Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 9 - GAAAASSS! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.110 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 79743 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:00:
weer een lesser erbij :) vandaag try the bike gedaan bij bruinsma in utrecht en vond het super dus ga binnekort met lessen beginnen. ging best goed, alleen dat remmen en gas geven tegelijk tijdens achtje maken kon ik voor geen meter :D maar dat zal met nog wat oefenen wel komen.
Is gewoon raar in het begin.. maar komt wel ;) , je moet nu ook over veel te veel dingen na denken, en je durft hem nog niet plat te gooien (je kan wel zeggen van wel, maar dat doe je niet ;) )

het is gewoon een kwestie van aftasten tot hoe ver je kan gaan (en dat is het stepje op de grond)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

ja was wel apart, de ene keer teveel gas waardoor je de bocht niet haalt, de andere keer teveel remmen waardoor je stuiterend door de bocht gaat :D

wat vonden jullie het moeilijkste onderdeel van voertuigbeheersing? de "echte" lessers zag ik veel bezig met noodstop, is dat een van de moeilijkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik zit te denken om mijn motor rijbewijs te halen echter is het me nu even niet duidelijk hoe de nieuwe regelgeving daaromtrent is.

Wikipedia zegt:
- Rijbewijs AL is alleen voor beginners van tenminste 18 jaar oud en nog geen drie jaar rijervaring.
- Rijbewijs AZ is voor ervaren motorrijders die tenminste 21 jaar zijn.

Ik ben 21, maar ik ben omdat ik geen motor rijbewijs heb geen ervaren motor-rijder, klopt het dus dat ik verplicht een AL rijbewijs moet halen. Overigens heb ik mijn rijbewijs bijna een jaar, dus dat zou niet lang genoeg zijn voor AZ. Maar als je alleen naar AZ kijkt zou je ook op je 50ste eerst je AL moeten halen.

En wat is hier nu precies het verschil mee in vergelijking met voor 1 oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 11:13

rimpeldinky

nani?

nu niets aan verranderd behalve dat je nu ineens 3 jaar moet doen met je AL dat is bij mij 2 jaar (october 2007 baby B) verder is het zo als jij 21 bent dat jij meteen zwaar rbw krijgt, word volgend jaar pas dat de 24-jaar-zwaar regeling ingaat als ik het goed heb

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:10

Chakotay

Lick here to continue

Klopt, als je 21 bent kan je voorlopig nog meteen voor een zwaar rijbewijs gaan, zonder eerst op een lichte te hoeven rijden :)

unknown_road: ik vind zelf het achtje en in mindere mate de korte slalom het lastigst... Op hele lag snelheid is het erg lastig om dat ding tegelijkertijd trekkend en stabiel rechtop te houden :) De noodstop stelt niet zoveel voor imo, gewoon voluit remmen, alleen zorgen dat je voorwiel niet blokkeerd. Waren ze niet de precisiestop aan het oefenen? Die is lastiger in het begin, omdat je binnen een halve meter oid stil moet komen te staan... Ik rem steeds iets te hard.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 02-05 12:54

DinX

Motormuis

rimpeldinky schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:06:
[...]

gpx 250r kopen? gaat hard genoeg :P stuurt als een mes, zit wel wat knutselwerk aan, kost ongeveer niets! werkplaatshandboek er bij :P

@toolkit

[...]

OMG dat rijd dus niet :X das gewoon meesteppen :D :')
en remmen doet het ook niet :P
Aja, nog wat over die fiets:

Regelgeving hier in België:
PERSONEN MET EEN RIJBEWIJS (min 2 jaar in bezit) MOGEN VANAF HEDEN EEN MOTOR BESTUREN ZONDER BIJKOMEND RIJBEWIJS MET EEN MAX. CILINDER INHOUD VAN 125CC EN EEN VERMOGEN VAN MAX. 11KW
Kwam me net iemand achter vragen :) Daar is dus vraag naar :)
Die kerel woont in de stad, en zocht iets als een scooter. Maar in principe mag hij ook hierop rijden. Dat is dan heel wat interessanter als je ook eens wat verder wil :)

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 05-04-2007 09:35 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

dat maakt het indd interesanter ja, met een 25kw rijbewijs is zoiets zonde natuurlijk, maar met de 11kw beperking is het al een betere keus (of het algeheel een goede keus is betwijfel ik, je kan wel meekomen met het verkeer en zo maar of het veel meerwaarde heeft tegenover een scooter?)

@ U_R

noodstop is indd een makkie, gewoon remdruk langzaam opbouwen en zogauw als de motor "in de vering" zakt (dus naar voren duikt) doorknijpen in de voorrem, achterrem er een beetje bij voor de show en zodat je achterkant niet gaat uitbreken, sta je zo stil, je hoeft niet terug te schakelen, ontkoppelen is wel makkelijk vlak voor je stilstaat anders slaat ze af (zover ik weet geen eis maar dan kan je meteen weer doorrijden, is wat makkelijker om in je ritme te blijven)

leukste vond ik altijd de uitwijkproef, die is alleen aangepast... ik mocht hem met minimaal 50 doen, maar met 80 tot 100 is ie ook nog makkelijk te doen (kreeg altijd op mn kop dat ik te hard reed :D)

nu moet ie met 50, moet je remmen, uitwijken en nog een keer remmen :(

achtje was ook nooit mijn sterkste kant, gaat zolang je het gas stabiel houd wel makkelijk, ik zat alleen altijd te krap op de binnenkant (ging te makkelijk dus)

belangrijkste om te onthouden is dat die motor VEEL meer kan als jij er mee DURFT, dus plat? aan het eind van mijn lessen nog een keertje byz. ver. herhaalt met instructeur, toen reed ik de valbeugels al bijna tegen de grond aan terwijl ik in het begin nog niet eens half zo ver ging (ten tijde van mijn examen), gewoon omdat je langzaam aan meer vertrouwen krijgt in de motor en je noooit tijdens je lessen de grens van de motor opzoekt

[ Voor 70% gewijzigd door rimpeldinky op 05-04-2007 10:11 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:38:
ja was wel apart, de ene keer teveel gas waardoor je de bocht niet haalt, de andere keer teveel remmen waardoor je stuiterend door de bocht gaat :D

wat vonden jullie het moeilijkste onderdeel van voertuigbeheersing? de "echte" lessers zag ik veel bezig met noodstop, is dat een van de moeilijkste?
Noodstop is niet de moeilijkste waarschijnlijk wel 1 van de belangrijkste (ook al kan je vaak beter uitwijken)
Ik had de meeste moeite met de langzame slalom (korte slalom) omdat ik vrij lang ben en niet de volledige stuuruitslag kon maken :/

Verder zijn alle oefeningen wel makkelijk (miss niet de eerste x) leukste is natuurlijk de snelle slalom, das tenmiste op wat hogere snelheid spelen met de motor

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

M3rcury schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:07:
[...]

Noodstop is niet de moeilijkste waarschijnlijk wel 1 van de belangrijkste (ook al kan je vaak beter uitwijken)
Ik had de meeste moeite met de langzame slalom (korte slalom) omdat ik vrij lang ben en niet de volledige stuuruitslag kon maken :/

Verder zijn alle oefeningen wel makkelijk (miss niet de eerste x) leukste is natuurlijk de snelle slalom, das tenmiste op wat hogere snelheid spelen met de motor
stuur? afschuinen :9 zelfs de langzame slalom kan zonder handen (snelle is makkelijker zonder handen zelfs)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Capo: Helaas verkoopt hij ze niet los, met het oog dat ze er weer op gaan als de motor ooit nog verkocht word. Hij gaf wel de tip dat ze geregeld op MP te koop staan ;) (Alsof wij dat niet wisten)

Voor de mannen die leuke motor woorden willen weten. Hier nog een paar.

Tankslapper
Speedwobble
Jiffy
Doblo's
Couperen (mijn favo ;))
Subframe (staat bij mij op het moment krom :()

Meer volgt ;) Nu eerst koffie.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mijn favo naast het duoslappen :Y
DinX in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel..."
Speedwobble
Slingeren op hoge snelheid doordat de achterkant deint?
Jiffy
zijpoot
Doblo's
Couperen (mijn favo ;))
:?
Subframe (staat bij mij op het moment krom :()
Hamer en die kg's afvallen :P :+
Meer volgt ;) Nu eerst koffie.
Doe mij ook maar een bakje :P Zou misschien wel leuk zijn wat technische woorden in de TS zodat de mensen ook kunnen meelullen :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 05-04-2007 10:49 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

speedwobble is toch een mini-tankslapper bij het uitkomen van de bocht met een (te) hoge snelheid? dan komt er te weinig druk op het voorwiel waardoor deze niet meer rechtuit gaat? (mogelijk als gevolg van een licht uitbrekende achterkant welke spontaan weer grip krijgt)

en subframe, dat is toch alleen als dat niet een "vast" onderdeel is van je frame (aka los te schroeven)? (en idd hamer is the way to goo, anders richtbank :+)

en couperen ken ik van honden, staart inkorten, dus zal op de motor wel iets vergelijkbaars zijn :+ met een wheelie je kont aan gort rijden ofzo?

OT:
koffie? nah al 7 bakken op sofar :X

[ Voor 14% gewijzigd door rimpeldinky op 05-04-2007 10:48 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:47:
speedwobble is toch een mini-tankslapper bij het uitkomen van de bocht met een (te) hoge snelheid?
Bij een tankslapper slaat het stuur van links naar rechts en visa versa. De oorzaak daarvan is dat er te weinig druk op de voorkant zit in combinatie met de wielgeometrie (te weinig naloop) en ook de hellingshoek waar je zit. Maar je kan ook een tankslapper krijgen terwijl je doorrijdt maar meestal wordt deze ingezet op het moment dat je onder een hoek ligt. Maar ook de achterkant kan zijn grip verliezen en plots weer grip hebben. Dit geeft ook een tankslapper welke soms in een highsider eindigt :(

De oplossing bestaat in demping en vering alsook een stuurdemper.

Bij een speedwobble gaat de motor een harmonische slingerbeweging maken met zijn eigenfrequentie, het frame wordt zo zacht als warme boter als het ware. Waardoor die wordt geinduceerd weet ik niet, ik meen de achterkant icm de eigenfrequentie van het frame.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 05-04-2007 11:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

achso, well.. my bad :P dan is het uitbreken van de achterkant dus een gevolg ipv oorzaak :) my bad :D

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:34:
[...]

Aja, nog wat over die fiets:

Regelgeving hier in België:

[...]

Kwam me net iemand achter vragen :) Daar is dus vraag naar :)
Die kerel woont in de stad, en zocht iets als een scooter. Maar in principe mag hij ook hierop rijden. Dat is dan heel wat interessanter als je ook eens wat verder wil :)
Weet ik, hier is een soortgelijke regel (maar je moet wel een 1 daagse cursus (Compulsory Basic Training) doen, die je voor je grote rijbewijs trouwens ook moet doen).
Daarna mag je op een 125CC met max 15PK rijden.. daarom ben ik nu dus ook nog beperkt tot mijn baby vara..

Omdat ik een NL rijbewijs heb (waar geen punten systeem op zit) en ik daar 3 jaar mee mag rijden in de UK heb ik gewacht tot nu mijn NL rijbewijs verlengt moet worden (kon niet geloven dat ik hem al 10 jaar had). Ben nu dus een UK rijbewijs aan het aanvragen zodat ik daar A bij kan gaan schrijven..
Dus met een beetje mazzel mag ik binnenkort op een echte motor.. rij 8 april precies een jaar (en iets van 5000Mijl) op mijn 125cc... en tot voor kort met veel plezier, maar nu begint het beperkte vermogen wel erg te irriteren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:06:
Dus met een beetje mazzel mag ik binnenkort op een echte motor.. rij 8 april precies een jaar (en iets van 5000Mijl) op mijn 125cc... en tot voor kort met veel plezier, maar nu begint het beperkte vermogen wel erg te irriteren..
Ik durf het te zeggen, met mijn XT350 de blikjes plagen in het stadsverkeer. Heerlijk hoor, net een mountainbike met een 350cc motorblok eronder ;) Drempels in de stad? Wieltjes los... niet los? omdraaien... man, de stad is zowaar nog een leuker parcour dan de Baraque Michel :P

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 05-04-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

mja, maar XTXXX zijn ook uitermate geschikt om mee te spelen, zowel binnen de stad als buiten op het land/puinzooi op een bouwput :D heb ik al gemerkt met mijn 550 :D

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:14:
[...]

stuur? afschuinen :9 zelfs de langzame slalom kan zonder handen (snelle is makkelijker zonder handen zelfs)
Ik was het verplicht om het met het stuur te doen :? met afschuinen is hij idd niet zo moeilijk, maar dat werd afgekeurd door mijn instructeur..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

:? das nieuw voor mij, ik moest zover mogelijk alles met afschuinen doen (KNMV instructeur dus misschien ligt het aan de methode?)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:19:
:? das nieuw voor mij, ik moest zover mogelijk alles met afschuinen doen (KNMV instructeur dus misschien ligt het aan de methode?)
Ik moest alles afschuinen behalve de langzame slalom, op mijn examen wel met afschuinen gedaan, omdat ik het met stuur dus NIET kon :+

rest is appeltje eitje :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

Steffie

Opaque

M3rcury schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:27:
Ik moest alles afschuinen behalve de langzame slalom, op mijn examen wel met afschuinen gedaan, omdat ik het met stuur dus NIET kon :+
De reden hiervoor zal wel zijn dat je met afschuinen wijder moet gaan om niets om te gooien. En wijdere bochten op zo'n langzame snelheid is wat lastiger dan gewoon eromheen sturen. Maar die proef met losse handen? Dat zie ik echt niet zitten ondanks dat ik al een aantal jaren rijdt. Aan de andere kant weet ik nog wel dat die ER-5 zoveel wendbaarder was dan de supersports die ik heb :P

De lastigste proef vond ik trouwens het wandelen met de motor en dan achteruit duwen het parkeervak in en dan opbokken. Dat laatste was echt onmogelijk omdat de motor minstens 4x zoveel weegt als ik. Daarnaast ontging het nut me ook volledig, want welke supersport heeft nou een bok :P

[ Voor 37% gewijzigd door Steffie op 05-04-2007 11:59 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Steffie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:55:
[...]
De lastigste proef vond ik trouwens het wandelen met de motor en dan achteruit duwen het parkeervak in en dan opbokken. Dat laatste was echt onmogelijk omdat de motor minstens 4x zoveel weegt als ik. Daarnaast ontging het nut me ook volledig, want welke supersport heeft nou een bok :P
Gewicht speelt toch geen rol bij opbokken :?

* DinX zet z'n fjr van 300kg even makkelijk op de bok als z'n divi van 240kg.

Verkeerde techniek gebruikt misschien ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

idd, combinatie van op de bok gaan hangen en je hand op de juiste plaats leggen zou makkelijk moeten gaan (nou had ik met mijn 25kw les-fiets meer moeite als met de full power lesfietsen omdat deze verlaagd was)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

DinX schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:04:
[...]

Gewicht speelt toch geen rol bij opbokken :?

* DinX zet z'n fjr van 300kg even makkelijk op de bok als z'n divi van 240kg.

Verkeerde techniek gebruikt misschien ? :p
Dat zij mijn instructeur ook altijd. Maar ik kreeg het 9 van de 10 echt niet voor elkaar. Ik stond sowieso niet stabiel met die fiets aan de hand omdat die zoveel meer woog dan ikzelf. Dat zal er ook wel een beetje mee te maken hebben dat het opbokken zo moeilijk ging omdat ik al een beetje verkrampt mijn energie in het vasthouden van die fiets aan het steken was.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

De truc is gewoon de bok het werk laten doen.

• Op de bok gaan staan tot de 2 poten op de grond staan
• In 1 beweging je hele gewicht op de bok zetten
• Gelijktijdig je fiets omhoog!! heffen

Grote fout dieveel mensen maken is dat ze de fiets erover proberen te trekken (en dus deels naar achter trekken). Dat is dus niet nodig.
Je moet ook nietmeer doen danje stuur een beetje vasthouden tijdens het bokken. Zodra hij met de 2 poten op de grond staat kan hij in principe al niet meer omvallen (steunt op voorwiel en de 2 poten van de bok).

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 05-04-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

DinX schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:10:
Maar hier gaat het dus fout. Die eerste stap lukte me altijd wel. En ik heb het ook vaak geprobeerd zonder het stuur vast te houden (dat deed de instructeur dan). Maar zeg nou eerlijk, het is toch de meest onzinnige oefening van het examen. Je komt toch om te motorrijden, niet om te wandelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Soms is het handig om je fiets op de bok te kunnen zetten. In principe is heel die oefening net als het parkeren met de wagen hè :)

Achteruit induwen en hem dan op de bok zetten :)

[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 05-04-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Steffie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:16:
[...]

Maar hier gaat het dus fout. Die eerste stap lukte me altijd wel. En ik heb het ook vaak geprobeerd zonder het stuur vast te houden (dat deed de instructeur dan). Maar zeg nou eerlijk, het is toch de meest onzinnige oefening van het examen. Je komt toch om te motorrijden, niet om te wandelen :P
Ja maar stel je voor dat je hem midden in Amsterdam op de bok wilt zetten, en je motor op een klein kind valt! Het is echt heel belangrijk voor je examen hoor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie

Steffie

Opaque

Ik denk dat bijna de helft van de motoren die in Nederland rondrijden geen bok heeft. Dus daarom is het toch onzinnig om te leren. Kan je beter in je eigen tijd oefenen, zonder kleine kinderen als omstanders. In Amsterdam zet ik mijn motor dus altijd op de zijstandaard, weinig keuze :P

[ Voor 15% gewijzigd door Steffie op 05-04-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zelf gebruik ik m'n bok ook zelden tot nooit hoor :)
heb vorig weekend nog eens een paar keer geoefend voor als ik in Noorwegen ben. Daar kan het misschien eens handig zijn.

Ging weer van de eerste keer goed :)

Ik denk dat de meesten dieer niet in slagen een beetje schrik hebben om hun fiets te laten omvallen. Hebhet zelf ook geprobeerd met m'n moeder aan de andere kant. Dan valt ie zacht om moest ie omvallen :p

[ Voor 32% gewijzigd door DinX op 05-04-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 11:55

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Steffie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:20:
Ik denk dat bijna de helft van de motoren die in Nederland rondrijden geen bok heeft. Dus daarom is het toch onzinnig om te leren. Kan je beter in je eigen tijd oefenen, zonder kleine kinderen als omstanders. In Amsterdam zet ik mijn motor dus altijd op de zijstandaard, weinig keuze :P
Je kan het ook zo bekijken: beter een motor van de rijschool laten omvallen tijdens het leren opbokken dan je eigen motor :P

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 23:06

KabalA!

[ No-Life ]

Steffie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:20:
Ik heb ook geen middenbok en kan je vertellen dat ik daar enorm van baal... zo'n ding is zo verschikkelijk handig met je ketting smeren en poetsen.
En dan kan je zeggen, koop dan een paddokstand, heb ik, maar dat werkt lang niet zo fijn als een middenbok ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Opbokken lukt mij ook totaal niet... Met de vorige instructeur ook uberhaupt niet mee geoefend tot vlak voor het examen, volgende week mijn nieuwe instructeur nog eens vragen :) Kan nooit moeilijk zijn met een CBtje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

KabalA! schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:59:
[...]

Ik heb ook geen middenbok en kan je vertellen dat ik daar enorm van baal... zo'n ding is zo verschikkelijk handig met je ketting smeren en poetsen.
En dan kan je zeggen, koop dan een paddokstand, heb ik, maar dat werkt lang niet zo fijn als een middenbok ;)
Een paddock stand heb je ook niet mee bij lange ritten. Als je 600km rijdt op een dag si het handig om je ketting halverwege te kunnen smeren.

Niet dat ik daar nu nog last van heb :+

lol @ http://www.dumpert.nl/mediabase/12567/a33057bf/index.html trouwens

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 05-04-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Het hangt trouwens niet enkel van gewicht en handigheid af (al is dat wel het belangrijkstre).

Ik ken iemand met een Transalp, en die heeft een heel kort 'voetje' aan de bok. Je kan je gewicht zeg maar niet lekker overbrengen op de bok, de arm is te kort. Hij krijgt hem er wel op.. maar hij is het natuurlijk gewend, én hij is nogal lomp sterk en flink groot. Is zo'n type dat de ketting van zn trapfiets kapot trapt (wel gesmeerd enzo ja, van een goede MTB) of anders zn achtertandwiel doormidden breekt..
Mijn motor bokte hij in 1 keer op met 1 handje en zonder zn tweede voet van de grond te nemen 8)7

Mijn vriendin heeft een CB two-fifty. Ze is ongeveer 1.60m ('s ochtends vroeg, als ze heel erg rechtop staat) en weegt ongeveer 52kg ofzo. Zij kán hem opbokken.. maar het gaat maar nét aan.. en die motor weegt nagenoeg niets natuurlijk.

Ik vond trouwens de remoefeningen nog best tricky. Achtje deed ik in 1 keer 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 05-04-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Met m'n divi had ik bijna geen voetje meer :X

Die was afgebroken, dus had ik nog maar zo'n smal randje om een beetje op te staan. Meestal trok ik hem gewoon met pure kracht op de bok :X

Met m'n fjr heb ik een ver uitstekende bok waar ik bijna met 2 voeten op kan staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:10:
De truc is gewoon de bok het werk laten doen.

• Op de bok gaan staan tot de 2 poten op de grond staan
• Gelijktijdig je fiets omhoog!! heffen
Wat dacht je de ligging van het zwaartepunt? De Vmax opbokken is echt een tiefus klus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wat mij geleerd is (als ik het me goed herriner) dat je eerst ff de motor omlaag druk in de veren en hem dan ineenkeer omhoog drukt, je hebt dan net iets meer momentum dat meewerkt..

Heb zelf geen middenbok dus heb het al een poos niet meer gedaan..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chevy454 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:46:
[...]

Wat dacht je de ligging van het zwaartepunt? De Vmax opbokken is echt een tiefus klus :X
Inderdaad, en voor een BMW K1200 LT is het een eitje. Als die op de bok staat kan je hem ook met 1 vinger laten wip/wappen. Ik zet mijn VFR eigenlijk altijd op de bok, ik heb het idee dat dat veel steviger staat dan de standaard.
Mijn vriendin heeft nog wel moeite met opbokken van haar lesfiets, net als 'achteruit inparkeren' (lopend). Zal wel een beetje te maken hebben met dat ze klein en licht is, maar volgens mij is het ook een manier van vasthouden. Haar instructeur heeft al een paar keer commentaar gegeven dat ze niet zo over de motor moet gaan hangen, maar anders kan ze niet bij de rem zegt ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:18:
en voor een BMW K1200 LT is het een eitje.
Ja die heeft een knopje _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:42

StarWing

Huh ?!?

Ik moet mijn fiets altijd opbokken als ik thuiskom. Heb zo een zelf gemaakte moto-mover om in mijn schuur te rijden, en doordat er een drempeltje ligt, moet de mover wat hoger zijn dan normaal.
Bijgevolg moet ik de motor opbokken op een verhoog van 2,5 cm :X

Hmpf...

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Wat een gezeur met dat opbokken zeg.

Ik scheur 'em zo de schuur in, op de motorlift, paddockstand eronder. klaar. Staat superstevig en bij schoonmaken en spontane sleutelbuien hoeft alleen de lift nog even omhoog!

P.S. Zonder motorlift kan je ook prima een paddockstand gebruiken hoor :+
Een paddock stand heb je ook niet mee bij lange ritten. Als je 600km rijdt op een dag si het handig om je ketting halverwege te kunnen smeren.
600km per dag op een R6.. nah. Maar dan nog.. Op de zijstandaard, spuiten, motor stukkie vooruit duwen, spuiten, stukkie vooruit, spuiten.. kost een halve minuut, maar het werkt prima hoor.
Ik wil over een maand beginnen met rondkijken naar een motor. Ik had eigenlijk een Suz. GSX R 1000 in gedachten.

Maar bij Hyosung heb je voor minder dan het geld wat je voor een 2e hands Gixxer betaald een nieuwe motor. En de Hyosung GT650R zier er eigenlijk wel goed uit op 't plaatje.
Een Hyosung is een 60pk naked twinnetje en een Gixxer 1000 is een 170pk hypersport monster. Nogal een verschil he. De reden dat de hyosung goedkoper is, is dat ie niet tot de nok toe vol gestopt is met race-vering, superkrachtig motorblok, belachelijk goede remmen en allerlei truukjes om het hele spul zo licht en wendbaar mogelijk te krijgen.

Maargoed. Als je het verschil daartussen al niet duidelijk krijgt.. koop dan alsjeblieft de Hyosung en niet de gixxer. Dat ding is echt voor gevorderde motorrijders!

[ Voor 90% gewijzigd door FragDaddy op 05-04-2007 16:42 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

4x2

lộn xộn quá

FragDaddy schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:35:
[...]

600km per dag op een R6.. nah. Maar dan nog.. Op de zijstandaard, spuiten, motor stukkie vooruit duwen, spuiten, stukkie vooruit, spuiten.. kost een halve minuut, maar het werkt prima hoor.
Wat een onhandig gedoe met dat ketting smeren zeg :+
Gewoon op je knieen, motor over de zijstandaard trekken en zo een beetje balanceren en ondertussen spuiten (al dan niet met lopende motor in zn 1 als je vertrouwen in jezelf hebt).

Toegegeven, dat lukt niet met iedere motor.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:38:
Ieder persoon wil je zeggen... met je bos wortels tussen je tandwiel en ketting... jij liever als ik hoor :P
Ik heb een middenbok en ben blij mee :Y Misschien toch maar de cardan houden dan _o- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

middenbok is gewoon het makkelijkst :P bij gebrek aan een middenbok een paddockstand (zit iets in de weg natuurlijk bij de ketting..) dan zijn er nog hulpjes welke als een jiffy aan de andere kant fungeren etc etc etc... et kan altijd wel, maar makkelijk is soms anders :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

gewoon motor ondersteboven zetten :P
200 kg voor een motor, moet te doen zijn toch?
;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

wat heb je dan voor lichte motor? denk dat zowel chev als dinx eerder bij de 300 zitten als bij de 200

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 22:04

Yotta

0110101001111010

Dry weight: 169.0 kg (372.6 pounds) :+

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Yotta schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:32:
batterij 5kg
voorvorkolie 1kg
tank 20kg
motorolie 4kg
koelwater 6kg

zo, je zit al over de 200kg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Volgende stomme vraag dan: hoe werkt zo'n paddockstand eigenlijk? Ik kan me wel voorstellen hoe je zo'n ding eronder wipt en er weer vanaf pulkt, maar hoe voorkom je dat je motor ompleurt zonder dat iemand anders hem vasthoud? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Afbeeldingslocatie: http://www.bikelift.net/epsilonweb/var/catalog/s/254.jpg

Zie je dat rode buisje? Dat zorgt ervoor dat hij blijft staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

4x2 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:38:
[...]

Wat een onhandig gedoe met dat ketting smeren zeg :+
Gewoon op je knieen, motor over de zijstandaard trekken en zo een beetje balanceren en ondertussen spuiten (al dan niet met lopende motor in zn 1 als je vertrouwen in jezelf hebt).

Met die van mij niet. Ik moet bij een beurt de cardanolie verversen. poe poe wat een werk :p
Chevy454 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:59:
[...]

batterij 5kg
voorvorkolie 1kg
tank 20kg
motorolie 4kg
koelwater 6kg

zo, je zit al over de 200kg :P
250kg + 5kg + 1kg + 25kg + 4kg + 6kg = 291kg ... hmm ... :p

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 05-04-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Ketting smeren? :/

Hoe moet dat? En hoe vaak? :X

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Yamy_Daffy schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:13:

Elke 250km ongeveer. En na elke regenrit.

En hoe ? Zorgen dat je hele ketting onder wit plakkerig spul hangt :+

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 05-04-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:10:
[afbeelding]

Zie je dat rode buisje? Dat zorgt ervoor dat hij blijft staan :+
No shit :p

Ik bedoelde hoe de motor blijft staan als je de stand weer weghaalt :)
DinX schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:16:
[...]

Elke 250km ongeveer. En na elke regenrit.

En hoe ? Zorgen dat je hele ketting onder wit plakkerig spul hangt :+
Dat kan hem ook vreemde ideeën geven :+

[ Voor 28% gewijzigd door Chakotay op 05-04-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chakotay schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:19:
[...]

No shit :p

Ik bedoelde hoe de motor blijft staan als je de stand weer weghaalt :)
Je gaat erop zitten voor je hem eraf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

tis net een middenbok, maar dan verder naar achteren :P dus naar voren duwen dan komtie meestal wel los (anders klap je je jiffy uit en laat je hem daar op rustn, maar niet tegen DinX vertellen hoor)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

rimpeldinky schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:27:
tis net een middenbok, maar dan verder naar achteren :P dus naar voren duwen dan komtie meestal wel los (anders klap je je jiffy uit en laat je hem daar op rustn, maar niet tegen DinX vertellen hoor)
Ah, op die manier... Ik dacht dat je het ding handmatig moest wegklappen, terwijl je erachter staat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Is dit een 6R of een 10R Kawa?

edit:

Via een andere website tegengekomen en dit is een ZX-10R dus. Of te wel nog steeds verboden gebied..

Afbeeldingslocatie: http://www.metricbikes.com/2006bikes/0610b.JPG

Dit is volgens de URL een 2006 model. Zijn hier reviews van te vinden en wat vinden jullie van zo'n bike? :D

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 05-04-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 181923 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:43:
Is dit een 6R of een 10R Kawa?

edit:

Via een andere website tegengekomen en dit is een ZX-10R dus. Of te wel nog steeds verboden gebied..

[afbeelding]

Dit is volgens de URL een 2006 model. Zijn hier reviews van te vinden en wat vinden jullie van zo'n bike? :D
ZX-10R idd, de 6 is wat slanker. Hier een review :) Hoezo is hij verboden gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 25-04 09:46

Martijn02

/* No Comment */

Chakotay schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:36:
[...]

Ah, op die manier... Ik dacht dat je het ding handmatig moest wegklappen, terwijl je erachter staat dus :)
Dat moet ik ook.. maar ik heb handvaatjes achterop de motor waarmee hij prima in evenwicht is te houden. Dus, met een hand de motor rechtop houden, met de andere de paddockstand eronder wippen (ff de blokjes omdraaien, die hangen op een of andere manier altijd op zijn kop) en als je dan een beetje druk zet op het uiteinde van de buis kan je de motor loslaten en doordrukken zodat hij omhoog komt...

Afbokken is omgekeerde volgorde... Ok, een middenbok is handiger en sneller, en staat niet in de weg in de schuur, maar het is prima te doen hoor...

Klooien met de motor zoals lopen, rechtop trekken, vasthouden, is altijd een beetje wennen aan het begin, de motor voelt dan zwaar en je bent bang hem te laten vallen. Na een tijdje wordt je er steeds handiger in en gaat het makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Martijn02 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:34:
[...]

Klooien met de motor zoals lopen, rechtop trekken, vasthouden, is altijd een beetje wennen aan het begin, de motor voelt dan zwaar en je bent bang hem te laten vallen. Na een tijdje wordt je er steeds handiger in en gaat het makkelijker.
Lopen met een buffel als de mijne blijft lastig :p

Nog erger, achteruit moeten in de kiezel :'(
Of een beetje bergaf staan en daarna achteruit moeten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chakotay schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:54:
[...]
Hoezo is hij verboden gebied?
Volgens mij heeft Dagi nog geen rijbewijs of nog niet zo lang zijn rijbewijs.. Heb jij al eens op een ZX10R gereden? Zijn nou niet echt motoren die je meteen na je lesmotor prima kunt rijden. Zijn eigenlijk gemene krengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

FragDaddy schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:59:
[...]

Volgens mij heeft Dagi nog geen rijbewijs of nog niet zo lang zijn rijbewijs.. Heb jij al eens op een ZX10R gereden? Zijn nou niet echt motoren die je meteen na je lesmotor prima kunt rijden. Zijn eigenlijk gemene krengen.
Nope, ik wou als het inderdaad om die reden is juist zeggen dat zelfs een ZX6R me niet de meest ideale beginnersfiets lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:28:
Nope, ik wou als het inderdaad om die reden is juist zeggen dat zelfs een ZX6R me niet de meest ideale beginnersfiets lijkt :)
6R juist wel, onder de 8000rpm rijdt hij mak, boven de 8000rpm gaat hij goed vooruit en op 8000rpm wordt hij nukkig want hij wilt gas geven :+
Yamy_Daffy schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:13:

Zo vaak als de BMW boxer zijn linkercilinder smeert :+
Bij die nieuwe G650X van BMW hoeft het idd niet nee met de locatie van de oliefilter :o
Chakotay schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:19:
Dat kan hem ook vreemde ideeën geven :+
Zegt ook iets over jouw gedachtes :+

[ Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 05-04-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FragDaddy schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:59:
[...]

Nou ik heb mijn rijbewijs inmiddels 7 jaar maar geen noemenswaardige rij-ervaring. Mijn vriendin vind het maar niks om mij op een motorfiets te zien. Lang verhaal, dus nevermind :+

Het is inderdaad een ZX10R en voor een beginner is het te hoog gegrepen. Ik wil heel graag zo'n ZX6R of anders een R6 binnenkort uitproberen en hopen dat de vrouw een go-signaal geeft ;)

Begrijp mij niet verkeerd ik weet dat de ZX6R ook geen beginnersfiets is maar het oog wil ook wat. Adrenaline rushes heb ik inmiddels achter mij gelaten.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 05-04-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chevy454 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:42:
[...]

mijn favo naast het duoslappen :Y
DinX in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel..."

[...]

Slingeren op hoge snelheid doordat de achterkant deint?

[...]

zijpoot

[...]

:?

[...]

Hamer en die kg's afvallen :P :+

[...]

Doe mij ook maar een bakje :P Zou misschien wel leuk zijn wat technische woorden in de TS zodat de mensen ook kunnen meelullen :Y
toon volledige bericht
Doblo's: Zijn de knopjes op je achterframe waaronder je je padockstand zet op je motor op te bokken ;)

Couperen: Het kort gas los, gas open doen. Om een wheely in te zetten.

(don't mind the typo's)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Yotta schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:32:
Hier staat 136 droog op het kenteken.. (klopt alleen niet volgens mij is het minder :X )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik word helemaal gestoord...... :/

Over dat pakket van louis.
27-3 eerste keer verzonden. Vervolgens om de reden "geadresseerde woont niet op adres" weer teruggegaan naar depot. Ondertussen heb ik al drie keer gebeld dat er wellicht een fout zit in het adres.. louis ziet dit, tnt ziet het goede adres?!? Later krijg ik een telefoontje van een hoger iemand van tnt en die zegt dat het pakket weer onderweg terug is naar Dld en zij het niet meer tegen kan houden. :/
Louis gisteren gebeld, adres doorgegeven, gespeld. Krijg ik vanmorgen een mail.. met het adres totaal verkeerd gespeld (kan aan mijn geweldige uitspraak liggen) en een nieuwe rekening... alsof ik nog niet had betaald voordat hij de eerste keer verzonden werd... |:(

Jongens toch... communiceren gebeurt echt niet meer in grote bedrijven.. verschrikkelijk. Bij tnt zeiden ze ook telkens wat anders weet je wel :z
Maar hoop wel dat het nou op gaat schieten.. want 16 april ga ik naar Luxemburg en dan wil ik dat pakket echt hebben, zit mn nieuwe helm in namelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

netjes een mailtje tikken naar louis over de situatie in je beste engels :p wel 40 x vermelden dat het jouw schuld is en dat je de nieuwe verzendkosten meteen overmaakt als je een de rekening hiervoor krijgt..

en dan begin maar te bidden O-)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn schuld?

Ik heb die lui tig keer gebeld joh. Ze sturen het maar gewoon op. Het is een order van tegen de 500 euro, die verzendkosten steken ze maar waar het licht niet schijnt.

(Heb ze gemaild in mn beste duits)

Ik is tikkie saggo :|

Had vanmorgen om 09:00 een afspraak bij KMS motoren (Poeldijk).
Kom ik daar aan: briefje aan de deur "Marko is ziek, in noodgevallen 06xxxxxxxx"
Zn vrouw aan de lijn "Ja hij is hondsberoerd en kan echt niet komen" Dat het wellicht handig was als hij even belt de volgende keer zou ze doorgeven :O
Lekker dan... voor niets erheen gereden.

Het is echt mijn week/weekeind dit. Gister al heftige ruzie gehad met moeder over haar en mijn vriendin ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 06-04-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 181923 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:39:
[...]

Nou ik heb mijn rijbewijs inmiddels 7 jaar maar geen noemenswaardige rij-ervaring. Mijn vriendin vind het maar niks om mij op een motorfiets te zien. Lang verhaal, dus nevermind :+

Het is inderdaad een ZX10R en voor een beginner is het te hoog gegrepen. Ik wil heel graag zo'n ZX6R of anders een R6 binnenkort uitproberen en hopen dat de vrouw een go-signaal geeft ;)

Begrijp mij niet verkeerd ik weet dat de ZX6R ook geen beginnersfiets is maar het oog wil ook wat. Adrenaline rushes heb ik inmiddels achter mij gelaten.
Hier kan je er een voor een weekendje huren, R6 hebben ze ook. Succes met je vriendin overtuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat post lekker door hier!

Eerste twee uur les gehad :*) De instructeur zei: "Oh, dus je weet al ongeveer hoe het werkt? Mooi, hier heb je de sleutels, zo start je....ga maar lekker een paar rondjes rijden. Wel een beetje gas geven he?......nee niet naar je motor kijken, VOORUIT kijken!". Okidoki 8) Vreemd om weer te moeten lessen na 6 jaar autorijden, maar dit is leuker dan autorijlessen omdat je het helemaal zelf doet.
'Gas geven' is relatief voor een motorn00b natuurlijk. Trek ik die twin es lekker open, is opeens het asfalt van het oefenterreintje op en staat de teller slechts op 6000 toeren. Hm, wat gebeurt er dan als je die resterende 4000 aanspreekt? O-) Nah, ik kan wel stoer doen, maar 500cc is meer dan genoeg om me bezig te houden. Ik rij trouwens op een Kawasaki ER-5 uit 2005/2006 (blauwe tank).

Verder hebben we grote slalom, korte slalom, wegrijden uit een parkeervak en achtje rijden geoefend. Ik kreeg nog vrij weinig commentaar van de instructeur, maar ik heb zo'n gevoel dat ze de volgende keer strenger zijn :X Zaterdag weer twee uur les en als ze vinden dat het ergens op lijkt wil ik halverwege mei examen AVB doen.

Ja...goed man. Zo'n machine tussen je benen, de dampen van ongekatalyseerde rijk afgestelde lesmotoren, de bevredigende *KLAK* als je em in de versnelling zet, het gevoel van infinite powaaaaaah als je het gas opentrekt maar tegelijkertijd ook een heel andere beleving van snelheid, een beetje gooien en smijten door de slalom...yep ik ben wel aardig verslaafd geraakt. Ok, genoeg saaie lespraat....ik hou dit topic in de gaten :)

En waar sta ik trouwens in de topicstart? :(

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snars schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:33:
Dat post lekker door hier!

Eerste twee uur les gehad :*) ...knip
Ja, de diagnose is eenvoudig, u bent geïnfecteerd met een ernstig virus ;)
Welkom bij de club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:09:
Ja, de diagnose is eenvoudig, u bent geïnfecteerd met een ernstig virus ;)
Welkom bij de club!
Hehe tnx :) Ik heb het lang kunnen uitstellen...

Ik heb zeker drie kwartier achter elkaar lopen slalommen. Korte slalom, optrekken, remmen/terugschakelen, draaien, stoppen, optrekken, grote slalom enzovoorts.
Met 30km/h in de tweede versnelling door de grote slalom, was de opdracht. Makkelijker gezegd dan gedaan :+ In het begin maakte ik em met moeite af, 15-20km/h, prutsend met gas en rem. Op een gegeven moment kwam ik mooi recht aan rijden, rechterhand strak om de hendel, naald op 30km/h, benen om de tank klemmen, focussen op de stukken tussen de pionnen .....en ik stuur er zo doorheen. Ik kijk opzij, staat m'n instructeur aan de andere kant van het terrein met een dikke grijns en twee opgestoken duimen :D

Oe...dit gaat een boel geld en tijd kosten :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

i'm in love

Eerst maar eens rijbewijs halen en afstuderen :+ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

snars schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:10:
[...]

Hehe tnx :) Ik heb het lang kunnen uitstellen...

Ik heb zeker drie kwartier achter elkaar lopen slalommen. Korte slalom, optrekken, remmen/terugschakelen, draaien, stoppen, optrekken, grote slalom enzovoorts.
Met 30km/h in de tweede versnelling door de grote slalom, was de opdracht. Makkelijker gezegd dan gedaan :+ In het begin maakte ik em met moeite af, 15-20km/h, prutsend met gas en rem. Op een gegeven moment kwam ik mooi recht aan rijden, rechterhand strak om de hendel, naald op 30km/h, benen om de tank klemmen, focussen op de stukken tussen de pionnen .....en ik stuur er zo doorheen. Ik kijk opzij, staat m'n instructeur aan de andere kant van het terrein met een dikke grijns en twee opgestoken duimen :D

Oe...dit gaat een boel geld en tijd kosten :X :+
het moet geen routine worden, het moet op gevoel gaan, en zo te merken zit er dat al redelijk in :Y)

@alvi, not my cup of tea maar mooi ding :)

@chev. zou je mijn plaatje willen vervangen voor http://i101.photobucket.c.../rimpeldinky/DSC00378.jpg ?

[ Voor 109% gewijzigd door rimpeldinky op 06-04-2007 14:17 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:13:
i'm in love

Eerst maar eens rijbewijs halen en afstuderen :+ :'(
Oeh dat ding is echt gruwelijk vet!

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 22:04

Yotta

0110101001111010

M3rcury schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:24:
[...]

Hier staat 136 droog op het kenteken.. (klopt alleen niet volgens mij is het minder :X )
Ik heb die specs van http://www.cbrclub.nl/. Op m'n kentekenbewijs staat "Massa ledig voertuig 180 KG". Dit zal dan wel het gewicht zijn zonder iemand erop.

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Yotta schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:26:
[...]

Ik heb die specs van http://www.cbrclub.nl/. Op m'n kentekenbewijs staat "Massa ledig voertuig 180 KG". Dit zal dan wel het gewicht zijn zonder iemand erop.
Het gewicht van de berijder is niet bepaald een constante nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 181923 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:39:
[...]Adrenaline rushes heb ik inmiddels achter mij gelaten.
Nee, dat zeg ik ook al jaren.. En elke keer denk ik weer als ik ga rijden.. nu ga ik lekker een stukkie toeren.. Maar na 20 minuten is de motor warm en dan ben ik dat alweer vergeten en dan verandert mijn toerritje al snel.. Zo'n supersport motor bezorgt je de beste adrenaline-kicks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
snars schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:33:
En waar sta ik trouwens in de topicstart? :(
Je hebt nu pas je eerste les gehad :+
Ik zal het nu gaan aanpassen :)
Wat de neuk :? jouw speeltje hoor, ik zal em er wel opknallen vanavond (dan kan ik bij mijn FTP) :)
Ik zie dat ik de TS nog moet bijwerken, lang niet alle profielen zijn bij hun nick gelinked :o

[ Voor 50% gewijzigd door Chevy454 op 06-04-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chakotay schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:18:
[...]

Hier kan je er een voor een weekendje huren, R6 hebben ze ook. Succes met je vriendin overtuigen!
Super! Echt bedankt! Dit is dus wat ik zocht! Zeker nu het weer zo mooi is gewoon een weekend lang genieten van een superbike! _/-\o_

Dan wil ik toch echt zo een huren:
Afbeeldingslocatie: http://www.silverline.nl/images/Ducati%201098%20rechtsvoor(1).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:31:
[...]

Wat de neuk :? jouw speeltje hoor, ik zal em er wel opknallen vanavond (dan kan ik bij mijn FTP) :)
Ik zie dat ik de TS nog moet bijwerken, lang niet alle profielen zijn bij hun nick gelinked :o
gpx word morgen opgehaald en zo staat mijn XT er bij tot october :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:02:
[...]

Nee, dat zeg ik ook al jaren.. En elke keer denk ik weer als ik ga rijden.. nu ga ik lekker een stukkie toeren.. Maar na 20 minuten is de motor warm en dan ben ik dat alweer vergeten en dan verandert mijn toerritje al snel.. Zo'n supersport motor bezorgt je de beste adrenaline-kicks..
O-)
>:)
;)

Same here, same here. Been there, still do it......

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:23:
[...]

Super! Echt bedankt! Dit is dus wat ik zocht! Zeker nu het weer zo mooi is gewoon een weekend lang genieten van een superbike! _/-\o_

Dan wil ik toch echt zo een huren:
[afbeelding]
Ja, maar na 20 km schuif je over de grond omdat ie uit elkaar gerammelt is.. het BLIJFT een duc.. :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M3rcury schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:34:
[...]

Ja, maar na 20 km schuif je over de grond omdat ie uit elkaar gerammelt is.. het BLIJFT een duc.. :+
Nou ja, dat zal toch wel meevallen hoop ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:31:
Same here, same here. Been there, still do it......
Had je maar een Vmax moeten kopen gelijk ik ;) Alleen is het verschil: jij rijdt, ik niet :(
* Chevy454 gaat de CBR zondag naar buiten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ben vandaag weer eens aan het sleutelen geweest.

Moesten nieuwe keerringen in de voorvork en de achterband was op.
Heb de poten zelf maar uit mn brommer getrokken, maar het daadwerkelijk vervangen van de keerringen gaat mij toch boven de pet.
Als achterband heb ik gekozen voor de nieuwe Bridgestone BT021. Wilde eerst de Pilot Power halen, maar ben bang dat die veel te snel slijt terwijl ik die grip niet gebruik... Mn vorige band was een BT020 dus ik neem aan dat deze vernieuwde versie ook wel zal bevallen :P

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/sleutel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/sleutel2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/sleutel3.jpg

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Handig, zo'n overdekt sleutelhok in de achtertuin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Woei, me likes O+
Moet nog iets verder naar voren (dat de voorste punt vh kontje net over het bovenste ophangpunt vh subframe valt) en het subframe moet nog aangepast worden.
Maar dat ga ik morgenmiddag doen en dan zondag lekker de hele dag aan het ding werken, kijken of ik mn uitlaat op zn plek krijg en mn bedrading verbouwd krijg.

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750F/Verbouwing/RC30kontje1.jpg

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

4x2 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:45:
Woei, me likes O+
Moet nog iets verder naar voren (dat de voorste punt vh kontje net over het bovenste ophangpunt vh subframe valt) en het subframe moet nog aangepast worden.
Maar dat ga ik morgenmiddag doen en dan zondag lekker de hele dag aan het ding werken, kijken of ik mn uitlaat op zn plek krijg en mn bedrading verbouwd krijg.

[afbeelding]
Is dit jouw Castrol VFR 750?

Dan ben je goed bezig :9
Wordt het een streetfighter, of komt de kuip er weer op?

[ Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 06-04-2007 23:14 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Euj, vandaag de stops geoefend :) Valt niet mee om zo'n brommer netjes tot stilstand te krijgen!
De ene keer kwam ik niet goed uit, de andere keer vergat ik terug te schakelen, dan blokkeerde m'n achterwiel weer es (leuk detail: de instructeur gaf zelf toe de achterrem nooit te gebruiken), dan stapte ik weer es met de verkeerde poot op de grond....veel dingen om tegelijk aan te denken.
Eén keertje blokkeerde m'n voorwiel, maar gelukkig liet ik uit reflex de rem los. En ik ik vond het zowiezo wel spannend om met 50km/h op die pionnetjes af te rijden en dan zo hard mogelijk te remmen. Na 1,5 uur begon m'n concentratie behoorlijk af te nemen, ik miste de derde versnelling een paar keer......ook leuk: deze instructeur vond dat ik de grote slalom als een ouwe vent nam. "Het mag wel, maar het ziet er NIET uit". Mkay....dus hij stapt op m'n fiets en zet zo die voetsteuntjes aan de grond...met mij achterop :+

Yep...nog veeeel te leren dus. Maar toen mocht ik zelf terug rijden naar de rijschool en was alles weer goed! :D Het schijnt wel dat alle examendata tot juni op zijn....ho es even, ik wil wel deze zomer nog m'n papiertje! CBR schmeeBR! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ZiegoM schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:03:
[...]

Is dit jouw Castrol VFR 750?

Dan ben je goed bezig :9
Wordt het een streetfighter, of komt de kuip er weer op?
Zonder kuip, naked bike ideetje :)

En dit is dezelfde VFR ja :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zo, gpx is verkocht aan iemand die hem gaat opknappen :) altijd leuk om te weten dat er goed voor gezorgd gaat worden (man tis geen huisdier :p) dus ik kan vol-gas aan mijn XT gaan werken

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

snars schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:10:
Euj, vandaag de stops geoefend :) Valt niet mee om zo'n brommer netjes tot stilstand te krijgen!
De ene keer kwam ik niet goed uit, de andere keer vergat ik terug te schakelen, dan blokkeerde m'n achterwiel weer es (leuk detail: de instructeur gaf zelf toe de achterrem nooit te gebruiken), dan stapte ik weer es met de verkeerde poot op de grond....veel dingen om tegelijk aan te denken.
Eén keertje blokkeerde m'n voorwiel, maar gelukkig liet ik uit reflex de rem los. En ik ik vond het zowiezo wel spannend om met 50km/h op die pionnetjes af te rijden en dan zo hard mogelijk te remmen. Na 1,5 uur begon m'n concentratie behoorlijk af te nemen, ik miste de derde versnelling een paar keer......ook leuk: deze instructeur vond dat ik de grote slalom als een ouwe vent nam. "Het mag wel, maar het ziet er NIET uit". Mkay....dus hij stapt op m'n fiets en zet zo die voetsteuntjes aan de grond...met mij achterop :+

Yep...nog veeeel te leren dus. Maar toen mocht ik zelf terug rijden naar de rijschool en was alles weer goed! :D Het schijnt wel dat alle examendata tot juni op zijn....ho es even, ik wil wel deze zomer nog m'n papiertje! CBR schmeeBR! :(
Die grote/ snelle slalom was altijd mij favo. Moet je wel ff aan wennen maar als je het eenmaal doorhebt. 8)
Ik reed met de BMW F650GS daarbij ook makkelijk de steuntjes aan de grond.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 02-05 15:15
Voor het weekend heb ik een BMW F800 ST gehuurd.

Vandaag tochtje gemaakt door het stukje Belgie wat onder Eindhoven ligt (Teutenroute)

Ik ben erg te spreken over deze fiets, niet te licht niet te zwaar, ruim genoeg voor 2 personen en toch aardig sportief. Als ie in m'n schuur zou passen en ze wat minder duur waren..

oh en pics natuurlijk: Afbeeldingslocatie: http://www.lgrave.demon.nl/images/bmwf800st.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.youtube.com/watch?v=H4XObn-xJjU

Valt me wel op dat ze zoiets meer doen als ik op de motor ben dan wanneer ik met de wagen ben :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 02-05 15:15
Dat heb ik nog nooit gehad (gelukkig), wel dat mensen hun knipperlicht aan hebben, om van de rotonde af te gaan en dan toch doorrijden, terwijl jij net de rotonde oprijdt.

[ Voor 9% gewijzigd door SiErRa op 07-04-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 11:55

The Bad Seed

Chaotic since 1983

DinX schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:08:
http://www.youtube.com/watch?v=H4XObn-xJjU

Valt me wel op dat ze zoiets meer doen als ik op de motor ben dan wanneer ik met de wagen ben :{
"Ow, ik had je niet gezien"
"Waar kwam jij plots vandaan"
"Ja, maar jullie rijden allemaal zo snel"

:X

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.