Anti-Bumperkleef maatregelen?

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 11.232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 17:06
Roenie schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:22:
[...]
Helemaal mee eens. De meeste mensen denken dat ze geweldige chauffeurs zijn. Wat mij betreft is de beste chauffeur degene die zijn of haar beperkingen kent.

Zo is het ook grappig te zien dat bepaalde gevaarlijke situaties nooit aan de persoon zelf ligt: een ander doet iets waardoor die persoon wel gevaarlijke manouvres moet uithalen. Met die insteek kom je niet tot een constructieve en eerlijke discussie.
Heeej, slimme mensen in dit topic. Helemaal mee eens!

De opmerkingen hierboven over de opleiding verkeerskunde is ook helemaal terecht. Feit is gewoon dat je het niet vanuit je autootje kan bepalen waarom iets op een bepaalde manier gebeurd. Wat je wél kunt doen is gewoon logisch nadenken en jezelf aan de aanwijzingen/regels houden. Er zal vast wel iemand over nagedacht hebben.

Iedereen die vindt dat hij/zij een geweldige bestuurder is en nog geen cursusje voertuig beheersings certificaatje heeft (ook wel bekend als de anti-slip cursus). Je leert dan hoe ABS voelt, of hoe het zonder ABS voelt en hoe hard 50km/h is bij een onverwachte uitwijkmanouvre (al dan niet op glad wegdek). Je leert er goed van inzien wat je (niet) met een auto kan doen en hoe lastig het kan zijn om jouw voertuig in alle omstandigheden goed te beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Antislipcursus != voertuigbeheersingscursus. Verder wel met je eens.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:08

Tacoos

i am i

Vanmorgen zat er een bumperklever achter me, dus ik ging naar rechts om hem voorbij te laten (geen zin om me eraan te ergeren).
Wat denk je? Meneer blijft links rijden, maar verder achter me dan toen ik links reed |:(
Vervolgens ga ik weer naar links om een vrachtwagen in te halen, kruipt ie weer op m'n bumper, en nadat ik weer naar rechts ging, bleef ie weer links achter me hangen 8)7

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tacoos schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:59:
Vanmorgen zat er een bumperklever achter me, dus ik ging naar rechts om hem voorbij te laten (geen zin om me eraan te ergeren).
Wat denk je? Meneer blijft links rijden, maar verder achter me dan toen ik links reed |:(
Vervolgens ga ik weer naar links om een vrachtwagen in te halen, kruipt ie weer op m'n bumper, en nadat ik weer naar rechts ging, bleef ie weer links achter me hangen 8)7
Dat was een brit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Roenie schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:22:
[...]
Helemaal mee eens. De meeste mensen denken dat ze geweldige chauffeurs zijn. Wat mij betreft is de beste chauffeur degene die zijn of haar beperkingen kent.

Zo is het ook grappig te zien dat bepaalde gevaarlijke situaties nooit aan de persoon zelf ligt: een ander doet iets waardoor die persoon wel gevaarlijke manouvres moet uithalen. Met die insteek kom je niet tot een constructieve en eerlijke discussie.
Wat betreft het ligt nooit aan mij sentiment. Een familielid van mij zegt ook dat haar nooit wat gebeurt maar dat zo ongeveer iedereen op de weg een randdebiel/snelheidsduivel is. Voortdurend bumperklevers, rechts inhalers. Dan gaan bij mij al de alarmbellen rinkelen. Heb ooit eens met haar meegereden en vervolgens gezworen dat nooit meer van mijn leven te doen. 90-100km op de middenstrook van de 3 baans 120 weg rijden en dan zeggen "Zie je wel".....

Deze mensen kan je niet leren wat de consequenties van hun gedrag is. Je krijgt het er namelijk niet in dat ze iets fout doen. Vaak denken ze juist veilig te rijden omdat ze 'rustig rijden' en niet aan 'de zijkant' hangen. "Waarom zou je niet op de middenstrook blijven rijden, ze kunnen er toch nogsteeds links langs? Nu hoef ik niet elke keer van rechts naar midden als er een vrachtwagen is, inhalen is gevaarlijk/eng".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:08

Tacoos

i am i

Een oud-teamgenoot van mijn vrouw had ook eens zoiets: zij was de enige die zich aan de snelheid hield, de rest, zelfs vrachtwagens, reden allemaal veel te hard. Als zij netjes 120 reed, werd ze nog ingehaald door vrachtwagens, onvoorstelbaar zo hard als die reden.....
Verschillende mensen hadden al eens opgemerkt dat haar snelheidsmeter welicht niet goed werkte, maar nee: dat kon het probleem niet zijn. Het lag niet aan haar of haar auto, uitgesloten!
En zo heeft die muts dus 2 jr rond gereden met een snelheidsmeter zie zeker 20 km/uur te weinig aangaf bij 120 km/uur 8)7
Bord voor de kop, misschien :X

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ladon schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:58:
[...]

Wat betreft het ligt nooit aan mij sentiment. Een familielid van mij zegt ook dat haar nooit wat gebeurt maar dat zo ongeveer iedereen op de weg een randdebiel/snelheidsduivel is. Voortdurend bumperklevers, rechts inhalers. Dan gaan bij mij al de alarmbellen rinkelen. Heb ooit eens met haar meegereden en vervolgens gezworen dat nooit meer van mijn leven te doen. 90-100km op de middenstrook van de 3 baans 120 weg rijden en dan zeggen "Zie je wel".....

Deze mensen kan je niet leren wat de consequenties van hun gedrag is. Je krijgt het er namelijk niet in dat ze iets fout doen. Vaak denken ze juist veilig te rijden omdat ze 'rustig rijden' en niet aan 'de zijkant' hangen. "Waarom zou je niet op de middenstrook blijven rijden, ze kunnen er toch nogsteeds links langs? Nu hoef ik niet elke keer van rechts naar midden als er een vrachtwagen is, inhalen is gevaarlijk/eng".
En wat zei ze toen je zei "maak eens kennis met de rechterrijstrook"? Ik had me laten afzetten bij het eerstvolgende rustpunt/benzinestation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:41:
En wat zei ze toen je zei "maak eens kennis met de rechterrijstrook"?
Volgens mij:
Ladon schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:58:
"Waarom zou je niet op de middenstrook blijven rijden, ze kunnen er toch nogsteeds links langs? Nu hoef ik niet elke keer van rechts naar midden als er een vrachtwagen is, inhalen is gevaarlijk/eng".

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Touché, dat hoor ik ook weleens als ik collega's (veelal vrouwelijk) aanspreek op hun rijgedrag.

Mn schoonvader (een man ;) ) had er ook een houtje van. En als iemand dan aanstalten maakte hem rechts in te halen, zag hij dat direct en riep "ja, maar dat gaat zomaar even niet!" en schoof naar rechts.

Vervolgens nooit meer bij hem in de auto gestapt. Verkeersinzicht van een hamster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat is ook wel knap. Wel door hebben als iemand rechts in wil halen, maar niet door hebben dat je naar rechts kunt.

Verder ken ik bovenstaande verhalen ook wel. Moest eens een keer achter iemand aan rijden, verplicht in 'konvooi'. Die dame reed 90 waar je 120 mocht. Daardoor kwamen we al gauw in benarde situaties met invoegers of vrachtwagens oid. Heeeel gevaarlijk allemaal, op een gegeven moment reden we allemaal superdicht op elkaar (vol bumperkleven dus eignelijk) met nog maar 70 a 80. En je kan ook niet effe naar links de ruimte opzoeken want daar komt iedereen met gewoon 120 langsrijden (was nog een beetje druk ook). Dus je zet helemaal klem, bah, nog nooit zo onveilig op de snelweg gevoelt.
Dat is ook een probleem met te hard of te langzaam rijden, waarom ik denk dat te langzaam rijden erger is (of kan zijn) dan te hard rijden. Als je op een andere snelheid rijdt dan het overige verkeer betekent dat dat je 'in confrontatie' komt met het overige verkeer. Wanneer je te hard rijdt veroorzaak je een probleem voor jezelf (want er rijdt iets voor je, waar je voor moet afremmen of inhalen). Wanneer je te langzaam rijdt veroorzaak je een probleem voor het overige verkeer. Alle auto's moeten ineens afremmen of inhalen, dat verplicht je hun als het ware.

Vandaag zaten er trouwens 2 busjes voor me, de voorste reed een beetje langzaam. Het Transporter busje erachter zat onwijs druk te rijden, dicht erop, remmen, gasgeven. Toen splitste de tweebans weg op, met voorsorteer achtige banen. Langzame busje doet knipperlicht aan naar rechts, maar op het moment dat daar een plek vrij kwam ging het Transporter busje daar meteen rijden (best gevaarlijk, hard accelereren in iemands dooie hoek). Het langzame busje kon uiteindelijk wel naar rechts natuurlijk, maar niet echt stijlvol allemaal.

[ Voor 117% gewijzigd door !null op 13-02-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Laatst online: 05-10 17:06
GreenSky schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:07:
Antislipcursus != voertuigbeheersingscursus. Verder wel met je eens.
Eh, bij de instantie waar ik het gehaald heb wel. Misschien ben jij in de war met 'rijvaardigheidscursus'. (Dat gaat voornamelijk over goede zit-positie, kijkgedrag, etc). Het is wel zo dat voertuigbeheersing over het algemeen wat uitgebreider is dan alleen anti-slip.

Zie: http://www.anwb.nl/auto/r...-en-trainingscentrum.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wanneer gaan we een 'Anti-linksrij maatregelen' topic openen? Vandaag weer zo'n mooie situatie: 2 baans 80kmpu weg, linksplakker, rechts niemand te bekennen. Ik dacht laat ik eens gewoon volhouden en niet rechts inhalen. Meneer de 70kmpu rijdende linksplakker reageerde helaas niet op mijn knipperlicht naar links, het xenon-grootlicht en het wat dichterbij komen werkte ook niet.... Rechts ingehaald en jahoor, tijdens de inhaal actie kwam de middelvinger tevoorschijn :| WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 16-10 15:13

DinX

Motormuis

Linksrijders heb je de rechter rijstrook voor :P

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
>:) blijft leuk, al die amateurs in het verkeer. Soms vraag ik me af of sommige mensen uberhaupt opletten met wat ze aan het doen zijn. Wat ik ook vaak zie gebeuren is het volgende: ik rijd harder dan normaal zeg 140 ofzo en haal dus mensen in. Dan zit er zo'n figuur achter een auto te rijden die ongeveer 110 rijdt, dan gaat hij (terwijl ik eraan kom) mooi ff inhalen met 111 km/u 8)7 . Man... wat wil je er mee bereiken? Dan rijd je voor die andere gast... ja nou en. Ik moet volop de rem door zo'n idioot en dit gebeurt echt ALTIJD. Als je geen haast hebt, oke daar heb ik geen problemen mee, maar blijf dan gewoon rechts rijden...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
EnigmA-X schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:47:
[...]

Eh, bij de instantie waar ik het gehaald heb wel. Misschien ben jij in de war met 'rijvaardigheidscursus'. (Dat gaat voornamelijk over goede zit-positie, kijkgedrag, etc). Het is wel zo dat voertuigbeheersing over het algemeen wat uitgebreider is dan alleen anti-slip.

Zie: http://www.anwb.nl/auto/r...-en-trainingscentrum.html
Met dat onderstreepte zeg je het zelf al. Nee ik wil niet mierenn**ken, en ik snap dat sommige bedrijven het hetzelfde noemen. Maar voertuigbeheersingscursus kan een hele dag (of zelfs 2) beslaan, waar soms ook wat sportieve dingen bij kunnen komen kijken (afhankelijk van de invulling). Iig meer dan alleen de slip van een auto corrigeren en met/zonder ABS remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
YoshiBignose schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 22:46:
>:) blijft leuk, al die amateurs in het verkeer. Soms vraag ik me af of sommige mensen uberhaupt opletten met wat ze aan het doen zijn. Wat ik ook vaak zie gebeuren is het volgende: ik rijd harder dan normaal zeg 140 ofzo en haal dus mensen in. Dan zit er zo'n figuur achter een auto te rijden die ongeveer 110 rijdt, dan gaat hij (terwijl ik eraan kom) mooi ff inhalen met 111 km/u 8)7 . Man... wat wil je er mee bereiken? Dan rijd je voor die andere gast... ja nou en. Ik moet volop de rem door zo'n idioot en dit gebeurt echt ALTIJD. Als je geen haast hebt, oke daar heb ik geen problemen mee, maar blijf dan gewoon rechts rijden...
Op dat soort dingen kun je prima anticiperen. Dus vol op de rem lijkt me onnodig.
Dan blijft het natuurlijk nog wel mega irritant als er met 1 of 2 km/u verschil wordt in gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik denk dat het bumperkleef probleem ook snel opgelost kan worden als iedereen eens verplicht een weekje op de autobahn moeten rijden. En dan dus ook leren inschatten wanneer je wel kunt inhalen en wanneer niet.
De keren dat ik door Duitsland rij gaat gewoon alles soepel met inhalen. Auto's voor je wachten met het naar links gaan omdat jij met een hogere snelheid aan komt rijden, dan dat zijn doen met het inhalen.
En je bent nog geen 10KM over de Nederlandse grens en ja hoor. Weer een auto die met 100Km/ u achter een vrachtwagen vandaan komt terwijl jij als enige auto met 130KM / u aan komt rijden.
Dus zelf weer remmen en daarnaast nog eens lang moeten wachten voordat die ene auto eindelijk heeft ingehaald.

Verder wil ik er wel bij zeggen dat ik dan niet op een bumper gaan kleven want daar gaat het toch niet sneller door ;) Maar het inschattings vermogen van een hoop Nederlandse bestuurders is gewoon erg minimaal.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Je kunt idd anticiperen op een linksplakker die 110 rijdt, afhankelijk van hoe lang hij er al rijd (als hij net voor jou ineens naar links gaat is anticiperen moeilijker). Je ziet redelijk snel dat zo iemand snel dichterbij komt, kan je alvast de gas loslaten.

Overigens is linksplakken en inhalen met 1km/h verschil niet alleen irritant voor de mensen die links rijden, ook als je rechts rijdt is het irritant. Ik rijd over het algemeen tussen de 120 en 130 op de snelweg. Als ik dan met 130km/h rechts rijd, is er altijd wel een of andere piemel die met 131km/h om me heen wil, of die gewoon met 130km/h naast me blijft rijden. Best irritant als er dan in de verte een vrachtwagen met 90km/h rijdt. Je kunt natuurlijk terugzakken op de rechterstrook, maar heb vaak genoeg meegemaakt dat de "inhaler" dat dan ook doet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
_JGC_ schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:03:
Je kunt idd anticiperen op een linksplakker die 110 rijdt, afhankelijk van hoe lang hij er al rijd (als hij net voor jou ineens naar links gaat is anticiperen moeilijker). Je ziet redelijk snel dat zo iemand snel dichterbij komt, kan je alvast de gas loslaten.
Ik bedoel dat je doorgaans aardig kan inschatten dat een auto gaat inhalen ja of nee, als je een rij auto's inhaalt. Dat je in de verte een auto met veel lagere snelheid ziet rijden is simpel.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste