Hebbik dat gezegd? Nu je erover begint: ik voel me wel iets beter dan de gemiddelde verkeersdeelnemer. Maar dat komt enkel omdat ik
kijk en
oplet. Dat doe ik omdat ik kwetsbaar ben, heel kwetsbaar -punt-.
En dan verongelijkt komen doen als we AL onze aandacht niet 100% focussen op de stuntrijders.
Ik ben bepaald geen stuntrijder.. ga zoals ik eerder al zei vanaf 40km/u weer netjes in de rij
Ik ben ook een grote motorliefhebber, maar zoals sommigen rijden is not done.
Volgens mij zei ik dat dus ook al

Echt niet? Zo is het ook gemakkelijk argumenteren.. (het is al 'ergens' uitgelegd. En dan wil je zelf nog de moeite niet doen om je eigen mening op te zoeken). En het is niet omdat iemand iets uitlegt dat het daarom ook klopt.
Het is geen mening.. het is een FEIT <- zwart op wit, jeweetwel.
Jullie hollanders denken toch vaak dat uw eigen vrijheid en ideeën meteen 100% legaal zijn. Denken dat iets legaal is uit logisch redeneren en legaal zijn, zijn twee verschillende dingen.
Ehm, feit dus, geen mening.

Het valt me echt op hoe overal om het hardst geschreeuwd wordt dat allerhande dingen legaal zouden zijn. (niet alleen hier hoor)
Klopt, hier erger ik me ook aan, en daarom doe ik dat dus ook niet ongegrond.
I know for a fact dat tussen FILES (stilstaand en stapvoets verkeer tot laat ons zeggen30-40km/u) doorlaveren GEDOOGD wordt. Nu weet je ook wel wat gedoogd wil zeggen, namelijk dat je er niet op aangesproken zal worden en dat het dus in feite 'mag'. Toegelaten dus, maar niet legaal.
Dit klopt dus niet in NL, of het in België anders is durf ik niet te zeggen.
En waarom lukt het niemand om eens niet all or nothing te denken? Voor de zoveelste keer staat er dat je idd niet hoeft aan te sluiten, je mag er perfect langs, en ik zal me er ook niet aan storen. (in files!). Het gaat hier over die maniakken die tussen snel verkeer doorgaan en zo de andere autobestuurders onnodig nerveus maken.
Ik zei ook al dat ik dat afkeur
Als er duidelijk onderscheid gemaakt wordt, en als duidelijk gezegd wordt dat het over personen gaat die tussen snel verkeer (120-140) tussen de rijstroken doorrijden, waarom moet er dan meteen hard verontwaardigd gereageerd worden, extrapoleren naar files (terwijl de nuance duidelijk is aangebracht!!) Dit is alleen 'zeiken' om te 'zeiken'? Leer nuanceren.
Ik reageerde op iemand die zei dat tussen de file door rijden niet mocht. Hij had het niet over een snelheid. Ik zeik niet om te zeiken. Ook nuanceer ik zelf al dat het begrip 'file' beter gedefinieerd moet.
En goed, ik zal me zelfs niet storen aan diegenen die tussen de auto's doorrijden op hoge snelheid, maar dan zal ik me er ook niet aan storen als ik er per ongeluk eens eentje van de baan rijd. Die hoort daar niet te rijden, en als die het risico wil nemen, prima, maar kom dan achteraf niet klagen.
Jij rijdt fietsers of oude mensen ook gewoon maar aan als ze oversteken waar ze niet mogen

Zoals hierboven al aangegeven, ze gaan continu van dode hoek naar dode hoek, en niet iedereen zit constant in z'n spiegels te kijken. Als je binnen je rijvak (zonder van vak te veranderen dus) iets meer links of rechts gaat rijden (om een voorwerp op de weg/kuil te ontwijken) kan je al zo een motorrijder geplet hebben

. Gevolg: motorrijder =>

Ik heb dit zelf dus hierboven afgekeurd "die zijn gewoon dom". Lezen is moeilijk he?
Anyway, hierop zal weer fundamenteel gereageerd worden

. Maar lees goed wat ik zeg: gedoogd en onderscheid tussen file en normaal vloeiend verkeer en waarover het gaat: TUSSEN rijvakken rijden.
Graag gedaan. Ik weet best dat gedoogd en toegestaan iets anders is.. en filerijden tussen stilstaand en langzaam verkeer door is dus toegestaan.
Kortom: STFU

En over naar voren rijden bij rood stoplicht. Dit doe ik best vaak ja. Alsof iemand daar last van heeft? Daarom is het niet voordringen <- dan heb je er last van. Met een kwart gas houden auto's me niet eens bij, en ik heb echt geen supersnelle motor.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 16-03-2007 10:51
]