Brad Pitt schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:19:
Mijn broer heeft een 46 inch 552 en geloof me, mijn Pioneer Kuro met "maar" 16.000:1 contrast (wat in de praktijk misschien 1500 is) heeft een veel betere contrast-ratio dan die Samsung. Die 30.000 kan je dus met een HEEL grote korrel zout nemen. Zwart is op deze tv echt niet zwart.
Kun jij de 40" Full HD Kuro voor 830 Euro wellicht even aanwijzen?

Kun je uberhaupt ANY moderne pioneer Kuro (never mind 40") voor 830 aanwijzen, of zelfs 1200?

"
Mijn Ferrari F50 is sneller dan jouw Volkswagen Golf 4 GTI!!!11" comes to mind... mag ook wel als je er op de kop af 3x zo veel geld voor neertelt

Precies... nog afgezien van dat niet iedereen bereid is 2-3x zo veel geld aan eenzelfde formaat TV te besteden omdat ie wat dieper zwart weergeeft, en 24p goed handled... ik niet i.i.g.

En de Samsung LE40M87 B dan in verhouding tot de A552
Zit er enige logica in de types bij Samsung? En waar kan ik simpel kenmerken terugvinden?
De M87 is een voorloper van de A552. De A552 is beter.
De seriebenaming van Samsung t/m 2007 betrof de
S (budget),
R (lower midrange),
N (upper midrange),
M (toprange) en
F (high-end) series. De 2008 series zijn allemaal A, met het daarop volgende cijfer om de klasse weer te geven: series
3 = budget,
4 = lower midrange,
5 = upper midrange,
6 = toprange ~ high-end (en binnenkort vermoedelijk
7 als upper high-end).
40" Full HD, goede contrastratio, redelijk goede processing EN prima 24p-playback voor 830 Euro? Welke merken dan, welke modellen? Ik wordt nou wel heel benieuwd namelijk
Het 24p judder probleem vindt trouwens niet iedereen storend, en is bovendien te omzeilen door je BluRay of HD-DVD speler gewoon op 50p uitvoer te zetten.
@dfrenner: De 40A552 is voor dat geld gewoon een koopje. Ik ken niets dat voor dat geld in de buurt komt. Ja, je doet enkele concessies, maar daar kom je niet onderuit voor die prijs. Laat niemand je gek maken, en ga inderdaad zelf even kijken om je te overtuigen.
Vind je 24p ook belangrijk dan kun je de A656 in overweging nemen. Die heeft geen last van de genoemde nadelen van de 552 maar die is wel ook een stukje duurder, hoewel die voor wat het bied i.m.o. ook nog steeds de beste prijs/kwaliteit keus is in de higher-end ranges.
[
Voor 5% gewijzigd door
Cheetah op 15-08-2008 16:01
]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz