[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.414 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
nou ja, maakt dus niet meer uit.
hoe dan ook, bedankt voor de moeite ;)

zodra het wagentje af is, post ik hem hier wel, denk dat het wel een grappig ding wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

:( Is zo verslavend he :( Kost me meteen weer anderhalf uur ofzo :P

http://www.guillome.nl/dump/maaike/tandwielen.mov

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

Hallo

Ik ben bezig met een kleine scene maar nu kom ik tijdens het editen van een chamferbox met het volgende probleem in de afbeelding is de gizmo te zien in de viewports maar deze zitten scheef aan het te slepen object. Dit geld trouwens voor alle editable poly objecten. Weet iemand wat ik hier fout heb gedaan ? is dit een instelling oid? kan ik de gizmo reseten of de pivot points ?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/Naamloos-1kopie.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:42 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Bovenin ergens (main toolbar heet het geloof ik, waarin je oa kan kiezen tussen move / scale gizmo etc) staat de gizmo mode in een pulldown menuutje. Die staat standaard op View maar nu zal hij wel op Local of iets dergelijks staan. Soms handig, soms niet :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
gaaf filmpje quillome :) leuk gedaan

over die scheve transform gizmo's, denk inderdaad dat dat door een andere instelling komt, view bovenin (naast je scale knop) is standaard, als ie op local of iets anders staat, kan het er anders uit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Cool! Nadat ik zulke dingen had gemaakt was mijn volgende stap games programmeren in C++... ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
Hier dan wat renders van de solar auto. Vandaag was de presentatie. Wie daar nog wat meer van wil zien met uitleg erbij: http://www.tctubantia.nl/video/regionieuws/ en dan naar Solar Team Twente presenteerd nieuwe zonnewagen (26-07-07).

*alle klikbaar voor hogere resolutie

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/3d/solarcar/100.png

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/3d/solarcar/200.png

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/3d/solarcar/300.png

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/3d/solarcar/400.png

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/3d/solarcar/500.png

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/3d/solarcar/600.png

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/3d/solarcar/700.png

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/3d/solarcar/800.png

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 22:59
Ziet er goed uit!
Maar toch gaan wij (TUD) weer winnen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 26-07-2007 21:55 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:27

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nice DaNiEl KuNsT :)

Even een vraagje, m'n laptop is eigenlijk te langzaam om lekker op te 3Den, grotere Photoshop files te gebruiken, en echt lekker met illustrator aan de gang te kunnen.

T is een P4 2,8Ghz, met 768MB ram. en een 128MB ATI mobility radeon kaartje.

Die videokaart zuigt echt zwaar... maar daar valt niks aan te doen. Ik zit te twijfelen of ik een nieuwe laptop aan zal schaffen, of dat ik deze wat op ga peppen met grotere HDD en geheugen.
Voor photoshop en illustrator enzo is 2GB een stuk fijner.
Maar schiet max daar ook mee op? Ik dacht dat voor max de 3D kaart zo goed als niet boeiend is, zolang je maar een aardige processor en wat geheugen hebt toch? Of is die kaart toch te langzaam om grotere projecten mee te maken?

Okay.. kort gezegt, wat is beter, meer geheugen, of betere videokaart (=nieuwe laptop)?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Max maakt inderdaad geen gebruik van de videokaart (ben benieuwd of ze dat er ooit nog in gaan stoppen).

Volgens mij ben je vooral beter af met een snellere cpu. Ik heb nu een laptop met 2GB en ik gebruik het nooit volledig... (Niet met grote max bestanden en ook niet met photoshop bestanden van 4096x4096)

edit*:
Dit is btw een foto van hoe de auto er nu uit ziet, echt te gaaf :D Solarteam.nl

[ Voor 19% gewijzigd door DP Kunst op 26-07-2007 23:45 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Geen gebruik van videokaart?? Ik hoop dat je dan over renderen praat ;)
In je viewports wel degelijk namelijk, en dat kan AANZIENLIJK schelen met grote scenes.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 14:52
Beter kun je een Dual core aanschaffen. Met renderen (in blender tenminste) scheelt het zeker 44% van de tijd. En als je dan toch een nieuwe koopt kun je even op videokaart en geheugen letten.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 11:17
Ik had eerst Single Core en nu een Dual Core maar dat scheelt inderdaad zoveel in rendertijd
Met V-Ray heb je dan ook 2 'Render Blokjes'

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
zo, m'n overdreven autootje is een quad geworden :P altijd leuk om tijdens het modelen te bedenken wat je ermee gaat doen, geen echte bouwplannen vooraf zegmaar.

