Hoi,
Ik zat sinds dag 1 bij TweakDSL. Het begon als een provider met wat opstartproblemen maar zeer korte communicatielijnen met mensen die de know-how hadden om je te helpen. Ik was erg tevreden. Totdat het aantal klanten boven hun maximale capaciteit kwam te liggen en hun customer service dusdanig daalde dat ze op meerdere vlakken nu een boete kunnen krijgen. Als bedrijfskundig consultant raadt ik die toko echt aan een consultancy firma te omarmen, want ooit houdt het op..
Enfin na heel veel problemen met Tweak was een goede provider echt gewenst, ik was wanhopig;
Maar goed, lang gezocht, ik was echt in dubio. Ik wou geen massaprovider (behalve XS4all en Demon evt.). En toen kwam ik uit bij Concepts ICT. Ik wist helemaal niks van hun, nooit van hun gehoord. Heb na lang dubben mijn lijn gemigreerd naar een 12 mbit lijn van Concepts ICT en hulde aan Concepts ICT. '
Geen quasi-helpdesk met tijden van 10:00-17:00 maar lekker vroeg open en open tot 21:00! Ook in het weekend zijn ze bereikbaar (TweakDSL niet).
Acht februari mijn lijn aangevraagd, zou vijf werkdagen later opgeleverd worden (Vijftien februari) en toen ik thuiskwam om 20:58 op de 15e zag ik aan de LEDjes dat het opgeleverd was, maar hij viel elke keer weg dus ik bellen of alles wel goed gegaan was. Ze zagen dat ik een lease kreeg en wegviel en dat alles vanaf hun zijde in orde moest zijn. Ik had zo een gratis Copperjet van hun gekregen, ik had die alleen erin geplugd om te kijken of de lijn al actief was. Meteen modem wegge***, VPI/VCI omgezet van mijn eigen modem en ik kon meteen aan de slag.
Kortom:
- Wachttijden van +- 30 sec tot max 1 minuut
- Zeer vriendelijk personeel
- Goede Helpdesk, nemen ook nog de telefoon om 21:00 op (helpdesk sluit om 21:00)
- Komen hun beloftes na met betrekking tot levering en tijd
- Snelheid is goed, ping bij COD2 en UT2004 is 16 ms
Binaries nog niet getest gezien ik bij Giganews zit met 100 dagen retentie en daar met volle snelheid leech.
Het lijkt alsof ik Tweak hier vooral wil bashen, maar juist door de problemen daar te spiegelen laat zien dat dit soort factoren niet meer vanzelfsprekend zijn. Ik ben 100x voorgelogen, nooit teruggebeld, bot beantwoord daar. Concepts ICT is echt een verademing.