Dat post lekker door hier!
Eerste twee uur les gehad

De instructeur zei: "Oh, dus je weet al ongeveer hoe het werkt? Mooi, hier heb je de sleutels, zo start je....ga maar lekker een paar rondjes rijden. Wel een beetje gas geven he?......nee niet naar je motor kijken, VOORUIT kijken!". Okidoki

Vreemd om weer te moeten lessen na 6 jaar autorijden, maar dit is leuker dan autorijlessen omdat je het helemaal zelf doet.
'Gas geven' is relatief voor een motorn00b natuurlijk. Trek ik die twin es lekker open, is opeens het asfalt van het oefenterreintje op en staat de teller slechts op 6000 toeren. Hm, wat gebeurt er dan als je die resterende 4000 aanspreekt?

Nah, ik kan wel stoer doen, maar 500cc is meer dan genoeg om me bezig te houden. Ik rij trouwens op een Kawasaki ER-5 uit 2005/2006 (blauwe tank).
Verder hebben we grote slalom, korte slalom, wegrijden uit een parkeervak en achtje rijden geoefend. Ik kreeg nog vrij weinig commentaar van de instructeur, maar ik heb zo'n gevoel dat ze de volgende keer strenger zijn

Zaterdag weer twee uur les en als ze vinden dat het ergens op lijkt wil ik halverwege mei examen AVB doen.
Ja...goed man. Zo'n machine tussen je benen, de dampen van ongekatalyseerde rijk afgestelde lesmotoren, de bevredigende *KLAK* als je em in de versnelling zet, het gevoel van infinite powaaaaaah als je het gas opentrekt maar tegelijkertijd ook een heel andere beleving van snelheid, een beetje gooien en smijten door de slalom...yep ik ben wel aardig verslaafd geraakt. Ok, genoeg saaie lespraat....ik hou dit topic in de gaten
En waar sta ik trouwens in de topicstart?
I reject your reality, and substitute my own.