2 weken geleden de LG gekocht voor 799 bij Foto Klein in Gouda. Na wat gerommel met de instellingen ben ik er zeer tevreden over!

Het probleem was, dat ik in mijn originele setup de TV zo had ingesteld, dat zwart ook echt zwart was. Hierdoor kwam de afterglow van de pixels ongenadig naar voren, zodat ondertitels e.d. lichte vlekken achterlieten op het scherm. De oplossing was een andere instelling van de helderheid en contrast, waarbij zwart net niet zwart is. Overdag niet zichtbaar en in een donkere kamer absoluut niet storend. Bovendien had ik mijn oude Sony Trinitron ook zo ingesteld, omdat ik er een hekel aan heb in donkere films essentiële details te moeten missen omdat mijn tv te donker staat. Issue is nu dus uit de wereld en ik ben er erg blij mee!

Ter info: ik heb schotel, dus het signaal is altijd perfect.
Het plaatje wat mijn mediacenter op dit toestel produceert is werkelijk verbluffend!
Een aanrader!
Nog wat specs:
panel: 1024x768
stroomverbruik: max 107-330 watt, afhankelijk van hoeveelheid te produceren licht.
2 x HDMI
2 x SCART
1 x VGA in
1 x RS232
1 x RGB in
1 x S-Video in
2 x component video in
1 x Variable audio out (level afhankelijk van volume TV)
gewicht: 28 kg
meegeleverd: doekje, simpele handleiding, uitgebreide handleiding op CD, electronische schema's, netsnoer met randaarde.
Voet zit bij levering al aan het toestel.
TIP: gebruik NIET de "variable audio out" voor het aansluiten van je stereo, maar doe dit via SCART. Op de scart-aansluiting zit normale audio out (line niveau), die niet afhankelijk is van het ingestelde volume op je TV. Zit scart vol op je TV, koop dan een scart-hubje.
TIP 2: Om in het servicemenu te komen doe je het volgende:
Druk op de TV en op de remote gelijktijdig op de "Menu"-toets en houd die 7 seconden vast. Nu verschijnt het service-menu. gebruik is uiteraard voor eigen risico. UTT is het aantal gebruikte uren. Let op: als je een "factory reset" doet in het service menu, wordt ook de UTT weer op 0 gezet.
[
Voor 30% gewijzigd door
poktor op 07-01-2008 14:04
]