Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 9 - GAAAASSS! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.387 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:27:
Eergisteren is er bij mij in de omgeving een motorscooter frontaal op een ford ingereden. Hij heeft het niet overleeft. Zie hier de auto waar hij op in is gereden :O

http://88.159.80.217/112brabant/reportages/2007/3/14/3/3.jpg
Wat staat die auto op een vreemde plek op de weg :?
Het is net alsof hij rechtsaf (naar link op de foto) wilde, maar de verkeerde rijstrook pakte?
Dan is het niet zo heel gek dat er iemand opklapt ;(

En ik vind motorscooteraars ook motorrijders... maar wel de kneuzige variant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

motorscooters tellen niet mee als motorrijders, motorscooterrijders dan weer wel :P mits legaal he, anders zijn ze net zo laag als het hopelijk-invalide-tuig wat mijn gpxje heeft misbruikt -.-' niet kunnen schakelen en dan een motor jatten

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:32:
[...]

En ik vind motorscooteraars ook motorrijders... maar wel de kneuzige variant :+
Met dom. Ze hebben dan wel geen motor rijbewijs (hier in België toch niet) maar ze rijden net zozeer 's morgens naar het werk met mij door de file, met goed weer de bochtjes, ...

Voor mij zijn het mensen die het voornamelijk voor het gemak doen (het voorbije jaar is daar echt een explosie van geweest). Die willen zonder file naar hun werk, maar nu ook weer niet bakken geld uitgeven voor een motor rijbewijs.
Of mensen die het gevoel van motorrijden willen hebben zonder meteen op een "zware" machine te kruipen of te lessen.

Ze rijden nog altijd op de weg/snelweg, hebben dezelfde regels als ons,... Het enige wat ze missen is cc's en pk's :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Zon scooter rijdt toch ook heel anders dan een motor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:35:
Ze rijden nog altijd op de weg/snelweg, hebben dezelfde regels als ons,... Het enige wat ze missen is cc's en pk's :)
Maar ik geloof dat je als je een scooter van >500cc bij te houden behoorlijk goed moet kunnen schakelen en nog een behoorlijke motor nodig hebt. Schijnen nog best snel te zijn!
Blijf het echter geen gehoor vinden: Heeeennnnnnggggggggg als optrekken, ipv schakelgeluiden en variërende toerentallen.

In NL heb je voor die mobiele chemotoiletten wel een motorrijbewijs nodig trouwens.
Hoop binnenkort eens zo'n ding bij een stoplicht te zien die zin heeft in een sprintje :P

Zijn ook vaak wat dikkere lui in textiel met systeemhelm volgens mij die die dingen kopen. Moet stom gezicht zijn: in racecombi incl kneesliders op scooter.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:00:
[...]

Zijn ook vaak wat dikkere lui in textiel met systeemhelm volgens mij die die dingen kopen. Moet stom gezicht zijn: in racecombi incl kneesliders op scooter.
Probleem met systeemhelmen ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:04:
[...]

Probleem met systeemhelmen ? :p
Afgezien van dat je ze vooral bij de terras-toerders ziet niet hoor >:)
Voor brildragers zijn ze natuurlijk wel ideaal, heb jij een bril?

Ik wil er geen omdat ik ze minder veilig acht dan integraalhelmen en associeer met politie en eerdergenoemde terrascruisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik heb geen bril. Ik wou een helm met ingebouwd zonnevizier. 2.5 jaar geleden vond je dat bijna alleen bij systeemhelmen. Maar nu vind ik het handig zo'n helm.

Makkelijk opzetten. Je kan hem even omhoog klappen bij het tanken. Of als het echt té warm is en je niet al te snel rijdt heb je niet zoveel verluchting in een normale helm, dan kan je hem lekker omhoog klappen en vliegen happen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:27:
Eergisteren is er bij mij in de omgeving een motorscooter frontaal op een ford ingereden. Hij heeft het niet overleeft. Zie hier de auto waar hij op in is gereden :O

http://88.159.80.217/112brabant/reportages/2007/3/14/3/3.jpg

r.i.p...

Tellen motorscooters eigenlijk ook mee als motorrijders? :P
In een post van een week of twee geleden ook al zo'n horror-verhaal.. Ook toen vroeg ik al of we dit soort verschrikkelijk ongeluk-reportages niet achterwege konden laten... (zoals ToolKit zich nog wel kan herinneren ;))

Ik persoonlijk zie / hoor dit liever niet..

edit.. vorige topic, deel 8, op 26-feb schreef ik dit
P.S. voor wat mij betreft liever geen crash-foto's / posts meer, tenzij je zelf gecrashed ben. Dit soort sensatie help je niemand mee. We weten allemaal de risico's ook wel zonder dit soort foto's..
Daar waren toen ook flink wat forum bezoekers het mee eens geloof ik..

[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 16-03-2007 16:29 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:12:
Ik heb geen bril. Ik wou een helm met ingebouwd zonnevizier. 2.5 jaar geleden vond je dat bijna alleen bij systeemhelmen. Maar nu vind ik het handig zo'n helm.

Makkelijk opzetten. Je kan hem even omhoog klappen bij het tanken. Of als het echt té warm is en je niet al te snel rijdt heb je niet zoveel verluchting in een normale helm, dan kan je hem lekker omhoog klappen en vliegen happen :p
With stupid...
en bij stoplicht kan je hem ff openklappen om beslaan te voorkomen :)

@frag, helemaal mee eens hoor :) Het is trouwens ToolkiT niet ToolKit :D

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 16-03-2007 16:54 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:07:
[...]

Afgezien van dat je ze vooral bij de terras-toerders ziet niet hoor >:)
Voor brildragers zijn ze natuurlijk wel ideaal, heb jij een bril?

Ik wil er geen omdat ik ze minder veilig acht dan integraalhelmen en associeer met politie en eerdergenoemde terrascruisers.
Mwah.. veel minder veilig zijn ze niet.. cker niet in vergelijk met een b-square helpje ;) Je moet alleen niet rijden met je systeem opengeklapt

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mwa, hangt weer van de situatie af. In de zomer durf ik hem als eens opklappen in het centrum, bij een rood licht, tussen de file door. Misschien dat m'n volgende weer een integraal wordt, een Schubert S1 ofzo.

Dat is het nadeel van systeemhelmen eigenlijk, ze maken net wat meer lawaai :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:02:
Mwa, hangt weer van de situatie af. In de zomer durf ik hem als eens opklappen in het centrum, bij een rood licht, tussen de file door. Misschien dat m'n volgende weer een integraal wordt, een Schubert S1 ofzo.

Dat is het nadeel van systeemhelmen eigenlijk, ze maken net wat meer lawaai :{
Klopt omdat ze niet voledig afsluiten, maar het is af en toe wel lekker en handig. shubert is wel uber stil :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.schuberth.de/com/s1/index3.htm

^^ de ultieme helm :9
M3rcury schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:05:
[...]

Klopt omdat ze niet voledig afsluiten, maar het is af en toe wel lekker en handig. shubert is wel uber stil :9
85dB bij 100km/u op een naked :9

[ Voor 67% gewijzigd door DinX op 16-03-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
418O2 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:43:
Zon scooter rijdt toch ook heel anders dan een motor ?
Valt wel mee hoor.
Heb ook zo'n ding gehad, Vespa 150 cc.
Leuk ding voor in de buurt en ook erg leuk om met windkracht 7-8 de zeelandbrug over te gaan.

Heb later gewoon wat matrasvliegers gekocht, zijn er voor gemaakt.

P.s., ben nieuw op dit topic.
man,45, FZ750 (F1N)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:45:
Holy crap... Iets te duur voor mij vrees ik :P
Maar wel goed idee, extra lampjes op de voorvorken, staat ook wel 8)
Misschien gewoon keertje 2 extra knippers met heldere glaasjes (witte lampjes erin) meebestellen vanaf louis, ben ik voor twee tientjes klaar. -kuch- studentje he
Ik heb een keer op een ultieme beun manier iets gemaakt.
2 stukjes pvc pijp waar ik in ieder een12V 50W halogeenspotje had geplakt (die reflectordingen die je ook in het plafond kunt duwen).
Daarna met een relais geschakeld, langs mn voorpoten gebout en het werkte best aardig.
Alleen de lijm (goedkope secondenlijm) trok de temperaturen niet toen ik m een keer veel te lang aan had laten staan overdag :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zit die ook rond dat lawaainiveau en prijs ?
Die 85dB is namelijk erg netjes als je 70% van je kilometers op de snelweg doorbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:18:
[...]

Ik heb een keer op een ultieme beun manier iets gemaakt.
2 stukjes pvc pijp waar ik in ieder een12V 50W halogeenspotje had geplakt (die reflectordingen die je ook in het plafond kunt duwen).
Daarna met een relais geschakeld, langs mn voorpoten gebout en het werkte best aardig.
Alleen de lijm (goedkope secondenlijm) trok de temperaturen niet toen ik m een keer veel te lang aan had laten staan overdag :D
Haha, kijk, dát zijn de oplossingen _/-\o_
Ben gek op dat soort projectjes :P

Mijn volgende helm (want idd, mijn integraal is niet echt uber) wordt denk ik een Shuberth R1. Heb hem al op mn kop gehad. Alleen mn portemonnee vindt hem niet lekker zitten :+
Kan hem nu wel 'supercheap' bestellen via louis. Heb een code voor 20% korting.. kost hij 320 euro, maar blijft een smak geld :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:35:
[...]

Zit die ook rond dat lawaainiveau en prijs ?
Die 85dB is namelijk erg netjes als je 70% van je kilometers op de snelweg doorbrengt.
geen idee hoeveel lawaai precies maar voor een fliplid schijnen ze vrij stil te zijn... iig stukken beter dan mijn Caberg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, eerst nog even met deze rijden. Al heeft die al behoorlijk afgezien. Denk dat ik er toch al 50.000km mee gereden heb. Zit al de nodige slijtage op :{
Rubbers zijn ook al versleten dus het regent binnen bij felle regen enzo :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

http://www.motorfreaks.nl/index.php/news/4352

Wat is dit nou weer voor een onzin. Als ze die theorie examens nog makkelijker maken, wil ik niet weten hoe het verkeer er zometeen uitziet.

Taalgebruik is toch ook gewoon normaal, of ligt dat aan mij?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
sommige mensen weten niet wat negatieve wegverkanting betekent. of wat een geslotenverklaring betekent. Heeft imho ook weinig met verkeer te maken maar meer met taal. Als ze een schuin wegdek zeggen ipv wegverkanting dan wordt alles een stuk begrijpelijk.

Ik sta nogal onverschillig tegenover alles. Het is altijd al zo geweest dat het de slager was die zijn eigen vlees keurt (keuring van examinatoren, of in dit geval examens) dus wat dat betreft zal er weinig veranderen.

afijn nog steeds motorloos, moet maar even gaan sparen en een leuke motor kopen. Ik zit nu een beetje te geilen op een triumph tiger 2007 of daytona 675 :) :P maar denk dat ik eerst maar een goedkope motor koop. Het is wel even moeilijk, zoveel keus en helemaal 2de hands, ik weet niet eens waar ik op zou moeten letten bij aanschaf. Maar heb even rondgevraagd. beetje motor begint bij 3000 euro. Dus dat wordt even doorsparen voor mij (net buiten bereik).

[ Voor 70% gewijzigd door justice strike op 17-03-2007 01:26 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een honda ntv 650. Mooie motor om op te beginnen, en nog met cardan ook. Enige is...mn lengte. Ben 1,94 dus ben benieuwd hoe ik me moet opvouwen. Zal ik denk ik alleen achterkomen door test te rijden.

7 juli is de dag...dan ben ik van mn 25 kw af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Sinds ik echt op zoek ben naar een motor (en ik veelvuldig van mijn pa te horen krijg dat ik toch echt beter een nieuwe motor kan kopen) ben ik toch bij wat andere motormerken terecht gekomen waarvan ik denk "Dat zou ik wel willen hebben" triumph bovenaan natuurlijk, maar norton en cagiva zijn bijvoorbeeld leuke voorbeelden van motoren die best we charme hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
M3rcury schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:45:
http://www.motorfreaks.nl/index.php/news/4352

Wat is dit nou weer voor een onzin. Als ze die theorie examens nog makkelijker maken, wil ik niet weten hoe het verkeer er zometeen uitziet.

Taalgebruik is toch ook gewoon normaal, of ligt dat aan mij?
volgens mij ging het deels om de vraagstelling, die is soms wel ondoorzichtig.

Desalniettemin moet een examen zo moeilijk zijn dat je hem enkel kan halen als je je theorie echt kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 04:22:
[...]

volgens mij ging het deels om de vraagstelling, die is soms wel ondoorzichtig.

Desalniettemin moet een examen zo moeilijk zijn dat je hem enkel kan halen als je je theorie echt kent
Het ging niet om het moeilijkheidsniveau van de vragen, maar puur idd om de vraagstelling. En eerlijk gezegd kan ik daar wel inkomen. De meeste hier zijn toch wat hoger opgeleid, dus die "Het is al simpel"-mentaliteit is niet representatief ( :+ ) voor de gemiddelde hollander. Stond in Volkskrant ook een stukje over. Volgens bureau Taal was het taalgebruik van niveau C1, wat slechts 1 niveau onder het hoogste niveau was? Ik heb me destijds ook geërgerd aan onnodig lastige zinnen hoor, met dubbele ontkenningen erin en overbodige informatie, etc.

"U ziet een vooraanduiding voor een geslotenverklaring, betekent dit dat u hier nu niet in mag rijden?"
ipv
"U ziet dit bord, mag u deze weg inrijden?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Schubert S1 ? breek me de bek niet open.........

Ding werd veel gebruikt...... diverse klachten..

als je er 1 koopt :

Zorg dat de binnenvoering goed vast zit
Koop direkt een vizier met pinlock! (laat je niet aansmeren dat de coating goed is... it's not)
Kijk dat de rubbers allemaal vast zitten (vooral onderste rubbers bij het vizier)

en belangrijkste..

zorg dat het vizier aansluit op de helm....

Ik heb mijne via via naar Schubert laten sturen, ding was 3 maanden toen alle gebreke boven tafel kwamen . Wat doen die mensen ? ze vervangen alles behalve de buitenschaal. Geef dan een nieuwe helm en maak een klant blij.

Heb hem verkocht en een shoei xr1000 gekocht.
Veel stabieler ivm kleiner.
Beter geventileerd!
Met wisper kit erg stil (enigzins vergeljikbaar met de S1, scheelt echt niet veel.. zie note onder)

Denk eraan dat die 85DB enkel gehaald word in de meest ideaale omstandigheden. Windstil etc. etc.

Verhoogde ruitjes en degeljike word de helm direkt meer lawaaig. Dus dan is het keuze , meer druk op de borst of minder herrie.

Oordopjes moet je toch altijd wel dragen, ook met de S1.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"60% van de aspirant vrachtwagenchauffeurs de vragen niet goed kan begrijpen. Bij aspirant auto en motor rijders ligt dit percentage op maarliefst 20%."

Zegt dat niet meer iets over de gemiddelde vrachtwagenchauffeur ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 09:53:
"60% van de aspirant vrachtwagenchauffeurs de vragen niet goed kan begrijpen. Bij aspirant auto en motor rijders ligt dit percentage op maarliefst 20%."

Zegt dat niet meer iets over de gemiddelde vrachtwagenchauffeur ? :)
idd. Ik denk ook wel dat er weinig chauffeurs zijn van universitair niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capo schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 08:48:
Schubert S1 ? breek me de bek niet open.........
-knip-
R1.
Of zou dat van hetzelfde laken een pak zijn? Lees eigenlijk nauwelijks/geen ervaringen over deze helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2ca5e3ef8f20bbaadc0e00728625736d/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cd5e442926aa3d9b884ce923bcbf03b3/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a9e5b3dfeabf572f171b69e69241fea7/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/098f445f71e7e30b7a8233b057bb6ad7/thumb.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
is dat je nieuwe fjr? (je had je oude toch weg gedaan? of vergis ik je met iemand anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik heb m'n oude nog :p

Die gaat binnenkort wel herspoten worden. Vandaar misschien dat je je vergist, had al pics gepost van hoe ie in het rood zou zijn :p

De pics zijn meer om m'n nieuwe cam(setup) te laten zien :p

[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 17-03-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ah ok, ik dacht dat je een nieuwe motor nam ivm een eventueel euvel met de versnellingsbak. (persoonlijk vind ik hem wel mooi in het blauw ;))

ik kom er net achter dat de inner shell van mijn shoei helm los begint te raken (2de helm waarbij dit gebeurt :( ) ik weet niet zeker of dit hoor of niet maar ik ben er niet bepaald blij mee (ik gebruik de helm ook echt niet zo vaak) ik denk dat alle merken wel zo hun eigenaardigheden hebben :S

even een geheel andere vraag. Ik ben dus vanplan om een motor te kopen iets van rond de 3000 euro (moet nog sparen, maar ik kom er wel) ik zit zo te denken aan een honda cbf 500 of 600. Wat mag ik verwachten kwa motor (jaar en km) en wat mag ik verwachten van onderhoudt dat erna volgt? Ik weet dat dit niet absoluut te geven is, maar een indicatie misschien wel (bijvoorbeeld 100.000 op de teller jaar 1986 met banden, ketting en motoren die de komende 10k km voor onderhoud naar de garage moeten of 1k aan onderhoud binnen het eerste jaar oid). Ik heb namelijk totaal geen idee waar ik dan op zou moeten letten (of ja wel enigszins maar niet wat ik zou kunnen verwachten)
Of is er zoiets als carbase ;)

[ Voor 55% gewijzigd door justice strike op 17-03-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:25:
[...]

R1.
Of zou dat van hetzelfde laken een pak zijn? Lees eigenlijk nauwelijks/geen ervaringen over deze helm.
De R1 is de uitgeklede S1. Dat was leuk geweest als die 150 euro goedkoper was geweest. Echter is die slechts 50 euro goedkoper en voor dat geld kun je beter de S1 kopen.
justice strike schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:55:
ah ok, ik dacht dat je een nieuwe motor nam ivm een eventueel euvel met de versnellingsbak. (persoonlijk vind ik hem wel mooi in het blauw ;))

ik kom er net achter dat de inner shell van mijn shoei helm los begint te raken (2de helm waarbij dit gebeurt :( ) ik weet niet zeker of dit hoor of niet maar ik ben er niet bepaald blij mee (ik gebruik de helm ook echt niet zo vaak) ik denk dat alle merken wel zo hun eigenaardigheden hebben :S
Shoei heeft hele goede service! Zorg dat je een afspraak maakt of iets en alat het ze herstellen. Of keer op een groot evennement komenals motorbeurs waar hunservice centrum is en hij word ter plekke super netjes gemaakt incl. onderdelen die vervangen worden voor nieuwe ivm normale slijtage (knopjes, vizier mechanisme, etc)
even een geheel andere vraag. Ik ben dus vanplan om een motor te kopen iets van rond de 3000 euro (moet nog sparen, maar ik kom er wel) ik zit zo te denken aan een honda cbf 500 of 600. Wat mag ik verwachten kwa motor (jaar en km) en wat mag ik verwachten van onderhoudt dat erna volgt? Ik weet dat dit niet absoluut te geven is, maar een indicatie misschien wel (bijvoorbeeld 100.000 op de teller jaar 1986 met banden, ketting en motoren die de komende 10k km voor onderhoud naar de garage moeten of 1k aan onderhoud binnen het eerste jaar oid). Ik heb namelijk totaal geen idee waar ik dan op zou moeten letten (of ja wel enigszins maar niet wat ik zou kunnen verwachten)
Of is er zoiets als carbase ;)
Kijk even op marktplaats naar motor, kijk even op wat dealer site's , etc.

Oude motors met hoge km standen moet je volgende reperatie's verwachten :

- Keringen...

dit kunnen keringen zijn van voorvork maar ook van waterpomp etc. Kosten : algauw een 150/200 euro.

- Remklauw revisie..

Remklauwen hebben minimale spelingen en kunnen door vuil/oudere rubbers(keringen) staken met werken :) Dit betekend vaak ook remblokken vervangen.

Kosten : +/- 100/150 euro per remklauw (en je hebt er maar 3.. )... keringen/remblokken/uurloon

- Roest

Uitlaatbochten die door roesten...

- grote en kleine beurt evt..... varierend van 200 euro tot 600 euro en hoger..

- Banden

oude motor gemiddeld 100 euro voor de voorband en 150 voor de achterband mits gekocht bij motorzaak incl. montage meestal.

- pech factor... omvallen, zelf vallen (hopelijk neit natuurlijk), iets watstuk gaat. etc

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Capo schreef op zondag 18 maart 2007 @ 08:38:
Shoei heeft hele goede service! Zorg dat je een afspraak maakt of iets en alat het ze herstellen. Of keer op een groot evennement komenals motorbeurs waar hunservice centrum is en hij word ter plekke super netjes gemaakt incl. onderdelen die vervangen worden voor nieuwe ivm normale slijtage (knopjes, vizier mechanisme, etc)
ah ok. Ik ga nog even door met deze. Hij zit nog niet zo los dat ik het gevaarlijk vind. Ik vind het ook een beetje genant om voor de 2de keer terug te gaan voor hetzelfde euvel (want ze hebben nog gechecked of hij was zat ed. Misschien op een motorbeurs idd.
...
Nice info, dat had ik even nodig. Ik ben zelf niet echt van het kopen op marktplaats, simpelweg omdat ik totaal niet weet waar ik op moet letten, ik zit dan toch wat veiliger bij de dealer, maar het prijsverschil is wel enorm. Zag een kawa er-5 staan met 10k op de teller die wel 10 jaar oud was voor ongeveer 1500 euro. Dat is bij de dealer vrijwel altijd zo rond de 3000 euro of meer.

Ik zit er zelf ook aan te denken om veel onderhoud zelf te doen, afgezien van het feit dat ik geen garage heb moeten veel dingen toch wel zelf te doen zijn dacht ik zo (band verwisselen, remblokken verwisselen etc...)

[ Voor 9% gewijzigd door justice strike op 18-03-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Graag gedaan :)

Bij fietsen als een CB500, Er-5 etc. moet je goed op letten of het geen ex lesmotoren zijn.

Maar het verschil is idd enorm, en bij dealer kopen is ook geen garantie dat die fiets goed is maar je hebt wel enige vorm van garantie.

Zie net dat je hier om de praktisch om de hoek woont. Als je tzt gaat kopen laat ff wat weten dan spreken we wat via msn kwa punten waar je op moet letten of ga ik mee kijken een keertje.

[ Voor 27% gewijzigd door Capo op 18-03-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ik heb je voor het gemak even toegevoegd aan mijn msn lijstje. Meestal hou ik aan, "if it seems to good to be true, it usually is" aan de andere kant moet ik zeggen dat de nieuwprijs er bij mij zo ingebakken zit dat alles er voor mij "to good to be true" uitziet.

[ Voor 33% gewijzigd door justice strike op 18-03-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, de motor is klaar.

Vanavond lekker naar Val de Vienne en knallen maar.
(Helaas lag er vanmorgen sneeuw aldaar op de baan :()

@RimpelDinky: Thnx ;) Ik ben gewend dat topics tot 2500posts lopen en dan opslot gaan ;)

Edit: Tylen was Jeroen_Tielen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 19-03-2007 11:25 . Reden: Nickchange bekend gemaakt. ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

motortopic gaat tot de 1000 :P gelukkig,

ik heb nog weinig nieuws te melden, xtblokje is open geweest zag er redelijk uit, dus met keerringetje hier en nieuw tandwielsetje daar kan rimpeltje weer rijden :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus heel erg te twijfelen welke helm ik nou wil hebben :/

S1: comfy, erg stil, inmiddels al weer even te koop (<- kinderziektes eruit?)
R1: iets goedkoper, iets stoerder uiterlijk, iets lichter, gebaseerd op S1 (<-foutjes van S1 eruit?)

S1 lijkt me wel wat benauwd in de zomer... R1 heeft iets cheapere feel.. Moeilijk, moeilijk.

Wil gewoon een goede helm met ingebouwd zonnevizier.
Caberg zit me niet, Airoh idem, HJC redelijk (maar maak me zorgen om levensduur), Shuberth zit goddelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gewoon dan die S1 kopen.
Op een helm/kleding moet je niet bezuinigen.

Zelf koop ik nooit meer iets anders dan een Arai. Dat zit voor mij toch het meest lekkerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:01:
Gewoon dan die S1 kopen.
Op een helm/kleding moet je niet bezuinigen.

Zelf koop ik nooit meer iets anders dan een Arai. Dat zit voor mij toch het meest lekkerst.
Het gaat ook om persoonlijke voorkeur, moijn shark helm zat geweldig.. tot ik een xr-1000 van shoei op mijn hoofd kreeg, jemug wat zit dat lekker.. de rx-7 van arai vond wat minder zitten..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Koop dan de S1 maar :)

Tylen , in jou groep rijden nogal wat gixxers, kun je eens kijken voro me of iemand setje std. k3/k4 spiegels overheeft zonder al te veel schade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:24:
Edit: Tylen was Jeroen_Tielen ;)
en de TS is daarop aangepast :Y

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Capo schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:17:
Koop dan de S1 maar :)

Tylen , in jou groep rijden nogal wat gixxers, kun je eens kijken voro me of iemand setje std. k3/k4 spiegels overheeft zonder al te veel schade ?
Veel gixxers? Valt wel mee toch? ;) 6 maar ;)
Ik zal even vragen of iemand nog wat heeft. Maar denk het niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.moto73.nl/uploads/news/NewsImageBig_625313200742558.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Hoor 't wel, zou wel fijn zijn als iemand ze nog wel heeft :) Nieuw bestellen zie ik nog niet echt zitten :)

En 6 .. tja.. kan altijd meer he :+

[ Voor 15% gewijzigd door Capo op 19-03-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:16:
[...]

Het gaat ook om persoonlijke voorkeur, moijn shark helm zat geweldig.. tot ik een xr-1000 van shoei op mijn hoofd kreeg, jemug wat zit dat lekker.. de rx-7 van arai vond wat minder zitten..
XR1000 zit mij dus niet zo lekker als de Schuberths. Voelt wel lekker licht trouwens, is duidelijk kleiner dan de Schuberths.

Zal binnenkort Louis eens bellen om dan toch maar die S1 te bestellen. Comfort is erg belangrijk. Die E60,- verschil ben ik snel genoeg vergeten. Hoop alleen dat hij in de zomer niet té heet is. Maar goed, waarschijnlijk is iedere helm gewoon te heet in de zomer :P
Waa, ik lijk wel gek, een helm van E400,- :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:16:
[...]

Shark doe ik nooit meer. Een keer lomp op de A1 tussen twee vrachtwagens door geknald (vrachwagen waren aan het inhalen) en mijn helm vloog uit elkaar. Op zich een leuke ervaring, maar had het liever niet mee gemaakt.

Toen ben ik gaan shoppen en kwam ik op een Arai uit. Damn wat zit dat lekker. En over service gesproken. Overal bij elk Arai verkoop punt kan je ten alle tijden je helm gratis laten opvullen en na laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Persoonlijk heb ik nu een shoei, en ben er erg tevreden over.

Vorig jaar een keer een CRT dag gereden, en toen was "Shoei" er ook met een service wagen, en helm werd gratis geserviced!

dit is mijn botsmuts:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kamphuis/helm.jpg

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:59:
[...]

Shark doe ik nooit meer. Een keer lomp op de A1 tussen twee vrachtwagens door geknald (vrachwagen waren aan het inhalen) en mijn helm vloog uit elkaar. Op zich een leuke ervaring, maar had het liever niet mee gemaakt.

Toen ben ik gaan shoppen en kwam ik op een Arai uit. Damn wat zit dat lekker. En over service gesproken. Overal bij elk Arai verkoop punt kan je ten alle tijden je helm gratis laten opvullen en na laten kijken.
ik ben tot nu toe tevreden met mijn shark. En ik vond shoei lekkerder zitten dan arai.. en gratis opvullen. .tja.. ik werk bij een motordealer dus dat kan altijd wel... krijg ook shoei helms met 30% korting (en nee niet daarom zitten ze lekker, want ze kunnen ook wel aan arai komen)

Heeft mark trouwens nog steeds die gixxer die eerst rood was, of heeft ie nou een nieuwe, denk dat ik van de week maar ff bij hem langs ga om die te bewonderen :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 00:11
* phYzar is erg tevreden met zijn AGV helm

Stootte alleen onlangs in een moment van evenwichtverlies mn hoofd (helm). Het was heel zachtjes maar precies tegen het scharnierpunt van het vizier waar net een plastic palletje uitbrak. Als ik het vizier nu omhoog draai schiet hij los :( Had al een getint vizier in bestelling, gelijk maar een (reserve-)heldere erbij dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:44:
[...]

ik ben tot nu toe tevreden met mijn shark. En ik vond shoei lekkerder zitten dan arai.. en gratis opvullen. .tja.. ik werk bij een motordealer dus dat kan altijd wel... krijg ook shoei helms met 30% korting (en nee niet daarom zitten ze lekker, want ze kunnen ook wel aan arai komen)

Heeft mark trouwens nog steeds die gixxer die eerst rood was, of heeft ie nou een nieuwe, denk dat ik van de week maar ff bij hem langs ga om die te bewonderen :P
Shoei krijgen wij via de cup ook met korting ;)

Mark heeft nog steeds die gixxer die eerst rood was, hij is overigens nu zwart ;) Zoals je hierboven wel kan zien. hahaha.

Maar goed ik vertrek nu naar val de vienne.

Toedels motormaatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Ik rijd de komende 1,5-2 maanden niet meer denk ik....

Mn VFR ligt in 300 stukjes.
En 10 mei oid (goed, liever een paar dagen eerder ivm de MF megameeting) moet ie weer in elkaar zitten, want de 20e gaan we met een aantal mensen een weekendje nordschleife doen.
En dan ga ik liever met mn VFR dan met mn auto eigenlijk.
Maar dan met een paar upgrades :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
phYzar schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:46:
* phYzar is erg tevreden met zijn AGV helm

Stootte alleen onlangs in een moment van evenwichtverlies mn hoofd (helm). Het was heel zachtjes maar precies tegen het scharnierpunt van het vizier waar net een plastic palletje uitbrak. Als ik het vizier nu omhoog draai schiet hij los :( Had al een getint vizier in bestelling, gelijk maar een (reserve-)heldere erbij dan ook...
bedenk het maar zo: liever een nieuw vizier dan een nieuwe helm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX zit te denken om na 8 zomers thuis nog eens een keer op vakantie te gaan, maar dan op de motor.

Noorwegen zeg me wel wat. De komende weken eens opties gaan bekijken (Noorwegen, Alpen,...)

Hier toevallig mensen die ervaring hebben met motorreizen van 2-3-4 weken ?

Nog een leuk filmpje: FJR frenzy :p

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 20-03-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

geen ervaring mee, maar lijkt me wel ge-wel-dig om te doen, als ik straks op een "echte" motor zit dan ga ik dat ook zeker doen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DinX schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:56:
* DinX zit te denken om na 8 zomers thuis nog eens een keer op vakantie te gaan, maar dan op de motor.

Noorwegen zeg me wel wat. De komende weken eens opties gaan bekijken (Noorwegen, Alpen,...)

Hier toevallig mensen die ervaring hebben met motorreizen van 2-3-4 weken ?

Nog een leuk filmpje: FJR frenzy :p
ik heb zelf een rondritje Europa gedaan.

Vertrokken vanuit NLD naar een camping in Luxemburg.
Vanuit Luxemburg naar een motorcamping in zuid frankrijk.( http://www.lecampingmoto.nl )
De volgende dag vanuit zuid frankrijk naar lloret de mar, om daar een klein weekje te blijven ivm uitgaan etc. :P

Vervolgens door gereden vanaf de camping in lloret de mar naar het plaatsje cassis aan de zuidkust van Frankrijk

De volgende dag door gereden naar "nice" in z-frankrijk
Vervolgens door naar Monaco
Vanuit Monaco doorgereden naar Italíe richting het gardameer
Van het Gardameer richting de dolimiti in italië.
Vanuit Italië door naar Oostenrijk
En vanuit Oostenrijk naar Zwitserland
Vanuit Zwiterland door naar huis via Duitsland.
Totaal ongeveer 5000 km in een goede 2 weken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hoe heb je dat gedaan qua planning ? Op voorhand al een hele route met "dagdoelen" uitgestippeld of gewoon vertrokken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DinX schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:07:
Hoe heb je dat gedaan qua planning ? Op voorhand al een hele route met "dagdoelen" uitgestippeld of gewoon vertrokken ?
nee, gewoon ter plekke bedacht, er waren een aantal zaken wat we wilden doen en hebben geplant.

eerste overnachting in luxemburg hebben we geplant, 2e overnachting in zuid frankrijk op die motorcamping, en dat we naar lloret heen wilden.

De rest is gewoon gegaan zoals het gegaan is. 's avonds tegen een uur of 5 tijdens de laatste tankstop bepalen wat we gingen doen, en dan camping zoeken, ik hou niet zo van dat voor georganiseerde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
onwijs vet Grolsch.

Zodra mijn vriendin der Busa heeft en dus comfortabeler snelweg kan rijden gaat zoiets hier ook gebeuren. Word enkel wel een bandenwissel halvewerge.

Komend jaar is het auto+aanhanger met 2 motors richting zuidfrankrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dit jaar staat in de planning om naar de Motogp race van Misano (italië) te gaan.
Is de eerste keer (in ieder geval van de afgelopen jaren) dat de MotoGP daar gehouden wordt.

2005 ben ik naar Mugello geweest, en dat is me aardig goed gevallen, dus kijken of de Italianen in Misano net zo gek zijn ;)

Voor foto's van Mugello sjek http://www.mcdepiepn.nl/i...m_zoom&Itemid=75&catid=22

let vooral op mijn vuurspuwende suzuki :P

Afbeeldingslocatie: http://www.mcdepiepn.nl/images/zoom/BNNBAV/DSCF2371.jpg

We gaan naar alle waarschijnlijkheid met een mannetje 10~15 naar misano, dus feesten gaat lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door Grolsch op 20-03-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:12:
onwijs vet Grolsch.

Zodra mijn vriendin der Busa heeft en dus comfortabeler snelweg kan rijden gaat zoiets hier ook gebeuren. Word enkel wel een bandenwissel halvewerge.

Komend jaar is het auto+aanhanger met 2 motors richting zuidfrankrijk..
die hayabusa's schijnen geweldig te zijn op lange afstanden lees ik telkens in de locale motorbladen..
Wel grappig dat zo'n ding dat bekend staat om zijn enorme acceleratie eigenlijjk gewoon een super tourer is :)

Vanochtend ook weer wat, voor me stond een aantal autos voor me tewachten op een auto die afsloeg, aan de binnenkant was plenty ruimte dus ik steek ff binnendoor zodat ik er langs kan en de file achter me weer wat korter is..
omdat er onverwachts een gat viel in stroom tegenliggers kon de afslaander eerder dan verwacht afslaan dus ik reed nog naast de auto die ik net inhaalde. dus ik denk ik geef ff gas en voeg weer netjes tussen de rij. Wat doet de muts in de golf naast me? gaat het gat dichtrijden (jaloezie?)...
Dus dan maar een stukje naast elkaar rijden, uiteindelijk kon ik langs de auto voor haar en weer netjes tussenvoegen.
Net alsof ik aan de binnenkant langs wil steken om alleen voor te dringen 8)7
(/me wacht op de moraalkoekblikkers die me gaan melden dat ik helemaal niet binnendoor mag :z )

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 20-03-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grolsch schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:37:
[...]

Vanuit Luxemburg naar een motorcamping in zuid frankrijk.( http://www.lecampingmoto.nl )
De volgende dag vanuit zuid frankrijk naar lloret de mar, om daar een klein weekje te blijven ivm uitgaan etc. :P

Vervolgens door gereden vanaf de camping in lloret de mar naar het plaatsje cassis aan de zuidkust van Frankrijk

grappig, dat rondje heb ik andersom ook gedaan toen ik net mijn auto rijbewijs had (maar dan zonder loret)

Qua toeren is de UK ook wel een aanrader vind ik, mooie bochtige weggetjes en fantastische landschappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:58:
[...]

Shoei krijgen wij via de cup ook met korting ;)

Mark heeft nog steeds die gixxer die eerst rood was, hij is overigens nu zwart ;) Zoals je hierboven wel kan zien. hahaha.

Maar goed ik vertrek nu naar val de vienne.

Toedels motormaatjes ;)
Daarom zei ik ook.. die eerst rood was. Hij zei tegen mij dat ie een nieuwere wilden oid :P
Veel plezier in val de vienne!
Grolsch schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:37:
[...]

En dat zijn idd de leukere ritjes. Als ik eindelijk volvermogen mag, wil ik ook lekker op vakantie. Lekker naar spanje oid, met een paar leuke gasten :P

Maar met wat voor een motor heb je dat gedaan? Omdat ik student ben, en toch op een supersport wil rijden, zal het dus gedaan moeten worden met een ss. Is dit een beetje te doen, of kan je dan toch beter ergens een toer motor van daan toveren.

En als je het op een ss doet, neem ik ook aan dat je er geen mpp's onder moet zetten, ivm de snelwegslijtage :+

[ Voor 59% gewijzigd door M3rcury op 20-03-2007 12:03 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX daarnet een boekje met bezienswaardigheden en een Michelin kaart van Noorwegen gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:13:
[...]

die hayabusa's schijnen geweldig te zijn op lange afstanden lees ik telkens in de locale motorbladen..
Wel grappig dat zo'n ding dat bekend staat om zijn enorme acceleratie eigenlijjk gewoon een super tourer is :)
Yups iedereen heeft ook zoiets van zo'n meisje op zo'n pk en snelheids monster...

Maar het zit relaxed, tourt prima. En ze wil geen toeren jagen, gewoon laagtoerig schakelen en gaan. Daarnaast vind ze hem mooi, als het een 600/750 was geweest had ze die ook gekocht zelfs als ze er toeren voor moest gaan rijden.

Ik vind het niet erg om rond de 7000 toeren te rijden.. zij liever rond de 3500.. Nouja dan moet je cc's hebben he :)

En ach moraal ridderige automobilisten. :O hun zeiken over ons, wij over hun bellen/scheren/krantje lezen/baby voeren/ etc. terwijl ze rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Van dat comfortabel reizen, dat is wel met meer van die fietsen heb ik de indruk. Op MF geeft men voor zulke doelen ook de Honda Blackbird aan. Die valt daar toch ook een beetje onder imho.

Al zou ik het persoonlijk liever op die van mij doen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 20-03-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[b][message=27701747,noline]
Al zou ik het persoonlijk liever op die van mij doen ;)
ik ook, reizen met de politie op je hielen omdat je de motor van een ander hebt meegenomen lijkt me ook niet echt comfy ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ToolkiT schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:15:
[...]

grappig, dat rondje heb ik andersom ook gedaan toen ik net mijn auto rijbewijs had (maar dan zonder loret)

Qua toeren is de UK ook wel een aanrader vind ik, mooie bochtige weggetjes en fantastische landschappen..
UK lijkt mij ook mooi om nog een keer te doen, het enige nadeel is het weer, vaak regen wat ik veelal hoor.
M3rcury schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:01:
[...]

Daarom zei ik ook.. die eerst rood was. Hij zei tegen mij dat ie een nieuwere wilden oid :P
Veel plezier in val de vienne!

[...]

En dat zijn idd de leukere ritjes. Als ik eindelijk volvermogen mag, wil ik ook lekker op vakantie. Lekker naar spanje oid, met een paar leuke gasten :P

Maar met wat voor een motor heb je dat gedaan? Omdat ik student ben, en toch op een supersport wil rijden, zal het dus gedaan moeten worden met een ss. Is dit een beetje te doen, of kan je dan toch beter ergens een toer motor van daan toveren.

En als je het op een ss doet, neem ik ook aan dat je er geen mpp's onder moet zetten, ivm de snelwegslijtage :+
Ik heb het gedaan met mijn SS Suzuki GSX-R 750. Ik heb hier een bagagerek voor gekocht.

hier zonder bagage te zien (linker motor):

Afbeeldingslocatie: http://www.mcdepiepn.nl/images/zoom/BNNBAV/DSCF2350.jpg

hier met bagage te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.mcdepiepn.nl/images/zoom/BNNBAV/DSCF2302.jpg

Blijft er stabiel opzitten tot snelheden van 280km/h (harder liep de motor niet met bagage :P )

Verder reed ik altijd gewoon met BT012's of BT014's. Vergeet niet dat snelweg gebruikt de slijtage erg verminderd. Ter indicatie, ik kan met in de buurt rijden met m'n BT012 3000 km rijden voordat deze op was.
Op vakantie bijna 6000 km. Dit komt omdat je dan niet zoveel gas geeft en remt, maar vooral lange afstanden rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

De plaat van die rechter staat een beetje krom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DinX schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:17:
De plaat van die rechter staat een beetje krom :+
desbetreffende persoon is nogal bang dat het achterwiel zijn kentekenplaat raakt tijdens het rijden O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

man man, daar kan ik voorlopig alleen van dromen, reizen met de motor :( eerst maar eens flink raggen en krossen, de wilde haren er af crashen enzo.. :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Grolsch schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:11:
[...]

UK lijkt mij ook mooi om nog een keer te doen, het enige nadeel is het weer, vaak regen wat ik veelal hoor.

[...]

Ik heb het gedaan met mijn SS Suzuki GSX-R 750. Ik heb hier een bagagerek voor gekocht.

hier zonder bagage te zien (linker motor):

[afbeelding]

hier met bagage te zien:

[afbeelding]

Blijft er stabiel opzitten tot snelheden van 280km/h (harder liep de motor niet met bagage :P )

Verder reed ik altijd gewoon met BT012's of BT014's. Vergeet niet dat snelweg gebruikt de slijtage erg verminderd. Ter indicatie, ik kan met in de buurt rijden met m'n BT012 3000 km rijden voordat deze op was.
Op vakantie bijna 6000 km. Dit komt omdat je dan niet zoveel gas geeft en remt, maar vooral lange afstanden rijdt.
Dus jij zegt gewoon met sportbanden eronder rijden (en dan natuurlijk af en toe het vierkante eraf gummen :+ )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
yup, goed te doen tot een kilometertje of 6000
Ook eens iemand mee gehad met een supercorsa eronder, maar dat is toch niet echt aan te raden ivm de spontane regen buien welke je kunt hebben op vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Grolsch schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:32:
Ook eens iemand mee gehad met een supercorsa eronder, maar dat is toch niet echt aan te raden ivm de spontane regen buien welke je kunt hebben op vakantie ;)
Jaa, maar dat weet je.. als je echt lange afstanden gaat rijden, moet je wel een band eronder hebben die zelfs ind e regen wat grip heeft.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat bij mij ook flink jeuken als ik dat soort foto's zie :9~

Krijg binnenkort van mn meisje zadeltassen (verjaardagscadeautje). Zij heeft zelf afgelopen vrijdag haar theorie gehaald en om dat te vieren zaterdag een motor gekocht :D Niet dat die motor geschikt is om mee op vakantie te gaan (CB two-fifty :D ) maar goed. Wel grappig: is haar huidige lesmotor. Ze kon hem voor 600 overkopen omdat ze ze wegdoen bij de rijschool. En met haar 1.58m past ze niet echt op veel motoren. Dat hij niet bepaald snel is, maakt haar niet uit, mijn meissie wordt echt een terrascruisertje :P .

Maarre... ik zie mezelf met die zadeltassen achterop, bagagerol(len) daar bovenop en een flinke tanktas (die ik al heb) wel een lekker tripje maken naar Frankrijk ofzo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:53:

Krijg binnenkort van mn meisje zadeltassen (verjaardagscadeautje). Zij heeft zelf afgelopen vrijdag haar theorie gehaald en om dat te vieren zaterdag een motor gekocht :D Niet dat die motor geschikt is om mee op vakantie te gaan (CB two-fifty :D ) maar goed. Wel grappig: is haar huidige lesmotor. Ze kon hem voor 600 overkopen omdat ze ze wegdoen bij de rijschool. En met haar 1.58m past ze niet echt op veel motoren. Dat hij niet bepaald snel is, maakt haar niet uit, mijn meissie wordt echt een terrascruisertje :P .

Maarre... ik zie mezelf met die zadeltassen achterop, bagagerol(len) daar bovenop en een flinke tanktas (die ik al heb) wel een lekker tripje maken naar Frankrijk ofzo 8)
Miss dat we dat volgend jaar met een aantal mensen van delft kunnen gaan doen.. Han die wou het ook wel.. ik wil het wel.. denk dat michiel ook wel in is voor zoiets.. en wouter ook wel :P dus dan hebben we wel een leuk clubje :9

En een cb-two-fighty.. wat maakt het uit.. is je eerste motor het rijd, je rijd motor. En als je maar plezier hebt!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:58:
En een cb-two-fighty.. wat maakt het uit.. is je eerste motor het rijd, je rijd motor. En als je maar plezier hebt!
Een cb two-fighty.. hmm.. CB too-Fighty. Fighteren die hap :+
En idd, maakt haar echt niet uit hoor, dat het een kleintje is.. krijg alleen wel een klap voor me kanis als ik hem brommer noem hahahaa
Miss dat we dat volgend jaar met een aantal mensen van delft kunnen gaan doen.. Han die wou het ook wel.. ik wil het wel.. denk dat michiel ook wel in is voor zoiets.. en wouter ook wel :P dus dan hebben we wel een leuk clubje :9
Best geinig ideetje :*)
Denk alleen dat kim het niet zo geslaagd idee gaat vinden. "Je gaat toch niet met die kneuzen die alleen maar willen kneedownen he? Die rijden zich toch allemaal dood" enzo :X
Hmm, tsja.. je kent de discussie nog wel op MF. Sindsdien heeft ze een iets overdreven beeld van jullie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:53:

Het begint bij mij ook steeds meer te kriebelen. Ik heb al een motor en tassen (setje van Louis.de, iets van 90 euro voor rol en twee tassen), en mijn vriendin heeft ook net haar theorie gehaald. Ze mag waarschijnlijk over een paar weken op voor haar praktijk, en dan word het ook kijken naar een motor voor haar (of mijn pa zo gek krijgen dat hij zijn K75 uitleent, of mijn zus haar viagra, al vraag ik me af of je daarmee op vakantie wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:04:
tassen (setje van Louis.de, iets van 90 euro voor rol en twee tassen),
Die krijg ik ook, maar dan voor 50,- (actie). Bevallen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Grolsch schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:32:
Daar had ik dus last van toen ik met de motor op vakantie was in Frankrijk (ook iets van 5000km gereden).........had een supercorsa als voorband. Was best spannend in de bergen met regen O-)

Had trouwens toen ook een supersport (zx6r 1998). Had hiervoor zelf een bagagerekje gemaakt waar m'n tas/tent/slaapzak/matje oppasten. Was nog goed mee te rijden ook, alleen wegrijden bij tolpoortjes in Frankrijk was ff opletten op hoeveel gas ik gaf :P.......wheelies gingen wat makkelijker met dat gewicht achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grolsch schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:11:
[...]

ja en alle belgen eten elke dag friet, nederlanders dragen klompen en roken joints en motorrijders rijden zichzelf hartstikke dood...
oftewel stereotype gel*l..

In zuid engeland waar ik woon ik het gemiddeld veel beter weer dan in NL en toen wij vorig jaar in schotland waren was het super heet.
Ja je gaat niet naar een gegarandeerd zon-land en je kan pech hebben, maar over het algemeen valt het reuze mee.

Ik ga (bijna) elke dag op de motor naar werk (60Km heen 60Km terug) en ik ben nog maar een paar keer echt nat geregend..

Laat de mythe over het weer je aub niet weerhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:06:
[...]

Die krijg ik ook, maar dan voor 50,- (actie). Bevallen ze?
Ik heb ze nog veel te weinig gebruikt, en nog helemaal niet om op vakantie te gaan. Het is even pielen om het matje waar je de tassen aan klikt goed vast te krijgen, maar als je dat eenmaal door hebt zijn ze heel handig in gebruik. Vooral de bagagerol gebruik ik nog wel eens als mijn tanktas te klein is. Als ik de zijtassen gebruik maak ik wel voor de zekerheid de schouderbanden aan beide tassen vast over het zadel, omdat ik die kliksluiting niet helemaal vertrouw (al zijn ze nog nooit losgeschoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik ben nog even aan het sparen voor een nieuwe fiets. Ik had eigenlijk mijn keuze al vast staan ( bijna nog steeds ) Maar er is mij nu ook een andere fiets ter ore gekomen.

SVP geen gemekker van Ohh, dat is bagger, dat is shit, je moet een HondaJawasaki pakken ipv dat. Dat intereseert me niet. Ik weet wat ik wil, en wat ik niet wil. Deze 2 fietsen spreken mij aan en een van de twee zal het worden hoe dan ook.
Ik wil af van die rottige hoogtoerige viercylinders. Lekker koppelbeestje is de remedie dan.

Mijn budget ligt rond de €6000,- Dan praat je over bijde motoren van bouwjaar '99/'00 met rond de 20 tot 30K op de teller. ( foto's ter illustratie )

Mijn aanvankelijke keus is deze: De Suzuki TL1000R. Al sinds jaar en dag mijn droomfiets en is precies wat ik zocht/zoek.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/186c4694d909dcf3821bb6ff695df9e6/full.gif

Weet ik genoeg over, en rijdt zalig :)

Nu was ik wat aan het snuffelen en zag dat de Aprillia RSV1000/Mille uit '99-'01 met dezelfde km's ook rond die prijs prima te krijgen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/76d0d6fd4e57692bf5073561cb49a3ce/full.gif

Nu zijn er natuurlijk wel wat verschillen tussen deze fietsen, qua vermogen, blok, techniek etc. Maar ik kan redelijk weinig ervaringen vinden over zaken als betrouwbaarheid, degelijkheid. Kosten van onderhoud etc. Zeker tov de Suzuki. Ik weet dat kwaaltjes als de niet werkende achter rem er zijn. en dat is geen probleem.

Voor welke fiets zou jij gaan als je het totaal pakket bekijkt? Het wordt de dagelijkse woon/werk fiets zomer en winter. Ik rijdt al jaren naar volle tevredenheid Suzuki en ben erg te spreken over deze fietsen. Italiaans is prachtig qua design maar heeft me op de eoa manier altijd wat afgeschrikt qua betrouwbaarheid/onderhoud ( kosten )

Poll: Welke fiets voor Shaggy
Suzuki TL1000R
Aprilia RSV 1000
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=177900&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben benieuwd welke keuze jullie zouden maken en waarom.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
I O+ my cb'tje. Afgelopen zondag nog een toerrit gereden, ze heeft de hele dag op d'r flikker gekregen (en goed ook) en gaf geen krimp :9 Ze liep zelfs met die megawind tegen nog 140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

shaggy8675 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:14:
Ik ben nog even aan het sparen voor een nieuwe fiets. Ik had eigenlijk mijn keuze al vast staan ( bijna nog steeds ) Maar er is mij nu ook een andere fiets ter ore gekomen.

SVP geen gemekker van Ohh, dat is bagger, dat is shit, je moet een HondaJawasaki pakken ipv dat. Dat intereseert me niet. Ik weet wat ik wil, en wat ik niet wil. Deze 2 fietsen spreken mij aan en een van de twee zal het worden hoe dan ook.
Ik wil af van die rottige hoogtoerige viercylinders. Lekker koppelbeestje is de remedie dan.

Mijn budget ligt rond de €6000,- Dan praat je over bijde motoren van bouwjaar '99/'00 met rond de 20 tot 30K op de teller. ( foto's ter illustratie )

Mijn aanvankelijke keus is deze: De Suzuki TL1000R. Al sinds jaar en dag mijn droomfiets en is precies wat ik zocht/zoek.

[afbeelding]

Weet ik genoeg over, en rijdt zalig :)

Nu was ik wat aan het snuffelen en zag dat de Aprillia RSV1000/Mille uit '99-'01 met dezelfde km's ook rond die prijs prima te krijgen zijn.

[afbeelding]

Nu zijn er natuurlijk wel wat verschillen tussen deze fietsen, qua vermogen, blok, techniek etc. Maar ik kan redelijk weinig ervaringen vinden over zaken als betrouwbaarheid, degelijkheid. Kosten van onderhoud etc. Zeker tov de Suzuki. Ik weet dat kwaaltjes als de niet werkende achter rem er zijn. en dat is geen probleem.

Voor welke fiets zou jij gaan als je het totaal pakket bekijkt? Het wordt de dagelijkse woon/werk fiets zomer en winter. Ik rijdt al jaren naar volle tevredenheid Suzuki en ben erg te spreken over deze fietsen. Italiaans is prachtig qua design maar heeft me op de eoa manier altijd wat afgeschrikt qua betrouwbaarheid/onderhoud ( kosten )

Poll: Welke fiets voor Shaggy
Suzuki TL1000R
Aprilia RSV 1000
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

ik zou op beide gaan proefrijden, kijken wat je er "jaarlijks" aan uit kunt/wilt geven
overigens italiaans is heeft vaker onderhoud nodig, maar hoeft niet (veel) duurder te zijn in onderhoud als een jap, dat ligt er aan *wat* er aan onderhoud nodig is ook heb ik me laten vertellen dat de italiaanse motoren in verhouding iets "saaier" rijden vandaar het proefrijden

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:01:

Best geinig ideetje :*)
Denk alleen dat kim het niet zo geslaagd idee gaat vinden. "Je gaat toch niet met die kneuzen die alleen maar willen kneedownen he? Die rijden zich toch allemaal dood" enzo :X
Hmm, tsja.. je kent de discussie nog wel op MF. Sindsdien heeft ze een iets overdreven beeld van jullie.
Ik rij mezelf ook hartstikke morsdood :+

Maarja, gewoon op vakantie met een groep kan toch wel? ik bedoel als we naar een camping toe rijden gaan ik echt niet de grens opzoeken oid.. ik wil ook nog vakantie hebben, en heb geen zin om door vermoeit heid oid onderuit te gaan..

En tja.. je gaat toch niet zeggen dat jij nooit iets doet wat je vriendin niet leuk vind?
rimpeldinky schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:09:
[...]

ik zou op beide gaan proefrijden, kijken wat je er "jaarlijks" aan uit kunt/wilt geven
overigens italiaans is heeft vaker onderhoud nodig, maar hoeft niet (veel) duurder te zijn in onderhoud als een jap, dat ligt er aan *wat* er aan onderhoud nodig is ook heb ik me laten vertellen dat de italiaanse motoren in verhouding iets "saaier" rijden vandaar het proefrijden
De rsv valt over het algemeen wel mee qua onderhoud. Maar het is nog altijd vaker dan bij de tl.. proefrijden zal ik idd doen, en je niet te veel door mensen op andere ideeen laten brengen, daar krijg je later spijt van. Koop gewoon wat je zelf het leuks/lekkerst/goedkoops weet ik veel wat vind.. en koop dat.

Zelf zou ik voor de rsv gaan, omdat ik die mooier vind, en ze dalen wat minder in waarde.

[ Voor 35% gewijzigd door M3rcury op 21-03-2007 01:04 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

rimpeldinky schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:09:
[...]

Ik heb met betrekking tot deze twee modellen juist het tegenovergestelde gehoord. De Aprilia heeft een zeer betrouwbaar Rotax V60 blok (is Oostenrijks) waarbij alleen de 98-2000 modellen last hebben van snel verslijtende koppelingsplaten (10k km) maar dit is op te lossen door een (dure) modificatie. Bovendien hebben die eerste modellen last van snel krom trekkende remschijven en een zwakke accu, iig de originele.
Volgens mij zijn dit maar kleine probleempjes in vergelijking met de TL1000R die allerlei problemen met de betrouwbaarheid van het blok heeft (gehad), zeker de eerste modellen.

Dus in dit geval is Italiaans zeker niet onbetrouwbaarder/ duurder in onderhoud. Daarnaast vind ik de Appie persoonlijk veel mooier (die kont :9 ) en inderdaad van wat 'karakter' voorzien (is vrij cheesey maja). Je moet alleen die Appie zeker niet vergelijken met een Duc etc.

Dit alles is overigens van horen zeggen. Ik heb mezelf veel meer ingelezen in de Aprilia dan de TL1000R omdat die eerste waarschijnlijk mn volgende brommer word (over een jaar of 2 hopelijk).

[ Voor 6% gewijzigd door ZiegoM op 21-03-2007 01:37 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 01:00:
[...]

Ik rij mezelf ook hartstikke morsdood :+

Maarja, gewoon op vakantie met een groep kan toch wel? ik bedoel als we naar een camping toe rijden gaan ik echt niet de grens opzoeken oid.. ik wil ook nog vakantie hebben, en heb geen zin om door vermoeit heid oid onderuit te gaan..

En tja.. je gaat toch niet zeggen dat jij nooit iets doet wat je vriendin niet leuk vind?
Je hebt gelijk, maar dat laatste weet mn meissie niet :P
En ze weet wel wat 'jullie' graag doen op de motor en vindt dat ik dat beter niet doe. En ergens kan ik me daar wel in vinden. Ik doe het toch liever iets rustiger aan dan jij, ook omdat mijn motor uberhaubt niet even hard de bocht door kan als die van jou. Ik wil bijvoorbeeld wel die lelijke schaamranden eraf gaan rijden als het beter weer wordt, maar ik weet dat jij bij wijze van spreken ieder ritje je sliders mishandelt en extra zachte banden bestelt zodat dit ook met kutweer kan.

En ik ken mezelf; als ik dan meega op vakantie wordt er daar 'sportief' gereden en dan wil ik graag meedoen, en dat kan ik beter uitstellen tot ik meer ervaring en een sportievere fiets heb :) .

Maar dat boeit allemaal niets. Ik ga van de zomer veel rijden met een vriend van me (Sven, die Limburger waar ik al eens mee heb gereden in Limburg en foto's van had neergezet op MF) en die doet het ook iets rustiger aan en heeft ook geen SS (integendeel: TransAlp).

On-topic:
Ik heb geen flaw benul welke van de twee (TL of RSV) minder onderhoud nodig heeft.. Ik weet wel dat ik de Aprilia veeeel mooier vind, en dat is ook wat waard 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hier misschien ook eens vragen. Zou het de moeite zijn om een topic te maken over m'n geplande trip naar de Noordkaap ? :)
Beetje een dagboek bijhouden van de planning, en onderweg enzo , :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:22:
[...]

Je hebt gelijk, maar dat laatste weet mn meissie niet :P
En ze weet wel wat 'jullie' graag doen op de motor en vindt dat ik dat beter niet doe. En ergens kan ik me daar wel in vinden. Ik doe het toch liever iets rustiger aan dan jij, ook omdat mijn motor uberhaubt niet even hard de bocht door kan als die van jou. Ik wil bijvoorbeeld wel die lelijke schaamranden eraf gaan rijden als het beter weer wordt, maar ik weet dat jij bij wijze van spreken ieder ritje je sliders mishandelt en extra zachte banden bestelt zodat dit ook met kutweer kan.

En ik ken mezelf; als ik dan meega op vakantie wordt er daar 'sportief' gereden en dan wil ik graag meedoen, en dat kan ik beter uitstellen tot ik meer ervaring en een sportievere fiets heb :) .

Maar dat boeit allemaal niets. Ik ga van de zomer veel rijden met een vriend van me (Sven, die Limburger waar ik al eens mee heb gereden in Limburg en foto's van had neergezet op MF) en die doet het ook iets rustiger aan en heeft ook geen SS (integendeel: TransAlp).

On-topic:
Ik heb geen flaw benul welke van de twee (TL of RSV) minder onderhoud nodig heeft.. Ik weet wel dat ik de Aprilia veeeel mooier vind, en dat is ook wat waard 8)
mocht je met een groep gaan kan je rustig even gummen met de voorste 5 bij wijze van, zit altijd wel een rustige rijder tussen, gewoon rusten bij de eerste niet-logische afslag/kruising :)
DinX schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:27:
Hier misschien ook eens vragen. Zou het de moeite zijn om een topic te maken over m'n geplande trip naar de Noordkaap ? :)
Beetje een dagboek bijhouden van de planning, en onderweg enzo , :)
ik stem voor! en bestel alvast een dvd :+

[ Voor 81% gewijzigd door rimpeldinky op 21-03-2007 09:28 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimpeldinky schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:27:
mocht je met een groep gaan kan je rustig even gummen met de voorste 5 bij wijze van, zit altijd wel een rustige rijder tussen, gewoon rusten bij de eerste niet-logische afslag/kruising :)
Ja, dat is het idee. Alleen wil ik dan gewoon graag mee :|
En dan heb ik dus de neiging boven mn kunnen te gaan rijden. En dat is gewoon bloedlink, daarom rij ik liever niet meer met sportievere rijders mee.
Maar goed, misschien dat ik (nu het allerlnieuwste van het motorrijden eraf is voor me) mezelf beter beheersen. Heb nu 8500km ervaring, toen nog echt nagenoeg niets. We zien het allemaal wel weer. Openingsritje met de Delftenaren (daar ging het om) ga ik mee. Voelt het te gejaagd dan haak ik af.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
shaggy8675 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:14:

Ik heb beide gereden.

TL1000R is in mijn ogen wat minder sportief/extreem.

Ik zou, ondanks dat italianen geen electriciteit kunnen aanleggen :+ , toch gaan voor de RSV mille.

Stuurt beter, meer vermogen, stampt harder , lichter, etc.

Maar ik heb wel 1 echte tip voor je : GA IMPORTEREN! ;)

www.mobile.de postcode 41061 en dan tot 200km ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Capo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:30:
[...]

Ik heb beide gereden.

Ik zou, ondanks dat italianen geen electriciteit kunnen aanleggen :+ , toch gaan voor de RSV mille.

Inderdaad! Importeren loont bij een Mille uit 99-00 zeker.
Die heb je op mobile.de al voor 4000 euro, met ongeveer 25k-35k km. Komt nog +/- 100e keuring bij en bij een 99'er maar iets van 300e bpm, dus voor ongeveer 4500euro in NL op kenteken. Die dingen kosten op marktplaats 5500-6000 euro. Scheelt dus aanzienlijk, en volgens mij heb je in Duitsland veel meer kans dat je een 'goede' koopt (jaarlijkse TüV etc.).

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Capo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:30:
[...]

Ik heb beide gereden.

Ik heb de RSV niet gereden, de TL daarentegen wel. Vond hem wel prima rijden, niet overdreven lomp gereden, want het blijft toch iemand anders z'n bike.
Dé reden voor mij om een TL te nemen zou zijn dat dat blok ook in een cagiva raptor zit (nee niet de v-raptor, want die is echt spuuglelijk) en dat dat voor mij toch echt nogsteeds dé fiets is die ik ooit MOET hebben :P
maw je heb weinig aan mijn mening :+

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.