After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Bij mij ook gisteren. De omzetting vindt plaats per 14 januari 2014. Ik heb nu 30mbps + analoge TV/Radio voor € 45,75 en ga naar 50mbps + analoge TV/Radio voor € 47,50 dus dat vind ik prima. Alleen krijg ik er straks ook een HD-ontvanger bij en Interactieve TV, maar aangezien ik nog een oud bakbeest van een televisie heb, zal ik hier nog geen gebruik van (kunnen) maken. Misschien in de toekomst als ik ooit een platte TV koop.JoepW schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:34:
Bij mij is inmiddels de brief van Concepts / Telfort inmiddels ook binnen. En ik heb inmiddels Fype besteld.
Wel fijn dat je je huidige e-mailadres kunt behouden!
Bij de meeste providers kost het 'Plus Bellen' gedeelte geen drol. (Mits je het niet gebruikt natuurlijk, de tikken zijn vaak wel prijzig.) Dus in plaats van alleen te zoeken naar de meestal niet meer bestaande 'Internet Only' pakketten kun je net zo goed tegelijk ook even kijken naar de 'Internet Plus Bellen' pakketten...Raven schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 18:59:
[...] Zie trouwens dat het qua prijs geen verschil maakt vergeleken met Telfort. Daar kost internet 50/50+bellen een paar cent meer, internet only kennen ze daar niet of ik moet er daar ook overheen kijken.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Provider | Encrypted |
---|---|
Solcon | ? (Solcon) |
Telfort | Ja (KPN) |
tweak | groen = ja/blauw = nee |
xs4all | Ja (KPN) |
plinq | Ja (KPN) |
KPN | Ja (KPN) |
Tele2 | Ja (?) |
Vodafone | ? |
Fieber | Geheel geen TV aanbod |
kliksafe | Geheel geen TV aanbod |
Scarlet | ? |
Heldenvan.nu | Ja (KPN) |
Concepts ICT | Ja (KPN) |
XMS | Ja (KPN) |
Lijbrandt | Ja (KPN) |
KickXL | Ja (KPN) |
Ook lees ik over WGDO and WMP gebieden en als je niet in een WGDO gebied zit ben je de cigaar? Hoe meer ik lees hoe meer het erop lijkt dat IPTV op de PC hier niet gaat werken. Ik kan hier enkel tweak groen krijgen wat een indicatie is dat ik in het niet-WGDO gebied zit wat ik ervan heb begrepen.
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD
Je gaat bij Fype wel een 24 maanden contract aan waarbij je alleen de 1e 12 maanden korting krijgt.JoepW schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:02:
Van deze provider noob een paar vragen over regio Lochem en het verdwijnen van Concepts ICT.
Ik heb nu nog Concepts ICT en (nog) geen brief ontvangen ivm de migratie naar Telfort.
Ik overweeg ook Fype, maar heb een paar vragen:
1) Kan en mag ik mijn Amino HD recorder houden?
2) Kan ik Amino zonder problemen gebruiken bij Fype?
3) Blijft hetzelfde modem in gebruik?
4) Blijven de streams hetzelfde (dus die compressed KPN-'eigencensuur')
Ik ga van Concepts > Telfort. Heb gebeld wat ze konden betekenen voor mij: krijg 2 maanden gratis basispakket en 2 maanden gratis pluspakket. Scheelt toch weer € 120.
Heb je gebeld ondanks dat je al een brief in huis had en dus automatisch overgezet zou worden?iglo schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:11:
[...]
Je gaat bij Fype wel een 24 maanden contract aan waarbij je alleen de 1e 12 maanden korting krijgt.
Ik ga van Concepts > Telfort. Heb gebeld wat ze konden betekenen voor mij: krijg 2 maanden gratis basispakket en 2 maanden gratis pluspakket. Scheelt toch weer € 120.
Klopt. Je kan dus geen IPTV via je PC draaien. DVB-C zou wel kunnen via een DVB-C kaart in je PC. Dat is wel ongecodeerd (bij alle providers).Xthemes.us schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:41:
Welke providers zijn hier tegenwoordig nog geschikt voor IPTV zover ik kan teruglezen is alles wat KPN heeft overgenomen verloren zaak (inclusief concepts-ict welke ik bewust had gekozen om KPN te vermijden).
Provider Encrypted Solcon ? (Solcon) Telfort Ja (KPN) tweak groen = ja/blauw = nee xs4all Ja (KPN) plinq Ja (KPN) KPN Ja (KPN) Tele2 Ja (?) Vodafone ? Fieber Geheel geen TV aanbod kliksafe Geheel geen TV aanbod Scarlet ? Heldenvan.nu Ja (KPN) Concepts ICT Ja (KPN) XMS Ja (KPN) Lijbrandt Ja (KPN) KickXL Ja (KPN)
Ook lees ik over WGDO and WMP gebieden en als je niet in een WGDO gebied zit ben je de cigaar? Hoe meer ik lees hoe meer het erop lijkt dat IPTV op de PC hier niet gaat werken. Ik kan hier enkel tweak groen krijgen wat een indicatie is dat ik in het niet-WGDO gebied zit wat ik ervan heb begrepen.
Oh ja, Vodafone, Scarlet en Tele2 is ook encrypted. Solcon via WGDO niet, via WMP+ wel en als je Dronten woont, leveren ze hun eigen diensten en daarvan weet ik het echt niet.
Ja. Heb aangegeven dat ik per 06-01-2014 over kan stappen naar een andere provider ( ook Ziggo genoemd met de vele acties ) en wat de mogelijkheden bij Telfort zijn. Ze kwamen met de standaardactie van 1 maand basis gratis + 1 maand HBO gratis etc. etc. Hier heb ik geen trek ik want ik gebruik alleen maar basis en pakket plus voor de kids.Tc-Chub schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:58:
[...]
Heb je gebeld ondanks dat je al een brief in huis had en dus automatisch overgezet zou worden?
Heb toen zelf het idee geopperd van 2 maanden basis en 2 maanden plus gratis en dat ging heel soepel. Achteraf zat er misschien wel meer in maar ja...
Betaal nu gemiddeld € 50/maand 1 jaar lang.

13:41:29; Klantenservice: Welkom bij Fype glasvezel. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
13:41:57; Carlo: Ik heb nu een abbo bij concepts en ik lees op jullie site:
13:42:02; Carlo: Fype probeert het u zo makkelijk mogelijk te maken wanneer u overstapt van uw huidige kabel of DSL provider. Overstappen van glasvezel is helaas nog niet overal mogelijk. Klik hier om naar de overstaphulp te gaan om een opzegbrief te genereren die u kunt opsturen naar uw provider.
13:42:18; Carlo: Dat overstappen niet mogelijk is ???
13:42:30; Klantenservice: Dat is afhankelijk van welk netwerk u gebruik maakt.
13:42:43; Klantenservice: Sommige aansluitingen kunnen niet gemigreerd worden.
13:42:56; Carlo: Okee, welke wel
13:43:02; Klantenservice: In het ergste geval zit u dan een aantal weken zonder diensten, vandaar dat dit zo wordt aangegeven.
13:43:26; Klantenservice: Dat zijn er verschillende, WBA+, WGDO SP-SP ect. ect.
13:43:37; Carlo: en zonder dat ik enkele weken zonder diensten zit.
13:43:50; Carlo: ik zit bij concepts in Dordrecht
13:44:00; Carlo: Volgens mij is dat WGDO
13:44:05; Klantenservice: Dat kan pas gezien worden zodra de order doorgezet is, die foutmelding komt namelijk vanuit het netwerk zelf, dat kan ik vanaf hier niet direct zien.
13:45:03; Carlo: Dus zeg je nu dat ik een order moet plaatsen en daarna maar moet afwachten of ik enkele weken zonder zit of niet ????
13:45:49; Klantenservice: Daar komt het contreet inderdaad op neer, ik weet dat dit niet echt helemaal helder is maar dit wordt per aansluiting bekeken door de provisioning afdeling en dit kunnen wij als klantenservice niet inzien.
13:46:32; Carlo: Dus ik moet contact opnemen met de provisioning afdeling om helderheid te krijgen
13:47:28; Klantenservice: Dat is helaas niet niet mogelijk, zij hebben geen inkomende klant contact mogelijkheid.
13:48:12; Klantenservice: U zou eventueel een mail kunnen sturen naar info@fype.nl. als u hier even uw postcode en huisnummer in vermeld dan kan dit waarschijnlijk bekeken worden voor u door de juiste afdeling.
13:48:55; Carlo: Oke bedankt. Want ik wil echt het risico niet lopen enkele weken zonder TV/internet te zitten
13:49:26; Klantenservice: Nee precies, dat snap ik heel goed.. Nou is het zo dat bijna alle netwerken tegenwoordig gemigreerd kunnen worden, maar ik kan dat nooit garanderen!
13:49:42; Klantenservice: Dus ik hoop dat zij dit wel kunnen doen, en dan moet dat dus gewoon goed komen.
[ Voor 6% gewijzigd door ceekee op 17-12-2013 14:18 . Reden: Namen verwijderd ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Anoniem: 225757
Laat je even weten hoe het afloopt? Zit zelf ook aan deze overstap te denken (in mijn geval van Lijbrandt naar Fype)
Ga je niet naar Telfort dan? Of wil je niet?ceekee schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:04:
@ lcyK
Zodra ik het aan durf, laat ik het zeker weten hoe het verloopt.
Ik woon ook in Dordt (3317) en laat alles gewoon automatisch overgaan zoals zij dat willen. Kost 2 euro meer, maar wel interactieve TV en hogere internetsnelheid, dus ik vind het prima!
Ik wil zover het kan bij KPN vandaan blijvenchim0 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:28:
[...]
Ga je niet naar Telfort dan? Of wil je niet?
Ik woon ook in Dordt (3317) en laat alles gewoon automatisch overgaan zoals zij dat willen. Kost 2 euro meer, maar wel interactieve TV en hogere internetsnelheid, dus ik vind het prima!
Fype levert ongeveer 100% KPN ITNS maar dan met het labeltje "Fype" erop.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Waarom? Maar ik heb even de pakketten van Fype bekeken, maar het vergelijkbare pakket met wat ik nu heb is iets duurder. Zit weliswaar bellen bij, maar dat heb ik niet nodig. Ik heb alleen internet + analoge TV/Radio nodig. Verder ben ik ook niet bekend met Fype, maar de overstap naar Telfort is zo te zien al in werking gezet.ceekee schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:31:
[...]
Ik wil zover het kan bij KPN vandaan blijven
Maar ik zit naar dat kastje te kijken (Amino 140) maar op de website van Telfort staat dat er wel een SCART aansluiting op zit, maar op de website van Amino niet. Weet iemand of er nou wel of niet een SCART aansluiting op zit? Want dat zou wel ideaal zijn, dan kan ik digitale TV kijken op m'n oude bakbeest via SCART.Het lijkt er op, dat er al een order loopt op het door u opgegeven adres. Wij verzoeken u contact op te nemen met onze servicedesk.
Op de Amino website heeft dat een "Mini-DIN for Composite video".
Klopt: gewoon even bellen met Telfort. Had ik ook toen ik Concepts kreeg. Bij mij ging het echter om een mini scart kabel. Binnen 2 dagen in huis.Barre73 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:18:
Er zit wel een Scart aansluiting op maar een zgn mini-scart. De kabel daarvoor zit niet standaard bij de Amino. Bij Vodafone (zelfde decoder) krijg je die binnen een dag opgestuurd als je even belt. Bij Telfort heb ik geen ervaring.
OK, dus dan kun je van gewoon SCART naar die mini-SCART?Barre73 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:18:
Er zit wel een Scart aansluiting op maar een zgn mini-scart. De kabel daarvoor zit niet standaard bij de Amino. Bij Vodafone (zelfde decoder) krijg je die binnen een dag opgestuurd als je even belt. Bij Telfort heb ik geen ervaring.
Bedankt voor de informatie, ik zal eens bellen met Telfort als het zover is.
Bedankt voor de tip! Ook maar even gebeld en ook 2 maanden gratis gekregen. Kreeg ook 2 maanden gratis pluspakket, maar dat gebruiken wij sowieso niet dus hoef ik dat ook niet ineens 2 maanden gratis te hebben. HD-pakket gratis kon helaas niet, heb ik nog wel geprobeerd.iglo schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:23:
[...]
Ja. Heb aangegeven dat ik per 06-01-2014 over kan stappen naar een andere provider ( ook Ziggo genoemd met de vele acties ) en wat de mogelijkheden bij Telfort zijn. Ze kwamen met de standaardactie van 1 maand basis gratis + 1 maand HBO gratis etc. etc. Hier heb ik geen trek ik want ik gebruik alleen maar basis en pakket plus voor de kids.
Heb toen zelf het idee geopperd van 2 maanden basis en 2 maanden plus gratis en dat ging heel soepel. Achteraf zat er misschien wel meer in maar ja...
Betaal nu gemiddeld € 50/maand 1 jaar lang.
Nu is het 45 + 15 euro = 60 euro, en krijg je ook 2 maanden onbeperkt bellen kado. Toch eens bellen, mogelijk kan ik nog 12*5=60 en 2*15=30, dus 90 euro besparen dit jaar :-)
Maar je nu dus nog steeds bij Concepts? Ik ga, als het goed is, de 14de over, maar heb jij al bericht gehad van Telfort of een brief of zo? Waarschijnlijk kan je dan pas inloggen op hun site of niet?koelkast schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:37:
Nu Telfort met nieuwe pakketten komt ga ik maar weer eens bellen voordat ik op 16 januari overga.
Ik zal ze van de week eens bellen voor die SCART adapter.
Ja, ik zit nu nog bij concepts. Na de 14e krijg je pas je bevestiging, en in mijn geval de interactieve box, omdat je vanaf die datum pas klant bent. Beetje raar eigenlijk.chim0 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:11:
[...]
Maar je nu dus nog steeds bij Concepts? Ik ga, als het goed is, de 14de over, maar heb jij al bericht gehad van Telfort of een brief of zo? Waarschijnlijk kan je dan pas inloggen op hun site of niet?
Ik heb zojuist met telfort gebeld. Als je overgaat naar hun nieuwe pakketten die 5 euro per maand goedkoper is, raak je de eerder afgesproken 2 maanden gratis kwijt. Wat flauw, maar dat is vanuit hoofdkantoor bepaald. Wel krijg ik nog 2 maanden gratis belonbeperkt, zoals nu de actie is.
Nog even afwachten waneer........brief ?
chim0 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:11:
[...]
Maar je nu dus nog steeds bij Concepts? Ik ga, als het goed is, de 14de over, maar heb jij al bericht gehad van Telfort of een brief of zo? Waarschijnlijk kan je dan pas inloggen op hun site of niet?
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Oscar Wilde
Je hebt gelijk, ik heb nu die brief voor me en er staat inderdaad dat je enkele dagen erna een bevestiging krijgt. Is inderdaad een beetje raar.koelkast schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:53:
[...]
Ja, ik zit nu nog bij concepts. Na de 14e krijg je pas je bevestiging, en in mijn geval de interactieve box, omdat je vanaf die datum pas klant bent. Beetje raar eigenlijk.
Dat is inderdaad flauw. Mijn abonnement is 2 euro duurder, dus voor mij niet van toepassing. Heb ook geen bellen, enkel TV/Radio en internet.Ik heb zojuist met telfort gebeld. Als je overgaat naar hun nieuwe pakketten die 5 euro per maand goedkoper is, raak je de eerder afgesproken 2 maanden gratis kwijt. Wat flauw, maar dat is vanuit hoofdkantoor bepaald. Wel krijg ik nog 2 maanden gratis belonbeperkt, zoals nu de actie is.
We zien het allemaal wel!
Anoniem: 319232
NDSFREAK in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"Raven schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:06:
Ik heb nog altijd helemaal niks ontvangen over het overgaan naar Telfort, had die brief er niet al moeten zijn?Maakt mij niet uit daar Telfort (iets) duurder is
Om nog even hierop terug te komen, ik heb contact opgenomen met Telfort, maar zij leveren geen adapter of kabel hiervoor. Moet ik zoiets hebben?Barre73 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:18:

Maar als ik naar onderstaand plaatje kijk, bedoel je dan die aansluiting helemaal links? En kan je wel Interactieve TV gebruiken middels deze aansluiting? En via COAX?

Dit is het antwoord van Telfort:
Hieruit maak ik op dat ik gewoon analoge TV blijf behouden, maar in de brief van Concepts staat dat ik Interactieve TV krijg. Misschien krijg ik helemaal niet zo'n kastje, maar hoe heb je dan Interactieve TV? Dat gaat toch niet via COAX of wel? Of moet de COAX kabel die nu uit het modem komt in dit kastje (Input) en dan nog een COAX kabel naar mijn TV (Output)?Als u overgaat naar Telfort kunt u, uw huidige aansluiting behouden. Zo hoeft u niets te vervangen met betrekking tot de televisie en hoe deze is aangesloten op het glasvezel modem.
Indien u op dit moment analoog kijkt aangezien u niet een nieuwere Televisie heeft, kunt u dit blijven doen.
Wij als Telfort leveren/verkopen geen losse kabels. Deze kunt u kopen bij uw lokale digitale hardware dealer.
[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 09-01-2014 06:46 ]
Interactieve tv is een ander woord voor iptv en werkt via zo'n Amino kastje. Maar die heb je al van Concepts, of niet en zo niet dan krijg of koop je hem van Telfort. Afhankelijk ook van je abonnement. Interactieve tv gaat niet over de coax uit je modem. Die coax aansluiting op sommige Amino's is alleen output voor oude tv's zonder hdmi en zo.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hmm, afwachten dus.
Oscar Wilde
Kabel: Ja. Standaard Scart naar Mini-Din.chim0 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 06:42:
[...]
Om nog even hierop terug te komen, ik heb contact opgenomen met Telfort, maar zij leveren geen adapter of kabel hiervoor. Moet ik zoiets hebben?
[afbeelding]
Maar als ik naar onderstaand plaatje kijk, bedoel je dan die aansluiting helemaal links? En kan je wel Interactieve TV gebruiken middels deze aansluiting? En via COAX?
[afbeelding]
Dit is het antwoord van Telfort:
[...]
Hieruit maak ik op dat ik gewoon analoge TV blijf behouden, maar in de brief van Concepts staat dat ik Interactieve TV krijg. Misschien krijg ik helemaal niet zo'n kastje, maar hoe heb je dan Interactieve TV? Dat gaat toch niet via COAX of wel? Of moet de COAX kabel die nu uit het modem komt in dit kastje (Input) en dan nog een COAX kabel naar mijn TV (Output)?
Aansluiting: Inderdaad die helemaal links op het plaatje
Ja, Interactieve TV kan via die aansluiting (alleen niet in HD). De grote Amino decoders met harde schijf hebben een standaard Scart aansluiting achterop. Maar dat past niet op deze kleintjes.
En zoals Fiber al zei hierboven: De coax aansluiting op je glasvezelmodem levert alleen analoge TV of DVB-C. Niet interactief, en vast bepaald aantal zenders. Daarvoor heb je geen Amino nodig. En alleen Ned 1, 2, en 3 in HD. Bij mij perfect voor de slaapkamer.
Voor de woonkamer gebruik ik de interactieve TV met Amino.
Vodafone levert die kabeltjes wel dus dat geeft aan wat voor soort provider Telfort is. Veel budget, weinig service..
Nee, de Scart aansluiting is voor oude TV's zonder HDMI. Geen idee eigenlijk wat je met die RF aansluitingen (coax) kan doen in dit netwerk.Fiber schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:42:
Als je automatisch overgaat van Concepts naar Telfort dan verandert er technisch helemaal niks. Alleen de logo's veranderen en de prijzen en de pakketten etc.
Interactieve tv is een ander woord voor iptv en werkt via zo'n Amino kastje. Maar die heb je al van Concepts, of niet en zo niet dan krijg of koop je hem van Telfort. Afhankelijk ook van je abonnement. Interactieve tv gaat niet over de coax uit je modem. Die coax aansluiting op sommige Amino's is alleen output voor oude tv's zonder hdmi en zo.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
http://xmsnet.nl/uploads/...dingdigitaletelevisie.pdf[...]
Aminet 110 aansluiten op uw TV via Coaxkabels
Deze installatie moet gevolgd worden als uw televisie geen composite, s-video of SCART ingangen heeft (Indien aanwezig wordt aanbevolen om via de composite, s- video of RGB SCART ingangen aan te sluiten!).
Sluit uw binnenkomende coaxkabel (van uw antenne, kabel TV box, etc.) aan op de RF Input op de Aminet 110 .
Sluit een coaxkabel van de Aminet 110 RF Output aan op uw televisie.
Sluit de Ethernet kabel aan op de Aminet 110 en op poort 2 van uw glasvezelmodem, dit is de tweede poort van links. Als uw kastje verticaal hangt is het de tweede poort vanaf boven. Sluit de voeding aan...
Ik ben afgelopen donderdag overgegaan van Concepts naar Telfort. Alles ging goed. Geprogrammeerde opnames bleven gewoon staan.Rallye schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:06:
Met ingang van maandag ga ik over naar Telfort. Ik heb begrepen dat dat als gevolg heeft dat ik onze iPads opnieuw moet koppelen aan de Amino M540. Weet iemand of de overgang gevolg heeft voor mij geplande opnames of de reeds opgenomen zaken?
Welk pakket heb je dan als ik vragen mag?uiterlix schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:01:
Erg leuk allemaal dat Telfort, maar let op dat ze je overzetten en daarbij een hoger maandbedrag rekenen dan voor nieuwe Telfort klanten (in mijn geval 60,- i.p.v. 52,50). Ze willen dit alleen verlagen wanneer je voor een jaar bijtekent !
Als je niet op het aanbod wil ingaan kan je contract gewoon beëindigen hoor.uiterlix schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:01:
Erg leuk allemaal dat Telfort, maar let op dat ze je overzetten en daarbij een hoger maandbedrag rekenen dan voor nieuwe Telfort klanten (in mijn geval 60,- i.p.v. 52,50). Ze willen dit alleen verlagen wanneer je voor een jaar bijtekent !
Alleen mij hebben ze hierover te laat geïnformeerd…
Maar op de Amino tel ik 10 gaatjes en dat kabeltje van mij heeft 4 pinnetjes. Gaat het wel werken dan?Barre73 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:29:
[...]
Kabel: Ja. Standaard Scart naar Mini-Din.
Ja, dat wil ik dus want ik krijg dus interactieve TV. Heb nu alleen analoog/DVB-C.Ja, Interactieve TV kan via die aansluiting (alleen niet in HD). De grote Amino decoders met harde schijf hebben een standaard Scart aansluiting achterop. Maar dat past niet op deze kleintjes.
En zoals Fiber al zei hierboven: De coax aansluiting op je glasvezelmodem levert alleen analoge TV of DVB-C. Niet interactief, en vast bepaald aantal zenders. Daarvoor heb je geen Amino nodig.
Tja, ik ga morgen over, dus kan geen andere provider meer nemen. Maar goed, je kan ook niet verwachten dat een provider voor ieders TV een aparte kabel/verloopstuk gaat leveren, dus wat dat betreft neem ik Telfort niks kwalijk. Ik moet straks 2 euro meer betalen dan wat ik nu betaal, maar heb wel sneller internet en Interactieve TV, dus ik vind het prima.Vodafone levert die kabeltjes wel dus dat geeft aan wat voor soort provider Telfort is. Veel budget, weinig service..
Ik ga gewoon prutsen en kijken wat werkt.
Daarom heeft de industrie standaarden bedacht, zoals SCART en HDMI. Telfort moet dus wel twee soorten kabeltjes kunnen leveren; ik kan me inderdaad goed voorstellen dat dat teveel gevraagd is...
Er zijn wel meer standaarden, maar je moet zelf zorg dragen voor je bekabeling. Zij leveren alleen het kastje. En trouwens, op dat kastje zit geen eens SCART, dus je moet wel met verloopstukjes gaan werken.Anoniem: 225757 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:41:
"Maar goed, je kan ook niet verwachten dat een provider voor ieders TV een aparte kabel/verloopstuk gaat leveren"
Daarom heeft de industrie standaarden bedacht, zoals SCART en HDMI. Telfort moet dus wel twee soorten kabeltjes kunnen leveren; ik kan me inderdaad goed voorstellen dat dat teveel gevraagd is...
En je mag er niet vanuit gaan, maar bijna iedereen heeft tegenwoordig een platte TV met HDMI, behalve ik. Je hoort mij dus ook niet klagen, want ik moet dat ding sowieso vervangen maar ja.. €€€

Bedankt voor je geruststellende antwoord. Ik zal vanavond eens kijken.jshoog schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:03:
Ik ben afgelopen donderdag overgegaan van Concepts naar Telfort. Alles ging goed. Geprogrammeerde opnames bleven gewoon staan.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.chim0 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:56:
[...]
Er zijn wel meer standaarden, maar je moet zelf zorg dragen voor je bekabeling. Zij leveren alleen het kastje. En trouwens, op dat kastje zit geen eens SCART, dus je moet wel met verloopstukjes gaan werken.
En je mag er niet vanuit gaan, maar bijna iedereen heeft tegenwoordig een platte TV met HDMI, behalve ik. Je hoort mij dus ook niet klagen, want ik moet dat ding sowieso vervangen maar ja.. €€€
Maar op de amino zit (mini) SCART en HDMI, en daar bestaan gewoon standaard kabeltjes waarvoor je bij alle andere providers (XMS, Lijbrandt, Vodafone, ...) de keuze krijgt welke je wil. Ik kon bij Lijbrandt kiezen tussen een door Lijbrandt geleverd HDMI kabel of een door Lijbrandt geleverde mini-scart-naar-scart kabel bij mijn door Lijbrandt geleverde Amino.
Dus de stelling "je moet zelf zorg dragen voor je bekabeling. Zij leveren alleen het kastje." is minder absoluut dan jij 'm poneert...
Maar als je liever zelf gaat solderen houdt niemand je tegen, dat heeft ook z'n charme
Solderen? Ik heb het over een kabel van het kastje naar mijn TV zodat ik Interactieve TV kan kijken. Maar aangezien ik een oude TV heb met alleen SCART en S-Video, heb ik een aparte kabel nodig.Anoniem: 225757 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:23:
[...]
Maar als je liever zelf gaat solderen houdt niemand je tegen, dat heeft ook z'n charme
Telfort:Anoniem: 225757 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:39:
En waar dacht je dat die kabels vandaan komen? Van de kabelboom?
Vodafone:Welke kabels zitten er bij een Interactieve tv-ontvanger en bij een Interactieve TV-ontvanger met opnamefunctie?
Bij de Interactieve tv-ontvanger wordt zowel een HDMI-kabel, als een mini-din-scartkabel geleverd. Bij de Interactieve tv-ontvanger met opnamefunctie wordt een HDMI-kabel geleverd.
Je bent dus meer kwijt aan telefoonkosten om die kabel te regelen dan dat die kabel kost. Daarnaast is hetzelfde abonnement bij Vodafone 10 euro duurder.a. Sluit de meegeleverde HDMI-kabel aan op de HDMI-poort (2) van de Interactieve Box en op de
HDMI-poort van je TV-toestel
b. Heb je geen HDMI-poort op je TV-toestel, dan moet je je Interactieve Box aansluiten met een
RCA- of SCART-kabel met mini-Din-connector. De SCART-kabel is niet standaard meegeleverd.
Heb je deze kabel niet, bel dan de Vodafone Klantenservice via 0900 – 7171 000 (€ 0,10 p.m.)
Kastje ziet er overigens hetzelfde uit.
En nu levert Telfort volgens jou wél kabels.
Wat is nou eigenlijk je probleem? Of zit je hier gewoon een beetje te trollen?
Ja, dus volgens mij is het weinig budget, veel service.Barre73 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:38:
Sterker nog: De genoemde Mini-Din Scart kabel is degene die je nodig hebt.
Barre73 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:29:
[...]
Vodafone levert die kabeltjes wel dus dat geeft aan wat voor soort provider Telfort is. Veel budget, weinig service..
Waarom loop jij daar zelf onzin over te verspreiden dan?chim0 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:17:
[...]
Ja, dus volgens mij is het weinig budget, veel service.
[...]
Zie
chim0 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 06:42:
[...]
Om nog even hierop terug te komen, ik heb contact opgenomen met Telfort, maar zij leveren geen adapter of kabel hiervoor. [...]
Die opnames staan allemaal lokaal en niet in de cloud. Om opnames te laten verdwijnen moet je bij KPN zijn. Als je gelukt hebt helpt een herstart of het opnieuw laden van de firmware.Rallye schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:44:
Inderdaad. Vandaag de overgang naar Telfort. De opgenomne programma's en geplande opnames blijven op de Amino staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 13-01-2014 21:00 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Rallye op 13-01-2014 21:21 ]
Dit bericht had ik gestuurd voordat ik op de website las dat ze wel een kabel leveren. En ja, ik had van tevoren beter onderzoek moeten doen, echter je vind ik je woordkeuzes lichtelijk overdreven.Anoniem: 225757 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:21:
[...]
Waarom loop jij daar zelf onzin over te verspreiden dan?
Zie
[...]
Maar goed, ik stel voor dat we dit laten rusten. Het lijkt me wel duidelijk nu.
Nee, want er verandert feitelijk niks aan je diensten en het platform. Het logo zal misschien anders zijn maar verder niet. Er vindt ook geen firmware upgrade plaatst waardoor je je harde schijf ineens niet meer zou kunnen gebruiken of zoiets. Dat heeft KPN zelf al eens gedaan met haar Motorola's en dat is niet zo heel goed gevallen bij veel mensen....Rallye schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:02:
Inderdaad. De opnames bij Telfort Glasvezel, en zeker bij ex-Conceptsklanten staan op de harde schijf van de Amino M540. Maar een overgang zou ze kunnen wissen toch?
Je gaat ook niet over van Concepts naar Telfort op operator niveau. Dat blijft dezelfde. Dus de TV diensten (die van de operator komen) blijven exact gelijk in dit geval. Internet en telefonie kan wel veranderen afhankelijk van wat Concepts/Lijbrandt/XMS/KickXL zelf in huis had of niet.
Ipadres range blijft concepts, heb ik ook nog steeds.Tc-Chub schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:13:
Ik zou vandaag (14 januari) overgaan van Concepts naar Telfort. Ik heb er echter nog niets van gemerkt. Speedtest.net geeft nog steeds concepts ict BV aan als provider en ook in het TV menu heb ik nog het concepts logo. Misschien dat het later op de dag nog wel komt.
Heb je de tuner al even opnieuw opgestart (even spannings loos en dan weer opnieuw starten) ? Dit kan soms helpen.
Zou de 7e oid overgegaan moeten zijn, ook niks gewijzigd verder hier. Zal eens zien of het herstarten van de decoder nog wat uitmaaktNDSFREAK schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:15:
[...]
Ipadres range blijft concepts, heb ik ook nog steeds.
Heb je de tuner al even opnieuw opgestart (even spannings loos en dan weer opnieuw starten) ? Dit kan soms helpen.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Bij het aanzetten van de Amino had ik meteen blauwe strepen in het menu, waar ze vroeger rood waren. Na het opnieuw koppelen van de iPads, wist ook de Glashart-app dat we bij Telfort zaten.NDSFREAK schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:15:
Hier ook net over (eventjes downtime gehad) en snelheid is in ieder geval al veranderd.Tc-Chub schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:13:
Ik zou vandaag (14 januari) overgaan van Concepts naar Telfort. Ik heb er echter nog niets van gemerkt. Speedtest.net geeft nog steeds concepts ict BV aan als provider en ook in het TV menu heb ik nog het concepts logo. Misschien dat het later op de dag nog wel komt.

Ben in ieder geval blij dat ik hetzelfde IP adres kan houden.
Dus kan nu eindelijk Concepts uitzwaaien :W Goed om weer terug te zijn bij de bekende goede service van Telfort
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Hier nog geen brief en ook nog geen kastje, maar ja zal wel goedkomen, neem ik aan.2Dutch schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:01:
Decoder was al over naar Telfort hoor ik netOverigens vandaag de brief van Telfort in de bus met info over inloggen hoe/waar/met wat en een welkomstgeschenkje..bloemenzaadjes...droge humor
Dus kan nu eindelijk Concepts uitzwaaien :W Goed om weer terug te zijn bij de bekende goede service van Telfort
Overigens, als ik via de website Interactieve TV + 50mbps internet aanklik, kom ik uit op 38 euro p/m, maar in de overstapbrief staat 47 euro. Zal dadelijk nog eens kijken als ik thuis ben.
Wel bij glasvezel kijken en niet bij ADSL... Het is te vroeg en ik heb een te grote mond.

Kom net thuis, briefje in de bus. Pakketje ligt bij de buren, maar die liggen nog te ronken. Irritant, ik wil het nu hebben!
Nou, alles up en running, draait als een jekko! Geen ruis meer, zoals op analoog. Mooi glad beeld, zelfs op mijn oude CRT televisie. Kastje werkt ook lekker snel, logische en simpele menu's. Zelfs je naam en adres staan erin! Het enige onlogische vind ik bij de afstandsbediening de info-knop. Als je die indrukt, krijg je rechts een lijst met zenders, i.p.v. de informatie over het huidige programma, wat je eigenlijk zou verwachten. Dat doe je met OK en dan de blauwe knop, beetje omslachtig. Bij UPC is het wel als je de info-knop indrukt dat je dan informatie krijgt over het huidige programma. Maar afgezien van dat, tot nu toe dik tevreden!
Het andere jammere, vind ik, is dat je de TV ontvanger niet op je router kan aansluiten, maar perse op poort 2 van het modem moet aansluiten. Nu heb ik 2 kabels i.p.v. 1 door de kamer lopen.
Nog iets wat jammer is (jaja ik blijf bezig), is dat je niet kan doorscrollen met de pijltjestoetsen in de menu's. Als je bovenaan staat, kan je niet met pijltje naar boven weer naar onderen gaan. Dit is wel een groot gemist, vind ik.
[ Voor 100% gewijzigd door chim0 op 17-01-2014 06:48 ]
Dit werkt dus niet bij mij. Hoe moet ik dan inloggen? Met telefoonnummer werkt ook niet.
Sjonge jonge, zit ik weer bij ADSL te kijken. Echt irritant is dat, al die verschillende Mijn Telforts.
[ Voor 22% gewijzigd door chim0 op 19-01-2014 06:25 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-01-2014 12:43 ]
Oscar Wilde
Ik heb anders alleen internet en TV. Heb je al contact opgenomen met Telfort?Raven schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:36:
Telfort doet niet aan internetonly dus moet (als goedkoopste alternatief) bellen erbij. Hopelijk is dat het enige dat verandert...
edit: berichtje gestuurd, kijken wat ze te zeggen hebben.
edit2: Ik stuur een berichtje naar Telfort, krijg ik een reactie terug van Concepts dat ik voor mijn vraag bij Telfort moet zijn

[ Voor 75% gewijzigd door Raven op 22-01-2014 17:00 ]
Oscar Wilde
Ik heb als aanbod 50 Mb/s + TV + bellen maar zonder interactieve TV, waarvoor ik 45 euro/maand moet betalen. Ik heb dus geen Animo box. 'Normale nieuwe telfort klanten' krijgen voor die 45 euro 50 Mbit + interactieve TV met box + bellen. Mijn aanbod is dus minder dan ik had bij concepts en minder dan gewone nieuwe klanten. Ik heb de helpdesk aan de telefoon gehad maar die weigeren iets voor me te doen zonder dat ik een nieuw jaarcontract afsluit...
Bij Concepts kostte 50 mbit+TV+bellen (zonder ITV) ook altijd 45 euro (en meestal eerste jaar gratis ITV ter waarde van 5 euro). Misschien dat je bij Concepts vanuit het verleden een betere actieprijs had maar het voordeel van dit wel accepteren is ook dat je abonnement gewoon doorloopt en dat je op zoek kan naar iets anders.
Of een nieuw abonnement voor een jaar aangaan en dan wel het "nieuwe klanten" voordeel pakken.
Aan dat aanbod te zien zat je op WGDO trouwens?
En de klant redeneert: van mij hoeven jullie niet te fuseren, lever mij gewoon wat is afgesproken.Telfort redeneert: Je hoeft het niet te accepteren: Je mag gewoon weg.
Waarom wordt er toch altijd vanuit de perceptie van de aanbieder geredeneerd? Als ik 'gewoon weg mag' wanneer de (rechtsopvolger van) mijn provider weigert te leveren wat is afgesproken, regelt hij voor mij dan elders ook een vergelijkbare deal? En vergoedt hij ook de aansluitkosten elders?
Het is de provider die zijn organisatie / pakket wil wijzigen en de klant wordt opgescheept met extra kosten en administratief gelazer. Ik begrijp niet dat dat normaal gevonden wordt.
En zoals IcyK al zegt: overstappen kost tijd, geld, moeite en downtime en dat dus een flinke drempel die niet wordt gecompenseerd. Ik begrijp de strategie en het business model, maar klantvriendelijk is het niet.
Ik heb zojuist mijn abonnement aangepast naar dit pakket en een nieuw jaarcontract aangegaan, maar het maakt niet uit, want ik ben pasgeleden overgezet, dus dat maandje of wat kan er ook wel bij.euchromatic schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:47:
Mijn ervaring met de overgang van Concepts naar Telfort is helaas ook weinig positief: Het lijkt er op dat Telfort bewust een slecht overgangsaanbod doet om daarna een 'betere deal' voor te stellen mits er een nieuw jaarcontract wordt afgesloten.
Ik heb als aanbod 50 Mb/s + TV + bellen maar zonder interactieve TV, waarvoor ik 45 euro/maand moet betalen. Ik heb dus geen Animo box. 'Normale nieuwe telfort klanten' krijgen voor die 45 euro 50 Mbit + interactieve TV met box + bellen. Mijn aanbod is dus minder dan ik had bij concepts en minder dan gewone nieuwe klanten. Ik heb de helpdesk aan de telefoon gehad maar die weigeren iets voor me te doen zonder dat ik een nieuw jaarcontract afsluit...
Misschien wordt het tijd om over te stappen naar het digitale tijdperk

Ziggoloeberce schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:17:
Ik zit al jaren bij Concepts ICT in Deventer op de glasvezel. Nu heb ik de laatste tijd een opvallend probleem. We kijken analoog tv en soms vallen zenders gewoon weg (bv BBC1/2 of Eurosport). Krijgen alleen maar sneeuw. Zat zondag Top Gear op de BBC te kijken en kon dus halverwege niet verder kijken. Wie heeft hier nog meer last van?
Misschien wordt het tijd om over te stappen naar het digitale tijdperkIemand nog suggesties voor een goede alternatieve provider?
Had geklaagd over het niet aanbieden van hetzelfde abo, kreeg internet+bellen 50/50Mb terwijl ik internet-only 50/50Mb had. Na klagen kreeg ik ineens 2 maanden gratis aangeboden waarbij ik wel een jaarcontract moest accepteren, daar maar mee akkoord gegaan.
Van het overzetten heb ik gelukkig niks gemerkt, alles lijkt prima te werken en mijn IP-adres is hetzelfde gebleven, dan hoef ik de instellingen van mijn IPv6 tunnel tenminste niet op 2 plekken te veranderen.
Oscar Wilde
Je kan toch ook DVB-C en/of iptv gaan kijken bij je huidige provider...?loeberce schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:17:
[...] Misschien wordt het tijd om over te stappen naar het digitale tijdperkIemand nog suggesties voor een goede alternatieve provider?
(En natuurlijk een klacht indienen bij Concepts. Als er niemand over klaagt dan weten ze het bij Concepts ook niet dat er wat mis is en gebeurt er dus zeker niks.)
[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 25-02-2014 12:47 ]
Niet precies wat hij hebt, maar wel dat een TV zender spontaan een radiozender werd of dat een zender inderdaad helemaal uitviel (zwart beeld).

Volgens de experts hier heeft het te maken met DVB-C over analoog. Ik heb inmiddels Interactieve TV via SCART op een oude bakbeest televisie en het werkt perfect! Mijn advies is dan ook om over te stappen op Interactieve TV.
Overigens kan ik nog steeds niet wennen aan de TV zendernummers. De standaard zenders t/m 10 gaan nog wel, maar daarna wordt het een puinhoop (131, 185, 915 etc.). Ken er inmiddels een aantal uit mijn hoofd, die ik vaak kijk, maar gebruiksvriendelijk is anders. Maar gelukkig heb je een interactief menu en kun je heel snel schakelen naar een andere zender, zonder van de zender weg te gaan waar je op dat moment zit. Dat vind ik nog het meest heerlijke aan interactieve TV!
De papieren zijn binnen, met bevestiging van 2 maandjes gratis, en er zit een attentie bij dat nog moet groeienRaven schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:24:
Zo te zien ben ik overgezet naar Telfort, zag ineens een ledje naast een van de telefoonaansluitingen branden. En dan nu maar wachten op de 2 maanden gratis internet+bellen
Had geklaagd over het niet aanbieden van hetzelfde abo, kreeg internet+bellen 50/50Mb terwijl ik internet-only 50/50Mb had. Na klagen kreeg ik ineens 2 maanden gratis aangeboden waarbij ik wel een jaarcontract moest accepteren, daar maar mee akkoord gegaan.
Van het overzetten heb ik gelukkig niks gemerkt, alles lijkt prima te werken en mijn IP-adres is hetzelfde gebleven, dan hoef ik de instellingen van mijn IPv6 tunnel tenminste niet op 2 plekken te veranderen.
Oscar Wilde
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Toch netjes dat ze je een maand extra gratis hebben gegeven (kreeg zelf standaard 1 maand gratis, wist ik ook niks van tot ik de brief van Telfort nog eens goed las: het overzicht dan welteverstaan). Grappig ja, die zaadjesRaven schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:12:
[...]
De papieren zijn binnen, met bevestiging van 2 maandjes gratis, en er zit een attentie bij dat nog moet groeien![]()
![]()
Straks maar even er voor zorgen dat mijn telefoonnummer niet in telefoongidsen komt te staan, ben namelijk niet van plan die te gaan gebruiken en zag in de brief dat je standaard in een telefoongids komt te staan.
Oscar Wilde
Heb je al in je menu gekeken?
[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 01-03-2014 08:55 ]
Ik zal morgen wel eens bellen.
Nog een vraag die vanavond opkwam. Ik heb een oude KPN-telefooncentrale voor mijn vaste toestellen. Na slechts 25 jaar lijkt die aan vervanging toe. De enige telefooncentrale die je nog kunt kopen, de Tiptel 1/8, dwingt je echter om de keus te maken tussen een DTMF-versie en een FSK-versie (systeem nummerweergave). Volgens een antwoord op een Telfort glasvezel-forum zou Telfort ook voor glas) gebruik maken van DTMF (de oude door KPN gebruikte standaard). Zie https://forum.telfort.nl/...rweergave-dtmf-fsk-38707/
Alle kabelaars zitten op FSK. Kies ik dus nu voor DTMF, dan ben ik bij een overstap naar UPC mijn nummerweergave kwijt.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem, dan wel kan iemand (nog) meer duidelijkheid geven over het door Telfort in oud-Concepts-gebieden gebruikte systeem voor de nummerweergave?
[ Voor 74% gewijzigd door Rallye op 03-03-2014 00:28 ]
We hebben nu Alles-in-1 50 Mbps voor 56,38 (incl interactieve tv) en worden omgezet naar Alles-in-1 glasvezel Extra van Telfort á 52,50 (incl. interactieve tv).
Zoals ik het nu kan zien op het overzicht is het enige verschil dat we nu 100 Mb/s internet krijgen ipv de 50 bij Concepts.
Lijkt mij dus wel positief! We worden omgezet op 27 maart dus ben benieuwd of dat een beetje vlekkeloos gaat.
Ik woon trouwens in het postcodegebied 7462
Als je videoland "unlimited" hebt gekregen zie je dat in je scherm en in de videotheek. Dan verschijnt er ook een "unlimited" knop.Rallye schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:44:
Wat zou ik daar moeten zien dan? Ik kan wel Videoland kiezen, maar alles wat ik daarmee wil doen kost geld....
Ik zal morgen wel eens bellen.
Edit: Ik heb even gekeken, maar bellen kan alleen meteen 0900-nummer voor 10ct per minuut. Dan is wat mij betreft de lol eraf. De kritieken over Videoland Unlimited zijn toch al niet lovend.
[ Voor 54% gewijzigd door Rallye op 05-03-2014 17:52 ]
Edit: ook Lijbrandt lijkt hier last van te hebben, zie Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)
[ Voor 23% gewijzigd door Rallye op 06-03-2014 23:23 ]
denan in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"Rallye schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:21:
Zojuist geeft mijn Amino opeens "The page you are looking for is temporarily unavailable Please try again later"...