[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.415 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@Tijshorn: zet de Environment color op wit, en maak van je ground plane een Matte/Shadow materiaal met een klein beetje reflectie. Dat zou het effect op moeten leveren dat Falcon volgens mij bedoelt, en dat inderdaad heel tof is. Ohja, en zet meteen je DOF een beetje lager :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 22:59
Schuey schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:05:
woohoo :)
kan nu officieel zeggen dat ik naar het 2e jaar van mijn opleiding mag :D
helft van de leerlingen zijn afgevallen in het eerste jaar als ik het goed heb :X
C'ngrats! :)
Waarom vielen er zoveel uit? Vonden ze het niet leuk of waren ze niet goed genoeg?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Menesis schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:51:
[...]
C'ngrats! :)
Waarom vielen er zoveel uit? Vonden ze het niet leuk of waren ze niet goed genoeg?
Zal het niet hetzelfde zijn als met zoveel opleidingen? het lijkt mensen wel leuk, beetje computeren enzo. Totdat ze erachter komen dat het toch wel enige inzet vereist en dan lijken veel mensen tegenwoordig meteen al af te haken. Komt het niet vanzelf dan gaan ze er echt niet mee door.

Anyway, heb weer eens wat aan mijn Dino gedaan. Het is niet veel, maar met de hulp van bozozo zijn tut is het dan toch gelukt om lampen te maken die er redelijk goed uitzien. De vorm is nog niet helemaal goed, maar het gewenste effect is er iig (min of meer). Ook meteen een wat beter velg materiaal gemaakt met behulp van die tutorial.

Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/2890/testdi2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/7829/test2fe1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 17-07-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Een lampje...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5e4962a7d6e261ad110962463103015f/thumb.jpg
Lampje getextured, lichtje erin...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cd9ba7e93e0182e26ae9c747ec5b7aea/thumb.jpg
En eentje met wat meer omgevingslicht.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/35732454a3b4bbcfda33103652399b39/full.jpg
Hier nog een keer met geel licht, is toch wat realistischer.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93d9e70b95e5a555cfd219886bd59b5d/full.jpg

Wie raadt van welk merk dit lampje is (en welk onderdeeltje er - afgezien van het snoer - nog mist btw) krijgt een koekje ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Dark Blue op 13-07-2007 09:32 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:04
Er hoort nog een soort pootje aan om het kapje te kunnen kantelen. Merk weet ik niet.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 11:17
Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07285/CrossBow-Site.jpg
Een kruisboog

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 17-07-2007 00:10 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Dark Blue schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:28:
Een lampje...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wie raadt van welk merk dit lampje is (en welk onderdeeltje er - afgezien van het snoer - nog mist btw) krijgt een koekje ;)
IKEA, en ik mis de schakelaar? :P Edit schakelaar zit onder |:( (het is nog vroeg )

Anyway, ziet er wel leuk uit, ik ben ook maar weer eens begonnen met wat te rotzooien in 3ds max.

Zal zo eens wat posten

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Een lampje...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

haha leuk! 10cm van het plaatje van jouw render staat hier een echte in het zwart :P
helaas is ie al geraden :'(

edit: de lampenkap lijkt wel iets te groot en ik mis nog het verbindingsstukje halverwege tussen die twee metalen pennen. *O*

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 13-07-2007 10:21 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/5381/test3bp4.jpg

Wat zitten rotzooien met mental Ray

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 17-07-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jogai schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:38:
Er hoort nog een soort pootje aan om het kapje te kunnen kantelen. Merk weet ik niet.
Mis! Zat aan mijn vorige wel trouwens, ik snap welk pootje je bedoelt.
FragNeck schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:52:
[...]
IKEA, en ik mis de schakelaar? :P Edit schakelaar zit onder |:( (het is nog vroeg )
Het merk is geraden! En de schakelaar is licht overbelicht, maar hij zit er zeker!
Menesis schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:19:
[...]
haha leuk! 10cm van het plaatje van jouw render staat hier een echte in het zwart :P
helaas is ie al geraden :'(

edit: de lampenkap lijkt wel iets te groot en ik mis nog het verbindingsstukje halverwege tussen die twee metalen pennen. *O*
En jij hebt helemaal gelijk. Het is een IKEA, ik heb hier een witte. Het verbindingsstukje ben ik vergeten maar dat kan ik met een extrude nurbs nog wel maken. Verder lijkt het lampenkapje mij idd ook iets te groot, of is mijn focus vertekenend...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
FragNeck schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:49:
[afbeelding]

Wat zitten rotzooien met mental Ray
Ziet er gaaf uit. Wat was de rendertijd alleen? :P
En die grond; is dat water?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 20:52
thx voor de felicitaties :) Het is idd een gameopleiding, en de opleiding is gewoon vrij zwaar. De mensen die dachten wel even te gaan gamen zijn er al in het eerste en tweede semester uitgefilterd. Nu zijn gewoon de mensen weg die niet aan hun minimaal aantal studie puntjes kwamen, dat was 48, waar je er 60 kon halen. Doel van de opleiding is op het einde van de rit, 20 artists en 20 programmers te laten slagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik begin in september aan diezelfde opleiding. Ik ben benieuwd bij wat voor lui ik in de klas kom en wat zij er inderdaad van verwachten. En mensen die denken te gaan gamen, komen die überhaupt door de selectie heen? Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik er doorheen ben als ik naar de kwaliteit van sommige andere lui zag...

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schuey schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:49:
thx voor de felicitaties :) Het is idd een gameopleiding, en de opleiding is gewoon vrij zwaar. De mensen die dachten wel even te gaan gamen zijn er al in het eerste en tweede semester uitgefilterd. Nu zijn gewoon de mensen weg die niet aan hun minimaal aantal studie puntjes kwamen, dat was 48, waar je er 60 kon halen. Doel van de opleiding is op het einde van de rit, 20 artists en 20 programmers te laten slagen :P
Welke opleiding doe jij precies? ik moet nog 1 jaar mbo (:')) en daarna zit ik eraan te denken om ook zo'n 3d opleiding te doen. Maar wat word er van je verwacht voordat je daar naartoe mag? en kan je echt 1 richting kiezen dus bv alleen 3d? want ik kan echt voor geen meter programmeren en heb ook totaal niet de behoefte om dat te leren.

En als laatste maar niet minst belangrijkste, loopt daar nog een beetje vrouwvolk rond? na 4 jaar bijna alleen maar gasten zou een beetje afwisseling wel welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Menesis schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:46:
[...]
Ziet er gaaf uit. Wat was de rendertijd alleen? :P
En die grond; is dat water?
Het is water, maar ik heb een aantal settings niet helemaal goed staan, dus het is een beetje vern**kt ..

