Anti-Bumperkleef maatregelen?

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 11.232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

MeMoRy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:18:
voor al die mensen hier die wel eens bumperkleven (want ik heb er nu al een paar gezien): jullie begrijpen het niet hè? Dit is een topic waarin jullie juist afgezeken worden.
Sssst! Niet verklappen joh! Straks hebben de mensen die het vaak overkomt ook nog door, dat zij ook afgezeken worden. Dan is de lol er helemaal af! ;)
Verder als ik die beschrijvingen hoor van bumperkleven bij motorrijders krijg ik echt rillingen over mijn rug... dat is echt belachelijk, zo'n motorrijder is echt heel kwetsbaar...
Wat dan vaak helpt is even goed rechtop gaan zitten, in je linker spiegel kijken, even wachten, in je rechter spiegel kijken, arm op je been, hoofd omdraaien en even je arm een paar keer strekken met een open hand in de richting van de bumperklever. Als ze dan afzakken, even je duim omhoog, en weer gewoon verder rijden. Als de weg dan weer vrij is, draai ik een beetje aan mijn hand en ben ik weg van zo een eikel. Meestal zie ik ze dan niet meer terug, dus waarom ze dan toch altijd eerst gaan bumperkleven is mij echt een volledig raadsel.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
c70070540 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:24:
Wat dan vaak helpt is even goed rechtop gaan zitten, in je linker spiegel kijken, even wachten, in je rechter spiegel kijken, arm op je been, hoofd omdraaien en even je arm een paar keer strekken met een open hand in de richting van de bumperklever. Als ze dan afzakken, even je duim omhoog, en weer gewoon verder rijden. Als de weg dan weer vrij is, draai ik een beetje aan mijn hand en ben ik weg van zo een eikel. Meestal zie ik ze dan niet meer terug, dus waarom ze dan toch altijd eerst gaan bumperkleven is mij echt een volledig raadsel.
Ga jij met 120/130 km/h rechtop en half achterstevoren op je motor zitten en met een hand sturen? 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Mooi, rij je de bumper er af en daarna kleef je kofferbak? ;) (geintje)
Motorrijders...
* Gonadan denkt aan [Afreageer][GoT][irritaties]Waar erger jij je aan? :S

Ze zijn inderdaad kwetsbaar, maar vaak ook rete asociaal. :P
Heerlijk he, zo generaliseren?
Dat ze tussen een file doorrijden kan ik begrijpen, maar dat eeuwige overal tussendoor rijden bij een stoplicht en dan voorbij de streep gaan staan kan ik niet zo goed tegen.
Tja, dat jij daar niet zo goed tegen kan, is niet zo zeer het probleem van de motor rijder, als wel het probleem van jou. Daar maak ik me dan weer niet zo druk om. Jij zit lekker droog als het regent, ik niet, maar dat is mijn keuze en is weer geen probleem van jou maar van mij, had ik maar een andere keuze moeten maken. (get the point?)
* Gonadan verwacht nu weer bakken met bromfietshomies over zich heen. ;)
De eerste heb je te pakken! ;)
Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:26:
[...]

Ga jij met 120/130 km/h rechtop en half achterstevoren op je motor zitten en met een hand sturen? 8)7
Ga jij met 120/130km/h vlak achter op een motorrijder rijden om daarna toch volledig in mijn spiegel te verdwijnen? Lekker nuttig! En by the way: Als ik genoeg afstand houdt, dan kan dat echt wel even. Als ik zou bumperkleven dan zou dat pas gevaarlijk zijn!

[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 09-03-2007 11:30 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

c70070540 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:27:
Mooi, rij je de bumper er af en daarna kleef je kofferbak? ;) (geintje)
lol :D
Heerlijk he, zo generaliseren?
Tja, hetzelfde gebeurt ook over klevers en gekleefden. Niet specifiek motorrijders dus. :)
Tja, dat jij daar niet zo goed tegen kan, is niet zo zeer het probleem van de motor rijder, als wel het probleem van jou. Daar maak ik me dan weer niet zo druk om. Jij zit lekker droog als het regent, ik niet, maar dat is mijn keuze en is weer geen probleem van jou maar van mij, had ik maar een andere keuze moeten maken. (get the point?)
Misschien heb je gelijk.
Maar als iemand bij de kassa omloopt en vanaf de andere kant als eerste afrekent dan wordt jij daar toch ook niet blij van? :)

Ik mis even wat droogzitten met voordringen te maken heeft. :?
De eerste heb je te pakken! ;)
Dat is snel :D
Ik wilde het niet uitlokken, maar dit is een van die 'katten vs. honden' onderwerken. :)
Ga jij met 120/130km/h vlak achter op een motorrijder rijden om daarna toch volledig in mijn spiegel te verdwijnen? Lekker nuttig! En by the way: Als ik genoeg afstand houdt, dan kan dat echt wel even. Als ik zou bumperkleven dan zou dat pas gevaarlijk zijn!
Natuurlijk ga ik er niet net achter zitten.
Ik doelde er op dat je dan volgens mij van je motor geblazen wordt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:13:
@sariel, pagina 1:
Als jij een baby achterin hebt en je wilt rustig rijden.
Wat moet je dan op de linkerbaan? 8)7
me netjes aan de snelheid houden natuurlijk. als er over het algemeen 120 gereden wordt, ga ik niet 100 rijden. dan breng ik mijzelf en anderen in gevaar. het komt dan echter voor dat ik mensen in haal. de meesten gaan mij echter voorbij, en die laat ik ook netjes gaan zonder er voor te duiken (brr.....dat mensen dat doen zeg...).
maar als ik in moet halen en ik heb weer zo'n honinglikker achter me, dan geef ik wel aan dat hij iets te dicht bij rijdt (ja, generaliserend "hij", 99% van de tijd is het nl. een man of in stropdas met dure auto of iemand die net z'n rijbewijs heeft en z'n gepimpte bak wil showen, vrouwen nog maar een enkele keer zien kleven in m'n achteruitkijkspiegel)

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:23:
Mensen die vaak last hebben van bumperklevers zijn volgens mij hier zelf schuld aan. Hou het verkeer achter je goed in de gaten, en als iemand lekker komt aanscheuren ga dan op tijd naar rechts, probleem opgelost.

Helaas zijn er veel mensen die dan denken, nu ga ik die "klever" eens lekker dwarszitten door links te blijven hangen of nóg erger - op de rem te trappen.
Dwarszitten en remmen is volledig fout. Helemaal mee eens.
Gewoon goed letten op alles om je heen, en geef mensen die flink willen doorrijden de ruimte - "probleem" opgelost! :*)
Ja, en lekker asociaal vindt je ook niet? Geef nou eens de mensen die iets langzamer rijden ook eens de ruimte. Dan zijn we met z'n allen lekker sociaal bezig. Maar nee, dat willen we niet. Ik wil snel, en de rest past zich maar aan. Nee ik wil langzaam en de rest past zich maar aan. Als we elkaar nou eens een beetje de ruimte geven zonder meteen te gaan schelden, vloeken, vingers opsteken etc, zou het rijden op de weg een stuk beter gaan.
Een collega van mij die zich hier ook altijd aan ergert rijd echt als een idioot, meerdere keren meegemaakt dat als in de verte een vrachtwagen te zien is, hij al naar links gaat om na 2 minuten later de vrachtwagen te hebben ingehaald. En hij staat dan ook nog te kijken als mensen hem rechts inhalen of kleven. 8)7
Die collega is dus net zo fout als de persoon die hem rechts inhaalt. Punt uit.
Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:33:
[...]

Misschien heb je gelijk.
Maar als iemand bij de kassa omloopt en vanaf de andere kant als eerste afrekent dan wordt jij daar toch ook niet blij van? :)

Ik mis even wat droogzitten met voordringen te maken heeft. :?
Nee, daar wordt ik niet blij van, maar ook niet verdrietig of kwaad. Ik denk dan: "Hé die stond goed op te letten, had ik even niet gezien. Foutje van mij, niet van iemand anders.
[...]

Natuurlijk ga ik er niet net achter zitten.
Ik doelde er op dat je dan volgens mij van je motor geblazen wordt. :)
Check mijn motor maar eens, daar wordt je met 200 nog niet rechtop zittend vanaf geblazen ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7b3da1fede81e2cfbd660ca100ada1de/thumb.jpg
sariel schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:34:
[...]
Vrouwen nog maar een enkele keer zien kleven in m'n achteruitkijkspiegel)
Rijdt maar eens rond in de omgeving van een school ten tijde van de schoolbel. Allemaal gefrustreerde mama's die veiligheid heel hoog in het vaandel hebben staan, behalve als ze hun eigen kroost van school moeten halen. O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Gé Brander op 09-03-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sariel schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:34:
me netjes aan de snelheid houden natuurlijk. als er over het algemeen 120 gereden wordt, ga ik niet 100 rijden. dan breng ik mijzelf en anderen in gevaar. het komt dan echter voor dat ik mensen in haal. de meesten gaan mij echter voorbij, en die laat ik ook netjes gaan zonder er voor te duiken (brr.....dat mensen dat doen zeg...).
maar als ik in moet halen en ik heb weer zo'n honinglikker achter me, dan geef ik wel aan dat hij iets te dicht bij rijdt (ja, generaliserend "hij", 99% van de tijd is het nl. een man of in stropdas met dure auto of iemand die net z'n rijbewijs heeft en z'n gepimpte bak wil showen, vrouwen nog maar een enkele keer zien kleven in m'n achteruitkijkspiegel)
Dan heb je het over een tweebaansweg neem ik aan. Maar als je met 120 moet inhalen, dan betekend dat er anderen zijn die langzamer rijden, dan zou je met 100 toch niemand in gevaar brengen? :)

Ik ben het wel met je eens hoor, al die kleefdebielen. En het zijn inderdaad mannen, de vrouwen rijden 95 op rechter gaan. (geintje)
Wat ik inderdaad niet snap is dat als mensen zien dat er een auto aan komt die veel harder rijdt dat ze dan toch nog gauw naar links gaan om in te halen, dan spoor je wat mij betreft ook niet.

Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat een richtingaanwijzer steeds vaker als 'kijk ik ben bezig met baanwisselen' wordt gebruikt in plaats van 'let op, ik wil gaan wisselen'.
En dan vaak ook nog met 1 keer knipperen. :?
c70070540 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:35:
Nee, daar wordt ik niet blij van, maar ook niet verdrietig of kwaad. Ik denk dan: "Hé die stond goed op te letten, had ik even niet gezien. Foutje van mij, niet van iemand anders.
Vind je dan alles je eigen fout? ;)
Ik denk dan meer iets van: "Hey, dat is een zielig mannetje, dat hij niet gewoon in de rij kan gaan staan.". :)
Check mijn motor maar eens, daar wordt je met 200 nog niet rechtop zittend vanaf geblazen ;)
[afbeelding]
point taken :P

Jij hebt trouwens wel het type motor waarop meestal normaal gereden wordt.
(heerlijk generaliseren :P )

Trouwens, er zit een wak in je scherm. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 09-03-2007 11:42 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:40:
[...]

Vind je dan alles je eigen fout? ;)
Ik denk dan meer iets van: "Hey, dat is een zielig mannetje, dat hij niet gewoon in de rij kan gaan staan.". :)
Nee, want nou meet je met twee maten. Als iemand die snel wil op de snelweg maar alle ruimte moet krijgen en elk gaatje moet kunnen pakken, dan moet je ook kunnen begrijpen dat er in de supermarkt mensen zijn die elk gaatje pakken. Snappie?
[...]

point taken :P

Jij hebt trouwens wel het type motor waarop meestal normaal gereden wordt.
(heerlijk generaliseren :P )
Dank je! :)
Trouwens, er zit een wak in je scherm. ;)
Dat hoort zo ;) Er zitten er twee in namelijk, aan elke kant 1, anders krijg je een vacuum en valt mijn schermpie om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:35:
Als we elkaar nou eens een beetje de ruimte geven zonder meteen te gaan schelden, vloeken, vingers opsteken etc, zou het rijden op de weg een stuk beter gaan.
Hier zit nou de kern van het probleem. Welke ruimte heb jij het over dan ? Ik weet niet waar en wanneer jij allemaal op de snelweg zit, maar de ruimte is_er_gewoon_niet in de meeste gevallen.... niet dan we er iets aan kunnen doen met zijn allen, het is nou eenmaal zo.
Dus ja, dat dit soort situaties ontstaan wordt steeds normaler. En ik heb nieuws voor je : minder erg wordt het gewoon niet meer, je kunt je inspannen of ontspannen wat je wilt. Het wordt alleen maar erger ! Iedereen veel sterkte ermee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
offtopic:
vacuum sucks.... :P

ontopic:
idd, het zal de komende jaren alleen maar drukker op de wegen worden.... snelheidsverschil is daardoor steeds minder mogelijk... (het jammere daarvan is dat op een bepaald moment iedereen zich moet aanpassen aan vrachtwagens...of er moeten speciale banen komen van vrachtwagen waar ze niet af mogen...)

[ Voor 78% gewijzigd door MeMoRy op 09-03-2007 11:53 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

c70070540 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:45:
Nee, want nou meet je met twee maten. Als iemand die snel wil op de snelweg maar alle ruimte moet krijgen en elk gaatje moet kunnen pakken, dan moet je ook kunnen begrijpen dat er in de supermarkt mensen zijn die elk gaatje pakken. Snappie?
Nee.
Ik heb nooit gezegd dat mensen die snel willen alle ruimte moeten krijgen. Ik zeg alleen dat je ze niet onnodig hoeft op te houden.
Ik wil het wel zo vergelijken:
Gewoon in de rij staan vergelijk ik met gewoon inhalen en weer naar rechts gaan als het kan, niets aan de hand.
Het onnodig ophouden vergelijk ik met je karretje in de rij laten staan als je nog 'even' wat moet pakken. :)
Dat hoort zo ;) Er zitten er twee in namelijk, aan elke kant 1, anders krijg je een vacuum en valt mijn schermpie om.
Daar is vast onderzoek naar gedaan, hoe krijgen we de beste verhouding zodat het scherm niet breekt maar de berijder er niet afwaait. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:23:
Dat ze tussen een file doorrijden kan ik begrijpen, maar dat eeuwige overal tussendoor rijden bij een stoplicht en dan voorbij de streep gaan staan kan ik niet zo goed tegen.
Waarom niet? Je wordt er als automobilist zelf toch niet door opgehouden? Als je niet goed tegen iets kan omdat je er nadeel aan ondervind, volledig eens, maar als je er zelf geen enkel nadeel aan overhoudt, is het maar een kwestie van wat verdraagzaam te zijn.
Inderdaad, als iemand voorgaat in een rij heeft iedereen in die rij daar nadeel van, omdat iedereen een beurt langer moet wachten, is in het verhaal hierboven niet toepasbaar. Daar ligt bij mij het verschil.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:07:
[...]

Waarom niet? Je wordt er als automobilist zelf toch niet door opgehouden? Als je niet goed tegen iets kan omdat je er nadeel aan ondervind, volledig eens, maar als je er zelf geen enkel nadeel aan overhoudt, is het maar een kwestie van wat verdraagzaam te zijn.

[...]

Inderdaad, als iemand voorgaat in een rij heeft iedereen in die rij daar nadeel van, omdat iedereen een beurt langer moet wachten, is in het verhaal hierboven niet toepasbaar. Daar ligt bij mij het verschil.
Ik vind het gewoon kinderachtig, waarom moet je als motorrijder perse vooraan staan?
Wat is er mis met gewoon in de rij wachten, net als ieder ander?

Maar je hebt wel gelijk dat je er minder last van hebt dan het kassavoorbeeld.
Het hangt echter wel af van hoe snel die motorrijder wegrijdt.
In dat geval erger ik mij ook aan een automobilist die het groene licht pas ziet als hij weer geel wordt. ;)

Misschien zou ik me er minder aan moeten ergeren, het is trouwens niet zo dat ik echt geirriteerrd ben hoor. Maar ik vind het wel een beetje storend dat ze perse vooraan willen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:17:
[...]

Ik vind het gewoon kinderachtig, waarom moet je als motorrijder perse vooraan staan?
Wat is er mis met gewoon in de rij wachten, net als ieder ander?

Maar je hebt wel gelijk dat je er minder last van hebt dan het kassavoorbeeld.
In dat geval erger ik mij ook aan een automobilist die het groene licht pas ziet als hij weer geel wordt. ;)

Misschien zou ik me er minder aan moeten ergeren, het is trouwens niet zo dat ik echt geirriteerrd ben hoor. Maar ik vind het wel een beetje storend dat ze perse vooraan willen. :)
Ze noemen dat gewoon voordringen.
Zwaar irritant.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DeeJee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:19:
Zwaar irritant.
lol, ja :P

En ook al hebben anderen er weinig/minder/geen/eenbeetje last van.
Het blijft voordringen, en dat vind ik zielig. :)

Hetzelfde verhaal als een automobilist op bijvoorbeeld een ringweg even gas geeft om vlak voor het stoplicht nog 1 auto voorbij te kunnen en dan vol in de ankers gaat omdat hij de stilstaande auto's anders raakt.
Dat vind ik ook zielig. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Gonadan op 09-03-2007 12:21 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:20:
[...]

lol, ja :P

En ook al hebben anderen er weinig/minder/geen/eenbeetje last van.
Het blijft voordringen, en dat vind ik zielig. :)
Vaak heb ik er geen last van. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur. Zelfs al ben ik de enige voor het stoplicht, dan nog halen sommige je in om vooraan te gaan staan.

Ik rij dan vaak helemaal door tot aan die vent zijn broekspijp en zodra het stoplicht op groen spring hang ik in de claxon.

* DeeJee voelt zich af en toe nog een kind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
[...]

Dan heb je het over een tweebaansweg neem ik aan. Maar als je met 120 moet inhalen, dan betekend dat er anderen zijn die langzamer rijden, dan zou je met 100 toch niemand in gevaar brengen? :)

Ik ben het wel met je eens hoor, al die kleefdebielen. En het zijn inderdaad mannen, de vrouwen rijden 95 op rechter gaan. (geintje)
Wat ik inderdaad niet snap is dat als mensen zien dat er een auto aan komt die veel harder rijdt dat ze dan toch nog gauw naar links gaan om in te halen, dan spoor je wat mij betreft ook niet.

Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat een richtingaanwijzer steeds vaker als 'kijk ik ben bezig met baanwisselen' wordt gebruikt in plaats van 'let op, ik wil gaan wisselen'.
En dan vaak ook nog met 1 keer knipperen. :?
Zo heb ik het van m'n instructeur geleerd: Voor het wisselen aangeven, uitdoen op de andere baan.
Ik vind het eerlijk gezegd ook fijner omdat je dan tenminste goed kan zien dat iemand van baan wisselt. Weinig dingen zijn irritanter dan iemand die nog net een halve flits aangeeft dat ie van baan gaat wisselen en dan ineens naar links/rechts schiet. Of helemaal niet aangeeft. (Een irritanter ding is dat ie het een halve meter voor je doet).

Op zich kan ik het wel begrijpen dat mensen voor een hardrijder gaan duiken. Ze kijken niet genoeg achterom (via spiegel natuurlijk) en zien gewoon niet dat er iemand met 30-40 km/h verschil aan komt rijden. Ze verwachten het niet en gaan er dus niet op letten. Tevens is iemand lastiger te zien aankomen als er tussen jou en de hardrijder een auto zit en jullie (bijna) tegelijkertijd van baan wisselen naar links.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
DeeJee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:23:
[...]

Vaak heb ik er geen last van. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur. Zelfs al ben ik de enige voor het stoplicht, dan nog halen sommige je in om vooraan te gaan staan.

Ik rij dan vaak helemaal door tot aan die vent zijn broekspijp en zodra het stoplicht op groen spring hang ik in de claxon.

Met als gevolg dat hij van z'n motorfiets af flikkert en het allemaal nog langer duurt. Laat gewoon gaan. Wat maakt het uit dat een motorfiets voor je gaan staan? Zolang hij maar snel optrekt (en motoren kunnen dat vaker beter dan die zware auto's).
Snel optrekken lukt trouwens niet als hij naast z'n motor ligt.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09

drooger

Falen is ook een kunst.

DeeJee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:19:
[...]

Zwaar irritant.
Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met 't punt dat motoren in't algemeen sneller accelereren dan auto's ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

drooger schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:30:
[...]

Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met 't punt dat motoren in't algemeen sneller accelereren dan auto's ;)
En dus mag je voordringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:10
Yohost! schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:26:[...]

Dat is nou juist het 'probleem' jij mag niet harder dan 120km/h dus in principe is het einde discussie.
Zo zijn de regels nou eenmaal.

Ik zelf haal ALTIJD in vol gas en trek me niet zoveel aan van de maximum snelheid.
Voordeel hiervan is wel dat ik geen last heb van bumperklevers.
[...]

Je bent aan het inhalen dus je rijdt harder dus zodra je hem voorbij bent kun je toch direct naar rechts?
Mijn auto heeft een max van 140 en geloof me, dat is niet lekker rijden. 120 is nog net te doen dus die snelheid hou ik ook aan. En als ik naar rechts kan zonder mezelf te hinderen zal ik dat ook zeker doen maar voor een gat van 50 meter (tussen 2 vrachtwagens dan he) ga ik dus niet naar rechts omdat een of andere maloot graag sneller op z'n eindbestemming wil zijn. Had ie maar eerder moeten vertrekken.
MeMoRy schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:18:
voor al die mensen hier die wel eens bumperkleven (want ik heb er nu al een paar gezien): jullie begrijpen het niet hè? Dit is een topic waarin jullie juist afgezeken worden.
Das leuk he? Flamen ;)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

sariel schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:26:
[...]

Met als gevolg dat hij van z'n motorfiets af flikkert en het allemaal nog langer duurt. Laat gewoon gaan....
hehe dat zou helemaal mooi zijn. Helaas nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

drooger schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:30:
Nou en? Je kunt evengoed gewoon in de rij gaan staan net als ieder ander.
[...]

Dat vind er wel eentje voor de top 10 dingen die je NIET moet doen. :)
DeeJee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:32:
hehe dat zou helemaal mooi zijn. Helaas nog nooit meegemaakt.
Doe eens rijbewijs inleveren. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 20:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

Militaire variant van bumperkleven:
http://www.dumpert.nl/mediabase/9385/a25cea93/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:17:
En dat is bij motoren nu eenmaal wel sneller als bij auto's, dus hij gaat normaal nooit in jouw weg staan/komen en de weg zal voor je vrij zijn. Vandaar geen nadeel.
Jep, kinderachtig.
...
En dus mag je voordringen?
Nee dat mag niet. Mag jij rechter spelen? Zaak is dat het de verkeersdoorstroming verbetert, de motorrijder is tevreden, en jij ondervindt er geen enkele last van (buiten je ego) dus zou je ook tevreden moeten zijn.
Het mag misschien niet, maar je berokkent er niemand nadeel mee. Het is dus niet irritant, maar jij vindt het irritant, wat getuigt van enige onverdraagzaamheid tov mensen met andere mogelijkheden in het verkeer als jijzelf.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:36:
[...]

Dat vind er wel eentje voor de top 10 dingen die je NIET moet doen. :)

[...]

Doe eens rijbewijs inleveren. :/
Jawel joh. Heerlijk lachen. Je moet ze eens zien schrikken :)

Rijbewijs inleveren? haha :P
Klopt. Maar het is wel leuk....

[ Voor 20% gewijzigd door DeeJee op 09-03-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DeeJee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:39:
Jawel joh. Heerlijk lachen. Je moet ze eens zien schrikken :)

Rijbewijs inleveren? haha :P
-1 flamebait ;)

Trouwens, die motorrijders overtreden ook nog eens de wet.
Ze gaan altijd voor de streep staan :P

Koos Flitspaal, kom er maar in. :D :D

Wat dat betreft haalt DeeJee het topic wel weer ontopic, met z'n bumperkleven. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 09-03-2007 12:40 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:39:
[...]

Wat dat betreft haalt DeeJee het topic wel weer ontopic, met z'n bumperkleven. ;)
Ja goed hè :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Dat is een deel van het probleem: als mensen sowieso al kijken, kijken ze 1 keertje en zien dus niet hoe snel iemand eraan komt, alleen dat er iemand komt... En dan pleuren ze m naar links en komen 2 sec later erachter dat je met hoge snelheid aan kwam blazen... (beetje anticiperen door de hardrijder kan ook geen kwaad, als je ziet dat een auto op de rechterbaan een andere auto nadert, hoe moeilijk is het dan om te bedenken dat die persoon vast wil inhalen, en misschien wel rekening houdt met verkeer dat 10 of 20 te hard rijdt, maar niet met 50 te hard...).

Oh en die richtingaanwijzers: ik heb ook geleerd om te kijken, als er plaats is, knipper aan, en daarna zijwaartse verplaatsing uit te voeren. Maar rij nu in een auto dat als je een klein tikkie tegen de richtingaanwijzer geeft, deze 1 keertje knippert... best irritant.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:36:
Het mag misschien niet, maar je berokkent er niemand nadeel mee. Het is dus niet irritant, maar jij vindt het irritant, wat getuigt van enige onverdraagzaamheid tov mensen met andere mogelijkheden in het verkeer als jijzelf.
Er zijn diverse gedragen die niet mogen maar waarbij je anderen (iig op dat moment) niet benadeeld. Maar dat kan nooit een basis zijn voor regels, want dat is zo subjectief als de pest...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Typisch voorbeeld over hoe je als 'bezetter' in een vreemd land je als 'bezetter' kan blijven gedragen, en het dan vreemd vinden dat er extremisten blijven die je het leven zuur willen maken door zichzelf op te blazen. Dom kortzichtig gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:36:
Nee dat mag niet. Mag jij rechter spelen? Zaak is dat het de verkeersdoorstroming verbetert, de motorrijder is tevreden, en jij ondervindt er geen enkele last van (buiten je ego) dus zou je ook tevreden moeten zijn.
En ondervind jij er last van als je gewoon in de rij gaat staan?
Met de gemiddelde ritjes in nederland ben je echt niet aanmerkelijk sneller op je bestemming als je steeds voordringt hoor.
Voor mijn gevoel is het dan dus jouw ego die ervoor zorgt dat je voordringt. ;)
Meer mogelijkheden?
Als ik op een 80-weg 90 rijd, en er komt een sportwagen langs met 150 mag ik me daar dan ook niet aan ergeren, omdat hij meer mogelijkheden heeft? Dat vind ik wat krom. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:54:
[...]

En ondervind jij er last van als je gewoon in de rij gaat staan?
Met de gemiddelde ritjes in nederland ben je echt niet aanmerkelijk sneller op je bestemming als je steeds voordringt hoor.
Voor mijn gevoel is het dan dus jouw ego die ervoor zorgt dat je voordringt. ;)
Zo een actie wordt als eerste geinitieerd door de motorrijder die ruimte ziet en wil gebruiken (terecht of ontercht). Het kan zijn dat hij denkt, ik ga vooraan staan en dan ben ik snel weg, heeft niemand er last van, of het kan zijn dat zijn ego meespeelt, en hij denkt, stelletje trage lullen in die auto's, ik ben toch veel sneller, ik ga wel vooraan staan. Ik spreek uit ervaring dat het qua reistijd geen ene mallemoer uithaalt of je steeds vooraan gaat staan, of dat je gewoon lekker steeds de auto's voorbij gaat als ze naar rechts gaan, als de gereden snelheid hetzelfde blijft.
[...]

Meer mogelijkheden?
Als ik op een 80-weg 90 rijd, en er komt een sportwagen langs met 150 mag ik me daar dan ook niet aan ergeren, omdat hij meer mogelijkheden heeft? Dat vind ik wat krom. :)
Je ergeren mag ten alle tijden. Ik heb nog nooit een wet/regel gezien die stelt dat je je niet mag ergeren. Echter als je je ergernis niet in de hand hebt, en daarom maar gaat lopen zieken in het verkeer, ben je wel verkeerd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

c70070540 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:58:
[...]

Zo een actie wordt als eerste geinitieerd door de motorrijder die ruimte ziet en wil gebruiken (terecht of ontercht). Het kan zijn dat hij denkt, ik ga vooraan staan en dan ben ik snel weg, heeft niemand er last van, of het kan zijn dat zijn ego meespeelt, en hij denkt, stelletje trage lullen in die auto's, ik ben toch veel sneller, ik ga wel vooraan staan. Ik spreek uit ervaring dat het qua reistijd geen ene mallemoer uithaalt of je steeds vooraan gaat staan, of dat je gewoon lekker steeds de auto's voorbij gaat als ze naar rechts gaan, als de gereden snelheid hetzelfde blijft.
Ik denk het tweede. Het zal zijn echo wel zijn.
Hij zal echt niet denken:"ik ga vooraan staan en dan ben ik snel weg, heeft niemand er last van"
Dat is een lachertje.

Het is gewoon niet nodig en veel automoblisten ergeren zich eraan.
DOE HET DAN NIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

[...]

Je ergeren mag ten alle tijden. Ik heb nog nooit een wet/regel gezien die stelt dat je je niet mag ergeren. Echter als je je ergernis niet in de hand hebt, en daarom maar gaat lopen zieken in het verkeer, ben je wel verkeerd bezig.
Ha, een eerlijke motorrijder, jou mag ik. ;)

Ik krijg een beetje het gevoel dat veel mensen vinden dat je je niet mag ergeren aan voordringende motorrijders en bumperklevers en dergelijke.
Ik erger me daar af en toe wel aan, maar ik zal nooit rare/gevaarlijke acties uithalen om mijn ergernis te uiten. Dan ben je veel erger dan zij zijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 22:13
Wat een ongelofelijke hoop gefrustreerde kneuzen in dit topic. Ik ben er van overtuigd dat ik een stuk beter rijdt als de meesten hier. Waarom? Vooruit kijken. Als je (het gaat met name over de snelweg) een kilometer vooruit kijkt kan je makkelijk inschatten of die treuzelaar er nog voorbij gaat proberen te komen. If so, gas een beetje los. Zo niet, dan niet. Omgekeerd geldt het zelfde. Niet net voor iemand z'n neus hem er voor gooien, maar een beetje gas los en direct achter die snelle jongen aanhaken en dan weer wat meer gas. Gewoon van tevoren aangeven dat je nét dat gat tussen die twee vrachtwagens in duikt zodat die kerel in z'n bmw gewoon door kan rijden. Rechts inhalen is het stomste en gevaarlijkste wat je kunt doen, niemand rekent er op.
c70070540 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:24:
[...]

Sssst! Niet verklappen joh! Straks hebben de mensen die het vaak overkomt ook nog door, dat zij ook afgezeken worden. Dan is de lol er helemaal af! ;)

[...]

Zeker 1/3e van de automobilisten doet dit. Als je gewoon ff zwaait laat 97% het gas onmiddelijk los. Het is dus onbewust, niet moedwillig. In de file geldt hetzelfde. Rustig rijden, en voor die mensen die hem pardoes nog ff helemaal aan de kant draaien, duim omhoog en niemand doet moeilijk.
Overigens wel een keer iemands spiegel er af getrapt tijdens het filerijden. Ik zag hem in z'n spiegel kijken en z'n stuur naar mij uithalen. Gas erbij en z'n spiegel eraf getrapt, maar dat soort klootzakken hebben geen idee hoe gevaarlijk ze het voor jou maken...
[...]

Hoezo gefrustreerd. Ik ben weg voor je uberhaupt over de stopstreep bent. Je hebt er dus totaal geen nadeel van. Je beseft wel dat je bloedlink bezig bent met dat doorrijden tot vlak bij die motorfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:03:
[...]

Ik erger me daar af en toe wel aan, maar ik zal nooit rare/gevaarlijke acties uithalen om mijn ergernis te uiten. Dan ben je veel erger dan zij zijn. :)
* DeeJee toetert aleen maar. Dat is niet gevaarlijk. Misschien een beetje raar :P
Autoreply schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:03:

Hoezo gefrustreerd. Ik ben weg voor je uberhaupt over de stopstreep bent. Je hebt er dus totaal geen nadeel van. Je beseft wel dat je bloedlink bezig bent met dat doorrijden tot vlak bij die motorfiets?
haha hoezo gevaarlijk? Zet je hem weleens perongeluk in zijn achteruit dan :)
Niet gevaarlijk maar jij schrikt je wel de t***us. (tandjus)
Ik vind het irritant.Klaar.

[ Voor 39% gewijzigd door DeeJee op 09-03-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
[...]

(...) Ik spreek uit ervaring dat het qua reistijd geen ene mallemoer uithaalt of je steeds vooraan gaat staan, of dat je gewoon lekker steeds de auto's voorbij gaat als ze naar rechts gaan, als de gereden snelheid hetzelfde blijft.
Complete onzin! Als ik dooraccelereer in de stad met veel stoplichten en ik houd me aan de snelheid ben ik bijna twee keer zo snel. Met name door mijn veel snellere acceleratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
DeeJee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:05:

haha hoezo gevaarlijk? Zet je hem weleens perongeluk in zijn achteruit dan :)
Niet gevaarlijk maar jij schrikt je wel de t***us. (tandjus)
Ik vind het irritant.Klaar.
Je zal maar zo hard schrikken dat je hem af laat slaan of onderuit gaat. Mensen reageren vreemd als ze schrikken. Er ligt vaak olie bij stoplichten. De kans op onderuit gaan is stukken groter daar.

[ Voor 4% gewijzigd door Autoreply op 09-03-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoreply schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:07:
[...]

Complete onzin! Als ik dooraccelereer in de stad met veel stoplichten en ik houd me aan de snelheid ben ik bijna twee keer zo snel. Met name door mijn veel snellere acceleratie...
Ten koste van brandstof ja :)

Ik rij liever rustig, dan dat ik heen en weer accelereer in de stad, want het maakt op ten duur toch geen ruk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Autoreply schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:09:
[...]

Je zal maar zo hard schrikken dat je hem af laat slaan of onderuit gaat. Mensen reageren vreemd als ze schrikken. Er ligt vaak olie bij stoplichten. De kans op onderuit gaan is stukken groter daar.
Ga dan gewoon achter me staan. Niets aan de hand. Geen gevaar, geen getoeter.
En dat je hem laat afslaan is niet gevaarlijk toch?

Eigenlijk is het dus minder gevaarlijk wanneer je achteraan gaat staan. Daar ligt dus minder olie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:09:
[...]

Ten koste van brandstof ja :)

Ik rij liever rustig, dan dat ik heen en weer accelereer in de stad, want het maakt op ten duur toch geen ruk uit.
Nonargumenten. Er werd genoemd dat je met de motor -door vooraan te gaan staan- niet sneller bent. Da's onzin.
Mijn brandstofverbruik is overigens gemiddeld 1:22. Als ik echt iedere keer maximaal accelereer kom ik niet onder de 1:18 uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
DeeJee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:11:
[...]

Ga dan gewoon achter me staan. Niets aan de hand. Geen gevaar, geen getoeter.
En dat je hem laat afslaan is niet gevaarlijk toch?

Eigenlijk is het dus minder gevaarlijk wanneer je achteraan gaat staan. Daar ligt dus minder olie??
Gast. Jij toetert. Los van het feit dat dat niet mag (alleen bij naderend gevaar enzo, ook niet bij snelheidscontroles...) Laat je zich iemand de tyfus schrikken waarmee je hem in gevaar brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Autoreply schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:11:
[...]

Nonargumenten. Er werd genoemd dat je met de motor -door vooraan te gaan staan- niet sneller bent. Da's onzin.
Mijn brandstofverbruik is overigens gemiddeld 1:22. Als ik echt iedere keer maximaal accelereer kom ik niet onder de 1:18 uit...
In dat ene specifieke geval dan waarschijnljik heb jij er wel zoveel voordeel bij. Echter gemiddeld genomen betwijfel ik of snel optrekken zin heeft, als je uiteindelijk toch weer bij het volgende stoplicht stil staat, en de auto's weer achterop komen rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Autoreply schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:12:
[...]

Gast. Jij toetert. Los van het feit dat dat niet mag (alleen bij naderend gevaar enzo, ook niet bij snelheidscontroles...) Laat je zich iemand de tyfus schrikken waarmee je hem in gevaar brengt.
Je mag ook niet over de stopstreep gaan staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
c70070540 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:12:
[...]

In dat ene specifieke geval dan waarschijnljik heb jij er wel zoveel voordeel bij. Echter gemiddeld genomen betwijfel ik of snel optrekken zin heeft, als je uiteindelijk toch weer bij het volgende stoplicht stil staat, en de auto's weer achterop komen rijden...
Natuurlijk werkt het in de stad. Er van uit gaande dat stoplichten @ random op groen springen kan ik geregeld doorrijden terwijl alle auto's achter me weer in de ankers kunnen voor dat oranje stoplicht...
Dat nog los van het feit dat je niet achter een langzame vrachtwagen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
DeeJee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:14:
[...]

Je mag ook niet over de stopstreep gaan staan :P
De meeste mensen stoppen er twee meter voor al :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Autoreply schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:15:
[...]

De meesten mensen stoppen er twee meter voor al :>
Ik niet...dus ik toeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

okay, iedereen die naar voren rijd om snelle weg te zijn moet dat zelf weten, maar ik wil graag even dat jullie nadenken wat er gebeurt als iemand met ~50 achter op een stilstaande auto klapt(~1400KG), en wat er gebeurt als iemand met ~50 op een stilstaande motor(~100-250 KG) klapt en wat hier de gevolgen voor de bestuurder van zijn..

een motor lijkt van achteren namelijk vaak op een derde remlicht van de auto er voor, ben zelf 2x aangetiklt met mijn motor (beide stapvoets gelukkig en motor omdat ie zo licht is rechtop kunnen houden) en sindsdien rijd ik _ALTIJD_ minimaal 1 of 2 autos naar voren en indien mogelijk helemaal vooraan, ben namelijk nog niet een keer ingehaald de eerste 500 meter na een stoplicht (zowel op 1 als op 2baans) dus NIEMAND die er echt last van heeft.

dankuwel

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

rimpeldinky schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:31:
okay, iedereen die naar voren rijd om snelle weg te zijn moet dat zelf weten, maar ik wil graag even dat jullie nadenken wat er gebeurt als iemand met ~50 achter op een stilstaande auto klapt(~1400KG), en wat er gebeurt als iemand met ~50 op een stilstaande motor(~100-250 KG) klapt en wat hier de gevolgen voor de bestuurder van zijn..

een motor lijkt van achteren namelijk vaak op een derde remlicht van de auto er voor, ben zelf 2x aangetiklt met mijn motor (beide stapvoets gelukkig en motor omdat ie zo licht is rechtop kunnen houden) en sindsdien rijd ik _ALTIJD_ minimaal 1 of 2 autos naar voren en indien mogelijk helemaal vooraan, ben namelijk nog niet een keer ingehaald de eerste 500 meter na een stoplicht (zowel op 1 als op 2baans) dus NIEMAND die er echt last van heeft.

dankuwel
Dit is het eerste argument wat voor mij enigzins acceptabel is.
Als je het voor je eigen veiligheid doet kan ik het begrijpen.

Maar argumenten als 'niemand heeft er last van', 'het is sneller', 'ik accelereer toch sneller' zijn voor mij complete onzin om voordringen te rechtvaardigen.

Ik zie in DeeJee en Autoreply trouwens twee complete tegenpolen die toch zoveel gemeen hebben.
DeeJee gefrustereerde automobilist die gevaarlijke toeren uithaalt.
Autoreply gefrustreerde motorrijder die er niet tegen kan dat hij een ergernis is voor mensen.

Zeggen dat je beter rijdt dan de meesten van het topic vind ik nogal gewaagd, daar kan je helemaal niets over zeggen. En het feit dat je de beschreven situaties niet als zodanig meemaakt kan ook betekenen dat je gewoon totaal niet op het verkeer let. Wat weer inhoudt dat je niet goed rijdt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:42:
[...]

Ik zie in DeeJee en Autoreply trouwens twee complete tegenpolen die toch zoveel gemeen hebben.
DeeJee gefrustereerde automobilist die gevaarlijke toeren uithaalt.
Autoreply gefrustreerde motorrijder die er niet tegen kan dat hij een ergernis is voor mensen.
Nee joh...DeeJee is helemaal niet gefrustreerd. Ik toeter alleen maar. Ik haal nooit gavaarlijke toeren uit. Echt niet O-)

Alle gekheid op een stokkie. rimpeldinky is de eerste die een goede rede geeft waarom hij dat doet.
Toch is het vaak niet nodig.

Maar goed... we zijn wel heel ver off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een een stikker met "Pas op, spikestrips aan boord".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:46:
Ik hoop met een beetje grote letters. Anders moeten mensen dicht op je gaan rijden om het te kunnen lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:46:
Is er niet iets verkrijgbaar als "Als je dit kan lezen trap dan op de rem."? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
[...]

Maar argumenten als 'niemand heeft er last van', 'het is sneller', 'ik accelereer toch sneller' zijn voor mij complete onzin om voordringen te rechtvaardigen.
Ik dring niet voor en doe niets wat niet mag! Voordringen impliceert dat je er last van hebt. Zoals ik al aangeef is het pure frustratie/afgunst bij mensen terwijl ze er geen nadeel van ondervinden.

Zeggen dat je beter rijdt dan de meesten van het topic vind ik nogal gewaagd, daar kan je helemaal niets over zeggen. En het feit dat je de beschreven situaties niet als zodanig meemaakt kan ook betekenen dat je gewoon totaal niet op het verkeer let. Wat weer inhoudt dat je niet goed rijdt. ;)
Sure dude. Ik geef aan dat als je vooruit kijkt en een beetje rekening met elkaar houdt je nergens last van hebt. Zo rijd ik ook; ik erger me vrijwel nooit in het verkeer. Wel aan de kortzichtigheid van de mensen die hier reageren. Stoere woorden, maar ze realiseren zich niet dat ze iemand anders in gevaar brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Ik zag laatste een mooie reclamesticker van een schadebedrijf achterop en auto zitten: "U bent 1 meter verwijderd van een neuscorrectie..."

>:) _O_

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat me wel stoer lijkt is zo'n uitklapbaar LED-bordje voor de achterruit zoals undercover politiewagens (van blik op de weg enzo) hebben waar je zelf een tekst op kunt zetten. Een tekst als 'stop politie' zal wel niet mogen, maar 'afstand houden' ofzo is niks mis :P Volgens mij houden ze dan heeeel snel afstand >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 09-03-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Autoreply schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:50:
Ik dring niet voor en doe niets wat niet mag! Voordringen impliceert dat je er last van hebt. Zoals ik al aangeef is het pure frustratie/afgunst bij mensen terwijl ze er geen nadeel van ondervinden.
voor·drin·gen (onov.ww.)
1 voorgaan, zich laten helpen of handelen terwijl andere mensen al langer hebben gewacht => voorkruipen, voorpiepen, voorsteken, voor zijn beurt gaan
Het is trouwen gewoon verboden, je moet voorbij de streep.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:37

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Het niet naar rechts gaan tussen twee vrachtauto's maak ik me ook weleens schuldig aan. Niet extreem natuurlijk, maar als je naar rechts gaat weet je gewoon dat je jezelf opsluit achter de vrachtwagen omdat mensen te asociaal zijn om je terug naar links te laten komen... Hollanders op de weg gunnen je NIETS, geen ruimte, geen voorrang, niets.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Palomar schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:54:
Wat me wel stoer lijkt is zo'n uitklapbaar LED-bordje voor de achterruit zoals undercover politiewagens (van blik op de weg enzo) hebben waar je zelf een tekst op kunt zetten. Een tekst als 'stop politie' zal wel niet mogen, maar 'afstand houden' ofzo is niks mis :P Volgens mij houden ze dan heeeel snel afstand >:)
Zelf een lichtkrant inbouwen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DeeJee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:56:
[...]

Zelf een lichtkrant inbouwen!!
ja lichtkrant is de juiste benaming idd ;) Maar dan wel dat ie omhoog klapt zodat de schrik extra erg is voor de klever :P
strandbal schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:56:
Het niet naar rechts gaan tussen twee vrachtauto's maak ik me ook weleens schuldig aan. Niet extreem natuurlijk, maar als je naar rechts gaat weet je gewoon dat je jezelf opsluit achter de vrachtwagen omdat mensen te asociaal zijn om je terug naar links te laten komen... Hollanders op de weg gunnen je NIETS, geen ruimte, geen voorrang, niets.
Als het even kan (>100 meter tussenruimte) ga ik vaak wel weer naar rechts tussen de vrachtwagens, maar dan wel goed in de spiegel kijken of je achterligger niet te dichtbij komt en dan gewoon snel weer ervoor gaan als ie er langs wil. Idd irritant van die lui die dan wel links blijven alsof bepaalde regels niet voor hen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:45

GaMeOvEr

Is een hork.

Gottegot wat een gezeik op motorrijders. Iedereen maar piepen dat die motorrijders het voor hun ego doen, terwijl ze zelf fokkin' gefrustreerd zijn dat ze zelf langer moeten wachten dan die motorrijder, die lekker snel weg is terwijl niemand er last van heeft.

Zelf heb ik ook motor gereden (heb er in het moment geen meer, maar komt misschien wel weer eens) en dan stak ik ook altijd gewoon door naar "helemaal naar voren" bij een stoplicht als het enigzins kon.

Definitie van als het enigzins kon:

- brede rijbanen, zodat je niet met 10cm speling aan iedere kant er tussendoor hoeft te pielen
- stroken die dusdanig liggen dat je niemand in de weg rijd als je dat doet
- de juiste richting op moeten, niet zo voorsorteren dat je opeens een gekke bocht moet maken en mensen moet snijden.

De reden dat ik het doe/deed:

- Je bent toch altijd sneller weg en niemand heeft er last van.
- Ik heb niet zo'n traag accelererend hok voor me (heeft niets met ego te maken, maar meer met lekker doorrijden, een motor heeft een zoveel betere pk/gewichtsverhouding, dat schiet gewoon veel harder op dan de gemiddelde auto, zelfs met een kwart gas)
- Ik heb een beter overzicht over de weg, en er rijden niet allerlei tricky automobilisten in mijn buurt, terwijl ik op mijn kwetsbare fietsje zit, laat staan irri busjes waardoor je geen kont meer van de weg voor je ziet.

Nogmaals, je kunt het beschouwen als voordringen, ik beschouw dingen als voordringen waar ik daadwerkelijk zelf last van heb. Als ik in mijn auto als eerste bij de streep sta, en er staat een motor naast/voor me heb ik daar echt geen last van, die is eerder weg dan ik en rijd me ook niet in de weg, dus waarom zou ik me er druk over maken?

"Jamaar, het mag niet! :'( *whine* " Lekker boeiend, er mag zoveel niet, als ik er geen last van heb en hij/zij hindert het overige verkeer niet en is ook geen risico, zit ik er niet mee. Ik mis schijnbaar de moraalridder in me om me daar druk over te maken.

Laat die motorrijder lekker vooraan, die is snel weg, kun je hem weer uitlachen als hij op zijn motor door de plensbui moet.

[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 09-03-2007 14:17 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
strandbal schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:56:
Tsja, alleen als ik zeker weet dat ik binnen enkele seconden weer naar links kan gaan ga ik niet tussen 2 vrachtwagens in zitten. als ik een tijdje rustig rechts kan rijden, dan ga ik gewoon tussen 2 vrachtwagens in rijden.

en wat betreft het niets gunnen.....het hangt er van af waar je rijdt. in de randstad en omstreken zitten inderdaad een redelijke hoeveelheid frusti's die echt niets gunnen. daarbuiten gaat het vaak een stuk beter. ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook wel eens heb "ja hallo.....is daar weer zo'n e**el die er tussen moet, kan dat niet achter mij?" (vooral als ik weer eens een tijd in de file sta voor een 4-3 of 3-2 baans weg), maar meestal druk ik dat gevoel wel weer weg, en laat de ander alsnog voor me invoegen en zo.
GaMeOvEr schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:14:
Gottegot wat een gezeik op motorrijders.
Inderdaad....

- brede rijbanen, zodat je niet met 10cm speling aan iedere kant er tussendoor hoeft te pielen
- de juiste richting op moeten, niet zo voorsorteren dat je opeens een gekke bocht moet maken en mensen moet snijden.
Helaas houdt niet iedereen zich hier aan en zit ik af en toe angstig naar m'n zijspiegels te kijken of ze dit keer niet er af gereden worden.....en zo'n motor is dan snel genoeg bij de volgende auto om het kenteken niet te zien.
De reden dat ik het doe/deed:

- Je bent toch altijd sneller weg en niemand heeft er last van.
- Ik heb niet zo'n traag accelererend hok voor me (heeft niets met ego te maken, maar meer met lekker doorrijden, een motor heeft een zoveel betere pk/gewichtsverhouding, dat schiet gewoon veel harder op dan de gemiddelde auto, zelfs met een kwart gas)
- Ik heb een beter overzicht over de weg, en er rijden niet allerlei tricky automobilisten in mijn buurt, terwijl ik op mijn kwetsbare fietsje zit, laat staan irri busjes waardoor je geen kont meer van de weg voor je ziet.
Je verkijkt je snel in dingen waar mensen al dan niet last van hebben. Mij boeit het niet veel als een motorfiets langs rijdt....had ik maar geen auto moeten rijden. Anderen denken daar anders over en worden aardig opgefokt als er weer zo'n "aso-op-z'n-motor" langs komt rijden. Qua overzicht.....pas wel donders goed op, want ik zie vaak genoeg motorfietsen langs komen die bijna geschept worden door een auto die van baan wisselt (file). Voor een motorrijder kan dat pijnlijke gevolgen hebben, zeker gezien ze vaak met 30 door de file crossen.
Nogmaals, je kunt het beschouwen als voordringen, ik beschouw dingen als voordringen waar ik daadwerkelijk zelf last van heb. Als ik in mijn auto als eerste bij de streep sta, en er staat een motor naast/voor me heb ik daar echt geen last van, die is eerder weg dan ik en rijd me ook niet in de weg, dus waarom zou ik me er druk over maken?

"Jamaar, het mag niet! :'( *whine* " Lekker boeiend, er mag zoveel niet, als ik er geen last van heb en hij/zij hindert het overige verkeer niet en is ook geen risico, zit ik er niet mee. Ik mis schijnbaar de moraalridder in me om me daar druk over te maken.

Laat die motorrijder lekker vooraan, die is snel weg, kun je hem weer uitlachen als hij op zijn motor door de plensbui moet.
Die mis je inderdaad. Maar er over zeiken heeft ook geen zin. Genoeg mensen die zich niet veel van anderen aantrekken, motorfiets, auto of niets onder de kont.

Maar als motorrijder, misschien kan jij iets uitleggen? Waarom komt het zo vaak voor dat motorrijders (en vooral brommers) zo graag op m'n bumper rijden?

(leuk ezelsbruggetje back-on-topic)

[ Voor 55% gewijzigd door sariel op 09-03-2007 14:28 ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

GaMeOvEr schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:14:

Deed het gros van de motorrijders dat maar. ;)
"Jamaar, het mag niet! :'( *whine* " Lekker boeiend, er mag zoveel niet,
Die instelling is precies waar veel mensen zich aan ergeren.
De rest heeft er (waarschijnlijk) geen last van dus interesseert het je niets.

Maar laten we het weer bij het bumperkleven houden anders blijft het weer hangen in het zoveelste motorrijder vs. automobilisten slagveld. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Ze zijn inderdaad kwetsbaar, maar vaak ook rete asociaal. :P

* Gonadan verwacht nu weer bakken met bromfietshomies over zich heen. ;)
Dat jij jaloers bent op het feit dat zij zo vooraan kunnen staan daar kan die motorrijder toch niks aan doen? Is dat dan ook de reden om dan gelijk maar levensgevaarlijk achter zo'n motorrijder te gaan hangen? We leven toch in een fatsoenlijk land? Dat het vervelend is snap ik, maar om nou te gaan bumperkleven? Een beetje overtrokken lijkt mij.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Murcielago schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:28:
Dat jij jaloers bent op het feit dat zij zo vooraan kunnen staan daar kan die motorrijder toch niks aan doen? Is dat dan ook de reden om dan gelijk maar levensgevaarlijk achter zo'n motorrijder te gaan hangen? We leven toch in een fatsoenlijk land? Dat het vervelend is snap ik, maar om nou te gaan bumperkleven? Een beetje overtrokken lijkt mij.
Ik zou het ook kunnen doen via de middenberm of een voorsorteer strook, en waarschijnlijk ook eerder weg zijn. ;)

Waar haal je vandaan dat ik zou gaan bumperkleven?
Graag m'n posts goed lezen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Bumperkleven bij een motor 8)7 8)7
We zijn wel heel erg off-topic nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DeeJee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:31:
Bumperkleven bij een motor 8)7 8)7
We zijn wel heel erg off-topic nu.
Hehe, weet iemand trouwens een site waar je nummerbord stickers kunt laten maken? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Bumperkleven, ik maak me er ook wel eens schuldig aan. Maar ben geen persoon die lang op je bumper blijft zitten. Ik rijd er naar toe en laat me vervolgens weer rustig afzakken. Meestal ga ik tegenwoordig gelijk rechts langs. Tegen de tijd dat ze het door hebben, ben ik alweer de volgende op aan het duwen ;) .

Last van bumperklevers heb ik gelukkig zelden. Een enkeling die op een provinciale weg gaat duwen als er nog 10 auto's voor mij rijden, maar daar trek ik me meestal niets van aan.

En motorrijders mogen best vooraan gaan staan, maar zorg er dan wel voor dat je op tijd weg bent en graag nog een beetje vlot ook. En niet boos gaan worden als je rustig op trekt en ik je dan maar inhaal. Voordringen is prima, maar dan wil ik er ook echt helemaal geen last van hebben. Met de koppeling in naar het stoplicht staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Lucky-Shirt schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:39:
En motorrijders mogen best vooraan gaan staan, maar zorg er dan wel voor dat je op tijd weg bent en graag nog een beetje vlot ook. En niet boos gaan worden als je rustig op trekt en ik je dan maar inhaal. Voordringen is prima, maar dan wil ik er ook echt helemaal geen last van hebben. Met de koppeling in naar het stoplicht staren.
Als ze dat niet doen moeten ze ook niet vooraan gaan staan. Dat doen de meesten overigens ook niet, als ik gaar of moe ben ga ik ook gewoon in de rij staan.
sariel schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:20:
Je verkijkt je snel in dingen waar mensen al dan niet last van hebben. Mij boeit het niet veel als een motorfiets langs rijdt....had ik maar geen auto moeten rijden. Anderen denken daar anders over en worden aardig opgefokt als er weer zo'n "aso-op-z'n-motor" langs komt rijden. Qua overzicht.....pas wel donders goed op, want ik zie vaak genoeg motorfietsen langs komen die bijna geschept worden door een auto die van baan wisselt (file). Voor een motorrijder kan dat pijnlijke gevolgen hebben, zeker gezien ze vaak met 30 door de file crossen.
Da's een risico wat je als motorrijder neemt door tussen auto's door te gaan rijden. Dan moet je ook niet zeuren als je bijna overhoopt wordt gereden als je door iemand die zit te suffen bijna overhoop wordt gereden.
Die mis je inderdaad. Maar er over zeiken heeft ook geen zin. Genoeg mensen die zich niet veel van anderen aantrekken, motorfiets, auto of niets onder de kont.

Maar als motorrijder, misschien kan jij iets uitleggen? Waarom komt het zo vaak voor dat motorrijders (en vooral brommers) zo graag op m'n bumper rijden?

(leuk ezelsbruggetje back-on-topic)
Een slechte opleiding. Als je in wilt halen (op een 80 km/h weg) ga ik er 20 meter achter zitten. Al naar gelang de bocht (er voorbij kijken) links of rechts en met een fors snelheidsverschil er voorbij. Heb je die ruimte niet dan ga je er vlak achter hangen én zorg je dat - mocht die automobilist op de rem gaan staan- je er langs kan rijden.
Maargoed, wees getroost, die idioten brengen vooral zichzelf in gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:18

JT

VETAK y0

[...]
Volgens mij is jouw oplossing een supersnelle auto kopen zodat je alsnog sneller bent en niet meer jaloers hoeft te zijn ofzo 8)7 :o :D

* JT heeft geen motor :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JT schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:17:
Volgens mij is jouw oplossing een supersnelle auto kopen zodat je alsnog sneller bent en niet meer jaloers hoeft te zijn ofzo 8)7 :o :D

* JT heeft geen motor :)
Ghe, waar haal je die conclusie nou weer vandaan? 8)7

Hard rijden en haasten vind ik onzin, dus voordringen ook. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

sariel schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:20:

zal ik als motorrijder dan maar ff reageren?
Ik denk dat er een aantal factoren daar in meespelen:
-brommer rijders zijn meestal pubers van 16-18 die nog denken dat ze onstervelijk zijn
-de meeste motoren hebben erg goede remmen dus kan het zijn dat de motorrijder daardoor minder afstand houd (dom maar ja..)
-De lamp van een motor is hoger dan die van een auto en daardoor lijkt het of hij dichterbij is.
-auto's zijn trager dan motoren en een motor trekt misschien net iets te snel op waardoor hij te dicht op de voorligger uit komt...
-sommige motorrijders zijn net zo aso als sommige autorijders..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akkoord, maar dan is het die motorrijder die een boete riskeert en niet jij. Het is dus uiteindelijk zijn keus, neem ik dat boete-risico of niet. En het feit dat het voordringen niet te rechtvaardigen is, rechtvaardigt ook niet dat je DeeJee-uitdagend/gefrustreerd/agressief-gedrag uit tov die persoon, wat vele malen gevaarlijker is.
Dus heb je het recht om je eraan te ergeren? Zeker, doe gerust, het is niet mijn leven dat er korter van wordt door te hoge bloeddruk, zolang je het maar niet in je rijgedrag uit. De mate waarin je je ergert zegt enkel iets voor hoe tolerant je bent.
Om terug een verband te leggen met het bumperkleven: het is niet omdat iemand aan het bumperkleven is, dat je hem dat mag duidelijk maken door op de rem te gaan staan. Zulke maneuvers getuigen van regelrechte seniliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:31:
Akkoord, maar dan is het die motorrijder die een boete riskeert en niet jij. Het is dus uiteindelijk zijn keus, neem ik dat boete-risico of niet. En het feit dat het voordringen niet te rechtvaardigen is, rechtvaardigt ook niet dat je DeeJee-uitdagend/gefrustreerd/agressief-gedrag uit tov die persoon, wat vele malen gevaarlijker is.
Dus heb je het recht om je eraan te ergeren? Zeker, doe gerust, het is niet mijn leven dat er korter van wordt door te hoge bloeddruk, zolang je het maar niet in je rijgedrag uit. De mate waarin je je ergert zegt enkel iets voor hoe tolerant je bent.
Om terug een verband te leggen met het bumperkleven: het is niet omdat iemand aan het bumperkleven is, dat je hem dat mag duidelijk maken door op de rem te gaan staan. Zulke maneuvers getuigen van regelrechte seniliteit.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Behalve dan het feit dat ik eerder dood ga omdat ik voordringers vervelend vind. ;)

ToolKit voert een aantal argumenten aan waarom het inderdaad lijkt alsof motorrijders meer risico nemen. In feite neem je natuurlijk al meer risico door met een motor de weg op te gaan.
Maar betere remmen in verhouding tot het gewicht en wendbaarheid helpen natuurlijk wel in het rijgedrag.
En dat brommers bumperkleven is inderdaad omdat 95% puber is. En die zien dat nog niet in, vol hormonen en overmoed. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
[b][message=27638119,noline]Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @
En dat brommers bumperkleven is inderdaad omdat 95% puber is. En die zien dat nog niet in, vol hormonen en overmoed. ;)
Ik verbaas me over motorrijders trouwens vaak over de leeftijd. Als iemand vrij onervaren rijdt en veel risico's neemt verwacht ik meestal een puber. Dan stoppen ze ergens en is het een kerel van een jaar of 40 met een gezin :/ Juist de jongere motorrijders rijden vaak behoorlijk strak. Maargoed, da's mijn ervaring :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Autoreply schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:45:
[...]

Ik verbaas me over motorrijders trouwens vaak over de leeftijd. Als iemand vrij onervaren rijdt en veel risico's neemt verwacht ik meestal een puber. Dan stoppen ze ergens en is het een kerel van een jaar of 40 met een gezin :/ Juist de jongere motorrijders rijden vaak behoorlijk strak. Maargoed, da's mijn ervaring :9
Hehe, dat is op zich wel logisch.
Dan komen ze van een brommer op een motor, en dan knijpen ze toch even de billen bij elkaar. ;)

Helaas heb je ook daarin uitzonderingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Autoreply schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:45:
[...]

born again bikers in de mid life crisis ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Al dat gedoe over naar voor rijden op de motor, ik snap het toch niet hoor.
Er is geen wetgeving die zegt dat je geen gebruik mag maken van de ruimte tussen de auto's.
Je wordt er niet door benadeeld. Alleen krijgt je ego een deuk omdat jij niet verder kan en de motor wel.
Maar da's toch wel beetje flauw om je daar aan te ergeren.
Als ik hier in stad rondrijd dan wordt ik langs alle kanten voorbijgestoken door fietsers, scooters en motoren. Waarom zouden die allemaal netjes in het rijtje moeten wachten als ze vlugger kunnen voormaken?

Edit: Is het tussen de auto's rijden eigenlijk al dan niet toegelaten?
Het wordt in ieder geval gedoogd blijkbaar ...

[ Voor 10% gewijzigd door DieterVDW op 09-03-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:18

JT

VETAK y0

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:26:
[...]

Ghe, waar haal je die conclusie nou weer vandaan? 8)7

Hard rijden en haasten vind ik onzin, dus voordringen ook. :)
Ja, maar bijna nooit heb je er last van in het geval van een motor, waar benadeeld hij jou dan zo erg dat je er een hekel aan hebt?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DieterVDW schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:55:
Er is geen wetgeving die zegt dat je geen gebruik mag maken van de ruimte tussen de auto's.
Je wordt er niet door benadeeld. Alleen krijgt je ego een deuk omdat jij niet verder kan en de motor wel.
Als ik hier in stad rondrijd dan wordt ik langs alle kanten voorbijgestoken door fietsers, scooters en motoren. Waarom zouden die allemaal netjes in het rijtje moeten wachten als ze vlugger kunnen voormaken?

Er was wel iets mee, maar ik weet het niet meer. :)

In de stad vind ik het een ander verhaal.
Maar ik blijf mezelf niet herhalen. Ik heb gewoon een hekel aan mensen die voor willen, ook al heb ik er verder geen last van.
En het is echt niet zo dat ik me er kapot aan erger, maar een lichte irritatie is er wel. ;)
JT schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:56:
Ja, maar bijna nooit heb je er last van in het geval van een motor, waar benadeeld hij jou dan zo erg dat je er een hekel aan hebt?
Het gaat dus niet om de benadeling, maar om het feit dat ze voor hun beurt willen. Ook al kan dat vrij makkelijk.

Maar laten we weer teruggaan naar het bumperkleven.
Wat kunnen we er tegen doen?
Ik heb eerder gevraagd of iemand wel eens een site is tegen gekomen waar je van die stickers voor je nummerbord kunt laten maken.
Misschien kunnen we daar wat leuke teksten voor bedenken? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Ik rijd in een combo van me werkt (1200kg/60pk= F*cking traag)
als ik nog aan het accelereren ben 110/130 (vanuit file ofzo) dan willen er ook nogal eens mensen gaan plakken, vaak vlak achter me en een stukje over de witte streep (linker baan)
Wat ik dan doe is, een kort klein rukje richting vangrail, zodat je weer recht voor die auto rijd, dus ook een klein stukje over de witte streep, dat werk 9 van de 10 keer perfect, op de een-of-andere manier is het voor de klever meteen duidelijk dat ik niet onder de indruk ben van zijn gedrag en meteen word er meer afstand gehouden en gaat hij weer terug naar de goeie kant van de witte streep :*)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Maar in een supermarkt erger je je toch aan iemand die voordringt net omdat die ervoor zorgt dat je zelf langer moet wachten? Daar heb je een valide reden om je te ergeren.
Maar blijkbaar erger je je al zolang aan voorkruipers in de supermarkt dat je ergernis nu geassocieerd is met het (in principe schadeloze) voorkruipen, ipv van met de langere wachttijd die ervan het gevolgd is en die een geldige reden is voor ergernis.

Maar ik doe het niet zoveel eigenlijk, alleen maar als het net rood is en er massa's uitnodigende ruimte is tussen de auto's.
Wel leuk is op een hete zomerdag op je gemakjes langs enkele honderden meters file tuffen terwijl die chauffeurs zitten te bakken in hun auto, dan begrijp ik wel dat sommige mensen wat afgunstig worden. Maar onterecht! Ik blijf erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 16:41

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Vorige week moest ik naar een klant in het westen. Nu weet ik ook weer waarom ik blij ben dat ik daar niet elke dag op de weg zit. Het was hardstikke slecht weer (regen, harde wind) dus als je te dicht op je voorganger reed zag je helemaal niks. Dus ik rij zoals gewoonlijk, want het is gewoon relaxt rijden zelfs in de file, op 2-3 seconden afstand van mijn voorganger en zie overal om me heen de ene auto nog dichter op zijn voorganger zitten dan de ander. En dat terwijl beide rijstroken vol zaten dus er was geen reden om de voorganger aan de kant te drukken.

Als ik zo in de file mee rij zit er vaak zo'n drukkert achter me die ik dan soms toch maar weer voor laat gaan ondanks dat het niks uithaalt. Hij dus vol gas voorbij sprinten om 50 meter verder achter mijn voorganger op de rem te moeten. Waarna ik weer rustig achtaan sluit en hij misschien 2s eerder op zijn werk maar nog helemaal stijf van de adreanline veroorzaakt door al die 'zondagsrijders' die wel gewoon afstand houden.

Nog eentje: van die gasten die hoeken van baan naar baan omdat die 1km/h sneller gaat (het gras is altijd groener op de andere baan) om daar verder te gaan met het standaard 'gas geven tot de bumper, remmen, 5 meter afstand creeren, daarna weer gas geven tot bumper, etc'. Ik verbaas me dan echt over waar ze mee bezig zijn...

En de laaatste: In een 16 km lange file onstaan door 4 ongelukken op de A9 en A1 (waarschijnlijk veroorzaakt door diezelfde gasten die ik hier beschrijf) rijdt er een Saab voor me die constant het remlicht had branden (zelfs nog toen we een stukje 50km/h konden). Hij reed zo dicht op zijn voorganger dat hij het zelf eng vond kennelijk...

Conclusie: we rijden hier in NL als idioten. En het erge is nog dat die mensen, zoals hierboven beschreven, waarschijnlijk ook nog vinden dat ze goed kunnen rijden. Hou een beetje afstand, als iedereen dat doet is het minder erg om een haastiger iemand voor te laten en geeft je weer de mogelijkheid om links in te voegen bij de volgende vrachtauto. Bovendien scheelt dat een heleboel files, want in mijn beleving ontstaan deze vaak doordat er steeds harder geremd moet worden als de afstand te klein is in een treintje.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:29

4x2

lộn xộn quá

Gonadan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:26:
[...]

Ik eet met 130-140 ijsjes (systeemhelm FTW)..
En laat met 170 mn stuur los (niet bij hogere snelheden, want dan waai je dr wel af :P)
En met 100 ga ik ook gerust op mn steunen staan (wederom niet veel harder omdat je dr dan ook af waait :P).

Een motor wil rechtdoor mits ie maar snelheid heeft ;)
Steen(tje) raken met 200 is ook geen probleem, je krijgt ff een tik en tuft weer verder.
Het is natuurlijk wat anders als je je grip kwijtraakt op 1 vd banden (wat nou eenmaal sneller gebeurt omdat je gewoon 2 wielen minder hebt), dan moet je dr wel snel bij zijn.
[...]

Dan slaat mn motor opeens af als je zoiets doet....
Ophoepelen met die pedaalemmer, tegen de tijd dat je 0-100 in 3sec doet mag je me inhalen, anders blijf je maar fijn achter en doe je 0-50 gezellig in 20sec (daarom ga ik dus vooraan staan, weer 15 van die slomo's voorbij...)
* 4x2 is af en toe een gigantische klootzak

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ze nou nog langer blijven miepen dan ga ik me er ook mee bemoeien :+

Er wordt bij mij op de motor ook wel eens gekleefd. Meestal draai ik me dan om en doe een 'duwend gebaar' naar achteren, of laat mn remlicht knipperen. Soms werkt het, soms niet. Als ze echt te dicht op me komen laat ik even gas los (tot 15km/u trager) schakel ik een of twee keer terug en geef gas.. worden ze ineens heel klein in de spiegeltjes 8)
Liever een prent dan een auto in mn aars, doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Niet druk over maken. Leef je langer. En wat gaat de automobilist doen als je de spiegel eraf trapt?
Tegen de tijd dat hij de wagen in de eerste versnelling heeft zit je al in Luxemburg met je 2de kop koffie. Niet te veel drukte om maken, nergens voor nodig. Lekker uitlachen zulke mensen.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:54:
Als ze echt te dicht op me komen laat ik even gas los (tot 15km/u trager) schakel ik een of twee keer terug en geef gas.. worden ze ineens heel klein in de spiegeltjes 8)
Koppeling in en noodstop eventjes gebruiken. Als ze het niet erg vinden om een roetende steekvlam van een meter te zien dan moet je wel WOT :) Wel zorgen dat je open demper hebt en dat die ook goed vast zit :o Anders lanceer je een demper ipv een steekvlam :o
4x2 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:43:
Dan slaat mn motor opeens af als je zoiets doet....
* 4x2 is af en toe een gigantische klootzak
Laten afslaan, motor dwars over de weg zetten, wachten totdat het oranje is en dan heel langzaam wegrijden. Staat de automobilist nog steeds stil. Nodeloze acties geven nodeloze reacties.

[ Voor 74% gewijzigd door Chevy454 op 09-03-2007 19:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

* Varienaja rijdt altijd zeer rustig. Lekker veel afstand houden, want ik heb al eens gekettingbotst. Mocht ander verkeer 't vervelend vinden dat ik minder dan 120 rijd bij het inhalen, dan ben ik zeer toeschietelijk. Desnoods ga ik gauw weer achter de vrachtwagen rijden die ik probeerde in te halen. Mijnheer Haastmans moet 't zelf maar weten als hij/zij hard wil rijden, ik laat me niet opjagen.

Neuh, dat snelweggen is maar saai en slaapverwekkend. Pas bij leuke bochtige en onoverzichtelijke bergweggetjes kom ik los. Dan haal ik zelfs de lokale Fransen in als het moet :) WOEI!

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

dat is een grijs gebied, in de wet staan 2 dingen, je mag links inhalen zolang het veilig is, je mag in de file tussen 2 rijstroken doorrijden

dit is WETTELIJK geregeld, niets gedoogd niets gesjoemeld

nu is de vraag, is een hoop stilstaande autos (links over de rechter rijbaan) een file? wanneer is iets een file? moet daar wat voor gebeurt zijn? of telt een stoplicht ook?

tweede vraag is, als ik iemand links inhaal ( er links langs af rijd dus) voor een stoplicht over de zelfde rijbaan doe ik dan iets fout?

ik wil mn billen niet branden aan een proefproces, wellicht dat iemand anders zich geroepen voelt?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Aan Baksteen vragen. Hij heeft het proefproces van de MF-sticker op de nummerplaat van zijn dienstvoertuig (een motoragent met een sticker van MF :P ) gestart samen met Panrider. Die 2 moeten het weten als agent zijnde.

[ Voor 102% gewijzigd door Chevy454 op 09-03-2007 19:35 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

bijna, panrider (mofkap :P) had de sticker en baksteen heeft hem daar voor bekeurd.

maar ik heb geen geld voor een fatsoenlijke verdediging en/of eventuele boetes :+ dus ik kan niet op de blaren zitten dus probeer ik mijn billetjes niet te branden

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09

drooger

Falen is ook een kunst.

File: langzaam rijdend of stilstaand verkeer ;)

Nooit nederlands gehad op de middelbare school? :P

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Even een vraag, laatst reed ik in de auto op de snelweg. Was zojuist bezig een trein van vrachtwagens in te halen. Ik reed 120-125 km/h, de vrachtwagens waarschijnlijk iets van 90 km/h.
Tussen de vrachtwagens zat weing ruimte, waarschijnlijk 3 a 4 autolengtes. Toen verscheen ineens achter mij een KLPD Volvo, deze liep met hoge snelhein in (dat mogen zij ;) ). Blijkbaar duurde hem het allemaal te lang en wilde dat ik even naar rechts zou gaan, want hij reed een paar seconden achter mij, en ging toen demonstratief naar rechts en gelijk weer naar links om weer achter me te rijden.

Ik ben toen maar even naar rechts gegaan, tussen de vrachtwagens zodat hij harder door kon rijden, en ik daarna weer naar links kon.
Wat had er gebeurd als ik niet naar rechts zou zijn gegaan? In mijn opinie was ik niet aan het links plakken, ik haalde de vrachtwagens met een aardig verschil in. De afstand tussen de vrachtwagens was ook niet enorm groot dat je steeds naar rechts gaat.

Kan me voorstellen dat zij haast hebben en eventueel ergens naar toe op weg waren, daarom heb ik ze er maar voorbij gelaten. Ik heb geen haast. 8)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

wimpie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:36:

Wat had er gebeurd als ik niet naar rechts zou zijn gegaan?
Niks, een politieauto die geen blauwe lampjes aan heeft is niets meer dan een gewone burger auto, waarschijnlijk wilde die snuiter gewoon vroeg thuis zijn ofzo ;)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:51:Hier zit nou de kern van het probleem. Welke ruimte heb jij het over dan ? Ik weet niet waar en wanneer jij allemaal op de snelweg zit, maar de ruimte is_er_gewoon_niet in de meeste gevallen.... niet dan we er iets aan kunnen doen met zijn allen, het is nou eenmaal zo...
Die ruimte is er wel, achter de bumperklever.
Crazy D schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:49:...beetje anticiperen door de hardrijder kan ook geen kwaad, als je ziet dat een auto op de rechterbaan een andere auto nadert, hoe moeilijk is het dan om te bedenken dat die persoon vast wil inhalen, en misschien wel rekening houdt met verkeer dat 10 of 20 te hard rijdt, maar niet met 50 te hard...
Goed punt. Zelf verantwoordelijkheid nemen bij het hardrijden is essentieel. Ik vrees echter dat anticiperen en rekening houden met anderen door sommigen van dergelijke lieden niet als goed rijden beschouwd wordt, maar enkel het zo snel mogelijk rijden in een rechte lijn.

Ergernis is een emotie die je niet kunt gebruiken in het verkeer. Ik ga weer naar links als het kan en zal niet van snelheid veranderen wanneer iemand bumperkleeft. Niet sneller, niet langzamer. Ik geloof dat het de doorstroming en veiligheid in het verkeer gebaat is bij een gelijkmatig verkeersbeeld. Zo probeer ik bij file om een constante snelheid te rijden en soms valt er dan een gat.

Ik heb overigens de indruk dat bumperklevers vaak in een Volkswagen rijden, of is dat te generaliserend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:24:
Ik heb overigens de indruk dat bumperklevers vaak in een Volkswagen rijden, of is dat te generaliserend?
Helemaal niet. Schepje erbovenop : type golf, kleur zwart of zilver. De helft van alle bumperklevers, voila. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:19:
[...]

Helemaal niet. Schepje erbovenop : type golf, kleur zwart of zilver. De helft van alle bumperklevers, voila. :P
En de andere helft rijden in auto's met een minimale dagwaarde van 2 maal jouw huidige jaarsalaris, onder lease en met een motorinhoud waar de gemiddelde regenton zich voor schaamt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
wimpie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:36:
Even een vraag, laatst reed ik in de auto op de snelweg. Was zojuist bezig een trein van vrachtwagens in te halen. Ik reed 120-125 km/h, de vrachtwagens waarschijnlijk iets van 90 km/h.
Tussen de vrachtwagens zat weing ruimte, waarschijnlijk 3 a 4 autolengtes. Toen verscheen ineens achter mij een KLPD Volvo, deze liep met hoge snelhein in (dat mogen zij ;) ). Blijkbaar duurde hem het allemaal te lang en wilde dat ik even naar rechts zou gaan, want hij reed een paar seconden achter mij, en ging toen demonstratief naar rechts en gelijk weer naar links om weer achter me te rijden.

Ik ben toen maar even naar rechts gegaan, tussen de vrachtwagens zodat hij harder door kon rijden, en ik daarna weer naar links kon.
Wat had er gebeurd als ik niet naar rechts zou zijn gegaan? In mijn opinie was ik niet aan het links plakken, ik haalde de vrachtwagens met een aardig verschil in. De afstand tussen de vrachtwagens was ook niet enorm groot dat je steeds naar rechts gaat.

Kan me voorstellen dat zij haast hebben en eventueel ergens naar toe op weg waren, daarom heb ik ze er maar voorbij gelaten. Ik heb geen haast. 8)
Die mag daar helemaal niet harder als 120 km/h rijden. Ergo, gewoon lekker doorrijden. Het wordt uiteraard een ander verhaal met knipperlichten aan enzo.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:37:
[...]

En de andere helft rijden in auto's met een minimale dagwaarde van 2 maal jouw huidige jaarsalaris, onder lease en met een motorinhoud waar de gemiddelde regenton zich voor schaamt? :P
Zoals ik al eerder opmerkte doet een groot deel van de bumperklevers dit onbewust. Verrassend veel mensen in een (lease)peugeotje of een familiebak. De echte aso's rijden inderdaad Volvo/BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
en dan bedenken dat Volvo's vroeger opa-bakken waren ;)

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:47

Acheron

updatepack.nl

Ik heb nog niet zo lang m'n rijbewijs maar mijn reactie op bumperklevers is gewoon het te negeren. als ik dus bezig ben met een inhaalactie en er nadert iemand met hoge snelheid achterop ga ik niet ineens harder rijden of overhaast mijn inhaalactie afbreken. Let wel dat je ten alle tijden voldoende afstand moet bewaren, ook ten opzichte van wie op de rechterbaan rijdt. Vaak genoeg gehad dat je door inhalend verkeer wordt afgesneden :/

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Autoreply schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:53:
[...]

Die mag daar helemaal niet harder als 120 km/h rijden. Ergo, gewoon lekker doorrijden. Het wordt uiteraard een ander verhaal met knipperlichten aan enzo.
Zelfs zonder audiovisuele hulpmiddelen mogen zij harder rijden als dat nodig is (al vaak besproken, vast wel te vinden via de search). Echter zelfs al zouden zij dat niet mogen, we zijn geen eigen rechters op de weg. Dat iemand iets niet mag, betekend niet dat jij daardoor opzettelijk hem mag hinderen bijvoorbeeld. Dit lijkt me bijna de conclusie wel van dit hele topic. :)

Vroeg me eigenlijk meer af of die KLPD jongens zielig genoeg zijn om voor dit voorval je een bekeuring te geven omdat zij vinden dat ik links zou plakken.

Om even terug te komen op jouw opmerking, mochten ze knippers etc. voeren dan is het natuurlijk een duidelijke zaak! ;)

Divide and conquer.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste