Mooie foto, scherpte vind ik op dit formaat best goed.
@ajhaverkamp
Ook erg mooi, maar volgende keer ff een slechte foto wat alleen het idee goed illustreert
Heb zelf ook eens wat met HDR zitten spelen, alleen vind ik dat je het niet te vaak moet doen, want ik vind het toch wat minder realistische foto's.
Dat het wat minder realistisch is vind ik juist het mooie aan HDR foto's, soms lijkt het net een schilderij.silencedead schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:30:
@revenge
Mooie foto, scherpte vind ik op dit formaat best goed.
@ajhaverkamp
Ook erg mooi, maar volgende keer ff een slechte foto wat alleen het idee goed illustreert
Heb zelf ook eens wat met HDR zitten spelen, alleen vind ik dat je het niet te vaak moet doen, want ik vind het toch wat minder realistische foto's.
Dank voor de reacties.

GROOT (15mb!! .. photoshop GROOT formaat)
In fotoshop wat noice toegevoegd + fietsen iets geblurred.. Ik weet niet of deze kleur mooier is dan zwartwit..
Zwartwit kan eventueel 'hier' gezien worden.. en 'hier' in het groot.
www.maartenlangelo.nl
EDIT: veranderd.. ZW = ZW
[ Voor 9% gewijzigd door Maarten L op 11-04-2007 02:05 ]
www.maartenlangelo.nl
@Wilmocs: Strakke foto.
@Littlejoanes: Mooie foto, jammer van de uitgebeten lucht. Uitsnede is goed, mits de lucht goed belicht was.
@AlainS: Jammer dat het geen mooie dag was, verder een wat saaie foto met het onderwerp in het midden. Ook is een bloem natuurlijk mooier als ie aan t bloeien is. Achtergrond is goed.
@Redhero: Mooie kleuren, jammer dat de bloem zweeft idd.
@Mark_640: De kleuren zijn wat flets, de waterval is wat lelijk (geen bloemen, alleen mos en dode takken) maar kan denk ik door een flinke zon opgelost worden
@Relonky: Mooie foto. Wat saai en leeg, maar dat vind ik juist wel tof.
@Jellevictoor: Erg cool.
@ThomasW: Schuine vind ik niet mooie, verder erg strak.
@Ravenge: Mooi. Mocht wat meer af boven en onder.
@Jargo: Kleuren springen er niet echt uit, verder mooi.
@Maarten L: coole foto, misschien leuk om wat meer naar links te draaien.
Uit de topicstart:Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:46:
Graag wat commentaar. Bedankt alvast! Sorry dat het plaatje te groot is, volgende keer zal ik het aanpassen maar ik was eventjes vergeten hoe groot hij hier ook alweer mag zijn?
4. Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic.
Daarom voor straf geen commentaar op je foto
This footer is intentionally left blank
Verwijderd

[http://img444.imageshack.us/img444/5264/dscf2130kuy2.jpg]
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 18:46 ]
ajhaverkamp schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:51:
[...]
Daarom voor straf geen commentaar op je foto
De foto:

Klik op de foto voor meer info zoals; exif & locatie (fullscreen)
@ThomasW:
Mooie foto helaas is de foto schuin genomen en de schaduw van de auto is "verknipt" voor de rest mooie belichting en kleuren!
@Aikon:
Leuke foto, lekker met de tong in de neus peuteren... Was misschien net wat mooier geweest als ook de horens er bij op stonden? voor de rest mooie scherpte diepte!
@ravenge:
Hij is inderdaad niet helemaal scherp! Net als bij mijzelf blijven oefenen met HDR t is een soort van "Kunst". De lucht op de foto is mooi maar misschien zou je nog wat meer contrast er aan toe kunnen voegen...
@ajhaverkamp: Whoe heerlijke HDR zelf mag ik nog wel even blijven oefenen... daarnaast vind ik persoonlijk PS CS2 merge toe HDR niet zo mooi als andere programma's... helaas heb ik daar alleen de trial versie van...
@Maarten L: Dat is de lens die ik zelf ook wil gaan aanschaffen! De dame staat er leuk op. Enige minpunt vind ik de straat heb er een beetje raar gevoel bij lijkt als of er iets niet helemaal klopt?
[ Voor 7% gewijzigd door Macsylver op 11-04-2007 18:56 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
@Ravenge: HDR is geslaagd! Kleuren zijn goed. Op dit formaat komt ie niet echt heel erg onscherp over. Ik vind alleen dat bordje daar links bij het water storen. Maar leuke plaat!
@ajhaverkamp: Qua kleuren en belichting vind ik hem top! Compositie vind ik wat minder. Maar zoals al gezegd een iets té mooi voorbeeld
@Aikon: Leuke foto, misschien iets meer contrast. Jammer dat net die puntjes van die horens er niet op staan.
@JarGo: Tikkeltje onscherp en de kleuren hadden wat beter gekund.
@Gizille: Niet heel speciaal, want er is niet zoveel te zien op de foto. Wel mooie kleuren, maar een beetje weinig inhoud.
@Macsylver: mooi clean. Goed vastgelegd. Full screen mooier dan de kleine versie.
Vanmiddag even in de stad wat foto's gemaakt, hier is er één van:

Verwijderd

@Laukui: Vind hem niet zo heel erg bijzonder, en die man maar eng kijken. Op zich wel een leuke situatie zo met die fietsers.
@Dimension: Okee. Al dat zwarte kan je wel weglaten.
[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 11-04-2007 22:13 ]
Verwijderd
Ik vind hem leuk. Goede blik van die oude man (kijkt echt van: ''huh?''.)
@Dimension
Ik vind het zwart niet té hinderlijk. Misschien nog een klein beetje croppen.
Een fles ergens in het water:

mooi scherp ook zeker, maar dat hij in het zwarte "vliegt" vind ik juist niet zo mooi.Frank|A schreef op donderdag 12 april 2007 @ 01:00:
special gewacht tot ie voor de donkere achtergrond zat, ik vindt hem zelf erg mooi.
[afbeelding]
Iso800, f5.6, 50mm + 12mm tussenring. (noise reductie toegepast)
Waarom in godsnaam zo'n foto op macrostand?Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:56:
[afbeelding]
Klik op de foto voor fullscreen
Gemaakt met een Canon 400D met een Tamron AF 70-300 op de macro stand. Foto is verder niet bewerkt.
Volgens mij heb ik zoals bij veel van de foto's die ik maak dat het licht "niet uitkomt" m.a.w. dat de foto wat donker is.
Verwijderd
Sorry, kon het niet laten.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:21:
Omdat ik met lieveheersbeestjes en ander klein kruipspul bezig was toen de koolmeespimpelmees boven mij in de boom kwam zitten.
Wel leuke foto, jammer dat die mees niet echt lekker belicht is.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Van mijn nieuwe fiets.

Het gaat trouwens om deze fiets.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 17:39 ]
Ja, had ik maar zo'n groot schermVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:56:
[afbeelding]
Klik op de foto voor fullscreen
Gemaakt met een Canon 400D met een Tamron AF 70-300 op de macro stand. Foto is verder niet bewerkt.
Volgens mij heb ik zoals bij veel van de foto's die ik maak dat het licht "niet uitkomt" m.a.w. dat de foto wat donker is.
Volgens mij is er technisch niks mis met je foto, al kan hij wel wat bewerking gebruiken. Niks extreems mee gedaan iig, ongeveer net zoals ik mijn eigen foto's meestal wat oppep.
Eigenlijk verbazingwekkend hoe netjes de belichting nog is, want met al dat tegenlicht had het pimpelmeesje makkelijk wat te donker kunnen uitvallen. Ik zou heel tevreden zijn met zo'n foto!
Ja mooi, dat groen in de achtergrond kleurt wel mooi bij het visje en het donkere geeft het een beetje een diepzee gevoel.Frank|A schreef op donderdag 12 april 2007 @ 01:00:
special gewacht tot ie voor de donkere achtergrond zat, ik vindt hem zelf erg mooi.
Ik zit nu aan mijn laptop en die is niet gecalibreerd maar hij is idd wat onderbelicht. Met een beetje naberwerking is dit wel te corrigeren denk ik. Wel een mooi moment gevangen.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:56:
Mooi vredig plaatje. Het enige wat ik kan aanmerken is dat de horizon wat naar beneden had gemogen en de vliegtuigstrepen in de lucht. Kleurtjes zijn mooi zacht.
Verwijderd

Ik zie veel HDR's die eigenlijk niet meer op een foto lijken. Zelf ben ik daar over het algemeen niet zo'n fan van. Daarom geprobeerd zo dicht mogelijk bij het normale foto-idee te blijven.
Ik ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn. Zo vraag ik me af of je ook bij HDR rekening moet houden met het 'gouden uur', of dat dat niet zo veel meer uitmaakt.
Klopt lijkt niet echt meer op een foto, zo ook een beetje bij jouw foto. De lucht lijkt er namelijk later bij geplakt te zijn bij jouw foto. Ik vind het echter toch wel een aardige plaat, alleen weet ik niet of dat HDR echt wat toevoegt bij deze plaat.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:31:
Ik zie veel HDR's die eigenlijk niet meer op een foto lijken.
Verwijderd
@CRiSiS: mooie kleuren, vind de foto wel wat hebben. Lekker zacht
@Janoe: Vind de kleuren mooi, de uitdrukking in het gezicht een beetje doods.. weet niet of dat de bedoeling is geweest.
@Stadjer: ik heb geen verstand van HDR
Verwijderd
Joh, ik zou willen dat ik een lucht er later bij zou kunnen plakken. Deze lucht is het resultaat van de HDR bewerking. Ik had wel een pol-filter op de lens.silencedead schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:43:
[...]
De lucht lijkt er namelijk later bij geplakt te zijn bij jouw foto.
het heeft wel iets, ik vind het een lastige plaat
hij heeft iets engs, en tegelijkertijd iets onrealistisch ik weet niet

het detail in het gezicht vind ik een beetje overdone
@ravenge: beetje rommelige plaat, onderwerp is niet direct duidelijk en een beetje "verstopt" (letterlijk en figuurlijk). Verder een beetje een onpersoonlijk portret.
@GFoAP: hij lijkt niet echt scherp en nogal vaal, hoewel dat op de grotere versie al beter is. Verder mooi moment imo, hij staat alleen wel scheef en dat stoort best wel. Is gemakkelijk te fix0ren. De uitsnede van ajhaverkamp is al een stuk beter.
@Mosselmaniac: er mist iets, maar ik weet niet precies wat. Sorry
@AlainS: die plant linksonderin stoor me nogal. Verder is 'ie niet echt ragscherp, iets wat bij dit soort platen wel wenselijk is. Kleuren spreken me ook niet enorm aan.
@Thooijs: Beetje vlakke z/w-omzetting en er zitten wat uitgebeten stukken in. Verder erg mooie plaat. Ik ben ook wel benieuwd naar de kleurenversie.
@Aikon: mja, ik kan er geen kaas van maken eerlijk gezegd. Zeer onrustige achtergond, geen enkel contact met het onderwerp (de onderwerpen). Wel erg goed gebruik gemaakt van de rule of thirds.
@Laukui: errrrg lekker! De persoon op de voorgrond maakt het geheel af. Groen en oranje doen het goed zo samen.
@can10d: nice
@VAC: hmm, niet echt spannend eerlijk gezegd, leuk pan-experimentje maar meer ook niet.
@Aikon: aardig, wel beetje donker voor dit onderwerp.
@Hapkars: leuk standpunt, nu nog een wat relaxtere achtergrond en niet zo'n ontzettend uitgebeten lucht en hij is top. Jammer van de reflecties aan de rechterkant. Het weggesoepte kenteken vind ik een beetje jammer. Kleuren in de auto doen het goed.
Je tweede foto: geinig, hier voegen die reflecties juist wel wat leuks toe, heel aardige kleuren zo.
@can10d: hmm ik heb weinig verstand van dergelijke macro's, vind de kleuren wel mooi
@Aikon: deze foto had mooier kunnen zijn door "mee te kijken" met de pijl, eventueel heel kleine DoF, hoewel dan de tulpen misschien wegvallen. Verder is het een erg donkere plaat.
@Xelle: mooie gedaan, wel een erg harde schaduw zo. En ik heb het gevoel dat er aan de rechterkant een klein stukje mist dat er best op had kunnen staan. Verder erg veel wit aan de bovenkant.
@Mythrill: ik hoop dat het de JPG-compressie is, er zit nogal wat ruis in. Deze plaat had je wellicht beter op ISO 200 of 100 kunnen knallen. Over de plaat zelf, mja beetje een toeristenkiekje, onderwerp in het midden etc
@Macsylver: ik denk dat een landschaporientatie het beter had gedaan
@grolle: ik mis snelheid, verder beetje flets
@raviculus: ooehh, ik hou wel van zulk soort semi-experimentele dingen
@Laukui: leuk lijnenspel, z/w-omzetting had nog wel wat contrastrijker gemogen van mij. Ben ook wel benieuwd naar de kleurenversie
@wilmocs: mmmja, beetje een lege plaat. Wel een geslaagde z/w
@Mark_640: oef, bllaaauuww. Doet me weinig.
@littlejoannes: die lucht is inderdaad wel heel erg overbelicht, maar als we dat even vergeten vind ik het een prima plaat. Had wellicht wat meer kleur in het zand+gras gemogen, maar over het algemeen lekker.
@AlainS: heel onrustige achtergrond, vind het niet zo
@Redhero: SUPER-kleuren
@Mark_640: mooie kleuren in het water, maar verder vind ik 'm 'mwah'. Die takken op de voorgrond vind ik niet zo relaxed.
@relonky: gaaf, had van mij alleen wel iets levendigere kleuren mogen hebben maar je geeft zelf al aan dat het weer niet zo mee zat.
@jellevictoor: sterk, jammer van de achtergrond
@ThomasW: leuk gepanned, het scheve werkt niet zo goed voor mij
@ravange: er hangt nogal een paarse zweem overheen, maar qua compo is het een lekker rustieke plaat. Qua scherpte kan 'ie een stuk beter, zelfs op webformaat is het niet OK
@ajhaverkamp: ook al is het een voorbeeld, ik moet even kwijt dat hij zéér lekker is
@Aikon: grappig moment, even lekker je neus uitlikken
@JarGo: nice, wel een beetje bewogen (linker vleugel)
@Maarten L: ben niet zo te spreken over het onderwerp, verder een leuke plaat. Je hebt 'r op een natuurlijke manier (voor zover roken natuurlijk is
@Gizzle: mooie kleuren, verder weinig interessant
@Macsylver: lekker scherp, plaat is OK
@Laukui: mooi sfeertje, DoF had kleiner gemogen.
@Dimension: mwja, leuk zo'n doorkijkje maar echt een interessante plaat is het niet
@Redhero: de vignetting werkt wel goed op deze plaat. Iets teveel groen inderdaad, hoewel dat ook wel in de context past
@The Alchemist: jaa, nice
@BouBoc: heb er even niks zinnigs over te melden, sorry
@MartijnNVT: het donkere had je gemakkelijk recht kunnen trekken met PS of iets dergelijks. En mja, de plaat vind ik ook niet echt interessant eerlijk gezegd.
@RBH: mooi! zwartwit is een goede keuze geweest en het contrast zit er lekker in. Ik hoop op een case
@CRiSiS: ja, een zonsondergang.. wel een mooie though. Het eendje op de voorgrond vind ik dan wel weer erg grappig.
@Janou: mooi belicht, maar ik hoef haar 's nachts niet tegen te komen (nofi
@Stadjer: tever doorgeschoten met de HDR. Verder is het gewoon geen interessante plaat, lantaarnpaal in beeld, lelijke bestelbus. Wel geschikt om eens te oefenen met HDR, maar meer ook niet
@Keesr: ben niet zo van de macro's, dus echt iets zinnigs kan ik hier niet over vertellen, sorray.
Keep on postin', zitten erg mooie plaatjes tussen
Verwijderd
Dat was idd de bedoeling.. Wilde een human statue realiseren.
@ Wilmocs
Denk dat je de schmink bedoelt? Dat ligt nogal dik op de huid. Persoonlijk vind ik het mooier het detail intact te laten, waardoor juist dat onrealistische beeld tot uiting komt. Ik heb de huid goud geschminkt (is dit nederlands?), daarna zwart/wit gemaakt in photoshop
Enge foto man, zoals bovenstaande ook al zegt. Krijg er een heel raar gevoel bij, maargoed, gevoelens opwekken is ook belangrijk bij foto's
Wel mooie foto, technisch goed (belichting, zwartwit is goed gekozen, compositie). Het onderwerp kan me alleen niet zo boeien.RBH schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:36:
Ik zal vanavond eens buigen over de foto's van vorige pagina, maar eerst zelf nog een foto van mij.
Van mijn nieuwe fiets.
[afbeelding]
Het gaat trouwens om deze fiets.
Mooie foto, vooral het water. Ik denk wel dat HDR hier mooi zou zijn
Eigenlijk weinig toe te voegen aan het commentaar dat in je andere topic al gegeven is; jammer van die auto en lantarenpaal. HDR is goed gelukt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:31:
Ik heb gisteren me voor het eerst gewaagd aan een HDR. Hieronder het resultaat.
[afbeelding]
Ik zie veel HDR's die eigenlijk niet meer op een foto lijken. Zelf ben ik daar over het algemeen niet zo'n fan van. Daarom geprobeerd zo dicht mogelijk bij het normale foto-idee te blijven.
Ik ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn. Zo vraag ik me af of je ook bij HDR rekening moet houden met het 'gouden uur', of dat dat niet zo veel meer uitmaakt.
Lekkere zomerse foto! Top
hey de sassenpoortVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:31:
Ik heb gisteren me voor het eerst gewaagd aan een HDR. Hieronder het resultaat.
[afbeelding]
misschien wat licht overall, maar wel leuk.
het HDR gebeuren valt niet echt op, wat ik goed vind. te veel is vaak niet mooi
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
*mee eens is*littlejoannes schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:43:
Hé Wilko, respect voor je genomen moeite om commentaar te geven![]()
@ Wilko
Zal het aan het model doorgeven
Fijn dat het gewaardeerd wordtlittlejoannes schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:43:
Hé Wilko, respect voor je genomen moeite om commentaar te geven![]()
haha tsja, ik neem aan dat ze er normaal gesproken anders uit zietVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:48:
[...]
*mee eens is*
@ Wilko
Zal het aan het model doorgeven
[ Voor 36% gewijzigd door Wortelsoep op 13-04-2007 18:49 ]
De foto:

* klikbaar voor Exif, Info & groter formaat!
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
[ Voor 4% gewijzigd door Macsylver op 13-04-2007 19:18 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
als het de intensie was, hoort het bij de plaat, en maakt het de plaat afVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:23:
@ Wilmocs
Denk dat je de schmink bedoelt? Dat ligt nogal dik op de huid. Persoonlijk vind ik het mooier het detail intact te laten, waardoor juist dat onrealistische beeld tot uiting komt. Ik heb de huid goud geschminkt (is dit nederlands?), daarna zwart/wit gemaakt in photoshop
ergens leek het net of er te veel USM op het hoofd was toegepast
(maak je me wel benieuwd naar deze dame in het goud

[ Voor 5% gewijzigd door wilmocs op 13-04-2007 22:39 ]
@The Alchemist: Mooie foto van een mooie vis. Maar verder niet zo boeiend natuurlijk
@Bouboc: Mooi scherp en mooie dof. Misschien leuker iets minder van boven.
@MartijnNVT: Niet erg spannende compositie, en onderwerp is te klein. Iets te donker.
@RBH: Ik ben een fietsfanaat, en vind daarom het plastic randje erg lelijk. Je kan de ketting niet zien, en dat is juist het mooie. Afgezien van dat een mooie foto.
@Crisis: Goede belichting, maar de lucht is wat rommelig door die strepen en vlekken en de plaat wat saai.
@Janou: Strakke foto. Vind d'r een tikkeltje afwezig kijken.
@Stadjer: Mooie kleuren. Dat lampje links is op zich wel leuk, maar was het met paal niet leuker geweest? Busje stoort.
@Keesr: Ik zie dubbel, mooie dof.
@Macsylver: Tja bomen, dat klopt. Kan er niet warm van worden. Exif info is fucked op je site.

Wat ik vooral lastig vind is focussen, wanneer ik de camera laat scherpstellen kan ik hem uit de losse pols niet goed meer stil houden. Vanwege de zeer beperkte scherptediepte is het plaatje dan blurry waar ik 'm graag scherp had gehad... Hoe pak je dat handig aan wanneer je even geen statief bij de hand hebt?
[ Voor 45% gewijzigd door Buzz-01 op 14-04-2007 20:17 ]
Goed tegen je hoofd aandrukken, armen tegen je lichaam. Of de camera tegen een oppervlak houden.
@Xelle: Mooi kleuren, vogels zijn leuk. Een woonwijk is alleen niet zo gek spannend.
@aikon: op zich een nette registratie van een schaap. Compositie, belichting is in orde, maar het ontbreekt wat aan spanning. Komt misschien door de pose van het schaap.
@xelle: ik ben niet zo'n fan van foto's uit het slaapkamerraam. Ik weet dat het als tweaker moeilijk is, maar als er een mooie lucht is, is het ook de moeite waard om buiten te fotograferen.
@basje2001: probeer toch iets te vinden waar je de camera (of je eigen hand/arm o.i.d) op kan laten steunen.
Vandaag zo mooi weer, dus even met vrouw en kind gewandeld en tussendoor wat kiekjes geschoten.

En bedankt voor het commentaar op mijn foto natuurlijk.
Misschien ga ik wel een case maken, maar de rest van de geschoten foto's vond ik niet echt boeiend genoeg voor een case, dus daarom maar een 'test-foto'.
Ik ben (sinds kort) ook fiets fanaat, en vind het ook jammer van dat plastic randje. Maarja, ik moet er wel elke dag naar school mee fietsen, dus dan is zo'n randje welkom..Aikon schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:29:
@RBH: Ik ben een fietsfanaat, en vind daarom het plastic randje erg lelijk. Je kan de ketting niet zien, en dat is juist het mooie. Afgezien van dat een mooie foto.
Vind het leuk dat de foto zo positief wordt ontvangen.
Ja een woonwijk is niet echt interresant nee. Ging mij meer om de zonsopgang, dan om een goede omgeving. En de vogels zijn gewoon een gelukje dat die er mooi bij op stondenAikon schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:23:
Toch stil houden
Goed tegen je hoofd aandrukken, armen tegen je lichaam. Of de camera tegen een oppervlak houden.
@Xelle: Mooi kleuren, vogels zijn leuk. Een woonwijk is alleen niet zo gek spannend.
Verwijderd

Grotere afbeelding
Deze vond ik zelf ook wel wat hebben:
Graag opbouwende kritiek
Solo testcase houdt in: 1 foto per post
[ Voor 23% gewijzigd door YellowCube op 17-04-2007 08:15 ]
Verwijderd
@Aikon. Een echte lentefoto, was alleen leuker geweest als je het schaap ook in de camera had laten kijken
@Xelle. Inderdaad jammer van die huizen op de foto, maar vaak heb je het niet voor het zeggen.
@Basje2001. scherpe plaat van een ranzige vlieg. Missie geslaagd!
@Relonky. De lucht is inderdaad wel mooi, maar de rest lijkt wel niet scherp.
@Royv
foto 1. Ik zit een beetje te zoeken naar het onderwerp op de foto, het plaatje opzich vind ik mooi kwa compositie en kleur
foto 2. Rijdt de trein naar achter? Zo komt hij wel over, misschien had je de focus op de trein moeten leggen
Foto3. Een beetje krap aan de linkeronderkant, ik was nog aan het doorscrollen en dat lukte niet. Overigens ook hier, is het onderwerp de vliegtuigstreep of de plant?
Al met al is de eerste foto dus het beste. Concentreer je de volgende keer op wat je echt mooi vind aan het plaatje wat je ziet.
dat was 'm weer!
Foto1: simpelweg mooi, alleen in de grote versie zie ik wel erg veel terug van de jpeg compressie, ik hoop voor je dat je dat neit in jouw origineel hebt.
Foto2: jammer dat je duidelijk ziet dat de trein van je weg rijdt. (wat hierboven ook wordt gezegd) Als die naar je toe kwam had die echt beter geweest.
Foto3: Nee jammer wbt compositie, had echt meer van de bloem willen zien.
[ Voor 20% gewijzigd door silencedead op 14-04-2007 23:34 ]
Verwijderd
Bedankt voor je feedback, het onderwerp op de eerste foto lijkt me de zonsondergang toch?quote: marlieke@Royv
foto 1. Ik zit een beetje te zoeken naar het onderwerp op de foto, het plaatje opzich vind ik mooi kwa compositie en kleur
foto 2. Rijdt de trein naar achter? Zo komt hij wel over, misschien had je de focus op de trein moeten leggen
Foto3. Een beetje krap aan de linkeronderkant, ik was nog aan het doorscrollen en dat lukte niet. Overigens ook hier, is het onderwerp de vliegtuigstreep of de plant?
Al met al is de eerste foto dus het beste. Concentreer je de volgende keer op wat je echt mooi vind aan het plaatje wat je ziet.
Foto's 2 en 3 zijn eigenlijk beide een beetje toevals treffers (zoals je zovaak hebt). De trein op foto 2 rijdt wel degelijk richting de camera, deze rijdt niet net weg ofzo. Op foto 3 had idd wat meer van de bloem erop gemogen.
Nogmaals bedankt!
Thanku, de vergrootte afbeelding is tevens het orgineel. Deze jpeg compressie die je ziet zal wel liggen aan de ISO waarde die ik heb gebruik (geloof iets van 100 à 200)...Mij stoort het iig niet echtquote: silencedead@royv
Foto1: simpelweg mooi, alleen in de grote versie zie ik wel erg veel terug van de jpeg compressie, ik hoop voor je dat je dat neit in jouw origineel hebt.
Foto2: jammer dat je duidelijk ziet dat de trein van je weg rijdt. (wat hierboven ook wordt gezegd) Als die naar je toe kwam had die echt beter geweest.
Foto3: Nee jammer wbt compositie, had echt meer van de bloem willen zien.
Zoals ik al eerder zei, de trein kwam wel degelijk naar me toe. Ik zal proberen dit de volgende keer wat beter in beeld te brengen. Bedankt voor je commentaar!
Ja dat kan natuurlijk ook, maar de huizen blijf je er nog wel een stukje op zien.Aloys schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 22:48:
dan crop je de huizen eronder er toch afLijkt mij een simpele oplossing.

2de poging dan!
Je foto spreekt mij juist wel erg aan. Mooie reflecties, mooie bomen en mooie lucht. Pola filter gebruikt?
@RBH: Gewoon dat randje eraf halen, je draagt nu toch alleen nog korte broeken, en anders sok over je broek.
@Royv: 1 foto per post. Je horizon staat iets scheef, onderste stuk kan er wel af, belichting is goed en best een orginele compositie. Probeer de volgende keer anders te resizen, want volgens mij is daar iets fout gegaan. Je hebt nu gekartelde draden.
@Ravenge: Erg vet. Alleen links mist iets idd.
@Xelle: Het blijft dezelfde zonsondergang vanuit een woonwijk, volgende keer gewoon naar buiten.
Ik zie wel.Aikon schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:35:
@RBH: Gewoon dat randje eraf halen, je draagt nu toch alleen nog korte broeken, en anders sok over je broek.
Anyway, laten we maar weer on-topic gaan.

Niet door mij geschoten, ik ben het wel op de pic.
Deze foto vond ik zelf toch best goed gelukt. Hij is gemaakt met de kitlens.

@Vince: Leuke foto, goed belicht, kweenie of je de bal erdoorheen kreeg, maar dan was dat moment uiteraard mooier geweest.
@Trancesetter: De bloem op de achtergrond stoort, je had een groter diafragma kunnen gebruiken misschien. Ook is de schaduw op de bloembladeren jammer. Wel erg mooi scherp en een mooie bloem.
[ Voor 14% gewijzigd door Blue_Fear op 15-04-2007 21:07 ]
@TranceSetter: Je loopt hier denk ik toch ook tegen de beperkingen van de lens voor macrodoeleinden aan (achtergr0ond nog te aanwezig) Een groter diaragma (nu f11 en dus redelijk dichtgeknepen) zou natuurlijk ook helpen, samen met een compositie waarbij er in de chtergrond geen andere opvallende dingen te zien zijn.
@OConnor: Wel bijzonder om te zien (ik weet nog niet zo wat voor plant dat is), maar als fototechnisch vind ik hem niet zo geslaagd doordat het geheel rommelig overkomt.
Zelf ben ik ook maar eens de achtertuin ingelopen...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Snel m'n camera uit m'n rugzak getrokken en beetje gepield met zo laag mogelijke sluitertijd en de continuous shot mode:

(click for 2.0 mb fullsize)
Uiteindelijk heb ik er een crop van gemaakt want op het origineel4.5 mb zat er nog iemand beneden aan de schans en stonden er nog wat mensen omheen te kijken (leve 10 megapixel) Dit vind ik wel een gaaf effect geven met de snelweg + motor op de achtergrond.
Comments anyone?
[ Voor 13% gewijzigd door SchizoDuckie op 16-04-2007 01:00 ]
Je zou simpelweg dichterbij moeten staan voor een goede foto.
@Blue-fear: Gelieve mij niet met slechte muziek te associeren.
Inderdaad, vind ik ook. Overbelicht is wel logisch, gezien de dag van gisteren. Had ik ook last van. wellicht was HDR hier een uitkomst geweest.Aikon schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:06:
@Shizoduckie: Na wat zoeken zag ik idd een fiets hangen met toevallig een motor op de achtergrond. Ook issie wat overbelicht. Ik weet niet precies wat je wilt met deze foto?
Je zou simpelweg dichterbij moeten staan voor een goede foto.
@Basje2001: Zoals al gezegd is; probeer ergens tegen aan te leunen en de camera op de ene of andere manier toch stil te houden.
@Relonky: Op zich een mooie foto, maar ik ben wat beters van je gewend
@royv: Foto lijkt iets scheef te staan. Zonsondergang is mooi, maar de foto een beetje rommelig en wat veel zwart aan de onderkant.
@ravenge: Probeer je camera de volgende keer recht te houden en niet naar de lucht te richten. Dan voorkom je dat het gebouw in een punt loopt en alle muren scheef staan. Hoe ziet de foto er zonder HDR uit? Verder niet verkeerd, maar een beetje slordig.
@OConnor: Compositie niet zo sterk. Bloemetjes zijnw el mooi
@Blue_Fear: Beetje jammer dat je hem niet zelf geschoten hebt. Die grote letters midden op de foto vind ik jammer. Verder wel een mooie plaat waarin het lijkt alsof ie flink wat meters door de lucht vliegt. Een andere achtergrond was misschien beter geweest, maar ik weet niet of je die voor het uitkiezen had.
@TranceSetter: De bloem heb je goed vastgelegd. Kleuren zijn ook goed. Scherpte ook niet verkeerd. Maar de compositie is niet zo fraai.
@Rudedadude: Mooie kleuren, lekker scherp en de compositie is ook goed. Kortom: mooie plaat
@SchizoDuckie: Leuk moment en leuk vastgelegd, maar de foto op zich is niet zo speciaal. Te rommelig en te veel storende objecten. En volgens mij is de foto ook wat scheef.
En nog eentje van hier uit de tuin:

@Derice: Leuke plaat! Lekker zomers. Alleen na de struiken links is een stukje niets wat weinig toevoegt. Misschien kan je dat nog een beetje croppen. Dan oogt de foto wat meer in balans denk ik.
je had al een keer eerder van een foto gezegd dat je hem te donker vond en hier doe je dat weer, beiden keren vind ik de foto niet te donker. Ik zei het toen ook al en doe het nu weer, check even of jouw scherm niet wat donker staat.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:12:
Derice: hij mocht iets lichter vind ik om het echt zomers te maken
Hier ook vrij donker, vooral de rechter bovenhoeknomad85 schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:26:
[...]
je had al een keer eerder van een foto gezegd dat je hem te donker vond en hier doe je dat weer, beiden keren vind ik de foto niet te donker. Ik zei het toen ook al en doe het nu weer, check even of jouw scherm niet wat donker staat.
Leegte
Verwijderd
Thanks!littlejoannes schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:29:
@Derice: Leuke plaat! Lekker zomers. Alleen na de struiken links is een stukje niets wat weinig toevoegt. Misschien kan je dat nog een beetje croppen. Dan oogt de foto wat meer in balans denk ik.
Over dat stukje heb ik zitten twijfelen, maar ik vond het ook wel weer grappig dat die andere windmolen op de achtergrond dan nog net in beeld is.
En ik was bang dat een wat ruimtelijk effect verloren zou gaan, maar ik zal het toch eens proberen in PS.
Verwijderd
toen vond ik het ook, en blijkbaar nu met mij nog wat mensen, hoewel ik het niet over de bovenhoek heb die eigen is aan de pola, maar het mocht voor mij gewoon een tikje lichternomad85 schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:26:
[...]
je had al een keer eerder van een foto gezegd dat je hem te donker vond en hier doe je dat weer, beiden keren vind ik de foto niet te donker. Ik zei het toen ook al en doe het nu weer, check even of jouw scherm niet wat donker staat.
bij andere fotos heb ik nooit de indruk dat ze te donker zijn, dus het zal niet aan mijn scherm liggen, ik vind gewoon bij deze ene foto dat hij lichter mag, zeker om het zomerse gevoel over te brengen
fotoshop deelt trouwens mijn mening
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 18:45 ]
Thanx voor comment (ook de anderen trouwensLaukui schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:59:
@OConnor: Compositie niet zo sterk. Bloemetjes zijnw el mooiLinks is de foto wat te donker. Daarnaast is de achtergrond nogal onrustig. Misschien kan je er met wat nabewerking nog wat mooiers van maken.
En wat zou ik zo voor nabewerking kunnen toepassen om meer uit deze te persen? (of hoort dat hier niet thuis...)
bloemetje is een gebroken hartje of Dicentra
[ Voor 5% gewijzigd door OConnor op 16-04-2007 19:01 ]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Wat een zootje maakt de 50 f/1.8 van de bokeh (overal onrust en cirkeltjes), beetje jammer want je scherptediepte is ruim kort genoeg voor een potentieel mooie bokeh.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Macsylver: Leuk idee, maar werk het de volgende keer wat beter uit.. Een bos kan prachtig zijn, en de belichting speelt daar een heel grote rol in.
Aikon: Schaap ja, maar doet me verder weinig..
Xelle: Mooi moment met die vogels! Maar zoals al gezegd, de gebouwen zijn spijtig
Basje: Je macrolens doet het, maar die vlieg niet
Relonky: Lekkere lucht en kleurtjes! Ziet er mooi uit daar
Royv: Ietsje te laat denk ik.. Weinig kleur meer in de lucht, ietsje vroeger de volgende keer?
Ravenge: Leuke plaat, en goede HDR uitwerking!
Oconnor: Leuke plant, spijtig dat ie niet helemaal scherp is. Denk dat ie van ietsje meer naar rechts ook mooier uitkomt.
Blue_Fear: Leuke plaat!
Trancesetter: Weinig op aan te merken, enkel spijtig dat die schaduw jou kant op kwam..
Rudedadude: Gewoon goed
Schizoduckie: Leuk moment, maar een *beetje* meer nadruk op de fiets had echt geen kwaad gekund.
Laukui: Bokeh en de enorme gele bloem in het midden storen voor mij enorm. De gesloten bloem doet het voor mij ook niet.
Derice: Mooi luchtje & compositie. Leuke molen zo
En weer mijn beurt:

Klikje voor fullsize.
(Level, contrast en color)
foto is geschoten (met statief) op 1/60, f5.6 en een ISO van 400 Commentaar meer dan welkom.
http://members.chello.nl/j.hoogmoed1/loisjuh_PS.jpg
hier het orgineel (onbewerkt wel gerisized)
resize je foto's even verder naar 600px breed. Verder is het een solotestcase topic.Één foto per post dus
[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 17-04-2007 08:14 ]

[ Voor 7% gewijzigd door Mosselmaniac op 16-04-2007 21:47 ]
[ Voor 178% gewijzigd door VantageR op 16-04-2007 21:55 ]
Mja, en dat vind ik lastig. is daar een manier voor om te checken of het helemaal recht is, of is het gewoon veel keer klikken en dan maar thuis kiezen? Of kwestie van veel oefenen? En ik zat ook te denken, mist zo'n foto nou een onderwerp? is dat storend? etc?RvO_6 schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:48:
Best een leuke foto en het zwart-wit geeft ook iets aparts, alleen het mist misschien een beetje contrast. Helaas is de foto net uit het midden genomen en daarnaast ook niet helemaal recht, en dat is juist het belangrijkste bij zo'n foto.

Klikbaar naar 1024x681
Van 09-04-07. Nu pas tijd gevonden om de serie wat uit te zoeken. Echt computer problemen, en leerwerk voor school...
Exif data staat erbij voor de liefhebber.
Leuke foto van dat treinstel
er zit inderdaad een schitterende symetrie in (buiten de shaduw dan) als de foto kaarsrecht genomen wasMosselmaniac schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:46:
Ik vond deze wel wat hebben, ik heb deze bewerkt (op de camera, om eens te kijken hoe dat werkte) en daarna eens voor de gein op autolevels in photoshop geklikt. Lemme know! Let wel, 2e foto die ik hier post en euh, nog niet zoveel foto's gemaakt met m'n nieuwe cammetje
maar ik ben nog fotonoob en moet nog veel oefenen voor ik ga posten
[ Voor 52% gewijzigd door Sangre op 16-04-2007 22:09 ]
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
@Aikon: Volgens mij is het achterste oor niet scherp. Verder mooie foto.
@Xelle: Iets te veel donkere ruimte beneden.
@Basje2001: Van macro weet ik niks. Je zegt zelf al dat ie nogal blurry is.
@relonky: Mooie kleuren. Het doet me wel wat.
@royv: Misschien dat ik me op een uitkijkplek gisteren teveel geergert heb aan de spoorlijn die ervoor langs liep, maar ik vind dat niet echt mooi bij een zonsondergang. Daarbij is de foto erg donker, heeft weinig mooie kleuren en last van hoekige draden.
@ravenge: Lekkere foto.
@OConnor: Ik had die zelf iets minder beelvullend gemaakt denk ik.
@Blue_Fear: Mooi genomen, maar eeuwig zonde dat je tekst midden in je foto zet.
@TransSetter: Mooi scherp. Voor mijn gevoel heb je links iets te krap gekadert.
@Rudedadude: Lekker foto!
@SchizoDuckie: Volgens mij is de foto wat te licht.
@Laukui: Jammer dat je niet op de middelste bloem gefocust hebt.
@Derice: Lekkere kleuren. Ik had geprobeert het hele hekje erop te krijgen.
@Arrigi: Er is mij iets te weinig scherp.
@Peentje: Ik zou eens een mooie achtergrond proberen. En inderdaad niet in het gezicht flitsen.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Verwijderd
@Pat-skim: Mooi moment en mooi uitgevoerd
@Relonky: Het lijkt alsof er nu een halo om de paaltjes zit, dat is wat minder. Voor de rest wel een sfeervolle plaat, dat zeker.
Op zoek geweest naar insectjes in de tuin:

Dit topic is gesloten.
Aangezien dit een leertopic is, is het nuttig als mensen feedback krijgen op hun foto's.
Dus mocht je de neiging hebben commentaar te geven op een foto, laat dit dan vooral niet na.