De rendertijd weet ik niet meer zeker, ik dacht iets van 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179458

Een lampje...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ik weet wel dat het om deze gaat:
Afbeeldingslocatie: http://i91.photobucket.com/albums/k297/martijntjuh49/IMAG0163.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Vette render man!!!!!! :*) :9 :9 :9 :9 _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Guillome op 13-07-2007 16:58 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Laatst online: 02-07 11:45

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Hey coole thread, dankzij jullie kan ik nu mijn 64 bits max gebruiken onder vista! :D
Misschien post ik ook wat hier, aangezien ik mijn deviantArt heb gedelete ^^

@ b3n666: zeer mooie render, ikzelf ben ook met auto's bezig geweest, en ik kan je zeggen dat het een hele prestatie is om het mooi en recht te houden :)

Edit:
Probleempje.. weet iemand iets van het probleem dat in je main toolbar de knoppen niet zichtbaar zijn?
als dit niet te fixen is, kan iemand dan alle keyboard shortcuts opsommen die er zijn voor deze toolbar? :'(

ik heb max 9 64 bit, service pack 1 en 2, vray 1,50 (die overigens geen license kan krijgen.. )
dit alles draait onder vista ultimate 64 bit met Aero uit
viewports zijn normaal en compatability mode staat aan voor desktop composition

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/9940/toolbarsi2.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door een moderator op 17-07-2007 00:10 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/391/kopjx2.jpg

Zo, mijn Zbrush actie voor vandaag....

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 17-07-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
StackMySwitchUp schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:04:
Hey coole thread, dankzij jullie kan ik nu mijn 64 bits max gebruiken onder vista! :D

@ b3n666: zeer mooie render, ikzelf ben ook met auto's bezig geweest, en ik kan je zeggen dat het een hele prestatie is om het mooi en recht te houden :)

Edit:
Probleempje.. weet iemand iets van het probleem dat in je main toolbar de knoppen niet zichtbaar zijn?
als dit niet te fixen is, kan iemand dan alle keyboard shortcuts opsommen die er zijn voor deze toolbar? :'(

ik heb max 9 64 bit, service pack 1 en 2, vray 1,50 (die overigens geen license kan krijgen.. )

[afbeelding]
Ik heb ook 3dsmax9 draaien onder vista x64 (homepremium), met aero uit. Bij mij werkt alles, ook vray. Heb alleen geen service packs oid.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Menesis schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:44:
[...]
Ik heb ook 3dsmax9 draaien onder vista x64 (homepremium), met aero uit. Bij mij werkt alles, ook vray. Heb alleen geen service packs oid.
Vray draait nu, Max ook, maar met die stomme menu bar die niet werkt :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 23:05
Anoniem: 179458 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:47:
[...]

ik weet wel dat het om deze gaat:
[afbeelding]
:)
zo hey, daar liet je me even schrikken :/

Ik had eerst zo iets van WAAAAT?! das wel een extreem realistische render
En toen pas zag ik dat het een foto was :o
Of... is het echt een render? :+

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

link0007 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:06:
Of... is het echt een render? :+
Nee, die van mij daarentegen wel :P maar dat is dan ook goed te zien. Misschien nog eens een bureau als dat eromheen bouwen ;)

Verder zou ik tegen martijntjuh willen zeggen dat hij nog even met z'n DOF moet klooien want die hele plaat lijkt wel onscherp... en dat hij een andere material moet pakken voor het zwarte plastic van dat lampje, want dat lampje van mij glimt veel harder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu de meeste kleine details ook goed gemaakt. Nu alleen nog een logo op de voorkant en die bulten bij de neus weghalen en de velgen en banden afmaken. Misschien maakt ik het interieur ook nog veder af maar dat zie je toch niet echt dus daar moet ik nog even over denken en ik wil alles in een mooie omgeving zetten want die studio renders vind ik niet zo.

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/9463/voor1gf9.jpg
De maten lijken zo wel erg verkeerd :x

Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/8515/achter1ye3.jpg
Is al beter :) maar om een of andere reden is de binnenkant van de uitlaat een kruisje...

Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/2144/side1cz4.jpg

C&C zijn welkom :)

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 17-07-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:33
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:22:
Heb nu de meeste kleine details ook goed gemaakt. Nu alleen nog een logo op de voorkant en die bulten bij de neus weghalen en de velgen en banden afmaken. Misschien maakt ik het interieur ook nog veder af maar dat zie je toch niet echt dus daar moet ik nog even over denken en ik wil alles in een mooie omgeving zetten want die studio renders vind ik niet zo.

[afbeelding]

[afbeelding]
Is al beter :) maar om een of andere reden is de binnenkant van de uitlaat een kruisje...

[afbeelding]

Oi, rondrijden zonder nummerplaat kan natuurlijk niet ! ;)

Ziet er goed uit !
Misschien nog wel even kijken of je profiel aan de banden kunt toevoegen.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

de hoofdsteunen lijken wel speculaas.. stoelen mogen wel een stuk organischer.. :) verder cool!

[ Voor 9% gewijzigd door dadj op 13-07-2007 21:40 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Senzuboon schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:09:
Ik begin in september aan diezelfde opleiding. Ik ben benieuwd bij wat voor lui ik in de klas kom en wat zij er inderdaad van verwachten. En mensen die denken te gaan gamen, komen die überhaupt door de selectie heen? Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik er doorheen ben als ik naar de kwaliteit van sommige andere lui zag...
ah kijk eens aan!
Nouja ik geloof dat ook dit jaar weer, zijn er ook een stel mensen toegelaten via een loting van de IB groep.. En dat zijn vaak mensen die eigelijk niks kunnen en zomaar willen gaan gamen, uitzondering daargelaten uiteraard.
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:57:
[...]

Welke opleiding doe jij precies? ik moet nog 1 jaar mbo (:')) en daarna zit ik eraan te denken om ook zo'n 3d opleiding te doen. Maar wat word er van je verwacht voordat je daar naartoe mag? en kan je echt 1 richting kiezen dus bv alleen 3d? want ik kan echt voor geen meter programmeren en heb ook totaal niet de behoefte om dat te leren.

En als laatste maar niet minst belangrijkste, loopt daar nog een beetje vrouwvolk rond? na 4 jaar bijna alleen maar gasten zou een beetje afwisseling wel welkom zijn.
International Game Architecture and Design aan het NHTV in Breda, om precies te zijn. Er wordt van je verwacht dat je interesse hebt in games, zowieso al liefst wat ervaring hebt in je het gebied waarin je lessen gaat volgen, de programmeurs, of artist kant. Ikzelf volg de artist kant dat moge duidelijk zijn, en wat heel handig is, is al een basis kennis van Maya 8.0, en geloof het of niet, kunnen tekenen. 90% van de opleiding kon dat niet dit jaar, en dat viel zwaar tegen bij de leraren dus daar gaat wel wat op gehamerd worden, onze drawing classes voor het 2e jaar worden ook daarom nog aangepast zelfs, en de nieuwe lichting eerste jaars krijgt als het goed is ook andere lessen dan dat wij gehad hebben. En tja, het vrouwvolk, ik heb het geluk dat ik alle vrouwen van de opleiding in mijn klas heb zitten, en dat zijn er welgeteld 3.... :P

Voor vragen over de opleiding, stuur een mail ofzo, anders gaan we misschien nogal wat offtopic hier :)

[ Voor 54% gewijzigd door Schuey op 13-07-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07 22:57
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De linkerhoofdsteun (als je in de auto zit dus. Rechts als je van voren kijkt) mist een pootje. Gek, want in je eerdere renders zie ik wel twee pootjes bij die hoofdsteun.
En als je isometrisch rendert lijken alle verhoudingen zo raar, omdat er geen perspectief is. Dus een object in de verte is gewoon nog even groot, en daardoor maken onze hersens ervan dat het groter is dan iets op de voorgrond. Daarom lijken de verhoudingen in je bovenste twee renders verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OxiMoron schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:34:
[...]

Oi, rondrijden zonder nummerplaat kan natuurlijk niet ! ;)

Ziet er goed uit !
Misschien nog wel even kijken of je profiel aan de banden kunt toevoegen.
Ga ik nog doen :) had ik ook al gezegd.
dadj schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:40:
de hoofdsteunen lijken wel speculaas.. stoelen mogen wel een stuk organischer.. :) verder cool!
Yep de hoofdsteunen zijn idd niet goed, die moet ik nog verbeteren. De stoelen zijn trouwens wel goed, dit model is al behoorlijk oud en toen deden ze nog niet aan mooi vormgegeven stoelen. Er zit trouwens wel vorm in de stoelen, alleen zie je dat op de renders niet zo goed maar als je een render maakt door de ramen zie je het wel.
Duesenberg J schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:46:
[...]

De linkerhoofdsteun (als je in de auto zit dus. Rechts als je van voren kijkt) mist een pootje. Gek, want in je eerdere renders zie ik wel twee pootjes bij die hoofdsteun.
En als je isometrisch rendert lijken alle verhoudingen zo raar, omdat er geen perspectief is. Dus een object in de verte is gewoon nog even groot, en daardoor maken onze hersens ervan dat het groter is dan iets op de voorgrond. Daarom lijken de verhoudingen in je bovenste twee renders verkeerd.
Ik denk dat ik die dan per ongeluk heb verwijderd. Ik merge al me files omdat het totaal onwerkbaar is op mijn pc anders dus dan zal ik wel wat vergeten zijn.

Dat isometrische heb je trouwens gelijk in, heb nu even een camera gemaakt en dan ziet het er idd wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179458

Dark Blue schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:44:
[...]

Nee, die van mij daarentegen wel :P maar dat is dan ook goed te zien. Misschien nog eens een bureau als dat eromheen bouwen ;)

Verder zou ik tegen martijntjuh willen zeggen dat hij nog even met z'n DOF moet klooien want die hele plaat lijkt wel onscherp... en dat hij een andere material moet pakken voor het zwarte plastic van dat lampje, want dat lampje van mij glimt veel harder :+
mijn lampje is al 15 jaar aan stof blootgesteld :)
en mijn camera is maar zo´n compact dingetje

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 179458 op 14-07-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Schuey schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:43:
[...]

[...]

International Game Architecture and Design aan het NHTV in Breda, om precies te zijn. Er wordt van je verwacht dat je interesse hebt in games, zowieso al liefst wat ervaring hebt in je het gebied waarin je lessen gaat volgen, de programmeurs, of artist kant. Ikzelf volg de artist kant dat moge duidelijk zijn, en wat heel handig is, is al een basis kennis van Maya 8.0, en geloof het of niet, kunnen tekenen. 90% van de opleiding kon dat niet dit jaar, en dat viel zwaar tegen bij de leraren dus daar gaat wel wat op gehamerd worden, onze drawing classes voor het 2e jaar worden ook daarom nog aangepast zelfs, en de nieuwe lichting eerste jaars krijgt als het goed is ook andere lessen dan dat wij gehad hebben. En tja, het vrouwvolk, ik heb het geluk dat ik alle vrouwen van de opleiding in mijn klas heb zitten, en dat zijn er welgeteld 3.... :P

Voor vragen over de opleiding, stuur een mail ofzo, anders gaan we misschien nogal wat offtopic hier :)
Vast niet. Ik hoop het in ieder geval niet, want ik ben meer dan redelijk geinteresseerd. Ben al zo'n anderhalf tot twee jaar bezig met het uitzoeken van de beste game opleiding voor mezelf om te gaan doen.
Op het moment ben ik redelijk zeker van Game Design and Development (lees je nog mee Oogst? I'm still on it!) in Hilversum.
Krijg ook nog regelmatig reclame en updates van het QANTM college (in Amsterdam?) binnen. En heb op de banenbeurs in Utrecht zo'n half jaar geleden nog wat mensen van een andere game opleiding gesproken.

Was Breda geen particuliere dure opleiding? De tijd voor een keuze begint nu ongeveer wel echt te dringen - eind volgend jaar ben ik klaar met m'n HAVO, en dan is het echt into big business!
Las laatst nog wel dat er echt heel veel mensen af vallen bij zulks opleidingen. Ben ik zelf totaal niet bang voor. Ik begon op m'n 8e al te programmeren in basic, schreef websites op m'n 11e, en begon te 3d-en op m'n 13e. Inmiddels meerdere games (never finished projects though) aan het ontwikkelen met inmiddels vrienden over de hele wereld.
In principe game ik niet zo veel. Het maken van games doe ik dan weer wel veel. Maar word er soms gewoon echt gek van als ik geen grassprietjes zie, maar een opacitymap met een 256* diffuse texture, haha.
Hou me op de hoogte, mochten de mods het niet okay vinden, gewoon door via de mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Breda is niet particulier hoor :)
En ja vooral in het eerste jaar, vallen de mensen af bij bosjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-06 21:29
ik wou de opleiding aan het quantum colege gaan volgen alleen naar wat rond vragen heb ik besloten zowiezo een jaar te wachten en even voldoende cash te verdienen.
en misschien ga ik daarna quantum college doen. of gnomon in amerika :)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163481

StackMySwitchUp schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:04:

Edit:

[afbeelding]
Ja, had ik ook eens last van, ik weet niet of je het probleem al opgelost hebt ?? maar anders is hier de oplossing :)

Klik in je menubalk op "Customize" en kies dan voor "Custom UI and Defaults Switcher..."
Dan krijg je een kadertje in beeld, ram op set en het is weer in orde. ;)

hf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dutchzilla schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:35:
ik wou de opleiding aan het quantum colege gaan volgen alleen naar wat rond vragen heb ik besloten zowiezo een jaar te wachten en even voldoende cash te verdienen.
en misschien ga ik daarna quantum college doen. of gnomon in amerika :)
Dan mag je wel erg veel cash sparen... :X

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is studeren in het buitenland sowieso niet vrij moeilijk te doen? Heb er zelf al een paar keer vluchtig naar gezocht maar volgens mij moet je zo'n beetje alles uit eigen zak betalen je kan je stufie wel meenemen maargoed dat haalt ook weinig uit aangezien studeren in het buitenland vaak sowieso al duurder is en dan moet je ook nog eens huur en die dingen betalen wat nog lastiger word omdat je vaak ook niet mag werken in het buitenland. Ik probeer zelf al jaren geld opzij te zetten voor als ik nog eens naar het buitenland wil om te studeren maar als je dan die prijzen ziet dan merk ik wel dat het al snel ophoud bij een paar maanden, laat staan een jaar of misschien zelfs een hele studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
offtopic:
Ik wil over een paar jaar ook gaan werken/studeren/wonen in Amerika voor een paar jaar.
maar dat is software engineer, geen 3D design (wil ik ook wel doen als hobby-cursus, maar ik kan voor geen meter tekenen).
Denk dat je daar veel kan leren.

[ Voor 4% gewijzigd door link0007 op 16-07-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

O, even iets rechtzetten, ik was in de veronderstelling dat Scheuy ook de opleiding op de HKU doet. Daar ga ik namelijk heen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Senzuboon schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:45:
O, even iets rechtzetten, ik was in de veronderstelling dat Scheuy ook de opleiding op de HKU doet. Daar ga ik namelijk heen. :)
En dat is dus volgend jaar? Want het jaar daar op ga ík er waarschijnlijk beginnen.
Wil uiteraard nog wel m'n ogen openhouden voor alternatieven, maar ik ben er de laatste 2 jaar al behoorlijk zeker van ;)
Mag ik je toevoegen op MSN? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmmz... hoop mensen hier die naar de HKU willen..
Ik had er komend jaar ook heen willen gaan.. kwam ook door een heel stel van de voor rondes heen :)
Alleen jammer dat ik voor de laatste ronde persoonlijk op gesprek moest... zou niet zo'n probleem zijn als hun zin hadden gehad om m'n vliegticket te betalen -O-
Erg jammer... ze zeggen zelf steeds dat ze compleet VOOR stages in het buitenland zijn enzo.. maar juist OMDAT ik op stage in het buitenland was kon ik niet door naar hun opleiding... :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@Features, vind ik goed. Maar ik weet niet of ik je nu al boeiende dingen kan vertellen. :)

OT: We gaan nu vrij offtopic heb ik het idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ach ik lees lekker mee, vind het wel interessant al die opleidingen, al doe ik nu wat anders. :)
Die opleidingen is toch ook '3d stuff' ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 16-07-2007 20:36 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wou ik net zeggen :) prima inhoud hoor :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

owkeuj. :P JE hebt ook wel een beetje gelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
@b3n666: Ziet er mooi uit. Hoe doe jij je verlichting?
Wat gebruik je allemaal in deze scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet zoveel. Wat ik heb gedaan is 1 skylight maken en boven je model een box maken en die een wit material geven wat 100% self illuminate (dat ie zo knal wit word ipv normaal wit). En dan met mental ray renderen met GI en final gather aan. Nu heb ik er dan ook nog 2 normale lights bij gedaan die op de voor en achterkant staan omdat de lampen anders geen licht vangen en niet reflecteren maar voor de rest veranderen die niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Als ik 3ds max 9 installeer krijg ik geen fout. Maar zodra ik het dan wil starten net na het installeren krijg ik deze error:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/kut.JPG

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 25-07-2007 00:28 . Reden: Check images ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
L i m a schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:51:
Als ik 3ds max 9 installeer krijg ik geen fout. Maar zodra ik het dan wil starten net na het installeren krijg ik deze error:

[afbeelding]
Misschien ff je tijdelijke (internet) bestanden verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En opnieuw een snelkoppeling maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Kheb alle maar dna ook alle tijdelijke bestanden vewijderd, alle sopneiuw geinstalleerd. Maar opneiuw hetzelfde. Ik zie het venster voor de product activation staan en dan komt de fout. Als ik op ok duw dan komt hij meteen terug. Ik met met ctrl+alt+del het sluiten.
Ik heb ook al geopend rechtstreeks vanuit program files dus een de snelkoppeling ligt het niet :(

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148092

Beste tweakers,
Ik ben weer eens bezig met wat 3d' en ik gebruik het programma 3d studio max 9.0. Ik zie in veel tutorials bij een camara viewport twee van die lijnen kaders lopen. Nou is mijn vraag: hoe enable ik die lijnen kaders ? Zie link voor plaatje, hier zie je wat ik bedoel:
http://www.3dtotal.com/te...ins/making_og_ruins03.asp
alvast bedankt! _/-\o_

edit: poging gedaan om hele zinnen te maken O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 148092 op 19-07-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Anoniem: 148092 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:36:
Beste tweakers,
Ik ben weer eens bezig met wat 3d' en ik gebruik het programma 3d studio max 9.0. Ik zie in veel tutorials bij een camara viewport twee van die lijnen lopen. Nou is mijn vraag: hoe enable ik die lijnen? Zie link voor plaatje, hier zie je wat ik bedoel:
http://www.3dtotal.com/te...ins/making_og_ruins03.asp
alvast bedankt! _/-\o_

edit: poging gedaan om hele zinnen te maken O-)
Ik neem aan dat je 2 kaders bedoelt..? ;)
Dat heet een "safe frame" (Shift + F), kun je zien wat je wel en niet mee rendert in je viewport. Afmetingen van de safe frame kun je (uiteraard) wijzigen door de resolutie van je render te wijzigen.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Even een kleine aanvulling daarop: Safe frame wordt voornamelijk gebruikt als je een animatie wilt maken en je wilt weten wat de uitsnede van de camera wordt op je render. De twee randen staan voor 'action safe' en 'title safe'. Als je bijvoorbeeld text over je filmpje heen wilt en plaatst dit buiten de gele randen, dan wordt dit afgesneden door een televisie met beeldbuis (of flatscreen beeldbuizen hier ook last van hebben weet ik niet, LCD tv's in ieder geval niet) en wordt het dus uiteindelijk niet leesbaar.

Bij action safe wordt er dus nog meer afgesneden. Dus houdt er rekening mee als je een animatie maakt. Wat je kan dus belangrijke dingen niet tegen de rand van je frame zetten. Als het dus op een oude tv wordt bekeken dan wordt dat dus afgesneden.

Maar als je gewoon een still wilt maken is dit natuurlijk ook super handig om als referentie te gebruiken voor hoe je de uitsnede van je render wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik ben nog steeds bezig met die plaat van een hele tijd geleden, maar nu istie eindelijk af qua rendering en zo, ik doe er alleen nog Photoshop-dingen aan nu. Echter, ik kom er niet echt uit wat ik met de achtergrond moet doen. Ik heb nu deze varianten gemaakt, welke is het beste? Of heeft iemand nog een ander cool idee ervoor?

1
Afbeeldingslocatie: http://ronimo.hku.nl/Joost/Angry%20Guy%20v34%20composited%20copy%201.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://ronimo.hku.nl/Joost/Angry%20Guy%20v34%20composited%20copy%202.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://ronimo.hku.nl/Joost/Angry%20Guy%20v34%20composited%20copy%203.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://ronimo.hku.nl/Joost/Angry%20Guy%20v34%20composited%20copy%204.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://ronimo.hku.nl/Joost/Angry%20Guy%20v34%20composited%20copy%205.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 25-07-2007 00:28 . Reden: Check images ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:53
Oogst schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:09:
Ik ben nog steeds bezig met die plaat van een hele tijd geleden, maar nu istie eindelijk af qua rendering en zo, ik doe er alleen nog Photoshop-dingen aan nu. Echter, ik kom er niet echt uit wat ik met de achtergrond moet doen. Ik heb nu deze varianten gemaakt, welke is het beste? Of heeft iemand nog een ander cool idee ervoor?

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]
ik vind de 3de het beste geen idee waarom.. maar heeft zoiets games achtig.. (buiten de personage), de achtergrond trekt meteen je aandacht.. andere drie zijn te 'mild' voor je aandacht 'echt' te trekken

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Hmm.. ik zou de 4e proberen, maar dan met een schaduw ala de 1e :)
Lijkt me wel wat.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
nog een mooie link voor in de TS. http://www.the-blueprints.com
staan heeeel veel bleuprints op ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
weet niet of ik deze al had gepost hier, maar deze had ik een tijdje terug gemaakt.
Alleen leuk als je het origineel ook kent :P
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/ps3.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 19:15

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

PS3 commercial!
dacht 'm ook in videovorm te hebben gezien.. maar misschien was dat een andere spoof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Menesis schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:59:
weet niet of ik deze al had gepost hier, maar deze had ik een tijdje terug gemaakt.
[afbeelding]
Heb je hier idd als een gepost..
Vind het nog steeds jammer dat de groeven in de zijmuren niet overeen komen met de achterwand :P
Maar verder mooit uitgewerkt...
Was er ook niet iemand die er een Rubic's cube parodie op gemaakt had? of was dat een echte commercial :?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
ik weet wel dat iemand mij toen gemaild had voor mn kubus :p

ah, dat was menesis dus zie ik net :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ow ja, das waar ook! Ik kwam er niet uit met het animeren van zo'n kubus, omdat de groepen steeds veranderen. suggesties iemand? :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
had je die van mij nog gekeken ?

ik heb 27 kubussen geattached, zonder de tussenliggede faces te verwijderen en te welden. dan kun je steeds een rand selecteren en dan een paar keerop grow drukken zodat je het hele vlak hebt. die kun je vervolgens draaien en keyframen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik geloof niet dat ik die heb gehad, maar bedankt voor de uitleg! Daarmee moet het ook wel lukken :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Spike_wolf schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:15:
Hmm.. ik zou de 4e proberen, maar dan met een schaduw ala de 1e :)
Lijkt me wel wat.
Dat dacht ik eigenlijk ook ja, maar de schaduw over die felle achtergrondkleur zag er erg vies uit. Ook wel logisch, want die achtergrondkleur kan op deze manier eigenlijk niet bij een fysiek object horen en dus ook geen schaduw ontvangen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Spike_wolf schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:15:
Hmmz... hoop mensen hier die naar de HKU willen..
...
En terecht! Die opleiding is de lauwe 0wnage boembom killer!

;)

Seriously though: ik ben bijna klaar daar en ik zelf heb het er enorm naar mijn zin gehad. :)
Scipionyx schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:47:
[...]

Dan mag je wel erg veel cash sparen... :X
In veel landen werkt het niet met studiefinanciering, maar met beurzen die je aan moet vragen. Als je dus zo'n dure opleiding wilt doen zoals Gnomon, dan moet je op zoek gaan naar beurzen en die aanvragen. Dan moet je een motivatiebrief schrijven en zo en dan kun je geld krijgen als je geselecteerd wordt. Ik ken een gast die zo om in het buitenland te kunnen studeren zeker 10.000 euro bij elkaar heeft verzameld en daar komt waarschijnlijk nog meer bij (is ook stikduur daar, dus daar is hij nog niet eens mee klaar). Dus als je echt naar Gnomon of zo wilt, moet je niet alleen gaan werken, maar vooral ook gaan zoeken naar beurzen en je daarvoor inschrijven.
Anoniem: 115073 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 00:57:
[...]

Vast niet. Ik hoop het in ieder geval niet, want ik ben meer dan redelijk geinteresseerd. Ben al zo'n anderhalf tot twee jaar bezig met het uitzoeken van de beste game opleiding voor mezelf om te gaan doen.
Op het moment ben ik redelijk zeker van Game Design and Development (lees je nog mee Oogst? I'm still on it!) in Hilversum.
Krijg ook nog regelmatig reclame en updates van het QANTM college (in Amsterdam?) binnen. En heb op de banenbeurs in Utrecht zo'n half jaar geleden nog wat mensen van een andere game opleiding gesproken.

Was Breda geen particuliere dure opleiding? De tijd voor een keuze begint nu ongeveer wel echt te dringen - eind volgend jaar ben ik klaar met m'n HAVO, en dan is het echt into big business!
Las laatst nog wel dat er echt heel veel mensen af vallen bij zulks opleidingen. Ben ik zelf totaal niet bang voor. Ik begon op m'n 8e al te programmeren in basic, schreef websites op m'n 11e, en begon te 3d-en op m'n 13e. Inmiddels meerdere games (never finished projects though) aan het ontwikkelen met inmiddels vrienden over de hele wereld.
In principe game ik niet zo veel. Het maken van games doe ik dan weer wel veel. Maar word er soms gewoon echt gek van als ik geen grassprietjes zie, maar een opacitymap met een 256* diffuse texture, haha.
Hou me op de hoogte, mochten de mods het niet okay vinden, gewoon door via de mail :)
Probleem van QANTM is dat het een particuliere opleiding is. Dat betekent heel erg duur en je papiertje wordt verder nergens geaccepteerd, want geen echte HBO. Als je ooit nog wat anders wilt doen dan 3D, dan heb je met HKU of Breda gewoon een HBO-diploma op je CV staan, maar met QANTM heb je dan één of andere vage cursus erop staan (gezien vanuit waar je solliciteert). Dat gaat natuurlijk niet op in de games industrie, want als je straks bij mijn bedrijf komt solliciteren, dan weet ik wel wat mensen van QANTM geleerd hebben.

Nou is QANTM natuurlijk wel weer maar anderhalf jaar. Als je studeren zat bent, is dat lekker kort en dat kan fijn zijn. Nadeel ervan is natuurlijk weer wel dat het maar anderhalf jaar is. Laatste twee jaar heb ik op de HKU elk week 30 tot 40 uur in de week aan school gewerkt en de eerste twee jaar 20 tot 30 uur per week, dat kun je niet inhalen met zo'n korte opleiding. En je hebt ook gewoon tijd nodig om te groeien als persoon en daar heb je in Breda en HKU veel meer ruimte voor dan bij zo'n korte opleiding.

Overigens is QANTM ook wel weer echt enorm gefocust. Als je dat vakkenpakket ziet, daar zit geen verbreding in. Dat is fijn als je puur je ding wilt doen. Ik zelf vind het juist leuk om ook allerlei andere dingen te doen. Het vak over audio bijvoorbeeld vond ik heel leuk als verbreding. Maar als je niet op andere dingen zit te wachten, is QANTM dus lekker gefocust.

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 22-07-2007 11:14 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
zo, ik ben nu helemaal klaar met de solar auto. Donderdag presentatie ervan. Ik zal daarna nog wel wat renders posten ;).

maargoed, nu heb ik dus weer tijd voor mezelf om iets te maken. hier vast een beginnetje (na 1 dagje werk): wie raad wat het is :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/005.jpg

het is trouwens wel heel erg moeilijk om duidelijke referentie te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Menesis schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:59:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.3dartstudio.com/Yakup/cubix_vs_ps3_resized.jpg
:P

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 25-07-2007 00:27 . Reden: Check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 163481 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:58:
[...]

Ja, had ik ook eens last van, ik weet niet of je het probleem al opgelost hebt ?? maar anders is hier de oplossing :)

Klik in je menubalk op "Customize" en kies dan voor "Custom UI and Defaults Switcher..."
Dan krijg je een kadertje in beeld, ram op set en het is weer in orde. ;)

hf
Danku, ga ik direct proberen als ik thuis ben :)

Hier nog even een render die ik onlangs gemaakt heb... hij is blurry omdat ik niet tevreden ben met de stenen op het pad :P

Afbeeldingslocatie: http://img.storm-artists.net/users/4g0ny/artworks/1184934637.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 25-07-2007 00:27 . Reden: Check images ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
haha relaxt :P
Had je die al of heb je m snel FF gemaakt?
versie met ps3

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Toen tegelijkertijd met jou begonnen dacht ik :P

Nooit afgemaakt alleen. Wist alleen niet wat ik met die particles aan moest. Bovendien heb ik geen zin om een PS3 te modellen.
Misschien maak ik m wel af als iemand zo aardig is om een 3d model van een PS3 te doneren. (Mail staat in profiel O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Mwoh, niet echt moeilijk zon PS3 als je het bij die resolutie laat ;)
Ik heb hem grofweg nagemaakt en gewoon een foto erop geplakt met wat extra glossiness voor meer glans. Ik heb geen close-ups gepland in elk geval.
@ Spike_Wolf: ja die lijnen is een vreemd probleempje wat ik vaker in vray tegenkom: als je een standaard max materiaal gebruikt met bumpmap trekt ie dat niet goed. Je moet er dan echt een vray-bumpmap van maken heb ik gemerkt en dan klopt alles weer.

[ Voor 37% gewijzigd door Menesis op 22-07-2007 22:11 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:41
Het leek mij ook wel leuk om eens de mini-contest te proberen. Nu heb ik voor om textures te maken MaPZone gevonden. Hiermee kun je wel hele mooie dingen maken. Hebben nog meer mensen hier ervaring mee? Of is dit wel erg geavanceerd om mee te beginnen?

Sorry voor de crosspost, ik zal de vragen hier wel stellen

[ Voor 16% gewijzigd door Marcj op 22-07-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@Marcj: MaPZone is best ingewikkeld ja. Maar er valt zeker mee te werken. Heb je al eerder met 2D programma's gewerkt (photoshop bijvoorbeeld)? Zo ja, dan lijkt het me zeker te doen.

En je kan sowieso de voorgemaakte texturen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
hallo iedereen,

ik ben ook weer even begonnen aan max, maar heb een probleempje:

ik ben een (nogal overtrokken) wagentje aan het maken, met gigantische schokdempers enzo.

ik heb het volgende als ophanging gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07302/ophanging_probleem.JPG.xs.jpg

links zie je het in "idle" vorm, en rechts zie je hoe het nu is als ik het wiel omhoog zou drukken (door een hobbel in de weg ofzo).

je ziet dat veer onderaan, los komt van de blauwe ophanging.

hoe ik dit heb gedaan (waarschijnlijk is dit meteen het probleem, maar ik kom er niet meer uit :P)
pivot point van blauwe balk op de plaats van de gele cylinder gezet (rechts in beeld)
lookat constraint van blauwe balk naar grijze tube (onder de demper)

als ik nu de tube beweeg, draait die blauwe balk perfect naar m'n zin, maar de tube gaat alleen recht omhoog, tenzij ik hem iedere keer met de hand plaats.

wie o wie kan me helpen?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 25-07-2007 00:27 . Reden: Check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Volgens mij kun je voor deze veerdinges het beste de volgende setup nemen, die een beetje omslachtig is, maar wel werkt.

1 Geel en groen zitten vast.
2 Blauw heeft zijn pivot in geel.
3 Het dikke stuk van grijs heeft zijn pivot in groen.
4 De tube aan het uiteinde van grijs zit gelinked aan blauw en heeft een look-at naar groen.
5 Het dikke stuk van grijs heeft een look-at naar de tube uit 4.
6 De veer zelf is een los object, nergens aan gelinked.
7 Maak een FFD box spacewarp (create tab rechts in beeld, categorie spacewarps, subcategorie geometric/deformable)
8 Geef de FFD box 2x2x2 control points.
9 Draai en scale de FFD box in zijn geheel (dus buiten de modifier tab) zo dat hij precies om je veer heen staat (mooi in de richting!)
10 Selecteer de veer, klik op "bind to space-warp" (links van het selecteerpijltje, rechts van undo/redo), en sleep van veer naar FFD box (op dezelfde manier als je zou doen bij gewoon linken)
11 Selecteer de vier punten van de FFD box aan de kant van de dikke grijze cylinder.
12 Zonder uit die selectie te gaan, voeg een linked xform modifier toe en hang die aan de dikke grijze cylinder
13 Voeg een Select FFD modifier toe en selecteer de vier punten aan de kant van de grijze tube aan het uiteinde van het grijze stuk
14 Voeg weer zonder uit de selectie te gaan een linked xform toe en link deze keer aan de grijze tube aan het uiteinde van het grijze stuk

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:56:
zo, ik ben nu helemaal klaar met de solar auto. Donderdag presentatie ervan. Ik zal daarna nog wel wat renders posten ;).

maargoed, nu heb ik dus weer tijd voor mezelf om iets te maken. hier vast een beginnetje (na 1 dagje werk): wie raad wat het is :9

[afbeelding]

[afbeelding]

het is trouwens wel heel erg moeilijk om duidelijke referentie te vinden
De uilentoren in HP :P Volgens mij staan er op één van de dvd's schetsen als extra's.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 24-07-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

Ik ben bezig met een scene waar ik gras voor nodig ben. Weet iemand een realistische manier om veel gras sprieten te maken? Ik ben al bezig geweest met een Vray displacement maar dan zit het gras er van dichtbij niet realistisch uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@loyd1000: Gras kan je het beste maken met een haar-plugin of alpha mapped quads, dus allemaal quads die je op een heuvel of wat dan ook plaatst en daar een grastexture met alpha-kanaal op zet, waardoor je de illusie krijgt dat het aparte grassprieten zijn.

Maar een haar-plugin gebruiken is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-06 23:28

Postie

No beer, no glory

L i m a schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:00:
Kheb alle maar dna ook alle tijdelijke bestanden vewijderd, alle sopneiuw geinstalleerd. Maar opneiuw hetzelfde. Ik zie het venster voor de product activation staan en dan komt de fout. Als ik op ok duw dan komt hij meteen terug. Ik met met ctrl+alt+del het sluiten.
Ik heb ook al geopend rechtstreeks vanuit program files dus een de snelkoppeling ligt het niet :(
Kijk eens in je webdepot directory. Daar staat het bestand RTEaseReAuthBeginReg.html als het goed is. Kopieer die eens naar die directory die die aangeeft in de foutmelding.
Als dat nog niet werkt, ligt het waarschijnlijk aan een soort conflict met internet explorer 7.

Live every day, as if it's your last one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:37:
@loyd1000: Gras kan je het beste maken met een haar-plugin of alpha mapped quads, dus allemaal quads die je op een heuvel of wat dan ook plaatst en daar een grastexture met alpha-kanaal op zet, waardoor je de illusie krijgt dat het aparte grassprieten zijn.

Maar een haar-plugin gebruiken is een aanrader.
zoals bijvoorbeeld vray fur ik heb daar ook wat over gelezen zal me er eens verder in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Voor gras dichtbij: http://www.guillome.nl/gfxcreations/3d/img/Zen_touch_02.jpg :) Maar voor en dichtbbij en veraf moet je een combinatie maken van methodes denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 22:38
Weet iemand hoe je het beste ijspegels kan maken in 3d studio max? Ik wil dat graag eens proberen, maar ik kom eigenlijk nergens... Weet iemand mischien een tutorial?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Visgek24 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:47:
Weet iemand hoe je het beste ijspegels kan maken in 3d studio max? Ik wil dat graag eens proberen, maar ik kom eigenlijk nergens... Weet iemand mischien een tutorial?
Hier heb je een tut-je hoe je ice kunt maken, http://gfx-sl.blogspot.co...reating-ice-material.html

En ik denk dat de vorm van een pegel je wel lukt of niet.

Edit:
Hier nog wat ice tutorials

http://www.tutorialguide...._in_a_glass_tutorial.html

ennehhh.... http://www.google.com/sea...ds+max+ice+material&hl=nl ?

[ Voor 16% gewijzigd door FragNeck op 24-07-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Oogst schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:07:
Volgens mij kun je voor deze veerdinges het beste de volgende setup nemen, die een beetje omslachtig is, maar wel werkt.

[heel verhaal]
bedankt Oogst,
ga het zo ff proberen.

het zal bij mij iets anders zijn, want dat grijze ding (de demper) is 1 geheel, het is een reactor damper.

dus ik zal ff een eigen schokbreker in elkaar zetten, dan klopt het beter met je uitleg ;)

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

hoe krijg je eigenlijk dit effect:
Dark Blue in "3D Contest v55: Wat vind je op zolder..." (de final van bozozo)
http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/zolder_large.jpg

Je ziet dat hier licht door het raam schijnt waarbij het licht weerkaatst op de mist. Echter, hoe moet je zoiets doen? In Blender is wel een mistknop, maar ik krijg dit effect niet. Het enige wat er gebeurt is dat het mistiger wordt, maar het licht weerkaatst niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Salvatron op 24-07-2007 20:49 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Danski schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:48:
hoe krijg je eigenlijk dit effect:
Dark Blue in "3D Contest v55: Wat vind je op zolder..." (de final van bozozo)
http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/zolder_large.jpg

Je ziet dat hier licht door het raam schijnt waarbij het licht weerkaatst op de mist. Echter, hoe moet je zoiets doen? In Blender is wel een mistknop, maar ik krijg dit effect niet. Het enige wat er gebeurt is dat het mistiger wordt, maar het licht weerkaatst niet.
Heb je in Blender geen 'Volume light' functies?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Spike_wolf schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:49:
[...]

Heb je in Blender geen 'Volume light' functies?
Oke, nu doet hij het, bedankt.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 116370 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:34:
Ik ben bezig met een scene waar ik gras voor nodig ben. Weet iemand een realistische manier om veel gras sprieten te maken? Ik ben al bezig geweest met een Vray displacement maar dan zit het gras er van dichtbij niet realistisch uit
Zoals in mijn scene: het gras is een heleboel quads die ik met particle flow heb geplaatst, gras is pre-rendered als texture, daarna de alpha gerenderd dmv een zwarte achtergrond en het gras een witte material te geven

Dat ophanging probleem heeft te maken met links en pivots.. zorg dat alle pivots perfect gecentreerd zijn, ook moet je zorgen dat de draaipunten onafhankelijk aangestuurd worden, als je deze linked laat bewegen gaat je project scale warpen, en da's heel erg frustrerend :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
helaas, het trucje van oogst helpt niet :( de tube aan de onderkant van de veer blijft van de ophanging af springen.

ik blijf proberen, dit moet toch lukken ;)

bedankt in ieder geval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@Danski: voor extra pimp factor heb ik daar ook nog een glow effect gemaakt mbv een box achter het raam en 3ds max posteffects. Geen idee of zoiets in blender kan though.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Postie schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:37:
[...]

Kijk eens in je webdepot directory. Daar staat het bestand RTEaseReAuthBeginReg.html als het goed is. Kopieer die eens naar die directory die die aangeeft in de foutmelding.
Als dat nog niet werkt, ligt het waarschijnlijk aan een soort conflict met internet explorer 7.
dankje voor je hulp. Het lukt ook niet op deze manier. Hij blijft dan elke keer dezelfde fout geven maar met 1 nummer verschil in het hexadeciamel stelsel. Het is een bug in IE7, nu daarvoor nog iets vinden. Ik heb geen zin om IE7 te verwijderen...

edit:

nu vind ik echt niks meer op internet wat me kan helpen... iemand die miss raad weet behalve IE7 verwijderen? (stomme microsoft :( )

[ Voor 10% gewijzigd door Lima op 25-07-2007 00:41 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
nick_haak schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:07:
helaas, het trucje van oogst helpt niet :( de tube aan de onderkant van de veer blijft van de ophanging af springen.

oh, deze is volgens mij best makkelijk.

net zoals bij oogst zitten het gele en het groene ding vast.

eerst de onderste helft:
1. zet de pivot van het blauwe ding op het gele ding
2. zet de pivot van het onderste deel van de veer op het punt waar die om de blauwe heendraait
3. maak een dummy aan, zet deze dummy op de plek waar het onderste deel van je veer moet draaien (zelfde punt als pivot vanpuntje 2)
4. link je dummy aan het blauwe deel
5. link de onderkant van de veer aan je dummy
6. geef de onderkant van de veer nu een look-at constraint naar dat blauwe cilindertje in je groene deel (hier moet je soms ff wat spelen met de rotatie van de pivot => affect pivot only en dan rotaten)

vervolgens de bovenste helft:
7. bovenste helft veer pivot geven op de plek van dat blauwe cilindertje
8. bovenste helft linken aan die blauwe cilinder
9. bovenste helft look-at constraint geven en m laten kijken naar de dummy van de onderkant

mocht dit allemaal niet lukken, mag je de max file wel ff online zetten, dan wil ik er wel naar kijken (heb ik ook nog wat te doen in mn vakantie :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
High poly game model:

http://www.c4dnexus.nl/fo...erpics/10013/bom_ding.jpg
http://www.c4dnexus.nl/fo...pics/10013/BS_Body1_C.jpg
http://www.c4dnexus.nl/fo...serpics/10013/helm_c1.jpg

Sorry maar het is te laat om er tumbnails van te maken, dus niet lui zijn maar klikken :+

owja, helmpje is iets te groot op het laatste plaatje dont mind that :9

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
nick_haak schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:07:

Hier werkt het wel hoor, dus blijkbaar zit er nog iets mis in, of ben ik vergeten een stapje te beschrijven.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
misschien doe ik gewoon wat verkeerd, heb nu ff een tijdelijke oplossing gevonden, die ik misschien wel blijf gebruiken ook, die nog simpeler is :P

een path constraint aan de tube onder de demper toewijzen, en een halve elips als path gebruiken.

beetje vervormen, klaar :) werkt voor nu goed genoeg.

ik ga de methode hierboven ook ff proberen.

bedankt allemaal ;)

--- edit ---
de truc hierboven heeft gewerkt :D bedankt :)

nu nog ff uitvissen hoe ik de boel kan laten inveren als ik de achter as omhoog druk, zoals afgebeeld hier:

Afbeeldingslocatie: http://xs317.xs.to/xs317/07303/achteras_omhoog.jpg.xs.jpg

bedankt voor de hulp, geweldig ;)

--- nog een edit ---
ook dit probleem is opgelost, de as gaat nu keurig mee met de ophanging :)
nu nog een vraagje, wat waarschijnlijk heel simpel is: hoe kan je met een constraint een object mee laten draaien met een ander object, maar tegen de richting in?

zoals 2 tandwielen zegmaar, de ene draait linksom, dan draait de andere evenredig rechtsom (zelfde aantal tanden / zelfde formaat in dat geval)...

wie o wie heeft het antwoord :P

[ Voor 54% gewijzigd door nick_haak op 25-07-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
oh, die weet ik wel ;)
maar eerst ff douchen, dan zal ik hem zo ff opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Expression Controller gebruiken :) Of wire parameters, maar ik weet niet of je m dan tegenovergesteld kan laten draaien.

Animation tab -> Controllers -> Z rotation -> Asign controller -> Rotationlist -> Klik op het nieuwe Available slot -> Asign Controller Float Expression
Daarin nieuwe variable maken en linken aan de andere tandwiel zijn Z draai as
Zet dan in het Expressionvak (grote witte veld) de variablenaam met een minnetje ervoor

Als het niet lukt voeg je me maar effe toe op msn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Guillome op 25-07-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
het is gelukt :D thnx

eerst deed ie het niet, toen bleek dat ik niet de Z as, maar de Y as moest hebben |:(
maar goed, nu is het gelukt, allebei de armen van de ophanging draaien nu zoals ze moeten, de achteras gaat netjes omhoog en omlaag, met de armen mee, dus dit gedeelte is zo'n beetje klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
nice, ik ging het nog proberen maar het wou niet lukken, alleen hetzelfde draaien

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Dank voor uw aandacht.