[TV] Plasma/LCD: aanbiedingen [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 150.396 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

vooral omdat me hij ook als scherm voor me pc gaat dienen, en ik bij pc schermen ook bv 1600x1200 native verkoos nadat ik dit op een 1280x1024 19" tft ook te groot ervaarde..

Games zullen met aa en af ook altijd er beter uitzien op 1920x1080, dan hetzelfde plaatje op 1366x768

Ik had eerst me zinnen gezet op een 32"HD ready Tatung, vervolgens viel me oog op de 37" variant van Tatung, en iets daarna vond ik hierboven de aanbieding van de 37" full HD van Samsung, die door de mooie prijs dan toch een vele betere keuze is!?
( gaming/ downloadable 1080p materiaal, meer future proof....)

Maar hey, ik sta open voor betere tips, was op een LAN en daar viel me op hoe vet gamen op zon ding wel niet is, en nu wil ik nieuw speelgoed, maar moet me duidelijk even goed laten inlichten.. (die lcd's op die lan waren wel hd ready, en leek me dit dus nóg vetter zou zijn..)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 17-09 19:01
hallo medetweakers,

ik ben op zoek naar een mooi scherm. voor een woonkamer met een kijkafstand van ongeveer 3,5 meter. ik zat zelf te denken aan een 37" of 40" fullhd.
natuurlijk wel een A-merk maar dan ook gewoon goedkoop. laten we zeggen een aanbieding hoe goedkoper hoe mooier natuurlijk.

weet er iemand van aanbiedingen (aangezien er nu wel een paar aan de gang zijn) voor deze televisies. budget laten we zeggen max 800 ofzo. maar goedkoper is natuurlijk mooi meegenomen.

voorwaarde is wel dat de LCD ten mninste 1 component aansluiting heeft.

is iemand op de hoogte van dergelijke aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 14:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Heb afgelopen week een Toshiba x3031d gekocht. Was een www.1dayfly.nl aanbieding voor 999,- Maar dat type is voor 1100,- te vinden op internet (www.redcoon.nl). 2 jaar garantie aan huis. Pixel garantie. En full HD met 2x HDMI en 1x Component, 1x VGA, 2x Scart, audio uit via RCA en Toslink (optisch). Erg mooi beeld ook. Ik zit op 2,5 Mtr en ben er zeer tevreden over.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
@dangerpaki:
op 3,5 meter heeft een full HD vrij weinig toegevoegde waarde tov een HD ready. Maar mss is het beter om ff te melden waar je de tv vooral voor gaat gebruiken. Maar als ik een tip mag geven: koop een panasonic PLASMA.. Resolutie is een overschat begrip, kijk eens naar zwartwaarden/schaduwdetail/kleurweergave..dit zijn allemaal sterke punten v/e plasma. Plus een plasma is vergevingsgezinder voor SD weergave, oftewel zondagavond voetbal of de wereld draait door ziet er beter uit op een plasma. Kijk ook eens in de thread Plasma vs Lcd hier:meer dan genoeg leesmateriaal, en als je daar doorheen bent ben jij ook overtuigt dat een plasma op deze afstand beter is.
Concreet: Koop of een 37PV70 of een 42PV7, beide zullen wel rond de 800 euro zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Mediamarkt Utrecht heeft de Panasonic th37pv7 in de aanbieding op http://www.mediamarkt.nl/...atalogId=17609&langId=-11, echter klopt de beaamde resolutie wel? Want volgens mij moet dat 1024 horizontaal zijn...? Of is het een ander/nieuwer scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:47:
Mediamarkt Utrecht heeft de Panasonic th37pv7 in de aanbieding op http://www.mediamarkt.nl/...atalogId=17609&langId=-11, echter klopt de beaamde resolutie wel? Want volgens mij moet dat 1024 horizontaal zijn...? Of is het een ander/nieuwer scherm?
moet 1024 zijn , zie :
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4108|603|602|601|4|1

is dus een drukfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
bramberk15 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:53:
@dangerpaki:
op 3,5 meter heeft een full HD vrij weinig toegevoegde waarde tov een HD ready. Maar mss is het beter om ff te melden waar je de tv vooral voor gaat gebruiken. Maar als ik een tip mag geven: koop een panasonic PLASMA.. Resolutie is een overschat begrip, kijk eens naar zwartwaarden/schaduwdetail/kleurweergave..dit zijn allemaal sterke punten v/e plasma. Plus een plasma is vergevingsgezinder voor SD weergave, oftewel zondagavond voetbal of de wereld draait door ziet er beter uit op een plasma. Kijk ook eens in de thread Plasma vs Lcd hier:meer dan genoeg leesmateriaal, en als je daar doorheen bent ben jij ook overtuigt dat een plasma op deze afstand beter is.
Concreet: Koop of een 37PV70 of een 42PV7, beide zullen wel rond de 800 euro zitten
de tips van de plasma zijn mij inderdad bekend. het enige waar ik een beetje mee zit is dat de kwaliteit van plasma over de jaren afneemt door het weglekken van fosfor gas. hoewel je tegenwoordig volgens mij nog steeds wel 10 jaar zoet bent met de tv.

ik wil de tv met name aansluiten op een SD receiver voor de schotel en daarmee televisie ontvangen. maar daarnaast ben ik van plan om een PS3 aan te schaffen die dienst zal doen als een BR speler (voor dezelfde prijs heb je dan ook een gameconsole) en om af en toe een spelletje te spelen.

dus eigenlijk gewoon televisie, DVD/BR en gaming.

die tips van de plasma zijn wel goed, alleen ja zit toch met de pixels een beetje.
heb liever toch een fullhd scherm. ook al lijkt het theoretisch op deze afstandniet veel nut te hebben. waarschijnlijk speelt het placebo gevoel er ook mee.

wat ik niet snap is hoe een toestel met 1024 x ???? resolutie HD-ready kan zijn. je moet toch minimaal 720p kunnen weergeven.
720p gaat ervan uit dat je bij 16:9 een resolutie geeft van 1280x 720

[ Voor 9% gewijzigd door dangerpaki op 13-02-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Bij saturn:

Lg 32lc41 voor 499!

32 inch, 2 x hdmi en 5000:1 contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:20:
[...]

.

wat ik niet snap is hoe een toestel met 1024 x ???? resolutie HD-ready kan zijn. je moet toch minimaal 720p kunnen weergeven.
720p gaat ervan uit dat je bij 16:9 een resolutie geeft van 1280x 720
HD Ready vereist een verticale resolutie van minstens 720 lijnen :) En dat hebben plasma's met 1024x 768

Wikipedia: HD ready

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:03:
[...]

HD Ready vereist een verticale resolutie van minstens 720 lijnen :) En dat hebben plasma's met 1024x 768

maar dat betekent dus dat je een stuk mist van eht horizontale beeld. of wordt er gedownscaled om horizontaal alles te laten passen?

de deal van de LG is wel goed, mar neit een super aanbieding ofzo volgens mij.
en heb liever toch op zn minst een 37". maar toch bedankt. de panasonic 37"in MM utrecht lijkt me heel aantrekkelijk hoewel ik nog steeds twijfel over de resoluties.

maar ik ga maar eens de bovengenoemde topic doorlezen kijken wat de gebruikers ervaringen zzijn

[ Voor 27% gewijzigd door dangerpaki op 13-02-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met de Hannspree Hannswing 32"? Hij staat in de aanbieding bij paradigit voor 469 euro.

Beeldresolutie 1366 x 768 pixels
Responstijd 8 ms
Contrast 800:1
Helderheid 500 cd/m2
Inkijkhoek 89 / 89 graden (hor./vert.)
Interface D-sub VGA , HDMI , SCART , S-Video In , Composite In , Coax In
Luidsprekers Stereo luidsprekers ingebouwd (2x 8 Watt)
Afmetingen 104x805x640 mm (dxbxh)
Kleur Zwart/Grijs
Merk Hanss-G
Type LT35-32E1-000G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:19:
Iemand ervaringen met de Hannspree Hannswing 32"? Hij staat in de aanbieding bij paradigit voor 469 euro.

Beeldresolutie 1366 x 768 pixels
Responstijd 8 ms
Contrast 800:1
Helderheid 500 cd/m2
Inkijkhoek 89 / 89 graden (hor./vert.)
Interface D-sub VGA , HDMI , SCART , S-Video In , Composite In , Coax In
Luidsprekers Stereo luidsprekers ingebouwd (2x 8 Watt)
Afmetingen 104x805x640 mm (dxbxh)
Kleur Zwart/Grijs
Merk Hanss-G
Type LT35-32E1-000G
waarom ga je anders niet voor deze. 3 tientjes meer maar dan heb je wel gewoon een A-merk
bear87 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:59:
Bij saturn:

Lg 32lc41 voor 499!

32 inch, 2 x hdmi en 5000:1 contrast.
ik denk trouwens dat ik zelf toch echt voor een fullhd LCD ga en niet voor een plasma ivm toekomstgerichtheid.
zijn er nog aanbiedingen voor een A-merk LCD 37" (of 40") met minimaal 2xHDMI en 1xcomponent? laten we zeggen zo 700-800 euro of goedkoper.

hoewel ik erg aan het twijfelen ben gebracht om te neigen naar plasma zal ik het toch houden op LCD ivm resolutie en de toekomst met fullhd en m'n toekomstige PS3

[ Voor 19% gewijzigd door dangerpaki op 13-02-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:34:
[...]

waarom ga je anders niet voor deze. 3 tientjes meer maar dan heb je wel gewoon een A-merk

[...]

ik denk trouwens dat ik zelf toch echt voor een fullhd LCD ga en niet voor een plasma ivm toekomstgerichtheid.
zijn er nog aanbiedingen voor een A-merk LCD 37" (of 40") met minimaal 2xHDMI en 1xcomponent? laten we zeggen zo 700-800 euro of goedkoper.

hoewel ik erg aan het twijfelen ben gebracht om te neigen naar plasma zal ik het toch houden op LCD ivm resolutie en de toekomst met fullhd en m'n toekomstige PS3
37 of 40" Full HD LCD voor 700-800 Euro of goedkoper...? :?

Verwijderd

37 inch fullhd LG kost 850 Euro. Dat is pretty close ;-)

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:23
rik schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:47:
En hij is alweer gezakt naar 689,-. Als je het mij vraagt met zeer, zeer grote voorsprong de beste prijs-kwaliteit verhouding qua scherm wat er op dit moment te koop is. Heel mooi plaatje met DVD en TV, en ook HD ziet er uiteraard strak uit.

• bramberk15
dangerpaki schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:34:
[...]

[...]

Vraag jezelf eens af hoever je van het scherm gaat zitten. Als je het voordeel v/e full HD tov HD ready wilt ervaren op een 37" moet je er echt heel erg dicht op gaan zitten. Weet niet precies hoeveel, ergens hier op t forum kun je een grafiekje vinden waar het vermeldt staat. Over het algemeen zou ik zeggen dat het voordeel v/e Full HD tov een HD ready pas bij 50" begint, alhoewel dit dus wel te maken heeft met de kijkafstand. Ik speel zelf PS3 op mn plasma en het ziet er echt super uit, geen problemen met snelle pans en ik voed mn plasma gewoon met 1080P. Hij downscalet het zelf en dat ziet er retegoed uit. Laat je niet zo "pushen" door het Full HD gebeuren, het is zeker niet verkeerd maar bij jou schermmaat voegt het vrij weinig toe. Als ik zou moeten kiezen tussen een LG full HD LCD of een Panasonic HD ready plasma is de keuze niet zo moeilijk. HEt kwaliteitsverschil is gewoon enorm. Maar goed wie ben ik, sommige mensen hechten meer aan specs dan aan het beeld wat ze daadwerkelijk kijken

Sorry voor het Off-topic gelul!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 14:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Sommige HD ready plasma's ( o.a. van LG 42" ) vind ik een mooier full HD beeld toveren (scalen) als full HD LCD's. Getest met Blu-ray disc. Maar het is allemaal erg smaak afhankelijk, en instellingen. Ook al is de resolutie 1024x768. Er zijn trouwens 2 standaarden van hd-ready.

[ Voor 6% gewijzigd door makkie ;) op 14-02-2008 12:54 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Wij hebben net de TH-42PV70 van Panasonic bij Mediamarkt in Zwolle gekocht voor 999. De aanbieding is tot zaterdag geldig.

Verwijderd

Phoebe schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:47:
Wij hebben net de TH-42PV70 van Panasonic bij Mediamarkt in Zwolle gekocht voor 999. De aanbieding is tot zaterdag geldig.
waren ze op voorraad bij de MM in Zwolle?
Dan moet ik er namelijk maar even een heen karren ;)

en betreft het de NL-tv met NL-garantie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 15:59 ]

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 22:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

makkie ;) schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:53:
Sommige HD ready plasma's ( o.a. van LG 42" ) vind ik een mooier full HD beeld toveren (scalen) als full HD LCD's. Getest met Blu-ray disc. Maar het is allemaal erg smaak afhankelijk, en instellingen. Ook al is de resolutie 1024x768. Er zijn trouwens 2 standaarden van hd-ready.
Mijn voornaamste reden dat ik full HD wil is dat me pc eraan komt te hangen, en dan de hogere resolutie een behoorlijk mooier plaatje weet te genereren dan de HD ready native resolutie (ervan uitgaande dat de vga kaart een voldoende fps rate weet te genereren), het bovengenoemde scalen is dat iets van Plasma alleen of hebben LCD tvs deze mogelijkheid ook!?
(excuse my noobness)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

makkie ;) schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:53:
Er zijn trouwens 2 standaarden van hd-ready.
En welke mogen dat zijn dan?

Verwijderd

Ik de Panny TH-42PV70 bij Wehkamp besteld voor 1018 euro, 1 week levertijd.

Bij MM Zwolle waren ze niet meer op voorraad en bij MM Leeuwarden kost het toestel 1149 euri.

Nu nog even een HDMI-kabeltje aanskaffen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:03:
[...]

Wat voor verrekt beeld ga je dan krijgen als je hem aan je pc hangt? Resolutie is dan echt heel klein voor zo`n groot scherm.

Verwijderd

dangerpaki schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:20:
[...]

de tips van de plasma zijn mij inderdad bekend. het enige waar ik een beetje mee zit is dat de kwaliteit van plasma over de jaren afneemt door het weglekken van fosfor gas.
Ik los dat op door maandelijks mijn plasmacellen te vullen met gas. Is even een uurtje werk maar de helderheid neemt dan weer met stukken toe!

Even serieus. De helderheid van mijn plasma halveert na 60.000 uur. TV staat 6 uur per dag aan dus na 10.000 dagen. Dat is na 30 jaar. En dan is die (volgens de theorie dan) nog steeds helder genoeg om behoorlijk naar het scherm te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag een 42'' plasma van LG voor € 699 bij MM Deventer , niet duur dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Laatst online: 13-01 16:15
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:58:
[...]
waren ze op voorraad bij de MM in Zwolle?
Dan moet ik er namelijk maar even een heen karren ;)

en betreft het de NL-tv met NL-garantie?
Sorry voor de late reactie, we hebben gisteren TV gekeken :P

Ze hadden er gisteren genoeg, er waren er nog een stuk of 10. En ook nog 'achter'.

Het betreft een NL tv met NL garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoebe schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:15:
[...]

Sorry voor de late reactie, we hebben gisteren TV gekeken :P

Ze hadden er gisteren genoeg, er waren er nog een stuk of 10. En ook nog 'achter'.

Het betreft een NL tv met NL garantie.
Groot gelijk ;)
Ik heb gister rond 18.00 contact met ze opgenomen en toen waren ze niet meer op voorraad.
Ze gaan blijkbaar als warme broodjes over de toonbank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
was vandaag even in de winkel had eventjes tijd,
heb snel even een oneerlijke vergelijking gemaakt een 40" fullhd lcd tegenover een 37" hd ready plasma
ik weet dat de vergelijking niet helemaal opgaat.

maar stond er ongeveer 2 meter vandaan. en moet toch zeggen dat dat fullhd beeld voor mijn gevoel duidelijker meer detail had en dat de resolutie toch uitmaakte in bepaalde dingen die ik denk op 3 meter nog wel te zien zouden zijn.
echter de kleuren waren veel mooier op de plasma. dus zit nu nog steeds wel in een dilemma.

als ik nu de keus zou hebben tussen een fullhd LCD of een hd ready plasa(maar dan wel de 1366x768 en niet 1024x768) dan zou ik voor de plasma gaan zeker weten. dan zou dat fullhd me eigenlijk niet boeien. daarnaast heb ik het idee dat de 100hz technologie van de plasma toch wat volwassener is en beter beeld geeft terwijl dat op de LCD's nog dubieus is.

mijn vraag blijft nu alleen dus of de tweakers hier een mooie tv weten met de volgende eisen:
  • Plasma
  • 37" of 40" niet kleiner
  • min resolutie 1366x768 (fullhd mag ook maar dat zie ik niet voor die prijs die ik wil)
  • min 2x HDMI
  • min 1x Component
  • liefst ook nog 100hz
  • zwarte kleur
  • A-merk
  • prijs range 700-800 euries (of goedkoper)
vind ik niet zoiets dan zal ik helaas toch denk ik voor een fullhd LCD gaan in dezelfde prijsrange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel, de samsung 37'' M86 is full hd, maar dat verschil zie je amper op zo'n klein scherm

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Edit] Niet goed gelezen

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 18:25
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:01:
jawel, de samsung 37'' M86 is full hd, maar dat verschil zie je amper op zo'n klein scherm
Zo'n klein scherm? 37" is voor de meeste mensen toch redelijk groot toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Weet je zeker dat het de 70 is, ik zag alleen de 7F in de aanbieding namelijk...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
dangerpaki schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:56:
was vandaag even in de winkel had eventjes tijd,
heb snel even een oneerlijke vergelijking gemaakt een 40" fullhd lcd tegenover een 37" hd ready plasma
ik weet dat de vergelijking niet helemaal opgaat.

maar stond er ongeveer 2 meter vandaan. en moet toch zeggen dat dat fullhd beeld voor mijn gevoel duidelijker meer detail had en dat de resolutie toch uitmaakte in bepaalde dingen die ik denk op 3 meter nog wel te zien zouden zijn.
echter de kleuren waren veel mooier op de plasma. dus zit nu nog steeds wel in een dilemma.

als ik nu de keus zou hebben tussen een fullhd LCD of een hd ready plasa(maar dan wel de 1366x768 en niet 1024x768) dan zou ik voor de plasma gaan zeker weten. dan zou dat fullhd me eigenlijk niet boeien. daarnaast heb ik het idee dat de 100hz technologie van de plasma toch wat volwassener is en beter beeld geeft terwijl dat op de LCD's nog dubieus is.

mijn vraag blijft nu alleen dus of de tweakers hier een mooie tv weten met de volgende eisen:
  • Plasma
  • 37" of 40" niet kleiner
  • min resolutie 1366x768 (fullhd mag ook maar dat zie ik niet voor die prijs die ik wil)
  • min 2x HDMI
  • min 1x Component
  • liefst ook nog 100hz
  • zwarte kleur
  • A-merk
  • prijs range 700-800 euries (of goedkoper)
vind ik niet zoiets dan zal ik helaas toch denk ik voor een fullhd LCD gaan in dezelfde prijsrange
De eisen die je hier stelt zijn niet in te vullen. Er zijn geen plasma's met een resolutie van 1366x768 in het 37"of 42" formaat. Die beginnen pas bij 50". Wat misschien een aanrader is, is de philips 42pfp5332 of 42pfp5532. Een van deze twee heeft een resolutie van 1280x768 ofzo, weet het niet precies. Verder zijn alle plasma's 1024x768 (HDready dan he). Met jou budget zou ik kijken naar of de panasonic 37pv70, 42pv7, de bovengenoemde philips(en), samsung 42C91/42Q91 en maybe een verdwaalde LG.
Mocht je toch een Full HD lcd willen dan zou ik deze samsung aan raden, LE37M86, heeft voor een lcd behoorlijk goede zwartwaardes dankzij het superclear (lees reflectie) scherm wat dus weer meer naar een plasma neigt. Kijk anders een op deze site: www.hdtvtest.co.uk daar worden erg goede, degelijke reviews gegeven van een hoop tv's, met de sterke en zwakke punten van elke tv.

Again, sorry voor het offtopic-gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
bramberk15 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:01:
[...]

De eisen die je hier stelt zijn niet in te vullen. Er zijn geen plasma's met een resolutie van 1366x768 in het 37"of 42" formaat. Die beginnen pas bij 50". Wat misschien een aanrader is, is de philips 42pfp5332 of 42pfp5532. Een van deze twee heeft een resolutie van 1280x768 ofzo, weet het niet precies. Verder zijn alle plasma's 1024x768 (HDready dan he). Met jou budget zou ik kijken naar of de panasonic 37pv70, 42pv7, de bovengenoemde philips(en), samsung 42C91/42Q91 en maybe een verdwaalde LG.
Mocht je toch een Full HD lcd willen dan zou ik deze samsung aan raden, LE37M86, heeft voor een lcd behoorlijk goede zwartwaardes dankzij het superclear (lees reflectie) scherm wat dus weer meer naar een plasma neigt. Kijk anders een op deze site: www.hdtvtest.co.uk daar worden erg goede, degelijke reviews gegeven van een hoop tv's, met de sterke en zwakke punten van elke tv.

Again, sorry voor het offtopic-gelul
he bedankt...
ik zal even een kijkje nemen op de website heb ik ten minste wat referentie om te kijken of ik geen miskoop bega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Kent iemand de LG 42LC45? Deze is bij Pixmania nu in de aanbieding voor <800 euro terwijl hij elders voor 1200 euro staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Vanaf 3 maart een HDMI kabel bij de Lidl voor 5,99....!

http://www.lidl.nl/nl/hom...3.p.HDMI-verbindingskabel

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 14:54
Ik ben net bij mijn lokale BCC geweest om iets te regelen met de laatste 42PV70 die ze hadden staan. Bleek het ding al 3 a 4 maanden nonstop aan te staan en ze er ook nog minimaal 1049,- euro voor te willen hebben. Sjees... :P

En dat terwijl de opvolger (42PV80) al voor 1009,- bij Redcoon te krijgen is. Dan ben je toch gek als je een niet zachtzinnig behandeld showmodel neemt voor meer. :D

Bij de MM Almere staat trouwens een Samsung 42" plasma voor 699,- euro (en bij Redcoon een 50" voor 999,- euro). Dat lijkt me op zich best goedkoop, maar kan zo'n Samsung ook maar enigzins tippen aan een Panasonic? Of zal ik nog leven lekker doorsparen en intussen kijken wat er met de prijs van de 42PV80 gebeurt?

[ Voor 28% gewijzigd door mvdklip op 29-02-2008 20:04 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-02 10:17
voor de mensen rond Brugge:
Profilec (Blauwe Toren) houdt uitverkoop:
Philips, JVC, Sony,... (jammer genoeg geen Pana) alles vanaf -10% korting, heb zojuist een grote Philips (heb niet gekeken naar model, maar 't was ene met witte omslijsting, en 50 inch) aan 50% zien weggaan. De meeste modellen zijn -25%
Sommige dingen - 60%
(eigenlijk alle eclectronica, ijskasten, diepvriezers, senseo,...)
maar 't is voor de rappe: enkel vandaag en morgen (zondag 2 maart)

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
mvdklip schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:59:
[...]

Ik ben net bij mijn lokale BCC geweest om iets te regelen met de laatste 42PV70 die ze hadden staan. Bleek het ding al 3 a 4 maanden nonstop aan te staan en ze er ook nog minimaal 1049,- euro voor te willen hebben. Sjees... :P

En dat terwijl de opvolger (42PV80) al voor 1009,- bij Redcoon te krijgen is. Dan ben je toch gek als je een niet zachtzinnig behandeld showmodel neemt voor meer. :D

Bij de MM Almere staat trouwens een Samsung 42" plasma voor 699,- euro (en bij Redcoon een 50" voor 999,- euro). Dat lijkt me op zich best goedkoop, maar kan zo'n Samsung ook maar enigzins tippen aan een Panasonic? Of zal ik nog leven lekker doorsparen en intussen kijken wat er met de prijs van de 42PV80 gebeurt?
Ik heb bewust voor de samsung PS-42Q92/91 gekozen omdat ik wat kwaliteit en kleuren hetzelfde vond als de panasonic 42PV70 alleen het wit vond ik bij de panasonic grauw en bij de samsung echt wit dus mooier. Zwart is gelijkwaardig. Prijs was ook nog eens interesanter (alhoewel ik nu zie dat de prijzen hoger aan het worden zijn voor dit model)

Al met al vind ik de samsung beter als de panasonic (en die is al heel goed)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
dangerpaki schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:25:
[...]

he bedankt...
ik zal even een kijkje nemen op de website heb ik ten minste wat referentie om te kijken of ik geen miskoop bega.
Als je een panasonic tv koopt is het zowiezo geen miskoop ik denk dat er heel veel mensen zeer tevreden zijn met deze tv en in deze prijsklasse is er op dit moment geen betere (althans dat vind ik). Het is idd een fullHD ik persoonlijk vond dat niet zo erg omdat HD op hdready ook fantastish uitziet _/-\o_ .

Tel daarbij op goede SD weergave (nog belangrijke dan HD voor mij op dit moment) mooie kleuren goede zwartweergave, geen last van ghosting omdat het plasma is, dus ook geen 100hz nodig zoals op LCD. gewoon een goede TV

[ Voor 16% gewijzigd door iceme op 01-03-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
harley schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:49:
Ik heb bewust voor de samsung PS-42Q92/91 gekozen omdat ik wat kwaliteit en kleuren hetzelfde vond
Weet jij toevallig wat het verschil is tussen de C91 en de Q91? Ik kan het zo snel niet vinden...
Hier een vergelijking/afweging: [Plasma] Samsung(C91/Q92) of Panasonic(PV70)

[ Voor 14% gewijzigd door mvdklip op 02-03-2008 09:22 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Q serie versus C serie

Ultra FilterBright vs FilterBright
Movie Plus vs GEEN
Teletext Level 2.5 vs 1000 pagina's
Extra HDMI aansluiting aan de zijkant vs GEEN
Anynet+ (Bedien je randapparaten via je tv remote (HDMI aansluiting vereist))

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:04
G-ZeS schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:15:
Waarom zou je voor een full hd scherm gaan bij 37" ? Je ziet er al bijna niets van bij een 42" scherm. (eigen bevinding bij het bezoeken van verschillende winkels.. )
Vind je het gek dat je er niks van ziet? de winkels hebben een digitaal signaal dat 1080i is, en geen 1080P, ga je er een blu-ray FULL HD film aan hangen dan ga je toch zeker wel een verschil zien tussen een HD ready en een full HD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Jorn1986 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:16:
[...]

Vind je het gek dat je er niks van ziet? de winkels hebben een digitaal signaal dat 1080i is, en geen 1080P, ga je er een blu-ray FULL HD film aan hangen dan ga je toch zeker wel een verschil zien tussen een HD ready en een full HD scherm.
dat is dus echt onzin!

bij 37" zie je het verschil alleen als je er minder dan 1m vanaf zit!

bij 42" is het verschil iets beter te zien, maar alsnog nagenoeg verwaarloosbaar. bij 46" begint het echt rendabel te worden.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
cypher21 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:23:
[...]

dat is dus echt onzin!

bij 37" zie je het verschil alleen als je er minder dan 1m vanaf zit!

bij 42" is het verschil iets beter te zien, maar alsnog nagenoeg verwaarloosbaar. bij 46" begint het echt rendabel te worden.
Dus jij beweert dat 1080P bull**** is en eigenlijk iedereen voor thuis met een TV van 42 inch of kleiner maar genoegen moet nemen met 720P?

Wat denk jij dat er gebeurd als je een film (BLU-RAY) die van zichzelf 1080P is, gaat bekijken op een HD ready scherm (1366x768)? De TV krijgt het signaal binnen via HDMI en gaat met zijn eigen processortje het downscalen naar 1366x768, maakt dat het soms mooier ofzo?

Ik heb in de winkel het zelf mogen bekijken en het verschil tussen 720P en 1080P is toch zeker wel waarneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 08:37
het verschil is zeker duidelijk, j emoet dwel de bron ook in de native resolutie hebben van het paneel, anders blijft het appels met peren vergelijken. echte Hd content op een Full HD tv ziet er wel degelijk scherper en stabiler uit.
de kleuren is een beetje afhankelijk van de smaak ook volgens mij, en wat je gewend bent.

dus het verschil tussen plasma of lcd is denk ik niet objectief te beoordelen.

ik heb laatst een sharp gezien de een na duurste serie, en die is ook 100 hz. was echt een prachtig beeld. en er hing een loewe naast ( loewe is geloof iik ook sharp beelscherm, en de dure sharp toestellen hebben loewe software / hardware aan boord.
dus vandaar dat ik die dus ook naast elkaar heb vergeleken. al was de loewe die daar hing 5 cdm kleiner in diameter, maar dat is denk ik niet van doorslaggevend belang. ( qua prijs misschien weer wel natuurlijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:34
heb zelf een hd-ready scherm en er eens een checkerboard patroon op laten zien (pc aansluiting met 1:1 pixelmapping). Vanaf een meter of 2 zie je dus een grijs vlak en echt geen afzonderlijke pixels meer. Laat staan bij full hd, dan zijn de pixels nog kleiner.
37" scherm trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Thanks! Mooie samenvatting.
Ik hou het voorlopig toch maar even op een Pana, als ik die problemen met strepen lees op de Samsung Q serie... :|

Trouwens bij de MM Almere (en misschien ook andere vestigingen) hebben ze nu een 32" plasma voor 555,- euro. Maarehm in de folder staat ie met een 1024x768 resolutie terwijl er over een veel lagere resolutie wordt gesproken in dit topic. Zo te zien heeft dus ie dus een verticale resolutie van 480 lijnen en dat is nog minder dan PAL. :P

[ Voor 63% gewijzigd door mvdklip op 03-03-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Jorn1986 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:31:
[...]

Dus jij beweert dat 1080P bull**** is en eigenlijk iedereen voor thuis met een TV van 42 inch of kleiner maar genoegen moet nemen met 720P?

Wat denk jij dat er gebeurd als je een film (BLU-RAY) die van zichzelf 1080P is, gaat bekijken op een HD ready scherm (1366x768)? De TV krijgt het signaal binnen via HDMI en gaat met zijn eigen processortje het downscalen naar 1366x768, maakt dat het soms mooier ofzo?

Ik heb in de winkel het zelf mogen bekijken en het verschil tussen 720P en 1080P is toch zeker wel waarneembaar.
Het is op mijn kijkafstand op 3 3,5 meter absoluut niet waarneembaar.
In de winkel wordt standaard alles met component aangesloten en op 720 uitgestuurd dus als een verkoper je het voordeel van 1080P wil laten zien zal hij toch eerst het beeld ook op dat signaal uit moeten sturen van de blu-ray speler die er staat. Daarnaast sta je in de winkel er vaak maar max 2 meter vanaf en dan zie je het verschil inderdaad wel. Ik heb een full hd en een hd-ready 42" hier tegelijkertijd gehad en warempel je ziet het verschil vanaf de bank gewoonweg niet. de HD-ready is een plasma maar die gaf wel vollere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Laatst online: 21:40
Stevige TV bij 1dayfly, maar is niet erg mooi als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
mvdklip schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:23:
[...]
Trouwens bij de MM Almere (en misschien ook andere vestigingen) hebben ze nu een 32" plasma voor 555,- euro. Maarehm in de folder staat ie met een 1024x768 resolutie terwijl er over een veel lagere resolutie wordt gesproken in dit topic. Zo te zien heeft dus ie dus een verticale resolutie van 480 lijnen en dat is nog minder dan PAL. :P
Je kan voor dat geld al gauw een LG 32LC41 krijgen, vind het niet zo'n aantrekkelijke aanbieding.
Phyc schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:03:
Stevige TV bij 1dayfly, maar is niet erg mooi als je 't mij vraagt.
Mooie aanbieding voor een 37 inch scherm, maar Hitachi? nee dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
mvdklip schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:23:
[...]

Thanks! Mooie samenvatting.
Ik hou het voorlopig toch maar even op een Pana, als ik die problemen met strepen lees op de Samsung Q serie... :|

dat soort fouten hebben ze de laatste tijd heel toevallig wel vaker in MM folders.

weet iemand nog of de le40m86 of 86 ergens in de aanbieding is??? ben eigenlijk op zoek naar deze liefst zo min mogelijk voor betalen natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door dangerpaki op 03-03-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:06:
[...]

dat soort fouten hebben ze de laatste tijd heel toevallig wel vaker in MM folders.
Nee, het is correct. Gewoon een SD plasma. En dat geeft nog altijd beter beeld dat elke willekeurige LCD. Vergeet niet dat DVD ook gewoon SD is. En digitale TV ook. En dat ook HD er perfect uit kan zien op een SD plasma. 555 euro is een koopje. Maar ik zou altijd nog 145 euro meer betalen voor een 37 inch plasma. Maar voor de slaapkamer prima ding. Of badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Het ging over het feit dat er in de folder 1024x768 staat. ;) En het valt me inderdaad op dat er vaak dat soort fouten staan in de folders van MM. Er stond bijvoorbeeld laatst ook een Samsung 42" Plasma in voor 699,- euro. Toen ik de specs ging nazoeken bleek er werkelijk niks te kloppen van wat in het krantje stond: van contrastratio tot aantallen HDMI aansluitingen. :P

Over de nieuwe Pana PV80 plasma's: die zijn nu al goedkoper dan de "oude" PV70's:Strakke prijzen als je het mij vraagt. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door mvdklip op 04-03-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig .. Er bestaat volgens Panasonic helemaal geen PV serie meer (alleen een PX8,PX80,PZ80,PZ85 en een PZ800 serie)

Maar binnenkort zal ik ook wel een leuke aanbieding in elkaar draaien :) (alleen dan wel met de NL modellen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Hallo tweakerds...

ik zoek me een ongeluk naar de beste 46" ,50" of 52" FHD televisie. Il wil wel iets onder de prijs van de Pioneer KURO gaan, want die zijn wel erg duur.
Tot 2500 euro wil ik gaan ( give or take a 100 euro ) en daar moet je toch een beste tv voor kunnen kopen dacht ik.
Ik wil echter wel een grote tv hebben. ( we zitten er bijna 5 meter vanaf )
LCD of Plasma maakt mij eigenlijk niets uit. Als het beeld maar scherp en warm is.
Nu zijn de Samsungs wel erg goedkoop......is dat duurkoop?
Ik ga er een PS3 op gebruiken voor de BR films.

P.s. Als ik die nieuwe Pioneer KURO 50" kan kopen voor 3000 zou ik het wel doen trouwens....de review site zijn lyrisch over dit toestel.

Help me voordat ik gek word van al die TV's! 8)7

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:19

Kettrick

Rantmeister!

dangerpaki schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:06:
[...]

weet iemand nog of de le40m86 of 86 ergens in de aanbieding is??? ben eigenlijk op zoek naar deze liefst zo min mogelijk voor betalen natuurlijk.
Plasmavisie.nl heeft hem voor € 1399,- staan :)

edit:

prijs van de 46" vervangen |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Kettrick op 04-03-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
elrobbo schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:03:
Hallo tweakerds...

ik zoek me een ongeluk naar de beste 46" ,50" of 52" FHD televisie. Il wil wel iets onder de prijs van de Pioneer KURO gaan, want die zijn wel erg duur.
Tot 2500 euro wil ik gaan ( give or take a 100 euro ) en daar moet je toch een beste tv voor kunnen kopen dacht ik.
Ik wil echter wel een grote tv hebben. ( we zitten er bijna 5 meter vanaf )
LCD of Plasma maakt mij eigenlijk niets uit. Als het beeld maar scherp en warm is.
Nu zijn de Samsungs wel erg goedkoop......is dat duurkoop?
Ik ga er een PS3 op gebruiken voor de BR films.

P.s. Als ik die nieuwe Pioneer KURO 50" kan kopen voor 3000 zou ik het wel doen trouwens....de review site zijn lyrisch over dit toestel.

Help me voordat ik gek word van al die TV's! 8)7
Simpel: Panasonic Plasma, komen gewoon het meest in de buurt v/d Kuro's. Warme, natuurlijke kleuren en overtuigende zwartwaarden. Als je nog even geduld hebt komen in Mei de nieuwe FHD plasma's uit van Panasonic die wss erg dicht in de buurt komen van de Kuro's qua zwartwaarden. Vergeet lcd. Als je zwartwaarden en contrastwaarden wilt die in de buurt komen van de Pioneer: koop Panasonic. Kun je niet wachten koop dan deze: 50PY70, nu al te koop voor iets meer dan €2000. Check hier: http://www.kieskeurig.nl/...ECC2BC125735D00452334.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
@ bramberk15 : Thanks...daar kan ik wat mee. Mooi scherm, die Panasonic.
Worden die nieuwe Panasonics ook weer duurder, of verwacht je dat die prijzen toch een stuk onder die van pioneer blijven? ( van de KURO serie althans )
Ik loop meestal verdwaast door de Mediamarkt, terwijl dat nutteloos is, omdat ik niet welke instellingen ze gebruiken op die TV's. Dus hou ik het op review sites en zo nu en dan een mening van kenners.
Ik hoop dat ik het geld lang genoeg in mijn zak kan houden om de juiste te kiezen!

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Kijk eens in de Panasonic plasma thread hier op het forum. Staat alle info over zowel de huidge 2007 modellen en ook alle informatie die te vinden is over de 2008 modellen. Zoals het er nu op lijkt worden de nieuwe 2008 modellen zelfs goedkoper! Niet goedkoper dan de 2007 modellen nu, maar wel goedkoper dan de 2007 modellen toen ze geintroduceerd werden. Voorbeeld: heb zelf nu bijna een jaar een 42" panasonic plasma, gekocht in Juni 2007 voor iets meer dan €1100 (online). De opvolger is nu al te koop (online) voor 999,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Alleen vandaag: 40" Samsung LCD voor 799,- euro:

Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.nl/nieuwsbrief/wk200810samsung/samsung.jpg
Geen superlage prijs (hij staat bij Redcoon voor 839,- euro), maar toch wel aardig.

[ Voor 33% gewijzigd door mvdklip op 05-03-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
@MvdKlip: Ik zie 2 verschillende afbeeldingen van de LE40R81:
Afbeeldingslocatie: http://www.shop24uur.nl/catalog/images/LE40R81.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/8/8/00038488/l_00038488.jpg

Welke van de 2 is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Geen idee, maar de aanbieding is over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 13:32
Kzie geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Zie het Samsung logo. Dat is denk ik het enige.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:23
Onder is een R81, boven is een R82. Enige verschil is inderdaad het design (en dan zelfs nog maar een detail). Technisch identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Bij Centralpoint.nl hebben ze nu volgens mij het gehele assortiment nieuwe Pana plasma's ingevoerd. Geeft een idee van de prijzen:

37PX8€879,89
37PX80€943,12
42PX8€986,97
42PX80€1028,21
42PZ80€1353,83
42PZ85€1494,78
50PX8€1525,27
46PZ80€1772,41
42PZ800€1852,26
46PZ85€1909,49
50PZ80€2115,52
50PZ800€2415,91

Ik vraag me af waarom de PX8 modellen uberhaupt geintroduceerd worden. Nog even op de specs letten, want het prijsverschil met de PX80 is minimaal. Zelf begin ik nu te neigen naar de 42PZ80 omdat die Full HD is en het prijsverschil met de PX80 toch vrij klein is. Als de prijzen nog iets zakken ga ik waarschijnlijk voor dat scherm. Aan de andere kant: als de specs van de 37PX8 goed zijn, zou die het ook kunnen worden. Beetje afhankelijk van m'n banksaldo na de verbouwing van m'n nieuwe huis. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door mvdklip op 07-03-2008 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
De LG 32PC51 plasma (832x480) staat nu voor 499,- bij de MM Rotterdam Centrum. Leuk voor de slaapkamer? :P

[ Voor 36% gewijzigd door mvdklip op 10-03-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Redcoon is sinds een aantal dagen de Samsung PS-42C62H in de aanbieding voor slechts 699,- euro. Geen slechte prijs voor een 42" HDready plasma.

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/7421/redcoonis7.jpg

Redcoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben besloten om ook maar een leuke actie te starten met de nieuwe Panasonic schermen.. Voor meer info kijk eens op:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72088.0

Wel officiele Nederlandse modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Die Samsung Plasma heeft ook al een aantal keer bij de MM gestaan voor 699,- euro. De prijs is erg scherp, maar ik denk dat je er ook niet al te veel van moet verwachten. Anders eerst ff kijken bij de MM of een andere winkel? ;)

Trouwens: is een Panasonic 42PV7 voor 747,- (ook Redcoon) dan niet een veel beter deal?

[ Voor 22% gewijzigd door mvdklip op 10-03-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hij staat momenteel inderdaad bij de MM voor 699
http://www.samsung.com/nl/products/tv/plasmatv/ps_42c62h.asp

Resolutie moet dus gewoon 1024x768 zijn....!

Jammer dat de 42inch voor pc ook maximaal XGA ondersteunt, de 50inch doet wél WXGA (1360*768)

[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 11-03-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

mvdklip schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:36:
De LG 32PC51 plasma (832x480) staat nu voor 499,- bij de MM Rotterdam Centrum. Leuk voor de slaapkamer? :P
Aarch, de zoektocht naar een leuke slaapkamer LCD is heel erg vervelend. Het lijkt wel, hoe kleiner niet hoe goedkoper. En de meerste revieuws her en der gaan over de grotere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvdklip schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:36:
Dit is voor dit geld een geweldig mooi plasmascherm! Goedkoop en omdat ie zo klein is een superstrak beeld, Bijna CRT kwaliteit met SD materiaal en HD zit er ook super uit. Absolute aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
De nieuwe Panasonic TH-42PX80 zit nu op 899,- bij Redcoon! :)
En de 37PX80 op 848,- euro. Die dingen worden steeds goedkoper. :P

[ Voor 36% gewijzigd door mvdklip op 12-03-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvdklip schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:38:
De nieuwe Panasonic TH-42PX80 zit nu op 899,- bij Redcoon! :)
En de 37PX80 op 848,- euro. Die dingen worden steeds goedkoper. :P
houd er wel rekening mee dat als i kapot gaat je het scherm 4-7 weken kwijt bent aangezien ze geen aan-huis service kennen (aldus Redcoon zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
zo de keus wordt alleen maar lastiger... ben nu overtuigd van een plasma... maar zit nu te tobben, enerzijds fullhd series die nu komen in plasma en anderzijds de oude resoluties.
wat ik zo in het panasonic topic lees is dat het toch lijkt uit de eerste reviews dat de fullhd schermen toch minder goed zijn in de SD kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Op goedkoopste.nu staat de 37PV70 nu voor 859,- euro inclusief officiele Panasonic garantie. Geen gekke prijs en de PV70 schijnt iets beter om te gaan met analoge signalen ten opzichte van de nieuwe PX80. Hmm... lastig.

Bij de MM Zwolle staat ie nu voor 888,- euro trouwens. En bij de MM Amsterdam staat de 37PV7 in het zilver voor 599,- euro. Daar staat de LG 42PC51 trouwens ook weer voor 499,- euro, maar dan zou ik toch eerder die 37PV7 nemen (ondanks de zilveren kleur :P).

[ Voor 54% gewijzigd door mvdklip op 17-03-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de plasma van de week is inderdaad de Panasonic TH-37PV7F silver voor maar 599 euro...
Afbeeldingslocatie: http://www.marcush.de/wp-content/uploads/2007/10/th-42pv7f_s.jpg
Wat een koopje.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bij officecentre een 32" LCD, 3000:1 contrast, HDMI, Componenten, VGA, 399 EX, en inc 484...
Niet erg duur.. Heb em gehaald, super scherm..

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Kecin schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:52:
Bij officecentre een 32" LCD, 3000:1 contrast, HDMI, Componenten, VGA, 399 EX, en inc 484...
Betreft een Samsung, weet zo niet welk model, jij wel?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
LE32S62 399ex btw
http://officecentre.webin...34F61D?opendocument&type=

Bij de Media Markt (Groningen) is de 37inch versie voor 599 euro te koop
http://www.mediamarkt.nl/...atalogId=17604&langId=-11

[ Voor 48% gewijzigd door Gianni Rombios op 18-03-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Kecin schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:52:
Kan je misschien wat meer vertellen over de tv en een paar foto's maken ervan en in de 'ervaringen' topic zetten? Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen de L32S81B en de LE32S62. De LE32S62 is goedkoper, maar hoe is die te vergelijken met de L32S81B :?

Ik wil namelijk misschien later een X360 erbij kopen en sowieso wil ik hem op de PC aansluiten om films te kijken. Het probleem is dan wel dat de LE32S62 maar 1 HDMI aansluiting heeft en de L32S81B heeft er 3.

[ Voor 21% gewijzigd door Motabeatz op 18-03-2008 16:58 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De prijs van die twee toestellen is nagenoeg gelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Gianni Rombios schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:56:
De prijs van die twee toestellen is nagenoeg gelijk hoor.
Ik wil de TV bij een zo dicht mogelijke locatie bij mij in de buurt bestellen/ophalen en dan verschilt de prijs bij mij 60 euro.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:07:
En de plasma van de week is inderdaad de Panasonic TH-37PV7F silver voor maar 599 euro...
Het kan toch nog scherper hoor ;)
Wegens opening van een Saturn filiaal in Tilburg de 37PV7 (zwart) voor 549,- euro.
Geldig vanaf woensdag 8:00. Dat is pas een koopje!

Ook nog een 40" Sony Bravia LCD voor 679,- euro, maar da's een redelijk oud model.

Ik had trouwens geen idee dat Saturn en Mediamarkt hetzelfde bedrijf waren, en ik zag ook nog dat er morgen (donderdag) 8:00 een Mediamarkt in Roermond open gaat. Daar kon ik helaas geen flyer oid van vinden.

[ Voor 44% gewijzigd door mvdklip op 19-03-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaMarkt in Deventer heeft een 37'' LCD van Samsung voor € 599 in de krant staan,
zal advertentie er straks ff bij zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Mediamarkt Roermond heeft vanaf morgen mooie aanbiedingen (opening)

Heb een 22 inch tv op het oog, resolutie 1680 x 1050. 22 inch ivm slaapkamer.
De grotere schermen hebben een iets lagere resolutie zoals wel bekend.

Wat is aan te raden in combinatie met gewoon analoog signaal, is de hogere resolutie een voordeel in dit geval?

[ Voor 16% gewijzigd door Trebbors op 19-03-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
1680*1050 vind ik een beetje een vreemde resolutie voor een tv...aangezien dit 16:10 is en normaal breedbeeld-tv 16:9 is. Klopt dit wel, of is dit gewoon een tft monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XNightmare schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:07:
1680*1050 vind ik een beetje een vreemde resolutie voor een tv...aangezien dit 16:10 is en normaal breedbeeld-tv 16:9 is. Klopt dit wel, of is dit gewoon een tft monitor?
Zal een pc-monitor zijn met tvtuner...

Moet daarbij wel opmerken dat zo'n hoge resolutie -helemaal voor analoog- verre van aan te raden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Hier de flyer van MM Roermond.
Niks spectaculairs als je het mij vraagt, behalve misschien de 32" Samsung LCD en weer diezelfde 40" Sony Bravia LCD (voor 20,- euro meer dan in Tilburg).

[ Voor 34% gewijzigd door mvdklip op 20-03-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

XNightmare schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:07:
het is de Samsung LE-22 S 81 B televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Ik ben aan het kijken naar een full HD scherm van Samsung van rond de €1000. Ik heb 2 gezien welke ik interresant vind, te weten de Samsung LE40M86BD en de Samsung LE40N87BD maar behalve dat de eerste heeft een contrast verhouding van 10000:1 en de tweeede van 15000:1 kan ik geen verschil ontdekken.
Zit die contrastverhouding in de letter M en N in de artikelnaam of betekend dit wat anders? Na het zoeken en vergelijken van reviews kom ik namelijk niet verder.
Kan iemand hier een licht op werpen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:27:
Ik ben aan het kijken naar een full HD scherm van Samsung van rond de €1000. Ik heb 2 gezien welke ik interresant vind, te weten de Samsung LE40M86BD en de Samsung LE40N87BD maar behalve dat de eerste heeft een contrast verhouding van 10000:1 en de tweeede van 15000:1 kan ik geen verschil ontdekken.
Zit die contrastverhouding in de letter M en N in de artikelnaam of betekend dit wat anders? Na het zoeken en vergelijken van reviews kom ik namelijk niet verder.
Kan iemand hier ene licht op werpen aub?
100% gelijk, verschillen alleen in contrastratio. De M heeft 15.000:1 en de N heeft 10.000:1. De M bied daardoor meer diepte in het beeld en een veel betere zwartwaarde (mits dynamisch contrast aanstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:31:
[...]

100% gelijk, verschillen alleen in contrastratio. De M heeft 15.000:1 en de N heeft 10.000:1. De M bied daardoor meer diepte in het beeld en een veel betere zwartwaarde (mits dynamisch contrast aanstaat).
OK, dan is de keuze dus gemaakt! Wordt een M! Bedankt Gamerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

th-50py70 bij Saturn Hoofddorp 1599.....Achterlijk goedkoop...geen geld helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
mvdklip schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 08:44:
En bij de MM Amsterdam staat de 37PV7 in het zilver voor 599,- euro.
Ik was daar vanmiddag, het leek net een gekkenhuis. De klanten stonden bijna in rijen van drie voor dat ding, in de 20 minuten dat ik er stond gingen er 4 de deur uit. Ik hoorde een medewerker opmerken tegen een collega dat er nog 75 stonden maar ik denk niet dat ze met dit tempo morgenmiddag nog te krijgen zijn.
Hij heeft wat weinig aansluit-opties maar goed, zo gek veel spannends ben ik er ook niet mee van plan.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Anders schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 01:38:
Hij heeft wat weinig aansluit-opties maar goed, zo gek veel spannends ben ik er ook niet mee van plan.
Sja, ik vind die zilveren kleur echt een nadeel. Anders had ik hem waarschijnlijk wel gehaald. Bij de Saturn in Tilburg staat ie in het zwart voor nog eens 50,- euro minder, maar dat vind ik dan weer te ver weg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Afbeeldingslocatie: http://www.bcc.nl/is-bin/intershop.static/WFS/bcc-webshop-Site/bcc/nl_NL/Image/39397.jpg
http://www.bcc.nl/shop/Be.../EjTAqA1vsfcAAAEYtwEP_DIL
Weet iemand of dit een goed scherm is voor de prijs? Ik snap dat een Samsung of ander A-merk beter is, maar ik heb niet veel geld te besteden.

De kwaliteit van de tuner maakt me niks uit; ik ga het scherm alleen gebruiken om mijn media-center op aan te sluiten en films/tv-shows te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoutF schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 08:02:
[afbeelding]
http://www.bcc.nl/shop/Be.../EjTAqA1vsfcAAAEYtwEP_DIL
Weet iemand of dit een goed scherm is voor de prijs? Ik snap dat een Samsung of ander A-merk beter is, maar ik heb niet veel geld te besteden.

De kwaliteit van de tuner maakt me niks uit; ik ga het scherm alleen gebruiken om mijn media-center op aan te sluiten en films/tv-shows te kijken
Een tip: koop geen proline spullen, je krijgt er echt spijt van op termijn want zo een LCD gaat gewoon eerder stuk dan een kwaliteiitsmerk. Waarom niet voor 499 euro een 32 inch LG plasma? Dan heb je een A merk en ook nog eens een plasma, die veel beter geschikt is voor films/tv shows dan welke LCD dan ook. LCDs zijn goed voor computeren, plasmas zijn beter voor tv kijken en films bekijken. Ga eens kijken in de MM Amsterdam, daar staat deze voor 499 euro;

[PLASMA] LG 32PC51 topic ...32 inch plasma!!.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoelt om te vragen of een TV goed is. Wil je dat weten check dan gewoon een betreffend topic, zoek een review, of ga eens in de winkel kijken.