24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
I intend to live forever. So far, so good.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heb gezocht naar info op tweakers maar kom uit op unmanaged. Heeft iemand ervaring met een unmanaged switch?
Dat is gewoon plug and play!! Ik heb deze:cevel schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:46:
Kan iemand mij vertellen welke switch ik moet hebben voor het delen van IPTV signaal?
Heb gezocht naar info op tweakers maar kom uit op unmanaged. Heeft iemand ervaring met een unmanaged switch?
pricewatch: TP-Link TL-SG1008D
Deze is met 8 aansluitingen, dezelfde is er ook met minder, dus goedkoper. Werkt verder heel goed!
[ Voor 10% gewijzigd door Nuevocasa op 14-06-2013 10:54 ]
Gewoon een normale goedkope switch werkt prima. Je moet wel een extra kastje aanvragen of ergens vandaan plukken per TV.cevel schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:46:
Kan iemand mij vertellen welke switch ik moet hebben voor het delen van IPTV signaal?
⏩ PVOutput☀️
Gisteren al een kastje gehaald en besefte later dat er maar 1 aansluiting voor IPTV aanwezig is.Quad schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:11:
[...]
Gewoon een normale goedkope switch werkt prima. Je moet wel een extra kastje aanvragen of ergens vandaan plukken per TV.
Dan gaan we die bestellen!
Verwijderd
Iedere switch met "minstens 100Mbps" voldoet... raadzaam is echter 1000Mbps vanwege de grote hoeveelheid traffic e.d. zelf heb ik overigens even geëxperimenteerd met een TP-Link TL-WR1043ND waarbij ik DHCP had uitgeschakeld en Eth.2 op het modem had verbonden met LAN 1 op de router. De router functioneerde in dat geval als Switch/Accesspoint waardoor ik ook via Wireless kon gebruiken op een HTPC van een maat die dit op die wijze in huis heeft draaien.Nuevocasa schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:52:
[...]
Dat is gewoon plug and play!! Ik heb deze:
pricewatch: TP-Link TL-SG1008D
Deze is met 8 aansluitingen, dezelfde is er ook met minder, dus goedkoper. Werkt verder heel goed!
Werkt trouwens wel mooi zoiets
Kleine aanvulling @Axelfoley007
Ik heb het naast telefonisch ook per e-mail nogmaals gevraagd na jou bericht te hebben gelezen, en dit is wat ik inmiddels zwart op wit heb ontvangen:Axelfoley007 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:50:
Mijn overstap van Concepts naar Vodafone is door Vodafone afgewezen (WGDO Dordrecht), omdat de lijn bezet is. Het enige advies wat ik van 3 verschillende medewerkers kreeg is op de datum dat Concepts de diensten stopt en lijn vrijgeeft, Vodafone dan te bellen. Ze kunnen me dan in 5 min aansluiten. Optie 2 is; niet overstappen en jammer de bammer.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 21:22 ]
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Wat minder in vergelijking tot wie / wat / wanneer?jmk schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:28:
De SD zenders zijn wat minder, maar ja.
Er kan niets 'minder' zijn aan SD, want deze worden gewoon 1:1 doorgegeven van sateliet feeds of de mediagateway van Technicolor/Ericsson
En @DarkForce; Kijk, zo hoort het dus!
Een WGDO overstap moet gewoon naadloos kunnen, conform de mail die jij hebt ontvangen. Volgens mij heeft er bij Axelfoley007 een medewerker gewoon zitten slapen.
Nu WMP+ nog.... dan stap ik over van Lijbrandt/Telfort naar Vodafone.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ok, misschien niet helemaal duidelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:41:
[...]
Wat minder in vergelijking tot wie / wat / wanneer?
De SD kwaliteit is duidelijk minder mooi dan de HD zenders.
Toch is de SD kwaliteit wel te doen hoor. Ik zou zeggen hetzelfde als een DVD opzetten.
Ik heb gisteravond nog even 24-kitchen(SD) gekeken, en na 5 minuten viel het niet meer op dat het wat minder was dan NED 1 HD bijvoorbeeld.
Wat ik wel een groot pluspunt vindt, de DVB-C zenders in SD zien er allemaal beter en strakker uit dan de analoge zenders via dezelfde kabel. Ik heb mijn TV ook zo ingesteld dat hij alleen de digitale zenders moet weergeven.
Yippie kayak, other buckets!
Heb wel een tweetal vragen;
- Alle menu's van de Amino M540 zijn in SD, zijn er plannen om deze ook in HD te maken? Zou een stuk beter uit zien.
- Ik krijg alleen stereo signaal door, en geen 5.1 dolby digital, voor zover ik gezien heb geldt dit voor alle zenders (bijv bij film Angels & Demons gisterenavond). Zou ik 5.1 moeten kunnen krijgen op sommige zenders? Het geluid gaat via een optisch kabeltje naar mijn Denon AVR 2310 receiver.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Ja en nee... overstappen kan namelijk op diverse manieren, te weten:eymey schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:11:
En @DarkForce; Kijk, zo hoort het dus!
Een WGDO overstap moet gewoon naadloos kunnen, conform de mail die jij hebt ontvangen. Volgens mij heeft er bij Axelfoley007 een medewerker gewoon zitten slapen.
Nu WMP+ nog.... dan stap ik over van Lijbrandt/Telfort naar Vodafone.
- Overstappen na einde contract met opzegging per maand.
- Overstappen binnen huidige contract met afkoop van resterende maanden bij ISP.
- Overstappen binnen huidige contract door wijziging nadelig voor consument.
De verschillen hierin zijn?
- Overstappen na einde contract met opzegging per maand.
Na het uitzitten van je 1 of 2 jarige contract, kun je zonder je oude provider hiervan op de hoogte te brengen een nieuwe provider uitkiezen en opdracht geven te migreren/overstappen naar de nieuwe partij. Hiervoor hoef je, je oude provider niet van op de hoogte te brengen.
- Overstappen binnen huidige contract met afkoop van resterende maanden bij ISP.
Hierbij betaal je tot einde contract aan je huidige/oude provider en betaal je ook je nieuwe provider. Om dit te bewerkstelligen zul je dit echter duidelijk moeten overeenkomen met je huidige provider. De resterende maanden dienen overigens in 99,9% van alle gevallen ineens te worden voldaan.
- Overstappen binnen huidige contract door wijziging nadelig voor consument.
Ieder bedrijf die wijzigingen aanbrengt aan haar product- / dienstenaanbod dient dit schriftelijk of per e-mail naar haar contractant te communiceren. De contractant MOET indien deze met de wijzigingen niet akkoord gaat (c.q. nadelige wijzigingen), de aanbieder laten weten hiermee niet akkoord te gaan. Vaak kan dan gebruik worden gemaakt van een coulance regeling, of kan de klant de diensten beëindigen met een opzegtermijn van één (1) maand.
Klanten van XMSnet, Concepts en Lijbrandt hebben in dit geval te maken met het laatste punt. Probleem hierin is dat de klant tijdig moet aangeven aan de provider, dat het de diensten wilt beëindigen. De huidige aanbieder gaat hiermee akkoord, MAAR in het systeem van de toekomstige aanbieder is dit niet te zien. Dit houdt in dat de klant bij de nieuwe provider moet aangeven dat het 3e punt hierbij van toepassing is. Simpel gezegd komt het erop neer dat. Migreren zonder de oude provider te hebben aangegeven dat men de huidige diensten wilt beëindigen, is dus onmogelijk. Wanneer je niet aangeeft bij je huidige aanbieder, dat je wilt opstappen ... krijgt de nieuwe provider een weigering omdat anders sprake zou zijn van lijnkaping. Er is dan n.l. geen sprake van een beëindiging maar kaping.
Al met al, lekker ingewikkeld ... maar als je duidelijk aangeeft aan de oude en nieuwe provider wat je wilt. Af ziet van de Cool Down periode en ze erop attendeert dat je mag migreren omdat de diensten bij de oude partij nadelig uitpakken qua veranderingen. Dan is er van alles mogelijk zoals over "inmiddels" 3 dagen bij mij zal zijn. Tenminste, I keep my fingers crossed en hou jullie hier natuurlijk ook op de hoogte.
1) Die plannen zijn niet bekend, maar lijken mij ook niet echt prioriteit te hebben..FaceDown schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:05:
Sinds gisteren ook aangesloten, en moet zeggen lijkt goed te werken allemaal.
Heb wel een tweetal vragen;
- Alle menu's van de Amino M540 zijn in SD, zijn er plannen om deze ook in HD te maken? Zou een stuk beter uit zien.
- Ik krijg alleen stereo signaal door, en geen 5.1 dolby digital, voor zover ik gezien heb geldt dit voor alle zenders (bijv bij film Angels & Demons gisterenavond). Zou ik 5.1 moeten kunnen krijgen op sommige zenders? Het geluid gaat via een optisch kabeltje naar mijn Denon AVR 2310 receiver.
2) Indien het originele signaal voorzien was van 5.1. Dolby Digital wordt dat er door de operator uitgehaald voordat het naar de klant getransporteerd wordt. Operator is KPN Wholesale. Vraag niet waarom... is al heel lang een bekende issue.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Service was nagenoeg perfect totdat de KPN overname bekend was gemaakt. Was zelfs enigzins onder de indruk van de helpdesk die voor de verandering niet simpelweg het FAQ voorleest.
Hoop dat die oplossing voor 8 uur komt en deze keer langer overeind blijft dan een enkele dag.Glasvezel storing 15-06-2013
Op dit moment is er storing op het glasvezel netwerk in een aantal regio's. Hierdoor is het mogelijk dat u geen gebruik kan maken van interactieve televisie, internet en telefonie. We werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD
Gaat lekker zo.
Zit nu trouwens in een andere ip range dan voorheen. De 213 ipv 37 range
Druk en zetfouten voorbehouden.
DVB-C prima, internet ook oke.
WMP+ gebied, provider KickXL (Concepts ICT)
edit: Het begon vanochtend al met de Amino boven die geen signaal had.
Alles even uit en aan en toen werkte het weer.
Na de hele dag weg te zijn geweest deden de probs zich vanavond in toenemende mate voor.
Wederom de boel uit en aan, maar het af en toe stilstaan bleef.
Nu dus noodgedwongen maar even het DVB-C gebruiken.
Echt lekker gaat het momenteel niet met de dochtertjes van KPN!
[ Voor 62% gewijzigd door albino71 op 15-06-2013 22:00 . Reden: meer info ]
Thanks!
Ha, ik heb je zelfs nog gefeliciteerd in dat topic zie ik
Tijd om mijn mandje op te zoeken denk ik...
Het is niet overal, want die routers zijn geografisch ingedeeld.
Hier (8121) geen enkel probleem gehad, de hele week al niet. Ook Concepts dus.
Dus voor de duidelijkheid: heeft ook niets te maken met de overname. Vodafone heeft hetzelfde en die zijn echt niet overgenomen.
De supportdesk vertelde mij dat Concepts\KickXL maar ook KPN afgelopen dagen problemen heeft gehad met het telefonie platform. Vanmiddag waren hier ook problemen geweest, zou nu weer opgelost moeten zijn.
Wat ik ook hoorde is dat bij Reggefiber\KPN ITNS gisteren herconfiguraties zijn geweest in het netwerk, om alles beter te laten lopen. We wachten maar even af.
Verwijderd
Dus in mijn geval:
02-06-2013 12:00 uur - Bestelling geplaatst
02-06-2013 12:03 uur - Order bevestigd
02-06-2013 12:03 uur - Aanvraag overstap service ontvangen.
02-06-2013 12:17 uur - Per e-mail kenbaar gemaakt af te zien van CoolDown Periode (dit scheelt ca. 7 werkdagen).
04-06-2013 13:06 uur - Email ontvangen dat migratie niet kan.
