Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Volgens mij was op dat moment Concepts eigenaar van KickxlRaven schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:46:
N.a.v. nieuws: UPC en Ziggo stellen invoering ipv6 uit , hoe staat het ervoor bij Concepts?
https://gathering.tweaker...ages/1540083/last//kickxl
Als de invoering van ipv6 betekend dat je alleen nog een ipv4 adres krijgt via een NAT. Kun je beter helemaal geen ipv6 krijgen de komende jaren. Een ipv6 tunnel of dual-stack voldoet dan prima.
[Voor 22% gewijzigd door spaceone op 27-09-2013 18:36]
Het nog niet invoeren van ipv6 betekent niet automatisch dat er dan geen ipv4 adresruimte probleem meer is. De suggestie om een ipv6 tunnel op te bouwen over een normaal ipv4 adres heeft dus ook helemaal geen nut als je provider geen normale ipv4 adressen meer heeft.
Alleen in dit voorbeeld bij Kickxl wordt het gedaan om het gebrek aan ipv4 en er zijn in de glasvezelwereld in Nederland meer partijen die nu al niet echt ruim in de ipv4 adressen zitten. En bijkopen gaat ook het echt geld kosten. De meeste providers doen die inversteren in ipv6 niet als het niet echt nodig is.
En geen provider zal toegeven dat je hun ipv4 adressen bijna op zijn. Als Google/Youtube niet zoveeel in ipv6 inversterde was de ipv6 wereld heel klein. Goed voorbeeld de NASA website is overgestapt van Akamai naar een andere groter cloud partij met gevolg geen ipv6 ondersteuning meer. Met een truvc werkt hun streamingsplatform in Amsterdam (Limelight Networks ) wel via ipv6.
En wanneer komt tweakers.net via ipv6 beschikbaar????
[Voor 50% gewijzigd door spaceone op 27-09-2013 19:21]

-update-
Wordt gecrediteerd..maar kon weer geen excuusje vanaf..begin me echt af te vragen of ze doorhebben dat ze er zitten dankzij hun klanten? meh

[Voor 26% gewijzigd door 2Dutch op 01-10-2013 21:10]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
De monteur vond het ook heel vreemd en wist ook niet waarom...
Iemand hier een idee?
Met tv aan:
En test ook eens hier: http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
(En dan ga ik er maar even vanuit dat je geen torrents of zo hebt aanstaan...)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Anoniem: 547937
Je koopt een decoder ( ook zoiets belachelijks) en krijgt storing. Dan krijg je een tweedehands leendecoder thuis en allerlei instructies van de technische helpdesk. Je bent dus dingen aan het uittesten om te kijken waar het probleem ligt. Prima. Vervolgens krijg je een brief, herinnering en aanmaning ( in 4 weken tijd) om de decoder terug te sturen. Ja dag Jan, de decoder is door ons gekocht en de leendecoder hebben we nodig om storingen op te lossen ( ook al is dat nooit gelukt). Misbruiken ze, ondanks vele telefoontjes, mailjtes, ja zelfs brieven, hun incassomachtiging om 250.- af te schrijven. Storneren, bellen, mailen, geen soelaas. Uiteindelijk goddank door de overname door Telfort vrij makkelijk kunnen opzeggen en geen juridisch conflict ( 6:74 BW) hoeven aangaan.
Geregeld hebben we het nooit met deze mensen. De helpdesk is om te huilen! Waar hoor je nog van medewerkers die ophangen ( en nee, we dreigen of schelden niet!) ? Triest triest triest. Mijlenver weg blijven bij deze miserabele ''provider''.

Wel nog kleine compensatie gehad ( eigenlijk veel te weinig, aanschafprijs terug van decoder die het niet doet en 1 maand abbo). Overigens blijven ze ondanks de bevestiging van opzegging gewoon abonnementsgeld afschrijven, daar was een selectieve incassoblokkade voor nodig om dat te doen stoppen ( ja, de machtiging was rechtsgeldig ingetrokken, uiteraard). \
Inmiddels bij de duurdere XS4all maar wat zijn die het geld waard! In gebruiksgemak is de interactieve TV tien keer beter. Mijn up- en downloadsnelheden zijn perfect nu ( en ja, dat verschil merk je als Second Life een actief deel is van je online tijd ) en zelfs telefoon werkt weer als vanouds. Aan onze bekabeling en apparatuur ( over domme smoesjes gesproken, Concepts...) heeft het dus NIET gelegen. Gek he, XS4all is toch ook KPN.... Maar wat een verschil!!!
Ziggo?....Anoniem: 547937 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:02:
Geregeld hebben we het nooit met deze mensen. De helpdesk is om te huilen! Waar hoor je nog van medewerkers die ophangen ( en nee, we dreigen of schelden niet!) ? Triest triest triest. Mijlenver weg blijven bij deze miserabele ''provider''.![]()
![]()
![]()
Maar damn, is het zo hard achteruit gegaan bij Concepts?

't werkt hier, ondanks een wat moeizame start, gewoon goed. Maar ik heb dan alleen internet.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Zal vast een trol zijn.. Ben zelf nooit onredelijk behandeld en goed geholpen met nodige advies.Raven schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:38:
[...]
Ziggo?....
Maar damn, is het zo hard achteruit gegaan bij Concepts?![]()
't werkt hier, ondanks een wat moeizame start, gewoon goed. Maar ik heb dan alleen internet.
Oscar Wilde
Bestaat dat nog steeds...?Anoniem: 547937 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:02:
[...] Second Life...

Anoniem: 341762
Gisteren 23.10 zijn mijn Concepts glasvezeldiensten geactiveerd. De 100/100 Mbps werd echter tijdens de installatie lang niet gehaald en er traden zeer grote snelheidsfluctuaties op.
Direct telefonisch contact opgenomen met de Concepts Helpdesk; ik moest wel 15 minuten wachten, maar binnen een paar min. kreeg ik een email met het verzoek om screenshots te maken met aanwijzigingen hoe de snelheidstest uit te voeren : rechtstreeks aan het modem, zonder AV-programma op de achtergrond en m.b.v. de KPN-ITNS speedtest (incl. link). Screenshots gemaakt en met mijn reply verzonden.
Een paar uur later was het probleem al verholpen en lagen zowel DL als UL-snelheid vrijwel nominaal.
Ook vandaag was het nog steeds uitstekend.
De wachttijd (bij inbellen) was niet optimaal maar de reactiesnelheid daarna was prima. Evenals de effectiviteit. Probleem opgelost.
Meer mensen die toch wel vaak last hebben van storingen?
Overigens: Als het werkt, werkt het prima maar daar betaal je natuurlijk ook voor.
Verder valt me ook op dat ik vroegah altijd 50/50 en een ping van 5ms had bij speedtest. Tegenwoordig is dat meestal een ping van 11 en 45/45.
[Voor 26% gewijzigd door RubenDJ op 31-10-2013 15:12]
Ik zit er eigenlijk over te denken om te upgraden van 50mbit naar 100mbit, volgens mij is dat maar een tientje meer in de maand ongeveer? Daar net ook nog een mailtje over gestuurd, eens kijken hoe snel ze daar op reageren..
A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8
ik zelf zit bij lijbrandt en betaal 10 euro Onbeperkt Bellen naar vaste nummers in NL, vraag me af wat lijbrandt gaat doen, anders wil ik downgrade bij telfort......
dennistd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:36:
Vanmorgen een brief binnengekregen van Concepts over de overgang naar Telfort. Ik heb nu 'Telefonie & Internet 50Mbps', en ga straks volgens de brief naar 'Glasvezel Internet en Bellen'. De prijs hiervoor gaat van €40,62 naar €40,-. Helaas gaat de prijs voor onbeperkt bellen wel flink omhoog: van €5,08 nu naar €10,- bij Telfort. Dit alles gaat per 9 december gebeuren.
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

dennistd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:58:
Die 15 euro geldt alleen als ik ook onbeperkt naar mobiel wil bellen:
[afbeelding]
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8
Zal er weinig van merken verder, maar vond het opvallend dat ik overal hoor dat er brieven op de mat vallen

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik hoorde van een collega van mij dat er ook aanbieders zijn met andere modems waarbij je wel alles via hetzelfde netwerk kan aansluiten? Nu moet ik een aparte kabel leggen voor het amino kastje, terwijl mijn tv nu ook op internet kan, terwijl die het met wifi moet doen, maar dat wil ik ook bekabeld hebben, iemand enig idee welke providers dat doen? Of welk modem ze hiervoor gebruiken?
Heb als actie 100/100 als internetsnelheid gekregen. Je snapt wel dat ik dat wil houden, dus ik vraag me af hoe ze dat gaan doen als ze me per se in een Telfort pakketje moeten gieten. Overigens is mijn vriendin Concepts al aardig beu door de fouten en onvriendelijke klantenservice, maar Telfort is gewoon cheap dus wat mij betreft blijven we nog wel ff hangen. We gaan het zien...RubenDJ schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:00:
Ik heb ook nog geen brief gehad, dus zal inderdaad wel gefaseerd gebeuren. Een en ander zal misschien ook te maken hebben met welk abo je precies afneemt. Enige wat ik extra heb is een PVR/interactief optie.
Dat is ook niet KPN. Althans, niet zomaar. Ook in het egval van KPN zal je gebruik moeten gaan maken van een managed switch om het signaal weer te splitsen aan de woonkamerkant.Rallye schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:45:
Dat zou KPN kunnen zijn. Dan ben je wel de coax-mogelijkheden (bijvoorbeeld voor de slaapkamer) kwijt en heb je een slechtere beeldkwaliteit.
En die oplossing kan bij een Concepts aanslutiing ook gewoon. Managed switch aan de meterkastkant waar de UTP kabel voor TV en die voor Internet in gaat, en in de woonkamer nog eentje waar ze weer uit komen. En tussen die twee 1 Cat5E of Cat6 kabel.
Moet je wel een beetje weten wat je doet want je moet gaan werken met VLANS e.d.
Waarom zou dat een probleem zijn? Telfort heeft ook gewoon 100/100 hoor.2Dutch schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:42:
[...]
Heb als actie 100/100 als internetsnelheid gekregen. Je snapt wel dat ik dat wil houden, dus ik vraag me af hoe ze dat gaan doen als ze me per se in een Telfort pakketje moeten gieten. Overigens is mijn vriendin Concepts al aardig beu door de fouten en onvriendelijke klantenservice, maar Telfort is gewoon cheap dus wat mij betreft blijven we nog wel ff hangen. We gaan het zien...
Snappik, maar in een duurder pakket dan wat ik nu heb natuurlijk, want ik betaal nu voor 50Mbit alles in 1Barre73 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:12:
[...]
Waarom zou dat een probleem zijn? Telfort heeft ook gewoon 100/100 hoor.

Zie in de brief iets naar boven dat ze een vergelijkbaar pakket zoeken: wil niet in snelheid omlaag, maar ook niet in kosten omhoog. Dat bedoelde ik ermee te zeggen

[Voor 21% gewijzigd door 2Dutch op 19-11-2013 10:52]
Oscar Wilde
Er staat dat alles over gaat zonder downtime, dus daar ga ik vanuit.
[Voor 17% gewijzigd door Baiko op 19-11-2013 20:10]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Waar mensen nog steeds de "experiabox vrees" vandaan halen snap ik niet. Niets aan het Telfort glasvezel product wijst erop dat dit zo zou zijn.
Overigens heeft een collega van mij wel internet only via Telfort...... maar volgens mij is dat dan weer omdat hij dat bij Lijbrandt ook gehad zou hebben (lang verhaal).
[Voor 14% gewijzigd door eymey op 19-11-2013 20:51]
Weet iemand al of je na overgang een nieuw IP adres krijgt, en of je dan ook vervolgens via het Telfort netwerk (ASN) verbonden bent?
eymey schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:51:
Het zal dan ook voornamelijk een administratieve wijziging zijn...

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88
Dat stond redelijk los van de overgang naar Telfort, die bij XMS nog niet eens begonnen is.Speedy-Andre schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:46:
Zo noemde Xms het ook toen iedereen andere ip's kreeg
Ik zeg niet dat je vaste ip niet een keertje kan veranderen, maar daar heeft de naamswijziging naar Telfort niet zo heel veel mee te maken.
Ik denk ook dat bijzondere abbo's zoals Internet only gewoon door blijven lopen tegen een min of meer gelijke prijs. Ze zullen alleen niet meer nieuw uitgegeven worden. Maar goed, ik ben geen insider, dus ik kan het best mis hebben.

Heb ze ooit gevraagd of ik een vast IP kreeg en het antwoord was nee, maar het is sinds de oplevering gelijk gebleven. Heb vandaag ook de brief in de bus gekregen, niet spannend, uiteindelijk nog geen 2 euro per maand goedkoper bij Telfort bij een alles-in-1 100Mbit pakket vergeleken. Telfort is gewoon cheap, Tele 2 is goedkoper maar daar heb ik geen goed gevoel bij. Xs4all is helaas toch echt te prijzig, ondanks gratis Spotify. Echt jammer, hun service blijft subliem.JoepW schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:56:
Concepts geeft toch geen vast IP-adres uit? (Al wijzigt het eigenlijk nooit.)
Zag in de brief staan dat je ook nog van pakket kunt wisselen voor xx december. Da's natuurlijk interessant om tussentijds te kunnen downgraden..of upgraden

[Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 20-11-2013 16:49]
[Voor 6% gewijzigd door spaceone op 20-11-2013 15:18]
Als je wil overstappen van Concepts/Telfort naar Vodafone vanwege het zenderaanbod of de prijs, prima.
Maar om 'slechte ervaringen uit het verleden' als raadgever te hanteren terwijl glas en ADSL technisch enorm van elkaar verschillen en je waarschijnlijk zelfs gewoon op dezelfde infrastructuur blijft......
En dan wordt het een heel ander verhaal. Maar zo ver is het voorlopig nog niet, beter nog even afwachten lijkt mij.Barre73 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:35:
Moet wel bij gezegd worden dat de verwachting is dat Vodafone 1e / 2e kwartaal volgend jaar bekend zal maken dat ze volledig naar hun eigen diensten zullen over stappen en daarmee weg gaan bij KPN-ITNS. Nou is dat ook geen operatie van een paar maanden (eerder één tot anderhalf jaar) maar het geldt zeker niet voor Telfort. Dat blijft bij ITNS.

[Voor 10% gewijzigd door eymey op 20-11-2013 19:00]

Die 100mbit is leuk maar daar betaal ik geen 50 euro voor als ik ook nog een 150mbit Ziggo abo heb liggen hier ook al is dan de upload lager.
Wanneer niet mogelijk om je 500Mb abo te behouden kun je naar bijv Vodafone.jimmy87 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:59:
Pfft wat een onzin, heb nu 500mbit glas van concepts, krijg ik een brief waar ze doodleuk in vertellen dat ik terug geschaald wordt naar 100Mbit.Ja
Telfort, de enige reden dat ik glas heb ik voor die 500Mbit.
Die 100mbit is leuk maar daar betaal ik geen 50 euro voor als ik ook nog een 150mbit Ziggo abo heb liggen hier ook al is dan de upload lager.
Als er een lange overstap tijd is neem je 1/2 maanden een Ziggo abo als tussenstap.
Telfort heeft geen 500 Mbit in haar portfolio dus dan zal je 'em vast niet kunnen houden denk ik. Ik wist niet eens dat het bij Concepts kon in het verleden...
Bij alles en iedereen betaal ik meer zo'n beetje behalve bij Tweak, daar zit ik op €50,- per maand voor 50/50 met onbeperkt bellen NL.
Hm.. Upgraden naar 100Mb is €5,- extra maar ja.. wel overstappen en mogelijk zonder internet te komen zitten en einde stabiele lijn Concepts. Twijfel twijfel.
Daarbij opgemerkt krijg je bij Tweak ook gratis Usenet erbij in, daar betaal ik nu 11,00 voor bij XSNews.
[Voor 11% gewijzigd door Quad op 25-11-2013 19:10]
Bedenk wel dat je bij Tweak geen tweede vezel met DVB-C/analoge Tv krijgt. Dus alles wordt UTP bekabeling met decoder.
Zo'n vermoeden heb ik al inderdaad, WGDO naar WGDO is zo geregeld.Barre73 schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:04:
En van Concepts naar Tweak geeft geen lange downtime. Fysieke overstap binnen een halve dag, Het zijn twee verschillende platformen.
Gibst nicht, heb toch enkel internet en telefonie nodig.Bedenk wel dat je bij Tweak geen tweede vezel met DVB-C/analoge Tv krijgt. Dus alles wordt UTP bekabeling met decoder.
Zojuist Tweak fiber 100/100 aangevraagd, ik ga dus afscheid nemen van Concepts binnen zeer afzienbare tijd.

[Voor 10% gewijzigd door Quad op 26-11-2013 18:55]
Ik ben er (weer) niet blij mee!
Die 5 euro extra huur is voor een ontvanger met hardeschijf welke je al hebt en die kun je gewoon blijven gebruiken zonder die 5 euro te betalen.AlexR schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:03:
Weet iemand hoe het zit met bv opnemen bij Telfort; ik heb een Animo decoder waarmee ik kan opnemen, bij Telfort moet je echter 5e/maand betalen daarvoor. Verder hebben we nu 10 dagen Programma Gemist, dat gaat bij Telfort naar 2...
Ik ben er (weer) niet blij mee!
[Voor 3% gewijzigd door spaceone op 27-11-2013 11:28]
Oke dat is dan weer "goed" nieuws.spaceone schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:27:
[...]
Die 5 euro extra huur is voor een ontvanger met hardeschijf welke je al hebt en die kun je gewoon blijven gebruiken zonder die 5 euro te betalen.

10 dagen terug kijken op 123. Nog goedkoper ook kom op 55 uit bij 100Mbits

Kan mij Amino blijven gebruiken zonder extra kosten!
[Voor 19% gewijzigd door ThaDude op 27-11-2013 15:23]
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
[Voor 8% gewijzigd door sh4dow op 07-12-2013 11:35]
Je betaald 5 euro extra voor het opnemen pakket. Bij Concepts betaalde je na 6 maanden 6,75 euro voor Interactieve TV, ongeacht of je wilde opnemen of niet.Bij een glasvezelpakket met interactieve TV ontvang je een Amino A140 tv-ontvanger gratis in bruikleen.
Bij een Telfort abonnement met glasvezel krijg je altijd een draadloos WiFi-router gratis in bruikleen.
Maar bij mij wordt het ook duurder omdat het onbeperkt bellen zo'n 5 euro duurder is.
Je hebt gelijk, ik heb Telfort zojuist gebeld en dezelfde uitleg gekregen. Ik betaalde afgelopen jaar slechts € 45 met korting, in het nieuwe jaar zou dat € 51 worden, nu bij Telfort is dat € 50.Sacul schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:44:
Je betaald 5 euro extra voor het opnemen pakket. Bij Concepts betaalde je na 6 maanden 6,75 euro voor Interactieve TV, ongeacht of je wilde opnemen of niet.
Maar bij mij wordt het ook duurder omdat het onbeperkt bellen zo'n 5 euro duurder is.
Ik ben niet negatief over Telfort, voordat er hier glasvezel kwam al lange tijd klant geweest van Telfort via ADSL en later VDSL met hun pilot. Ook heb ik meegedaan aan een pilot van interactieve TV. We gaan het wel merken, overstappen zie ik ook niet echt zitten met al die slechte ervaringen over weken zonder verbinding, etc.
Vergelijkbare situatie hier, VDSL van ze (ADSL eerst en pilot VDSL en later dus VDSL) en contact met webcare ging prima en alles was perfect geregeld en nette service, tot aan het opzeggen van VDSL aan toesh4dow schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:51:
[...]
Je hebt gelijk, ik heb Telfort zojuist gebeld en dezelfde uitleg gekregen. Ik betaalde afgelopen jaar slechts € 45 met korting, in het nieuwe jaar zou dat € 51 worden, nu bij Telfort is dat € 50.
Ik ben niet negatief over Telfort, voordat er hier glasvezel kwam al lange tijd klant geweest van Telfort via ADSL en later VDSL met hun pilot. Ook heb ik meegedaan aan een pilot van interactieve TV. We gaan het wel merken, overstappen zie ik ook niet echt zitten met al die slechte ervaringen over weken zonder verbinding, etc.

Heb enorm veel moeite moeten doen om mijn vriendin te overtuigen Concepts/Telfort te behouden omdat ze de beroerde en onvriendelijke service van Concepts zat is (maar we vallen straks toch onder Telfort). Maar elke andere keuze is een slag duurder en op downtime zitten we niet te wachten, dus we gaan gewoon bekijken hoe het straks allemaal gaat lopen bij Telfort.
Ik bedoel: 60 euro voor alles in 1 met 100Mbit is natuurlijk enorm betaalbaar en ik wil liever niet in snelheid omlaag natuurlijk

Inclusief afgekochte telefoontikken of exclusief...? En inclusief extra zenderpakketten...?2Dutch schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:25:
[...] Ik bedoel: 60 euro voor alles in 1 met 100Mbit is natuurlijk enorm betaalbaar en ik wil liever niet in snelheid omlaag natuurlijk
Ik betaal nu bij XMS 52.50 voor een 100/100 internet/iptv/telefoon pakket zonder extra zenders en zonder afgekochte telefoontikken. Is wel een heel oud abbo. En van mij zou het eigenlijk nog wel wat omlaag mogen, richting de 40 Euro of zo...
[Voor 7% gewijzigd door Fiber op 09-12-2013 14:02]
Ik begrijp dat als ik bij Concepts/Telfort wegga en overstap naar een andere provider waarbij ik mijn Amino kan houden (Fype, Vodafone) een aantal weken geen internet betekend?
Dat verschil is mij te groot.
Ik wil overstappen naar mogelijk fype of vodafone.
In de voorwaarden staat dat dat wanneer je een jaar bij concepts bent , de amino 540 je eigendom wordt. Nu kan ik dit jaar niet volmaken en breken zij, naar mijn idee het contract open.
Maar kan ik de amino dan behouden? Of zal ik het moeten inleveren?
Heeft iemand daar enige ervaring mee?
Reacties zijn welkom!
Bij Fype niet. Die hebben de naadloze migratie inmiddels geïmplementeerd als ontvangende provider. Vodafone nog niet bekend.Rallye schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:24:
Vandaag "de brief" ontvangen. Van €61,87 naar €67,50. Van Alles-in-1 50 Mbps naar Alles-in-1 Interactief, beide met HD-pakket en bellen naar vast. In de kerstvakantie toch maar eens kijken of iets anders beter/goedkoper is.
Ik begrijp dat als ik bij Concepts/Telfort wegga en overstap naar een andere provider waarbij ik mijn Amino kan houden (Fype, Vodafone) een aantal weken geen internet betekend?
Ik heb nu nog Concepts ICT en (nog) geen brief ontvangen ivm de migratie naar Telfort.
Ik overweeg ook Fype, maar heb een paar vragen:
1) Kan en mag ik mijn Amino HD recorder houden?
2) Kan ik Amino zonder problemen gebruiken bij Fype?
3) Blijft hetzelfde modem in gebruik?
4) Blijven de streams hetzelfde (dus die compressed KPN-'eigencensuur')

Ja
Ja
Ja.. Maar dat zijn dus niet de KPN eigen streams die echt ondermaats zijn. Het is gewoon het Glashart pakket zoals Concepts dat tot 1 juli ook had. En COncepts heeft dat nog steeds qua streams, alleen de zenderpakketten wijken tegenwoordig af van wat Glashart publiceert op haar website. Bij Fype dus niet.

ze geven aan dat het dezelfde dag bijna naadloos kan/gaatRallye schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:33:
@Thadude: we horen graag hoe je overstap verloopt (snel, langzaam, veel of weinig downtime etc.).
14 januari lijkt het te gaan gebeuren...
Jullie horen het.
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Ik heb hier ook de brief binnen. Even kijken of het nog mogelijk is om voor het 100 pakket te gaan, anders ook Fype. Heb nu een Amino HD recorder M540 van concepts (Deze blijft sowieso van mij als het goed) en een Amino A140 zelf gekocht. Bij Fype veranderd er haast niets behalve de factuur en het bankrekeningnummer geloof ik he?JoepW schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:34:
Bij mij is inmiddels de brief van Concepts / Telfort inmiddels ook binnen. En ik heb inmiddels Fype besteld.
Eens even kijken of m'n ouders nog een emailverandering aan kunnen, dit keer naar een @gmail.com adres.
Oscar Wilde
http://www.ftm.nl/column/stapje-voor-stapje-op-weg-naar-het-einde/

Maar krijg je daar ook een domme modem zoals bij concepts?
Zie trouwens dat het qua prijs geen verschil maakt vergeleken met Telfort. Daar kost internet 50/50+bellen een paar cent meer, internet only kennen ze daar niet of ik moet er daar ook overheen kijken.
[Voor 38% gewijzigd door Raven op 13-12-2013 19:02]
Oscar Wilde
Concepts levert geen modem..?Raven schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 18:59:
Hmm, net nog eens op de site van Fype gekeken, de link naar internetonly staat rechtsonderin verstopt
Maar krijg je daar ook een domme modem zoals bij concepts?
Heel apart, net een tweede brief van Concepts ICT ontvangen. Precies dezelfde brief, maar dan dat wij een 100 Mbit pakket hebben en dat wij een telfort 100 Mbit pakket krijgen. Prima wat mij betreft, alleen kregen we hiervoor een brief waarvan we met 60Mbit Concepts (dat we niet hebben) naar 50 Mbit telfort gingen. Toch maar eens bij de klantenservice informeren wat nu precies voor ons geld.Tc-Chub schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:06:
[...]
Ik heb hier ook de brief binnen. Even kijken of het nog mogelijk is om voor het 100 pakket te gaan, anders ook Fype. Heb nu een Amino HD recorder M540 van concepts (Deze blijft sowieso van mij als het goed) en een Amino A140 zelf gekocht. Bij Fype veranderd er haast niets behalve de factuur en het bankrekeningnummer geloof ik he?
Eens even kijken of m'n ouders nog een emailverandering aan kunnen, dit keer naar een @gmail.com adres.
Ik zie geen nadelen verder als de snelheid gelijk blijft?
Ehm, right

Oscar Wilde
Bij mij ook gisteren. De omzetting vindt plaats per 14 januari 2014. Ik heb nu 30mbps + analoge TV/Radio voor € 45,75 en ga naar 50mbps + analoge TV/Radio voor € 47,50 dus dat vind ik prima. Alleen krijg ik er straks ook een HD-ontvanger bij en Interactieve TV, maar aangezien ik nog een oud bakbeest van een televisie heb, zal ik hier nog geen gebruik van (kunnen) maken. Misschien in de toekomst als ik ooit een platte TV koop.JoepW schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:34:
Bij mij is inmiddels de brief van Concepts / Telfort inmiddels ook binnen. En ik heb inmiddels Fype besteld.

Wel fijn dat je je huidige e-mailadres kunt behouden!
Bij de meeste providers kost het 'Plus Bellen' gedeelte geen drol. (Mits je het niet gebruikt natuurlijk, de tikken zijn vaak wel prijzig.) Dus in plaats van alleen te zoeken naar de meestal niet meer bestaande 'Internet Only' pakketten kun je net zo goed tegelijk ook even kijken naar de 'Internet Plus Bellen' pakketten...Raven schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 18:59:
[...] Zie trouwens dat het qua prijs geen verschil maakt vergeleken met Telfort. Daar kost internet 50/50+bellen een paar cent meer, internet only kennen ze daar niet of ik moet er daar ook overheen kijken.

Provider | Encrypted |
---|---|
Solcon | ? (Solcon) |
Telfort | Ja (KPN) |
tweak | groen = ja/blauw = nee |
xs4all | Ja (KPN) |
plinq | Ja (KPN) |
KPN | Ja (KPN) |
Tele2 | Ja (?) |
Vodafone | ? |
Fieber | Geheel geen TV aanbod |
kliksafe | Geheel geen TV aanbod |
Scarlet | ? |
Heldenvan.nu | Ja (KPN) |
Concepts ICT | Ja (KPN) |
XMS | Ja (KPN) |
Lijbrandt | Ja (KPN) |
KickXL | Ja (KPN) |
Ook lees ik over WGDO and WMP gebieden en als je niet in een WGDO gebied zit ben je de cigaar? Hoe meer ik lees hoe meer het erop lijkt dat IPTV op de PC hier niet gaat werken. Ik kan hier enkel tweak groen krijgen wat een indicatie is dat ik in het niet-WGDO gebied zit wat ik ervan heb begrepen.
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD
Je gaat bij Fype wel een 24 maanden contract aan waarbij je alleen de 1e 12 maanden korting krijgt.JoepW schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:02:
Van deze provider noob een paar vragen over regio Lochem en het verdwijnen van Concepts ICT.
Ik heb nu nog Concepts ICT en (nog) geen brief ontvangen ivm de migratie naar Telfort.
Ik overweeg ook Fype, maar heb een paar vragen:
1) Kan en mag ik mijn Amino HD recorder houden?
2) Kan ik Amino zonder problemen gebruiken bij Fype?
3) Blijft hetzelfde modem in gebruik?
4) Blijven de streams hetzelfde (dus die compressed KPN-'eigencensuur')
Ik ga van Concepts > Telfort. Heb gebeld wat ze konden betekenen voor mij: krijg 2 maanden gratis basispakket en 2 maanden gratis pluspakket. Scheelt toch weer € 120.