[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 20.305 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Je bent al op de goede weg met je animatie. Goed bezig. Als je verder wilt gaan met animeren kan ik je het volgende boek enorm aanraden. Daar staat vrijwel alles is wat je wilt weten om geloofwaardige animaties te maken. Let wel dat het puur theorie is over animeren zelf, en geen software behandeld. Het is namelijk geschreven door de animation director van 'Who Framed Roger Rabbit'. Het behandelt de punten waar je op moet letten in je animaties.

Animators Survival Kit

Het is ff een aanschaf, maar ik vind het het zeker waard.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141799

ey volk,

heb even een vraagje aan de 3d max kenner:

ik heb ene hele zooi .zms en .dds bestanden die ik wil editten. het zijn bestanden uit een 3d game waar alle objecten als een .dds en .zms bestand zijn gecodeerd.

ik heb wel een plugin gevonden voor .dds maar 3d mx blijft de melding geven dat hij het bestand niet openen dus ik ga er dan vanuit dat ik juist de .zms moet hebben, hier kan ik echter geen plugin voor vinden. Heeft iemand hier enig idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Menesis schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:38:
wat bedoel je precies met opdrachten?
Opdrachten als; maak deze stoel enz.... dat je de theorie echt moet toepassen.
Maak nu naast het boek lezen allemaal tutorials die ik vind op internet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@evo18: welke 3ds max gebruik je? want je kan gewoon in je diffuse slot een bitmap nemen en dan verwijzen naar je .dds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 13:43
Er was destijds een .zms Convertor
Van .zms naar .3ds en andersom maar die heb ik niet meer.
Was toen destijds van het Ruff Rose forum.
Maar ze zijn zeer lastig te krijgen.
.dds is de texture
.zms is 3d model

[ Voor 9% gewijzigd door Rynji op 09-08-2007 23:48 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:46
Anoniem: 185122 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:30:
[...]

Opdrachten als; maak deze stoel enz.... dat je de theorie echt moet toepassen.
Maak nu naast het boek lezen allemaal tutorials die ik vind op internet :) .
Boeken heb je idd niet 1,2,3 nodig; er zijn zooveel tutorials te vinden op internet. Meestal met een iets andere strekking. Dan wordt zeg maar uitleged hoe je een stoel maakt en dan volg je alle stappen en dan heb je een stoel. Meestal ontbreekt de theorie dan weer een beetje. Vaak is het 'doe dit doe dat', maar als je daarna zelf aan de slag gaat, dan snap je wel waarom ze het in die tutorial op een bepaalde manier deden.
op dit forum kun je trouwens ook extreem veel vinden over 3d etc. Er zijn geloof ik ook mini modeling challenges met elk dag een nieuw onderwerp.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:20:
[...]
Boeken heb je idd niet 1,2,3 nodig; er zijn zooveel tutorials te vinden op internet. Meestal met een iets andere strekking. Dan wordt zeg maar uitleged hoe je een stoel maakt en dan volg je alle stappen en dan heb je een stoel. Meestal ontbreekt de theorie dan weer een beetje. Vaak is het 'doe dit doe dat', maar als je daarna zelf aan de slag gaat, dan snap je wel waarom ze het in die tutorial op een bepaalde manier deden.
op dit forum kun je trouwens ook extreem veel vinden over 3d etc. Er zijn geloof ik ook mini modeling challenges met elk dag een nieuw onderwerp.
Bedankt :) !
Zal er gaan rondkijken!

Edit: Echt geweldig om hier mee bezig te zijn! en verslavend :9 .

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 185122 op 10-08-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 16:37
Hey CreaBea's

Hier is weer een schepsel van mij. Ik werk hier nog aan, maar de belangrijkere onderdelen zitten er al op. Enjoy!

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/female_char_01.jpg

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Senzuboon schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:32:
@evo18: welke 3ds max gebruik je? want je kan gewoon in je diffuse slot een bitmap nemen en dan verwijzen naar je .dds.
gebruik 3dmax 9 32 bit, naja gebruiken ik heb hem vandeweek vor het eerst geopend vanuti interesse wou ik eraan beginne n met wat voorbeeldjes dus zou je misschen iets meer amateuristisch willen vertellen wat je bedoeld?
T!m0n schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:48:
Er was destijds een .zms Convertor
Van .zms naar .3ds en andersom maar die heb ik niet meer.
Was toen destijds van het Ruff Rose forum.
Maar ze zijn zeer lastig te krijgen.
.dds is de texture
.zms is 3d model
voor het spel rose online wil ik ook idd dingen gaan creeren, vor een andere server dan.
adobe programma's heb ik zo goed als wel onder knie maar dan kan je allen de textures aanpassen

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 141799 op 10-08-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 03-06 13:43
Als je nog nooit eerder 3dsmax gebruikt hebt raad ik je aan de Oogst huisje tutorial reeks te doen uit de startpost (want daar staan ze toch???)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb wel tutorials genoeg ik leer er op school mee werken en via school krijg je dan ook van die video tutorials aangeboden.

maar heb een .zms > .obj con erter gevodnen werkt prima en de textures voeg ik gewoon met photoshop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
rashmatash schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:53:
Hey CreaBea's

Hier is weer een schepsel van mij. Ik werk hier nog aan, maar de belangrijkere onderdelen zitten er al op. Enjoy!

[afbeelding]
Ah ziet er al goed uit ;) Komt de rest ook nog? Wel misschien wat te sterke lijnen van de armen naar de borsten.
Er zit trouwens spam op je plaatjes

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Menesis schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:54:
[...]
Ah ziet er al goed uit ;) Komt de rest ook nog? Wel misschien wat te sterke lijnen van de armen naar de borsten.
Er zit trouwens spam op je plaatjes
Dankje. Hier is nog eentje met meer vlees eraan. De lijn van de armen naar borsten viel mij ook al op. Dat heb ik dan wat verbeterd samen met de borsten zelf (als nipplemastah sta ik garant voor goede kwaliteit natuurlijk :*))
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/female_char_02.jpg
spam? waar?! ;)

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229420

HELP! Ik ben aan het afstuderen en heb erg veel last van het volgende probleem. Ik ben een 3d model aan het maken in autodesk 3d studio max8 en krijg iedere keer als ik het bestand wil openen een foutmelding. De melding is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4zjfamh.jpg

Daarna sluit het programma af. Nog een keer proberen geeft hetzelfde resultaat. Het programma opnieuw installeren heeft ook geen zin, zelfs de hele pc opnieuw installeren had geen effect. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Dit probleem zit in het bestand zelf. Misschien dat je hem kan importeren in een lege scene. Max heeft er geen backup van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij geeft deze foutmelding bij alle bestanden die ik probeer te openen en op de uni pc opent ie wel gewoon.. de backup geeft ook dezelfde foutmelding. Kan het misschien een instelling ergens zijn? Heb niet zoveel verstand van deze programma's :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Welke versie werk je mee op de uni? Kan zijn dat ie een plugin niet kan vinden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies dezelfde versie max8 met SP3. Het vreemde is ook dat de foutmelding ineens is komen opzetten, daarvoor nooit problemen gehad en nu krijg ik het niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Start je max op door te dubbelklikken op een bestand? Zoja, probeer het eens door Max op te starten door simpelweg dubbel te klikken op het Max-pictogrammetje.

En dan, zoals Senzuboon zei; "importeren in een lege scene" = File -> Merge en dan "all" -> "OK".

Als ie nu weer vastloopt, doe dan hetzelfde, maar kies dan ipv "all" alleen de objecten die je echt nodig hebt.
Als het dan wel lukt, meteen saven onder een andere naam. Op deze manier kun je dan je scene steeds opvullen met alleen de objecten die je echt nodig hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Scipionyx op 11-08-2007 17:47 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32
rashmatash schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:26:
[...]

Dankje. Hier is nog eentje met meer vlees eraan. De lijn van de armen naar borsten viel mij ook al op. Dat heb ik dan wat verbeterd samen met de borsten zelf (als nipplemastah sta ik garant voor goede kwaliteit natuurlijk :*))
[afbeelding]
spam? waar?! ;)
je bent wel goed op weg, maar ik zou even naar de knieën kijken, die zien er wat raar uit. Van de buik ben ik niet helemaal zeker, die diepe streep vanaf het kruis naar boven is wel heel erg duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Terug van vakantie en wil binnenkort weer veder gaan met mijn Ferrari. De auto is opzich bijna af maar ik wil wel eens wat anders modellen dus wil ik er een mooie omgeving bij te maken (had al geprobeert hem in een foto te renderen maar dat werd op zijn zachts gezegd een klein drama). Nou wil ik een zuid europees achtige omgeving maken, zo'n weggetje wat je heel vaak ziet in spanje en frankrijk (en vast ook andere landen maar daar ben ik niet geweest). Wat je dan vaak ziet zijn van die stenen rotsblok achtige muurtjes. Wat zou een goede manier zijn om zoiets te maken? alles met de hand doen is natuurlijk een optie, maar dat moet toch ook makkelijker kunnen? ik heb maar een klein stukje nodig maar als je voor bv een cg film een kilometer moet hebben lijkt handwerk mij niet de manier.

edit: heeft iemand misschien ook links naar tuts waarbij word uitgelegd hoe je bomen en andere vegetatie kan maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 11-08-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:14:
Terug van vakantie en wil binnenkort weer veder gaan met mijn Ferrari. De auto is opzich bijna af maar ik wil wel eens wat anders modellen dus wil ik er een mooie omgeving bij te maken (had al geprobeert hem in een foto te renderen maar dat werd op zijn zachts gezegd een klein drama). Nou wil ik een zuid europees achtige omgeving maken, zo'n weggetje wat je heel vaak ziet in spanje en frankrijk (en vast ook andere landen maar daar ben ik niet geweest). Wat je dan vaak ziet zijn van die stenen rotsblok achtige muurtjes. Wat zou een goede manier zijn om zoiets te maken? alles met de hand doen is natuurlijk een optie, maar dat moet toch ook makkelijker kunnen? ik heb maar een klein stukje nodig maar als je voor bv een cg film een kilometer moet hebben lijkt handwerk mij niet de manier.

edit: heeft iemand misschien ook links naar tuts waarbij word uitgelegd hoe je bomen en andere vegetatie kan maken?
aangezien de muurtjes niet in de close-up worden genomen (lijkt mij?) vosltaat denk ik een langgerekte box met noise erop, voorzien van mooie texture. Wat betreft die bomen snap ik nog niet precies wat je wilt. Bomen ver naast de weg ergens of juist op gelijke afstand naast de weg? Voor ver weg kun je af met een plane en een alphamap texture van een boom. En voor nog verder zou je zelf één lang vlak met bommtoppen kunnen plaatsen, misschien zelfs 3 van dat soort layers achterelkaar om diepte te creeeren. Voor dichtbij moet je ze wel modeleren lijkt me.
Ik zelf heb ooit deze gemaakt: (meer cartoonstijl maar daar gaat het niet om nu)
http://www.jelmerverhoog.nl/3d/thumb5.jpg
als je wilt kan ik wel uitleggen hoe ik die heb gemaakt.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het word wel redelijk close up denk ik, maar zelfs als het dat niet word wil ik het toch liever modellen zodat ik steeds meer leer van het modellen zelf. Een aantal bomen komt iig wel dichtbij genoeg om goed zichtbaar te zijn dus die moeten sowieso gemodelled worden. Ik zou het heel fijn vinden als je wil uitleggen hoe je die boom hebt gemaakt :) Al moet ik meer naaldboom achtige bomen hebben.ik wil een beetje een soort van mix als op deze foto's

http://www1.istockphoto.c...wisty_mountain_road_2.jpg
http://www.bayarearidersf...65/782551-bucksbarrd1.jpg
http://www.caltriplecrown.com/images/RoadEngTT1414.jpg
http://www.linkvermont.co...ck_070405%20089_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ok, hier een zelf bedachte (maar waarschijnlijk wel al bestaande) techniek om bomen te maken:

Je maakt eerst de stam met splitsingen en enkele grote takken. Dit doe je gewoon met boxmodelling en extruden+scalen met meshsmooth erop. Gewoon een vlakje extrude dan bijv. een stukje rotaten, verder extruden etc.

De bladeren/kleine takjes heb ik via scatter gedaan. Eerst maak je een aantal verschillende kleine takjes met bladeren eraan. Elke variant group je en je moet het pivot point bij de onderkant van het takje plaatsen, waar hij dus aan een grotere tak vast zal zitten.
Vervolgens heb ik de originele mesh van de stam gekopieerd en simpelweg de polygonen gedelete waar geen bladeren moeten groeien. De overgebleven mesh maak je niet-renderbaar en gebruik je voor 'scatter' om je bladeren over te verspreiden :)
Je moet even met de instelling spelen zodat de takjes

Wat betreft de texture weet ik niet hoe netjes je het wilt hebben. Ik heb gewoon een texture op de stam geplakt met een sphere uvw map. UVW Unwrappen wordt vrij hels om te doen denk ik :X

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:15:
Het word wel redelijk close up denk ik, maar zelfs als het dat niet word wil ik het toch liever modellen zodat ik steeds meer leer van het modellen zelf. Een aantal bomen komt iig wel dichtbij genoeg om goed zichtbaar te zijn dus die moeten sowieso gemodelled worden. Ik zou het heel fijn vinden als je wil uitleggen hoe je die boom hebt gemaakt :) Al moet ik meer naaldboom achtige bomen hebben.ik wil een beetje een soort van mix als op deze foto's

http://www1.istockphoto.c...wisty_mountain_road_2.jpg
http://www.bayarearidersf...65/782551-bucksbarrd1.jpg
http://www.caltriplecrown.com/images/RoadEngTT1414.jpg
http://www.linkvermont.co...ck_070405%20089_large.jpg
Voor je rotsmuur zou ik displacement maps gebruiken. Die kan je makkelijk maken aan de hand van je textures. Voor bomen zou ik zoeken naar een plugin, de hoeveelheid bomen op je foto's maak niet zomaar met de hand :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt :) die blaadjes heb je ook gewoon los gemodeld? dat zou je dan ook met bv naalden kunnen doen? ik wil redelijk wat detail maar de kleine takken zullen toch wel verhuld worden door de bladeren en veel zal ook wel donker worden omdat het licht geblokt word door de bladeren dus zolang de stam maar een goede texture heeft is een uvw map genoeg denk ik. Maar als ik je dus goed begrijp maak ik een lading takjes met bladeren, en die scatter ik rondom de hoofdboomstam met een paar grote takken?
Chester schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:41:
[...]

Voor je rotsmuur zou ik displacement maps gebruiken. Die kan je makkelijk maken aan de hand van je textures. Voor bomen zou ik zoeken naar een plugin, de hoeveelheid bomen op je foto's maak niet zomaar met de hand :P
Displacement maps heb ik nog nooit wat mee gedaan (weet nieteens goed wat het is) dus daar zal ik eens naar moeten kijken. Bomen met een plugin zou wel handig zijn (je weet niet toevallig een (gratis)plugin? ;)) en dan vooral omdat ze waarschijnlijk niet ubermooi worden als ik ze zelf maak. Opzich moeten vooral de bomen aan de voorkant verschillen, die daarachter staan kunnen denk wel gewoon kopieen zijn omdat je die toch niet goed ziet dus opzich moet dat nog wel haalbaar zijn met de hand en met menesis zijn manier moet je denk ook wel veel kunnen hergebruiken zodat je alleen de hoofdstam aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Je hoeft niet heel veel verschillende soroten te maken hoor. Ik zou zeggen: maak 1 blaadje en kopieer die 5 keer en deform ze dan per stuk. Misschien ook wat extreem andere blaadjes maken (bruine of halve ofzo). En dan ook iets van 3 of 4 soorten takjes met n stuk of 5 van die bladeren.

[ Voor 68% gewijzigd door Menesis op 11-08-2007 21:59 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Bezig aan een character voor wss een kleine animatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.c4dnexus.nl/forums/galerij/albums/userpics/10013/got.jpg

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@b3n666,

Hoelang ben je ongeveer bezig met zo'n auto? Zelf begonnen en het neemt nogal wat tijd in heb ik het gevoel :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het niet weten, ik weet wel dat ik maanden bezig ben maar dan moet je er wel rekening mee houden dan ik ook niet erg veel tijd heb en soms doe ik ook bv een week niks of ben ik een week bezig met 1 klein detail. Het grootste gedeelte kan ik denk wel in een week of 2 modellen als ik een uur of 1 a 2 per dag eraan besteed (en het een beetje wil lukken, ook erg belangrijk bij mij ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:41
rashmatash schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:26:
[...]

[afbeelding]
spam? waar?! ;)
Hmmm door jouw post kreeg ik ook weer is zin om een model te maken. Ik wil deze keer weer is een babe maken.

Tot zover:
]Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/3d_babe.jpg
Er moet nog veel gebeuren :D

Zodra de hele body af is wil ik denk ik nog wat kleding gaan maken. Is het trouwens lastig om kleding appart te maken en dan later goed met de bones mee te kunnen laten bewegen zonder dat de huid door de kleding heen komt?

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Hendro op 12-08-2007 23:23 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Sir_Hendro schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:22:
[...]

Hmmm door jouw post kreeg ik ook weer is zin om een model te maken. Ik wil deze keer weer is een babe maken.

Tot zover:
][afbeelding]

Zodra de hele body af is wil ik denk ik nog wat kleding gaan maken. Is het trouwens lastig om kleding appart te maken en dan later goed met de bones mee te kunnen laten bewegen zonder dat de huid door de kleding heen komt?
OMG TEPELS!!! [/Amerika mode] :P

Ik zoek momenteel (video) tutorials voor een totale 3dsmax noob (mijzelf) maar de meeste tut's die ik vind zijn voor ietwat gevorderde 3dsmax-ers :/

google kan niets vinden voor mij, dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen aan een tutorial die zo een beetje alles uitlegt van 3dsmax :)

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Greyh0und schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:25:
[...]

OMG TEPELS!!! [/Amerika mode] :P

Ik zoek momenteel (video) tutorials voor een totale 3dsmax noob (mijzelf) maar de meeste tut's die ik vind zijn voor ietwat gevorderde 3dsmax-ers :/

google kan niets vinden voor mij, dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen aan een tutorial die zo een beetje alles uitlegt van 3dsmax :)
Er zijn geen tutorials die zo een beetje alles uitleggen. Er is namelijk erg veel om uit te leggen. Je moet wat specifieker op zoek gaan naar tutorials. Heb je al eens gekeken naar de 3D Total tutorials?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Of in de openingspost van dit topic :?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3d-palace.com heeft goede videotutorials vind ik. Daar heb ik de basis ook geleerd. De modellen zijn meestal misschien wel voor wat gevorderden maar omdat je toch alles te zien krijgt maakt dat niet zo heel veel uit het kost je alleen wat meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Ik ga gewoon lekker verder met mijn animatie, dus even de grootste vijand van het koekje gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/koekie/koekie3.jpg

het pak ontwerp is ook door mij gemaakt, stiekem best veel werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Lynda.com heeft een goede voor 3ds max 9.
http://movielibrary.lynda.com/html/modPage.asp?ID=287

Het kost jammer genoeg wel geld.(maar het kan ook anders O-) )
Hij begint helemaal bij het begin en legt alles goed en duidelijk uit, ik ben nu zelf op de helft en bevalt me goed!

Hier vind je soms ook wel leuke tutorials voor beginners:
http://www.tutorialized.com/tutorials/3DS-MAX/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Hoi fotosoepers :)

Ik had een klein vraagje en ik weet niet of dit het juiste topic (het heeft met 3d te maken :p ) voor is, maar hier gaat ie dan.

Ik heb ik een logo van een zaak dat 3d moet worden en continue horizontaal circuleerd. Echter heb ik al het een en ander geprobeerd, maar ik kom niet verder.

Nou vroeg ik me af of dit het juiste topic was om hulp te vragen (cq. iemand het plaatje 3d maakt en laat circuleren horizontaal).

Alvast bedankt en anders sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Een draaiend logootje moet altijd wel lukken. Mail me anders maar verhoog Afbeeldingslocatie: http://www.derangedmonkey.com/phpBB/images/Monkey.PNG gmail.com

Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/piano8s.jpg 1600x1200
vorige versies:1,2

Ik probeer nu een overtuigende ochtendbelichting te maken. Toch vind ik het nog niet helemaal goed, maar ik zie niet zo snel wat er mis is. Alsof het allemaal teveel geel is. Maar als ik het licht meer rood maak wordt het ook niks...
Iemand nog tips wat betreft de belichting of andere dingen om de scene beter te maken? Dat ding rechts op de grond wordt trouwens een matras :P Beetje verkeerde texture zit erop.
De huid heb ik per ongeluk wat teveel reflectie gegeven, nu lijkt het wel plastic :D
Verder heb ik wat gebouwen toegevoegd buiten.

[ Voor 27% gewijzigd door Menesis op 14-08-2007 10:59 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik vind de belichting heel goed hoor. Misschien kun je experimenteren met wat lichtblauwe fog voor een ochtendeffect. Verdere kritiek:

- het haar eindigt te smal naar mijn smaak;
- de armen zijn echt niet goed. Met name de schouder en de elleboog lijken te veel op rubber buizen. Probeer de onderliggende spieren (schouder) en de huidplooien (schouder, elleboog) te verbeteren;
- de kozijnen texture is hier en daar verkeerd georiënteerd, met name bij de deuren. Probeer de nerven in de lengte te laten lopen (bedenk hoe je een boom zou moeten doorzagen om er lange planken van te maken);
- De balkonrailing lijkt wel van chroom. Persoonlijk zou ik voor afgebladderde vaalrode verf icm roestig ijzer gaan :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf eens is met Bozozo.

Verder, is dat een houten matras op de grond? :? :P
Ook lijken haar huid en de piano te veel te glimmen, ten opzochte van de rest van de kamer.
Als ik een tijd een piano in zo'n kamertje zou laten staan zal ie ook stoffig en wat dof worden :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219333

Nou, mijn eerste post in dit topic. Even voorstellen: Bram, 14 jaar, Werkt sinds 10e in MAX. Ik hou heel erg van drummen, dus ik heb een drumstel gemaakt in max, gerendert met euuh... scanline 7(8)7 maar ben wel erg tevreden. heb alleen geen wipje, missch edit ik de post nog wel ff. vloer is beetje slechte kwaliteit jpg, maar is tog maar ff zodat het chroom iets heeft om te reflecteren :P

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/3447/drumsrn9.jpg
Bekijk plaatje 1 (2000x1500)

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/1351/drums2gq3.jpg
Bekijk plaatje 2 (2000x1500)

naja hoop op veeel reacties :D

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 219333 op 14-08-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 219333 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:15:
Nou, mijn eerste post in dit topic. Even voorstellen: Bram, 14 jaar, Werkt sinds 10e in MAX. Ik hou heel erg van drummen, dus ik heb een drumstel gemaakt in max, gerendert met euuh... scanline 7(8)7 maar ben wel erg tevreden. heb alleen geen wipje, missch edit ik de post nog wel ff. vloer is beetje slechte kwaliteit jpg, maar is tog maar ff zodat het chroom iets heeft om te reflecteren :P

