• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barre73 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:02:
EN toch klopt het wel (behalve dan dat HD pakket): Een paar providers bieden het alles-in-1 pakket aan met alleen de DVB-C TV diensten. IP TV (oftewel Interactieve TV) kost dan 5 euro per maand extra, of zoiets. Dat was bij Concepts 2 jaar zeker ook zo,.

Dus je hebt die decoder niet nodig om TV te kijken :-). Analoog of DVB-C zat namelijk wel in je pakket.

Dat je dan wel een HD pakket kan aanvinken is natuurlijk wel een fout in het ordersysteem van destijds.
Dat is ook zeker verwarring aan deze kant (ik ga niet alles afschuiven op Concepts).
Het is gewoon irritant als je vanalles op je scherm ziet en dan wat extra vinkjes zet, om daarover dan niks per mail direct te zien te krijgen en de brief alleen een alles in 1 pakket noemt. Voortaan maak ik dus sowieso schermprints :+

Maar als ik dan feedback geef, moet een bedrijf (of meer: medewerker van) niet meteen geirriteerd gaan zitten reageren, maar aangeven van: joh, als dat zo was was het wat onhandig. Punt. Meer hoeft het niet te zijn. Heb zelf jaren vergelijkbaar werk gedaan en als ik zo tegen een klant zou praten kreeg ik toch echt wel op me flikker :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Je hebt helemaal gelijk!

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:07
IPTV met switch heb ik nu ook voorelkaar gekregen.
Probleem kwam uit de switch, Niet helemaal duidelijk waarom.
Het was een unmanaged Gbit switch.
Daarop kwam het signaal wel door maar wel constant schokkend.
Heb nu op mn 24 poorts switch 2 verschillende Vlans gemaakt.

1 voor internet, en 1 voor IPTV.
En nu loopt alles wel lekker door.
Scheelt ook weer een switch die aan moet staan.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik van mijn oude concepts contract/abonnement (6 jaar geleden) nu wil overstappen na telfort.
Moet ik dan gewoon een ''nieuw'' telfort pakket aanvragen/bestellen?

En dan als hun het aangeven mijn ''oude'' concepts zelf opzeggen? Of gaat dit allemaal automatisch?
Iemand ervaring hiermee?
Je kan overstappen als een soort van migratie. Dan wel zelf bestellen. Telefonisch misschien beter...

• gasemans
Is DVB-C nu gewoon HD kwaliteit? Of is dat alleen bij IPTV?
Zit te twijfelen of ik nu naar de slaapkamer een netwerkkabel ga trekken of gebruik ga maken van DVB-C.

Moet bij dbv-c maar een klein kabeltje extra te leggen namelijk,
En met ip gewoon 20 meter netwerkkabel door het hele huis trekken

• Bram1337
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-04-2018
Nee maar kan desondanks toch best scherp zijn alles vindbaar @ zenderoverzicht analoge & digitale DVB TV.

[Voor 147% gewijzigd door Bram1337 op 27-08-2016 17:42]

• gasemans
Dank
Dan ga ik het mezelf maar makkelijk maken en alleen de DVB-C gebruiken.
TV op de slaapkamer is toch kleiner.
En zonder bril is het verschil voor mij dan hoe dan ook niet te zien

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:51
Volgens mij heb ik het al eens eerder gevraagd, maar weet (inmiddels) iemand hoe je bij de Amino dovenondertitels in beeld krijgt? Ik mag graag als ondersteuning bij de BBC de dovenondertitels aan hebben. Dat werkt op DVB-C wel, maar in HD op de Amino niet. iemand een idee?

• gasemans
Ik heb snel even zitten zoeken maar volgens mij kan dat niet bij de Amino.
Gisteravond rond 10 uur ging hier de glas onderuit.
Vanmorgen was die weer online en ik haal in eens de upload niet meer.
Heb een 500MB lijn en haal 20 :(

Dag ervoor nog bezig geweest en had toen wel de volledige upload.
Meer mensen hier last van?

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Rallye schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:04:
Volgens mij heb ik het al eens eerder gevraagd, maar weet (inmiddels) iemand hoe je bij de Amino dovenondertitels in beeld krijgt? Ik mag graag als ondersteuning bij de BBC de dovenondertitels aan hebben. Dat werkt op DVB-C wel, maar in HD op de Amino niet. iemand een idee?
Tenzij je op een WDGO netwerk zit kan dit niet. Al dit soort extra's zijn eraf gesloopt door het groene monster...

• Rallye
Bedankt voor de antwoorden. Volgens mij heb ik inderdaad WMP+. Waarom zou je zo'n functie willen verwijderen?
Omdat KPN als operator van mening is dat ze zo min mogelijk bandbreedte dienen te gebruiken in hun corenetwerk zodat ook de ADSL klanten hetzelfde signaal kunnen ontvangen. Dat de glasvezel klanten met hun dikke symetrische verbinding daar last van ondervinden is blijkbaar geen probleem.

• Rallye
Ik neem aan dat men om dezelfde reden ook de surround-mogelijkheden weghaalt?

Redelijk irritant. Langzaam voel ik mijn KPN-allergie weer opkomen. Wel de spullen neerleggen om een Rolls-Royce te bouwen, maar er vervolgens een Opel Kadett van maken, zo schreef ik al eens ergens anders....

Maar bij UPC (als toevallig iemand hier dat weet) heb je op BBC HD dus wel ondertitels? Ook bij opgenomen programma's?

Edit: UPC heeft ook geen ondertitels bij BBC HD, wegens een "softwareprobleem".

[Voor 9% gewijzigd door Rallye op 07-09-2013 20:46]

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-03 14:33
Concepts Ict: 1 groot drama.....
In 01-2013 overgestapt van Ziggo > Concepts glasvezel. Overstap ging vloeiend maar toen begon de ellende:
Wegvallende telefoonverbindingen, niet kunnen bellen of gebeld worden en tot slot: geen geluid tijdens tv kijken. Ze zijn er vanaf het begin al mee bezig maar heb nu iets van: aangetekende brief met een termijn van 3 weken en dat eventueel opzeggen.

