Jassy schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:01:
Ik heb een vraag over Concepts ICT icm met DVB-C. Werkt DVB-C/Analoge TV ook met een Internet + Telefonie pakket of moet ik dan perse het alles-in-1 pakket nemen?

We hebben hier namelijk nog 1 analoge TV staan, waarop niet veel meer te zien is sinds Ziggo een aantal zenders heeft afgeschakeld. Als Concepts dan altijd analoge TV, ook zonder alles-in-1 pakket, levert zou dit een mooie oplossing zijn.
Je moet een pakket nemen met TV. Dat kan dus ook Internet met TV (zonder bellen zijn). Die analoge TV komt nl via de tweede vezel binnen en bij een internet+telefonie abonnement wordt alleen de eerste vezel voor jou in de centrale gepatcht.
Bij Concepts is het zelfs zo dat de analoge TV de basis is en voor de IPTV betaal je extra.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, dan is het nu blijkbaar anders. Had een tijdje terug (mei 2012 dacht ik) dezelfde vraag gesteld (maar dan rechtstreeks aan Concepts ICT) en het antwoord was dat alleen AiO abo's een analoog signaal hadden.

[Voor 5% gewijzigd door Raven op 27-02-2013 10:21]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:39

Quad

Doof

Via een tweede glasvezel? Zoals ik het zie hebben ze er maar eentje naar binnen geschoten.
Maar het klopt inderdaad dat analoog de basis is en wil je IPTV dat je dan €6,nogwat extra betaald per maand.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-03 14:57
Er zitten meerdere glasaders in die glasvezelkabel.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
via de site

https://www.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking

Is bij het pakket Alles in een 60 Mbps van 46,75 euro, iptv een optie van 6,75 euro per maand

• Quad

Quad

Doof

Momenteel ligt de e-mail van concepts eruit lijkt het. Iemand die het even kan testen?
Inloggen op webmail geeft imap verbinding is mislukt.

Edit: Een uur later vannacht werkte de mail weer overigens ;)

[Voor 18% gewijzigd door Quad op 15-03-2013 10:49]

PVOutput☀️
Darts🎯

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:19

MCP cloud

Op het web sinds 1998

spaceone schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:33:
via de site

https://www.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking

Is bij het pakket Alles in een 60 Mbps van 46,75 euro, iptv een optie van 6,75 euro per maand
Dit soort site zijn onbetrouwbaar 8)7

Volgens de site glasvezel-vergelijken.nl kon ik bij Scarlet em telfort glasvezel bestellen

Scarlet:
Sorry, geen service beschikbaar op dit adres. Klik hier voor beschikbare pakketten

Telfort:
Geen glasvezel beschikbaar
Helaas, op uw adres zijn geen glasvezel-diensten van Telfort leverbaar.

[Voor 8% gewijzigd door MCP cloud op 15-03-2013 08:24]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
fiberdordrecht schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:22:
[...]

Dit soort site zijn onbetrouwbaar 8)7

Volgens de site glasvezel-vergelijken.nl kon ik bij Scarlet em telfort glasvezel bestellen

Scarlet:
Sorry, geen service beschikbaar op dit adres. Klik hier voor beschikbare pakketten

Telfort:
Geen glasvezel beschikbaar
Helaas, op uw adres zijn geen glasvezel-diensten van Telfort leverbaar.
Ondanks dat klopt het wel ;) :P

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:10
De diverse glasvezel leveranciers weten zelf vaak niet wat ze aanbieden.

Toen mijn wijk aangesloten zou worden op glasvezel stond er vrijwel dezelfde week iemand van Lijbrandt voor de deur met een aanbieding. Ik zag Lijbrandt als een prima provider dus heb een abonnement afgesloten. Affijn enkele maanden later was de glasvezel lijn doorgetrokken tot de voordeur. Toen maar eens Lijbrandt gebeld hoe het nu verder gaat. Krijg doodleuk als commentaar 'Wij leveren helaas niet in uw postcodegebied'.
Terwijl ik dus een getekend contract heb liggen 8)7

Gelukkig heb ik de dame zover gekregen dat het contract meteen ontbonden werd en heb vervolgens bij Concepts ICT een pakket besteld. Niets dan lof hierover tot dusver. De dag dat het modem werd geïnstalleerd (dinsdag 26 feb) heb ik meteen Concepts ICT gebeld om het abo te activeren, en aangegeven dat ik zo spoedig mogelijk gebruik wilde maken van de glasvezel lijn aangezien UPC (met name digitale TV) waardeloos is. Dame aan de lijn was voorzichtig en zei dat het wel per 1 maart kon maar ze wist niet of ik dan al de spullen (Amino) zou ontvangen, dit kon wel een week duren. Echter donderdag stond de postbode al aan de deur met het pakket. Helaas was ik niet thuis aangezien ik het ook niet zo snel had verwacht. De volgende dag (1 maart) pakket opgehaald, 's avonds alles aangesloten en het draait nu dus al 2 weken probleemloos.

En raad eens wat er deze week op de mat viel? Een reclame folder van Lijbrandt :F

Kunnen ze Telfort niet omzetten naar Concepts ICT i.p.v. andersom? :+

specs

• Quad

Quad

Doof

Fijn he Concepts ;)
Ze kunnen lekker vlot zijn en prima support leveren.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nu hopen dat KPN dat niet verpest...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Quad

Quad

Doof

Inderdaad, heb onlangs wel contact gehad met Concepts en voorlopig blijft Concepts zoals het is met eigen helpdesk en contacten. Wanneer naamsverandering of iets gaat gebeuren is nog maar de vraag.

PVOutput☀️
Darts🎯

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 19:34
Quad schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:27:
Inderdaad, heb onlangs wel contact gehad met Concepts en voorlopig blijft Concepts zoals het is met eigen helpdesk en contacten. Wanneer naamsverandering of iets gaat gebeuren is nog maar de vraag.
Als KPN verstandig laten ze Concepts intakt, dan hebben weten ze zeker dat de klanten groep die deze provider heeft tevreden blijft. Het is 1 van de weinige providers waar je weinig klachten over leest of hoort in de media. En als er klachten zijn dan wordt deze meestal netjes opgelost.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-03 14:57
Het is alweer dag 4 zonder TV voor mijn ouders, Concepts weet niet en kan niets doen omdat de netbeheerder (KPN) niets doet en niet communiceert.

Jammer dat zo'n mooi platform weer door KPN de nek wordt omgedraaid.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Quad

Quad

Doof

Ach, praktisch alles kan je via Internet (terug) kijken. :p

PVOutput☀️
Darts🎯

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-03 09:33
Ik heb op mijn eerste poort van mijn standaard Concepts modem mijn tv zitten en de 3e gaat richting mijn router, verder zit er niks op. Is het ook mogelijk om de tv variant op mijn router te zetten, verder op dan weer te splitsen met een switch en daar zowel als tv als internet af te halen?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

fast-server schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:15:
Het is alweer dag 4 zonder TV voor mijn ouders, Concepts weet niet en kan niets doen omdat de netbeheerder (KPN) niets doet en niet communiceert.

Jammer dat zo'n mooi platform weer door KPN de nek wordt omgedraaid.
Misschien een idee om hier wat te melden?

http://www.klacht.nl/reggefiber/

Ik ga nu een glas (Solcon) naar glas (KickXL) overstap traject in (Reggefiber WMP+ gebied).
Ik ben benieuwd hoe bagger het geregeld is.

Klein weetje nog.
Ik werd gebeld namens KickXL, vanaf een 076 nummer. Ik bel vandaag terug op datzelfde nummer en ik kriijg Concepts ICT aan de lijn.
Zelfde helpdesk werd gezegd.

Zelfde bedrijf wellicht??

Ja dus.

[Voor 5% gewijzigd door albino71 op 03-04-2013 14:31]

Te koop....

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11-2022
Wij krijgen binnenkort ook glasvezel van concepts ict maar ik heb nog wel een vraag wat betreft het meegeleverde modem / router. Ik hoor namelijk wisselende verhalen van mensen die al zijn aangesloten.

Concepts levert geen draadloze router mee, maar dat geeft ook niet want die heb ik zelf wel.
Nu is de vraag, kan dat glasvezel modem wel de DHCP verzorgen?

Want ik wil dus vanaf het modem rechtstreeks de kabel in de switch en aan een van die aansluitingen zit weer een wifi router gekoppeld die is configureerd als acces point (DHCP uit)

Op het moment dat ik tussen het glasvezel modem en de switch nog een router (DHCP only) moet zetten moet ik die er ook weer los bij kopen (Ik wil namelijk niet die router op die andere plek in de meterkast hebben ivm wifi bereik)

Dan krijg je nog dat ik misschien een extra amino wil kopen en het glasvezel modem maar 1 tv uitgang heeft en je die dus niet met de bestaande switch kan switchen. Daar zou ik dus ook een extra switch voor moeten kopen.

Heeft iemand duidelijkheid wat dit betreft? De site van concepts schept ook niet echt duidelijkheid.

