Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 9 - GAAAASSS! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.384 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Morgen weer 13° en zonnig, weer motorweer. Dat wordt weer eens richting Nürburgring :)

Nog mensen die gaan "Eifelen" ? :p

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 10-03-2007 18:52 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Zorg schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:44:
Vandaag laarzen gekocht :) heb ze de hele dag al aan en kan niet wachten tot het lessen :P ook een jas zien hangen en getwijfeld om em mee te nemen. Ik heb zelf geen flauw idee wat betreft kleding (heb immers nog nooit op een motor gezeten!) maar hij zat wel lekker, zag er goed uit en had voor mijn idee voldoende protectie. Foto is niet echt super maar het is een Orina jas en staat te koop voor 119,- , i kheb nog een andere shop gevonden die boodt em aan voor 135,- en sommige op ebay.de voor 99,- (maakt dus ook niet zoveel uit!)
[afbeelding]
Bij het passen van motorkleding _altijd_ op een motor gaan zitten. Liefst een van het zelfde type als je zelf rijdt/ gaat rijden. Dan weet je pas of het echt goed zit, en dat is naar mijn mening een van de belangrijkste aspecten van motorkleding; het moet passen.

Verder zou ik je goed laten voorlichten in de winkel en erop letten dat je overal CE gekeurde protectoren hebt (OOK voor je rug). Als deze niet in de jas zitten kan je deze meestal ook los kopen en in de daarvoor bestemde zak doen.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, qua bescherming best je verstand laten spreken. CE keurmerk zegt natuurlijk niet zo enorm veel. Je hebt ook van die helmen van 40-50 euro die CE gekeurd zijn, daar heb ik dan toch weer bedenkingen bij (niet dat een goede helm duur moet zijn)

Voor de rug zweer ik trouwens nog altijd bij een echte rugprotector, dus zo'n losse. Mijne krijg ik op het moment wel nog niet aan (nog een paar kilo afvallen om hem in dit pak te krijgen).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59902/thumb.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door DinX op 10-03-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Hoeveel zouden dr na morgen weer met een zwart randje in de krant verschijnen ?
Toch ieder voorjaar bij de 1e (voorspelde) mooie dag in het weekend hetzelfde....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

4x2 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:59:
Hoeveel zouden dr na morgen weer met een zwart randje in de krant verschijnen ?
Toch ieder voorjaar bij de 1e (voorspelde) mooie dag in het weekend hetzelfde....
Ik vandaag al bijna....of in ieder geval mn motor.

Ben vanmiddag op het Flight-Forum in Eindhoven uit de bocht geschoten. Eigenlijk een klassiek verhaaltje: ik kwam te hard de bocht in en dacht het niet meer te gaan halen (ging wijd en lag zooi op de weg), keek verkeerd (naar de rand), zette mn motor recht, vol in de ankers, en maar naar de berm blijven kijken :X . Het asfalt houdt dan natuurlijk snel op en kwam ik dus in de berm (zand/modder), voorwiel glijden, toen dacht ik echt dit gaat helemaal mis, maar in een moment van helderheid trap ik mn achterrem in en kom precies op tijd stil te staan voor een sloot/greppel....pffff

Ik ga zo nog ff kijken en misschien wat pics schieten, maar ik heb echt geluk gehad. Ben blij dat ik dit nu heb meekunnen maken zonder schade en denk de volgende keer wel gewoon de fiets nog platter te gaan gooien + de bocht in kijken. Het gekke is dat ik naar aanleiding van dit topic (en bijv. twistofthewrist) wel wist hoe het moest, maar me te laat realiseerde dat ik in een dergelijke situatie terrecht kwam en dus niet de juiste beslissing nam. Volgende keer beter...
DinX schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:57:
Mja, qua bescherming best je verstand laten spreken. CE keurmerk zegt natuurlijk niet zo enorm veel. Je hebt ook van die helmen van 40-50 euro die CE gekeurd zijn, daar heb ik dan toch weer bedenkingen bij (niet dat een goede helm duur moet zijn)

Voor de rug zweer ik trouwens nog altijd bij een echte rugprotector, dus zo'n losse. Mijne krijg ik op het moment wel nog niet aan (nog een paar kilo afvallen om hem in dit pak te krijgen).

[afbeelding]
Ik weet dat CE niet veel zegt, maar ik weet wel dat wanneer je een jas hebt zonder CE gekeurde proctectors het meestal ook echt onveilig is (zij vaak ook de goedkopere jassen). Dan heb je vaak een jas van een onbekend merk met van die schuimmatjes er in. Dus meestal zit in een goede jas ook CE protectie.

[ Voor 24% gewijzigd door ZiegoM op 10-03-2007 20:11 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX mompelt iets van polyester motorjassen bij de Aldi :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
teacher schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:34:
Klinkt bekend..

Toen we dit huis kochten reden we het 1e jaar misschien 5000km (en dat was inc vakantieweekje luxemburg).
* Chevy454 slaps teacher :(
En bedankt :(

:+ Ik had zelf in de gaten dat rijden met de motor er dit jaar niet in zit. Maargoed, beter valse hoop dan geen hoop :+ En met rijden bedoel ik minimaal 100km op een dag, niet het motorblok uitlaten ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 10-03-2007 20:23 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
Ben blij dat ik dit nu heb meekunnen maken zonder schade en denk de volgende keer wel gewoon de fiets nog platter te gaan gooien + de bocht in kijken
Ik roep dit al jaren tegen iedereen die het horen wil (en ook tegen veel mensen die het helemaal niet horen willen.. maar ach.). altijd insturen.. Je kunt veel platter dan je denkt.. als je de bocht niet denkt te halen is het stomste wat je kunt doen de motor rechtop zetten en remmen, daar is domweg meestal niet genoeg asfalt voor (zoals je vandaag gemerkt hebt.. gelukkig allemaal goed afgelopen!)

Ik heb mensen de bocht uit zien rijden met een gangetje van 60, waar ik normaal zonder problemen en zonder echt moeilijk te doen met 90 doorheen ga.. gewoon INSTUREN! ook als je denkt dat je te hard gaat.
En gekocht

dit is hem, betere pics volgen zsm
Mooie fiets!
Morgen weer 13° en zonnig, weer motorweer. Dat wordt weer eens richting Nürburgring

Nog mensen die gaan "Eifelen" ?
Mooi is dat he zo'n FJR.. Hij scheurt even naar de Eifel en ik ga morgen 150km rijden en dan vind ik het wel weer mooi geweest. Misschien eens zo'n oude pan european in de schuur zetten ofzo.. Voor de langere afstanden.

De Eiffel.. moet ik eerst een fatsoenlijke uitlaat monteren :X

[ Voor 24% gewijzigd door FragDaddy op 10-03-2007 20:20 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:16:
Ik roep dit al jaren tegen iedereen die het horen wil (en ook tegen veel mensen die het helemaal niet horen willen.. maar ach.). altijd insturen.. Je kunt veel platter dan je denkt.. als je de bocht niet denkt te halen is het stomste wat je kunt doen de motor rechtop zetten en remmen, daar is domweg meestal niet genoeg asfalt voor (zoals je vandaag gemerkt hebt.. gelukkig allemaal goed afgelopen!)
:Y
Ik heb mensen de bocht uit zien rijden met een gangetje van 60, waar ik normaal zonder problemen en zonder echt moeilijk te doen met 90 doorheen ga.. gewoon INSTUREN! ook als je denkt dat je te hard gaat.
Ik kwam een bocht in met 120km/h wetende dat direct na de bocht een haarspeld naar rechts was. De bocht kwam sneller dan overlevingsreflex so to speak. Ik dacht ook aan remmen maar ik wist: plat, platter... shit nog geen kneedown _o-
kieskes schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:11:
En gekocht :9 :Y)

dit is hem, betere pics volgen zsm

[afbeelding]

Het rijdt trouwens echt perfect! :o
Hey een zixxer :) Hoe is de schade aan de motor? (Deze motor heeft 100% zeker een schuiver gemaakt. Niet dat het erg is, zolang het maar goed gerepareerd is :)

Het ding ziet er netjes uit :Y
Mooi is dat he zo'n FJR.. Hij scheurt even naar de Eifel en ik ga morgen 150km rijden en dan vind ik het wel weer mooi geweest. Misschien eens zo'n oude pan european in de schuur zetten ofzo.. Voor de langere afstanden.
Pan europeans zijn fijne motor. Zal de tweaker met de c<insert een hoop nummers met oa een 7 en een 0 :P > ook wel beamen. Voor mijn pa ben ik aan een Venture aan het denken. Ook het gewicht van een Goldwing maar wel betaalbaarder voor hem ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 10-03-2007 20:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
8)7

[ Voor 18% gewijzigd door FragDaddy op 10-03-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
I don't suffer from insanity, I enjoy every second of it :+
We moeten blijven lachen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

[...]

Mja, ik moet ook maar een km of 100 eer ik in Monschau ben, scheelt al wat. En dan ook nog eens vrij comfortabel. Daarom dat ik voor die FJR gegaan ben. Comfortabel voor lange ritten, en genoeg power en wendbaarheid om hem eens goed de sporen te geven.

Maar in jouw geval, op ebay enzo vind je motoraanhangers voor 300 euro 2de hands, of 500 euro nieuw voor 2 à 3 motoren. Je zet 's avonds de motoren erop, en 's morgens vertrek je in je koekblik richting Monschau ofzo met de motoren achterop. Even uitladen en je kan gaan rijden.

http://www.2dehands.be/aa...s=23&rubriek=motor_access

Zelfs ik heb daaral aan gedacht (maardan voornamelijk om nog verder de B258 te kunnen rijden, dus Cochem nog vorbij enzo in 1 dag). Nu is Zolder - Eupen - Monschau - Nurburg - Cochem - Nurburg - Monschau - Malmedy - Eupen - Zolder wel genoeg op 1 dag. Het meeste wat ik vorig jaar gedaan heb is dat stuk. Dan heb ik rond de 600km in de kleren zitten. Dan heb ik enkel gestopt in Moschau, Nurburg, Cochem en Malmedy.

Vorige week 400 km gedaan (tot Nürburg, een schnitzel eten ... erg lekker daar met Jägersause, en weer terug). Ik ben enkel in Nürburg even gestopt. De rest gewoon in 1 ruk gereden. Sommige mensen snappen dat niet. Die vragen dan als je het over touren hebt meteen "terrasjes doen ?". En ik dan droogweg "Euh, nee :? Ik ga om te rijden. Terrasjes kan ik ook 10km verder doen. "

* DinX heeft wel een Corbin zadel @ 500€ op z'n fiets zitten. Dat kan misschien ook al meespelen. Echt een aanrader als je veel wil rijden. De eerste x 100km zijn ongemakkelijk. Maar eens dat hij wat naar je kont "gevormd" is is het gewoon zalig :)

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 10-03-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ga je nu voor de iron butt titel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Was die rally niet 10.000 mijl in 10 dagen ofzo ? :X

Edit: 11.000 in 11 dagen blijkbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 10-03-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:47:
Was die rally niet 10.000 mijl in 10 dagen ofzo ? :X
Was toch een titel welke je kon krijgen na 1 dag rijden? Of was dat niet iron butt maar een andere metaalachtige reet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.ironbuttrally.com/IBR/default.cfm

Dat is de echte rally. Die is 11.000 mijl in 11 dagen. Ze hebben ook kortere ritten.
# About the IBA Includes information about the Iron Butt Rally and other Iron Butt Association long-distance rides, such as the SaddleSore 1000 (1000 miles in 24 hours), BunBurner 1500 (1500 miles in 24 or 36 hours), and the 50cc Quest (coast-to-coast in 50 hours).
Is doenbaar imho.

1500km in 24 of 36 uur. Dat is tot ergens in midden Spanje.

Als je ziet dat 400 van die 600km van mij puur bochtenwerk is bijna. Dat heb je richting het zuiden over de "route de soeil" niet. Dat is maar rechtdoor rijden met verstand op 0.

Als je 2 uur rijdt en een half uur pauzeert elke keer, dan kan je op 12 uur tijd 10 uur rijden ofzo. Tegen 100 gemiddeld kom je dan al aan 1000km op 12 uur.

[ Voor 31% gewijzigd door DinX op 10-03-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:50:
Dat heb je richting het zuiden over de "route de soeil" niet. Dat is maar rechtdoor rijden met verstand op 0.
Volgens mij is de weerstand van de TPS dan op 100% bij WOT :+
Throttle Position Sensor en Wide Open Throttle ;)

Vertaling: GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSS!!!! :+
Als je 2 uur rijdt en een half uur pauzeert elke keer, dan kan je op 12 uur tijd 10 uur rijden ofzo. Tegen 100 gemiddeld kom je dan al aan 1000km op 12 uur.
Denk het ook :) Is wel leuk maar de Iron Butt Rally... ik denk dat ik halverwege omval met slaapgebrek _o-

[ Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 10-03-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

[...]

[...]

Mooie fiets!

[...]

Het probleem van mij was dat ik het wel wist, maar niet deed. Gelukkig heb ik het nu een keer 'gratis' mee kunnen maken :)
Overigens was het een combinatie van te hard gaan en stof/zand op de weg, voornamelijk aan de buitenkant waar je terrecht komt als je te hard gaan...

Heb een paar pics gemaakt, moeilijk te zien in het donker maar toch.
Ik kwam ongeveer 2 meter voor de greppel tot stilstand (in the heat of the action zou ik hebben gezworen dat het niet meer dan 10 cm was :o )

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/foutje1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/foutje2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/foutje3.jpg

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Joe Bar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Eduard "Ed Vollegaas" Bracame? :+

* Chevy454 vindt dat DinX moet stoppen met het lezen van de Joe Bar.
De gek heeft al een Joe Bar wijsheid in zijn sig staan |:( :+
Straks zien we allemaal nog verscheidene Kawasaki H2 Mach 4's rijden. In de werkplaats van Paul stond er vandaag één. Ding was toch wel redelijk imposant maar was in de verkeerde kleuren :(

[ Voor 51% gewijzigd door Chevy454 op 10-03-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6b221a7af837ea7cade6cabad6ac750d/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/12581f61f941e34dc8eda889e3bf19b9/thumb.jpg

:')
ZiegoM schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:04:
[...]

Het probleem van mij was dat ik het wel wist, maar niet deed.
OR1 (overlevingsreflex 1): remmen of het gas lossen

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 10-03-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

DinX schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:36:
[...]
Vorige week 400 km gedaan (tot Nürburg, een schnitzel eten ... erg lekker daar met Jägersause, en weer terug). Ik ben enkel in Nürburg even gestopt. De rest gewoon in 1 ruk gereden. Sommige mensen snappen dat niet. Die vragen dan als je het over touren hebt meteen "terrasjes doen ?". En ik dan droogweg "Euh, nee :? Ik ga om te rijden. Terrasjes kan ik ook 10km verder doen. "
Jaaa, dat is irritant zeg, niet normaal :X
Rijd ook liever zoveel mogelijk aan 1 stuk, stop alleen om te tanken en soms om even de blaas te legen (en meteen wat foto's te maken)...

Record op 1 dag is trouwens 670km (of 760 :P), was ook een retourtje nurburgring, maar dan met een omweggetje :P

[ Voor 8% gewijzigd door 4x2 op 10-03-2007 21:30 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mwah... het meepikken van een terrasje hoort bij het toeren hoor. Oké niet toeren om een terrasje te nemen maar wel om eventjes adem te halen en de benen te strekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, in de zomer is dat m'n vaste ritueel in Monschau. Daar staat bij het binnenrijden van Monschau zo'n bankje bij een riviertje. Daar eet ik dan m'n pistoletjes op in de schaduw :p Even lekker zitten na het gehobbel tussen Eupen en Monschau :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Ja, maar dr zijn dr ook zat die iedere 20km aan een terrasje willen zitten.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 23:35:
Ja, maar dr zijn dr ook zat die iedere 20km aan een terrasje willen zitten.
TIETEN!!!! TIETEN!!!!
Voor de geinponems onder jullie: Guzzi's, BMW's en goldwings zijn nou net niet de dingen wat ik bedoel :P

Ik kan geen andere reden verzinnen waarom je dat niet zou willen doen :+
Dat is anders ook een leuk zicht een stel tieten in leder verpakt :P
Uit de verpakking nog beter natuurlijk :+

[ Voor 52% gewijzigd door Chevy454 op 11-03-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Lijkt me alleen een optie op spaanse boulevards enzo, zo om de 20km een terrasje :p

[ Voor 20% gewijzigd door DinX op 11-03-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:14:
Lijkt me alleen een optie op spaanse boulevards enzo, zo om de 20km een terrasje :p
Toch tijd voor die BunBurner dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

DinX schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:26:
[afbeelding]

[afbeelding]

:')

[...]

OR1 (overlevingsreflex 1): remmen of het gas lossen
Die tweede is echt geniaal _/-\o_ en helaas heel toepasselijk voor mij.
Gelukkig was er bij mij niemand in de buurt (ook een nadeel als het anders was afgelopen). Maar me laten opnaaien op de motor zal ik sowieso nooit doen...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ziegom : Kut voor je joh! S'avonds voor je gaat slapen situatie opnieuw afspelen in je hoofd en hoe het WEL had gemoeten.. volgende keer word het automatisme.

Dinx : Wil je aub je mond houden over je vaste ritueel. Krijg direkt zin om op de motor te stappen en te gaan.. (dat ga ik ook maar eens doen! , maar dan wel binnen de NL/BE grenzen)

Plaatjes van helmen doen hetidd niet meer..balen.. nouja deze is het geworden :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/helm/helmcapo.jpg

en deze voor mijn vriendin

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/helm/helmprairy.jpg

incl. neus kapje en wisper kit.

[ Voor 19% gewijzigd door Capo op 11-03-2007 08:25 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Goed zo, je begint het te snappen, het is vriendin en geen leedie :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 09:20:
[...]

Goed zo, je begint het te snappen, het is vriendin en geen leedie :+
Verloofde ook goed ? ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Vrijdag nog weggebracht voor een grote beurt, mag ik nu alweer op zoek gaan naar een nieuwe brommer.. :+

Iemand nog een zwarte '05 R6 te koop staan? O-)

edit:
Bandbreedte van de plaatjes zijn overschreden.
Voor leuke pics moet je maar op MF kijken.. }:O
klik

[ Voor 119% gewijzigd door NewbieNeo op 11-03-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

had dat al gelezen ja.. lag er niets op de weg ofzo? want met 40 is best traag om te gaan of wat is er precies gebeurt?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Was denk ik een combinatie van factoren. Beetje siliconen wat nog op de band zat en wellicht zo'n witte pijl op 't wegdek. Misschien dat er ook net een beetje zand/grind lag, maar weet 't niet zeker.
Band was pas 1 dag oud, maar had al wel 100km erop zitten en vlak daarvoor nog zeker een half uurtje lopen 'toeren. Dus band leek me wel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh.. Het is motorweer... Ik heb 2 weken terug mijn rijbewijs gehaald maar geen motor :) Frusterend hehe, ik wil wel eens rijden zonder instructeur :P Nog eventjes sparen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX toch maar niet gaan rijden. Weer last van m'n nek :|

Misschien dadelijk een klein rondje om ze een frisse neus te laten halen O+

[ Voor 36% gewijzigd door DinX op 11-03-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:43
Chevy454 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:18:

Hey een zixxer :) Hoe is de schade aan de motor? (Deze motor heeft 100% zeker een schuiver gemaakt. Niet dat het erg is, zolang het maar goed gerepareerd is :)

Het ding ziet er netjes uit :Y
Goed gezien :)

Ding is gekocht door vorige eigenaar met onbekende schade, voorvork is gericht, frame is recht getrokken/uitgelijnd en kuipwerk is gespoten.

Heb een vrij lange proefrit gemaakt en kon er gewoon niets van merken, ding rijdt en stuurt perfect, dus ik heb hem maar meegenomen en daar heb ik geen spijt van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 wakker schiet...
Staat er nu echt wat er staat Emiel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, toch weer 200km gereden dit weekeind en voordat het maandag is wordt het 300 :9
Moet wel zeggen dat het erg optimistisch was om in het leer te vertrekken vrijdag... is toch wel vrij koud zeg maar :+ Maar oogt wel lekker en rijdt ook echt beter; vooral dat je kont aan je zadel 'plakt' is erg fijn! (dit weekeind voor het eerst dus wat langer en enthousiaster gereden in mn nieuwe pakkie).

Nieuwe bandje bevalt ook supergoed! Dat tanken blijft alleen jammer he :P Anders had ik echt de hele dag al gereden. Denk dat >1000km per dag ook echt wel moet kunnen. Heb zelf tweemaal 1250km gereden op een dag int koekblik, maar dat was dan in 13 uur. Dan moet het op de motor toch wel lukken in 16 uur ofzo zeker (vaker pauze en tanken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:09

StarWing

Huh ?!?

Hehe, net een lekker stukje gaan rijden (120Km) in m'n nieuwe pak.

Gisteren een nieuw pak gaan halen, 2 delige combi. Rechtstreeks in het fabriek. Toch 150€ korting gekregen op een pak van 650€ 8)

Vandaag moest dat natuurlijk uitgeprobeerd worden, zou wat anders zijn dan mijn huidige low cost lesuitrusting ;)

In m'n pakkie gehesen en gaan rijden.. Eerst ffe gaan tanken.
Ben ik rustig aan het rijden, loopt er ineens een kat voor m'n wiel |:( (eeeek) ik zag mijn eigen al liggen op het asfalt in m'n nieuwe pak :'( Gelukkig niet gevallen.
Na een tijdje begon het toch wel heel hard te nijpen onderaan. Ik had wel gelezen dat een lederen pak wat tijd nodig heeft om te zetten, maar dat het zo hard ging spannen.Ben dan maar huiswaarts gekeerd
Toch een leuk stukje kunnen rijden, en wal dingen bijgeleerd vandaag

1) Katten zijn harde dieren
2) een motor kan toch wat hebben vooraleer hij uit balans is
3) een nieuw pak spant
4) toch maar eens op maat gemaakte doppen aanschaffen, heb knallende hoofdpijn van die gele kutdingen :(

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, een kort stukje gereden vandaag. Wat ik een tijd terug op MF al afgeraden had ("Klaverblad" van Lummen) toch maar eens gedaan. Dat ik er nu pas op kom. We hebben hier een op en afrit (gescheiden) op ongeveer anderhalve km van het klaverblad van Lummen. De afrit gebruikte ik altijd al omdat je daar lekker hard door kon :9

Vandaag ook de oprit ontdekt, die gebruik ik nooit normaal gezien. Dus lekker die oprit nemen, een km tot op het klaverblad (link punt wel want het is eigenlijk gewoon een rond punt op de snelweg), een rondje (of meerdere :p) en weer terug richting Zolder. Afrit nemen, brug overen weer de orit op,.... :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e366ceb12ca0f84033632416430c703b/thumb.jpg

Helemaal links het klaverblad/rond punt van Lummen, helemaal rechts de op/afrit in Zolder. Wordt leuk als het echte klaverblad af is in 2012 :9

Linkse bochten in Lummen, rechtse bochten in Zolder :)

Beneden, rechts van het kanaal zie je een stukje van het circuit van Zolder trouwens, een km of 3 van m'n deur :)

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 11-03-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

huidige status van mijn XT projectmotor met nog 6 maanden te gaan: Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/DSC00378.jpg

en de reden dat ik pas om 2 uur in de middag begonnen ben :D Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/DSC00377.jpg

todo lijstje:
-kop van het blok trekken en cylinder nakijken, blok is er verder (zo te horen en voelen) nog goed uit, dus het lijkt niet nodig om hem verder open te trekken, mocht blijken dat ze nog iets zweet uit koppelingpakking het zij zo, gaat ie dan wel open :)
-frame spuiten of coaten (iemand ideen voor kleurtjes?)
-achterbrug coaten,anoiseren of spuiten (iemand ideen voor kleurtjes?)
-wielen laten omspaken naar 16" of 17" velgen of andere velgen halen van de sloop
-stuur geheel opnieuw inrichten, alle hendels zijn krom, knoppen werken niet meer of nog maar half, boutjes dol of gebroken etc etc..
-andere voorvork er in lepelen, aanpassen en stuggere veertjes er in voor weggebruik (heb al een XT600 vork liggen met velg(totalled helaas :( ) schijfrem en de hele reut

-cosmetische dingetjes, kapjes er bij verzinnen/maken/kopen eventueel tellersetje dat is voor later

[ Voor 4% gewijzigd door rimpeldinky op 11-03-2007 19:11 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik dacht vandaag even het zweten van mijn carburateurs op te kunnen lossen, resultaat is dat het er nu uitzeikt :P

Gelijk maar nieuwe rubbertjes ed. besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Heeft iemand hier toevallig Pilot Road 2 sloffen op z'n fiets liggen (dus die nieuwe) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Newbie neo, kut voor je man!

We hebben vandaag een 400km gereden. Erg lekker maar wel houten reet. Moeten duidelijk nog wennen aan de zadels na zo'n winter op een luxe zadel van een GPX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Das ook prima :P
feli dan btw

Vandaag ook weer lekker gereden.
Tot de ontdekking gekomen dat mn ventilator het toch echt niet deed.
Terwijl ik met 45 achter een kudde brommers aanpruttelde, dan is dat heeeeel fijn :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch leuk wat je rechterhand voor invloed kan hebben op het verbruik..
Stond vrijdag stil langs de weg (geen peut meer); tankje 1:15,1
Net weer heel rustig naar de pomp gereden (dagteller stond verder dan bij vorige tank waarbij ik dus moest duwen); tankje 1:18,7
Echt maf... je kan sportief toeren en flink optrekken wat je wil (en dat maakt natuurlijk wel uit), maar zo gauw je de snelweg op gaat gaat hij pas echt zuipen :?
Als ik enkel met mn meissie achterop rij op kleine wegen haal ik de 1:19.

Foto's van afslankdieet motor:
Oud:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Oud_600.jpg
Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Afgevallen_600.jpg
Wat er afgezaagd is:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Waterafis_600.jpg
Geheel:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Strakkebips_600.jpg
Kan goedkoop een deukvrij dempertje scoren trouwens, nu nog de tijd vinden om op te halen

Nu wil ik nog een paar tailrisers maken zodat de hele achterkant net 3-5cm omhoog komt

En niet gaan miepen over die schaamranden... die zijn er inmiddels praktisch af, bandje is nog vrij vers he O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:04:

En niet gaan miepen over die schaamranden... die zijn er inmiddels praktisch af, bandje is nog vrij vers he O-)
schuurpapiertje gepakt? :+

* teacher rijdt zijn banden meestal vierkant.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:37:
* teacher rijdt zijn banden meestal vierkant.
Het zit diep bij jou die liefde voor auto's hé :P

* Chevy454 rent :P
Toch leuk wat je rechterhand voor invloed kan hebben op het verbruik..
Stond vrijdag stil langs de weg (geen peut meer); tankje 1:15,1
Net weer heel rustig naar de pomp gereden (dagteller stond verder dan bij vorige tank waarbij ik dus moest duwen); tankje 1:18,7
Echt maf... je kan sportief toeren en flink optrekken wat je wil (en dat maakt natuurlijk wel uit), maar zo gauw je de snelweg op gaat gaat hij pas echt zuipen :?
Als ik enkel met mn meissie achterop rij op kleine wegen haal ik de 1:19.
Hij staat te rijk in het middengebied. Had Niels ook met zijn FCR's Als hij ging blazen was de motor zuiniger dan wanneer hij ging toeren _o-

[ Voor 61% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 00:43:

Hij staat te rijk in het middengebied. Had Niels ook met zijn FCR's Als hij ging blazen was de motor zuiniger dan wanneer hij ging toeren _o-
Had mijn vorige motor ook. Wat rijker onderin als boven in ivm aan/uit effect wat dan onderin minder is (fijn op rotonde's etc)

Banden vierkant ? ach dat gebeurd iedereen wel op de lange duur, bij de een na 1000km en de ander na 4000km. Als je maar lol hebt.

Gisteren dus ook met 100/110 gereden op de snelweg ( leedie :+ rijd op een naked en veel harder is niet comfortabel. ) en heb best zitten genieten. Mensen die voorbij rijden en duimpje omhoog steken :)

Sta je midden in een hele drukke wijk op een 1 baans smalle doorgaande weg, staat er een hele dikke ferrari huppeldepup nello in het zilver/grijs achter je. We rijden rustig 40/50 (je wil geen hond/kinderen niet kunnen ontwijken) staan we stil bij het stoplicht, begint die gast te spelen met gas.......... Ja hoor stond die ferrari achter me.

Kijk me meis aan.. haal me schouders op.. heeeel rustig weg gereden door groen..

volgende stoplicht zelfde, man geeft dot gas en gaat rap de bocht om rechtsaf.

.. .als je wil spelen doe het dan op de snelweg.. en sorry maar je word pas na 250km/h interresant om te kijken of je weg kan rijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Die van mij loopt ook te rijk maar ik haal alsnog 1:17 :*) (ipv 1:22 :()
Nu wil ik nog een paar tailrisers maken zodat de hele achterkant net 3-5cm omhoog komt
Tailrisers bij stereovering :?

[ Voor 13% gewijzigd door Clithopias op 12-03-2007 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zag het bij een XJR1300 (van Patrick, eigenaar Bikers Place Leidschendam) en is echt heel simpel.
Zijn gewoon twee (één per kant) alu blokjes die je vastzet op de brug waar normaal je veer zit, en dan schroef je iets hoger je veer op dat blokje.
Van de week eens kijken of ik ze kan fabrieken, maak daarna wel weer foto's 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Na een tijdje begon het toch wel heel hard te nijpen onderaan. Ik had wel gelezen dat een lederen pak wat tijd nodig heeft om te zetten, maar dat het zo hard ging spannen.
Kost veel tijd voordat zo'n leren pak echt lekker zit ja. Geeft niets, gewoon doorrijden.. Of een keer met dat pak aan onder de douche gaan staan en aan houden tot het droog is. Werkt ook.
en de reden dat ik pas om 2 uur in de middag begonnen ben
Hey. die ken ik..

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/fotos/diversen/telefoon.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door FragDaddy op 12-03-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft z'n nieuwe leren pak ook nog maar een paar keer aan gehad. Begint wel beter en beter te zitten. Eerst kreeg ik maar net m'n been over m'n zadel, maar nu zit het al wat losser en heel comfortabel. Op de snelweg lekkerder dan textiel, geen geflodder :9
En het is warmer dan ik dacht. Hoogstens een beetje frisjes deze morgen (terwijl het maar net boven 0° was, het ijs stond nog op m'n koffer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dinx : Doe je pak even invetten met bijenwas.. geloof me hij word een stuk soepeler zonder dat je door de regen hoeft te rijden etc.

He Flevo racert/ Tijn? :

Kun je rond informeren wie van jullie nog K3/k4 spiegels over heeft na ombouw of andere reden ? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 12-03-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:25:
Ja, zag het bij een XJR1300 (van Patrick, eigenaar Bikers Place Leidschendam) en is echt heel simpel.
Zijn gewoon twee (één per kant) alu blokjes die je vastzet op de brug waar normaal je veer zit, en dan schroef je iets hoger je veer op dat blokje.
Ik vind het een lelijk zicht en je moet het blokje stevig vast maken aan de achterbrug want je creëert een knikpunt. Ik zou dan gewoon de voorkant door de kroonplaat steken of een stel andere veren erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hehe, misschien eens proberen. heb nog een bus Pledge staan waar ik m'n motor zaterdag mee gedaan heb :p

Handig die tips op MF soms :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:02

Youk

Volvo For Life

DinX schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:22:
Heeft iemand hier toevallig Pilot Road 2 sloffen op z'n fiets liggen (dus die nieuwe) ?
Ik heb ondertussen de PR2 achter liggen, voor is het nog de PR (was nog niet genoeg versleten). Jammer genoeg heb ik er nog niet echt veel mee kunnen rijden. Mijn motor staat momenteel stil, er zit iets mis en ik weet nog niet exact wat, misschien de tandwieltrein. Ook staat er geen enkele kuip meer op aangezien deze binnen moeten bij de spuiter. Was eind vorige jaar tegen zeer lage snelheid onderuit gegaan en zat met wat schuifschade. Ook heb ik ondertussen een hugger liggen die ook gespoten moet worden.

In ieder geval, die paar 100 km's die ik met die PR2 achterband heb gereden gaven me al een goed gevoel. Ik denk wel dat het een goede keuze is.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Welke band had je hiervoor ?

* DinX zit nu met een MEZ6 waar ie best tevreden van is. Maar ik lees her en der dat die PR2 ook lekker moet zijn met die 2CT.

Of zijn er misschien ook mensen die al het verschil tussen de BT020 en BT021 hebben gevoeld ?

[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 12-03-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja pak goed in vetten, goed smeren/wrijven etc.. maakt het soepel.

Van te voren met nat doekje alle dode beestjes eraf en hoppa.

Kameraad gaat komende maand/2 maanden met de 021 rijden, hij is bt020'r in hart en nieren. Dus k kan het je tzt wel overbrengen wat ie zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Thx. Ik heb in het begin ook op 20's gereden. Maar ik vond ze soms toch niet al te veel vertrouwen geven. Met deze MEZ6's is dat pakken beter. Rechtsachter weer net wat minder dan een cm schaamrand gisteren, en dan heb ik dit seizoen nog quasi geen bochten gedaan.

Bij die BT014's in de zomer waren ze helemaal weg (rechts toch, links nog een stukje). Maar een BT014 wordt toch op veel plaatsen afgeraden voor mijn fiets (teveel koppel voor zulke zachte banden). Ik twijfel dus of ik er zo nog wel op leg dit seizoen.

Vandaar die vraag over de PR2.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/fsget.php?id=26364

Lijkt me een perfecte samenstelling voor mijn gebruik. Zeker leuk dat ze vanachter de band zachter gemaakt hebben aan de zijkanten en in het midden harder. Dus nog meer verschil tussen midden en zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Toen die kameraad van mij zich onderuit remde op werkelijk niks met de 020's had ik zoiets van dat word niet mijn band.

Hij rijd de banden niet tot het randje. maar rijd vooral hard recht door. Moet zeggen dat ie wel steeds meer gaat sturen kwa bochtenwerk (hij rijd nu jaar of 12)

Maar de band te zacht voor je fiets..... band is te zacht misschien voor rijstijl, wat overigens geen verwijt of niks is.

Ik wil veel grip, mocht ik ooit correctie moeten maken en veel grip nodig hebben wil ik dat die er is (meer kans dat die er is) en ik wil de steppies aan de grond rijden ,bij wijze van, als ik de bochten door ga. Dus een zachte band is voor mij beter, dat het duur is om die steeds te vervangen neem ik daarom voor lief (rij ook woon-werk maar wil geen compromie maken)

Als je veel rechtdoor rijd, hard accelereerd rechtdoor, de banden niet tot de randen rijd bijna iedere keer als je op stapt. Dan is een wat minders sportieve bande een vele betere keuze financieel gezien.

Echter hoop ik wel dat de 021 een betere voorband heeft als de 010 en de 020 .. gingen onwijs cuppen en moesten vaak na 5000 km al vervangen worden vanwege het cuppen en niet vanwege slijtage nokken in zicht. En dat is op meerdere fietsen helaas geconstateerd, vertegenwoordiger destijds gaf het ook toe.

[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 12-03-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft 25.000 km gereden met de BT020 voorband ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:02

Youk

Volvo For Life

Ik had eerst een set BT020 erop liggen, deze gleden te veel naar mijn zin. Die zijn vervangen door een set pilot road (de eerste versie dus), en dat was direct een heel stuk beter. Enige momenten dat die gleed was toen ik op een betonnen weg waar er pek tussen gegoten is bij nat weer nogal heftig wou inhalen. Mja, dat kan je dus beter niet doen. Is even schrikken, maar eigenlijk geen probleem. Gewoon wachten tot die terug grip krijgt en gas erop houden. Mijn eerste ervaring met de pilot road 2 is dus op zijn minst even goed te noemen als met de pilot road.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, dat glijden is dereden dat ik eens iets anders dan BT020 geprobeer heb. Als je wat sportiever gaat rijden merk je in de bochten toch dat hij wat minder stabiel is. Soms zelfs een beetje schuiven. Vergeleken met een BT014 die dan net vraagt "harder ! harder ! platter !" zegt die BT020 dan "euh, nee dankje". Natuurlijk kan je die 2 zaken niet vergelijken, maar liever iets wat meer naar het 2de aanleunt dannaar het 1ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ben ook aan het twijfelen tussen de BT021 en de PR2.

Ik heb nu een vrij nieuwe BT014 voorband en achter een versleten BT020. De achterband rij ik helemaal schaamrand vrij (en maak dan dus soms een uitstapje naar de berm, dus offroad eigenschappen zijn ook belangrijk :+ ). Over de BT014 voor ben ik heel tevreden, referentie is een gecupte BT010, maar achter lijkt me een BT014 een beetje prijzig worden voor mij als student.

Helaas is er helemaal niets te vinden over de nieuwe BT021, ook niet op de site van Bridgestone, dus misschien dat deze band ook wel de 2CT technologie heeft... Ik ben zelf erg tevreden over mn BT020 achter, maar ik heb ook nog nooit met een ander gereden.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
banden is vaak een kwestie van tussen de oren bij ons "amateurs".

De één voelt zich prettig en veilig bij michelins, en de andere bij bridgestones.

Zelf rij ik al zolang als ik rij met Bridgestones, eerst de 012, en laatste jaren met BT014's, en ze bevallen mij goed, dus geen reden om daar van af te stappen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Lijkt me dat je het verschil tussen zachter / harder rubber toch merkt :?

Dat verschil heb je ook tussen dezelfde types maar verschillende merken. De ene is net wat zachter dan de andere aan de zijkant, mar de andere is weer harder/zachter in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Ik rij zelf met Metzler Sporttec M1 en als het droog weer in zijn deze banden echt _/-\o_ , ze plakken echt als een idioot, maar mocht het gaan regenen vind ik ze drama dan glijden ze echt alle kanten op voor mn gevoel. Nu kan dat ook aan mn bandenspanning liggen, omdat ik met (veel) te zachte banden rij om bochten te doen, maar dit is mijn ervaring met deze band.

Afbeeldingslocatie: http://www.cyclegear.com/images/tires/Sportec_rear_310x245.jpg

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vanochtend een aanvarinkje gehad met een autorijder, ik ging bij het stoplicht tussen een rij auto's door.
Stond een (zo te zien gloed nieuwe) nissan qicqecqak (of zo iets) SUV (uiteraard zo dat je er moeilijk langs kan...
Dus ik raak zijn spiegel amper aan (ging stapvoets en was net een millimeter te veer naar rechts.
Nog voor dat ik even veilig kan stoppen en mijn verontschuldiging kon aanbieden zat meneer al een heel concert op de toeter te spelen...
Als hij nou schade had kan ik me dat nog voorstellen, dan was ik ook direct gestopt, maar omdat dat 100% onmogelijk was reed ik een paar meter door zodat ik wat veiliger kon stoppen voordat ik excusses zou gebaren...
jemig wat een brokje opgefokt was dat zeg...tuurlijk mijn fout dat ik hem raakte, maar hoe hij te keer ging 8)7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Mja mocht jij mijn spiegel raken dan zou ik toch ook wel even op de hoorn pompen hoor ...
Nogal lomp IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, je weet dat het naar voren rijden an sich al gevoelig ligt bij veel koekblikkers (zie dat andere topic hier in VV). Als je dan nog eens zo'n kerel z'n spiegel raakt...

* DinX schuift quasi altijd mee aan bij de lichten, of er moet echt een hoop plaats zijn. Ben namelijk wat breder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

DieterVDW schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:18:
Mja mocht jij mijn spiegel raken dan zou ik toch ook wel even op de hoorn pompen hoor ...
Nogal lomp IMO.
Als ik bij het stoplicht zou staan met het koekblik en een motorrijder zou er tussendoor komen en perongeluk mn spiegel raken en er geen schade zijn (zeker wanneer de spiegel nog in zn normale positie staat en nie naar voren), zou er echt niks aan de hand zijn.
Daarnaast zal het niet snel gebeuren dat een motorrijder tegen mijn spiegel aanrijdt, want mocht ik al met de auto zijn, dan sta ik altijd helemaal tegen de lijn aan en dan aan de kant waar een motorrijder er het minste last van heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 00:08:
[...]

Dan kan ik en het klopt :Y Door een te hoog octaangetal verlies je vermogen. Is ook zeer logisch maar daar zullen we in het motortopic wel over hebben omdat het daar nog gevoeliger is dan bij de pedaalemmers. En na mijn uitleg ga je graag terug naar 95 ;)
We wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DieterVDW schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:18:
Nogal lomp IMO.
IMHO is het beter even door te rijden en op een veiliger plek te stoppen om je te veronschuldigen dan het direct te doen en het risico lopen dat er echt schade komt..
Dat hij het niet leuk vond snap ik, ik ook niet, ik deed het ook niet express en hij had geen schade...
Waar het mij om ging is de manier waar hij er mee omging...
Als ik zo zou doen elke keer als een auto mij snijd, bijna mij dood rijd door hem er lomp voor te gooien etc etc dan zou ik al dood zijn ivm een hartaanval..

Een auto is een vervoersmiddel, en zeker als je in de buurt van London rijd loop je het risico dat daar wel eens schade aan is.. als je al bij geen schade zo uit je dak gaat dan mag je wel eens naar jezelf kijken..

En ja ik had beter op moeten letten, ik schatte het verkeerd ik omdat ik net nieuwe windkappen op mijn stuur heb. dat was een fout van mij, ik heb er van geleerd, gelukkig zonder dat er schade was..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

DinX schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:21:* DinX schuift quasi altijd mee aan bij de lichten, of er moet echt een hoop plaats zijn. Ben namelijk wat breder :)
ik ken het, reed vroeger VTR 250, lekker smal dingetje, reed overal tussendoor...
maar nu met een pan european blijf ik vaak achteraan staan, veel te breed om overal maar tussendoor te schuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Uhu. Bij mij is het probleem niet enkel de koffersdie uitsteken maar de hele fiets. De voorkant met spiegels erbij is bijna even breedals de achterkant+koffers. Was vroeger leuker op m'n divi :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
DinX schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:00:
Lijkt me dat je het verschil tussen zachter / harder rubber toch merkt :?

Dat verschil heb je ook tussen dezelfde types maar verschillende merken. De ene is net wat zachter dan de andere aan de zijkant, mar de andere is weer harder/zachter in het midden.
Verschil in types merk ik ook zeker wel, bijv. de sport/tourband bt020 vs sportband bt014 is merkbaar.

Maar MP vs BT van dezelfde category zal niet zoveel van elkaar verschillen, en dan is het meer een gevoelskwestie.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, een band daadwerkelijk sneller voelen glijden in de regen enzo lijkt me toch niet enkel tussen de oren te zitten. Met m'n BT020 voelde ik het bvb glibberen als ik tussen de file door reed over de witte lijnen. Met m'n MEZ6 heb ik dat zelden gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:18:
Mja, een band daadwerkelijk sneller voelen glijden in de regen enzo lijkt me toch niet enkel tussen de oren te zitten. Met m'n BT020 voelde ik het bvb glibberen als ik tussen de file door reed over de witte lijnen. Met m'n MEZ6 heb ik dat zelden gehad.
Dat kan ik onderschrijven. Ik heb ooit ook met BT020's rondgereden. En als je gewoon toer-tempo rijdt dan zijn ze prima, maar zodra je wat gaat pushen glijden ze me veel te veel. Een wegglijdend voorwiel bij het aanremmen/insturen van een mini-rotonde voelt gewoon niet prettig.

Nou moet ik zeggen dat ik gelijk ben overgestapt naar sportiever rubber (BT014 en Dunlop D208) zodat ik niet kan zeggen hoe andere sport-toer bandjes reageren op dezelfde soort acties. Maar ik heb liever ook wat extra grip. Als ik daar wat levensduur voor moet inleveren.. dan is dat maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

KabalA! schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:09:
Ik rij zelf met Metzler Sporttec M1 en als het droog weer in zijn deze banden echt _/-\o_ , ze plakken echt als een idioot, maar mocht het gaan regenen vind ik ze drama dan glijden ze echt alle kanten op voor mn gevoel. Nu kan dat ook aan mn bandenspanning liggen, omdat ik met (veel) te zachte banden rij om bochten te doen, maar dit is mijn ervaring met deze band.
Dat zal het waarschijnlijk wel zijn, te zachte banden heb je 0,0 grip mee in de regen.
De sportec M1 is overigens ook ontwikkeld als een band om mee door de eifel te knallen waar je dus plotseling een natte bocht tegen kan komen in de schaduw.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kut met peren... ben begin dit jaar verhuist en mn berging is nogal wat rotter te bereiken. Had ik een motor-mover voor gekocht. Nu krijg ik nog de motor niet in m'n eentje er uit. :(

Mja, ik ga het vanavond nog eens achteruit proberen en anders zit er niks anders op als een deel van de muur er uit te bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

4x2 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:31:
[...]

Dat zal het waarschijnlijk wel zijn, te zachte banden heb je 0,0 grip mee in de regen.
De sportec M1 is overigens ook ontwikkeld als een band om mee door de eifel te knallen waar je dus plotseling een natte bocht tegen kan komen in de schaduw.
Zeker in deze periode; vorige week is me dat hard opgevallen. zodra je een stukje schaduw hebt is het vochtig of ligt er zelfs een plas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

4x2 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:31:
[...]

Mooi dan is dat ook meteen opgelost en dan opgelost als in, dan weet ik dat het echt daar aan ligt, want ik ga mn bandenspanning niet verhogen :+ als ik gewoon normaal rij in de regen is er niks aan de hand, en zo'n haast heb ik meestal niet als ik van of naar de oefenspot kom :) (en als het serieus regent gaan we toch nie rijden, hooguit naar school en dan heb ik nog minder haast :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Ach, je kunt het voor de grap eens proberen, zet m achter gewoon ff op 2.7 en probeer het nog eens.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

das idd het linker flesje :P

O-)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Banden is ook lastig iets. De een zweet bij dit, de ander bij dat.

Die pilot powers zijn compleet gehyped op internet, zijn nog wel aantal banden die het net zo goed doen, misschien nog wel beter.

002 street
diablo (corsa) (niet de super corsa)
014

Ik heb nu powers maar vond de diablo's stukken fijner sturen kwa feedback maar met de MPP"s had ik op de vorige motor genoeg vertrouwen in de regen om kneedowns te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 12-03-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf nooit echt zeker van ideale bandenspanning...

Wphb: voor 2.0, achter 2,2.
Wilde hier de drukken vanaf de bridgestone-site zetten.. maar bt021 staat niet op hun site 8)7
Ook doet hun tyre-selector het niet bij mij (kan geen bandbreedte kiezen).

Maarre, mijn vraag: zijn die drukken uit mn wphb nou goed? Die gelden natuurlijk voor de banden die er ooit origineel onder zaten... en niet voor mn bt020 voor en bt021 achter, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Voor de bandenspanning zou ik uitgaan van de bandenfabrikant ipv de motorfietsfabrikant, rubber is de laatste jaren zo hard veranderd dat bij motoren die een paar jaar oud zijn de aanbevolen spanning nergens meer op slaat :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

2.2-2.5 voor en 2.5-2.8 achter.
ff experimenteren wat je het fijnste vindt rijden van die spanningen.
Heb mn eigen banden (metzeler lasertec) op 2,5 voor en 2.9 achter staan, vind ik het fijnste rijden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX wisselt een beetje.

Met dit weekend een beetje rondgereden te hebben ze even op 2.4v en 2.5 achter gezet. Rijdt wat "vaster". Als ik een hoop snelweg moet doen (nu dus door de week) gaat ie op 2.6-2.7v en 2.9a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

4x2 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:10:
2.2-2.5 voor en 2.5-2.8 achter.
ff experimenteren wat je het fijnste vindt rijden van die spanningen.
Heb mn eigen banden (metzeler lasertec) op 2,5 voor en 2.9 achter staan, vind ik het fijnste rijden.
:^ gewoon zelf een beetje kijken, en aanpassen aan je rijstijl, hoe harder hoe langer je banden mee gaan, hoe minder grip en andersom

Rij zelf met 2.0 voor en 2,4 achter

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

DinX schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:00:
Uhu. Bij mij is het probleem niet enkel de koffersdie uitsteken maar de hele fiets. De voorkant met spiegels erbij is bijna even breedals de achterkant+koffers. Was vroeger leuker op m'n divi :'(
bij de pan zijn de spiegels ook breder dan de koffers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De ontsteking van de motor is afgesteld voor een brandstof met een zeker octaangetal. Dit tijdstip is zo danig gekozen dat de maximum verbrandingsdruk in de cilinder rond de 20 graden na het bovenste dodepunt zit.

Wanneer je overschakelt naar een brandstof met een hoger octaangetal zal de timing van de motor verkeerd staan voor die brandstof. Een brandstof met een hoger octaangetal dan de standaard brandstof is namelijk minder ontstekingsgewillig, het vlamfront is er trager van. Dit resulteert erin dat er meer tijd nodig is om het te verbranden. Aangezien de timing vast zit heb je de piekdruk later.

Omdat de piekdruk later is betekent dat de druk in de cilinder hoger is wanneer de zuiger in zijn onderste dode punt zit. Dit zorgt voor een grotere drukbelasting van de lagers en op de bouten van de lagerkappen. De bouten en lagers kunnen die extra druk wel aan maar het afremmen van de zuiger kost meer moeite omdat er meer druk de zuiger naar onderen duwt dan normaal. Dat is allemaal energie welke verloren gaat.

Om dit te compenseren moet je de onsteking vervroegen met gevolg dat je niet meer op de oude brandstof kan rijden. En met als gevolg dat de motor onderin wat rauwer loopt maar bovenin beter oppakt. Tenzij je de ontsteking elektronisch kan manipuleren dan kan je de motor ook onderin soepel laten lopen.

Voor motorfietsen komt het wat nauwkeuriger dan bij auto's omdat een motorfiets veel betere een andere techniek is waar elke gram telt en ook veel meer toeren maakt. Een krukas is een tegenstrijdig iets, die moet stijf wezen maar ook flexibel. Door het vervangen van een standaard krukas bij een getunede motor door een ander stijver exemplaar kan je zo enkele pk's winnen omdat er minder energie zit in flexen van de krukas.

Wanneer de motor gemaakt is voor 95 en je gaat er octaan 100 in tanken heb je domweg vermogensverlies en een hogere mechanische belasting omdat de piekdruk in de cilinder in een negatieve zin verschuift. Gewoon de benzine tanken waar de motor voor gemaakt is en daarmee klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
OJa.. die Sportec M1.. na 2800km kaal.. fijne band met veel grip maar pffffff.

Banden spanning : MPP moet achter op 2.9 wil je beetje van de slappe wangen afkomen. Levensduur gaat omhoog en grip word niet heel veel minder. (steppies aan de grond volgas was met de 750 geen probleem, 1000 kan dat wel es probleem gaan worden maar zover zijn we nog niet met deze fiets ) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:56:
[...]
Goede uitleg zoals altijd
Is dit verschil in vermogen daadwerkelijk merkbaar irl, of enkel in cijfers ?
Dus ga je er echt wat van voelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:03:
Is dit verschil in vermogen daadwerkelijk merkbaar irl, of enkel in cijfers ?
Dus ga je er echt wat van voelen ?
Tussen de oren ;)

Althans, de factor octaangetal dan toch. De betere brandstoffen willen wel andere dopes hebben welke de wrijving in de motor verminderen met als gevolg dat je meer vermogen hebt. Het is net als met oliën welke minder wrijving veroorzaken, die leveren op de bank 2pk extra. Die 2pk merk je niet, buiten in je beurs want 30 euro het liter olie voel je wel.

Het argument vermogen door het octaangetal is waardeloos voor 98% van de voertuigen, de aanwezigheid van de betere dopes daarintegen is wel merkbaar maar weer tussen de oren want 2pk winst op 160pk merk je niet. Als je nu eens zei 160 naar 200pk, ja dat voel je. Maar kan je net zo goed een gloednieuwe ketting (oké moeilijk voor jou) monteren en heb je dezelfde vermogenswinst.

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel maf eigenlijk... van die spanningen dus. Ik heb nu dus geen idee wat voor spanning men @ bridgestone aanraadt.
Had er net even 2.0 om 2.2(achter) in gedaan (wphb, voordat jullie reageerden) en vond het een beetje zwaar rijden. Morgen maar weer ophogen. Maar voor de grip is het alleen maar goed toch, iets zachtere banden? Worden beter warm, meer contactoppervlak. Gaat wel wat bij sowiso, want dit rijdt niet lekker.
2.9 lees ik.. erg veel zeg! Rijd dat wel lekker/comfy?
Kan me voorstellen dat zo'n harde achterband ook merkbaar minder grip geeft dan bij 2.4 ofzo?

@ Chevy hieronder: zijn dat jouw spanningen, of raad je dat aan?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
2.3 a 2.5 voor, 2.7 a 2.9 achter.

De band moet niet te zacht zijn omdat hij dan sponsig is en hij moet ook scherp blijven zodat je een bocht kan nemen. 2.0/2.2 is echt aan de lage kant onder deze omstandigheden.
@ Chevy hieronder: zijn dat jouw spanningen, of raad je dat aan?
Mijn waardes en raad ik ook aan :)

[ Voor 94% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2007 21:26 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.