Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Ow wacht, jij bent nog geen motoragent

[Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 07-04-2007 19:54]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
*burp*
Alsof dat rubber nog niet duur genoeg is?rimpeldinky schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:05:
gewoon even burnout doen, lekker al die rubberspetters tegen zn voorbumper

Een hartig woordje doet meer wonderen dan die spetters... een knikker door de voorruit kan ook wel leuk wezen

[Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 07-04-2007 20:07]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

En dat zou zonde zijn, 600 euro

Ik rij op de A12, 2e baan. Rij gewoon "ietsje" harder als de auto's op baan 1. Ik nader een auto op baan 1, hij kijkt in zijn spiegel, kijkt me recht in mijn ogen aan (ondetussen zit er 1 meter tussen) en gaat naar links!
Ik vol in de rem, rem los, schuif opzij en vind de knop naar de dubbele luchthoorns.

Vervolgens zwaait ie ook nog van "ja dahag". 0,8 seconde later zat ik dus naast hem en heb ik 500 meter schuin voor hem gereden met mijn middelvinger op zijn voorruit

Wise enough to play the fool
http://www.youtube.com/watch?v=E7CK3fePtKI
Ik heb wat met aanhangers

Leg het maar eens uit: "Ik ben op een rond punt, op de snelweg, geramd door een boot"

Schitterend gewoon. Zien dat er iemand rijdt, half veranderen van rijstrook, en dan je pinker aandoen

[Voor 23% gewijzigd door DinX op 07-04-2007 21:45]

Twee keer op een half uurtje voor DinX

Het werkt daar gewoon als een rond punt met 2 rijstroken. Maarja, dan nog dat typische wisselen + knipper aan, ipv knipper aan + wisselen.
Je ziet ook dat ik me al begin in te houden

Ik wil hier echt niemand mee ontmoedigen, maar gewoon laten zien dat je o zo kwetsbaar bent, en je gewoon op alles moet anticiperen. Wat in dit geval dus mooi gelukt is. Hij trekt hem op het laatste naar rechts omdat ik even met groot licht seinde.
Maar daar is nu niet bepaald het beste moment om hard in de ankers te gaan. Slecht wegdek + een bocht.
Hier zie je een heel rondje:
http://www.youtube.com/watch?v=A5IVmDdlGMw
Maakt bovenstaande wat duidelijker. Ook weer een leuke situatie daar met auto's die van alle kanten komen en naar alle kanten willen

Ik kan een eigen tv programma beginnen

3 filmpjes van in het totaal 30 minuten beeldmateriaal

Dat punt probeer je dus ook best te mijden (Klaverblad Lummen) als je het niet gewend bent. Daar is het elke dag prijs. Dat filmpje van in deze post is nog eens vrij laat op de avond in het weekend, dan is het heel rustig daar. Overdag door de week is het een heksenketel

[Voor 49% gewijzigd door DinX op 07-04-2007 22:02]

[Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 07-04-2007 22:29]
Dan herken je potentiele idioten vaak wat makkelijker voordat ze iets stoms doen en hoef je je ook minder druk te maken om verkeersregels (aangezien je daar al ervaring mee hebt) en kun je je beter bezig houden met specifieke motordingetjes.
Enige aanleg voor verkeersinzicht is ook wel praktisch.
Zag toenstraks op de terugweg naar huis ook een ZX6R (met duo, beiden in spijkerbroek/leren jas met veel embleempjes, dat zegt genoeg imho) die eerst bijna zn voorwiel kwijtraakte omdat ie snel voor iemand dacht te schieten die van links kwam (kwak moest voorrang verlenen).
Duwt ie zn motor wat terug en schiet daarna voor een andere auto van links de weg op, slaat linksaf en de auto die op die weghelft zat moest daarna ook aardig remmen om m niet overhoop te rijden (geef dan godver gas met je rammelende kwalijksakie).
Potentiele statistiekjes....
Wil niet zeggen dat ik nooit fouten maak (het heeft bv een reden dat er een aardige deuk linksachter in mn auto zit

Goed op een rotonde zo hard mogelijk rondjes rijden, je achterwiel voelen schuiven en besluiten dat het nog harder kan om dr 2 rondjes later naast te liggen is nou niet direct een toonvoorbeeld van slim gedrag, maar goed

Evenals stoer proberen te driften met je motor in de regen en daarna achterstevoren op je smoel te liggen, lomp gas geven als je achterband onder de modder zit en stoer driften met je auto om tegen een lantaarnpaal te eindigen (ik zie een trend hier

Maar verder valt het wel mee hoor

leeg
Vaak zat gehad. Het blijft altijd uitkijken zeker met een zonnetje, er is dan niet altijd goed zichtDinX schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:08:
http://www.youtube.com/watch?v=H4XObn-xJjU
Valt me wel op dat ze zoiets meer doen als ik op de motor ben dan wanneer ik met de wagen ben

Morgen lekker weer, dat wordt weer heel wat km's rijden... Uitkijken voor zondagrijders

0110101001111010

* teacher heeft eerst zijn motorrijbewijs gehaald...4x2 schreef op zondag 08 april 2007 @ 00:59:
Ach, daarom is het gewoon handig om eerst je autorbw te halen en pas wat later je motorrbw.
Dan herken je potentiele idioten vaak wat makkelijker
dán leer je pas echt snel idioten herkennen.
Alleen in de auto kan je je iets beter een foutje veroorloven over het algemeen.
Autorbw en dan motorrbw vind ik nog steeds de meest handige keuze.
[Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 08-04-2007 11:10]
leeg
Dat zeker maar het kan zijn dat de drempel te hoog ligtteacher schreef op zondag 08 april 2007 @ 11:04:
* teacher heeft eerst zijn motorrijbewijs gehaald...
dán leer je pas echt snel idioten herkennen.

ow en gisteren eggrun gedaan.. www.eggrun.nl

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Aanstaande zaterdag begin ik officieel met lessen, over een maand heb ik mijn voertuigbeheersings-examen, en - ik geloof - 14 juni mijn 2e examen (verkeersdeelneming).
Over 2 maanden heb ik dus ook mijn motorrijbewijs als het goed is..

Ik heb nooit op een brommer/scooter of motor gereden, en het viel best mee..
De lesmotor is een 500cc Honda CBF, rijdt best lekker!
Ik heb overigens wel ruim een jaar mijn autorijbewijs.

De CBR eventjes rijklaar gemaakt voor morgen, eindelijk weer eens wat motorrijden

Zo blijf je bezig

Man, wat voelt het sleutelen toch weer goed aan na al die cursussen en al dat geprogrammeer

[Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 08-04-2007 15:54]
Anoniem: 79743
eerste wat ik ga doen als ik een motor heb is een scheepshoorn als claxon monterenDinX schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:44:
Een uur erna
http://www.youtube.com/watch?v=E7CK3fePtKI
Ik heb wat met aanhangers
Leg het maar eens uit: "Ik ben op een rond punt, op de snelweg, geramd door een boot"
Schitterend gewoon. Zien dat er iemand rijdt, half veranderen van rijstrook, en dan je pinker aandoen

Anoniem: 83626
Voor mij zit het ietwat krap, maar het is wel geinig.
Heel relaxed rondtuffen, ding is nu eenmaal zo sportief als een slak, dus dat is echt tuffen.
Met wind tegen op de snelweg was wel beetje jammer.. maximum toegestane snelheid werd dus niet gehaald

Lekker terrasje gedaan in centrum A'dam, gewoon motor op de stoep hoppa. Doe dat maar eens na met het koekblik

Morgen misschien nog mee met een toerritje, op eigen motor

Kut... ik eis een nieuw tobo van jou. Mijn koffie ging over mijn tobo van het lachenAnoniem: 79743 schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:30:
eerste wat ik ga doen als ik een motor heb is een scheepshoorn als claxon monteren

Maar ja, je hebt het wel nodig met die discobars

Geduld, geduld...

ej Chevy, doe jij nog aan MSN tegenwoordig? Ik moet je lastig vallen met een heleboel motorgezwets geloof ik

[Voor 23% gewijzigd door snars op 08-04-2007 16:49]
I reject your reality, and substitute my own.
Marktplaats slaat helemaal nergens op met die tweedehandsprijzen voor motorvoertuigen (moto's dus ook).snars schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:48:
Hm ik zit constant marktplaats af te schuimen naar een geschikte brommer....en ik vind ze ook...maar iets zegt me dat het heeeel dom is om iets te kopen dat je niet eens kan testrijden
Geduld, geduld...
Komt natuurlijk ook door de hogere initiële aankoopprijs van moto's daar in NE (iets van een speciale belasting heb ik mij laten vertellen?). Logisch dus dat de tweedehandsprijs dan ook hoger is. Als ik zelf uit interesse zo wat rondkijk, dan nooit op marktplaats.nl omdat het toch de moeite niet loont

Witte strepen her en der

Wanneer je in Belgie woont is het inderdaad niet slim om een Nederlandse motor te kopen.
* MagicTempest heeft overigens ook eerst zijn motorrijbewijs gehaald en is nu bezig met zijn koekblikbewijs
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Dingen rijden best grappig opzich, stronttraag maar wel supermakkelijk.Anoniem: 83626 schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:30:
Heel relaxed rondtuffen, ding is nu eenmaal zo sportief als een slak, dus dat is echt tuffen.
Met wind tegen op de snelweg was wel beetje jammer.. maximum toegestane snelheid werd dus niet gehaald
Ging er met rijlessen altijd lease auto's mee uitdagen (verloor je meestal van, maar goed

Mooiste was het kwijtrijden van een CBR1000 op de oprit met dat stomme ding, die gozer kon echt niet rijden...
En voetsteunen aan de grond tijdens het examen omdat ik een bocht had gemist vond ik ook wel mooi, maar de examinator was 'not amused'
leeg
Bij een motor van 3 jaar of ouder is het vaak heel erg lonend om naar Duitsland te gaan. Je krijgt dan namelijk een fikse korting op de BPM die je nog moet af dragen.MagicTempest schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:36:
alvi, ik weet niet of je in Nederland woont, maar wanneer je een motor in wil voeren in Nederland moet je alsnog bpm betalen. Dus dan heeft het geen nut om een motor in Belgie of Duitsland te kopen.
Wanneer je in Belgie woont is het inderdaad niet slim om een Nederlandse motor te kopen.
* MagicTempest heeft overigens ook eerst zijn motorrijbewijs gehaald en is nu bezig met zijn koekblikbewijs
\_Specs_/
Anoniem: 83626
Denk dat mensen in een toyota starslet nog zouden winnen4x2 schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:40:
[...]
Dingen rijden best grappig opzich, stronttraag maar wel supermakkelijk.
Ging er met rijlessen altijd lease auto's mee uitdagen (verloor je meestal van, maar goed).

Maar dat mocht de pret niet drukken

Werd vrijdag nog uitgenodigd om mee te gaan met een toerritje morgen van een triumphclub (had staan ouwehoeren met een aardige kerel bij een pomp). Vraag me alleen af of ik me wel welkom ga voelen op mn kawa tussen 40 triumphs

Was aan het zoeken naar die rit op een paar triumphsites en zag bij links kawasaki onder het kopje 'How low can you go' staan samen met oa Honda, Suzuki en nog een paar.
Die kerel klonk wel aardig, dus denk dat ik wel ff ga kieken.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
En wat zijn de goede .be sites?Anoniem: 131051 schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:54:
[...]
Als ik zelf uit interesse zo wat rondkijk, dan nooit op marktplaats.nl omdat het toch de moeite niet loontIk weet niet of dat administratief moeilijk ligt, of mogelijk is, maar ga eens in BE kijken naar tweedehands motoren...
www.hebbes.be ken ik, maar voor de rest?