• Quad

Quad

Doof

Het glasvezelmodem verzorgt de DHCP niet. Je moet daarvoor een router tussen plaatsen.

Voor extra Amino box, op de site van Concepts staat bij helpdesk gedeelte duidelijke informatie over hoe je dat kan. Een extra switch op de poort is dus wel vereist.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Tc-Chub
Quad schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:17:
Het glasvezelmodem verzorgt de DHCP niet. Je moet daarvoor een router tussen plaatsen.

Voor extra Amino box, op de site van Concepts staat bij helpdesk gedeelte duidelijke informatie over hoe je dat kan. Een extra switch op de poort is dus wel vereist.
He bah, precies waar ik al bang voor was. Kan ik dus nu een extra router gaan kopen en een extra switch (Hoop dat ik genoeg stopcontacten heb). Is het nog mogelijk dit te combineren (bijv een router die 3 poorten kan afschermen en als switch kan laten werken?)

• Quad

Quad

Doof

Misschien een kabeltje extra trekken naar je router, en weer terug naar de switch?

PVOutput☀️
Darts🎯

• Tc-Chub
Quad schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:22:
Misschien een kabeltje extra trekken naar je router, en weer terug naar de switch?
Die snap ik niet? Hoe zou ik dat moeten bewerkstelligen?

Overigens: Is het, kijkend naar de toekomst, verstandig gelijk een iPv6 router aan te schaffen? (Wel een stuk duurder) of kan ik dat beter laten en die later aanschaffen?

[Voor 25% gewijzigd door Tc-Chub op 08-04-2013 22:28]

• Quad

Quad

Doof

Modem -> router die elders staat. -> switch die in meterkast staat.

Voor je Amino settopbox moet je wel een aparte switch, een 100Mb switch is gewoon voldoende.

Edit: Concepts gaat wel een keer over op IPv6 adressen, hoe het glasvezelmodem ermee om gaat weet ik niet, maar bijna alle moderne routers ondersteunen het geloof ik wel.

[Voor 34% gewijzigd door Quad op 08-04-2013 22:31]

PVOutput☀️
Darts🎯

• Tc-Chub
Quad schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:30:
Modem -> router die elders staat. -> switch die in meterkast staat.

Voor je Amino settopbox moet je wel een aparte switch, een 100Mb switch is gewoon voldoende.

Edit: Concepts gaat wel een keer over op IPv6 adressen, hoe het glasvezelmodem ermee om gaat weet ik niet, maar bijna alle moderne routers ondersteunen het geloof ik wel.
Ah zo, nee dat kan helaas niet. Waar mijn router staat heb ik 2 kabels naar lopen met 2 aansluitingen. Ik heb er echter 1 daarvan nodig voor de TV (apart signaal) dus ik kan wel heen naar de router, met een kabel maar niet met die andere terug naar de switch. Het TV signaal nekt hem, want een gewone aansluiting had ik dan weer gewoon achter in die router kunnen pluggen.

Dat wordt dus een router aanschaffen :+

Als ik bij de pricewatch IPv6 aanklik zijn er maar bar weinig routers die dan naar voren komen? Kosten allemaal > 80 euro.

[Voor 6% gewijzigd door Tc-Chub op 08-04-2013 22:36]

• Nuevocasa
  • Nu online
Tc-Chub schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:35:
[...]

Ah zo, nee dat kan helaas niet. Waar mijn router staat heb ik 2 kabels naar lopen met 2 aansluitingen. Ik heb er echter 1 daarvan nodig voor de TV (apart signaal) dus ik kan wel heen naar de router, met een kabel maar niet met die andere terug naar de switch. Het TV signaal nekt hem, want een gewone aansluiting had ik dan weer gewoon achter in die router kunnen pluggen.

Dat wordt dus een router aanschaffen :+

Als ik bij de pricewatch IPv6 aanklik zijn er maar bar weinig routers die dan naar voren komen? Kosten allemaal > 80 euro.
Bijna alle routers kunnen IPv6 wel aan volgens mij. Ik heb deze, en die kan IPv6 in elk geval aan!
D-Link DHP-1565

• Tc-Chub
Nuevocasa schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:50:
[...]

Bijna alle routers kunnen IPv6 wel aan volgens mij. Ik heb deze, en die kan IPv6 in elk geval aan!
D-Link DHP-1565
Ok, ik geloof dat hij dat kan, maar ik kan dat alleen nergens vinden?

Op het moment dat ik een tweede TV digitaal wil aansluiten moet ik zelf een amino 140 (zonder opnemen) of M540 kopen, kan ik die ook gewoon tweedehands aanschaffen? Die dingen zijn universeel toch.

P.S. Misschien vraag ik wat te veel, maar ik vind dat er op internet bar weinig is te vinden en op de concepts ICT site zijn ook niet overal even duidelijk over.

• Quad

Quad

Doof

Je kan eigenlijk het beste je vragen bundelen op een lijstje en bellen naar:
076 - 750 16 20
Openingstijden
Maandag t/m zondag:
08.30 tot 22.00u
Ja, zelfs op zaterdag en zondag tot 22:00. Dat is nog eens een helpdesk.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Tc-Chub
Quad schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:44:
Je kan eigenlijk het beste je vragen bundelen op een lijstje en bellen naar:

[...]

Ja, zelfs op zaterdag en zondag tot 22:00. Dat is nog eens een helpdesk.
Ik heb ook al gebeld, maar ik vind het een beetje raar om te vragen of ik zo'n ding ook tweedehands kan kopen terwijl zij hem zelf ook verkopen.

• Quad

Quad

Doof

Hij wordt niet geregistreerd of wat dan ook op je naam. Aansluiten, verbinden en klaar. Enkel IP-TV abonnemt nodig.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Nuevocasa
  • Nu online
Tc-Chub schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:41:
[...]

Ok, ik geloof dat hij dat kan, maar ik kan dat alleen nergens vinden?

Op het moment dat ik een tweede TV digitaal wil aansluiten moet ik zelf een amino 140 (zonder opnemen) of M540 kopen, kan ik die ook gewoon tweedehands aanschaffen? Die dingen zijn universeel toch.

P.S. Misschien vraag ik wat te veel, maar ik vind dat er op internet bar weinig is te vinden en op de concepts ICT site zijn ook niet overal even duidelijk over.
Even Googlen ;)
Of kijk gewoon bij de fabrikant ;)
Kijk bij specifications!

• Tc-Chub
Quad schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:48:
Hij wordt niet geregistreerd of wat dan ook op je naam. Aansluiten, verbinden en klaar. Enkel IP-TV abonnemt nodig.
Top, ga ik kijken of er ergens 1 tweedehands op de kop kan tikken. Vraag is of ik dan wil opnemen ja of nee.... Scheelt wel aanzienlijk in de prijs.
Je hebt gelijk, had gister haast dus niet goed gekeken. Helemaal onderin bij specificaties staat het. Mooi zo, bestel ik die !

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het modem dat meegeleverd wordt bij concept is pot en dan ook echt pot dicht gemaakt.
elders worden de zelfde modems wel gebruikt als router, concept heeft deze dan ook dicht gezet om gebeun tegen te gaan. dit scheelt in zowel man uren als helpdesk kosten.

op de modems/routers is weldegelijk wifi mogelijk. maar ze hebben een eigen range aangemaakt en deze onbereikbaar gemaakt. middels je gateway kom je er dan ook niet in, warempel als ik kijk bij klanten kijk die het zelfde kastje hebben van glashelder of Braband glasvezel hebben zij wel gewoon wifi, concept beweert dat er geen wifi in zit wat dus weldegelijk zo is, ik snap dat je geen gedonder wilt in je modem maar kom op een ssid moet toch gewoon kunnen ? mensen worden ook weer in winkels afgescheept met een TP-link routertje wat erg knaakie werkt. mijn ervaring met concept is dan ook zeer teleurstellend.

in deze tijd is het zeker niet verkeerd om wifi rechtstreeks te hebben, men heeft immers ook tablets smartphones en andere apparaten, het wordt de gewone consument op deze manier veel moeilijker gemaakt.

Groet Tom

• Quad

Quad

Doof

De glasvezelmodem is de Genexis modem die in elke huiskamer hangt.

Edit: je hebt het vermoedelijk over ADSL?

Edit: Over Concepts gesproken, momenteel lijkt de mail eruit te liggen, net als de website en webmail.

[Voor 57% gewijzigd door Quad op 19-04-2013 01:33]

PVOutput☀️
Darts🎯

Denk wel dat Tom het over glasvezel heeft. Snap alleen het probleem niet helemaal. Ten eerste timmert Concepts helemaal niets dicht. Die Genexis is van Concepts dus daar heeft hij niets in te zoeken. Ten tweede doet Concepts zelf helemaal niks daarmee. Dat wordt geregeld door KPN-ITNS.
Lijbrandt, Telfort, Vodafone, etc... allemaal precies hetzelfde.
Die Genexis NT's zijn inderdaad ook gewoon verkrijgbaar met Wifi, dat klopt. Maar dan moet je klanten dus inderdaad de kans gaan geven om zelf in te loggen in dat ding. En dat wil men liever niet. Daarnaast zitten er nog steeds vrij weinig poorten op zo'n ding dus is het veel handiger om alles dicht te zetten, 1 internetuitgang beschikbaar te maken zodat mensen daar zelf hun eigen router aan kunnen hangen. En blijkbaar heeft hij slechte ervaring met TP Link. Ik niet, bij mij werkt het perfect zo. Volle snelheid bedraad, goeie snelheid op Wifi. TP Link 1043D. Niks knakie aan.

