Na zo'n anderhalf jaar geleden (eind september 2005) gestopt te zijn met World of Warcraft, begint 't nu toch wel weer redelijk te jeuken. En omdat het voor mezelf ook weer een leuke gelegenheid is om m'n grenzen opnieuw te verkennen, wil ik toch de knoop maar eens doorhakken.
Vroeger speelde ik als Gnome mage op Turalyon aan de Alliance kant. Was erg leuk, maar het raiden werd me gewoon echt teveel; zoveel geestelijk als lichamelijk. Bovendien ging het heel erg om het hebben van de beste gear en daar flink mee pronken. Niets mee mis, maar dat was niet waarom ik begon met spelen.
Nu wil ik als Draenei mage beginnen, maar ik was vroeger begonnen met tailoring/leatherworking en op level 60 de switch gemaakt naar herbalism/alchemy. Is die laatste combinatie nog steeds een van de meest geschikte voor een mage, of is jewelcrafting/mining tegenwoordig geschikter?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik van plan ben om heel erg rustig aan te doen, dus snel-naar-level-70 zit er voor mij niet in. Ik wil 'de wereld' weer vanaf 't begin gaan verkennen.
En hoe zit het tegenwoordig met de servers? Ik wil sowieso op een PVE server spelen; heb ook nog aan de Horde kant gespeeld op Argent Dawn (RP) wat ook erg leuk was, maar ik twijfel een beetje tussen die twee. RP'en vind ik wel erg leuk, maar het voelde na verloop van tijd ook wel lichtelijk gedwongen. Turalyon was destijds echt een van de slechtste keuzes qua hardware geweest; de mensen die ik er kende waren erg gezellig, maar de frequentie waarmee alles plat lag, was vrij irritant.
Dus, als iemand een behoorlijk stabiele PVE of RP server kan aanraden, dan hoor ik het graag.