Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Waarschijnlijk heb ik dan WMP+.

Ik blijft het voorlopig eens aanzien bij Concepts. Voor hetzelfde geld zou ik waarschijnlijk van 50MB naar 60MB, dat zal ik eens bekijken. Als ik er dan weer een jaar aan vastzit heb ik het er echter niet voor over.

Ik blijf mij, even los van het topic Concepts, ergeren aan de vaagheid van de informatie van de providers overigens. Ik zie bijvoorbeeld veel dezelfde zenderpakketten (Fype, Vodafone). Ik kan mij voorstellen dat die ook veranderen per 1 juli, maar lees daar nergens iets over. Verder verbaast mij de afwezigheid van synergie tussen de glasvezel van Vodafone en de mobiele telefonie van het zelfde merk: geen enkele korting als je al een mobiel abonnement voor je GSM hebt. Waarvoor zou je dan overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Wat betreft die zenderpakketten van Vodafone of Fype of Scarlet etc... Die veranderen dus niet per 1 juli. De hele reden dat het aanbod van Concepts (en Kick, XMS en Lijbrandt) verandert is omdat ze nu van KPN zijn en meer naar het KPN zenderpakket worden getrokken.
En wat Vodafone betreft en korting. De marges in de glasvezel zijn niet bepaald zo groot dat korting makkelijk gegegeven wordt. Bovendien koopt Vodafone een dienst in en verkoopt die weer. Bij mobiel is alles van henzelf inclusief het netwerk.
Misschien komt, wat jij voorstelt, nog wel. KPN doet het nu ook dus dan blijft de ander meestal niet lang achter...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:10
Ik ben vandaag in de Vodafone winkel geweest in Weert en Vodafone gebruikt de diensten van Glashart Media (precies dezelfde TV box gebruiken ze en firmware). Alleen Vodafone biedt zelf extra diensten zoals Sport 1 wat voor mij wel weer een plus punt is.

Ik zit zo. Wil eigenlijk absoluut geen KPN hebben omdat ik daar erg slechte ervaringen mee heb. Maar overstappen op dit moment weet ik ook niet. Nu werkt alles eigenlijk gewoon. Zit nog te twijfelen wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Barre73: goed om te weten!
@Sonicnl: Sport1 zou voor mij ook leuk zijn, in ieder geval om af en toe een F1-wedstrijd te kunnen kopen.

Toch eens goed naar Vodafone kijken dus........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:10:
Na een paar uur vergelijken kwam ik erachter dat ik bij Concepts al het volgende afneem:
- 50mb internet;
- onbeperkt bellen;
- HD-pakket; en
- interactieve TV.

En dat voor €61,87 per maand. Conclusie is dan dat ik erop vooruit ga door deze wijzigingen. De zenders die uit het basis- en HD-pakket gaan keek ik toch nooit (Brava? Myzen?), maar ik krijg RTL+ erbij in het basispakket (uit het pluspakket dat ik niet had - goed voor de Formule 1, al is het SD). Overigens zou je ook kunnen concluderen dat ik de afgelopen anderhalf jaar teveel betaald heb met een HD-pakket waar ik niet naar keek..........
Heb je dan de kortingen meegerekend? Als ik n.l. uitga van de huidige pakketten met alle kortingen meegerekend dan kom ik al op verschillende tarieven uit:

€ 856,50 Concepts ICT (€ 71,38 p/m)
€ 737,10 Vodafone (€ 61,43 p/m)
€ 870,00 Telfort (€ 72,50 p/m)

Bij Telfort en Concepts ICT ga ik in dit geval uit van een 50/50 verbinding. Vodafone is zelfs voor genoemde prijs al een 100/100 verbinding !

Tarieven uitgaande van 'huidige' pakketten inclusief alle kortingen voor een periode van één (1) jaar.
Rallye schreef op maandag 27 mei 2013 @ 06:50:
Ik blijf mij, even los van het topic Concepts, ergeren aan de vaagheid van de informatie van de providers overigens.
Ik erger mij meer aan providers die onjuiste informatie verstrekken aan (potentiële) klanten. Een mooi voorbeeldje is bijvoorbeeld dit:

Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/775646724.jpg?1369738512\

Er wordt iets gegarandeerd, maar volgens de Algmeene Voorwaarden ook weer niet. Ik ben hier eens wat meer naar gaan zoeken omdat ik het diep triest vind dat Glasvezel aanbieders (Concepts eveneens) ermee weg denken te komen door Alles-in-1 diensten aan te bieden zonder te vermelden dat in geval van IPTV je bandbreedte tot wel tientallen Mbits kan zakken. In Dordrecht zijn de pops e.d. n.l. niet geschikt voor meer dan 100Mbits met als resultaat dat de totaal resterende bandbreedte voor internet afhankelijk is van IPTV. Dat Concepts diensten levert namens KPN/Reggefiber/GlashartMedia houdt niet in dat ze niet aansprakelijk zijn voor het geven van onvoldoende of zelfs onjuiste informatie !

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat verschrikkelijk jammer eigenlijk dat je zo tussen je billetjes genomen wordt door Concepts. Vooral de telefonie tarieven stijgen enorm met deze overname door KPN. Ook over de televisie zenderpakket ben ik ook al niet over te spreken. Helaas voor glasvezel maar ik ga terug naar de kabel. Ze trekken het hier maar weer uit de grond, net aangelegd en nu al een mislukking door dollar tekens in de ogen van de managers.

Ik kan ook niet overstappen naar Vodafone, dit omdat Concepts eerst geheel van de kabel af moet voor ze kunnen aansluiten volgens Vodafone. Anders loop ik het risico's loop een tijd zonder televisie, internet en telefoon te zitten. Dan maar geen glasvezel meer hier. 2,5 maand leuk aangesloten geweest, een hoop heisa voor de deur en in huis om alles aan te leggen. Zonde, zonde, zonde...zo jammer hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:26:

Ik kan ook niet overstappen naar Vodafone, dit omdat Concepts eerst geheel van de kabel af moet voor ze kunnen aansluiten volgens Vodafone. Anders loop ik het risico's loop een tijd zonder televisie, internet en telefoon te zitten.
Ik heb met Vodafone gemaild en die zeggen dat je grote kans hebt dat je minimaal 2 weken zonder TV, internet of telefoon zit. Dit ga ik dus niet doen. Heb denk niet echt keuze maar denk gewoon tot het einde van me contract bij Concepts te blijven. Heb op dit moment een leuke korting op alles in 1 wat ik bij Ziggo niet kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:19:
[...]
Ik heb met Vodafone gemaild en die zeggen dat je grote kans hebt dat je minimaal 2 weken zonder TV, internet of telefoon zit. Dit ga ik dus niet doen. Heb denk niet echt keuze maar denk gewoon tot het einde van me contract bij Concepts te blijven. Heb op dit moment een leuke korting op alles in 1 wat ik bij Ziggo niet kan krijgen.
Wil je mij eventueel laten weten welke korting jij gekregen hebt. Ik krijg twee maanden gratis het thema pakket als ik blijf. Ja doeiiii! Als ik naar de kabel terug ga kan ik eventueel over een jaar weer terug naar glasvezel zonder problemen want het zijn twee verschillende aansluitingen. Laat mij even weten wat jou korting is eventueel via een PM. Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
[...]

Ben wel benieuwd naar je korting. Vorige week heb ik mijn contract geannuleerd bij Concepts en bij Ziggo een korting geregeld van €20 per maand, 6 maanden lang. Kijk over een jaar wel weer hoe het aanbod dan van Glas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Even naast het glasvezelverhaal hier; sinds 2007 ofzo heb ik een adsl2+-verbinding van Concepts gehad, deze moest ik juni vorig jaar een keer vernieuwen met een jaar omdat mijn oude modem kapot was gegaan. Ik kreeg een nieuw modem als ik contractueel een jaar bij Concepts zou blijven, dit heb ik gedaan, en ik was dan per maand ook nog 10 euro minder kwijt dan dat ik eerst was (30 -> 20 euro per maand), dus dat heb ik er zeker uit.

Sinds januari heb ik hier glasvezel van Caiway en is levering van Concepts hier niet mogelijk, ik heb daarom mijn abo bij concepts laten doorlopen tot het jaar op was, dit is ergens komende juni. Ik heb gisteren Concepts gebeld, kreeg binnen een halve minuut iemand aan de lijn, en had nog geen 2 minuten later mijn abo opgezegd. Afsluitdatum: precies een maand later, 27 juni. Geen gezeur over anderhalve maand omdat er een maand opzegtermijn is, nope, netjes precies een maand.

Ik ben al die tijd erg tevreden geweest met Concepts, hun helpdesk is geweldig, en het is absoluut jammer dat Concepts over is genomen door de slechtste provider van Nederland.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Darkforce: grappig. Ik kwam bij Concepts goedkoper uit dan bij Vodafone, uitgaande van 50Mb internet, HD-pakket en onbeperkt vast bellen. Inderdaad geen rekening gehouden met kortingen (gratis opnemen-pakket voor een jaar bij Vodafone geloof ik?). Wat heb jij ingevoerd?

Wel vervelend als je bij een overstap een maand geen TV etc. zou hebben. Niet meer van deze tijd, en een drempel voor de overstap (of zou dat expres zijn???).

@Materialise: ik heb ook niets dan lof over mijn contacten met Concepts. Snel een monteur geregeld toen bleek dat dat niet gedaan was, bij een storing gelijk iemand aan de telefoon die kon zien wat er aan de hand was, prima!

Mijn ervaringen met KPN zijn ook niet briljant, één van de redenen waarom ik nu toch weer denk over een terugkeer naar UPC. UPC is echter nog veel duurder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook even gevraagd. Nog geen antwoord gehad, maar ik wil eigenlijk al direct die cooldown periode (7 werkdagen) eraf hebben om op die manier de 22e vlekkeloos weg te gaan bij Concepts. Volgens mij hoeft dit niet zo'n probleem te zijn.
krvabo schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:47:
Ik ben al die tijd erg tevreden geweest met Concepts, hun helpdesk is geweldig, en het is absoluut jammer dat Concepts over is genomen door de slechtste provider van Nederland.
Dat is knap, dat je al kunt zeggen dat een glasvezelprovider die nog maar 2 maanden actief is behoort tot de slechtste. Telfort levert n.l. pas sinds ca. 2 maanden glasvezel. De helpdesk is echter die van Concepts voor de rest zijn de vezeltjes identiek en dus ook de verbinding. Ik ben dus benieuwd waaruit je op maakt dat Telfort 'de slechtste' provider is ?!
Rallye schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:09:
@Darkforce: grappig. Ik kwam bij Concepts goedkoper uit dan bij Vodafone, uitgaande van 50Mb internet, HD-pakket en onbeperkt vast bellen. Inderdaad geen rekening gehouden met kortingen (gratis opnemen-pakket voor een jaar bij Vodafone geloof ik?). Wat heb jij ingevoerd?

Wel vervelend als je bij een overstap een maand geen TV etc. zou hebben. Niet meer van deze tijd, en een drempel voor de overstap (of zou dat express zijn???).

@Materialise: ik heb ook niets dan lof over mijn contacten met Concepts. Snel een monteur geregeld toen bleek dat dat niet gedaan was, bij een storing gelijk iemand aan de telefoon die kon zien wat er aan de hand was, prima!

Mijn ervaringen met KPN zijn ook niet briljant, één van de redenen waarom ik nu toch weer denk over een terugkeer naar UPC. UPC is echter nog veel duurder.....
Als ik in jou geval een berekening maak zou je zitten op:
- 50/50 Alles-in-1
- Onbeperkt bellen naar vast
- Interactief met recorder
€ 56,43 per maand

Concepts is in dat geval
- 60/60 Alles-in-1
€ 66,13 per maand

Vergeet overigens ook niet dat je bij Concepts voor HD apart nog € 5,25 per maand erbij moet nemen als je die wenst en je met € 25,00 aansluitkosten zit waarbij je de recorder (als ik het goed begrijp) los voor € 119,00 moet kopen. Wil je dit alles er ook nog bij dan zit je per maand op € 81,30 per maand.

Zelf heb ik gekozen voor:
- UPC Kabeltelevisie- / radio + Digitale TV Starter € 23,70
- Vodafone Alles-in-1 100/100 € 49,00

Verder voor m'n kids het Kidszone pakket bij UPC maar dit is per gezin/persoon verschillend dus voor niemand hier verder interessant :-)
Totale kosten € 72,70 het lijkt veel maar dat was ik nu met diverse aanvullende dingen voor HD etc. kwijt bij Concepts (incl. kortingen). Als ik dan vervolgens kijk naar telefonie, of ik nu een tientje per maand betaal om gratis te bellen naar "alleen" vaste nummers via glasvezel, of een tientje meer betaal om onbeperkt te bellen naar vast en mobiel via mijn mobiele telefoon (ook Vodafone) dan is m'n keus snel gemaakt. Dat tientje heb ik dus alweer op een betere wijze uitgegeven :-)

Zonder TV- / Radio zit ik gelukkig niet. Glasvezel stopt per 22-06-2013 bij Concepts en diezelfde dag pakt Vodafone 'm hopelijk over. Dan nog, 20e heb ik m'n UPC T&R al up en running dus dat zit wel goed.

Vergeet trouwens niet dat bij een soortgelijke UPC Alles-in-1 abonnement de kosten ook nog best meevallen in tegenstelling tot glasvezel. Bij Concepts heb je een 100/100 kaal € 56,00 gooi dan een Plus pakket met onbeperkt bellen erbij en je zit al boven de prijs van het UPC 100/10 abonnement waarbij meer HD en SD zenders aanwezig zijn. En je zelfs voor € 14,00 p/m extra onbeperkt kan bellen naar vast EN mobiel. Wil je daar een concurrent op glasvezel voor hebben dan kom je uit op Telfort.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:41:
[...]

Dat is knap, dat je al kunt zeggen dat een glasvezelprovider die nog maar 2 maanden actief is behoort tot de slechtste. Telfort levert n.l. pas sinds ca. 2 maanden glasvezel. De helpdesk is echter die van Concepts voor de rest zijn de vezeltjes identiek en dus ook de verbinding. Ik ben dus benieuwd waaruit je op maakt dat Telfort 'de slechtste' provider is ?!

[...]
Telfort als isp bestaat al heel wat langer en de organisatie die dat doet was in de tijd dat ik daar klant was een stel onbenullen die van klantgerichtheid nog nooit hadden gehoord.
Ik heb bijvoorbeeld om op te zeggen vanaf het moment dat ik iemand aan de lijn kreeg 43 minuten (!!!!!!) aan de telefoon gezeten voordat de opzegging verwerkt was. à 50 cent per minuut ofzo.

Binnen mijn isp-historie (demon, xs4all, speedlinq, telfort, tele2, lijbrandt) was het echt de slechtste, nog slechter dan Lijbrandt. En dat wil wat zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

[...]

Ik weet niet of je doorhebt dat Concepts is overgenomen door KPN? Het is leuk dat ze alles onder de Telfort-noemer gooien, maar het blijft gewoon KPN-budget. En ja, KPN is weldegelijk de slechtste (grote) provider van Nederland. Met Telfort zelf heb ik dan weer geen persoonlijke ervaring, maar Telfort is gewoon een KPN-dochter, en dus is mijn statement dat 'concepts is overgenomen door de slechtste provider' gewoon waarheid (imho).

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
(...)
Als ik in jou geval een berekening maak zou je zitten op:
- 50/50 Alles-in-1
€ 56,43 per maand

Concepts is in dat geval
- 60/60 Alles-in-1
€ 66,13 per maand

Vergeet overigens ook niet dat je bij Concepts voor HD apart nog € 5,25 per maand erbij moet nemen als je die wenst en je met € 25,00 aansluitkosten zit waarbij je de recorder (als ik het goed begrijp) los voor € 119,00 moet kopen. Wil je dit alles er ook nog bij dan zit je per maand op € 81,30 per maand.

Zelf heb ik gekozen voor:
- UPC Kabeltelevisie- / radio + Digitale TV Starter € 23,70
- Vodafone Alles-in-1 100/100 € 49,00

(...)

Als ik dan vervolgens kijk naar telefonie, of ik nu een tientje per maand betaal om gratis te bellen naar "alleen" vaste nummers via glasvezel, of een tientje meer betaal om onbeperkt te bellen naar vast en mobiel via mijn mobiele telefoon (ook Vodafone) dan is m'n keus snel gemaakt. Dat tientje heb ik dus alweer op een betere wijze uitgegeven :-)

Zonder TV- / Radio zit ik gelukkig niet. Glasvezel stopt per 22-06-2013 bij Concepts en diezelfde dag pakt Vodafone 'm hopelijk over. Dan nog, 20e heb ik m'n UPC T&R al up en running dus dat zit wel goed.

(...)

En je zelfs voor € 14,00 p/m extra onbeperkt kan bellen naar vast EN mobiel. Wil je daar een concurrent op glasvezel voor hebben dan kom je uit op Telfort.
Ik neem aan dat je eerste berekening voor Vodafone geldt? Dan moet ik nog eens kijken waarom ik duurder uitkom. Zou aan de korting kunnen liggen. Ik zal ook eens bij Vodafone navragen of ik mij oude Amino-recorder bij hen kan blijven gebruiken.

Zo zie je maar weer dat kosten inderdaad per situatie verschillen. Zo heb ik bijvoorbeeld absoluut geen behoefte aan onbeperkt bellen van vast naar mobiel (dat doe ik met mijn GSM, waarbij ik genoeg heb aan mij 225 minuten).

Ook qua pakket zijn mijn behoeften anders. De Amino-recorder heb ik al (gratis gehad van Concepts) en met ingang van 1 juni is het HD-pakket (dat ik ook al heb) min of meer verplicht, met mijn 46" TV. Omdat ik al bij Concepts zit heb ik bij hen geen overstapkosten. Nu zitten er namelijk zenders in die ik niet wil missen in HD.

Ik hoor het graag als de overgang naar Vodafone bij jou op één dag lukt; dat zou voor mij een belangrijke drempel weghalen.

De kosten van UPC zal ik nog eens bekijken. Wat is overigens een T&R en waarom zou je dat naast Vodafone moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:50:
Telfort als isp bestaat al heel wat langer en de organisatie die dat doet was in de tijd dat ik daar klant was een stel onbenullen die van klantgerichtheid nog nooit hadden gehoord.
Ik heb bijvoorbeeld om op te zeggen vanaf het moment dat ik iemand aan de lijn kreeg 43 minuten (!!!!!!) aan de telefoon gezeten voordat de opzegging verwerkt was. à 50 cent per minuut ofzo.
En als je nu goed kijkt en leest, zul je zien dat dit sneller gaat omdat (zoals enkele hier al aangeven) de telfort klantenservice dezelfde klantenservice is als die van Concepts. Tussen ADSL en glasvezel zit natuurlijk ook wel een enorm verschil, ik weet niet of Concepts ook de klantenservice vormt voor ADSL (lijkt mij niet).

Telfort vormt sinds ze op de glasvezel markt actief zijn een volledig zelfstandig bedrijf als het gaat om internet. Dus wordt het niet meer door die n00bs van telefonie afgehandeld voor zover ik het heb begrepen.
Rallye schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 07:25:
Ik neem aan dat je eerste berekening voor Vodafone geldt? Dan moet ik nog eens kijken waarom ik duurder uitkom. Zou aan de korting kunnen liggen. Ik zal ook eens bij Vodafone navragen of ik mij oude Amino-recorder bij hen kan blijven gebruiken.
Klopt. Bij Vodafone heb je tenslotte de eerste 6 maanden € 34,00 daarna € 64,00 bij 100/100. Dit is totaal alleen al € 588,00 / 12 = € 49,00 vs. Concepts € 56,00. Daarnaast heeft Vodafone het HD-pakket er al bij zitten (bij Concepts los € 5,25) kost interactieve televisie met recorder bij Vodafone € 4,95 na 6 maanden i.p.v. € 6,75 per maand (na 6 maanden) bij Concepts. etc. etc.

Je bent overigens niet de eerste die zou vergeten om kortingen mee te rekenen in het totale plaatje. Maar het is in geval van je maandelijkse lasten berekenen, wel even flink werken als je met meerdere ISP's wilt vergelijken. Zo heb ik hier niet alleen Vodafone maar ook tarieven van Tweak en Telfort bekeken, maar ook gekeken naar Plinq die toch wel als duurste naar voren komt (alles moet worden geleased of gekocht zelfs het modem!).
Zo zie je maar weer dat kosten inderdaad per situatie verschillen. Zo heb ik bijvoorbeeld absoluut geen behoefte aan onbeperkt bellen van vast naar mobiel (dat doe ik met mijn GSM, waarbij ik genoeg heb aan mij 225 minuten).
Heb ik ook op mijn mobiele telefoon, hoewel ik het Vodafone Red B abonnement heb. Dus gewoon onbeperkt bellen naar mobiel en vast.
Ook qua pakket zijn mijn behoeften anders. De Amino-recorder heb ik al (gratis gehad van Concepts) en met ingang van 1 juni is het HD-pakket (dat ik ook al heb) min of meer verplicht, met mijn 46" TV. Omdat ik al bij Concepts zit heb ik bij hen geen overstapkosten. Nu zitten er namelijk zenders in die ik niet wil missen in HD.
Die HD-Zenders heb ik straks via UPC en tevens via glasvezel hoewel ik UPC dan standaard ga gebruiken voor radio en televisie.
De kosten van UPC zal ik nog eens bekijken. Wat is overigens een T&R en waarom zou je dat naast Vodafone moeten hebben?
T&R Televisie & Radio van UPC (zowel analoog, DVB-C als via CI+). Dit doe ik omdat ik niet bereid ben om op korte termijn tussen de 7Mbps en 72Mbps te gaan inleveren van mijn 100Mbps verbinding. Glasvezel internetsnelheden zijn n.l. gebaseerd op (zoals bij ADSL) "TOT" snelheden in de meeste gebieden waarbij IPTV van de internetsnelheden af gaan. Een mooie berekening;
Per ontvanger (bij HD TV) ca. 12Mbps (in geval van Glashart Media)
Per recorder (bij HD TV) ca. 24Mbps (in geval van Glashart Media) - indien beide gelijktijdig worden gebruikt.
Maximaal 3st. per woning mogelijk. Nu snap ik best dat niet overal gelijktijdig wordt opgenomen en gekeken maar neem een 100/100Mbit verbinding ook niet zomaar voor de lol. Dus wordt in dit geval gekozen voor UPC i.c.m. glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 14:11
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:52:
WGDO (voorheen van Reggefiber maar dit netwerk is enige maanden geleden verkocht aan KPN)
SD bitrate 4-8 Mbit en in mpeg2 en deze streams zijn 1:1 (eerste 10 NL zenders zijn bijv 8 Mbit)
HD bitrate 12-13 Mbit en deze streams zijn 1:1 . Maar enige maanden geleden zijn er meldingen geweest dat de streams van o.a Discovery zijn vervangen door KPN streams. Iemand welke via WGDO streams bekijkt via een PC zou dat moeten kunnen zien omdat het scherm dan blauw blijft.
Alle HD kanalen zijn encrypted en dus geen beeld op je pc, behalve NL1,2,3 RTL4,5,7 Net5, SBS6.
Dus eurosport, belgie1+2,eurosport1+2,bbc,discovery alleen in SD te bekijken op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opperpanter2 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:43:
[...]

Alle HD kanalen zijn encrypted en dus geen beeld op je pc, behalve NL1,2,3 RTL4,5,7 Net5, SBS6.
Dus eurosport, belgie1+2,eurosport1+2,bbc,discovery alleen in SD te bekijken op je pc.
Dat bedoelde ik inderdaad. Na de nieuwe zender indeling volgende maand komen ook o.a in het pluspakket steeds SD stream niet meer beschikbaar voor A110 omdat ze het mpeg4/encrypted zijn van KPN (bron XMS topic)

Fiber in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 07:54:
T&R Televisie & Radio van UPC (zowel analoog, DVB-C als via CI+). Dit doe ik omdat ik niet bereid ben om op korte termijn tussen de 7Mbps en 72Mbps te gaan inleveren van mijn 100Mbps verbinding. Glasvezel internetsnelheden zijn n.l. gebaseerd op (zoals bij ADSL) "TOT" snelheden in de meeste gebieden waarbij IPTV van de internetsnelheden af gaan. Een mooie berekening;
Per ontvanger (bij HD TV) ca. 12Mbps (in geval van Glashart Media)
Per recorder (bij HD TV) ca. 24Mbps (in geval van Glashart Media) - indien beide gelijktijdig worden gebruikt.
Maximaal 3st. per woning mogelijk. Nu snap ik best dat niet overal gelijktijdig wordt opgenomen en gekeken maar neem een 100/100Mbit verbinding ook niet zomaar voor de lol. Dus wordt in dit geval gekozen voor UPC i.c.m. glasvezel.
Zoals ik het heb begrepen werkt zou het juist bij Concepts, Lijbrand etc. anders. Daar wordt immers de tweede glasvezel gebruikt voor TV. Bij KPN etc. gebruikt men zowel voor TV als internet één glasvezel en zou je (inderdaad net als bij ADSL) wel tegen dit probleem aan kunnen lopen.

Heb je een linkje naar de plek waar je jouw standpunt vandaan haalt? Uit de eerste door jou geposte brief van Concepts haal ik dit niet.dat is gewoon een, redelijk gebruikelijke, disclaimer.

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 31-05-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:17:
[...]

Zoals ik het heb begrepen werkt zou het juist bij Concepts, Lijbrand etc. anders. Daar wordt immers de tweede glasvezel gebruikt voor TV. Bij KPN etc. gebruikt men zowel voor TV als internet één glasvezel en zou je (inderdaad net als bij ADSL) wel tegen dit probleem aan kunnen lopen.
Klopt niet helemaal.

Eerste vezel wordt zowel door KPN als Concepts gebruikt voor interrnet, telefoon en IPTV.

Tweede vezel wordt niet door KPN gebruikt omdat deze geen analoge/DVB-C aanbiedt.

Bij de eerste vezel zal altijd verlies optreden bij gebruik van IPTV als je een 100 Mbit abon. hebt en als je niet in 1 GB gebied woont. Alleen bij KPN zal dat verlies kleiner zijn omdat daar de HD streams maar 7 Mbit bedragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 22:12
Het mijn abonnement beëindigt bij Concepts voor 1 Juli.
Vervolgens nieuw abonnement aangevraagd voor 1 Juli bij Vodafone (alles in één thuis 100Mbit voor € 64).

We zullen zien hoe de omzetting gaat verlopen (WGDO Dordrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Heb je een linkje naar de plek waar je jouw standpunt vandaan haalt? Uit de eerste door jou geposte brief van Concepts haal ik dit niet.dat is gewoon een, redelijk gebruikelijke, disclaimer.
Iets simpeler uitgelegd (sorry Spaceone): Elke provider gebruikt de eerste vezel voor TV via IP signaal (IPTV dus) waarvoor je altijd een aparte decoder nodig hebt. Maar een aantal providers gebruiken de tweede vezel erbij voor TV signaal via coax. Analoog en DVB-C. Bij dat signaal kun je dus gebruik blijven maken van je bestaande bekabeling e.d. Alleen zijn dat een standaard aantal zenders met ned 1, 2 en 3 in HD en de rest in SD. Wel heel goede kwaliteit trouwens. Extra pakketten, uitzending gemist, en dat soort dingen zitten daar niet bij. Dat gaat allemaal via de IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Ik ben heel benieuwd hoe mijn kwaliteit zal zijn van mijn DVB-C om mijn TV. Voor die paar keer per maand dat ik dat kijk. En of de EGP goed werkt. Ik heb straks helemaal niets interactiefs meer.

Ik heb trouwens wel een vrij brakke kabel liggen van mijn meterkast naar mijn wanddoos in de woonkamer, de splitter ging kapot en die heb ik uit de muur getrokken. Er ligt nu een coaxkabel helemaal open.

Nu heb ik gehoord dat het coaxsignaal dat uit het Genexis-kastje komt veel sterker is dan dat van bijvoorbeeld de hoofdaansluiting van UPC in de meterkast.
Dus hopelijk ben ik met 1 verlengkabeltje, en wat connectors en een kabel van 6 meter klaar.

Ik begrijp dat ik straks NED1 tm NED3 in HD heb, en de rest in SD kwaliteit. Zijn die SD-zenders dan ook DVB-C, of analoog?
Is DVB-C storingsgevoelig? Of zit er een correctionstream in ofzo? Repairblocks ofzo?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
DVB-C werkt gewoon goed mits je bekabeling een beetje in orde is, mijn ouders hebben een 4 weg splitter naar 3 TV's en deze hebben allemaal goed beeld (DVB-C)
Het is gewone coax en er zit geen versterker tussen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:04:
[...]
Bij de eerste vezel zal altijd verlies optreden bij gebruik van IPTV als je een 100 Mbit abon. hebt en als je niet in 1 GB gebied woont.
Hmm, je verhaal klinkt logisch. Maar als het probleem alleen speelt in een "niet 1 GB gebied", is het wel interessant om te weten waar het (mogelijke) probleem wel speelt en waar niet. Welke gebieden zijn 1GB en welke niet? Heeft men na een bepaald tijdstip alleen maar 1GB aangelegd? In mijn woonplaats heeft men in 2011 glasvezel aangelegd. Heb ik nu een probleem als ik 100MB internet zou combineren met IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar net wat je een probleem vindt. Stel er gaat 30 mbit van je 100 mbit downloadsnelheid af wanneer je naar 3 iptv streams zit te kijken, is dat een probleem? Vallen er doden bij een snelheid van 70 mbit?

Ik heb zelf 25 mbit en ik blijk het prima te kunnen overleven ;)

(of het netjes is van de aanbieder is een ander verhaal natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals elders inmiddels al aangegeven maken KPN, Tele2, XS4ALL en Tweak Groen gebruik van 1 vezel. De overige maken gebruik van 2 vezels.
1 = Internet, Digitale Televisie (IPTV).
2 = Analoge televisie en DVB-C

Het is dan ook nog afhankelijk van het gebied de oudere gebieden (meestal WGDO) zijn voorzien van 100Mbps poorten (meen ik mij te herinneren).
Axelfoley007 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:37:
Het mijn abonnement beëindigt bij Concepts voor 1 Juli.
Vervolgens nieuw abonnement aangevraagd voor 1 Juli bij Vodafone (alles in één thuis 100Mbit voor € 64).

We zullen zien hoe de omzetting gaat verlopen (WGDO Dordrecht).
Bij mij is de order eruit gegaan bij Vodafone omdat de omzetting in eerste instantie was ingeplanned voor 31-05-2013 en vervolgens een loze belofte bleek door de medewerker. De order moet nu opnieuw worden ingevoerd met als gevolg dat ik zeer grote kans heb dat ik ruim een week of 1 a 2 zonder diensten zit op de vezel hoewel KPN ITNS (Vodafone Klantenservice) aangegeven heeft dat het ook nog wel eens langer kan gaan duren als Concepts de diensten er eerder vanaf gooit.

Lullige is
Migreren zonder opzegging (weigeren van akkoord op de zenderaanpassingen en telefonietarieven) bij Concepts is niet mogelijk. De nieuwe ISP (Vodafone) mag van Concepts ICT direct de diensten overnemen omdat ik per direct weg mag. Echter, kan dit volgens KPN ITNS niet en MOET er 3-4 weken tussen zitten.

Waarom een Technische medewerker bij KPN ITNS mij eergisteren (30-05) belde met de mededeling dat ik op 31-05 zou worden gemigreerd snap ik dan ook even niet. Maar zoals vanzelfsprekend, bij KPN is het natuurlijk altijd al een zooitje geweest en lult iedereen langs elkaar heen.
fast-server schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:59:
DVB-C werkt gewoon goed mits je bekabeling een beetje in orde is, mijn ouders hebben een 4 weg splitter naar 3 TV's en deze hebben allemaal goed beeld (DVB-C)
Het is gewone coax en er zit geen versterker tussen.
Ik ben zelfs van mening dat het normale (analoge) signaal op glasvezel toch ook zeer helder beeld is. UPC en Ziggo kunnen zelfs daar nog wat van leren zelfs bij mensen waarbij ik een splitter heb gemonteerd waarbij meerdere TV's achter die aansluiting zitten is het gewoon haarscherp beeld zonder ruis.
Rallye schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:25:
Hmm, je verhaal klinkt logisch. Maar als het probleem alleen speelt in een "niet 1 GB gebied", is het wel interessant om te weten waar het (mogelijke) probleem wel speelt en waar niet. Welke gebieden zijn 1GB en welke niet? Heeft men na een bepaald tijdstip alleen maar 1GB aangelegd? In mijn woonplaats heeft men in 2011 glasvezel aangelegd. Heb ik nu een probleem als ik 100MB internet zou combineren met IPTV?
Je kunt hier veelal via een omweg best achter komen. Doe een check bij een ISP die 500Mbps snelheden aanbied. Als op jou geval de snelheid niet hoger dan 100Mbps is, zit je op een 100Mbps poort. Maar ik ben van mening dat net als bij xDSL de verplichte melding 'tot 50Mbps of 100Mbps' moet worden gehanteerd en de consument hier wel duidelijk op geattendeerd dient te worden. Vooral uitspraken van ISP's moeten ook op de schop, Telfort garandeerd namelijk 100Mbps up- & download snelheid. Dit staat natuurlijk haaks tegenover hoe het eigenlijk is, aangezien er over IPTV niets wordt gezegd bij de productspecificaties.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:29:
Het is maar net wat je een probleem vindt. Stel er gaat 30 mbit van je 100 mbit downloadsnelheid af wanneer je naar 3 iptv streams zit te kijken, is dat een probleem? Vallen er doden bij een snelheid van 70 mbit?

Ik heb zelf 25 mbit en ik blijk het prima te kunnen overleven ;)

(of het netjes is van de aanbieder is een ander verhaal natuurlijk)
Naast het feit dat het in mijn geval een principe kwestie betreft, ben ik wel van mening dat ik gekozen heb voor een hoge up- & downloadsnelheid. Voor aardig wat consumenten kan die 30Mbps toch best een groot verschil maken. Consumenten willen allen waar voor hun geld en het onderste uit de kan halen voor zolang de financiën dit toelaten. Consumenten twijfelen vaak tussen bijvoorbeeld UPC/Ziggo 100/10 en glasvezel 100/100 maar worden door onjuiste voorlichting naar een medium gebracht die gewoon benedenmaats presteert een simpele berekening zegt dan dat Glasvezel in verhouding tot Kabel zelfs vele malen duurder is.

Er hoeven dus geen doden te vallen, maar zoals iedere consument zeikt over mobiele telefoon abonnementen, parkeerkosten etc. etc. zo zijn er ook een groot aantal die datzelfde met internet providers doen... prijs <-> kwaliteitsverhouding noemt men dat.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 00:57 . Reden: Correctie, typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:11:
[...]

Lullige is
Migreren zonder opzegging (weigeren van akkoord op de zenderaanpassingen en telefonietarieven) bij Concepts is niet mogelijk. De nieuwe ISP (Vodafone) mag van Concepts ICT direct de diensten overnemen omdat ik per direct weg mag. Echter, kan dit volgens KPN ITNS niet en MOET er 3-4 weken tussen zitten.
Dat geldt naar verluid alleen voor WMP+ ->WMP+ maar Dordrecht is WGDO dus Axel kan waarschijnlijk wel binnen een dag overstappen.
[...]

Naast het feit dat het in mijn geval een principe kwestie betreft, ben ik wel van mening dat ik gekozen heb voor een hoge up- & downloadsnelheid. Voor aardig wat consumenten kan die 30Mbps toch best een groot verschil maken. Consumenten willen allen waar voor hun geld en het onderste uit de kan halen voor zolang de financiën dit toelaten. Consumenten twijfelen vaak tussen bijvoorbeeld UPC/Ziggo 100/10 en glasvezel 100/100 maar worden door onjuiste voorlichting naar een medium gebracht die gewoon benedenmaats presteert een simpele berekening zegt dan dat Glasvezel in verhouding tot Kabel zelfs vele malen duurder is.

Er hoeven dus geen doden te vallen, maar zoals iedere consument zeikt over mobiele telefoon abonnementen, parkeerkosten etc. etc. zo zijn er ook een groot aantal die datzelfde met internet providers doen... prijs <-> kwaliteitsverhouding noemt men dat.
Allemaal waar, Maar er werd gevraagd "heb ik dan een probleem".
Het is maar net wat je een probleemvind. Je zou ook kunnen vragen 'heeft de isp dan een probleem', of mensen zouden hun gezonde verstand kunnen gebruiken en zich eerst eens inlezen voor de de eerste de beste glimmende reklamefolder geloven, of je zou voor een lager abonnement kunnen kiezen.

Mensen die vanwege een schuld hun huis worden uitgezet hebben een probleem. 100 mbit niet halen is hooguit een beetje vervelend... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:13:
Dat geldt naar verluid alleen voor WMP+ ->WMP+ maar Dordrecht is WGDO dus Axel kan waarschijnlijk wel binnen een dag overstappen.
Ik dacht dat WGDO <-> WGDO net als WMP+ <-> WMP+ dezelfde dag nog omgezet konden worden. Voornamelijk omdat 99,9% van alle aanbieders gewoon whitelabel diensten afnemen bij KPN ITNS en het bij die partij het in de meeste gevallen een kwestie is van administratief wijzigen ?!
Allemaal waar, Maar er werd gevraagd "heb ik dan een probleem".
Het is maar net wat je een probleemvind. Je zou ook kunnen vragen 'heeft de isp dan een probleem', of mensen zouden hun gezonde verstand kunnen gebruiken en zich eerst eens inlezen voor de de eerste de beste glimmende reklamefolder geloven, of je zou voor een lager abonnement kunnen kiezen.

Mensen die vanwege een schuld hun huis worden uitgezet hebben een probleem. 100 mbit niet halen is hooguit een beetje vervelend... ;)
Klopt inderdaad ;)
Ook ik heb mij zoals de gemiddelde consument redelijk goed in gelezen. Op geen enkele site van de aanbieders staat bij de product specificaties zelf vermeld dat IPTV bandbreedte gebruikt van de internetverbinding dit terwijl IPTV wel de diensteigenschap van de snelheid beïnvloed en dus 'eigenlijk' vermeld dient te worden bij de product specificaties. Net zoals bij xDSL (zoals ik eerder aangaf) moet vermelden dat het afhankelijk is van de afstand van de wijkcentrale etc. Als ik overigens kijk hier op GOT dan moet ik eerlijk zeggen dat ik zelfs hier nauwelijks ook maar iets aan informatie daarover tegengekomen ben.

Het enigste waarbij isp's vermelden dat IPTV bandbreedte 'kan' kosten is bij klantenservice pagina's of in geval van Concepts ICT in de Algemene Voorwaarden. Het ene spreekt het andere echter tegen. Ik ben dus van mening dat ISP's ook de verplichting moeten krijgen om duidelijk kenbaar te maken wat de maximale snelheid is van de POP en dat IPTV de download snelheid beïnvloed. Een mooie zin zou bijvoorbeeld zijn:
"Uw wijkcentrale (POP) ondersteund maximaal 100Mbps, houdt er rekening mee dat bij gebruik van IPTV (uitleg) en telefonie (uitleg) hier enige capaciteit van gebruikt en de snelheid hierdoor nadelig beïnvloed wordt.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
[...]

[...]
Hoop het ook :)
Concepts medewerkster vertelde met opzeggen dat regio Dordrecht geen probleem zo moeten zijn met de overstap, zou dezelfde dag uitgevoerd kunnen worden.

Vodafone geen goed antwoord daar op geven ze zei dat het nogal verscheeld, tussen 1 dag en max 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:54

Quad

Doof

Ik zou niet weten waarom je naar Vodafone moet overstappen. Ik vind ze gewoon erg duur..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:11:
[...]

Zoals elders inmiddels al aangegeven maken Concepts e.d. (behalve KPN, Tele2 en Tweak Groen) gebruik van 1 vezel. De overige maken gebruik van 2 vezels.
1 = Internet, Digitale Televisie (IPTV).
2 = Analoge televisie en DVB-C

Het is dan ook nog afhankelijk van het gebied de oudere gebieden (meestal WGDO) zijn voorzien van 100Mbps poorten (meen ik mij te herinneren).
Ik meende hiervoor nu juist begrepen te hebben dat Concepts etc. van beide vezels gebruik maken, maar dat DVB-C en analoge TV over de ene en internet en IPTV over de andere gaan. Juist KPN heeft geen DVB-C en analoog en gebruikt dus maar één vezel.

Verder kan ik mij voorstellen dat het probleem buiten 1GB-gebieden hem zit in de maximale doorvoer van het systeem voor internet en IPTV tegelijk: maximaal 100MB. Bij en IPTV en 100MB internet vreet de IPTV dan aan je internet. Bij een 1GB-verbinding zou dat niet zo zijn: als je daar 100MB (of in mijn geval 50MB) van gebruikt voor internet, is er nog meer dan genoeg ruimte voor IPTV (namelijk de rest van de 1 GB). Of begrijp ik de techniek niet goed?

Verder begrijp ik dat WMP+ dus meestal 1GB is? Dan zou ik, als ik het systeem goed begrijp, geen probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-09 13:19
Maar Analoog blijft dus nog wel beschikbaar in de nieuwe voorwaarden? aangezien wij Concepts over enkele maanden krijgen (Wanneer de glasvezel is gelegd).

Dit is wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rallye schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:38:
[...]

Ik meende hiervoor nu juist begrepen te hebben dat Concepts etc. van beide vezels gebruik maken, maar dat DVB-C en analoge TV over de ene en internet en IPTV over de andere gaan. Juist KPN heeft geen DVB-C en analoog en gebruikt dus maar één kabel.

Verder kan ik mij voorstellen dat het probleem buiten 1GB-gebieden hem zit in de maximale doorvoer van het systeem voor internet en IPTV tegelijk: maximaal 100MB. Bij en IPTV en 10MB internet vreet de IPTV dan aan je internet. Bij een 1GB-verbinding zou dat niet zo zijn: als je daar 100MB (of in mijn geval 50MB) van gebruikt voor internet, is er nog meer dan genoeg ruimte voor IPTV (namelijk de rest van de 1 GB). Of begrijp ik de techniek niet goed?

Verder begrijp ik dat WMP+ dus meestal 1GB is? Dan zou ik, als ik het systeem goed begrijp, geen probleem hebben.
1) Klopt. Darkforce heeft het niet correct. KPN, Tele2, en XS4All zijn degenen die de tweede vezel niet gebruiken.
2) Klopt helemaal
3) Dat klopt helaas niet. Die 1Gb hangt niet af van WMP+ of WMP of WBA. Tot medio vorig jaar werden alle PoPs voorzien van 100 Mbit door KPN Operator. Pas daarna begonnen ze met Gbit apparatuur. En dan ook alleen in de nieuwe gebieden.

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 01-06-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Mooi. Dan blijft dus de vraag: waar ligt 1GB en waar ligt 100MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie Barre73. Kennelijk dus alleen Gb in gebieden waar na augustus 2012 is begonnen met de aanleg.
Ofwel... bijna nergens waar nu al aansluitingen zijn opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pardon? Tussen start graven en eerste aansluiting zit normaliter max 10 weken. En dan is de saansluiting meteen ook actief. Dus meer in de buurt van de tienduizenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, dan is er erg veel verbeterd in de loop der jaren.
Het ligt me bij dat ze in Dordrecht al een jaar bezig waren voordat mijn aansluiting werd opgeleverd...
Maar hier is heel de stad verglaasd, dus niet alleen de geïnteresseerden,. we hebben ook geen vraagbundeling gehad, misschien dat dat het verschil is?

10 weken is idd andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axelfoley007 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:23:
Hoop het ook :)
Concepts medewerkster vertelde met opzeggen dat regio Dordrecht geen probleem zo moeten zijn met de overstap, zou dezelfde dag uitgevoerd kunnen worden.

Vodafone geen goed antwoord daar op geven ze zei dat het nogal verscheeld, tussen 1 dag en max 4 weken.
Van Concepts naar Vodafone overstappen kost 2-4 weken. Zelfs al veranderd er in de POP niets en blijf je het huidige modem houden. KPN ITNS wilt dit niet sneller realiseren, het kan n.l. wel als je bijvoorbeeld goed kijkt als je een overstap doet van Concepts naar Telfort dan is het wel binnen no time klaar. KPN ITNS is dus kinderachtig bezig als een klant wilt migreren van één van haar eigen dochters naar de concurrent.
Ik meende hiervoor nu juist begrepen te hebben dat Concepts etc. van beide vezels gebruik maken, maar dat DVB-C en analoge TV over de ene en internet en IPTV over de andere gaan. Juist KPN heeft geen DVB-C en analoog en gebruikt dus maar één vezel.
Dat bevestigde ik dus ook inderdaad... Alleen KPN, Tele2, XS4ALL en Tweak groen maken gebruik van 1 vezel. Overige ISP's gebruiken beide vezels. Inderdaad met 1 vezel internet & IPTV, en de ander analoog & DVB-C.
Quad schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:27:
Ik zou niet weten waarom je naar Vodafone moet overstappen. Ik vind ze gewoon erg duur..
Noem er eens eentje die goedkoper is dan € 49,00 per maand in het eerste jaar met HD-zenders, geen aansluitkosten, gratis router, gratis ontvanger ? Ik heb n.l. zo goed als alle partijen naast elkaar neergelegd en er is er maar één die in het eerste jaar onder de € 50,00 per maand zit en dat is nu net diezelfde Vodafone die jij duur vind?
Verder kan ik mij voorstellen dat het probleem buiten 1GB-gebieden hem zit in de maximale doorvoer van het systeem voor internet en IPTV tegelijk: maximaal 100MB. Bij en IPTV en 100MB internet vreet de IPTV dan aan je internet. Bij een 1GB-verbinding zou dat niet zo zijn: als je daar 100MB (of in mijn geval 50MB) van gebruikt voor internet, is er nog meer dan genoeg ruimte voor IPTV (namelijk de rest van de 1 GB). Of begrijp ik de techniek niet goed?
Bij mensen buiten 1GB gebied, met een 50/50 verbinding is het niet merkbaar omdat de resterende 50Mbps hiervoor gebruikt wordt. Tenzij je natuurlijk meer ontvangers/recorders gebruikt en dan alles in HD kijkt via Glashart Media.
Barre73 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:47:
1) Klopt. Darkforce heeft het niet correct. KPN, Tele2, en XS4All zijn degenen die de tweede vezel niet gebruiken.
2) Klopt helemaal
3) Dat klopt helaas niet. Die 1Gb hangt niet af van WMP+ of WMP of WBA. Tot medio vorig jaar werden alle PoPs voorzien van 100 Mbit door KPN Operator. Pas daarna begonnen ze met Gbit apparatuur. En dan ook alleen in de nieuwe gebieden.
Dat zeg ik dus ook, alleen in andere woorden vorig bericht van mij bevatte overigens wat typ's maar vrij vertaald bedoelde ik dus eigenlijk:
1 = vezel 1 -> Internet -> IPTV.
2 = vezel 2 -> Analoge kabel + DVB-C.

:)
Rallye schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:55:
Mooi. Dan blijft dus de vraag: waar ligt 1GB en waar ligt 100MB?
Op zich is dit lang niet zo belangrijk, wellicht hebben ze het daarom ook niet in kaart gebracht. Maar d.m.v. een postcode check kun je geregeld bij diverse ISP's zien of je hogere snelheden kunt afnemen dan de 100Mbps die je meestal tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 01:02:
[...]

Van Concepts naar Vodafone overstappen kost 2-4 weken.

[...]
Op welk netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dordrecht (WGDO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat kan natuurlijk niet. Op WGDO is bekend dat er een migratieproces is van een dag. 's morgens de oude diensten eraf, 's middags de nieuwe erop.

Overigens is een overstap van Concepts naar Telfort iets anders. Eigenlijk hou je dan precies hetzelfde maar met een andere naam. Is toch iets anders dan van Concepts naar bijv. Fype of Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:32:
Dat kan natuurlijk niet. Op WGDO is bekend dat er een migratieproces is van een dag. 's morgens de oude diensten eraf, 's middags de nieuwe erop.

Overigens is een overstap van Concepts naar Telfort iets anders. Eigenlijk hou je dan precies hetzelfde maar met een andere naam. Is toch iets anders dan van Concepts naar bijv. Fype of Vodafone
Ik kan je anders genoeg telefoongesprekken laten horen waarin Vodafone (KPN ITNS) kenbaar maakt dat het niet eerder plaatsvind dan 3-4 weken na aanvraag. Ik gaf n.l. ook al te kennen dat ik bij Concepts ICT mijn contract per 22-06-2013 beëindigd had. Op 30-05 kreeg ik nog een telefoontje van iemand bij Vodafone (technical) dat ik op 31-05 voor 12:00 uur omgezet zou worden, mede omdat mijn contract vrij was gesteld bij Concepts. Na 12:00 uur heb ik op 31-05 eens gebeld met Vodafone en werd mij gezegd dat dit helemaal niet kon en alle klanten gewoon (hoe snel/simpel het ook is) gewoon 3-4 weken moeten wachten tot de boel omgezet is.

Nu heb ik tot 3x toe het gesprek met de Vodafone Technical medewerker na geluisterd en heb ik toch echt ongelofelijk goed verstaan dat ik op de 31e omgezet zou worden. Wie nu de waarheid spreekt? Ik weet het niet meer, maar blijkbaar maken ze het je bij KPN ITNS ongelofelijk moeilijk. Een overstap van Concepts naar Telfort kan n.l. wel binnen enkele minuten en naar Vodafone blijkbaar niet.

Ik zeg overigens niet dat migratie langer duurt dus, dat je een dag of langer zonder diensten zit. Maar dat een migratie pas na 3-4 weken plaats kan vinden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over welk jaar gaat dit? Of 'vertyp' je je in de maand? (31-06 bestaat niet)

(sorry dat ik zo zit door te drammen maar ik woon ook in Dordrecht en overweeg een overstap van Lijbrandt naar Vodafone en wil daarom graag het naadje van de kous weten)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Ik laat het je wel weten hoe het hier gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:43:
[...]Ik zeg overigens niet dat migratie langer duurt dus, dat je een dag of langer zonder diensten zit. Maar dat een migratie pas na 3-4 weken plaats kan vinden ;)
Kortom, als ik een maand opzegtermijn bij Concepts heb, en ik zou naar Vodafone overstappen, dan zit ik dus niet zonder internet etc.? Dan kan ik mij eerst aanmelden bij Vodafone, wachten op acceptatie en vervolgens Concepts opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:00:
Over welk jaar gaat dit? Of 'vertyp' je je in de maand? (31-06 bestaat niet)

(sorry dat ik zo zit door te drammen maar ik woon ook in Dordrecht en overweeg een overstap van Lijbrandt naar Vodafone en wil daarom graag het naadje van de kous weten)
Was inderdaad een typo, 30-05 en 31-05 was dit.

Ik zit overigens ook in Dordrecht (3315 Wijk.5).
Axelfoley007 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:32:
Ik laat het je wel weten hoe het hier gaat.
Ben benieuwd of het bij jou wel probleemloos kan allemaal. Merkte wel nadat ik een nieuwe order had ingevoerd dat ik nu mijn gegevens apart moet invoeren m.b.t. de overstap van Concepts naar Vodafone, zei het dat Concepts in de dropdown menu ontbreekt.

Dat het 3-4 weken moet duren lijkt mij overigens trouwens wel ongelofelijk stug, als je afziet van de cool down periode, dan zou het al binnen een week gerealiseerd moeten kunnen zijn omdat het hooguit wat administratieve handelingen zijn en toch hield men de 31e vol dat het zoveel tijd in beslag nam :S
Rallye schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:25:
Kortom, als ik een maand opzegtermijn bij Concepts heb, en ik zou naar Vodafone overstappen, dan zit ik dus niet zonder internet etc.? Dan kan ik mij eerst aanmelden bij Vodafone, wachten op acceptatie en vervolgens Concepts opzeggen?
Nee, van Concepts naar Vodafone zou in principe zonder down time moeten gebeuren omdat het voornamelijk een administratieve kwestie is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Aaah. Ik snap het. Dan klopt het. Om alles in 1 dag te kunnen doen moet de migratie inderdaad minimaal één maand van te voren worden ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:28:
[...]
Ben benieuwd of het bij jou wel probleemloos kan allemaal. Merkte wel nadat ik een nieuwe order had ingevoerd dat ik nu mijn gegevens apart moet invoeren m.b.t. de overstap van Concepts naar Vodafone, zei het dat Concepts in de dropdown menu ontbreekt.
Is bij mij hetzelfde, heb geprobeerd Telfort op te geven maar dan wordt mijn klantnummer niet geaccepteerd. Daarna Lijbrandt geprobeerd en die deed het wel, dus zal wel.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:31:
Aaah. Ik snap het. Dan klopt het. Om alles in 1 dag te kunnen doen moet de migratie inderdaad minimaal één maand van te voren worden ingezet.
Klopt inderdaad.... die lui bij KPN ITNS moeten zich één hele maand voorbereiden voor een overstap die hooguit 5 minuten duurt (en dat dan zelfs in het meest extreme geval) en dat zelfs zonder plugjes, kabeltjes e.d. om te prikken. Stel je voor hoeveel tijd ze vooraf nodig hebben als ze dat wel zouden moeten doen ;)
Axelfoley007 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:08:
Is bij mij hetzelfde, heb geprobeerd Telfort op te geven maar dan wordt mijn klantnummer niet geaccepteerd. Daarna Lijbrandt geprobeerd en die deed het wel, dus zal wel.. :P
Jep... ik heb ook voor Lijbrandt gekozen. Heb erna overigens wel direct een mail naar klantenservice over gestuurd aangezien ik niet "weer" voor verrassingen wil komen te staan. Ben die verrassingen van KPN wel een beetje zat als ik eerlijk moet zijn.

Nu maar hopen dat Vodafone op korte termijn met een geheel eigen klantenservice gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat is flauw gezegd en geeft bovendien aan dat je geen idee hebt wat er werkelijk nodig is. Daarnaast heet het nu KPN-ITNS maar al sinds WGDO bestaat en nog van Reggefiber was, is dat al zo.

Ik ga hier niet opsommen wat er allemaal werkelijk moet gebeuren maar geloof me dat die maand echt niet overdreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof best dat er het één en ander moet gebeuren, maar naar mijn weten zijn daar géén ingrepen in de hardware voor nodig. Het zijn 'slechts' administratieve ingrepen en 'dus' naar mijn idee standaard dingen die (mocht men dat willen en de moeite willen nemen er een flowchart voor te maken) allemaal achter één digitale knop gehangen kunnen worden.
Dat het niet met een uur geregeld is kan ik inkomen, maar 4 weken lijkt me ook wat overdreven.
Maar waarschijnlijk is de druk om die 4 weken te bekorten niet aanwezig, omdat je onder normale omstandigheden een opzegtermijn van een maand hebt. Dus waar zou je je als aanbieder druk om maken, die 4 weken heb je toch wel ter beschikking (en daar geef ik ze eigenlijk nog gelijk in ook).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:42:
Dat is flauw gezegd en geeft bovendien aan dat je geen idee hebt wat er werkelijk nodig is. Daarnaast heet het nu KPN-ITNS maar al sinds WGDO bestaat en nog van Reggefiber was, is dat al zo.

Ik ga hier niet opsommen wat er allemaal werkelijk moet gebeuren maar geloof me dat die maand echt niet overdreven is.
Ik hoop dat er dan spoedig eens iemand komt met hoe het in zijn werk gaat, en dan ook duidelijk kan maken waarom Concepts klanten direct omgezet kunnen worden naar Telfort en als ze naar Vodafone gaan dit juist een maand moet duren.

De switch tussen Concepts <-> Telfort is namelijk identiek als die van Concepts <-> Vodafone maar ook Vodafone <-> Tweak Blauw. Het blijft binnen het zelfde netwerk, er hoeven geen pluggen e.d. te worden vervangen, veranderd etc. er hoeft niets te worden gepatched in de POP omdat tot op heden "alle" ISP's daar gewoon via KPN ITNS Whitelabel diensten afnemen.

Wat ik echter niet snap is, Vodafone (KPN ITNS) technical vertelde mij nota bene aan de telefoon dat hij direct de boel nog kon omgooien maar er dan sprake is van kaping en ik tot die bewuste 31-05 zelfs zonder diensten kon komen te zitten. Terwijl op de 31e plots helemaal geen migratie meer bekend was bij Vodafone, tenminste ... niet de geplande migratie die de 30e was afgesproken.

KPN ITNS, Concepts, Telfort ... technicals maar zelfs Tele2, Tweak hebben mij al aangegeven dat het helemaal niet lang hoeft te duren en dit alles binnen enkele minuten klaar kan zijn. Die lange wachttijd is echter afhankelijk van enkele dingen, te weten:
1) Cool down periode (7 werkdagen bedenktijd).
2) Contact uitwisseling met huidige partij om de migratie gerealiseerd te krijgen zoals bijv;
- Navragen of klant overeenkomst kan beëindigen en kan migreren
- Checken welk modem er aanwezig is en desgewenst monteur inplannen voor plaatsing/vervanging nieuw modem.

Dat het vanaf aanvraag tot wijziging een paar uur of dagen kan duren kan ik nog in komen, maar je kunt mij niet wijsmaken dat het dik een maand nodig heeft. Of maakt KPN te samen met alle ISP's nog gebruik van de postduif ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Concepts->Telfort is niet hetzelfde als Concepts->Vodafone. Telfort gebruikt op de achtergrond namelijk alle systemen, inclusief leverstraat en dergelijke van Concepts. De klant bljift dus in hetzelfde systeem hangen.
En voordat je wat gaat zeggen: De Concepts leverstraat was niet hetzelfde als de KPN-ITNS leverstraat. Er zijn maar een paar providers waar ITNS echt alles voor deed (whitelabel zoals jij dat noemt). En Concepts zat daar niet bij, die hadden een aantal eigen systemen.

En eerlijk gezegd snap ik werkelijk niet waar je je zo druk om maakt. Je wil graag switchen van provider, er wordt je verteld dat dit binnen een dag kan, maar wel over een maand. Waarom is dat zo erg? Zoals al gezegd: Je hebt toch al die maand opzegtermijn. En je mag het niet zelf opzeggen, dat wordt binnen die migratie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:50:
Concepts->Telfort is niet hetzelfde als Concepts->Vodafone. Telfort gebruikt op de achtergrond namelijk alle systemen, inclusief leverstraat en dergelijke van Concepts. De klant bljift dus in hetzelfde systeem hangen.
En voordat je wat gaat zeggen: De Concepts leverstraat was niet hetzelfde als de KPN-ITNS leverstraat. Er zijn maar een paar providers waar ITNS echt alles voor deed (whitelabel zoals jij dat noemt). En Concepts zat daar niet bij, die hadden een aantal eigen systemen.
Telfort <-> Concepts was hierin een voorbeeld. Zo ken ik ook iemand die vandaag is omgezet van Concepts naar XS4ALL, binnen 1 1/2 week na aanvraag en verzoek tot intrekking bedenktijd. Dus ook dat kan blijkbaar probleemloos.
Barre73 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:50:En eerlijk gezegd snap ik werkelijk niet waar je je zo druk om maakt. Je wil graag switchen van provider, er wordt je verteld dat dit binnen een dag kan, maar wel over een maand. Waarom is dat zo erg? Zoals al gezegd: Je hebt toch al die maand opzegtermijn. En je mag het niet zelf opzeggen, dat wordt binnen die migratie gedaan.
In tegendeel, ik mag bij Concepts opzeggen vanwege het zenderpakket en tariefswijziging (telefonie). Als ik een migratie aanvraag doe bij een andere partij, dan wordt dit niet als bezwaar/opzegging gezien. Zou ik nu ieder andere ISP opdracht geven een migratie in gang te zetten, wordt deze geweigerd door Concepts. Je "MOET" dus opzeggen, en duimen draaien dat binnen diezelfde periode ook de dienst door de nieuwe partij wordt overgenomen.

Er werd mij 30-05 gezegd dat ik op 31-05 zou worden gemigreerd nadat de KPN ITNS medewerker dit had kortgesloten met Concepts. Op 31-05 bleef het angstvallig stil en belde ik rond 2 uur 's middags waarbij mij fijn werd medegedeeld dat er helemaal niets bekend was. Toen ik hen ermee confronteerde dat het een persoon met de naam .... was, dit op tijdstip .... en dit opgenomen was waarna ik het even teruggeluisterd had of dit werkelijk was gezegd, kon men plots geen contact krijgen met de betreffende afdeling om opheldering te krijgen.

Aanvulling 4 Juni 2013 13:06 uur
Afbeeldingslocatie: http://128.127.40.135/vodafonethuis01.jpg

Aanvulling 4 Juni 2013 16:12 uur
Telefonisch contact gehad, blijkt dat de e-mail per ongeluk naar mij is verzonden. Men had op de één of andere manier niet door dat ik mij al binnen WGDO netwerk bevond. WGDO <-> WGDO maakt de migratie n.l .wel mogelijk binnen enkele minuten.

Direct gevraagd op welke termijn de diensten nu overgenomen kunnen worden. Dit was nog niet bekend, maar wordt op korte termijn als nog kenbaar gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
OK, ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren dan.

In reactie op je Concepts-XS4ALL: Dat zijn twee netwerken. Van WGDO (of WMP+) naar WMP. Dat is veel langer mogelijk.
En evt opzegtermijnen e.d. tellen niet mee aangezien dat iets is tussen klant en provider. Jij kan rustig op een half jaar van je contract opzeggen en overstappen naar iemand anders. Dan zal je alleen wel meteen het resterende contract moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ... in dát geval zit je toch ook met die vier weken die administratief nodig zijn? Of ben ik nou ergens de weg kwijt geraakt tussen alle procedures...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:11:
En evt opzegtermijnen e.d. tellen niet mee aangezien dat iets is tussen klant en provider. Jij kan rustig op een half jaar van je contract opzeggen en overstappen naar iemand anders. Dan zal je alleen wel meteen het resterende contract moeten betalen.
Opzegtermijnen zijn wettelijk bepaald waarbij "altijd" een minimum van 1 maand voor einde contract de opzegging dient te hebben plaatsgevonden.

Dat de klant de resterende maanden dient te voldoen is van toepassing bij ontbinding van het contract. Bij opzegging van contract door een wijziging ten nadele van de consument, is dit kosteloos en mag de aanbieder van de dienst geen kosten in rekening brengen :)

Overigens is het zomaar overstappen onmogelijk, als je niet vooraf kenbaar maakt dat je wilt beëindigen en een nieuwe dienstverlener de opdracht geeft te migreren, dan wordt dit afgebroken. Dit omdat men anders spreekt van lijnkaping en dat is tegen de reglementen van de glasvezel-eigenaar (KPN / Reggefiber in dit geval).
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:49:
Maar ... in dát geval zit je toch ook met die vier weken die administratief nodig zijn? Of ben ik nou ergens de weg kwijt geraakt tussen alle procedures...
4 weken is helemaal niet nodig naar wat ik vandaag vernomen heb. Ik kreeg vandaag wederom 2 e-mails die elkaar tegenspraken. In de één stond dat ik een datum MOEST kiezen 20 werkdagen (of wel, dik een maand) in de toekomst voor de migratie. Een andere e-mail daaropvolgend gaf mij de keus om al op de 18e deze maand te migreren.

Het probleem waar men tegenaan loopt bij glasvezel is het volgende:
- Normaliter hebben klanten een maand opzegtermijn.
Klanten die opzeggen mogen echter eerder binnen die termijn migreren. Veel verschil maakt het niet, hoewel dit in mijn geval toch best rap kan (blijkt nu).
- Normaliter bevind zich binnen die 20 werkdagen de wettelijk verplichte 7 werkdagen voor de cool down periode (zichttermijn / bedenktijd).
Klanten die zeker van hun zaak zijn, kunnen echter laten weten hier geen aanspraak op te maken waarna de hele meuk eerder in gang gezet kan worden, dit levert al 7 werkdagen mindering op.

Al met al, het was een flink wellus nietus spelletje. Maar na meerdere malen te hebben uitgelegd hoe de vork in de steel zit, begreep men eindelijk mijn doelstelling.

Nu betaal ik dan echter wel voor de 4 resterende dagen bij Concepts. Dat is beter dan zonder diensten zitten, nog maals.... opzeggen en een maand moeten wachten (nadat Concepts haar diensten eraf gegooid zou hebben) was geen oplossing geweest.

Op naar de 18e nu maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 19:27
Helaas is de jaarkorting op mijn 50MB all-in-one abonnement afgelopen. Interactieve TV kost mij nu 5 euro per maand, als alternatief is een Raspberry PI met XBMC met de uitzending gemist addon handig. Na 1 jaar heb je de die Pi er al uit. Je smartphone dient als afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
zx9r_mario schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:31:
Helaas is de jaarkorting op mijn 50MB all-in-one abonnement afgelopen. Interactieve TV kost mij nu 5 euro per maand, als alternatief is een Raspberry PI met XBMC met de uitzending gemist addon handig. Na 1 jaar heb je de die Pi er al uit. Je smartphone dient als afstandbediening.
Kan jij de ab van je TV dan niet gebruiken?
Ik heb een pi aan een samsung hangen en kan de ab van de TV gebruiken.

EN weer ontopic.
De naamsveranderig zal pas plaatsvinden als alle vraagbundeling onder de Concepts naam zijn afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Mijn overstap van Concepts naar Vodafone is door Vodafone afgewezen (WGDO Dordrecht), omdat de lijn bezet is. Het enige advies wat ik van 3 verschillende medewerkers kreeg is op de datum dat Concepts de diensten stopt en lijn vrijgeeft, Vodafone dan te bellen. Ze kunnen me dan in 5 min aansluiten. Optie 2 is; niet overstappen en jammer de bammer.

Mmmm.... Denk dat ik dan het maar opgeef en bij Concepts blijft totdat ooit het overstap proces verbeterd, als dat ooit nog gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat schiet lekker op dan...

Overigens doet Vodafone bij Concepts-zusje Lijbrandt weer niet moeilijk, zie fiberdordrecht in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

Het is ook maar net uit welke richting de wind waait natuurlijk (en of je een helpdeskmiepje / winkelknuppeltje hebt dat begrijpt waar het over gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Heb de annulering toch maar gestopt en neem de zender wijziging en tariefsverhoging van de telefoon maar voor lief. :-(
Iets anders zit er voor mij niet op. ADSL gaat hier maar tot 4Mbit, dus ga ik dus mooi niet nemen. En de kabel van UPC blijkt hier niet best aangezien de vorige bewoner hier gillend gek werd wegens uitvallen van modem en Decoders.

[ Voor 50% gewijzigd door Axelfoley007 op 11-06-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch heb ik de indruk dat Vodafone gewoon z'n zaakjes (weer eens) niet goed voor elkaar heeft en de procedures niet kent.

WGDO -> WGDO kan al tijden soepeltjes en je hoort je juist éérst bij Vodafone aan te melden voor je bij de 'latende' provider opzegt. Vodafone hoort een migratie aan te vragen.

Jammer dat Vodafone enerzijds een verschil wil maken met de KPN-dochters maar anderszijds z'n service en procedures niet voor elkaar heeft.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57
Hmm, ik heb sinds zojuist een storing, na het resetten van de glasvezelmodem blijft het lampje bij de 2 pijltjes knipperen. Wil ik Concepts bellen op 076 - 750 16 20, krijg ik doodleuk te horen dat het nummer niet bereikbaar is. En nu?

Edit: Ook de helpdesk van Telfort ligt eruit, grootschalig probleem lijkt me...

[ Voor 15% gewijzigd door RubenDJ op 12-06-2013 17:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx11
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:24
Heb hier ook hetzelfde probleem, alles lijkt eruit te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Hier in Winterswijk`postcode 7101 7102 7103 veel klanten van Concepts, Kickxl en lijbrandt, Telfort liggen er uit. Geen internet , iptv (glashartmedia) ,telefoon liggen er uit. Analoge TV werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx11
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:24
Hier (Eefde) doet alles het weer . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axelfoley007 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:50:
Mijn overstap van Concepts naar Vodafone is door Vodafone afgewezen (WGDO Dordrecht), omdat de lijn bezet is. Het enige advies wat ik van 3 verschillende medewerkers kreeg is op de datum dat Concepts de diensten stopt en lijn vrijgeeft, Vodafone dan te bellen. Ze kunnen me dan in 5 min aansluiten. Optie 2 is; niet overstappen en jammer de bammer.

Mmmm.... Denk dat ik dan het maar opgeef en bij Concepts blijft totdat ooit het overstap proces verbeterd, als dat ooit nog gaat gebeuren.
Bij mij is de overstap geaccepteerd en wordt per 18-06-2013 gemigreerd van Concepts ICT naar Vodafone. Het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, dat wel ... zo moest ik enkele malen uitleggen waarom ik mijn contract beëindigd heb bij Concepts ICT en heb ik ze geadviseerd contact op te nemen met Concepts om met hen te communiceren en ze dan bevestiging zouden krijgen dat mijn contract per 22-06-2013 zou worden beëindigd, voor die tijd mag ik echter wel gemigreerd worden maar moet ik de resterende 3 dagen bij Concepts gewoon betalen (niet meer dan logisch natuurlijk). Overigens ook gewoon WHDO -> WGDO in 3315 (Dordrecht) gebied.

Het kost dus wel wat moeite maar na overleggen en communiceren zijn we gelukkig tot de oplossing gekomen. Mijn eerste aanvraag bij Vodafone was trouwens ook gecanceld, maar heb ik opnieuw ingevoerd. Officieel had ik moeten wachten tot 02-07-2013 en dan de eerste de beste Dinsdag of Donderdag maar doordat ik de cooldown periode heb beëindigd kon het migreren al binnen 20 dagen.
eymey schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:05:
Toch heb ik de indruk dat Vodafone gewoon z'n zaakjes (weer eens) niet goed voor elkaar heeft en de procedures niet kent.
Je hebt het hier over KPN ITNS. Vodafone heeft n.l. in het geheel geen eigen klantenservice. Maar ik ben het met je eens, zelfs KPN ITNS kent de procedures niet en moet vaak navraag doen bij supervisors tot aan order management. Toch best triest dat dit bij een enorm groot bedrijf als KPN aan de lopendeband verkeerd gaat.
eymey schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:05:
WGDO -> WGDO kan al tijden soepeltjes en je hoort je juist éérst bij Vodafone aan te melden voor je bij de 'latende' provider opzegt. Vodafone hoort een migratie aan te vragen.
Dan krijg je per definitie een beëindiging van de nieuwe aanvraag. In geval van migratie naar Concepts "MOET" je aangeven dat je wilt beëindigen anders ben je verplicht je contract uit te zitten. Je gaat n.l. akkoord met de veranderingen (zwijgt) of niet akkoord met de veranderingen (beëindigt of gaat akkoord met passend alternatief). Beëindig jij niet, dan zal Vodafone te kennen geven niet te kunnen migreren omdat ze van Concepts een weigering krijgen. Starten ze een migratie namelijk wel, dan is automatisch sprake van lijnkaping en dit is in strijd met de voorwaarden en reglementen die onderling is afgesproken tussen ISP's. Anders had ik n.l. allang op Vodafone gezeten omdat één technical medewerker aangaf dat hij dit kon realiseren maar niet mocht.
eymey schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:05:Jammer dat Vodafone enerzijds een verschil wil maken met de KPN-dochters maar anderszijds z'n service en procedures niet voor elkaar heeft.
Vodafone is tot aan het moment dat ze zelf een klantenservice hebben 100% KPN-ITNS. Of wel ... Vodafone levert Glasvezel onder haar eigen naam, maar neemt dit vooralsnog af als White label dienst bij KPN (onder KPN-ITNS). Alle services, facturaties etc. verloopt hierbij eveneens via dat zelfde KPN-ITNS.

Ik bel trouwens nimmer via mijn Concepts lijn, dus weet niet of het probleem zich hier ook voor doet of heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Ook een winterwijker hier, telefoon, internet en digitale TV liggen er nu al bijna drie en een half uur uit en de helpdesk is niet te bereiken >.<

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axelfoley007 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:24:
Heb de annulering toch maar gestopt en neem de zender wijziging en tariefsverhoging van de telefoon maar voor lief. :-(
Iets anders zit er voor mij niet op. ADSL gaat hier maar tot 4Mbit, dus ga ik dus mooi niet nemen. En de kabel van UPC blijkt hier niet best aangezien de vorige bewoner hier gillend gek werd wegens uitvallen van modem en Decoders.
Ik heb even naar aanleiding van jou bericht contact opgenomen met Vodafone (KPN-ITNS), ik kreeg ook de mededeling dat de order gecanceld is. Maar deze wordt er in mijn geval op 18-06-2013 opnieuw ingeschoten.

De medewerker gaf ook aan dat er al een leverancier op zat (logisch, daarom heet het migratie). Vervolgens gaf hij te kennen dat er in de POP nog gepatched moest worden omdat ik bij een andere partij vandaan kwam. Toen ik hem ermee confronteerde dat bij WGDO <-> WGDO patchen niet nodig was, gaf hij aan dat de order zeer zeker op de 18e opnieuw erin gezet wordt.

Al met al ... een onwijs grote puinzooi bij Vodafone -> KPN ITNS. Overigens ook fijn dat klanten niet vernemen wanneer een order gecanceld wordt terwijl mij schriftelijk al wel het contract met alle login details is mede gedeeld.

Trouwens ook best jammer dat je van het hele Vodafone Thuis gebeuren geen hond tegen komt op Twitter, Facebook etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Digitale tv en internet liggen er om de paar minuten uit hier.
Ik woon in Westerbork.

Het vreemde is dat mijn Amino m540 zichzelf steeds opnieuw opstart, helemaal reset en vervolgens een paar minuten naar het netwerk moet zoeken. Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57
Ik woon in postcode 4231 en heb inmiddels wel digitale tv maar geen internet. Mijn amino m540 bleef wel gewoon staan op 'netwerk zoeken'.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13

EiT

Voor mij werkt internet nu weer.
TV had ik rond 20:00 al weer.

[ Voor 5% gewijzigd door EiT op 12-06-2013 21:51 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Hier in Winterswijk werken wel Telefonie , IPTV en Analoge TV.
Maar geen Internet het 2de lampje van boven op de FTU blijft knipper, postcode 7103.

Wat we gisteren met bronnen bij Reggefiber en KPN gehad, hoorde is dat dit een storing is die tussen de 15000 en 20000 aansluitingen betreft. Deze storing zal pas in loop van de af gelopen nacht of deze ochtend opgelost gaat worden. Dus er is iest serieus aan de hand in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
Hier in winterswijk 7103 vanochtend nog steeds geen iptv en geen internet.

Wat nog steeds ook niet is verbeterd is de melding van storingen op de verschillende glasvezelprovider websites:
- concepts meldt een storing
- kickxl geen storing
- telfort geen storing
- lijbrandt geen storing

Dus alleen concepts meldt een storing!?

Ik zit bij kickxl, maar dit wordt technisch uitgevoerd door concepts ICT

Providers en met name Telfort ga hier nu eens serieus mee aan de slag en meldt storingen en de oplossing hiervan zo spoedig mogelijk op de website! Hiermee ontlast je toch ook de helpdesk!?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tja, openheid van zaken en informatie verstrekking schijnt moeilijk te zijn bij menig ISP.
Hier zie je een voorbeeld:
https://www.xs4all.nl/klant/storingen/
van hoe het ook kan.
Wellicht niet perfect, maar beter dan niks.

BTW: die storingspagina van Xs4all is vaak bruikbaar voor andere ISPs die onder KPN vallen. Om een indicatie te krijgen of het ergens fout gaat...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Bij Concepts sinds gisteren avond al op de site :

Meest recente meldingen

Glasvezel storing

Op dit moment is er een storing, dit kan inhouden dat u geen gebruik kunt maken van internet, telefoon en digitale televisie. U kunt nog wel analoog televisie kijken.

Wij doen er samen met onze glasvezel netwerkleverancier alles aan om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Bij KickXL staat geen storing melding op de site. Terwijl er wel degelijk een storing is.

Net nog even de helpdesk proberen te bellen van Concepts en KickXL , daar krijg je nu een bandje dat er problemen zijn met telefonie platform. Dat ze pas om 15 uur vanmiddag weer bereikbaar zijn.

Bij Lijbrandt geen storing melding op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even spuien hoor, zo op de donderdagochtend....

Ben ik nu gek, of zijn er veel meer storingen bij de clubs die inmiddels worden opgeslokt door KPN dochter Telfort?

De concurrentie wordt iig veel minder en het aanbod om op te kunnen zeggen stelt natuurlijk ook niets voor, want opzeggen doe je niet zomaar. Dan zit je minimaal een maand zonder internet, telefoon en tv, omdat men zogenaamd vergeten is de naadloze overstap te regelen.
Raar dat dit allemaal zomaar mag. Goed over nagedacht weer!

Zo, dat is weg :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Bij mijn ouders in Huissen ligt concepts weer plat...

Sinds KPn er met zijn tengels aanzit is het huilen met de pet op ;w

[ Voor 40% gewijzigd door fast-server op 13-06-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Telfort meldt dat het opgelost is ?:

http://www.telfort.nl/kla...nderhoud-en-storingen.htm

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 14:18
Ons brabantnet nog niet, die geeft dit nu op de site:
Update 13-6-2013 12:45
In de loop van de middag zullen er werkzaamheden plaats vinden om de stabiliteit van het netwerk te verbeteren.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
In winterswijk ook nog steeds storing, ondanks de "opgelost" melding van telfort.

Volgens mij lezen ze mee.
De verschillende providers melden nu wel (rijkelijk laat) de storing.
Telfort meldt nu (13:27):

''....
Storingen Glasvezel

Glasvezel storing

In een aantal regio’s kunt u een probleem met interactieve TV, telefoon en internet ervaren.
Analoge Televisie werkt wel.
Het probleem is gevonden en men is hard aan het werk om dit op te lossen.
Het her-starten van uw apparatuur raden wij op dit moment af. Gedeeltelijk werkende diensten kunnen dan uitvallen.

Volgens de laatste berichten zal deze verstoring morgenochtend opgelost zijn. Dit zal gemeld worden op onze website.

..."

Ter aanvulling, naast analoge TV werkt DVB-C meestal ook.

[ Voor 125% gewijzigd door mountainbiker op 13-06-2013 13:33 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Voor mij werkte alles gisteren vanaf ruwweg 22:00 tot vandaag ~13:25. Boel ligt nu echter weer compleet plat. Hoop toch niet dat de werkzaamheden tot morgenochtend hierboven het gaat worden.

Ben ook geneigd KPN hier de schuld van te geven, voordat zij de touwtjes in handen kregen werkte alles vlekkeloos. Nu is het een zooitje en is de helpdesk niet eens te bereiken.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:36:
Bij mijn ouders in Huissen ligt concepts weer plat...

Sinds KPn er met zijn tengels aanzit is het huilen met de pet op ;w
KPN komt er al meer dan een jaar 'met z'n tengels aan' want de ISP dienst (ISPFabriek) is al meer dan een jaar in handen van ITNS.

De storingen zullen ongetwijfeld wel iets met de samenvoeging te maken hebben (ik speculeer op consolidatie van IP spaces die qua naam voorheen aan div. Reggefiber dochters gereserveerd stonden en wellicht beheersystemen). Maar je doet nu net alsof KPN het expres doet ofzo, terwijl tot nu toe gewoon nog steeds precies dezelfde club mensen de systemen beheert als een jaar terug en verder.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In Deventer vanaf gistermiddag 14.00 geen diensten meer. Vanmorgen wel weer even telefoon, maar nu werkt niets meer. Helpdesk onbereikbaar (overbelast), Twitter Webcare geen reactie, tot een uur geleden. Ik heb helpdesk aan telefoon gehad; belangrijke router gecrasht en ze sluiten nu stapsgewijs klanten aan.
Op de vraag waarom er geen twitter bericht op webcare is, of (eerst) geen storingsmelding. "ik zal het doorgeven" :-/ Nu verschijnen er wel berichten van webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Heb vanmorgen rond 11:30 de servicedesk van Concepts \ KickXL aan de lijn gehad.

De servicedesk medewerker vertelde met volgende na dat ik het me verhaal had gedaan:
Bij sommige klanten krijgen als ze de FTU opstarten dat alles weer werkt.
Maar als sommge klanten alleen internet, maar geen telefonie en iptv.
Of geen internet maar wel telefonie en iptv of alleen telefonie en geen iptv en internet.
Het is heel erg wisselvallig. Hij zij ook dat het dieper op het netwerk zat en dat er druk aangewerkt wordt om het probleem op telossen.
Rond 12:00 ging me iptv opeens ook zwart, die wel werkte. FTU opnieuw herstart, maar niks geen resultaat, nu werkt er niks meer, behalve het analoge TV en radio. Kreeg van verschillende mensen melding dat dat zij het zelfde probleem hadden , concepts en kickxl.

Kreeg om 14:45 reactie op onze bericht op twitter aan Concepts Webcare zij melden het volgende bericht:
Er is een landelijke storing geweest op de glasvezeldiensten. We zijn bezig dit te herstellen. Onze excuses hier voor LO

Ik hoorde via KPN en Reggefiber bronnen dat het gisteren avond zo'n 15000 a 20000 aansluitingen betrof. Vooral regio oost nederland had erg last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Net kom ik dit nieuwe berichtje tegen op de Telfort storing site:

Onderhoud en storingen

Storingen Glasvezel

Glasvezel storing

In een aantal regio’s kunt u een probleem met interactieve TV, telefoon en internet ervaren.
Analoge Televisie werkt wel.
Het probleem is gevonden en men is hard aan het werk om dit op te lossen.
Het her-starten van uw apparatuur raden wij op dit moment af. Gedeeltelijk werkende diensten kunnen dan uitvallen.

Volgens de laatste berichten zal deze verstoring in de nacht van 13-06-2013 /14-06-2013 opgelost zijn. Dit zal gemeld worden op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oftewel, het is dus echt heel verschillend wat er wel en niet werkt en bij wie.

Zoals eerder gezegd merkte ik gistereavond alleen maar dat de Amino het netwerk niet kon vinden en "press ok to reboot". Dat gedaan en toen is uren het groene Amino logo in beeld gebleven met een foutmelding. Toen ik later nog een keer keek was TV terug.

Dit alles zonder, behalve die druk op "OK' verder ook maar iets te powerflippen.

Keeping fingers crossed, hopen dat ze het komende nacht definitief kunnen oplossen.

Wel een nette storingsmelding van Telfort, overigens. Wat dat betreft kan het alleen maar beter worden tov. Lijbrandt of XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:00
Mensen ervaring met overgaan van concepts na telfort? Hierlangs duurt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Dat gaat vanzelf, concepts ICT gaat op in telfort.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:43:
[...]

je doet nu net alsof KPN het expres doet ofzo, terwijl tot nu toe gewoon nog steeds precies dezelfde club mensen de systemen beheert als een jaar terug en verder.
Voor de mensen die daadwerkelijk hun 'tengels' gebruiken zal dat ongetwijfeld kloppen, maar boven die mensen (die wél weten waar ze mee bezig zijn) zit nu een laag groene schurken die minder beleving hebben bij de praktijk en meer georiënteerd zijn op eurootjes.

Ik kan me zo voorstellen dat een grote operatie als consolidatie van ip spaces voorheen, toen de isp's (of iig een aantal, zoals Concepts en XMS) nog technology-driven waren, eerst werd getest, dat er terugval mogelijkheden werden ingericht, dummy runs gedraaid, mensen gevraagd werd om 's nachts te werken, en alles in het werk werd gesteld om de klanten er zo weinig mogelijk last van te laten hebben.

En nu ... wordt er alleen gekeken hoe het zo snel mogelijk er doorheen geperst kan worden tegen zo gering mogelijke kosten. De groene stropdassen hebben technisch gen idee waar het over gaat, en klanten ... dat zijn toch die paupers aan de andere kant van de factuur? Waarom zou je dáár rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Concepts ligt er al uit vanaf gisteravond rond een uur of 19.. Nog steeds storing. Wat slecht zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
mountainbiker schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:18:
Hier in winterswijk 7103 vanochtend nog steeds geen iptv en geen internet.

- lijbrandt geen storing

Dus alleen concepts meldt een storing!?

Ik zit bij kickxl, maar dit wordt technisch uitgevoerd door concepts ICT

Providers en met name Telfort ga hier nu eens serieus mee aan de slag en meldt storingen en de oplossing hiervan zo spoedig mogelijk op de website! Hiermee ontlast je toch ook de helpdesk!?
Dit staat er ook sinds vanochtend op hoor: http://www.lijbrandt.nl/k...toringen-en-werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Remco brinkman schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:35:
Mensen ervaring met overgaan van concepts na telfort? Hierlangs duurt dit?
+/- 3 weken. naadloos.

Ik zat net 16 maanden bij Concepts, en ben geswitched naar Telfort omdat ik op hun website een goede prijs zag voor een pakket wat in principe een downgrade is(namelijk geen interactieve TV meer, voor de rest zelfde als de nieuwe Concepts voorwaarden). Betaalde eerst € 60,45, ga nu naar € 45,-.
Overzetten kostte eenmalig € 30,-

Mijn interactieve TV doet het niet meer, maar ik kan niet merken dat ik downtime heb gehad. Helpdesk zei "mogelijk 10 minuten niet kunnen bellen".

De eerste factuur van Telfort moet ik nog krijgen. Een paar dagen gelden is nog € 60,45 afgeschreven door Concepts. Het rare is, dat ik wel een aanmeldings-bevestiging van Telfort kreeg, met verwachte datum 12-06, maar ik geen bevestiging van Concepts kreeg met een einddatum.

Ik heb dit nieuwe abo met 1 gesprek geregeld, met de helpdesk van Concepts.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
@ginod

Beetje overbodig hé, ben niet gek.

Ik weet echt wel wat ik heb gezien en heb alles eerst gecheckt.
Er stond vanochtend om 8:18 echt niks op.

En dat is meer dan 12 uur nadat de storing is opgetreden.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar goed, bij UPC gaat nooooit iets mis....... :)

http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=13022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
enniewee,

Ben benieuwd wat dit betekent, maar dit staat er nu op de site van Ons Brabant
Update 13-6-2013 16:00
Vanmiddag hebben herstelwerkzaamheden plaatsgevonden die de storing grotendeels hebben verholpen. De stabiliteit van het netwerk is verbeterd en de diensten zijn weer actief. Als je nog geen gebruik kunt maken van je diensten, dan raden we een reset van je modem en randapparatuur (zie hieronder) aan. Vannacht vinden opnieuw werkzaamheden plaats voor definitief herstel. Het is dan ook mogelijk dat je morgenvroeg opnieuw een reset dient uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
FTU reset uitgevoerd in postcode gebied 7103 (winterswijk) iptv,telefonie en analoog werken.
Ledje van het internet komt wel op maar, blijft groen branden, maar krijg geen public ip-adres op me router binnen, dus nog geen internet. (alles apparatuur is uit geweest, is pas opgestart na reboot FTU).

Meerdere mensen klagen providers Telfort, Lijbrandt, Concepts en KickXL die het probleem hebben in Winterswijk (postcode gebied 7101 , 7102 en 7103 na reboot FTU.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste