Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Whole lot of stars ***
Verwijderd
Haast? Ik vind dat ze genoeg haast maken met wat ze doen. Wees blij dat er uberhaupt nog een bedrijf is, wat zoveel support geeft zoals Relic dat doet. Ok, qua communicatie zijn ze wat traag en het lijkt soms alsof ze niks om de CoH-community geven, maar ze doen (veel) meer dan menig ander bedrijf.JP-tjuh schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:39:
Het is echt een mooi gemaakt spel en de gameplay is ook heel goed maar wat is het online gedeelte slecht! De manier van hosten moet gewoon anders. Denk dat de meeste mensen die spel voor het online gebeuren kopen dus ze mogen wel eens wat haast maken.
En qua online play, ik heb erg weinig problemen online. Met 3vs3 en 4vs4 komt het wel eens voor dat het niet wil starten/werkt, maar over het algemeen, werkt het redelijk/goed.
Het is er qua stabiliteit niet veel beter op geworden dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Rudios op 17-12-2007 12:39 ]
Whole lot of stars ***
Mijn micro is echt nog te slecht. Verlies daardoor units..of terwijl je bezig met met een battle dat een andere unit wordt afgeslacht. En verder werk ik veelal via de tactical map om punten te cappen, maar door de lag (?) voert ie daardoor opdrachten niet uit omdat de unit nog niet geselecteerd was.
Ik wil dat strand veel groter hebben, uitgestrekter, ik wil duizenden soldaten zien. Dan daar proberen door te breken, terugvallen, iets anders proberen.
Op je kloten krijgen, constante aanvoer troepen. Chaos, onoverzichtelijkheid.
De verdediging moet ook veel beter. Alsin historisch correct. In aantallen en positie.
Het is eigenlijk allemaal waar ik op had gehoopt toen ik deze game voor het eerst zag.
Maar het zal wel niet commercieel aantrekkelijk zijn, maar ik had inmiddels al wel een big ass d-day mod verwacht.
Waarbij je wel realtime een hele dag an het strijden bent. Het zou 1 tegen 1 ook supervet zijn. Nu stelt die landing niks voor, het ziet er wel vet uit, maar het is zo weer voorbij.
Het mag ook best super moeilijk zijn dan.
dat strand, dat is toch de battle waar het voor de d-day geilaards over gaat. Ik zou dat graag eens helemaal uitgewerkt zien. Zodat het daadwerkelijk een schier onmogelijke opgave is om dit strand in te nemen.
Maar het zal er helaas niet meer van komen.
Dream on.....
Ik denk dat je dan toch wel een behoorlijk probleem gaat krijgen met het managen van je troepen. Daarnaast zal je ook een behoorlijke pc nodig moeten hebben voor zulke grote mappen.stalscu schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:45:
Maar het is allemaal zo kort en kleinschalig.
....
ik wil duizenden soldaten zien.
...
Maar het zal wel niet commercieel aantrekkelijk zijn,
....
Ik begrijp alleen de link met het commerciele aantrekkelijke niet. Er zijn gewoon games met enorme mappen en enorme slagvelden, maar deze is dat niet.
Whole lot of stars ***
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik heb momenteel alleen het probleem dat mijn videokaart niet goed is, bij TF2 en BF2 heb ik artifacts, onder CoH crashed de game doodleuk. Heb al een andere proc/geheugen geprobeerd, andere mobo/GPU heb ik niet liggen, maar het blijft irritant.
Verwijderd
Suicyder schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:20:
Nja... de britten en PE zijn inderdaad even wennen, maar je leert er vrij snel mee spelen.
Ik heb momenteel alleen het probleem dat mijn videokaart niet goed is, bij TF2 en BF2 heb ik artifacts, onder CoH crashed de game doodleuk. Heb al een andere proc/geheugen geprobeerd, andere mobo/GPU heb ik niet liggen, maar het blijft irritant.
wat voor videokaart heb je?
Ik vond de britten en PE ook even wennen, en om eerlijk te zijn, vind ik de PE nog steeds wennen. Dat is niet mijn partij zeg maar. De britten vind ik dan wel weer erg interessant vanwege de manier van spelen en emplacements.
Club3D X1900XT, gekocht op 10-08-2006. Dus de kaart is alweer 1,5 jaar oud.
Ik heb de verkopende partij gemaild, aangezien zij reseller zijn van Club3D. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
ontopic:
PE kan ik juist mee overweg, britten vind ik sinds de laatste patch wat moeilijker.
[ Voor 63% gewijzigd door Suicyder op 29-12-2007 15:52 ]
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Verwijderd
Als brit bouw ik meestal gelijk een lt. Mn eerste infantry sectie gaat gelijk cappen ergens vooraan. De lt cap't punten die er tussen in liggen. Mn 2e infantry sectie kan dan op normale snelheid naar het front lopen.Shabbaman schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:44:
Bouw je gelijk een luitenant? Net trouwens veel plezier beleefd aan booby traps en kettenkrads
Gisteren sinds een redelijke tijd weer gespeeld. Qua performance echt stukken beter nu. Heb weer veel lol gehad als US met Airborne (ben niet zo van flavor of the month strats
Verwijderd
www.coh-stats.com?Mgc schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:43:
Heeft iemand misschien een linkje naar een site met alle commander abilities voor de 4 legers?
Verwijderd
Wat me opvalt is dat de moeilijkheidsgraad in dit spel aardig hoog is, maar dat kan ook komen omdat ik niet aan deze manier van RTS spelen gewend ben (speel normaal total war games, emperor battle for dune is al wat langer geleden
Wordt dit spel nog een beetje actief online gespeeld? Wil na de singleplayer het spel niet laten verstoffen natuurlijk
Hahah maak je hier maar geen zorgen om.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:57:
Wordt dit spel nog een beetje actief online gespeeld? Wil na de singleplayer het spel niet laten verstoffen natuurlijk
Ik zou zeggen klink een keer multiplayer aan en log in.
Met PE zijn snipers vrij lastig te counteren idd, het best wat je kan doen is met kettenkrads of scoutcars (deze 2 hebben een groot reveal radius) de sniper te revealen en dan met infantry zo snel mogelijk erop duiken.Kurios schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:41:
Weet iemand een goede tactiek voor PE tegen US snipers? Ik werd gesloopt door 2-3 redelijk elite snipers
@Xaveer, de community is behoorlijk groot en actief, dont worry
Whole lot of stars ***
Vervelende was dat 1 squad binnen binnen no-time werd gesloopt door de 2/3(?) snipers. Ik probeerde het met 2 kettenrads en dan een armored car naar de snipers te rushen, maar dat was veelal suicideRudios schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:54:
[...]
Met PE zijn snipers vrij lastig te counteren idd, het best wat je kan doen is met kettenkrads of scoutcars (deze 2 hebben een groot reveal radius) de sniper te revealen en dan met infantry zo snel mogelijk erop duiken.
@Xaveer, de community is behoorlijk groot en actief, dont worry
ik verloor dan ook, terwijl ik m binnen notime op 450-250 had
Verwijderd
Als PE heb je 't moeilijk tegen snipers, omdat je geen fatsoenlijke counter hebt. Wat je kan doen, is je ketten in de buurt van je infantry houden, maar dan mis je capping power op de rest van de map, en zodra je een sniper ziet, rushen met je infantry. Heeft ie meerdere snipers, dan ben jij in het voordeel wat betreft capping power, cap zoveel mogelijk zodat je een flink resource voordeel krijgt, zodat je hem daardoor kan out-techen.Kurios schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:05:
[...]
Vervelende was dat 1 squad binnen binnen no-time werd gesloopt door de 2/3(?) snipers. Ik probeerde het met 2 kettenrads en dan een armored car naar de snipers te rushen, maar dat was veelal suicide
ik verloor dan ook, terwijl ik m binnen notime op 450-250 hadtoen kwam die snipers plus een sherman en was het afgelopen
De upgrade zodat je 4 man in je PE squad krijgt, kan ook helpen. Let wel, jouw PE's kosten 255mp, zijn snipers 340. Een PE squad opofferen om een sniper te slopen, is voor de US speler een duur grapje.
Wat betreft die 450-250, staar je daar niet blind op. Ga eerst voor resource punten (fuel/munition), want als jij verder bent qua tech, haal je die victory points later wel weer in omdat je een beter/groter/sterker leger hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 11:40 ]
Of als rushen niet kan een Mortar Haltrack met Incindiary Rounds (als je de ammo hebt)?
Op de ene na de andere map, als ik denk slim een brug te blocken, gaat mijn AI collega er gewoon met tig karretjes en tanks tegenaan staan rijen... en enige andere collega stuurt er gerust ook een heel peleton voertuigen heen.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik PE, hij US airborne. Hij deed een ouderwertse riflemanspam in golven en ik counterde dat met halftracks, armored cars en een hetzer(en een hoop kettenrads) En maar klagen dat het zo ongebalanceerd was
Wat ik ook niet begreep: Verder vochten we vanaf minuut 1 al om 1 VP, de andere 2 kon ik dus tijdens het vechten met mn kettenrads pakken en maar 1 keer probeerde hij een ander punt aan te vallen. Potje was dus met 20min voorbij
Verwijderd
Klinkt alsof de US speler al z'n units voor dat ene VP in heeft gezetKurios schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:16:
wow net een potje tegen een koppige speler gespeeld
Ik PE, hij US airborne. Hij deed een ouderwertse riflemanspam in golven en ik counterde dat met halftracks, armored cars en een hetzer(en een hoop kettenrads) En maar klagen dat het zo ongebalanceerd was
Wat ik ook niet begreep: Verder vochten we vanaf minuut 1 al om 1 VP, de andere 2 kon ik dus tijdens het vechten met mn kettenrads pakken en maar 1 keer probeerde hij een ander punt aan te vallen. Potje was dus met 20min voorbijGoed voor mn ego dus
Ik heb mn laatste potje (als US - airborne) vs PE hard verloren. Ik was van plan om fast bars + stickies te gaan, maar ik werd gelijk in een hoekje gezet. Was op Semois en toen mijn eerste rifles in het midden aan kwamen, kwam hij al aan zetten met 3 PGrens, echt wtf. Zelfs vechten vanuit cover hielp niet, en toen m'n 2e rifles aankwamen was ik al 3 man van t 1e squad kwijt. M'n buildorder was
1e engie -> barracks -> cap fuel
2e engie -> cap strat -> cap nog meer
rifle - rifle
Zijn BO was:
Ketten -> cap
Pgren (cap muni) - Pgren (cap strat) - Pgren
En dan met 3 Pgrens m'n rifle slopen.
Denk dat als ik dat weer tegenkom, die pgrens maar even ontwijk (voor zover mogelijk) totdat ik meer rifles heb...
En ik bepaal niet vantevoren welke buildorder ik doe mbt upgrades. Ik probeer altijd zo agressief mogelijk te spelen en veel te 'herassen'. Bij weinig infantry hebben BAR's niet zoveel nut. Dan spaar ik dat uit. Ik ga meestal voor zsm een M8, maar dat ligt ook weer aan de situatie. Soms ineens naar Tank depot.
Gaat de wehrmacht op semois bijv. gelijk voor een HMG in de kerk oid, dan ontwijk ik dat punt en cap de rest. Dan ga ik voor zsm grenades en flank hem, dat kan zo makkelijk daar.
Gister ook één die dat deed. Ik snel mijn rifles in het eerste huisje links v/d kerk. Die ligt dan onder vuur. Mijn 2e riflesquad kwam net aan, die tegen het muurtje in groene cover en dan heeft zijn HMG geen kans (en dit x zonder grenades te gebruiken).
Gister 2 ranked potjes gespeeld waar zij binnen 10 minuten al geen kans meer zagen
Wat voor level zijn jullie? Ik heb tot nu toe misschien 30 potjes gespeeld (met meerdere accounts) en ik denk wel 200 gekeken ofzo. Vind kijken erg lachen
@Kurios, welke map speelde je?
[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 10-01-2008 16:46 ]
Verwijderd
Ik retreat ook altijd als ik het niet kan winnen op voorhand. Ik zag slechts 1 Pgren aankomen, ik duik in heavy cover, komen er zeer kort daarna nog 2 pgrens aan lopen. Heb van heavy cover naar heavy cover geretreat, want m'n 2e rifles waren al onderweg, echter mocht dat niet meer helpen. Ik was vooral verbaasd over het feit dat ie al zo snel aankwam met 3 pgrens terwijl ik net mn 1e rifle daar had...Vos schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:39:
Als je in een gevecht komt die je niet kan winnen moet je hem niet aangaan, tenzij het is om tijd te winnen o.i.d. of om bijv. een HMG in stelling te brengen.
En ik bepaal niet vantevoren welke buildorder ik doe mbt upgrades. Ik probeer altijd zo agressief mogelijk te spelen en veel te 'herassen'. Bij weinig infantry hebben BAR's niet zoveel nut. Dan spaar ik dat uit. Ik ga meestal voor zsm een M8, maar dat ligt ook weer aan de situatie. Soms ineens naar Tank depot.
[...]

Fast bars op zich is goed te doen over het algemeen. Het is iets wat zich op de lange termijn wel terug betaalt. En tegen de tijd dat ik 60 fuel heb, lopen er al 4-5 rifles rond, tenzij het ging zoals dat kansloze potje op Semois
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 16:57 ]
Sturzdorf.Vos schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:39:
@Kurios, welke map speelde je?
Ik heb pas sinds deze week OF gekocht, vanilla had ik al langer, maar ik speel eigenlijk nooit online.
alleen VS lvl4 en PE lvl3
Wat ik me ook eigenlijk afvraag, op het moment dat je merkt dat je momentum hebt, is het dan slim om juist zo ver mogelijk op te pushen (zonder al teveel losses) of juist ff gas terug te nemen en reinforcen (wat tegenstander dus ook zal doen)
[ Voor 29% gewijzigd door Kurios op 10-01-2008 18:43 ]
Verwijderd
Ik kan binnebkort ook OF krijgen, in COH, vannila, moest je als (1v1) winnende partij, gwn overmacht houden, en snel t3 axis en allies baserushen of tackelen. Verdedigend, snel t2 axis en t1 allies met rangers een beetje campen, totdat die andere met zijn m8 komt rushen als een debiel en in een mijn belandt. Mrja, als je net met je tiger zijn pershing hebt vermold, ALTIJD terug gaan, desnoods helemaal in je base. want komt hij met zijn 2de pershing heb jij 2 tigers, als je bentr gaan pushen en die gast effe een AT dropt en je pio's enzo raped ben je de lul. Heb btw een lvl 11 axis en allies account, nu met die OF factions ga ik voor de quad lvl 11Kurios schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:41:
[...]
Sturzdorf.
Ik heb pas sinds deze week OF gekocht, vanilla had ik al langer, maar ik speel eigenlijk nooit online.
Wat ik me ook eigenlijk afvraag, op het moment dat je merkt dat je momentum hebt, is het dan slim om juist zo ver mogelijk op te pushen (zonder al teveel losses) of juist ff gas terug te nemen en reinforcen (wat tegenstander dus ook zal doen)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 18:52 ]
Whole lot of stars ***
en wat is een blob?Rudios schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:09:
Valt me overigens op dat er de laatste tijd - vooral - met US enorm veel blob tactics worden gedaan. Vrij lame als je het mij vraagt, want blobs zijn bijna niet te counteren.
Een grote massa...oftewel bijv. 4 squads bij elkaar en dan alles 'vernietigen' wat je tegenkomt. Het kan irritant zijn, maar soms ook heerlijk om die in de pan te hakken. En wat hij daar heeft lopen, loopt elders niet...dus slim spelen.
BTW wehrmacht kan er ook wat van...