Meer mensen dezelfde ervaring? Dit speel trouwens in Erica ( Drenthe )
Absoluut niet en zelfs het tegendeel. Enige wat ik gehad heb aan storing is de grote landelijke storing van juni/juli met veel stotterend beeld,.Maar daar had Lijbrandt, Vodafone etc... ook allemaal last van.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:10
Qua diensten heb ik niet veel problemen buiten de helaas inmiddels gebruikelijke landelijke/regionale storingen. Wel is sinds de overname de kwaliteit van de helpdesk echt dramatisch. Ik heb een tijdje terug via de e-mail melding gemaakt van een storing, bleek later een landelijke storing te zijn. Op de overduidelijke standaardreply (vroeger kreeg je gewoon een net mailtje van een Concepts ICT medewerker) heb ik geantwoord dat het een landelijke storing was die niet op de website van Concepts stond aangegeven.

Voor de rest niets meer van gehoord totdat ik een maand later tijdens m'n vakantie 2x gebeld ben door de helpdesk voor vervanging van mijn modem wegens de problemen 8)7

In het begin van mijn abo (ruim een jaar geleden) heb ik weleens gebeld met de helpdesk en toen was ik echt verbaasd zo netjes werd ik geholpen door de kundige mensen daar. Sinds de overname zijn we weer een kwaliteitsprovider armer helaas...

specs

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sowieso snap je niet hoe dat gedrag kan, want elk zichzelf respecterend callcenter laat regelmatig de boel testen (calls opnemen ter verbetering enz.) en heeft een klanttevredenheidsonderzoek. Vraag me serieus af wat er nu dan toch aan de hand is? Hoef ook niet erg lang te wachten dus stress door pokkedrukte (om even een voorbeeld te noemen) is het dan ook niet. Maar waarom zouden ze mensen gaan vervangen? Of misschien zijn de goede krachten wel overgestapt op het moment dat ze hoorden dat het Telfort zou worden..zou kunnen..wie het weet?

[Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 11-09-2013 15:33]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Volgens mij zijn de callcenters al samengevoegd van enkele providers ;(
Ik kan wel een achteruitgang van de TV kwaliteit waarnemen sinds het KPN is. Jammer hoor.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Dat laatste is echt grote onzin en zit tussen de oren..

Tenzij jij in WGDO gebied woont, dan geloof ik het. Maar in WMP+ gebied is er echt niets veranderd aan de streams, alleen de inhoud van de pakketten is veranderd (helaas...)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Barre73 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:07:
Dat laatste is echt grote onzin en zit tussen de oren......
Je kan ook even normaal reageren. Wie denk je wel dat je bent!
Barre73 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:07:
Tenzij jij in WGDO gebied woont, dan geloof ik het.......
Nou wat denk je zelf.... Geloof het maar.

Niet zo aangebrand. Dat was een vrij normale reactie hoor.

Ik weet wie ik ben en wat ik weet. en als je op mijn naam klikt zie jij ook wat ik zo hier en daar typ..

• IcyK
  • Laatst online: 27-01-2018
JoepW schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:04:
[...]

Je kan ook even normaal reageren. Wie denk je wel dat je bent!

[...]
Gezien de inhoud van zijn postings zou ik denken dat Barre een deskundige is op het terrein waarover hij hier praat. En als "Dat is grote onzin en zit tussen de oren......" al als abnormaal wordt gezien dan zou je eens moeten overwegen om je tenen iets te laten inkorten... ;)

http://www.ftm.nl/column/stapje-voor-stapje-op-weg-naar-het-einde/

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik hou gewoon van normaal benaderen van mensen. En blijkbaar hebben jullie andere normen. Zullen we weer gewoon er een Concepts ICT draadje van maken?

Doen we.

Terug op het onderwerp: Jij hebt Concepts via WGDO en begint nu HD+ streams te ontvangen her en der? Streams die eigenlijk voor WMP+ bedoeld zijn?

Welke gemeente is dat als ik vragen mag?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Lochem

Euh...Lochem is geen WGDO gebied? Kan het nu even niet echt checken maar meestal is de Tweak postcode checker wel een goede indicatie. In WGDO gebied kan je Tweak blauw bestellen bij een postcode in Lochem en ik probeerde dat net maar krijg alleen Tweak groen als optie (is niet WGDO)

• Rallye
Lochem is volgens mij, net als de rest van de Achterhoek (Aalten, Winterswijk) een redelijk nieuw netwerk en dus WMP+. Volgens alle verhalen is daar qua streams niets veranderd. Een achteruitgang in kwaliteit zou er dus niet moeten zijn...

@JoepW: welke achteruitgang heb jij geconstateerd?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Paar dingen sinds ze volgens mij aan het 'fuseren' zijn:
TV
  1. On demand reageert sinds enige tijd slecht tot niet.
  2. Favorieten oproepen geeft vaak een zwart scherm. (Blij dat we een iPad hebben).
  3. Analoge TV schokt nogal eens.
Internet
  1. Diverse malen de laatste maanden het modem moeten resetten om weer verbinding te krijgen.
  2. Snelheid is af en toe laag / fluctueert.
Telefoon
Gelukkig geen klachten ;)

Ik was echt in de overtuiging (was mij ook verzekerd door mijn contactpersonen van Glashart Media) dat wij de streams van hun kregen in Barchem. Ik was hier vorig jaar de trekker van de vraagbundeling.

Maar goed, ik mag niet klagen, want alles beter dan het verouderde netwerk van UPC dat hier ligt. ;)

• IcyK
Je krijgt ook streams van GHM; plastisch gezegd: GHM haalt ze uit de leverstraat van KPN, plakt er en eigen labeltje op en verkoopt ze aan jou. Maar dat wil nog niet zeggen dat je op een WGDO netwerk zit.

Je had en hebt dus steeds naar streams gekeken die bij KPN vandaan komen. Wat weer de vraag oproept welke kwaliteitsvermindering van de streams je dan hebt waargenomen (of bedoel je kwaliteitsvermindering van de middleware in de amino?).

offtopic:
(en hoe je nu - achteraf - aankijkt tegen je eerste reactie aan Barre, maar da's off-topic ;) )

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

IcyK schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:05:
Je krijgt ook streams van GHM; plastisch gezegd: GHM haalt ze uit de leverstraat van KPN, plakt er en eigen labeltje op en verkoopt ze aan jou. Maar dat wil nog niet zeggen dat je op een WGDO netwerk zit.

