Nick schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:19:
Ik heb met Vodafone gemaild en die zeggen dat je grote kans hebt dat je minimaal 2 weken zonder TV, internet of telefoon zit. Dit ga ik dus niet doen. Heb denk niet echt keuze maar denk gewoon tot het einde van me contract bij Concepts te blijven. Heb op dit moment een leuke korting op alles in 1 wat ik bij Ziggo niet kan krijgen.
Ik heb dit ook even gevraagd. Nog geen antwoord gehad, maar ik wil eigenlijk al direct die cooldown periode (7 werkdagen) eraf hebben om op die manier de 22e vlekkeloos weg te gaan bij Concepts. Volgens mij hoeft dit niet zo'n probleem te zijn.
Dat is knap, dat je al kunt zeggen dat een glasvezelprovider die nog maar 2 maanden actief is behoort tot de slechtste. Telfort levert n.l. pas sinds ca. 2 maanden glasvezel. De helpdesk is echter die van Concepts voor de rest zijn de vezeltjes identiek en dus ook de verbinding. Ik ben dus benieuwd waaruit je op maakt dat Telfort 'de slechtste' provider is ?!
Rallye schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:09:
@Darkforce: grappig. Ik kwam bij Concepts goedkoper uit dan bij Vodafone, uitgaande van 50Mb internet, HD-pakket en onbeperkt vast bellen. Inderdaad geen rekening gehouden met kortingen (gratis opnemen-pakket voor een jaar bij Vodafone geloof ik?). Wat heb jij ingevoerd?
Wel vervelend als je bij een overstap een maand geen TV etc. zou hebben. Niet meer van deze tijd, en een drempel voor de overstap (of zou dat express zijn???).
@Materialise: ik heb ook niets dan lof over mijn contacten met Concepts. Snel een monteur geregeld toen bleek dat dat niet gedaan was, bij een storing gelijk iemand aan de telefoon die kon zien wat er aan de hand was, prima!
Mijn ervaringen met KPN zijn ook niet briljant, één van de redenen waarom ik nu toch weer denk over een terugkeer naar UPC. UPC is echter nog veel duurder.....
Als ik in jou geval een berekening maak zou je zitten op:
- 50/50 Alles-in-1
- Onbeperkt bellen naar vast
- Interactief met recorder
€ 56,43 per maand
Concepts is in dat geval
- 60/60 Alles-in-1
- Onbeperkt bellen naar vast
- Interactief met recorder
€ 66,13 per maand
Vergeet overigens ook niet dat je bij Concepts voor HD apart nog € 5,25 per maand erbij moet nemen als je die wenst en je met € 25,00 aansluitkosten zit waarbij je de recorder (als ik het goed begrijp) los voor € 119,00 moet kopen. Wil je dit alles er ook nog bij dan zit je per maand op € 81,30 per maand.
Zelf heb ik gekozen voor:
- UPC Kabeltelevisie- / radio + Digitale TV Starter € 23,70
- Vodafone Alles-in-1 100/100 € 49,00
Verder voor m'n kids het Kidszone pakket bij UPC maar dit is per gezin/persoon verschillend dus voor niemand hier verder interessant :-)
Totale kosten € 72,70 het lijkt veel maar dat was ik nu met diverse aanvullende dingen voor HD etc. kwijt bij Concepts (incl. kortingen). Als ik dan vervolgens kijk naar telefonie, of ik nu een tientje per maand betaal om gratis te bellen naar "alleen" vaste nummers via glasvezel, of een tientje meer betaal om onbeperkt te bellen naar vast en mobiel via mijn mobiele telefoon (ook Vodafone) dan is m'n keus snel gemaakt. Dat tientje heb ik dus alweer op een betere wijze uitgegeven :-)
Zonder TV- / Radio zit ik gelukkig niet. Glasvezel stopt per 22-06-2013 bij Concepts en diezelfde dag pakt Vodafone 'm hopelijk over. Dan nog, 20e heb ik m'n UPC T&R al up en running dus dat zit wel goed.
Vergeet trouwens niet dat bij een soortgelijke UPC Alles-in-1 abonnement de kosten ook nog best meevallen in tegenstelling tot glasvezel. Bij Concepts heb je een 100/100 kaal € 56,00 gooi dan een Plus pakket met onbeperkt bellen erbij en je zit al boven de prijs van het UPC 100/10 abonnement waarbij meer HD en SD zenders aanwezig zijn. En je zelfs voor € 14,00 p/m extra onbeperkt kan bellen naar vast EN mobiel. Wil je daar een concurrent op glasvezel voor hebben dan kom je uit op Telfort.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 28-05-2013 23:44
]