• Quad

Quad

Doof

Die Genexis is niet van Concepts maar van de glasvezelbeheerder, Reggefiber.

PVOutput☀️
Darts🎯

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03 11:17
Volgens mij moet je juist blij zijn dat je met Concepts verder niets krijgt. Ik kan met mijn Netgear veel meer dan bij KPN met een Experiabox. Om te beginnen gigabit LAN.

Anoniem: 155066

Mensen,

Ik heb een glasvezel verbinding 100/100 van concepts. Nu haal ik bekabeld gewoon prima de snelheid.

Draadloos hangt het vaak tussen de 40 en 70 Mbps . Heb zelfs al geprobeerd met een andere router 300Mbit en een 300Mbit Ontvanger van TP-Link. ( met nog geen 1 meter er tussen )

Dan gaat de upload wel gewoon richting de 100mbit maar de download blijft dan rond de 40mbit schommelen.

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

• Quad

Quad

Doof

Helaas is dit probleem niet Concepts gerelateerd en moet je het anders zoeken.

PVOutput☀️
Darts🎯

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

loeberce schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:38:
Volgens mij moet je juist blij zijn dat je met Concepts verder niets krijgt. Ik kan met mijn Netgear veel meer dan bij KPN met een Experiabox. Om te beginnen gigabit LAN.
Precies, je hebt vaak geen keus in 't apparaat wat je krijgt, dus ik vind het in dit geval niet erg. Het ding gaat er heel wat jaren staan en moet op de toekomst voorbereid zijn, snel, stabiel en uitgebreid/eenvoudig te configureren. Dus dan wil je geen cheape rommel die ISP's vaak verstrekken, ik zet er een FritzBox neer zodat ik er vele jaren niet naar hoef om te kijken. Is even een investering, maar goed je hebt ook weinig aan 100/100 als je er iets tussenzet wat die snelheid niet haalt, of straks IPv6 niet aankan of maar 100Mbit lan heeft. Nog een voordeel dus: je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt, met de opties die jij nodig hebt :)

[Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 19-04-2013 11:02]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Even een korte vraag wawar ik na een hoop Googlen nog steeds geen antwoord op heb. Met de iPad app kun je de opnames van de M540 opneem recorder bekijken. Kun je als je een tweede settopbox (maar dan een A140) koopt ook die opnames bekijken?

Met andere woorden, kan de A140 de opnames van de M540 bekijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 419977

Zojuist Telort gebeld, omdat ik wou overstappen van Concepts ICT naar Telfort.

Tot mijn verbazing bel ik Concepts op, en zeg ik het contract op. Vervolgens bel ik de verkoop lijn van Telfort, en kies ik de optie verkoop. Kreeg het wachtmuziekje van Concepts opnieuw aan de lijn, wat mij al verbaasde. En ja hoor, er word opgepakt door dezelfde dame, ´Met de Servicedesk van Concepts ICT´, dezelfde dame bij wie ik Concepts heb opgezegd.

Geregeld is, is dat ik per volgende week maandag intern overga naar Telfort, met de voorwaarden van Telfort. M.a.w. Concepts vertegenwoordigd Telfort, alle administratieve systemen van Telfort zijn gelijk aan die van Concepts, de servicedesk van Concepts, is eveneens de servicedesk van Concepts.

Wat natuurlijk erg goed nieuws is, want de servicedesk van Concepts is toch 1 van de beste servicedesken van de glas providers.

Ik zal laten weten hoe de overgang is gegaan! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-03 19:27
Anoniem: 419977 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:47:
Zojuist Telort gebeld, omdat ik wou overstappen van Concepts ICT naar Telfort.

Tot mijn verbazing bel ik Concepts op, en zeg ik het contract op. Vervolgens bel ik de verkoop lijn van Telfort, en kies ik de optie verkoop. Kreeg het wachtmuziekje van Concepts opnieuw aan de lijn, wat mij al verbaasde. En ja hoor, er word opgepakt door dezelfde dame, ´Met de Servicedesk van Concepts ICT´, dezelfde dame bij wie ik Concepts heb opgezegd.
...........
Heb je hier nu niet net de klassieke fout gemaakt door eerst op te zeggen en dan wat anders te nemen.?
Ik denk dat je juist geluk hebt gehad dat je dezelfde persoon weer aan de lijn hebt gehad waardoor er geen misverstanden zijn of komen.

Mooi iig te horen dat het concepts deel dus feitelijk blijft bestaan en niet opgeheven zal worden.
Vraag me alleen af wanneer men weer eens snelheden gaat aanpassen ook voor vaste bestaande klanten, heb het zelf af begin voor een actie prijs wat ooit van 35 naar 50Mbit ging en erna is het stil, en een nieuw contract is in alle gevallen duurder tenzij ik weer terug ga in snelheid.
Wel zo onderhand veel gedoe met snelheden boven de 100 maar de vaste klanten merken niet veel daarvan tenzij ze een nieuw contract nemen, wat inhoud dat je gewoon een nieuwe klant bent en ineens meer gaat betalen voor hetzelfde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-03 10:01
Ik zit nu bij Concepts, en merk dat ik totaal geen TV kijk. eens in de 2 maanden ofzo.

Zie ik dat als ik mijn interactieve TV kastje weg doe, ik slechts € 45,- betaal bij Telfort. Dat is € 180,- per jaar besparen. En dan heb ik nog steeds HD op NED1, 2 , 3.

Hopelijk kunnen ze alles naadloos oversluiten, voor zover dat nodig is. Vooral niet langer dan 24u zonder werkende telefoon zitten is belangrijk.

Enige nadeel is dat ik dan feitelijk een klant ben van KPN.

Ik denk dat ik morgen Telfort even ga bellen, om te vragen of ze een overstapservice hebben. Dan heb ik alles met 1 contact geregeld.
Ik zal laten weten hoe de overgang is gegaan! :)
graag!

[Voor 12% gewijzigd door jmk op 13-05-2013 23:19]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0Henk 'm!

webcamjan schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:35:
[...]

Heb je hier nu niet net de klassieke fout gemaakt door eerst op te zeggen en dan wat anders te nemen.?
Ik denk dat je juist geluk hebt gehad dat je dezelfde persoon weer aan de lijn hebt gehad waardoor er geen misverstanden zijn of komen.

Mooi iig te horen dat het concepts deel dus feitelijk blijft bestaan en niet opgeheven zal worden.
Vraag me alleen af wanneer men weer eens snelheden gaat aanpassen ook voor vaste bestaande klanten, heb het zelf af begin voor een actie prijs wat ooit van 35 naar 50Mbit ging en erna is het stil, en een nieuw contract is in alle gevallen duurder tenzij ik weer terug ga in snelheid.
Wel zo onderhand veel gedoe met snelheden boven de 100 maar de vaste klanten merken niet veel daarvan tenzij ze een nieuw contract nemen, wat inhoud dat je gewoon een nieuwe klant bent en ineens meer gaat betalen voor hetzelfde.
In mijn gebied levert Concepts over WGDO en Telfort ook over WGDO, waardoor de lijn binnen een uurtje weer actief kan worden gemaakt door deze enkel opnieuw te provisionen, echter was ik in de veronderstelling dat Telfort los van Concepts stond.

Nummerbehoud was ook geen probleem, de telefonie van Telfort word feitelijk over het platform van Concepts geleverd dus alleen de SIP gegevens moeten aan je 'nieuwe' Telfort abo worden gekoppeld en even in de administratie worden aangepast.

De bedoeling is dat maandag alle diensten van Concepts worden verwijderd van de lijn, en dat er binnen enkele uren een provision order word ingeschoten met de diensten van Telfort (Nouja, eigenlijk weer Concepts), het is doorgezet naar de 2e lijns die het nauwlettend in de gaten gaat houden.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 14-05-2013 01:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

jmk schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:18:
Ik zit nu bij Concepts, en merk dat ik totaal geen TV kijk. eens in de 2 maanden ofzo.

Zie ik dat als ik mijn interactieve TV kastje weg doe, ik slechts € 45,- betaal bij Telfort. Dat is € 180,- per jaar besparen. En dan heb ik nog steeds HD op NED1, 2 , 3.

Hopelijk kunnen ze alles naadloos oversluiten, voor zover dat nodig is. Vooral niet langer dan 24u zonder werkende telefoon zitten is belangrijk.

Enige nadeel is dat ik dan feitelijk een klant ben van KPN.

Ik denk dat ik morgen Telfort even ga bellen, om te vragen of ze een overstapservice hebben. Dan heb ik alles met 1 contact geregeld.

[...]

graag!
Yes, je krijgt gewoon Concepts aan de lijn, dus je kan eigenlijk gewoon 076-7501620 bellen en aangeven dat je over wil naar een pakket van Telfort, beetje pushen dat het echt wel mogelijk is, en dan kunnen ze het uiteraard in orde maken :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 516464

De hele glasvezeltak van Telfort wordt inderdaad opgebouwd vanuit het (oude) Concepts ICT in Breda. Als je nu langs het bedrijf rijdt, dan zie je dat het gebouw ook al is voorzien van Telfort stickers. Het klopt dus inderdaad dat je dezelfde medewerkers aan de lijn krijgt, maar dit was voorheen ook al bij KickXL zo (het personeel van KickXL waren de Concepts medewerkers)

Aankomende tijd komen er een aantal migraties aan. Met deze migraties gaan alle glasvezelbedrijven (Lijbrandt/XMS/Concepts/KickXL) straks alles over naar 1 merk: Telfort. Aangezien Telfort glas verder gaat op de interne systemen van Concepts is er voor Concepts klanten niets aan de hand. Deze worden straks(Q3) tezamen met de KickXL klanten "intern gemigreerd". Klanten van Lijbrandt/XMS worden daarna gemigreerd (begin in Q4).

Hoe er wordt omgegaan je huidige contract/hardware is mij ook niet bekend, maar ongetwijfeld doe je er goed aan door gewoon bij Concepts te blijven totdat je meer informatie krijgt over deze migratie/overname. Bij de "verplichte" overstap van Concepts naar Telfort willen ze je natuurlijk als klant behouden en misschien krijg je wel een leuke behoudaanbieding. IMHO ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zolang de kwaliteit van de helpdesk hetzelfde blijft en de experiabox niet verplicht wordt vind ik het best :P

Maar op papier komt er dus over een tijdje Telfort te staan?

[Voor 22% gewijzigd door Raven op 14-05-2013 18:42]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceone
De helpdesk van Concepts beantwoordt niet altijd e-mails, ik wacht al 5 maand op de vraag of ik kan overstappen van KPN naar Concepts. Je kunt altijd een e-mail beantwoorden ook al zou het overstappen niet (of nog niet) mogelijk zijn vanaf de kant van Concept.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 19-03 19:31
@Raven: Yep, net als bij XMS en Lijbrandt dus (ik zit zelf nog bij Lijbrandt).

Als het Concepts is dat de basis gaat vormen voor Telfort, dan heb ik goede hoop. Concepts was altijd een sterk merk met goede service, naar ik hoor. Pas sinds een kleine poos zijn ze ook hier in Almere op de WMP+ dienstverlening van KPN actief.

Experiabox zal vast niet gaan gebeuren (of hoogstens optioneel voor klanten die het zelf te moeilijk vinden een router uit te kiezen).

Vooralsnog ziet het hele Telfort aanbod eruit als een kopie van hoe Lijbrandt, XMS, Concepts, KickXL altijd leverden. KPN wil met Telfort duidelijk een merk neer zetten waar 'gewone' consumenten naar over kunnen stappen zonder al hun coax aansluitingen en daarvoor geschikte apparatuur meteen onbruikbaar te maken.

[Voor 42% gewijzigd door eymey op 14-05-2013 19:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Lijkt mij een prima oplossing. Wij zitten sinds kort bij Concepts en heb al een aantal keer naar de helpdesk gebeld. Hoef meestal ook helemaal niet te wachten, dat is echt ideaal.

Ik heb destijds bij de glasvezel inventarisatie in mijn beurt wel ingeschreven voor het 100 Mbit pakket, nu kun je nog maximaal 60 krijgen (Vreemd lijkt me?). Ben benieuwd wanneer ze hier overgaan op 500, alhoewel ik dat bij langer na nog niet nodig heb.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

spaceone schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:17:
De helpdesk van Concepts beantwoordt niet altijd e-mails, ik wacht al 5 maand op de vraag of ik kan overstappen van KPN naar Concepts. Je kunt altijd een e-mail beantwoorden ook al zou het overstappen niet (of nog niet) mogelijk zijn vanaf de kant van Concept.
Heb je de vraag 1x gesteld en nooit een reactie gehad, of meerdere keren?
Misschien anders de webcare van ze eens aanschieten als je liever niet belt, dat levert ook vrij snel een reactie op als 't goed is ;)

Ben benieuwd of het voor mij nog wat uitmaakt dat het Telfort wordt/is, ik zit nu bij Telfort met VDSL/tv pakket.
Merk het vanzelf wel :)

[Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 15-05-2013 09:00]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Quad

Quad

Doof

Als ik binnen de 48 uur geen reactie krijg bel ik wel even, je wordt toch bijna direct geholpen dus e-mailen is niet echt handig.

PVOutput☀️
Darts🎯

eymey schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:17:
@Raven: Yep, net als bij XMS en Lijbrandt dus (ik zit zelf nog bij Lijbrandt).

Als het Concepts is dat de basis gaat vormen voor Telfort, dan heb ik goede hoop. Concepts was altijd een sterk merk met goede service, naar ik hoor. Pas sinds een kleine poos zijn ze ook hier in Almere op de WMP+ dienstverlening van KPN actief.

Experiabox zal vast niet gaan gebeuren (of hoogstens optioneel voor klanten die het zelf te moeilijk vinden een router uit te kiezen).

Vooralsnog ziet het hele Telfort aanbod eruit als een kopie van hoe Lijbrandt, XMS, Concepts, KickXL altijd leverden. KPN wil met Telfort duidelijk een merk neer zetten waar 'gewone' consumenten naar over kunnen stappen zonder al hun coax aansluitingen en daarvoor geschikte apparatuur meteen onbruikbaar te maken.
Inderdaad, Concepts gaat zover ik het begrijp de basis van de Telfort Glasvezeldesk vormen. De administratiesystemen van Concepts worden ook voor Telfort gebruikt :), overigens is mijn migratie van Concepts naar Telfort gezet op de plandatum 23 Mei, voor die tijd word een Sitecom router geleverd, 2X Amino M540 + Switch.

De overstap zou soepel verlopen volgens Concepts zonder downtime.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, router? Ik had gehoopt dat het alleen een administratieve handeling is. Of is dat voor degenen die telefonie gebruiken? Heb hier alleen internet, met eigen router(-pc).

Heb overigens nog niks over een migratie gehoord hier. Of nieuws (vanuit Concepts) dat het onder de naam Telfort verder gaat.

[Voor 27% gewijzigd door Raven op 15-05-2013 14:20]

Oscar Wilde

Raven schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:19:
Ehm, router? Ik had gehoopt dat het alleen een administratieve handeling is. Of is dat voor degenen die telefonie gebruiken? Heb hier alleen internet, met eigen router(-pc).

Heb overigens nog niks over een migratie gehoord hier. Of nieuws (vanuit Concepts) dat het onder de naam Telfort verder gaat.
Yes, prijstechnisch gezien was een Telfort pakket aantrekkelijker. Je kan je eigen router gewoon blijven gebruiken, of de nieuwe van Telfort (Geen Vlan's oid), heb zelf gekozen voor een migratie van Concepts naar Telfort, wat blijkbaar vrij makkelijk voor ze in orde te maken is :).

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:07

bagagedrager

multi-alles

Zojuist kreeg ik deze tekst in een modal window te zien toen ik op concepts.nl op "Bestel" klikte:
Concepts glasvezel is niet meer beschikbaar
Als gevolg van de overname door KPN heeft Concepts haar verkoopactiviteiten beëindigd. Er kunnen daarom geen nieuwe orders worden geplaatst.

Voor huidige Concepts klanten verandert er niets aan de dienstverlening.
Oftewel: ik geloof dat ik naar Telfort moet.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:19

MCP cloud

Op het web sinds 1998

bagagedrager schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:42:
Zojuist kreeg ik deze tekst in een modal window te zien toen ik op concepts.nl op "Bestel" klikte:

[...]

De meeste mensen (die telfort verhaal niet kunnen) denken niet aan telfort maar ik moet naar KPN website toe.

Dit zou beter zijn :+

Concepts glasvezel is niet meer beschikbaar

Als gevolg van de overname door KPN/Telfort heeft Concepts haar verkoopactiviteiten beëindigd. Er kunnen daarom geen nieuwe orders worden geplaatst. Ga voor nieuwe orders naar www.telfort.nl

Voor huidige Concepts klanten verandert er niets aan de dienstverlening.

[Voor 31% gewijzigd door MCP cloud op 15-05-2013 22:03]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Anoniem: 516464

Raven schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:19:
Wat Stormed feitelijk heeft gedaan is de diensten bij provider A op te zeggen en bij provider B aan te sluiten. Hij wacht dus een eventuele migratie niet af. De migratie zal waarschijnlijk niet meer zijn dan een administratieve handeling.
Is nog geen officieel bericht over uitgegaan. Dit zal deze zomer pas komen. Als er ook daadwerkelijk bekend is hoe de migraties gaan verlopen. Intern is daar ook nog niets over bekend, behalve dat ze stoppen met Concepts en naar verloop van tijd overgaan naar Telfort.
bagagedrager schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:42:
[...]
Concepts heeft inderdaad de eigen verkoop stop gezet. De dienstverlening blijft gewoon bestaan zoals het is. Voor verkoop zul je moeten gaan kijken naar KPN/XS4ALL/Vodafone of Telfort (..of wat kleine lokale partijen)
Naar aanleiding van het Lijbrandt en XMS topic ook maar even gaan zoeken op de Concepts website en inderdaad: Ook daar veranderen de pakketten flink per 1 juli 2013. Heel wat zenders eruit, wat minder erbij... Zowel in het basispakket als in het Pluspakket.

http://www.concepts.nl/juli2013

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03 09:26
Ik heb een brief gekregen van Concepts met daarin heel enthousiast uitgelegd dat we nieuwe zenderpakketen krijgen, geleverd door KPN...
Nu weten we natuurlijk allemaal dat dit helemaal geen vooruitgang is, maar dat de kwaliteit van de TV streams ontzettend naar beneden gaan.

Dus ik heb mijn klacht neergelegd bij de helpdesk en daar een arme jongen aan de lijn gekregen die al de hele dag stront over zich heen kreeg. Toch denk ik dat het belangrijk is dat iedereen zijn klacht laten horen zodat dit ook ook naar de hoge heren bij concepts/kpn door zal klinken.
Het mooie is dat ik nu 1 maand gratis gekregen heb en 2 maanden gratis een TV thema pakket naar keuze. Dus het loont ook nog eens om je stem te laten horen!

• Nuevocasa
  • Nu online
WoBoW schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:32:
Ik heb een brief gekregen van Concepts met daarin heel enthousiast uitgelegd dat we nieuwe zenderpakketen krijgen, geleverd door KPN...
Nu weten we natuurlijk allemaal dat dit helemaal geen vooruitgang is, maar dat de kwaliteit van de TV streams ontzettend naar beneden gaan.

Dus ik heb mijn klacht neergelegd bij de helpdesk en daar een arme jongen aan de lijn gekregen die al de hele dag strond over zich heen kreeg. Toch denk ik dat het belangrijk is dat iedereen zijn klacht laten horen zodat dit ook ook naar de hoge heren bij concepts/kpn door zal klinken.
Het mooie is dat ik nu 1 maand gratis gekregen heb en 2 maanden gratis een TV thema pakket naar keuze. Dus het loont ook nog eens om je stem te laten horen!
Ik ben hier ook helemaal niet blij mee.... Heb begin Januari mij aangemeld bij Concepts en wordt binnenkort aangesloten. De kabel ligt nu tot in de meterkast. Ik twijfel of ik ook nog ga klagen. Het enige voordeel wat ik straks nog heb ten opzichte van Ziggo is de upload snelheid. De rest ga ik er op achteruit.... Juist om een aantal zenders die er nu uit gaan heb ik Concepts genomen. Ben niet van plan om daar extra voor te gaan betalen.

Anoniem: 516464 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:11:
[...]

Wat Stormed feitelijk heeft gedaan is de diensten bij provider A op te zeggen en bij provider B aan te sluiten. Hij wacht dus een eventuele migratie niet af. De migratie zal waarschijnlijk niet meer zijn dan een administratieve handeling.

[...]
Dat klopt inderdaad, en tot nu toe verloopt het prima. Installatiepakket van Telfort vandaag al ontvangen 2X Amino, Switch & Router, met een brief erbij dat de diensten van Concepts per 23 Mei worden stopgezet, en dat Telfort per 23 Mei gaat leveren.

• pvcholten
  • Laatst online: 09:03
Barre73 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:52:
Naar aanleiding van het Lijbrandt en XMS topic ook maar even gaan zoeken op de Concepts website en inderdaad: Ook daar veranderen de pakketten flink per 1 juli 2013. Heel wat zenders eruit, wat minder erbij... Zowel in het basispakket als in het Pluspakket.

http://www.concepts.nl/juli2013
In de brief die ik heb gekregen stond niets over TV, waarschijnlijk omdat ik alleen via DVB-C kijk, en dus geen amino heb. DVB-C zal dus wel hetzelfde blijven.

Telefonietarieven gaan er wel heel erg op achteruit.
9 ct per minuut!
Dit was 2 (dal) of 3 (piek) cent. Naar mobiel belde ik toch alleen met mijn eigen mobiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmk
Anoniem: 419977 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 00:58:
[...]

Yes, je krijgt gewoon Concepts aan de lijn, dus je kan eigenlijk gewoon 076-7501620 bellen en aangeven dat je over wil naar een pakket van Telfort, beetje pushen dat het echt wel mogelijk is, en dan kunnen ze het uiteraard in orde maken :).
In 3 minuten met een medewerker was het geregeld. Had eerst concepts met interactieve TV, nu telfort zonder interactieve TV, maar met DVB-c. Gaat over 3 weken in. Kosten €30,-. Ga nu dus van 60,- naar 45,- per maand.

De animo 540 mag ik houden, die is van mij. Heb ik niets aan? Kreeg het advies die te houden voor als ik ooit wilde switchen. Dan krijg ik er namelijk 1 als bruikleen van telfort, en kan ik met mijn box een 2e TV aansluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb vorige week al het e.e.a. vernomen via de website van Concepts en ben sindsdien allerlei combinaties aan het bedenken om maar van dat waardeloze IPTV af te komen. Heel dat IPTV is zo kaal als het maar kan, met enkele extra opties (betaald) heb ik nog zelfs minder aanbod dan bij UPC.

Voor die mensen die de brief niet hebben ontvangen, of benieuwd zijn naar welke veranderingen het zijn heb ik deze maar even ingescand..

Hierop volgend heb ik telefonisch contact opgenomen met wat vragen;

- Binnen welke termijn moeten klanten laten weten, niet akkoord te gaan met de zender-wijzigingen ?
Voor 1 Juli, enige mogelijkheden zijn:
* Opzeggen
* Stikken & Slikken
* Overstappen (het liefst naar Telfort wat nog Glashart Media blijft gebruiken).

- Blijft het zeker dat Telfort, Glashart Media televisie blijft aanbieden of gaat dit mogelijk ook op termijn veranderen ?!
Dit blijft onveranderd.

- Is er een aanbieding die klanten gedaan wordt, om deze te behouden ?
2 maanden hoofdpakket (a € 56,00) gratis als compensatie. Voor de resterende periode betaald men het oude (normale) Concepts ICT tarief.

- Wat moeten klanten met de Amino HD-Recorder doen, wanneer het abonnement tussentijds wordt beëindigd ?
De box mag men zonder enige kosten behouden.

- Wat gaat Concepts doen, met de kosten die klanten krijgen als ze besluiten op te zeggen omtrent de wijzigingen per 1 Juli ? (aansluitkosten bij nieuwe partij).
Aansluitkosten worden ongeacht welke andere partij ook, niet vergoed. Ook een overstap naar Telfort zal dus inhouden dat men eenmalige kosten dient te betalen. Dit wordt niet gecrediteerd door Concepts ICT.

- Kunnen klanten van Concepts eventueel hun Alles-in-1 omzetten naar een internet only abonnement ?
Nee, dit kan niet... dit wordt een nieuw contract, en is niets meer mogelijk bij Concepts.

Daar sta je dan, als klant die de diensten net 2 1/2 maand afneemt. Enigste mogelijkheid voor mij en mijn gezin zijn nu;
- Glasvezel 100/100 internet
en omdat ik het matige aanbod zat ben:
- UPC Analoog + Royal met als voordeel dat het ook niet van de internetsnelheid af gaat.
Prijs ca. € 90,00 !!!

Overigens voor mensen in Dordrecht is op termijn nog geen hogere snelheid, hoger dan 100Mbit/s mogelijk. Voor ca. één jaar wordt dit al niet verwacht, dit is de keus van KPN. De enigste die 'mogelijk' verder zal gaan is Vodafone.

[Voor 3% gewijzigd door DarkForce op 21-05-2013 19:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 60113

Ik overweeg ook Concepts op te zeggen na hun overname.
Op deze link: http://www.glashartmedia.nl/Service+Provider/Inleiding/ staat Telfort niet in de lijst. Ook het zenderbasis pakket komt niet overeen met wat Concepts in hun basispakket te bieden 'had'.
Voor mij is Concept 'hastalavista',. Vodafone is erg interessant op het moment en Fype uiteraard.

Acties:
  • 0Henk 'm!
DarkForce schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:17:
Ik heb vorige week al het e.e.a. vernomen via de website van Concepts en ben sindsdien allerlei combinaties aan het bedenken om maar van dat waardeloze IPTV af te komen. Heel dat IPTV is zo kaal als het maar kan, met enkele extra opties (betaald) heb ik nog zelfs minder aanbod dan bij UPC.

Hierop volgend heb ik telefonisch contact opgenomen met wat vragen;

- Binnen welke termijn moeten klanten laten weten, niet akkoord te gaan met de zender-wijzigingen ?
Voor 1 Juli, enige mogelijkheden zijn:
* Opzeggen
* Stikken & Slikken
* Overstappen (het liefst naar Telfort wat nog Glashart Media blijft gebruiken).
Even een correctie: XMS, Lijbrandt, Concepts en KickXL gaan allemaal verder onder het label van Telfort. Ze zullen dus allemaal hetzelfde pakket bieden. Daarbij komen de streams nog steeds via GHM, evenals het DVB-C signaal.

Met andere woorden: overstappen naar Telfort voor het TV aanbod is zinloos want precies hetzelfde..

• DarkForce
  • Niet online
Anoniem: 60113 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:37:
Ik overweeg ook Concepts op te zeggen na hun overname.
Voor mij is het inmiddels geen overweging meer maar echt zekerheid. Voor (vrijwel) het (zelfde) aanbod van Concepts betalen Concepts klanten € 8,25 per maand meer dan Telfort klanten. Iets wat ik er voor de resterende pak-em-beet 10 maanden niet voorover heb.
Anoniem: 60113 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:37:
Op deze link: http://www.glashartmedia.nl/Service+Provider/Inleiding/ staat Telfort niet in de lijst. Ook het zenderbasis pakket komt niet overeen met wat Concepts in hun basispakket te bieden 'had'.
Voor mij is Concept 'hastalavista',. Vodafone is erg interessant op het moment en Fype uiteraard.
Het grappige wat ik begreep aan de telefoon is, kinderzenders worden eruit geschopt. Telfort biedt ze nog optioneel tegen meerprijs als kinderpakket, Concepts daarentegen gaat ze niet aanbieden. Niet dat ik die extra's er voorover heb, het slaat n.l. kant noch wal dat Concepts klanten met een uitgekleed zenderpakket hetzelfde blijven betalen. Zo ga je niet met klanten om, zekers niet als ze er nog maar 2 maanden zijn. Had dit dan op z'n minst vooraf laten weten zodat de klant die aansluitkosten had bespaart. Dit is nu n.l. geld verdienen achter de rug van de klant. Leuk dat je uiteindelijk zo'n Amino mag houden, maar je schiet er geen ruk mee op (ik niet tenminste).
Barre73 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:46:
Even een correctie: XMS, Lijbrandt, Concepts en KickXL gaan allemaal verder onder het label van Telfort. Ze zullen dus allemaal hetzelfde pakket bieden. Daarbij komen de streams nog steeds via GHM, evenals het DVB-C signaal.
Inderdaad, hoewel Telfort de extra zenderpakketten van KPN wel levert en Concepts daarentegen niet. Ik ga daarom ook voor het televisie aanbod maar naar UPC terug, voor internet ben ik nog aan het kijken naar een goedkope alternatief voor 100/100. Als ik daar niet uit kom, stap ik wel weer terug op kabel... die upload is leuk, maar als glasvezel staat voor uitkleden van de klant voor een techniek die eigenlijk ver achter blijft, dan is het niet anders. In mijn geval wil ik waar voor m'n geld, en als een groter zenderaanbod en hoge (download) snelheid in verhouding tot het financiële plaatje voldoet ga ik daarvoor. En met het kleine zenderaanbod op glas met maximaal 100Mbit/s snelheid dan klopt er natuurlijk niets van.

• Quad

Quad

Doof

Het is jammer dat onbeperkt bellen bij Telfort zo duur is.. Net als dat je een modem van Telfort krijgt, brr.
Hoop dat ze bij Concepts nadat het definitief gemigreerd is de prijzen op huidige factuur ook hetzelfde blijft. Scheelt als ik het ff uitreken bijna 13,- per maand voor exact hetzelfde.

PVOutput☀️
Darts🎯

• jmk
Je krijgt toch geen modem van Telfort? Alleen een optionele router in bruikleen, die je niet hoeft te gebruiken als je zelf een router hebt waar je tevreden over bent?

Oude situatie: Concepts alles in 1 met HD recorder 50/50 voor € 60,nogwat.

Ik heb Telfort glasvezel alles in 1 Basis genomen voor 45,- per maand. Ik kijk toch geen TV.
Mij is verzekerd dat er niets zou veranderen, behalve dan dat ik 10 minuten even offline ben misschien, en dat IPTV het niet meer doet.

• DarkForce
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 01:28:
Het is jammer dat onbeperkt bellen bij Telfort zo duur is.. Net als dat je een modem van Telfort krijgt, brr.
Hoop dat ze bij Concepts nadat het definitief gemigreerd is de prijzen op huidige factuur ook hetzelfde blijft. Scheelt als ik het ff uitreken bijna 13,- per maand voor exact hetzelfde.
Weet je het zeker? Ik heb n.l. ook even het e.e.a. uitgerekend (zie onder) en heb geconstateerd dat Telfort toch goedkoper is in verhouding tot Concepts. In dat geval spreek ik over Interactieve Televisie, HD-pakket met het Plus pakket.

Of bedoel je dat Concepts de prijzen zou moeten overnemen? Dit gaat n.l. niet gebeuren.

Overigens heeft Telfort met haar Onbeperkt bellen a € 15,00 p/m wel de mogelijkheid om dan ook onbeperkt te bellen naar mobiele nummers. Bij Concepts kan alleen onbeperkt worden gebeld naar Vaste nummers. Zelf heb ik bij Concepts mijn telefoonlijn niet aangesloten, reden? Ik heb vorige maand besloten mijn Vodafone abonnement tussentijds om te zetten naar 'Vodafone Red B' waardoor ik zelfs ook nog eens gratis bel naar 088-nummers die veel bedrijven hebben.

[Voor 27% gewijzigd door DarkForce op 22-05-2013 09:43. Reden: Prijsvergelijking Telfort vs. Concepts uitgebreid]

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik heb op dit moment nog een jaarcontract bij Concepts, aangesloten in december 2012. Daarvoor betaal ik nu 45,70. Alles in 1: Interactieve TV met opname functie, bellen standaard en 50/50 internet. Ik begrijp dat ik onder het contract uit kan omdat ze de voorwaarden wijzigen, maar Telfort is op dit moment niet goedkoper. Hetzelfde pakket kost bij Telfort 55 euro.

Overigens heb ik de Amino PVR zelf aangeschaft bij Concepts, bij andere providers (oa Vodafone) moet je hier opnieuw voor betalen om gebruik te maken van de opname functionaliteit. Ik wacht eerst wel af wat er gaat gebeuren :/.

[Voor 24% gewijzigd door sh4dow op 22-05-2013 10:28]

• Quad

Quad

Doof

Wij betalen gemiddeld zo'n 42,- per maand aan bellen en internet 50/50, inclusief onbeperkt bellen.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:37
Ik ben klant geworden in Februari en heb me toen in December ingeschreven met de eindejaars- aanbieding voor 39,- alles in een 100Mbit met IPTV basis voor 6 maanden. Daarna wordt het iets van +/- 62,-

Ik blijf gewoon zitten waar ik zit en over 3 maanden neem ik wel een nieuw Telfort abonnement. (Als het dan inmiddels volledig Telfort is althans).

[Voor 8% gewijzigd door Axelfoley007 op 22-05-2013 10:53]

• ceekee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-02 14:12
Weet iemand toevallig of de TV streams die vanaf 1 juli aangeboden worden nog steeds ongecodeerd zullen zijn?

Want anders moet ik toch op zoek naar een andere provider.....

Axelfoley007 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:50:
Ik ben klant geworden in Februari en heb me toen in December ingeschreven met de eindejaars- aanbieding voor 39,- alles in een 100Mbit met IPTV basis voor 6 maanden. Daarna wordt het iets van +/- 62,-

Ik blijf gewoon zitten waar ik zit en over 3 maanden neem ik wel een nieuw Telfort abonnement. (Als het dan inmiddels volledig Telfort is althans).
Hou er rekening mee, dat het na 1 Juli misschien niet meer mogelijk is om over te stappen naar een Telfort pakket, als je nog een jaar contract met Concepts hebt, aangezien de prijs lager is, word het beschouwd als een downgrade.

• DarkForce
  • Niet online
sh4dow schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:09:
Ik heb op dit moment nog een jaarcontract bij Concepts, aangesloten in december 2012. Daarvoor betaal ik nu 45,70. Alles in 1: Interactieve TV met opname functie, bellen standaard en 50/50 internet. Ik begrijp dat ik onder het contract uit kan omdat ze de voorwaarden wijzigen, maar Telfort is op dit moment niet goedkoper. Hetzelfde pakket kost bij Telfort 55 euro.
En reken er ook die € 35,00 eenmalige aansluitkosten bij want ook al is het één pot nat, toch hebben ze het lef om bij die onderlinge verandering als nog € 35,00 te vragen. In jou geval zou ik het contract dan dus zeker uitzitten.
Axelfoley007 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:50:

Zo werkt het niet, het is of opzeggen voor 1 Juli en overstappen op telfort of het contract volledig uitzitten. Dus in jou geval over 3 maanden de 'volledige' prijs. Je kunt natuurlijk proberen om alvast de beëindiging door te geven per wanneer die 6 maanden voorbij zijn, maar ik vermoed dat ze daar niet mee akkoord gaan.
Anoniem: 419977 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:33:
Hou er rekening mee, dat het na 1 Juli misschien niet meer mogelijk is om over te stappen naar een Telfort pakket, als je nog een jaar contract met Concepts hebt, aangezien de prijs lager is, word het beschouwd als een downgrade.
In tegendeel, als mensen voor 1 Juli geen beëindiging hebben doorgegeven loopt het abonnement gewoon door voor de overeengekomen prijs. Daarom is die wet er ook, om gebruikers op tijd de kans te geven op te zeggen ... doen ze het niet voor die tijd, gaan ze akkoord met de verandering en loopt het contract stilzwijgend door tot einde contract.

• Quad

Quad

Doof

Maar voorlopig hebben wij nog geen schriftelijke informatie van Concepts ontvangen over de aanstaande verandering.

PVOutput☀️
Darts🎯

• DarkForce
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:24:
Maar voorlopig hebben wij nog geen schriftelijke informatie van Concepts ontvangen over de aanstaande verandering.
Ik vermoed dat dit komt omdat je geen televisie afneemt, en onbeperkt bellen hebt. Dan blijft je abonnement ongewijzigd. Je wordt n.l. in dit geval niet benadeeld omdat de verhogingen qua belkosten niet op jou van toepassing zijn door onbeperkt bellen, en de zenderwijzigingen merk je niet zonder televisie :)

• Quad

Quad

Doof

Ze moeten echter wel informeren over de aanstaande naamsverandering oa. En ach, overstappen zullen wij niet doen of van aanbieder veranderen, zitten meer kosten aan helaas.. Voor nu tevreden over de stabiliteit en kwaliteit. :D

PVOutput☀️
Darts🎯

• DarkForce
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:37:
Ze moeten echter wel informeren over de aanstaande naamsverandering oa. En ach, overstappen zullen wij niet doen of van aanbieder veranderen, zitten meer kosten aan helaas.. Voor nu tevreden over de stabiliteit en kwaliteit. :D
Er is geen naamsverandering in aantocht. Concepts blijft de diensten aanbieden onder huidige naam. Nieuwe orders worden alleen niet gedaan. Wijzigingen (qua abonnement) zoals upgrades- & downgrades zijn echter niet meer mogelijk omdat dit als 'nieuwe order' wordt gezien. De naam blijft dus gewoon zoals het is. Wellicht veranderd deze op de lange termijn, maar plannen hierover zijn niet bekend.

Overigens. Een naamswijziging hoeft niet per definitie te worden aangekondigd. Alleen wijzigingen in de overeenkomst. Als de naamswijziging veranderd maar je overeenkomst verder niet ... dan maakt dit weinig uit. Nu zit daarin wel een verschil overigens. Als jou overeenkomst onderdeel wordt van Vodafone, dan worden je contractgegevens 'extern' doorgegeven en dit mag niet. Telfort < = > Concepts wel omdat het intern blijft. Beide bedrijven zijn nu n.l. één en maken gebruik van één administratie systeem.

Kijk maar eens met je Concepts login details bij Telfort ;)
------
Omdat mijn snelheid van internet omlaag ging, en Concepts mij aangaf dat dit niet het geval zou zijn. Op de internetsite hierover ook niets gemeld wordt. Ook een snelheidsupgrade ver in de toekomst ligt (afhankelijk van KPN) heb ik maar besloten om voor UPC R&T te gaan, en internet elders (Vodafone) af te nemen. In mijn geval kost Vodafone € 49,00 per maand voor Alles-in-1 100/100 wat ik op zich niet verkeerd vind. Nog niet gesproken over het feit dat er geen aansluitkosten zijn e.d. :)

[Voor 16% gewijzigd door DarkForce op 23-05-2013 00:44]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb inmiddels ook al diverse vragen gekregen van familie en kennisen over de aanstaande wijzigingen.
De meeste gaan nu weer terug naar Ziggo, voor 80% van mijn omgeving is het 20/2 abbo voldoende en afgezien van de maandprijs bij Ziggo profiteren ze van beter afgestemde pakketten.

Helaas heeft glasvezel het niet zover weten te schoppen als ik 4 jaar geleden had gehoopt.
De verschillen in diensten zijn erg klein gebleven en qua innovatie heeft het ook niet veel opleverd in 4 jaar.
Zal wel iets met investering -> terugverdienen te maken hebben :P

[Voor 32% gewijzigd door arjants op 23-05-2013 11:15]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Zou nog even posten hoe mijn overstap van Concepts ICT -> Telfort is gegaan, vanochtend werden alle diensten van de lijn gehaald, en vervolgens zijn alle 'nieuwe' Telfort diensten 5 minuten later geprovisioned.

TV-Menu's etc, veranderde naar de nieuwe Telfort Layout, gewenste pakketten werken, telefoonnummer van Concepts is overgezet naar het Telfort Platform, Internet is niks aan veranderd, zelfs Telfort klanten krijgen een IP uit de Concepts pool van IP-adressen.

• Quad

Quad

Doof

arjants schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:07:
Heb inmiddels ook al diverse vragen gekregen van familie en kennisen over de aanstaande wijzigingen.
De meeste gaan nu weer terug naar Ziggo, voor 80% van mijn omgeving is het 20/2 abbo voldoende en afgezien van de maandprijs bij Ziggo profiteren ze van beter afgestemde pakketten.

Helaas heeft glasvezel het niet zover weten te schoppen als ik 4 jaar geleden had gehoopt.
De verschillen in diensten zijn erg klein gebleven en qua innovatie heeft het ook niet veel opleverd in 4 jaar.
Zal wel iets met investering -> terugverdienen te maken hebben :P
Ik vind ook dat er te weinig concurrentie is, helemaal nu alles naar Telfort gaat. Je kan bijna niet overstappen want is vaak weer duurder! De aanbieders zijn veel te lief tegen elkaar..

PVOutput☀️
Darts🎯

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Quad schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:39:
[...]
Ik vind ook dat er te weinig concurrentie is, helemaal nu alles naar Telfort gaat. Je kan bijna niet overstappen want is vaak weer duurder! De aanbieders zijn veel te lief tegen elkaar..
Krijg inderdaad het idee dat je steeds minder te kiezen hebt per medium en ook nog steeds afhankelijk bent van je locatie (ook zoiets achterhaalds..). Alles wordt een grote eenheidsworst: weinig verschil in zenderaanbod en opties. Gelukkig kan tv me helemaal niks schelen, dat is mijn vriendin haar ding ;)

Heb ook nog niets gehoord van Concepts over de naamswisseling...maar lees hierboven dus dat je daar ook niets over hoort waarschijnlijk: maar wel vreemd dat ze niet een brief wagen aan het feit dat ze overgenomen zijn. Daar hebben misschien mensen wel vragen over, en dat wil je voorkomen misschien?
Denk dat er heel wat op hun bordje komt aan regelwerk trouwens.

-update-
reggefiber brief in de bus, 12 juni gaat de boel de meterkast in, verwacht dus dat ik van Concepts nog wel een brief krijg dat m'n diensten daarna aangeslingerd worden.

[Voor 26% gewijzigd door 2Dutch op 25-05-2013 23:18]

• spaceone
Anoniem: 419977 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:19:

TV-Menu's etc, veranderde naar de nieuwe Telfort Layout, gewenste pakketten werken, telefoonnummer van Concepts is overgezet naar het Telfort Platform, Internet is niks aan veranderd, zelfs Telfort klanten krijgen een IP uit de Concepts pool van IP-adressen.
Loopt het internet via KPN ITNS ?

• DarkForce
  • Niet online
arjants schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:07:
Zelfs een medewerker binnen Reggefiber adviseert klanten inmiddels om gewoon te kiezen voor UPC. Het geintje wat nu met Concepts, XMS en Lijbrandt geflikt wordt en de onzekere toekomst omtrent glasvezel (geen verhogingen, groter aanbod etc) zorgt juist weer voor een terugloop aan glasvezel klanten.

En zo, zo heeft KPN haar eigen graf gegraven omtrent glasvezel :-)

Mijn keus staat in ieder geval vast zoals ik in mijn vorig bericht aangaf. Van één (1) partij is het tenminste zeker dat KPN die niet snel zal overnemen.... Vodafone (a € 49,00 p/m) en dan inderdaad UPC voor televisie. Kost me € 5,00 meer maar dan wel meer zekerheden :)

spaceone schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:34:
[...]

Loopt het internet via KPN ITNS ?
Nope, loopt niet via KPN ITNS, maar via Concepts zelf, in een WMP+ Blauw (Ex-WGDO) gebied.

• Nuevocasa
  • Nu online
DarkForce schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:26:
[...]

Zelfs een medewerker binnen Reggefiber adviseert klanten inmiddels om gewoon te kiezen voor UPC. Het geintje wat nu met Concepts, XMS en Lijbrandt geflikt wordt en de onzekere toekomst omtrent glasvezel (geen verhogingen, groter aanbod etc) zorgt juist weer voor een terugloop aan glasvezel klanten.

En zo, zo heeft KPN haar eigen graf gegraven omtrent glasvezel :-)

Mijn keus staat in ieder geval vast zoals ik in mijn vorig bericht aangaf. Van één (1) partij is het tenminste zeker dat KPN die niet snel zal overnemen.... Vodafone (a € 49,00 p/m) en dan inderdaad UPC voor televisie. Kost me € 5,00 meer maar dan wel meer zekerheden :)
Mijn contract moest nog in gaan van concepts. In december aangemeld met een actie en zou deze zomer worden aangesloten. Ik heb net het contract geannuleerd, ze deden wel moeilijk bij concepts en konden me 2 maanden gratis een extra tv pakket aanbieden. Blijf nu bij ziggo voor een jaar en ga daar nu switchen per 1 juli wanneer de snelheid verhoging is van alles in één plus naar Internet en TV z3. Kon niet de korting krijgen voor nieuwe klanten maar toch nog 6 maanden lang €20 per maand. Bij ziggo vroegen ze wel meerdere malen of ik zeker wist of ik van mijn contract af kon. Ze wilden niet dat ik een jaar lang dubbel betaalde :P Had natuurlijk niet gezegd dat ik er al van af was.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:37
Nu het hele overname spul in aantocht is/ wijziging tv aanbod ben ik toch gaan kijken wat er nog meer mogelijk is. Het meeste interessante lijkt voor mij Vodafone alles in een 100, wegens de grote hoeveelheid HD zenders in het standaard pakket.

+/- € 63,- van concepts voor alles-in-een 100 (korting niet meegerekend) dan naar € 64,- bij Vodafone met Internet, Bellen & TV 100

Van 11 naar 21 HD zenders voor ietsje meer dan € 1 meerprijs.

Ik zit in Dordrecht en dus WGDO gebied met de hogere kwaliteit streams, als ik afwacht tot 2 Juli krijg ik de KPN/WMP+ streams met HD+ zenders(hoe ze ook noemen) en deze kwaliteit was goed vergelijkbaar met wat ik nu heb begrijp ik ? Alleen de SD kanalen zijn fors minder, klopt dit?

Als ik naar Vodafone ga kom ik ook automatisch op het WMP+ netwerk, alleen dan krijg ik meer (21) HD+ kanalen zodat ik in mijn geval toch niet/nauwelijks merkt omdat ik bijna alleen maar naar die HD kanalen kijk.

Klopt dit ongeveer? hoe gaat het met overstappen van Concepts naar Vodafone? overdreven veel downtime ?

[Voor 3% gewijzigd door Axelfoley007 op 23-05-2013 19:27]

• DarkForce
  • Niet online
Vodafone maakt gewoon gebruik van Glashart Media, Glashart Media is WGDO. Tenminste, dit is mij verteld in de Reggefiber shop in Dordrecht maar is mij inmiddels ook bevestigd door Vodafone zelf. Als je kijkt naar het zenderaanbod komt dat van Vodafone ook overeen met dat van Glashart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Axelfoley007 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:22:
Klopt dit ongeveer? hoe gaat het met overstappen van Concepts naar Vodafone? overdreven veel downtime ?
Wat betreft een overstap NAAR Vodafone, zei schijnen vaak overstaporders af te wijzen, neem eerst telefonisch contact met ze op, alvorens je bestelt..

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:51
Vandaag heb ik ook de brief van Concepts ontvangen. Daarin wordt vermeld dat "KPN BV (...) de nieuwe leverancier van radio-en TV diensten van Concepts" wordt.

Nu heb ik, bijvoorbeeld via www.glasvezelbreedband.nl, begrepen dat de TV-signalen van KPN veel meer gecomprimeerd zijn, aangezien KPN alles met het internetsignaal (via de dezelfde glasvezel, en dus niet zoals Concepts via een aparte glasvezel) meestuurt. Houdt de aangekondigde wijziging u in dat we naar KPN-kwaliteit gaan? Of blijft alles qua kwaliteit bij het oude?

• spaceone
KPN IPTV (ADSL/VDSL/GLAS) Tweak Groen en XS4ALL

SD bitrate 3 Mbit en in mpeg4
HD bitrate 7,2 Mbit en in mpeg4

KPN levert ook streams aan alle WMP+ providers (Concepts, Lijbrandt, Vodafone enz)
SD bitrate 3 Mbit (dus gelijk aan de eigen KPN streams)
HD+ bitrate 12-13 Mbit - de bitrate is gelijk aan de kabel maar deze streams gaan wel door de encoder van KPN (of alle HD zenders ook HD+ bitrate hebben weet ik niet maar de eerste 10 zeker)

WGDO (voorheen van Reggefiber maar dit netwerk is enige maanden geleden verkocht aan KPN)
SD bitrate 4-8 Mbit en in mpeg2 en deze streams zijn 1:1 (eerste 10 NL zenders zijn bijv 8 Mbit)
HD bitrate 12-13 Mbit en deze streams zijn 1:1 . Maar enige maanden geleden zijn er meldingen geweest dat de streams van o.a Discovery zijn vervangen door KPN streams. Iemand welke via WGDO streams bekijkt via een PC zou dat moeten kunnen zien omdat het scherm dan blauw blijft.

In de zenderlijst van Glashart Media staan ook enkele SD zenders welke niet met een A110 ontvanger kunnen worden bekeken deze SD zenders zijn ook in mpeg 4 en komen vermoedelijk ook van KPN

Het Glashart Media zenderpakket wordt gelijk getrokken deze zomer met KPN maar dat betekend volgens mij niet dat ook deze zomer de streams worden vervangen door een mindere . Wat bijv wel kan dat KPN het WGDO netwerk op termijn gaat vervangen door een WMP+ netwerk omdat kosten bespaard. In sommige plaatsen bestaat al een WGDO en een WMP+ netwerk naast elkaar. Maar het omzetten naar WMP+ betekend ook dat de A110 ontvanger niet werkt en zal moeten worden vervangen

[Voor 17% gewijzigd door spaceone op 26-05-2013 19:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:51
OK. Bedankt voor de info. Beter als van de meeste providers!

Aangezien ik bij Concepts zit heb ik dus WMP+? Of hangt dat nog van je woonplaats af?

Ik ben vanavond wat aan het puzzelen geweest, maar de informatievoorziening van de meeste providers valt erg tegen als je wilt weten:
- welke apparatuur je in huis krijgt;
- welke HD-zenders je precies krijgt; en
- wat kan ik doen met mijn huidige Amino A540 (staat nergens);

Na een paar uur vergelijken kwam ik erachter dat ik bij Concepts al het volgende afneem:
- 50mb internet;
- onbeperkt bellen;
- HD-pakket; en
- interactieve TV.

En dat voor €61,87 per maand. Conclusie is dan dat ik erop vooruit ga door deze wijzigingen. De zenders die uit het basis- en HD-pakket gaan keek ik toch nooit (Brava? Myzen?), maar ik krijg RTL+ erbij in het basispakket (uit het pluspakket dat ik niet had - goed voor de Formule 1, al is het SD). Overigens zou je ook kunnen concluderen dat ik de afgelopen anderhalf jaar teveel betaald heb met een HD-pakket waar ik niet naar keek..........

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 22:55
Heeft iemand informatie gezien over het analoge TV-signaal? Blijft dat behouden na de switch van GHM naar KPN TV, of komt dat te vervallen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:46
ESteg schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:37:
Heeft iemand informatie gezien over het analoge TV-signaal? Blijft dat behouden na de switch van GHM naar KPN TV, of komt dat te vervallen?
dat blijft je ziet ook bij telfort op de site ze dat nu leveren op glas, GHM is sinds een tijdje in handen van kpn alleen dat blijft appart gedeelte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceone
Rallye schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:10:
OK. Bedankt voor de info. Beter als van de meeste providers!

Aangezien ik bij Concepts zit heb ik dus WMP+? Of hangt dat nog van je woonplaats af?
Concept levert al veel langer ook via WGDO net zo als Tweak blauw, Lijbrandt, XMS enz. Maar WGDO wordt al enige tijd niet meer aangelegd (1 jaar ?). Maar WMP+ bestaat ook pas ongeveer 2 jaar en de eerste provider was toen Lijbrandt.

Als bijv. ook Tweak blauw op jouw adres kunt krijgen dan woon je in een WGDO gebied en bij Tweak groen in een WMP+ gebied.

[Voor 4% gewijzigd door spaceone op 26-05-2013 19:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 19-03 19:31
Ook Concepts levert zowel op WGDO als WMP+. Voorheen traditioneel alleen WGDO (m'n schoonfamilie in Deventer, waar ook WGDO gebruikt wordt, heft bij de aanleg in 2007 al gekozen voor Concepts).

Sinds er in het oosten van het land (Aalten, Winterswijk, etc.) glasvezel is aangelegd levert Concepts daar ook op WMP+.

En sinds een paar maanden kan ik het hier in het WMP+ gedeelte van Almere ook orderen.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee