Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 9 - GAAAASSS! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.386 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:21:
Mijn waardes en raad ik ook aan :)
En voor mij exact hetzelfde.
Heb ook al eea geprobeerd.
Oa 2,5 achter bij die VFR en op het droge heb je dan een erg zwabberende wegligging (band heeft een hoge wang, dan merk je het wel) en in de regen slipt het door als de ziekte.
2.7-2.9 is dat 300x beter.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:20:

2.9 lees ik.. erg veel zeg! Rijd dat wel lekker/comfy?
Ik heb rond de 2.8-2.9 als ik veel snelweg moet doen. Dan moet ik 2 bochten nemen op een dag. M'n banden worden minder snel vierkant zo. Als ik ga touren laat ik wat lucht af tot rond de 2.4-2.5 achter. Handig zo'n compressor en geijkte meter :P

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36
Hoe meten jullie de spanning eigenlijk? Vraag me namelijk af of het bij een willekeurig tankstation wel zo secuur is dat je er niet alsnog 0,1 of 0,2 naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik rijd met 2.4 en 2.6, zal morgen eens gaan checken of ze zo nog staan... Al twee maanden niet meer naar gekeken...
Misschien achter eens naar 2.7, hoewel dat niet veel uit zal maken met mijn kale BT020..

[ Voor 28% gewijzigd door ZiegoM op 12-03-2007 23:10 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Paul Hewson schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:42:
Hoe meten jullie de spanning eigenlijk? Vraag me namelijk af of het bij een willekeurig tankstation wel zo secuur is dat je er niet alsnog 0,1 of 0,2 naast zit.
Heb een meter bij m'n compressor zitten. Zou een geijkte moeten zijn. Ik ga niet uit van de meters bij het tankstation. Die worden veel te vaak gebruikt. Je hebt dan ook gene koude banden meer trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf zo'n digitaal dingetje (van Louis.de). Nu nog even een nippel scoren zodat ik met mn fietspomp mn motorbandjes kan oppompen, deed het hiervoor altijd bij tankstation, maar dan zijn ze inderdaad niet koud meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ook eigen compressor hiero met goede meter.

Maar 2.9 Reed ik vorig jaar het hele jaar door, van 600kmsnelweg blazen richting vorgezen tot daar rond knallen tot einde schaamrandje.

Nu met de 1000 vermoed ik dat het ik het misschien wat moet verlagen maar ben benieuwd.

MPP heeft iig te slappe wang in mijn ogen om fijn te rijden met lage banden spanning.

Alleen goed in de gaten houden dat je geen tekenen ziet op de band van over verhitting bij warm weer en klaverbladen rijden.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

en toen was ze weg :'( ik mag bij de half-motorlozen vannacht is mn baby-ninja gejat voor de deur :( een 17 jaar oud brik met duidelijk gerepareerde schade linksvoor, kenteken MK-56-YF
WAT MOETEN ZE DAARMEE? laat mij vrolijk en gelukkig doorrijden :'(

over 8 maanden mag mijn nieuwe liefje bereden worden, ga ik die maar extra vertroetelen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zoals ik op irc al zei, waarschijnlijk joyriders met zo'n oude fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

dan hoop ik dat ze zichzelf HARD om een boom heenvouwen en er permanent verlamd van blijven, wel blijven leven, krijg ik nog wat geld voor een nieuw slot voor mijn XT

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zulke lui moeten ze met hun ballen ophangen aan een boom zodat ze nog net met hun tenen aan de grond kunnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

nah, geef mij er maar een uurtje alleen mee, met mijn 2e kettingslot daarna mag de volgende

14kg gehard staal baby stick that in your pipe and smoke it

[ Voor 25% gewijzigd door rimpeldinky op 13-03-2007 08:59 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 12-09 12:45
da's mooi kut rimpeldinky, ophangen aan de hoogste boom dat volk :r :r

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
Eigen compressor met banden-ding met manometer erbij.

Ik rij nu met (voor-achter) 2.5-2.5.. Als het warmer wordt gaat dat langzaam omlaag.. tot aan 2.3-2.4
gewoon voelen hoe het spul aanvoelt..
Had er net even 2.0 om 2.2(achter) in gedaan (wphb, voordat jullie reageerden) en vond het een beetje zwaar rijden. Morgen maar weer ophogen. Maar voor de grip is het alleen maar goed toch, iets zachtere banden?
2.0 en 2.2 is voor deze temperatuur op straat VEEL te zacht (althans met mijn banden). Dan rijdt het inderdaad heel 'zwaar'. Voor de grip is het in zoverre goed dat als de banden warm worden, de luchtdruk in de band toeneemt en de band dus warm wel op werktemperatuur kom. Als je 2.5 bar in een band zou stoppen en met 30 graden over een circuit heen gaat vegen dan zul je zien dat de druk in de band heel snel oploopt naar bijvoorbeeld 3 bar. En dan wordt de band zo rond dat je minder contact-oppervlak krijgt en dan begint ie te glijden / vegen.
en toen was ze weg
KUTTTTTTT. Net nu het lekker weer wordt :(

[ Voor 49% gewijzigd door FragDaddy op 13-03-2007 11:15 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

nogmaals, niet dood, dan krijg ik dr geen geld van voor mn nieuwe fiets

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
jongens, over een tijdje wil ik ook mijn motorrijbewijs gaan halen.. gok over minimaal 1 jaar.. wat zijn de kosten van het totaal pakket..? dus dan praat je over behalen van rijbewijs in 1 x (tot nu toe allemaal gelukt; vrachtwagen, auto, scooter)

aanschaf van een gemiddelde goed onderhouden 2ehands semi-sport motor en de verzekering hiervan (WA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rimpeldinky schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:29:
en toen was ze weg :'( ik mag bij de half-motorlozen vannacht is mn baby-ninja gejat voor de deur :( een 17 jaar oud brik met duidelijk gerepareerde schade linksvoor, kenteken MK-56-YF
WAT MOETEN ZE DAARMEE? laat mij vrolijk en gelukkig doorrijden :'(

over 8 maanden mag mijn nieuwe liefje bereden worden, ga ik die maar extra vertroetelen
Da's mooi balen :(
Ben je er voor verzekerd? en zo ja is de dagwaarde van zo'n beestje uberhaupt nog wel wat?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik was alles bij elkaar 3500 euro kwijt ong, dat is 1 jaar verzekring, motor, rijbewijs (2x verkeers examen, 1x theorie 1x byz. ver.) kleding en wegenbelasting en een beurt voor mn motor (altijd doen als je er een koopt)
ToolkiT schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:20:
[...]

Da's mooi balen :(
Ben je er voor verzekerd? en zo ja is de dagwaarde van zo'n beestje uberhaupt nog wel wat?
alleen WA, dagwaarde zal wat zijn? 400 euro? maximaal, dat had ik inmiddels al betaald aan WA+premie

dagwaarde is veel minder dan de emotionele waarde voor mij, mijn eerste motor :| :'(

[ Voor 50% gewijzigd door rimpeldinky op 13-03-2007 11:24 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:23:
Ook eigen compressor hiero met goede meter.

Maar 2.9 Reed ik vorig jaar het hele jaar door, van 600kmsnelweg blazen richting vorgezen tot daar rond knallen tot einde schaamrandje.

Nu met de 1000 vermoed ik dat het ik het misschien wat moet verlagen maar ben benieuwd.

MPP heeft iig te slappe wang in mijn ogen om fijn te rijden met lage banden spanning.

Alleen goed in de gaten houden dat je geen tekenen ziet op de band van over verhitting bij warm weer en klaverbladen rijden.
Hoe kan je dan zien dat je band oververhit raakt.. Ik rij namelijk in de zomer en in de winter als het boven de 8 graden is gewoon de rullen op mijn band? is dat een teken van oververhitting? Als ik mijn voorband harder oppomp gaat ie glijden (een 1 of andere kut band B| Nieuwe ligt gelukkig al in de garage)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

word ie blauw-achtig als ik het goed heb

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
rimpeldinky schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:36:
word ie blauw-achtig als ik het goed heb
hoe weet jij dat nu, je hebt helemaal geen motor 8) O-) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

heb er ipv 2 nog 1 :* maar daar mag ik niet op rijden op de openbare weg

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Tough luck Rimpeldinky.
Had je hem wel aan de ketting liggen?

Ik zet mn motor bij mij thuis altijd binnen, heb daar gelukkig de mogelijkheid voor. Maar op de uni staat die van mij altijd alleen op stuurslot. Ik denk dat ik mn ketting vanmiddag maar eens meeneem. Moet er echt niet aan denken dattie weg wordt gehaald.

Vind het wel raar dat, als hij aan de ketting lag, ze de moeite hebben gedaan om hem te jatten... zeker bij zo'n brommer (nofi). Dat verwacht je gewoon niet...
Sterkte!

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hij "lijkt" gewoon op zn grote broertje de 900, welke 3 straten verder een staat (zelfde kleurstelling etc) dus als ze zoiets zoeken, en een flaconnetje LN2 bijhebben gieten ze dat over het slot, slaat ze er een keer op met een vuistje en rijden ze er zoo mee weg

http://members.fortunecit...2/kawasaki-wallpaper.html
hier staan ze alle2 op in vergelijkbare kleurstellingen in et donker moeilijk uit elkaar te houden

edit
@hieronder, meestal niet eis is meestal ART4 ofzo goedgekeurd slot..

[ Voor 32% gewijzigd door rimpeldinky op 13-03-2007 11:54 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 22:36
ZiegoM schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:46:
Tough luck Rimpeldinky.
Had je hem wel aan de ketting liggen?

Ik zet mn motor bij mij thuis altijd binnen, heb daar gelukkig de mogelijkheid voor. Maar op de uni staat die van mij altijd alleen op stuurslot. Ik denk dat ik mn ketting vanmiddag maar eens meeneem. Moet er echt niet aan denken dattie weg wordt gehaald.

Vind het wel raar dat, als hij aan de ketting lag, ze de moeite hebben gedaan om hem te jatten... zeker bij zo'n brommer (nofi). Dat verwacht je gewoon niet...
Sterkte!
Ben je wel verzekerd voor diefstal met enkel op het stuurslot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
rimpeldinky : kut joh

mercury : rullen op die manier is teken dat je vering niet goed lijkt te staan.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Iemand hier eigenlijk al eens op een Triumph Rocket gereden?
Net gezien dat die 2000 Nm levert @ 2500 RPM ... Lijkt me toch wel geschift veel ...
(+- 120 bij de V-max dacht ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
Je bedoelt 200N/m. Desalnietemin geschift veel. Ik dacht dat de Kawa VN2000 de hoogste koppel en grootste cilinderinhoud had van alle productiefietsen maar deze haalt hem nog net even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kut man, van je motor, stelletje klootzakken zijn het.. handjes eraf, kunnen ze niets meer pakken wat niet van hen is. Mijn tip: gooi het zoveel mogelijk online, doe meteen aangifte en vooral:
Check marktplaats veel.

Alhoewel... zoveel is hij niet meer waard he... dan hebben ze hem niet gejat om te verkopen, maar enkel om mee te rijden zoals dinx ook al zei.
Hoe dan ook mega-ruk zoiets. Zet de mijne ook vaak op stuurslot, maar dit soort dingen zet je wel aan het denken... ik heb ook een oud gebakje, namelijk.
Eerste motor.. ja, wil de mijne eigenlijk ook nooit wegdoen. Zie het me voor me: als ik een jaar of 40-50 ben dan mn eerste motor helemaal weer in nieuwstaat brengen. Je kan natuurlijk ook gewoon zo'n zelfde type kopen dan, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet te geloven dat mensen dat doen.. Hoewel het tervergeefs zal zijn, ik ga me ogen open houden voor dezelfde types en bijhouden waar ik ze gezien heb. Zulke mensen verdienen echt een gevecht met mij en houten nunchaku's.. Dan zullen ze niet meer jatten ;(

Ik hoop echt voor je dat mogelijk de politie nog iets kan doen, sowieso raad ik je aan op al dat soort dingen te doen. Zoals ook al hierboven gezegt.. Check marktplaats veel.. Dat die ik ook veel dus als ik eenzelfde type zie met jouwzelfde schade zal je dat meteen weten.. :(

Echt kut man ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:30:
Kut man, van je motor, stelletje klootzakken zijn het.. handjes eraf, kunnen ze niets meer pakken wat niet van hen is. Mijn tip: gooi het zoveel mogelijk online, doe meteen aangifte en vooral:
Check marktplaats veel.

Alhoewel... zoveel is hij niet meer waard he... dan hebben ze hem niet gejat om te verkopen, maar enkel om mee te rijden zoals dinx ook al zei.
Hoe dan ook mega-ruk zoiets. Zet de mijne ook vaak op stuurslot, maar dit soort dingen zet je wel aan het denken... ik heb ook een oud gebakje, namelijk.
Eerste motor.. ja, wil de mijne eigenlijk ook nooit wegdoen. Zie het me voor me: als ik een jaar of 40-50 ben dan mn eerste motor helemaal weer in nieuwstaat brengen. Je kan natuurlijk ook gewoon zo'n zelfde type kopen dan, maar goed.
een motor van hetzelfde type != dezelfde motor :(
zat te twijflelen of ik hem zou verkopen als ik zwaar mag rijden, om bovenstaande reden :P maar ook weer daartegenin, als je eenmaal een nieuwere motor gewend bent wil je niet meer naar de oude

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Net de motor voor eerste keer gewassen, nu is het echt mijn motor :P

Nog flipup radiale remhendel, stalen remleidingen voor, wp/wilbers achterschokdemper en afstellen met yoshibox of powercommander en dan is die klaar.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5/frontside.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5/side.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5/cockpit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:16:
jongens, over een tijdje wil ik ook mijn motorrijbewijs gaan halen.. gok over minimaal 1 jaar.. wat zijn de kosten van het totaal pakket..? dus dan praat je over behalen van rijbewijs in 1 x (tot nu toe allemaal gelukt; vrachtwagen, auto, scooter)

aanschaf van een gemiddelde goed onderhouden 2ehands semi-sport motor en de verzekering hiervan (WA)
Rijbewijs halen heeft me 1100 euro gekost ongeveer. 18 lessen alle examens (2x praktijk 1x theorie) en boeken.

Ik denk dat je voor een aardige 2e hands motor toch zeker 2500,- moet neerleggen. Verzekering is afhankelijk van wat je wilt en je leeftijd maar dat valt meestal ook heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Capo schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:56:
Net de motor voor eerste keer gewassen, nu is het echt mijn motor :P

Nog flipup radiale remhendel, stalen remleidingen voor, wp/wilbers achterschokdemper en afstellen met yoshibox of powercommander en dan is die klaar.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Uber fiets :9

Ook hele mooie remschijven, zijn die standaard?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ricvdp schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:10:
Je bedoelt 200N/m. Desalnietemin geschift veel. Ik dacht dat de Kawa VN2000 de hoogste koppel en grootste cilinderinhoud had van alle productiefietsen maar deze haalt hem nog net even in.
En ik dacht dat ik al veel koppel had (134Nm) :X

Wil niet weten hoe nerveus dat rijdt :?

* DinX moet soms al oppassen als ie in z'n 1 ergens af slaat ofzo :X

Ik was in de week al aan het kijken voor een goedkoop alarmpje, maar na rimpel z'n verhaal vandaag een goedkoop besteld bij Hein Gericke.

Beter bekendals M+S Legos 2. Maakt alleen maar lawaai, meer niet. Heb er wel een pager bij besteld, daar gaat het me voornamelijk om. Startonderbreking heb ik mbv m'n sleutel (code op de sleutel, hebben ze die niet of doe ik ze kwijt moet de helft vande ontsteking vervangen worden). Dan nog m'n Xena schijfremslot met alarm op. Heb je een leuke kermis.

Ik ben bewust niet voor een duur alarm als spyball gegaan omdat ik geen zin had om m'n hele kabelboom aan stukken te knippen als ik al startonderbreking heb. Knipperende lampen maakt me ook niet zoveel uit. Maar die pager :9
Meestal ben ik toch binnen de 500 meter van m'n motor, zal je zien hoe snel ik ernaast sta als dat ding af gaat.

Hier thuis staat ie al helemaal veilig dan:

- Garage met poort met slot
- Grondanker in een stevig blok beton gestort
- Zware Abus ketting daardoor
- Xena slot met alarm
- Bewegingsmelder die het licht laat aan gaan in m'n garage + hier binnen op m'n kamer een bel laat gaan
- Ook nog eens dat bestelde alarm wat staat te loeien + piepen binnen

[ Voor 56% gewijzigd door DinX op 13-03-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Risers.gif

Hehehehe 8)
Alleen morgen eerst eens kijken of ik denk dat de ketting zoiets leuk gaat vinden O-)

Voors
+Massamiddelpunt omhoog.
+Balhoofdhoek steiler
+Wielbasis korter
+Zithoogte omhoog
+Zithouding sportiever
+Meer grondspeling

Tegens
-Ketting misschien
-Iets nerveuzer bij illegale snelheden
-Zit nog meer in de wind.

Blokje (2x dus):
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Risertje.png

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ZiegoM schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:01:
[...]

Uber fiets :9

Ook hele mooie remschijven, zijn die standaard?

Nee standaard is 310.

Dit zijn 320mm zwevende pvm schijven :)

Rammelt beetje op klinker wegen maar verder is het heel erg bijtgraag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@rimpeldinky: mooi balen voor je :(

@capo: geil ding hoor ;)

@DieterVDW. Koppel is leuk maar je moet niet enkel koppel hebben maar ook toeren ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:14:
[afbeelding]

Hehehehe 8)
Alleen morgen eerst eens kijken of ik denk dat de ketting zoiets leuk gaat vinden O-)

Voors
+Massamiddelpunt omhoog.
+Balhoofdhoek steiler
+Wielbasis korter
+Zithoogte omhoog
+Zithouding sportiever
+Meer grondspeling

Tegens
-Ketting misschien
-Iets nerveuzer bij illegale snelheden
-Zit nog meer in de wind.

Blokje (2x dus):
[afbeelding]
Hou dr ook rekening met de ketting lengte dat ie ook nog moet inveren. hoe hoog is dat blokje? want ik vraag me af of hij heel veel nerveuzer word bij hogere snelheden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:20:
[...]

Hou dr ook rekening met de ketting lengte dat ie ook nog moet inveren. hoe hoog is dat blokje? want ik vraag me af of hij heel veel nerveuzer word bij hogere snelheden.
Blokje maakt de schokbreker 42mm langer, als het ware. De zitting komt 35mm omhoog zo.
Morgenochtend dus nog ff kijken of ik denk dat de ketting niet teveel over de brug zal slepen en of ik de middenbok nog zal kunnen gebruiken (of dat de bok te kort wordt dan).
Vind de bok toch wel erg prettig om ketting te smeren enzo. Aan de andere kant; eraf slopen scheelt misschien ook wel 3 of 4 kilo :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Capo schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:45:
[...]

Nee standaard is 310.

Dit zijn 320mm zwevende pvm schijven :)

Rammelt beetje op klinker wegen maar verder is het heel erg bijtgraag :9
Dacht ik al :P

Je moet wel een echte fijnproever zijn om zo'n fiets die standaard al verre van onaardig is meteen zo aan te passen. Ik hoop dat ik over een paar jaar na mn studie ook zo'n fiets mag 'pimpen'. 8)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:22:
[...]

Blokje maakt de schokbreker 42mm langer, als het ware. De zitting komt 35mm omhoog zo.
Morgenochtend dus nog ff kijken of ik denk dat de ketting niet teveel over de brug zal slepen en of ik de middenbok nog zal kunnen gebruiken (of dat de bok te kort wordt dan).
Vind de bok toch wel erg prettig om ketting te smeren enzo. Aan de andere kant; eraf slopen scheelt misschien ook wel 3 of 4 kilo :P
Die 3 of 4 kilo zal je niet echt merken, nadeel daarvan is dat je zwaartepunt ook omhoog gaat :P (als we dan toch gaan mieren neuken over die 3 of 4 kilo ;) )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
3 of 4 kilo niet merken :? Hangt af wat voor gewicht het is ;) Als het onafgeveerd gewicht is dan merk je het 100% zeker, geveerd gewicht ook maar minder. Kan je beter eerst goed op de wc liggen duwen :+ (en dan alsnog eraf slopen _o- )

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 14-03-2007 00:09 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Ik zou het niet doen.
Tijdje terug op een GS500 gereden die opgehoogd was, werd bij 170 bijna van dat tyfushok afgeslingerd. En daaronder was ie ook zo nerveus als de pest (vanaf de 80 merkte je het heel erg).
Dat was de 1e keer dat ik echt schrik had op een motor volgens mij.

Als je dan zonodig wat vlotter in wil sturen zou ik m aan de voorkant 10-20mm door de kroonplaten laten zakken, kost niks, helpt wel.

[ Voor 28% gewijzigd door 4x2 op 14-03-2007 00:31 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:30:
[...]

Ik zou het niet doen.
Tijdje terug op een GS500 gereden die opgehoogd was, werd bij 170 bijna van dat tyfushok afgeslingerd. En daaronder was ie ook zo nerveus als de pest (vanaf de 80 merkte je het heel erg).
Dat was de 1e keer dat ik echt schrik had op een motor volgens mij.

Als je dan zonodig wat vlotter in wil sturen zou ik m aan de voorkant 10-20mm door de kroonplaten laten zakken, kost niks, helpt wel.
Hmm :/
Maar, als je de vorkpoten door zn kroonplaten laat zakken, dan raak je grondspeling kwijt.
Nouja, ik maak ze gewoon, kost me 5 euro alu en paar uur tijd. Rijd het ruk, kan ik ze altijd nog wegpleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:22:
[...]

Zo zeg. Dat zijn wel aardige veranderingen zeg. 42mm.. Ik heb mijn motor van achteren 3mm omhoog gezet door een shim boven de schokbreker erbij te zetten. MAAR! dat heb ik gedaan om te compenseren voor een 8mm hogere voorband. Dit soort minime wijzigingen maken echt een WERELD van verschil met sturen. voordat ik een hogere voorband had gemonteerd stuurde de motor als een scheermesje. Je kon hem gewoon de bocht in gooien en hij bleef de bocht doorlopen alsof ie op rails stond. Toen ik een hogere voorband had gemonteerd zocht de motor elke keer de buitenkant van de bocht op. Liep naar buiten. Dus ik moest continue corrigeren. Heel irrittant! Met de 3mm shim op de achterveer loopt de motor weer strak de bocht door zoals voorheen. En doordat de band hoger is (en dus spitser zeg maar) laat de motor zich sneller van het ene oor op het andere gooien..

Moraal van het verhaal.. 42mm extra.. let wel even op dat de motor niet veel teveel op de neus staat! Want overstuur in bochten en tankslappers kunnen dan opeens een serieus probleem worden. Zelfs op jou motor.

P.S. Ik heb mijn motor ook niet door de kroonplaten laten zakken omdat je dan inderdaad (broodnodige) grondspeling wegneemt. Door achter op te hogen win je zelfs wat grondspeling. Nadeel => zwaartepunt komt ook weer wat hoger te liggen. Dus het is een afweging.

[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 14-03-2007 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ZiegoM schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:46:
[...]

Dacht ik al :P

Je moet wel een echte fijnproever zijn om zo'n fiets die standaard al verre van onaardig is meteen zo aan te passen. Ik hoop dat ik over een paar jaar na mn studie ook zo'n fiets mag 'pimpen'. 8)
Enigste reden is dat ik relatief goedkoop het spul kon overnemen :)

Stuurdemper is een fijn iets omdat hij nu lichter stuurt (geen weerstand behalve als je sneller beweegt, progressief)

Uitlaat zat er al onder net als het donkere ruitje .

remschijven vond ik gewoon onwijs gaaf.. gewoon hebben ding.. net als die hendels..

vering moet ivm mijn 106kg. dus met bepakking 115 ofzo.. fietsen(vering) zijn gemaakt voor licht gewicht jappaners van 70kg .......

Dus als je dan gaat kijken tja :)

Maaruh 42mm verhogen ? dat is veelste veel.. paar mm is al snel heeel veel van invloed. Want 5mm ophogen bij schokdemper kan al resulteren in 2 a 3 cm hoger kontje.

Bij mij staat die standaard 3mm door de kroonplaat, ik had ze gelijk gelegd aan de kroonplaat (schroefdop niet meegerekend want die moet er boven uit blijven) en nu weer terug 3mm erdoor, verschil is enorm.

Mijn eerste motors paar mm opgehoogd achter.. heeel groot verschil .

[ Voor 12% gewijzigd door Capo op 14-03-2007 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:12:
[...]
Zo zeg. Dat zijn wel aardige veranderingen zeg. 42mm.. Ik heb mijn motor van achteren 3mm omhoog gezet door een shim boven de schokbreker erbij te zetten.
-knip-
Ok, maar jij hebt je monoshock 3mm verlengt. Een monoshock zit natuurlijk veel dichter bij het scharnierpunt van de brug dan mijn stereoschokbrekers. Dus 3mm op een monoshock komt misschien overeen met 20mm op stereo's :?
Ik heb vroegah mn MTX opgehoogd, die kad ook een monoshock. Nieuwe beugeltje was misschien 10mm langer, maar zadel ging zeker 5cm omhoog, misschien wel meer.
Maar het blijft een kleiner verschil, dat staat vast.
Misschien toch maar wat aanpassen dan.

@ Capo. Ik heb stereo's he. Heb dus gemeten dat 42mm langere schokbrekers het zadel ongeveer 3-4cm ophogen. Mijn zadel gaat dus minder omhoog dan ik de schokbrekers verleng (vanwege de geometrie). Bij een monoshock gaat het zadel dus veeeel meer omhoog dan je de shock langer maakt.

Ok, mijn moraal: ik ben gewoon verschrikkelijk eigenwijs en ga ze gewoon maken. Het kost me 5 euro en wat uurtjes lekker hobbyen. Is het te extreem, dan flikker ik ze weer weg, jammer dan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:27:
[...]

Ok, maar jij hebt je monoshock 3mm verlengt. Een monoshock zit natuurlijk veel dichter bij het scharnierpunt van de brug dan mijn stereoschokbrekers. Dus 3mm op een monoshock komt misschien overeen met 20mm op stereo's :?
Ik heb vroegah mn MTX opgehoogd, die kad ook een monoshock. Nieuwe beugeltje was misschien 10mm langer, maar zadel ging zeker 5cm omhoog, misschien wel meer.
Maar het blijft een kleiner verschil, dat staat vast.
Misschien toch maar wat aanpassen dan.

@ Capo. Ik heb stereo's he. Heb dus gemeten dat 42mm langere schokbrekers het zadel ongeveer 3-4cm ophogen. Mijn zadel gaat dus minder omhoog dan ik de schokbrekers verleng (vanwege de geometrie). Bij een monoshock gaat het zadel dus veeeel meer omhoog dan je de shock langer maakt.

Ok, mijn moraal: ik ben gewoon verschrikkelijk eigenwijs en ga ze gewoon maken. Het kost me 5 euro en wat uurtjes lekker hobbyen. Is het te extreem, dan flikker ik ze weer weg, jammer dan.
tja. je kunt natuurlijk gewoon gaan hobbyen.. zou ik ook doen. maar let wel op bij je testritjes!

Door de hogere grondspeling staat mijn motor ook schuiner op de standaard. Is in het begin wel een eng gezicht, maar als je aan het idee gewend bent staat het ook wel weer stoer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ze is terug! blijkbaar hebben ze er mee gejoyride en een ongeluk mee gehad, linkerkant is aan gort, clipon verbogen, kroonplaat gebroken (waarschijnlijk vork krom) kuip in gruzelementen linkeruitlaat hangt 3 cm lager en van binnen is er behoorlijke schade... 60 mijl per uur is de max snelheid in de 4e versnelling, stationair loopt ie niet meer (voelde me net een scooter bij het stoplicht, heng, heng heng heng) koppeling is gegarandeerd verbrand, rook het toen ik er mee reed al.. schakelen doet ze nog maar half, 1,2, de 3 slaat ie over, 4 5 6 en heftig slippen :(

maar ze is terug! :D

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Kan de politie niet in de ziekenhuizen naagaan of er daar mensen binnen gekomen zijn met bepaalde verwondingen ? Hebben ze meteen de dader(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

mja, dat kan alles zijn, van geschaafde knie en ellenboog tot schedelbasisfractuur

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hopelijk het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
persoonlijk zou ik hopen op een dwarslaesie met verlamming tot de nek :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:01:
persoonlijk zou ik hopen op een dwarslaesie met verlamming tot de nek :r
Dat is wel heel erg gemeen hoor :(. I like it >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Weer wat bijgeleerd over tankslappers op MF
anderS schreef op 13 maart 2007 @ 20:32
tankslappen, dat is voor de echte mannen, het begint al met het aandoen van de motorkleding

om een goede tankslap uit te voeren moet je met blote potlood in je leren pak.
hierna ga je rijden, het liefst over een snelweg vanwege de meerdere banen.
heb je een auto gespot met leuke meiden erin, ga er naast rijden als een poser.
als t echt mooie meiden zijn, en je potlood hiervan, en van de vibraties van de motor al half stijf is geworden, trek je hem ineens uit je broek, en slapt hem op de tank.
Dit fenomeen wordt ook wel de tankslap genoemt, en dames schijnen er bloedje geil van te worden.
anderS schreef op 14 maart 2007 @ 08:37:

Vrouwen doen al aan duo slapping. Als mooie vrouwen vrouwen compleet in hun nakie in het motorpak zitten. Dan moeten ze opletten of ze een kawasaki uit '96 zien, model '95 met zwarte velgen, meestal omgeving zwolle. (dit is een optimale conditie, het kan ook naast andere motoren)
Is de motor in het oog, dan dient er naast die motor gereden te worden en moet de berijder even zeer zwoel aangekeken worden met een soort van zaadvragende ogen.
Vervolgens dient de jas los geritst te worden, waarna de borsten net boven de tank worden gehouden.
Door de wind zullen de borsten gaan flapperen en tegen de tank slappen. Dit zal resulteren in een aangenaamd geklets en wordt duo slapping genoemd.
Dit fenomeen is zeer aangenaam om te zien, maar helaas zeer schaars, dus mocht je het meemaken.. koester die momenten
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rimpeldinky schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:20:
ze is terug! blijkbaar hebben ze er mee gejoyride en een ongeluk mee gehad, linkerkant is aan gort, clipon verbogen, kroonplaat gebroken (waarschijnlijk vork krom) kuip in gruzelementen linkeruitlaat hangt 3 cm lager en van binnen is er behoorlijke schade... 60 mijl per uur is de max snelheid in de 4e versnelling, stationair loopt ie niet meer (voelde me net een scooter bij het stoplicht, heng, heng heng heng) koppeling is gegarandeerd verbrand, rook het toen ik er mee reed al.. schakelen doet ze nog maar half, 1,2, de 3 slaat ie over, 4 5 6 en heftig slippen :(

dat is geluk bij een ongeluk dan... soort van..

Maaruh 60MPH? is het een engelse/amerikaanse fiets ofzo? of zit je niet meer in Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zit nog in tilburg, motor is van bouwjaar 89, import 92, dus zit een mijlenteller op

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Rimpeldinky : iig terug, maarja nu kijken datieweer goed loopt.

Smiling pitbull : Je hebt gelijk, heb ik over heen gezien. Jouw stereodempers staan verder naar achteren geplaatst en dus is het gehele effect anders. Goed de maten bijhouden over hoeveel centimeter alles veranderd.

Koop 2 weegschalen en plaats hem met voor en achterwiel op weegschaal, zo kun je alles nagaan nadat je het veranderd hebt wat alles dan doet.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

DinX schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:15:
Weer wat bijgeleerd over tankslappers op MF

[...]

[...]

:')
deel III
anderS schreef op 14 maart 2007 @ 13:59:

in sommige delen van het land wordt het gezien als paringsritueel.
in de lente is de mannelijk variant rondom Urk vaak te zien (nee die geur komt niet van de vis). Aan de klank van de slap is voor de vrouw af te leiden of de man al dan niet groot geschapen is. Het is te vergelijken met elanden. Elanden lokken vrouwtjes met hun gebrul, en laten daarna hun grote gewei zien. De mannen in Urk laten hun motoren ronken om de vrouwen te laten weten dat het zover is. Als de vrouw toehapt wordt het paringsritueel voortgezet met tankslappen. Soms strijden meerdere mannetjes om een vrouw, en dan rijdt er een stoet tankslappende mannen door het dorp.
voor mij zelf is het eigelijk meer een hobby

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:20:

Damn ;(

Al je verzekering gemeld enzo?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

alles is gemeld, moe alleen in de loop van deze week even kijken of ik hem "rijbaar" ga maken of voor onderdelen wegdoe

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik neem aan dat hij zijn motor niet all-risks heeft verzekerd, dus zal hij het zelf moeten dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:43:
rimpeldinky : kut joh

mercury : rullen op die manier is teken dat je vering niet goed lijkt te staan.
Ik kan mijn vering niet afstellen, helemaal niks, geen ingaande en geen uitgaande demping. Het is ook alleen als mijn band echt warm word, als ik normaal rijd gebeurt er niet veel, en als ik ff mijn linker slider op een rotonde aan het slijten ben gebeurt er ook niet heel veel. Maar als flink aan het knallen ben en mijn banden echt goed warm zijn, gebeurt het. Dus ik denk niet dat het aan mijn vering ligt (en als het er wel aan ligt kan ik er helaas niks aan doen, want ik wil er eigelijk wel een beetje mee speling)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

kijk eens naar de tolerantie van je veren, kan zijn dat die aan hun eind zijn, dan kan dat ook zijn

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

de uitwendige schade:

Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/diefstal/DSC00389.jpg
uitlaatflens is door de bouten heen getrokken, mogelijk is het draadeinde gebroken :(
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/diefstal/DSC00388.jpg
zoek de lijn :( linker uitlaat ligt een 3 cm lager, beide uitlaten schuren tegen de achterbrug aan bij veren dus deze is mogelijk krom :(
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/diefstal/DSC00387.jpg
u wil hier linksaf, mag dat?
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/diefstal/DSC00386.jpg
verbinding tussen linkpijp en uitlaat is opengevouwen :(

Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/diefstal/DSC00383.jpg
voetsteuntje
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/diefstal/DSC00385.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/diefstal/DSC00384.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/diefstal/DSC00382.jpg
weer nieuwe kuipschade :') oude was net anderhalve week hersteld (GELUKKIG! kuip niet vervangen a 603 euro)
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/diefstal/DSC00381.jpg
stuk kroonplaat
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/diefstal/DSC00380.jpg
hier *zat* het stuur/contactslot ook zit er (niet zichtbaar) een kleine scheur in de kroonplaat zelf :(

nog te kijken:
intern:
-mis mijn 3e versnelling
-schakelen zonder koppeling gaat ook niet meer
-sterke brandlucht vanuit de koppeling
-koppeling slipt hevig

extern:
-achterbrug
-vorkpoten
-clipons (weet al dat de linker krom is, deze raakt de tank)

[ Voor 5% gewijzigd door rimpeldinky op 14-03-2007 17:22 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
vergeet het maar om te fixen... in de kroonplaat een scheur :o Waarschijnlijk zal je frame ook niet meer joffel wezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

indd, vriend van me is een officiele motormonteur die komt nog kijken maar ik heb het al opgegeven, wmb begin ik van daag met sloop in eigen beheer en gaan de onderdelen op ebay/marktplaats/mf

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat moet een aardige klap geweest zijn. Die lui zijn daar niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

Na lange tijd weer eens een berichtje van mijn kant, en meteen een vraag erachteraan :)

M'n fietsje doet het nog steeds (in de winter alleen een veertje die de schakelpook op spanning hield moeten vervangen) maar ik wil hem eindelijk eens gaan opleuken met een andere uitlaat (ik rij nu nog met de originele rond :X )

Een Bos uitlaat een oval leek me wel een mooi exemplaar, maar die worden in titanium blijkbaar niet meer gemaakt. Ik zou hem graag in titanium willen. Nu heb ik op internet een tweedehands titanium Bos uitlaat gevonden die op mijn fiets past (r6 2000). dit leek me wel wat omdat het ook een stuk goedkoper is dan een nieuwe.

Nu vraag ik me af of een uiltaat kan slijten vanbinnen (dempingswol o.i.d.). Ik weet niet wat voor een dempingstechniek een Bos uitlaat gebruikt.

Ze vragen 299,- euro voor het apparaat en ik vroeg me ook af of dat een redelijke prijs is mits hij compleet is (bevestigingsmaterialen, Dbkiller etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Oh menn..

Ik weet niet wat ik erger zou vinden, een motor gestolen en voorgoed weg, of een motor zó terugkrijgen....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

its official: ze staat te koop...
schade valt nog enigsinds mee.. teveel voor mij om nog iets aan te doen aangezien mijn nieuwe al genoeg opleuk-geld gaat kosten de komende maanden

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rimpeldinky: Klote dattie gesloopt is, mooi dat de bestuurder wellicht gras/asfalt heeft mogen happen of een boompie heeft gekopt.

Heb zelf vandaag weer hard gestudeerd, dus de blokkies zitten erop! :+

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Opgehoogd600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Opgehoogd2600.jpg
(oogt wel heel extreem, beetje groothoek-effect denk ik)

Je ziet ze helaas niet, zitten precies achter de dempers :| Maar is niet erg, moet ze toch nog afwerken, zijn nu niet mooi :P

Ben enorm tevreden! Niet te hoog, niet te laag (rechtop is hij iets lager (zakt beetje in vering), hij staat nu op jiffy, vrij schuin). 80km gereden: hij stuurt lichter, zit lekkerder, remt harder (krijg meer gewicht op het voorwiel) en oogt beter. Ook biedt het verhoogde zwaartepunt meer toegang tot extra plezier ;)
Over instabiliteit: heb nog niet harder gereden dan 120/130, maar daarbij was hij zeker niet nerveus :)

Ben wel mn middenbok kwijt (op foto's zie je hem nog, is er nu af).. ketting rammelde eroverheen na het ophogen. Op zich niet erg, de bok was inmiddels toch te kort (2 wielen op grond, bok raakt grond niet :o ).
Me happy! Moet alleen nog even een nieuw kettingplakje maken van bv POM ofzo. Mn ketting vreet nu rubber.

Hé getver.. wat zie je die glimmende randjes goed :X
Wacht nog op iets warmer asfalt, dan gaan ze eraf O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:56:
kijk eens naar de tolerantie van je veren, kan zijn dat die aan hun eind zijn, dan kan dat ook zijn
Hoe kan je dat bekijken? heb er verder eigelijk niet echt last ofzo.. hij stuurt gewoon goed.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:10:
Rimpeldinky: Klote dattie gesloopt is, mooi dat de bestuurder wellicht gras/asfalt heeft mogen happen of een boompie heeft gekopt.

Heb zelf vandaag weer hard gestudeerd, dus de blokkies zitten erop! :+

Resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
(oogt wel heel extreem, beetje groothoek-effect denk ik)

Je ziet ze helaas niet, zitten precies achter de dempers :| Maar is niet erg, moet ze toch nog afwerken, zijn nu niet mooi :P

Ben enorm tevreden! Niet te hoog, niet te laag (rechtop is hij iets lager (zakt beetje in vering), hij staat nu op jiffy, vrij schuin). 80km gereden: hij stuurt lichter, zit lekkerder, remt harder (krijg meer gewicht op het voorwiel) en oogt beter. Ook biedt het verhoogde zwaartepunt meer toegang tot extra plezier ;)
Over instabiliteit: heb nog niet harder gereden dan 120/130, maar daarbij was hij zeker niet nerveus :)

Ben wel mn middenbok kwijt (op foto's zie je hem nog, is er nu af).. ketting rammelde eroverheen na het ophogen. Op zich niet erg, de bok was inmiddels toch te kort (2 wielen op grond, bok raakt grond niet :o ).
Me happy! Moet alleen nog even een nieuw kettingplakje maken van bv POM ofzo. Mn ketting vreet nu rubber.

Hé getver.. wat zie je die glimmende randjes goed :X
Wacht nog op iets warmer asfalt, dan gaan ze eraf O-)
Ziet er vrij hoog uit zo, maar als je erop zit zal het inderdaad wel meevallen.

Misschien kan je je nummerplaat nog wat hoger monteren, over die reflector heen? Lijkt mij mooier icm het verhogen.

Gave brommer overigens :9

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

M3rcury schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:07:
[...]

Hoe kan je dat bekijken? heb er verder eigelijk niet echt last ofzo.. hij stuurt gewoon goed.
werkplaatshandboek er bij en vork openhalen maar ik zou eerst verder kijken, banden keertje iets harder oppompen, of zachter etc etc

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 03:18:
[...]

Misschien kan je je nummerplaat nog wat hoger monteren, over die reflector heen? Lijkt mij mooier icm het verhogen.

Thnx. Ik ben 1.82m en mn knieen zijn niet gestrekt als ik beide voeten plat op de grond zet, dus zo hoog is hij niet (zithoogte op het midden is nu circa 83-84cm). Brommertje is niet zo groot.

Die kentekenplaat omhoog zat ik ook al aan te denken. Kan de reflector weghalen en het beugeltje waar de plaat op zit vastmaken waar nu de reflector zit. Kan er ook weer een stukje schep af 8)
Ga vandaag eerst eens op zoek naar een lang boortje en waarschijnlijk mn koppelingsplaten vervangen (liggen al maanden klaar hier). Kan er ook meteen weer verse olie in. Wat moet je eigenlijk met bijna 4 liter oude motorolie :? Ligt een gracht hier voor de deur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ZiegoM schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 03:18:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit zo. Ik zou ook die kentekenplaat hoger proberen op te hangen en die gigantische knipperbollen er heel snel afhalen en vervangen voor een paar micro kellerman knipperlichtjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:34:
Inleveren als Klein Chemisch Afval:
Inderdaad, inleveren bij het containerpark. En wel dat direct doen, ze kijken je nogal vreemd aan als je afkomt met een aanhanger vol met bussen frietvet gevuld met olie :+ Zo'n 120l olie en 50l gebruikte fituurolie afgeleverd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 07:21:
[...]

werkplaatshandboek er bij en vork openhalen maar ik zou eerst verder kijken, banden keertje iets harder oppompen, of zachter etc etc
Harder oppompen zou idd kunnnen, voor is goed zo, daar heb ik het alleen als het extreem warm is en ik toch wel redelijk hard aan het knallen ben :+ achter heb ik vrij snel. Druk omlaag denk niet dat helpt, want ik rij al met 2,4. Ga wel een beetje experimenteren.. en anders slijten ze maar wat harder, ga niet te veel geld in deze bike steken. Wil over iets meer als een jaar een bijna nieuwe gsx-r 600 gaan kopen, end ie naar mijn smaak aanpassen :+

En waarschijnlijk ga ik volgende week nieuwe laarzen bestellen. The 1000 van Puma! en dan de 2007 serie :9

[ Voor 7% gewijzigd door M3rcury op 15-03-2007 14:02 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:43:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit zo. Ik zou ook die kentekenplaat hoger proberen op te hangen en die gigantische knipperbollen er heel snel afhalen en vervangen voor een paar micro kellerman knipperlichtjes ofzo.
Knipperlichtjes weet ik nog niet zo..
Vind zelf die mini's sowieso super-onduidelijk (voor anderen) en niet altijd mooi staan op een oudere bike. Zag ze laatst op een wat oudere fiets en toen ik kreeg ik echt zo'n 'spoiler op een fiat panda'-gevoel. Maar misschien komen ze wel.. die spiegels gaan er sowieso nog af. Wil kleinere onder de handvaten monteren.. kan ze alleen niet (betaalbaar) vinden. Op de beurs waren er hele mooie, maar 70,- per spiegel wordt me veel te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

eindelijk redelijk nieuws, niet over mijn GPX maar over mijn XT, onderdelen zijn binnen vanuit duitsland nu alleen nog een keerringetje voor de schakelpook, olie en voorvorkolie scoren en rimpeltje kan in ieder geval weer met 2 wielen de weg op!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:57:
[...]

En waarschijnlijk ga ik volgende week nieuwe laarzen bestellen. The 1000 van Puma! en dan de 2007 serie :9
Heb die laarzen van Puma in de Hein Gericke cataloog gezien, zijn inderdaad erg geile laarzen. Weet alleen niet hoe het met de kwaliteit zit. Het is allesbehalve hun core business, motor spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:05:
eindelijk redelijk nieuws, niet over mijn GPX maar over mijn XT, onderdelen zijn binnen vanuit duitsland nu alleen nog een keerringetje voor de schakelpook, olie en voorvorkolie scoren en rimpeltje kan in ieder geval weer met 2 wielen de weg op!
klote dat er van Yamaha motoren geen tot weinig complete aftermarker pakkingsetjes bestaan.
Had je anders een complete pakkingset kunnen scoren en had je alles in 1 keer gehad :Y

DinX: hoe de neuk flik je het om net op hetzelde tijdstip te posten als ik :o Nu moet ik mijn post editten zodat ik de quote van rimpeldinky kan bijplakken :( :+

[ Voor 59% gewijzigd door Chevy454 op 15-03-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:55:
[...]

Knipperlichtjes weet ik nog niet zo..
Vind zelf die mini's sowieso super-onduidelijk (voor anderen) en niet altijd mooi staan op een oudere bike.
Ik heb dus van die micro kellerman knipperlichten op mijn fiets zitten. kosten wel 25 euro (per stuk :X) maar zijn van aluminium (geen plastic) en zijn goedgekeurd. Ze hebben dus gewoon een goede lichtopbrengst en het is niet van die goedkopie rommel. Het moet wel een beetje veilig blijven.
Zag ze laatst op een wat oudere fiets en toen ik kreeg ik echt zo'n 'spoiler op een fiat panda'-gevoel.
Dat kun je alleen maar zelf beoordelen. Ik zou alle knipperlichten eraf slopen en van die knipperlichten op het uiteinde van het stuur monteren bij een wat klassieker ogende fiets. Van die dingen die in de plaats komen van je stuurgewichtjes. Ook van kellerman trouwens :+ (nee ik heb geen aandelen) Maargoed. je moet doen wat je mooi vindt natuurlijk he. Het is jou speeltje.

[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 15-03-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:20:
[...]

klote dat er van Yamaha motoren geen tot weinig complete aftermarker pakkingsetjes bestaan.
Had je anders een complete pakkingset kunnen scoren en had je alles in 1 keer gehad :Y

DinX: hoe de neuk flik je het om net op hetzelde tijdstip te posten als ik :o Nu moet ik mijn post editten zodat ik de quote van rimpeldinky kan bijplakken :( :+
geen originele, maar ik heb er toch een te pakken :Y lous.de had er een voor mijn XT, zitten alleen geen keerringen bij..

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:20:
[...]

Heb die laarzen van Puma in de Hein Gericke cataloog gezien, zijn inderdaad erg geile laarzen. Weet alleen niet hoe het met de kwaliteit zit. Het is allesbehalve hun core business, motor spul.
Zij ontwikkelen dingen met rossi samen VOOR dainese, dus ik denk dat de kwaliteit wel goed zit, verder werk ik bij motoport wateringen (waar ik ze dus ook koop) en kan ik ze zo ruilen :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:56:
@ die motordiscussie hier ergens boven: Als een motorrijder besluit in een stuk verkeer waar met 70/80 rijd, met 90/100 tussen de auto's door te zeilen/slalommen/etc, dan moet hij verdomd uitkijken dat hij mij niet tegenkomt. Je bent levensgevaarlijk bezig, je zit continue in mensen hun dode hoek, en die paar krassen op mijn lak komen voor jouw rekening als ik je 'over het hoofd zie' en een beetje naar rechts stuur...

Ik kan me echt doodergeren aan die stuntrijders in druk verkeer :{
:r

* DinX kan zich nog een mooie quote van Niels herinneren voor zulke lui ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.. ben ook weer actief bezig daar... stelletje suffe, slome, bekrompen, gefrustreerde, zelf-ingenomen, arrogante, domme, asociale, egocentrische koekblikkers O-)

@ DinX hieronder:
Het heeft idd weinig zin... beetje water naar de zee enzo.
Maar goed.. om ze dan maar te laten genieten van hun 'gelijk'.. no way.

Edit:
Welkom! Je kon je niet meer inhouden :? :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft er wijselijk nog niet gereageerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
* Grolsch heeft wijselijk wel ff z'n zegje gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX kon zich ook niet meer inhouden :p

Gisteren ook weer een motor in de berm zien liggen bij een oprit van de nelweg met een ambulance erbij. Vraag me af hoe dat afgelopen is ...
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:20:
[...]

@DinX die 'PIAA's' zien er goed uit! Kan je in het motortopic daar wat over vertellen? Is dat legaal? Waar staat PIAA voor? merknaam dus[/small]
Het is dus een merknaam. Ze maken allerlei "extra" verlichting, rally lampen,...

Het zijn wel vrij kostelijke lampjes. Op www.moto2000.be verkopen ze ze.

http://www.cyclegadgets.com/products/LightKits/?bike=FJR1300

Daar hebben ze ze met aangepaste bevestigingen voor bepaalde motoren.
Bij de FJR hebben ze bijvoorbeeld een tussenstukje wat je tussen frame/kuip en spiegels zet. Al zou ik ze persoonlijk bij de voorvork zetten, valt vele malen harder op dan wat extra lampjes naast je normale lampen. Zeker in mijn geval met Xenon.

Mogen of niet ? Geen idee. Het is net zo legaal als mensen die aftermarket mistlampen op hun koekblik zetten lijkt me. Daar gaat politie ook geen probleem over maken als die fatsoenlijk zijn afgesteld. En het gebruik ervan heeft dezelfde regels als het gebruik van de voorste mistlampen neem ik aan.

De motor achter me die ze had had ze ook enkel aan tijdens het filteren, dan maakt de politie er ook geen problemen mee denk ik. Want alarmlichten moge ndaar ook niet, maar gebruikt toch bijna elke motor die ik 's morgens zie.

Voorbeeld pics: http://www.cyclegadgets.c...KExamples.asp?ID=PIA74220

Veel kans dat ik me die ook nog eens ga plaatsen. 300€ valt al bij al nog mee.

De lampjes zelf zijn gewoon H3 lampjes voor zover ik weet. Maar er wordt een lens gebruikt die de straals bundelt in 25°. Dus dat is een erg nauwe, felle straal. Het verblindt ook niet als het aan de voorvorken zit imho, omdat het daar vlak over de weg schijnt indien goed afgesteld.

Als je echt geld over hebt zou je daar dan nog H3 xenon kunnen insteken denk ik, maar dan brandt je het netvlies van de blikkers kapot denk ik, en ze zijn zo al blind :+

[ Voor 151% gewijzigd door DinX op 16-03-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:20:
[...]

ik heb ze laatst ff bekenen en ze zagen er wel kwalitatief goed uit, alleen die modellen met een externe brace heb ik mijn twijvels over.. qua stevigheid zit het wel ok denk ik maar de rest is wat minder geschermd naar mijn gevoel, een dikke laag leer heeft wat meer slijtvermogen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy crap... Iets te duur voor mij vrees ik :P
Maar wel goed idee, extra lampjes op de voorvorken, staat ook wel 8)
Misschien gewoon keertje 2 extra knippers met heldere glaasjes (witte lampjes erin) meebestellen vanaf louis, ben ik voor twee tientjes klaar. -kuch- studentje he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grolsch schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:10:
* Grolsch heeft wijselijk wel ff z'n zegje gedaan ;)
* ToolkiT heeft zijn pogig gewaagd.. hopelijk zet het de grijze massa van de grijze staal massa rijders een beetje in actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren is er bij mij in de omgeving een motorscooter frontaal op een ford ingereden. Hij heeft het niet overleeft. Zie hier de auto waar hij op in is gereden :O

http://88.159.80.217/112brabant/reportages/2007/3/14/3/3.jpg

r.i.p...

Tellen motorscooters eigenlijk ook mee als motorrijders? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
ik vind van niet, maar dat is mijn mening. Desalniettemin erg vervelend...

Ik ga morgen weer lessen (tijdje niet gedaan) en dan nog even op wekelijkse basis en dan kan ik als het goed is rond mei afrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[b][message=27680705,noline
Tellen motorscooters eigenlijk ook mee als motorrijders? :P
als ze schaamhaar hebben en geen puistjes wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX groet ze vaak wel.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste