Newsservers met binaries [deel 7] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 107.771 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

kielkiel schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:07:
[...]

ik las trouwens net op de forumsite van eweka dat er vorige en deze week werkzaamheden zijn nav diverse klachten. dus vandaar misschien ook mijn tragere download
Klopt maar grotendeels van het onderhoud is al achter de rug... Het zou nu weer normaal moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Laatst online: 04-06 15:39
Eweka heeft op sinds een tijdje de snelheid per lijn gecapped. Je moet nu alle 8 lijnen open gooien om de volle snelheid te halen. Ik ben al ruim 2 jaar lid van Eweka en sinds kort heb ik er dus ook last van, echter hebben ze mij hierover niet geinformeerd. Ik gebruik 4 lijnen voor mijn PC thuis en 4 voor op me laptop als ik ergens anders ben, maar moet nu dus steeds alle 8 gebruiken, wel jammer van Eweka!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
SH4D3H schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:55:
[...]

Er zijn nu ook andere aanbieders die wel volle snelheid bieden voor nog minder geld.
Ik betaal nu zo'n 6,- per maand en trek m'n lijn dicht.
De retentie is wat minder, maar meestal heb ik die toch niet nodig.
Welke dan?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 14:18
KoBolD54 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:00:
Eweka heeft op sinds een tijdje de snelheid per lijn gecapped. Je moet nu alle 8 lijnen open gooien om de volle snelheid te halen. Ik ben al ruim 2 jaar lid van Eweka en sinds kort heb ik er dus ook last van, echter hebben ze mij hierover niet geinformeerd. Ik gebruik 4 lijnen voor mijn PC thuis en 4 voor op me laptop als ik ergens anders ben, maar moet nu dus steeds alle 8 gebruiken, wel jammer van Eweka!
Helemaal jammer voor mensen die hun account delen... zoals ik :P Haalde eerst altijd met 3 lijntjes een lekkere 1400 KBps, nu is dat ~900. Weet iemand nog een andere usenetprovider waar je ook mag sharen met volle snelheid per lijntje?

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 18:59
Hallo, ik heb een vervelend snelheidprobleem m.b.t. downloaden van het usenet. Als ik namelijk binaries download kom ik niet boven de 400 KB/s uit. Ik maak gebruik van Eweka en heb @Home intensief 8000 (8/1,5 mbit), ik maak gebruik van Newsleecher (heb ook Grabit geprobeerd, deze verhielp het probleem niet). De 400 KB/s haal ik met 1 lijntje (en is dan ook behoorlijk instabiel - tussen de blocks door staat 'ie vaak even stil). Gebruik ik meer lijntjes gaat de snelheid alleen maar achteruit (met 8 lijntjes zo'n 250 KB/s), deze zakt ook alleen maar verder als de download langer duurt.
Ik dacht altijd dat het aan mijn modem lag, was zo'n witte Motorola, oud model, ook op sites als http://speedtest.bbned.nl (100mb speedtest) haalde ik niet meer dan 500 KB/s. Ik heb nu een nieuw modem gekregen van @Home (een zwarte Motorola) en als ik nu de 100mb speedtest doe haal ik wel 8 mbit/s (1MB/s). Maar mijn download probleem op het usenet is niet verholpen. Ik heb zelf het idee dat een download bij mij op gang moet komen, als ik de 100 mb speedtest doe begint ie ook altijd met 300 KB/s, pas naar zo'n 30 seconden zit ik op 1 MB/s, maar de blocks op usenet zijn natuurlijk al weer binnen voor die tijd.

Kabels, router, netwerkapparatuur lijkt me allemaal goed, als ik bestanden overzet naar andere pc's binnen het netwerk gaat dit met de volle 100mbit, ook heb ik mijn pc eens aangesloten bij iemand anders (ook @Home intensief 8000), hier haalde ik de 1 MB/s wel, ik share bovendien mijn eweka account met iemand (ook @Home intensief 8000) en hij heeft geen enkel probleem met het halen van 1 MB/s, wat zoveel wil zeggen als, het probleem ligt ergens bij mij thuis en het is niet mijn pc of bekabeling, zou het @Home kunnen zijn die mij capt op een zekere snelheid ofzo?

P.S. enkele weekenden geleden haalde ik onverwacht de volle 1 MB/s, dit duurde helaas maar 1 avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:22
Bij mij start hij ook altijd niet op volle snelheid meestal duurt dat 5 a 10 sec.. (Gebruik Altbinz). Begrijp ik het nu goed met 8 lijntjes behaalje per lijntje ongeveer 250KB/s? dan behaalje in totaal tegen de 10Mb/s namelijk en dat is voldoende. Is het nu zo dat je niet meer dan 250KB/s behaald dan misschien iets in je instellingen? Bij Tweaknews kun je een andere poort gebruiken als je een langzame/ instabiele verbdining hebt dat wil soms helpen maar dat is alleen bij Tweaknews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 18:59
Cave_Boy schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:12:
Bij mij start hij ook altijd niet op volle snelheid meestal duurt dat 5 a 10 sec.. (Gebruik Altbinz). Begrijp ik het nu goed met 8 lijntjes behaalje per lijntje ongeveer 250KB/s? dan behaalje in totaal tegen de 10Mb/s namelijk en dat is voldoende. Is het nu zo dat je niet meer dan 250KB/s behaald dan misschien iets in je instellingen? Bij Tweaknews kun je een andere poort gebruiken als je een langzame/ instabiele verbdining hebt dat wil soms helpen maar dat is alleen bij Tweaknews.
Nee, met 8 lijntjes haal ik in totaal 250 KB/s, de snelheid gaat achteruit als ik meer lijntjes gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210148

Ik gebruik nu libranews. Heb het nog niet erg lang, maar tot nu toe altijd volle snelheid gehaald. En het aanmelden ging goed. Had binnen 10 minuten toegang (betaling via ideal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
ik wil een paar payservers gaan proberen de komende tijd.
maar welke hebben er allemaal een gratis proef periode?
xsnews, heeft een proefperiode.
libranews en eweka niet, voor zover ik kan zien op de sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