05-06-2013 09:21 uur - Per email vernomen dat ik kan kiezen wanneer migratie plaatsvind, gekozen voor de 18e
13-06-2013 14:04 uur - Nogmaals bevestigd gekregen dat migratie plaatsvind op 18-06-2013.
18-06-2013 09:55 uur - Diensten van lijn afgehaald door Concepts ICT.
18-06-2013 10:05 uur - Diensten erop gezet van Vodafone met IP-Adres van KPN (ispfabriek).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 10:57 ]
Ik krijg het niet voor elkaar, ik heb wel 20 verschillende medewerkers gesproken en ze blaatten min of meer allemaal hetzelfde, eerst moet de zooi opgezegd worden binnen 4 tot 6 weken de lijn vrijgegeven en daarna pas nieuwe diensten activeren. Ik krijg er niet anders in bij die lui......echt niet.eymey schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:11:
Ik had vorige week de moed al opgegeven, kost me veel en veel te veel moeite/inspanning om dit te regelen dus laat maar. Het is min of meer mijn eigen schuld, ik had nooit naar Concepts moeten gaan begin dit jaar, maar in één keer naar een niet KPN ISP.
Verwijderd
Je zou eens kunnen proberen om per e-mail contact op te nemen met klantenservice@vodafonethuis.nl vraag ze hierin eventueel om even te kijken naar ticket 1305-68585 waarin dit probleem al uitvoerig besproken en opgelost is. Wat klantenservice n.l. moet doen is dit direct doorzetten naar een andere afdeling omdat klantenservice zaken als migraties niet kan/mag afhandelen.Axelfoley007 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:22:
Ik krijg het niet voor elkaar, ik heb wel 20 verschillende medewerkers gesproken en ze blaatten min of meer allemaal hetzelfde, eerst moet de zooi opgezegd worden binnen 4 tot 6 weken de lijn vrijgegeven en daarna pas nieuwe diensten activeren. Ik krijg er niet anders in bij die lui......echt niet.
Ik had vorige week de moed al opgegeven, kost me veel en veel te veel moeite/inspanning om dit te regelen dus laat maar. Het is min of meer mijn eigen schuld, ik had nooit naar Concepts moeten gaan begin dit jaar, maar in één keer naar een niet KPN ISP.
Overigens, Vodafone is een White Label dienst van KPN ITNS, klantenservice is KPN ITNS en de ip-adressen zijn eveneens in beheer van KPN ITNS (via ispfabriek.nl) en loopt via de switches/routers van xmsnet welke eveneens eigendom is van KPN. Dat het zo'n probleem moet zijn snap ik weer niet maar wellicht dat bovenstaande wat meer oplost ?!
Ik werd net gebeld door KPN ITNS met de vraag hoe het er hier technisch aan toe gegaan is en gaf hen mijn complimenten. Wel gaf ik ze aan dat ik het een puinhoop vond omdat ik onwijs veel uitleg en informatie zelf aan heb moeten leveren om de migratie rond te krijgen. Aanvullend hierop heb ik hen gewezen op deze topic waarbij ik het vreemd vind dat het bij jou (Axelfoley007) juist weer wel de mist in loopt. Ben benieuwd of 't iets oplost, maar proberen kan geen kwaad
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 15:35 . Reden: Aanvulling contact met KPN ITNS gehad... ]
zeggen ze bij de helpdesk dat er eerst iemand van Reggefiber wat moet omzetten bij ons in de meterkast?
iemand ervaring met overstappen Concepts naar Telfort
Een migratie is mogelijk als je bij Concepts ICT aangesloten zit op een WGDO netwerk, indien je kiest voor een Vodafone aansluiting zal je ook op een WGDO netwerk zitten, dit betekend dat migreren mogelijk is. Zodra wij een migratie in plannen zal deze afspraak 20 werkdagen in de toekomst liggen en zal de maximale downtime 1 uur zijn. Indien je op een WBA netwerk zit aangesloten bij Concepts is migreren niet mogelijk.
Hoe kan ik checken of ik op WDGO zit? Ging er altijd van uit dat ik WDGO zat..
Heb wel gewoon analoge tv, een HTPC met iptv. Dus volgens mij zit ikd an gewoon op WDGO?
[ Voor 6% gewijzigd door Xaero op 19-06-2013 09:52 ]
En @Axelfoley007: Wat betreft je opmerking over dat je meteen een niet-KPN provider had moeten kiezen: Dat heeft natuurlijk wel een hoog onderbuik-gehalte en klinkt een beetje als "Nu Concepts ICT van KPN is willen ze me niet meer laten gaan".
Wat DarkForce zegt klopt precies: Alles aan Vodafone glasvezel is een white label dienst die verzorgd is door KPN ITNS (Ispfabriek en Glashart Media). Vodafone heeft alleen wel eigen afspraken met zenders, dus wel een onderscheidend zenderpakket.
Wat ik hiermee probeer te zeggen: Als jij eerst naar Vodafone was gegaan en daarna naar Telfort, dan was je waarschijnlijk tegen dezelfde muur op gelopen aangezien je dezelfde medewerkers (van ITNS) treft.
Het is op dit moment gewoon een zooi rond migraties omdat het op voormalig WGDO (wat nu KPN WMP+ Blauw heet) wel soepel kan terwijl het op WMP+ nog steeds een gedoe is.
Verwijderd
Ik was er al een beetje bang voor. Het is gewoon onwijs moeilijk om klantenservice goed en duidelijk uit te leggen hoe de vork in de steel zit, en hoe ze dit moeten oppakken. Het komt er gewoon eigenlijk simpelweg op neer dat deze orders direct doorgezet moeten worden naar order mangement met uitleg waarom migraties zonder cool down periode en dan nog z.s.m. moeten worden verricht om problemen te voorkomen.Xaero schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:44:
Na het vermelden van je ticketnummer kreeg ik de volgde reactie:
[...]
Nu kan het ineens wel..
Als je TV kijkt met een HTPC is het veelal WGDO inderdaad, ik zou gewoon Concepts zelf ook even benaderen met deze vraag dan weet je het meteen zeker. Vergeet niet het dan ook direct weer kenbaar te maken aan Vodafone (KPN ITNS) en als je het helemaal mooi wilt aanpakken, even vragen welke datum je op z'n vroegst kunt kiezen als je afziet van de Cool Down.Xaero schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:44:
Hoe kan ik checken of ik op WDGO zit? Ging er altijd van uit dat ik WDGO zat..
Heb wel gewoon analoge tv, een HTPC met iptv. Dus volgens mij zit ikd an gewoon op WDGO?
En dit klopt helaas niet helemaal. Als je overstapt van providers als Lijbrandt, XMS of Concepts naar Vodafone dan bel je voor een migratie direct naar KPN ITNS (KPN B.V.) dit omdat Vodafone geen eigen klantenservice heeft. Als jij migreert van welke provider ook, naar Telfort ... dan heb jij voor je migratie direct te maken met de klantenservice van Telfort. De enigste keer dat jij KPN ITNS spreekt is om je migratie te bevestigen, in de regel komt het er n.l. op neer dat ze dit altijd telefonisch behoren te verrifiëren tenzij je zoals ik heel veel e-mail correspondentie hebt gehad om alles goed en duidelijk voor elkaar te krijgen :-)eymey schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:56:
Wat ik hiermee probeer te zeggen: Als jij eerst naar Vodafone was gegaan en daarna naar Telfort, dan was je waarschijnlijk tegen dezelfde muur op gelopen aangezien je dezelfde medewerkers (van ITNS) treft.
Als je dus van Concepts -> Vodafone -> Telfort of zelfs Concepts -> Telfort migreert, dan is iedere communicatie dus via Telfort Klantenservice (nou ja, de oude klantenservice van concepts omdat die Telfort telefoontjes aannemen) ;-)
Even een mooi weetje, in bijna alle glasvezel gebieden waar reggefiber of wel kpn actief is, worden glasvezel diensten white label aangeboden.
- Telfort, Lijbrandt, XMS en Concepts maken gebruik van één klantenservice wat voorheen Concepts was.
- Solcon heeft haar eigen klantenservice
En zo zijn er nog een paar, de rest verloopt qua klantenservice allemaal via KPN ITNS waarbij ik via, via vernomen heb dat de kans groot is dat die worden ondergebracht bij de oude klantenservice van Concepts of zelf een eigen klantenservice gaan oprichten (dit laatste wilt Vodafone op termijn bijvoorbeeld doen).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 18:12 ]
Fijn hoor, bedrijf dat ook in het weekend gewoon bereikbaar is (en snel reageert).
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Mijn formulering was dus wellicht wat kort door de bocht.
Maar goed, als KPN ITNS ook naar de klantenservice van Concepts over gaat en de white label afnemers daar dus ook mee te maken gaan krijgen, dan zou dat alleen maar positief zijn (dan hebben de White Label afnemers in ieder geval indirect even veel 'know how' als Telfort).
[ Voor 10% gewijzigd door Remco brinkman op 03-07-2013 22:04 ]
wacht tot die is opgestart (alle lampjes branden) dan alles er weer in!
werkt bij mij wel!
laat ff weten of het werkt
Wij hebben nog analoge televisie thuis, nu hebben we er constant problemen mee.
Na meer dan 10 telefoontje's en emails die niet worden benatwoord door concepts is het wel duidelijk dat ze er niks aan gaan veranderen.
In het verleden precies hetzelfde gehad met solcon, allen waren er toen problemen met de telefoon.
Bedrijven zijn toch verplicht om een klachtenprocedure te hebben? Dan heb je iets om ze mee om de oren te slaan. Als een product niet fatsoenlijk werkt, mag en kun je toch best eisen dat ze een gedeelte van je abokosten vergoeden (als ze het al niet kunnen oplossen) ? Blijf me verbazen hoe bedrijven ergens mee weg te komen door niet te reageren of geen vastgestelde procedures te volgen.hendrilankamp schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:14:
om ook maar even mijn mening te delen over concepts.
Na meer dan 10 telefoontje's en emails die niet worden benatwoord door concepts is het wel duidelijk dat ze er niks aan gaan veranderen.
In het verleden precies hetzelfde gehad met solcon, allen waren er toen problemen met de telefoon.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dat klinkt eigenlijk helemaal niet als Concepts zoals ik ze ken. Mag ik vragen wat de problemen zijn die je bedoelt? Met analoge TV/DVBC zijn eigenlijk niet zoveel problemen mogelijk namelijk.hendrilankamp schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:14:
Problemen met Solcon met telefonie zijn mij ook bekend.hendrilankamp schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:14:
Concepts analoog heb ik nooit klachten over gehoord. Meestal zit het probleem hem dan in de splitters of versterkers.
⏩ PVOutput☀️
Misschien is het goed om niet alleen je mening te delen, maar ook uitleg te geven. Wat zijn de problemen die je met analoge TV hebt? Concepts noemt alles wat via de coax-kabel loopt analoge TV, maar via de coax heb je eigenlijk echte analoge TV en DVB-C (dat bij Ziggo en UPC juist digitale TV heet). Waar heb je problemen mee?hendrilankamp schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:14:
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD
Verwijderd
Inderdaad waarschijnlijk door de problemen bij KPN-ITNSXthemes.us schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:44:
En ja hoor ook vandaag is het weer raak met concepts in Winterswijk, wordt nu een dagelijkse gewoonte dat een deel van het pakket niet werkt, eerst helemaal niks en nu ligt geregeld de telefoon of TV eruit.
lees het lijbrandt topic vanaf hier waar eens door (Operators van KPN-ITNS die hard werken om het op te lossen)
Verwijderd in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"
Verwijderd in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 18:57 ]
Ben ik blij dat ik direct xs4all heb genomen. Alles werkt gelukkig wel naar behoren.
Lichtenvoorde / Oost gerle
Zowel thuis Concepts ICT als op het werk, Lijbrand.
Thuis valt regelmatig internet weg, geen ip ect.
Op het werk hebben ze inmiddels al 5 dagen geen IPTV meer.
Beide locaties melding van gemaakt, maar ze kunnen niks! Krijg beetje schoon genoeg van, het heeft anderhalf jaar goed gewerkt zonder enig mankement.
There are many mysteries in this universe, including me!
⏩ PVOutput☀️
De ontstane problemen hebben niets met enige migratie te maken omdat er technisch namelijk ook helemaal niets gemigreerd is op IP gebied.
Het enige wat tot nu toe veranderd is wellicht intern organisatorisch een aantal dingen, de zenderpakketten en telefonietarieven.
Overigens krijg ik steeds meer het idee dat ik als Lijbrandt klant (en de XMS klanten ook) er alleen maar op vooruit kan gaan qua service. Telfort en Concepts maken namelijk wel melding van de storing.
Lijbrandt en XMS durven zelfs te suggereren dat de Amino misschien wel kapot kan zijn en vervangen moet worden
Grote storingen kunnen gewoon altijd voor komen. Er is juist geinvesteerd in nieuwe routers, waar softwareproblemen mee blijken te zijn en waar engineers van fabrikant en de operatortjes hun handen vol aan hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 05-07-2013 21:23 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 11-07-2013 21:31 ]
Geprobeerd om aan te vragen.Rallye schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:30:
Grappig: in het menu instellingen-abonnement wordt aangegeven dat ik "niet geabonneerd" ben op Sport1. Dat is bij Concepts toch ook helemaal niet mogelijk?
Ging niet.
Misschien in de toekomst
Ik hoop het wel. Na meer dan een jaar probleemloos 'Alles in een', heb ik de laatste tijd om de haverklap het modem moeten resetten.Van hun website
Storing “Opgelost” Internet, Vast bellen en Interactieve TV via glasvezel (diverse locaties)
Datum: 08-07-2013
Afgelopen periode heeft u op diverse locaties problemen kunnen ondervinden met het gebruik van Internet, Vast bellen en Interactieve TV via glasvezel.
Na een intensieve periode van herstelwerkzaamheden en samenwerking met diverse leveranciers, lijkt de storing opgelost te zijn.
Mocht u nog problemen hebben met uw verbinding, adviseren wij u uw modem 2 minuten uit te schakelen en daarna weer aan te zetten. In de meeste gevallen is het probleem hiermee weer opgelost. Als het probleem zich weer voordoet, kunt u deze actie herhalen.
Onze excuses voor het ongemak van afgelopen periode.
Ben benieuwd..
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Moeten die Motorola's overigens niet terug naar KPN bij beëindiging van het abonnement?
Verwijderd
Normaal is alles huur en moet een vergoeding betalen als je de ontvangers niet terug stuurt. Maar dat systeem is volgens mij niet altijd waterdicht.Rallye schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:28:
Moeten die Motorola's overigens niet terug naar KPN bij beëindiging van het abonnement?
En die ontvangers werken alleen bij KPN, Tweak groen en XS4ALL
Geen idee, ik breng ze toch terug want het werkt inderdaad nietRallye schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:28:
Dat lijkt mij niet. Bij KPN loopt alles via de experiabox, die jij niet hebt.....
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Ik ben begin juli van Concepts naar KPN gegaan, heb dus een Amino AmiNET M540 PVR over (heb er 100 euro voor betaald en is daarom mijn eigendom na beëindig abonnement) deze is eventueel te ruilen voor de Motorala VIP 1963.Baiko schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:51:
Ik heb van een maat 2x een motorola VIP 1963 gekregen (komen van KPN IPTV weg). Ik kan deze zeker niet aansluiten op Concepts of wel
Vroeg me echter gisteravond zo af, of dat Genexis kastje vanaf nu continu aan moet staan, of dat de bij de succesvolle aanmelding woensdag doorgegeven "alles okee hier" richting Concepts genoeg is? Ben namelijk nog wat dingetjes aan het opruimen/netjes maken in de meterkast, dus heb de stekker er zolang ff uitgehaald
Dat schiet ook niet zoveel op want dat ding verbruikt niet veel.
Om alle diensten te gebruiken moet de modem wel aanstaan. Maar als je op dit moment nog niet alle spullen hebt kan je deze rustig de stekker eruit halen. Als je alle diensten weer wilt gebruiken kan je die gewoon weer inschakelen. Duurt soms even voordat je verbinding hebt.2Dutch schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:12:
Vroeg me echter gisteravond zo af, of dat Genexis kastje vanaf nu continu aan moet staan, of dat de bij de succesvolle aanmelding woensdag doorgegeven "alles okee hier" richting Concepts genoeg is? Ben namelijk nog wat dingetjes aan het opruimen/netjes maken in de meterkast, dus heb de stekker er zolang ff uitgehaald
Daar ging het me niet zozeer om, meer om even de draden aan de kant te hebben, heb schapje weggehaald e.d. en wilde de boel niet beschadigenBarre73 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:19:
De Genexis moet altijd aan staan. Als je nu de stekker er weer in steekt zal er wel niet zoveel misgaan maar het is niet handig om de stekker er uit te halen om besparingstechnische redenen.
Dat schiet ook niet zoveel op want dat ding verbruikt niet veel.
Dat was ook mijn idee, het ging me even om het signaal richting de ISP, niet dat die nu niets zien en denken dat er iets niet goed is ofzo. Maar vanavond kan de stroom er weer netjes op als het meezitNick schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:31:
[...]
Om alle diensten te gebruiken moet de modem wel aanstaan. Maar als je op dit moment nog niet alle spullen hebt kan je deze rustig de stekker eruit halen. Als je alle diensten weer wilt gebruiken kan je die gewoon weer inschakelen. Duurt soms even voordat je verbinding hebt.
Verwijderd
1. Monteur sluit aan (en gaat naar webinterface (10.8.253.2) om activering door te geven aan hoofdkantoor).
2. Je belt met Telfort met de vraag of ze de knop om zetten → contract laten ingaan; zie het nummer in brief.
3. Stroom kan er nu af of nog op blijven want 's nachts worden wijzigingbatches gedaan en kun je niet meer in het 10.X.X.X netwerk (KPN ITNS standaard) maar ontvang je een concepts IP (brug) knop is m.a.w. omgezet.
4. Dag na werkt internet en ontvang je via PostNL installatiepakket uit doos (o.a. Sitecom WLR-4100 router).
P.S. Je krijgt max. 2 IP-adressen; op router MAC klonen vereist ← als je eerst zonder router met 2 PC/NIC's.
Weet niet of je Telfort en Concepts door elkaar haalt?Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:10:
[...]
Ik ben nu aangesloten dus ik weet hoe het werkt (alleen van toepassing als monteur activeringsopdracht erbij heeft gekregen). Hierbij de procedure als je het zo snel mogelijk wilt laten verlopen (zonder bellen duurt mogelijk 2-3 dagen langer).
1. Monteur sluit stroom aan en gaat naar webinterface op 10.8.253.2 waar ze de activering 'doorgeven' aan het hoofdkantoor. Als ze dat niet gedaan hebben kun je dit zelf doen.
2. Je belt met Telfort met de vraag of ze de knop omzetten (en dus je contract laten ingaan).
3. Stroom kan er nu af, of er op blijven en 's nachts wordt de wijzigingen-batch gedaan en kun je niet meer in het 10.X.X.X netwerkje (KPN ITNS default) maar krijg je een concepts IP (bridged) oftwel de knop is omgezet.
4. Dag erna zal het internet werken en ontvang je (als TNT Post meewerkt) de doos met je installatiepakket (bevat Sitecom WLR-4100 router en amino mediabox als je alles-in-1 hebt).
P.S. Je krijgt maximaal 2 IP adressen uitgedeeld dus mogelijk moet je op je router een MAC clonen als je eerst zonder router test op 2 verschillende PC's.
Als je aangeeft dat je dat allemaal snapt dan willen ze best eerder activeren hoor.
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 15:00 ]
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Had router al ingesteld dus meteen gaan met die banaan. Kreeg een gratis upgrade van 50/50 naar 100/100 en dat snort nu vrolijk
-update-
Zeer vriendelijke dame aan de lijn die aangaf dat er geen decoder was afgenomen bij het pakket. Nu weet ik toch 100% zeker (ook al is het 2 jaar terug dat we hebben afgesloten
Een grappig detail: nav de vraagbundeling in mijn woonplaats en mijn zoektocht naar een ISP, heb ik vrienden ook concepts aangeraden. Die zijn eerder aangesloten, maar daar verliep alles niet lekker en was er veel communicatieverkeer zonder echte excuses of een net gebaar om het af te sluiten. Dat leek me een uitzondering, maar het is wel erg toevallig dat het nu bij mij ook niet 100% verloopt, alhoewel het gewoon toeval kan zijn natuurlijk
[ Voor 54% gewijzigd door 2Dutch op 24-08-2013 11:04 ]
Melding is met uitbellen:
Due to congestion the number you have dialed is temporarily unavailable.
[ Voor 3% gewijzigd door Axelfoley007 op 27-08-2013 18:07 ]
Verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2015 15:52 ]
Verwijderd
Hier hetzelfde probleem. Ook bij het bellen naar hun helpdesk krijg ik de melding.Axelfoley007 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:06:
Meer mensen problemen met de telefonie ? kan momenteel niet gebeld worden en niet uitbellen ? Regio Dordt.
Melding is met uitbellen:
Due to congestion the number you have dialed is temporarily unavailable.
Ik heb ze al gevraagd via Twitter hoe dit kan....
De laatste maanden ondervind ik steeds meer storingen op telefoon gebied.. Begin er een beetje zat van te worden...
Edit:
Regio Twente
Hoeveel tijd zat er bij jouw tussen de glaslijn in huis aansluiten en de overstap naar Concepts?heho schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:37:
Sinds afgelopen weekend heb ik glasvezel van Concepts in Ommen. Prima overstap zonder problemen. Ben tot nu toe zeer tevreden.
Glas is vorige week in huis binnen gebracht, heb net via de post de PVR binnen gekregen
Maar verder nog niks gehoord van Concepts.
Had ze voor dat de glas in huis werd binnen gebracht gemaild om te kijken wanneer ze konden activeren, Toen konden ze nog niks tot de modem was geactiveerd.
ben wel erg benieuwd hoe lang het duurt.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Klopt, maar dat is ook het enige bericht wat ik las over de telefonie storing.Quad schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:28:
Wat betreft de telefoniestoring, ik las vandaag op Twitter dat die verholpen zou moeten zijn.
Stond niets van op hun site en ook op Tweets en mail werd niet gereageerd. Door deze slechte service ben ik steeds meer aan het overwegen om over te stappen naar een andere aanbieder...
Mja, dit is misschien het enige in de jaren dat ik bij Concepts zit. Overigens zelf geen last gehad van de storing.Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:51:
[...]
Klopt, maar dat is ook het enige bericht wat ik las over de telefonie storing.
Stond niets van op hun site en ook op Tweets en mail werd niet gereageerd. Door deze slechte service ben ik steeds meer aan het overwegen om over te stappen naar een andere aanbieder...
⏩ PVOutput☀️
Je geeft aan dat het glas is binnengebracht. Is er daarbij ook meteen een modem op de aansluiting geplaatst? Dus de Genexis die een stekker heeft en waar de monteur met een laptop mee aan de slag moest?gasemans schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:26:
[...]
Hoeveel tijd zat er bij jouw tussen de glaslijn in huis aansluiten en de overstap naar Concepts?
Glas is vorige week in huis binnen gebracht, heb net via de post de PVR binnen gekregen
Maar verder nog niks gehoord van Concepts.
Had ze voor dat de glas in huis werd binnen gebracht gemaild om te kijken wanneer ze konden activeren, Toen konden ze nog niks tot de modem was geactiveerd.
ben wel erg benieuwd hoe lang het duurt.
Heb eergisteren de PVR binnen gekregen.
En gisteren de brief binnen gekregen dat ze de lijn volgende week vrijdag gaan activeren,
Heb dus ondertussen antwoord gekregen.
Ik begreep ook al dat ze de lijn aansluiten om te testen en daarna weer de kabels verwijderen. (de kabels in de wijkcentrale bedoel ik hier dus mee)
Dat lijkt ook wel te kloppen, Na test zag ik dat het connection lampje brande.
En 2 dagen later toen ik keek stond dat lampje weer te knipperen.
Heb nog wel even getest maar er was geen link.
Wat me nu trouwens ook opviel is dat het lampje van de televisie nu in eens uit was.
Is dat normaal? en gaat dat pas aan wanneer concepts alles activeerd?
[ Voor 5% gewijzigd door gasemans op 30-08-2013 15:22 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
De patch in de wijkcentrale is gezet voordat ze bij jou kwamen en die gaat neit meer los tot je je abonnement opzegt..
Na het maken van de fysieke aansluiting heeft de monteur de Genexis gemonteerd en aangesloten op zijn laptop om het apparaat en adres te activeren. De CATV (analoge TV) module werkt dan ook even. Dat is het TV lampje. Maar die wordt vaak vrij snel daarna geblokkeerd door de IP module. De digitale kant dus. Dat hoeft niet maar hangt af van de volgorde waarin de monteur zijn werk doet.
Alles is dan wel geactiveerd maar de diensten moeten door de provider aangezet worden. Dat is puur vanachter de computer en kan dus heel snel gebeuren. Wel is het zo dat vanaf dat moment je abonnement gaat lopen en betaald moet worden. Vaak wachten ze daarom daarmee tot je decoder en zo per post is gearriveerd, OF tot de door jou bestelde monteur is gekomen. Maar als jij geen monteur had besteld dan kan je ze bellen en kunnen ze echt gewoon alles aanzetten hoor.
Was het maar zon feest...Barre73 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:21:
De patch in de wijkcentrale is gezet voordat ze bij jou kwamen en die gaat niet meer los tot je je abonnement opzegt..
Vond het al een vreemd verhaal dat ze die patch na de test weer zouden verwijderen
Hoe bezorg je jezelf extra werk.
Straks maar eens even bellen.
Hopelijk kunnen ze dan straks al activeren.
kan ik nog even rustig alles controleren en heb ik tijdelijk 2 lijnen
Hoezo?
Vaak is er gewoon geen licht op de lijn, omdat de aannemer van RF weer een pool heeft aangestuurd die de pachting niet goed gedaan heeft, of nog leuker een totaal verkeerde ODF gepacht heeft.
Verkeerde ODF patchen komt ook wel voor natuurlijk, iedereen is menselijk. Maar ik stelde dat een patch die er in zit (op de goede ODF en BSA poort) niet meer los zou moeten gaan. Behalve dan in bovenstaande gevallen helaas..
In de praktijk kunnen er idd veel te veel mensen in de POP´s. Er is formeel wel een procedure dat je voor het binnen treden van de ruimte moet aangeven wat je daar gaat doen. Maar gezien het volume aan bezoeken op een dag is dat vanzelfsprekend niet haalbaar.Barre73 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:29:
Sorry, maar het zit vaak anders. Het komt helaas te vaak voor dat monteurs van de provider (KPN vooral) zichzelf toegang verlenen tot de PoP en daar een beetje gaat trekken aan de patches om te kijken of ze zo een storing kunnen oplossen.
Verkeerde ODF patchen komt ook wel voor natuurlijk, iedereen is menselijk. Maar ik stelde dat een patch die er in zit (op de goede ODF en BSA poort) niet meer los zou moeten gaan. Behalve dan in bovenstaande gevallen helaas..
In bepaalde POP´s zitten zelfs meerdere operators (of zelfs ISP´s denk bv. aan Solcon in Dronte) met hun eigen apparatuur. Wat de kans op fouten nog eens vergroot.
De mooiste oplossing zou een geautomatiseerde patch panel zijn. Waar alle klantaansluitingen op zitten en aan de andere kant alle operators/ISPs. En er 1 partij is die de patchingen regelt.
Op de hoofdverdelers (telefooncentrales) heb je een zelfde systeem. Echter moeten daar doormiddel van kruisdraden verbindingen worden gemaakt, en helaas door een persoon. Gelukkig gebeurd dit wel door 1 partij (KPN) zodat de kans op fouten een stuk kleiner is geworden.
Zolang ze niet iets voor FttH aansluitingen verzinnen blijft je dit soort gedoe houden.
klopt op kopernet worden door monteurs draden getrokken op de hoofdverdelers maar hoeven net altijd vaste personen te zijn..trankilo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:33:
[...]
In de praktijk kunnen er idd veel te veel mensen in de POP´s. Er is formeel wel een procedure dat je voor het binnen treden van de ruimte moet aangeven wat je daar gaat doen. Maar gezien het volume aan bezoeken op een dag is dat vanzelfsprekend niet haalbaar.
In bepaalde POP´s zitten zelfs meerdere operators (of zelfs ISP´s denk bv. aan Solcon in Dronte) met hun eigen apparatuur. Wat de kans op fouten nog eens vergroot.
De mooiste oplossing zou een geautomatiseerde patch panel zijn. Waar alle klantaansluitingen op zitten en aan de andere kant alle operators/ISPs. En er 1 partij is die de patchingen regelt.
Op de hoofdverdelers (telefooncentrales) heb je een zelfde systeem. Echter moeten daar doormiddel van kruisdraden verbindingen worden gemaakt, en helaas door een persoon. Gelukkig gebeurd dit wel door 1 partij (KPN) zodat de kans op fouten een stuk kleiner is geworden.
Zolang ze niet iets voor FttH aansluitingen verzinnen blijft je dit soort gedoe houden.
2 kpn doet nog weinig op glasvezelnetwerken van reggefiber,, dit heeft kpn nog uitbesteed aan instalatie of lokale aanemers dit in opdracht van kpn werken.
Alleen daarin gaat het 1 en ander veranderen kan ik je vertellen
Toch voelt t dan lullig als je diegene bent die iemand iets aanraadtVerwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:11:
[...]
Zo heb ik Lijbrandt (nu Telfort Glasvezel) aangeraden aan mijn oom. Hij had eerder glasvezel dan wij en is nu nog -steeds- niet aangesloten. Anderen die Lijbrandt namen in zijn straat al wel. Monteur had niet eens activeringsopdracht. Terwijl hier helemaal geen problemen zijn en een dag na aansluiting alles werkt.
Soms moet je je gewoon goed laten informeren en bellen als iets niet genoeg opschiet. Maar soms heb je ook gewoon pech doordat iets fout door het systeem gaat.
Moet er helaas zelf toch achteraan bellen, want heb nog niks gehoord (jammer). Ook altijd zo irritant: wel de eerste factuur al in de mailbox..dat gaat altijd wel vlekkeloos he
Even voor de duidelijkheid: er is nu al maar 1 partij die aan de patchingen mag komen. Dat is Reggefiber. Wat je hierboven beschrijft is al de stand van zaken in alle nieuwere PoPs, alleen niet geautomatiseerd.trankilo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:33:
[...]
Rij van 3 kasten. kast 1= klantaansluitingen passief. kast 2: verdeelbeugels. Kast 3: las/patchlades voor operator, maar eigendom van Reggefiber. En splitterboards voor de CATV vezel.
Actieve apparatuur van de operator staat aan de andere kant van de PoP in andere kasten. Tussen die kasten en voornoemde patchlades in kast 3 is inhouse bekabeling getrokken. Heel veel vezeltjes in dikke breakout kabels dus, die zijn afgelast op de achterzijde van die las-patch lade.
Bij activering van een huisaansluiting hoeft Reggefiber maar 1 of 2 patches aan te brengen van kast 1 naar kast 3. Afstand hooguit anderhalve meter.
Dus Reggfiber mag alleen maar aan die kant van de PoP komen. Operator mag alleen maar aan de andere kant van de PoP komen waar hun apparatuur hangt. Operator dus.. geen provider (KPN monteurs...)
Maar omdat er geen fysieke scheiding in zit moet je vertrouwen op de mensen,
Ik weet toevallig dat CIF dat anders doet. Daar zitten echt twee gescheiden ruimtes in de PoP. En je kan maar in 1 ruimte komen, afhankelijk van je "security level"
En ja, er zijn veel te veel mensen met pasjes. Maar geloof me... ook dat zal nog wel veranderen. En zonder pasje kom je er niet meer in. Ook niet door het NOC te bellen.
P.S. In Dronten is Solcon operator. En toevallig ook ISP maar dat staat er los van. Als operator hebben ze recht om de PoP te betreden. Ze huren tenslotte ruimte daarin.
[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 30-08-2013 23:46 ]
Dat ging lekker snel.
Telefoon gaat nog even via de oude weg.
TV werkt ook.
Ik heb nu alleen het probleem dat wanneer ik er een switch tussen zet om meer IPTV's aan te sturen dat het beeld begint te schokken.
Had nog een Gbit switch liggen.
Iemand een idee hoe dat komt?
Zit zelf er aan te denken om een apart vlan op mn andere switch te maken en via die switch ook de TV's te bedienen.
Genoeg ruimte op de switch.
[ Voor 88% gewijzigd door Skoefel op 31-08-2013 09:11 ]
Deze week was ik bij een aannemer in het oosten van het land die voor beide operators en alle grote aannemers werkzaamheden in het FttH veld doet. Daar loopt een knaap die dus voor alle partijen POPs in en uit loopt. Heeft twee pasjes en zijn naam is breed bekend. Hij heeft in de afgelopen jaren genoeg vertrouwen opgebouwd dat hem nooit de toegang word geweigerd. Een uitzondering dus. En gewoon een monteur.Barre73 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:30:
Nee, dat kan al niet meer. Uitzonderingen daargelaten..
Nu gun ik die beste man al het goede, maar vind dit dus eigenlijk een treffend voorbeeld van de scheefgroei die heeft plaatsgevonden.
Monteurs van andere partijen zien deze beste man zijn ding doen en vinden dat zij dat ook (moeten) kunnen. Snap je waar ik heen wil...? Met goedbedoelde eigen initiatieven die meer kwaad dan goed doen tot gevolg ect ect.
En idd, de goede moeten dan weer onder de kwaden lijden om de zaak beheersbaar te houden.
In theorie zijn praktijk en theorie het zelfde, maar in de praktijk is dat anders
Wat CIF doed lijkt mij idd ook een betere oplossing.
Al met al is het goedgekomen, er komt een gratis HD recorder met opnamefunctie deze kant op en die interactieve tv wordt aangezet en gaat pas na 6 maanden wat euro's per maand kosten. HD pakket hoef ik niet meer (maar kan telefonisch/per e-mail worden aangevraagd), HD-content is toch zo binnen met 100/100.
Let dus even goed op de brief waarin je pakket wordt genoemd en ga er meteen achteraan als je denkt bepaalde opties te missen: een alles in 1 pakket houdt blijkbaar niet automatisch in dat je een decoder ontvangt..wat toch wel handig is om tv te kijken

+ oplossing komt er
- de vriendelijkheid is snel afgelopen als je kritische vragen stelt
Dus je hebt die decoder niet nodig om TV te kijken :-). Analoog of DVB-C zat namelijk wel in je pakket.
Dat je dan wel een HD pakket kan aanvinken is natuurlijk wel een fout in het ordersysteem van destijds.