graziemille schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:50:
Ik ben sinds oktober vorig jaar aangesloten op glasvezel. We hadden de benodigde 30% gehaald en dus kwam mijn gekoesterde glasvezel wens in vervulling en heeft reggefiber het glasvezelnetwerk aangelegd.
De eerste aansluitingen zijn februari 2012 opgeleverd.
Bij de keuze van de provider had ik een aantal criteria: goede helpdesk, GEEN KPN en de best mogelijke kwaliteit TV. Ik heb toen vol overtuiging voor Concepts gekozen. Voor zover mijn informatie toen was, leverde concepts TV signaal van glashart media en wel de ongecomprimeerde streams van technicolor (rechtstreeks van de satelliet zeg maar)
Maar nu is concepts overgenomen door KPN, waar ik zwaar de pee in heb dus...
Er zit op deze tread veel kennis en kunde, vandaar deze vraag..
Ik zou graag willen weten of mijn volgende stelling klopt:
1)Naar mijn weten leverde Concepts de ongecodeerde 1:1 stream van satelliet, of technicolor mediastream over een WGDO infrastructuur.
2)En sinds 2 juli is het TV aanbod gewijzigd naar wat KPN aanbiedt. Hoogstwaarschijnlijk is deze stream vervangen door de WMP+ (KPN Wholesale MultiPlay Plus) stream.
3)Naar mijn informatie is de WDGO infrastructuur vervangen door WMP+ streams, waarop de signalen gecodeerd (en encrypt?) worden verstuurd, met als gevolg een lagere bitrate en kwaliteit.
Onder andere wordt ook Dolby 5.1. verwijderd. Het lijkt er dus op, dat in eerste instantie een goed netwerk door reggefiber is neergelegd en in gebruik genomen, wat nu door de KPN stelselmatig afgebroken wordt.
4)In een eerder bericht las ik, dat de postcodecheck van tweak een goede aanwijzing geeft voor het type infrastructuur. Op mijn postcode (3371) wordt tweak groen aangeboden, zijnde de KPN signalen...
Zoals gezegd zou ik graag weten of mijn idee klopt en dat we dus behoorlijk achteruit geboerd zijn door de overname door KPN en het vervangen van de TV streams. We hebben overigens nog wel het DVB-C signaal.
1)Concepts kan leveren via zowel WGDO als WMP+. Indien een PoP is voorzien van WGDO apparatuur dan heb je gelijk. Indien niet, dan levert Concepts dus andere streams. Alblasserwaard is
nooit voorzien van WGDO apparatuur in de PoPs. En dat kan ik 100% bevestigen.
2) In jouw geval is dat dus niet zo. Concepts heeft bij jou vanaf het begin de WMP+ streams met HD+ geleverd van Glashart Media, speciaal bedoeld voor KPN (ipv WGDO)
3) Er is niets vervangen. Het zijn twee "netwerken" naast elkaar. En daarmee bedoel ik niet het netwerk van kabels in de grond dat van Reggefiber is, maar het platform. Waar WGDO is aangelegd bestaat dat nog steeds en heeft KPN op veel plaatsen in die PoP's ook WMP+ apparatuur geplaatst.
Je mag uiteraard verwachten dat dit uitgefaseerd gaat worden en op den duur opgeheven gaat worden.
Wat er gebeurd is sinds 1 juli bij mensen die Concepts hadden via WGDO vraag ik me wel af eigenlijk. Zouden die zijn overgezet op WMP+?
4)Die tip kwam van mij en werkt hier dus ook weer goed... Geen WGDO want geen Tweak Blauw.
Nee, je bent niet achteruit gegaan, los van de zenderpakketten. Of je valselijk bent voorgelicht door de verkloper? Waarschijnlijk wel zoals Eymey al aangaf. Moet ik wel bij zeggen dat in de tijd van de vraagbundeling in Hardinxveld (zomer 2011) het niet altijd even duidelijk was bij alle verkopers wat de verschillen waren tussen WMP+ en WGDO, en eigenlijk denk ik niet eens dat ze van dat soort dingen op de hoogte waren.
De brief die is verstuurd over veranderingen per 1 juli is zeer verwarrend geweest. Waar het feitelijk op neer komt is dat Concepts per 1 juli onder KPN vlag opereert. Punt uit. De TV leverancier was al KPN (zij het KPN ITNS oftewel Glashart) dus waarom ze dat nou moesten roepen in een brief weet ik niet maar het was wel dom. Streams zijn niet veranderd. Zenderpakketindelingen wel en niet altijd positief. Maar dat was dan ook een reden om vervroegd op te mogen zeggen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.