DarkChylde schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:50:
ik wil een paar payservers gaan proberen de komende tijd.
maar welke hebben er allemaal een gratis proef periode?
xsnews, heeft een proefperiode.
libranews en eweka niet, voor zover ik kan zien op de sites.
xsnews, tweaknews, hitnews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 22:22

rally

Deyterra Consultancy

GigaNews (www.giganews.com) heeft ook een gratis 3-dagen proef (10GB max).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 20:40

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

rally schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 00:09:
GigaNews (www.giganews.com) heeft ook een gratis 3-dagen proef (10GB max).
Zelf heb ik Giganews en die werkt perfect met Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173188

Hey ik heb telenet en ik vroeg me af of giganews daarmee goed werkt?
ik koos voor de retentie ook maar ook doordat ik daar met creditcard kon betalen
ik vraag me ook af omdat mijn ouders gescheiden zijn of ik meerdere ips mag hebben daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 173188 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:11:
Hey ik heb telenet en ik vroeg me af of giganews daarmee goed werkt?
ik koos voor de retentie ook maar ook doordat ik daar met creditcard kon betalen
ik vraag me ook af omdat mijn ouders gescheiden zijn of ik meerdere ips mag hebben daar?
Je mag met GigaNews wel van meerdere IP's downloaden, zolang dat maar niet tegelijk is. Dus: Als je eerst bij je vader zit te downloaden, de verbinding(en) met GN daarna verbreekt en (minimaal 10 minuten pauze) later bij je moeder gaat downloaden dan is het geen enkel probleem.

LET OP: als je van twee IP adressen tegelijk probeert te downloaden (bijv. een download bij je vader aanzetten en vervolgens nog eentje bij je moeder starten), dan heb je kans dat je een ban krijgt bij GigaNews. Dat beschouwen ze nl. als account sharing en is niet toegestaan.

Verder ben ik super tevreden over GigaNews, maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld ;)
Inmiddels ben ik al ruim drie jaar klant en nog een enkele serieuze downtime gehad, altijd mijn maximale lijnsnelheid (17MBit) en enorme retentie (inmiddels 200+ dagen).
Oh... ik gebruik hun Europese colo om van te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173188

hey ik heb 20 mbit account bij telenet en ik leech via newsleecher aan 600 kb op de europese server van giganews
normaal?
ik moet wel zeggen dat ik nog in die 3 dagen trial zit
is het mss daarom dat ik niet aan volle speed kan downloaden?
trouwens wat doet die accelator ?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 173188 op 06-10-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 173188 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:48:
hey ik heb 20 mbit account bij telenet en ik leech via newsleecher aan 600 kb op de europese server van giganews
normaal?
ik moet wel zeggen dat ik nog in die 3 dagen trial zit
is het mss daarom dat ik niet aan volle speed kan downloaden?
trouwens wat doet die accelator ?
Ik zal het nog eens testen. De laatste tijd download ik nl. ook weer van de TweakNews server. Dit scheelt ze namelijk heel veel peering verkeer. Leek me wel zo netjes.

M.b.t. die accelerator. Kijk voor een nauwkeurige uitleg even hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210148

Misschien een handige website voor mensen die op zoek zijn naar een usenet payserver:
http://www.usenetvergelijker.nl

Zown beetje alle nederlandse usenet abbonementen op een rijtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

rally schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:54:
[...]

Je mag met GigaNews wel van meerdere IP's downloaden, zolang dat maar niet tegelijk is. Dus: Als je eerst bij je vader zit te downloaden, de verbinding(en) met GN daarna verbreekt en (minimaal 10 minuten pauze) later bij je moeder gaat downloaden dan is het geen enkel probleem.

LET OP: als je van twee IP adressen tegelijk probeert te downloaden (bijv. een download bij je vader aanzetten en vervolgens nog eentje bij je moeder starten), dan heb je kans dat je een ban krijgt bij GigaNews. Dat beschouwen ze nl. als account sharing en is niet toegestaan.

Verder ben ik super tevreden over GigaNews, maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld ;)
Inmiddels ben ik al ruim drie jaar klant en nog een enkele serieuze downtime gehad, altijd mijn maximale lijnsnelheid (17MBit) en enorme retentie (inmiddels 200+ dagen).
Oh... ik gebruik hun Europese colo om van te downloaden.
Ach die 10 minuten hoeft niet hoor, 10 seconden is ook genoeg.
en dat sharing, ik heb ook wel eens gehad dat ik probeerde te connecten terwijl er iemand anders bezig is waarmee ik het account deel. Nog nooit problemen mee gehad.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Slasher schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:40:
[...]

Ach die 10 minuten hoeft niet hoor, 10 seconden is ook genoeg.
en dat sharing, ik heb ook wel eens gehad dat ik probeerde te connecten terwijl er iemand anders bezig is waarmee ik het account deel. Nog nooit problemen mee gehad.
Klopt, als de verbindingen correct worden verbroken is 10 seconden ook genoeg. Maar soms blijven ze "hangen".

Mijn waarschuwing kwam voort uit waarschuwingen van andere fora en eigen ervaring.
Ik heb twee internet aansluitingen (kabel + adsl) en downloadde daarmee tegelijkertijd. Op een gegeven moment kreeg ik een waarschuwingsmailtje dat het sharen van accounts niet was toegestaan. Op diverse fora las ik toen dat GigaNews daar erg streng tegen optrad.
Overigens blokkeren ze tegenwoordig gelijktijdig verbinden via meerdere IP's. Voor mij is het geen probleem, want ik routeer al mijn usenet traffic via mijn TweakDSL verbinding.

Better save then sorry zeg ik altijd maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Even mijn bevindingen van de afgelopen jaren...

Ik ben begonnen met Astraweb (3 jaar) altijd maximale snelheid, maar wel 15 dollar per maand.
Een aantal maanden geleden overgestapt op Eweka voor 7,50 per maand, met account sharing...Is me erg goed bevallen, snelheid was altijd goed.

Sinds een aantal dagen overgstapt op Hitnews, nog goedkoper 6,50 per maand en ook account sharing toegestaan. Werkt tot nu toe erg goed, even afwachten nog aantal daagjes maar anders verleng ik mn gratis proefabbo en mocht het niet werken ga ik weer terug naar Eweka.

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 14:02
Menno1234 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:41:

Sinds een aantal dagen overgstapt op Hitnews, nog goedkoper 6,50 per maand en ook account sharing toegestaan. Werkt tot nu toe erg goed, even afwachten nog aantal daagjes maar anders verleng ik mn gratis proefabbo en mocht het niet werken ga ik weer terug naar Eweka.
Helemaal mee eens, hitnews bevalt me goed tijdens proefperiode (7dagen), account sharing + 30mbit bevalt me wel (tja.. maar 20 nodig haha)

Compleetheid en alles bevallen me goed tot nu toe. alleen heb ik nog eigenlijk 2maanden eweka...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
GS2K1 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:46:
[...]

Helemaal mee eens, hitnews bevalt me goed tijdens proefperiode (7dagen), account sharing + 30mbit bevalt me wel (tja.. maar 20 nodig haha)

Compleetheid en alles bevallen me goed tot nu toe. alleen heb ik nog eigenlijk 2maanden eweka...
Dan zou ik na de proefperiode eweka 'opmaken', en daarna hitnews opwaarderen want bij hitnews blijft je account altijd geldig, in tegenstelling tot eweka waar je account direct vervalt als je niet bijkoopt.

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Menno1234 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:31:
[...]

Dan zou ik na de proefperiode eweka 'opmaken', en daarna hitnews opwaarderen want bij hitnews blijft je account altijd geldig, in tegenstelling tot eweka waar je account direct vervalt als je niet bijkoopt.
Das niet waar, je account blijft in het systeem staan, klanten hebben zelf de mogelijkheid om via het control panel hun account eventueel te verwijderen.

Je hoeft je dus nooit opnieuw aan te melden, gewoon op exact dezelfde manier betalen is genoeg om je account te heractiveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Punica- schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

Das niet waar, je account blijft in het systeem staan, klanten hebben zelf de mogelijkheid om via het control panel hun account eventueel te verwijderen.

Je hoeft je dus nooit opnieuw aan te melden, gewoon op exact dezelfde manier betalen is genoeg om je account te heractiveren
Oke dan heb ik me daarin vergist. Dus je kan bijvoorbeeld je account 2 maanden laten 'rusten' en daarna weer een maand erbij kopen?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 22:05
Menno1234 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:38:
[...]

Oke dan heb ik me daarin vergist. Dus je kan bijvoorbeeld je account 2 maanden laten 'rusten' en daarna weer een maand erbij kopen?
Helemaal goed :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232122

Bedankt voor alle reacties (beter laat dan nooit). Heb me inmiddels maar aangemeld voor Eweka. Zijn er mensen die ervaring hebben met Hitnews? Ziet er wel goed uit namelijk...
Anoniem: 193080 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:15:
[...]

Dit werkt opzich ook goed ja. Ik vind het bij Eweka erg prettig dat ik daar kan delen met anderen. Maar goed als je dat niet doet zou ik voor Hitnews.eu gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Hitnews opzich bevalt me best goed, haal met ssl aan perfecte snelheden hier (Chello @ 20mbit). Ik gebruik zelf 6 connecties, vriend van me gebruikt te andere 2 (waarmee je zo'n 900-1000kb/s kunt halen).
Alleen de retentie vind ik wat tegenvallen, die 100 dagen haal ik in geen velden of wegen :'(. Al wel een paar keer gehad dat ik incompletes heb bij bestanden van een dagje of 40 oud. Vooral op boneless volgens mij.

Het zou erg mooi zijn als Eweka met ssl ondersteuning zou komen, maar dit zit er niet in volgens mij :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik heb net een 7dagen trial van hitnews aangevraagd. Ik trek een 8mbit verbinding vol met 4 threads.

Volgens mij is dit de ideale nsp voor meerdere ip's. Ik zie geen reden om eweka te nemen behalve +20 dagen retentie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Tortelli schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:14:
Hitnews opzich bevalt me best goed, haal met ssl aan perfecte snelheden hier (Chello @ 20mbit). Ik gebruik zelf 6 connecties, vriend van me gebruikt te andere 2 (waarmee je zo'n 900-1000kb/s kunt halen).
Alleen de retentie vind ik wat tegenvallen, die 100 dagen haal ik in geen velden of wegen :'(. Al wel een paar keer gehad dat ik incompletes heb bij bestanden van een dagje of 40 oud. Vooral op boneless volgens mij.

Het zou erg mooi zijn als Eweka met ssl ondersteuning zou komen, maar dit zit er niet in volgens mij :(.
Ook daarmee is Eweka aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn, maar feit is dat het momenteel extreem druk is ivm andere activiteiten van Eweka (uitbreiding DC etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 19:14
Tortelli schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:14:
Dan vraag ik me toch af waarom jij in hemelsnaam SSL wilt? De zwakke plek zit nog altijd aan de kant van Eweka aangezien het verkeer toch ergens ontcijfert moet worden. En *als* er al getapt gaat worden dan zal het aan die kant gebeuren, en niet zozeer ergens op het tussentraject van je verkeer.

Maargoed, Brein ed zullen vele malen eerder de server logs opvragen bij Eweka dan dat ze je verkeer gaan tappen. Je kunt er wel vanuit gaan dat eweka in zekere mate je commands logged, al is het maar om abuse te kunnen nagaan op hun servers. Met een gerechtelijk beval (En ja, dat is ook nodig voor aftappen) zal elke usp al je gegevens unencrypted overgeven :)

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 09-10-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:16:
[...]

Dan vraag ik me toch af waarom jij in hemelsnaam SSL wilt? De zwakke plek zit nog altijd aan de kant van Eweka aangezien het verkeer toch ergens ontcijfert moet worden. En *als* er al getapt gaat worden dan zal het aan die kant gebeuren, en niet zozeer ergens op het tussentraject van je verkeer.

Maargoed, Brein ed zullen vele malen eerder de server logs opvragen bij Eweka dan dat ze je verkeer gaan tappen. Je kunt er wel vanuit gaan dat eweka in zekere mate je commands logged, al is het maar om abuse te kunnen nagaan op hun servers. Met een gerechtelijk beval (En ja, dat is ook nodig voor aftappen) zal elke usp al je gegevens unencrypted overgeven :)
Gaat meer om de tergende traffic shaping van chello dan om privacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Xandrios schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:16:
[...]

Zoals thedude0 al aangeeft is SSL inderdaad om traffic shapers te ontduiken.

Maar wat jij stelt klopt (nog) niet, we loggen alleen logins / logouts, niets wat klanten doen, niet de commando's die ze uitvoeren, of wat ze downloaden.. die mogelijkheid hebben we wel, maar het is ons simpelweg nog niet gevraagt om dat te doen.

Ik denk dat men zich nu nog richt op access-isp's, wat imo ook veel logischer is, want het gaat uiteindelijk om de enduser, alles wat wij van een klant loggrenheeft de access-isp ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 03-06 19:14
Maar op verzoek kunnen jullie het wel activeren. Mocht het nodig zijn om IP X voor usenetdienst Y te sniffen dan neem ik aan dat men het eerst naar de USP stapt. Dat is veruit de makkelijkste, snelste en voor iedereen goedkoopste methode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102516

Ik ben nu al twee jaar klant bij Easynews. Altijd tevreden van geweest, snel en duidelijk. Maar de laatste dagen merk ik dat de snelheden niet meer je-dat zijn, downloads breken dikwijls af of zijn incompleet,... Ik zou dan ook graag overstappen naar een andere provider. Nu is mijn vraag: welke provider biedt een search engine via de site aan? Bij Easynews surf ik dan naar een speciale members-pagina, geef een zoekterm in en krijg een mooi zip-bestand ter download terug. Op zich is dit wel handig, zeker voor wat vrienden die de account delen. NZB's en dergelijke zijn een optie, daar ben ik me van bewust. Maar als het even kan: graag een soortgelijke search engine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Anoniem: 179986 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:23:
[...]

Gaat meer om de tergende traffic shaping van chello dan om privacy
inderdaad, chello capped tussen een uurtje of 18:00 en 23:00 al het usenet verkeer. SSL lost dit probleem netjes op :). Ze cappen overigens tot een 400kb/s, wat me echt wat te sloom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Hebben meer mensen problemen met het verbinden met Eweka?
11-10-2007 21:55:10 Unable to connect / authenticate server: eweka @ newsreader26.eweka.nl (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).
De laatste tijd merk ik ook een groot snelheidsverschil tussen overdag en 's avonds: Overdag trek ik mijn ADSL lijnen dicht (1x 8 mbit via BBned, 1 x 20 Mbit via KPN) maar 's avonds vaak erg veel schommelingen en een gemiddelde snelheid van 400 kb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Laatst online: 04-06 12:01
Gisteren Alice gekregen en daar zitten dus geen nieuwsservers bij, dus even hier in het topic gekeken en ik zag dat Eweka en Hitnews een goede keus leken. Ik kies Hitnews voor test en download een aantal rars. Lekkere snelheid (1.8 MB/s ;)) maar wat blijkt. 3 afleveringen gedownload van 25x15MB stuk en bij elke aflevering zitten wel een paar foute rars. Natuurlijk genoeg pars aanwezig, maar die afleveringen heb ik ook eerder gedownload via de XS4all newsservers en ik kan me niet herinneren dat ik ooit daarvoor pars heb moeten gebruiken. Wat is jullie ervaring met de compleetheid van hitnews?

Natuurlijk zal ik van't weekend nog even wat testen, maar het viel me gewoon op. De afleveringen kwamen uit a.b.boneless en a.b.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Schweino schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:15:
Hebben meer mensen problemen met het verbinden met Eweka?

[...]

De laatste tijd merk ik ook een groot snelheidsverschil tussen overdag en 's avonds: Overdag trek ik mijn ADSL lijnen dicht (1x 8 mbit via BBned, 1 x 20 Mbit via KPN) maar 's avonds vaak erg veel schommelingen en een gemiddelde snelheid van 400 kb/sec
Die doos had een storing gisteravond die een klein uur later verholpen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Punica- schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:51:
[...]

Die doos had een storing gisteravond die een klein uur later verholpen was.
Dank voor de update, zou ook fijn zijn als dat op de eweka site wordt vermeld in de toekomst ;)

/edit

weer storing?
12-10-2007 16:14:12 Unable to connect / authenticate server: eweka @ newsreader26.eweka.nl (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).

[ Voor 25% gewijzigd door Schweino op 12-10-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Schweino schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:06:
[...]

Dank voor de update, zou ook fijn zijn als dat op de eweka site wordt vermeld in de toekomst ;)

/edit

weer storing?

[...]
Jij bent wel alert he... dat heeft 2 minuten geduurd, oude machine werd terug gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik houd jullie gewoon alert

:D

[ Voor 108% gewijzigd door Schweino op 12-10-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
reddevil schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:24:
Gisteren Alice gekregen en daar zitten dus geen nieuwsservers bij, dus even hier in het topic gekeken en ik zag dat Eweka en Hitnews een goede keus leken. Ik kies Hitnews voor test en download een aantal rars. Lekkere snelheid (1.8 MB/s ;)) maar wat blijkt. 3 afleveringen gedownload van 25x15MB stuk en bij elke aflevering zitten wel een paar foute rars. Natuurlijk genoeg pars aanwezig, maar die afleveringen heb ik ook eerder gedownload via de XS4all newsservers en ik kan me niet herinneren dat ik ooit daarvoor pars heb moeten gebruiken. Wat is jullie ervaring met de compleetheid van hitnews?