Ik probeer te pushen en punten te pakken, omdat A jij dan meer resources krijgt en B hij minder, telt dus in principe dubbel. Maar ligt wel weer aan de situatie, meestal withdraw ik wel een paar troepen.Kurios schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:41:
[...]
Sturzdorf.
[ Voor 49% gewijzigd door Vos op 10-01-2008 20:49 ]
Verwijderd
Gisteren in een non-ranked 3vs3 een PE-blobber zo hard afgestraft. Hij liep met een blob van 5 pgrens. Met slechts 2 rifles + bars + nades bijna compleet weggevaagd. 2x SF + 2x nade = dag blobVos schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:47:
[...]
Een grote massa...oftewel bijv. 4 squads bij elkaar en dan alles 'vernietigen' wat je tegenkomt. Het kan irritant zijn, maar soms ook heerlijk om die in de pan te hakken. En wat hij daar heeft lopen, loopt elders niet...dus slim spelen.
BTW wehrmacht kan er ook wat van...
[...]
Verwijderd
http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=177910
Company of Heroes Team Automatch Beta
Version 2.300
- 2v2 Automatch enabled.
- Added a number of missing tooltips and information popups.
- Re-factored competition logic for ranks and results.
- Fixed some bugs where whispers were not being sent properly.
- Leaderboard search is now not case sensitive.
- Fixed a number of crashes.
Gameplay
- Panzerschreck projectile scatter tuned to closer match that of US bazooka. This will reduce number of accidental hits on enemy vehicles.
- Stuka zu Fuss rocket damage modifiers have been tuned vs British infantry. Damage modifier reduced from 1.0 to 0.4
- A new mine-drop ability was added to the Panzer Elite Munition halftrack and the Goliath Drop was moved to the Funkwagen 'Vampire' Halftrack.
- Panzer Elite AT halftrack Treadbreaker ability had its range increassed from 32 to 36
- Commando Infantry reinforce cost increased from 25 to 35
- British Gliders are restricted to landing in friendly territory regardless of whether the location is in the FOW.
- Allied Snipers don't get a camouflaged speed modifier until they reach vet 3.
- HMGs (i.e. Vickers, Browning, .50 cal,mg42 HMG) increased 1.15 suppression vs tp_infantry_soldier.
- HMGs have increased suppression area (from 12 to 15m)
- US Quad 50 halftrack weapon does more damage and has more accuracy vs pinned targets. Suppression modifier boosted to 1.2
- US Quad 50 hafltrack upgrade reduced from 125 to 100 munition.
- MG42 LMG suppression modifer to tp_infantry and tp_infantry soldier increased from 1.0 to 1.15
- US P47 Strafing run increased in damage vs tp_infantry_soldier - tuned strafing run and P47 weapons to improve effectiveness against enemy infantry.
- Supply Drop reduced in cost from 200mp to 100mp
- US Ranger Reinforce cost increased to 45mp
- US Off-map Howitzer delay action set to 3 seconds.
- Panzer Elite 222 Armoured Car gets 30 health bonus when receiving any first level veterancy.
- Added Button vehicle ability to Bren carrier.
- Panzerfaust damage modifier reduced vs Bren Carrier from 2 to 1.5
- Reduced accuracy of AT weapons and Panzerschreck vs Bren carrier (moving accuracy modifier set to .5)
- Kettenkrad set to use a different turn plan with modified rotation rates to to help it from being blocked by micro-managed jeeps.
- Axis Inspired Assault cooldown weapon modifier changed from .2 to .6 to fix sniper issues.
- Bren Carrier percent unload on death changed from .5 to .75 so more garrisoned units will survive destruction of the carrier.
- Tuned some priorities on Ostwind weapon to reduce its chances of shooting at tanks over emplacements.
- Axis medical kits can be used inside garrisonable structures or vehicles.
- Removed phantom Vet 2 and Vet 3 upgrades on Jagdpanther and Hetzer.
Hmm, ik neem aan dat dit niet geldt voor Operation Windsor uit de Liberation of Caen campaign.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:52:
...
British Gliders are restricted to landing in friendly territory regardless of whether the location is in the FOW.
...
Daar moet je juist gliders kunnen landen in vijandelijk gebied om secundary objectives te halen...
Sowieso, gliders die niet in vijandelijk gebied kunnen landen
Daar waren die dingen nou juist voor bedoeld!
[ Voor 11% gewijzigd door Kwistnix op 14-01-2008 23:40 ]
Tis puur voor MP. Mooie changes bdw!FallenAngel666 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:34:
[...]
Hmm, ik neem aan dat dit niet geldt voor Operation Windsor uit de Liberation of Caen campaign.
Daar moet je juist gliders kunnen landen in vijandelijk gebied om secundary objectives te halen...
Sowieso, gliders die niet in vijandelijk gebied kunnen landen
Daar waren die dingen nou juist voor bedoeld!
Whole lot of stars ***
Eindelijk, hoef ik niet eerst mijn mooie MG uit stelling te halen om te healen.. was ook onzin.- Axis medical kits can be used inside garrisonable structures or vehicles.
Maare, ik heb de laatste tijd problemen met CoH. ik kan geen games meer starten en zelfs bij het starten van een skirmish game kom ik terug in het hoofdmenu..
Kent iemand dit?
Wel speelde ik tegen een speler die met zn jeep de hele tijd mn kettenrad blokkeerde waardoor deze niet kon wegrijden (en dus gesloopt werd). Ik hoop dat ze daar eens wat aan gaan doen in een volgende patch. Die jeeps zijn echt veel te sterk..
Verwijderd
Kurios schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 01:23:
Bahnet drie potjes gespeeld tegen van die rifle en ranger spammers. Op geluk nog 1 gewonnen, terwijl ik nog maar 20 punten had en hij 220
Wel speelde ik tegen een speler die met zn jeep de hele tijd mn kettenrad blokkeerde waardoor deze niet kon wegrijden (en dus gesloopt werd). Ik hoop dat ze daar eens wat aan gaan doen in een volgende patch. Die jeeps zijn echt veel te sterk..
Heb 't nog niet in werking gezien tho- Kettenkrad set to use a different turn plan with modified rotation rates to to help it from being blocked by micro-managed jeeps.
edit: Na heel veel proberen kunnen er 2 joinen, maar die 3e niet, als 1 van die 2 leaved en die 3e joined dan kan dat weer wel

[ Voor 34% gewijzigd door Mag op 19-01-2008 16:59 ]
Verwijderd
Het kan heel goed dat mensen wel naar jou kunnen connecten, maar bijv. niet naar iemand anders in je game, waardoor die iemand alsnog de game niet in komt. Er verschijnen dan rode kruisjes bij de games in de lobby, en mits je op de game klikt, een rood kruisje bij de speler naar wie je niet kan connecten. Zelfs als je alles open zet (of je eigen pc als DMZ) wil het nog niet altijd lukken om naar iedereen te connecten.Mgc schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:38:
Mhhh, ik heb alle goede porten geopend maar ik kan alleen 1v1 doen, niet 2v2 (kan maar 1 persoon joinen). Weet iemand hoe dat komt?
edit: Na heel veel proberen kunnen er 2 joinen, maar die 3e niet, als 1 van die 2 leaved en die 3e joined dan kan dat weer wel
Zelfs flanken heeft geen zin? Onrealistisch sterk die dingen, en gratis EN je kan ze gewoon in niet gelinkte territory bouwen.
Verwijderd
ergens anders naar toe gaan, en dan na een tijdje die trench cappen, maar dat wist je natuurlijk al.Kurios schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:53:
Bah, ik walg echt van die Brit tactieken om gewoon elk chokepoint (zeker met bruggetjes) meteen zo'n trench te bouwen, je kan daar zo vroeg in het spel bizar weinig tegen doen als PE.
Zelfs flanken heeft geen zin? Onrealistisch sterk die dingen, en gratis EN je kan ze gewoon in niet gelinkte territory bouwen.
Vroeg inc. nades updraden met PE of als Wehrmacht vroeg flamers. Flames are the keyKurios schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:53:
Bah, ik walg echt van die Brit tactieken om gewoon elk chokepoint (zeker met bruggetjes) meteen zo'n trench te bouwen, je kan daar zo vroeg in het spel bizar weinig tegen doen als PE.
Whole lot of stars ***
ja, maar sommige mappen zijn zo smal, of je hebt 2 bruggen, wat inhoudt dat je maar 20% van de map hebt en dus vanaf het begin al vreselijk achterloopt en dus nooit meer kan winnen.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:04:
[...]
ergens anders naar toe gaan, en dan na een tijdje die trench cappen, maar dat wist je natuurlijk al.
Het enige wat een brit hoeft te doen is 1x inf maken en helemaal voorin positioneren en vervolgens in hun rug al het gebied erbij cappen.
De inf die in die trenches zit is dan gewoon bizar sterk en kan je niets tegen doen. inc grenades werken wel, maar kost wel 20 fuel+ dikke amme die je hard kan gebruiken. Plus je hebt er een paar nodig om een gehele unit te doden. In de tijd dat je daar mee bezig bent, kan de brit veel meer maken.
Waar ik me aanstoor is dat de britten dus maar 1 gebied hoeven te cappen en vervolgens trenches kunnen maken., voor alle andere defensive dingen moet je wel linked territory hebben. Plus als je in het echt een trench flankt is deze niets meer waard. in OF hebben ze altijd cover, ongeacht waar je staat.
[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 21-01-2008 18:57 ]
Verwijderd
De meeste mappen zijn ruim genoeg om de trench te ontwijken. Mappen als Vire River, Hinderdam, etc. speel ik niet, o.a. van bovengenoemde reden. Inc. nades zijn je vriend. Zodra je die hebt, is elke trench nutteloos. Zodra de brit-speler eruit loopt, spring jij er inKurios schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:56:
[...]
ja, maar sommige mappen zijn zo smal, of je hebt 2 bruggen, wat inhoudt dat je maar 20% van de map hebt en dus vanaf het begin al vreselijk achterloopt en dus nooit meer kan winnen.
Het enige wat een brit hoeft te doen is 1x inf maken en helemaal voorin positioneren en vervolgens in hun rug al het gebied erbij cappen.
De inf die in die trenches zit is dan gewoon bizar sterk en kan je niets tegen doen. inc grenades werken wel, maar kost wel 20 fuel+ dikke amme die je hard kan gebruiken. Plus je hebt er een paar nodig om een gehele unit te doden. In de tijd dat je daar mee bezig bent, kan de brit veel meer maken.
