Anoniem: 207698

Topicstarter
Hello there,

Ik wil misschien overgaan naar een ADSL lijn bij Concepts ICT. Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen die mensen hebben bij deze ISP. zou dit een goede stap zijn ?? (ook ivm overboeking van de lijn)
ik hoop dat iemand die nu bij Concepts zit zijn ervaring wil delen..... :?

alvast bedankt.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10-2022
Hi ik ben een tijd lang abbonee geweest daar omdat zij de enige waren die toen ADSL leverden op lange afstanden. Het is een klein bedrijf dat vooral inkomsten had vanuit zakelijke klanten. Doordat ze kleinschalig werkten waren ze altijd goed bereikbaar en hadden een flexibele instelling. Ik ben er weg gegaan omdat ze geen prijsverlagingen doorvoerde waar anderen dat wel deden.

Dat was wel 3 jaar terug, dus hoe het nu is weet ik niet. Op www.particulierehelpdesk.nl vind je technische gegevens, kun je daar alvast kijken wat je kunt verwachten.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08

macnerd

No Apples please :-)

Wat betreft ADSL van Concepts ICT kan ik niet meepraten, maar ik heb wel goede ervaringen met deze provider als inbelprovider tijdens mijn eerste jaartjes op internet. Stabiele verbindingen, stabiele mailservers en een fatsoenlijke administratie en supportdesk. Wat betreft die laatste twee dingen heb ik slechter meegemaakt bij een andere provider.

Op dit moment bel ik uiteraard niet meer in, maar heb ik een ADSL-verbinding van een andere provider. Ik heb mijn account bij Concepts ICT weten om te zetten naar een gratis account (cadeautje bij aanschaf van een computer), en ook nu is het nog steeds fatsoenlijk. Kortom, gewoon een prima provider.

MacNerd

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:36
Ik kan je wèl helpen door mijn ervaringen te delen;)

Eind Augustus een aanvraag gedaan voor 12mb ADSL2 voor €25,- p.m. Gelijk bevestigd ze zouden de lijn per 5oktober overnemen. Kreeg ruim optijd de Copperjet ADSL modem geleverd en op 5 Oktober kon ik gelijk online via Concepts.

Mààr;

Concepts levert de Copperjet omdat ze inloggen met een MAC net als Chello. Ik kon dus mijn WAG54 (ADSL2) van Linksys dumpen omdat deze niet compatible was. En dus genoodzaakt een WRT54G aan te schaffen voor mijn wireless verbinding.

Dat is echter het enige kritiekpuntje omdat dit vooraf niet duidelijk was.

Service is netjes, je belt ze en krijgt een receptioniste (!) Je vraagt naar de ADSL Support en je word gelijk doorverbonden (nooit meer dan 2 wachtenden voor me gehad).

De lijn is nog niet down geweest (behalve al die keren dat de Linksys ermee ophield...) en emailstoringen gelukkig ook niet gehad.

Ik kan je het dus aanraden, hopelijk zijn er meerderen met deze ervaring!

Anoniem: 204123

Hoi,

Ik zat sinds dag 1 bij TweakDSL. Het begon als een provider met wat opstartproblemen maar zeer korte communicatielijnen met mensen die de know-how hadden om je te helpen. Ik was erg tevreden. Totdat het aantal klanten boven hun maximale capaciteit kwam te liggen en hun customer service dusdanig daalde dat ze op meerdere vlakken nu een boete kunnen krijgen. Als bedrijfskundig consultant raadt ik die toko echt aan een consultancy firma te omarmen, want ooit houdt het op..

Enfin na heel veel problemen met Tweak was een goede provider echt gewenst, ik was wanhopig;

Maar goed, lang gezocht, ik was echt in dubio. Ik wou geen massaprovider (behalve XS4all en Demon evt.). En toen kwam ik uit bij Concepts ICT. Ik wist helemaal niks van hun, nooit van hun gehoord. Heb na lang dubben mijn lijn gemigreerd naar een 12 mbit lijn van Concepts ICT en hulde aan Concepts ICT. '

Geen quasi-helpdesk met tijden van 10:00-17:00 maar lekker vroeg open en open tot 21:00! Ook in het weekend zijn ze bereikbaar (TweakDSL niet).

Acht februari mijn lijn aangevraagd, zou vijf werkdagen later opgeleverd worden (Vijftien februari) en toen ik thuiskwam om 20:58 op de 15e zag ik aan de LEDjes dat het opgeleverd was, maar hij viel elke keer weg dus ik bellen of alles wel goed gegaan was. Ze zagen dat ik een lease kreeg en wegviel en dat alles vanaf hun zijde in orde moest zijn. Ik had zo een gratis Copperjet van hun gekregen, ik had die alleen erin geplugd om te kijken of de lijn al actief was. Meteen modem wegge***, VPI/VCI omgezet van mijn eigen modem en ik kon meteen aan de slag.

Kortom:

- Wachttijden van +- 30 sec tot max 1 minuut
- Zeer vriendelijk personeel
- Goede Helpdesk, nemen ook nog de telefoon om 21:00 op (helpdesk sluit om 21:00)
- Komen hun beloftes na met betrekking tot levering en tijd
- Snelheid is goed, ping bij COD2 en UT2004 is 16 ms

Binaries nog niet getest gezien ik bij Giganews zit met 100 dagen retentie en daar met volle snelheid leech.

Het lijkt alsof ik Tweak hier vooral wil bashen, maar juist door de problemen daar te spiegelen laat zien dat dit soort factoren niet meer vanzelfsprekend zijn. Ik ben 100x voorgelogen, nooit teruggebeld, bot beantwoord daar. Concepts ICT is echt een verademing.

_/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickdehoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-03 12:04
ik heb sinds een week concepts ict 6 MBit van adslwinkel.nl voor 20 euro. ik ben eht er over eens dat de helpdesk zeer goed is en ook ik kreeg het modem zeer op tijd maar deze heb ik niet nodig want ik maak gebruik van mijn belkin waar het perfect op werkt. het is makkelijk instellen aangezien je alleen de vpivci (0/35) hoeft in te stelln. de snelheid is ook echt 6 MBit soms zelfs 800 kb/s! dat is hoger dan 6 MBit.
de nieuwsservers ben ik nu aan het testen en ook deze zijn erg goed!
* ik haal 750 kb/s (volle snelheid)
* nooit gehad dat bestanden incompleet waren
* retentie is ook heel goed!

alleen 1 groot nadeel!!!!!
ze ondersteunen (nog) geen A.B.BONELESS en A.B.X

ik ga ze hierover bellen om te vragen of dit in de toekomst zo blijft..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:11
Elluminatie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:37:
Mààr;

Concepts levert de Copperjet omdat ze inloggen met een MAC net als Chello. Ik kon dus mijn WAG54 (ADSL2) van Linksys dumpen omdat deze niet compatible was. En dus genoodzaakt een WRT54G aan te schaffen voor mijn wireless verbinding.

Dat is echter het enige kritiekpuntje omdat dit vooraf niet duidelijk was.
Dit klopt niet. Iig niet in Putten, waar ik een Concepts ICT 12Mbit lijn heb via BBNed, dezelfde als jou. Ook rond deze tijd aangevraagd. Hier hangt een eigen Draytek 2800 aan een annex A lijn, niks geen problemen gehad met MAC adressen ofzo. Overigens hoef ik ook geen code in te vullen in mijn router, volgens mij zit het dan gelocked op je adres / aansluiting ofzo... Iig niet op je MAC.

Voor de rest erg goede service. Ik wilde van KPN af, heeft 3 maanden geduurt (KPN service :r) en omdat me pa in die tijd een paar keer gebeld heeft met Concepts, en hij steeds 1 persoon aan de lijn had die van het KPN probleem wist en erachteraan zou zitten dat we zo snel mogelijk internet hadden vanuit Concepts geregeld, hadden we zodra KPN de lijn vrij had met 5 dagen internet. En stabiel en met de volle snelheid. (En een ping van 9 8) )

_/-\o_ Concepts ICT d:)b

[Voor 7% gewijzigd door _eXistenZ_ op 01-04-2007 19:54]

There is no replacement for displacement!

• rickdehoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-03 12:04
Goed nieuws!
vanaf gister heeft concepts ict nu ook binary nieuwsgroepen! hopen dat ze wat retentie opbouwen!

• faked
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08-2012
Heb hier een Concepts ICT 6 / 1 Mbit/s verbinding sinds december 2006 voor € 19,95 per maand en moet zeggen dat het prima bevalt. Hiervoor hadden we ook een verbinding via het Bbned netwerk namelijk met Demon. Maar ja, Demon deed 0,5 / 0,25 Mbit/s voor dezelfde prijs als Concepts 6/1 Mbit/s doet.

De helpdesk heb ik bijna nooit nodig gehad, alleen in het begin en toen reageerden ze snel.

Modem is een CopperJet 816-2P in oranje Bbned kleur, kreeg ik er bij. Geeft lagere pings en hogere snelheid dan het oude Demon modem (Zyxel 650-R31). Afstand naar centrale is 935 meter, analoge lijn.

Snelheid is prima, op alle momenten van de dag. Download schommelt rond 700-800 kB/s is 6 Mbit/s (nieuwsgroepen Surfnet), upload via FTP zo'n 100 kB/s (0.8 Mbit). Ping (speedtest.nl en tweakers.net) is 15 ms. Het modem is stabiel en de verbinding is tot nu toe alleen uitgevallen door een los draadje in de meterkast :p. De Concepts nieuwsgroepen kreeg ik niet goed werkend daarom gebruik ik die van Surfnet / TU Delft.

Al met al tevreden over Concepts ICT, een aanrader dus!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 08:23

shicomm

<***>

Ik zit te denken aan een overstap naar deze isp.
Nog mensen hier met recente ervaringen ?

I live in darkness , i exist in the shadow

• enkb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik heb met deze club alleen ervaring als hosting provider en dat was bar en boos.
Heeft me echt heel erg veel tijd en geld gekost. Doordat zij de servers niet goed hebben
ingericht.

Ik hoop voor je dat ze als ISP beter zijn.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 15:35
Ik vind ze matig, helpdesk denkt niet mee en is erg kortaf/onvriendelijk. Bovendien komen plotselinge storingen nooit door hun maar bij mijn bekabeling ofzo. Bovendien geen newsgroepen.

There is no such thing as too much coriander.

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-03 09:51
Ook geinteresseerd! Ik denk niet dat er adders zijn maar de laatste reacties aangaande Concepts zijn alweer behoorlijk oud. Iemand recentelijk dit pakket aangeschaft? Woon zelf in Amsterdam en overweeg weg te gaan bij Online.

Anoniem: 57774

Idem hier als VinceVega. Ik woon in A'dam Zeeburg en overweeg Online in te ruilen voor Concepts, voor hun 10 of 20mbit glasvezel (via het a'damse glasvezelnet). Maar ik vind weinig ervaringen van mensen die daar klant zijn. Mijn alternatief is Alice, maar ik kan dus moeilijk inschatten of dat echt een alternatief is :)

Iemand die iets weet? Thanks!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 07:28
Ik ben wel tevreden over de levering van Concepts ICT in Enschede. Het schijnt wel eens voor te komen dat overdag internet of tv wegvalt, maar dan ben ik zelden thuis ;). In de avond/nachturen werkt het iig prima (ik heb glasvezel; een triple pakket met 20Mbit).

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
brekki schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:57:
Ik ben wel tevreden over de levering van Concepts ICT in Enschede. Het schijnt wel eens voor te komen dat overdag internet of tv wegvalt, maar dan ben ik zelden thuis ;). In de avond/nachturen werkt het iig prima (ik heb glasvezel; een triple pakket met 20Mbit).
Hoe ging bij jouw de switch van adsl/kabel(neem ik aan) naar glas. Had je een maand dubbele kosten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03 15:40
Hallo,

Wij zijn overgegaan van XS4All naar Concepts. Ik heb gekozen voor Concepts vanwege de snelle reactie en adequate hulp van de helpdesk en het concept waar ze al jaren mee werken. Ik had ze vroeger als lokale inbelprovider vanuit Oosterhout. Later na omzwervingen terecht gekomen bij XS4All en daar jaren veel plezier aan beleefd. Eerst ADSL via de KPN distibutie, heel stabiel, maar voor 49,95 euro/maand. Voor een tientje minder in de maand ging het via de XS4All distributie, en nog iets sneller ook, wat later bleek dat de lijn instabiel werd. Daar begonnen de stabiliteitsproblemen, veel uitval gehad. Een helpdesk met lange wachttijden en faxen waar niet op geantwoord wordt. XS4All was dus een tijdje niet meer dé provider voor mij en ga ik voor een vergelijkbare lijn zoeken naar een andere leverancier. Concepts kwam toen aan het licht. Nu was het downloaden van de nieuwsserver wel van redelijk goede kwaliteit en dat hebben we dan ook goed gebruikt. Nu betaal ik 2 tientjes in de maand minder en heb ik voor 19,95 euro een 6Mbit lijn die stabiel te noemen is. Via het BBNED netwerk. Als ik wil gaan downloaden, dan neem ik een abonnementje op EWEKA en die KPN hotspots geloof ik wel voor wat ze zijn, ik maak er geen gebruik van. Ik moet zeggen dat ik snelle respons krijg van de helpdesk en alle vragen worden beantwoord. Ik heb ons oude speedtouch 780 modem werkend gekregen op deze lijn en ga afwachten wat het wordt als ik de modem van Concepts zelf van het postkantoor heb gehaald.

[Voor 9% gewijzigd door Ed1969 op 02-05-2009 10:13]

Ed1969

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 201678

Concepts is een erg goede provider, heb er zelf ook een jaartje ADSL afgenomen. Ben er weggegaan omdat er na het eerste jaar goedkopere aanbieders waren.

Het enige waar je op moet letten is dat ze standaard afsluitkosten in rekening brengen. Dit was iets van € 70 volgens mij. Bij sommige "aanbiedingen" hoeft dit niet, dus als je het neemt, goed opletten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik zou per 4 mei overgaan op glasvezel abo van Concepts maar ivm. opzeggen oude abo en vakantie uitgesteld tot 1 juni. Het ging allemaal vlot en de helpdesk was ook vrij snel. Ook geen wachtijden zoals bij de kpn-reeks. Een week later kreeg ik ook nog een respons per oudewetse papieren post. Klasse communicatie tot nu toe.

Over een jaar ga ik verhuizen binnen de gemeente naar een nieuwe wijk. Ik ben benieuwd hoe de verhuizing dan gaat. Zover ik weet zijn ze daar nu ook glas aan het aanleggen. Maar ik ben bang dat we dan wel de aansluitkosten moeten gaan betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed1969
We hebben zaterdag het nieuwe modem afgehaald van het postkantoor, een mooie Siemens Gigaset SX762. Deze modem werkt erg goed en haalt meer snelheid dan de Speedtouch 780. Ook blijft de verbinding met gemiddeld 7500 kbps down en 1200 kbps up erg stabiel, modem valt niet uit, maar traint constant in in de best mogelijke waarden, al fluctueren deze waardes wel. Met EWEKA halen we tussen de 700-800 kbyte/sec aan download, dus dat vinden we erg goed en is sneller dan via onze XS4All abo. We zitten bijna 3km van de centrale af, dus ik ben erg blij met deze waarden.

Ed1969

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 13:32
Ed1969 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:08:
[...]voor 19,95 euro een 6Mbit lijn[...]
Ik ga ook weg bij XS4all :) . Maar die 19,95 euro, geldt dat alleen de eerste twee jaar en betaal je daarna een onbekend bedrag meer?
Want ik wilde via hun site een aansluiting bestellen, maar die is 21,75 euro voor 4/1 Mbit...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Ed1969
Hey PaulZ,

Ik ben dus naar concepts-ict gegaan en blijf de 19,95 euro/maand betalen zo lang ik daar zit. Maar let wel op de 'addertjes'. Als je weer weggaat bij concepts (via bbned) netwerk, dan heb je het volgende: Indien u kiest voor een ADSL abonnement via het netwerk van BBned, dan worden bij de eventuele beeindiging van dit abonnement disconnectkisten in rekening gebracht van € 74,95 inclusief BTW. Dat heb ik voor lief genomen, want de kwaliteit is gewoon goed te noemen en ik begrijp als je overgaat naar een andere 'bbned' provider, dan heb je dit niet.
Wij kunnen op ons adres niet meer nemen dan 6mbit ivm afstand naar de telefooncentrale. Indien je lid bent van het blad Computer Totaal, dan kun je voor 18,95 euro bij dezelfde provider terecht via ADSL TOTAAL. Wordt ook via concepts-bbned geleverd en levert je een (max 20mbit download / 1 mbit upload) lijn op. Anders betaal je hiervoor 23,95 euro/maand. Dus kijk maar eens wat het handigste is voor je. :)

Ed1969

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaulZ
Toch raar dat via de website van Concepts zelf geen 6Mbit wordt aangeboden. Nu heb ik via internet bij een adsl winkel besteld en krijg dus meer voor minder geld (6Mbit 19,95 ipv 4 Mbit 21,75) dan direct bij Concepts zelf.
Maar goed, de kogel is door de kerk en nu maar kijken of de overstap van XS4all naar Concepts een beetje soepel wil verlopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed1969
Ik denk niet dat je grote zorgen moet maken. Ik heb XS4All per 30 april 2009 opgezegd en per 1 mei was het ADSL lampje van de XS4All modem rood (geen signaal). Daarna modem omgeconfigureerd naar een rfc1483 signaal (concepts/bbned) en ik had verbinding. Dus alles is naadloos gegaan hier. Zal bij jou ook zo zijn. Let er wel op, dat als je helemaal weg wilt bij xs4all, je dan ook je 'pack' op moet zeggen. Dat is dus je emailadres e.d.

[Voor 16% gewijzigd door Ed1969 op 31-05-2009 13:59]

Ed1969

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaulZ
k Heb maar meteen een nieuw modem erbij aangevinkt (kost toch niks extra en ik kan dan zelf geen fouten maken). Er staat hier nog zo'n hele ouwe Zyxel in de meterkast uit mn Demon tijd en ik weet niet of die het allemaal nog gaat trekken.
Dat van dat Pack is een goeie Ed: die had ik nog niet gezien...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed1969
Ok PaulZ,

Je krijgt, als het goed is, een Siemens Gigaset SX762 modem erbij. Dat is een prima modem die ook erg stabiel is, ook bij aansluitingen ver van de centrale...

Ed1969

Acties:
  • 0Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 22:01
Ik heb al ruim een jaar Concepts ICT, erg fijne provider. Ik heb een 24mbit verbinding, en zit dicht bij de centrale. Heb altijd met ong. 2 MB/s kunnen downloaden. Helaas lijkt het alsof de laatste paar dagen mijn verbinding is gecapped op 1,45 MB/s.... Vreemd, ga het nog even een dagje aankijken maar anders dan verwacht ik toch wel een verklaring van Concepts. Hopelijk wordt het niet te druk bij Concepts waardoor er aan de snelheid wordt gesleuteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Mijn ervaringen met Concepts ICT zijn ook wel goed. Klantenservice/helpdesk goed bereikbaar, op werkdagen tot 21:00. Werd altijd netjes geholpen. Ook bij het aanpassen van m'n abonnement, werd ik goed geholpen. Fijne service iig. Moet er wel bij zitten dat het niet om een ADSL-abonnement gaat, maar om glasvezel. Weet niet of dat nog iets uitmaakt..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• julianb
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09-2022
Geen problemen gehad met deze provider. Helaas zit ik wel ver weg van de centrale en is de snelheid gedowngrade om stabiel te zijn. Dit ging netjes via de helpdesk
Ik ben nu een van de gelukkige bezitters van een glasvezel kabeltje dat in de meterkast is afgewerkt en wil nu opzeggen bij Concepts. Hier is dus wel een addertje. Ik heb even de voorwaarden er weer bij moeten halen.
Contractsduur: 12 maanden met automatische verlenging van 12 maanden ( waar blijft die nieuwe wet ?)
Opzeggen: aangetekend
Disconnectkosten: 63 euro ex.

Dus wel een aantrekkelijke prijs , todat je er van af wil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaulZ
Nou had ik ineens vandaag geen internetverbinding meer. Dus de hoogbejaarde ex-Demon Zyxel afgekoppeld en die Siemensbak er maar aangehangen en voila: weer internet!!! Alleen heel raar dat ik al écht weken niks gehoord heb van Concepts. Als 't goed is moet ik ook mailadressen en zo hebben, maar ja, die info blijft een beetje achter.

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:07
Ik maak ook gebruik van de glasvezeldiensten van Concepts in Enschede. Heb nu in de binnenstad een verbinding van 35/35mbit (triple play) en tot nu toe bevalt het uitstekend. Snelheden zijn ruim voldoende (in één richting gaat het met 4.5MB/s, als ik het verkeer in beide richtingen openzet komt het totaal op zo'n 6.5MB/s uit). Ik heb de verbinding nu drie weken, maar tot nu toe is het stabiel. Het aanvragen duurde vrij lang (ongeveer 2 maand tussen eerste brief en daadwerkelijke oplevering) en hierbij is initieel ook een fout gemaakt bij de aansluiting (deze was 20/20mbit ipv 35/35). Na een telefoontje met de helpdesk (welke goed bereikbaar was) was dit probleem dezelfde dag nog verholpen. Tot nu toe gaat het goed dus. Ik heb hier geen ervaring met de telefonie of tv-aansluiting.

Op een vorig adres in Enschede heb ik ook Concepts glasvezel gehad (20/20) en daar is de ervaring iets minder (maar nog steeds voldoende). Daar kwam het om de zoveel tijd voor dat de verbinding er even een paar minuten uit lag (gemiddeld zal dit ongeveer 1 keer per maand zijn geweest). Toen ik hiervoor de helpdesk belde werd ik verschillende malen doorverbonden naar een lijn waar na een paar minuten wachten de verbinding werd verbroken. Heb er toen ook geen moeite meer voor gedaan er achteraan te bellen. Het TV-signaal was van voldoende kwaliteit en werkte wél stabiel. Ook van de telefoonlijn heb ik niet meegemaakt dat deze niet werkte (hoewel ik deze ook vrijwel nooit gebruikte).

Qua dataverkeer lijken ze bij Concepts soepel te zijn (volgens de website geen datalimiet, maar in de algemene voorwaarden wordt wel gemeldt dat de lijn niet excessief gebruikt mag worden). Op m'n vorige adres heb ik over een periode van 2 jaar gemiddelde 1.5TB per maand verstookt zonder problemen. Ik zit nu op zo'n 7TB, dus ik ben benieuwd of ze dat onder 'excessief gebruik' vinden vallen. Ik ga er vanuit dat ze hier niet echt moeilijk over gaan doen.

Met de homepage, e-maildienst en newsgroepen heb ik geen ervaring.

Al met al een redelijk goede ervaring met Concepts, vergeleken met andere providers waar ik ervaring mee heb.

Anoniem: 268329

Ik had altijd goede ervaringen met Concepts ICT.

Snelheid was goed en geen problemen tot... 2 weken terug mijn snelheid omlaag viel.
Normaal zat ik op 16Mb/s momenteel maar 9Mb/s

Concepts opgebeld nu zit er te veel ruis op de lijn...
Zelf al het volgende gedaan:
- firmware modem geupdate
- nieuwe kabel tussen computer en modem
- nieuwe kabel tussen splitter en modem
- nieuwe splitter gekocht.

Snelheid blijft laag.
Het ergste is dat ik zelf alles heb gedaan wat mogelijk is en als ik een mail stuur naar concepts dat er gewoon niet meer gereageerd wordt en als ik dan navraag doe krijg ik een nieuw ticketnummer.

Erg jammer dat men zo reageerd en niet iets doet. Ik ben ruim al 5 jaar klant bij Concepts. Nu laten ze me wel een beetje in de kou staan. :'(

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:58
Ik heb precies het zelfde probleem. Twee weken terug zakte mijn snelheid ook omlaag.
Nog geen tijd gehad om te bellen. Dat ga ik vanavond even doen.
Over het algemeen altijd wel goede ervaringen gehad met Concepts ICT :)

Ik ben benieuwd wat er tegen jou gezegd wordt.
Is wel vreemd, en inderdaad over het algemeen goede ervaringen met Concepts ICT.
Daarom vindt ik het ook vreemd dat ze nu het probleem niet oplossen.

Op http://speedtest.concepts.nl/

komt ik niet hoger dan 9,76 Mbit/sec

• PaulZ
Zo dramatisch is het bij mij gelukkig niet: 5.33 Mbit op een abonnement van 6 Mbit.

Wel ben ik er sinds vandaag pas achter gekomen dat de mailbox wel heel errug klein is (20MB). Is ook niet meer van deze tijd geloof ik.

Na telefonische melding en ook nog per mail, hebben ze mijn lijn verhoogd. Service van Concepts is ok!
Mocht het blijken dat de lijn toch niet stabiel is moest ik kontakt opnemen.
Na 24uur kan ik zeggen dat alles super is.

• Trema
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Ze hebben nu een aardige aanbieding via internetten.nl: jaar lang ADSL voor €19,50 per maand incl. een jaar gratis Computer!Totaal. Ok, ben zelf meer fan van C'T, maar dit lijkt me een goede aanbieding. Ik stap zelf binnenkort over. ([Edit] Ik zit nu nog bij Online.)
[Edit] Toevoeging: het pakket heet ADSL!Totaal.

[Voor 15% gewijzigd door Trema op 16-09-2009 21:49]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:54
@ Trema

Je vergeet te vermelden dat er ook nog een gratis Siemens SX762 erbij zit.

Wat ik niet nergens duidelijk kan vinden of er afsluitkosten erbij komen als je weer weg wilt.
Bij Concepts zelf is dat wel het geval (€74,95).
Als ADSLTotaal zónder afsluitkosten werkt, is het een interessante deal.

• PaulZ
Voor wat betreft de afsluitkosten zegt de ADSL winkel dit:
Indien u kiest voor een ADSL abonnement via het netwerk van BBned, dan worden bij de eventuele beeindiging van dit abonnement disconnectkisten in rekening gebracht van € 74,95 inclusief BTW.
Zou dat betekenen dat je geen afsluitkosten krijgt wanneer je je Concepts-abonnement via KPN laat lopen?

• Thombias
  • Niet online
PaulZ schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:56:
Voor wat betreft de afsluitkosten zegt de ADSL winkel dit:

[...]

Zou dat betekenen dat je geen afsluitkosten krijgt wanneer je je Concepts-abonnement via KPN laat lopen?
In de algemene voorwaarden van Concepts komen die afsluitkosten wel voor.
Je deze downloaden in pdf formaat van hun site.

• PaulZ
cornfed99111 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:15:
@ Trema

Je vergeet te vermelden dat er ook nog een gratis Siemens SX762 erbij zit.

Wat ik niet nergens duidelijk kan vinden of er afsluitkosten erbij komen als je weer weg wilt.
Bij Concepts zelf is dat wel het geval (€74,95).
Als ADSLTotaal zónder afsluitkosten werkt, is het een interessante deal.
Volgens de aanvullende voorwaarden van ADSLTotaal (in pdf-formaat) zitten daar idd geen afsluitkosten op.

• cornfed99111
  • Laatst online: 20:54
Voor de zekerheid heb ik toch even een mail gestuurd naar de helpdesk inzake de afsluitkosten.

Dit antwoordt kreeg ik:

"Geachte heer/mevrouw,

ADSL!Totaal brengt geen afsluit kosten in rekening.

Hopelijk bent u zo voldoende geinformeerd.

Met vriendelijke groet,"

Met deze informatie is het dus een erg interessant aanbod. :9

• PaulZ
Krijg je trouwens ook echt een 20Mbit abonnement daar, of een niet te noemen snelheid ergens onder de 20 Mbit?

[Voor 40% gewijzigd door PaulZ op 17-09-2009 22:06]

• Trema
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Goed punt van die afsluitkosten. Daar had ik zelf niet naar gekeken.
PaulZ schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:04:
Krijg je trouwens ook echt een 20Mbit abonnement daar, of een niet te noemen snelheid ergens onder de 20 Mbit?
Voorzover ik weet garandeert geen enkele provider die 20Mbit. Dat hangt immers van teveel factoren af die zij niet in de hand hebben (afstand, kwaliteit koper).

• Thombias
  • Niet online
ff de voorwaarden van Concepts-ICT vwb. Glasvezel

14.7 Indien na 28 mei 2008 gesloten Overeenkomsten worden beëindigd volgens de door in artikel 14
beschreven procedure wordt Klant 30 Euro (€ 30,-) inclusief BTW in rekening gebracht als
disconnecttarief.

Kom ik vanmorgen beneden hebben ze me weer lager gezet.
Geen overleg geen mailtje...

Weer 1000Kbps minder. :(

• Eskiya
  • Laatst online: 21:32
Ik heb inmiddels al 2 jaar glasvezel verbinding van concepts. Ik heb nog nooit downtime gehad. Maar de service/support is bagger.
Onlangs had ik een algemene vraag via de mail gestuurd over of er nog snelheidsverhogingen op de planning staan voor in Deventer. Krijg ik 2 dgn later een reply met de vraag of ik m'n klantnr, naw gegevens wil doorgeven???
En idd voor elke scheet die je bij hen meldt maken ze een ticket van aan.

• MrHugo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-03-2017
Hier nog iemand die jaren lang tervreden kant is geweest bij Concepts ICT, helaas houdt de service wel direct op als je op wenst te zeggen. In het forum lees ik al het een en ander over de disconnectiekosten, daar ga ik graag even verder op in.

Naar aanleiding van een verhuizing ben ik een kleine briefwisseling begonnen:

Geachte heer / mevrouw,

Hartelijk dank voor de factuur ad €94,99, welke ik u per omgaande retourneer.

Ik citeer voor het gemak even uit de telecommunicatiewet:

"Artikel 7.2a1. De overeenkomst tussen een aanbieder en een consument met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een onbepaalde duur, kan door de consument te allen tijde kosteloos worden opgezegd.
2. De overeenkomst tussen een aanbieder en een consument met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een bepaalde duur, kan na verloop van die duur stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd, mits de consument de overeenkomst hierna te allen tijde kosteloos kan opzeggen.
3. De bij de opzegging door de consument in acht te nemen termijn is in alle gevallen niet langer dan een maand."

http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_15-10-2009

Daarnaast wil ik u er graag nog even op wijzen dat ik sinds ik internet van uw bedrijf gebruik, ik al meerdere malen navraag heb gedaan naar de beloofde VIOP dienst. Omdat jullie dit na een jaar of 5 nog immer niet leveren en mij dit wel is toegezegd kan ik op grond daarvan alleen al het contract ongeldig later verklaren. Misschien is het zelfs mogelijk mijn abonnements geld terug te vragen?

Ik zal deze factuur om bovenstaande redenen dus niet voldoen.

Met vriendlijke groet,

Systeemspecs

• MrHugo
Het antwoord van Concepts:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het geciteerde wetsartikel heeft betrekking op wijzigingen die wij maken in de door u af genomen diensten. In dat geval hoeft u geen bedrag te betalen voor de opzegging van de diensten zelf, wat los staat van disconnectkosten. Aangezien wij geen wijzigingen hebben doorgevoerd, heeft dit wetsartikel geen betrekking op deze zaak.
Daarnaast heeft u voor de algemene voorwaarden van Concepts ICT getekend, waarin de disconnectkosten vermeld staan.
U kunt deze terug vinden op http://www.concepts.nl, vervolgens klikt u onderin op voorwaarden, voor u zijn de \"Leveringsvoorwaarden ADSL Dienstverlening\" van toepassing. De disconnectkosten staan vermeld onder artikel 14.3.
Dit houdt in dat de factuur wel betaald dient te worden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Indien u nog verdere vragen hebt, horen wij dat uiteraard graag van u.

Met vriendelijke groet,

Concepts ICT Debiteurenbeheer

Systeemspecs

• MrHugo
En daar ben ik het niet helemaal mee eens, mocht er nog iets uit komen dan post ik dat ook nog wel even:

Geachte heer / mevrouw van de Concepts ICT Debiteurenbeheer,

Dank voor uw antwoord, ik heb hier nog wel een en ander op aan te merken.

Ten eerste wordt nergens in het artikel genoemd dat het een wijzigingen van een bestaande diensten betreft, u doelt waarschijnlijk op artikel 7.2 en niet 7.2a.

Onderstaand vind u nog iets meer informatie over artikel 7.2 en 7.2a: http://www.opta.nl/nl/wat...den/contractsvoorwaarden/

Ik ga er vanuit dat u de woorden van de Opta wel voor waarheid aanneemt.

Voor mij vallen disconnectieKOSTEN ook onder de noemer kosten in de zin van het genoemde artikel. Kosteloos betekend niets anders dan zonder kosten, hoe u deze kosten ook wilt noemen.

Misschien is het een idee om het in de toekomst een negatieve vergoeding te noemen, dan is er geen sprake van kosten.

Daarnaast hoef ik u vast niet te vertellen dat algemene voorwaarden, hoe mooi ook geformuleerd, niet in strijd met de wet mogen zijn. Indien dit wel het geval is zal de wet altijd gelden boven de door u gestelde voorwaarden.

Ten tweede wil ik u nog ergens op wijzen, en hiermee wil ik niet aangeven dat ik akkoord ga met uw voorwaarden. In de door u genoemde voorwaarden staat dat er disconnectie kosten zijn ad "63 Euro exclusief BTW". In de door u gestuurde nota staat een bedrag van € 74,97 (toevallig is dat precies 63,- inclusief BTW!?) waarover ik dan alsnog BTW zou moeten betalen. Lijk mij een beetje dubbel, denkt u niet? Ik kan mij zo voorstellen dat u nu een aantal mensen moet gaan bellen om te zeggen dat ze nog BTW van u terugkrijgen.

Tot slot stel ik voor dat ik € 4,87 ex BTW (€5,79 incl BTW) betaal voor de geleverde dienst, dat zal dan voor een dag internet zijn zeker? En daarmee is het afgedaan.

Ik was nog aan het twijfelen om in mijn nieuwe woning ADSL van Concepts aan te vragen, maar het zal u niet verbazen dat deze twijfel geheel door u is weggenomen. Mijn dank daarvoor.

Met vriendelijke groet,

Systeemspecs

• Thombias
  • Niet online
@MrHugo: Hou ons op de hoogte. Ik denk dat dit voor vele interessant is .

• MrHugo
Helaas weigert Concepts ICT verder op mijn correspondentie in te gaan. Voor hun is het dossier afgesloten.
Ben nog aan het bekijken of er nog andere mogelijkheden zijn.

Systeemspecs

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
MrHugo _/-\o_

Toen ik net in Breda ging wonen ging ik in zee met Concepts ICT, ruim 3 jaar ben ik klant geweest, maar de prijs kwaliteit was zoek. In heb begin boden ze snelheid en service tegen een goede prijs. Maar de snelheid en service gingen omlaag en de prijs bleef gelijk. Contract opgezegd en verhuisd naar Orange / Online :X Na nog slechtere ervaringen met de helpdesk ben ik uiteindelijk toch teruggekeerd naar Concepts ICT. Over de stabiliteit heb ik niks te klagen, maar de snelheid is dramatisch, 6 mbit... Maar goed, dat is de technische beperking van ADSL door de afstand tot de centrale.

Daarom heb ik zojuist Alles-in1 Plus van Ziggo aangevraagd, maar heb momenteel nog steeds Concepts ICT. Ik ga gebruik maken van mijn 1 maand opzegtermijn zoals de OPTA stelt, zodat ik per 6 februari er weer vanaf ben.

Zodra ik de rekening voor het 'disconnecttarief' ontvang ga ik dit zeer zeker ook aankaarten. Stond er in eerdere versies 'kosten' genoemd in plaats van 'tarief'?
Overigens is het betreurenswaardig dat zij verder niet meer reageren. Hebben ze je inmiddels aanmaningen gestuurd oid?

Eventueel zou je je klacht naar de Geschillencommissie Telecommunicatie kunnen sturen. Zie hieronder een quote uit hun algemene voorwaarden.
13. Geschillencommissie Telecommunicatie
13.1. Geschillen tussen consument en Concepts ICT over de totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomst met betrekking tot door Concepts ICT te leveren of geleverde telefoniediensten, kunnen zowel door de consument als door Concepts ICT worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Telecommunicatie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.
13.2a. Een dergelijk geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst schriftelijk aan Concepts ICT heeft voorgelegd.
13.2b. Concepts ICT zal hierop binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal aan de consument binnen die termijn schriftelijk kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem wordt meegedeeld.
13.3. Binnen 30 dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van Concepts ICT, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop volgens het bepaalde in het tweede lid onder b had moeten worden gereageerd, kan de consument het geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
13.4. Wanneer de consument een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, is Concepts ICT aan deze keuze gebonden. Indien Concepts ICT dit wil doen, moet hij de consument schriftelijk vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat, of dat hij voor beslechting van het geschil door de volgens de wet bevoegde rechter (waaronder de rechter van zijn woonplaats) kiest. Concepts ICT zal daarbij aankondigen dat zij zich na het ongebruikt verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.
13.5 Alle geschillen tussen een (natuurlijk) persoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf (i.e niet-consument) en Concepts ICT over de totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomst worden te allen tijde aan de gewone rechter voorgelegd.
13.6. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de Geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
spoiler:
Wat ook erg grappig was: Mijn vorige werkgever wilde mij (tijdelijk O-) ) op de Online Helpdesk detacheren :D Overigens verwachtte ze ook nog dat ik dagelijks 4 uur ging reizen (Breda - Deventer 8)7 En dat terwijl ik gewoon mn CCSP afgerond heb :X Het hele verhaal van mijn periode bij de werkgever is nog hilarischer of triest, hoe je het bekijkt... ik zal eens het juiste topic opzoeken >:)

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 21:18
@MrHugo en Mr1ncr3d1bl3,

Ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat met het disconnecttarief.
Ik zoek een provider voor een jaartje (in afwachting van glasvezel).
Zonder disconnect kosten is het erg interessant en anders toch maar Alice (BBnet)...

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• Thombias
  • Niet online
Nico Klus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:10:
@MrHugo en Mr1ncr3d1bl3,

Ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat met het disconnecttarief.
Ik zoek een provider voor een jaartje (in afwachting van glasvezel).
Zonder disconnect kosten is het erg interessant en anders toch maar Alice (BBnet)...
Is iets als ziggo niet interessant. Daar kun je per maand opzeggen.

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 21:18
Thombias schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 07:25:
[...]
Is iets als ziggo niet interessant. Daar kun je per maand opzeggen.
Qua opzeggen wel, qua prijs niet. E30 voor 10Mb. Op BBnet haalde ik (eerder bij speedlinq) 16Mb. Hoop bij Concept ICT hetzelfde te halen voor E20.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• PeepPeepPeep
  • Laatst online: 16-03 17:21

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Dat verhaal van die "disconnectiekosten" is wel een erg vreemd en schandalig verhaal. Maar ik snap wel het idee erachter van ConceptsICT. Ze gaan ervan uit - en in 999999 van de 1000000 gevallen is dat gewoon zo) dat algemene voorwaarden niet gelezen worden, maar wel klakkeloos geaccepteerd worden.
Dit is voor hen een manier om het een stuk minder interessant te maken om van provider te wisselen op grond van een iets goedkopere prijs of een zelfde/iets hogere prijs met b.v. snellere verbinding. Aan de ene kant dus heel slim maar aan de andere kant heel geniepig, zo niet asociaal. 8)7

Het zal voor mij dan ook absoluut de reden zijn om zeker nooit met deze gasten in zee te gaan! Ik woon in Dordrecht en ben nu naar het glasvezelgebeuren aan het kijken (want we zijn aangesloten) en ConceptsICT is hier ook één van de partijen. Maar voor mij nu gelijk geen één van de mogelijke keuzes...... :N

Helaas hebben ze ook macht. Mocht je niet betalen dan geven ze de ADSL lijn niet vrij. Dus een andere provider kan je niet aansluiten. Toch sta je volgens de - overigens hele goede en duidelijke brieven met argumentatie - wet zover ik kan zien heel sterk. Reden te meer om dit eens officieel door de echte wetkenners op te laten pakken en uit te laten zoeken. Dit is volgens mij iets waarvan ze zullen smullen! >:)
http://www.juridischloket.nl lijkt me een goede start. En er zijn meer gratis mogelijkheden. Zeker oppakken. En ik denk dat velen hier nieuwsgierig naar zullen zijn. :9
En wat denk je van VARA's Kassa? :P

Succes!

Daikin Stylish FTXA25B2V1B + RXA20-25A / Perfera FVXM25R2V1B + Perfera FTXM20R2V1B + 2MXM40N2V1B

• Jism
  • Niet online
Volgens mij is het opzeg tarief al niet meer hoor :)

M'n magische bol werken.

• Longzeh12
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:02
Ik heb 28-1 een glasvezelabbo aangevraagd van concept-ict. Wensdatum 1 mei 2011.

Op 7 april , vandaag dus. Een telefoon gekregen van concept. De levering is vertraagd tot 1 juli. Ik had al een glasvezelaansluiting en een verbinding bij XMS. Die had ik per maart opgezegd. Men belt gewoon 3 weken van te voren om te vertellen dat het niet gaat lukken. De medewerkster van de helpdesk vertelde mij dat ik maar niet op had moeten zeggen.

Gemist kans.

Bedankt het concept ict, voor de valse start.

Anoniem: 148867

Ik ben dus niet de enige die moet wachten op het nieuwe netwerk in Enschede.'

Maarreh:
Longzeh12 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:21:
De medewerkster van de helpdesk vertelde mij dat ik maar niet op had moeten zeggen.

Gemist kans.

Bedankt het concept ict, voor de valse start.
Volgens mij stond in de brief dikgedrukt dat je je bestaande abbo nog niet op moest zeggen totdat ze hierover contact met je opnamen.

edit: Het gepruts gaat door. Vandaag zou er een monteur van Reggefiber het modem komen installeren maar dit werd op het laatste moment afgezegd. Reden: de wijkcentrale is nog niet geschikt.

Glasvezel, Concepts ICT, Reggefiber: _O-

Ik mag hopen dat het internet wel normaal werkt, voor de rest is het een grote amateuristische bende.

edit 2: Even contact gehad met Concepts ICT, Reggefiber is verantwoordelijk voor de wijkcentrale en zal dus wel opnieuw contact met me opnemen. Ach, Telfort is toch lekker goedkoop (en betrouwbaar).

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 148867 op 07-07-2011 10:33. Reden: edit]

Anoniem: 395002

het is gewoon riskant natuurlijk als er nog aan het netwerk gebouwd wordt om vast op te zeggen voor je modem is opgehangen :)

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:12
Bedankt voor dit topic. Ik probeer meteen me keuze voor Concepts ICT ongedaan te maken.

iRacing Profiel

Anoniem: 419977

Gelink schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 03:05:
Bedankt voor dit topic. Ik probeer meteen me keuze voor Concepts ICT ongedaan te maken.
Ik weet niet of je een Glas of ADSL (laatste ADSL eervaringen van dit topic zijn uit 2009 , en ik heb verder ook geen ervaring met hun ADSL product ;) ) lijn hebt besteld, maar ik moet zeggen dat ik juist goede ervaringen met deze ISP heb. Ik heb een 100/100 triple pakket in Enschede (Over WGDO) en moet zelf zeggen dat ik nooit problemen met hun heb gehad ;

- Mails worden (vaak 99,9% van de tijd) binnen een paar uur beantwoord
- Geen 0900 nummer, en geen lange wachtijden, vaak een deskundig persoon aan de lijn binnen 30 seconden.
- Medewerkers die weten waar je het over hebt als je met technische termen komt

Verder werken de diensten prima, ik heb 2 ipTV decoders (HD met PVR), die werken over het GHM media ik krijg ook echt de 1:1 streams aangezien ik op het WGDO netwerk zit :D.

Internet in een paar maand tijd (nog) geen downtime ervaren ik gebruik als router een Linksys E4200 (Met DD-WRT), 100/100 word gehaald en heb een zeer lage ping :9 , en telefonie werkt gewoon zoals het zou moeten werken.

Speedtestje met mijn Concepts verbinding :

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 18-11-2011 15:03]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:02
Dit topic is inderdaad redelijk oud, dus zou er niet al te ernstig nemen. Echter nog andere mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met concept-ict? Als ik naar glasvezel zou overstappen kan ik uit 3 kiezen (of significant meer betalen): tweak, die tegenwoordig helemaal geen klantenservice blijkbaar heeft, en nadat klantenservice bij ADSL aardstralen de schuld heeft gegeven heb ik daar niet heel veel vertrouwen in, Lijbrandt, die blijkbaar ook een klantenservice heeft die niet van Tsjernobyl te onderscheiden is, en Concept ICT.

furby-killer schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:20:
Dit topic is inderdaad redelijk oud, dus zou er niet al te ernstig nemen. Echter nog andere mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met concept-ict? Als ik naar glasvezel zou overstappen kan ik uit 3 kiezen (of significant meer betalen): tweak, die tegenwoordig helemaal geen klantenservice blijkbaar heeft, en nadat klantenservice bij ADSL aardstralen de schuld heeft gegeven heb ik daar niet heel veel vertrouwen in, Lijbrandt, die blijkbaar ook een klantenservice heeft die niet van Tsjernobyl te onderscheiden is, en Concept ICT.
Ik zou zeggen ; Probeer hun klantenservice is uit ;) stuur ze is X mail met wat technische vragen etc. Je zult zien dat je binnen een uur of aantal uur een (Deskundige) reactie hebt (Mijn ervaring). En telefonisch binnen 30 seconden iemand te pakken hebt :). (Meschien handig een Concepts ICT Glasvezel Ervaringen & Vragen topic te maken) aangezien LBT en XMS, KPN etc deze ook hebben?..

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 23-09-2011 22:00]

• PaulZ
Ik ben ook nog steeds tevreden klant bij Concepts. Helpdesk is idd één van hun sterke punten. Geen duur 0900 nummer of zo en elke dag van 08.30 tot 22.00 uur bereikbaar! Mails worden ook gewoon goed beantwoord.
Ik heb trouwens nog wel (storingsvrij!) ADSL. Hoe Concepts qua glasvezel presteert weet ik niet.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:40

krvabo

MATERIALISE!

Ik ben ook al jaren (4+ jaar) zeer tevreden klant bij Concepts, over ADSL2+.
Zie hiervoor mijn (behoorlijk oude) topic: \[Concepts-ICT] 24mbit voor €24,95; adders?

Ik moet zeggen dat de technische stabiliteit vele malen beter is dan hij was in het begin. In het afgelopen jaar heb ik slechts een paar keer een zeer korte onderbreking gehad, maar de helpdesk is al sinds het begin onovertroffen door welke andere ISP dan ook.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Anoniem: 154453

krvabo schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:40:
Ik ben ook al jaren (4+ jaar) zeer tevreden klant bij Concepts, over ADSL2+.
Zie hiervoor mijn (behoorlijk oude) topic: \[Concepts-ICT] 24mbit voor €24,95; adders?

Ik moet zeggen dat de technische stabiliteit vele malen beter is dan hij was in het begin. In het afgelopen jaar heb ik slechts een paar keer een zeer korte onderbreking gehad, maar de helpdesk is al sinds het begin onovertroffen door welke andere ISP dan ook.
Jammer genoeg heb ik juist het tegenovergestelde, vaak storingen, en of het conceptsduiveltje ermee speelt, altijd als er een paar ebay veilingen die ik volg aflopen. En als de helpdesk al gesloten is.
Twee maal zijn mijn emailaccounts bij concepts verwijderd (en niemand daar weet waarom). Het wordt meestal wel snel opgelost, tenzij grote storingen.
Ik had een upgrade naar 20mbit van 6mbit aangevraagd, per telefoon werd er gezien de afstand tot de centrale volle bak "belooft". Na 3 weken maar eens gebeld wanneer ik omgezet zou worden, was allang gedaan doch geen kb winst. Bleek heel de centrale slechts 8mbit te aan kunnen, dus behalve de centrale mag de helpdesk ook wel een upgrade.
Dus check eerst je centrale op snelheid. Jammer genoeg moet ik flink afsluitkosten dokken bij overstap, ergo wacht ik nog even af of het toch niet beter een afsluit/verhuis/nieuwe provider aktie in 1 keer wordt.

Anoniem: 395002

Aan dit topic te zien, en het aantal pagina's gaat het prima met concepts!
Ze doen momenteel goede zaken en niemand die klaagt op tweakers :)
Ik heb nog wel eens met ze te te maken en het is echt een uitblinkertje qua communicatie en service.

• Jism
  • Niet online
Ah, hier is dat topic :P

Concepts had de laatste dagen last van een DNS issue. Sites die omgezet waren qua DNS duurde wel 3 dagen.

Mijn blackberry gaf na 4 uur al een wijziging door op een nieuwe webserver. Bij concepts ICT duurde het in totaal 3 dagen.

Normaliter is concepts ICT juist 1 van de betere als het komt op DNS updates > maar deze eerste keer in denk ik 3 jaar een hikje :P

M'n magische bol werken.

Anoniem: 395002 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:57:
Ik heb nog wel eens met ze te te maken en het is echt een uitblinkertje qua communicatie en service.
Inderdaad, ook al zou een centraal ervaringen topic met een nieuwe OP wel leuk zijn :) aangezien dit draadje zwaar verouderd is en vooral over xDSL gaat en niet over de glasdiensten waar ze tegenwoordig druk mee bezig zijn.

• PaulZ
En dan lees ik op ZDNet: "Glasvezelproviders Edutel, XMS, Concepts ICT en Lijbrandt worden overgenomen door KPN."
Daar word ik dan weer minder blij van...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:03

Quad

Doof

@PaulZ, dat klopt.
Het lijkt erop dat KPN nog monopolie wilt in glasvezelland. KPN heeft ipv de 41% aandeel in Reggefiber, na de overname zelfs 60%. Het lijkt erop dat Dick Wessels geld wil hebben om vervolgens met pensioen te gaan.

In elk geval, ik hoop dat support van Concepts ICT wel blijft bestaan, want dat is een enorm verschil met die van KPN.
Wij gingen juist weg van KPN om van hun gezeur af te komen, komen ze op een andere manier wel naar je toe..!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11-2022
Mee eens. Ik heb als provider nu ook gekozen voor Concepts ICT, zeker omdat zij ook DVB-C etc aanbieden, en het bij KPN maar maximaal 2 televisies is. In principe hoop ik gewoon dat Concepts ICT gewoon zichzelf blijft, omdat alles top is.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:07
Ik heb ook Concepts ICT op het oog, maar ik durf nog niet te vertrouwen op de kwaliteit digitale TV.
Ze hebben mij laten weten dat SD televisie 4Mbps bitrate heeft, en HD 8Mbps, ik heb het idee dat UPC mijn dan beter beeld levert.

• Quad

Quad

Doof

jopie schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:52:
Ik heb ook Concepts ICT op het oog, maar ik durf nog niet te vertrouwen op de kwaliteit digitale TV.
Ze hebben mij laten weten dat SD televisie 4Mbps bitrate heeft, en HD 8Mbps, ik heb het idee dat UPC mijn dan beter beeld levert.
Is denk ik persoonlijk, maar van alle aansluitingen die ik gedaan heb mbt digitale TV is de kwaliteit dik in orde.

PVOutput☀️
Darts🎯

jopie schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:52:
In een WMG+ gebied (Vroeger WBA+) krijg je inderdaad de streams van 4 en 8mb (Door beperkingen omdat KPN daar de actieve operator is). In het WGDO gebied waar Reggefiber de actieve operator is krijg je de 1:1 doorgezette ongecodeerde Technicolor streams welke dus wel een perfect plaatje geven.

Na verwachting zullen de streams in WMG+ in het 4e kwartaal 2011 omhoog zijn gegaan en zullen ze haast hetzelfde beeld geven als in WGDO gebieden.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:07
Heeft iemand de installatiehandleiding als PDF?
Ik vermoed dat de Amino tv boxen op een eigen aansluiting netwerk moeten, maar ik hoop dat ze tussen de pc's een IP kunnen krijgen.

Bedankt voor de reacties, ik blijf het een moeilijke keuze vinden. UPC bevalt best goed, maar kiezen we niet voor glasvezel, dan zal UPC de komende 10 jaar het monopolie behouden.

jopie schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:07:
Heeft iemand de installatiehandleiding als PDF?
Ik vermoed dat de Amino tv boxen op een eigen aansluiting netwerk moeten, maar ik hoop dat ze tussen de pc's een IP kunnen krijgen.

Bedankt voor de reacties, ik blijf het een moeilijke keuze vinden. UPC bevalt best goed, maar kiezen we niet voor glasvezel, dan zal UPC de komende 10 jaar het monopolie behouden.
De handleidingen van Glashart media zijn hier : http://glashartmedia.nl/Diensten/Handleidingen/ te vinden. Hier de handleiding van Concepts : http://www.particulierehe..._deventer/download_4.html

Op de het Glasvezel modem zitten vier netwerkpoorten waarvan er twee netwerkpoorten in gebruik zijn : 1 voor internet diensten en 1 voor iptv (als je meerdere IPTV boxen wil kan je er een switch achter gooien). De IPTV boxen achter de router voor de PC's gaat helaas niet lukken.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 17-11-2011 21:28]

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-03 11:10

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Anoniem: 395002 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:57:
Daar lijkt het wel op. Ik krijg in de loop van volgend jaar glasvezel en oriënteer me nu op diverse providers. In eerste instantie vond ik het aanbod van Lijbrandt wel aantrekkelijk, maar als ik de klachten zo lees zie ik er toch van af.

Heeft Concepts ook native IPv6?

Ondersteunen ze DVB-C over glas, zodat er geen apart kastje nodig is, maar gewoon de DVB-C tuner van de TV gebruikt kan worden?

[Voor 9% gewijzigd door MORCIK op 14-12-2011 16:41]

You only live once, so live to the max's

Nog geen IPv6, wel DVB-C ;), qua service zijn ze trouwens wel top.

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 14-12-2011 19:58]

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 419977 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:57:
Nog geen IPv6, wel DVB-C ;), qua service zijn ze trouwens wel top.
Met ^^.

Zolang KPN er geen roet in het eten gooit is de service bijzonder goed te noemen. Wachttijden van maximaal 1 minuut is gemiddeld wat ik heb.

PVOutput☀️
Darts🎯

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

XS4All is toch ook voor een deel van KPN? Die zijn ook zichzelf gebleven.

Zit DVB-C standaard in het All-in pakket? Of geldt dat alleen voor het aanvullende Digitale TV Basispakket? Op de site staat dat er alleen analoog in het All-in pakket zit, en over DVB-C wordt niet gerept in het Digitale TV Basispakket. Wel over een set top box waar maximaal 3 per adres van verstrekt worden. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.
Krijg ik bij digitale televisie ook een extra kastje?

Ja. Alleen met de Interactieve TV Box van Concepts ICT kunt u het digitale pakket ontvangen. Indien er voor het eerst Digitale TV Basis wordt afgenomen, dan krijgt u van ons een GRATIS Interactieve TV Box.
Is het mogelijk om op meerdere tv’s digitaal te kijken met een Interactieve TV Box?

Er is 1 Interactieve TV Box nodig per TV, maximaal 3 boxen per woning. Er wordt echter maar 1 aansluitpunt voor digitale televisie geboden.

MORCIK schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:31:
XS4All is toch ook voor een deel van KPN? Die zijn ook zichzelf gebleven.

Zit DVB-C standaard in het All-in pakket? Of geldt dat alleen voor het aanvullende Digitale TV Basispakket? Op de site staat dat er alleen analoog in het All-in pakket zit, en over DVB-C wordt niet gerept in het Digitale TV Basispakket. Wel over een set top box waar maximaal 3 per adres van verstrekt worden. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

[...]

[...]
DVB-C & Analoog zitten standaard in het alles in 1 pakket.

Ook voor de Concepts klanten : GHM lanceert op 17 januari de GHM Ipad App.

Deze komt per 17 Januari ook beschikbaar voor de Concepts ICT klanten :). Meer informatie is hier te vinden
http://www.solcon.nl/part...-de-ipad/download?lang=nl

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 30-12-2011 17:08]

Anoniem: 418144

Hallo mensen,

Heb sinds 1 jaar glasvezel 50/50 + iptv van concepts.

Ervaringen: in principe goed. Goede verbinding. Goede kwaliteit van de iptv streams. Geen overmatige restricties/versleuteling etc. Zeker de 1080/hd streams.
Alleen op een computerscherm zie je echt verschil tussen blu ray en hdtv 1080, waarbij je merkt
dat eurosport nog altijd de beste beeldkwaliteit heeft (blijkt "echt" HD op computerscherm, zeker met anti-aliasing uit).

Naar mijn mening is er (i.h.a.) nagenoeg geen verschil tussen SD-digitale tv en analoog. Zeker niet als de kijkafstand meer is dan 3 meter. Ik heb dan zelfs liever analoog, voor het snellere zap-gevoel, en het gebrek aan mpeg-artifacten.
De analoge verbinding is echter nagenoeg onbruikbaar, door een "rastervormige" digitale? ruis. Mmm..suspect.

Destijds wel de voorwaarden doorgelezen. Daar kreeg ik toen geen goed gevoel bij.
Een folder met zeer strenge voorwaarden, opgeleukt met plaatjes van een lachende schone dame, om het leed wat te verzachten.

Als ik destijds alleen op de voorwaarden was afgegaan, had ik het niet gedaan.

Het bedrijf is me echter aangeraden, en ze konden snel leveren.

(ja kpn, dat is wat de klanten willen. Een goed signaal en gewoon op een snelle manier geholpen worden, het is heel simpel. Tip: besteed een deel van het reclame-budget aan wat meer ondersteunend personeel, dat is de beste reclame =) ).

Tot zover geen problemen ondervonden, dus tot op heden geen spijt van.

Met vr. groet,

mcfloppen

• Quad

Quad

Doof

Vind ik nog altijd het grootste pluspunt van concepts, de goede en snelle support van hun. En bijna altijd een stabiele verbinding.

Solcon hadden we regelmatig problemen met het niet bereikbaar zijn met telefoon en internet, met Concepts zijn er volgens mij geen problemen mee geweest.
Alleen mijn up en down is wel 75/48Mbps itt de contract waar 50/50 wordt aangeboden, dus dat is zeker netjes!

Zit te twijfelen om tussentijds te upgraden naar 100/100, vind het alleen jammer dat ze geen 75/75 meer leveren.

@Hierboven, Hoe zit je analoge bekabeling in elkaar? Mijn ervaringen met Concepts is dat ook op 40+" schermen kwaliteit gewoon ruisloos lijkt, je moet wel fatsoenlijke coax gebruiken uiteraard, niet dat goedkope dunne shizzle.

[Voor 17% gewijzigd door Quad op 10-01-2012 14:25]

PVOutput☀️
Darts🎯

Anoniem: 418144

Dag Quad,

Misschien ligt het aan de kabel en/of ondergetekende. Ik moet het bedrijf niet te snel beschuldigen.
Er zit op het modem een "F" connector. Ik had hier werkelijk nog nooit van gehoord (maar dat zal wel aan mij liggen).
Ziet er nogal Spartaans uit.
Nieuwe kabel gehaald, en f-connectoren. Aangesloten. Ik kreeg de ruis niet weg.
Misschien beter een kant-en klare kabel kopen? (weet niet of zoiets bestaat met f-connectoren).

Met vr. groet,

mcfloppen

• Quad

Quad

Doof

Off: Groeten enzo doen wij niet aan op GoT ;)

Kan zijn dat je dus te dunne kabels, slechte splitters, geen versterker hebt oid.
Hoe ik het aansluit bij huizen met meerdere TV's is direct vanaf de modem een versterker plaatsen, en een kabel knijpen op de juiste manier, zoals je kan zien in de video hieronder.

Je kan vragen aan een verkoper of je een kant en klare kabel kan testen, zodat je eventueel kan zien of het daadwerkelijk daar aan ligt.
Ook is het verstandig om na het aanleggen van een nieuwe kabel de TV opnieuw naar kanalen te scannen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bVEUW0AWDLM]

PVOutput☀️
Darts🎯

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Is het IP-adres vast of verandert deze om de zoveel tijd?

• Quad

Quad

Doof

Ik heb zolang ik bij Concepts zit al wel hetzelfde IP adres, dus volgens mij is het een vast IP.
Wil je zekerheid kan je beste even kort belletje doen naar de helpdesk.

PVOutput☀️
Darts🎯

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:40

krvabo

MATERIALISE!

Ik heb toen ik klant werd telefonisch een vast ip aangevraagd, je krijgt dan daadwerkelijk een vast adres. Dit was bij mij gratis. Overigens heb ik geen idee of dat nog steeds zo is.

.static.dsl.concepts.nl krijg je dan als host

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Quad

Quad

Doof

Ik zat te kijken naar abonnementsprijzen van Concepts, maar in Rijssen zou ik 75,- betalen voor 100/100 terwijl klasgenoot nu 53,50 (nu eerste half jaar 48,50) betaald voor 100/100 AIO), locatie Lochem.
Oftewel, hij betaald minder voor meer :? . (wij zitten nu op 50/50 Internet en Telefoon voor rond de 55,-.)

Heb Concepts erover gemaild waarom het prijsverschil zo groot is, maar tot dusver geen antwoord.

Je zou dus verwachten dat een provider zijn prijzen landelijk gelijk trekt, anders voel ik mij wel sterk benadeelt :F .

[Voor 13% gewijzigd door Quad op 30-03-2012 16:45]

PVOutput☀️
Darts🎯

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Quad schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:40:
Ik zat te kijken naar abonnementsprijzen van Concepts, maar in Rijssen zou ik 75,- betalen voor 100/100 terwijl klasgenoot nu 53,50 (nu eerste half jaar 48,50) betaald voor 100/100 AIO), locatie Lochem.
Oftewel, hij betaald minder voor meer :? . (wij zitten nu op 50/50 Internet en Telefoon voor rond de 55,-.)

Heb Concepts erover gemaild waarom het prijsverschil zo groot is, maar tot dusver geen antwoord.

Je zou dus verwachten dat een provider zijn prijzen landelijk gelijk trekt, anders voel ik mij wel sterk benadeelt :F .
Betaalt, benadeeld ;)

Ik krijg de indruk dat het netwerk in Rijssen anders is dan Lochem, want in Rijssen heb je DVB-C en in Lochem alleen analoog. Iemand enig idee wat de verschillen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
MORCIK schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:31:
[...]

Betaalt, benadeeld ;)

Ik krijg de indruk dat het netwerk in Rijssen anders is dan Lochem, want in Rijssen heb je DVB-C en in Lochem alleen analoog. Iemand enig idee wat de verschillen zijn?
Over DVB-C kan zowel digitaal als analoog.
Ziggo hanteert hetzelfde protocol.

Voor digitaal heb je echter een decoder nodig.
KPN glasvezel in Holten en Rijssen is zonder DVB-C en ook zonder coax mogelijkheid vanuit de FTE.

• Anoniem: 375601
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Volgens mij is KPN glasvezel overal zonder analoog en DVB-C.

• Quad

Quad

Doof

Het is duidelijk waarom de verschillen zo groot zijn.
Het netwerk in Rijssen is van Reggefiber en die in Lochem is van KPN, mede daardoor is KPN dus een vele lagere aanbieder dan Reggefiber.

Over oneerlijke concurrentie gesproken :/.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Thombias
  • Niet online
Anoniem: 375601 schreef op maandag 02 april 2012 @ 07:35:
Volgens mij is KPN glasvezel overal zonder analoog en DVB-C.
Klopt maar de discussie ging over rijssen-holten en lochem.

Ik ben trouwens super tevreden over kpn. Ik heb ook concepts gehad in een vorige woning en daar was ik ook super te spreken over. Klantenservice van beide is goed. Alles wordt snel en zonder gedoe opgelost. Daar kunnen ze bij ziggo nog van leren.
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee