsbeperkende maatregelen van vooral kabelinternetproviders niet meer mogelijk zijn.
Ik gebruik het niet, mijn (ADSL) provider knijpt niet, maar klopt het misschien wat XSNews schrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:45:
[...]

[...]

Ik gebruik het niet, mijn (ADSL) provider knijpt niet, maar klopt het misschien wat XSNews schrijft?
Ja, grootste effect zie je bij kabelaars (Casema, @Home, UPC) omdat die per regio in de centrale hun verkeer limiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 21:41
vanaalten schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:45:
[...]

[...]

SSL nntp is natuurlijk ook een standaard poort. Dan kan @home die toch gaan knijpen??
En overigens gaat de nieuwe newsserver van @Home 17 oktober live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Anoniem: 7998 schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:28:
[...]
Ja, grootste effect zie je bij kabelaars (Casema, @Home, UPC) omdat die per regio in de centrale hun verkeer limiteren.
Michiel, probleem waar wij ook bang voor zijn, is dat als je met SSL gaat werken, men gewoon je compelete netblock gaat limitten :/ En dan heeft dus echt iedereen 'r last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:59
Weet iemand welke nl newsserver er ook in het buitenland gebruikt kan worden? Ik probeer nu in spanje om eweka aan de praat te krijgen maar dat gaat niet werken :{

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198188

Mijn ervaring in newsserver land is dat het gros van de gevestigde aanbieders levert wat hij zegt te leveren. Voor hen die de (over)stap gaan maken naar een betaalde nieuwsserver, kan ik easyusenet van harte AFRADEN.
Qua service/helpdesk kan je het daar gevoegelijk bekijken. Als je al wordt beantwoord (suf ticket systeem is het enige point of contact), dan is het kort en zeer onpersoonlijk, bij het horkerige af. Bij het afsluiten van een abonnement ging het bij mij met de betaling mis. Je kan dan echt fluiten naar je centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:05:
[...]

Peering op 10GE kost je ergens rond de 30-40 cent per Mbit als je dat over bijv de AMSIX doet.
offtopic:
Ik dacht altijd dat peering 'gratis' was als je peering-contracten met diegene waarna je peert hebt enzo? Of bereken je die 30-40 cent per Mbit d.m.v. de 'vaste' kosten die je betaalt aan zowel de AMS-IX of peering-contracten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Osiris schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:08:
[...]

offtopic:
Ik dacht altijd dat peering 'gratis' was als je peering-contracten met diegene waarna je peert hebt enzo? Of bereken je die 30-40 cent per Mbit d.m.v. de 'vaste' kosten die je betaalt aan zowel de AMS-IX of peering-contracten?
Kosten bereken je idd met je vaste kosten die je hebt: 10GE-optical: 2000, 10GE-uplink naar amsix: 2500 euro (maandelijks), huur glasvezel: 250-500 euro (maandelijks). En je betaalt niet voor peering-contracten :)

Anoniem: 232122

Ik ben op zoek naar een payserver en heb al een beetje rond gekeken (eweka, tweaknews etc.). Maar Eweka is gewoon 7,50 voor 20Mbit terwijl Tweaknews hetzelfde biedt voor 10Mbit. Giganews kon ik niet bekijken want zit op mijn werk. Zijn er nog andere die misschien interessant zijn? Wil inderdaad zo rond de 7 euro betalen en unlimited kunnen downloaden. Liefst met 10Mbit of hoger.

Alvast bedankt.

• Murcielago
  • Laatst online: 28-05 12:54
Anoniem: 232122 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:52:
Ik ben op zoek naar een payserver en heb al een beetje rond gekeken (eweka, tweaknews etc.). Maar Eweka is gewoon 7,50 voor 20Mbit terwijl Tweaknews hetzelfde biedt voor 10Mbit. Giganews kon ik niet bekijken want zit op mijn werk. Zijn er nog andere die misschien interessant zijn? Wil inderdaad zo rond de 7 euro betalen en unlimited kunnen downloaden. Liefst met 10Mbit of hoger.

Alvast bedankt.
eweka dus, probeer het gewoon een maandje. 7,50 kost je de wereld niet hè ;)

PSN: djmurcielago

• Xandrios
  • Nu online
Punica- schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:24:
Chello is weer aan het knijpen ja, echter niet iedereen ondervind 'r hinder van.
En dat is maar goed ook ;) Tot Docsis 3.0 beschikbaar komt is de last mile gewoon lastig voor elke kabelaar. Het frequentiespectrum is beperkt, en de daarmee de hoeveelheid Mbits die het lokale coax netwerk opgepompt kunnen worden.

Dus beter dat het usenetverkeer een beetje ingeperkt wordt, dan dat alles baggertraag wordt :+ After all, usenet kun je ook wel op off-peak uren gebruiken :)

Je kunt er in ieder geval wel van uitgaan dat het niet is om transitverkeer of iets dergelijks te besparen, het is puur om het laatste stukje netwerk in de straat snel te houden. En dat is afhankelijk van je buren :) (Dus het verschilt per regio)

• Fire69
  • Laatst online: 20:06

Alvast bedankt.
XSNews, 5.95 voor 10Mbit/6 draadjes/unlimited (voor Pro-abbo)

Anoniem: 117252

Alvast bedankt.
www.smsusenet.nl

al twee jaar een tevreden klant daar ;)

• Punica-
-

[ Voor 104% gewijzigd door Punica- op 12-09-2007 18:58 ]

Anoniem: 193080

Dit werkt opzich ook goed ja. Ik vind het bij Eweka erg prettig dat ik daar kan delen met anderen. Maar goed als je dat niet doet zou ik voor Hitnews.eu gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yank1956
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
newbie here!
Het is al eerder genoemd in de draadjes; maar konkreet; hoe uit te vinden of een nederlands gebaseerde USP ook gaat werken in het buitenland?? Dus; NEE, 'stuur maar een mail', of 'lees de voorwaarden' etc, maar: JA; in de praktijk, en het liefst met 100% zekerheid.;-)
eweka is dus al de revue gepasseerd an die 'doet het niet'.
Pingen en traceroute is een ding, maar of dat de juiste manier is, ik weet het niet.
Iemand suggesties? Ik houd me aanbevolen..
En ik ben me ervan bewust dat de lokale ISP natuurlijk ook nog roet in het eten kan gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:50

Theimon

Snapte!?

yank1956 schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:28:
newbie here!
Het is al eerder genoemd in de draadjes; maar konkreet; hoe uit te vinden of een nederlands gebaseerde USP ook gaat werken in het buitenland?? Dus; NEE, 'stuur maar een mail', of 'lees de voorwaarden' etc, maar: JA; in de praktijk, en het liefst met 100% zekerheid.;-)
eweka is dus al de revue gepasseerd an die 'doet het niet'.
Pingen en traceroute is een ding, maar of dat de juiste manier is, ik weet het niet.
Iemand suggesties? Ik houd me aanbevolen..
En ik ben me ervan bewust dat de lokale ISP natuurlijk ook nog roet in het eten kan gooien...
Mja ik zou bijna zeggen: waarom niet? Andersom werkt het toch ook? Ik zit al tijden bij Usenetserver en die zit toch echt in de USA. Ik begrijp dan ook niet waarom Eweka geen service naar het buitenland heeft, de draadjes houden toch niet op bij de grens?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Theimon schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:56:
[...]

Mja ik zou bijna zeggen: waarom niet? Andersom werkt het toch ook? Ik zit al tijden bij Usenetserver en die zit toch echt in de USA. Ik begrijp dan ook niet waarom Eweka geen service naar het buitenland heeft, de draadjes houden toch niet op bij de grens?
voor zover ik weet geeft eweka alleen maar draadjes aan binnenlandse providers (is ook goedkoper overigens voor eweka)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yank1956
"Q: Kan ik Eweka Usenet ook gebruiken in het buitenland?
A: Dit verschilt sterk per provider. Wij bieden in principe onze diensten aan binnen de Benelux, daarbuiten geven wij geen garanties of de service werkt. Op dit moment kan er vanuit België met Telenet sowieso geen verbinding worden gemaakt. Voordat je dus een abbonement neemt op Eweka Usenet is het dus raadzaam een tracert en/of ping te doen naar een willekeurige newsreader, dit doe je zo:

Start --> Uitvoeren --> TYPE: cmd [Enter] of OK --> vanaf de prompt type je: tracert newsreader3.eweka.nl
voor ping type je vanaf de prompt: ping newsreader3.eweka.nl [Enter]
Zodra er staat, host niet bereikbaar, of de newsreader geeft geen antwoord (time-out's) dan mag je er vanuit gaan dat er via jou provider geen toegang is tot de newsreaders van Eweka."

Zoals gezegd; eweka is al de revue gepasseerd.. en die doet het hier vandaan dus niet (Noorwegen)
Ik ben er dus op uit om alternatieve methodes te vinden om er zeker van te zijn dat een USP in NL voor mij wel werkt. Zoals in de quote; ping, traceroute is je vriend. Maar ik ben op zoek naar andere manieren, misschien betere tools..bestaan die....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

telnet gebruiken om te kijken of je kan verbinden met de newsserver is denk ik wel een goede manier om te zien of het in je land werkt voordat je een abonnement neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yank1956
ja, lijkt me een redelijk alternatief; telnet naar newsreader3.eweka.nl geeft bijv. aan dat we niet poort23 kunnen aanspreken, terwijl bijv.een telnet richting europe.news.astraweb.com een melding 200 geeft (NNRP service ready (posting OK). Dus lijkt de oplossing gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:07

rally

Deyterra Consultancy

Wel duurder, maar een heel goed alternatief: GigaNews. Dat kan ik gebruiken in Duitsland, Nederland, Amerika, Zwitserland en Engeland (andere landen heb ik (nog) niet geprobeerd).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 21:02

MeNTaL_TO

The future is not set

rally schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:02:
Wel duurder, maar een heel goed alternatief: GigaNews. Dat kan ik gebruiken in Duitsland, Nederland, Amerika, Zwitserland en Engeland (andere landen heb ik (nog) niet geprobeerd).
Lol, ik zou giganews eerder als een voorbeeld bestempelen dan een alternatief (je zegt toch ook niet dat Coca Cola een alternatief voor Pepsi is). Giganews is gewoon de beste usenetserver (en helaas betaal je ook daarvoor.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Je hebt volkomen gelijk.
GigaNews is echt top-off-the-bill met het aanbieden van usenet diensten. Ze hebben server farms in zowel Amerika als Europa (Amsterdam) waardoor je geweldige snelheden kunt halen. Zelf ben ik al ruim drie jaar klant bij ze en 100% tevreden. Het is iedere Dollar waard (en met de huidige koers wordt het alleen maar goedkoper :P )

Maar helaas zoeken de meesten mensen hier een supergoedkope nieuwsprovider met hoge retenties (TweakNews/Eweka/etc). Daarom zei ik "alternatief" ;) Had het eigenlijk moeten omdraaien (Tweak/Eweka zijn alternatieven voor GigaNews )

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 14:21
Ik zou ook wel giganews willen. Een retentie van 200 dagen.

Maar tweaknews voldoet voor mij goed en is nog goedkoper ook, 100 dagen retentie.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Caboman schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:48:
Ik zou ook wel giganews willen. Een retentie van 200 dagen.

Maar tweaknews voldoet voor mij goed en is nog goedkoper ook, 100 dagen retentie.
Heerlijk, FTD instellen op 200 dagen en je kunt gewoon alles binnenhalen!

Elect a clown, expect a circus.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:52
Slasher schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:11:
[...]

maar hoeveel % van je downloads zijn tussen de 100 en 200 dagen oud?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

aryan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:15:
[...]

maar hoeveel % van je downloads zijn tussen de 100 en 200 dagen oud?
Niet veel, maar het is toch erg handig als je in FTD iets specifieks zoekt. het is gewoon handig dat het er is, zonder dat het je extra kost.

• PeterSelie
Slasher schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:11:
Kan ook gewoon zonder FTD op 200 te zetten? Je zal het alleen niet in FTD terugvinden, maar binnenhalen kan wel ;)

rally schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:53:
helaas zoeken de meesten mensen hier een supergoedkope nieuwsprovider met hoge retenties
werkelijk een drama inderdaad

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 179986 op 19-09-2007 16:16 ]

• aryan
en over welke nieuwsprovider hebben we het hier dan?

• PeterSelie
aryan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:18:
[...]

en over welke nieuwsprovider hebben we het hier dan?
ik neem aan dat het daar om sarcasme ging? ;)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik wil hier geen discussie aangaan m.b.t. "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten"/
Maar er zijn hier een aantal mensen die klagen dat de kwaliteit niet optimaal is, retentie niet goed is, servers niet werken e.d. en het dan hebben over een account van enkele Euro's per maand.

Persoonlijk vind ik de extra kosten van GigaNews het waard. Natuurlijk zijn er mensen die er minder voor over hebben, maar dan moet je wel voorzichtig zijn met het klagen wanneer de service "problemen" heeft (in de breedste zin des woords).

Dus: to each his/her own... :)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

SoaDmaggot schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:15:
[...]

Kan ook gewoon zonder FTD op 200 te zetten? Je zal het alleen niet in FTD terugvinden, maar binnenhalen kan wel ;)
Ja natuurlijk, maar op FTD wordt ook veel geplaatst en ik ben lui ;)

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Sinds enkele maanden gebruik ik Eweka voor het downloaden uit newsgroupen. Pakweg 2-3 maanden geleden kon ik nog netjes met rond 20 Mb downloaden.
Sinds kort is dat maar maximaal 5 Mb lijkt het. :(
Nu zouden er deze week werkzaamheden zijn maar toch niet op zaterdag en ook niet 's-nachts?
Of zou ik de pech hebben dat er teveel powerusers op 'mijn' server zijn bijgekomen?

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Modbreak:Niet doen.

[ Voor 78% gewijzigd door bjck op 23-09-2007 22:53 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Anoniem: 153262

Hey mensen, ik gebruik sinds kort newshosting.com. Ik heb zo een lange tijd abbo genomen, van een jaar. Je krijgt 8 draadjes, en die kan je dan met iemand delen, dus kom je op de helft van de kosten. Snelheid blijft optimaal, 1MB per draadje makkelijk. Het leuke is dat je een retentie van 100-110 dagen krijgt op alle binaries zowat. Ik ben heel tevreden erover :)

ps: de prijzen zijn in dollars, dus niet vergelijken met euros en de retentie staat 45dagen/70dagen maar in praktijk is het tenminste 100 dagen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 153262 op 22-09-2007 10:18 ]

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 11:46

rCk

Moraxv schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:44:
Sinds enkele maanden gebruik ik Eweka voor het downloaden uit newsgroupen. Pakweg 2-3 maanden geleden kon ik nog netjes met rond 20 Mb downloaden.
Sinds kort is dat maar maximaal 5 Mb lijkt het. :(
Nu zouden er deze week werkzaamheden zijn maar toch niet op zaterdag en ook niet 's-nachts?
Of zou ik de pech hebben dat er teveel powerusers op 'mijn' server zijn bijgekomen?
Zoiets heb ik ook, maar ik verdenk Tele2 meer van het knijpen. Omdat wij geen digitale ontvanger meer gebruiken. En binnekort gaan we als het goed is weer naar 20mb. Aangezien ik overla met 475 kb/s ongeveer download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
raydekok schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:02:
** deze ga ik dus niet herhalen ;) **
Doe eens even hééééél gauw weg-editen :/

EN lees de topic-waarschuwingen eens door, deze gelden óók voor jou:
Géén index-sites of services dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
SoaDmaggot schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:47:
[...]

Doe eens even hééééél gauw weg-editen :/

EN lees de topic-waarschuwingen eens door, deze gelden óók voor jou:

[...]
Dank :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 08-05 15:04

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb ADSL via Tweakdsl. Hierbij maak ik ook gebruik van Tweaknews. Nu heb ik ook een laptop en ben ik hiermee regelmatig onderweg. Op mijn laptop wil ik ook gebruik maken van tweaknews. Kan dit?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Audi_S2 schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:08:
Ik heb ADSL via Tweakdsl. Hierbij maak ik ook gebruik van Tweaknews. Nu heb ik ook een laptop en ben ik hiermee regelmatig onderweg. Op mijn laptop wil ik ook gebruik maken van tweaknews. Kan dit?
Nee, Tweaknews via Tweakdsl abonnement is aan het abonnement gebonden. Je zult dan een betaalde Tweaknews of een andere newsserver moeten nemen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 22:50
Ben zelf al jaren bij astraweb ...zeer tevreden..altijd mijn maximum snelheid...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Hey mensen,

Ik hoop dat ik in het goede topic post, raak een beetje verward in meerdere topics over hetzelfde onderwerp.

Enige tijd al gebruik ik Newsleecher, altijd zonder problemen, altijd goede snelheden (1000kb/s) gehaald. Maar sinds kort heb ik een draadloze router aangeschaft (WRT54GL) en als ik dan begin te downloaden, dan stopt mijn connectie soms. Het gaat er dan een beetje uit zien als dit:

Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/9871/newsleechercc7.jpg

Ik gebruik de Eweka server waar ik nooit problemen mee heb gehad. Ik heb één laptop draadloos aangesloten op de router, en een PC met een kabel op de router aangesloten. De PC is degene waarbij dit probleem voor komt. Als jullie weten wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik het kan op lossen, dan hoor ik dat graag. Ik heb zelf op Google gezocht en geen oplossing kunnen vinden. En ik heb ook op dit forum gezocht en daar was wel iemand met hetzelfde probleem, maar ik werd er niet veel wijzer van of dit op te lossen valt. Er werd gezegd dat de router bij die persoon misschien niet genoeg connecties aan kon, maar valt hier dan iets aan te doen of moet ik dan toch maar mijn draadloze router weg doen? (wat ik dus liever niet heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Pindanoot schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:06:
Hey mensen,

Ik hoop dat ik in het goede topic post, raak een beetje verward in meerdere topics over hetzelfde onderwerp.

Enige tijd al gebruik ik Newsleecher, altijd zonder problemen, altijd goede snelheden (1000kb/s) gehaald. Maar sinds kort heb ik een draadloze router aangeschaft (WRT54GL) en als ik dan begin te downloaden, dan stopt mijn connectie soms. Het gaat er dan een beetje uit zien als dit:

[afbeelding]

Ik gebruik de Eweka server waar ik nooit problemen mee heb gehad. Ik heb één laptop draadloos aangesloten op de router, en een PC met een kabel op de router aangesloten. De PC is degene waarbij dit probleem voor komt. Als jullie weten wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik het kan op lossen, dan hoor ik dat graag. Ik heb zelf op Google gezocht en geen oplossing kunnen vinden. En ik heb ook op dit forum gezocht en daar was wel iemand met hetzelfde probleem, maar ik werd er niet veel wijzer van of dit op te lossen valt. Er werd gezegd dat de router bij die persoon misschien niet genoeg connecties aan kon, maar valt hier dan iets aan te doen of moet ik dan toch maar mijn draadloze router weg doen? (wat ik dus liever niet heb)
heb je je router al gereset?

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 22:50
Pindanoot schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:06:
Hey mensen,

[afbeelding]
Waarschijnlijk heb je een firewall/ virusscanner die port 119 scanned....als je die uitzet valt hij niet meer weg...

Alles van Apple

• Pindanoot
Nee ik denk dat ik achter mijn probleem ben gekomen. Een draadloze router heeft maar een aantal connecties die open blijven staan voor 5 dagen lang. Die raken uiteindelijk op naar 5 dagen en dan wordt alles hersteld. Met downloaden met newsleecher ga je veeeeeeel sneller door al die connecties en dit kun je dus alleen maar verhelpen met custom firmware die je connecties bijvoorbeeld elk half uur herstellen. Probeerde dit dus met mijn router te doen, maar dat ging niet erg goed en nu is ie een beetje kapot. Upload kapte er ineens mee en nu werkt hij niet meer. Heb hem geprobeerd te 'unbricken' maar daarvoor was hij al te ver heen. Moet maar kijken of ik een nieuwe kan krijgen.

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 16:11

WR.

Pindanoot schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:19:
Nee ik denk dat ik achter mijn probleem ben gekomen. Een draadloze router heeft maar een aantal connecties die open blijven staan voor 5 dagen lang. Die raken uiteindelijk op naar 5 dagen en dan wordt alles hersteld. Met downloaden met newsleecher ga je veeeeeeel sneller door al die connecties en dit kun je dus alleen maar verhelpen met custom firmware die je connecties bijvoorbeeld elk half uur herstellen. Probeerde dit dus met mijn router te doen, maar dat ging niet erg goed en nu is ie een beetje kapot. Upload kapte er ineens mee en nu werkt hij niet meer. Heb hem geprobeerd te 'unbricken' maar daarvoor was hij al te ver heen. Moet maar kijken of ik een nieuwe kan krijgen.
Heb je pinnetje 15 en 16 al kort gesloten op je printplaat,met een schroevendraaier?
Werkte bij mijn 54G v.5 wel toen hij bricked was. Tenminste als van de 54GL de printplaat het zelfde is. Elk wit streepje zijn vijft pinnetjes, telt even wat makkelijker. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door WR. op 27-09-2007 17:06 ]

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29
Sinds 2 maanden ben ik geabonneerd op de nieuwsserver van Eweka. Hiervoor had ik tweaknews. Wat mij opvalt is de tijdens de piekuren ('s avonds's) mijn download niet hoger komt dan 1000 - 1300 kbs terwijl op de rustige momenten het maximum haalbare van 1800 wordt gehaald. Bij tweaknews zat ik altijd op het maximum, ook 's avonds. Op dit moment overigens zit ik zelfs onder 1000 mb. Klopt dat?

Als ik een testbestand van 1000mb download via http dan download ik dat met 1800.

Anoniem: 234613

Eweka had vroeger op hun website staan dat 8MB gegarandeerd was, en dat het tot 20MB was.

Ik heb net ff gechecked en staat er alleen nog 'tot 20MB' . Ik ga er dus van uit dat het nog steeds 8 - 20 MB is.

Note: de retentie is aangegeven als zijnde 70 dagen, maar ik kan via Eweka meestal tot +/- 105 dagen nog downloaden......

Edwin

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 23:02
Het is mij ook opgevallen dat effectiviteit van Eweka de laatste tijd achteruit is gegaan. Waar ik vroeg (half jaar terug en verder) vrijwel constant een downloadsnelheid had van 6,4 Mb, is dit tegenwoordig alleen nog zo in de -zoals jij ze noemt- rustige uurtjes. Tijdens etenstijd haal ik snelheden van 2 Mb, soms fluctueert het tussen de 2 en 3,6 Mb. Het is in ieder geval de laatste tijd niet meer constant...

Dit is dan met bestanden waar de retentie < 30 is, bij bestanden met een hoge retentie van > 80 is het vrijwel altijd 4 Mb, maar dit is logisch, aangezien dit ook aangegeven staat op de website.

[ Voor 19% gewijzigd door Kazu op 29-09-2007 20:25 ]

PS5 PSN: UnrealKazu

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
hoe weten jullie dat dit aan eweka ligt en niet aan de overboeking van de eigen lijn? (deze beginnen pas de laatste tijd beter merkbaar te worden heb ik het idee omdat steeds meer mensen een steeds snellere verbinding hebben)

• Pindanoot
Ja, heb dat gedaan en hij werkt weer. HyperWRT ofzo opgezet en die ververst de connecties sneller dus alles werkt nu normaal

base_ schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:28:
hoe weten jullie dat dit aan eweka ligt en niet aan de overboeking van de eigen lijn? (deze beginnen pas de laatste tijd beter merkbaar te worden heb ik het idee omdat steeds meer mensen een steeds snellere verbinding hebben)
daarom werkt tweaknews zeker wel op de maximale snelheid van z'n verbinding Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/297i4z.gif

• Nijl
  • Laatst online: 26-05 20:18

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

probleem is bij EWEKA. Snap dan zelf ook niet waarom je bij tweak bent weggegaan. EWEKA is al vanaf de 1e dag huilen met de pet op.

You are NIJL-ed!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
Nijl schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:06:
probleem is bij EWEKA. Snap dan zelf ook niet waarom je bij tweak bent weggegaan. EWEKA is al vanaf de 1e dag huilen met de pet op.
Vanaf het begin huilen met de pet op? Ik heb eigenlijk nooit problemen met eweka en trek altijd mijn 8mbit lijn vol.. En dan te bedenken dat ik een @home abbo heb :9

edit: typo

He who laughs last.. Thinks slowest

Anoniem: 21405

Nijl schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:06:
Gebaseerd op...... :? :?
Ik zit al iets van 4 jaar bij Eweka en nooit, maar dan ook nooit 1 probleem gehad. Ook altijd volledige snelheid (momenteel hier 6 mbit).

Anoniem: 21405 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:23:
[...]

Gebaseerd op...... :? :?
Ik zit al iets van 4 jaar bij Eweka en nooit, maar dan ook nooit 1 probleem gehad. Ook altijd volledige snelheid (momenteel hier 6 mbit).
als je de OP leest dan zie je ook dat de 6 mbit gehaald kan worden dus dan is het inderdaad geen probleem

• CeYNoX
  • Laatst online: 18-01 11:40
nooit problemen, noch overdag noch in de avond. Trek altijd mijn 13 mbit lijn vol.

http://www.last.fm/user/ceynox/

• hfad
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-04 17:37
Het ligt idd aan eweka laatste tijd.

Ik trok constant 1,7m-1,8 mb/s op de uni zelfs 4mb/s :)

Laatste tijd echter haal ik slechts 1,0-1,3mb/s wat toch wel teleurstellend is. Ik merk dat deze verschil de laatste dagen/week/weken steeds meer merkbaar begint te worden.

Ik denk dat net als ik de meesten hier bij eweka zitten omdat zij je je volle snelheid laat benutten, dit maakt voor hun zelf ook niks uit omdat een peering over ams-ix minder an 50 cent per TB aan verkeer kost, vooral met de commitment van eweka moet dit veel lager liggen dan 50 cent per 1TB aan gedownloade data.

Hopelijk doet eweka hier wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Onzin, ik heb sinds 2 jaar een abbo bij Eweka en ben verbaast over de zeer goede kwaliteit die ze bieden. Geen enkel probleem en mijn 7 MB downl werkt als een speer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Toen ik van 6 naar 12 mbit ging merkte ik idd dat de grafiek in grabit heel erg op en neer ging.
Nu zit ik even bij een andere provider en heb ik altijd de volle lijn dicht.

Bij Eweka lijkt het dus wel goed te gaan op lage snelheden, maar om flink wat mbits de hele tijd bezig te houden is teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

base_ schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:28:
Ik weet niet over welke telco jij het hebt maar echt "last" van overboeking is er echt nog niet geweest hoor.
Voor veel andere posters hier; MB=megaBYTE en Mb=megaBIT en met een 20Mb(ps) verbinding haal je max zo'n 2MB(/ps) aan downloadsnelheid...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:18
Ik trek altijd mijn 4 mbit verbinding vol met eweka. Dus zon 430 KB/s. En dat met maar 2 verbindingen. Nooit last van schommelingen en vrijwel altijd een zo goed als rechte lijn.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:03
eweka heeft nu een retentie van 120dagen

ik heb een orange 20MB ab en trek daarmee continu 1.73MB/per seconde.
dit zie ik in mijn leech progje en op mijn g15 lcd scherm met netspeed mod.

als ik ipv de 8lijnen, 4lijnen gebruik dan daalt m'n download snelheid naar 1.43MB per seconde,
dat is de enige daling die ik mee maak.conclusie ik blijf lekker op 8lijnen downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hier ook al een tijdje "last" van lagere downloadsnelheden. Heb een 6 Mb lijn en haalde altijd ~630kb/s, maar dat is de laatste weken gezakt naar ~510 en valt soms ff terug naar onder de 400.

Dacht eerst dat het Planet was, maar ik nu ik zie dat meer mensen er last van hebben bij verschillende providers....

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Heb zelf Tweaknews en kan constant mijn volle ADSL1 download behalen. Kwam hier iemand eens langs war ik zijn Eweka abbo bij moest uitleggen. Ik dus instelle en dat was vele malen trager dan Tweaknews. Ik haalde met Tweaknews zo'n 900 a 1000KB/s en hij haalde op dezelfde lijn als ik tweaknews afgelsoten had zo'n 200 a 500KB/s. Het is nogsteeds prima te doen maar welduidelijk merkbaar.

Overgins zit ik bij Tweaknews al een tijdje ook bestanden met hoge snelhid binnen te halen van 150 of 160 dagen oud! Alles heel! Prima :)

Misschien makkelijk om erbij te zetten is bij welke provider je zit: Ikzelf Speedlinq

[ Voor 7% gewijzigd door Cave_Boy op 30-09-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 14:18
Ik en degene met wie ik een Eweka deel, hadden het ook al in de gaten. Maar dachten dat het misschien aan de Newsreader lag waar wij net nieuw op zaten. Maar nu blijkt dat er meer mensen zijn met klachten! Ik zit hier zelf met Speedlinq met een max dl van 1400 kbps maar ik haal nu laatste tijd met 4 draadjes maar 800-900!

Weet iemand of Eweka op de hoogte is? :9

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:04
Even offtopic, maar ik heb net eweka. NewsLeecher om te downloaden, maar welke programma's gebruiken jullie om te zoeken? (gebuirk nu usenetsearch en download dat nzb bestand)

Ik zit tegen de 300KB/s (met een 12mbit verbinding van Planet)

[ Voor 34% gewijzigd door nl_umpire op 30-09-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:29

Ankh

|true

ik heb een abbo bij newsleecher met supersearch. Werkt perfect
Voor de rest heb ik 22Mbit van Multikabel en haal met 8 lijnen dit volledig (2.40MB/s) gaat perfect dus ;-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
peeter123 schreef op zondag 30 september 2007 @ 00:42:
Ik trek altijd mijn 4 mbit verbinding vol met eweka. Dus zon 430 KB/s. En dat met maar 2 verbindingen. Nooit last van schommelingen en vrijwel altijd een zo goed als rechte lijn.
Die schommelingen zijn pas merkbaar boven de 1000 - 1200kb. Ik download op dit moment (zondagochtend) bij Eweka weer met 1800 kb. Tijdens drukke momenten (zoals gisteravond) zakt de download naar 1000 en heb je een 'schommeling' van 800 en dat merk je natuurlijk, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
nl_umpire schreef op zondag 30 september 2007 @ 09:50:
Even offtopic, maar ik heb net eweka. NewsLeecher om te downloaden, maar welke programma's gebruiken jullie om te zoeken? (gebuirk nu usenetsearch en download dat nzb bestand)
Ik heb een abonnement op de 'supersearch' funktie bij Newsleecher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:43
kielkiel schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:51:
[...]

Die schommelingen zijn pas merkbaar boven de 1000 - 1200kb. Ik download op dit moment (zondagochtend) bij Eweka weer met 1800 kb. Tijdens drukke momenten (zoals gisteravond) zakt de download naar 1000 en heb je een 'schommeling' van 800 en dat merk je natuurlijk, vandaar mijn vraag.
Hmmm vraag ik mij toch af wat een download van bijvoorbeeld speedetest.bbned.nl doet? trek je die wel helemaal dicht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

1. jah eweka is wat langzamer geworden

2. waar de **** zeur je over ? je betaald goddomme 7 eurie 50 en nog loop je te klagen ?

ik heb altijd rond de 1,8MB/s (hoewel het sneller kan uiteraard)

ik ben nu 4 jaar klant en nooit geen problemen gehad, dus aub niet zo lopen flamen over eweka
als eweka je niet meer bevalt dan ga bij een andere aanbieder

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
CrankyGamerOG schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:49:
2. waar de **** zeur je over ? je betaald goddomme 7 eurie 50 en nog loop je te klagen ?
Er zijn nu ook andere aanbieders die wel volle snelheid bieden voor nog minder geld.
Ik betaal nu zo'n 6,- per maand en trek m'n lijn dicht.
De retentie is wat minder, maar meestal heb ik die toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Nieuwe topic 'performance Eweka' samen gevoegd met deze bestaande.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

SH4D3H schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:55:
[...]

Er zijn nu ook andere aanbieders die wel volle snelheid bieden voor nog minder geld.
Ik betaal nu zo'n 6,- per maand en trek m'n lijn dicht.
De retentie is wat minder, maar meestal heb ik die toch niet nodig.
dat bedoel ik ook niet SH4D3H, het gaat erom dat iedereen hier voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
CrankyGamerOG schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:25:
[...]
dat bedoel ik ook niet SH4D3H, het gaat erom dat iedereen hier voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten
Dat is ook wel weer zo.
Komt natuurlijk ook omdat je elke euro maar één keer uit kunt geven en giganews behoorlijk prijzig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CrankyGamerOG schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:25:
[...]

je betaalt 7,50 voor toegang tot een usenet server waar je max 20 mbit hoort te halen, dat is niet voor een dubbeltje op de eerste rang maar voor 7,50 op een server met een 20 mbit account. als je dat dan niet kan halen dan is het logisch dat men gaat klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 28-05 12:54
Bij eweka is de 20 mbit nog prima haalbaar, je moet alleen wel allen 8 lijntjes gebruiken. Dan gaat het perfect. En als je je account shared, dan is er grote kans dat je je max niet gaat halen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Ik trek mn 4mbit lijntje helemaal vol. En dat geldt ook voor het 8mbit lijntje wat ik bij mn ouders gebruik. Misschien dat het snelheden die daarboven zitten betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
CrankyGamerOG schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:49:
1. jah eweka is wat langzamer geworden

ik heb altijd rond de 1,8MB/s (hoewel het sneller kan uiteraard)

ik ben nu 4 jaar klant en nooit geen problemen gehad, dus aub niet zo lopen flamen over eweka
als eweka je niet meer bevalt dan ga bij een andere aanbieder
mij hoor je niet klagen hoor, ik vroeg me alleen af hoe dit kan (aan eweka of aan mijn eigen verbinding) dus hou op met dit soort niets zeggende flames!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187364

Hey trouwe klanten :)

Mischien dat sommige van jullie wat aan de volgende informatie hebben: Om snelheden tot 24 mbit te halen, zul je echt alle 8 de connecties open moeten zetten! Sla er bij problemen ook even de Eweka forums op na ( http://www.eweka.nl/phpbb ).

BTW: Ik heb zelf speedlinq 20mbit, en haal vrijwel altijd 2100 kbps strak van de newsservers.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 187364 op 01-10-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
askie_ is eweka medewerker? (die impressie wek je iig :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

SoaDmaggot schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:30:
askie_ is eweka medewerker? (die impressie wek je iig :? )
Newsservers met binaries [deel 6]
Anoniem: 187364 schreef op zondag 22 april 2007 @ 03:34:
Mag ik hier even meededelen dat we bij Eweka ook 100% ons best doen om goede service te verlenen. :Y
Lijkt er wel op :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

kielkiel schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:35:
[...]

mij hoor je niet klagen hoor, ik vroeg me alleen af hoe dit kan (aan eweka of aan mijn eigen verbinding) dus hou op met dit soort niets zeggende flames!
Meestal komt dit door het aantal draadjes welke gebruikt wordt.
Ook willen sommige programma's niet echt goed werken met Eweka. O.a Grabit is hier er 1 van..

Voor de rest kan het probleem ook bij de gebruiker of internetprovider liggen... het is meestal een lange route richting een newsreader... Vooral de Chello gebruikers hebben daar last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
The CarNagE Man schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:38:
[...]
Ook willen sommige programma's niet echt goed werken met Eweka. O.a Grabit is hier er 1 van..
Is daar ook een verklaring voor dan?
Grabit is imo een heel fijn en vooral simpel programmatje dat precies doet wat nodig is en niets meer.
Op mijn 6 Mbit lijntje bij Eweka gebruikte ik dan ook gewoon Grabit en had eigenlijk nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

SH4D3H schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:47:
[...]

Is daar ook een verklaring voor dan?
Grabit is imo een heel fijn en vooral simpel programmatje dat precies doet wat nodig is en niets meer.
Op mijn 6 Mbit lijntje bij Eweka gebruikte ik dan ook gewoon Grabit en had eigenlijk nooit problemen.
Zover ik had begrepen ligt dit aan de manier hoe GrabIt berichten ophaald. Deze manier is oud en wordt in o.a NewsLeecher niet meer gebruikt. Daarom werkt het niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
The CarNagE Man schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:38:
[...]

Meestal komt dit door het aantal draadjes welke gebruikt wordt.

Voor de rest kan het probleem ook bij de gebruiker of internetprovider liggen... het is meestal een lange route richting een newsreader... Vooral de Chello gebruikers hebben daar last van..
Ik gebruik newsleecher, heb 8 draadjes en surf via Orange family / extra. Ik vermoed dat het niet bij de provider ligt (of orange knijpt tijdens drukke momenten newsgroepen af). Op rustige moment haal ik zonder probleem 1800 via eweka. Op drukke momenten haal ik 1000-1200 via eweka en als ik een 1000mb bestand download via http haal ik weer 1800 kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

HTTP verkeer kan je niet vergelijken met NNTP verkeer...
Er gaan geruchten dat er meerdere providers knijpen als het druk is... maar niks is zeker.. en probeer het maar eens uit te zoeken...
Uit de statistieken in de drukke uren kan ik niks raars zien... en er is genoeg capaciteit.. geloof me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
The CarNagE Man schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:57:
HTTP verkeer kan je niet vergelijken met NNTP verkeer...
Er gaan geruchten dat er meerdere providers knijpen als het druk is... maar niks is zeker.. en probeer het maar eens uit te zoeken...
Uit de statistieken in de drukke uren kan ik niks raars zien... en er is genoeg capaciteit.. geloof me :)
ik las trouwens net op de forumsite van eweka dat er vorige en deze week werkzaamheden zijn nav diverse klachten. dus vandaar misschien ook mijn tragere download
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.