[afbeelding]
Bekijk plaatje 1 (2000x1500)

[afbeelding]
Bekijk plaatje 2 (2000x1500)

naja hoop op veeel reacties :D
Ziet er erg goed uit, en al helemaal knap werk als je pas 14 bent :)
Ik denk dat je nog wat 'diepte' aan de scene kan toevoegen door nog een direct light op je scene te zetten. Verder lijkt het hierendaar alsof de reflecties niet geantialiased zijn. Dat kun je doen onder> rendering > render (F10) > raytracer tabblad en dan global ray antialiser aanzetten. Een andere manier is om global supersampling aan te zetten onder renderer tabblad.
De bekkens (crashes? hoe heten die dingen?) zien er trouwens erg strak uit!

@ Bozozo & Spike Wolf: bedankt voor de feedback; ik ga er mee aan de slag! (ben er al mee bezig btw). Wat je ziet is inderdaad een houten matras :D van de gamma! ;) (wordt aan gewerkt)
Wat betreft sommige reflecties: ik was vergeten om glossy reflections weer aan te zetten. Vandaar de bling bling piano, rare skin en glimmende balkon spijlen :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219333

@Menesis: tnx voor de reactie! aangezien mijn computer niet de snelste renderer is, heb ik de GRA op Max 2.5 star gezet. Ik vind het een mooie snelheid/kwaliteit verhouding, zeker in zo'n vroeg stadium. Ik denk dat ik de AR later op betere kwaliteit zet. De bekkens (cymbals) op plaatje 1 van links naar rechts (plaatje 2 rechts naar links):Ride, Crash, HiHat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Bram1993

Heel mooi! Ik wou dat ik zo kon 3D maxen en ben al 23 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de treemaker plugin gedownload om wat bomen te maken (werkt prachtig trouwens) maar weet iemand hoe je dat later nog kan opstarten in max? krijg nu alleen het scherm tijdens het opstarten maar als ik het wegklik moet ik max herstarten voordat ik dat plugin scherm weer krijg om ermee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ey volk is het mogelijk om een texture los van een 3ds file op te slaan, zodat je de texture nog met photoshop kan aanpassen bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Umm textures zijn altijd los van de 3ds file.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Anoniem: 141799 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:04:
ey volk is het mogelijk om een texture los van een 3ds file op te slaan, zodat je de texture nog met photoshop kan aanpassen bijvoorbeeld
Of bedoel je een material wat je in 3ds Max hebt gemaakt? Zoja, dan moet je hier eerst een texture van maken. Zoek in dat geval maar eens naar "Render to Texture" in de help.

Material !!= texture

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scipionyx schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:52:
[...]

Of bedoel je een material wat je in 3ds Max hebt gemaakt? Zoja, dan moet je hier eerst een texture van maken. Zoek in dat geval maar eens naar "Render to Texture" in de help.

Material !!= texture
thanx dat reng tme in ieder geval al halverwege wat ik wil, als je hem namelijk via Render to Texture renderd krijg je idd wel een mooie .tga van je object met alle zijkanten erop en eraan maar zodra je de .tga (met of zonder bewerking van photoshop) weer aan het .3ds wilt toevoegen vallen de verschillende texture stukken niet meer precies op plaats. Je kan eigenlijk zeggen dat de tga afbeelding te klein is voor het object. (en de resolutie binnen Render to Texture veranderen heeft geen nut.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Sir_Hendro schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:22:
[...]

hehe Leuk :) zouden er meer mensen moeten doen. Dan zouden we een "CG Babes" contest kunnen houden. Ik heb geen idee waarmee je jou model aan 't maken bent. In Maya heb je Cloth en daar kun je een heleboel mee voor 't aankleden van je karakter (ook al weet ik niet precies hoe; ik ben niet echt ooit verder gekomen dan een naakt model).
Hier is mijn vrouwtje tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/female_char_03.jpg

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Menesis schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:46:
Een draaiend logootje moet altijd wel lukken. Mail me anders maar verhoog [afbeelding] gmail.com

[afbeelding] 1600x1200
vorige versies:1,2

Ik probeer nu een overtuigende ochtendbelichting te maken. Toch vind ik het nog niet helemaal goed, maar ik zie niet zo snel wat er mis is. Alsof het allemaal teveel geel is. Maar als ik het licht meer rood maak wordt het ook niks...
Iemand nog tips wat betreft de belichting of andere dingen om de scene beter te maken? Dat ding rechts op de grond wordt trouwens een matras :P Beetje verkeerde texture zit erop.
De huid heb ik per ongeluk wat teveel reflectie gegeven, nu lijkt het wel plastic :D
Verder heb ik wat gebouwen toegevoegd buiten.
Ziet er goed uit. De belichting is goed, alleen voor vroege ochtend, zou ik wit/blauw proberen voor de lichtkleur en 't licht meer diffuse maken. Doordat de zon nog niet zo hoog staat heb je minder scherpe licht.

Een ding vind ik wel minder en dat is haar geplastificeerde huid.

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Paar van de nieuwe features van 3ds Max 2008 zijn te vinden op: http://www.autodesk.com/3dsmax-pressimagery. Een hier nog wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Chester schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:31:
Paar van de nieuwe features van 3ds Max 2008 zijn te vinden op: http://www.autodesk.com/3dsmax-pressimagery. Een hier nog wat meer info.
Ik was helemaal excited toen ik er over hoorde, maar nnnnnnnnnniks is minder waar. Alleen de viewport shadows vond ik interessant. Verder niks spannends. Wanneer bakken ze er eens iets moois in als ZBrush? Ik weet dat dat niet een tool is die je zo 1-2-3 maakt. Maar Autodesk heeft toch wel de
juiste mensen in huis zou je denken. Misschien dat ze Maya hebben opgekocht en er geen druk is dat 2008 zo'n laffe featureset heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 21:20
apNia schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:08:
[...]
Ik was helemaal excited toen ik er over hoorde, maar nnnnnnnnnniks is minder waar. Alleen de viewport shadows vond ik interessant. Verder niks spannends. Wanneer bakken ze er eens iets moois in als ZBrush? Ik weet dat dat niet een tool is die je zo 1-2-3 maakt. Maar Autodesk heeft toch wel de
juiste mensen in huis zou je denken. Misschien dat ze Maya hebben opgekocht en er geen druk is dat 2008 zo'n laffe featureset heeft...
En jij bent niet de enige die daar zo over denkt. Ik betaal nu 450 euro per jaar voor die subscription en van verbeteringen zie je niet zo heel veel. 3d Max 9 zou ook een uber snelle viewport moeten hebben maar dat viel me zwaar tegen. Ik wacht even af of deze beter gaat worden en anders denk ik dat ik toch maar die subscription opzeg. Beetje weg gegooid geld anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Enige waar ik naar uit kijk is fatsoenlijke Vista support. Max 9 crasht erg vaak als ik veel moet chamferen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
max9 x64 werkt hier prima met vista (x64). Alleen moet ik aero uitzetten voor de viewports..
@ rashmatash: je die huid was een render foutje; had glossy reflections niet aan staan.
Ik heb nu zoveel mogelijk dingen verbeterd, maar ik ga er nog mee verder:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/piano11s.jpg (licht is nu weer te diffuus)

[ Voor 65% gewijzigd door Menesis op 15-08-2007 11:30 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Menesis schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:26:
max9 x64 werkt hier prima met vista (x64). Alleen moet ik aero uitzetten voor de viewports..
Werkt hier ook prima over het algemeen. Gebruik Max9 + productivity booster in x86 Vista. Maar telkens als ik veel lijnen tegelijk wil chamferen crasht het :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
wat is productivity booster eigenlijk :?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Menesis schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:50:
wat is productivity booster eigenlijk :?
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img485.imageshack.us/img485/113/auto2ok5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/1515/auto4rd5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/1521/auto5ab8.jpg

Zo, hier mijn eerste autootje :). Moet nog heeel veel gebeuren, maar ben er al best trots op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Laatst online: 28-04 20:28

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 185122 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo, hier mijn eerste autootje :). Moet nog heeel veel gebeuren, maar ben er al best trots op.
Mogen we je wireframe zien? ziet er wel goed uit qua vorm enzo, maar het lijkt alsof je een te dichte mesh gebruikt :)

Anyway, ik zit zelf met een vraagje over particle Array/flow (3ds max 9)

Is het mogelijk (bijv dmv scripting) een Parray in je particle flow te verwerken.. ik wil namelijk de particles van mijn flow, dezelfde texture geven als de ondergrond waar ze vanaf komen (ik wil een object laten wegwaaien alsof het zand/as was)
Nu kan ik de particles geen goede texture geven, met een Parray kan dat wel... any suggestions?

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
StackMySwitchUp schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:49:
[...]

Anyway, ik zit zelf met een vraagje over particle Array/flow (3ds max 9)
Het is óf PArray, óf PFlow... :P
Is het mogelijk (bijv dmv scripting) een Parray in je particle flow te verwerken..
Volgens mij kun je geen particle systeem opnemen in je flow..
(ik wil een object laten wegwaaien alsof het zand/as was)
Nu kan ik de particles geen goede texture geven, met een Parray kan dat wel... any suggestions?
Je kan voor PFlow gewoon dezelfde textures gebruiken als voor PArray... Waarom zou dat niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
in Pflow zijn anders aardig wat opties om een texuture op je particles te zetten als ik me niet vergis.

Wat denk ik het beste is is om de stofdeeltjes allemaal te modelleren, wellicht via eenofandere array en dan allemaal van die grond texture te voorzien met in gezamenlijke UVW map modifier.

Vervolgens group je het zooitje. Die kun je dan in Pflow gebruiken als shape instance en je moet dan even een vinkje zetten voor 'group members', zodat al die stofdeeltjes uit je group aparte particles worden.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanx nemesis snel en simpel antwoord

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 141799 op 15-08-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
bedoel je de attach functie, te vinden in de edit-poly/edit-mesh modifier?
edit: ok mooi :)

[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 15-08-2007 23:37 ]

Mixed Reality dev

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik hoop dat dit topic juist is voor de volgende vraag, komtie:

Ik zit me al een tijdje te verbazen over alle pracht en praal die voorbij komt, eigelijk wil ik dat ook kunnen! Nu ben ik natuurlijk compleet nieuw met dit hele gebeuren, dus zal het niet makkelijk worden. Met welk programma kan ik het beste beginnen? Heb al veel gelezen over Blender en Sketchup, maar ik ben niet ervaren genoeg om te zeggen welke makkelijker is!

• Menesis
blender is een goede start, met sketchup maak je deze dingen over het algemeen niet. Hooguit een indeling voor je nieuwe huis.
Al is de interface van Blender nogal hoogdrempelig en de hoeveelheid documentatie materiaal wellicht wat minder dan de echte groten. Daarom kom ik ook gelijk op 3ds max en cinema 4d welke hier toch wel het meest gebruikt worden. Maya is (samen met 3ds max?) wel echt top of the line en ik zou dus één van die laatste pakketten eens nader bekijken, er zijn altijd wle trials te vinden op de betreffende websites (zie startpost). Het mooie van Blender is, is dat het gratis is (klopt die zin? :P)
Vaak worden overigens aparte render plugins gebruikt om alles zo mooi te renderen. V-ray is daar toch wel het meest gebruikt voor.
Dit is wellicht ook interessant: erg mooie renders en je kunt gelijk zien welke software er is gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 16-08-2007 10:41 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230039

hoi,

ik heb een leuk tankje (denk ik :P ) gemaakt in mn vrije tijd.
hij is van een oud spel.....teminste het idee ervan ....Warzone 2100

tank1
tank2
Ik weet dat er nog wat glitches in zitten hoor

wat vinden jullie ervan??

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 230039 op 17-08-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

mischien moet ik ook maar weer eens iets gaan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 23:04
Menesis schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:26:
@ rashmatash: je die huid was een render foutje; had glossy reflections niet aan staan.
Ik heb nu zoveel mogelijk dingen verbeterd, maar ik ga er nog mee verder:
[afbeelding] (licht is nu weer te diffuus)
Menesis, dope, erg mooi. Kleine opmerking, het lijkt erop dat 1 van de slippers sweeft. Ten tweede, het hout van de twee klapdeuren klopt niet. De dwarsplanken vertonen verticale planken en dat zou horizontaal moeten zijn. maar voor de rest, ik doe het echt niet na. _/-\o_

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Anoniem: 30579 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:18:
mischien moet ik ook maar weer eens iets gaan posten.
Knap hoor van je. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

wat ? dat ik zolang niets op tweakers geplakt heb ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
marquis schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:21:
[...]

Menesis, dope, erg mooi. Kleine opmerking, het lijkt erop dat 1 van de slippers sweeft. Ten tweede, het hout van de twee klapdeuren klopt niet. De dwarsplanken vertonen verticale planken en dat zou horizontaal moeten zijn. maar voor de rest, ik doe het echt niet na. _/-\o_
Thanx man! Ja die slipper; foutje :+
Die planken was ik te lui voor om apart te modellen, maar omdat het opvalt ga ik het toch maar doen ;)
Als iemand nog suggesties heeft voor dingen in de kamer* of de kleur vd belichting ofzo; kom maar op!
* het is altijd leuk als je een soort verhaal kunt aflezen aan de spullen die je ziet op n plaatje :P Zat te denken aan een koffer ofzo, alsof het iemand betreft die sinds kort in eenofander kraakpand in een vreemde stad woont en alleen piano spelen belangrijk vindt. Vandaar dat matras op de grond, verrotte muren en schrale lampje aan het plafond :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een muis is dan misschien ook leuk en een barst in de muur waar die door heen kan!
Of een paar ouwe kranten op de grond :*) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Kon het niet laten om aan een nieuwe auto te beginnen :'(

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s11/ChesterLM/3D/Mercedes%20CLS%20500/th_wip1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s11/ChesterLM/3D/Mercedes%20CLS%20500/th_wip2.jpg

En de wire:
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s11/ChesterLM/3D/Mercedes%20CLS%20500/th_wire1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Terug in je M3 CSL hok jij! Ksssst!

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Scipionyx schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:46:
[...]

Het is óf PArray, óf PFlow... :P

[...]

Volgens mij kun je geen particle systeem opnemen in je flow..

[...]

Je kan voor PFlow gewoon dezelfde textures gebruiken als voor PArray... Waarom zou dat niet kunnen?
Fout, met scripting kan je alles koppelen aan een PFLow hoe je maar wil :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Hey mensen,

Wie weet wat 't verschil is tussen een 'normal map' en een 'displacement map'?

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 10:06
Hoi allemaal,

Dit is een korte film die ik heb gemaakt voor een Lego wedstrijd. Ik had helaas maar 2 weken tijd, dus hier en daar zijn nog wel wat minpuntjes te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/sw/poster1.jpg

Klik hier om het filmpje te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door DarthSjaak op 18-08-2007 23:37 ]

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:48:

[afbeelding]

[afbeelding]

En de wire:
[afbeelding]
Mooi hoor :) , mijn Mercedes is bijna klaar.... zit alleen te bedenken wat ik achter mijn grill doe.
Misschien een plane ofzo.

@DarthSjaak

Erg leuk filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:48:

[afbeelding]

[afbeelding]

En de wire:
[afbeelding]
Ahhh nee, geen mercedes ;). Kun je alstjeblieft een keer een Ferrari F40 maken Chester? Die is zo bruut :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/F40-render3s.jpg
zoiets? :p

Ja ja, het is tijd voor weer een loze belofte van mijn kant uit. Ik kon ternauwernood de neiging onderdrukken om weer een Ferrari te maken (288 GTO, mn favo auto ooit en de origine van mn nickname), en ben daarom in plaats daarvan begonnen aan dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sjappie/ZX6R-wip1.jpg

Als iemand het merk, type en bouwjaar kan noemen krijgt ie 10 punten ;) en ik 100 omdat ik em duidelijk genoeg gemaakt heb dan 8)

moet nog genoeg aan gebeuren voor uberhaupt het frame af is, en dan heb ik nog 183 referentie plaatjes om de rest van te brouwen. Best kut om te modellen zonder top-side-front view van wat ik model. Kon nergens goeie views vinden van dit specifieke model, dus tis allemaal beetje losse pols werk :p

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

Ahhh nee, geen mercedes ;). Kun je alstjeblieft een keer een Ferrari F40 maken Chester? Die is zo bruut :D
Ja, wel een Mercedes :P En als ik een keer een Ferrari ga maken wordt dat zeker geen F40, maar een Testarossa, de mooiste Ferrari aller tijden 8)

@hierboven
Een ZX6R misschien? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Chester op 19-08-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 21:28
DarthSjaak schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:29:
Dit is een korte film die ik heb gemaakt voor een Lego wedstrijd. Ik had helaas maar 2 weken tijd, dus hier en daar zijn nog wel wat minpuntjes te vinden.
[afbeelding]
Leuk gedaan! Als kritiekpuntjes zou ik zeggen dat het tempo er hier en daar nog niet helemaal inzit, en het totale gebrek aan interactie tussen de karakters maakt het een beetje statisch. Toch kon er hier wel een grinnikje af bij de eindgrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Chester schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:28:
[...]

@hierboven
Een ZX6R misschien? ;)
1998 :p
alleen rot dat er vooral goeie referentie plaatjes te vinden zijn van de nieuwere modellen. Ik loop nu de '98 te modelllen op een image plane van '03-'04. Lichtelijk ander frame, andere lijnen, dus ik loop vooral van plaatjes te modellen van alle losse onderdelen :p Heb zelfs plaatjes van de schroeven van de achterbrug linkage :p

p.s. oh, en ik was idd vergeten dat ik met mn netjes-archiveer-naamgeving gewoon keihard ZX6R in de filenaam had staan :p geen punten voor jou mister!

[ Voor 13% gewijzigd door GTOfire op 19-08-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Enige kans dat hier nog een mooie omgeving bij komt + wat mooiere achterlichten ?? Über geil enzo :9~ :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

weinig ;)
Het interieur dat er inzit is ook zo crappy als iets en direct ge ctrl - c - v t van mn eerste F40 poging anderhalf jaar ervoor. Maar toen ik laatst het bestand weer wou openen waar de laatste beste versie in zat crashte maya telkens.

Maar ik wou em een 2e keer bouwen omdat ik een paar uber renders tegenkwam van een F40 door iemand anders. Dus als je een echt mooie render wil is google je vriend. Die van hem is echt uber, ook kwa interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je achterruit klopt trouwens ook niet, horen nog sleuven in te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

dr klopt zoveel niet aan, maar ik was er destijds toch best blij mee :p

Gek genoeg was mn project erna, de F430, uiteindelijk minder geslaagd. Meer mesh foutjes en meuk :p

Ben benieuwd hoe mn Kawa gaat eindigen. Die ben ik niet als geheel op aan het bouwen, maar ben van plan alle (zichtbare, laten we wel reeel blijven) onderdelen apart te maken aan de hand van plaatjes en dan sleutelen :p
Maar goed, tot nu toe bestaat er nog maar 1 onderdeel, dus dat scheelt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier staat niks

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 185122 op 20-08-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarthSjaak schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:29:
Hoi allemaal,

[afbeelding]

Super goed gedaan hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230039 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:08:
hoi,

ik heb een leuk tankje (denk ik :P ) gemaakt in mn vrije tijd.
hij is van een oud spel.....teminste het idee ervan ....Warzone 2100

tank1
tank2
Ik weet dat er nog wat glitches in zitten hoor

wat vinden jullie ervan??
nog iemand op en/of aanmerkingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
@sentinel3dsm
Ken het spel niet maar wat mij gelijk opviel is dat onderdelen van de rupsband steeds groter worden naar boven toe. Volgens mij klopt dat niet helemaal. De midden vorm van de tank is ook totaal anders dan het referentie plaatje, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dreamwalker schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:24:
@sentinel3dsm
Ken het spel niet maar wat mij gelijk opviel is dat onderdelen van de rupsband steeds groter worden naar boven toe. Volgens mij klopt dat niet helemaal. De midden vorm van de tank is ook totaal anders dan het referentie plaatje, of zie ik dat verkeerd?
yup klopt helemaal... die rupsbanden hebben een PathDeform[WSM]
zodra je die op een object zet dan stretcht hij hem bij de rondingen af.... geen idee hoe ik dat kan oplossen (tutorial)
moet ik hier mieschien een complexere rupsband object voor maken of ligt het aan mn lijn?

en idd de midden vorm is anders.... maar dit is ook een vorm uit het spel....soort van buideldier achtige body

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 230039 op 20-08-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 10:46
rashmatash schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:02:
Hey mensen,

Wie weet wat 't verschil is tussen een 'normal map' en een 'displacement map'?
Volgens mij is dit dezelfde vraag:
-DG- in "\[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 3..."

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah ik heb het al....
mijn objecten stonden te ver van de lijn af.... dus de pivot zat te hoog van het object af....
dit kun je dus simpel oplossen door op de knop "move to Path" te douwe.... en dan zet ie hem goed.... het enigste wat je dan nog moet doen is het spul op de goeie as te zetten.... en dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit met een aantal problemen......
Gedurende mijn auto avontuur, krijg ik zeer vaak een error, blabla bla moet nu sluiten.
Ik gebruik 3D max 8 + V-ray i.c.m Vista 32 bit.

Ik wou gisteren gaan renderen, want alles is zo goed als klaar..... maar nu haalt hij stap 1 t/m 4, waarna hij een fout maakt tijdens het image renderen.

Ik vraag mij dus af, doe ik iets helemaal fout, Of is Vista met 3d max 8 instabiel?
Dit lijkt mij namelijk niet echt normaal......

Tevens, is er een oplossing voor mijn render probleem?
Ik heb meerdere scenes in elkaar gemerged, inclusief materialen.
Ga zometeen proberen, de materialen in de uiteindelijke scene opnieuw te plakken.

Ben nu behoorlijk wanhopig na een 1,5 werk, welke nu corrupt lijkt te zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Anoniem: 185122 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:27:
[...]

Ik vraag mij dus af, doe ik iets helemaal fout, Of is Vista met 3d max 8 instabiel?
Dit lijkt mij namelijk niet echt normaal......

[...]
"You can say that again.."

Zoek maar s op "vista". Zijn genoeg problemen mee. Sommige members hebben Max(9) wel werkend icm vista..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scipionyx schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:43:
[...]

"You can say that again.."

Zoek maar s op "vista". Zijn genoeg problemen mee. Sommige members hebben Max(9) wel werkend icm vista..
Even rond gegoogled, vind daar juist dat veel mensen problemen hebben met 9.
Dat versies daar onder wel goed moeten draaien....

Is er misschien een tool, waarmee je je scene kan nakijken?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 185122 op 20-08-2007 15:05 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Dank voor uw aandacht.