Waar ik me aanstoor is dat de britten dus maar 1 gebied hoeven te cappen en vervolgens trenches kunnen maken., voor alle andere defensive dingen moet je wel linked territory hebben. Plus als je in het echt een trench flankt is deze niets meer waard. in OF hebben ze altijd cover, ongeacht waar je staat.
Whole lot of stars ***
Verwijderd
Het was 1vs1 op Semois en ik zat op punt 1. Hij ging dus op de brug tegenover mijn basis zitten. Hij had dus met zn eerste rifles dat punt gepakt en meteen een trench gemaakt. Al het gebied daarachter was dus uit mijn range....wat me dus een hoop fuel kostte en wat me uiteindelijk de pot kostte.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:58:
[...]
De meeste mappen zijn ruim genoeg om de trench te ontwijken. Mappen als Vire River, Hinderdam, etc. speel ik niet, o.a. van bovengenoemde reden. Inc. nades zijn je vriend. Zodra je die hebt, is elke trench nutteloos. Zodra de brit-speler eruit loopt, spring jij er in
Duurt bij trenches ook vaak best lang, zeker ook omdat mortarshells niet bepaald precies zijn.
Whole lot of stars ***
Als je PE bent met een mortar HT...kan je redelijk dichtbij komen. Als ze net over de brug al zitten...kan je met wehr mortar ook wel op een goede plek zitten zodat het behoorlijk nauwkeurig is.Rudios schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:24:
[...]
Duurt bij trenches ook vaak best lang, zeker ook omdat mortarshells niet bepaald precies zijn.
jaja, maar dan moet je 40 fuel hebben en dat duurt wel even eer dat je die hebt. Dat is ook niet wat ik normaal speel. Het oneerlijke is dat je ze gewoon kan bouwen, zelfs al heb je het gebied niet. Zeker gezien de dekking die ze geven, vind ik het onevenredig sterk.Vos schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:28:
[...]
Als je PE bent met een mortar HT...kan je redelijk dichtbij komen. Als ze net over de brug al zitten...kan je met wehr mortar ook wel op een goede plek zitten zodat het behoorlijk nauwkeurig is.
Net een potje tegen US inf, rifle+ranger spam gespeeld. Panzer IV inf support tank icm een mortar halftruck doet dan echt wonderen.
Helaas verloren omdat hij me toch een aantal keren goed tuk had, qua punten had ik het dubbele
[ Voor 10% gewijzigd door Kurios op 21-01-2008 23:53 ]
Verwijderd
Ah, dat is mij ook een keer overkomen op Semois. Ik was net op tijd en kon er nog net een pio squad langs rennen zodat ik daar achter alles kon cappen. Mn andere squads liet ik omlopen via de andere kant. Omdat hij in een trench zit, heeft ie echt heel weinig capping power. Je moet dan wel meer lopen, maar je resource income maakt dat later meer dan goed.Kurios schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:07:
[...]
Het was 1vs1 op Semois en ik zat op punt 1. Hij ging dus op de brug tegenover mijn basis zitten. Hij had dus met zn eerste rifles dat punt gepakt en meteen een trench gemaakt. Al het gebied daarachter was dus uit mijn range....wat me dus een hoop fuel kostte en wat me uiteindelijk de pot kostte.
Ok okKurios schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:52:
[...]
jaja, maar dan moet je 40 fuel hebben en dat duurt wel even eer dat je die hebt. Dat is ook niet wat ik normaal speel. Het oneerlijke is dat je ze gewoon kan bouwen, zelfs al heb je het gebied niet. Zeker gezien de dekking die ze geven, vind ik het onevenredig sterk.
Net een potje tegen US inf, rifle+ranger spam gespeeld. Panzer IV inf support tank icm een mortar halftruck doet dan echt wonderen.
Helaas verloren omdat hij me toch een aantal keren goed tuk had, qua punten had ik het dubbele
En die P4 zijn ook wel overpowered hoor!! Eén schot van dat ding en boef, 4 kills...ja hallo
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 22-01-2008 10:20 ]
Verwijderd
Verwijderd
Walking Stuka = tier 4 (zie je erg weinig 1v1) en de nebelwerfer is Tier 3. Dat vind ik nou niet echt makkelijk (snel) te bereiken. Kun je beter een flamer maken of een bundled nade (blitzkrieg) in gooien.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:20:
Bij de Axis Whermacht dus van de eerste serie is het makkelijk om die trenches, leeg te krijgen, je hebt twee opties, een halftrack en daarop walking studga of een nebelwerfer
Whole lot of stars ***
Ik speel op dit moment bijna alleen Brits, dus bij een automatch duurt het soms een aardig tijdje voordat er een game gestart wordt.
-
Verwijderd
Die 20 mensen bij automatch zijn wel 20 mensen met ongeveerde dezelfde rankingSysRq schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:22:
Hoe speelt iedereen hier eigenlijk on-line? Via de in-game browser of op een andere manier? Als ik online ga zie ik (bij 1vs1) hooguit 20 mensen online. Lijkt me een beetje weinig?
Ik speel op dit moment bijna alleen Brits, dus bij een automatch duurt het soms een aardig tijdje voordat er een game gestart wordt.
4vs4 via automatch lijkt niet echt te lukken, kan ook bijna niet met zo weinig mensen online.die ongeveer dezelfde rank hebben.
-
Dat betwijfel ik... ik heb vaak genoeg in een 2vs2 dat 1 van mijn tegenstanders lvl11 is terwijl het géén smurf is.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:29:
[...]
Die 20 mensen bij automatch zijn wel 20 mensen met ongeveerde dezelfde ranking
Whole lot of stars ***
Verwijderd
Is die lvl11 z'n 2vs2 rank, of z'n 1vs1 rank? Want op het laadscherm wordt niet altijd de relevante rank weergegeven. Eerder de hoogste rank heb ik 't idee. Ik speel voornamelijk 1vs1 en soms staat er een non-automatch rank in plaats van z'n 1vs1 rank.Rudios schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:52:
[...]
Dat betwijfel ik... ik heb vaak genoeg in een 2vs2 dat 1 van mijn tegenstanders lvl11 is terwijl het géén smurf is.
Zo ja, dan koop ik het lieft ergens via online download alleen een key. Weet iemand of dat kan? Als dat niet gaat, kan ik dan wel gewoon COH in de winkel halen en alleen die key gebruiken en invullen zonder weer te installeren?
/ edit het lijkt me wel eens leuk om een soort van vaste kring te hebben waarmee je co-op kan spelen, er is niet iets van een GoT clan/lijst van spelers?
[ Voor 27% gewijzigd door SysRq op 06-02-2008 19:05 ]
-
Was wel ff wat ondoorzichtig aangezien je geen key te zien krijgt in Steam. Ik had geen zin om de hele download af te wachten dus start ik de normale versie ondertussen weer ff op, klik ik op de COH campaign kom in key-invul scherm waar nu ineens de key netjes staat ingevuld en ik alleen nog op Ok hoef te klikken. Uiteraard eerst maar ff overgeschreven
Online heb ik nog niet gedaan, eerst ga ik de campaigns af maken, daarna vast en zeker. Wel echt een gaaf spel hoor! Ik ben wel een RTS liefhebber maar had dit spel tot nu toe helemaal gemist. Ging pas kijken wat het precies wat toen het bij de de videokaart zat die ik wilde gaan open (Asus Radeon HD3870). (En inmiddels dus heb gekocht.)
Nu is de server rond 0:25u eruit gegaan (WEER) en nu 1:05u is hij nogsteeds niet online.
Wat een brakke servers zeg bij relic, echt slecht.
Als jij de achtergrond hier van wist dan keek je er heel anders tegen aan, maar blijkbaar oordeel jij voordat je iets onderzocht hebt.peakaboo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 01:06:
Sjonge jonge wat is dat toch met die servers van Relic, in de afgelopen 2-3 weken crashen de servers zo rond 12u nederlandse tijd en dan kun je vervolgens een half uur erna (op zn vroegst) pas weer inloggen.
Nu is de server rond 0:25u eruit gegaan (WEER) en nu 1:05u is hij nogsteeds niet online.
Wat een brakke servers zeg bij relic, echt slecht.
Lastig blijft het wel, want relic vliegt er wel eens uit wanneer je midden in een game zit, als je dan net aan het winnen bent is het jammer dat je het potje niet kan uitspelen. En voor de stat hoeren is het helemaal een drama natuurlijk
Volgens mij duurt het nog maar een paar dagen/weken voordat de final patch komt, kom maar op met die arranged 2vs2's
Laatste tijd speel ik weer wat vaker lobby games en dan wordt er nog wel eens annihilate gespeeld. Ik mag graag een beetje aanvallend spelen, maar ik krijg het idee dat er alleen maar verdedigd wordt.
Zeker mappen als Lyon, Vire rivervally mijd ik als de pest, omdat je dan gewoon een uur bezig bent met een potje.
Ik ben wel benieuwd of ze wat aan balance doen, want bijv de trenches van de britten zijn in mijn ogen veel te sterk. Van mij mogen ze nog wel sterker worden, maar als je ze kan flanken moet je gewoon heel simpel een hele squad kunnen slopen. Lijkt me meer realistisch.
Verwijderd
Inderdaad. Ik vind dat Relic prima werk levert, zeker met die beta server.Lipton16 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:35:
[...]
Als jij de achtergrond hier van wist dan keek je er heel anders tegen aan, maar blijkbaar oordeel jij voordat je iets onderzocht hebt.
En zelfs dat gaan ze fixen heb ik vernomen. Dus dan kun je wel je game afmaken, echter het reporten van een win/loss zal niet gaan.Lastig blijft het wel, want relic vliegt er wel eens uit wanneer je midden in een game zit, als je dan net aan het winnen bent is het jammer dat je het potje niet kan uitspelen. En voor de stat hoeren is het helemaal een drama natuurlijk
Ook ik wacht met smart tot ze dat op de normale servers zetten. Niet zo zeer vanwege de 2v2AT, maar meer vanwege de imo geweldige patchnotesVolgens mij duurt het nog maar een paar dagen/weken voordat de final patch komt, kom maar op met die arranged 2vs2's
Dat zijn typische newbie mapjes, digggg innnnnnn for to winnn[b][message=29602471,noline]
Zeker mappen als Lyon, Vire rivervally mijd ik als de pest, omdat je dan gewoon een uur bezig bent met een potje.
Whole lot of stars ***
Sorry hoor, maar ik heb een bericht gelezen waarin stond dat ze server issues hadden, dat bericht is al meer dan 4 maanden oud. Als het betekent dat die problemen nogsteeds niet opgelost zijn, vind ik dat wel degelijk schandalig ja.Lipton16 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:35:
[...]
Als jij de achtergrond hier van wist dan keek je er heel anders tegen aan, maar blijkbaar oordeel jij voordat je iets onderzocht hebt.
Lastig blijft het wel, want relic vliegt er wel eens uit wanneer je midden in een game zit, als je dan net aan het winnen bent is het jammer dat je het potje niet kan uitspelen. En voor de stat hoeren is het helemaal een drama natuurlijk![]()
Volgens mij duurt het nog maar een paar dagen/weken voordat de final patch komt, kom maar op met die arranged 2vs2's
Bovendien beweren ze dat je ultiem kunt genieten van het online gamen etc., echter merk ik daar weinig van want de servers zijn zo instabiel als ik weet niet wat. Ik ben helemaal geen COH hater oid, want ik heb deel 1 en 2 allebei kapot gespeeld zo vaak.
Ik vind dat ze gewoon fatsoenlijk servers moeten hebben die 24/7 stabiel blijven, daar betaal je ook voor. Als ze kampen met 'issues' horen ze dat snel op te lossen, die gasten hebben geld ZAT.
Verwijderd
Overdrijven is ook een vak zeg. Ik heb meerdere malen de afgelopen weken gewoon lekker 's avonds meerdere potjes kunnen spelen zonder problemen. En elke keer als ik op de beta AT server wilde spelen, was ook die OK.peakaboo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:36:
[...]
Bovendien beweren ze dat je ultiem kunt genieten van het online gamen etc., echter merk ik daar weinig van want de servers zijn zo instabiel als ik weet niet wat.
[...]
Heb jij rond 12u 's avonds gespeeld dan? En hoe lang duurde jou potjes?Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:07:
[...]
Overdrijven is ook een vak zeg. Ik heb meerdere malen de afgelopen weken gewoon lekker 's avonds meerdere potjes kunnen spelen zonder problemen. En elke keer als ik op de beta AT server wilde spelen, was ook die OK.
Ik overdrijf helemaal niet. Wat ik gewoon wil zeggen is dat ze je met het spel een hoop dingen beweren te bieden, dan moeten ze ook zorgen dat je hier optimaal gebruik van kunt maken. Waar betaal je anders voor? Voor een leuk hoesje met wat tekst?
Heb der veel plezier aan. Maar vroeg me af over onder GoT actief met elkaar gespeeld word ?
lijkt mij wel leuk om met elkaar met of tegen elkaar te spelen. ik ken wel een Ventrillo server waar we kunnen lullen. namelijk de GoT.css VT.
Geef je skype anders, wij gamen vaak ook met een aantal spelers. Kunnen we een keer 3 vs 3 doen ofzo, if u like. EN ALS DE SERVERS HET TOELATEN............aquila2 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:20:
ik ben heb een lange tijd geen CoH en CoH OP gedaan. Maar nu begin ik het weer te spelen.
Heb der veel plezier aan. Maar vroeg me af over onder GoT actief met elkaar gespeeld word ?
lijkt mij wel leuk om met elkaar met of tegen elkaar te spelen. ik ken wel een Ventrillo server waar we kunnen lul. namelijk de GoT.css VT.
Nou volgens onze experts hier doet Relic er echt wel wat aan om het te verbeteren... Waarom ZIE en MERK ik daar dan niks van?The Source schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:44:
is er geen nieuws van Relic wat ze gaan doen om deze problemen op te lossen. Eerst een spel uitbrengen dat enkel online te spelen is en dan brakke servers...
Dan hebben we het bewijs van de bereikbaarheid van Relic. Ik denk dat het echt slecht is.
mijn skype is laurensvandenhovenGeef je skype anders, wij gamen vaak ook met een aantal spelers. Kunnen we een keer 3 vs 3 doen ofzo, if u like. EN ALS DE SERVERS HET TOELATEN............
heb het programma maar weer geinstald. heb verder een IRC chatroom gemaakt ( nog geen L status ) dus als me pc uit valt dan is kanaal weg. Server " quakenet" chatroom " GoTCoH"
ow ja hier ip van gotcss ventrillo sever: IP v13.hostventrilo.com
poort 3798
[ Voor 15% gewijzigd door aquila2 op 16-02-2008 14:19 ]
Verwijderd
Omdat Relic alle fixes op het moment aan het testen is op de beta server, en daarna pas op de retail server zetpeakaboo schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:55:
[...]
Nou volgens onze experts hier doet Relic er echt wel wat aan om het te verbeteren... Waarom ZIE en MERK ik daar dan niks van?
-
Enigste wat mij irriteert is dat ze de allied arty gebuft hebben, vraag me af wat daar de logica achter is alsof die nog niet sterk genoeg was.
Laatst had ik me coolste potje ooit, we werden helemaal weggevaagd door arty zooi en teruggedrongen to 19 vp en hun nog 590.
Vraag me niet hoe maar uiteindelijk toch gewonnen, hier de link voor t bewijs
http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=178373
bdw, bijna tijd voor een nieuwe TS, voelt zich iemand geroepen? TS is nu een beetje oude meuk
Whole lot of stars ***
nog maals er is een GoT CoH IRC , quakenet en dan natuurlijk #GoTCoH
Plus dat als er genoeg animo op de langere termijn is, blijft het beta project ook langer in de lucht en zo de kans op meer frequente balance patches
Dit topic is gesloten.