Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
No signature required.
Nope, ik weet wel dat er in deze buurt nog een blauwe BB rijdt.M3rcury schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:36:
BertV reed jij gister trouwens van nijkerkerveen naar nijkerk toe.. ik kwam dezelfde blackbird tegen als op jou avatar.. ik reed richting nijkerkerveen met mijn vriendin achterop(en als jij het was had jij volgens mij ook iemand achterop)
Maar ik was het niet.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Okee, ik dacht dat kan niet missen.. maar wel dusBertV schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:39:
[...]
Nope, ik weet wel dat er in deze buurt nog een blauwe BB rijdt.
Maar ik was het niet.
No signature required.
Stond ik laatst de magna (van mijn schoonvaderDinX schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:19:
Dat heb ik dus ook als ik lui op een gepimpte SS zie en dan een schaamrand van 2 cm aan 2 kanten
Rijden ze daar met hun Brembo remmen enzo die ze niet durven gebruiken
Ik moet bekennen erg gaaf, een poser gehalte van heb ik jou daar.
Alleen die schaanranden konden niet echt, net als ze maagdelijke kneepads
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Waarom geen 2003 R6 dan? Als je die toch mooi vindt.. Koop je hem toch? Fijne fiets hoor. Als je de snelheid niet te lang onder de 80km/h laat vallen hou je het best lang vol. Als ik een toertocht doe met een hele grote groep met een gemiddelde snelheid van 50km/h dan ben ik inderdaad helemaal kapot na een dag.. Dat is waar. Maar dat is ook niet mijn hobby.StarWing schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:19:
Hmmm dilemma...
Ik heb nu een fazer 600. M'n droombike is een R6
Alleen ben ik wat bang dat er van "touren" niet veel meer in huis zal komen als ik een R6 aanschaf.
Nu weet ik een mooie Thundercat staan voor een mooi prijsje (2003, 10K km)
Het is niet mijn droombike, maar het is wel al iets "sneller" dan m'n fazertje...
Tuurlijk het is iets minder comfortabel dan een Thundercat.. Maar het oog wil ook wat he! En uit ervaring. Ik heb op een Fazer 1000 gereden.. Wheelied leuk, maar qua stuurgedrag is het een natte dweil in vergelijking met een R6. De Fazer 600 kan ik niets over zeggen. Nooit op gereden.
Have a wheelie good weekend!
Ik las laatst een mooie opmerking :Tylen schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:59:
[...]
Stond ik laatst de magna (van mijn schoonvader) vol te gooien bij de pomp. Stopt er een 1000RR Repsol. (Mijn: reasenable-priced-droom-motor
) Met daarop een gozer ook helemaal gehuld in een Repsol Honda motor pak.
Ik moet bekennen erg gaaf, een poser gehalte van heb ik jou daar.
Alleen die schaanranden konden niet echt, net als ze maagdelijke kneepads
Dat je een blondje hebt met dubbel D betekend ook niet dat je 5x per dag sex hebt.
Als diegene geniet van z'n fiets op een rustige manier vind ik het prima
Zo'n beleefde rijder haalt het imago wel omhoog
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
kom jij uit die omgeving dan? (/me is geboren en getogen in Nijkerk)M3rcury schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:36:
BertV reed jij gister trouwens van nijkerkerveen naar nijkerk toe.. ik kwam dezelfde blackbird tegen als op jou avatar.. ik reed richting nijkerkerveen met mijn vriendin achterop(en als jij het was had jij volgens mij ook iemand achterop)
Vanochtend volgens mij een konijntje geraakt...kon niet stoppen om te kijken wat het was, maar zag wat uit mijn ooghoek de weg op schieten en het raakte mijn voorband en stopte

Ik voelde trouwens amper wat, is dat normaal? reed waarschijnlijk maar 60 ofzo, klein bochtig buitenweggetje met hagen aan beide kanten..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

*burp*
Ik reed van een "N-weg" de parking van het benzinestation op, maar zat te dicht bij het grasveldje ervoor met een stoep errond

Dat hobbelt lekker moet ik zeggen
is toch trouwens ook 1 van de dingen bij VRO2 als ik me niet vergis ? Over een autoband rijden.
[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 02-04-2007 12:22 ]
Maar dat voel je wel.. nu is de vering van mijn motor wat aan de zachte kant (expres zo gedaan omdat het een beginners motor is (helaas niet verstelbaar)) maar als ik het niet gezien had, had ik het denk ik helemaal niet opgemerktrimpeldinky schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:20:
makkie, houten balk van 10 cm kan je ook nog overheen zonder al te veel problemen
uit VRO1 is dat, over band heen rijden.DinX schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:21:
* DinX is al eens tegen 50 ozo over een stoeprand gereden.
Ik reed van een "N-weg" de parking van het benzinestation op, maar zat te dicht bij het grasveldje ervoor met een stoep errond
Dat hobbelt lekker moet ik zeggen
is toch trouwens ook 1 van de dingen bij VRO2 als ik me niet vergis ? Over een autoband rijden.
Stelt niks voor! De band maakt meer geluid dan dat je er iets van merkt. *FLOP* *FLOP*DinX schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:21:
* DinX is al eens tegen 50 ozo over een stoeprand gereden.
Een echte bikkel laat de velg erin.
Ik kom uit Amersfoort, maar heb een tijd in Hoevelaken gewoond.ToolkiT schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:19:
[...]
kom jij uit die omgeving dan? (/me is geboren en getogen in Nijkerk)
Ben jij nog te herkennen aan iets? Mijn Blackbird heeft een blauwe Bagster (tanktashoes) en een carbon sportuitlaat aan 1 kant.
[ Voor 34% gewijzigd door BertV op 02-04-2007 12:33 ]
En we kwamen met de auto nogal wat fazanten tegen en toen zaten ze al te miepen van die moet je niet voor de motor krijgen...
Wel toevallig dat ik dan vanochtenf een konijn raak...
Mijn motor is te herkennen aan een engelse nummerplaatBertV schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:29:
Ik kom uit Amersfoort, maar heb een tijd in Hoevelaken gewoond.
Ben jij nog te herkennen aan iets? Mijn Blackbird heeft een blauwe Bagster (tanktashoes) en een carbon sportuitlaat aan 1 kant.
Maar ik rij daar zelden tot nooit.. misschien dat ik van de zomer als ik mijn Versys heb een langs ga..
Ik kom uit zeewolde, maar ik rijd altijd door nijkerk, nijkerkerveen naar "mijn" weggetjes toeToolkiT schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:19:
[...]
kom jij uit die omgeving dan? (/me is geboren en getogen in Nijkerk)
Vanochtend volgens mij een konijntje geraakt...kon niet stoppen om te kijken wat het was, maar zag wat uit mijn ooghoek de weg op schieten en het raakte mijn voorband en stopte
Ik voelde trouwens amper wat, is dat normaal? reed waarschijnlijk maar 60 ofzo, klein bochtig buitenweggetje met hagen aan beide kanten..
No signature required.
'Kay, hope soM3rcury schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:59:
[...]
Dat klopt.. ze moeten nog een beetje zachter worden, en verder nog een klein beetje naar je oor vormen (ook al zijn ze op maat) na een x of 5/6 rijden is dit wel weg.
welke weggetjes doel je dan op?M3rcury schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:36:
[...]
Ik kom uit zeewolde, maar ik rijd altijd door nijkerk, nijkerkerveen naar "mijn" weggetjes toe
* ToolkiT is nieuwsgierig want elke keer als ik in die streek kom is de snelheids limiet weer verlaagd naar nog belachelijker dieptepunt..
Verwijderd
Ik heb ook net van die dingen (van Alpine) en het maakt heel veel uit hoe je ze 'plaatst'.
Je kan ze als het ware naar binnen schroeven/draaien. Dan een beetje heen en weer frotten tot ze goed zitten. Bij mij zitten ze behoorlijk goed nu (400km mee gereden).
Je hebt toch wel de rechter rechts en de linker links he
Ik rij eerst naar hoevelaken (en als ik zin heb ff een paar rondje klaverblad) dan ga ik binnendoor naar achterveld, de gild (ofzo), scherpenzeel barneveld.. die omgeving.. en idd.. alles is daar 60 maar dr staan geen flitsers en alle kruispunten staan netjes aangeven.. eni k heb er nog geen plesie gezienToolkiT schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:25:
[...]
welke weggetjes doel je dan op?
* ToolkiT is nieuwsgierig want elke keer als ik in die streek kom is de snelheids limiet weer verlaagd naar nog belachelijker dieptepunt..
No signature required.
Nee? * Chevy454 rent huilend wegCapo schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:13:
Ik las laatst een mooie opmerking :
Dat je een blondje hebt met dubbel D betekend ook niet dat je 5x per dag sex hebt.
Dat doe je goed Emiel ons imago oppoetsenAls diegene geniet van z'n fiets op een rustige manier vind ik het prima
Zo'n beleefde rijder haalt het imago wel omhoog
Leven de gyroscopische krachten danToolkiT schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:19:
Een duif met 200km/h op de A2 is ook geen idee wat dat betreft... pluimen, niet normaal meer. Alsof iemand een kussen aan het kapot scheuren was
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
[ Voor 81% gewijzigd door Steffie op 02-04-2007 14:00 ]
Ik heb op 3 van de 4 kanten van de banden geen schaamranden meer op zitten Rechtsvoor is slechts nog beetje
Net als dat ik uit je zicht zal verdwijnen als je achter me rijd. Als je ooit nog gaat neukenrijden uberhaupt
[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 02-04-2007 13:58 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Auw

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik rij daar ook regelmatig rond. Lekkere rustige weggetjes.M3rcury schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:38:
[...]
Ik rij eerst naar hoevelaken (en als ik zin heb ff een paar rondje klaverblad) dan ga ik binnendoor naar achterveld, de gild (ofzo), scherpenzeel barneveld.. die omgeving.. en idd.. alles is daar 60 maar dr staan geen flitsers en alle kruispunten staan netjes aangeven.. eni k heb er nog geen plesie gezien
Have a wheelie good weekend!
sorry, moest ff frustratie kwijt...ToolkiT schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:54:
[modbreak]Dit lijkt me een overbodige reactie die niet erg constructief is voor de sfeer en discussie aldaar ;)[/]
Klopt.. ligt ook weinig vuil enzo.. wel een hoop fiets maarja.. dan maar wat langzamer erlangs.. gelukkig is het daar ongeveer autovrij heb dr alleen nog nooit een andere supersport gezien?FragDaddy schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:43:
[...]
Ik rij daar ook regelmatig rond. Lekkere rustige weggetjes.
No signature required.
Making an ass of myself since the 70's
Idd.. ff op 25kw zetten en gaanshaggy8675 schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:54:
Mischien iets voor mensen hier. Blijven leuke fietsen hoor: leuke beginfiets voor weinig
Als ik als beginner op een busa turbo wil beginnen kan dat toch?Enkel heel serieuze en zeer ervaren motoristen kunnen reageren
No signature required.
Tof, zou hij 1500 euro een goed bod vinden?shaggy8675 schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:54:
Mischien iets voor mensen hier. Blijven leuke fietsen hoor: leuke beginfiets voor weinig
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Lijkt me ook wel..Chakotay schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:44:
[...]
Tof, zou hij 1500 euro een goed bod vinden?
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/164020
Ook maar gevraagt of ie op 25kw kan
No signature required.
2 euro geboden, kijken of ik de veiling winChakotay schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:44:
[...]
Tof, zou hij 1500 euro een goed bod vinden?
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Damn ik herinner me dat topic nog goed. Was echt lachen.

*burp*
OMFG... nuff said

Een politie BMW 3 serie met volle lampen en sirene's.
als je er zooeen op je voorspatbord plakt heb je ineens alle ruimte
oftewel ik kon mooi slipstreamen bij een pliesie wagen die mooi de zee van autos spreidde
En als je dan te hard achter ze aan rijdt (omdat zij 150 rijden oid) kan je nog een bon krijgen. zij mogen zelfs zonder toeters en bellen te hard rijden, als zij denken dat het nodig is. (ja ervaringToolkiT schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:26:
vandaag heb ik de perfecte oplossing gevonden om snel en veilig te filteren:
Een politie BMW 3 serie met volle lampen en sirene's.
als je er zooeen op je voorspatbord plakt heb je ineens alle ruimte
oftewel ik kon mooi slipstreamen bij een pliesie wagen die mooi de zee van autos spreidde
No signature required.
Pas maar opToolkiT schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:26:
(je moet het achter een ambulance doen, die kunnen geen boetes uitdelen
[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 03-04-2007 12:37 ]
Maar aangezien ik geen nummerbord voorop heb en er zoveel ongelukken gebeurt waren vanochtend (stond overal potdicht) denk ik dat ze niet zo veel prioriteit leggen op die 10MPH die ik te hard ging...
Zelfs met sirene en lampen haalden we de max snelheid op de meeste stukken bij lange na niet..
Wel mooi te zien hoe krappe gaatjes ze die wagen door propte.. daar zijn alle filterende motorrijders heilig bij vergeleken..
Het voordeel van Lummen - Leuven te doen. Daar passeren regelmatig ambulances door de file richting UZ LeuvenChevy454 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:36:
[...]
Pas maar opJuist om de reden wat de persoon hierboven zegt
(je moet het achter een ambulance doen, die kunnen geen boetes uitdelen)
Lekker relax doorde file heen.
Of soms achter een Goldwing aan. Da's ook net Mozes die de rode Zee splitst
Goh, dat zeg ik ook van een FJRDinX schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:40:
Of soms achter een Goldwing aan. Da's ook net Mozes die de rode Zee splitst

Ik kreeg een boete voor 10km/h te hard met het keokblik van mijn pa, ik reed dus 130 achter hem aan, en dat vond hij te hard gaan.. nja..ToolkiT schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:50:
ik kan niet eens 150 al zou ik willen
Maar aangezien ik geen nummerbord voorop heb en er zoveel ongelukken gebeurt waren vanochtend (stond overal potdicht) denk ik dat ze niet zo veel prioriteit leggen op die 10MPH die ik te hard ging...
Zelfs met sirene en lampen haalden we de max snelheid op de meeste stukken bij lange na niet..
Wel mooi te zien hoe krappe gaatjes ze die wagen door propte.. daar zijn alle filterende motorrijders heilig bij vergeleken..
No signature required.
Tuurlijk wel, alles kan

Een geblazen Varadero is een stuk moeilijker ivm het pulseren, dan kan je beter de wind in de rug hebben
bij 80MPH ongeveer dan knalt de toerenbegrenzer erin...Chevy454 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:55:
Tuurlijk wel, alles kanEen Baby Varadero kan ook flink lachen hoor
Een geblazen Varadero is een stuk moeilijker ivm het pulseren, dan kan je beter de wind in de rug hebben
Dus tenzij je de tandwielen aanpast is dat toch echt de limiet...
Verwijderd
Net 2 nieuwe voorwiellagers besteld.. incl verzending E15,40
Das een stuk beter dan bij de dealer halen

de 150 was neem ik aan KM/h want 150 MPH zal de politie niet snel rijden en al helemaal niet door de file heen..Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:26:
Denk dat de heren hierboven even niet doorhadden dat het om mph ging ipv km/u
80MPH is de limiet op de baby vara omdat dan de toerenbegrenzer ingrijpt... da's ongeveer 125Km/h veel te langzaam dus.. hopelijk is mijn UK rijbewijs snel door de papiermolen heen zodat is rijbewijs A kan toevoegen..
Scheelt het zoveel dan? Ik heb vorig jaar iets van een 25 € betaald voor 2 achterwiellagers, inclusief plaatsing (wiel zelf los meegebracht)Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:26:
Denk dat de heren hierboven even niet doorhadden dat het om mph ging ipv km/u![]()
Net 2 nieuwe voorwiellagers besteld.. incl verzending E15,40![]()
Das een stuk beter dan bij de dealer halenEven speuren loont soms flink
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Ik heb dat ook een keer gehad, reed met goed 30 te hard achter een klpd volvo aan, want dat schoot wel lekker op.M3rcury schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:54:
[...]
Ik kreeg een boete voor 10km/h te hard met het keokblik van mijn pa, ik reed dus 130 achter hem aan, en dat vond hij te hard gaan.. nja..
Naja, toen ik dr toch net af ging hielden ze me aan.
Kwam dr vanaf met een waarschuwingkje
leeg
125km/h... nee dat nooit meerToolkiT schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:39:
80MPH is de limiet op de baby vara omdat dan de toerenbegrenzer ingrijpt... da's ongeveer 125Km/h veel te langzaam dus..
*burp*
Ja.. reed ook goed 30km/h te hard.. en gaven me dus voor 9 (ja ik zei 10) te hard een boete..4x2 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:26:
[...]
Ik heb dat ook een keer gehad, reed met goed 30 te hard achter een klpd volvo aan, want dat schoot wel lekker op.
Naja, toen ik dr toch net af ging hielden ze me aan.
Kwam dr vanaf met een waarschuwingkje
No signature required.

..maar ik moet wat bekennen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Met het mooie weer, verhalen van vrienden die motor rijden en een stuntelig parkeerplaatsritje op een Kawa GPZ500S begon het wel heel erg te kriebelen. Wat nou...als motorrijden gewoon heel erg vet is? Ach laat ik er maar niet omheen draaien...
* snars gaat motorrijden
Donderdagochtend eerste lessen. Haai Chevy
alles met een knipoog he
[ Voor 3% gewijzigd door snars op 04-04-2007 02:52 ]
I reject your reality, and substitute my own.
Je kan veel zeggen maar net zoals jij die bent deBreezahed in de nick ben ik wel geschorensnars schreef op woensdag 04 april 2007 @ 02:36:
Motorrijders......ongeschoren vadsige bikers
<verhaal>
Oei oei, is niet goed... totaal niet goed.. Je gaat jouw busje dan op een heel andere manier bekijken. Dan ga je beoordelen hoe je de motor het beste parkeert achterin als je op reis gaat* snars gaat motorrijden
Donderdagochtend eerste lessen.
Eens je gaat motorrijden is jouw busje verdoemd
Veel succes donderdag
Haai Chevy

Altijd héalles met een knipoog he![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 04-04-2007 06:24 ]
Ieks, jij op een motor? * Chakotay vlucht alvast
Veel plezier!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Het moet zijnsnars schreef op woensdag 04 april 2007 @ 02:36:
Kamayaki Hayabusha ZX-R1 1500cc met open uitlaat de algehele ochtend-, middag- EN avondrust te verstoren,
Kamayaki Hayabusha ZX-R1 1500rr met open uitlaat
Anders noemen ze niet alle (bij de r1 fans bekende) japanse merken B|
[ Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 04-04-2007 10:37 ]
No signature required.
Jeps, en we hadden niks. No heb ik meteen even een smsje gestuurd naar me maat die die 750 van jou maat gekocht hadCapo schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:25:
Tyl had je nog ff gekeken voor spiegels van k4/k5 model ?
I'll keep you informed.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
ik weet het, het begint me ook meer en meer te irriteren..
Vanochten wel weer een paar keer een 'grote' motor voorbij gereden.. ik pers er iig alles uit wat er in de baby vara zit..
Hopelijk is de DVLA snel met mijn rijbewijs omzetten dan kan ik teminste aan de slag voor grote rijbewijs..
want? ik volg het ff niet..rimpeldinky schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:16:
pff, mailtje gehad van iemand die mn gpx misschien wil kopen, ging toch een enorme koude rilling over mijn rug toen ik dat las
Zo rij ik in Noorwegen misschien rondsnars schreef op woensdag 04 april 2007 @ 02:36:
Motorrijders......ongeschoren vadsige bikers

Clip-ons zijn de stuurhelften die aan de voorvorkpoot zitten geschroefd, dus niet op de kroonplaat staan in beugels zoals een stuur.McGryphon schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:51:
ehm... uber-n00bvraag... wat zijn clip-ons?
En wat dan? Zeker als ROFLASTIC een TA kopen voor het Engelse verkeer? Dan ben je wel meteen een flinke hooligan in het verkeerToolkiT schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:51:
Hopelijk is de DVLA snel met mijn rijbewijs omzetten dan kan ik teminste aan de slag voor grote rijbewijs..
Flikkers hebben zijn GPX gejat en een joyride mee gemaakt en hopenlijk hebben ze bij de crash een open schedelbreuk opgelopewant? ik volg het ff niet..
TA=TransAlp neem ik aan? wel aan gedacht maar vind ik te duur voor een model dat eigenlijk al jaren oud is..Chevy454 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:05:
En wat dan? Zeker als ROFLASTIC een TA kopen voor het Engelse verkeer? Dan ben je wel meteen een flinke hooligan in het verkeer
Ik ga voor de Kawasaki Versys, ik lever er een stukje offroad voor in, maar aangezien ik toch 95+% van de tijd op de weg rijd is dat niet zo'n probleem..
Dat wist ik, maar ik snap die meel niet zo.. willen die lui het wrak kopen (NOFI) of wilden ze hem kopen toen ie nog goed was?Chevy454 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:05:
Flikkers hebben zijn GPX gejat en een joyride mee gemaakt en hopenlijk hebben ze bij de crash een open schedelbreuk opgelope
En dan krijg je als volgende vraag wat een kroonplaat ischarrel schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:55:
[...]
Clip-ons zijn de stuurhelften die aan de voorvorkpoot zitten geschroefd, dus niet op de kroonplaat staan in beugels zoals een stuur.
No signature required.
De Kawasaki Versys vind ik al een stuk mooiere motor dan bijv de Suzuki Vstrom en Honda Transalp, maar waarom geen Yamaha FZ6 Fazer? Die lijkt mij persoonlijk de favoriet in dit rijtje. Mooier, meer vermogen, even duur (iig de ABS versie).ToolkiT schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:12:
[...]
TA=TransAlp neem ik aan? wel aan gedacht maar vind ik te duur voor een model dat eigenlijk al jaren oud is..
Ik ga voor de Kawasaki Versys, ik lever er een stukje offroad voor in, maar aangezien ik toch 95+% van de tijd op de weg rijd is dat niet zo'n probleem..
[...]
Dat wist ik, maar ik snap die meel niet zo.. willen die lui het wrak kopen (NOFI) of wilden ze hem kopen toen ie nog goed was?
Of moet je heel veel stadsverkeer en file rijden? Dan lijkt me zo'n laagtoerige twin inderdaad wel een beter keus
\_Specs_/
*burp*
De andere kant van het het T-stukM3rcury schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:48:
En dan krijg je als volgende vraag wat een kroonplaat is
150 euro voor een nieuwe is wel heel erg goedkoop. Bij mn Yamaha was 500+... Ik heb nu een tweedehandse van 35 euro, maar die lekt volgens mij al..willem169 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:00:
Zo, groot onderhoud gehad. Nu alleen de achterschokbreker nog. Voor 150 euro heb ik een nieuwe. Met een uurtje montage 180 incl btw. Niet slecht toch? Nu bezig met zwartspuiten van het geheel. Zwarte motoren zijn sneller toch?
\_Specs_/
en dat is dan weer het bevestigingsstuk van de voorvorkpoten aan het balhoofd?
*burp*
Ik dacht eerder de bevestiging van de stuurdemper (in geval van een soes)rimpeldinky schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:04:
en dat is dan weer het bevestigingsstuk van de voorvorkpoten aan het balhoofd?
idd veel stadsverkeer, bochtige binnendoor weggetjes met wisselende kwaliteit wegdek en veel file..ZiegoM schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:49:
[...]
De Kawasaki Versys vind ik al een stuk mooiere motor dan bijv de Suzuki Vstrom en Honda Transalp, maar waarom geen Yamaha FZ6 Fazer? Die lijkt mij persoonlijk de favoriet in dit rijtje. Mooier, meer vermogen, even duur (iig de ABS versie).
Of moet je heel veel stadsverkeer en file rijden? Dan lijkt me zo'n laagtoerige twin inderdaad wel een beter keus
Dus de Versys is een goeie fit volgens mij..
MrsT verwoorde het mooi: die motor is net als jij, overal een beetje goed in maar nergens een expert in.
Van je geliefde moet je het maar hebben... waar ze op doelde is dat ik overal wel wat van afweet en dus veelzijdig ben,maar het kwam wat lullig haar strot uit
maar ik zal eens naar die Yamaha FZ6 Fazer kijken..
Maar een fz6 gaat al meer richting sport. Dr ligt ook een r6 blok onder (iets minder peekaa's dan) en is toch heel wat stugger dan de VersysToolkiT schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:37:
[...]
idd veel stadsverkeer, bochtige binnendoor weggetjes met wisselende kwaliteit wegdek en veel file..
Dus de Versys is een goeie fit volgens mij..
MrsT verwoorde het mooi: die motor is net als jij, overal een beetje goed in maar nergens een expert in.![]()
Van je geliefde moet je het maar hebben... waar ze op doelde is dat ik overal wel wat van afweet en dus veelzijdig ben,maar het kwam wat lullig haar strot uit
maar ik zal eens naar die Yamaha FZ6 Fazer kijken..
No signature required.
wat dát is weet ik dan weer welM3rcury schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:48:
[...]
En dan krijg je als volgende vraag wat een kroonplaat is
dat heb je soms ook op een fiets... clip-ons niet
Versys leek me een mooie opstap motor.. en ik hou wel van het softroader/allroader segment..M3rcury schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:45:
[...]
Maar een fz6 gaat al meer richting sport. Dr ligt ook een r6 blok onder (iets minder peekaa's dan) en is toch heel wat stugger dan de Versys
Motoren als de Triuph Tiger etc kunnen me wel bekoren, maar die zijn bijna allemaal 1000CC en dat lijkt me voorlopig wat overkill...
De TDM850 heb ik ook overwogen, maar die zijn duurder dan een versys... en de versys is veel moderner..
Nou, het is het één of het ander, want er zit al een motor achterin m'n bus. Dat gaat niet passenChevy454 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 06:23:
Oei oei, is niet goed... totaal niet goed.. Je gaat jouw busje dan op een heel andere manier bekijken. Dan ga je beoordelen hoe je de motor het beste parkeert achterin als je op reis gaat![]()
Eens je gaat motorrijden is jouw busje verdoemd![]()
Ik zit stiekem al naar een motor te kijken...ik heb een stukje gereden op een GPZ500, dat lijkt me wel een mooie beginnersfiets. Ik wil iets waar je relaxed dagelijks verkeer mee kan rijden, maar ook langere stukken....niet te zwaar (ben ik zelf ook niet), niet belachelijk veel power maar genoeg om lekker te rijden op de snelweg en te vlammen op de binnendoorweggetjes.
Oja en er moet makkelijk aan te sleutelen zijn en het mag niks kosten
Maarja, laat ik eerst maar es dat papiertje halen. Dikke voorpret
I reject your reality, and substitute my own.
Lijkt me idd een goede keuze. Niet te hoog verbruik aan benzine, banden en andere slijtage onderdelen, bijna geen afschrijving, lage verzekeringskosten + evenveel lol.snars schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:41:
[...]
ik heb een stukje gereden op een GPZ500, dat lijkt me wel een mooie beginnersfiets.
Er zitten meer nadelen dan voordelen aan snellere en duurdere motoren.
De ellende is alleen dat ik ondanks deze conclusie niet zo gauw een minder snelle en goedkopere neem.
http://www.yamaha-motor-e...ybr125.jsp?view=techspecs
" Air-cooled, 4-stroke, 2-valve, forward inclined parallel 4-cylinder, SOHC"
mmm dat zullen wel 4 hele kleine cilindertjes zijn die er precies uitzien als 1 grotere..

Ik wil over een maand beginnen met rondkijken naar een motor. Ik had eigenlijk een Suz. GSX R 1000 in gedachten.
Maar bij Hyosung heb je voor minder dan het geld wat je voor een 2e hands Gixxer betaald een nieuwe motor. En de Hyosung GT650R zier er eigenlijk wel goed uit op 't plaatje.
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
gpx 250r kopen? gaat hard genoegsnars schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:41:
[...]
Nou, het is het één of het ander, want er zit al een motor achterin m'n bus. Dat gaat niet passen
Ik zit stiekem al naar een motor te kijken...ik heb een stukje gereden op een GPZ500, dat lijkt me wel een mooie beginnersfiets. Ik wil iets waar je relaxed dagelijks verkeer mee kan rijden, maar ook langere stukken....niet te zwaar (ben ik zelf ook niet), niet belachelijk veel power maar genoeg om lekker te rijden op de snelweg en te vlammen op de binnendoorweggetjes.
Oja en er moet makkelijk aan te sleutelen zijn en het mag niks kosten
Maarja, laat ik eerst maar es dat papiertje halen. Dikke voorpret
@toolkit
OMG dat rijd dus nietEngine -
Engine type Air-cooled, 4-stroke, 2-valve, forward inclined parallel 4-cylinder, SOHC
Displacement 124 cc
Bore x stroke 54.0 x 54.0 mm
Compression ratio 10:01
Maximum power 7.5 kW (10 PS) @ 7,800 rpm
Maximum torque 9.6 Nm (0.98 kg-m) @ 6,000 rpm
Lubrication system Wet sump
Fuel System Fuel injection
Clutch type Wet, multiple disc
Ignition system CDI
Starter system Electric and Kick
Transmission system Constant mesh, 5-speed
Final transmission Chain
Fuel tank capacity 12 litres
Oil tank capacity 1.2 litres
Chassis -
Chassis: Diamond shaped
Front suspension system Telescopic forks
Front travel 120 mm
Rear suspension system Swingarm
Rear travel 105 mm
Front brake Single disc, Ø 245 mm
Rear brake Drum, Ø 130 mm
Front tyre 2.75-18 42P
Rear tyre 90/90-18 M/C 57P
Dimensions -
Length (mm) 1,980 mm
Width (mm) 745 mm
Height (mm) 1,080 mm
Seat height (mm) 780 mm
Wheel base (mm) 1,290 mm
Minimum ground clearance (mm) 175 mm
[b[Dry weight (kg) 113 kg[/b]

en remmen doet het ook niet
[ Voor 39% gewijzigd door rimpeldinky op 04-04-2007 16:09 ]
*burp*
Gixxer 1000 kun je niet echt een foute koop aan doen mits beetje goed behandeld en geen ernstige schade gehad. Ja er word met zo'n ding vaak hard gereden, en wheelies zal ook best wel....
[ Voor 14% gewijzigd door Capo op 04-04-2007 16:38 ]
Met een boog omheen lopen.ToolkiT schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:11:
De TDM850 heb ik ook overwogen
Omheen lopen, kwaliteit is niet zo goed bij die dingen. NitroMax heeft er 1 gekocht en hoewel het een kopie is een van Soes is de kwaliteit dat niet. Vergelijk het met een Oeral en een BMWDr.DNA schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:04:
Wie hier kent het merk Hyosung ?
Bij BMW patsen ze hoeveel km ze maken voordat ze de motor uitelkaar moeten trekken, bij Oerel patsen ze hoe snel hun motor is vastgelopen. * Chevy454 denkt aan fokke en sukke met de nieuwe pc "Ze snel is windows nog nooit vastgelopen" .Hetzelfde idee een beetje
Ik was net in antwerpen shoppen (was mooi weer en het schoon volk komt buiten hé
[ Voor 40% gewijzigd door Chevy454 op 04-04-2007 17:04 ]
10pkrimpeldinky schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:06:
[...]
gpx 250r kopen? gaat hard genoegstuurt als een mes, zit wel wat knutselwerk aan, kost ongeveer niets! werkplaatshandboek er bij
@toolkit
[...]
OMG dat rijd dus nietdas gewoon meesteppen
![]()
![]()
en remmen doet het ook niet
10Nm
Minder als 160pk is idd niet boeiend nee
* Chevy454 pakt het meetlint en een paar doekjes al.
Het is alweer een vergelijking van de penissen hierzo
DinX ~ Norway here I come ! zegt:![]()
Chevy454 zegt: hoezo? Val je buiten de boot?
[ Voor 46% gewijzigd door Chevy454 op 04-04-2007 17:16 ]
Wrom ?
Omdat die dingen geregeld aan gort lopen doordat mensen geen olie kunnen peilen ?
leeg
Dat bedoel ik dus4x2 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:27:
Wrom ?
Omdat die dingen geregeld aan gort lopen doordat mensen geen olie kunnen peilen ?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.