Je had en hebt dus steeds naar streams gekeken die bij KPN vandaan komen. Wat weer de vraag oproept welke kwaliteitsvermindering van de streams je dan hebt waargenomen (of bedoel je kwaliteitsvermindering van de middleware in de amino?).

offtopic:
(en hoe je nu - achteraf - aankijkt tegen je eerste reactie aan Barre, maar da's off-topic ;) )
Geen id of ik ook digitaal een achteruitgang zie. Dat is moeilijk vergelijken als je de beelden niet echt naast elkaar ziet. Maar stotterend analoog beeld en fluctuerende snelheid van inet is wel degelijk sinds begin juli nieuw.
offtopic:
Het ging me niet om de inhoud! Maar om de startzin. Gewoon de manier van praten! Blijkbaar is dat muntje niet gevallen 8)

JoepW schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:50:
Paar dingen sinds ze volgens mij aan het 'fuseren' zijn:
TV
  1. On demand reageert sinds enige tijd slecht tot niet.
  2. Favorieten oproepen geeft vaak een zwart scherm. (Blij dat we een iPad hebben).
  3. Analoge TV schokt nogal eens.
Internet
  1. Diverse malen de laatste maanden het modem moeten resetten om weer verbinding te krijgen.
  2. Snelheid is af en toe laag / fluctueert.
Telefoon
Gelukkig geen klachten ;)

Ik was echt in de overtuiging (was mij ook verzekerd door mijn contactpersonen van Glashart Media) dat wij de streams van hun kregen in Barchem. Ik was hier vorig jaar de trekker van de vraagbundeling.

Maar goed, ik mag niet klagen, want alles beter dan het verouderde netwerk van UPC dat hier ligt. ;)
Wat jij hier aangeeft lees ik meer op Tweakers in het algemeen voor de providers die nu gaan fuseren met Telfort. Dus Concepts, Lijbrandt, etc..

Wat wel vreemd is, is dat het locatiegebonden lijkt te zijn en niet nationaal. Ik heb ook Concepts, omgeving Deventer maar helmaal nergens last van. Daarom is het gevaarlijk om iedereen dan maar adviseren om weg te blijven bij bijvoorbeeld Concepts.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ow wegblijven bij Concepts is ook nog niet mijn mening. Wegblijven bij KPN was mijn intentie toen ik overstapte van ADSL van KPN (met die vreselijke experiabox) en UPC (met die grote hoeveelheid storingen van de hardware en vele artifacts) naar Concepts.
Helaas is dat KPN doel niet bereikt, maar er is ook niks anders alhier. ;)

• Rallye
Vreemd dat je analoge beeld stottert. In de Achterhoek heeft men wel last gehad van stortterend/schokkend beeld, maar dat was op de Amino, en is inmiddels verholpen. Bovendien komt het mij vreemd voor dat analoog stottert, dat is meestal typisch voor digitaal beeld. Lijbrandt noemt het signaal dat via de coax komt "analoog", maar dit signaal bestaat uit een (echt) analoog deel en DVB-C (wat men bij UPC digitale TV noemt). Welk signaal stottert bij jou?

Favorieten en On demand gebruik ik niet, dus daar weet ik niets van. Van degenen in mijn huis die analoog kijken hoor ik geen klachten.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik bedoel het echte analoge signaal via coax vanaf het modem naar een 'ouderwetse' TV ;) Maar sinds 1-2 weken niet meer gezien....

• IcyK
JoepW schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:11:
[...]

offtopic:
Het ging me niet om de inhoud! Maar om de startzin. Gewoon de manier van praten! Blijkbaar is dat muntje niet gevallen 8)
offtopic:
Zeker wel. En 'de manier van praten' is ook richting jou precies wat ik bedoelde. Het verhaal van GHM en KPN streams is al talloze malen voorbij gekomen op GoT, conform de huisregels van GoT wordt van je verwacht dat je enigszins weet waar je over praat; en dat zeker voordat je anderen de maat gaat nemen ('wie denk je wel dat je bent' en 'Nou wat denk je zelf.... Geloof het maar', terwijl het toch anders blijkt de zijn dan je dacht.)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

JoepW schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:21:
.......HERHALING: .....Zullen we weer gewoon er een Concepts ICT draadje van maken?
IcyK schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:44:
[...]

offtopic:
Zeker wel. En 'de manier van praten' is ook richting jou precies wat ik bedoelde. Het verhaal van GHM en KPN streams is al talloze malen voorbij gekomen op GoT, conform de huisregels van GoT wordt van je verwacht dat je enigszins weet waar je over praat; en dat zeker voordat je anderen de maat gaat nemen ('wie denk je wel dat je bent' en 'Nou wat denk je zelf.... Geloof het maar', terwijl het toch anders blijkt de zijn dan je dacht.)
offtopic:
Doe jij dat ook?

• IcyK
offtopic:
Dat is correct, ik blijf idd offtopic... :P
Jammer dat er niet een inhoudelijke reactie af kan.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

IcyK schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:33:
offtopic:
Dat is correct, ik blijf idd offtopic... :P
Jammer dat er niet een inhoudelijke reactie af kan.
offtopic:
Omdat ik jou in het geheel geen verantwoording schuldig ben. Barre73 en ik er al klaar mee zijn en we waren ook al weer tig posts on-topic. <-punt!

KUNNEN WE NU WEER TERUG NAAR HET ONDERWERP?

Of had ik ook heel klein moeten schrijven? ;)

[Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 12-09-2013 22:59]

• IcyK
Ach, dat is toch het mooie van een publiek forum? Je kan, zonder research te doen, met enig bombarie dingen verkondigen waarvan bekend is dat ze van geen kant correct zijn, zonder erop terug te komen. De mededeling 'punt' is kennelijk afdoende. Doet me denken aan mijn jaren in overheidsdienst... ;)

Om (voor mij) onbegrijpelijke redenen wordt vervolgens een relatie gelegd met 'wel/geen verantwoording hoeven afleggen' (wat helemaal niet aan de orde is), waardoor blijkbaar het presenteren van feiten niet meer nodig is. Alweer, het doet me denken aan...

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Barre73 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:58:
KUNNEN WE NU WEER TERUG NAAR HET ONDERWERP?
....
Je haalt me de woorden uit mijn mond :X d:)b

• eymey
  • Laatst online: 19-03 19:31
Analoog kan overigens ook wel degelijk stotteren hoor :). Ergens wordt dit analoge signaal 'gegenereerd' (in een aantal "headends", verspreid over het land). En als er in de aanvoer naar dat headend een probleem is, of in de apparatuur die de boel muxed, dan kan het dus stotteren vanaf de bron :).

Maar goed, kern blijft dat er voor WMP+ niets anders is veranderd sinds de overname dan de inhoud van pakketen/opties/tarieven. Niet aan de technologie.

[Voor 20% gewijzigd door eymey op 14-09-2013 01:16]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dan ben in inderdertijd als contactpersoon hier in het dorp wel heel erg fout voorgelicht door de pl van Glashart. Die stelde nl dat het juist niet de KPN streams betrof.
Maar goed. Het is maar zo.
KPN zal wel leverancier blijven ;)
Dan nog een noob-vraag: Zou er een kans zijn dat tzt er ook betere kwaliteit door anderen geleverd gaat worden op het netwerk, alhier?

• eymey
Ach dat zelfde hadden we ook in de zomer van 2010 toen Lijbrandt naar Almere kwam als eerste provider die naast KPN ook diensten kon leveren. Iedereen blij want "Lijbrandt = Glashart Media = goede en onversleutelde streams".

Later bleek het dus dat je weliswaar Glashart Media kreeg, maar dan geleverd via de wholesale operator apparatuur van KPN. En dus ook KPN-streams omdat KPN niet in staat zou zijn om naast z'n eigen multicast streams ook die van Technicolor/Ericsson door te geven.

Wat betreft je vraag: Alles kan ;)

Er is overal (gereguleerd vanuit de ACM) ODF access tot de Reggefiber PoP locaties. Dat houdt in dat iedere partij die dat wil apparatuur kan plaatsen in de city- en area-PoP's van Reggefiber en de city-PoP verbinden met z'n eigen backbone.

Maar dat is natuurlijk een hele investering. Vanuit recente berichtgeving valt echter wel af te leiden dat zowel Tele2 als Vodafone ambities hebben om dit op termijn te gaan doen. Maar er zijn op dit moment al zo veel verglaasde steden en dorpen dat het echt koffiedik kijken is waar ze als eerste gaan beginnen met de uitrol van zoiets.

[Voor 38% gewijzigd door eymey op 14-09-2013 10:36]

Ga er maar vanuit dat binnen een jaar ook in Lochem een andere leverancier kan worden gekozen.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Maar ja, mijn dorpje van ca. 600 aansluitingen in de kern met een eigen centrale zal wel overgeslagen worden...

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-03 00:18
Ik ben sinds oktober vorig jaar aangesloten op glasvezel. We hadden de benodigde 30% gehaald en dus kwam mijn gekoesterde glasvezel wens in vervulling en heeft reggefiber het glasvezelnetwerk aangelegd.
De eerste aansluitingen zijn februari 2012 opgeleverd.

Bij de keuze van de provider had ik een aantal criteria: goede helpdesk, GEEN KPN en de best mogelijke kwaliteit TV. Ik heb toen vol overtuiging voor Concepts gekozen. Voor zover mijn informatie toen was, leverde concepts TV signaal van glashart media en wel de ongecomprimeerde streams van technicolor (rechtstreeks van de satelliet zeg maar)

Maar nu is concepts overgenomen door KPN, waar ik zwaar de pee in heb dus...

Er zit op deze tread veel kennis en kunde, vandaar deze vraag..
Ik zou graag willen weten of mijn volgende stelling klopt:

Naar mijn weten leverde Concepts de ongecodeerde 1:1 stream van satelliet, of technicolor mediastream over een WGDO infrastructuur.

En sinds 2 juli is het TV aanbod gewijzigd naar wat KPN aanbiedt. Hoogstwaarschijnlijk is deze stream vervangen door de WMP+ (KPN Wholesale MultiPlay Plus) stream.

Naar mijn informatie is de WDGO infrastructuur vervangen door WMP+ streams, waarop de signalen gecodeerd (en encrypt?) worden verstuurd, met als gevolg een lagere bitrate en kwaliteit.
Onder andere wordt ook Dolby 5.1. verwijderd. Het lijkt er dus op, dat in eerste instantie een goed netwerk door reggefiber is neergelegd en in gebruik genomen, wat nu door de KPN stelselmatig afgebroken wordt.

In een eerder bericht las ik, dat de postcodecheck van tweak een goede aanwijzing geeft voor het type infrastructuur. Op mijn postcode (3371) wordt tweak groen aangeboden, zijnde de KPN signalen...

Zoals gezegd zou ik graag weten of mijn idee klopt en dat we dus behoorlijk achteruit geboerd zijn door de overname door KPN en het vervangen van de TV streams. We hebben overigens nog wel het DVB-C signaal.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

graziemille schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:50:
[...] En sinds 2 juli is het TV aanbod gewijzigd...

[...] Zoals gezegd zou ik graag weten of mijn idee klopt...
Nee, volgens mij niet. Er is op 2 juli technisch niets gewijzigd. Alleen de indeling van de zenderpakketten is licht gewijzigd. En de telefoontarieven zijn gewijzigd.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• eymey
De eerste belangrijke vraag aan @graziemille: Over welke woonplaats hebben we het? Als je het over vorig jaar hebt, dan is het bijna 100% zeker dat daar géén WGDO is uitgerold.

Ergo: Ik weet niet wie je verteld heeft dat er originele 1:1 SAT/Ericsson streams door gegeven zouden gaan worden door Concepts, maar waarschijnlijk is je dat verteld door een verkoper zonder enige kennis van zaken en wrs wél met een verkooptarget.....

Vorig jaar, afhankelijk van waar in het jaar, was Concepts al over genomen door KPN of zat dit eraan te komen.

Bovendien leverden ze toen in ieder geval al via de apparatuur van KPN ( WMP+ ).

Zoals Fiber al zegt: Op 2 juli is er alleen inhoudelijk aan de samenstelling van de pakketten wat gewijzigd. Niet aan de techniek .In ieder geval niet in WMP+ gebieden.

Het klopt inderdaad wel dat op WGDO langzaamaan het e.e.a. verandert maar nogmaals, een netwerk dat vorig jaar uitgerold is zal 99,99% zeker geen WGDO kennen.

[Voor 21% gewijzigd door eymey op 15-09-2013 11:50]

• Fiber

Fiber

eymey schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:49:
[...]

Het klopt inderdaad wel dat op WGDO langzaamaan het e.e.a. verandert...
Zeker waar. maar dat staat los van de wijzigingen op 2 juli. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Het is gewoon triest hoe KPN zo'n prachtig netwerk dat hier nu ligt met inferieure TV overspoeld.
Vraag aan de specialisten van deze noob: Is het probleem ook de kwaliteit / het type apparatuur in de centrale / knooppunt of is het louter en alleen het signaal dat ze op het netwerk zetten?

• graziemille
eymey schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:49:
De eerste belangrijke vraag aan @graziemille: Over welke woonplaats hebben we het? Als je het over vorig jaar hebt, dan is het bijna 100% zeker dat daar géén WGDO is uitgerold.

Ergo: Ik weet niet wie je verteld heeft dat er originele 1:1 SAT/Ericsson streams door gegeven zouden gaan worden door Concepts, maar waarschijnlijk is je dat verteld door een verkoper zonder enige kennis van zaken en wrs wél met een verkooptarget.....
Ik woon in Hardinxveld-Giessendam. De vraagbundeling ging over een aantal gemeenten in de Alblasserwaard, waaronder Hardinxveld.

Tijdens de vraagbundeling is er een info avond geweest die georganiseerd werd door een lokale IT leverancier en Concepts. Ik heb daar letterlijk de vraag gesteld over het TV signaal en ook de stream genoemd die de KPN gebruikt en die hetzelfde zou zijn als via ADSL aangeboden.

Volgens de persoon aanwezig, waarvan ik de indruk kreeg dat die wel wist waar hij het over had, zou concepts de kwaliteitsstream leveren...

• IcyK
Tja... voor zover ik weet worden de HD+ streams niet via ADSL aangeboden dus formeel ben je niet voorgelogen. Of is destijds expliciet gezegd dat Concepts de 1:1 Technicolor (Ericsson) bron zou doorzetten?

Aan de andere kant: kennelijk heb je tussen februari 2012 en juli 2013 geen problemen ondervonden met de kwaliteit van de tv streams; waarom is dat nu dan opeens een probleem, aangezien de streams in die periode vermoedelijk niet zijn gewijzigd?

graziemille schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:50:
Ik ben sinds oktober vorig jaar aangesloten op glasvezel. We hadden de benodigde 30% gehaald en dus kwam mijn gekoesterde glasvezel wens in vervulling en heeft reggefiber het glasvezelnetwerk aangelegd.
De eerste aansluitingen zijn februari 2012 opgeleverd.

Bij de keuze van de provider had ik een aantal criteria: goede helpdesk, GEEN KPN en de best mogelijke kwaliteit TV. Ik heb toen vol overtuiging voor Concepts gekozen. Voor zover mijn informatie toen was, leverde concepts TV signaal van glashart media en wel de ongecomprimeerde streams van technicolor (rechtstreeks van de satelliet zeg maar)

Maar nu is concepts overgenomen door KPN, waar ik zwaar de pee in heb dus...

Er zit op deze tread veel kennis en kunde, vandaar deze vraag..
Ik zou graag willen weten of mijn volgende stelling klopt:

1)Naar mijn weten leverde Concepts de ongecodeerde 1:1 stream van satelliet, of technicolor mediastream over een WGDO infrastructuur.

2)En sinds 2 juli is het TV aanbod gewijzigd naar wat KPN aanbiedt. Hoogstwaarschijnlijk is deze stream vervangen door de WMP+ (KPN Wholesale MultiPlay Plus) stream.

3)Naar mijn informatie is de WDGO infrastructuur vervangen door WMP+ streams, waarop de signalen gecodeerd (en encrypt?) worden verstuurd, met als gevolg een lagere bitrate en kwaliteit.
Onder andere wordt ook Dolby 5.1. verwijderd. Het lijkt er dus op, dat in eerste instantie een goed netwerk door reggefiber is neergelegd en in gebruik genomen, wat nu door de KPN stelselmatig afgebroken wordt.

4)In een eerder bericht las ik, dat de postcodecheck van tweak een goede aanwijzing geeft voor het type infrastructuur. Op mijn postcode (3371) wordt tweak groen aangeboden, zijnde de KPN signalen...

Zoals gezegd zou ik graag weten of mijn idee klopt en dat we dus behoorlijk achteruit geboerd zijn door de overname door KPN en het vervangen van de TV streams. We hebben overigens nog wel het DVB-C signaal.
1)Concepts kan leveren via zowel WGDO als WMP+. Indien een PoP is voorzien van WGDO apparatuur dan heb je gelijk. Indien niet, dan levert Concepts dus andere streams. Alblasserwaard is nooit voorzien van WGDO apparatuur in de PoPs. En dat kan ik 100% bevestigen.
2) In jouw geval is dat dus niet zo. Concepts heeft bij jou vanaf het begin de WMP+ streams met HD+ geleverd van Glashart Media, speciaal bedoeld voor KPN (ipv WGDO)
3) Er is niets vervangen. Het zijn twee "netwerken" naast elkaar. En daarmee bedoel ik niet het netwerk van kabels in de grond dat van Reggefiber is, maar het platform. Waar WGDO is aangelegd bestaat dat nog steeds en heeft KPN op veel plaatsen in die PoP's ook WMP+ apparatuur geplaatst.
Je mag uiteraard verwachten dat dit uitgefaseerd gaat worden en op den duur opgeheven gaat worden.
Wat er gebeurd is sinds 1 juli bij mensen die Concepts hadden via WGDO vraag ik me wel af eigenlijk. Zouden die zijn overgezet op WMP+?
4)Die tip kwam van mij en werkt hier dus ook weer goed... Geen WGDO want geen Tweak Blauw.

Nee, je bent niet achteruit gegaan, los van de zenderpakketten. Of je valselijk bent voorgelicht door de verkloper? Waarschijnlijk wel zoals Eymey al aangaf. Moet ik wel bij zeggen dat in de tijd van de vraagbundeling in Hardinxveld (zomer 2011) het niet altijd even duidelijk was bij alle verkopers wat de verschillen waren tussen WMP+ en WGDO, en eigenlijk denk ik niet eens dat ze van dat soort dingen op de hoogte waren.

De brief die is verstuurd over veranderingen per 1 juli is zeer verwarrend geweest. Waar het feitelijk op neer komt is dat Concepts per 1 juli onder KPN vlag opereert. Punt uit. De TV leverancier was al KPN (zij het KPN ITNS oftewel Glashart) dus waarom ze dat nou moesten roepen in een brief weet ik niet maar het was wel dom. Streams zijn niet veranderd. Zenderpakketindelingen wel en niet altijd positief. Maar dat was dan ook een reden om vervroegd op te mogen zeggen.

• graziemille
IcyK schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:34:

Aan de andere kant: kennelijk heb je tussen februari 2012 en juli 2013 geen problemen ondervonden met de kwaliteit van de tv streams; waarom is dat nu dan opeens een probleem, aangezien de streams in die periode vermoedelijk niet zijn gewijzigd?
Het gaat mij voornamelijk om het feit dat als het inderdaad zo zou zijn dat door de overname door KPN de televisie streams veranderd zouden worden/zijn van een goede (op dat moment best mogelijke) kwaliteit naar een slechtere kwaliteit dit een slechte zaak zou zijn.

Zoals ook al op meerdere discussies aan de orde is geweest is het toch van de zotte dat de KPN over 'het netwerk van de toekomst met oneindige mogelijkheden en snelheid' een inferieur TV signaal aanbied.

Maar ik had mijn verhaal in de vragende vorm gegoten, omdat ik er probeer achter te komen wat er nu daadwerkelijk in onze gemeente is geleverd en of dat gaat veranderen/veranderd is na de overname van Concepts door KPN.
graziemille schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:23:
[...]

Ik woon in Hardinxveld-Giessendam. De vraagbundeling ging over een aantal gemeenten in de Alblasserwaard, waaronder Hardinxveld.

Tijdens de vraagbundeling is er een info avond geweest die georganiseerd werd door een lokale IT leverancier en Concepts. Ik heb daar letterlijk de vraag gesteld over het TV signaal en ook de stream genoemd die de KPN gebruikt en die hetzelfde zou zijn als via ADSL aangeboden.

Volgens de persoon aanwezig, waarvan ik de indruk kreeg dat die wel wist waar hij het over had, zou concepts de kwaliteitsstream leveren...
Nog 1 antwoord dan. De verkoper had op zich gelijk. De streams van KPN die jij bedoelt (ADSL) gebruikte KPN zelf. Voor Concepts e.a. waren de HD+ streams en die zijn rond de 12 Mbit en mag je wel als kwaliteitsstream betitelen. Dat jij de 1:1 Technicolor bedoelde kan ik hij niet weten natuurlijk.

JoepW schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:05:
Het is gewoon triest hoe KPN zo'n prachtig netwerk dat hier nu ligt met inferieure TV overspoeld.
Vraag aan de specialisten van deze noob: Is het probleem ook de kwaliteit / het type apparatuur in de centrale / knooppunt of is het louter en alleen het signaal dat ze op het netwerk zetten?
Het laatste. Maar dat heeft ook veel te maken met de vervlochtenheid binnen KPN. Het is 1 product (IPTV) en dat leveren ze gelijk aan elkaar, of het nou ADSL, VDSL of FttH is. Ze kunnen het zelf bijna niet uit elkaar halen.
Bijna want ik heb in een ander draadje iets gezien over plannen voor 2014..

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nou dan blijft duimen en hopen over... Thnx voor de info en berust maar in mijn lot alhier ;)

• graziemille
Ok, ik begrijp dat de Pop's hier dus reeds vanaf het begin voorzien zijn van WMP+ apparatuur en WMP+ streams die toch een goede HD kwaliteit leveren.

Wat betekent dat nu eigenlijk voor de levering van streams door andere aanbieders?
Ik neem aan, dat alle KPN gerelateerde aanbieders een pot nat zijn. Maar hoe zit het met bv. tele2, fype, scarlet of vodafone?

Waar maken deze aanbieders gebruik van?
Aangezien in jullie PoP's alleen KPN zit kopen ze allemaal hun diensten in bij KPN. Zie:
https://www.kpn-wholesale...enten-eindgebruikers.aspx

Op Tele2 na maken ze allemaal gebruik van KPN WMP+ streams. KPN, XS4All gebruiken WMP
Tele2 WBA dus alleen de verbinding. Hun TV streams leveren ze zelf aan maar worden alsnog op dezelfde manier bewerkt omdat KPN dat niet kan scheiden. Dus schiet ook niet op.

Wisper en Glashelder staan volledig los van KPN maar hun dienstenleverancier (Glasoperator) plaatst dan ook wel eigen apparatuur in de PoP. Helaas dan niet in jouw woonplaats. Google ze maar eens voor de gein..
Tele2 is voornemens dat ook te gaan doen en heeft dat ook al bekend gemaakt,. Dat zou dus een stuk beter kunnen worden. Van Vodafone wordt dat ook verwacht omdat ze een tijdje geleden Glasoperator hebben gekocht en dus nu zelf die know-how in huis hebben. Alleen weet niemand wanneer..Tot dan gebruikt Vodafone dus WMP+.

Het is met WMP+ wel mogelijk om verschillende zenderpakketten te leveren. Dat gebeurt dus nu ook. Bij de net door KPN opgekochte providers (Lijbrandt XMS, Concepts...) is het pakket nu anders dan bij Fype of Solcon. En Vodafone is ook weer anders omdat die zelf bepaalde uitzendrechten hebben als groot bedrijf. Dat laten ze dan via Glashart leveren.

[Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 15-09-2013 13:07]

• IcyK
Uit nieuwsgierigheid:
Barre73 schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:41:
[...]

Waar WGDO is aangelegd bestaat dat nog steeds en heeft KPN op veel plaatsen in die PoP's ook WMP+ apparatuur geplaatst.
[...]
Ik dacht dat 'WGDO-apparatuur' vanuit meerdere multicast-bronnen kon routeren (op WGDO Dordrecht zijn sommige streams volgens mij afkomstig uit de 'KPN pool'). Wat is de achtergrond dat er dan toch WMP+ apparatuur moet worden geplaatst? Of is dat alleen bij uitbreiding van de POP?

Dat zou KPN moeten beantwoorden.... Ik zou het werkelijk niet weten. Dat bijplaatsen gebeurde trouwens al wel voordat WGDO door KPN werd gekocht hoor.

• graziemille
Barre73 schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:05:

Tele2 WBA dus alleen de verbinding. Hun TV streams leveren ze zelf aan maar worden alsnog op dezelfde manier bewerkt omdat KPN dat niet kan scheiden. Dus schiet ook niet op.
Is de geleverde kwaliteit van tele2 dan ook vergelijkbaar met WMP+?
Barre73 schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:05:
En Vodafone is ook weer anders omdat die zelf bepaalde uitzendrechten hebben als groot bedrijf. Dat laten ze dan via Glashart leveren.
Ik heb inderdaad gelezen, dat vodafone wisper en onderliggende glasoperator heeft overgenomen.
Laten we hopen, dat er weer wat concurrentie op glas komt.
Bij de introductie is geroepen, dat in tegenstelling tot kabel, glasvezel open is en dus meerdere aanbieders hun diensten leveren, wat ten goede komt aan de prijsconcurrentie...

Als je nu naar alle pakketten kijkt en de bijbehorende prijzen, dan zit dat wel heel dicht tegen elkaar aan...

Vodafone levert in mijn ogen dan nog het meest aantrekkelijke aanbod van HD-TV zenders.
Glasvezel is ook helemaal open maar niet op provider niveau. In de communicatie wordt niet vermeld dat er een tussenlaag is van operators. Of eigenlijk maar 1 operator meestal (KPN Wholesale dus). Daar nemen alle providers eenzelfde pakket af dat ze verkopen aan consumenten. Dus inderdaad.. het zit heel dicht tegen elkaar. Tot er een andere operator komt met 1 of meerdere providers die het wel helemaal anders kan doen.
Open betekent dan ook in dit geval: open voor operators om in de PoP's apparatuur te plaatsen en naar elke CityPoP ((de hoofdpop in een plaats) een fiber-backbone te leggen.

• graziemille
Ik wil gebruik gaan maken van de DVB-C TV zenders. Volgens concepts kan je daarvoor je bestaande UPC, of Ziggo decoder gebruiken, want de zenders zijn vrij te ontvangen. De TV op de slaapkamer heeft nog geen DVB-C decoder en dus ben ik aangewezen op een los apparaat.

Ik heb even gezocht en kwam bijv. de Philips DCR5012 tegen, speciaal bedoeld voor UPC. Het voordeel van deze is, dat deze een hdmi aansluiting heeft die veel (goedkope) decoders niet hebben.

Maar een DVB-C decoder moet volgens mij wel met de juiste parameters voor bv. symbolrate en netwerk ID voorzien worden.
Is zo'n specifieke UPC ontvanger dan wel te gebruiken? Ik denk niet dat deze voorzien is van de juiste parameters en zal deze door UPC wel dichtgetimmerd zijn.

• Fiber

Fiber

Kijk even in het XMS draadje, die heeft een wat uitgebreidere OP dan dit draadje, met onder meer een lijstje met DVB-C ontvangers die in ieder geval geschikt zijn...
(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17

Maar is het de moeite waard om een HDMI aansluiting te hebben terwijl je maar 3 HD zenders hebt? Bij alle andere zenders is er geen voordeel ten opzichte van de klassieke scart,

Heb je hier al gekeken?
http://tweakers.net/categorie/651/decoders/producten/

Niet dat je 1 van deze nieuw zou moeten kopen maar je vind op Marktplaats veel gebruikte decoders van mensen die zijn overgestapt naar glasvezel. Vooral in Ziggo gebieden.

Juiste parameters is geen probleem. Te vinden op de website van Glashart Media (kijk onder zenderlijsten-> analoog) maar ik ben ook bang dat een UPC decoder dichtgetimmerd zit.

• Foeps
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:55
Barre73 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:43:
Maar is het de moeite waard om een HDMI aansluiting te hebben terwijl je maar 3 HD zenders hebt? Bij alle andere zenders is er geen voordeel ten opzichte van de klassieke scart,

Heb je hier al gekeken?

Niet dat je 1 van deze nieuw zou moeten kopen maar je vind op Marktplaats veel gebruikte decoders van mensen die zijn overgestapt naar glasvezel. Vooral in Ziggo gebieden.

Juiste parameters is geen probleem. Te vinden op de website van Glashart Media (kijk onder zenderlijsten-> analoog) maar ik ben ook bang dat een UPC decoder dichtgetimmerd zit.
UPC decoders kun je idd vergeten, die vraagt om uberhaubt te werken dat de smart-card er in zit.
Samsung decoder die ik hiermee getest heb ..... en idd kun je op Marktplaats wel wat scoren ;-)

• eymey

Heb je hier al gekeken?

Ben ik het toch niet helemaal mee een :). Zeker als je een TV hebt met een LCD of Plasma paneel vind ik dat er echt nog een wereld van verschil zit tussen scart en HDMI op SD resolutie.

Per definitie is het ook gewoon zonde, want je ontvanger moet het beeld omzetten naar analoog om vervolgens de TV het weer te laten digitaliseren.

Maar als je denkt het verschil toch niet te zien, dan kan een ontvanger met alleen scart misschien wel een betaalbaarder alternatief zijn.

• Rallye
De TV op mijn slaapkamer is ook nog niet voorzien van een digitale tuner, en bovendien HD-ready in plaats van full HD. Ik heb daarom de oude Ziggo Samsung-decoder van mijn pa staan (zonder kaart). Een Samsung DCB-9401R. Hoewel via scart aangesloten (HD gaat niet over scart, maar dat gebruik ik dus niet - bij 32" vind ik SD genoeg) zie ik wel een verschil met "echt analoog". De juiste instellingen waren op de Samsung goed te maken.

Een echte UPC- decoder zou je niet moeten kunnen kopen: UPC verhuurt zijn decoders. Officieel zijn ze dus iet te koop.

• graziemille
Rallye schreef op woensdag 18 september 2013 @ 06:57:
Een echte UPC- decoder zou je niet moeten kunnen kopen: UPC verhuurt zijn decoders. Officieel zijn ze dus iet te koop.
Deze decoder is er in twee varianten: de zilveren DCR7101 en de zwarte DCR5012. Deze zijn 100% gelijkwaardig, alleen de zilverkleurige is huur en de zwarte is koop.

Ik heb ook de manual bekeken en daarin staat alleen UPC geneuzel ...
van de philips site: http://www.philips.nl/c/D...angers/dcr5012_03/prd/nl/

Naast de (waarschijnlijk) betere kwaliteit is een hdmi kabel ook een stuk minder lomp dan een scart kabel...

• Rallye
Als je de mogelijkheid hebt, kun je inderdaad het beste voor HDMI gaan.

• graziemille

Heb je hier al gekeken?

Ik heb via marktplaats een humax IRHD-5300c gekocht en deze werkt perfect.
Na het invoeren van de DVB-C gegevens frequentie, bitrate en netwerk-ID voor concepts in onze gemeente in een mum van tijd de zenders gevonden.

Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit perfect is (32 inch LCD) De 3 HD zenders zijn gestoken scherp maar ook de SD zenders zijn prima! Ik heb hem met een HDMI kabel aangesloten.
Goed nieuws dus!

Geniet ervan zou ik zeggen..

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 19:44
Ik ben nu 2 dagen aangesloten op glas van Concepts. Sinds vanmiddag heb ik soms een packetloss van 40%, wat internetten onmogelijk maakt. Mijn interne netwerk heb ik uitgesloten, d.m.v. een laptopje aan het modem te hangen. Heeft dit zin om over te bellen of moet ik wachten?

http://specs.tweak.to/18230

• Fiber

Fiber

Welke regio...? Achterhoek...? Dan ben je niet de enige: NDSFREAK in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

Ik zou morgen even bellen denk ik. Niet dat het direct zal helpen, maar hoe meer klachten hoe beter beeld ze ervan krijgen en hoe sneller ze gaan reageren.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hier (Barchem, 7244) is het ook niet best:

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-03 19:48
Bij mij is de Packet loss nu weg.

Alleen hopen dat reggefiber een beetje opschiet met het probleem met analoog hier thuis -_-.

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 20:28
testen via speedtest.operator.nl is voor mij het meest stabiel.

Beter dan nix... Wagij...

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:53
Hier ook (Twello 7391) de laatste 2 dagen traag bij bepaalde websites of downloads.

Sinds het middaguur lijkt het probleem echter verholpen te zijn.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:39

Quad

Doof

Twello? Dat is volgens mij niet WDGO maar KPN glas. Ik heb zelf geen last ondervonden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• JerryJerryJerry
Twello is glashart is dus WDGO (nog wel tenminste)

• eymey
Uhm, waar haal je die aanname vandaan?

Zoals al overal bekend is, betekent het feit dat je diensten met Glashart Media kan krijgen niet automatisch dat het WGDO is. Al sinds eind 2010 kan je ook op KPN diensten van Glashart Media krijgen.

Ik durf, aangezien Twello relatief nieuw is, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat Twello géén WGDO is.
De Tweaktest zegt: Geen WGDO...

Maar ik zie ergens anders staan : WBA + WGDO....

Strange...

[Voor 51% gewijzigd door Barre73 op 26-09-2013 18:01]

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:58:
[...] Maar ik zie ergens anders staan : WBA + WGDO...
Waar zie je dat staan? Heb je een bron? Dan kunnen we voortaan zelf kijken wat er beschikbaar is in een bepaalde plaats of wijk... :)

Ja, uhuh... Ik zie dat staan op een plek waar jullie niet kunnen kijken :-)

Maar dan nog raak ik in de war want de Tweaktest werkt normaal prima. Postcodes in Deventer bijvoorbeeld geven keurig als uitslag: Tweak Blauw leverbaar.
Ik pakte nu een willekeurige in centrum Twello maar kreeg alleen Tweak Groen te zien en geen Blauw.

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:13:
Ja, uhuh... Ik zie dat staan op een plek waar jullie niet kunnen kijken... :-)
Waarom niet...?

En waarom wordt er überhaupt zo geheimzinnig over gedaan of een gebied nou WGDO, WBA, WMP+, whatever, is? Waarom is daar niet gewoon een duidelijk en openbaar overzicht van? Samen met een duidelijke uitleg wat die termen precies inhouden en wat dat voor consumenten betekent...? O-)

• JerryJerryJerry
eymey schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:46:
Uhm, waar haal je die aanname vandaan?
Niets aannames. Ik weet toch wel wat ik zelf heb ? :+ Beetje jammer 8)7

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
Wanneer is er in Twello dan glas gelegd?

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1391139/0

Topic is van 2010 dus WGDO is heel goed mogelijk en een ander punt in het topic staat bij de ontvangers een Amino 110 dus dan is het 100% WGDO. ( De Googletest)
Fiber schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:32:
[...]

Waarom niet...?

En waarom wordt er überhaupt zo geheimzinnig over gedaan of een gebied nou WGDO, WBA, WMP+, whatever, is? Waarom is daar niet gewoon een duidelijk en openbaar overzicht van? Samen met een duidelijke uitleg wat die termen precies inhouden en wat dat voor consumenten betekent...? O-)
Dat is toch heel simpel dat @Barre73 ergens in kan kijken waar wij dat niet kunnen. Het heeft namelijk met zijn werkplek te maken.

[Voor 70% gewijzigd door spaceone op 27-09-2013 04:46]

• Fiber

Fiber

spaceone schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 04:36:
[...]

Dat is toch heel simpel dat @Barre73 ergens in kan kijken waar wij dat niet kunnen. Het heeft namelijk met zijn werkplek te maken.
Dat snap ik ook wel. Maar waarom is die informatie niet gewoon openbaar...? O-)

Dat zal je aan KPN moeten vragen...

Neemt overigens niet weg dat ik niet snap waarom Jerry wel WGDO schijnt te hebben maar Tweak het niet levert..

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
Barre73 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:02:

Neemt overigens niet weg dat ik niet snap waarom Jerry wel WGDO schijnt te hebben maar Tweak het niet levert..
Enter is volgens mij ook WGDO en daar geeft Tweak ook alleen groen beschikbaar.

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-03 19:48
Analoog doet het hier weer, Modem was niet helemaal lekker. Heeft Reggefiber vervangen.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:56
Fiber schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:32:
[...]

Waarom niet...?

Qua overzicht voor iedereen ben ik het met je eens, dat mis ik nog een beetje. Zal mooi zijn als er zoiets was dan weet je ook wat er mogelijk is.

• JerryJerryJerry
Ik kaart het wel ff bij ReggeFiber aan hoe het nu zit. Genoeg contacten daar :)

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:38
Ik heb sinds gisteren glasvezel van concepts, maar ik krijg geen connectie meer met eweka nieuwsgroepen.
Kan nergens vinden dat concepts dit zou blokkeren.

Iemand hier ervaring mee?
Ik heb Concepts en Eweka. Geen enkel probleem.

Is er nog iets anders veranderd sinds je glasvezel hebt? Nieuwe router of zo?

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:38
Ja heb er mijn eigen asus rt-n66u router tussen zitten.
Ga hier maar eens andere firmware opzetten.

Maar dan weet ik dat het iig moet werken, bedankt.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-03 21:27
JerryJerryJerry schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:17:
Twello is glashart is dus WDGO (nog wel tenminste)
twello is inderdaad wgdo

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee