Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 9 - GAAAASSS! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.388 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:27:
[...]

mocht je met een groep gaan kan je rustig even gummen met de voorste 5 bij wijze van, zit altijd wel een rustige rijder tussen, gewoon rusten bij de eerste niet-logische afslag/kruising :)
De mensen die ik opnoeme mishandelen graag hun knieen, alleen wouter miss niet (meer) dus je kan gewoon mee. :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Capo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:30:
[...]

Ik heb beide gereden.
TL1000R is in mijn ogen wat minder sportief/extreem.
Ik zou, ondanks dat italianen geen electriciteit kunnen aanleggen :+ , toch gaan voor de RSV mille.
Stuurt beter, meer vermogen, stampt harder , lichter, etc.

Maar ik heb wel 1 echte tip voor je : GA IMPORTEREN! ;)
www.mobile.de postcode 41061 en dan tot 200km ofzo.
Ik heb net even zitten kijken, maar dat kan inderdaad behoorlijk schelen!
Topic op Motor-Forum over importeren uit Duitsland:

Catalogusprijs berekenen
BPM berekening bij invoer:

Ik ben op het moment nog aan het sparen, maar een snelle berekening levert het volgende op:
Honda VFR 800 (02/1999):
€ 3999

Keuring RDW (uit begin topic, is dat nu nog zo?):
€ 80

Cataloguswaarde: €12023 --> Rest-BPM:
€ 225

Totaal:
€ 4304

Vergelijkbaar model in Nederland: : € 5990
Scheelt zo maar even € 1600 *O* , of vergeet ik nou hele belangrijke dingen? Voor dit verschil kan je in ieder geval wel op en neer rijden en een dagje verzekering betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Duitsers zjin gewoon zuiniger op hun motor en idd de TUV keuring.

gwystyl, 80 euro is 100 euro geworden :)

En als je motor thuis hebt staan die geimporteerd moet worden maar geen kenteken heeft kun je hem op frame nummer verzekeren tegen brand/diefstal voor 80 euro per jaar (per maand dus appeltje eitje)

Heb 4 weken terug mijn 1000 geimporteerd en het is echt appeltje eitje mits je fiets origineel is.

[ Voor 14% gewijzigd door Capo op 21-03-2007 13:34 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:34:

En als je motor thuis hebt staan die geimporteerd moet worden maar geen kenteken heeft kun je hem op frame nummer verzekeren tegen brand/diefstal voor 80 euro per jaar (per maand dus appeltje eitje)

Heb 4 weken terug mijn 1000 geimporteerd en het is echt appeltje eitje mits je fiets origineel is.
Niet orgineel lukt het ook wel (bijvoorbeeld met knippers enzo) maar dan moet er wel een e-keurmerk opzitten, en je meot ff kijken of je er doorkomt als van je taartschep de rode reflector eraf is gezaagt.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Capo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:34:

En zonder framenummer? Weet niet zeker of m'n racer een framenummer heeft, maar wil hem toch wel verzekeren tegen diefstal/brand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

over importeren gesproken, weten jullie of je in NL een nieuwe fiets kan kopen die nog niet geregistreerd is ZONDER de BPM?
Volgens mij is de basisprijs in NL zonder BPM namelijk goedkoper dan elders en als ik die dan importeer naar de UK en daar op plaat zet zou dat eventueel kunnen schelen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Als ik me niet vergist moeten jullie ook BPM betalen bij een ingevoerde, nieuwe fiets. Ik dachtdat die pas vervalt vanaf een bepaald aantal kilometers (dan wordt ie pas als 2de hands beschouwd). Anders kocht elke nederlander z'n fiets wel in België ofzo lijktme ? :)

Edit: ow, je woont in engeland, nvm :)

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 21-03-2007 14:41 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:41:
Als ik me niet vergist moeten jullie ook BPM betalen bij een ingevoerde, nieuwe fiets. Ik dachtdat die pas vervalt vanaf een bepaald aantal kilometers (dan wordt ie pas als 2de hands beschouwd). Anders kocht elke nederlander z'n fiets wel in België ofzo lijktme ? :)

Edit: ow, je woont in engeland, nvm :)
ik moet wel VAT betalen lijkt me.. maar als de basisprijs lager is dan de UK prijs dan zou het de moeite kunnen zijn..

Mijn neef heeft geloof ik zo een auto gekocht.. zal hem eens vragen..

<edit> never mind BPM op motoren is maar 20% en de VAT is 17,5% meen ik dus het is niet de moeite waard..
Versys ABS minus BPM is ongeveer £4653 dus met VAT £5467.275 terwijl ze hier te koop zijn voor £4799 OTR

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 21-03-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
MarcoZ20 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:36:
[...]

En zonder framenummer? Weet niet zeker of m'n racer een framenummer heeft, maar wil hem toch wel verzekeren tegen diefstal/brand
Moet je bellen, maar denk het niet.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
ToolkiT schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:40:
over importeren gesproken, weten jullie of je in NL een nieuwe fiets kan kopen die nog niet geregistreerd is ZONDER de BPM?
Volgens mij is de basisprijs in NL zonder BPM namelijk goedkoper dan elders en als ik die dan importeer naar de UK en daar op plaat zet zou dat eventueel kunnen schelen..
volgens mij kan dat wel ja. Doen al die racers ook. Kopen een motor uit krat, kuipwerk eraf en gaan.
Ik weet de historie van die fiets niet, maar ik vind het wel vreemd als je racer geen framenummer zou hebben..

[ Voor 20% gewijzigd door FragDaddy op 22-03-2007 10:16 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:15:
[...]

volgens mij kan dat wel ja. Doen al die racers ook. Kopen een motor uit krat, kuipwerk eraf en gaan.
kwam er alleen zelf al achter dat het financieel niet echt interesant is.. in de (juiste) winkel kopen is goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ToolkiT schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:32:
[...]

kwam er alleen zelf al achter dat het financieel niet echt interesant is.. in de (juiste) winkel kopen is goedkoper...
Er zijn (waren?) toch vrij veel engelsen die hier in nederland een auto kwamen kopen (zonder BPM). Onze bruto prijzen voor auto's zijn (waren?) namelijk erg laag in vergelijking met bijvoorbeeld engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik denk echt dat ik ga beginnen met mijn motorrijbewijs
Het leuke is dat 3 vrienden van me ook interesse hebben om hun motorrijbewijs te halen, en dat een andere vriend van me hem al heeft, dus ik hoop dat als iedereen hem haalt we lekker samen kunnen toeren.
Ik heb een beetje rondgekeken naar rijscholen in groningen (ik woon zelf 3/5 km van groningen, stad af)
ik kwam uit bij de volgende:

www.1-2ride.nl
Voordeelpakket:

Pakket: €960,-

- 10 uur Voertuigbeheersing
- 10 uur op de weg
- Theorieboeken + cdroms (op huurbasis)
- Examengeld voertuigbeheersing
- Examengeld verkeersdeelneming (op de weg)

Lessen los: 35euro

www.Oosterpoort.nl

Voordeelaanbieding: Theorie & Praktijk € 715,-
Alles wat je nodig hebt in één pakket.
Je theorie, de lessen voor de voertuigbeheersing en de examens voor de voertuigbeheersing
én verkeersdeelneming.

Theorie
- E-learning
- Leerboek
- Inloopavond theorie
- Theorie-examen

Praktijk
- 12 uur voertuigbeheersing
- Examen Voertuigbeheersing
- Examen Verkeersdeelneming
Deze aanbieding is exclusief de praktijklessen verkeer.
Het aantal lessen verschilt per leerling. Het gemiddelde is 10 tot 14 lessen.

lessen los: 40euro

Hier nog een link met nogmeer rijscholen in groningen:
klik

Hebben jullie misschien nog suggesties voor rijscholen in groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:04:
[...]

Er zijn (waren?) toch vrij veel engelsen die hier in nederland een auto kwamen kopen (zonder BPM). Onze bruto prijzen voor auto's zijn (waren?) namelijk erg laag in vergelijking met bijvoorbeeld engeland.
Bij auto's is de BPM 40% bij motoren 20% dus bij auto's is het wel interesant ja..
Mijn nicht en haar man wonen in portugal, en hun auto staat op engelse plaat en is in NL zonder BPM gekocht en dat scheelde idd een flinke bult geld.. wel veel geregel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Ja import weet ik, maar heb geen zin in de papier handel. Er zijn ook in NL best leuke fietsen voor relatief goede prijs te krijgen.

Ben er nog niet over uit. ik kan weinig echte info en reviews vinden over RSV's uit 2000. ( moeilijke zoekopdracht met die getallen denk ik ) Het vooroordeel van Italianen zijn duur in onderhoud zal idd wel relatief zijn. Nu weet ik wel dat Rotax een goed en betrouwbaar merk is, maar ja, kan zo'n blok bij normaal onderhoudt 50K of meer draaien zonder veel problemen? Van de Soez weet ik dat ze dat kunnen zonder problemen.

De RSV izet er wel wat gestyleerder/designer achtig uit. Maar de TL heeft weer dat grote krachtige uiterlijk wat me aanstaat. Daarbij hebben goede TLR's toch vaak een dikke 120/130pk op het achterwiel, dat heeft de RSV denk ik niet? ( zoals gezegt kan weinig echte cijfers vinden, en dan nag het verschil RSV Mille/R )
Weet helaas zo geen RSV te staan voor een proefritje, en ik moet toch nog even wachten tot ik alle centen bij elkaar heb, maar wil natuurlijk wel goed orienteren.

Tis wat brommers... ;)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Hoe rijden ze alle twee? Zal misschien best wel een verschil in zitten, denk ik. Maar aan de andere kant, over smaak valt ook niet te twisten, ookal rijdt het soms net iets minder. :D

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

koekoek2003nl schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:48:
Hebben jullie misschien nog suggesties voor rijscholen in groningen?
Lude of Sjaap al gevraagd ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

4x2 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:03:
[...]

Lude of Sjaap al gevraagd ?
lude spreek ik nooit meer nee, en sjaap? die ken ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
Zijn er mensen met ervaring met navigatie op de motor?
Tomtom rider, garmin, etc.?

Ik heb vanaag mijn pda gepakt, holux cf-gps receiver erin, extra battarij pack en de pda, een ipa h5450.

Ding in mijn tankgedaan (2-in-1 van motodetail) en gaan crossen. Navigatie weet nu precies waar ik zit. Ik niet, omdat het te lastig is om te lezen is. Ik gebruikt tomtom 5. Er er een manier op het duidelijker te krijgen, zodat je alleen handeling, afstand zit bijv. (dus na 200m linksaf) en niet de kaart. Als ik de kaart uit zet is het iets beter, maar nog niet goed genoeg.
Hebben mensen hier misschien ervaring mee?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:15:
Ik weet de historie van die fiets niet, maar ik vind het wel vreemd als je racer geen framenummer zou hebben..
Is niet vreemd hoor.

- Afgeleverd als kaal race frame
- Duitser geweest met dermate veel schade dat men frame nr onbruikbaar maakt
shaggy8675 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:17:
Ja import weet ik, maar heb geen zin in de papier handel. Er zijn ook in NL best leuke fietsen voor relatief goede prijs te krijgen.
Idd als je geld als water verdiend moet je die 1000/2000 euro gewoon extra uitgeven voor een Nederlandse fiets en niet 2 dagen vrij op offeren.

Mocht je trouwens nog vacature weten, ik verdien geen 1000/2000 euro in 2 dagen dus ik hou me aanbevolen. (nouja ik verdien het ruimschoots maar ik krijg het niet van de huidige baas terug betaald :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 23-03-2007 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
En er schoot mij nog eits te binnen. Ik wil soms wel eens muziek hebben, soms tomtom gesproken instructies ed. Mijn pda is een prima bron met bluetooth. Ik ben nu op soms naar een bt headset die in je helm past.

Het hoeft geen headset te zijn maar een koptelefoon is prima (ik hoef geen mic). Zijn er mensen met ervaring?
Tomtom rider verkooopt er één los (75 euro) maar dat vindt ik nog veel geld. 2de hands zijn van headset die niet in je oor passen.

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

elgringo schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:42:
Zijn er mensen met ervaring met navigatie op de motor?
Tomtom rider, garmin, etc.?

Ik heb vanaag mijn pda gepakt, holux cf-gps receiver erin, extra battarij pack en de pda, een ipa h5450.

Ding in mijn tankgedaan (2-in-1 van motodetail) en gaan crossen. Navigatie weet nu precies waar ik zit. Ik niet, omdat het te lastig is om te lezen is. Ik gebruikt tomtom 5. Er er een manier op het duidelijker te krijgen, zodat je alleen handeling, afstand zit bijv. (dus na 200m linksaf) en niet de kaart. Als ik de kaart uit zet is het iets beter, maar nog niet goed genoeg.
Hebben mensen hier misschien ervaring mee?
Er zit in TomTom een optie dat je boven een bepaalde snelheid alleen de pijl met instructie laat zien. Bij TomTom 6 zit dat bij Veiligheidsvoorkeuren. Als je daar de snelheid gewoon erg laag inzet, heb je (bijna) altijd alleen die pijl. Nog steeds blijft het ruk afleesbaar, maar het scheelt je wel 1000 euro tov het kopen van een Garmin 2610 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Hier op MF staat een recent topic over navigatie op de motor, staan wel een paar nuttige dingen in.

Voor de cheap-ass optie, ik heb zelf een heel simpel wired headsetje, met alleen een klein in-ear speakertje aan een draadje. Frot dat in je helm, stop je GPS-apparaat in de tanktas of jaszak, en navigeer puur op de aanwijzingen :) (persoonlijk geen ervaring mee op de motor, eerst rijbewijs maar eens halen :+ )

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:31
Chakotay schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:35:
Hier op MF staat een recent topic over navigatie op de motor, staan wel een paar nuttige dingen in.

Voor de cheap-ass optie, ik heb zelf een heel simpel wired headsetje, met alleen een klein in-ear speakertje aan een draadje. Frot dat in je helm, stop je GPS-apparaat in de tanktas of jaszak, en navigeer puur op de aanwijzingen :) (persoonlijk geen ervaring mee op de motor, eerst rijbewijs maar eens halen :+ )
dan heb je dat speakertje in je oor, pleur je van je motor af, blijft het draad hangen, en ben je net vincent van gogh deel II zonder oor.

Nee, dan zou ik kiezen voor een iets degelijkere oplossing.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

trouwens ik heb er niet heel veel verstand van hoor, maar mijn bluetooth gps adapter gaat ongeveer 3 uur mee ofzo dan moet je hem weer opladen... ik weet niet of jullie een sigaretten aansteker op je motor hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:43:
[...]

dan heb je dat speakertje in je oor, pleur je van je motor af, blijft het draad hangen, en ben je net vincent van gogh deel II zonder oor.

Vandaar dat de grotere merken ook met een speaker in de helm werken. Een platte ronde schijf in je helm, ter hoogte van je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Capo schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:03:
[...]

Is niet vreemd hoor.

- Afgeleverd als kaal race frame
- Duitser geweest met dermate veel schade dat men frame nr onbruikbaar maakt
Het is een pajic motor, dus denk eigenlijk wel dat er een framenummer inzit (tenzij het frame al eens vervangen is). Het is iig een nederlandse motor.

Zal vh weekend wel es kijken of er een framenummer in staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ec5a34412a7bb271865e324471dfa8e4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a08768e6e67ccd3afbb45c1d7f79a287/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b29b4fa7d802926763edf455fa02412e/full.jpg

:)

Ik heb een sigarettenaansluiting. Daar hangt de pda bijna continue aan. M'n GPS ontvanger gaat 8 uur mee op 1 laadbeurt; die steek ik meestal dus gewoon in m'n tanktas of handschoenenvakje.

[ Voor 26% gewijzigd door DinX op 23-03-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Grolsch schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:43:
[...]

Dat is inderdaad minder prettig :+ Ik moet er wel bij zeggen dat ik van mijn el cheapo-headsetje (€5) uitging, dat draadje heeft niet veel kracht nodig om af te breken/scheuren gelukkig.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zelf doe ik niet aan oortjes. Het heeft z'n voor en nadelen.

Een gewoon oortje kan je niet gebruiken icm oordoppen.
Aanwijzingen zijn soms wat verwarrend imho, zeker waar meerdere wegen snel elkaar opvolgen enzo. Dan moet je soms alsnog hard remmen omdat hij blijkbaar dat straatje 50 meter voor hetgeen jij dacht bedoelde.

zonder oortje kan dan weer gevaarlijk zijn omdat je naar je gps moet kijken. al valt dat bij mij nog mee. Hij staat vrij hoog op die voet. Ik kan er nog net m'n snelheidsmeter boven zien (zie foto). dus snel op de GPS kijken is hetzelfde als kijken hoe hard je rijdt bij mij.

Maar ik probeer het zo hard mogelijk te beperken. Ik zet me liever een minuut aan de kant om de volgende X km te bekijken en vanbuiten leren dan de heletijd op zo'nding lopen staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Zo volgende week is de GSX weer helemaal lente-klaar. Volgende week heb ik met een maand vervangen: achterband/ketting/tandwielen/olie/oliefilter/luchtfilter/bougies/bobines/bougiekappen/carbs schoon/kleppen gesteld. De remblokken zijn next. Wat was jullie laatste onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

koekoek2003nl schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:19:
trouwens ik heb er niet heel veel verstand van hoor, maar mijn bluetooth gps adapter gaat ongeveer 3 uur mee ofzo dan moet je hem weer opladen... ik weet niet of jullie een sigaretten aansteker op je motor hebt?
Mijne gaaat 8 uur mee? dus ik weet niet wat jij voor een ding hebt dan?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

willem169 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:37:
Zo volgende week is de GSX weer helemaal lente-klaar. Volgende week heb ik met een maand vervangen: achterband/ketting/tandwielen/olie/oliefilter/luchtfilter/bougies/bobines/bougiekappen/carbs schoon/kleppen gesteld. De remblokken zijn next. Wat was jullie laatste onderhoud?
In zekere zin dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750F/Verbouwing/Kaalding.jpg

Maar anders: olie+oliefilter verversen en carbs syncen geloof ik.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
willem169 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:37:
Wat was jullie laatste onderhoud?
remblokken, remblokken, remvloeistof... rustig jaartje vorig jaar :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Laatste onderhoud ? banden, olie en voorste remklauwenrevisie zonder nieuwe rubbers.

Achterband begint al aardig te slijten moet ik zeggen. Denk dat 4000 net wel of net niet gehaald word op een mpp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen ervaren motorrijders :) Gisteren heb ik voor het eerst sinds het halen van mijn rijbewijs samen met mijn broertje die ook net zijn rijbewijs heeft een motor gehuurd. We hebben de mergellandroute gereden.

Vandaag mogen we weer een dagje en ik was op zoek naar wat leuke tips :) Heeft er iemand een leuk idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
gister even serieus wezen kijken naar de cagiva raptor. Dat was echt een heel mooi kunstwerk. Alle voordelen van italiaans design, en geen nadelen (prijs is laag en het motorblok is van suzuki)

ben er toch serieus aan gaan denken of dat niet mijn volgende motor wordt. Ben ook nog even gaan kijken naar de bandit 650 en de cbr600f. De laatste was een leuke sportieve motor, maar comfortabel was anders.

Van de bandit had ik het idee dat er teveel losse draaitjes in handbereik was. ik kan me voorstellen dat die draadjes best snel los komen of dat er vocht/pekel bij komt. Iemand hier ervaring mee?

afijn. Ik ga nog even naar een triumph dealer kijken hoe de tiger is en dan ga ik mijn keuze maken en eventueel nog wat proefritjes maken.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag op een bandit 650 met abs uit 2006 gereden. Leuke fiets, en comfortabel maar ik denk dat het toch snel gaat vervelen. Toevallig ben ik zelf nu ook geinteresseerd in een cbr600f, heb er alleen nog niet op mogen rijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Gister eindelijk weer eens lekker een stuk alleen gereden! bandje zijn iig weer mooi rond (want ze begonnen al vierkant te worden :P ) en ik heb mijn vertrouwen weer bijna helemaal terug.

Over die bandit:

Ik werk bij een Suzuki dealer en ik heb nog nooit een bandit met losse draadjes zien staan.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Stef overweegt steeds meer om naast een auto, ook een motor te halen

Natuurlijk dien ik dan ook het betreffende rijbewijs te halen, en daar beginnen de vragen.
Wat kost een rijbewijs? Ik heb een autorijbewijs, dus ik hoef geen theorie meer te halen?
Je hebt rijvaardigheidstrainingen en verkeerstrainingen ofzo? Net als dat je ook 2 examens hebt.
Stel, ik heb 20 lessen nodig, ben ik dan ook klaar, of onderschat ik het nu zwaar?

Wat betreft een motor, ik ben helemaal verliefd op de Aprilia RS125, maar qua informatie kom ik niet veel verder dan de wiki. Is dit aan te raden als eerste motor? Ik hou sowieso van buikschuivers, ik heb het niet zo op choppers enzo...

/me Stef gaat weer verder met overwegen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik een RS125 eerder een gepimpte brommer met zijn 2-tact gejengel. Het lijk mij slimmer om voor een echte motor te gaan, als bv. de GS500, CB1 of desnoods een geknepen supersport als de R6 of een ZXR400.

Verder moet je volgens mij ook een motortheorie halen, wat ik iig wel zeker weet is dat je theoriecertificaat slechts een jaar geldig is. Het voordeel dat je wel hebt nu je een autorijbewijs hebt, is dat je kan lessen zonder je theoriecertificaat te hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamaha R6 enzo...leuk, maar laten we met een lichte motor beginnen? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie aan je leeftijd dat je in principe al gelijk op zwaar kan rijden, en dan lijkt het mij al helemaal zonde om voor een brommer als de RS125 te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20...dan is weer de vraag, je moet tegenwoordig toch 24 zijn om op een zware motor te mogen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee categorieën
Het praktijkexamen voor de motor is er in twee categorieën, een lichte categorie (?A beperkt?) en een zware categorie zonder beperkingen (?A?). Als je jonger bent dan 21 jaar, moet je het examen afleggen op een lichte motor met een vermogen van minder dan 35 kW.
De cilinderinhoud van deze motor moet meer dan 120 cc zijn en hij moet minstens honderd kilometer per uur kunnen rijden.
Ben je 21 jaar of ouder, dan mag je kiezen of je het examen wilt afleggen op een lichte motor of een zware. Zo?n zware motor moet een vermogen hebben van 35 kW of meer. Voor beide categorieën geldt dat de motor moet zijn voorzien van spiegels, richtingaanwijzers en een L-bord achter op de motor.

Examen met een lichte motor
Als je slaagt voor een examen op een lichte motor, krijg je (ongeacht je leeftijd) een rijbewijs A met een beperkte bevoegdheid. Je mag dan twee jaar lang alleen rijden met een motor met een vermogen van hoogstens 25 kW en hoogstens 0.16 kW ?per kilo ledig gewicht van de motor?. Pas na twee jaar mag je overstappen op een zwaardere motor; daar hoef je niet opnieuw examen voor te doen.

Examen met een zware motor
Slaag je voor een examen op een zware motor, dan krijg je van de gemeente waar je woont een rijbewijs A zonder beperkingen. Je mag daarmee direct op elke motor rijden.
Sinds 30 september 2003 gelden kledingeisen voor het praktijkexamen voor de motor. Sinds 1 april 2004 is het motorexamen opgedeeld in twee examens: Voertuigbeheersing en Verkeersdeelneming. Ook geldt dat voor het examen Voertuigbeheersing het aantal bijzondere verrichtingen is uitgebreid.

In de nieuwe situatie geldt dat beide examens voor dezelfde categorie (A- beperkt of A-onbeperkt) moeten worden afgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij zegt dus, wacht nog een 3 kwart jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een half jaar, en in november afrijden. Zodat je een motor met meer dan 25kw aan vermogen kan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mooie topic met veel mooie motors zeg 8)
Toen ik 21 werd meteen mijn motorrijbewijs behaald en sindsdien heb ik niet de mogelijkheid gehad om er een te nemen. Eerst vanwege financiele tegenvallers en nu omdat mijn vriendin hierop tegen is. ;(
Maar gelukkig is er internet zodat ik kan genieten van jullie prachtige bolides.
Natuurlijk is elke motor anders en ze zullen allemaal heerlijk rijden maar deze gasten hebben echt motors waar ik graag een rondje op had willen rijden :D

Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/motortopic/Capo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/motortopic/PeNGuiN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/motortopic/Tylen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.chevy454.net/motortopic/oZZies.jpg

Moraal van dit verhaal: neem geen vriendin! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 02:06:
Toen ik 21 werd meteen mijn motorrijbewijs behaald en sindsdien heb ik niet de mogelijkheid gehad om er een te nemen. Eerst vanwege financiele tegenvallers en nu omdat mijn vriendin hierop tegen is. ;(
Maar gelukkig is er internet zodat ik kan genieten van jullie prachtige bolides.
Natuurlijk is elke motor anders en ze zullen allemaal heerlijk rijden maar deze gasten hebben echt motors waar ik graag een rondje op had willen rijden :D

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ligt natuurlijk helemaal aan jezelf en hoe je het brengt aan je vriendin :) In principe is motorrijden ook helemaal niet gevaarlijker dan autorijden (dat zou jij moeten weten als je je rijbewijs hebt)... en ook best zonde van het rijbewijs :|

Is je vriendin er ook optegen als je op een scooter rondrijd?

[ Voor 3% gewijzigd door justice strike op 26-03-2007 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
M3rcury schreef op maandag 26 maart 2007 @ 00:08:
Over die bandit:

Ik werk bij een Suzuki dealer en ik heb nog nooit een bandit met losse draadjes zien staan.
tja wat moet ik zeggen. Het was een zwartgeverde 2 cylinder motorblok oogt nogal vierkant met vinnen erop (anders dan de silveren versie die geen vinnen heeft). Afijn ik keek dus op ooghoogte naar het blok en ik kon zo allemaal draden makkelijk bereiken en zo lostrekken als ik dat zou willen, bijv. claxon en ook bedrading naar het motorblok. Verder zat de bedrading zodanig dat in een flinke regenbui er zeker vocht bijd ie bedrading kon komen. die bedrading zat dus niet goed weggewerkt onder het zadel oid.

afijn ik merkte dat op bij de verkoper, en die had een leuk verhaal over hoe dat blok al 20 jaar gebruikt wordt en dat als er wat verbeterd kon worden dat dat al gedaan zou zijn. Mijn mening was echter dat ik het alles behalve netjes afgewerktvond.

ik kan jammer genoeg niet een goede foto vinden van de linkerkant van het motorblok van de bandit anders had ik wel laten zien wat ik bedoelde.

[ Voor 6% gewijzigd door justice strike op 26-03-2007 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 00:59:
/me Stef overweegt steeds meer om naast een auto, ook een motor te halen
Wat betreft een motor, ik ben helemaal verliefd op de Aprilia RS125, maar qua informatie kom ik niet veel verder dan de wiki.
Haal eerst je rijbewijs en neem dan een beslissing over je komende motor. Ik wilde in het begin ook een supersport. Maar nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald is dat beeld heel erg veranderd (ook ten opzichte van het wel of niet nemen van een 25kw motor) het was allemaal "verloren tijd" om naar die motoren te gapen ;)

overigens ben ik het wel eens met de mening hierboven om geen aprilia rs 125 te nemen :) je kunt er niet fatsoenlijk mee op de snelweg rijden :P daarbij van wat ik heb begrepen is een wachtijd van 3 maanden niet ongewoon bij italiaanse onderdelen (puntje om mee rekening te houden bij aanschaf van een motor)

[ Voor 23% gewijzigd door justice strike op 26-03-2007 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:37

charrel

Cortisol4life..

Toch heb ik igg. heerlijk leren rijden op een cagive freccia 125cc, heel wat foutjes mee gemaakt die met een zwaardere motor toch hadden geleidt tot vervelende situaties/ valpartijen. Dan was het toch wel een erg groot voordeel dat die maar rond de 120kilo woog.Snelweg was inderdaad niet erg lekker, maar was wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Heb gister maar weer een straatmotor erbij gekocht, voor naast het racen :P

Het is ook een zx-6rr 2003, net als m'n racer dus. Alleen is deze niet getuned.
Zodra ik hem thuis heb staan komen er wel foto's van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ben weer terug uit Val de Vienne.

Wat een rot weer daar. Heb alles meegemaakt: Regen, Hagel, Sneeuw, IJs en zon ;)
Helaas liep het niet zo af zoals het zou horen. Ben er op Donderdag middag vanaf gereden :(

Maar gelukkig alleen maar cosmetische schade.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Toch jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op maandag 26 maart 2007 @ 02:27:
[...]

Ligt natuurlijk helemaal aan jezelf en hoe je het brengt aan je vriendin :) In principe is motorrijden ook helemaal niet gevaarlijker dan autorijden (dat zou jij moeten weten als je je rijbewijs hebt)... en ook best zonde van het rijbewijs :|

Is je vriendin er ook optegen als je op een scooter rondrijd?
Op scooters zie je altijd 16-jarigen rondrijden en geen 28 jaar oude man :+
Maar ja toen ik 21 werd wilde ik dolgraag mijn motorrijbewijs halen en nadat ik het had behaald heb ik inderdaad vrij weinig mee gedaan :'( Nee mijn vriendin is er op tegen omdat in haar familie iemand een zeer ongelukkige val heeft gemaakt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:32
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:18:
[...]

Op scooters zie je altijd 16-jarigen rondrijden en geen 28 jaar oude man :+
Maar ja toen ik 21 werd wilde ik dolgraag mijn motorrijbewijs halen en nadat ik het had behaald heb ik inderdaad vrij weinig mee gedaan :'( Nee mijn vriendin is er op tegen omdat in haar familie iemand een zeer ongelukkige val heeft gemaakt. :/
En er is nooit in haar familie of omgeving een ernstig ongeluk gebeurd maar in plaats van een moter een een auto bij betrokken was? Je kunt het zo veilig maken als je zelf wilt, goede kleding, goed rijgedrag etc. Natuurlijk is een auto veiliger met een kreukelzone, airbags, etc. maar om nou je hele leven je te vergapen aan en kwijlen over mooie motoren is ook niet bevordelijk voor je uiteindelijke leeftijd. Zou eens een motor huren en haar van je rijkwaliteiten overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik zou zoiets hebben van: mag ik misschien ook iets zelf bepalen.
Maar goed, ken de situatie verder niet :P
justice strike schreef op maandag 26 maart 2007 @ 02:47:
[...]
tja wat moet ik zeggen. Het was een zwartgeverde 2 cylinder motorblok oogt nogal vierkant met vinnen erop (anders dan de silveren versie die geen vinnen heeft).
Euhhhh, een bandit is altijd een 4-cilinder.
En welke vinnen bedoel je eigenlijk ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 01:44:
Of een half jaar, en in november afrijden. Zodat je een motor met meer dan 25kw aan vermogen kan rijden :)
Zo zou ik het ook doen, en dan is het idd zonde om op een rs 125 te beginnen, het is leuk voor als je 25kw rijdt, maar als je volvermogen rijdt, gaat het snel vervelen (cker als je voor je werk ook op volvermogen moet rijden :X )

Zoals je zelf al zegt is het dan verstandig om op een iets lichtere motor te beginnen, als jij zegt ik hou van supersports, dan zijn de 600's meer dan genoeg, ZOLANG je je gas maar een beetje in bedwang kan houden. Een x opentrekken doe je toch wel, maar doe het niet continu, je hebt lang niet genoeg ervaring om te weten wat je moet doen als er wat gebeurt.

Ik denk dat als je lichter begint dan een 600 dat het dan toch wel redelijk snel gaat vervelen.

Owja.. en laat je niet te snel door andermans meining beinvloeden! koop wat je zelf leuk vind.
4x2 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:46:

[...]

Ik den kdat ie de koelribben bedoelt? Ik moet morgen weer werken, ik ga wel ff kijken hoe dat bij de 2007 bandit eruit ziet, maar het blijft een naked dus draden zul je altidj wel blijven zien, en zoals ik al zei, we hebben nog geen bandit's gehad met losse draden, of andere electronica problemen voor zover ik weet (alleen dode accu's maarja.. dat heb je zelf in de hand)

Miss dat je een sv650n bedoelt? want dat is wel een twin.
Paul Hewson schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:58:
[...]

En er is nooit in haar familie of omgeving een ernstig ongeluk gebeurd maar in plaats van een moter een een auto bij betrokken was? Je kunt het zo veilig maken als je zelf wilt, goede kleding, goed rijgedrag etc. Natuurlijk is een auto veiliger met een kreukelzone, airbags, etc. maar om nou je hele leven je te vergapen aan en kwijlen over mooie motoren is ook niet bevordelijk voor je uiteindelijke leeftijd. Zou eens een motor huren en haar van je rijkwaliteiten overtuigen.
Wat je ook kan doen is een wat makkere motor (iig van uiterlijk :P ) kopen, en na een jaartje een motor kopen die je zelf mooi vind, neem je vriendin mee achterop ;) ze gaat het vanzelf leuk vinden :P

[ Voor 45% gewijzigd door M3rcury op 26-03-2007 12:56 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:46:

[...]

Bandits waren tot en met het model van 2006 nog luchtgekoeld, dus die vinnen denk ik :+

Heb mn Alpine otoplastieken binnen (met standaard groene filters) :) Ze zijn alleen de reiniger vergeten :(
Dempen wel minder dan de 'schuimpjes' die ik hiervoor gebruikte, maar dat vind ik tot nu toe niet erg.. nu hoor ik mn motor en sirenes enzo tenminste nog.
Heb er nog niet lang mee gereden, maar links lijkt hij nog niet echt 100% ideaal te zitten, volgende keer nog even wat langer draaien en frotten.

Over RS125 is al heel veel gesproken. Conclusie: hangt er puur vanaf wat je ermee wilt. Wil jij lekker over dijkjes sturen en denk je nauwelijk snelweg te gaan rijden, dan kan dat heel goed ermee. Wil je misschien ook woon-werk gaan doen, of denk je sowieso veel snelweg te gaan rijden.. niet doen. Het kan wel.. zo'n ding loopt 180 (als je plat ligt en niet teveel weegt).. maar je wordt heel snel moe en comfortabel is het bepaald niet.

Ik zou een 500-600-750cc nemen. Neem je een 4-cilinder hoef je je ook echt geen zorgen te maken over explosieve power; laag in de toeren zijn de 4-cilinders behoorlijk mak. En dan kan je nadat je meer hebt gereden er nog een hoop extra uithalen door met meer toeren te gaan rijden. Moderne 4 cilinders (van bv 600cc) beginnen pas echt te trekken bij 9000rpm of meer.

En als je vriendin a-technisch is: "Hij heeft minder pk dan je moeders boodschappen-autotje hoor!"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:52:
[...]

Wat je ook kan doen is een wat makkere motor (iig van uiterlijk :P ) kopen, en na een jaartje een motor kopen die je zelf mooi vind, neem je vriendin mee achterop ;) ze gaat het vanzelf leuk vinden :P
Zat ik ook al aan te denken, misschien een Virago of een andere Japanse chopper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:11:
[...]

Zat ik ook al aan te denken, misschien een Virago of een andere Japanse chopper?
Ja, of een naked zoals een cb5 of een er-5 oid.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:11:
[...]

Ja, of een Zephyr. :+

En dan ga je die heel langzaam in kleine stapjes pimpen tot streetfightertje 8)
Anders stuurtje..... dingetjes spuiten (in goud ofzo)....kentekenplaathouder bijwerken.... kontje omhoog Ik zeg maar wat hoor :+

Na iedere aanpassing "Hmm.. dat zou ik niet hebben gedaan.. vond hem eerst mooier". Maar dan heb je hem wel en vond ze hem cool toen je hem kocht :D
Kan ze bijzonder weinig tegen inbrengen :P

Bovenstaand is geheel fictief O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 02:06:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Jammer dat je vriendin je zulke beperkingen oplegt. Ik neem aan dat jij hetzelfde doet met haar? Ze mag natuurlijk niet alleen gaan winkelen, want stel je voor dat ze tegen de verkeerde persoon aanloopt en wordt verkracht en vermoord. Oh en ze mag ook niet autorijden, want we weten allemaal dat vrouwen vreselijk slechte bestuurders zijn. levensgevaarlijk..

kom op zeg. Tuurlijk is motorrijden niet zonder risico, maar dat is 's ochtends de trap aflopen met je slaperige kop ook niet..

nogmaals, jammer dat je zoiets moet laten om je vriendin het niet wil..

moraal van mijn verhaal.. je laat je vriendin toch niet bepalen wat jij wel/niet wilt doen in je leven.. je leeft maar 1x.. Je bent 28 man.. je kunt toch zelf wel bepalen hoe of wat.. kom op. koop een motor man! Niet overleggen.. gewoon zo'n gixxer 600 of een ander racebeest aanschaffen en erop aan komen rijden. Is ze misschien een paar dagen kwaad op je.. lekker belangrijk.

Het is maar een motor.. Als je vriendin je nu verbied om russisch roulette te gaan spelen met alle 6 de patronen in de revolver.. ok.. maar Motorrijden is nou ook weer niet ZO gevaarlijk.. jah.. zoals sommige van ons rijden wel.. maar daar ben je zelf bij..

[ Voor 17% gewijzigd door FragDaddy op 26-03-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:58:
[...]

Heb mn Alpine otoplastieken binnen (met standaard groene filters) :) Ze zijn alleen de reiniger vergeten :(
Dempen wel minder dan de 'schuimpjes' die ik hiervoor gebruikte, maar dat vind ik tot nu toe niet erg.. nu hoor ik mn motor en sirenes enzo tenminste nog.
Heb er nog niet lang mee gereden, maar links lijkt hij nog niet echt 100% ideaal te zitten, volgende keer nog even wat langer draaien en frotten.
Het kan zijn dat het even duurt voor ze lekker zitten. Ik had na de eerste twee keer (beide ruim een uur gereden oid) onwijs zere oren, en was teruggegaan naar Soesterberg omdat ik daar toch vlakbij was. Ze stuurden me weg met de mededeling dat het even zou duren (een paar keer rijden) voordat ze lekker zouden zitten, omdat het materiaal nog een beetje soepeler moest worden ofzo. Ze kregen gelijk, na een week zaten ze prima. De demping is dan ook iets beter, maar inderdaad iets minder dan doppen die je oren helemaal afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:49:
[...]

Jammer dat je vriendin je zulke beperkingen oplegt. Ik neem aan dat jij hetzelfde doet met haar? Ze mag natuurlijk niet alleen gaan winkelen, want stel je voor dat ze tegen de verkeerde persoon aanloopt en wordt verkracht en vermoord. Oh en ze mag ook niet autorijden, want we weten allemaal dat vrouwen vreselijk slechte bestuurders zijn. levensgevaarlijk..

kom op zeg. Tuurlijk is motorrijden niet zonder risico, maar dat is 's ochtends de trap aflopen met je slaperige kop ook niet..

nogmaals, jammer dat je zoiets moet laten om je vriendin het niet wil..

moraal van mijn verhaal.. je laat je vriendin toch niet bepalen wat jij wel/niet wilt doen in je leven.. je leeft maar 1x.. kom op. koop een motor man!
Woei, nog een paar van dit soort peptalks hier en ga dan binnenkort haar verrassen met een supersport Kawa ZX6r:
Afbeeldingslocatie: http://www.kawasaki-motors.ru/images/mcy/2007/zx6r/500/ZX6R_08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kawasaki-motors.ru/images/mcy/2007/zx6r/500/ZX6R_07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kawasaki-motors.ru/images/mcy/2007/zx6r/500/ZX6R_09.jpg

Of zo een Kawa ZX10r
Afbeeldingslocatie: http://www.kawasaki-motors.ru/images/mcy/zx-10r/500/ZX10R_07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kawasaki-motors.ru/images/mcy/zx-10r/500/ZX10R_08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kawasaki-motors.ru/images/mcy/zx-10r/500/ZX10R_09.jpg

I'm in love O+

Maar ik krijg haar maar niet opgewonden met een motor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:00:
[...]

Woei, nog een paar van dit soort peptalks hier en ga dan binnenkort haar verrassen met een supersport Kawa ZX6r:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Of zo een Kawa ZX10r
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

I'm in love O+

Maar ik krijg haar maar niet opgewonden met een motor ;(
Ik zal je een geheimpje verklappen.. Om vrouwen op te winden heb je een ander stuk gereedschap. Die heb je (als het goed is) zelfs gratis gekregen..

De meeste vrouwen worden niet opgewonden van een motor of snelle auto. Ik ken een aantal vrouwen die motorrijden en die vinden het rijden hardstikke leuk, maar die krijgen het niet warm van een ZX10, gixxer 1000 of R1.. Het zal ze een zorg wezen, als het maar rijdt. De kleur is belangrijker dan het vermogen/stuurgedrag..

Oh. en ik zou NIET op een ZX10R beginnen als ik jou was.. Koop een ZX6R en ik garandeer je dat je je helemaal gek schrikt als je het gas vol open gooit..

Zo'n ZX10R vereist echt een ervaren rijder.

Of je moet het leuk vinden om op de snelweg met 190km/h auto's voorbij te vliegen.... op 1 wiel....

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 26-03-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:04:
[...]

Ik zal je een geheimpje verklappen.. Om vrouwen op te winden heb je een ander stuk gereedschap. Die heb je (als het goed is) zelfs gratis gekregen..

De meeste vrouwen worden niet opgewonden van een motor of snelle auto. Ik ken een aantal vrouwen die motorrijden en die vinden het rijden hardstikke leuk, maar die krijgen het niet warm van een ZX10, gixxer 1000 of R1.. Het zal ze een zorg wezen, als het maar rijdt. De kleur is belangrijker dan het vermogen/stuurgedrag..

Oh. en ik zou NIET op een ZX10R beginnen als ik jou was.. Koop een ZX6R en ik garandeer je dat je je helemaal gek schrikt als je het gas vol open gooit..

Zo'n ZX10R vereist echt een ervaren rijder.

Of je moet het leuk vinden om op de snelweg met 190km/h auto's voorbij te vliegen.... op 1 wiel....
De tijden van op 1 wiel voorbij vliegen heb ik denk ik achtermij gelaten maar dat weet ik niet met zekerheid te zeggen overigens :+ Wanneer ik weer op een motorfiets ga zitten heb ik toch nog altijd de behoefte om even te kijken hoe het voelt om 'alive' te zijn 8)

ZX6R is inderdaad een prima motor en is absoluut veel verstandiger om zo een te nemen O-)

Ik denk dat ik haar langzaam bij beetje duidelijk ga maken met mijn passie voor motors.
Binnenkort maar zo'n nieuwe Shoei Helmet halen ;)

Bij zo'n zwarte kawa zouden denk ik deze het beste staan 8)
Anthracite Metallic
Afbeeldingslocatie: http://www.shoei-helmets.com/products/multitec/multitec_anth_met.jpg
Black
Afbeeldingslocatie: http://www.shoei-helmets.com/products/multitec/multitec_black.jpg
En mijn persoonlijke favoriet: wine red :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.shoei-helmets.com/products/multitec/multitec_winered.jpg

Heeft iemand hier zo'n Shoei Multitec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

als je van bochtjes houd zou ik idd <900 cc blijven anders zijn het meer snel-wegkanonnen ipv bochtenmessen

[ Voor 0% gewijzigd door rimpeldinky op 26-03-2007 15:10 . Reden: typo? waar!? :O /me ontkent alles ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rimpeldinky schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:46:
als je van bochtjes houd zou ik idd >900 cc blijven anders zijn het meer snel-wegkanonnen ipv bochtenmessen
Volgens mij maak je een typo ;)

Ik zou <900cc doen als ik hem was ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze?

GSX 1400 review 1
GSX 1400 review 2
GSX 1400 review 3

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/fsget.php?id=6819

En wat is jullie professionele mening? :)

En welke zouden jullie kiezen uit deze drie bikes in hetzelfde marktsegment (directe concurrenten dus)... GSX 1400, XJR 1300, CB 1300 vergelijking... Leuke review trouwens, voor wie geïnteresseerd is...

Ik ben nog maar student, and i can only dream :) . En zelf ben ik meer een harley persoon, maar aangezien deze voor toekomstig pas afgestudeerden vrij duur zijn :X kan ik misschien beter bij m'n tweede liefde beginnen: naked 4 cil bikes met een retro touch. En dan vind je niets beter dan bovenstaande 3 imo. (met een lichte voorkeur voor de suzuki)

Deze zijn tweedehands met niet al te veel kilometers op de teller voor redelijke prijzen te koop. (in belgië althans, want jullie tweedehandsprijsen slaan nergens op :p komt natuurlijk door de duurdere aanschafprijs aldaar)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ZRX1200, full muzzy, open luchtfilters, Factory kit ero, 20pk extra :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen mijn moeder hoorde hoe hard de lief ogende GSX1100F van paps wel niet ging, was ze ook niet al te blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:36:
Ben weer terug uit Val de Vienne.

Wat een rot weer daar. Heb alles meegemaakt: Regen, Hagel, Sneeuw, IJs en zon ;)
Helaas liep het niet zo af zoals het zou horen. Ben er op Donderdag middag vanaf gereden :(

Maar gelukkig alleen maar cosmetische schade.
Las het dat het klote weer was. Ruk man..

Dagi : : Ennuh geen vriendin nemen ? jawel! Juist een die motor rijd 8)

Ow ff nieuwe foto's :)

Chevy wil je de 2de als nieuwe foto zetten ? :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5/side.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5/front2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5/cockpit.jpg

Gisteren eindelijk eens wat weer zodat je de schaamrandjes lekker kan gaan wegrijden op dijkjes en klaverbladen zonder vangrails. Dus eigenlijk is er weer wat veranderd en moet ik nieuwe foto's maken :+

[ Voor 15% gewijzigd door Capo op 26-03-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:19:
Heeft iemand deze?

GSX 1400 review 1
GSX 1400 review 2
GSX 1400 review 3

[afbeelding]

En welke zouden jullie kiezen uit deze drie bikes in hetzelfde marktsegment (directe concurrenten dus)... GSX 1400, XJR 1300, CB 1300 vergelijking... Leuke review trouwens, voor wie geïnteresseerd is...

Ik ben nog maar student, and i can only dream :) . En zelf ben ik meer een harley persoon, maar aangezien deze voor toekomstig pas afgestudeerden vrij duur zijn :X kan ik misschien beter bij m'n tweede liefde beginnen: naked 4 cil bikes met een retro touch. En dan vind je niets beter dan bovenstaande 3 imo. (met een lichte voorkeur voor de suzuki)

Deze zijn tweedehands met niet al te veel kilometers op de teller voor redelijke prijzen te koop. (in belgië althans, want jullie tweedehandsprijsen slaan nergens op :p komt natuurlijk door de duurdere aanschafprijs aldaar)
Ik heb een stukje voor mijn werk op zon ding gereden, wat een blok.. damn.. echt geweldig.. maar sturen.. mwah.. dat valt echt tegen, wil je een beetje sportief rijden, moet je echt moeite doen.

Slalomen, hij knalt steeds een eind zijn vering in dat is niet normaal (okee ik ben een supersport gewent maar toch) en als je vol in de anker gaat lijkt het net of je voorover "valt"

Verder is het een super fiets, na een tijdje sturen rijd het ook gewoon lekker.. en hij zit echt geweldig! nog nooit zo'n lekker zadel gehad.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:19:
Heeft iemand deze?

GSX 1400 review 1
GSX 1400 review 2
GSX 1400 review 3

[afbeelding]

Te zwaar en way underpowered.. Met die 20pk extra van chevy erbij kom je aan 120pk. Voor zo'n kolos.. Naja. Heel prettig.

Ik heb niets met dit soort motoren. Ik zou voor een Kawa Z1000, Aprilla Tuono of Buell gaan als ik een naked bike moest kopen.
De tijden van op 1 wiel voorbij vliegen heb ik denk ik achtermij gelaten maar dat weet ik niet met zekerheid te zeggen overigens
Ik denk niet dat er ook maar 1 eigenaar is van een ZX10R die het ding niet regelmatig op het achterwiel zet. Ik bedoel.. Kun je uberhaupt optrekken op een ZX10R zonder dat ie verticaal gaat? Ja als een oud omatje.. maar dan kun je net zo goed een CB500 kopen :+ (hierbij excuses aan alle CB500 eigenaren)

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 26-03-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Of deze

Afbeeldingslocatie: http://www.crono-motors.com/images/benelli/CAFE_lowRes.jpg

Benelli Café Racer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn! Is this fo' real? 8)
Specs pls :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:37:
[...]

Te zwaar en way underpowered.. Met die 20pk extra van chevy erbij kom je aan 120pk. Voor zo'n kolos.. Naja. Heel prettig.

Ik heb niets met dit soort motoren. Ik zou voor een Kawa Z1000, Aprilla Tuono of Buell gaan als ik een naked bike moest kopen.
Absoluut een Kawa Z1000 O+
Afbeeldingslocatie: http://www.promotor.nl/published/prm/content/afbeeldingen/motoren/2006/060823-kawa-z1000-2007-367777_enlarged.jpg

Alvi: Ik weet niet of het in de zelfde categorie valt, maar ik heb zelf voor een drietal weken de Yamaha VMAX 1200cc gereden en vond het vaak onhandelbaar en te loog maar het zat wel verdomd lekker :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.bikez.com/moto..._cafe_1130_racer_2007.php

Een vrij gepimpte bike imho. Heb er nu al bij 2 motorsalons op gezeten :p
Leuke onderdelen ook.

code:
1
2
3
4
5
Displacement:   1130.00 ccm (68.95 cubic inches)
Engine type:    In-line three
Power:  123.37 HP (90.1 kW)) @ 9000 RPM
Torque: 115.00 Nm (11.7 kgf-m or 84.8 ft.lbs) @ 6250 RPM
Dry weight: 199.0 kg (438.7 pounds)

High res pic :9~

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 26-03-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:45:
http://www.bikez.com/moto..._cafe_1130_racer_2007.php

Een vrij gepimpte bike imho. Heb er nu al bij 2 motorsalons op gezeten :p
Leuke onderdelen ook.

code:
1
2
3
4
5
Displacement:   1130.00 ccm (68.95 cubic inches)
Engine type:    In-line three
Power:  123.37 HP (90.1 kW)) @ 9000 RPM
Torque: 115.00 Nm (11.7 kgf-m or 84.8 ft.lbs) @ 6250 RPM
Dry weight: 199.0 kg (438.7 pounds)

High res pic :9~
Dan heb ik toch liever de tornado (met straalaandrijving :+ )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:37

charrel

Cortisol4life..

Chevy454 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:23:
ZRX1200, full muzzy, open luchtfilters, Factory kit ero, 20pk extra :P
Mee eens >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~charrel/zrx1200r+akra.JPG
Standaard pijp eraf scheelt al snel kilo of 10-12. Mijne levert nu 132pk en 129nm. Ding trekt al als een malle vanaf 3000 toeren, heb je al ruim 100nm tot je beschikking. Luchtfilterhuis is verder nog standaard op een k&n filter na. Heb er dus tot op heden meer dan 20pk bij, ging van 108 naar 132 aan het wiel.
Het blijven wel zware fietsen maar hij is toch echt wel aardig snel, stuurt ook erg makkelijk alleen in lange doordraaiers had het wel wat stabieler gemogen. Het rechte stuurtje speelt daar ook een rol in......
Al menig supersport heeft zich aardig verkeken in de rechtelijn snelheid. Alleen door de bochten zit je eerder aan de limiet, wat ik persoonlijk alleen maar leuker vind.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 26-03-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond ook op de beurs in Utrecht.
Vind hem alleen wel erg ver van een cafe racer staan :? Maar wel pimp-a-delic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mja, en blijkbaar is het ook moeilijk in te zien dat anderen andere interesses kunnen hebben. (of niet allemaal dezelfde voorkeur als jij moeten hebben :) )

Ik schrijf zelf al dat ik in eerste instantie harley liefhebber ben :) En in tweede instantie naked bike. En een Kawa Z1000 vind ik echt al geen naked bike meer. I wanna see engines, exhausts, enz.. :)

zoiets bvb:
Afbeeldingslocatie: http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Kawasaki%20Bikes/images/Kawasaki%20Z1_jpg.jpg

Die stijl. Het voordeel van de yamaha/suzuki/honda is dat ze dezelfde look en stijl aanbieden in een modern pakket. (naked staande viercilinder) Zonder problemen. Een classic is leuk, maar kan ook heel wat moeilijkheden opleveren. (maar die K1 blijft een tijdloze look hebben :) )

Als je niets hebt met dit soort motoren is dit ook nogal een onzin reacties (nofi). Meer zoiets van: "kijk hoe professioneel ik wel niet ben met mijn race bikes en hoe ik elke PK tot de limiet gebruik ;) "(ik vraag het mij af, maar kom). Het interesseert me persoonlijk weinig of de bike nu 100 of 120 pk heeft. En daarbij zou je ook moeten weten dat de nadruk van deze bikes helemaal ergens anders ligt. Namelijk een groot koppel en veel 'grunt' vanuit de lage toeren. Dat is meer mijn voorkeur.

Ik ben helemaal niet bedreven genoeg om een echte race machine tot de limiet te gebruiken, dus screw die pk neukerij :p . I want muscle, torque en a men's bike.

Op dezelfde manier heb ik helemaal niets met bikes zoals een fireblade of R1 of die stijl. Ze laten me echt syberisch koud. Ze lijken allemaal op elkaar, en zijn gewoon allemaal een hoop plastiek rond een frame gegoten zonder karakter. En ze maken een belachelijk snertgeluid :) . (En ik wil nog niet dood :p )

@Dagi: Vmax is ook goed, nieuwste model dan wel, (dat jammergenoeg hier niet verkocht wordt). Grunt, power, muscle en een bike die opvalt.

Ik heb even op een honda gereden uit '76 met 85 pk of zo. Bevalt me op zich goed genoeg, dus de bikes die ik aanhaal zijn voor mij zeker krachtig genoeg

Edit: een buell zou ik ook nog overwegen nu ik nog jong ben (vooraleer naar de harley te gaan). Ook al omdat de buell een harley motor heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:58:
[...]

Ik schrijf zelf al dat ik in eerste instantie harley liefhebber ben :) En in tweede instantie naked bike. En een Kawa Z1000 vind ik echt al geen naked bike meer. I wanna see engines, exhausts, enz.. :)

zoiets bvb:
[afbeelding]

Die stijl. Het voordeel van de yamaha/suzuki/honda is dat ze dezelfde look en stijl aanbieden in een modern pakket. (naked staande viercilinder) Zonder problemen. Een classic is leuk, maar kan ook heel wat moeilijkheden opleveren. (maar die K1 blijft een tijdloze look hebben :) )
Tsja... een Zephyr dan maar? :+ De 1100 heeft wel koppel geloof ik.

Mijn 750 gaat volgende week vrijdag op de dynobank trouwens... eindelijk
Heb half april een toertocht naar luxemburg voor 3 dagen staan met 140 motoren en wil niet dat de brommer afhaakt voor ik terugben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
sorry het is geen 2 cylinder maar 4 cylinder, ik haal even de cagiva motorblok met de bandit door elkaar. Cagiva heeft het motorblok van de sv650.

Het is een viercilinder 2006 model van de bandit (650cc)

maar ik neem het wel aan van de mensen hier. Het was alleen iets wat meteen opviel toen ik de motor zag.

overigens. Kan iemand mij hier uitleggen waarom bij de introductie van injectie motoren het verbruik opeens drastisch omhoog gegaan is? ik ben even wezen kijken maar waar je vroeger nog veel motoren zag met 1 op 20~25 zuipt nu alles ongeveer 1 op 14. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
FragDaddy schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:04:
[...]

alleen jij krijgt vibro's gratis ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif

[ Voor 31% gewijzigd door justice strike op 26-03-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:28:

[...]

alleen jij krijgt vibro's gratis ;)

[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif
Hahahahaha ok ok heren geen ZX10R voor mij :z

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online

Ik denk niet dat er ook maar 1 eigenaar is van een ZX10R die het ding niet regelmatig op het achterwiel zet. Ik bedoel.. Kun je uberhaupt optrekken op een ZX10R zonder dat ie verticaal gaat? Ja als een oud omatje.. maar dan kun je net zo goed een CB500 kopen :+ (hierbij excuses aan alle CB500 eigenaren)
Geen zx10 voor nodig hoor :P
als je van bochtjes houd zou ik idd <900 cc blijven anders zijn het meer snel-wegkanonnen ipv bochtenmessen
Ligt beetje aan de motor he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Al eens FJR gereden of reviews gelezen ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

gereden? nee, licht rbw he :P
reviews gelezen, ja.. maar voor een tourbuffel is het een zeer scherp-sturende motor

nou is een fjr wel de uitzondering welke de regel bevestigd he :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20

optrekken zonder dattie verticaal gaat is mogelijk hoor met de zx10r :P..............goed naar voren liggen en had alleen een zwevend voorwiel met optrekken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Ik heb een NTV650 gezien die op het klaverblad alle ss'ers achter zich liet.
Op circuit lelystad had ik instructeurs met een FJR1300 voor me die ik toen met m'n R6 met veel moeite net kon bijhouden. (Ze reden de koffers op de grond)

Zeker op de openbareweg gaat het meer om de bestuurder dan om de motorfiets.
Wel is het voor een beginnende motorrijder beter sturen op een ZXR400 dan op een ZX12R.

[ Voor 12% gewijzigd door BertV op 27-03-2007 10:42 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

BertV schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:40:
Ik heb een NTV650 gezien die op het klaverblad alle ss'ers achter zich liet.
Op circuit lelystad had ik instructeurs met een FJR1300 voor me die ik toen met m'n R6 met veel moeite net kon bijhouden. (Ze reden de koffers op de grond)

Zeker op de openbareweg gaat het meer om de bestuurder dan om de motorfiets.
Wel is het voor een beginnende motorrijder beter sturen op een ZXR400 dan op een ZX12R.
:^

Iedereen zegt wel dat het om de motor gaat, maar als je niet kan rijden, heb je ook niks aan een ss. Maar niet iedereen koopt een motor om de rijeiegenschappen, maar juist omdat ze mooi zijn. (daarom hebben bijna alle r1's een schaamrand van links tot rechts) :P

Excuses voor de mensen die dat NIET hebben ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

"Lichte" fietsen zijn ook sneller in de bochten. Kunnen sneller op het gas gaan bij het uitkomen van de bocht, lichter van gewicht,...

Zie bijvoorbeeld het verschil in de MotoGP nu. Alle rondetijden worden nu weer gebroken ondanks het lagere vermogen; Men kan gewoon sneller die bocht doorraggen.
met m'n FJR kan je bijvoorbeeld goed bochten pakken, maar je moet wel enorm oppassen bij het uitaccellereren. Je zit met zoveel koppel en vermogen dat een klein beetje gas geven al enorm "trekt".

* DinX slaat vaak zelfs af in z'n 2 juist daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:22:
[...]

:^

Iedereen zegt wel dat het om de motor gaat, maar als je niet kan rijden, heb je ook niks aan een ss. Maar niet iedereen koopt een motor om de rijeiegenschappen, maar juist omdat ze mooi zijn. (daarom hebben bijna alle r1's een schaamrand van links tot rechts) :P

Excuses voor de mensen die dat NIET hebben ;)
Ik zat vorig jaar achter een R1 aan op een klaverblad.. Die jongen moest zijn knie helemaal tegen de kuip aan drukken en nog ging zijn knie aan de grond zo plat ging ie met die motor.. Echt alsof ie op een MotoGP fiets zat. Potverdorie. Wat ging die plat.. Het KAN dus wel.

Aangezien ik geen R1 rij voel ik me ook niet aangeproken..

P.S. Wie van jullie wheeliet er zonder stuurdemper met wat hogere snelheden? Dus niet optrekken bij de stoplichten in de 1e versnelling en dan bij 50km/h in de 1e versnelling het voorwiel even liften, maar in 2 of 3 met de koppeling omhoog zetten.

Ik heb geen stuurdemper en het valt me op dat hoe hoger de snelheid is tijdens de landing hoe meer de motor de neiging heeft met de kop te gaan schudden.. Zou dat komen omdat het voorwiel op snelheid moet komen ofzo? (stel ik trek de motor bij 50km/h op 1 wiel en ik zet hem met 120 weer neer.. dan moet dat voorwiel dus in 1x die snelheid gaan draaien..) Waar ik bang voor ben is dat de snelheid steeds hoger wordt en dat ik op een gegeven moment van een schuddende kop naar een full-on tankslapper ga.. en dan wordt ik NIET blij.

En nee, ik kan de snelheid niet constant (laag) houden. Dat zou betekenen dat ik hem op het balanspunt moet zetten en zo goed kan ik niet wheelien. Balanspunt ligt redelijk hoog en dan moet ik erbij gaan staan, want anders kan ik niet meer over de kuip heen kijken. Er langs kijken werkt niet. Dat heb ik geprobeerd.. Maar door de gewichtsverplaatsing ga je dan ook gelijk in de richting van waar je hangt zeg maar.

Makkelijkste oplossing: Stuurdemper kopen. Maar dat vind ik een beetje een poser-item. En ik wil niet dat dat ding me in korte bochten dwars zit. Er zal wel een truukje voor zijn toch? Misschien moet ik me er nog meer op focussen om het wiel kaarsrecht neer te zetten bij de landing.

ps. Wheelies worden alleen gemaakt op prive-wegen die niet toegankelijk zijn voor overig verkeer en op circuits.. ik moedig ook geen mensen aan om op 80km wegen auto's te gaan inhalen op 1 wiel met veel te hoge snelheden. Je motor verkeerd landen en op je smoel gaan is vervelend. Meteen daarna overreden worden door de auto die je net inhaalde is echt niet grappig!

[ Voor 56% gewijzigd door FragDaddy op 27-03-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
FragDaddy schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:57:
[...]

Ik zat vorig jaar achter een R1 aan op een klaverblad.. Die jongen moest zijn knie helemaal tegen de kuip aan drukken en nog ging zijn knie aan de grond zo plat ging ie met die motor.. Echt alsof ie op een MotoGP fiets zat. Potverdorie. Wat ging die plat.. Het KAN dus wel.

Aangezien ik geen R1 rij voel ik me ook niet aangeproken..
Zat er ook nog tempo in? Je kan wel plat gaan, maar als er geen tempo in zit schiet het nog niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
MarcoZ20 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:02:
[...]

Zat er ook nog tempo in? Je kan wel plat gaan, maar als er geen tempo in zit schiet het nog niet op :P
Nou dan ken jij een truukje dat ik niet ken. Als je platter gaat stuur je ook scherper in en dus moet je meer gas geven om dezelfde lijn te houden.. dus ja. hij ging 'vrij' hard.. iig harder dan ik verantwoord kon rijden. Hij stond denk ik op iets betere banden, want mijn banden kunnen die hellingshoeken echt niet aan. Dan rij je dus echt al half/half over de rand van de achterband. Voor kan nog wel, maar achter wordt spannend dan. Op de openbare weg met lantaarpalen in de buitenbocht.. nah ik wil nog wel wat marge houden. zo'n groot hart heb ik niet

PS. volgens mij heb jij ook wel ervaring met bovenstaande wheelie-vraagstuk met je ex ZX10R (standaard geen stuurdemper)

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 27-03-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer eens wat slims gedaan....

Mailtje gehad van een bestelling van louis.de dat ze het pakket aan DHL hebben gegeven ( 8) ) maar het leveringsadres is onjuist ( :/ ). Heb de straatnaam van mijn kamer in delft gecombineerd met het huisnummer, postcode en plaats van mn vriendin in H'lem (waar ik het pakket hebben wil). 8)7
En Vlamingstraat en Pegasusstraat lijken niet echt op elkaar....

Gebeld naar louis; krijg je dus geen track&trace van (10 minuten in semi-duits mijn best gedaan.. mocht dus niet baten). DHL; bel morgen maar terug, dan ligt is hij in NL en waarschijnlijk weer terug bij het depot en dan kunnen we hem wijzigen.

Nouja.. handige actie weer van me :+

Dus met beetje mazzel ligt er overmorgen een matzwarte S1 op me te wachten, een zadeltassen/bagagerol-pakket, nieuwe spiegels (vierkant en met niet-verrot-chroom) en olie + oliefilter. :)

Wel leuk die olie: 17 euro voor 4 liter SAE10W40, filter 3 euro. Ververs het wel extra snel, want echte superolie zal het niet zijn :P Heb het 500km terug ook al gebruikt (oude helemaal eruit, dit erin) en lijkt tot nu toe prima.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:08:
[...]

Nou dan ken jij een truukje dat ik niet ken. Als je platter gaat stuur je ook scherper in en dus moet je meer gas geven om dezelfde lijn te houden.. dus ja. hij ging 'vrij' hard.. iig harder dan ik verantwoord kon rijden. Hij stond denk ik op iets betere banden, want mijn banden kunnen die hellingshoeken echt niet aan. Dan rij je dus echt al half/half over de rand van de achterband. Voor kan nog wel, maar achter wordt spannend dan. Op de openbare weg met lantaarpalen in de buitenbocht.. nah ik wil nog wel wat marge houden. zo'n groot hart heb ik niet

PS. volgens mij heb jij ook wel ervaring met bovenstaande wheelie-vraagstuk met je ex ZX10R (standaard geen stuurdemper)
Ja ik weet ook dat het wel kan.. maar de meeste mensen op een r1 kunnen gewoon NIET rijden.. :P

Ik kan zelf wel grote hellingshoeken maken.. een vriend van mij heeft een 2005 r6 en rijd zijn schaamrand zowel voor en achter helemaal weg.. als ik nog ruim 0,5 centimeter ACHTER heb.. Ik moet echt 10~15km/h harder rijden wil ik mijn schaamrand ook tot het randje weg hebben.

Stuurdemper is op zich wel verstandig, je kan ook een elektronische kopen, bij lage snelheden heel licht, enbij hogere snelheden wat zwaarder. (volgens mij heb je die ook niet electronisch maar weet niet of die dingen werken) Ik zou het zelf wel doen, om nou een tankslapper te maken is ook weer zo zonde... -O-

En het wordt weer mooi weer.. dus we meoten echt ff een x lekker gaan sturen frag :P

En als ik echt lekker bezig ben om te raggen op een klaverblad, dan heb ik nog en centimeter of 5 (voor mijn gevoel dan) tussen mijn kuip en knie over..

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 27-03-2007 12:32 ]

No signature required.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.