zo ziet ie er nu uit :) best redelijk gelukt zou ik zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://xs217.xs.to/xs217/07305/quad_4.jpg

alleen beweegt de ketting nog niet mee als ik de veren inschuif, even denken hoe ik dat op ga lossen...

wordt wat moeilijk ook natuurlijk, want de afstand is kleiner als de veren ingedrukt zijn... dus zou dat ding slap moeten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Stoel en stuur is voor mijn zoon van 8 maanden lijkt het wel :) .. Ik denk dat de verhouding van het stuur niet klopt met de stoel.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
hmm, denk dat je gelijk hebt :+
zal er ff naar kijken, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
@DaNiEl KuNsT

Ziet er goed uit! Heb je ook meegewerkt aan het design van de wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
De vorm is bepaald door de mensen van aerodynamica. ik heb vervolgens het model gekregen en een lijst met sponsoren die erop moesten.

Ik mocht wel zelf de kleuren en alles bedenken, en waar de logo's allemaal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
zeker mooi gedaan Daniel :) leuk project ook lijkt me (als je er de skills voor hebt :P )
ik ben nog ff verder gegaan met die quad, heb het stuur breder gemaakt, heb een tankdopje toegevoegd, en 2 dikke uitlaten :P oja, ook nog een kentekenplaat.

Afbeeldingslocatie: http://xs317.xs.to/xs317/07305/quad_6.jpg.xs.jpg

ik wil er ook nog een paar spatbordjes op maken denk ik, en het stuur blijft ook niet zo waarschijnlijk... ik ben nog wel ff bezig dus :)

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:43 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163891

Hey allemaal,

Samen met een vriend zijn we vanaf dat we littlebigplanet zagen er helemaal verslaafd aan. Nou kwamen we op het idee om sackboy te modelleren, en te renderen. Hier zijn een aantal renders die we tot nu toe hebben gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/9355/sackboywaving1024cm1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/2641/sackboyandgirl1024jx2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/9590/sackboyhang1024cx0.jpg

Het is allemaal gemaakt met 3d studio max, de materialen met vray en ook gerenderd met vray.
Dit zijn nog wel allemaal work in progress renders, we zijn van plan nog andere materialen voor de sackboy te maken, en ook nog assecoires.

Groetjes,
Rik

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:44 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 19:15

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Tof! Vooral die tweede en derde.. Bij de eerste voelt het niet helemaal realistisch aan. Het kan meerdere factoren hebben, maar als je kijkt naar de schaduw van het uitstekende steentje in het midden tussen de tegels (iets met harde contouren) dan zie je dat die een ander soort schaduw produceert. Op een of andere manier lijkt hij ook niks mee te krijgen van die ietwat gelige ondergaande zon.

Verder vooral heel mooi modelwerk en hoe heb je die stof gedaan? Echt heel nice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Gaaf, ik denk dat als je de 2e een stuk verder uitzoomt, en renderd op 1280x1024 het een leuke wallpaper is O-)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 13-06 11:17
Heb de 2e nu als wallpaper :)
Ik vind ze echt heel leuk

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja die eerste is inderdaad niet helemaal goed.
komt vooral omdat de texture van de tegels niet scherp genoeg was, en de resolutie was niet hoog genoeg.

aan een wallpaper van 1280 x 1024 word gewerkt. Deze posten we later.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/3088/sackboyandgirl1280vp9.jpg

Spike_wolf, hier de 1280 x 1024 versie van de 2e render.
We zijn bezig met andere materialen voor de sackboy, en ook met assecoires en animaties.
We posten onze progress.

grtz

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 01-08-2007 01:44 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

:D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114803

Nice nice! Erg leuk gedaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor de comments iedereen, en hou deze thread zeker in de gaten, want we gaan meer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Nice! ziet er super cute uit.
Ik vind het materiaal goed gelukt.
Vooral mooi hoe je die naden van het stof niet in een rechte lijn laat lopen op het voorhoofd en zijkant van het hoofd. goed man!
Ben ook wel geïnteresseerd en een wallpaper alleen moet ie dan 1.920 x 1.200 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Voor die 1e: gebruik hier écht een goede texture voor de grond, fotografeer m eventueel zelf. Dit kán echt niet. Die beestjes zijn zo strak, en die grond zo nep. Daarbij de al eerder genoemde schaduw aanpassen zodat ie klopt met de texture (texture moet eigenlijk schaduw vrij zijn!) en doe een belichtingstutorial, of je hebt hier iets fout gedaan, want ook al eerder genoemd kloppen de kleuren niet. Hij lijkt nogal doods te zijn, je ziet geen details enzo. Weet niet hoe het komt. Voor de rest ben ik het met de rest eens: toppie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Kun je ook eens wat wires posten? Ben wel benieuwd hoe je ventjes in elkaar zitten.. is lastig af te leiden door de texture die er overheen ligt :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Guillome: Lees eerst eens wat replies voordat je met een conclusie komt die al eerder besproken is.

@Dreamwalker:Is goed 1920 x 1200 zullen we posten. Moet ik wel weten welke je van deze 3 wilt.

@Spike_wolf: Wires coming up.

We zijn nu ook druk bezig met nieuwe materialen voor sackboy, en ook animatie zijn we aan bezig.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Anoniem: 163891 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:03:
[afbeelding]

We zijn bezig met andere materialen voor de sackboy, en ook met assecoires en animaties.
We posten onze progress.

grtz
Little Big Planet de game waar ik extreem graag op zit te wachten.
Ziet er goed uit :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 28-07-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 163891 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:03:
[afbeelding]

We posten onze progress.

grtz
Als het renderen niet te lang gaat duren, zou je er een 2560x1600 versie van willen renderen? Alvast bedankt :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ dreamwalker:

hier de 1920 x 1200 versie van de tweede render.
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/2091/sackboyandgirl1920je7.jpg

@ chester:

moet gaan lukken. renderen zal niet te lang duren, maar we moeten ff kijken wanneer we tijd hebben, aangezien we echt heel druk bezig zijn met met andere materialen en animatie. Maar hij komt naar je toe, houd deze thread in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 23:05
@Rikola: Zou je even 'check images' willen drukken in je posts? Dit maakt een thumbnail van je plaatjes zodat ze in de layout van dit forum passen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
link0007 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:53:
@Rikola: Zou je even 'check images' willen drukken in je posts? Dit maakt een thumbnail van je plaatjes zodat ze in de layout van dit forum passen.
Niet per sé. Dat is een functie die je in je profiel in kunt stellen. Ik heb het uit staan, wat het best irri maakt als je van zulke high-res renders tegenkomt in een topic.. :/

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Anoniem: 163891 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:49:
@Guillome: Lees eerst eens wat replies voordat je met een conclusie komt die al eerder besproken is.

@Dreamwalker:Is goed 1920 x 1200 zullen we posten. Moet ik wel weten welke je van deze 3 wilt.

@Spike_wolf: Wires coming up.

We zijn nu ook druk bezig met nieuwe materialen voor sackboy, en ook animatie zijn we aan bezig.

grtz
Sorry mate dat ik mn best doe voor je en 1 replie over het hoofd zag!! Zal niet meer gebeuren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

no problem guillome, i overreacted btw. ik was een beetje geirriteerd vanwege een ding wat niet lukte met het materiaal van de sackboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sackboy nu in spijkerstof en met een knipoog en een leuke lag.
more to come.

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/8825/sackboywavefabricxh9.jpg

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Laatst online: 02-07 11:45

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Heheh grappig, die sackboy plaatjes lijken heeeeel erg op een van mijn eerste renders in max :D
nice renders, wel erg simpel, hopelijk nog in een scene te zien :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Spike_wolf schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:30:
Nice DaNiEl KuNsT :)

Even een vraagje, m'n laptop is eigenlijk te langzaam om lekker op te 3Den, grotere Photoshop files te gebruiken, en echt lekker met illustrator aan de gang te kunnen.

T is een P4 2,8Ghz, met 768MB ram. en een 128MB ATI mobility radeon kaartje.

Die videokaart zuigt echt zwaar... maar daar valt niks aan te doen. Ik zit te twijfelen of ik een nieuwe laptop aan zal schaffen, of dat ik deze wat op ga peppen met grotere HDD en geheugen.
Voor photoshop en illustrator enzo is 2GB een stuk fijner.
Maar schiet max daar ook mee op? Ik dacht dat voor max de 3D kaart zo goed als niet boeiend is, zolang je maar een aardige processor en wat geheugen hebt toch? Of is die kaart toch te langzaam om grotere projecten mee te maken?

Okay.. kort gezegt, wat is beter, meer geheugen, of betere videokaart (=nieuwe laptop)?
toon volledige bericht
Het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt. Voor RAM in 3dsmax geldt dat het niet uikomt tot je op de rand komt en dan wordt het heel erg belangrijk. Dus bij scenes die in die 768mb passen, merk je niks met meer RAM, maar bij grote scenes merk je misschien wel een factor 2 in performance, zowel in renderen als in de viewport. De videokaart wordt voor het moment alleen nog gebruikt in de viewport en niet in de renders. Voor de viewport-performance is je videokaart wel echt superbelangrijk en ik persoonlijk vind viewport performance belangrijker dan render-performance, omdat ik het echte renderwerk toch 's nachts laat doen en dan mag het best een tijdje dure. Iemand noemde dual-core en voor renderen met goede renderers (alles behalve scanline) maakt dat enorm uit inderdaad. In de viewports denk ik dat je er niks van merkt, maar dat weet ik niet zeker. Bij mijn weten is de core van 3dsmax nog niet heel erg mooi multi-threaded namelijk.
DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:39:
Max maakt inderdaad geen gebruik van de videokaart (ben benieuwd of ze dat er ooit nog in gaan stoppen).
...
Zoals al gezegd werd: in de viewports dus wel. Renderen met de videokaart komt er snel aan, maar zal voor productiekwaliteit denk ik nog wel even duren, omdat de videokaart vaak niet zo precies met getallen omgaat. Pixar heeft wel echt al een heel erg mooie tool ontwikkeld om belichting te editen en dat gaan helemaal op de videokaart. Een soort van tweakbare preview-render levert dat op.
Anoniem: 163891 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:17:
@ dreamwalker:

hier de 1920 x 1200 versie van de tweede render.
[afbeelding]

@ chester:

moet gaan lukken. renderen zal niet te lang duren, maar we moeten ff kijken wanneer we tijd hebben, aangezien we echt heel druk bezig zijn met met andere materialen en animatie. Maar hij komt naar je toe, houd deze thread in de gaten.
Mooie renders en models, maar de material van die rechter is nog niet goed: veel te donker. Op mijn computer is hij gewoon een grote zwarte vlek met twee witte puntjes in de speculars van zijn ogen. Als de material te donker is, kun je niet veel meer fixen met je belichting.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 04-07 23:25
Is er ook een plug-in voor 3ds max (8 ) om animated gifs te renderen?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
De Hupie schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:07:
Is er ook een plug-in voor 3ds max (8 ) om animated gifs te renderen?
Avi to Gif?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 04-07 23:25
Ik heb zelf inmiddels een oplossing gevonden :) Alle frames renderen en dan in imageready een animated gif maken van al die plaatjes.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik gebruik een of ander gratis aftands programmaatje met de naam Gif Construction Set Professional. Daar zit een hele handige wizard in waarmee je flinke hoeveelheden bitmaps achter elkaar kunt plakken, met prima dithering bij redelijke snelheid. Plus nog een 'supercompress' functie die xvid-achtige compressie (alleen veranderende pixels opslaan) toepast. Zal Imageready vast ook allemaal kunnen maar die kost officieel wel geld :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
@rikola: Thanks en nog de goeie gerenderd ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94113

Ik heb een probleem met mijn 3ds max 9.
Ík kan geen objecten meer maken.

Telkens als ik een object weel maken in de viewport krijg ik niks te zien.
Zelfs als ik Keyboard Entry gebruik komt er niks.

Ik krijg alleen maar mijn gizmo te zien.
Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/5825/probleemiz6.th.jpg
Ik heb 3ds max all een keer opnieuwe geïnstalleerd maar dat helpt ook niet.

Weet iemand hoe dit kan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Edit: n/m

[ Voor 118% gewijzigd door apNia op 31-07-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94113 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:21:

[afbeelding]

Weet iemand wat ik hier aan kan doen ik wil graag veder met me 3D model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 19:09
Anoniem: 94113 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:43:
[...]

Weet iemand wat ik hier aan kan doen ik wil graag veder met me 3D model.
druk even op x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft niks te maken met mijn gizmo :S.

Als je op de foto kijk zie je ook dat mijn gizo niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 94113 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:21:

[afbeelding]

Ik herken het probleem niet, dus ik ga maar even aftasten in de hoop dat we toevallig tegen de oplossing aanlopen, want het is wel een vervelend probleem. Dat is hoe ik zelf met dit soort dingen om ga en in de afgelopen tien jaar kwam het dan telkens weer goed met 3dsmax. O+ En misschien dat ik me de oplossing bedenk als je deze ideetjes probeert/beantwoord.
1. Wat gebeurt er als je in het vakje linksonder Box() intypt? Of is dat wat je bedoelt met Keyboard Entry? Voor mij heet dat namelijk de Maxscript Listener.
2. Kun je wel gewoon objecten selecteren?
3. Indien 2, kun je wel gewoon objecten kopiëren?
4. Indien niet 2, ontstaat er een kopie als je dit typt? copy $objects[1] position:[10, 20, 30]
4. Heb je het probleem ook in andere scenes, of alleen in die met het vliegtuig?
5. Indien alleen bij dat vliegtuig: heb je al geprobeerd 3dsmax opnieuw te starten en daarna in plaats van het vliegtuig te openen, het te mergen in een lege scene?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 11:30

Acid_Burn

uhuh

Mischien iets heel raars, maar zit je mischien in een verborgen layer te tekenen? Alles wat je dan maakt is automatisch verborgen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acid_Burn schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:57:
Mischien iets heel raars, maar zit je mischien in een verborgen layer te tekenen? Alles wat je dan maakt is automatisch verborgen.
Ja ik zat inderdaad op een verborgen layer te tekenen :( lekker stom van me :'(

Bedankt (Acid_Burn en Oogst) voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik denk inderdaad ook een verborgen laag. Heb ik namelijk ook zo vaak :P

(oeps, moet sneller typen ;))

[ Voor 18% gewijzigd door Senzuboon op 31-07-2007 20:11 ]

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVermeersch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Hallo, ik ben nogal newb wnnr het aankomt op verschillende renders (gebruik praktisch altijd gewoon de standard line renderer in 3DSmax), maar ik hoor van verschillende mensen dat Vray echt wel goed is. Zit dit standaard in 3DSmax of is dit een aparte renderer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Vray is een plugin die je apart moet 'kopen' en installeren. Erg goed, erg snel en erg veel opties, maar ook best ingewikkeld. Ik gebruik zelf tegenwoordig eigenlijk alleen nog Vray voor rendering, of de standaard scanline renderer wanneer ik heel snel wil kunnen renderen..

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

NickyVermeersch schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 01:36:
Hallo, ik ben nogal newb wnnr het aankomt op verschillende renders (gebruik praktisch altijd gewoon de standard line renderer in 3DSmax), maar ik hoor van verschillende mensen dat Vray echt wel goed is. Zit dit standaard in 3DSmax of is dit een aparte renderer?
nofi maar ik denk dat je best eerst mental ray eerst volledig leert begrijpen en dan pas overschakelt op Vray...Ik ben ook begonnen van 0 en ik moet zeggen dat Vray best ingewikkeld is, zeker als het aankomt om het zodanig in te stellen zodanig dat je de kortste rendertijden hebt.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228388

Ik heb even een korte vraag tussendoor voor mensen die met 3dsmax 7, 8 of 9 werken:

Zelf werk ik met 3dsmax 7 in combinatie met solidworks 2006. Het is alleen altijd een erg gekloot om solidworks-bestanden te importeren in 3dsmax. Dit is wel mogelijk met behulp van .STL bestanden maar bij complexe vormen maakt 3dsmax er een wirwar van lijnen van waardoor het programma heel erg traag gaat lopen. Dit is echt heel erg irritant. Ik heb wel de mogelijkheid om op lage resolutie te exporteren vanuit solidworks maar dan krijg je hele lelijke renders in 3dsmax.

Ik wil wél solidworks blijven gebruiken in combinatie met 3dsmax ivm studie en bematingen etc.
Weet iemand of mijn probleem op te lossen is en/of 3dsmax8 of 9 wél goed kunnen samenwerken met solidworks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bezig met een soort van saw scene beetje donker met bloed. moet nog een en ander aan gebeuren zoals textures en wat andere objecten

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/t445.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 116370 op 02-08-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg mijn Vertexpaint niet in mijn render te zien.

Ik heb een simple piloot gemaak voor in mijn F-14.
Nu wou ik die snel een kleurtje geven en heb ik gebruik gemaakt van Vertexpaint .

Alleen als ik de piloot wil rendere krijg ik zijn basis kleur te zien.
En niet de kleuren die ik via Vertexpaint op hem heb geplakt.

Dit zie ik in mij viewport
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/751/paintge9.th.jpg

En dit zie ik op mijn Render
Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/9958/renderyq4.th.jpg

???????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Longshot, want ik ken de methode niet. Maar misschien ondersteunt je renderer de methode niet. Welke gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik gewoon de standaart Render software van 3DS max.
Wat gewoon zou moeten werken want Vertexpaint zit standaart in 3DS max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

Anoniem: 94113 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 05:42:
Ik gebruik gewoon de standaart Render software van 3DS max.
Wat gewoon zou moeten werken want Vertexpaint zit standaart in 3DS max.
ik weet niet of je dit al gelezen hebt in de references, maar zou het probleem kunnen zijn:

To see vertex colors in a viewport:

Right-click the object with painted vertices, and choose Properties from the quad menu.

In the Display Properties group, turn on the toggle for Vertex Color.

Vertex Color is one item on a drop-down list. The other items are Vertex Illumination, Vertex Alpha, Map Channel Color (which uses the spinner immediately below the list), and Soft Selection Color. Viewports can display only one of these vertex channels at a time.

Click OK.

To render vertex colors:

Open the Material Editor, and apply a Standard material to the object.

Click the map button for the Diffuse component.

In the Material/Map Browser, choose Vertex Color as the map, and then click OK.

Now, when you render the scene, the rendering shows the painted vertices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Standaard vraag, maar kan hem nergen meer terug vinden... (was al een keer gevraagd volgens mij)
Ik doe momenteel tut het flesje :P , maar deze wil niet hol worden..... bovenkant blijft zegmaar dicht.
Iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
object selecteren, rechts op de modify tab klikken, en dan in de modifier list kiezen voor shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatmaar, opgelost :P, toch bedankt voor de reactie Nick :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu een tijdje bezig met 3d studio max maar nu vroeg ik mij dus af
als je een object hebt kun je dit op verschillende manieren veranderen. Je kunt er een editable mesh of editable poly van maken of een editable patch model of zelfs nurbs. Maar wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen deze technieken en wanneer is een techniek beter te gebruiken als een ander ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Editable poly = kleien, editable mesh is de voorloper hiervan en dus minder uitgebreid
Patch is meer spline achtig moddelen, vouwen zeg maar (toch??)
En nurbs is hiervan weer de uitgebreide variant

Onderste 2 gebruik ik nooit dus dat is zwaar onder voorbehoud :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 228388 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:25:
Ik heb even een korte vraag tussendoor voor mensen die met 3dsmax 7, 8 of 9 werken:

Zelf werk ik met 3dsmax 7 in combinatie met solidworks 2006. Het is alleen altijd een erg gekloot om solidworks-bestanden te importeren in 3dsmax. Dit is wel mogelijk met behulp van .STL bestanden maar bij complexe vormen maakt 3dsmax er een wirwar van lijnen van waardoor het programma heel erg traag gaat lopen. Dit is echt heel erg irritant. Ik heb wel de mogelijkheid om op lage resolutie te exporteren vanuit solidworks maar dan krijg je hele lelijke renders in 3dsmax.

Ik wil wél solidworks blijven gebruiken in combinatie met 3dsmax ivm studie en bematingen etc.
Weet iemand of mijn probleem op te lossen is en/of 3dsmax8 of 9 wél goed kunnen samenwerken met solidworks?
De bestaat een (*commerciele) conversietool of plugin waarmee je die pogramma's kan combineren. Weet de naam alleen niet meer.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98332

Menesis schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:49:
[...]

De bestaat een (*commerciele) conversietool of plugin waarmee je die pogramma's kan combineren. Weet de naam alleen niet meer.
Je hebt er zelfs 2: Npower zie: http://www.npowersoftware.com
en Polytrans zie: http://www.okino.com/conv/conv.htm

Zelf vind ik de eerste de beste, minder complex. De paketten zijn wel behoorlijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

KneoK

Not in a million lightyears

Je zou ook naar een plugin voor Solidworks kunnen kijken. Een .obj exporter bijvoorbeeld. Hier eentje voor $200:

http://www.softaward.com/4169.html

Zo zijn er nog veel meer te vinden via Google (Solid Works obj export), mogelijkheden zat in ieder geval, alleen niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228388

Bedankt mensen! hier heb ik wel wat aan!
Gezien de prijzenlijsten wacht ik nog ff af met het aanschaffen. ;)
Maar nu weet ik iig wat nodig is.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

eventjes mijn koekje bones gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/koekie2.jpg

misschien komt er binnenkort ook nog wel een filmpje :+

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 08-08-2007 16:17 . Reden: Check images :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Héhé leuk gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Ik zie duidelijk dat de meeste Tweakers in dit forum gebruik maken van 3Ds Max.

Zelf heb ik ook een tijdje dit platform gebruikt, maar gezien de kosten en de makkelijkheid van Blender, ben ik van plan over te stappen naar Blender.

Wie kan me dit afraden of juist aanraden en wat zijn de argumenten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
De reden waarom veel mensen MAX gebruiken is de fantastische community. Er is geen ander programma waar zoveel informatie en tutorials voor te vinden zijn als voor MAX.

Verder hangt er volledig van af voor welk doeleinde je het wil gebruiken. Voor hobby of simpel particulier werk kan ik je zeker Blender aanraden (vooral $$$-wijs). Wil je echter later gaan werken in een productie omgeving kan ik toch aanraden om de "grote" pakketten te gaan gebruiken om hierin ervaring op te doen. Blender is (tot nu toe) minder uitgebreid dan een MAX, Maya of Cinema4D maar de afstand wordt wel steeds kleiner. Blender heeft een aantal zéér gave opties, waar ik me wel vaker over verbaast heb.

Gouden tip: gebruik wat je zelf fijn vind werken en waarmee je goed overweg kan. Daar gaat het tenslotte om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
En vergeet dus niet om ook andere pakketten uit te proberen. Het zal aardig wat tijd en geduld kosten, maar dan weet je in ieder geval hoe en wat de pakketten in elkaar zitten. :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djerique schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:32:
Ik zie duidelijk dat de meeste Tweakers in dit forum gebruik maken van 3Ds Max.

Zelf heb ik ook een tijdje dit platform gebruikt, maar gezien de kosten en de makkelijkheid van Blender, ben ik van plan over te stappen naar Blender.

Wie kan me dit afraden of juist aanraden en wat zijn de argumenten? :)
Ikke niet, ik Gebruik Cinema4d r10
zijn ook veel tutorials voor te vinden (voor vorige versies teminste)
maar is helaas ook niet gratis

en blender is dan wel een aanrader, ja

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 08-08-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 04-07 14:52
Kijk ook eens in [Blender] Het Blender vragentopic
Ontwikkeling gaat erg hard, zie Blender Release Logs en ze zijn nu hard op weg naar 2.5 waarin veel verbeterd wordt!
Ook is er in mijn ogen een grote community, maar dit alles is gesproken vanuit het perspectief van een Hobbyist.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Jogai schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:06:
Kijk ook eens in [Blender] Het Blender vragentopic
Ontwikkeling gaat erg hard, zie Blender Release Logs en ze zijn nu hard op weg naar 2.5 waarin veel verbeterd wordt!
Ook is er in mijn ogen een grote community, maar dit alles is gesproken vanuit het perspectief van een Hobbyist.
Bedankt voor al jullie tips d:)b
Ik zal dit topic eens goed doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Mooiste vind ik tot nu toe nog:
MAXScript ProEditor
3ds Max 2008 marks the debut of the new MAXScript ProEditor. This intuitive new interface for working with MAXScript includes multilevel undo functionality; fast, high-quality code colorization; rapid opening of large documents; line number display; regular expressions in search/replace; folding of sections of the script; support for user customization; and many other features.
Zal een keer tijd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 06-07 15:18

scorpie

Supra Addict

Misschien een idee om in de startpost (of volgende startpost) een lijstje op te nemen van welke tweakers welke software gebruiken? Zo kun je als je een specifieke vraag hebt voor een bepaald pakket, direct contact opnemen. Natuurlijk is dit een forum, maar als je een vraag hebt dat over een specifiek pakket gaat en niemand kan er antwoord op geven, dan loop je ook vast. Een lijstje met namen en gebruikte software kan dan handig zijn.

Zodra ik thuiskom start ik meteen Cinema 4D weer op :9 (op m'n 850 Mhz rammelbakje gaat het niet echt werken :P )

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
scorpie schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 03:37:
Misschien een idee om in de startpost (of volgende startpost) een lijstje op te nemen van welke tweakers welke software gebruiken? Zo kun je als je een specifieke vraag hebt voor een bepaald pakket, direct contact opnemen.
d:)b
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Euhm, nee? GoT is bedoeld om vragen te stellen. Als je rechtstreeks via mail een vraag stelt aan iemand, kan een volgend persoon met dezelfde vraag ook een email sturen. Als de vragen op GoT gesteld kunnen worden, kan iedereen ze lezen en vinden door gebruik te maken van de search.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Plus het feit dat als je met een programma werkt, ook niet betekent dat je er alles van weet.
Als jij wil weten hoe je effect X voor elkaar krijgt en dat aan tweaker a vraagt, maar deze weet het niet, vraag je het aan b, en die weet het ook niet, en kom je uiteindelijk bij tweaker f uit die het wel weet..
Kun je beter je vraag gewoons tellen, zodat f gelijk kan antwoorden.. scheelt je een hoop moeite en tijd ;)

Neemt niet weg dat het wel leuk is om te zien wie wat gebruikt natuurlijk :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 06-07 15:18

scorpie

Supra Addict

Ja, dat bedoelde ik dus ook te zeggen, het is expliciet niet mijn bedoeling geweest om het forum niet meer te gebruiken om te communiceren. (Maar dat zei ik dus in de vorige post ook al..)

Maargoed, het lijkt mij iig wel leuk om een lijstje bij te houden in de TS ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102317

Ik ben een bank aan maken in 3dsmax. Alleen ik vraag me af hoe je die naden in het leer kan maken. Iemand hier ervaring mee?

Ik weet ook niet wat de makkelijkste manier is om een beetje een "bolling" in de kussens te krijgen, zat nu te klooien met vertexes verslepen, maar het moet vast makkelijker kunnen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
scorpie schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:27:
[...]

Maargoed, het lijkt mij iig wel leuk om een lijstje bij te houden in de TS ;p
:?
Wat heb je daar nou aan..? Er staan al portfolios van diverse users in de startpost..
Snap niet echt wat je hier nou mee wilt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 102317 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:56:
Ik ben een bank aan maken in 3dsmax. Alleen ik vraag me af hoe je die naden in het leer kan maken. Iemand hier ervaring mee?

Ik weet ook niet wat de makkelijkste manier is om een beetje een "bolling" in de kussens te krijgen, zat nu te klooien met vertexes verslepen, maar het moet vast makkelijker kunnen :) .
de bolling kun je doen door softselection (zit ook onder edit poly) aan te zetten en dan een vertex te selecteren. Of door een FFD modifier te plaatsen en die dan te editten.
De naden zou je kunnen doen met een aparte (bump)map ofzo die je erin blend, wordt denk ik een beetje lastig. Het beste zou zijn om te unwrappen (misschien lukt het via pelt-mapping), maar dat kost nogal wat tijd. In elk geval moet je het in de texture verwerken. De naden modeleren met een spline wordt denk ik niet zo mooi...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Heeft iemand toevallig de Project: Joan of Arc - 3dTotal pagina? ze zijn verhuisd en de link klopt niet meer

al gevonden :)

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben druk aan het spelen en wil 3d max serieus leren.....
Momenteel even werkloos, dus veel tijd over :) .

Hier even een plaatje, kloppen veel dingen niet echt... maar ben er al wel een beetje trots op :9 .
Kennen jullie overigens een boek met veel opdrachten? Heb nu 3ds Max 8 Architectural visualization, maar is veel theorie, waardoor ik de toepassingen vaak mis
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/3406/watersp7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
wat bedoel je precies met opdrachten?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102317

Menesis schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:15:
[...]
de bolling kun je doen door softselection (zit ook onder edit poly) aan te zetten en dan een vertex te selecteren. Of door een FFD modifier te plaatsen en die dan te editten.
De naden zou je kunnen doen met een aparte (bump)map ofzo die je erin blend, wordt denk ik een beetje lastig. Het beste zou zijn om te unwrappen (misschien lukt het via pelt-mapping), maar dat kost nogal wat tijd. In elk geval moet je het in de texture verwerken. De naden modeleren met een spline wordt denk ik niet zo mooi...
Bedankt :) . Unwrap klinkt opzich wel logisch, dan probeer ik het wel op die manier :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en mijn Gingy kan nu ook 'lopen'
zitten nog enkele foutjes in, en het is er glad :+
http://www.foxmountain.nl/koekie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 102317 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:42:
[...]

Bedankt :) . Unwrap klinkt opzich wel logisch, dan probeer ik het wel op die manier :) .
Dan zou ik zeker ook even peltmapping uitproberen. Ik denk dat dat wel kan op zo'n bank, scheelt heel veel tijd als je het eenmaal onder de knie hebt. Geloof dat er wel een tutorialtje bij max zit.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 163535 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:18:
en mijn Gingy kan nu ook 'lopen'
zitten nog enkele foutjes in, en het is er glad :+
http://www.foxmountain.nl/koekie/
Haha vet! Maar hoe heb je dat nu precies gedaan? Alleen bones met een IK-link? Ik zit nu namelijk al dagen lang een rig te bouwen via een boek met tutorials met bones maar ook control objecten enzo. Ik vind het maar een pittig klusje!
wat je ook voor de gein zou kunnen proberen is hem te koppelen aan een biped; daar zit namelijk al een walk cycle bij ingebouwd ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Menesis op 09-08-2007 21:45 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:44:
[...]
Haha vet! Maar hoe heb je dat nu precies gedaan? Alleen bones met een IK-link? Ik zit nu namelijk al dagen lang een rig te bouwen via een boek met tutorials met bones maar ook control objecten enzo. Ik vind het maar een pittig klusje!
wat je ook voor de gein zou kunnen proberen is hem te koppelen aan een biped; daar zit namelijk al een walk cycle bij ingebouwd ;)
ik weet niet of dit in cinema4d makkelijker is, dit gebruik ik namelijk.
maar ik heb gewoon bones in het model geplaatst, en verder niks, dus best basic. op het model heb ik vertex weight aangebracht zodat de bones weten wat ze van het model mee mochten nemen. en de hele cycle heb ik met de hand gemaakt, dus bij frame zoveel moet arm vooruit, been vooruit, en beetje omhoog, en alles afgesteld totdat ik er tevreden over was.

het was ook wel een pittig klusje, en er zijn ook nog enkele foutjes, maar overall ben ik zeer tevreden!

ik heb nog wel een vraagje, ik weet niet of cinema4d gebruikers dat weten.
maar ik heb nu dus een cycle gemaakt voor het lopen van 30 frames, en ik vraag me af of ik deze dan kan copieren en erachter plaatsen, zodat ie langer loopt, en het dus 60 frames worden?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Dank voor uw aandacht.