www.kapaza.beAnoniem: 131051 schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:54:
maar ga eens in BE kijken naar tweedehands motoren...
www.2dehands.be
www.koopjeskrant.be
dat zijn zowat de meeste uit de blote kop

www.2dehands.beYoshi schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:27:
[...]
En wat zijn de goede .be sites?
www.hebbes.be ken ik, maar voor de rest?
www.koopjesnet.be
www.kapaza.be
@tech guys:
Ik wil m'n olie vervangen van mn fazertje, zit er ongeveer een jaar in (3k km) en ik heb hier nog een bus staan van shell ultra en Q8 SBK, beide 10W40. Mag ik die door elkaar gebruiken ?
Page intentionally left blank.
Maar pin me er niet op vast. Toen ik nog zelf m'n onderhoud deed zorgde ik altijd dat ik enkele bussen van hetzelfde in huis haalde als ik de olie ging vervangen.
[Voor 45% gewijzigd door DinX op 09-04-2007 10:37]
Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een cbr 600f?
[Voor 7% gewijzigd door Meph op 09-04-2007 12:05]

Hier staan wat leuke, algemene tips:Meph schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:04:
Ik ben momenteel op zoek naar een leuke CBR 600F uit 1993 t/m 1998, van rond de 3000 euro. De verleiding is erg groot om via marktplaats een motor te kopen door het prijsverschil maar aangezien ik echt geen verstand heb van de hardware kan ik moeilijk beoordelen of een motor ok is of niet. Bij de gemiddelde motorzaak krijg je in ieder geval nog een aantal maanden garantie. Daarnaast ben ik een beginnend motorrijder dus de proefrit zal altijd wel leuk en zaligmakend zijn maar bepaalde gebreken zullen door mij niet herkend worden.
Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een cbr 600f?
http://www.student.kun.nl/wouter.timmer/index.htm
Volgens mij heeft een CBR600F maar twee problemen:
- Nokkenaskettingspanner (gaat snel kapot)
- Te hoge vraagprijzen tweedehands, naar mijn mening dan.
\_Specs_/
Ok, dat wist ik niet. Maar de vraag is dan of die dingen goedkoop genoeg aangeboden worden om de moeite te gaan doen voor het invoeren uit Duitsland.ZiegoM schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:22:
[...]
Bij een motor van 3 jaar of ouder is het vaak heel erg lonend om naar Duitsland te gaan. Je krijgt dan namelijk een fikse korting op de BPM die je nog moet af dragen.
Er zitten toch nog wat extra kosten aan door hem uit het buitenland te halen. Sowieso al zou er geen BPM bij komen moet je het kenteken nog kopen, is ook alweer wat, plus het feit dat je in Duitsland moet gaan kijken e.d. Het is dan echt dus een overweging of het goedkoper zal worden. Als het niet zoveel scheelt zou ik de moeite er niet voor doen.
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Ik heb zelf gekeken naar een Aprilia RSV Mille uit 1999/2000 en daar wordt hier in Nederland 5000-6000 voor gevraagd. In Duitsland 4000. Daar komt dan nog een euro of 350 aan BPM bij en de keuringskosten van 100 euro. In principe dus voor een euro of 4500 heb je hem thuis.MagicTempest schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:36:
[...]
Ok, dat wist ik niet. Maar de vraag is dan of die dingen goedkoop genoeg aangeboden worden om de moeite te gaan doen voor het invoeren uit Duitsland.
Er zitten toch nog wat extra kosten aan door hem uit het buitenland te halen. Sowieso al zou er geen BPM bij komen moet je het kenteken nog kopen, is ook alweer wat, plus het feit dat je in Duitsland moet gaan kijken e.d. Het is dan echt dus een overweging of het goedkoper zal worden. Als het niet zoveel scheelt zou ik de moeite er niet voor doen.
Je moet natuurlijk wel tijd/ zin hebben om zo'n avontuur te ondernemen. Het is inderdaad wat meer moeite dan naar de dichtsbijzijnde Motoport te gaan en er een mee te nemen.
Maar je krijgt in Duitsland (waarschijnlijk) een betere motor voor minder geld. In Duitsland gaan alle motoren ook 1 keer per jaar naar een TuV-keuring (soort APK) en alles wat niet origineel is aan de motor moet op de papieren worden bijgeschreven. Je kan je dus indenken dat men zijn motor beter onderhoudt.
Linkje naar BPM kortingspercentages:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-21.html#P352_32946
Hoe je dat kan zien kan ik je niet zeggen, volgens mij kan je het alleen zien dattie goed is aan de rekening van het vervangen ervan die de eigenaar heeft. Misschien wat meer gerammel van de ketting in het blok.Meph schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:21:
Kan ik als leek de nokkenaskettingspanner controleren? En indien deze niet meer goed is, wat kost ongeveer het vervangen van dit onderdeel, inclusief manuren?
please correct me if I'm wrong
Prijs van het vervangen zou ik niet weten, maar volgens mij is het redelijk wat werk.
edit: Lees net dat die spanner ongeveer 60 euro kost, zonder manuren.
[Voor 20% gewijzigd door ZiegoM op 09-04-2007 12:54]
\_Specs_/
Er er (lijken) daar meer GSX R 1000's te koop te staan.
Ik ben in ieder geval zelf ook aan het spieken in duitsland.
-= edit =-
Ik kijk op mobile.de en http://www.motoscout24.autoscout24.de
[Voor 8% gewijzigd door Martkrui op 09-04-2007 14:00]
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site
Dit hoor je, als hij stationair een enorme ratel laat horen is die stuk. Hier kan je amper in vergissen hoor, die ratel is echt hard!Meph schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:21:
Kan ik als leek de nokkenaskettingspanner controleren? En indien deze niet meer goed is, wat kost ongeveer het vervangen van dit onderdeel, inclusief manuren?
Onderdeel kost iets van € 100,-. Vervangen is erg makkelijk, laten doen zal hoogstens 1 uur zijn.
Verder gaat de spanningsregelaar snel stuk in verhouding met andere moteren. Kost ook € 100,-. Vervangen van dit ding is nog makkelijker, is maximaal 10 minuten werk.
Vraagprijzen zijn inderdaad wat hoog, krijg je wel een degelijke, goed afgewerkte en betrouwbare motor voor.
Divide and conquer.
http://www.goedmotorrijden.be/documents/65.html
handige tips die je bij een aankoop van een 2de hands motor zelf kan doen, kwestie van géén kat in een zak te kopen

De nokkenaskettingspanner (naksMeph schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:21:

Als de motor ratelt (ja dan is er iets mis

Ik zou geen Chevy454 zijn als ik niet iets te zeiken heb héwimpie schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:19:
Vraagprijzen zijn inderdaad wat hoog, krijg je wel een degelijke, goed afgewerkte en betrouwbare motor voor.

[Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 09-04-2007 18:47]

Zijn inderdaad wel erg geile laarzen. Jammer van de prijs

[Voor 57% gewijzigd door DinX op 09-04-2007 20:07]

vandaag een "mini-meet" van de bmw k club. Was best leuk en niet eens allemaal oude mannen

Omdat ik helemaal niks met oranje heb..DinX schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:07:
Wrom niet de oranje ?
Zijn inderdaad wel erg geile laarzen. Jammer van de prijs

En jammer van de prijs idd.. ik heb ze voor 233 gekocht (inkoop)
No signature required.
Voor mensen zonder gevoel voor techniekDinX schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:28:
Zijn BMW's voor oude mannen dan ?

* Chevy454 rent heel hard weg voor teacher want die kan mij wel schieten

Maar ik moet zeggen: die GS'en, ik blijf ze echt mooi vinden maar nee dank u

[Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 09-04-2007 21:14]
Die Lazer heeft wel al eens een val gedaan, maar deze systeemhelm ook

Buiten een piepklein krasje op de schaal niks te zien eigenlijk.
Met m'n Airoh doe ik ook al 50.000km. Best genoeg voor zo'n beestje. Na m'n reis (of als de belastingen vroeg storten in mei) een Schubert C2 kopen denk ik. Ziet er wel een leuk ding uit.
Ik heb echt pijn aan mijn linkerhand van het koppelen. Heb de laatste 150km van mijn rit maar zonder koppeling geschakeld

Kut.. ik besef net dat ik de CBR op 50k heb gezet

[Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 09-04-2007 22:19]
Daarom is het des te gevaarlijker omdat je niet kan zien hoe het schuim van binnen is gedeformeerdDinX schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:44:
Buiten een piepklein krasje op de schaal niks te zien eigenlijk.

Las daar ook ergens iets van dat een helm in principe 2m val zou moeten overleven.
Je moet binnen maar eens voelen als de bekleding weg is, dat is keihard, dat deuk je echt niet in met een kleine val.
Zou wat zijn, nieuwe helm van 400€ kopen omdat je oude van je zadel ofzo afvalt

[Voor 52% gewijzigd door DinX op 09-04-2007 22:18]
Dat is niet eens vallen manDinX schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:17:
Zou wat zijn, nieuwe helm van 400€ kopen omdat je oude van je zadel ofzo afvalt

ahum!Chevy454 schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:13:
[...]
Voor mensen zonder gevoel voor techniek
* Chevy454 rent heel hard weg voor teacher want die kan mij wel schieten

too much infoChevy454 schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:14:
Ik heb echt pijn aan mijn linkerhand van het fappelen.

Precies, dan is hij niet gevult en komt er van binnen uit geen gewicht op te staan.Chevy454 schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:22:
[...]
Dat is niet eens vallen manAls hij echt gevallen is zoals bij een ongeluk waarbij de helm gevuld is met jouw waterhoofd zit dat materiaal gevangen tussen het asfalt en jouw schedel en dan wordt die wel beschadigd. Een kleine val van 1m hoog ofzo kan weinig kwaad.
Aankomende Zaterdag mijn eerste CupRace voor dit jaar.

Dit weekend heb ik wel mijn koelvloeistof vervangen voor demi water. En de originele luchtfilter geplaatst tesamen met de originele demper. Kut regels

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ga niet vreemd, stel je voor dat mijn rechterhand besluit geen gas meer te geven.
Ja daar sta je dan

Wat mag je allemaal doen?

[Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 10-04-2007 09:46]
welke klasse rijd jij ook alweer?Tylen schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:47:
[...]
Precies, dan is hij niet gevult en komt er van binnen uit geen gewicht op te staan.
Aankomende Zaterdag mijn eerste CupRace voor dit jaar.Moet alleen de motor nog in elkaat zetten. Hopen maar dat de spuiter opschiet
Dit weekend heb ik wel mijn koelvloeistof vervangen voor demi water. En de originele luchtfilter geplaatst tesamen met de originele demper. Kut regels
Bekende van me moet ook dit weekend rijden (vd weide)
PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente
Ik rijd geen stock, dus mag de motor wel tunen.
Alleen zijn de geluidsregels op Assen erg streng geworden (88dba). En moet je met een E-Keur uitlaat rijden en met originele luchtfilter.
Het grote probleem is dat een standaard motor al 90dba maakt. Nee dat word lekker allemaal

vd Wiede ken ik niet. Ik rijd in Team-FR.
[Voor 6% gewijzigd door Tylen op 10-04-2007 10:40]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
vd weide heet hij.Tylen schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:39:
SuperCup 600.
Ik rijd geen stock, dus mag de motor wel tunen.
Alleen zijn de geluidsregels op Assen erg streng geworden (88dba). En moet je met een E-Keur uitlaat rijden en met originele luchtfilter.
Het grote probleem is dat een standaard motor al 90dba maakt. Nee dat word lekker allemaal
vd Wiede ken ik niet. Ik rijd in Team-FR.
Verder goed bekend met de overige racers hier uit de regio
rené winkel, bas winkel, marco smoes, johan de jong, je zult er vast wel enkelen van kennen

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
ToolkiT schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:20:
volgens mij heb ik last van motormuizen
[afbeelding]

hoeveel kost zo'n bewaking nu eigenlijk?

helemaal gratis zo'n tigger.
Hij bewaakt mijn mini ook (zitten geen ramen in (zie klassieker topic) dus hij klimt er soms in)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Anoniem: 22039

Ik daar sinds kort ook last vanToolkiT schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:20:
volgens mij heb ik last van motormuizen
[afbeelding]

0110101001111010
Hehe, zit zo'n hard, glad duocover nou lekker?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

[/muhahaha...hehe..hm...he...meuh]
I reject your reality, and substitute my own.
Heb er pas oranje rimstriping op geplakt

\_Specs_/

Je kan ook bochten maken met zo'n ding hé.ZiegoM schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:18:
Als we toch allemaal pics gaan spammen, hier nog een keer mijn brommer.
Heb er pas oranje rimstriping op geplakt
[afbeelding]

Divide and conquer.

Kwam er laatst achter dat ik ook niet veel schuiner kan, schuur anders mijn standaard/uitlaat over het asfalt

Van de zomer maar eens mijn rijwielgedeelte weer helemaal op orde maken, denk dat ik dan alles finaal aan gort schraap over het asfalt. Zit nu wel op de max van wat me motortje nog aankan.
Lijkt wel een autoband

Kan wel snel gaan met die schaamranden.

BT014. Jammer genoeg kan ik hem eigenlijk niet opleggen. Ding slijt veel te snel op een fiets met zoveel koppel als de mijne

Die pic in het midden is bvb niet van slechte vering ofzo. Kreeg die BT014 alleen als ik erg hard op het gas een bocht uit ging. Ding werd gewoon kapot getrokken

Volgende maand MPR2 erop voor en achter

[Voor 130% gewijzigd door DinX op 10-04-2007 21:14]
Uhhuh, uit mijn hoofd issie 120/80. Moet eigenlijk wat platter gaan voor beter stuurgedrag maar vind dit beter staan. Wordt wel tijd om de knoop door te hakken want deze is bijna op.DinX schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:03:
Is ook een vrij hoge band precies ?
* DinX heeft morgen waarschijnlijk z'n Heli Bars binnen

Kijk er al naar uit

[Voor 31% gewijzigd door DinX op 10-04-2007 21:19]
Volgens mij is je band dan nog steeds even rond alleen dan iets lager.DinX schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:19:
Dat rijdt dan zoals een band die vierkant gereden is ofzo ? Dus dat je in de bocht vált ?
*burp*

vanaf nu 1 goed voornemen, nooit geen vierkante banden meer, ifso dan zsm vervangen

*burp*
Als je goed kijkt zie je op de foto mn echte schaamrand wel, maar die is rechts (de kant die je nu ziet) maar een halve centimeter oid. Die grote rand komt doordat ik net door een vuil weggetje ben gereden.

Heb inmiddels alweer een nieuwe achterband een Bridgestone BT021. Die heeft overigens nog enorme schaamranden aangezien die er nog geen 100 km op zit... ff inrijden nog.
Zal morgen wel ff een piccie maken als die er alweer helemaal af zijn

/hap
[Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 10-04-2007 22:52]
\_Specs_/
Nee. Het is een FZR 600, daar kan dat niet mee. Ik mis mijn RS250

[Voor 11% gewijzigd door Steffie op 11-04-2007 01:05]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

(georganiseerd door mij

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/161982/0
No signature required.
Heb je met die mooi-weer-rijders die hun fiets 5 weekends op een jaar buiten halenHelft motorrijders is onbekwaam
De helft van alle Belgische motorrijders is volgens de Belgische motorbond Motorcycle Action Group (MAG) niet bekwaam genoeg om veilig de baan op te gaan. De motorrijders zouden zelf onvoldoende beseffen hoe pover het gesteld is met hun rijkunst. Van de 200.000 motorrijders in ons land beschikken er ongeveer 100.000 niet over voldoende rijcapaciteiten. De MAG wil daarom een duidelijk signaal geven.
"Een groot deel van onze motards lijkt nog altijd erg overtuigd van zijn of haar rijkunst", aldus MAG-voorzitter Erwin Steegmans. Zo denkt ongeveer 40 procent "bekwaam genoeg" te zijn om met de motor te rijden. Slechts 3 procent vindt dat de rijkunst absoluut niet toereikend is.
Kijktechniek
Met rijbekwaamheid doelt de motorbond vooral op de kijktechniek, het remgedrag, de zithouding, het vooruitdenken en anticiperen. De bond hekelt vooral de dure rijopleidingen, die de motorrijders wegens de hoge kostprijs vaak links laten liggen.
"Nochtans behoren motorrijders tot een van de meest kwetsbare groepen", luidt het. Motorrijders zijn in ons land goed voor maar één procent van het aantal afgelegde kilometers, maar vertegenwoordigen wel 12 procent van het aantal verkeersdoden. In 2005 steeg het aantal doden bij de motorrijders lichtjes van 115 naar 121. (belga/hln)

HEY. ik ben ook een mooi-weer-rijder! Ik rij echter wel meer dan 5 weekends per jaar.DinX schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:38:
[...]
Heb je met die mooi-weer-rijders die hun fiets 5 weekends op een jaar buiten halen
Have a wheelie good weekend!
Waarom is het alleen voor 25kw motoren?M3rcury schreef op woensdag 11 april 2007 @ 02:23:
Voor de mensen die 25kw rijden, en zin hebben in een leuk stukje sturen.. as zondag is de mf 25kw meeting
(georganiseerd door mij)
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/161982/0
Ik heb nieuws voor je.. toertochten met veel mensen kunnen per definitie niet hard omdat je je altijd aan moet passen aan de langzaamste rijders. (net hun rijbewijs of rijden een of andere verlengde chopper ofzo)Het is voor ons niet leuk als er mensen meerijden met >25kw, en voor jou ook niet, omdat het gewoon niet hard gaat/kan!
En dan maakt het dus niet meer uit of je op een 25kw GS500 of een ZX10R-turbo rijdt.
Dus ik denk dat ik maar gewoon gezellig langskom met mijn '25kw' R6.

Daarmee dat ik die 5 weekends zei. Ik ken zo'n kerel, die heeft 5000km op een paar jaar gereden ofzoFragDaddy schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:06:
[...]
HEY. ik ben ook een mooi-weer-rijder! Ik rij echter wel meer dan 5 weekends per jaar.

En dat zijn een hele hoop mensen die het zo doen denk ik. Mensen die nog niet onder de 25° rijden enzo

[Voor 12% gewijzigd door DinX op 11-04-2007 09:14]

*burp*
15 graden vind ik een mooie grensDinX schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:12:
[...]
Daarmee dat ik die 5 weekends zei. Ik ken zo'n kerel, die heeft 5000km op een paar jaar gereden ofzoEen paar keer in de zomer met de motor naar z'n werk 15km verder
En dat zijn een hele hoop mensen die het zo doen denk ik. Mensen die nog niet onder de 25° rijden enzo

Ik heb maandag nog 300km gereden, maar in mijn zomerpak (leren pak met HEEL veel ventilatie) is het wel heel fris om 8:30 hoor

Dit topic is gesloten.