Ik heb vorige week al het e.e.a. vernomen via de website van Concepts en ben sindsdien allerlei combinaties aan het bedenken om maar van dat waardeloze IPTV af te komen. Heel dat IPTV is zo kaal als het maar kan, met enkele extra opties (betaald) heb ik nog zelfs minder aanbod dan bij UPC.
Voor die mensen die de brief niet hebben ontvangen, of benieuwd zijn naar welke veranderingen het zijn heb ik deze maar even
ingescand..
Hierop volgend heb ik telefonisch contact opgenomen met wat vragen;
- Binnen welke termijn moeten klanten laten weten, niet akkoord te gaan met de zender-wijzigingen ?
Voor 1 Juli, enige mogelijkheden zijn:
* Opzeggen
* Stikken & Slikken
* Overstappen (het liefst naar Telfort wat nog Glashart Media blijft gebruiken).
- Blijft het zeker dat Telfort, Glashart Media televisie blijft aanbieden of gaat dit mogelijk ook op termijn veranderen ?!
Dit blijft onveranderd.
- Is er een aanbieding die klanten gedaan wordt, om deze te behouden ?
2 maanden hoofdpakket (a € 56,00) gratis als compensatie. Voor de resterende periode betaald men het oude (normale) Concepts ICT tarief.
- Wat moeten klanten met de Amino HD-Recorder doen, wanneer het abonnement tussentijds wordt beëindigd ?
De box mag men zonder enige kosten behouden.
- Wat gaat Concepts doen, met de kosten die klanten krijgen als ze besluiten op te zeggen omtrent de wijzigingen per 1 Juli ? (aansluitkosten bij nieuwe partij).
Aansluitkosten worden ongeacht welke andere partij ook, niet vergoed. Ook een overstap naar Telfort zal dus inhouden dat men eenmalige kosten dient te betalen. Dit wordt niet gecrediteerd door Concepts ICT.
- Kunnen klanten van Concepts eventueel hun Alles-in-1 omzetten naar een internet only abonnement ?
Nee, dit kan niet... dit wordt een nieuw contract, en is niets meer mogelijk bij Concepts.
Daar sta je dan, als klant die de diensten net 2 1/2 maand afneemt. Enigste mogelijkheid voor mij en mijn gezin zijn nu;
- Glasvezel 100/100 internet
en omdat ik het matige aanbod zat ben:
- UPC Analoog + Royal met als voordeel dat het ook niet van de internetsnelheid af gaat.
Prijs ca. € 90,00 !!!
Overigens voor mensen in Dordrecht is op termijn nog geen hogere snelheid, hoger dan 100Mbit/s mogelijk. Voor ca. één jaar wordt dit al niet verwacht, dit is de keus van KPN. De enigste die 'mogelijk' verder zal gaan is Vodafone.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 21-05-2013 19:20
]