Anoniem: 113481 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:18:
[...]
Ja ik kan andere timings instellen in mijn bios. Ik heb hier alleen niet aangezeten. Heb hiervoor een amd 64 3500+ gehad en nooit aan de andere timings gezeten, maar deze wou toch wel wat harder temps werden alleen een probleem met de stock koeling van die proc.
Ik zit nu op me werk zal als ik thuis ben eens een screenie maken van a64info. Ik zal dan ook eens kijken of ik die timings kan veranderen.
EDIT: @Dark
Hier de a64info screenie
[
afbeelding]
EDIT2: Nog een opmerking. Het geluid gaat kraken bij een hogere FSB. Komt dan heel veel ruis doorheen. Lijkt me niet echt normaal....
wat ik eraan zie:
- misschien wil het mem niet harder, probeer de 150 divider of 140 of 133... (memclk freq.)
- ht-link op 1043Mhz, dit is te hoog, zet de ht-multi op 3x
- trc en trfc zitten te dicht op elkaar. meestal doe je trc=trp+tras(+1 of 2 als het niet stabiel blijkt) in jouw geval minimaal trc=12 dus. trfc is meestal het beste op trc+4 (eventueel verruimen tot 6 ...)
- trrd en trwt staan vrij los, kan later aangehaald worden, probeer bv 3 of 2.
- twr en twtr kan meestal wel beide op 2
- tref kan heel belangrijk zijn, beetje mee spelen... 3120 werkt vaak goed.
- max async. lat. en read preamble probeer [mal=7, rp=5] of [mal=9, rp=7] opterons zijn hier vaak erg gevoelig voor.
- idle cycle limit is okee, hoger (256) klokt meestal makkelijker. dynamic counter kan je uit zetten als idle cycle limit kleiner of gelijk aan 16 is en aan bij 32 of meer icl.
de rest lijkt me normaal.
edit:
dram drive strength: tccd en ce5/6 chips houden meestal van weak, bh5/6, ch5/6 en utt houden meestal van normal, probeer achter de chips op je reepjes te komen.
mijn a64info shotje:
http://img153.imageshack.us/img153/1862/darksa64inforf8.jpg
[
Voor 6% gewijzigd door
Dark op 13-04-2007 11:41
]