Ik ben nog even aan het sparen voor een nieuwe fiets. Ik had eigenlijk mijn keuze al vast staan ( bijna nog steeds ) Maar er is mij nu ook een andere fiets ter ore gekomen.
SVP geen gemekker van Ohh, dat is bagger, dat is shit, je moet een HondaJawasaki pakken ipv dat. Dat intereseert me niet. Ik weet wat ik wil, en wat ik niet wil. Deze 2 fietsen spreken mij aan en een van de twee zal het worden hoe dan ook.
Ik wil af van die rottige hoogtoerige viercylinders. Lekker koppelbeestje is de remedie dan.
Mijn budget ligt rond de €6000,- Dan praat je over bijde motoren van bouwjaar '99/'00 met rond de 20 tot 30K op de teller. ( foto's ter illustratie )
Mijn aanvankelijke keus is deze: De Suzuki TL1000R. Al sinds jaar en dag mijn droomfiets en is precies wat ik zocht/zoek.
Weet ik genoeg over, en rijdt zalig
Nu was ik wat aan het snuffelen en zag dat de Aprillia RSV1000/Mille uit '99-'01 met dezelfde km's ook rond die prijs prima te krijgen zijn.
Nu zijn er natuurlijk wel wat verschillen tussen deze fietsen, qua vermogen, blok, techniek etc. Maar ik kan redelijk weinig ervaringen vinden over zaken als betrouwbaarheid, degelijkheid. Kosten van onderhoud etc. Zeker tov de Suzuki. Ik weet dat kwaaltjes als de niet werkende achter rem er zijn. en dat is geen probleem.
Voor welke fiets zou jij gaan als je het totaal pakket bekijkt? Het wordt de dagelijkse woon/werk fiets zomer en winter. Ik rijdt al jaren naar volle tevredenheid Suzuki en ben erg te spreken over deze fietsen. Italiaans is prachtig qua design maar heeft me op de eoa manier altijd wat afgeschrikt qua betrouwbaarheid/onderhoud ( kosten )
Poll: Welke fiets voor Shaggy
•
Suzuki TL1000R
•
Aprilia RSV 1000
Ook een poll maken? Klik hier
Ik ben benieuwd welke keuze jullie zouden maken en waarom.