Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Newsservers met binaries [deel 7] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 106.113 views sinds 30-01-2008

• PeterSelie
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10-06 14:22
Na deel 6 is het nu alweer tijd voor het volgende hoofdstuk over pay-servers (en tijd voor het schaamteloos jatten van topics :> ) _o_

Natuurlijk levert elke internet provider een eigen news-service, alleen zijn deze vaak niet geschikt voor het downloaden van binaries. Binaries zijn in feite (grote) bestanden, die beschikbaar zijn voor iedereen die aan de news-service verbonden is. Tenminste, als de server dit ondersteund.

Voor meer info over usenet, zie: http://www.binaries4all.nl/ (Met dank aan Pven)

Dit topic gaat echter over newsservers, die als los abonnement kunnen worden afgesloten. Deze hebben als voordeel, dat er meestal meer ruimte beschikbaar is voor binaries; bestanden zullen er dus langer op blijven staan.

Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

• PeterSelie
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:57:
Tegenwordig doen ze dat ook vaak, alleen zetten ze er een wachtwoord op, waar ik een nog grotere hekel aan heb dan het verhaspelen.
Moet zeggen dat ik daar geen last van heb eur :)

• PeterSelie
Theimon schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:56:
[...]

Mja ik zou bijna zeggen: waarom niet? Andersom werkt het toch ook? Ik zit al tijden bij Usenetserver en die zit toch echt in de USA. Ik begrijp dan ook niet waarom Eweka geen service naar het buitenland heeft, de draadjes houden toch niet op bij de grens?
voor zover ik weet geeft eweka alleen maar draadjes aan binnenlandse providers (is ook goedkoper overigens voor eweka)

• PeterSelie
Slasher schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:11:
Heerlijk, FTD instellen op 200 dagen en je kunt gewoon alles binnenhalen!
Kan ook gewoon zonder FTD op 200 te zetten? Je zal het alleen niet in FTD terugvinden, maar binnenhalen kan wel ;)

• PeterSelie
aryan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:18:
[...]

en over welke nieuwsprovider hebben we het hier dan?
ik neem aan dat het daar om sarcasme ging? ;)

• PeterSelie
raydekok schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:02:
** deze ga ik dus niet herhalen ;) **
Doe eens even hééééél gauw weg-editen :/

EN lees de topic-waarschuwingen eens door, deze gelden óók voor jou:
Géén index-sites of services dus !

• PeterSelie
askie_ is eweka medewerker? (die impressie wek je iig :? )

• PeterSelie
ziet er naar uit dat tweakdsl (usenet) gaat renamen naar Cambrium?

Vergelijk:
http://tweakdsl.nl/ met
http://cambriumusenet.nl/
(site is nog duidelijk onder developement iig)

• PeterSelie
Audi-Addict schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:12:
Hoe zijn jullie ervaringen met eweka de laatste tijd?
Prima, downloads zijn de afgelopen tijd altijd volledig en de langzame tijden op de avond zijn (hier in ieder geval) verleden tijd :)

• PeterSelie
thefxr schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:46:
zullen ze falliet zijn?, de .com ligt er nl ook uit.
Wat heeft een klein stukje downtime met faillissement maken? Mocht het netwerk daar offline liggen, dan is het nogal wiedes dat zowel de usenetservers als de webserver offline liggen..

Beetje vreemd om paniek te zaaien met de opmerking dat ze failliet zouden zijn, als deze opmering nergens op gegrond is en je deze conclusie trekt omdat de servers er toevallig een keertje uit liggen..

[Voor 22% gewijzigd door PeterSelie op 10-02-2008 13:10]

• PeterSelie
Simkin schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:04:
Je zal het vast wel goed bedoelen maar je ziet toch duidelijk staan in mijn post Mb. Een 100 megabyte lijn lijkt me niet echt realistisch voor particulieren, niet?

Ik vond je een beetje 'Mr. Obvious'
Al was het 'Obvious', dan mag je zeker even nadenken over je replies. De jongen neemt de tijd en moeite je te helpen, wanneer je een vraag stelt..

De vergissing tussen Mb en MB is snel gemaakt en kan een heel grote impact hebben op het te geven antwoord.
Overigens kan het ook zomaar zijn dat je de connectie test in een datacenter of zelf eenheden door elkaar haalt.

Overigens kan je misschien met één account 40Mb/s halen, dit betekent echter niet dat je met meerdere accounts hoger haalt wanneer het aan de ISP dan wel Usenet provider ligt..
De usenet provider kan eventueel cappen per IP, aan de andere kant zou je ISP zelf ook zomaar usenetverkeer kunnen cappen.
Ik zou zeggen: route de connectie om a.d.v. een tunneltje en zie of je dan hetzelfde probleem blijft houden :)

• PeterSelie
Voor diegenen die niets ontvangen hebben via de mail:
Geachte klant,

Graag informeren wij u over een aantal wijzigingen in de ondersteuning op onze usenetdienst.

- De telefonische helpdesk van Eweka is vanaf heden tegen lokaal tarief te bereiken op (+31) 072-8500800

- Tijdens kantooruren biedt Eweka voortaan gratis live chat support via de knop op http://www.eweka.nl

- Voor al uw vragen omtrent onze usenetdienst kunt u ook e-mailen. Stuur uw mail naar: usenet@eweka.nl

Eweka is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.30 tot 13.00 en van 13.30 tot 17.00 uur.

Verder attenderen wij u op gewijzigde openingstijden voor de komende weken. Woensdag 30 april, donderdag 1 mei en maandag 5 mei zal de helpdesk de gehele dag gesloten zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Het Eweka Team
Goede actie, die Live support oa. Daarnaast ook mooi dat Eweka nu tegen lokaal tarief bereikbaar is (was dit niet 0900?)

• PeterSelie
Tijd voor deel 8 ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True