Natuurlijk zal ik van't weekend nog even wat testen, maar het viel me gewoon op. De afleveringen kwamen uit a.b.boneless en a.b.nl.
Tot nu toe nog geen problemen met compleetheid van hitnews...en heb al +-250 gb gedownload

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 15:57
reddevil schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:24:

Sinds vandaag heb ik ook een trial account afgesloten bij Hitnews, ivm teruggelopen snelheden bij Eweka de laatste tijd, en ik heb hier ook last van. Niet dat het dramatisch is, maar toch een stuk meer incompletes dan bij Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Had even wat problemen met de snelheid met hitnews, gemailt. en 2 minuten later kreeg ik al een reactie...en dat voor de zaterdagavond...Echt top service....Hij loopt nu weer super...

[ Voor 72% gewijzigd door Menno1234 op 13-10-2007 20:34 ]

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Ik ben een newbie wat betreft nieuwsgroepen. Ik heb de volgende vraag:
Ik gebruik Grabit en alles ik alles ophaal, een full update doe, is het oudste bericht van 16-09-2007. Ik dacht dat Tweaknews een retentie van 100 dagen had? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 29-05 01:10
Frank76NL schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:35:
Ik ben een newbie wat betreft nieuwsgroepen. Ik heb de volgende vraag:
Ik gebruik Grabit en alles ik alles ophaal, een full update doe, is het oudste bericht van 16-09-2007. Ik dacht dat Tweaknews een retentie van 100 dagen had? :?
moet je instellingen bij grabit zelf, onder preferences. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
De enige beperkende factor die ik in "Preferences" kan vinden is de cache, het aantal headers dat je maximaal wilt ophalen. Deze heb ik niet gelimiteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben een retentie van meer dan 100 dagen maar ze bewaren de headers voor een maand ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Anoniem: 179986 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:50:
Ze hebben een retentie van meer dan 100 dagen maar ze bewaren de headers voor een maand ongeveer
Ok, dank je. Zoals gezegd ben hier nieuw in, betekent dat dat de bestanden er nog wel opstaan en bij gebruik van de betreffende nzb er dus gewoon afgehaald kunnen worden en dat ze alleen niet zichtbaar zijn in de headerslijst van de nieuwsreader?

Edit: Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
quote:
thedude0 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:50:

Ok, dank je. Zoals gezegd ben hier nieuw in, betekent dat dat de bestanden er nog wel opstaan en bij gebruik van de betreffende nzb er dus gewoon afgehaald kunnen worden en dat ze alleen niet zichtbaar zijn in de headerslijst van de nieuwsreader?

jep, dat klopt

[ Voor 198% gewijzigd door thefxr op 14-10-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Retentie van Hitnews valt wat tegen. Iets van 39 dagen oud komt incompleet binnen. In vergelijking met eweka en astraweb die ik nu ook heb, komt het zelfde foutloos binnen...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Menno1234 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:27:
Retentie van Hitnews valt wat tegen. Iets van 39 dagen oud komt incompleet binnen. In vergelijking met eweka en astraweb die ik nu ook heb, komt het zelfde foutloos binnen...
Hmm ja daar heb ik soms ook last van, terwijl ze toch iets van 99 dagen retentie beloven. Toch heb ik net weer 1 maandje credit opgehoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
ik zie dat jullie het hier over draadjes (connectie's) hebben, mijn download bij tweaknews valt een beetje tegen ik gebruik newsbinpro hoe kan ik het connectie aantal verhogen? en wat is het max van tweakdsl?

ik heb het gevonden in grabbit maar mijn snelheid blijft op 1MB/s hangen.. terwijl dit rond de 1.8 zou moeten zijn met een 12-24 abbo en dicht bij de centrale..

iemand enig idee?

[ Voor 31% gewijzigd door Masterrikkie op 15-10-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 15:45
Masterrikkie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:47:
ik zie dat jullie het hier over draadjes (connectie's) hebben, mijn download bij tweaknews valt een beetje tegen ik gebruik newsbinpro hoe kan ik het connectie aantal verhogen? en wat is het max van tweakdsl?

ik heb het gevonden in grabbit maar mijn snelheid blijft op 1MB/s hangen.. terwijl dit rond de 1.8 zou moeten zijn met een 12-24 abbo en dicht bij de centrale..

iemand enig idee?
Je hebt 2 abonnements-vormen; 10Mbit (1MB/s) en 20Mbit (2MB/s).
Waarschijnlijk heb jij de 10Mbit vorm genomen, waardoor de snelheid dan ook klopt.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
M'n Hitnews account loopt overmorgen af. Ik heb gemerkt dat ik bij elke aflevering da'k download toch wel 2 pars nodig heb, terwijl bij bijv. xs4all (wat ik voorheen had) gemiddeld 0 pars nodig had. Nu is dat niet zo'n probleem, maar toch irri als je een dvd wilt repareren... kost toch redelijk wat tijd. Ik zal een maandje eweka testen om te kijken of het beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:53

Nitai

Live the life you love.

reddevil schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:24:
M'n Hitnews account loopt overmorgen af. Ik heb gemerkt dat ik bij elke aflevering da'k download toch wel 2 pars nodig heb, terwijl bij bijv. xs4all (wat ik voorheen had) gemiddeld 0 pars nodig had. Nu is dat niet zo'n probleem, maar toch irri als je een dvd wilt repareren... kost toch redelijk wat tijd. Ik zal een maandje eweka testen om te kijken of het beter is.
Ach als je Sabnzbd of Ninan gebruikt heb je er geen omkijken meer naar. :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 22:39

MeNTaL_TO

The future is not set

Nitai schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:31:
[...]

Bij Newsleecher ook al een aardig tijd niet meer anders.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Nitai schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:31:
[...]

Ik gebruik newsleecher en die kan dat ook, maar daar gaat het niet om :P 't gaat erom dat als ik binnen 4 mins een aflevering ophaal, hij nog moet repareren en da's irri wanneer je andere dingen aan't doen ben (lees: WoW) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Ik heb ook 7 dagen op proef bij Hitnews maar alles wat ik binnen haal(ongeveer 2 dagen oud) moet gerepareerd worden,hier had ik bij Eweka toch veel minder last van.
Op zich geen probleem want Grabit doet dit zelf en Hitnews is ook goedkoper,zeker als je 3 maanden of meer vooruit betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjowhan schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:16:
[...]

Je hebt 2 abonnements-vormen; 10Mbit (1MB/s) en 20Mbit (2MB/s).
Waarschijnlijk heb jij de 10Mbit vorm genomen, waardoor de snelheid dan ook klopt.
hij heeft het over tweakdsl in z'n post en daar krijg je toch gratis bij de prijs inbegrepen uncapped tweaknews bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:06

robbydw

live your life

Meer mensen problemen met Tweaknews connecties op het moment. Heb op dit moment de beschikking over slechts twee draadjes. Andere twee geven error: Unable to logon. Server Response "400 reader015.pl1.cambriumusenet.nl: Server too Busy Please try later
:(
Edit: Het werk alweer 8) 8)

[ Voor 5% gewijzigd door robbydw op 17-10-2007 08:15 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robbydw schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:10:
Meer mensen problemen met Tweaknews connecties op het moment. Heb op dit moment de beschikking over slechts twee draadjes. Andere twee geven error: Unable to logon. Server Response "400 reader015.pl1.cambriumusenet.nl: Server too Busy Please try later
:(
Edit: Het werk alweer 8) 8)
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Kan toch?

Ding resolved hier prima. en het ding praat ook NNTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:06

robbydw

live your life

Punica- schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:26:
[...]

Kan toch?

Ding resolved hier prima. en het ding praat ook NNTP
Hier ook weer. For some reason werkte het een minuut of tien niet. Achteraf weinig aan de hand dus.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
ziet er naar uit dat tweakdsl (usenet) gaat renamen naar Cambrium?

Vergelijk:
http://tweakdsl.nl/ met
http://cambriumusenet.nl/
(site is nog duidelijk onder developement iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
SoaDmaggot schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:02:
ziet er naar uit dat tweakdsl (usenet) gaat renamen naar Cambrium?

Vergelijk:
http://tweakdsl.nl/ met
http://cambriumusenet.nl/
(site is nog duidelijk onder developement iig)
Waarom zouden ze dat doen, Tweaknews is onderdeel van Cambrium, dat ze 't onder meerdere namen verkopen (misschien reselling onder cambrium oid, net als ze al met DSL doen) zou ik niet gek van opkijken.

Dat ze gaan renamen vind ik wat vergezocht (ok minder als je bovengenoemde voorkennis niet hebt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik gebruik nu al enkele maanden de newsserver Download2day. Geen problemen mee gehad tot dusver, maar sinds afgelopen weekend is het prijs.

normaal gezien heb ik een continue snelheid bij de server van download2day van rond de 350 kb/s. Sinds afgelopen zondag is deze snelheid nog amper gehaald. Zat continu op een snelheid van tussen de 100 en de 150 kb/s, wat voor mij veel te traag is.

Ik heb aantal dingen geprobeerd, want dacht in eerste instantie dat het aan mijn internet lag. Bleek dus niet het geval. ik heb vanmiddag toevallig mijn instellingen van mijn router eens geopend, en hier een new mac adress aangevraagd en dergelijken.

Opeens schoot de snelheid van men newsleecher weer terug naar 350 kb/s. Dit houdt dan een kwartiertje aan en daarna halveert hij weer.. Ik kan hier echt slecht tegen!

Tevens als ik iets download gwoon van het internet, gaat dit ook niet rap. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Rugnummer10 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:58:
Ik gebruik nu al enkele maanden de newsserver Download2day. Geen problemen mee gehad tot dusver, maar sinds afgelopen weekend is het prijs.

normaal gezien heb ik een continue snelheid bij de server van download2day van rond de 350 kb/s. Sinds afgelopen zondag is deze snelheid nog amper gehaald. Zat continu op een snelheid van tussen de 100 en de 150 kb/s, wat voor mij veel te traag is.

Ik heb aantal dingen geprobeerd, want dacht in eerste instantie dat het aan mijn internet lag. Bleek dus niet het geval. ik heb vanmiddag toevallig mijn instellingen van mijn router eens geopend, en hier een new mac adress aangevraagd en dergelijken.

Opeens schoot de snelheid van men newsleecher weer terug naar 350 kb/s. Dit houdt dan een kwartiertje aan en daarna halveert hij weer.. Ik kan hier echt slecht tegen!

Tevens als ik iets download gwoon van het internet, gaat dit ook niet rap. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Oftewel (gezien je afsluitende zin), het ligt aan je internetverbinding? Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ik lees net dat "usenet.com" wordt aangeklaagd wegens schending van de auteursrechten en dat BREIN dit gaat doen met de nederlandse usenet providers. :'(
dit houd toch geen stand of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:03

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoals ik op een ander forum zei:
"Not unless _every country in the world_ will accept a law that forces providers to block/kill the "alt.binaries" groups." ( te lui om te vertalen )

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
thefxr schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:57:
ik lees net dat "usenet.com" wordt aangeklaagd wegens schending van de auteursrechten en dat BREIN dit gaat doen met de nederlandse usenet providers. :'(
dit houd toch geen stand of wel?
Ik denk dat je wel snel conclusies trekt, in geen enkel bericht over die zaak staat dat Brein dat ook gaat doen, wel dat ze het willen, maar ze willen wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 14:59
Heeft er iemand ervaring met xsnews? Ik zit nu via eweka maar die bieden maar aan tot 20 mbit en aangezien ik een glasvezel kabel heb van minimaal 24 mbit wil ik hoger snelheid halen met downloaden

Alvast bedankt voor de reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
nachtwaker schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:21:
Heeft er iemand ervaring met xsnews? Ik zit nu via eweka maar die bieden maar aan tot 20 mbit en aangezien ik een glasvezel kabel heb van minimaal 24 mbit wil ik hoger snelheid halen met downloaden

Gaaf zo een snelle verbinding... van www.news.Astraweb.com is bekend dat ze hoge snelheden aanbieden...maar is wel iets duurder dan eweka, maar zou het zeker proberen....

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:40

krvabo

MATERIALISE!

nachtwaker schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:21:

Vrij veel mensen.
De 120 dagen wordt ook echt gehaald, zelfs nog iets erboven. De duurdere variant haalt ~100mbit, de goedkopere 1280kB/s. De compleetheid is prima, en de prijzen zijn pasgeleden verlaagd.
Er is een proefabo dus als je het wil proberen: no strings attached. :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

xsnews ziet er inderdaad ook goed uit!, alleen is account sharing daar toegestaan?, aangezien een vriend van me zo heel af en toe ook mij account gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Tortelli schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 02:44:
xsnews ziet er inderdaad ook goed uit!, alleen is account sharing daar toegestaan?, aangezien een vriend van me zo heel af en toe ook mij account gebruikt...
Als je niet op hetzelfde moment download :) (Het is niet mogelijk om tegelijkertijd vanaf meerdere IP-adressen in te loggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Is iemand ook opgevallen als je headert (willekeurige Usenetprovider) er enorm veel spam gerelateerd is naar een usenet provider? De laatste tijd worden er enorm veel postings gemaakt op usenet, met daarbij wachtwoorden, verkapte reclame naar een usenetprovider :/

Ook zit er bij vele postings, verkapte 'LEESMIJ!!!.TXT' bestanden met links naar fora's of websites, waar je geen drol aan hebt. Mijn boodschap luidt dan ook net zoals velen anderen, hou usenet vrij van troep !! :>

Vervelend dat het weer op deze manier moet , niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52
-

[ Voor 100% gewijzigd door RichieB op 24-10-2007 10:45 . Reden: Oops, antwoordde op heel oud bericht. ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Even een hele erge noobvraag.. Zoals bij dat XSnews staat 99% compleetheid.. Betekend dat dan dat je weinig last hebt van dat herstellen met pars? Want ik ben dus ook totaal nieuw en ik ging laatst op zo'n gewone newsgroup wat gratis is wat downloaden maar ik had alllemaal pars en dan nog werkte het niet enzo.. Dus ik zou wel willen weten waar dat niet zo is.

Uiteraard zou dat bij betaalde websites niet zo zijn en bij gratis toch meer maarja. Lag dat dan echt aan het feit dat het via gewone gratis nieuwsgroep was?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee. Mocht iemand via een andere brakke provider uploaden (en er raken parts corrupt) kan een andere USP dat natuurlijk niet compenseren.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 24-10-2007 10:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:53

Nitai

Live the life you love.

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:46:
[...]

Bij Newsleecher ook al een aardig tijd niet meer anders.
Ah ok, dat wist ik niet, ik had 2 jaar terug nog wel een Newsleecher licentie met SS, maar toen deze afliep heb ik sindsdien Sabnzbd ingericht op een server die te benaderen is door alle pc's in het netwerk, werkt prima, en nog gratis ook.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:16:
Is iemand ook opgevallen als je headert (willekeurige Usenetprovider) er enorm veel spam gerelateerd is naar een usenet provider? De laatste tijd worden er enorm veel postings gemaakt op usenet, met daarbij wachtwoorden, verkapte reclame naar een usenetprovider :/

Ook zit er bij vele postings, verkapte 'LEESMIJ!!!.TXT' bestanden met links naar fora's of websites, waar je geen drol aan hebt. Mijn boodschap luidt dan ook net zoals velen anderen, hou usenet vrij van troep !! :>

Vervelend dat het weer op deze manier moet , niet? :)
Dat is bekend ja... loopt op FTD al een heel topic over. Het is afaik 1 specifieke usp, die voor zover ik weet 'release groups' (zo noemen ze zich zelf, echter dit is imo veel en veel te veel eer), sponsert in de vorm van accounts, als ze hun naam in de headers zetten.

Ieck vind ut triest in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Nee meerdere USP's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 21:36
Anoniem: 210148 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:38:
Misschien een handige website voor mensen die op zoek zijn naar een usenet payserver:
http://www.usenetvergelijker.nl

Zown beetje alle nederlandse usenet abbonementen op een rijtje!
Thanks, handig overzicht.
Zou wel leuk zijn als er wat meer ervaringen op zouden staan. Moet vanaf 1 dec een keuze maken gezien het feit ik over ga stappen van HCCnet (XS4ALL-newsserver) naar Telfort (geen newsserver).
Maar dit topic geeft ook de nodige ervaringen weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
http://www.usenetvergelijker.nl/ is idd leuk, maar aan termen als '100+' heb ik niet zo veel.

Is er een pay-by-download beschikbaar met de retentie van Giganews? Giganews vind ik te duur (heb nu UNS), maar soms is die retentie van 200 dagen toch best handig. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Als ik zo bij die usenetvergelijker kijk zie ik dat Powernews niet duur is en geloof ik best goed

PowerNews - Start €2.95 2 Mbits/s 100+ Geen limit

Zijn er dan redenen dat je als nog een andere aanbieder zoekt en wat zijn die redenen?
Nog een vraag. Als je doorklikt staat er het volgende

Aantal threads: 2 4 6 10 10 12

Betekend dat je dan 2 connecties hebt? En kun je ook meer instellen? Of ligt dat aan je provider?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Daywalk3r schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:39:
Als ik zo bij die usenetvergelijker kijk zie ik dat Powernews niet duur is en geloof ik best goed

Zijn er dan redenen dat je als nog een andere aanbieder zoekt en wat zijn die redenen?
Nog een vraag. Als je doorklikt staat er het volgende

Aantal threads: 2 4 6 10 10 12

Betekend dat je dan 2 connecties hebt? En kun je ook meer instellen? Of ligt dat aan je provider?
Threads is doorgaans connecties ja, hoeveel je erin kan stellen bepaald je usenet provider, je internet provider heeft hier niets op in te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 13:27
Ik heb thuis @home, en wil graag hunnieuwsserver gaan gebruiken, nu lees ik dat ze verschillende hebben, maar welke kan ik nu het beste gebruiken? ik had laats voor het eerst iets met nieuwsgroepen gedaan, en het duurde een hele nacht om slechts 230 MB te downloaden. ik heb wel breedband 8000 account bij @home. het zou dan ook veel sneller moeten kunnen. als ik iets download van een websote of zo gaat dat wel lekker snel.

zelfs met torrents gaat het downloaden sneller, maar kon ik het geen ik wilde downloaden niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Daywalk3r schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:39:

Omdat het erg langzaam is.....

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Meer mensen de laatste tijd last van een erg wisselvallige downloadsnelheid bij TweakNews?

Ik heb nu sinds ongeveer een week dat het downloaden bij vlagen snel gaat, maar erg vaak wordt onderbroken:

Afbeeldingslocatie: http://www.mlems.tweakdsl.nl/GoT/wisselvallige_download.PNG
Die pieken gaan 1,8mB/s, de dalen met 0,0kB/s... Via HTTP gaat wel gewoon lekker strak.

Ik heb een ADSL abbo via Tweak, dus connect naar news.tweakdsl.nl. Newsreader is SabNZBd.
Meer mensen dit probleem of moet ik het toch bij mijzelf gaan zoeken?

edit:
Wel apart dat het zo 'gelijkmatig wisselvallig' is.
Afbeeldingslocatie: http://www.mlems.tweakdsl.nl/GoT/wisselvallige_download2.PNG

edit2:
Het lag dus inderdaad aan mij :) Ik had 4 connecties naar TweakDSL en nog 4 losse ip-adressen van Tweakdsl met elk één connectie erin staan. Vroeger ging dat altijd goed, maar nu blijkbaar niet meer. Maar geen probleem dus, trek nu met 8 threads op TweakDSL m'n hele lijn weer vol...

[ Voor 27% gewijzigd door Scooper op 26-10-2007 19:51 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben aan het denken om over te stappen naar een 15mbit verbinding van @home ipv een 8mbit.

Helaas gaat tweaknews maar tot 10mbit. Ik ben altijd tevreden geweest met tweaknews, maar 14,95 voor het 20mbit abbo is mij toch iets te veel wanneer eweka hetzelfde aanbied voor 7,95.

Hoe zijn jullie ervaringen met eweka de laatste tijd?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
Audi-Addict schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:12:
Prima, downloads zijn de afgelopen tijd altijd volledig en de langzame tijden op de avond zijn (hier in ieder geval) verleden tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:16:
[...]

Prima, downloads zijn de afgelopen tijd altijd volledig en de langzame tijden op de avond zijn (hier in ieder geval) verleden tijd :)
Hebben we het dan ook over een verbinding van over de 10mbit?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Toch fijn zo'n lange retentie. Gister iets van 115 dagen binnengehengeld :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

engelbertus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:36:
Ik heb thuis @home, en wil graag hunnieuwsserver gaan gebruiken, nu lees ik dat ze verschillende hebben, maar welke kan ik nu het beste gebruiken? ik had laats voor het eerst iets met nieuwsgroepen gedaan, en het duurde een hele nacht om slechts 230 MB te downloaden. ik heb wel breedband 8000 account bij @home. het zou dan ook veel sneller moeten kunnen. als ik iets download van een websote of zo gaat dat wel lekker snel.

zelfs met torrents gaat het downloaden sneller, maar kon ik het geen ik wilde downloaden niet vinden.
newnews.home.nl
Niet vergeten je account info in te vullen ( en max 4 threads )

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik gebruik zelden nieuwsgroepen , maar als ik wat zoek dan is het vaak te oud, mijn newsserver (+100dgn) heeft een te beperkte retentie. Maar om nu voor die 100mb per maand een abbo af te sluiten is beetje onnozel. Ik ben dus benieuwd of er een soort pay by downloadabbo is met een megaretentie (tegen de 200dgn moet tegenwoordig mogelijk zijn). Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gunner schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:06:
Toch fijn zo'n lange retentie. Gister iets van 115 dagen binnengehengeld :)
Ik laatst met Giganews iets van 198 dagen ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
BertvanErnie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:51:
Ik gebruik zelden nieuwsgroepen , maar als ik wat zoek dan is het vaak te oud, mijn newsserver (+100dgn) heeft een te beperkte retentie. Maar om nu voor die 100mb per maand een abbo af te sluiten is beetje onnozel. Ik ben dus benieuwd of er een soort pay by downloadabbo is met een megaretentie (tegen de 200dgn moet tegenwoordig mogelijk zijn). Ik kan het niet vinden.
Giganews en Astraweb....

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Audi-Addict schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:12:
Ervaring zijn goed, betaal per maand (ivm vakanties e.d.), wordt snel geactiveerd, trek altijd alle lijntjes op volle snelheid. (En natuurlijk tot 20 mb/s, wat wel handig is ivm mijn overstap naar Telfort 20 mb/s per 18 november).

Tevens trek ik alles compleet binnen, wat ook erg leuk is, scheelt weer parren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Giganews is geen pay-by-download en Astraweb gaat maar tot 105 dagen. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.